Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: heikje
Hoihoi,
ik ben een belgische meid die binnenkort (lees binnen een half jaar pas) voor de allereerste keer naar florida gaat trekken (eigenlijk allereerste keer naar amerika ook). Overmorge gaan we onze reis boeken alsook onze huurauto. we weten alleen nog niet juist hoelang we gaan gaan en wanneer we vertrekken..
waarschijnlijk van 01/02/2007 tot 16/02/2007 ongeveer!
ik hou jullie op de hoogte...
greetss
Welkom Heikje!
Hoe kun je boeken als je nog niet weet hoe lang je wilt gaan en wanneer je vertrekt?
hoi,
Wel in samenspraak met het reisbureau gaan we bespreken hoelang we willen blijven. In ieder geval tussen de 14 en 21 dagen.. dus eigenlijk 2 of 3 weken.. ik heb alvast een hele maand verlof genomen dus het hangt ook een beetje af hoe de kostprijs gaat meevallen.
We willen slapen in jeugdherbergen of in motels, alleen de eerste en laatste nacht in hotel slapen!!
Hoe oud ben je als ik vragen mag? Als er 1 bestemming is waarvoor het makkelijk is om zelf te boeken dan is het wel naar Florida.
Ticket + autohuur kun je prima zelf online boeken. Hotels betaal je in nederland meestal per persoon. Online of ter plekke (bonnefooi) betaal je per kamer. Tel uit je winst. Touristische bestemmingen als Orlando betaal je echt weinig voor een motel-kamer. Bestemmingen als Miami en Key-west zijn wat duurder.
Jullie gaan buiten het hoofdseizoen dus dan zijn overnachtingen geen probleem.
wel ik ben dan 29 jaar. ikzelf wil het ook via internet boeken en had ook alles gevonden inclusief adres van jeugdherbergen enzo maar mijn vriendin die mee gaat vertrouwd het internet niet en ze wilt percee boeken via een reisbureau. dus om de kerk in het midden te houden zal ik haar haar zin geven en boeken via een reisbureaun hoewel ik idd het ook beter en vooral sneller zou vinden om het zelf via internet te boeken!
maarja, we zijn met twee dus ja... :o)
wel ik ben dan 29 jaar. ikzelf wil het ook via internet boeken en had ook alles gevonden inclusief adres van jeugdherbergen enzo maar mijn vriendin die mee gaat vertrouwd het internet niet en ze wilt percee boeken via een reisbureau. dus om de kerk in het midden te houden zal ik haar haar zin geven en boeken via een reisbureaun hoewel ik idd het ook beter en vooral sneller zou vinden om het zelf via internet te boeken!
Wat is er niet aan te vertrouwen dan? Volgens mij zijn reisbureaus een uitstervend fenomeen. Ik vertrouw het reisbureau juist niet :)
Volgens mij boeken de meeste mensen op het forum online. Je boekt gewoon bij een nederlands bedrijf, het enige verschil is dat je niet bij een verkoper aan een tafel gaat zitten om onder het genot van een bakje koffie je wensen door te spreken.
Viegtickets en autohuur die je via een internet-buro boekt leveren je uiteindelijk ook gewoon hetzelfde E-ticket of Voucher op hoor..
Ik zou ook vooral gaan kijken wat het prijsverschil is.
hoi Njit,
Ik begrijp je volkomen, maar ze wilt het gewoon echt niet.. en voor mij maakt het niet uit zolang ik er maar geraak is het oke voor mij.. (ben geen moeilijk meisie! hihih )
Njit heeft volkomen gelijk, als hij zegt dat je beter via het internet kunt boeken.
Ik ben net terug van vier weken USA, en we hebben alles via het internet geregeld, vliegreis, auto's, hotels, zelfs alle tickets.
Het scheelt je een hoop geld, en je kan het vaak veel makkelijker wijzigen als het nodig is.
Zo hebben we tijdens de trip tot wat veranderingen besloten, en dat gewoon ook weer via het internet geregeld.
De meeste hotels die je via het internet boekt, mag je tot op de dag van aankomst annuleren, als je via een reisburo boekt ben je je geld kwijt !!
Dat geld ook voor veranderingen bij je autohuur.
Succes, Eric
NEEEE!!! Hier moet je dus heel erg goed mee uitkijken. Soms staat omboeken naar een andere locatie gelijk aan opnieuw boeken. En dan loop je dus de kans dat je opeens in een ander (duurder) tarief valt, dat je vroegboek-korting vervalt etc.
Trust me, we hebben er ervaring mee.
hoi eric,
Mij moet jeniet overtuigen! :o)
ik ga nu in september ook 17 dagen naar spanje met een andere vriendin en daar heb ik de reis volledig via het internet geboekt en afgelopen maart ben ik naar valencia geweest ook via het internet geboekt, absoluut geen problemen gehad. Maar zij (vriendin waarmee ik naar florida ga gaan) wilt het gewoon weg niet. ik denk dat ze haar hebben wijs gemaakt dat er soms nog "verborgen" kosten zijn, hoewel ik dit duidelijk gezegd heb dat het niet zo is, vertrouwd zo gewoon meer op een reisbureau.
Nu eigenlijk maakt het ook niet uit hoe we gaan,eh! als we er maar geraken! hihihih
Kan je vriendin ook niet op het forum komen? Of heeft ze internet-angst in het algemeen?
hehehe, ik zal het haar eens voorstellen maar dan zal het al te laat zijn,denk ik want we gaan donderdagavond boeken. :o)
Maar ik zal het haar zeker eens vragen! :D
Ik ben erg benieuwd wat het donderdag geworden is :)
NEEEE!!! Hier moet je dus heel erg goed mee uitkijken. Soms staat omboeken naar een andere locatie gelijk aan opnieuw boeken. En dan loop je dus de kans dat je opeens in een ander (duurder) tarief valt, dat je vroegboek-korting vervalt etc.
Trust me, we hebben er ervaring mee.
Heb daar wel goede ervaring mee gehad afgelopen keer.
We hadden in New York een Avis auto gehuurd (gewoon, rechtstreeks bij Avis) maar omdat we van hotel zijn veranderd moest ik de auto en het hotel (Days Inn Newark) 2 dagen van te voren annuleren, gewoon ook weer via internet, en koste allebei niets.
Nu let ik bij het boeken van een hotel wel altijd op de annuleringsvoorwaarden, en maak dan een afweging tussen flexibeler zijn of iets lager tarief. Maar dat leer je vanzelf wel na een paar keer boeken.
Eric
yabadabadoo
09-08-06, 08:46
Hoi Heikje, wij zijn vorig jaar voor de eerste keer naar Florida geweest en hadden de reis via een reisbureau geboekt. Door orkaan Wilma konden wij niet van alle verschillende geboekte hotels ( in verschillende plaatsen, meestal he bij een rondreis :lol: )gebruik maken. De enige optie van het reisbureau was om op een plek de hele vakantie te blijven..... maar wij hadden een rondreis geboekt :( Het reisbureau had als enig antwoord "take it or leave it" dus hebben wij zelf naar andere hotels gezocht en hebben dus onze rondreis op eigen houtje gemaakt... Wij hebben vervolgens niks meer gehoord van de reisagente en hebben dus na een heleboel gezeik in Nederland 120 euro :!: vergoeding gekregen. Je begrijpt voor ons nooit meer via een reisbureau. Ik wil niet beweren dat het bij ieder reisbureau/ reisorganisatie zo gaat maar wij hebben het nu lekker allemaal zelf geregeld via internet en vrijdag vertrekken wij :lol: :lol: :lol: richting Florida.
Veel succes met je keuze.
Groetjes Wilma.
Ik ben nog vergeten te zeggen wat we nu precies geboekt hebben!
Wel we vertrekken 03/02 en komen 19/02 terug van volgend jaar..
We vliegen mee met Delta airlines, als we vertrekken moeten we overstappen in Atlanta en als we terug komen is het via Newyork(JFK)..
Alles samen, vliegtuig ticket, verzekering (voor onszelf en auto), verhuur auto betalen we alles samen 667 euries!! Vind ik dus echt niet veel,eh!!!
Nope, ik ben tevreden
nou dat is wel heel erg goedkoop toch???????