PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Daan: Orlando 2-11 t/m 12-11



Daan
11-08-06, 10:06
Zo, ons schema (onder voorbehoud)

02/11- Donderdag aankomst (auto ophalen, hotel (moet nog geboekt worden), boodschappen doen)
03/11- Vrijdag: Busch Garden
04/11- Zaterdag : vrije invulling
05/11- Zondag : Typhoon Lagoon
06/11- Maandag: Universal (savonds opname TNA wrestling)
07/11- Dinsdag: Universal IOA
08/11- Woensdag: Seaworld/???
09/11- Donderdag: Animal Kingdom/Epcot
10/11- Vrijdag: MGM/Epcot
11/11- Zaterdag : vrije invulling
12/11- Zondag terug

Vrije invulling is: Gatorland, shoppen (wat ook savonds kan na een pretpark), Oldtown, minigolf etc.
Doordeweeks kan ook nog switchen, afhankelijk van de drukte etc.

Dr. Phlox
11-08-06, 10:59
Ziet er goed uit. Je zal tijd te kort komen (wanneer niet) :lol:
Grz
dr. Phlox

Daan
11-08-06, 11:01
Ziet er goed uit. Je zal tijd te kort komen (wanneer niet) :lol:
Grz
dr. Phlox

klopt helemaal :)
maar goed, na een curacao vakantie zijn de vakantiedagen EN de cashflow een beetje op :) En ik heb dus besloten dat dit echt alleen een pretpark vakantie wordt. gelukkig is er nog 1 gek die dat niet erg vindt 8) oftewel, zo veel mogelijk achtbanen en snelle attracties in 10 dagen!!

Njit
11-08-06, 11:03
Helemaal niks mis mee! Hoewel je na de 60e achtbaan wel denkt 'zoiets hebben we toch al gedaan deze vakantie?'

Ik neem aan dat je in Old Town ook in de Ge-Force/Skycoaster gaat?

Daan
11-08-06, 11:08
Ik wist niet eens dat ze in old-town een achtbaan hebben :)
maar als er 1 staat, gaan we er natuurlijk in 8)

om niet al te achtbaanmoe te worden houden we ook de weekenden wat achtbaanvrij. maar goed, dat kan daar natuurlijk helemaal veranderen.

marisca
11-08-06, 11:11
Helemaal niks mis mee! Hoewel je na de 60e achtbaan wel denkt 'zoiets hebben we toch al gedaan deze vakantie?'

Ik neem aan dat je in Old Town ook in de Ge-Force/Skycoaster gaat?

Daar ben ik dit jaar niet aan toe gekomen alhoewel ik het wel in de planning had.

De meest spectacuaire ride's van dit schema zijn dan toch wel de Shiekra maar dat hoef ik daan niet uit te leggen, Montu, Kumba,
Duelling dragons, The hulk, Kraken, Expedition Everest ( gaat niet zo hard als ik dacht). :?
Tower of terror, Rock'n Roller coaster, The mummy.

Epcot is vrij tam vind ik met zijn ride's maar het blijft een mooi park.
Vooral World showcase vind ik mooi om langs te lopen. :lol:


En de Show Fantasmic vond ik erg mooi in Mgm, Niet overslaan hoor daan!

Gr marisca :D

marisca
11-08-06, 11:13
Ik wist niet eens dat ze in old-town een achtbaan hebben :)
maar als er 1 staat, gaan we er natuurlijk in 8)

om niet al te achtbaanmoe te worden houden we ook de weekenden wat achtbaanvrij. maar goed, dat kan daar natuurlijk helemaal veranderen.

Je planning veranderd altijd wel, Dat hebben wij ook ondervonden.
En de skycoaster is geen achtbaan maar een schiet stoel ( katapult). :lol: 8)

Njit
11-08-06, 12:39
Ik wist niet eens dat ze in old-town een achtbaan hebben :)
maar als er 1 staat, gaan we er natuurlijk in 8)

om niet al te achtbaanmoe te worden houden we ook de weekenden wat achtbaanvrij. maar goed, dat kan daar natuurlijk helemaal veranderen.

Je planning veranderd altijd wel, Dat hebben wij ook ondervonden.
En de skycoaster is geen achtbaan maar een schiet stoel ( katapult). :lol: 8)

Nee hoor. De katapult staat vooraan bij Old Town en heet Sling Shot. Dit is de hogere versie van de kermis-attractie.

- Ge-Force is een Dragster simulator. Geen achtbaan dus. Je wordt heel snel afgeschoten. Zie hier een filmpje: http://youtube.com/watch?v=Ky-U3ySbJzo&search=g-force


G-FORCE - Competitive Drag Racing

* Go from 0 - 110 mph in 2 seconds or less!!!
* 2 car - 2 person racing. Test your skills
* 0 – over 110 mph in less than 2 seconds
* World's Fastest Ride

Strapped in, your hands firmly grip the wheel as you stare down your competitor one last time. The moment has arrived-It is time to RACE! You're not sure which is more revved up, your heart or the powerful engine as it roars while you wait at the starting line. You manage one last deep breath and then WOW, the light switched GREEN and you're off! Surge up to 120 miles per hour down the straight a way! Feel the force as you're pinned to the back of your seat.

So hang on and let.... G-FORCE take you on the race of your life!

- De Skycoaster is een vrije val. Zie hier: http://www.adventuresinflorida.net/Skycoaster.htm


The Skycoaster consists of three, 300 foot towers. The Flyers are held aloft on two independent steel cables, rated at 9000 pounds apiece.

On the way up, the view is spectacular! Flyers can see all the attractions around Orlando and Kissimmee. Once at the top, the countdown is heard...3-2-1-FLY and they're off. Free-falling 120 feet, accelerating speeds up to 80 miles per hour. What a rush as the ground gets closer and closer before swinging out over our beautiful lake and barely missing the 50 foot fountain.

De Skycoaster hebben we samen gedaan. Schept wel een band hoor :)

marisca
11-08-06, 12:52
De Ge-Force is mij nog nooit opgevallen daar!
Zit er in dat autootje een Simulator?
En het lijkt dan net alsof je in de Top thrill dragster zit?
8)

Njit
11-08-06, 13:58
De Ge-Force is mij nog nooit opgevallen daar!
Zit er in dat autootje een Simulator?
En het lijkt dan net alsof je in de Top thrill dragster zit? 8)

Die staat naast de Skycoaster. Old Town en deze attracties staan los van elkaar volgens mij. Staat helemaal achterin.
En volgens mij is het afschieten sneller dan TTD (alleen zit er dan geen achtbaan achter).

anke
11-08-06, 14:08
Wij zitten in die periode ook in orlando. Nu kan je goedkoop de ticketten van seaworld en busch gardens via internet kopen - 20%
Site seaworld, dan code pepsi of 1 van de andere sponsers vooraan vermeld, en dan zijn de prijzen - 20%

Heb ik gedaan maar wacht niet te lang want het zou kunnen dat ook de ingangsprijs in navolging van disney zal stijgen

Sommige sites hebben nog de oude prijzen voor disney, zoals american vacations, ook daar zou ik niet te lang meer mee wachten om die ticketten aan te kopen;

Dr. Phlox
11-08-06, 14:12
Heb ik gedaan maar wacht niet te lang want het zou kunnen dat ook de ingangsprijs in navolging van disney zal stijgen


Over wat voor bedragen praten we dan??

anke
11-08-06, 15:37
Heb ik gedaan maar wacht niet te lang want het zou kunnen dat ook de ingangsprijs in navolging van disney zal stijgen


Over wat voor bedragen praten we dan??

seaworld ticket single day : 49.90 dollar volwassenen en 39.90 dollar kinderen
dit ticket kan je na de ingang omruilen om 7 dagen toegang te verkrijgen

seaworld en busch gardens samen nu aan kidstaief: 89.80 dollar, ook aan de ingang omwisselbaar voor een ticket toegang 7 dagen zonder bijkomende kost

Daan
15-08-06, 08:50
Zo, de tickets zijn ook besteld via undercovertourist.com:

Park Hopper (7 day) a € 202.96
5-Park 14-Day Orlando FlexTicket a € 191.59

Die moet ik toch wel op tijd in huis hebben toch :)

Als het goed is hoeven we nu bijna geen entreekaartjes te betalen. Ja, Gatorland (als we gaan) en Typhoon Lagoon. Nu nog de auto en t hotel regelen :roll:

marisca
15-08-06, 10:39
Zo, de tickets zijn ook besteld via undercovertourist.com:

Park Hopper (7 day) a € 202.96
5-Park 14-Day Orlando FlexTicket a € 191.59

Die moet ik toch wel op tijd in huis hebben toch :)

Als het goed is hoeven we nu bijna geen entreekaartjes te betalen. Ja, Gatorland (als we gaan) en Typhoon Lagoon. Nu nog de auto en t hotel regelen :roll:


Aan welk hotel denken jullie aan?

Daan
15-08-06, 11:07
Marriott village - fairfield-inn
Maar de reden dat we hem nog niet geboekt hebben, is dat de wintergidsen nog niet uit zijn :) Die komen binnen nu en 2 weken.
Eigenlijk is dat hotel de eerste en enige keus.

marisca
15-08-06, 11:13
Marriott village - fairfield-inn
Maar de reden dat we hem nog niet geboekt hebben, is dat de wintergidsen nog niet uit zijn :) Die komen binnen nu en 2 weken.
Eigenlijk is dat hotel de eerste en enige keus.

eerste ok, maar waarom enige? :?

Nicole
15-08-06, 12:20
Als je bij Seaworld je ANWB pas laat zien dan krijg je ook korting. Ik had hem niet afgegeven maar de dame achter de kassa gaf zelf die korting. Toen ik later op de lassabon keek zag ik daar aaa korting op staan.

Nicole

Daan
15-08-06, 12:36
eerste ok, maar waarom enige? :?

Omdat ik lui ben om verder te zoeken?
en omdat die maar 25 eur pppn is, en daar nog korting overheen gaat :)

anke
15-08-06, 12:46
Daan,

zonde dat je je disney hopper ticketten toch niet via american vacations geboekt hebt dan had je 185€ per persoon betaald!!!! Ik had je de suggestie al gegeven in een andere mail. Zelf op deze site was terug te vinden dat american vacations nog deze promotie doet "4 dagen betalen 10 dagen krijgen", je krijgt zelfs nog een 2% kortong met de vermelding floridaforum of floridatips

Eric
15-08-06, 13:17
Daan, heb je al eens bij American Vacations gevraagd wat je voor het fairfield inn betaald? Jij betaald in euro's per persoon, terwijl de prijzen rechtstreeks, of via AV in dollars per kamer zijn.
Ook betaal je bij een gewoon reisburo meestal boekingskosten.
Eric

Daan
15-08-06, 13:33
Daan,

zonde dat je je disney hopper ticketten toch niet via american vacations geboekt hebt dan had je 185€ per persoon betaald!!!! Ik had je de suggestie al gegeven in een andere mail. Zelf op deze site was terug te vinden dat american vacations nog deze promotie doet "4 dagen betalen 10 dagen krijgen", je krijgt zelfs nog een 2% kortong met de vermelding floridaforum of floridatips

Sorry :cry:
Ik heb in 1 topic gekeken, en daar zag ik 2 sites staan. Ik heb daar 1 van gepakt waar ik hoorde dat er geen verzendkosten betaald hoeven te worden. Ach, op zo'n groot bedrag maken die paar euro's niet veel uit. Qua dagen komt het allemaal wel goed uit, aangezien we toch niet de totale 10 dagen naar die parken gaan. :)


Daan, heb je al eens bij American Vacations gevraagd wat je voor het fairfield inn betaald? Jij betaald in euro's per persoon, terwijl de prijzen rechtstreeks, of via AV in dollars per kamer zijn.
Ook betaal je bij een gewoon reisburo meestal boekingskosten.
Eric

Eric,

Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Ik ga daar zeker nog informeren.
Boekingskosten betaal ik niet. Mijn vriendin werkt op het reisbureau, en die kan wel leuke kortingen regelen voor me (geen reisverzekering, boekingskosten, korting op de totale reissom). Maar het is zeker de moeite waard om te informeren wat het bedrag is dat zij rekenen. Bedankt voor de tip.

Daan
18-10-06, 09:00
Zo, nog 2 weekjes en het is zover :-\"

Ondertussen is de Fairfield-Inn Marriots (op i-drive) geboekt, een auto gereserveerd bij hertz (de kleinste die er is, aangezien we toch niet veel gaan rijden) en is onze vertrektijd al 3 keer veranderd. Van de 2.5 uur die we op Detroit zouden doorbrengen is er nog maar 1.5 uur over. Nu maar kijken of dat genoeg is 8-)

Maar als alles goed loopt gaan we om 10:50am vertrekken uit Amsterdam, en landen we om 6pm (lokale tijd) in Orlando. Autootje ophalen, hotel zoeken, en dan is er hopelijk nog wel even tijd om naar de florida mall te rijden om een 10-daagse voorraad m&m´s te halen :grin:

bono
18-10-06, 14:56
He Daan,

Lees ik daar het woord M&M's goed??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zijn daar de zakken goedkoper en groter dan hier of zo of ben je er verschrikkelijk dol op???
Nou ik wel hoor, ik lust er wel pap van om het zo maar eens te vertellen.
Ik neem aan dat ze die ook in Miami verkopen, dan weet ik waar ik moet kijken hé

goede vakantie, alvast, wij gaan wat later dan jullie 24-11 tot 6-12 voor het eerst, dus we zien het wel hoor!!!!!!!!

Groetekes Monique

Daan
18-10-06, 21:47
Nou in de florida mall is er dus een HUGE M&M winkel. Niet dat t goedkoper is, maar die kleurtjes...........damn, je bent gewoon in M&M Heaven :mrgreen:

Eric
19-10-06, 00:43
Ook in de gewone supermarkten moet je in deze periode eens goed kijken naar de speciale M & M aanbiedingen.
Ze hebben (nu) zakken in de Haloween kleuren (oranje/zwart) en straks in de kerstkleuren (rood/groen/goud)
Altijd leuk.
In de M & M winkel kun je je eigen kleuren uitkiezen.
Eric

Michael66
19-10-06, 05:51
Niet dat t goedkoper is...........
Da's wel een enorm understatement!! Ik weet niet meer precies wat de prijzen per ounce/kilo/pound of wat dan ook waren, maar de m.i. waren de prijzen wel enorm hoog!!

bono
19-10-06, 12:53
Ook in de gewone supermarkten moet je in deze periode eens goed kijken naar de speciale M & M aanbiedingen.
Ze hebben (nu) zakken in de Haloween kleuren (oranje/zwart) en straks in de kerstkleuren (rood/groen/goud)
Altijd leuk.
In de M & M winkel kun je je eigen kleuren uitkiezen.
Eric

He Eric,

Is er Miami ook een M&M winkel ??
Dat zou ik wel erg tof vinden hoor, heb bij Penpe geloof dat je het zo schrijft, en anders sorry er voor!!) weblog ook zo iets gezien en dat vond ik wel erg leuk om te zien hoor!!!!!!!!

Groetekes Monique

Groetjes

Eric
19-10-06, 16:58
De laatste keer dat ik er was, heb ik nog geen M & M winkel gezien, de enige twee die ik weet zijn in NY en Orlando.
Maar Google tegen de tijd dat je gaat eens, wie weet is er dan wel een.
Eric

pascalbrouwers
19-10-06, 22:03
Kijk eens op deze site.

http://www.mymms.com/service/locations.asp

Hier zie je de stores die er momenteel zijn.
Geweldige winkel.
Alleen kun je beter een zakje bij de Lidl halen:grin:

groet,
Pascal