PDA

Bekijk Volledige Versie : Op de bonnefooi of juist niet?



dennis en esther
09-01-05, 21:56
Wij gaan 20 januari voor het eerst lekker naar Florida (12 dagen). We hebben tickets geboekt en willen nog een auto in NL boeken.
Ook willen we de eerste 2 of 3 nachten een hotel boeken op Miami south beach en dan een rondreis gaan maken naar Orlando (in een paar dagen) en daar dan ook een paar dagen blijven en daarna via Cape canaveral terug naar Miami.

Nu zijn we enorm aan het twijfelen of we alle hotels moeten boeken in NL of dat we er gewoon heen gaan en wel zien. We hebben wel gezien dat de hotel/motel prijzen (zeker in Miami) zo rond de $100 liggen. Terwijl als je hier een voor geplande reis boekt heb je een auto en 10 hotel overnachtingen voor 410 euro P/P.

Wie heeft goed raad en tips we weten het niet meer.
Zijn motels als motel6 en motel8 niet te slecht?
No tips voor Miami (een hotel aan het strand)

hartelijk dank

dennis en esther

Ebelix
09-01-05, 23:29
Hallo Dennis en Esther,

Je kan op de bonnefooi en elke dag zoeken naar overnachtingsplaatsen. Dat moet geen probleem zijn.

Motel 6 en Motel 8 zijn goede motels. Altijd schoon en vaak toch wel ruime kamers. Hetzelfde geldt voor Days Inn, Comfort hotels, Ramada, Howard Johnson en Best Western motels.

Florida is helemaal ingericht op toerisme. Ze kunnen het zich niet veroorloven om rommel te leveren.

In Miami Beach heb ik nog wel een tip voor je. Indian Creek Hotel. Dit hotel ligt niet aan het strand maar is 1 blok verwijderd van het strand. Het is een art deco hotel. Je moet de website maar even checken.

www.indiancreekhotel.com

Veel plezier met het plannen van jullie trip.

Njit
10-01-05, 00:57
We hebben wel gezien dat de hotel/motel prijzen (zeker in Miami) zo rond de $100 liggen. Terwijl als je hier een voor geplande reis boekt heb je een auto en 10 hotel overnachtingen voor 410 euro

Kijk wel uit dat reisgidsen hier vaak uit gaan van de prijs per persoon per nacht. In amerika is het eigenlijk altijd per kamer per nacht.

Prijzen in Orlando liggen rond de $50 per nacht. In een motel is dit een stuk goedkoper (ca $30). Hotels in Miami zijn wel redelijk duur. Ook komt hier meestal nog parkeergeld bij.

Wij hebben ons prima vermaakt in ons Motel.. Schone kamer en gratis shuttle naar Disney.. En dat voor 28 euro per nacht :)

SpaceAce
10-01-05, 01:13
Wij gaan 20 januari voor het eerst lekker naar Florida (12 dagen).

Nu zijn we enorm aan het twijfelen of we alle hotels moeten boeken in NL of dat we er gewoon heen gaan en wel zien. We hebben wel gezien dat de hotel/motel prijzen (zeker in Miami) zo rond de $100 liggen. Terwijl als je hier een voor geplande reis boekt heb je een auto en 10 hotel overnachtingen voor 410 euro P/P.

Wie heeft goed raad en tips we weten het niet meer.


Reisbureaus rekenen inderdaad vaak hotels/motels per persoon. In Miami haal je die 100 dollar inderdaad wel, maar let wel via het hotel zelf boeken is dit per kamer (en dus 50 dollar p.p.) In Orlando haal je deze prijzen gelukkig niet (of je moet in de Disney hotels willen slapen uiteraard). Momenteel zitten deze prijzen tussen de 30 en 40 dollar (nogmaals per kamer).

Zit er bij die 10 hotels (geplande reis-boeking dus) ook de hotels in Miami bij? Zo ja, dan zit je met die 410 euro per persoon nog niet eens geheel slecht :) (maar zo niet, dan zijn die 410 euro p.p. een beetje aan de hoge kant).

Natasja L.
10-01-05, 09:35
Als ik jullie was zou ik gewoon op de bonnefooi gaan. Vooral nu, met de gunstige dollarkoers. Wij doen dit al jaren en het bevalt ons prima. Je bent vrij in je doen en laten. Voorbeeld: als het op je volgende bestemming staat te regenen dan kan je je plannen makkelijk aanpassen omdat je niets geboekt hebt. Let ook op de discountboekjes die je overal kan krijgen in Florida, met kortingsbonnen voor hotels! Veel succes!

Monique
10-01-05, 16:24
Ook willen we de eerste 2 of 3 nachten een hotel boeken op Miami south beach en dan een rondreis gaan maken naar Orlando (in een paar dagen) en daar dan ook een paar dagen blijven en daarna via Cape canaveral terug naar Miami.

Als ik jullie was zou ik ter plaatse iets zoeken. Zeker als je rond wil rijden heb je alle vrijheid. Is het ergens leuk, blijf je daar wat langer en kun je daar overnachten; is er niet veel te doen, kun je doorrijden naar een andere plaats.
Je bent zo nergens aan gebonden en kunt zelf beslissen hoe lang je ergens blijft. :D

Wel is het verstandig om een 1e nacht alvast te reserveren zodat je, na een lange vlucht, snel naar je hotel kunt rijden om lekker op te frissen.

gretl
10-01-05, 22:56
In South Beach: super 8 motel. Met een zwembadje.... weliswaar niet aan de strandzijde maar de straat over en je loopt het strand op.

Voor vrijdag en het weekend zou ik van tevoren even bellen of bijv. 2 nachten blijven, het wil dan nog wel drukker zijn op de bekende plaatsen. Maar zeker op de bonnefooi gaan!

Veel plezier!!

rvd4always
11-01-05, 16:25
Onderstaande motels zijn ons goed bevallen in Florida:

http://www.super8.com/Super8/control/home

http://www.daysinn.com/DaysInn/control/home

http://www.motel6.com/

Waarom zou je dure hotels nemen als je er toch alleen maar overnacht?
Overdag ben je toch weg? Zonde van je money!

Ik zou wel ff wat boeken in Miami omdat dit een populaire stek is voor de toerist. Overige plaatsen in Florida kan je gewoon op de bonnefooi een motel/hotel regelen.

Jullie zullen daar zeker geen spijt van krijgen, mede door de lage dollar-koers www.oanda.com :wink:

Groetjes,

René

RMB
11-01-05, 22:22
Onze ervaring is dat je ook niet de allergoedkoopste hotels moet hebben.
Het is dan wel zo dat je er alleen maar hoeft te slapen maar ik vind het wel fijn als het er een beetje zuiver is, de haren van de vorige gast niet meer in de fohn zitten en je er ook echt alleen bent (geen beestjes die in de badkamer rondlopen)Dit is ons gebeurt bij days inn, we zijn in daar ook niet gaan slapen. Het voordeel in Amerika is dat je eerst even de kamer mag gaan kijken, bevalt hij niet ga je naar het volgende hotel.

rvd4always
15-01-05, 14:42
Onze ervaring is dat je ook niet de allergoedkoopste hotels moet hebben.
Het is dan wel zo dat je er alleen maar hoeft te slapen maar ik vind het wel fijn als het er een beetje zuiver is, de haren van de vorige gast niet meer in de fohn zitten en je er ook echt alleen bent (geen beestjes die in de badkamer rondlopen)Dit is ons gebeurt bij days inn, we zijn in daar ook niet gaan slapen. Het voordeel in Amerika is dat je eerst even de kamer mag gaan kijken, bevalt hij niet ga je naar het volgende hotel

Ik ben het met je eens, het ene motel is het andere niet.
Zoals je al schreef is het altijd ff raadzaam om de kamer te bekijken alvorens je hem besluit te nemen.
Overigens hadden wij bij motel6 één nacht een slechte kamer.
De 'muren' bij dat motel6 motel zijn van hout zodat je de buren kon horen praten. De kamers waren klein, ze hadden van 1 groote kamer twee gemaakt.

Advies: bekijk de kamer eerst alvorens je hem neemt (en check of de muren wel van beton en niet van hout zijn). :idea:

Overigens moeten motelketens aan standaard-eisen voldoen zodat het ene motel uitgebreidere voorzieningen kan hebben dan de andere.
De voorzieningen van de motels kan je terugvinden in het motelboekje van de betreffende organisatie of op internet.

Groetjes,

René

Saskia
12-04-05, 11:45
Hallo,

Ik weet dat er hotels met coupons zijn maar kan je ook een huisje of app. daar huren als we daar zijn?( bijv. omgeving orlando) Is dit voordeliger dan vanuit nederland en waar moet je dan zijn? Het lijkt me me wel lekker om een paar dagen in een huisje ofzo te zijn ipv 2 weken hotel in en uit.
Alvast bedankt,
Groetjes
Saskia

Eric
12-04-05, 13:09
Je zal vast wel ter plekke iets kunnen vinden, maar waarom niet gewoon lekker van te voren hiervandaan?
Dan weet je wat je hebt, het lijkt me geen lolletje om na een vermoeiende vliegreis/immigration/carrental gewoon op de bonnefooi te moeten gaan zoeken waar je ergens een huisje kunt huren.
Je komt meestal in de namiddag aan, dus je rijdt ook nog eens in de spits.
Gewoon lekker hier boeken (bv. bij American Estates )
Succes, Eric

Saskia
12-04-05, 14:29
wij vliegen op miami en komen ong 1 week later aan in Orlando. We weten niet precies waneer. Zeker is dat we er op vrijdag moeten zijn ivm rodeo. We hebben dus de tijd om op ons gemak dat te doen.
Ik heb ook wel al iets gezien, maar ja: ons is zeunig, dus ik dacht misschien hebben ze daar ook goedkope last minute aanbiedingen.
Groetjes, saskia

Carlo
12-04-05, 21:00
Je kunt ook eens kijken op www.vrbo.com Hier vind je huizen e.d. die je rechtstreeks bij de eigenaar boekt. Wij hebben zo al twee keer een week een huisje geboekt en dat ging allemaal heel goed.

Ta2 Gerrit
12-04-05, 22:25
Als je al ter plaatse wilt boeken zijn er op en om de US192 diverse rental offices met klinkende namen als Vacationhomes, Hollidayhomes, Floridahomes enz. enz. waar je altijd even kunt informeren of ze voor die paar dagen een onbezet huis hebben. Die krijg je dan ongetwijfeld voor een leuk prijsje.
Als je echter op fixed dates een huis wilt huren kun je ze beter hier vastleggen (Am. Vac. of Am. Est. bijv.) want dan ben je goedkoper uit. Wij hebben onlangs even een prijsvergelijk gedaan en de tarieven die bij die realty renters hangen zijn beduidend hoger dan bij de genoemde nederlandse verhuurders.
Mede doordat we de originele rekening van de US rep. aan onze verhuurder onder ogen kregen, weet ik dat die een behoorlijke korting geniet. Viel eigenlijk nog mee wat het verschil was wat wij moesten overbruggen. Hulde aan onze reisagent alhier daarvoor.

melkweg
24-06-05, 12:11
hey iedereen,

wij trekken naar Florida van 6 tot 22 augustus, de eerste dagen blijven we in Orlando, doen we de parken en ligt ons (Disney) hotel vast, voor de rest plannen we met de auto ongeveer volgende toer te doen: Kennedy Space Center - Fort Lauderdale - de Keys - Everglades - Fort Myers - St Petersburg - Orlando

Het is onze bedoeling flexibel te zijn en dus niet te veel accomodatie vooraf vast te leggen... Mijn vraag, is het te doen om in augustus rond te trekken en accomodatie (motel) ter plaatse te vinden voor 4 zonder reservering vooraf?

groetjes
melkweg

Eric
24-06-05, 12:31
Melkweg, dat is geen enkel probleem.
Augustus is in Florid laagseizoen, en er is overal zat plaats. Je hoeft niet eens te zoeken, op iedere kruising van de Interstate ligt een hele bundel hotels, waar je uit kunt kiezen.
Haal wel een coupon boekje, (bv. bij Denny's) dan krijg je vaak zo'n $ 10,00 korting per nacht.
Ook op de keys is in die periode genoeg plaats.
Succes, Eric

Ebelix
24-06-05, 12:33
Dat is hel goed te doen. Voor zuid Florida is het dan laag seizoen en de keuze voor hotels/motels is er genoeg. Alleen in Orlando kan het erg druk zijn.

Reserveer wel de eerste nacht. Je hebt een adres nodig om op je I-94(groene papiertje dat je invult in het vliegtuig) te zetten. Daarnaast is het ook lekker als je aankomt na zoveel vliegen dat je direct een hotel hebt waar je naartoe kan gaan.

Alvast veel plezier.

melkweg
24-06-05, 12:45
we hadden de vorige keer inderdaad ook zo'n coupon boekje, we nemen ook een lijst mee van motels die we op internet gevonden hebben en die we leuk vinden, maar 't is wel tof dat we dan niet gebonden zijn om precies daar te logeren....

ben ik vergeten te zeggen, de eerste nachten verblijven we in een Disneyhotel, lekker makkelijk dus om vandaar uit de parken te doen...

bedankt, ben ik gerustgesteld :)

Wicked Florida
24-03-06, 01:03
De laatse 4 dagen van onze trip willen we misschien op de bonnefooi één of twee hotels doen in de omgeving van Clearwater Beach en wellicht Naples. Maar misschien ook wel niet :lol:

Vandaar dat ik me afvraag of er een beetje ruimte is eind Augustus in de hotels en of het misschien toch beter is om hotels vast te leggen. Verder vraag ik me af of de prijzen net zo zijn als bij vooruit boeken, en of het vreemd is om op de prijs af te dingen bij bonnefooi overnachtingen.

meannie
24-03-06, 02:50
Soms krijg je een bepaalde korting met een coupon of misschien je kaart van de ANWB (hier AAA). Maar afdingen ??, het is geen Turkije.

Eric
24-03-06, 04:42
Soms krijg je een bepaalde korting met een coupon of misschien je kaart van de ANWB (hier AAA). Maar afdingen ??, het is geen Turkije.
Plaats zat, ook in het hoogseizoen, al moet je misschien (vooral in het weekend) even een hotel verder kijken.
Prijzen zijn echt niet vast, je kunt wel degelijk wat bereiken door te onderhandelen.
Zoals reeds gezegd, de triple A korting, een coupon van Roomsavers of zeggen dat je meerdere nachten blijft kan je een flinke korting opleveren.
Vooral als je aan de late kant komt, en het hotel heeft plaats zat is een discount van $ 10,00 á 20,00 zeker haalbaar.
Succes, Eric

Michael66
24-03-06, 06:49
En je kunt altijd proberen om via internet nog een goedkope kamer te vinden. Gewoon even de dag van tevoren kijken, wie weet vind je nog een fantastisch hotel tegen enn superaanbiedingsprijs.

marisca
24-03-06, 11:10
Als je zonder kids aan het reizen bent zou ik alles op de bonnevooi hebben gedaan, Dat deden wij vroeger ook toen wij onze zoon nog niet hadden.
Er zitten veel voordelen aan , Je kunt net zo lang ergens blijven als je zelf wilt en zo kort natuurlijk.
Die ervaring vonden wij heel relaxed , Alleen zaten wij ooit met memoreal weekend in key west en dat was wel een domper , Want je betaald dan dubbel zo veel voor een kamer. Maar na onze ervaringen is het altijd goed bevallen. :D
Groetjes marisca.

Wicked Florida
24-03-06, 22:50
Bedankt voor de reacties, ik ben om. De laatste dagen van onze trip gaan op de bonnefooi :)

freestyle4all
30-03-06, 15:49
Wij hebben 1994, 1996 en 1998 vrijwel alles op de gok gedaan.
En vrijwel nooit problemen gehad met het vinden van een leuk motel of hotel.

Maak alleen niet de domme fout op 4 juli in een wat minder druk bevolkt gebied op zoek te gaan naar een hotel (dat deden wij wel).

Afgelopen jaar hebben we ongeveer de helft geboekt en de andere helft ter plekke gezocht. Met de nodige coupons hebben we vaak lekker goedkoop overnacht. En dat was in juli geen enkel probleem. Plek genoeg overal.

Margot2000
11-04-06, 21:24
Goedenavond, mijn naam is Margot, samen met mijn vriend wil ik in mei op vakantie naar Florida.
Wij hadden bijna een vakantie geboekt maar helaas viel Memorial weekend in die periode dus kregen we een toeslag van 25% op de hotelkosten.

We hebben het afgeblazen. We kunnen overigens de hele maand mei weg, we hebben de eerder geplande vakantie min of meer uit principe laten annuleren. (de organisatie kwam ons insziens niet met voldoende alternatieven om het probleem op te lossen).

We hebben zo eens wat gekeken op expedia en zijn nu eigenlijk van plan om 2 tot 3 weken op de bonnefooi weg te gaan. Ik las hier op dit forum iets over coupons, wie kan mij daar iets meer over vertellen?

Alle tips over reizen in U.S.A en/of Florida zijn welkom!

Alvast bedankt,
groeten,
Margot

Eric
12-04-06, 00:23
De beste tip: gewoon een paar uurtjes lezen op dit forum, en daarna evt de zoekfunctie gebruiken.
Wedden dat je dan (bijna) geen vragen meer hebt?
Succes, Eric

Michael66
12-04-06, 04:31
Ik las hier op dit forum iets over coupons, wie kan mij daar iets meer over vertellen?

Bij supermarkten e.d. vind je allerlei boekjes met hotelaanbiedingen (coupons). Als je die bij de betreffende hotels inlevert krijg je kamers tegen zeer lage prijzen, mits voorradig (en dat is bijna altijd wel het geval, tenzij het een feestdag is of springbreak aan de kust).

Marcelg
25-04-06, 00:37
Hotel coupon boekjes, liggen bij veel benzine pompen, Denny's en Wendy's.

Je kunt ook al vast even kijken op
http://www.hotelcoupons.com/

jurgo
31-07-06, 13:15
Floridaliefhebbers,wie heeft er ervaring mee,om alleen de vliegreis te boeken en het eerste hotel,om daarna te gaan rijden in florida en zo van we zien wel waar we uitkomen en dan een hotelletje zoeken?(november).
Is het een goedkopere of duurdere manier in plaats van in nederland alles te boeken?
Lijkt ons wat avontuurlijker op deze manier en het voordeel als het ergens leuk is blijft je een dag langer,zoniet wegwezen!!!!
Hoor graag jullie ervaringen!
groetjes,karin

Njit
31-07-06, 14:06
November is niet echt meer hoogseizoen. Zeker in combinatie met hotelcoupons of AAA korting (met je ANWB pas) ben je denk ik een stuk goedkoper uit. In Nederland betaal je per persoon, in de USA per kamer. Samen met de dollarkoers slaap je dan best goedkoop.

Het is ook wel leuk om wat verschillende hotels te bezoeken. Je kan dan mooi vergelijken. Omdat je er meestal toch maar 1 nacht slaapt maakt een wat mindere kamer ook niet zoveel uit. Volgende keer beter!

In de FAQ (http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=310) staat een lijstje met verschillende ketens, van goedkoop tot duur. Dit geeft je een indicatie wat je ongeveer zou moeten verwachten qua prijs. Afdingen is altijd mogelijk.

Natasja L.
01-08-06, 10:17
Wij gaan al jaren op de bonnefooi naar Florida. De belangrijkste reden voor ons is de vrijheid die je hebt. Mocht het bijvoorbeeld een paar dagen gaan regenen en je hebt je hotel vastgelegd, dan ben je eigenlijk gedwongen om te blijven, omdat je al voor de kamer betaald hebt. Heb je niets geboekt, dan kan je verder gaan rijden; daar waar de zon wel schijnt. Nu zijn er misschien mensen die me er even aan herinneren dat het the Sunshine State is, maar wij hebben het twee keer gehad dat we de hotels vooraf hadden geboekt en we overal zo'n beetje regen hebben gehad. Als we dan weer verder moesten rijden, dan werd het op de plaats waar we vetrokken heerlijk weer en op de nieuwe bestemming kregen we weer regen. We reden de buien achterna. Sindsdien gaan we op de bonnefooi.

Op de bonnefooi gaan, wil niet zeggen dat je altijd goedkoper uit bent. Soms betaal je wat meer, soms minder. Zoals Njit ook al zei; met een AAA pas krijg je in sommige hotels korting. Ook de kortingsboekjes die overal te krijgen zijn kun je gebruiken. Daar staan wel vaak de grotere ketens in. Door op de bonnefooi te reizen, hebben we al een paar leuke B&B's gehad op Key West. Bed and Breakfasts staan meestal niet in de kortingsboekjes. Mocht je voor een B&B kiezen in Key West, dan kan je het beste op zondag aankomen. Het is afhankelijk in wat voor periode je naar Florida gaat, maar de weekenden zijn druk bezocht in Key West. Wij blijven er meestal van zondag t/m vrijdag. Het maakt niet uit of je er in het weekend of door de week zit, het is er elke avond gezellig en druk.

Hier wat voorbeelden van de B&B die we hebben gehad. (The paradise Inn, La Mer and Dewey House, Blue Parrot Inn)

http://p.vtourist.com/1/2159441-The_Paradise_Inn_a_BB_in_Key_West-Key_West.jpg http://p.vtourist.com/1/1703296-La_Mer_and_Dewey_House-Key_West.jpg http://p.vtourist.com/1/1713629-Blue_Parrot_Inn-Key_West.jpg http://p.vtourist.com/1/1753791-Paradise_Inn-Key_West.jpg

Je moet ook kunnen incasseren, want het kan soms voorkomen dat een hotel vol zit. Dan moet je weer op zoek naar iets anders. Houd ook de feestdagen in de gaten. De hotels zitten vaak vol en de kamer die je eventueel nog kunt krijgen is erg aan de prijs!

Ik zou niet anders op vakantie willen gaan als op de bonnefooi. De vrijheid, niet aan het weer gebonden en de gezellige hotels/B&B waar je anders misschien nooit was gekomen.....ik kan het iedereen aanraden. Ik moet er nog wel bij zeggen dat wij geen kinderen hebben en dat maakt het wel een stuk gemakkelijker. Het maakt ons niet uit om een paar uur langer door te rijden voor een leuk hotel of later bij een hotel aan te komen en zo ook later te eten. Er zijn zoveel hotels te vinden in Florida; van duur tot goedkoop, van een hotel langs de weg tot een knusse B&B, er is altijd wel een slaapplaats te vinden. Succes met je keuze!

Groetjes van Natasja

Njit
01-08-06, 11:00
Op de bonnefooi gaan, wil niet zeggen dat je altijd goedkoper uit bent. Soms betaal je wat meer, soms minder.

Soms heb je met kortingsbonnen ook echt koopjes. Tijdens onze Noordoost-reis hebben we een keer in een Courtyard Marriot geslapen. Rack Rate: $179. Met bonnetje: $69.
En we mochten er ook gewoon 2 dagen slapen met 2 bonnetjes :)

Je kan bij de grote ketens wel ongeveer nagaan wat je kwijt bent. Hier gaat met AA-korting/Bonnetje dan meestal 10% vanaf. Een Howard Johnson zul je nooit zo goedkoop kunnen krijgen als een Motel 6.

pascalbrouwers
01-08-06, 12:13
Mijn voorkeur gaat ook uit om op de bonnefooi te reizen.
Alleen al het gevoel om dat gene te doen waar je op dat moment zin in hebt.
Heb je de reis uitgestippeld en vooruit geboekt, heb je geen uitwijk mogelijkheden meer.

Onze eerste fl reis zijn wij des tijds gestart in Orlando.
Hier hadden we 5 nachten geboekt, waarna we vervolgens richting Fort Lauderdale zijn gaan rijden.

Het vervelende was dat hoe korter we in de buurt van Fort Lauderdale kwamen, hoe slechter het weer werd.

Sterker nog zoveel regen had ik in mijn leven nog nooit gezien!!!!!!

We zijn daar 2 nachten gebleven waarna we weer terug gereden zijn richting Orlando, om wederom te genieten vd parken.

En ja hoor in Orlando was het toen nog steeds stralend weer.

Het grote voordeel dat we destijds hadden, was dat we 4 weken in FL waren dus plenty tijd, en hoef je je niet aan een strakke planning te houden

Na een weekje zijn we weer richting het zuiden gereden.
Achteraf was dat ook nog een goede keuze geweest daar het weer daar toch nog een paar dagen slecht is geweest.

Heb je alles geboekt,dan heb je pech en ben je overgelaten aan de weergoden.
En die werken niet altijd mee :wink:

Maar wij hebben ook al eens pech gehad. een jaar of 6 geleden, waren we in Santa Barbara ( Californie).
We probeerden hier een hotel te krijgen, echter alles volgeboekt.
We hebben toen zeker 2 uur moeten terug rijden om iets te vinden....
en wat we gevonden hadden :cry:
De eigenaar vh motel durfde zijn office niet uit daar het s'avonds toch wel een beetje gevaarlijk was :shock:
dus toch maar geboekt, en geslapen..... ( voor 18 dollar)

Dit is natuurlijk de andere kant vd medaille.

Mijn voorkeur blijft echter uitgaan om alles ter plekke regelen, echter we hebben een dochtertje.
Dus mijn vrouw wil toch wel enige zekerheid ingebouwd hebben.
Dit jaar hadden we 2 maal een boeking gedaan met Priceline ( een aanrader).
en de rest zou op de bonnefooi gedaan worden, echter doordat mijn vrouw ziek is geworden zijn we ter plekke gebleven (orlando)

Ga je op de bonnefooi, probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van kortingcoupons ( zoals Njit al aangeeft).
Wat ook een optie is je labtop meenemen en zo boekingen maken.


groet,
Pascal

jurgo
02-08-06, 18:36
Kijk,dat ziet er goed uit.
Kunnen jullie me ook een richtprijs geven betreft hotelkamers?
Gewoon de middenklasse hotels,standaard kamers,zwembad etc.
Hoeft niet echt super de luxe te zijn,gewoon netjes en schoon!
Wij willen in November gaan,gewoon een ticket boeken,een auto vooraf regelen en een hotel bij aankomst,en de rest zien we dan wel.
En waar vind ik die couponboekjes dan?
Wederom alvast bedankt.

Njit
02-08-06, 19:58
Kijk,dat ziet er goed uit.
Kunnen jullie me ook een richtprijs geven betreft hotelkamers?
Gewoon de middenklasse hotels,standaard kamers,zwembad etc.
Hoeft niet echt super de luxe te zijn,gewoon netjes en schoon!
En waar vind ik die couponboekjes dan?

Als je uitgaat van gemiddeld $60 per kamer dan zit je veilig. Coupon-boekjes vind je meestal bij de eet-ketens of benzinestations.

Tijdens onze laatste reis haalde we ze meestal bij het Visitor-Center. Deze kom je tegen als je een staat binnenrijd.

pascalbrouwers
03-08-06, 00:02
Kijk eens op onderstaande sites, hier kun je al veel info betreffende prijzen vinden.


http://p070.ezboard.com/fpricelineandexpediabiddingfrm205.showMessage?topi cID=26.topic


http://www.travelsaverguides.com/coupons.html


http://www.mousesavers.com/


En zo zijn er talloze info bronnen om goede info te krijgen.

Kijk ook nog eens op www.priceline.com. deze site = ontzettend populair onder de forum bezoekers.


Volgens mij moet je met een beetje zoek werk nog voordeliger uitkomen.
maar dan moet je zeker gebruikt gaan maken van de coupons die je bij de tankstations kunt vinden.
De luxe wordt dan ook een stuk minder.

Stel je geen hoge eisen: motel 6, super 8,knights inn, travel lodge etc.
Kijk maar eens bij de eerste link ( boven) hier zie je nagenoeg alle grote ketens in de states. hier vind je locaties prijzen etc


groet,
Pascal

Njit
03-08-06, 00:10
In de Florida Forum FAQ staat ook een lijstje van hotelketens, van goedkoop tot duur. Zie hier: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=310

gwen
01-09-06, 12:18
beste jurgo

Ik weet niet wanneer je precies wilt gaan in november. Het is dan wel Thanksgiving en ik weet niet of de amerikanen daar een vakantie aan vast plakken. Het zou dan weleens erg druk kunnen zijn. Thanksgiving valt volgens mij op de 4e donderdag in november

Michael66
01-09-06, 12:45
Thanksgiving is inderdaad 4e donderdag in november. Zie http://www.holidays.net/thanksgiving/

Kan ook wel behoorlijk druk zijn in Disney ....

marisca
01-09-06, 13:51
Wij gingen voordat wij onze zoon hadden altijd op de bonnevooi naar amerika en dat beviel uitstekend.
Maar met kinderen doe je dat niet zo snel meer.
Onze rondreis in californie was geweldig want wij waren helemaal verliefd geworden op san fransisco en daar zijn we toen ook langer gebleven.
En hebben toen ook alcatraz kunnen zien. :lol:
wat al 2 dagen volgeboekt zat. :?
vrijheid is geweldig in amerika, blijf zo lang je wilt op de plek waar jij het meest naar je zin hebt.

gr marisca

pieterpostma
12-12-06, 17:04
Wij gaan van 2 t/m 23 april 2007 naar Florida. Grotendeels zullen wij daar op de bonnefooi verblijven. Mocht er iemand zijn die vooraf eens een couponboekje mee naar Nederland smokkelt, dan houd ik me van harte aanbevolen. (reageren op p.postma@yahoo.com)

groetnis en oant sjen.
Pieter

Njit
12-12-06, 17:15
De boekjes zijn meestal een maand geldig. Het nut van een 'meegesmokkeld' (je mag ze gewoon meenemen hoor) boekje is redelijk beperkt.
Of wil je vast kijken hoe zoiets eruit ziet?

ps, je email-adres kun je ook in je profiel kwijt. Iets minder Spam gevoelig :)

2lingmams
12-12-06, 20:38
Nou ik ben wel benieuwd naar die couponboekjes.
Zoals bekend ben ik dol op geld besparen;)

Groetjes Patries

calypso
12-12-06, 22:04
Coupon boekjes vind je in elk hotel of de plaatselijke VVV's
Dus zodra je het hotel in komt effe rondkijken. staat wel ergens een tafel met allerlei folders en voordeel coupons

Eric
12-12-06, 23:13
De coupon boekjes staan ook op het internet hoor: Kijk maar eens op roomsaver.com.
Ze liggen trouwens nauwlijks in hotels, wel in de visitorscenters, maar meer heb je nog aan de Denny's en Waffle House, daar liggen ze zeker en je hebt er meestal wel een in de buurt.
Eric

calypso
13-12-06, 14:25
Nou ik heb ze anders vaak genoeg daar zien liggen en gepakt!
misschien niet in de duurdere hotel maar zeker in de goedkopere liggen ze echt wel.
Maar goed maakt ook niet als je ze maar vind

bono
13-12-06, 17:32
Hallo,

Wij hebben die bonnen boekjes ook gevonden maar zeker in onze hotels, en voor hotelkamers vonden wij ze daar niet maar wel in MC Donalds.
Je kunt inderdaad coupons van het net afhalen maar in de boekjes krijg je meer kortingen dan op het net!!!!!!
Daar zijn we wel achter gekomen tijdens ons verblijf.
Ik weet niet tot hoelang ze geldig zijn, heb er een paar meegenomen naar huis om ze nog eens te bekijken en zo, ach ja de koffers handbagage en zo moesten toch vol, dus proppen maar met de hap......................:-D

Groetjes monique

juud
06-01-07, 10:34
Wij willen in de maand mei ongeveer 3 weken naar florida met 4 man. we gaan daar natuurlijk rondtrekken. we maken een rondje miami-west kust-orlando-oostkust-miami. We willen dit doen zonder ook maar één hotel te regelen, (behalve de eerste bij aankomst). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, zo ja wat is wijsheid.

calypso
06-01-07, 10:37
Zou je aanraden om eerst eens wat reisverslagen door te lezen en mocht je dan vragen hebben gewoon stellen, je krijgt ten alle tijden antwoord.

Rondtrekken is goed te doen, maar je zult dan zeker wel een auto nodig hebben dus die moet je toch wel regelen, en dat is vanuit hier nog altijd goedkoper dan in de USA.

Michael66
06-01-07, 11:08
Ik hoor net dat het boeken van een vlucht in mei inmiddels al redelijk lastig is geworden. Zou dus niet te lang wachten met boeken.

Vaak hebben organistaties als D-reizen en Exit Reizen leuke aanbiedingen voor Fly-drives, maar let er op dat de aangeboden prijs meestal (altijd) op basis van de kleinste auto is en met het minimale aan verzekeringen. Dat pas je bijna altijd aan en dan betaal je uiteraard veel meer dan de prijs waarmee geadverteerd wordt.
En uiteraard komt er ook nog van alles bij als luchthavenbelasting, veiligheidstoeslag, brandstoftoeslag etc.

Het is ook verstandig om in ieder geval voor de eerste nacht alvast een hotel te boeken. Als je aankomt is het laat, je bent moe van de reis en dan is het wel lekker om te weten waar je zult slapen. Ook moet je voor je de VS inkomt aangeven wat je verblijfadres is, en dan kun je het adres van het hotel opgeven.

Verder: Ja, het is goed te doen. Lees een boel hier op het forum en als je specifieke(re) vragen hebt, stel ze gewoon en wij doen er alles aan om je te helpen.

Veel Plezier!!

juud
06-01-07, 11:18
ticket hebben we al, via mijn vriends zus geregeeld. dat is geen probleem die staat vast, maar nu de rest.

padds
11-01-07, 17:49
Hallo Juud,

Ik heb net precies hetzelfde gedaan, maar dan voor februari. Wel de eerste twee en de laatste nacht geboekt bij het vliegveld. (via www.priceline.com (http://www.priceline.com), dat scheelt echt!).

Ik kwam erachter dat wij in het hoogseizoen zitten, wat o.a. betekent hogere prijzen. Daar zul jij geen last van hebben.

Auto heb ik gehuurd via www.usaautoreisen.de (http://www.usaautoreisen.de) (ook veelvuldige vermeld op dit forum) en in ieder geval het goedkoopste wanneer een bijrijder onder 25 jaar is. Zelfs goedkoper dan Alamo via deze site !

Succes met alles!

Patricia

Natasja L.
16-01-07, 10:48
Wij willen in de maand mei ongeveer 3 weken naar florida met 4 man. we gaan daar natuurlijk rondtrekken. we maken een rondje miami-west kust-orlando-oostkust-miami. We willen dit doen zonder ook maar één hotel te regelen, (behalve de eerste bij aankomst). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, zo ja wat is wijsheid.

Als wij op vakantie gaan dan boeken we, behalve het hotel op de aankomstdag (en soms de vertrekdag), helemaal niets. Wij vinden het heerlijk om op de bonnefooi door Florida te reizen. Je hebt dan zo'n vrijheid. Daar waar de zon schijnt, daar rijden wij naar toe. Ik zou niet anders meer willen. Ook kom je zo in de leukste hotels terecht. In Key West gaan we altijd naar een B&B. Die staan nooit in een reisgids. Wij vinden een B&B echt veel leuker en mooier als een hotel.

Ik heb wel wat aandachtpunten voor jullie:

1) Je moet zeer zeker rekening houden met de feestdagen in mei. Op zondag 13 mei is het moederdag. De hotels (vooral in populaire plaatsen of strandhotels) zijn in dit weekend vaak volgeboekt. Dit hebben we al een keer gehad in Sarasota (Helmsley Sandcastle) en op de Keys. Geen kamer meer te krijgen. Ik weet niet hoe het in Orlando is met moederdag, misschien dat je daar wel makkelijk een kamer kunt vinden.

Op 28 mei is het Memorial Day. Dit is ook een weekend dat het overal ontzettend druk is. We zijn één keer in Miami geweest tijdens Memorial Day weekend en toen hebben we niets van Ocean Drive gezien (wij lagen toen op Key Biscayne). Het verkeer stond helemaal vast op de toegangswegen naar Miami Beach. Amerikanen trekken er dit weekend graag op uit.

De prijzen van de hotels verdubbelen tijdens dit soort weekenden. Wij gaan ook altijd in mei. Meestal rond moederdag. Wij proberen op zaterdagavond (de dag voor moederdag) in een 'doorreishotel' te slapen. Meestal als we van Sarasota naar Key West rijden. Dan komen we op zondag aan in Key West en zijn de meeste mensen al uitgecheckt.

2) Onze ervaringen zijn gebaseerd op 2 personen. Dat maakt het een stuk makkelijker. Jullie zijn met 4 personen en ik neem aan dat je elke keer twee kamers nodig hebt. Dat kan wel eens moeilijker te vinden zijn.

3) Het kan ook wel eens voorkomen dat een hotel vol zit en je weer even moet zoeken om een ander hotel te vinden. Soms ben je goedkoper uit, maar soms ook duurder dan dat je een hotel in Nederland had geboekt.

Nog één ding wat ik jullie wil meegeven, is dat je in Key West het beste op zondag kan aankomen en op zaterdag weer vertrekt (of eerder natuurlijk). De mensen vertrekken vaak op zondag. Meestal kan je dan kiezen welke kamer je wilt (in een B&B is dat wel leuk). De prijzen zijn dan ook gunstiger. Vrijdag en zaterdag zijn vaak dure dagen. Soms betaal je het dubbele.
Dit geldt ook voor Sarasota. Het Helmsley Sandcastle is in het weekend meestal volgeboekt door Amerikanen (veeal locals) die een weekendje weg willen.

juud
27-01-07, 17:18
ziet er goed uit wat je vertelt, bedankt voor de tips!

foetsie
24-02-07, 19:52
als je Anwb lid bent vraag / haal dan (gratis) een
AAA pas en neem die mee
vraag bij inchecken naar de goedkopste rate en vraag dan naar
je AAA korting

kom je bij je overnachtingsstad probeer dan ook eerst een locaal
krantje te scoren,daar staan vaak kortingscoupons in

veel plezier

juud
11-03-07, 10:17
thnx, zijn nuttige tips voor een niet bekende reiziger in USA, ik ga mijn bes doen daar.

bluedolph1n
29-06-07, 21:53
We hebben inmiddels dus onze tickets geboekt, we gaan 26 april 2008 naar Miami, en vliegen 10 mei terug vanaf Orlando.
Nu is mijn vraag, wanneer kan ik het beste de hotels boeken? We willen toch wel alles van te voren regelen en niet ter plekke nog gaan kijken. ( met een kind vind ik dat toch minder dan dat je met zijn tweeen bent).
Ik dacht begrepen te hebben dat je als je echt een Disneyhotel wilt, dat zo snel mogelijk moet doen als de prijzen bekend zijn, maar wat voor de andere hotels? En klopt dat ook, van Disneyhotels?
Ik zie dat er voor die periode op de sites zoals Expedia, de hotelsites zelf etc., nog niet zo veel prijzen bekend zijn, of dat die toch vrij prijzig zijn.
Zoals het er nu naar uitziet willen we eerst een nacht in Miami blijven, daarna 3 nachten op Key West, dan 3 nachten Fort Myers, en dan een week Orlando.

Over Key West had ik ook nog een vraagje, Het blijkt zo te zijn dat als wij die zondag daar naartoe willen, je net de laatste dag van het feest van het uitroepen van de Conch republiek is. Iemand ervaring met dat feest, en zou het op zo'n laatste dag ook nog lastig zijn om een kamer daar te krijgen?

Groetjes, Sandra

daansteen
03-09-07, 23:10
Wij vliegen 20 september op orlando. We hebben alleen de eerste 3 nachten in Orlando geboekt en willen vandaar uit verder kijken. Voordeel als we het ergens niet leuk vinden kunnen we weg en als het leuk is kunnen we blijven.
Nadeel, misschien is er soms geen plek.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze manier van reizen?

gr
Danielle

remon
03-09-07, 23:26
Ik heb de laatste 2 keer niet anders gedaan.
Veel makkelijker en je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt.
Hotels in overvloed , dus daar zou ik me ook maar niet al te druk om maken.
Ik neem aan dat je wel een auto heb geboekt in Nederland , is wel zo handig.

Eric
04-09-07, 00:07
Het is in de VS zeker niet nodig al je nachten vooraf vast te leggen.
De enige plek waar ik het wel altijd aanraad, dat is Key West.
Succes, Eric

Njit
04-09-07, 00:20
Je kan op diverse locaties bonnenboekjes krijgen. Dan heb je een beetje een idee waar de hotels zitten in een bepaalde locatie. Volg het volgende stappenplan:

- Vraag of ze nog een kamer hebben en wat die kost
- Vraag daarna of het bonnetje geldig is
- Vraag daarna om de kamer te zien als de prijs je aan staat

Het laatste is zeker van belang bij de wat goedkopere ketens. Bij de duurdere ketens waren de kamers in het algemeen prima.

bertvlug
04-09-07, 09:07
Wij hebben de afgelopen 6 jaar niets anders gedaan dan op de bonnefooi, soms is het wel aan te raden om de eerste overnachting te boeken, dan heb je nl ook een adres van een hotel die je op kunt geven als verblijfadres (Visa Waiver Program), daar kunnen ze nog wel eens moeilijk over doen, aangezien je de eerste 3 overnachtingen al geboekt hebt zal dat geen probleem zijn.
Wij zoeken ook altijd, zoals Njit al aangeeft, via een "couponbook" een leuk hotel, vragen of ze nog een kamer voor die prijs hebben en vragen vervolgens altijd of we de kamer eerst even mogen zien, als de kamer ons aanstaat dan boeken we hem, let wel weer op dat ze je dan niet een andere kamer geven als je net gezien hebt.
Ook neem ik altijd mijn ANWB pas mee :idea:, de ANWB is een "zuster organisatie" van de "AAA", de Amerikaanse wegenwacht.
Ik heb de afgelopen jaren ook al regelmatig een hotel geboekt waarbij we korting kregen op basis van de ANWB pas, dat kan soms aardig wat schelen, ook krijg je soms korting in restaurants en attracties.
Belangrijk is wel dat je er ALTIJD om moet vragen, soms wordt je daar wel eens een beetje moe van, maar het blijft altijd de moeite waard.

Terugkomen op jouw vraag: lekker op de bonnefooi gaan, kan je zelf bepalen waar je verblijft, is het leuk kan je langer blijven, valt het tegen ben je zo weer vertrokken.

Veel vakantieplezier :D:D!

Tinkerbell
04-09-07, 09:27
Aangezien ik altijd een aantal voorzieningen bij onze overnachtingen wil hebben zoek ik altijd van te voren uit in welke hotels deze aanwezig zijn.

Als je geen belang hecht aan zoiets is op de bonnefooi wel spannender maar ja ik weet graag van te voren van de hoed en de rand.

Overigens als we een hotel zouden treffen dat wel geboekt was maar ons toch niet aan zou staan rukken we gewoon een adres verder.

Zo duur is een kamer nu ook weer niet.

Lannie
04-09-07, 09:58
Wij zijn 12 jaar geleden ook in Florida geweest en gaan nu in oktober weer. Wij zijn toendertijd terecht gekomen in Howard Johnsons hotels, dit zijn gemiddelde hotels. Zo gingen wij toen van HJ hotel naar HJ hotel. Je kunt de hotels vinden op www.hojo.com (http://www.hojo.com). Nu gaan nu we zeker weer naar deze HJ hotels, omdat dit toen zo goed bevallen is. Via hun website zoek je op plaats en dan komen alle HJ hotels in die plaats naar boven, keuze genoeg en ook zie je daar direct de prijzen bij staan. Er zijn in Florida zoveel hotels, dat kun je je nog niet voor stellen als je er nog nooit bent geweest, maar je vind altijd wel een overnachtingsplaats, wel is het handig om voor jezelf een soort planning te maken en alvast thuis op internet je al een beetje op de hotels en de omgeving te orienteren.... succes!!

Njit
04-09-07, 09:59
Wij zoeken ook altijd, zoals Njit al aangeeft, via een "couponbook" een leuk hotel, vragen of ze nog een kamer voor die prijs hebben

Wij vragen altijd eerst of ze een kamer hebben en daarna of ze het bonnetje aannemen. Je weet dan ook direct wat de Rack Rate is. Geeft je wat onderhandelingsruimte..

Guus
04-09-07, 10:38
Wij hebben de afgelopen 6 jaar niets anders gedaan dan op de bonnefooi, soms is het wel aan te raden om de eerste overnachting te boeken, dan heb je nl ook een adres van een hotel die je op kunt geven als verblijfadres (Visa Waiver Program), daar kunnen ze nog wel eens moeilijk over doen, aangezien je de eerste 3 overnachtingen al geboekt hebt zal dat geen probleem zijn.
De eerste overnachting zou ik altijd vooraf vastleggen. Buiten de reden die Bert al aanhaalt, is het erg handig als je een adres kunt opgeven voor het geval je koffers zijn vertraagd (b.v. vanwege TSA controles). Iets wat de laatste tijd steeds vaker lijkt voor te komen (althans bij mij). Daarnaast is het gewoon prettig om op de dag van aankomst direct naar je bestemming te kunnen rijden.

pascalbrouwers
04-09-07, 13:11
Het is in de VS zeker niet nodig al je nachten vooraf vast te leggen.
De enige plek waar ik het wel altijd aanraad, dat is Key West.
Succes, Eric


Ik zou altijd de eerste nacht vastleggen.

We hebben overigens al eens meegemaakt dat "bijna" alle hotels vol zaten in de buurt van Disney...

Altijd even opletten dat er geen feestdag in je vakantie valt.
Dit kan lastig zijn.

Zoeken naar een hotel als je moe bent :-k.

Maar voor de rest heeft Eric helemaal gelijk.

Vroeger deden wij ook voor Key West nooit op voorhand boeken.
En altijd zer leuke bed & breackfasts gehad.
Maar nu met een kleine meid erbij [-X, als ik problemen wil krijgen metm ijn vrouw moet ik gen boeking maken :grin:=D>

Greetz,
Pascal

the vyruss
10-04-08, 20:16
toen ik op rondreis was aan de westkust verleden jaar was dit geen enkel probleem om goedkope Motels langs mijn route te vinden !
de vraag is enkel is dit ook zo in Florida?

mijn route is als volgt:

miami airport,gator park,Fort Myers(slapen)
Myakka Park,Tampa(slapen)
Orlando(slapen)
kennedy space center(slapen)
terug naar Miami.........

thx Andy & Patsy:|

Corry
10-04-08, 20:24
Als je van de Motel 6 enzovoorts houdt is het geen enkel probleem. Heb het ook jaaaaaaaaaren gedaan.:-D

Njit
11-04-08, 12:08
Dit zijn de goedkopere ketens:

Motel 6 (http://www.motel6.com/)
Red Roof Inn (http://www.redroofinn.com/)
Econo lodge (http://www.econolodge.com/)
Travel lodge (http://www.travelodge.com/)
Super Motel 8 (http://www.super8.com/)

En deze zijn gemiddeld:

Gemiddeld
Quality Inn (http://www.qualityinn.com/)
Days Inn (http://www.daysinn.com/)
Best Western (http://www.bestwestern.com/)
Comfort Inn (http://www.comfortinn.com/)
Clarion (http://www.clarionhotel.com/)
Howard Johnson (http://www.hojo.com/)
Holiday Inn Express (http://www.hiexpress.com/)
Ramada (http://www.ramada.com/)
La Quinta (http://www.laquinta.com/)
Hampton Inn (http://www.hamptoninn.com/)
Holiday Inn (http://www.holiday-inn.com/)

Carlo
11-04-08, 21:11
en de couponboekjes gebruiken (open deur, ik weet het....). Scheelt ook weer een paar dollar....:sun:

Njit
11-04-08, 23:57
Of vragen naar AAA korting..

the vyruss
12-04-08, 09:05
bedankt voor de snelle reacties en vooral nuttige locaties!!!!:-P

cetje
25-05-08, 18:46
Hallo allen,

In juli gaan mijn vriend en ik voor ca. 10 dagen een tripje maken door Florida (Miami, Key West, Everglades, Clearwater). Is het aan te raden om hotels vooraf te boeken, of is ter plekke ook goed te doen?

HenkR
25-05-08, 23:47
Tuurlijk is het daar ook goed te doen. Alleen denk ik als je het van hieruit doet dat je behoorlijk wat in geld kunt besparen. Daar tegenover staat dat je minder vrijheid hebt als je nu alles al vast legt.

Natasja L.
26-05-08, 01:37
Gewoon op de bonnefooi gaan! Wij zitten nu in Sarasota en hebben tot nu toe prachtig weer gehad. De afgelopen twee dagen heeft de omgeving van Miami een paar stevige regenbuien gehad. Als je alles in Nederland boekt, dan ben je niet meer zo flexibel. Op het moment is het in Florida erg warm (recordtemperaturen, maar het begint nu weer normale vormen aan te nemen) en dan maakt het allemaal niet uit. Na zo'n extreme droogte kan er ook een periode aanbreken met veel regen. Dan is het toch fijn dat je kan uitwijken naar andere plaatsen. Als je op de bonnefooi gaat kan je wel eens op hele leuke plekken/hotels/B&B terecht komen, waar je anders misschien nooit terecht was gekomen. Wij gaan voor de flexibilieit en de vrijheid...daar waar de zon schijnt, daar zijn wij ook!

bluedolph1n
26-05-08, 10:15
Alleen moet je wel opletten volgens mij voor bijv. Key West of er geen festival of iets dergelijks bezig is, en voor de weekenden. Dan kan het nog wel eens vol zijn, en kun je beter van te voren wat boeken.

Groetjes, Sandra

Carlo
26-05-08, 21:16
Voor Key West klopt dat inderdaad (beperkt aanbod), maar in Miami en Orlando is altijd nog wel een kamertje te vinden. Alleen moet je dan soms consessies doen (qua locatie, aantal sterren e.d.). Wij kwamen twee jaar geleden op 3 juli in Orlando aan na een rondreis per auto en hadden geen enkele moeite om een motelletje te vinden. Wij reizen zonder kinderen en zijn tevreden met een bed, airco, douche en tv en die hebben ze allemaal wel....en dat voor $35 per kamer per nacht...maar het blijft spannend af en toe. En wij hebben inderdaad een keer op Key West gehad dat we slechts voor één (i.p.v. de geplande twee) nacht een kamer konden krijgen (Hemingway-weekend.....).

Tinkerbell
26-05-08, 22:21
Als je het leuk vindt om na een dag rondtoeren nog de moed op kunt brengen om op jacht naar een hotel te gaan lijkt me dat een prima idee.
Wij willen graag van te voren weten waar we slapen,wat een hotel te bieden heeft,wat er in de buurt aan restaurants is, of er ontbijt bij hoort, internet, zwembad, parkeerplaats,ijskast of magnetron op de kamer ,wasserette, wel of niet op het strand, ATM mogelijkheid, van te voren onze Tom Tom instellen, enz enz.

cetje
26-05-08, 23:04
Bedankt voor het meedenken!
Het financiele plaatje speelt ook wel een rol ja, maar anderzijds lever je ook wel een stuk vrijheid in (arme vriend, maar voor deze controlfreak minder erg \\:D/). Vind het wel een prettige gedachte om alle gemaakte kosten van te voren betaald te hebben enzo, maar anderzijds is uitwijken bij slecht weer natuurlijk óók wel weer fijn.
Denk dat het een gulden middenweg wordt, met wat vaste punten vooraf boeken (Key West), en wat dingetjes los ofzo. Lastig, maar wel leuk al die voorpret :razz:

Martes
13-07-08, 20:29
Beste forumbezoekers,

Ik ga begin november 17 dgn met mijn vriend naar Florida. We beginnen in Orlando, dan richting Fort Lauderdale, zo daar naar Key west en dan eindigend in Miami. Ik wil de 1e overnachtingen in Orlando alvast boeken (geen zin om 's avonds nog een hotel te zoeken), maar daarna eigenlijk alles op de bonnefooi doen....Kan dit? Ik las al eerder in een topic dat het geen probleem moet zijn, maar ik begreep gisteren van een vriendin dat in november een hoop New Yorkers richting Florida komen om lekker vakantie te vieren/te overwinteren..

Is er in Ft Lauderdale/ op de Keys bijv. een leuk hotelletje aan het strand/ in het centrum te vinden als je daar aankomt of raden jullie toch aan dit vantevoren te boeken? Ik las al wat berichten van de frequente forumbezoekers die bijv. in de Keys wonen, hebben jullie een idee?

wippelgem
13-07-08, 21:04
hoi martes,

wij hebben vorig jaar de eerste week in orlando op voorhand geboekt en de rest zagen we ter plaatse wel.
Nooit meer!!!
Het is ons veel duurder uitgekomen dan dat we vooraf zouden geboekt hebben.
En je vind ook niet vaak toffe hotels, je moet de 'overschot' nemen....
Ik zou zeggen, kijk eens rond op het net en boek hier.
Maar dat is mijn mening!
Veel voorpret gewenst!

Martes
14-07-08, 15:28
hmm, oke ..Bedankt voor je mening! Ik hoor graag de meningen nog van de andere forumbezoekers, maar ik hou het zeker in gedachten..Dan misschien maar beter vooraf boeken, maar ja zo lekker op de bonnefooi heeft zo zijn charmes...

Yvet
14-07-08, 16:21
Ikzelf zou de periode dat je in Orlando wilt zijn dan nu alvast boeken.
Stel je wilt de eerste 6 dagen in Orlando doorbrengen, dan is het handig dit alvast vast te leggen.
De 1e nacht een hotel boeken en dan de volgende dag moeten verkassen is dan niet handig zeker niet als je in dezelfde omgeving blijft.

Voor de rest zou ik gewoon lekker daar boeken, ter plekke.
Op de bonnefooi dus, waarom.....
Omdat je dan echt vrij bent, je kunt dan zelf bepalen of je ergens een dag langer blijft of niet.
Er zijn zo megaveel hotels dat dat totaal geen probleem moet opleveren.

Om dit te doen moet je wel goed van te voren uitzoeken (bv via Google) of er geen conferenties, feesten, bijzondere dagen zijn op de dagen dat jullie in die plaatsen willen gaan overnachten.

Je kunt altijd van te voren bellen of via internet boeken om een hotel te regelen in de plaatsen war jullie de volgende dag of over 2 dagen zullen zijn.

Natasja L.
14-07-08, 16:58
Wij gaan al jaren op de bonnefooi naar Florida. De belangrijkste reden voor ons is de vrijheid die je hebt. Mocht het bijvoorbeeld een paar dagen gaan regenen en je hebt je hotel vastgelegd, dan ben je eigenlijk gedwongen om te blijven, omdat je al voor de kamer betaald hebt. Heb je niets geboekt, dan kan je verder gaan rijden; daar waar de zon wel schijnt. Nu zijn er misschien mensen die me er even aan herinneren dat het the Sunshine State is, maar wij hebben het twee keer gehad dat we de hotels vooraf hadden geboekt en we overal zo'n beetje regen hebben gehad. Als we dan weer verder moesten rijden, dan werd het op de plaats waar we vetrokken heerlijk weer en op de nieuwe bestemming kregen we weer regen. We reden de buien achterna. Sindsdien gaan we op de bonnefooi.


Ik zou niet anders op vakantie willen gaan als op de bonnefooi. De vrijheid, niet aan het weer gebonden en de gezellige hotels/B&B waar je anders misschien nooit was gekomen.....ik kan het iedereen aanraden. Ik moet er nog wel bij zeggen dat wij geen kinderen hebben en dat maakt het wel een stuk gemakkelijker. Het maakt ons niet uit om wat langer door te rijden voor een leuk hotel of later bij een hotel aan te komen en zo ook later te eten. Er zijn zoveel hotels te vinden in Florida; van duur tot goedkoop, van een hotel langs de snelweg tot een knusse B&B, er is altijd wel een slaapplaats te vinden. In Key West gaan we altijd naar een B&B. Die staan nooit in een reisgids. Wij vinden een B&B veel leuker en vaak mooier dan een hotel.

Even wat aandachtpunten op een rij:

1) Je moet zeer zeker rekening houden met de feestdagen. De hotels (vooral in populaire plaatsen of strandhotels) zijn in dit weekend vaak volgeboekt. Dit hebben we al een keer gehad in Sarasota (Helmsley Sandcastle) en op de Keys. Geen kamer meer te krijgen, nou ja…een paar. Die kamers die nog beschikbaar waren, die hadden een hele hoge prijs. De prijzen verdubbelen tijdens dit soort weekenden.

2) Onze ervaringen zijn gebaseerd op 2 personen. Dat maakt het een stuk makkelijker.

3) Het kan ook wel eens voorkomen dat een hotel vol zit en je weer even moet zoeken om een ander hotel te vinden. Soms ben je goedkoper uit, maar soms ook duurder dan dat je een hotel in Nederland had geboekt. Je moet dus kunnen Je moet ook kunnen incasseren. Ik zit daar niet zo mee. De vrijheid vind ik belangrijker. Soms zijn we ook wat goedkoper uit. Het is een beetje geven en nemen.

4) Het is misschien wel verstandig om thuis alvast eens te gaan kijken wat voor hotels er zijn en in welke prijsklasse. Zo weet je ook een beetje of ze niet teveel vragen voor een kamer.

5) Heb je een laptop bij? Zo ja, dan kan je een paar dagen vantevoren al gaan kijken naar de beschikbaarheid en prijzen van hotels/B&B's. Zonodig kan je een dag (of twee) vantevoren boeken. Dan ben je een beetje op de bonnefooi :wink:!

Nog één ding wat ik jullie wil meegeven, is dat je in Key West het beste op zondag kan aankomen en op zaterdag weer vertrekt (of eerder natuurlijk). De mensen vertrekken vaak op zondag. Meestal heb je dan eerste keus qua kamer. (in een B&B is dat wel leuk). De prijzen zijn dan ook gunstiger. Vrijdag en zaterdag zijn vaak dure dagen. Soms betaal je het dubbele. Dit geldt ook voor Sarasota. Het Helmsley Sandcastle is in het weekend meestal volgeboekt door Amerikanen (veelal locals) die een weekendje weg willen.

Ik kan de mening van wippelgem dan ook niet delen. Het is jammer dat zij het zo ervaren hebben. Het kan je echt op hele leuke plaatsen brengen...zoals hieronder bij the Paradise Inn.

http://farm2.static.flickr.com/1369/693513542_4745666825_m.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1180/692408307_00f89c9cdb_m.jpg http://farm4.static.flickr.com/3177/2379355031_009810095a_m.jpg
Paradise Inn en twee foto's van La Mer and Dewey House


Succes met je keuze!

Lannie
14-07-08, 17:09
Ook wij gaan op de bonnefooi.... de eerste nachten Orlando boeken we wel een hotel, maar dan gaan we waar de zon gaat....

Wel wil ik je meegeven dat toen wij naar Daytona gingen en van te voren al een paar hotels die ons wel leken hadden opgeslagen in onze laptop. Daar aangekomen, was het toch een oud vervallen hotel. Op naar de volgende, gekeken en deze had een vies zwembad en was duur. Uiteindelijk iets verder gereden en gekozen voor een Best Western, super hotel, net gerenoveerd, mooie kamers en goedkoop. Stel dat je het eerste hotel had geboekt vanuit Nederland en betaald, dan zat je in een vies en oud hotel....

Natasja L.
14-07-08, 17:37
Stel dat je het eerste hotel had geboekt vanuit Nederland en betaald, dan zat je in een vies en oud hotel....

Daarom kijken wij altijd op Tripadvisor. Daar vind je de meest recente reviews (soms met foto's). Ik heb er zelf ook al wat reviews geplaatst. Zo help je elkaar, door de juiste informatie te geven over hotels. Het is eigenlijk een kwestie om de moeite te nemen om je ergens in te verdiepen.
Veel mensen hebben daar geen zin in en die komen nog wel eens bedrogen uit!

Yves007
14-07-08, 18:20
veel hotels hebben een internet aansluiting. wij keken 's ochtens vaak even waar we naar toe wilden en keken / boekten vaak op internet, weet je qua prijs waar je aan toe bent + dat je zeker weten plaats hebt. ter pleke aan de balie wil nog wel eens duurder zijn, maar onderhandelen over de prijs ter pleke kan ook vaak wel.

Tinkerbell
15-07-08, 05:46
We boeken alle hotels van te voren.
We willen gewoon zeker weten dat we een van te voren uitgezochte slaapplek hebben.
Van te voren kijken wat het hotel te bieden heeft, wat is er in de buurt te doen, welke restaurants zijn er kortbij, even op Google Earth kijken hoe de buurt er uit ziet.
Ik kijk ook naar de commentaren op Tripadvisor. Je kunt er uiteraard niet blind op vertrouwen maar als er veel klachten zijn of weinig sterren gaan er toch een paar alarmbellen rinkelen.
Zou het werkelijk zo zijn dat een hotel tegenvalt kun je altijd je koffers pakken en een ander stekkie opzoeken. Die paar extra dollars zullen een vakantie ook niet maken of breken.
Als ik de ervaring van Wippelgem lees zie ik mijn geest al kruipen.

Martes
15-07-08, 23:23
Dank voor al jullie adviezen!

Wordt waarschijnlijk gewoon Orlando vooraf boeken en de rest wel zien....Vind ik ook zijn charmes hebben !!!
Natasja, mooie foto's !! Zijn dat B&B's op Key west of ergens anders in Florida?! Ik ga gelijk eens Paradise Inn opzoeken....ik heb wel al wat hotels met prijzen en adressen opgeschreven, zodat we wel ergens naartoe kunnen rijden als we in een plaats aankomen..is het niets, dan door naar het volgende adres..of wellicht komen we onderweg zelf al wat tegen..

mochten jullie nog wat aanraders hebben wat betreft B&B's, please let me know!!

bertvlug
15-07-08, 23:37
Martes,

Wij zijn de afgelopen 14 jaar bijna ieder jaar wel in Amerika geweest, meestal in de Oostelijke staten, Georgia, North and South Carolina, Mississippi, Alabama, Louisiana en vaak in Florida. Het eerste jaar (in 1994) hebben we vanuit Nederland voor 3 weken een Motel geboekt. Daarna alleen nog maar op de bonnefooi geweest en ik kan niet anders zeggen dan dat dat uitstekend bevallen is en nog steeds bevalt. Soms verdient het wel aanbeveling om de eerste en de laatste overnachting van te voren vast te leggen, vooral de eerste nacht is raadzaam, je hebt dan een adres wat je op je "visawaiver" kunt zetten en je hoeft dan als je aankomt niet naar een hotel te zoeken.
Iedereen heeft zo zijn eigen idee hierover, wij zouden niet anders meer willen, je bent nl op deze wijze erg flexibel en als het ergens niet bevalt, of het weer wordt slecht, stap je in je auto en ben je zo vrij als een vogel om ergens anders naar toe te gaan.
Let wel op dat in sommige plaatsen maar beperkt aanbod is en het wel eens druk kan zijn, dan is er weinig te vinden of je betaalt iets meer dan je eigenlijk had geplanned, dit kan je in de Keys overkomen.
Hou ook goed de coupon boekjes in de gaten (zie de diverse topics op dit forum hierover) en wie weet op wat voor een leuke plekken je allemaal komt.
Veel plezier in November en wie weet misschien zijn wij rond die tijd ook wel weer in Florida.

Martes
15-07-08, 23:54
Dank je !
Ja ik zal de couponboekjes in de gaten houden (maar heeft voor mij nog weinig zin om voor november te kijken, denk ik?)..Maak me ook het meeste "druk" om de Keys, de rest geloof ik wel...Zie nu ook dat op de dag dat wij gepland hebben naar de Keys te gaan het Veteran's day is...een feestdag dus....Betekent dit eigenlijk dat er dan weinig leuks te vinden (of voor de hoofdprijs?) of valt zo'n Veteran's Day wel mee...ik kan me er weinig bij voorstellen, ik geloof dat we hier met Dodenherdenking of Bevrijdingsdag genoeg hotels kunnen vinden, maar de Amerikanen zitten natuurlijk net ff wat anders in elkaar....Is dit nou zo'n dag dat je er als Amerikaan op uit gaat??

Yvet
16-07-08, 00:10
Als je couponboekjes wilt hebben moet je daarvoor gewoon in Orlando gaan kijken, dar heb je de eerste dagen dan toch wel even de tijd voor.

Waar je die boekjes kunt vinden:
Waffle House, IHOP, Benzinestations, Walmart enz enz enz.

mc.kunst
16-07-08, 00:19
Wij willen tussen 21/12 en 24/12 3 hotelovernachtingen boeken. Kan iemand mij vertellen of het dan, net als in de Disneyparken, extra druk is? Dus dat je beter toch nu al kan boeken? Ik heb wel al een beetje gezocht en ook wel wat goedkopere hotels gevonden. Dat is voor ons het belangrijkste, omdat we er toch alleen maar slapen. Heeft iemand ervaring rond deze periode?

Groetjes, Claudia

knaapje
16-07-08, 01:05
Ja, kijk al die mensen die de Disney- en andere parken bezoeken moeten ook ergens slapen, dus.....

Knaapje

mc.kunst
18-07-08, 00:01
Ik vergeet er bij te zeggen, dat ik bedoel in plaatsen zoals Miami, Naples en Sarasota. Daar willen wij nl. nog overnachtingen maken in de week voor kerst. Dat het dan in de buurt van de disneyparken druk is, snap ik ook wel, uiteraard moeten die mensen ook ergens slapen... :-)

Groetjes, Claudia

Yvet
18-07-08, 00:04
Net zoals in Nederland zijn die weken veel mensen vrij.......

Mijn advies is dus van te voren boeken, maar dat is gewoon logisch 1+1, wil je extra avontuurlijk zijn of is motel 6 ook goed genoeg, ga dan op de bonnefooi.....

Natasja L.
18-07-08, 09:30
wil je extra avontuurlijk zijn of is motel 6 ook goed genoeg, ga dan op de bonnefooi.....

In al die jaren dat wij op de bonnefooi reizen, hebben wij nog nooit uit hoeven te wijken naar een Motel 6. Gelukkig maar!! Er zijn zo veel hotels/B&B's in Florida, dat Motel 6 echt niet nodig is!! Avontuurlijk hoef je er ook niet voor te zijn. Onder avontuurlijk reizen, versta ik persoonlijk iets anders, zoals bijvoorbeeld backpacken in Australië ofzo. Niet rondrijden in Florida, op zoek naar één van de vele hotels.

Njit
18-07-08, 12:13
Daarom kijken wij altijd op Tripadvisor. Daar vind je de meest recente reviews (soms met foto's). Ik heb er zelf ook al wat reviews geplaatst. Zo help je elkaar, door de juiste informatie te geven over hotels.

Sommige reviews op Tripadvisor moet je soms ook met een bak zout nemen maar wij halen er meestal ook veel nuttige dingen uit. Zo hadden we vorig jaar een hotel op het oog en op Tripadvisor bleek dat ze daar met graafwerkzaamheden bezig waren. Die hebben we dus maar niet geboekt :)

Guus
18-07-08, 14:01
Sommige reviews op Tripadvisor moet je soms ook met een bak zout nemen.Als je zowel de zeer positieve als zeer negatieve recensies achterwege laat en goed kijkt wat de meest voorkomende klachten zijn, dan is TripAdvisor m.i. redelijk betrouwbaar. Vooral de recente foto's die door hotelgasten zelf zijn gemaakt geven vaak een reëler beeld van het hotel dan de foto's die je op de hotelsite vindt. Ik kijk vooral naar de zaken waarover mensen klagen. Vaak gaat het over slechte roomservice of trage liften. Indien op deze aspecten slecht wordt gescoord, dan is dat voor mij nog geen reden om dit hotel niet te boeken. Het wordt een ander verhaal als iedereen klaagt over b.v. lawaai, slechte hygiëne, kleine kamers, slecht werkende airco etc.

Njit
18-07-08, 14:08
Het kan ook nog handig zijn om meerdere review-sites langs elkaar te leggen. Zoals bijvoorbeeld:

http://www.zoover.nl/verenigde-staten-van-amerika
http://travel.yahoo.com/topreviews

knaapje
18-07-08, 14:49
Ik kijk ook nogal eens op bijv. Tripadvisor naar de reviews. Er vallen me een paar dingen op:

1 Meestal zijn puur negatieve schreeuwerige beoordelingen van Amerikanen en de betere wat gematigde van buitenlanders.
2 Dat er ook van grotere populaire hotels ( I-Drive, boven 500 kamers) zo relatief weinig reviews staan.
3 Dat er soms in maanden geen review geweest is, soms zelfs tot meer dan een jaar geleden.
4 Voorzover je het kan zien, dat er heel veel zijn die slechts 1 keer een review geven en dan meestal een zeer negatief. (de concurrenten?)
5 Ieder heeft zijn beleving. Zo zag ik er pas een waar iemand klaagde dat hij nachtenlang zeer luide treinhoorns gehoord had en een ander het zo'n rustig hotel vond. Het lag inderdaad vrij dicht bij een spoorlijn.
6 Een van de mooiste vond ik nog: Er was in de hotelbar op zaterdagavond een sex-swingersparty geweest. :oops: Hoe constateer je zoiets? Conclusie: het hotel was niet kindvriendelijk.

Ik neem het dan ook altijd met een grote bus zout en realiseer me van tevoren dat ik in een motel van $ 40 iets anders moet verwachten dan in een 5 sterren van $ 400 en meer.
Een van de gezelligste motels voor $ 28 heb ik ooit gehad in een klein stadje in de buurt van Las Vegas waar monteurs van een loodgieters- en airco installateur verbleven met zo'n wild-west porch met schommelbanken en drankjes uit de koelbox. Maar om nou te zeggen dat het schoon was.... Een defecte afvoer werd echter tussen 2 biertjes even gerepareerd en de airco deed het geweldig, werd voor het eten even een beurt gegeven.

Even zo goed het lekkerste gegeten ergens op de Keys in een vettig visrestaurantje (we waren wat vroeg) waar de eigenaresse eerst buiten op de boot aan haar man ging vragen wat hij gevangen had, toen kon ze zeggen wat de "catch-of-the-day" was.

Knaapje

wenniemetie
04-10-08, 17:25
Hallo allemaal

Ik wil samen met een vriendin eind maart voor 3,5 week naar Florida. Nu willen we de eerste twee weken doorbrengen in Orlando/Kissimmee.

Ik ben er al een keer eerder geweest. We hadden toen een jeugdherberg, om 1 woord te zeggen, wat een RAMP. We zijn dan ook na 1 dag op zoek gegaan naar wat anders. We zaten aan de 192 en er bleken genoeg motels te zijn waar we nog terecht konden voor de rest van de dagen (ongeveer een week). Waaronder kerst.

Nu zit ik dus in twijfel. Van te voren boeken of alleen de eerste nacht boeken en dan daar op zoek naar iets tegen een leuke prijs.
We hoeven geen overbodige luxe. Allebei een eigen bed en een koelkast(je) op de kamer is eigenlijk onze enige wens.

Wat zijn jullie tips?

corrus
04-10-08, 17:36
Eind maart??? Dat is zo goed als de mei vakantie...
Zou ik toch maar van te voren boeken (you never know)

Voor de:
Meivakantie (zou ik vooruit boeken)
Kerst en Oud & nieuw (zeker vooruit boeken)
De rest (Orlando) (ligt ook een beetje aan je wensen) ter plaatse, behalve:

Miami & Florida Keys, die zou ik zeker vn te voren laten vastzetten...

hannie
04-10-08, 17:38
Het is dan nog wel springbreak,dus het zou wat drukker kunnen zijn.

wenniemetie
04-10-08, 17:57
er zit nog een maand tussen voordat het meivakantie is.

JKG
04-10-08, 21:28
Heb je een rijbewijs? Dan zou ik een auto huren en een villa of townhome of wat dan ook nemen. kosten per nacht ook niet zoveel, een hotel is per nacht vast zelfs duurder.

Syllvia
05-10-08, 05:28
Ik denk dat een hotel kamer (2 queen bedden) in Orlando/ Kissimee goedkoper is.
Reed net langs Howard Johnson suites, (192)hebben nu een aanbieding 149,= dollar per week!!!

Staat leeg nu denk ik drom zo goedkoop

groetjes Sylvia

kellyflorida
26-10-08, 16:17
wij ga eind februari in 2 weken van omgeving orlando/tampa naar het zuiden rijden via everglades, the keys en ten slotte een paar nachten in miama alvorens terug te vliegen. Wij willen goedkoop overnachten voor 30 a 40 euro pp per nacht, budget hotels dus. nu twijfel ik of het verstandig is om alles van te voren te boeken of ter plekke te boeken heeft iemand hier ervaring mee>? alle ander tips en suggesties zijn ook welkom.

bedankt gr. kelly

Ebelix
26-10-08, 21:42
Stel eur. 35 pp per nacht is in totaal eur. 70 per nacht voor een kamer. Ondanks de veel lagere dollarkoers is dit nog altijd usd. 88 per nacht. Voor deze prijs moet je wel een degelijk hotel kunnen vinden. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat in sommige delen van Amerika en Canada eind februari al spring break is en dat veel tieners naar Florida komen om feest te vieren.

Ik ben altijd een voorstander van boeken. Het scheelt zoeken en je kan nog eens laat arriveren in je hotel. Met beoken bedoel ik direct bij een hotelketen of een andere site en niet bij een nederlandse touroperator. In het eerste geval kan je vaak ook nog je reservering annuleren op de dag van aankomst (meestal voor 16.00 of 18.00 uur)

succes

Sandra1976
19-11-08, 21:20
Hallo allemaal

Wij willen in het voorjaar van 2009 een rondreis maken door Florida. We zijn twee jaar geleden naar West Usa geweest en hebben toen enkel de vlucht, auto en eerste overnachting geboekt. De rest hebben we ter plekke geregeld en dat was goed te doen.
Wat is verstandig om in Florida te doen?
Kun je beter vooraf hotels boeken? Een vaste rondreis?
Of is het ook goed ter plekke te regelen?

Daarnaast zitten we nog te twijfelen over wanneer we precies willen gaan. April/mei of juni. In vakantiefolders viel me op dat april erg duur was.
Wat is jullie ervaring? Wat is een goede periode en waar moeten we rekening mee houden?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!!

gr. Sandra

corrus
20-11-08, 01:26
Op de bonnefooi is best te doen... de eerste en laatste nacht vooruit boeken.
Hoewel het kan verstandig zijn om bijv. hotels op de Florida Keys en Miami wél vooruit te boeken...

Verder is het echt wel aan te raden om nu toch maar even vliegticlkets te gaan aanschaffen, want sommoge vluchten zitten al aardig vol voor de meivakantie...

April / mei is trouwens een uitstekende tijd om te gaan... maar niet te lang meer dralen, anders kom je er niet meer voor een redelijke prijs, wat de vliegtickets betreft.

hannie
20-11-08, 10:24
Als het jullie niet veel uitmaakt of je in april-mei of juni gaat,moet je gewoon kijken voor welke periode de goedkoopste tickets te krijgen zijn.
Begin april is het nog wel springbreak in de USA,en eind april begin mei hebben de nederlandse scholen vrij. De tickets voor de meivakantie zijn nu al vrij duur dus zo mogelijk kan je beter vanaf half mei of later proberen te boeken .
Dus gewoon ff wat ticketsites bekijken en zoeken maar.

Carlo
22-11-08, 16:46
wij boeken altijd alleen maar de auto en de vlucht van te voren. De eerste overnachting lukt het altijd om nog een motelletje te vinden. Maar de meeste mensen vinden het prettiger om deze ook van te voren vast te leggen. Voor de rest is het in Florida zeker zo makkelijk als West USA om op de bonnefooi te gaan. Ik vond de motels ook goedkoper dan in Californie e.d.

rembrandt
23-11-08, 19:57
Ik durf het eigenlijk nooit aan om op de bonnefooi te gaan maar mijn zus en haar man zijn een paar keer naar de VS gegaan zonder vooraf hotels te boeken. Maar met kinderen vind ik het fijner om alles vooraf te boeken :oops: ;)

karin1978
10-01-09, 18:21
Vraagje, een vriend van ons in vorig jaar rond getrokken door los angeles, las vegas en san francisco, die vertelde dat afdingen op een hotel de gewoonste zaak van de wereld was daar. Maar als ik dit onderwerp van het forum lees, weet ik het zo zeer nog niet of dit ook het geval is in florida. Dus de vraag is mag je kan je afdingen op een hotel in florida?

Teleton
10-01-09, 19:01
Dus de vraag is mag je kan je afdingen op een hotel in florida?

Alles kan, alles mag. Je kunt het beter onderhandelen noemen. De meeste kans op korting heb je als je telefonisch onderhandelt en kiest voor zakenhotels. Aan de receptie zal men om begrijpelijke redenen de boot afhouden, zeker als er andere gasten in buurt zijn.

Mijn ervaring in de toeristenhotels in Florida: Vraag naar de manager's special. Afhankelijk van de drukte leidt het soms tot een upgrade van je kamer, bij een langer verblijf tot een gratis nacht o.i.d. Qua prijs kom je in Florida als walk in voor één nacht meestal niet onder de 'best' 'coupon' of 'internet' rate uit. Wanneer er voldoende aanbod van gasten is, leidt het zelfs nergens toe......Dan accepteren ze ook geen coupons. Zeker als je laat aankomt, wordt je voor het blok gezet. "Take it or leave it" heb ik geregeld gehoord. Ze weten natuurlijk donders goed dat je toch ergens terecht moet.

In het westen kan ik het me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen, misschien buiten het seizoen. Hotels op de bekende toeristische route en in LA en SF moet je in de regel vooraf reserveren anders kan je er niet eens terecht. Ook in de kleinere drukke plaatsen (bijv. Grand Canyon en Bryce Canyon)wordt echt geadviseerd om te reserveren. Wij maakten zelf verschillende rondreizen, ook in Canada en het Noord Westen van de USA en waren dikwijls blij dat we hadden gereserveerd. Soms reisden we op de bonnefooi, maar hadden al heel snel door dat je maar beter het volgende hotel telefonisch vooraf kunt reserveren. De hotels, ook in the middle of nowhere, waren vrijwel iedere avond vol.

Ik denk dat als je echt voor de laagste prijs in Florida wilt boeken, je via priceline de meeste kans hebt. Maar dan reis je niet op de bonnefooi.

ina
12-01-09, 21:01
Wij doen ook altijd alles op de bonnefooi, alleen de eerste nacht(en) boeken we, We hebben wel een laptop bij ons dus via internet rechtstreeks bij de motels. Vorig jaar hebben we een dag voor we naar een bepaalde plaats gingen via hotwire geboekt, is ons goed bevallen we hadden soms super luxe hotels andere keer wat minder maar zeker geen slechte hotels gehad. Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen en in het hoogseizoen juli/augustus. Willen we dit jaar weer gaan doen.
We hebben ook wel eens geprobeerd met die coupons maar kregen steeds te horen dat het niet gelde op de dag dat wij er waren?? dus daar zijn we maar snel mee gestopt.

[verwijderd]
12-01-09, 22:44
Dat heb ik deels gedaan afgelopen jaar maar dan via priceline, was door het plezier wat we hadden vergeten het laatste deel van de vakantie te boeken. Dus last minute elke ochtend als we het hotel weer uit moesten even bieden via priceline en elke keer toch een kamer. Hebben zo veel hotels gezien maar de mooiste twee blijven toch Hyatt grand cypress en Omni world resort at championsgate.

Maar het is en blijft een gok of je zo kan boeken en anders gewoon bij een hotel aan de balie melden.

ina
15-01-09, 22:08
Ik had nog een vraagje, motels kan je op de bonnefooi boeken. Hoe zit het met de villa's, het lijkt ons leuk een dag of 4/5 in een villa te "wonen" maar kan je daar ook oprijden en vragen of er een vrij is of bijv. via hotwire?

Ta2 Gerrit
16-01-09, 01:01
Je zou bij de plaatselijke agenten (zoals bijv. Hotelbeds) binnen kunnen lopen, en vragen of er nog wat vrij is voor een paar dagen.
Misschien heb je geluk en krijg je wat voor een klein prijsje, of, als je er wat te desperate uitziet, proberen ze je een poot uit te draaien :-)

patring
02-03-09, 18:56
Hallo, wij willen begin mei 14 dagen door Florida reizen. Hebben de westkust van de USA al eens met een camper bezocht, zonder reserveringen vooraf. Dat gaf geen problemen, campings hadden altijd wel plaats. Nu zijn we van plan om (op de eerste en laatste nachten in Miami na) geen hotels/motels vooraf te boeken. Is dat verstandig, of lopen we dan grote kans dat alles volgeboekt is? Is er een goede motel-keten die bijvoorbeeld in heel Florida vertegenwoordigd is die prima is voor op doorreis, of raden jullie aan naar hotels te gaan? Wellicht dat we wel een hotel vooraf boeken in de plaatsen waar we meerdere nachten verblijven (Sarasota en Key West). We zijn overigens niet veeleisend. Een schoon bed en een douche/toilet zijn voor ons voldoende. We zijn erg benieuwd wat jullie ervaringen en tips zijn.

knaapje
02-03-09, 20:25
Motels: Super 8, Days Inn en Motel 6 bijvoorbeeld.
Iets luxer: Howard Johnson en Holiday Inn, La Quinta.
Maar het barst van de m/hotels in Florida en mei is zeker geen hoog seizoen. Behalve op de heel populaire plaatsen als bijv. Key West kan je vrijwel altijd iets vinden, ga alleen niet te laat zoeken.
Verzamel Directories van verschillende ketens en couponboekjes in de Hamburgertenten en Denny's. Je kunt dan iets uitzoeken en per telefoon of internet reserveren.

Succes, goede reis
Knaapje

Natasja L.
03-03-09, 10:29
Behalve op de heel populaire plaatsen als bijv. Key West kan je vrijwel altijd iets vinden, ga alleen niet te laat zoeken.


Zorg ook dat je aankomstdag niet op een vrijdag of zaterdag is. Dan is er veel volgeboekt en de prijzen verdubbelen. Wij komen meestal op zondag aan in Key West en dan is het geen probleem om iets te vinden.

hwzutt
05-03-09, 17:08
Wij zijn net terug uit Florida, 9 nachten geboekt 3 niet. Alle drie overnachtingen kwamen veel duurder uit dan dat ik bij reisbureau zou hebben geboekt. Dus als je ongeveer je reisschema weet, zou ik vooraf boeken.

Guus
06-03-09, 10:46
Wij zijn net terug uit Florida, 9 nachten geboekt 3 niet. Alle drie overnachtingen kwamen veel duurder uit dan dat ik bij reisbureau zou hebben geboekt. Dus als je ongeveer je reisschema weet, zou ik vooraf boeken.
Met zoveel stelligheid als waarmee jij het nu brengt zou ik dit niet durven beweren. Ik heb namelijk juist de ervaring dat de zogenaamde 'walk-in rates' zeker niet slechter en soms zelfs beter zijn dan de prijs die je zou betalen indien je vooraf boekt. Je moet echter wel weten welke opties je hebt en welke spelregels er zijn om een betere prijs te bedingen. Een goede voorbereiding is dus noodzakelijk. En dan nog lukt het niet altijd om goedkoper uit te zijn. Persoonlijk vind ik op deze manier rondreizen leuker dan alles vooraf vastleggen. Je bent lekker flexibel en komt soms op plaatsten waar je anders nooit zou komen. Maar goed, de voor- en nadelen van voorafboeken versus op de bonnefooi gaan zijn op dit forum al eens uitgebreid besproken.

Marco Stern
06-03-09, 11:45
Hoteleigenaren weten ook wel dat je geen zin hebt om eerst 10 hotels af te gaan om de beste prijs te vinden en zullen je daarom niet het achterste van de tong laten zien. Zeker niet als het maar om 1 overnachting gaat. Ik moet wel zeggen dat we in het westen van Amerika goede ervaring hebben met Motel 6 en Super 8 - zij verhogen prijzen niet als je walk-in reserveert op de dag zelf.

Guus
06-03-09, 13:10
Hoteleigenaren weten ook wel dat je geen zin hebt om eerst 10 hotels af te gaan om de beste prijs te vinden en zullen je daarom niet het achterste van de tong laten zien. Daarom is een goede voorbereiding ook noodzakelijk. Zoek gericht en zorg dat je niet te laat bij een hotel aankomt. Als laat komt dan weten ze inderdaad dat je waarschijnlijk niet al te veel zin meer hebt om verder te zoeken.

Zeker niet als het maar om 1 overnachting gaat.Juist dan kun je de betere prijzen bedingen. Dan kunnen ze namelijk wat eenvoudiger een kosten-baten afweging maken.

mpaauwe
16-09-09, 22:10
Wij gaan op 2 juli naar Florida. We vliegen op Orlando en willen dan eerst een weekje rondtouren alvorens we voor 2 weken een villa in Orlando huren.
De eerste nacht willen we een hotel in Orlando boeken (vanuit Nederland) maar de overige nachten willen we gewoon kijken waar we uitkomen op ons rondje en dan vervolgens ter plekke een slaapplaats regelen. Is dit goed te doen in deze periode van het jaar. We gaan met 2 volwassenen en 2 kinderen.

Graag jullie advies.

Ta2 Gerrit
16-09-09, 23:09
Een welgemeend advies; lees de voorgaande 75 berichten in dit topic eens door, en je zult heel veel wijzer worden :-).

mpaauwe
17-09-09, 20:37
Een welgemeend advies; lees de voorgaande 75 berichten in dit topic eens door, en je zult heel veel wijzer worden :-).

Ik heb de meeste berichten gelezen. Ik kom vervolgens tot de conclusie dat het goed te doen is om ter plaatse te boeken in april/ mei. Waar ik naar op zoek ben of dit ook in juli te doen is, de amerikanen hebben dan Summer Break.

Vandaar mijn vraag.

Vranz
18-09-09, 12:32
Mijn ervaring is, dat dat prima te doen is... (En volgens mij ontwijken Amerikanen in juli Florida juist, omdat 't ze te warm is. En 't is dan overal lekker weer, dus ze hoeven niet per se naar 't zuiden.)
- Neem evt. je ANWB-lidmaatschapskaart mee. Bijna overal krijg je tot 20% 'AAA' korting,
- Probeer vooraf tarieven te checken op bijv. www.hotels.com (http://www.hotels.com) en/of www.expedia.com,
- Scoor bij de Denny's onderweg "Groene Boekjes" met kortingscoupons, of zoek korting via www.roomsaver.com (http://www.roomsaver.com)

Tinkerbell
18-09-09, 12:42
Tja ik ben een fan van van te voren boeken,weten wat je krijgt en vooral weten waar je slaapt.
Als je je vakantie toch aan moet passen aan :" ik moet niet te laat op de dag om een hotel gaan zoeken" verspeel je wel heel veel vakantie tijd.

pumi1000
18-09-09, 13:16
ik heb ook 3 hotels nu al gereserveerd en 2 al hier betaald, daar kreeg ik een mooie vaste prijs voor. Je bent over het algemeen er toch alleen maar om te slapen!! En je hoeft daar niet meer te zoeken. Voordeel met vaste prijs hier is dat je niet van de dollar meer afhankelijk bent.

Alexje
06-12-09, 23:36
Hoi!

Wij gaan in mei met zijn 3en naar Florida en willen dan een week in St. Pete Beach aan de Golf van Mexico verblijven.
Nou vind ik het zo moeilijk een hotel te kiezen dus vroeg ik me af of het verstandig zou zijn er gewoon op de bonnefooi heen te gaan en een bonnenboekje met korting bij de Mc Donalds te scoren en zo een leuk hotel te vinden.
We hebben een zoon van 9 dus normaal gesproken zou ik voor zekerheid gaan.
Ik hoor verhalen dat de hotels stukken goedkoper zijn als je ze niet reserveert en je betaalt de dollarprijs....

Wat is wijsheid???

Alvast bedankt voor je reactie!

vondutchga
07-12-09, 04:47
Voor de eerste nacht zou ik wel wat regelen, de rest kan ter plaatste. 10 jaar geleden op mijn eerste trip naar de states (atlanta) niets geboekt, blijkt er niet een gigantische conventie te zijn, geen kamer te vinden!!!!!

Of het goedkoper is weet ik niet, vaak zie je wel aanbiedingen als ze niet alles volgeboekt hebben.

Teleton
07-12-09, 05:01
Wanneer ga je in mei? Ik neem aan schoolvakantietijd? Houdt rekening met de drukte rond Memorial Day, ook met Moederdag kan het druk zijn. Mei is een polulaire maand, denk aan de schoolvakanties. Ze zijn hier niet gek en weten precies wanneer wij graag komen. Dus de kans dat de kamerprijzen erg laag zijn in die periode, is helemaal niet zo waarschijnlijk. Het conventieverhaal van vondutchga hebben wij ook meerdere malen tijdens trips meegemaakt. Bonnenboekjes zijn ouderwetsch, priceline is je ware......en je betaalt ook de dollarprijs. Vergeet ook niet dat er, wanneer het druk is, plotsklaps geen reductiebon meer geldig is en je de hoofdprijs betaalt. Ook als je 's avonds laat aankomt, het slecht weer is en ze een kind zien, kan het zijn dat er plots geen couponaanbiedingen meer zijn. Jij zit immers omhoog en wil naar bed....Tot slot, ook via de hier bekende aanbieders kan je tegen zeer aantrekkelijke tarieven boeken hoor.

Alexje
09-12-09, 14:19
Bedankt voor jullie reactie!

Ik heb zojuist geboekt via booking.com........ga toch voor zekerheid!

Alexje

ollie
10-12-09, 18:10
Dag,

Mijn man en ik gaan 28 feb tot en met 9 maart naar Florida, we vliegen op Fort Lauderdale en willen dan een paar dagen naar Miami Beach en dan een paar dagen naar Key West, daarnaast ook een dagje naar de Everglades. Zouden jullie nu al de hotelovernachtingen boeken of is het ook makkelijk om daar een hotel (tegen een redelijk normale prijs) te vinden. Volgens mij begint spring break dan wel, vandaar dat ik nu twijfel.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet, Ollie

Teleton
10-12-09, 18:21
is het makkelijk om een hotel (en dan ook tegen een redelijk normale prijs) te vinden of zouden jullie het risico niet nemen en nu al hotels boeken?

Hey Joyce, over dit onderwerp is al best veel geschreven, kijk even in het topic Hotels. In het kort komt het er op neer dat de hotelprijzen een kwestie van vraag en aanbod is. Hoe drukker, hoe hoger de prijs. Net als bij Sporthuis Centrum vroeger. Omdat je niet precies weet of er conventies zijn, er een groepsreis in dat hotel is geboekt of ze gewoon voldoende klanten hebben, houdt het op de bonnefooi reizen een zeker risico in. Het kan zijn dat je iets meer betaalt voor je vrijheid, kan ook zijn dat je juist erg voordelig uit bent en van de walk in prijs kunt profiteren. Het hangt dus gewoon van je eigen beslissing af.

Wanneer je met z'n tweetjes reist, vind je altijd wel een plekje. Voor Key West boeken veel mensen vooraf, maar je zou dat ook ter plekke van uit Miami kunnen doen. Neem je de laptop mee, dan kan je gebruik maken van de voordelen die priceline.com biedt. Tip: Lees voor je een overnachtiging bij priceline boekt, eerst goed de gebruiksaanwijziging.....:wink:

nickro
10-12-09, 19:25
Hoi Ollie,

Lekker boeken als ik jou was. Wel even kijken tot wanneer en hoe laat je kunt annuleren. Meestal kan je op de aankomstdag tot 4 uur nog van gedachte veranderen. Wij gaan meestal op de bonnefooi op vakantie. Toch hebben we wel een aantal reserveringen maar veranderen vaak van plan. Voor Key West is een reservering wel ten sterkste aan te raden.

nikie1968
11-12-09, 01:59
hallo,


wij gaan 29 mei 2010 en hebben voor de eerste 2 dagen een hotel geboekt op marathon (via booking.com siesta motel voor 270 dollar ex tax voor 3 bedroomsuite incl 2 bathrooms en 2 familierooms) en de rest gaan we op de bonnefooi.


vorig jaar hebben we hetzelfde gedaan voor miami een hotel direct aan het strand is crystalbeach wel goed niet duur en incl ontbijt niet verkeerd(wij betaalden met 4 pers 65 dollar per nacht incl tax, kamer bestond uit slaapkamer en huiskamer met 2 persoonsslaapbank).

beccie25
18-12-09, 21:49
hallo allemaal
wij gaan in november december 2010, geen hoogseizoen, naar florida en willen daar graag een paar dagen een rondreis per auto maken
wat raden jullie aan? de hotels voor on the road ter plaatse gewoon bezoekenn en dan een kamer nemen of vooraf boeken?
en wie heeft suggesties voor een hotel in:
miami?
key largo?
aan de westkust in een leuk plaatsje ongeveeer halverwege?
het gaat om 3 volwassenen, hoeft niet kuxe te zijn, gewoon basic, maar wel in ieder geval schoon
en op wat voor prijsklasse moeten we rekenen?
we hadden zelf ongeveer 100 dollar per nacht uit gerekend voor 1 kamer
is dat voldoende?
groetjes rebecca

junkie26
22-12-09, 23:27
Hallo allemaal,

ik ben me wat aan het orienteren op hotelprijzen in Florida. Wij willen in Februari 2-3 weken rondtrekken van hotel naar hotel. Het mooie van zo'n reis vinden wij het hoge bonnefooi-gehalte. Echter, als ik wat op internet rondneus op de standaard hotel-sites, begin ik me redelijk druk te maken over de prijzen. Er zijn wel wat goedkopere hotels te vinden, maar zeker in de meer bekende plaatsen (Miami, Key West, Key Largo, Daytona Beach, etc.) hebben de duurdere hotels toch de overhand.
Zijn er mensen die ervaring hebben met hotelprijzen op diverse locaties in Florida in de maand februari? Wat raden jullie aan: vantevoren veel boeken via Expedia e.d., of op de bonnefooi met coupons? Of wellicht 2-3 redelijk geprijsde hotels per locatie uitzoeken en daar ter plekke langsrijden? We hoeven niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar willen de kosten wel een beetje leuk houden ;)

Njit
22-12-09, 23:28
Miami, Key West etc zijn nu eenmaal duur. Je zou ook naar naar Priceline kunnen kijken.

Marcelg
23-12-09, 00:53
Prijzen even omrekenen naar Euro's en dan is het al veel goedkoper.

Teleton
23-12-09, 13:10
Er zijn wel wat goedkopere hotels te vinden, maar zeker in de meer bekende plaatsen (Miami, Key West, Key Largo, Daytona Beach, etc.) hebben de duurdere hotels toch de overhand.

Tsja, wat is goedkoop? En wat is een duur hotel? Hotels waren nog nooit zo voordelig, volgens mij. Maar vergeet nooit dat de hotelprijs afhankelijk is van vraag en aanbod. Als je op de bonnefooi wilt reizen is dat natuurlijk prima, maar je neemt enig risico.Is er toevallig een seminar of waait er een school of vereniging aan tijdens Spring Break, dan schiet de prijs omhoog en sta je daar met je coupons..... Priceline.com is je vriend en je kunt daar ook mee op de bonnefooi reizen, mits je je laptopje meeneemt. De hoogste kortingen worden in de duurdere hotels gegeven. Logisch want ook Rodeway Inn, waar je voor 79 dollar in Miami overnachten kunt, zal toch wat moeten verdienen.

Kies je toch voor eenvoudige hotels dan vindt je toch vrijwel overal Howard Johnsons, La Quinta's, Staybridges, Rodeway Inns, Holiday Inn Expresses, Red Roof Inns en Best Westerns? Ook in Miami vind je veel aanbiedingen waar je voor tussen de 100 en 125 dollar op prima locaties kunt overnachten.Wijk uit naar Fort Lauderdale of Hollywood en je zult zien dat de hotelprijzen lager uitvallen. Key West is iets duurder, maar ook daar is genoeg in deze prijsklasse te vinden. Als je in Daytona niets voordeligs kunt vinden, schort er echt iets aan je zoekmachine, je slaapt er al onder drie sterren voor 75 dollar........

Coupons lijken overigens toch een beetje achterhaald, wij zagen nergens couponboekjes meer toen we begin december in Orlando waren. Winkels en restaurants hebben de kasten met boekjes iig massaal verwijderd. Via internet kan je nog wel coupons printen, maar dikwijls staat er alleen "call for current rates" op.

Voor het echte voordeel moet je in de Orlando area zijn, waar je al rond de dertig dollar voor een nachtje terecht kunt, maar deze buitenkansjes vind je echt niet in heel Florida.

knaapje
23-12-09, 15:43
Ik neem even aan, dat je met 2 volwassenen bent en redelijk flexibel.
1 Je goed orienteren op o.a. dit forum hoe priceline werkt.
2 Je laptop mee
3 Als je 's middags een uur of 3 a 4 in een omgeving bent of weet waar je wilt overnachten.
4 Een hamburgertent o.i.d. zoeken met gratis wifi
5 Via Priceline op een hotel bieden of via Hotwire boeken.
6 Lukt het niet, dan heb je nog alle tijd om verder te rijden en/of rechtstreeks een hotel te boeken.

Nog een mogelijkheid:
Boek je hotels van tevoren met een tarief wat je nog tot 4 of 6 uur 's middags kunt annuleren.
Probeer het bovenstaande en lukt het dan annuleer je de eerdere boeking.
Lukt het niet dan heb je een hotel.

Succes
Knaapje

reneefrankrijk
23-12-09, 18:01
In Key West en Miami is winter duurder dan zomer was onze ervaring.

Peter en Cindy
23-12-09, 23:04
Hoi junkie26 Februarie is niet de meest goedkope piriode om tegaan
Wij zouden in eerste instantie afgelopen september gaan maar door werk
onmogelijk jammer genoeg maar even goed gaan we nu in februarie.
Scheelde wel meer dan 900 euro hebben we wel een iets langere cruise geboekt maar de hotels waren schaars in miamie overal werden wereld prijzen gevraagt en daarom kwamen wij veel duurder uit dan in september

Guus
25-12-09, 09:48
Voor Key West is een reservering wel ten sterkste aan te raden.De ervaring leert dat indien je verblijf op Key West in het begin van de week valt (zondag tot en met woensdag) het geen probleem is om op de bonnefooi naar Key West af te reizen. Voor de overige dagen zou ik wel vooraf reserveren. Het is wel altijd zaak om even na te gaan of er geen nationale feestdag in je verblijf op Key West valt. Op dergelijke dagen gelden er namelijk andere regels dan normaal.

bem007
04-01-10, 22:34
hallo allemaal, wij hebben ook op het laatste moment wat hotels geboekt via hotwire. volgens mij kun je tot elf uur 's morgens boeken voor die avond.
groetjes barbara

junkie26
03-02-10, 22:33
Ergens 's middags een internet cafe opzoeken om via priceline o.i.d. een hotel te boeken lijkt me ook een goede manier om de kosten te drukken. Wij zijn tenslotte niet gebonden aan een bepaalde stad of locatie, als we in een geschikte regio terecht komen vanwaar we de volgende dag weer verder kunnen reizen, dan vind ik het al best.
Scheelt het qua kosten trouwens veel als je 2 of 3 dagen in een hotel verblijft ipv 1 dag?

Anne-Fleur
14-03-10, 08:26
Wie heeft er ervaring met boeken in Florida zelf? Wij gaan in de meivakantie met 2 kinderen naar Florida. Van kennissen had ik gehoord dat je bij het tanken en eten heel veel kortingsbonnen voor hotels krijgt is dit dan voordeliger of liggen de basisprijzen van hotels hoger dan de boeking via organisaties?

alvast bedankt
Anne-Fleur

<<Moderator Michael66: Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp hierover.>>

Tinkerbell
14-03-10, 09:01
Het ligt een beetje aan je eigen zin voor avontuur. Je zult een hoop antwoorden krijgen van leden die zeggen dat het prima te doen is en dat ze alleen maar uitstekende ervaringen hebben hiermee.
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken.
Dit is iets wat wij nooit zouden doen. Ik wil een hotel wat schoon is,redelijk kort bij restaurants ligt,niet in the midlle of no were, een ontbijtje serveert,internet heeft en een wasserette.
Alleen al het idee dat je na een dag rijden op zoek moet naar een hotel,met bonnen lopen zeulen of onderhandelen met de manager over de prijs maakt me " curl op my toes". :p
Kun je je voorstellen dat je met je twee kinderen ergens in hotel de kakkerlak moet slapen omdat de andere herbergen vol waren.:shock:

Ik kan mezelf rustig zeggen dat het uitzoeken van hotels ,voor mij, een van de leukste voorbereidingen is.
Lekker rustig overdag doen wat je wilt en dan op je gemakkie Tom Tommie je naar je hotel laten loodsen.

belgske
14-03-10, 09:23
Ik kan Tinkerbell hier alleen maar in bijtreden. Als je met kinderen reist, zou ook ik de hotels vastleggen. Via bijv www.expedia.nl (http://www.expedia.nl) kom je genoeg hotels tegen voor een meer dan aanvaardbare prijs.

Sunshine State
14-03-10, 10:54
Met de vorige twee postings ben ik het helemaal eens.
Zou dit avontuur met twee kinderen zeker niet aangaan, en dus vooraf boeken, het geen weer de nodige voorpret oplevert in mijn ogen.

Tinkerbell
14-03-10, 11:22
Ik heb er geen idee van hou oud je kinderen zijn maar als ze enigszins begrip hebben van wat de plannen zijn is het misschien leuk om alvast op http://earth.google.com/intl/nl/ te kijken waar jullie naar toe gaan,hoe de hotels er uit zien of ze een zwembad hebben,wat er in de buurt te doen is enz.

Misschien dat jullie allemaal heel rustige en brave kinderen hebben maar bij ons was het altijd nadat we de eerste kilometer achter de rug hadden:"zijn we er al, hoe lang nog, ik moet plassen". http://bestsmileys.com/lol/1.gif

Ik moet er niet aan denken dat na een paar uur rijden je dan ook nog die verongelijkte gezichtjes vanachter de autoruiten moet trotseren om een hotel te zoeken. :p

Teleton
14-03-10, 11:45
Van kennissen had ik gehoord dat je bij het tanken en eten heel veel kortingsbonnen voor hotels krijgt is dit dan voordeliger of liggen de basisprijzen van hotels hoger dan de boeking via organisaties?Natuurlijk zijn er nog wel wat coupons (http://www.roomsaver.com/expandedcoupon.php?establishment_id=885&coupon_id=22521&state_id=10&city_id=27200&rate_id=1262647), maar sinds de komst van het internet is het aanbod veel kleiner en minder interessant. De stapels boekjes bij de restaurants en de supermarkten zijn bijna allemaal verdwenen. Vergeet niet dat de prijs van een hotelkamer afhankelijk is van vraag en aanbod.
All discounts are based on availability, at time of arrival Wanneer het hotel een bepaalde bezettingsgraad heeft, is je coupon plots niet meer geldig en dan mag je de volle mep betalen. De hotelhouders zijn commerciele rakkers; zij weten ook wel dat je een slaapplek nodig hebt, dus bepaal zelf vooraf je onderhandelingspositie aan de balie.........[-o<

Voor de laagste hotelprijzen moet je nu bijvoorbeeld op www.priceline.com (http://www.priceline.com) zijn. Lees ook het topic dat hierover op dit Forum bestaat maar eens na. Een andere mogelijheid is het raadplegen van de vergelijkingssites zoals www.tripadvisor.com (http://www.tripadvisor.com). En tot slot boeken veel forummers op de bekende sites van de grote aanbieders, AE, AV of USAFV. Zij hebben vaak zeer aantrekklijke aanbiedingen. Koopt Nederlandsche waar, dan helpen wij elkaar.....

Vike32
15-03-10, 12:30
Het ligt een beetje aan je eigen zin voor avontuur. Je zult een hoop antwoorden krijgen van leden die zeggen dat het prima te doen is en dat ze alleen maar uitstekende ervaringen hebben hiermee.
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken.
Dit is iets wat wij nooit zouden doen. Ik wil een hotel wat schoon is,redelijk kort bij restaurants ligt,niet in the midlle of no were, een ontbijtje serveert,internet heeft en een wasserette.
Alleen al het idee dat je na een dag rijden op zoek moet naar een hotel,met bonnen lopen zeulen of onderhandelen met de manager over de prijs maakt me " curl op my toes". :p
Kun je je voorstellen dat je met je twee kinderen ergens in hotel de kakkerlak moet slapen omdat de andere herbergen vol waren.:shock:

Ik kan mezelf rustig zeggen dat het uitzoeken van hotels ,voor mij, een van de leukste voorbereidingen is.
Lekker rustig overdag doen wat je wilt en dan op je gemakkie Tom Tommie je naar je hotel laten loodsen.

Hmja, zo zie je maar dat meningen verschillen en ieder het op zijn eigen manier doet. Wij gaan dit jaar voor de 5e keer naar de USA en alhoewel we dit keer de hotels vooruit hebben geboekt (via expedia of rechtstreeks bij de hotels) vind ik Amerika een land waar je bij uitstek goed op de bonnefooi kunt reizen. Hét grote voordeel daarvan vind ik dat je, zeker wanneer je nog niet erg bekend bent met de streek waar je naar toe gaat, zelf kunt bepalen hoe lang je ergens blijft. Vind je het leuk dan kun je langer blijven, vind je het minder dan blijf je 1 nachtje en trek je de volgende keer ergens anders naar toe. Moet er wel bij zeggen dat wij altijd buiten de echte drukke periodes reizen en dat we nog nooit hebben meegemaakt dat er ergens geen plaats meer was.

Dit jaar dus voor het eerst wel alles vooraf geboekt, dat heeft er mee te maken dat we nu redelijk goed weten welke plekken we leuk vinden en minder leuk. Maar kan maar zo zijn dat we het een volgende keer weer helemaal op de bonnefooi doen en alleen de vlucht, auto en evt. het hotel voor de 1e nacht vooraf boeken.

[verwijderd]
15-03-10, 14:12
Ik sluit me aan bij Teleton en zou met kids niet op de bonnefooi gaan reizen of je moet je vooraf al goed inlezen in welke hotels bieden wat jullie zoeken.

Als je goedkoop uit wil zijn kan ook ik je priceline van harte aan bevelen, scheelt je meer dan je met die kortingsbonnen voor korting krijgt.

Epione
30-10-10, 21:22
Hoi Florida liefhebbers!

In januari ga ik met 2 personen 12 dagen rondreizen in Florida.
Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met gewoon rijden en ter plekke je hotels regelen.
Is dat goed te doen en voordelig of is van tevoren boeken verstandiger?

Thanks!

r.teeuwsen
30-10-10, 21:52
Je kunt rustig rondrijden en dan wat boeken.... zeker de hotels.
Als je een Villa wilt dan zou ik van te voren een reservering maken.
Maar zeker in januari kun je rustig op de bonnefooi gaan....

Veel plezier!!
Remco

coltoceane
01-11-10, 14:05
Wij zijn net (een week) terug en hebben, op het eerste hotel bij aankomst en Key West na, alle hotels ter plaatse opgezocht.
We hadden hiermee al goede ervaringen uit 2 eerdere USA reizen maar in Florida is dat helemaal prima gegaan. Er was steeds voldoende plaats en zelfs de bonnen uit de kortingsboekjes (vnl roomsaver) werden overal zonder problemen geaccepteerd.
Nu waren wij er wel in een periode dat het niet heel mega druk is, dat scheelt uiteraard ook.

Epione
03-11-10, 02:18
Thanks for the response ;)

Ja ik weet niet zo goed hoe druk het is in januari, de laatste keer was ik in het laagseizoen (lekker tussen de orkanen door ;) )
Op zich vind ik het niet erg om daar te boeken, helemaal met de lonely planet op zak en een goeie TomTom kom je overal. Het belangrijkste voor mij is de prijs (platzak student).
Als het echt veel goedkoper is om daar te boeken , graag, maar heb inderdaad geen zin om daar te leuren voor een hotel. Wil ook graag 2 nachten naar Sanibel.
Route wordt overigens ongeveer: Miami Beach, Key Largo, Marco Island, Sanibel, Clearwater, Homosassa, St. Augustine, Cocoa Beach, Miami.

[verwijderd]
03-11-10, 09:56
Je kan altijd nog de avond vooraf proberen via Priceline een hotel te boeken, ik heb dat voorheen ook nog wel gedaan en altijd een kamer gevonden met priceline voor zeer leuke prijzen. Nu met de kids neem ik het risico niet meer aangezien mijn vrouw het nu stukken prettiger vindt om al vooraf te weten waar we slapen.

Epione
03-11-10, 17:00
Als ik nu kijk zit ik op 550 euro pp voor 11 nachten... Is dat beetje redelijk?

knaapje
03-11-10, 17:47
Misschien kan je iets duidelijker zijn?
550 Euro p.p. wat heb je dan en voor hoeveel personen, wanneer en waar?

Knaapje

Teleton
03-11-10, 17:55
Als ik nu kijk zit ik op 550 euro pp voor 11 nachten... Is dat beetje redelijk?

Misschien toch even de hotels en de lokaties die je op het oog hebt, hierbij noemen? De prijzen verschillen namelijk ernorm, Miami en de Keys zijn nu eenmaal veel duurder dan de hotels in de Orlando/Tampa area.

Of het redelijk is kan je ook op priceline.com zien. Per lokatie vind je een overzicht van wat er in een bepaalde periode voor een overnachting is betaald. Maar resultaten uit het verleden...etc.

Voor op de bonnefooi reizen zou ik me wel erg goed orienteren. En vergeet de activiteiten niet. Wil je bijvoorbeeld eind januari naar Daytona, hou er dan gerust rekening mee dat alle hotels tot in de wijde omtrek zijn volgeboekt en dat je de hoofdprijs betaalt als je nog iets kunt vinden.

Wij reisden vroeger ook op de bonnefooi. Vaak gaat het goed maar onderschat het effect van conventies in Florida niet. Je kunt je hier tegenwoordig prima op voorbereiden, Google is je vriend!

Epione
03-11-10, 20:13
Zit nu op 500 euro precies per persoon voor 1 kamer met 2 personen bezet (11 nachten, 9 verschillende hotels). Ongeveer 3 sterren hotels op goeie locaties. Gezocht op expedia.nl

Route: Miami, Key Largo, Everglades City, Sanibel Island (2 nachten), Clearwater Beach, Homosassa Springs/Crystal river, St. Augustine, Cocoa Beach (2 nachten), Palm Beach

debbus
08-12-10, 23:54
wij ( 2 volwassenen, een kind van 4 jaar en 1 baby van 7 maanden) in februari naar florida. We landen in Orlando en willen dan een hotel voor die nacht. Is het goedkoper om alvast een hotel te boeken of kunnen we gewoon op de bonnefooi gaan?

Ta2 Gerrit
09-12-10, 00:15
Voor de eerste nacht lijkt het mij verstandiger om die alvast hier vast te leggen.
Al was het maar om niet te hoeven zoeken na een lange reis met 2 kleine kinderen.

En je hebt tegelijkertijd een adres om op te geven in je ESTA formulier.
Of het goedkoper is, is een tweede. Sommige van de honderden hotels in Orlando hebben nog wel eens "on the spot" aanbiedingen, maar om daar nou naar te gaan zoeken na zo'n misschien wel vermoeiende trip lijkt mij niet erg prettig, en het verschil van die, vaak paar euro's, niet waard.

thaalbi
01-07-11, 12:39
beste mensen,
wij hebben tickets geboekt en gekocht (25.12.2011 t/m 09.01.2012. Wij hebben ook de eerste paar dagen in Miami en 6 dagen in Orlando geboekt.
Maar omdat we niet precies hoe we gaan rondreizen, vraag ik aan de mensen van het forum of het mogelijk is om iedere keer voor het donker wordt een hotel zoeken en de dag daarna verder reizen. Ik vraag dit omdat ik heb gehoord dat met kerst erg druk is in florida.
graag jullie reacties
Familie Thaalbi

Jen876
01-07-11, 12:45
Twee jaar geleden ook gedaan.
Omdat we de route niet vast gelegd hadden.
Elke avond als we wisten waar we de volgende dag heen zouden gaan hebben we via priceline een bod uitgebracht op een hotel in die stad.
Zo hebben we vanuit New York naar Florida gereden is uitstekend bevallen.
Was wel niet in de kerstperiode,maar het lijkt me sterk dat allles volzit met de kerst is tenslotte toch een familiefeest.

thaalbi
01-07-11, 12:55
Bedankt voor uw reactie. Ik heb de website genoteerd

Njit
01-07-11, 13:00
Hotwire is ook een optie. Dan weet je de prijs en het gebied waar je zit. Alleen niet de naam van het hotel.

corrus
01-07-11, 13:20
Was wel niet in de kerstperiode,maar het lijkt me sterk dat allles volzit met de kerst is tenslotte toch een familiefeest.
Vergis je niet... De Kerstperiode is "PEAK SEASON"
Voor "Walk Ins" is vast nog wel iets beschikbaar maar verwacht geen lage tarieven.

Bovendien kun je niet vergelijken tussen "zomaar"" een datum en de kerstperiode...

Jen876
01-07-11, 13:42
Peak season is het ook in de zomer tijdens de schoolvakanties.
Maar dan kun je ook nog genoeg kames boeken via een veilingsite.
Daarom ging ik ervan uit dat de drukte niet veel zou uitmaken of het nu hoogseizoen in de zomer (schoolvakanties) of winter (kerstvakanties) is.

corrus
02-07-11, 10:53
Peak season is het ook in de zomer tijdens de schoolvakanties.

Heus waar er is NIETS te vergelijken met de kerstperiode...
Ik ben er nu inmiddels een kleine 20 keer (niet meer te tellen) keren in die periode geweest...

Er is écht geen vergelijk...


Maar als jij gelijk wilt hebben krijg je van mij gelijk...

Tinkerbell
02-07-11, 11:43
Ik ben het helemaal eens met Corrus. Peak season door het jaar is niet te vergelijken met kerstmis.
Met kerstmis zitten de pretparken gewoon dicht wegens overcapaciteit en dat is tijdens de zomervakantie nooit het geval.

Trouwens ik zou me nog eens achter mijn oren krabben en nadenken over het feit of ik echt met twee tieners wilde rondrijden op zoek naar een kamer.

"Er is geen plaats meer in deze herberg" zou dan wel eens heel erg negatief op de vakantiestemming kunnen uitwerken :lol:

Jen876
02-07-11, 14:54
Het gaat er niet om dat ik gelijk wil hebben.

Oke genoeg nu hierover en ga aub. verder met de vraag of er nog genoeg kamers zijn te verkrijgen met de kerst.

Bosevents
02-07-11, 21:46
Tip huur een camper dan heb je een overnachtingsplek bij je en je kunt op veel plekken dan wel terecht in die periode.

Hotel kamers zijn erg duur en je zult vaak nee krijgen met de Camper voorzie ik geen problemen

corrus
02-07-11, 22:02
Tip huur een camper dan heb je een overnachtingsplek bij je en je kunt op veel plekken dan wel terecht in die periode.Vooropgesteld dat je nog een knappe camper kunt krigen voor die periode...
Bovendien ik vind die dingen veel en veel te duur...
Dan... kun je nét zo goed in dure kamers gaan zitten...
Trouwens waarom niet gewoon van te voren boeken... Dan weet je in ieder geval zeker dat je een onderdak hebt...

rotarynette
03-07-11, 01:51
Hallo,wij hebben dat ook 1 keer gedaan,maar NOOIT meer,de prijzen rijzen de pan uit echt alles wat betaalbaar is is vol!!
Wegen vol met auto's,zo druk hebben wij het nog nooit gezien in Florida.
Boek nu of kijk voor een huis,wij betaalden voor een gewoon hotel achter de 192 130 dollar per nacht,zonder ontbijt geen koelkast op kamer.De rest wat er nog was was nog duurder.

sammy1981
06-10-11, 12:32
Hoi,
Wij zijn de 2 x dat we naar Amerika zijn gegaan ook op de bonnefooi gegaan en dat is prima bevallen, we zouden niet anders willen. (behalve de eerste nacht dan, die leggen we wel vast) Wij boekten iedere avond via Priceline een hotel voor de volgende nacht (soms zelfs 's ochtends pas voor diezelfde avond). Wij hebben grotendeels in 4* hotels geslapen voor rond de 65 dollar per nacht (ex taxes en fees), ook in Miami. (Coconut Grove) Alleen Key West was wat duurder (90 dollar).
Wij vinden het een groot voordeel dat je lekker vrij bent als je hotels niet vast liggen.
Groetjes

gerrie
12-12-11, 21:13
Ben toch benieuwd naar de hotel namen waar jullie gezeten hebben op Key West. Bij alles waar ik ook kijk of zoek kom ik niet onder 180 doller per nacht. Zelfs 1 ster. Dus wanneer je namen hebt van die goedkope hotels, B&B motel....graaag

Lannie
12-12-11, 21:22
Wij hebben van de zomer in het Palms Hotel (http://www.palmshotelkeywest.com/)gezeten op Key West. Vlak bij het centrum incl. ontbijt en fietsverhuur bij het hotel. En naar mijn idee redelijk betaalbaar voor Key West.

randje35
12-12-11, 22:03
Wij zaten in het Best western hotel BW Hibiscus heette dat.
Fijn hotel hoor, en betaalbaar.

corrus
12-12-11, 23:24
Hoi,
Wij zijn de 2 x dat we naar Amerika zijn gegaan ook op de bonnefooi gegaan en dat is prima bevallen, we zouden niet anders willen. Ook met de kerst???

Michael
13-12-11, 01:14
Ik ben het met Corrus eens. De kerstperiode is erg druk en de kans dat je veel (vakantie) tijd kwijt gaat zijn met zoeken naar een overnachtingsplek is een feit. Maar de Walmart verkoopt in ieder geval ook outdoor equipment :twisted:
Wij gaan binnen 2 weken weer kerstvieren en druk dat het dan is! Maar wel helemaal geweldig die sfeer en met niets te vergelijken \\:D/

knaapje
13-12-11, 16:33
Wij zaten in het Best western hotel BW Hibiscus heette dat.
Fijn hotel hoor, en betaalbaar.

Kan het alleen maar onderschrijven.
Afgelopen oktober ( werkdagen) $ 90 incl TAX en een redelijk goed ontbijt voor een kingsize kamer met aparte woonkamer, slaapkamer en kleine pantry met koelkast, micro en spoelbak. Voor 4 kamers een gedeeld terras.
Wel maanden van tevoren rechtstreeks geboekt.

Knaapje

Sorry, misschien een beetje off-topic.

Carin74
15-07-14, 18:11
Zoals het er nu naar uit ziet zullen wij volgend jaar April voor het eerst de USA betreden en wel Florida!
We zijn druk aan het inlezen en uitzoeken en merken vooral ook op forums dat, buiten je eerste overnachting, het verder populair is (gezien budget) je hotels pas ter plaatste te reserveren....
Aangezien wij in een populaire maand zullen gaan, vragen wij ons af of dat in April ook nog goed te doen of dat dan de wat goedkopere hotels ( maar oh zo sfeervol) in bv De Keys en Miami al ver vol zitten???
Even voor de duidelijkheid, zullen waars volgende plaatsen aandoen: Orlando, St Augustine, Crystal River, Sarasota, Fort Myers, Key Largo, Key West, Fort Lauderdale, Miami beach.


Het zal voor ons een heel andere manier van vakantie vieren zijn, maar willen wel weten waar we goed aan doen. Zie bv voor deze week veel aanbiedingen ( even gekeken om een idee te krijgen wat er nog vrij was) maar dat is in Juli. Hoe is dat in April??


Need you guys


Carin

Ebelix
15-07-14, 21:31
Begin april is het nog springbreak in Florida. Dat betekend dat het in vele kustplaatsen druk is. Over het algemeen is het nog wel te doen om op de bonnefooi te gaan. Priceline en Hotwire kunnen je helpen maar ook bonnenboekjes die je bij restaurants en tankstations mee kan nemen.

Veel plezier met de voorbereiding.

hannie
16-07-14, 10:07
Rond Pasen is het ook altijd druk.

bertvlug
16-07-14, 12:24
Hoi Carin, Dat moet geen enkel probleem zijn, er zijn zoveel hotels in Florida, alleen in Key West zou het een probleem kunnen zijn, omdat daar nu eenmaal veel minder is. maar in alle overige genoemde plaatsen moet lukken.
Ik wil je daarnaast adviseren als je op de "bonnefooi" gaat om de coupon boekjes van de hotels goed door te kijken, daar staan voldoende mogelijkheden in. Wij hebben in het verleden vaak genoeg met onze kinderen zo rondgereisd in Florida (en andere Staten) en eigenlijk (op een enkele uitzondering na) altijd hele goede slaapplekken kunnen vinden.

robisjo
18-07-14, 15:48
Zoals hieronder ook al staat zou ik vooral in het weekend op de keys van te voren boeken.
Wij hebben op Key west al een keer gehad dat we op het laatste moment de hoofdprijs moesten betalen voor een hotelkamer.

Sjon en Bianca

Mitchel1986
20-07-14, 00:53
Hoi Carin,

mooie reis ga je maken. Wij zijn net een paar dagen terug van een identieke reis, op de bonnefooi. Geen idee hoe 'anders' april is t.o.v. juni, maar ik kan mij niet voorstellen dat je problemen gaat hebben met boeken, zelfs niet op Key West. Wij deden het als volgt: we hadden overal het plan een paar dagen te verblijven. De avond voordat we naar onze volgende bestemming vertrokken, pakten we de iPad er bij en zochten we waar we de volgende dag heen wilden rijden. Vervolgens boekten we iets via hotwire of booking.com. Werkt perfect, veel vrijheid, nooit hoofdprijzen hoeven betalen en het aanbod in Florida is enorm.

Ik vind overigen coupons voor overnachting charmanter klinken dan het daadwerkelijk is. We hebben het een paar keer geprobeerd, maar onze ervaring was dat hotels ze niet altijd aannemen en dat de prijs niet altijd aantrekkelijker is dan via internet. Mijn bescheiden mening is dat het internet (zeker sites als hotwire en priceline) coupons (voor overnachtingen) heeft ingehaald.

Veel plezier en succes met voorbereiden!

Fitzroy
20-07-14, 08:29
Ik denk persoonlijk dat je juni niet kunt vergelijken met april. Juni is laagseizoen terwijl de eerste helft van april nog hoogseizoen is. Wij zijn in juni ook op de bonnefooi geweest, geen enkel probleem. In april zou ik het er niet op wagen, zeker niet in Key West.

Lizzy
01-08-14, 22:34
In september gaan we zeker altijd op de bonnefooi. Hele fijne hotels uit het gratis couponboekje van het tankstation geregeld, vaak voor rond de $50,-
We vroegen altijd eerst de prijs gewoon, als die lager dan de coupon was zeiden we natuurlijk niets, anders toverden we die tevoorschijn. In Miami en Key West zaten we uiteraard wel duurder.

katje193
10-11-14, 06:36
Hoi,
Nu mijn stiefdochter mee op vakantie gaat, willen we in juli naar Florida. Ik ben er zelf al een paar keer geweest (niet in schoolvakanties) en toen boekten we vooraf nooit een motel. Nooit problemen mee gehad en altijd een leuke, betaalbare slaapplaats gevonden.
Nu vroeg ik me af of dat in juli ook een goed plan is. Of raden jullie aan om toch maar vooraf te boeken :confused:. Omdat we willen rondrijden en niet exact weten hoelang we waar gaan blijven, is vooraf boeken voor ons wat minder handig.
Graag jullie ervaringen. Ook leuke motels mogen jullie steeds doorgeven (noordelijker dan Orlando willen we niet gaan maar wel westkust en oostkust).
Al bedankt :up:
Jessica

Frans1949
10-11-14, 06:56
Katje, er zijn vele boekingssites, zoals bookings.com, hotels, com enz.
Maak bij 1 van die sites een account aan.
En dan lang of als je niet precies weet wanneer kort, voor je gaat een motel zoeken.
Dat werkt goed.

robisjo
11-11-14, 14:23
Wij hebben in 2004(tijdje terug alweer) in juli/augustus alle hotelovernachtingen op de bonnefooi gedaan.
Wij maakten destijds veel gebruik van roomsaver coupons.
Wij hadden alleen problemen op Key West waar we toevallig in het weekend waren.
Voor de rest geen problemen gehad.

Sjon en Bianca

Frans1949
11-11-14, 20:59
Maar Robisjo, dat was 2004. Tegenwoordig vind je veel meer aanbiedingen via zoekmachines. Trouwens ook roomsavers vind je ook op internet. :cool:

ann1
12-11-14, 17:35
Wij willen half februari begin maart naar Florida gaan. De planning is om naar Miami te vliegen en vanaf daar een rondreis te maken. Nu vragen we ons af of er in deze periode genoeg motels vrij zijn of dat we van te voren moet boeken. (of zijn er plaatsen waar het wel aan te raden is.) Wat adviseren jullie voor deze periode?

Fitzroy
12-11-14, 23:12
Het is hoogseizoen voor Florida dus ik zou van tevoren boeken. Als je ook naar Key West wilt en in het weekend zou ik het nu gelijk al vastleggen.

ForShizzle
14-11-14, 18:46
Wij hebben afgelopen september Florida aangedaan. We hebben een rondtrip gedaan en alleen de eerste nacht geboekt en de laatste week een villa in Kissimmee. Elke ochtend gingen we dan bekijken waar wij heen wilden en boekten dan een hotel daar in de buurt via de Booking.com app.

Wij reizen altijd op de bonnefooi. Geeft je veel meer vrijheid en kun je langer op plekken blijven die je bevallen en snel weer weg gaan als het niks is. Aanrader!

Hermanus
14-11-14, 19:01
Zo doen wij het ook altijd. Eerste nacht in Nederland boeken en daarna via Expedia van dag tot dag, afhankelijk waar we denken uit te komen. Werkt prima.
Zeker in Florida, hotels/motels in overvloed!
Alleen voor Key West zou ik aanraden wat ruimer van te voren te reserveren, in ieder geval als het om de vrijdag/zaterdag gaat.