PDA

Bekijk Volledige Versie : Cape Coral



R.R
08-08-06, 17:31
Hey,,

Iedereen die iets leuks weet te doen in de buurt van cape coral......moet het even laten weten..... :lol:
We gaan op 11 augustus naar cape coral en we zijn nu allemaal informatie aan het verzamelen wat ze allemaal kunnen doen......
Dus als u iets leuks weet te doen laat het ons even weten :roll:
Alvast bedankt.... :wink:

Groetjes R.R

Njit
08-08-06, 17:54
Wat voor een soort vermaak ben je naar op zoek? pretparken, waterattracties, etc?

Wat ik hier zo uit haal is er vooral veel waterpret in die buurt: http://www.virtuallyparadise.com/business/attractions.htm

wendy1
19-03-11, 19:27
We zijn al 2 jaar naar dezelde villa in Bradenton geweest, dit is goed bevallen, gingen altijd naar Anna Maria Island naar het strand.

Nu willen we eigenlijk wat anders en hebben Cape Coral op het oog. Nu weet ik alleen niet of dit ook een beetje (max 1/2 uur) van een mooi wit zandstrand af ligt en of er in de buurt ook wat de doen is (walmart etc)?

Rotonda is ook voorbij gekomen, maar zover ik kan zien is daar bijna niets te doen qua eten/winkelen etc/?

Wie kan me adviseren?

akkerw
19-03-11, 23:43
Je kunt op www.capecoral.net (http://www.capecoral.net) eens kijken naar de stranden. Fort Myers Beach is (afhankelijk van welk seizoen je gaat) ongeveer 45 minuten rijden. Er is genoeg te doen. Sunsplash Water World, wall mart (meerdere) en leuke shopping malls. Kortom ; zeker de moeite waard !!

sasja
20-03-11, 11:05
Wij zijn september 2010 2 weken in Cape Coral geweest en ik moet je zeggen dat wij , mede door ons fantastische huurhuis op een mooie lokatie, het uitstekend naar ons zin hebben gehad!
Stranden zijn niet echt in de buurt, daar moet je inderdaad 34 minuten voor rijden, maar er is genoeg te doen.
Pine Island is ook leuk, daar hebben wij een speedboot gehuurd , dat was een leuke ervaring omdat je op die manier bij kleine eilandjes kan komen waar je niemand tegenkomt. (d.w.z. wij waren daar in sept/oktober, rustige periode)

Winkels, en restaurants zijn er ook plenty!

Dit jaar gaan wij een week naar Rotonda en aansluitend 2 weken
omgeving Orlando.

Rotonda is ook weer nieuw voor ons, het ligt wel dichter bij de stranden.
Ach, we zien het wel en laten ons verrassen.;)

sonja
20-03-11, 16:53
Cape Coral is leuk, mooi maar ver van het strand. In de omgeving vond ik niet zo heel veel te doen. 1 shopping mall in Ft Myers, 2 outlets in de omgeving. Je kunt wel makkelijk naar Sanibel en Captiva. In Ft Myers de Edison Estate. Waar wij zaten was het een aardig stukje rijden naar restaurants en Walmart.
Wij hadden een prachtige villa met boot. Als je rust zoekt zit je daar prima, maar het is heel wat anders dan de Gulf coast bij Bradenton.
Op mijn oude weblog (http://florida2009sonray.web-log.nl/florida/florida_najaar_2009/) kun je het e.e.a. nalezen, we zijn er 2x geweest.

angelique100
23-03-11, 10:27
Cape Coral is inderdaad ietsjes verder van de stranden (wat is ver) daarom is het ook zo leuk om een boot te huren samen met je huis. Op die manier vaar je gewoon naar bv Sanibel en andere eilandjes waar je alleen kan komen met de boot. Wel even opletten dat je een huis uitzoekt met (direct) gulfacces. Dat zal heel veel tijd schelen :razz:

sonja
23-03-11, 19:21
. Wel even opletten dat je een huis uitzoekt met (direct) gulfacces. Dat zal heel veel tijd schelen :razz:

Dat is een heel goede tip, wij hadden wel gulf access maar moesten eerst door doolhof van canals, ook leuk hoor, maar je mag daar niet hard varen, dus het duurde behoorlijk lang. Ook belangrijk dat je dan goed oplet of een water navigator meeneemt, anders kan het behoorlijk lastig worden om je villa weer te vinden.

r.teeuwsen
23-03-11, 21:17
Hoi Wendy,

Kijk eens op de volgende site, uit ervaring weet ik dat die betrouwbaar is!
http://www.capecoralvacationservices.com/
Veel plezier daar!

Greetz, Remco

i.westdijk
24-03-11, 00:13
Vorig jaar deze villa gehuurd

http://www.fewo-direkt.de/ferienwohnung-ferienhaus/p525442

Prachtig huis van Duitsers. Heel luxe en een mooie pooltafel erbij. Mooi meubilair op het terras. Supermarkten vrij dichtbij. Ook de boot erbij gehuurd, alles bij elkaar niet echt goedkoop maar wij waren met 2 gezinnen en konden de kosten delen. Het huis ligt ong 20 min varen van de rivier af. Mooie tochtjes gemaakt met de boot. Ook hengels gehuurd en onderweg op strandjes gevist en vanaf de boot. [wij hadden geen vaar-ervaring, maar onze mannen kregen een 3 uur durende instructie en het is allemaal goed gegaan. Wij hadden navigatie aan boord]
Cape coral was zelf niet zo bijzonder maar sanibel ligt niet zo ver weg en is echt prachtig.
Cape coral is een hele grote wijk met allemaal kanaaltjes waardoor veel huizen aan het water liggen en dat geeft toch wel een heel prettig gevoel en een mooi uitzicht.

Minneke
25-03-11, 21:52
Wij gaan dit jaar 3 weken naar Cape Coral. Wij huren een ruime villa van Belgen. Kijk eens naar http://www.dantasy.be/EN/nl/index.html

sonja
24-04-11, 19:55
Wendy, Cape Coral is mooi maar er is niet zo heel veel te doen, strand, Sanibel, Captiva en Ft Myers. Kijk eens in ons oude weblog (http://florida2009sonray.web-log.nl/florida/florida_voorjaar_2009/) voorjaar en najaar 2009, we waren beide keren in Cape Coral.

wendy1
24-04-11, 23:39
Sanibal zijn we vorig jaar geweest, maar dit is niet zo geschikt dit jaar om een hele dag te luieren aan het strand ivm een kruipende baby (denk niet dat hij de schelpjes leuk gaat vinden aan zn knieen:-k).
De jaren ervoor zaten we in Bradenton en gingen we dagelijks naar Anna Maria Island om te zonnen aan het strand. Is Ft Myers een beetje vergelijkbaar qua witte zandstrand??

Syllvia
25-04-11, 09:08
Ik weet niet hoe het strand is op anna Maria Island, maar het strand bij Fort myers is echt prachtig!

cindy74
25-04-11, 12:49
wij zijn net terug en ik vind persoonlijk niets aan het strand bij fort meyers het is er super druk wij zijn doorgereden naar lovers key net achter de brug van fort meyers beach afslagen en je hebt het strand bijna voor je alleen geen schelpen en rust .

probits
26-04-11, 17:12
Wij hebben precies dezelfde reis gedaan..:lol:
Wij zijn ook doorgereden naar lovers key (is maar 10 minuutjes verder) en inderdaad véél rustiger en evenmooi strand!
wij hebben ook een week in cape coral gezeten, en veel is er eigenlijk niet te beleven...je zit nogal ver van alles af eigenlijk . Er is wel een aquapark , maar was met de paasvakantie alleen maar geopend in 't weekend...ook al was het elke dag lekker boven de 30°c graden...blijkbaar werken ze er vooral met studenten...vandaar...Maar gewoon relaxen aan het zwembad en genieten van het mooie weer is ook altijd al leuk natuurlijk!

el paso
13-06-11, 21:54
Wij vertrekken op 6 juli voor de eerste maal naar Florida. Na eerst een week rondreizen ,hebben wij voor de tweede week een villa gehuurd in Cape Coral. Kan mij iemand helpen met volgende vragen:
1. Boot huren om via kanalen naar Golf van Mexico te gaan;wij hebben geen ervaring met motorboten is dat probleem?
2. Weet iemand leuke adresjes om te lunchen of te dineren: wij vinden het op reis altijd leuk om die plekjes te vinden waar de meeste toeristen geen weet van hebben.
3. Waar gaat men het best shoppen? Zijn er ook in de buurt outletshops van de beheerde merken als Aber Crombie, Ralph Lauren...
Alvast bedankt!

cindy74
14-06-11, 06:20
Abercrombie heeft bij mijn weten geen outletwinkel . In de buurt zijn de tanger outlets die zijn eerder klein maar in estro zijn ook de miromar outlets en deze is erg mooi .

Marco Stern
14-06-11, 21:48
in estro zijn ook de miromar outlets en deze is erg mooi .

Laatste keer in de omgeving van Cape Coral heb ik een nieuw shopping gebied in Estero "ontdekt", genaamd Coconut Point. Dit is nog vrij nieuw en je vind er ook wat winkels die weer niet bij Miromar zitten zoals bijvoorbeeld het zusje van Abercrombie; Hollister. Hier is het: http://bit.ly/k8ObFV

angelique100
20-06-11, 10:23
1. Boot huren om via kanalen naar Golf van Mexico te gaan;wij hebben geen ervaring met motorboten is dat probleem?1. als het goed is krijg je een instructie dit is sinds kort verplicht (zou moeten van de verzekering) het varen zelf is echt niet moeilijk. Wel even goed je diepte meter in de gaten houden anders loop je vast. Misschien is het de eerste paar keer even lastig om je boot in de lift te varen maar met wat hulp van iemand aan boord lukt dat prima (soms moet je eerst even de lift verstellen ivm eb en vloed voordat je erin kan varen) Goed de markers in de gaten houden je mag niet zomaar overal varen en oversteken maar ook dat zal je tijdens de instructie te horen krijgen.

Tamara36
23-03-12, 09:45
Goedemorgen allemaal :-)

Wat een zonneschijn, maakt dat je bijna je vakantie naar Florida zou annuleren... I THINK NOT!!!!:lol:

Vraagje, ik zit de blogs een beetje door te spitten, maar de meeste gaan over de omgeving van Orlando, zijn er ook blogs die zie meer afspelen rond Cape Coral en omgeving?

Oja, ik lach me klem om de blog van Teleton, ge-wel-dig zoals hij de belevenissen omschrijft!

Nou, enjoy the sun!!

sonja
23-03-12, 12:41
Wij hebben twee vakanties in Cape Coral doorgebracht, daar heb ik een weblog van gemaakt. Het is echter in weblog en die is met de migratie de mist in gegaan. Dit is de link ik hoop dat het lukt.

Mod. Ta2 Gerrit; link op verzoek verwijderd, werkte niet meer

Tamara36
24-03-12, 10:11
@ Sonja,

Super! die ga ik van het weekend lekker lezen! Thank`s!!!

Floridaeasy
25-04-14, 23:43
Wij gaan in Juli voor de derde keer naar Cape Coral en willen nu bezienswaardigheden bezoeken die niet zo bekend zijn maar wel de moeite waard.
Wie kan ons helpen of is bekend in Cape Coral?

hannie
27-04-14, 15:02
Lovers Key State Park is heel leuk. Je kunt er fietsen huren en dan door het statepark fietsen en over het strand. Dus een leuke combi van statepark en een strand bezoek.

charly
29-04-14, 00:08
Goedemorgen allemaal :-)

Vraagje, ik zit de blogs een beetje door te spitten, maar de meeste gaan over de omgeving van Orlando, zijn er ook blogs die zie meer afspelen rond Cape Coral en omgeving?


Wij zijn in 2012 twee weken in Cape Coral geweest. Misschien dat je er nog iets uit kunt halen. Succes ermee!

http://familygoesflorida2.blogspot.nl/

nicolea
29-04-14, 10:15
Leuk Charly! Wij zitten van de zomer in Cape Coral, met 3 pubers, genoeg te doen zie ik wel....zoveel gespit inmiddels op het forum, maar je verslag nog niet gezien, heerlijk!

hannie
29-04-14, 14:28
Gisteren bovengenoemde combi gedaan bij Lovers key. Zie mijn blog!

Minneke
29-04-14, 16:58
Wij gaan al 4 jaar na elkaar naar Cape Coral tijdens de Kerstvakantie. Het is er zeer rustig en de villa's zijn prachtig! Op onze agenda staan oa: bezoek Sanibel (oa fietstocht in het natuurpark), Fort Meyers, met de boot (Key West Express) naar Key West (vanuit Fort Meyers), Naples, shoppen in de Miromar Outlet, gaan eten bij Run Rummers aan de jachthaven in Cape Coral, Everglades, ... Veel plezier!

charly
29-04-14, 22:21
Lovers Key vonden wij een heel mooi strand. En als je op Sanibel / Captiva bent kan ik je aanraden om te gaan eten bij de Bubble Room. Een geweldige ervaring. (Let wel op de openingstijden)!

Floridaeasy
29-04-14, 23:01
Leuk en origineel ontbijtrestaurant in Cape Coral is Annie's (Bottom) Restaurant. Een ander gezellig restaurant is The Twisted Conch. Een leuk uitstapje met je gehuurde boot is naar Bert's Bar op Matlacha. Ga je met de auto naar Matlacha moet je zeker gaan ontbijten bij The Perfect Cup.

nicolea
30-04-14, 08:40
Dank Floridaeasy! Nog andere leuke tips voor uitstappen met de gehuurde boot?

Floridaeasy
30-04-14, 22:52
Op het eiland Costa Cayo kun je aan de zuidkant aan zeezijde lekker aanleggen en luieren op het strand. Aan de noordzijde aan de baaizijde kun je bij Pelican Bay wat drinken.
Aan de baaizijde kun je tot Ft. Myers veel dolfijnen spotten.
Op Captiva Islands kun je net ten noord-westen van Braynerd Bayou aanleggen bij een hotel met zwembad of eventueel de weg oversteken naar het strand.
Lovers Key is ook leuk en rustig vertoeven. Op de weg terug naar Cape Coral nu Ft. myers aan de baaizijde blijven. Bij de brug vindt je links en rechts verschillende restaurantjes en bars waar je makkelijk kunt aanmeren.
Veel plezier.

nicolea
01-05-14, 08:37
Heerlijk, dankjewel! We gaan net zien deze zomer :up:

jimbo
01-05-14, 22:04
Bedankt voor de tips, ook wij gaan deze zomer Cape Coral ontdekken en zijn erg blij met deze tips/ ervaringen!
Heb zelf deze site opgeslagen, staat veel informatie op http://www.floridavillabellavista.be/activiteiten-florida-villabellavista.html

Raminogrobis
15-08-14, 15:28
Begin dit jaar huurden wij een prachtige villa in Cape Coral welke wij hier gaarne delen:

http://www.homeaway.com/vacation-rental/p3670358

Villa Catcaylake in Cape Coral is een prachtige villa van zeer sympathieke Belgische eigenaars.
De villa is zeer luxueus en heeft 4 slaapkamers alsook 3 badkamers. Mooi meubilair in de ganse woning en op de lanai, het terras rondom het zwembad en de jacuzzi. Supermarkten, restaurants en shops bevinden zich vlakbij. De villa is gelegen op de oever van Catcay lake, een zeer mooi en groot meer dat via ruime kanalen verbinding geeft tot de rivier en de Golf van Mexico. Tot de rivier is het circa 20 minuten varen. Bovendien beschikte deze vakantievilla over een zeer ruim bemeten lounge-bootdock: Heerlijk zonnen was het hier en we meerden de boot steeds keurig af op de eveneens voorhanden zijnde bootlift. Ronduit schitterende tochtjes werden er gemaakt met de boot. Er waren ook hengels en visgerei aanwezig in de villa zodat we vanaf het bootdock en vanaf de boot konden vissen dat het een lieve lust was! Daar wij slechts zeer beperkte vaarervaring hadden zorgde de overigens zeer vriendelijke property manager voor een circa 3 uur durende vaarinstructie waarbij zowel mijn echtgenote als ikzelf de noodzakelijke theoretische- maar ook praktische vaarervaring opdeden. Navigatie ( GPS ) was voorzien aan boord en de vaarinstructie alsook het varen op zich vielen opperbest mee en achteraf waren we uiterst blij en fier dat we met een boot konden varen!
Cape coral is groot, wijds en mooi vanwege het water, de rivier, de boten alsook vanwege de aanwezigheid van mooie natuurparken o.a. het " Four Mile Cove Natural Preserve ", een beschermd natuurgebied dat zich tegenover en in de onmiddellijke nabijheid van deze vakantievilla bevindt.
Cape coral wordt overal door kanalen doorsneden waardoor veel villa's aan het water liggen en dat geeft toch wel een heel prettig gevoel en een prachtig uitzicht.
De uitzichten die we vanaf villa Catcaylake hadden waren ronduit subliem. Misschien wel de mooiste en best gelegen vakantiewoning die we ooit gehuurd hebben.
We keren er ook zeker volgend jaar weer terug!

Fitzroy
16-10-15, 21:40
Ik haal dit topic even omhoog omdat wij volgend jaar ook naar Cape Coral gaan.
Zijn er nog meer restauranttips?

nicolea
17-10-15, 10:04
Is al in een aantal blogs naar voren gekomen: Ford's Garage ,super! Mel's diner vonden wij ook een aanrader!

Esther2013
24-10-15, 17:50
Wij gaan in 2016 2 wkn naar Cape Coral. Op ons to do lijstje staat al:
* Sun splash waterpark
* Lovers Key State Park
* Miromar Mall outlet
* Ford's garage
* Coldstone ijs
* Sanibel (al een keer geweest)

daarna nog 3 dagen Ft Myers Beach

nog meer must see's?

elstars
25-10-15, 19:22
Edison en Ford Estate: http://www.edisonfordwinterestates.org
vonden wij erg mooi.

Florida junky
03-06-16, 09:32
Ik ga in augustus 3 weken naar cape coral, ik ben benieuwd wat we kunnen verwachten.
Aan de villa kan het niet liggen denk ik.
http://www.capecoral4vacation.com/vacation-rental-home.asp?PageDataID=88813

Don Tuse
03-06-16, 14:44
Dus je gaat drie weken ergens heen maar je hebt geen idee wat je er kan verwachten?

Hier (https://en.wikipedia.org/wiki/Cape_Coral,_Florida) kan je alvast het een en ander lezen.

P9ol
04-06-16, 00:24
Wauw Don Tuse je bent op dreef zeg...

Esther2013
04-06-16, 10:40
Ik ga in augustus 3 weken naar cape coral, ik ben benieuwd wat we kunnen verwachten.
Aan de villa kan het niet liggen denk ik.
http://www.capecoral4vacation.com/vacation-rental-home.asp?PageDataID=88813

Ziet er prachtig uit! Wij gaan ook deze zomer!

Florida junky
04-06-16, 21:01
Misschien recente ervaringen over cape coral of leuke tips van iemand die onlangs geweest is zou leuk wezen.

angelique100
10-07-16, 15:42
Voor ons al weer een paar jaar geleden..
Als je van strand houdt moet je zeker de stranden rondom CC bezoeken, erg leuk.
En als je van varen houdt zeker een boot huren, jullie locatie is daar perfect voor!

angelique100
09-02-17, 22:07
Ik ga in augustus 3 weken naar cape coral, ik ben benieuwd wat we kunnen verwachten.
Aan de villa kan het niet liggen denk ik.
http://www.capecoral4vacation.com/vacation-rental-home.asp?PageDataID=88813

Florida Junky, wat vond je van het huis? Ik heb deze ook gehuurd (voor de locatie ivm het huren van een boot)ben benieuwd naar je ervaring