PDA

Bekijk Volledige Versie : Florida en cruise



Pagina's : 1 [2]

inavm
07-08-09, 17:35
Hallo,
Wij hebben al aardig wat cruises gemaakt met Royal Caribbean en vinden her prettig om een inside stateroom te hebben vanaf de 8e verdieping, graag een beetje in het midden. Dit is dan dicht bij de lift, zodat je niet iedere dag die lange gangen door moet lopen.
We kiezen altijd voor een inside room, goedkoop, want we zitten bijna niet in deze hut. Kies wel voor een nieuwer schip, zoals b.v. de Freedom of the Seas, deze schepen hebben een leuke indeling, zoals een Promenade deck, waar de winkeltjes zich bevinden, dit is een heus straatje.
Veel succes met de voorbereidingen !

desteijntjes
07-08-09, 20:22
bedankt voor je snelle antwoord. Ik had inderdaad ook al de gedachte dat een hogere verdieping prettiger zou zijn.

In het midden had ik inderdaad ook al gevonden, niet om de reden die jij gaf (wat trouwens ook een goed idee is:lol:, was nog niet in me opgekomen) maar vanwege eventuele schommelingen van het schip. Daar schijn je in het midden wat minder last van te hebben.

Ik weet wat te doen!!!

disney-golf
08-08-09, 08:15
Ik lees dat je bang bent voor de "schommelingen".
Als dit in verband is met zeeziekte kan je best een kajuit nemen in het midden van het schip, op de hoogte van de waterlijn.
Daar stampt en rolt een schip het minste...:-&...

desteijntjes
08-08-09, 14:26
Ik lees dat je bang bent voor de "schommelingen".

Nou ja bang:roll: Niet heel erg maar ik had wel gelezen dat je daar het minste last hebt van de deining. En dat is toch altijd mooi meegenomen. Ik heb niet echt zeebenen.
Maar ook bedankt voor je antwoord. Ik heb aardig wat sites doorgeworsteld met commentaar maar hierover kon ik nog niet zoveel terugvinden. Dus ik ben al heel wat wijzer.

Ik heb inmiddels geboekt bij Royal Caribbean. Voor 4 nachten vanaf Port Canaveral naar de Bahama's met de Monarch of the Seas. We zitten op de 8e etage, in het midden van de boot.
Dus niet op sealevel, maar ja. We hebben er nu al zin in...... het duurt nog wel even voordat juli 2010 is.

disney-golf
08-08-09, 20:58
Veel plezier op de cruise.
En vergeet je Dramamine niet!
(flauw grapje...:mrgreen:)

paula
09-08-09, 19:34
Wij hadden de cruise geboekt via D-reizen, het was een combi-reis met hotel erbij en ook de shuttle van en naar de terminal. We zaten in het Dorchester hotel in Miami, niet echt een super hotel maar we waren er wel tevreden mee.
We hebben gevaren met de Carnival Triumph en daarna nog een week Orlando er aan vastgeplakt.

damian08
09-08-09, 19:59
Ok bedankt Paula.
Ga gelijk even naar het hotel kijken, wij hoeven ook niet een super de luxe duur hotel hoor. Het is maar voor een nachtje, en je slaapt er toch alleen maar.

Franie,
Ik heb het ook via Carnival zelf geprobeerd, omdat het gewoon veel goedkoper is als via een reisorganisatie.
Maar nou heb ik vorige week via Carnival Holland een offerte opgevraagd en dan kom ik zo goed als hetzelfde uit met prijzen als de Amerikaanse site.
Hier is hun email adres www.info@carnivalholland.com (http://www.info@carnivalholland.com)

Succes !

brenda fritschy
22-04-10, 11:37
Wij gaan van de zomer (26-7-10) een 5-daagse cruise maken naar de Bahama's met NCL (norwegian cruise Line).

Ben beniewd of iemand hier ervaring mee heeft, maar wat ik echt heel graag wil weten of je op de "shippingdag" al eerder je bagage kan en mag afleveren?
Je moet natuurlijk al om 12.00 je hotel uit en je mag pas om 17.00 op de boot.
We willen graag nog shoppen in Miami en dat gaat niet zo handig met koffers.
Kun je trouwens op de Baham's ook leuk shoppen?

gr. Brenda

meelezer
06-07-10, 20:06
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een cruise voor koend jaar april. Heb het hele topic even doorgelezen ;) De cruise die wij willen doen is ongeveer even duur bij cruisetravel.nl als op cruises.com. Mijn gevoel zegt dat ik liever bij een Nederlands bureau wil boeken, maar wat vinden jullie?

cami
08-07-10, 09:52
Hoi Meelezer,

Gewoon een cruise hier in Nederland boeken. De prijzen zijn nagenoeg overal gelijk of je moet iets kunnen vinden op een amerikaanse site. Denk eens aan www.cruisetarieven.nl (http://www.cruisetarieven.nl) je ondervindt daar een geweldige service. Meer weten over cruises? Mail me maar.

Michael66
08-07-10, 09:55
Meer weten over cruises? Mail me maar.
Laten we dat vooral NIET doen, we zijn net zo blij met dit forum waar iedereen kan meelezen, meeprofiteren en meegenieten van de ervaringen van anderen.

Dus Cami (en alle andere forumleden), als je vragen hebt, stel ze dan vooral hier op het forum! :grin:=D>:grin:

cami
08-07-10, 22:29
Sorry, was niet zo bedoeld. Bedoelde te zeggen: "stel je vragen maar". Dus hier.

damian08
05-09-10, 17:08
Ik had nog even een vraag over dat Esta formulier.. hoef ik er nu maar 1 in te vullen om Amerika in te mogen? Of moet ik nu ook een formulier invullen om aan een cruise deel te nemen?

corrus
05-09-10, 17:14
Lees de gebruiksaanwijzing van ESTA eens door??

ESTA is om toestemming te krijgen om af te reizen naar de USA...
Wat je daar gaat doen is helemaal niet spannend. (dat is weer voor |immigrations)

damian08
05-09-10, 17:16
Ja ik zat al te zoeken Corrus maar kon het niet vinden.
Ik kreeg namelijk een mail van Carnival dat ik een Esta formulier in moest vullen vandaar..

corrus
05-09-10, 17:18
Erg attent van ze... toch??

Maar misschien een beetje verwarrend...

Dus ESTA ingevuld??

Dan ben je klaar...

damian08
05-09-10, 17:27
Yep ingevuld voor man en zoon..helemaal gelukt!
En zeker attent van ze :-)

nath29
05-11-10, 11:21
hallo allemaal,

we willen augustus 2011 nu voor de 3e keer naar florida (ook wij zijn besmet met het florida virus) lees ik en de meiden

we willen dit keer ook graag 1 week een cruise maken met de carnival dream of valor

iemand hier ervaring mee?

Nijntje
05-11-10, 12:05
Hoi,

er zijn meerdere mensen hier op het forum die daar ervaring mee hebben. Dus je kan hier een hoop ja's op krijgen, maar wat wil je weten?

nath29
05-11-10, 12:33
ik zou graag willen weten welke meer voor kinderen(2 meiden 11 en 13 jaar) geschikt is o.a activiteiten aan boord tijdens zee dagen

en geldt er bij carnival cruise line ook verplichte avond kleding tijdens diner

wij willen graag met carnival vanwege de prijs deze is het goedkoopste voor
1 week cruisen met 4 pers

marijke8
05-11-10, 13:25
AFgelopen zomer 1 week cruise met de Freedom of the Seas Royal Caribean met een zoon van 14 jaar. heb hem de gehele vakantie niet gezien. Hij vond het helemaal geweldig. Volgens mij is het nu voor 1 week 837 euro p.p. het geld is wel de moeite waard. 2 avonden ons in gala gestoken maar dit hoeft niet dan kan je ook ergens anders gaan eten. Daarna nog 9 dagen Orlando.

bluedolph1n
05-11-10, 16:40
Wij zijn deze zomer voor het eerst gaan cruisen, ook met Royal Caribbean, 4 nachten met de Majesty of Seas naar de Bahamas, en waren gelijk verkocht.
Nog geen ervaring dus met Carnival, maar dat komt er aan, aankomende zomer gaan we met het zusje van de Dream, de Carnival Magic die in mei in de vaart wordt genomen. Een Middelandse Zee cruise deze keer eind juli.
Over de Valor kan ik weinig zeggen, ik heb wel al wat over de Dream gelezen, en weet dat die ook een soort waterpretparkje hebben, leuk voor kinderen dus. Carnival staat ook bekend als een goede rederij voor families, dus wat je ook kiest, volgens mij is het altijd wel goed.
Wat Marijke al zegt, heb je geen zin in gala, ga je ergens anders eten, er zijn meerdere gelegenheden om te eten.
Hier kun je ook veel informatie vinden over cruisen:
www.cruisecritic.com

Succes met de voorbereiding!

Nijntje
06-11-10, 14:38
Om nog even terug te komen op de kledingvoorschriften bij Carnival, ze zijn zeer tolerant. Je kan je helemaal optutten in smoking en galajurk, maar als je een "redelijk" nette broek of rok aan doet en zorgt dat je er casual netjes uitziet, dan kan je gewoon naar binnen en heerlijk eten in de eetzaal. Ben zelf iemand die inmiddels zo'n 6 keer met carnival heeft gevaren, waaronder ook de valor. Kwaliteit/prijs verhouding vind ikzelf prima, maar bv. Norwegian, Royal Carribean en Princess zijn toch echt een stap luxer. Op de site kan je ook lezen hoe de groepen bij camp Carnival verdeeld worden. Kan dus zijn dat jullie kids niet bij elkaar zitten. Voor sommige geen probleem, maar kan me ook voorstellen dat ze het niet leuk vinden als ze niemand kennen...
Als je eenmaal aan cruisen begint, kan het best verslavend werken.... Succes met het maken van je keuze en laat even weten wat het geworden is!

Connie
07-11-10, 13:43
Wij gaan nu onze 3de cruise met Disney doen en wilde eigenlijk de Transatlantic 2011 doen. Maar kan geen vrij krjgen, dus nu ben ik aan het verder kijken naar een andere maatschappij. Is Royal Caribbean of Carnival erg anders dan Disney?

En geven deze cruisemaatschappijen ook onboardcredits weg?

Connie

nath29
09-11-10, 20:56
bedankt voor de info en we hebben besloten om met carnival valor te gaan cruisen vetrekkend vanuit maimi :grin:

maurice.m
10-11-10, 13:25
Barre omstandigheden voor de bijna 4500 mensen aan boord van een Amerikaans cruiseschip. Door een brandje in de machinekamer, raakte het schip op drift, voor de kust van Mexico. De elektriciteit is uitgevallen, en het voedsel aan boord raakt op.
zie hier de beelden:

www.rtl.nl/xl/u/fa8eaf8e-e96a-4e15-b51d-2cf6ff0aff14 (http://www.rtl.nl/xl/u/fa8eaf8e-e96a-4e15-b51d-2cf6ff0aff14)

pusto
12-11-10, 12:00
Wij hebben een cruise (21 mei 2011 Carnival Liberty Carribean) geboekt via Crown cruise vacations in de US. Eerst hebben wij via www.cruisecompete.com (http://www.cruisecompete.com) een quote gevraagd aan meerdere amerikaanse reisbureaus, Crown kwam met de beste Amenities, denk aan gratis drankcoupons voor op het schip ed.

Bemiddelaars mogen geen kortingen meer geven van Carnival (en ook andere rederijen) dus doen ze het op een andere manier.


Wij zijn $ 2318 kwijt voor een Ocean Suite incl alle taxes ed....

Alleen 1 nadeel.................... Het duurt nog zo lang

carmen1988
17-01-11, 21:57
Hallo mede Florida verslaafde \\:D/ (file://\\:D/)

Wie o wie kan mij wat meer informatie geven over het volgende.

Ik en mijn vriend zijn van plan om in mei wederom naar Florida te vertrekken. Voor 3 weken en 2 dagen. Wij hebben 2 jaar geleden een 5 daagse Disney cruise gedaan naar de Bahama's. Dat is zo goed bevallen dat we dit jaar weer een cruise willen gaan maken. Dit keer is ons oog gevallen op een cruise met de Carnaval Destiny, naar Grand Cayman en Jamaica!

Onze vorige cruise met de Disney cruise line heb ik toen gewoon geboekt via het reisbureau voor de spotprijs van 306 euro pp. Nu verschilt het een hoop als ik het via Nederland boek of via Amerika. Ik heb een goede prijs gevonden via expedia.com namelijk 700 euro voor ons 2en. (binnenhut). Nu heb ik nog nooit een cruise via Expedia geboekt. Weet iemand hoe dat werkt met de vouchers en of de fooi bonnen eral bij zitten. Op de Nederlandse site staat namelijk dat je de bonnen voor de fooi voor de bemaning van hun geleverd krijgt. Moet je dan wel apart betalen. Maar ik vraag me af hoe dat bij expedia te werk gaat? Heeft iemand hier ervaring mee?

Greetz Carmen

carmen1988
19-01-11, 16:52
Niemand?? :-\"

carmen1988
24-01-11, 23:25
Hallo,

Ik had een goede deal gezien met de Carnival Destiny op carnival site zelf en expedia.com. Nu kan ik zover alles boeken. Alleen als je wilt betalen kan dat alleen met een amerikaanse of canadeese creditcard. Mag ik dit dus niet boeken omdat in Nederlander ben? Weet iemand dit?

Groetjes

Ta2 Gerrit
25-01-11, 09:49
Bij sommige (US based) aanbieders moet je bij de CC een Amerikaans billing adress hebben.
Zo niet, jammer dan. Ik heb bij Expedia.com wel eens hotelkamers geboekt, en dat ging wel. Nu zijn dat natuurlijk geen bedragen als van een cruise, en misschien is er inmiddels wat verandert ten aanzien van de CC, maar toen werkte het gewoon.

Is dezelfde cruise niet te boeken bij Expedia.nl ? Of is het dan veel duurder.

carmen1988
25-01-11, 12:52
Hey,

Nee daar heb ik al naar gekeken, maar helaas heeft expedia.nl geen cruise te boeken.

Greetz

Kris84
30-01-11, 22:09
Goedenavond,

Op vrijdag 11 februari ga ik samen met mijn vriend een 4-daagse cruise maken van Miami naar de Bahama's (Coco Cay, Nassau). We varen met Royal Caribbean - Majesty of the Seas. We hebben geboekt via een Amerikaans reisbureau: www.directlinecruises.com (http://www.directlinecruises.com) (op aanraden van een vriendin die in Miami woont).

Nu heb ik een aantal vragen:
- Er staat in het reisoverzicht dat er een formele avond is, d.w.z. mannen in pak bij het diner en vrouwen in galajurk. Is dit verplicht? Ik heb geen galajurk en mijn vriend heeft geen pak. Bovendien nemen wij alleen een trolley mee en daar past geen pak/galajurk in.
- Ik lees hier en daar dat je gebruik kunt maken van 'Express checkout', oftewel: dat je zelf met je koffers het schip kunt verlaten. Waar en hoe kun je aangeven dat je hier gebruik van wilt maken? En wat zijn hiervan de voordelen?
- Kun je 's avonds zelf kiezen in welk restaurant je wilt eten? Wij hebben 20.30 uur aangegeven als tijd.
- Waar kan ik een 'soda pas/soda pakket' kopen? Lijkt me namelijk wel erg handig!
- Heb je, naast je creditcard, nog veel cash geld nodig aan boord?

Ik heb er hartstikke veel zin in! Zaterdag vertekken we al naar Miami... Eerst een paar 4 dagen daar, dan twee dagen Key Largo, dan de cruise en vervolgens nog weer 4 dagen Miami. Kan niet wachten!

Hopelijk kan iemand mij antwoord geven op bovenstaande vragen. Sommige dingen zijn een beetje onduidelijk, aangezien ik bij een Amerikaans reisbureau geboekt heb en alle documentatie in het (ambtelijk) engels is. En ik begrijp dat je om 14.00 uur op de pier moet zijn? (bij vertrek van het schip om 17.00 uur).

Iemand nog handige tips of adviezen?

Alvast bedankt.

Groet,
Kristel

marijke8
31-01-11, 21:08
Hallo Kristel,

Ik probeer op een paar vragen antwoord te geven:
Je bent niet verplicht om aan de gala avond mee te doen, je kan die avond dan ergens anders gaan eten. Als je toch in het restaurant wilt gaan eten dan is het wel noodzakelijk dat je niet in korte broek komt. Lange broek en blouse en voor de dames een jurk of rok of nette broek. Je valt dan wel op, want veel passagiers gaan helemaal in gala.
Express checkout kun je de avond van te voren aangeven. Je kan dan als een van de eerste van boord. Je hoeft dan niet te wachten op de tijd die wordt aangegeven als je van boord mag. Ze werken trouwens met kleuren.
Als je om 20.30 uur gaat eten dit noemen ze de 2e zitting. Je krijgt een tafelnummer als je aan boord komt.
Het sodapakket wordt op elk plekje van het schip aangeboden. Wij waren voor 7 dagen uit mijn hoofd 48 dollar kwijt. Je krijgt dan een sticker op je pas en deze laat je zien aan de ober. Je kan dan de gehele dag en avond drinken halen. De keuze is spa rood, sprite of cola en of cola light.
Wij hebben geen enkele dag met cash geld betaald. Want je pas wordt gekoppeld aan de creditcard. Mocht je nog meer vragen hebben. Kijk dan ook eens op royalcarribean.com

Kris84
01-02-11, 17:50
Hartelijk dank voor je bericht Marijke! Het is me weer wat duidelijker geworden. Ik denk dat ik het allemaal maar gewoon op me af laat komen ;) Komt vast goed!

cant51
01-02-11, 21:14
Heb zelf al een aantal malen een cruise gemaakt met Royal, op de formele avond kan je gewoon gaan eten in het windjammer restaurant, korte broeken zijn dan ook niet geoorloofd, maar gewoon een lange broek met shirt voor je hubbie en een gezellig jurkje of zo voor jezelf.

In de Windjammer is het geen gala, Windjammer is een zelf service restaurant maar vooral in de avond gezellig om te eten.

Wens jullie veel plezier op de cruise, ben er zelf behoorlijk gek op al diverse malen een 7 daagse cruise gemaakt.

Grtjes T

carmen1988
01-02-11, 21:21
Iemand hier al een gecruist met de Carinval Destiny?? Wij vertrekken daarmee op 7 mei naar Caribische gebied.

Wij hebben alleen ervaring met de Disney cruise line. Dus ben benieuwt naar jullie ervaring met de Carnival Destiny.

Greetz

cami
02-02-11, 19:24
Wij gaan 23 april naar Florida en maken dan een rondreis van 2 weken. Daarna stappen we op zaterdag 7 mei in Fort Lauderdale aan boord van de Celebrity Constellation voor een oversteek in 15 dagen naar Amsterdam. Wij zijn weliswaar ervaren cruisers, maar Florida en ook deze rederij is voor ons de eerste keer. Zijn er hier nog anderen die ook deze oversteek gaan maken?

carmen1988
21-03-11, 23:44
Hallo,

Heeft iemand ervaring met land excursies boeken via de carnival site?

En ik lees vanalles over drankenkaarten. Nu drink ik alleen maar water. Valt dat ook onder z'n kaart of heb je daar van die watertanks staan met mineraalwater?

Groetjes

usabrucefan
10-04-11, 14:14
Hallo :-P

Zitten nog een beetje te twijfelen hier...
Volgende maand naar Florida yesssss first time en we zien het helemaal zitten natuurlijk !!!

Nu willen we zeker 1 dag weg met een boot.
We twijfelen : ofwel 1 dag cruise naar Grand Bahamas (vanaf Fort Lauderdale), ofwel vanuit Key West 1 dag boottocht naar Dry Tortugas.

Zeer benieuwd welk van de 2 jullie voorkeur heeft ???
Welk van deze 2 bestemmingen zal het minst druk zijn ?
We horen het graag, alvast bedankt !!

koenkamphuys
11-04-11, 07:10
Bij de 1 dag cruise naar Grand Bahama moet je je niet teveel voorstellen van wat je van het eiland te zien krijgt. Je bent daar nl. maar heel kort. Dan moet het je vooral gaan om de boottocht. Afhankelijk van de maatschappij is dat een luxere of minder luxe schuit.

sonja
11-04-11, 16:19
Bij de 1 dag cruise naar Grand Bahama moet je je niet teveel voorstellen van wat je van het eiland te zien krijgt. Je bent daar nl. maar heel kort. Dan moet het je vooral gaan om de boottocht. Afhankelijk van de maatschappij is dat een luxere of minder luxe schuit.

Helemaal mee eens, wij hebben deze trip ook jaren geleden gedaan, je zit uren op de boot, wij vonden het niet de moeite waard.

rotarynette
11-04-11, 19:57
Wij hebben de boot naar Grand Bahama genomen,stelt niks voor.
Te kort op eiland en de bootreis is niet leuk.
Huur dan zelf een leuke speedboot bij st peterburg,hier ergens op het forum te vinden.

usabrucefan
11-04-11, 20:34
Bedankt voor jullie reacties ! Ik lees net dat je maar een 2-tal uurtjes op Grand Bahama kan doorbrengen en dit lijkt ons wel heel erg weinig, jammer !

myste87
30-04-11, 12:40
Wij zijn aan het kijken naar cruise, heeft iemand ervaring met de volgende maatschappijen:

Carnival;
Royal Caribean;
Norwegian.

Voor zover wij nu kunnen beoordelen komt Nowegian het " voordeligste" uit de bus.

Wij reizen met 2 kinderen van 14 en 15

metendiana
14-06-11, 19:50
hoii
wij gaan dit jaar voor het eerst een cruise maken met de carnival liberty naar de bahamas-virgin island-puerto rico-en grand turk,wij zijn een beetje bang dat het schip tegenvalt omdat we al 2 x met freedom od the seas zijn gegaan,en ik op dit forum berichten heb gelezen dat mensen carnival niet te verglijken vinden met royal caribbean,mischien kan iemand me vertellen wat jullie ervaring is met de carnival liberty wij reizen met zijn 5 en waaronder 2 dochters 1 van 18 en 15 en nog iemand van 20 en twee 40 ers .in ieder geval alvast bedankt voor de reacties
gr diana

Njit
14-06-11, 19:57
Misschien heb je hier wat aan: http://www.cruisecritic.com/reviews/review.cfm?ShipID=360

Why Go?

http://c3270052.r52.cf0.rackcdn.com/redcarat.gif Fourth ship in Carnival's Conquest class
http://c3270052.r52.cf0.rackcdn.com/redcarat.gif Entertainment from Vegas shows to jazz, singalongs
http://c3270052.r52.cf0.rackcdn.com/redcarat.gif Try Origami Sushi Bar and Harry's Steakhouse
http://c3270052.r52.cf0.rackcdn.com/redcarat.gif Carnival's first-ever pool-adjacent Seaside Theater
http://c3270052.r52.cf0.rackcdn.com/redcarat.gif Cabins are pleasantly larger than industry average
http://c3270052.r52.cf0.rackcdn.com/redcarat.gif Retractable roof over aft pool and hot tubs

Rune
14-06-11, 22:18
Ik had ook een klein vraagje over Norwegian cruise.
Tot mijn verbazing las ik dat je gewoon in je stateroom kunt roken en dat er geen speciale non smoking rooms zijn.
Ik kan helemaal niet tegen rook, vooral als mijn kamer er naar stinkt.
Heeft hier iemand ervaring mee? Kun je makkelijk wisselen van kamer?

bedankt

nath29
16-07-11, 22:31
wij vertrekken binnenkort voor een 7 daagse western caribbean cruise met royal caribbean freedom of the seas
nu is mijn vraag aan iemand die bekend is met royal caribbean of je de excursies beter vooraf kunt boeken via internet via royal caribbean site of ter plaatse op de boot en scheelt dit in prijs?

alvast bedankt voor de eventuele reacties

nathalie

Connie
16-07-11, 23:11
Dit wordt ook onze eerste cruise met RCCL, de prijzen zijn niet anders aan boord. Je kan wel met firma's in zee van de plaatsen zelf die zijn goedkoper dan RCCL. Je kan nu de shows aan boord al boeken en dit is gratis.

Veel plezier

rotarynette
17-07-11, 00:39
Hallo,
Als er een excursie bij zit die je heel graag wilt doen boek dit vantevoren!
Maar als je niet echt plannen hebt kan je ook ter plekke wat regelen,meestal goedkoper,maar zorg er wel voor dat je bij een groep zit met passagiers van de cruise,dat is een beetje je "verzekering"dat je op tijd terug bent bij je schip!!
Kijk eens bij het cruise forum :http://boards.cruisecritic.com/
Hier vind je onwijs veel info;kijk bij roll calls en dan bij royal,spot je alvast wat passagiers!!
Succes en veel plezier!!

marijke8
17-07-11, 13:12
2009 een cruise gemaakt met de Freedom of the Seas. Alles ter plekke geregeld. Als je binnen het haven terrein blijft kun je zo allerlei taxi busjes aan schieten met allerlei excursies. Is goedkoper als op de cruise boot zelf. Alleen hadden we spijt dat we de Zip Line op Labadee niet hadden geboekt want die was vol geboekt. Op Cozumel met dolfijnen gezwommen dit hebben op het schip geboekt. Wilde geen risico nemen op dit vanaf huis te doen ivm het orkaan seizoen en dat je misschien deze plaats niet zou aan doen.
Op de Grand Cayman eilanden zaten we met Amerikaanse dames in de taxi die van een andere cruise line kwamen hier heel veel plezier mee gehad. Wij waren met z'n vieren het taxi busje wordt aan gevuld met andere personen.

Geen enkele show van te voren geboekt. Is goed geregeld, want je hebt 2 zittingen met het eten 1 om 18.00 uur en 1 om 20.30, dus zo worden de passagiers verdeeld over de 2 shows. Succes en veel plezier, mocht je nog vragen hebben stel ze gerust. Florida is een verslaving maar een cruise maken ook. Met oud en nieuw hebben we een 6e daagse cruise geboekt met de Liberty of the Seas het zusje van de Freedom.
Gee

nath29
17-07-11, 15:07
ik heb me meteen aangemeld bij http://boards.cruisecritic.com/
ik was met deze site nog niet bekend
je kan er inderdaad veel info terug vinden
bedankt voor de tip

flowerscaper
17-08-11, 14:22
In oktober gaan wij voor het eerst een korte cruise maken vanuit Miami met Royal Caribbean. We hebben het er al heel lang over en nu eindelijk geboekt we zijn erg benieuwd of het cruisen iets voor ons is. Nu heb ik afgelopen weekend en reportage op tv gezien over het personeelsbeleid aan boord. In deze docu ging een Belgisch meisje undercuver om een aantal maanden aan boord van een cruise schip te werken. Van wat ik hier heb gezien ben ik erg geschrokken en is eigelijk de zin in de cruise weggezakt. Zonder in details te treden waren de omstandigheden en het beleid diep triest. Helaas kon ik niet achterhalen om welke rederij het hier ging dus heb ik ook verder geen onderzoek kunnen doen. Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen over het personeelsbeleid van Royal Caribbean of ervaringen heeft met het personeel aan boord en wellicht een kijkje heeft gehad achter de schermen.

Marco Tiel
17-08-11, 16:18
Driemaal een RCCL cruise gedaan. Helaas geen kijkje achter de schermen mogen nemen maar ik denk dat je er gewoon van moet genieten.

Iris02
17-08-11, 19:25
Aangezien wij geen enkele ervaring hebben met cruises; graag jullie tips! Hoe leuk is een cruise van 3 dagen Bahama's met kinderen van 12 en 15 jaar? We dubben tussen 3 dagen cruisen of 3 dagen de Key's.

Alle ervaringen zijn welkom !

Riverwood
17-08-11, 19:47
Ook wij zijn geschrokken van de informatie uit deze reportage, echter ondanks de lage lonen kunnen deze mensen sparen voor hun eigen huis en eventueel een bedrijfje beginnen
zelf hebben wij nog geen cruise gemaakt maar willen graag eens een cruise maken naar Alaska.

Groetjes Henke.

Njit
17-08-11, 20:11
Hier te zien: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/terzake/2.17041/1.1086403 (helaas alleen vanuit Belgie)

Connie
17-08-11, 21:40
Ik vindt een cruise het leukste wat er is, maar dat is voor iedereen anders.
Er is alles wat in een stad ook is en het is heel ontspannend. Er zijn reisverslagen op de site van mensen die dat gedaan hebben. Wij hebben een blog waar een 7 daagse cruise op staat met disney maar dan naar Mexico maar je krijgt wel een idee van hoe het er is.

Je kan ook vragen stellen als je wil.

Blog:
http://disneycruise-la-mexico.blogspot.com

Connie
17-08-11, 21:48
Wij zijn 3 keer op een cruise geweest en met best veel personeel gesprokken, ook over hun werk en toekomst plannen. Er is een duidelijk verschil in waar je werkt op het schip en wat de functie is. Maar hard en veel werken moeten ze allemaal, en ze hebben een laag loon en leven van de verplichte fooi.

Ze hebben contracten van 6 maanden en zijn dan 2 maanden vrij ze maken heel veel uren. En ze vinden het allemaal hard werken maar ze doen het voor een paar jaren om dan in hun laat een klein bedrijfje te beginnen.
Maar ze doen het wel met plezier de meeste dan die wij hebben ontmoet, ik heb nu nog contact met personeel van een van de schepen.

Connie

johnvbingrid
01-02-12, 18:10
Mijn vrouw en ik plus 2 kinderen van 13 en 16 willen in juli een 4- of 5-daagse cruise maken vanuit Florida.

Omdat het als extraatje bij onze reis komt wilen we het wel betaalbaar houden.
Echter, veel kinderkortingen blijken tot 12 jaar te zijn. Maar ik had ergens ook gezien dat er maatschappijen zijn die tot 18 jaar korting geven.

Wie kan svp hierover informatie geven.

Gr.
John

Njit
01-02-12, 18:13
Weet je nog waar je het gezien hebt?

johnvbingrid
03-02-12, 12:05
Neen. dat is juist zo jammer. Zie wel kortingen (klein beetje) voor 3e of 4e pers. maar niet voor kinderen. Bij Priceline moet je wel de leeftijd van kinderen aangeven maar je betaalt de volle mep.:-(

rotarynette
03-02-12, 19:49
Probeer eens een Amerikaanse site,die zijn in dollars te betalen en goedkoper,heb evt een adres voor je.
Het is van oorsprong een duitse dame,wij hebben goede ervaring met haar.
Shoppen kan altijd! Groetjes Annette.

ttubbie
25-06-12, 20:36
Wij denken eraan in september een mini-cruise van 4 dagen naar de Bahama's te doen. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben ? September valt in het orkaanseizoen, weet iemand of de kans groot is dat de cruise niet doorgaat en of hiervoor een schadeloosstelling geldt ?

kol
25-06-12, 21:43
Wij hebben twee keer een cruise naar de Bahama's gedaan in september (met Disney). Wij hebben geen orkanen gehad. Een keer zijn we wel vertrokken de dag nadat een orkaan voor de oostkust van Florida was langsgetrokken. Er was toen wel nog een vrij wilde oceaan (dus wat hogere golven) maar daar hadden we niet erg veel last van. Voor zover ik weet heeft Disney nog nooit een cruise afgelast door een orkaan. ze varen er als het mogelijk is gewoon omheen. Het grote voordeel van in september gaan is natuurlijk dat de cruises een stuk goedkoper en vaak rustiger zijn.

ttubbie
29-06-12, 21:12
We hebben geboekt voor een 4-daagse cruise naar de Bahama's, orkanen zijn niet welkom !

Teleton
30-06-12, 08:45
orkanen zijn niet welkom !
Direct doorgegeven aan de instanties. Kreeg dit bericht terug:




When Is the Hurricane Season Most Active?
Again according to the AOML (http://www.aoml.noaa.gov/hrd/tcfaq/G1.html), there's a "very peaked season from August to October," which means this period includes:

78% of the tropical storm days
87% of the "minor" hurricane days, and
96% of the "major" hurricane days
And within this peak hurricane season, early to mid-September is the pinnacle. Maar ze zouden er rekening meehouden...;).

ke-es
02-07-12, 12:03
Goedenmorgen Florida kenners

Volgend jaar juni zal ik met mijn zoon van dan 12 jaar twee en een halve week in florida verblijven.Uiteraard gaan we voor de bekende parken maar vaders wil graag de reis eindigen met een beetje rust. Vandaar dat mijn oog is gevallen op een cruise. Deze vertrekt vanuit orlando of vanuit miami.
Als we in miami vertrekken zal de boot om 16.30 uur vertrekken. Dien ik ver van te voren in te checken of kan ik de morgen vanuit orlando vertrekken om na een rit van 3.5-4 uur in te checken bij de cruisse.
Wat mag ik niet missen in en om miami ( ik lees al over een boottocht fort lauderdale langs de dure villa wijken of miami beach). of zeggen jullie kenners, kees blijf lekker in orlando en pak vanuit daar de cruise.

hannie
02-07-12, 15:42
Het schip zal niet vanuit Orlando vertrekken hoor!
Het is of Fort lauderdale, Miami,Port canaveral of Tampa.
Je kunt al een paar uur van te voren inschepen.
Dus als je vanaf Miami zou gaan en je vertrekt s'ochtends vroeg uit Orlando moet het te doen zijn.

PS Tampa en Port Canaveral zijn ongeveer 1 uur rijden vanuit Orlando

linda75
11-07-12, 08:07
wij zitten eraan te denken om via cruitravel.nl een reis te boeken van 6 dagen. miami, jamaica, cayman eilanden met de carnival victory.
Ik kan op hun site echter nergens iets vinden of je bij carnival ook een drankpas kan kopen zodat je onbeperkt drinken kan halen tijdens de cruise ( kids een drsidrankje en paps en mams evt een biertje)
Weet iemand of je bij carnival ( we gaan met de victory) een drankpas kan kopen of dat je iedere cola.. biertje.. wijntje..los moet betalen?? Want dan zou het de cruise wel een stuk duurder maken
Als ik cruisetravel moet geloven zit bij de prijs wel de fooien en havengelden in.. waar moet ik nog meer rekening mee houden aan bijkomende kosten ( buiten de excursies en parkeergeld voor onze auto na?). Ik heb cruisetravel al een mail gestuurd maar tot nu toe zonder antwoord

bvd

damian08
11-07-12, 09:52
Hoi hoi,
Wij hebben zelf ook een cruise gedaan met Carnival 2 jaar geleden en voor volgend jaar weer een volgende geboekt.
Je heb inderdaad zo'n een drankpas, volgens mij heette het sodacard. Je koopt dan zo'n kaart en kan dan onbeperkt drinken, wij hadden dan alleen voor de
frisdranken en wijn/bier.
Via de site van Carnival kan je zien hoeveel het kost.

Je zou voor de gein eens moeten kijken wat je kwijt bent bij Carnival zelf, misschien dat je nog wel goedkoper uit bent.
Wij boeken ook altijd bij Carnival zelf omdat we al een aantal keer offertes hebben opgevraagd via Nederlandse touroperators en dan toch duurder uit zijn.

Voor de rest heb je trouwens ook geen kosten meer hoor aan boord, net wat je zegt alleen voor je excursies en parkeergeld.

linda75
11-07-12, 10:39
Bedankt. Ik heb net cruisetravel zelf gebeld en ze konden me geen antwoord geven.. dit vind ik toch wel vreemd.. een biertje los kost 5.5 dollar .. niet dat we ons zullen bezatten maar bij het avondeten een lekker pilsje erbij is niet verkeerd en een colaatje of een sisi voor de kids is ook welkom.. zeker een extra keer tijdens de vaardag... maar ik kan op de carnival site dus niet 123 iets vinden over die passen.. ( zal er wel overheen lezen denk ik zo) wel vond ik een strippenkaart 4 drankjes voor kinderen voor 7.75 dollar
de reis die we voor ogen hebben valt via carnival wel te boeken maar ik kan hieruit niet opmaken of daar wel al de fooien bij inzitten.. lees wel iets of goverment tax maar niets over fooien. Merk ik toch dat mijn engels niet helemaal feiloos is

damian08
11-07-12, 11:44
Ik heb zelf ook even zitten kijken en ik kan die sodacard die wij hadden ook niet meer vinden.
Ze hebben nu weer iets anders
http://www.carnival.com/Funville/blogs/faqs/archive/2010/04/08/what-is-the-unlimited-soda-program.aspx
Maar dat zijn alleen de frisdranken, is wel een optie voor je kinderen. Maar hoe het dan met bier zit??

Ik heb zelf een acount bij Carnival, welke datum ga je? Dan zal ik eens kijken hoeveel het kost met alle kosten erbij

linda75
11-07-12, 11:49
ik heb je een privebericht gestuurd

metendiana
15-07-12, 15:41
Wij gaan dit jaar voor de 4 e keer op een cruise 2 keer met Royal caribbean geweest freedom of THE seas verleden jaar met carnival cruise op THE carnival liberty en dit jaar gaan we met de carnival dream.al de voorgaande keren kon je aan boord gewoon een soda pass kopen volgens mij kost dat iets van 8 dollar per dag pp onbeperkt limonade bier durf ik niet te zeggen.moet wel zeggen dat ik de carnival iets losser vind dan Royal caribbean dat is allemaal wat netter maar wij voelden ons beter thuis en onze kids van toen 18-15-en 21 jaar op de carnival cruise vandaar dat het dit jaar weer carnival is geworden en we hebben gewoon geboekt bij carnival.com volgens mij ben je dan ook het goedkoopst uit want dan boek je direct en niet via een tussen persoon die er ook nog aan moet verdienen. Gr. Diana

julieke
16-07-12, 00:05
Wij zijn 2 jaar geleden met de carnival dream weggeweest en gaan nu in oktober met de carnival liberty. Wij wilden eerst ook een sodacard kopen... Blij dat we het niet gedaan hebben. Wij namen 2 pakjes van 12 blikjes cola mee in de h andbagage en deden die in ons frigotjes in onze kamer. Dit mag en wordt heel veel gedaan hoor! Verder kreeg ik nog niet eens al mijn blikjes op want ik vond hun gratis limonade super lekker!!! En je kan m heel de dag door drinken. Mmm ik kijk er al naar uit!
Ik nam dan door de dag wat blikjes mee voor aant zwembad ofzo, vulde onze beker met ijs. Ijs kan je gewoon overal nemen.
S avonds in de bar namen wij gewoon een drankje en dan keken we er ook niet echt na. Je kan op voorhand ook drank coupons bestellen via de site van carnival, dit gaan wij nu wel al doen. Mijn man drinkt graag een biertje en met die drank coupons spaar je de tax uit. Zou per biertje 85 cent uitsparen. Ja, ik lees veel op cruise critic.com en daar op het carnival forum vind je veel info.

linda75
16-07-12, 13:16
ik heb idd gevonden dat je drankpas kan kopen a 6 dollar pp.. maar idd ook dat je al wat mee mag nemen aan boord.. ik dacht dat je thee en limonade enkel tijdens de eetmomenten gratis kreeg maar tussendoor dus ook.. nou dan komt het helemaal goed!!1
We gaan voor de carnival breeze.. varen aan naar de bahama's grand turk en jamiaca... heerlijk vooruitzicht.. en idd ook direct bij carnival geboekt ( na een tip van een medeforumlid.. nog dank hiervoor)

probits
01-10-12, 14:07
Wij gaan volgend jaar op 8 daagse cruise met de Norwegian Pearl. Als er mensen met ervaring zijn...altijd leuk om te horen (lezen).
Ik lees hier veel reacties over de drankprijzen...Weet iemand hoe dat dat zit op de Norwegian Pearl? We reizen met 2 kinderen (7-9jaar) en
we willen ons nu ook weer niet blauw betalen aan drankjes e.d.... dus laat de tips maar komen :-)

nati
17-11-13, 20:01
Wij hebben vage plannen om volgend jaar in het najaar een reis naar Florida te doen met enkele dagen of een week te gaan cruisen.
Onze vorige Floridareis was in augustus enkele jaren geleden en toen hebben wij geen orkaan gehad maar wel dikwijls hevige buien met onweer die snel weer wegtrokken.Ik weet dat het orkaanseizoen van juni tot november loopt en ze de mensen waarschuwen als er een orkaan op komst is.
Maar wat doen de rederijen van de cruises als er zwaar weer op komst is? Weet iemand bij hoeveel beaufort zij niet uit varen?

Mushu
17-11-13, 20:16
Volgens mij beslist de kapitein zelf wat er met het schip gebeurt. Soms veranderen ze de route en soms blijven ze langer in een bepaalde haven. Ik weet dat er vorig jaar (tijdens hurricane Sandy) nog al wat ophef was over een van de Disney schepen die z'n route bleef vervolgen terwijl alle andere schepen waren afgeweken of in de haven waren gebleven. Het gaat er dan best heftig aan toe op zo'n schip maar ze kunnen gelukkig wel een hoop hebben (onze magen waarschijnlijk niet!). Zie ook dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=V2JV3j6AEpc

En nog een leuke: http://www.youtube.com/watch?v=VchsHhPIx_s
Niet kijken als je twijfelde over cruisen tijdens hurricane season maar al wel geboekt hebt :).

cant51
17-11-13, 20:40
Heb al een aantal malen in september en oktober een cruise gemaakt, als er slecht weer wordt voorspeld kan de kapitein inderdaad besluiten anders te varen dan de geplande route en zou je zelfs ook een haven kunnen missen daardoor, maar al de keren dat wij in het orkaanseizoen een cruise hebben gemaakt hebben wij best wel eens slechter weer gehad, en rolde het schip over de golven, voor je maag raad ik aan Bonine te kopen, prima tegen zeeziekte.

En geloof me van de 8 maal dat wij een cruise hebben gemaakt, 1 maal minder weer gehad in het orkaanseizoen. :-).

Nijntje
22-11-13, 22:03
Spreek ook uit ervaring dat ze altijd de route vertragen of veranderen als er kans is op een orkaan. Je moet er idd wel rekening mee houden dat als je bv achter een orkaan aan zit het schip aardig wiebelt. Ik heb ooit in een 2/3 lege eetzaal gezeten. 10 obers op 4 mensen of zo.... Maar is maar 1 keer van de 9 cruises voorgekomen. En ik ben meestal in mei en oktober geweest. Dus, gewoon doen!

Patrick van Wattum
04-12-13, 14:00
Wij hebben op zicht ook wel een leuke route in het vooruitzicht. Even een dagprogrammatje:
dag 1: Amsterdam - Orlando - rond 18 uur aankomst
dag 2: Orlando - Seaworld
dag 3: Bush Gardens (Tampa) - daarna doorrijden naar Naples
dag 4: Everglades Safari Park - daarna doorrijden naar Miami
dag 5: Key Largo & Key West - daarna terug naar Miami

Cruise Oost-Caribbean met Allure of the Seas van Royal Caribbean
dag 6: Fort Lauderdale
dag 7: Nassau, Bahama's
dag 8: op zee
dag 9: Charlotte Amalie, St. Thomas
dag 10: Philipsburg, St. Maarten
dag 11: op zee
dag 12: op zee

dag 13: Miami - Heel de dag in Miami
dag 14: Orlando - Disney's Magic Kingdom
dag 15: terug naar Miami --> Eind v/d dag terugvlucht
dag 16: aankomst Amsterdam

Als we hiermee niet het maximale hebben gehaald uit 2 weken vakantie dan weet ik het ook niet meer. Helaas kunnen we niet langer naar florida, want er valt nog veel meer te zien :)

knaapje
04-12-13, 15:39
Begroijp ik het goed:
dag 5 Miami-Key West-Miami??
dag 14 Miami-Orlando en op dag 15 Orlando-Miami?

dag 5 betekent dan heel de dag in de auto zitten en weinig tijd in Key West
dag 14 en 15 Waarom vlieg je niet vanaf Orlando terug?

hrjhaan
04-12-13, 15:56
Ik zou persoonlijk Magic Kingdom in het eerste deel doen en Key West na de cruise. Dan hoef je niet nog een keer extra naar Orlando te rijden.

nicolea
05-12-13, 07:21
Nou.....3 volle dagen op zee, en 2 vliegdagen....dat is toch 1/3 deel van de vakantie ;)

Patrick van Wattum
05-12-13, 07:55
Ik zou persoonlijk Magic Kingdom in het eerste deel doen en Key West na de cruise. Dan hoef je niet nog een keer extra naar Orlando te rijden.

Dat is zo'n slecht idee nog niet haha! Nemen we ff mee :-) kunnen het nog wijzigen...

laredo
05-12-13, 16:55
Cruise Oost-Caribbean met Allure of the Seas van Royal Caribbean
dag 6: Fort Lauderdale
dag 7: Nassau, Bahama's
dag 8: op zee
dag 9: Charlotte Amalie, St. Thomas
dag 10: Philipsburg, St. Maarten
dag 11: op zee
dag 12: op zee
dag 13: Miami - Heel de dag in Miami

Top cruise! Mijn vrouw en ik (30'ers) hebben hem in mei gedaan en was echt geweldig. Kan de cruise en vooral dit schip iedereen aanraden.

nati
04-01-14, 11:19
Wij zijn van plan om een 7 daagse cruise te boeken met Norwegian Cruise Line met vertrek eind oktober vanuit Tampa en die brengt ons naar Honduras,Belize en Mexico.
Heeft er iemand ervaringen met deze rederij en eventueel deze specifieke cruise?
Alvast bedankt!

EIQ
11-01-14, 00:00
Hallo allemaal,

Zoals in een ander topic beschreven hebben we weer tickets voor Florida. In 2010 hebben wij een cruise gemaakt vanuit Miami met Royal Caribbean naar de Caribbean. Dit jaar willen we een (korte) cruise maken vanuit Miami naar de Bahama's.

Uiteraard is er veel te vinden in ander forums over cruises. Maar niet in dit forum en zeker niet specifiek vanuit Miami. Tijd voor een nieuwe topic.

Wat ik al heb uitgezocht;
- we gaan hoogstwaarschijnlijk met Carnival. Deze zijn (nu) goedkoper en hebben lossere restricties. Zo mag je dit jaar bij 21+ een gesloten fles wijn mee aan boord nemen en 12 blikjes fris. Mits je dit sjouwt in de handbagage. Maar tja, we blijven Hollanders en de prijzen aan boord zijn niet erg vriendelijk.
- we huren vooraf en erna een auto bij Alamo. Vanaf Miami Airport hebben zij een shuttlebus van en naar Port Miami. Wel zo handig.

Wie heeft er meer tips voor een cruise vanuit Miami? Zo vraag ik mij af of ik een ticket kan bemachtigen zoals die beschikbaar zijn voor American residents: aanzienlijk goedkoper?

bluedolph1n
11-01-14, 09:31
Wij hebben een korte cruise gedaan vanuit Miami met de Majesty of the seas naar de Bahama's, inmiddels alweer een aantal jaar geleden. Qua huurauto zou ik het ook zo regelen, wij hebben dat ook gedaan. De bus was vrij makkelijk te vinden en je werd netjes afgezet bij de haven. Zelf heb ik veel aan tips gehad op de site van Cruisecritic. Ook qua excursies die je daar eventueel wilt doen. Qua tickets kan ik je niet helpen, wij hebben via een Nederlandse organisatie geboekt. Ik heb wel begrepen dat je niet voor elke maatschappij als buitenlander via Amerika kan boeken, dat daar nog wel eens problemen mee zijn.

koenkamphuys
12-01-14, 22:03
Zie dit topic: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?209-Florida-en-cruise

niels40
16-01-15, 11:00
Ik wil met mijn gezin (twee dochters van 6 en 9) een korte (3 a 4 dagen) cruise maken in juli van dit jaar. Iemand nog tips waar ik een betaalbare cruise kan vinden?
De prijzen die ik nu zie voor een korte cruise hebben mij nog niet over de streep getrokken!

Anita74
16-01-15, 14:16
Wij hebben afgelopen zomer na een 2½-weekse rondreis door Florida een minicruise naar de Bahama's gemaakt met Norwegian Cruise Line. We vonden dit een geweldige ervaring, ook de kids (12 en 9 jaar) vonden het super! Dit is een freestyle-cruise, dus je hoeft 's avonds niet in gala. Wij hebben deze cruise geboekt via CruiseTravel, totaal iets van € 900/€ 950. We hadden een binnenhut geboekt, dit is de goedkoopste hut zonder ramen. Omdat we daar toch alleen sliepen, vonden we dit niet zo erg. Het eten is inclusief, koffie/thee/water/ijsthee/lemonade ook. Wij hebben voor onze zoon een aparte beker gekocht waarmee hij de hele dag cola kon krijgen, dit kostte $6 per dag. Overige drankjes hebben we niet afgekocht, maar apart bijbetaald. Fooiengeld is iets van $12 per dag p.p. (er werden 3 dagen geteld).
Wij vonden deze prijs nog wel meevallen, omdat het inclusief eten is. Je kunt de 1e dag al om 12.00 uur aan boord en de laatste dag na het ontbijt er af.
Wellicht heb je nog iets aan ons reisverslag. Succes!

Connie
18-01-15, 15:13
Wij zijn van plan om een 7 daagse cruise te boeken met Norwegian Cruise Line met vertrek eind oktober vanuit Tampa en die brengt ons naar Honduras,Belize en Mexico.We hebben deze cruise niet gedaan maar hebben wel met NCL gevaren. Zeer goede cruisemaatschappij, het zelf kunnen bepalen van hoe laat je eet en waar vinden wij zeker een pluspunt. Dat is voor een van de nadelen met Disney maar dat blijft ons nummer 1. De shows op NCL zijn ook heel goed en eten ook en dat ze Moutain Dew hebben. Mocht je vragen hebben mag je altijd stellen.

Connie
18-01-15, 15:20
Carnival is goedkoop nooit mee gevaren, ze zeggen dat het meer party schepen zijn. Maar daar kan ik echt niks over zeggen. Eten zit in de prijs erbij ook snacks en ijs.
In juli is natuurlijk wel een duurdere periode, maar cruisen vinden wij wel heel ontspannen.

armara
28-03-16, 16:27
Hoi mede forum gebruikers.

Mijn man en ik gaan april/mei volgend jaar met onze kids (5 en 11) 3 weken naar Forida. Tevens doen we een 3-daagse cruise naar de Bahama's.
Nu gaan we voor het eerst met een cruise en ik heb wat vraagjes:

Op welke (slaap)plek van het schip heb je het minste last van 'geschommel'?
Klopt het dat dit zo laag mogelijk en in het midden is? (zo totaal geen verstand van)

In principe zouden we de cruise nu al kunnen boeken bij Royal Carribean. Maar klopt het dat ze van onderaf beginnen met hutten vullen. Ik zie dat de hutten die wij willen ook op de hoger gelegen dekken mogelijk zijn, maar er wordt aangegeven dat deze niet beschikbaar zijn. Nu kunnen we zeker nog even wachten met boeken, maar willen wel graag 2 geschakelde hutten (met deur er tussen), dus wil ook niet te lang wachten.

ze vragen bij de boeking of wij pre-paid gratuities vooraf willen boeken. (dit lijken mij alle fooien en dergelijke.) is dit slim om te doen? En begrijp ik het dan goed dat als je dit van tevoren doet, de fooien (18%) per consumptie of aankoop er tijdens de cruise niet meer bijkomen?


The daily amounts below have been calculated with this in mind.
Amount€ 11,74 a day per guestThis gratuity is shared by Dining Services Staff, Stateroom Attendants, and other Housekeeping Services Personnel that work to enhance your cruise.The daily automatic gratuity amounts are recommended and are based on customary industry standards.Gratuities may be paid in the following ways:

Pre-paid online or having them added to your reservation by booking agent
Added to your onboard SeaPass account
Note: These gratuities apply to guests of all ages. Gratuities for other service personnel are at your discretion. A 18% gratuity will automatically be added to any purchases in the bar, dining room, spa services and salon services.
bedankt voor het beantwoorden en meedenken! ik zal zeker met nog meer vragen langskomen! :-)

groet Tamara

Patrick
28-03-16, 18:26
Hoi mede forum gebruikers.

Mijn man en ik gaan april/mei volgend jaar met onze kids (5 en 11) 3 weken naar Forida. Tevens doen we een 3-daagse cruise naar de Bahama's.
Nu gaan we voor het eerst met een cruise en ik heb wat vraagjes:

Echt super leuk, hebben wij ook gedaan

Op welke (slaap)plek van het schip heb je het minste last van 'geschommel'?
Klopt het dat dit zo laag mogelijk en in het midden is? (zo totaal geen verstand van)

Wij zaten op dek 4 en dat was echt prima.

In principe zouden we de cruise nu al kunnen boeken bij Royal Carribean. Maar klopt het dat ze van onderaf beginnen met hutten vullen. Ik zie dat de hutten die wij willen ook op de hoger gelegen dekken mogelijk zijn, maar er wordt aangegeven dat deze niet beschikbaar zijn. Nu kunnen we zeker nog even wachten met boeken, maar willen wel graag 2 geschakelde hutten (met deur er tussen), dus wil ook niet te lang wachten.

Wij konden toen zelf een hut uit kiezen en hebben toen gekozen voor dek 4.

ze vragen bij de boeking of wij pre-paid gratuities vooraf willen boeken. (dit lijken mij alle fooien en dergelijke.) is dit slim om te doen? En begrijp ik het dan goed dat als je dit van tevoren doet, de fooien (18%) per consumptie of aankoop er tijdens de cruise niet meer bijkomen?


The daily amounts below have been calculated with this in mind.
Amount€ 11,74 a day per guestThis gratuity is shared by Dining Services Staff, Stateroom Attendants, and other Housekeeping Services Personnel that work to enhance your cruise.The daily automatic gratuity amounts are recommended and are based on customary industry standards.Gratuities may be paid in the following ways:


Pre-paid online or having them added to your reservation by booking agent
Added to your onboard SeaPass account

Note: These gratuities apply to guests of all ages. Gratuities for other service personnel are at your discretion. A 18% gratuity will automatically be added to any purchases in the bar, dining room, spa services and salon services.
bedankt voor het beantwoorden en meedenken! ik zal zeker met nog meer vragen langskomen! :-)

Hebben wij toen wel gedaan, ook puur voor het gemak. Daarna wordt de fooi idd niet meer berekend.

groet Tamara


Ik heb de antwoorden even bij de vragen gezet.

Mushu
28-03-16, 18:59
Er zijn vast forumleden die meer ervaring hebben met cruisen en ook al eens een cruise van Royal Caribbean hebben gedaan. Maar ik zal toch mijn ervaring van mijn 3 Disney cruises (en de boeking van de 4e op 6 juni dit jaar) delen.
Je zet "geschommel" als tussen haakjes dus ik ga er van uit dat je weet dat een cruiseschip in normale omstandigheden niet schommelt. Er zijn heel veel discussies en verschillende meningen te vinden over waar je het minst last het van beweging van het schip. Mijn ervaring is dat je er weinig van merkt als je op bed ligt. Vooral bij het rechtdoor lopen in de (lange) gangen merkt je het (het recht lopen lukt dan niet altijd). Maar dat is alleen als er veel golven zijn. De schepen zijn groot en voorzien van stabilisatoren. Tijdens mijn eerste cruise weinig van beweging gemerkt, tijdens mijn tweede cruise de eerste dagen wel wat bij het lopen in de gangen, bij de derde cruise (14 dagen Panamakanaal) vooral meer gemerkt door "kraken" 's nachts in de hut. Tijdens die laatste cruise merkte ik echt dat het uitmaakt waar op zee je bent, op sommige stukken is er gewoon meer golfslag. Tot nu toe ook nooit misselijk geweest op een cruiseschip (en ik ben er wel gevoelig voor). Mijn hut is trouwens altijd op het 5e dek geweest aan de achterzijde (aft).

Bij het boeken kan je al een hut uitzoeken. Er wordt (zeker niet bij Disney maar volgens mij bij andere maatschappijen ook niet) niet gevuld van boven naar beneden. Je kiest minimaal een klasse en daarbij eventueel een dek of gewoon een hut. Als de andere hutten van die klasse niet te kiezen zijn dan zou ik er van uit gaan dat ze al geboekt zijn. De hogere dekken zijn ook meer gewild over het algemeen. Als je de gratuities al vooraf betaald, gaat dat om de tips voor de servers en room attendants. De tip voor een alcoholisch drankje die je bij de bar koopt zal daar niet bij zitten. Dat staat ook bij Note in het stukje dat je toegevoegd hebt. Het is maar wat je zelf handig vindt, vooraf zodat "alles" al betaald is of achteraf dan verdeel je de kosten over langere tijd.

Kijkt ook goed naar wat allemaal inclusief is (soda's en alcohol?) en waar je eventueel wat extra's krijgt als je daar boekt. Bij sommige (cruise)reisbureau's krijg je een onboard credit of onbeperkt soda's of zoiets.

Veel plezier op je cruise!

armara
28-03-16, 20:34
Dank je wel voor je reactie Patrick! Leuk dat je dezelfde cruise hebt gedaan! Nog leuke tips?

Mushu, wat een gave cruises heb je gedaan! Bedankt voor de tips en info!

Geer55
29-03-16, 13:38
Wij hebben in augustus 2015 vierdaagse cruise met RC naar Bahama's gedaan (met onze twee volwassen zonen), vanaf Port Canaveral. Twee kamers met tussendeur geboekt, met balkon (midden schip). Totaal geen last van bewegen/schommelen schip (vrij rustige zee tijdens onze cruise). OP Nassau zijn wij naar Junkanoo Beach gegaan. Ongeveer 10 minuten lopen (door Nassau, rechtsaf bij uitgang pier, met duidelijke bordjes onderweg) naar strand. Daar ligbedden gehuurd met parasol (ongeveer $ 30 voor twee bedden en een parasol en, uit mijn hoofd, 8 drankjes (kan een, wat waterige cocktail zijn of een lekker koud biertje). Mooi strand dat geleidelijk afloopt in zee (dus geschikt voor kleine kinderen), is ons heel goed bevallen. Andere cruise (met Disney) bootje naar Paradise eiland genomen (bootje vertrekt vlakbij pier cruiseschepen) en op Paradise Island naar Cabbage beach (je kan ook taxi of busje nemen).

Sweetsugar
17-03-17, 15:25
Ik zag dat het al eerder gevraagd is.
Stel ik neem een cruise die s`morgens aankomt in port canaveral.
Is het haalbaar om dan om 17 uur terug van orlando naar huis te vliegen?
hoe groot is de kans dat de cruise vertraging heeft?

cant51
17-03-17, 16:21
Ik heb al een aantal malen een cruise gemaakt en nog nooit voorgekomen dat we niet heel erg vroeg in Port Caneveral waren, en zou het te doen moeten zijn om 17.00 van Orlando naar huis te vliegen.

Sweetsugar
17-03-17, 17:15
Ik hou niet zo van stressen maar als we dit allemaal zouden doen zou dat de enige optie zijn.

Mushu
17-03-17, 21:33
Is goed te doen. Disney Cruise Line geeft als advies om niet voor 12u een vlucht te boeken. Dus 17u is geen probleem. Ik neem aan dat de andere cruise lines net zoiets aanhouden. De schepen komen over het algemeen vroeg aan en dan hangt het er vanaf hoe snel je van boord mag. Als je heel rustig aan doet zal je zeker voor 10u van boord zijn.

Sweetsugar
01-05-17, 23:23
Mooi, dankjewel.

siets1980
13-10-17, 12:40
Wij gaan in onze vakantie een korte cruise maken, keys west, cozumul met carnival.
Weet iemand hoelaat het inschepen meestal begint?
Na de cruise willen wij onze huurauto van Alamo ophalen bij Miamia airport, maar is er een shuttle service of moet je een taxi nemen?
Mss iemand nog tips voor Cozumel, uitjes etc, we reizen met kids.

AlexFL
14-10-17, 14:25
Hi Siets,

Rond 11 uur begint het boarden meestal, waarbij de suite gasten en loyalty status houders als eerste mogen. Kom je voor die tijd dan mag je alvast inchecken en vervolgens in een wachtruimte afwachten.

als je een autoreservering hebt op MIA airport dan mag je gebruik maken van de gratis shuttle naar het Rental Car Centre.

Mushu
14-10-17, 16:09
Voor Cozumel kan ik X-caret aanraden. http://cruisingthecanal.blogspot.nl/2015/05/land-in-zicht.html Het ligt niet op Cozumel zelf dus je moet wel eerst met een boot naar het vaste land. Het is een soort natuur/ cultuur en waterpark waar genoeg te doen is. Natuurlijk ook wel een afhankelijk van de leeftijd van de kinderen of het wat voor jullie is. Ik vind het altijd moeilijk om een leuke excursie te vinden op zulke echte cruise-bestemmingen. Wil graag wat van het land zelf zien maar vaak is er gewoon niets te beleven buiten (toeristische) winkels en strand. De eerste keer Cozumel hebben we meer een cultuur ding gedaan (Maya ruïnes) maar of dat wat voor kinderen is? http://vanreesdisney2011.blogspot.nl/2011/05/dag-8-cozumel-de-meeste-fotos-volgen.html

siets1980
14-10-17, 17:38
Hi Siets,

Rond 11 uur begint het boarden meestal, waarbij de suite gasten en loyalty status houders als eerste mogen. Kom je voor die tijd dan mag je alvast inchecken en vervolgens in een wachtruimte afwachten.

als je een autoreservering hebt op MIA airport dan mag je gebruik maken van de gratis shuttle naar het Rental Car Centre.

Dank je voor de info!

siets1980
14-10-17, 17:39
X-caret hadden leek ons ook leuk. Hadden er nog een gezien, chankanaab beach park.

Mushu
14-10-17, 17:55
X-caret hadden leek ons ook leuk. Hadden er nog een gezien, chankanaab beach park.
En Xel-Ha is er ook nog een. Chancanaab ligt wel echt op Cozumel volgens mij dus die is wat minder ver reizen. Ik heb voor de cruise in 2015 van alles met elkaar vergeleken (voor zover de excursies door Disney cruise line aangeboden werden) en toen voor Xcaret gekozen. Ik weet alleen niet meer waarom, dacht onder andere vanwege die ondergrondse rivier. Is ons in ieder geval goed bevallen want we denken er aan om er weer heen te gaan tijdens onze cruise van 2018.