PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema JaPo: Orlando - Orlando 9 dagen



JaPo
06-08-06, 22:46
Hallo allemaal,

na het lezen van duizenden berichten op dit forum en veel zin om voor de eerste keer naar Florida te gaan hierbij mijn eerste opzet. Aangezien ik een beperkte hoeveelheid dagen heb, heb ik keuzes moeten maken, zoals iedereen waarschijnlijk.

We verblijven in een villa zoals aangeboden door Amer.Estates ea. Dus geen rondreis. Datum staat nog niet vast maar zal tussen oktober en maart zijn.


De planning:
Dag 1: Aankomst, boodschapjes doen in een Mall
Dag 2: Bezoek Seaworld
Dag 3: Outlet shoppen
Dag 4: Bezoek Busch Garden
Dag 5: Schieten op gunrange
Dag 6: Island of Adventure
Dag 7: Snorkelen met manatees
Dag 8: nog geen invulling, iemand tips?
Dag 9: vertrek, jammer.

Een aantal vragen voor de meer ervaren floridagangers:

- is 3 dagen pretparkbezoek in 9-daagse reis te veel?
- wie heeft er een gouden tip voor invulling van dag 8?

Er is een aantal activiteit die ik op het forum niet tegen ben gekomen en dat is een bezoek aan de "nudybar" (dus geen ranzige hoerenkast ofzo) zoals All Bundy altijd deed. Dit moet ik (wij) gedaan hebben op onze trip naar de USA. Iemand hiermee ervaring of tips?? Wil ik combineren op dag 5, lekkere mannendag 8)

Uiteraard zijn alle overige tips, trucs en op- aanmerkingen altijd meer dan welkom.

Alvast bedankt!

Jaap

Njit
06-08-06, 23:41
De planning:
Dag 1: Aankomst, boodschapjes doen in een Mall

Mall is meer voor kleren etc. Ik neem aan dat je naar een Wal*Mart oid gaat voor je eten.

Dag 2: Bezoek Seaworld
Dag 3: Outlet shoppen
Dag 4: Bezoek Busch Garden
Dag 5: Schieten op gunrange
Dag 6: Island of Adventure
Dag 7: Snorkelen met manatees
Dag 8: nog geen invulling, iemand tips?
Dag 9: vertrek, jammer.

Ik zou wat zaken combineren. Outlet-shoppen en schieten op een gunrange bijvoorbeeld. Daar zou je 'Adult Entertainment' ook nog bij kunnen (ik neem aan dat je dit 's avonds wilt doen).

Een aantal vragen voor de meer ervaren floridagangers:

- is 3 dagen pretparkbezoek in 9-daagse reis te veel?

Voor ons niet, vind het zelfs nogal weinig in pretpark-mekka Orlando :) Maar ja, wij doen 60 achtbanen in 3 weken dus we zijn bevooroordeeld..



Je datum is ook nog erg onduidelijk. Als het weer wat warmer is kun je ook 1 van de vele waterparken bezoeken.

Eric
07-08-06, 03:20
Programma's zijn altijd heel erg persoonlijk, daarom is het heel moeilijk voor een ander te beoordelen of 3 dagen pretpark teveel/te weinig is.
Ik zou dag acht niet van te voren invullen, maar pas ter plaatse beslissen wat je gaat doen, vaak komt er van zo'n planning toch niets terecht.
Pas ter plaatse kun je alles precies beoordelen.
Wat ik wel mis, is een bezoek aan Old Town, zeker in het weekend een avondje waard.
Eric

Dr. Phlox
07-08-06, 11:12
Hallo allemaal,

na het lezen van duizenden berichten op dit forum en veel zin om voor de eerste keer naar Florida te gaan hierbij mijn eerste opzet. Aangezien ik een beperkte hoeveelheid dagen heb, heb ik keuzes moeten maken, zoals iedereen waarschijnlijk.

We verblijven in een villa zoals aangeboden door Amer.Estates ea. Dus geen rondreis. Datum staat nog niet vast maar zal tussen oktober en maart zijn.


De planning:
Dag 1: Aankomst, boodschapjes doen in een Mall
Dag 2: Bezoek Seaworld
Dag 3: Outlet shoppen
Dag 4: Bezoek Busch Garden
Dag 5: Schieten op gunrange
Dag 6: Island of Adventure
Dag 7: Snorkelen met manatees
Dag 8: nog geen invulling, iemand tips?
Dag 9: vertrek, jammer.

Een aantal vragen voor de meer ervaren floridagangers:

- is 3 dagen pretparkbezoek in 9-daagse reis te veel?
- wie heeft er een gouden tip voor invulling van dag 8?

Er is een aantal activiteit die ik op het forum niet tegen ben gekomen en dat is een bezoek aan de "nudybar" (dus geen ranzige hoerenkast ofzo) zoals All Bundy altijd deed. Dit moet ik (wij) gedaan hebben op onze trip naar de USA. Iemand hiermee ervaring of tips?? Wil ik combineren op dag 5, lekkere mannendag 8)

Uiteraard zijn alle overige tips, trucs en op- aanmerkingen altijd meer dan welkom.

Alvast bedankt!

Jaap

Hoi Jaap,

Ik zelf zou kiezen voor Gatorland of voor Kennedy Space Centre
Beide zijn leuk om te bekijken. Het zijn geen pretparken.
Grz en succes met kiezen
Dr. Phlox
8) :lol: 8)

JaPo
08-08-06, 10:36
Programma's zijn altijd heel erg persoonlijk, daarom is het heel moeilijk voor een ander te beoordelen of 3 dagen pretpark teveel/te weinig is.
Ik zou dag acht niet van te voren invullen, maar pas ter plaatse beslissen wat je gaat doen, vaak komt er van zo'n planning toch niets terecht.
Pas ter plaatse kun je alles precies beoordelen.
Wat ik wel mis, is een bezoek aan Old Town, zeker in het weekend een avondje waard.
Eric

Old Town? ik heb echt veel berichten op dit forum gelezen maar nog niets tegengekomen over Old Town, kan je me daar eens meer over vertellen? Wat is het en wat kan ik er beleven.

Erg bedankt voor je reactie.

JaPo

Njit
08-08-06, 11:02
Old Town? ik heb echt veel berichten op dit forum gelezen maar nog niets tegengekomen over Old Town, kan je me daar eens meer over vertellen? Wat is het en wat kan ik er beleven.

Zie http://www.old-town.com/

De highlights:

- Saturday Nite CruiseŽ with over 300 classic cars all 1972 and older starting at 1pm.
- Friday Nite Cruise with vehicle 1973-1987 and the newer customs & exotics - - Thursday Nite Motorcycle Night.

- Een hele verzameling aan leuke kleine winkeltjes
- Kermis-achtig pretpark met achtbanen, pukerides etc

- G-Force (Dragrace simulator) - Link (http://www.orlandorocks.com/info.asp?location=Kissimmee&attraction=gforce&type=overview)
- Skycoaster (vrije val) - Link (http://www.discoverfla.com/cms/bridge.php?partner=103)

Hier een kortingsbon voor de G-Force/Skycoaster: Link (http://www.adventuresinflorida.net/Skycoaster.htm)

We hebben de Skycoaster met z'n tweeen gedaan. Dit is ECHT hoog en bijna net zo leuk als parachute springen. Ge-Force hebben we niet gedaan.