PDA

Bekijk Volledige Versie : Roken / Prijs van sigaretten in Florida



Gunner
31-07-06, 10:50
In het bezit zijnde van een rokende vrouw vroeg ze zich af wat een slof Marlboro kost taxfree of niet tax-free in de States.

Kort maar bondig dus :)

Nicole
01-08-06, 17:54
een slof 22.50 dollar. Maar wel even opletten waar je het koopt wat de prijzen varieren in verschillende winkels.

Nicole

meannie
01-08-06, 23:23
Elke staat is anders , gemiddeld $4.20 per pakje. Tax free zal je op Schiphol moeten kopen.

Gunner
02-08-06, 09:52
Is tax free op Orlando International Airport goedkoper dan Schiphol?

Er moeten toch bezoekers zijn die hier ervaring mee hebben? :)

Njit
02-08-06, 10:14
Er moeten toch bezoekers zijn die hier ervaring mee hebben? :)

Volgens mij zijn rokers een uitstervend fenomeen. En als je vaak naar de USA gaat dan is stoppen volgens mij een stuk handiger :)

Gunner
02-08-06, 11:20
Tsjah ik probeer haar ook te laten stoppen maar echt makkelijk is het niet :)

Maar is de anti-rook maffia daar zo erg dan? Ik had wel ergens gelezen dat er weinig plekken zijn waar je mag roken, maar zo erg?

Njit
02-08-06, 11:23
Openbare gelegenheden (vliegveld, restaurant, etc) mag het sowieso nergens. In pretparken zijn er meestal wel aparte rookplekken.

Ik heb me er zelf nooit in verdiept, ik rook niet :)

Ta2 Gerrit
02-08-06, 15:56
Openbare gelegenheden (vliegveld, restaurant, etc) mag het sowieso nergens. In pretparken zijn er meestal wel aparte rookplekken.

Ik heb me er zelf nooit in verdiept, ik rook niet :)

Ik dus wel, en het wordt allemaal al weer een beetje teruggedraait. Bij de restaurants ontstaat een nieuw fenomeen, n.l. de terassen waar wel gerookt mag worden en op diverse airports komen of zijn al zgn. sportsbars waar enz. enz. Ze willen toch nog een beetje aan "ons" verdienen :lol:

Voor de goedkoopste rookwaar ga je uiteraard naar Wal*Mart of Publix. Die bijten elkaar niet zo. Of taxfree Schiphol, die met een aanbiedinkje nog wel eens goekoper willen zijn. Taxfree Orlando is geen optie, want daar kom je als invliegend niet (Je komt er wel door, maar je hebt geen boardingpas :( ).

Gunner
02-08-06, 16:28
Taxfree Orlando is geen optie, want daar kom je als invliegend niet (Je komt er wel door, maar je hebt geen boardingpas :(

Als ik vertrek toch wel? :?:

Ta2 Gerrit
02-08-06, 21:59
Taxfree Orlando is geen optie, want daar kom je als invliegend niet (Je komt er wel door, maar je hebt geen boardingpas :(

Als ik vertrek toch wel? :?:

Dat is waar, je moet ook weer een keer vertrekken :evil: , maar uit betrouwbare bron weet ik dat de rookwaar daar net zo duur is als bij Wal*Mart (dat vertelde mijn eega mij tenminste, toen ik zat te wachten en zij aan het shoppen was op MCO)
Of je moet een aanbieding zien (buy 4, get one free, al een paar keer gehad), maar die zet je dan weer direct aan tot smokkel, wegens teveel invoer in Nederland. We hebben het maar gegokt :wink:

Wicked Florida
06-09-06, 21:35
Sigaretten kosten ongeveer de helft van wat ze hier kosten. Ook zijn er al weer wat horecagelegenheden waar rokers welkom zijn, deze zijn te herkennen aan een grote sticker aan de deur met een sticker "Smokers welcome".

Ralphy
02-09-08, 22:40
Beste forumleden,

Ik ben een vervent roker en heb dan ook een vraag die daar aan gerelateerd is.
Weet iemand wat sigaretten momenteel kosten (per pakje of per slof) in florida? De vraag is namelijk neem ik ze mee of koop ik ze daar

Ik weet dat er mensen zijn die daar op tegen zijn en dat er ook veel mensen zijn die vinden dat ik moet stoppen. Ik respecteer jullie mening, maar ik wil eigenlijk alleen maar antwoord op mijn vraag en aangezien ik al een moeder heb, zit ik niet te wachten op "adviezen" om te stoppen (en ook al is het goed bedoeld, laat het maar gewoon achterwege).

Alvast bedankt,

Gr.

Ralph

Yvet
02-09-08, 23:43
nou om te beginnen wil ik je adviseren te stoppen met roken.... :evil::lol::lol:
Sorry kon het niet laten.

Ikzelf koop mijn sigaretten altijd duty free op schiphol.
Sigaretten kosten overal verschillend, de prijs is minimaal $4 per pakje maar soms betaal je ook gewoon $8 per pakje, ligt er aan waar je het koopt en hoeveel je er koopt.

Terug zou ik zeker sigaretten kopen, duty free zijn ze dan ongeveer $25 per slof.

Saskiac1977
04-09-08, 07:33
Toen wij naar Detroit vlogen met NWA hadden wij niet echt tijd om op Schiphol te shoppen.
Wij hebben in het vliegtuig een slof Marlboro gekocht voor $ 28,-, das niet duur, nou bij ons was de slof nog niet op toen wij terug vlogen, dus hebben wij geen nieuwe gekocht.
Ik weet niet met wie je vliegt, maar volgens mij hebben alle maatschappijen wel duty free aan boord.

Michael66
04-09-08, 13:51
Bij United kost een slof sigaretten (Marlboro) $27. Bij Walmart tussen $27 en $35.

Saskiac1977
05-09-08, 07:29
Ik denk dat dat zelfs nog goedkoper is dan op Schiphol of niet?
Heb al jaren geen sigaretten gekocht op Schiphol.
Laatste keer in Brazilie hebben we ze ook daar gekocht daar was het omgerekend € 10,- per slof dus ja.....

Marcelg
05-09-08, 09:58
Hier betaal je rond de $32.00 per slof gemiddeld, per slof kopen is goedkoper dan per pakje.

Het is wel een ongeregelde markt en de prijzen zijn overal verschillend, benzinepompen hebben vaak goede aanbiedingen en dan zit je net rond de $30.00.
De prijs op de borden is dan $26.00, maar er komt no minimaal 6% tax bij.

Kun je dus voor onder de $30.00 in het vliegtuig kopen dan is dat perfect.

Oooooooooh ik zie nu dat het topic in de USA zegt.

Let dus op dit is Florida, het is heel verschillend, volgens mij is North Carolina een van de goedkoopste staten en New York een van de duurste.

utah
12-09-08, 10:32
Marlboro Red gekocht in Wallmart aan 27 Usd. (10 pakjes in een farde)
Wel opletten met roken op straat!

Peuk onachtzaam weggooien is een boete van 500Usd -> Littering

Best roken waar er asbakken zijn voorzien.
Ook valt het op hoe weinig rokers er overal zijn.

lindysietsema
21-05-09, 10:56
Graag zouden wij willen weten wat de prijs van sigaretten is in florida.
Moeten we dit op schiphol kopen, of beter in Amerika?

Lindaa
21-05-09, 10:57
Wat kosten ze op Schiphol? Ik heb eind februari Marlboro gezien voor 28 dollar de slof.

corrus
21-05-09, 11:00
Moeten we dit op schiphol kopen, of beter in Amerika?

Ligt een beetje aan welk merk je rookt... (bepaalde merken zijn in de VS niet te koop)

vondutchga
21-05-09, 11:30
ik ben een 6 weken geleden van georgia naar Nederland vertrokken op dat moment (zelfs na de belastingverhoging) was het nog steeds goedkoper om in de USA de sigaretten in de winkel te kopen dan taxfree op schiphol.

vanderlinden48
21-05-09, 11:34
Wij hebben twee weken terug op washington twee sloffen malboro gekocht voor 45 dollar.
Volgens mij wel een mooi prijsje (al rook ik zelf niet:D)

Arie
21-05-09, 12:05
Ik meen me te herinneren dat de prijs van Marlboro zo rond de 26 dollar ligt.
Op St. Thomas was dit zelfs nog lager, namelijk 20 dollar.

disney-golf
21-05-09, 18:34
Marlboro in Florida $ 4.22 per pakje (20)
Tax free $ 2.90 per pakje.
Net ééntje opgestoken... Eeuh ik bedoel gisteren gekocht!:razz:

lindysietsema
21-05-09, 22:50
Malboro light.
Als ik het gemiddelde neem, ben ik in Florida dus goedkoper uit...

Thanx

mirella37
22-05-09, 00:46
Ik heb vorige maand bij de Walmart een pakje Malboro light gekocht voor 4 dollar

FloridaVerslaafde
22-05-09, 01:30
Sigaretten hebben in Amerika niet zoals hier een vaste prijs. Overal waar ze sigaretten verkopen is de prijs anders. Een slof is altijd goedkoper dan 10 losse pakjes.

:cool:

namu
07-07-09, 15:39
Heey mensen.

Ik had een vraagje.

Hoe duur zyn sigartten in Orlando?
Ik ben een ketting roker vandaar haha:lol:

vondutchga
07-07-09, 16:47
op dit moment zitten Marlboro 100's light op zon 5.75 per pakje, maar je kunt vaak wel deals vinden als je een carton koopt.

FloridaVerslaafde
08-07-09, 00:50
De goedkoopste sigaretten zijn GEEN sigaretten ;-)
Ben 6 jaar geleden,zonder moeite, gestopt en had dat veel eerder moeten doen.
Heerlijk ! :lol:

:cool:

Marcelg
08-07-09, 05:38
Per 1 Julie is de Florida tax verhoogt op sigaretten met $1.08

Ik betaal hier $5.14 voor een pakje Malboro

Floridatjes
16-08-09, 15:13
Hoe zit het trouwens met roken in het openbaar, op straat, op het terras van een café, in de orlando-pretparken,....
Is het toegelaten? Zijn er gedragsregels...?

Flufjuh
16-08-09, 15:26
In de parken zijn bepaalde rookgedeeltes waar je mag roken, verder mag het niet. Ook niet in wachtrijen e.d. HEERLIJK! Alhoewel sommige mensen gewoon lak hebben aan de regels, want ik heb vorig jaar toch nog wel een aantal mensen rokend door het park zien lopen. :(

disney-golf
16-08-09, 17:21
Per 1 Julie is de Florida tax verhoogt op sigaretten met $1.08

Ik betaal hier $5.14 voor een pakje Malboro

Nog steeds goedkoper dan bij ons!:-P

rreedijk
16-08-09, 17:57
Hoe zit het trouwens met roken in het openbaar, op straat, op het terras van een café, in de orlando-pretparken,....
Is het toegelaten? Zijn er gedragsregels...?

Ik heb het roken in het openbaar als prima ervaren. Heb gewoon op straat gerookt en ook op terrasjes (Miami, St Pete Beach en Kissimmee).
In de malls mag niet gerookt worden, maar het is prima om even een shop-break te houden en buiten een pafje te doen in het zonnetje. Ook bij de restaurants roken mensen gewoon gezellig op het bankje voor de deur, vaak staan er ook speciale sigaretten zuiltjes voor de deur.
In de meeste hotels mag ook niet gerookt worden, maar op balkon of bij het zwembad of gewoon buiten bij de lobby is het allemaal geen probleem.

utah
16-08-09, 19:38
Hebben in Naples iemand een boete zien krijgen wegens Littering. Sigaret uit de wagen gegooid.
Gooi dus niet zomaar achteloos je peuk op straat!
Op de meeste plaatsen heb je wel rookstopjes (bankjes met een asbak naast)

Ivm met het al dan niet roken:
Wijzelf roken allebei, drinken occasioneel een cocktail of biertje en rijden met de motor... Ik weet het... we zijn nozems! :-$

Op Miami airport betaalden we dus 29 Usd voor een verpakking van 10 pakjes met 20 sigaretten. (sorry Michael... dwaalde effe af...)

Michael66
16-08-09, 20:06
Moderator Michael66:
Graag de discussie in dit onderwerp beperken tot het onderwerp: de prijs van sigaretten in Florida.
Als je een andere vraag hebt kun je kijken of daar misschien al een ondewp voor is of zelf een nieuw onderwerp openen.

rob gertsen
16-08-09, 22:48
In alle parken mag niet worden gerookt, alleen op aangewezen plaatsen. deze zijn er overigens in ieder park genoeg. In alle Disney hotels mag nergens gerookt worden muv 2 aangewezen plekken. Meestal 1 bij het zwembad.
Op MCO heb ik 2,76 dollar betaald voor een pakje Marlboro. Moet je wel gelijk 5 sloffen nemen. Dit is het allergoedkoopste wat ik heb gezien. In een Disney hotel betaal je maar liefst 10,16 dollar voor een pakje Marlboro.

mrloes
12-01-10, 21:06
Vandaag discussie op t werk: iemand had 5 sloffen Marlboro mee genomen vanuit de USA voor de prijs van 96 Dollar. Dit is natuurlijk superspotgoedkoop!! Nu rook ik niet maar mijn rokende collega's waren ineens heel erg vriendelijk toen ik vertelde dat ik in mei naar de USA ga.
Later vertelde iemand dat je op moet letten voor nepperij.

Wat is jullie ervaring?
En wat mag je eigenlijk mee nemen qua hoeveelheid p/p ?

Ta2 Gerrit
12-01-10, 21:19
Volgens de site van de NL douane (http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-05.html) mag je 200 sigaretten meenemen, 1 slof dus.
Nep heb ik daar nog niet gezien. Hier in NL wel veel, maar de prijs is er ook naar.

5 sloffen voor die prijs hebben wij ook nog nooit kunnen ontdekken. Waar koop je die ?

mrloes
12-01-10, 21:36
T was een stel en ze hadden een cruise gedaan in de Carribean.
Zij vertelde dat ze 5 sloffen mee hadden genomen met z'n 2-en.
Geen idee verder ... Zal t nog eens navragen als ik haar weer zie.
Mogen kinderen ook een slof mee nemen? Ze hebben t dan niet gekocht maar 'vervoeren' t alleen.

jurgen&stefan
12-01-10, 21:55
Drank en sigaretten meenemen naar Nederland
Alcoholische dranken, sigaretten (http://www.landenportal.nl/informatie/sigarettenprijzen.htm), sigaren en tabak vallen buiten deze grens van 430 euro. Deze goederen kunnen door personen van 17 jaar en ouder ingevoerd worden indien er aan de volgende maximale hoeveelheden voldaan wordt:
Drank:
1 liter sterke drank of
2 liter mousserende wijn of
2 liter likeurwijn zoals sherry of port of
een proportioneel assortiment van deze producten en
4 liter niet-mousserende wijn en
16 liter bier
Tabaksproducten:
200 sigaretten (ongeacht of deze in een winkel of belastingvrij gekocht zijn)
óf 250 gram rooktabak
óf 100 cigarillo's
óf 50 sigaren
of een proportioneel assortiment van deze producten.

Hawky
12-01-10, 22:20
Ik doe altijd gewoon een slof in mn koffer en een slof in mn handbaggage, niemand die dat doorheeft hoor ;)

mrloes
12-01-10, 22:26
Oke, kom ik aan ... ik ben zo'n zeik die dat dus niet doet: voor mezelf wil ik dan evt nog wel een soort v risico lopen maar niet voor een ander, en niet voor sigaretten.
Als ik legaal maar 1 slof mee mag nemen dan houd ik me daar aan.

Hawky
12-01-10, 22:39
whehehe, het risico dat ze je pakken is nihil...

Maar goed, in Maart vlieg ik vanaf Brussel naar Florida, weet iemand hoe het in belgie zit met import rechten?

knaapje
12-01-10, 22:43
Zal wel hetzelfde zijn, is toch een EU regeling.

Knaapje

Bqtje
13-01-10, 02:32
Inderdaad =D>

ringosteer
14-01-10, 15:33
Zag net 7 $ per pakje uit de automaat. Rook zelf niet.

wasp
14-01-10, 15:41
Heb eergisteren een slof Marlboro gekocht voor 50 dollar bij de pomp bij de Walmart (Haines city). Bij de pompen verkopen ze meestal sigaretten voor de laagste prijs met goede aanbiedingen.

Rook ze.

Wasp

fransje
20-09-11, 23:13
even een vraagje: wat kost nu op dit moment een pakje of n slof sigaretten (bij voorkeur Marlboro) in b.v. de Walmart? En hoeveel zitten er dan in een pakje?
Bedankt alvast namens de twee rokers in t gezelschap:mrgreen:

Frans_Natasja
21-09-11, 08:58
wat ik nog weet is dat 1 pakje naar verhouding duurder is kwam op ong. 6,5 dollar.
als je 3 pakjes tegelijk koop zijn ze ongeveer 5 dollar per stuk.
dit was bij een benzine station.
bij de walmart betaal je gewoon ong. 6.5 dollar per pakje.

vondutchga
21-09-11, 15:51
als je marlboro select koopt betaal je zon $34 per slof (200) "gewone" marlboro 42 geloof ik

fransje
23-09-11, 11:56
Oh, dus sigaretten zijn wel goedkoper in Florida dan in andere delen van Amerika. Las laatst ergens dat ze in de stad New York 9 dollar kostten.
En ze zijn dus sowieso goedkoper dan bij ons. Het heeft dan ook niet veel
zin om ze taxfree op Schiphol te kopen om mee te nemen gezien de duidelijk lagere prijzen.

Nou valt er niet veel te roken in Florida, aangezien het bijna nergens mag, maar dat is niet mijn probleem:mrgreen::evil::-#.

Cindy1969
23-09-11, 14:22
Oh is dat zo ? Rook zelf, dus ik heb een probleem in Florida ?
Mag je bv in Orlando wel op straat roken ?

Ta2 Gerrit
23-09-11, 17:05
Ja hoor, en de meeste restaurants hebben tegenwoordig ook terrassen :-), alleen in de parken wordt het steeds krapper, hoewel daar ook vaak "designated smoker spots" zijn.

Aan de andere kant is het een mooie manier om van het roken af te komen (als je dat zou willen):mrgreen:

Cindy1969
23-09-11, 20:59
Ok dank je *gerustgesteld*
Zou ooit wel willen stoppen, maar momenteel nog niet gemotiveerd genoeg om het ook een succes te laten worden...

vondutchga
29-09-11, 21:14
Oh is dat zo ? Rook zelf, dus ik heb een probleem in Florida ?
Mag je bv in Orlando wel op straat roken ?

Nog wel!!! Op dit moment zijn ze bezig om te kijken of ze roken kunnen verbieden in openbare plaatsen zoals parken etc.

Kerzan
27-06-12, 20:42
Effe een ouder topic ophalen, hoe zit het momenteel met dat roken? Waar kan het nog, waar niet meer?
Ikzelf ben geen verstokte roker, maar mijn andere helft wel :mrgreen:

disney-golf
27-06-12, 20:52
Eigenlijk wel grappig te zien dat de voorlaatste post alweer van 29/9/11 is.
Het toeval wil dat ik vanaf 1/10/11 volledig rookvrij ben.
Neen zelfs niet dat 1-tje!...hahaha.
ff terug on-topic.
Het anti rook beleid in de V.S. is nogmaals strenger geworden.
Ik las dat je in bepaalde parken nu al helemaal nergens meer mag gerookt worden.](*,)

elstars
27-06-12, 21:12
Wij zijn dit jaar aan de Gulfcoast ook al rookvrije stranden tegengekomen...

laanvdj
28-06-12, 09:33
Mij viel net op dat er weer zoveel gerookt wordt. Je mag wel op heel veel plekken niet roken maar buiten wordt er rustig op los gepaafd.
Een pakje kost nu $ 7, en 2 voor $ 12.

Kerzan
28-06-12, 11:37
Buiten kan het dus nog steeds?
Maar niet zomaar op straat gooien zeker?
En de lucht in de pretparken mag dacht ik ook niet zomaar 'berookt worden', of is dit ondertussen al een totaal verbod?

Ta2 Gerrit
28-06-12, 12:25
Buiten kan het dus nog steeds?
Behalve als je in New York bent :evil:
Maar niet zomaar op straat gooien zeker?
Dat doe je toch thuis ook niet......[-X
En de lucht in de pretparken mag dacht ik ook niet zomaar 'berookt worden', of is dit ondertussen al een totaal verbod?
De meeste parken hebben (nog) "designated smoking area's"

Er zijn dus nog wel mogelijkheden om aan de verslaving te voldoen :mrgreen:

Innieminnie
01-07-12, 13:50
In New York kan je gewoon nog op straat roken. Dat kon ik tenminste toen ik in Februari in NY was. Een vriendin van me heeft in Camrbidge wel bijna een rechtzaak aan haar broek gehad omdat ze haar peuk op de grond gooide en betrapt werd(ik, die m'n peuk 5 seconde eerder op de grond gooide niet). Heeft me wel aangeleerd om naar landen waar ik nooit geweest ben om van te voren een reisasbakje aan te schaffen die ik na een aantal keer gebruik kan weggooien. Maken ze veel minder een punt van dan als je je peuk op de grond gooit.

Patrick
01-07-12, 19:58
Waarom zou je ook zomaar een peuk op de grond gooien?

Flufjuh
06-07-12, 15:50
Dat vraag ik me ook af. Dat is gewoon altijd aso, ook als het niet strafbaar is.

fennel
18-03-13, 10:24
Ik ben , jammer genoeg, een verstokte roker.
Nu vraag ik me af of het daar nog enigszins toegelaten is om op bepaalde plaatsen te roken.
Zo las ik las dat je in Florida in " alleenstaande" bars mag roken ( wat dat dan ook is?), of op het terras van een bar?

Heb je in bepaalde luchthavens ( voor de tussenlanding dan ) rook-ruimtes?
Alvast bedankt

moniquekruiningen
18-03-13, 10:37
Hoezo niet strafbaar?? En terecht uiteraard, maar ook in Nederland wordt je bestraft als je betrapt wordt op A sociaal gedrag..

BoetesIn deze rubriek vindt u de boetebedragen geldend vanaf 1 januari 2013 voor de meest voorkomende lichtere overtredingen, variërend van het te vroeg aanbieden van huisvuil, vissen buiten het visseizoen tot snelheidsovertredingen.
Voor de boetebedragen voor overtredingen begaan voor 1 januari 2013 verwijzen wij u naar de Tekstenbundel voor misdrijven, overtredingen en Muldergedragingen (zie rechter kolom).
Selecteer hieronder het onderwerp waarover u informatie zoekt. Vervolgens kunt u door middel van uitvalmenu's een verdere selectie maken.



Milieu/vuurwerk (http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/)
Huishoudelijk afval (http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?&boete_tree=3113)
Rommel op straat gooien (http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?&boete_tree=3217,3113)


Het boetebedrag wordt: €130

Ta2 Gerrit
18-03-13, 19:31
Ik ben , jammer genoeg, een verstokte roker.
Nu vraag ik me af of het daar nog enigszins toegelaten is om op bepaalde plaatsen te roken.
Zo las ik las dat je in Florida in " alleenstaande" bars mag roken ( wat dat dan ook is?), of op het terras van een bar?

Heb je in bepaalde luchthavens ( voor de tussenlanding dan ) rook-ruimtes?
Alvast bedankt

Sinds het rookverbod in bars en restaurants zijn er hier plotseling overal terrassen verschenen bij deze gelegenheden, waar je gerust kunt roken.
Ook de ondernemers hier willen graag dat gedeelte van de mensheid als klant houden, en terecht. Cente benne cente, toch ?

Op heel veel luchthavens zijn er speciale rookruimtes, dus het ligt er maar net aan via welke je vliegt.

Cindy1969
18-03-13, 22:25
Ben vorige maand gevlogen via Washington, daar 2 rookruimtes, 1 op de gate C kant, en 1 op de gate D kant, allebei helemaal aan het uiteinde, dus ver van elkaar af. Maar 1 is altijd wel te doen.
Op Orlando MCO helaas geen rookruimte...
Wel op Sanford overigens.
Cafe's niet geweest dus daar geen ervaring mee.
In parken zoals Seaworld en Discovery Cove heb je bepaalde hoekjes in het park waar je kan roken, overal duidelijk aangegeven. Disney weet ik niet, daar ben ik niet geweest.

fennel
19-03-13, 11:56
Goh, bedankt. Een hele opluchting :-)

Ta2 Gerrit
19-03-13, 17:42
In parken zoals Seaworld en Discovery Cove heb je bepaalde hoekjes in het park waar je kan roken, overal duidelijk aangegeven. Disney weet ik niet, daar ben ik niet geweest.

Hetzelfde geldt voor WDW.

Maarten-Annique
23-04-13, 21:51
Weet iemand de actuele prijzen van sigaretten?

Michael66
01-06-13, 00:50
Orlando Sentinel (http://bit.ly/15pAXrw):
Starbucks is banning smoking in its cafes' outdoor areas starting tomorrow.

Dus ook buiten steeds minder plaats om te roken.

Een goede ontwikkeling?

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/217380_10151470148642582_991669329_n.jpg

Michael66
02-02-14, 22:08
http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/801/uk5i.jpg

Riverwood
03-02-14, 02:52
Je ziet op dit ogenblik veel aanbiedingen van elektronische sigaretten en zelfs in restaurants worden deze gebruikt.

groetjes Henke.

Cindy1969
03-02-14, 05:01
Gebruik zelf een elektrische sigaret, mondjesmaat, moet hem echt vaker gaan gebruiken en uiteindelijk stoppen met echt roken, maar dat is een ander verhaal...
Waar kan je zoal in Orlando spullen hiervoor kopen, ben het nog niet tegen gekomen?

Riverwood
03-02-14, 06:57
Cindy.
Wij verblijven in Port Charlotte aan de golf van Mexico, hier staan mensen met reclameborden aan de weg.
Kijk even op google onder e cigarette orlando.
groetjes Henke..

Cindy1969
03-02-14, 15:05
Ah totaal andere plek dus haha! Zal idd even googelen, dank je!

Fleurida
03-02-14, 15:52
Hallo Cindy, vandaag op www.groupdeal.nl (http://www.groupdeal.nl) elektrische sigaret incl 10 navullingen met Marlboro smaak voor € 9.95 incusief verzendkosten en dan kun je 10 navullingen erbij bestellen voor € 2.50.

Cindy1969
04-02-14, 04:34
Dank je wel, goede deal! Maar heb er dus al 1, een Joytech, Ego-C. Dus heb alleen de liquids nodig hiervoor ;)

Michael66
05-02-14, 16:53
CVS/Pharmacy heeft net aangekondigd dat ze per 1-10-2014 stoppen met de verkoop van alle rookwaren. Volgen er meer retailers dit voorbeeld?
Zie http://on.fb.me/1eq1xIX en http://bit.ly/1eq1LQh en http://bit.ly/1eq2a5m en http://bit.ly/1eq2eC6
En http://huff.to/1eq2nFF en http://nbcnews.to/1eq2roQ en http://onforb.es/1eq2Bg5 en http://bit.ly/1eq2Rf7

Lijkt wel groot nieuws!

angelique100
06-02-14, 14:56
Weet iemand de actuele prijzen van sigaretten?

De prijzen verschillen nogal van waar je ze koopt en het merk.
Publix is vrij duur maar bij de pomp betaal je rond de 5.50$ voor een pakje pall mall vaak krijg je korting bij 2 pakjes.
Ook zijn er vaak aanbiedingen bij de pomp en vorig jaar was CVS erg goedkoop hebben toen een paar sloffen meegenomen.
In ieder geval een stuk goedkoper dan hier.

flexx
06-02-14, 19:03
aanbiedingen voor sigaretten haha het moet niet gekker worden.

angelique100
06-02-14, 23:46
aanbiedingen voor sigaretten haha het moet niet gekker worden.

Want????

Van alcohol kun je leverkanker krijgen van tabak longkanker....
Ik drink geen alcohol maar of ik het gek vind als er een aanbieding is voor een krat bier of een fles wijn ? nee niet echt.
Snap je opmerking niet zo maar dat geeft niet ieder z'n ding...

flexx
07-02-14, 16:10
het was geen aanval naar rokers, ik heb zelf ook jaren gerookt, sta er alleen van te kijken,omdat het hier helemaal uit den boze is.

angelique100
07-02-14, 22:38
Maakt ook verder niet uit hoor Flexx maar vond het een beetje vreemd overkomen van daar mijn vraag/opmerking.:)
In Nederland is het verboden om reclame te maken voor tabak en rookwaren daarom hebben wij geen "aanbiedingen" voor sigaretten.

Don Fernando
08-02-14, 12:14
Dat klopt niet helemaal Angelique. Reclame maken en aanbiedingen staan volkomen los van elkaar, zelfs toen het reclame maken nog mocht kon er niet met prijzen gestunt worden in de tabak. Alle tabakswaren heeft namelijk een accijnszegel, en artikelen met een accijnszegel mogen niet voor een andere prijs verkocht worden dan de prijs die op de zegel staat. Reclame of niet.

Een ander punt in de tabakswet is ook dat prijzen NIET naar beneden mogen aangepast. Marlboro kan dus geen prijsverlaging doorvoeren voor hun sigaretten, mits het een compleet nieuwe verpakking is. En het is bij wet ook verboden om verpakkingen met minder dan 19 sigaretten te verkopen, om zo de pakjes sigaretten niet te goedkoop te maken en het daardoor de jeugd gemakkelijk te maken om aan tabakswaren te komen. Van een pakje sigaretten gaat overigens 75% rechtstreeks naar de schatkist terwijl de winkelier een marge van rond de 5% heeft (een pakje sigaretten pinnen kost de winkelier bijna meer aan transactiekosten dan dat hij verdient op het pakje zelf).

angelique100
08-02-14, 16:14
Zegel blijft in bv Amerika ook gelijk alleen op de folie eromheen zit dan bv een -0,50$ of 1+1 gratis. (bij de pomp zie je dit veel)
De Kretek is uitzondering in Nederland en mag per 10/12 worden verkocht.

P9ol
22-06-16, 00:17
Inmiddels al weer een tijdje verder, weet iemand hoe het nu me de rookwet is in Florida.
Ik las in een Disneyreisboekje dat je zelfs met een e sigaret in de rokersruimte moet staan.

Mushu
22-06-16, 01:24
In Disney zijn duidelijk plekken aangegeven waar je mag roken, in de rest van het park is roken niet toegestaan. Maakt niet uit of het een pijp, sigaar, sigaret of esigaret is, die rook je allemaal op de daarvoor bestemde plekken. Jammer genoeg houdt niet iedereen zich daar aan. In de parken is er natuurlijk veel controle maar bij de hotels is dat anders. Ik had een paar dagen een buurvrouw die fijn buiten voor haar (en alle andere deuren) stond te roken. Mijn hele kamer stonk dus ook naar de rook. Wel wat van gezegd maar een dag later stond ze er weer.

P9ol
22-06-16, 14:52
Dat is ook niet fijn, lig je savonds in de rook te slapen.
Zelf rook ik niet maar mijn zusje gaat dit jaar voor het eerst mee en is een echte roker.
Ze maakte zich een beetje zorgen of ze wel aan haar trekken komt;)
Ik zei al goed excuus om meteen te stoppen.:D

ferry87
18-09-17, 13:29
Wat kost een pakje sigaretten op dit moment ongeveer?
Is het slim om sigaretten vanuit nl mee te nemen of zijn ze goedkoper op miami airport bijvoorbeeld?

Fleurida
18-09-17, 17:45
Je kunt ze beter op Schiphol kopen op de heenreis.
En terug bij de taxfree winkels op het vliegveld waar je op je terugvlucht naar Europa stapt.

Lannie
18-09-17, 23:08
Wij hebben in juli 2 sloffen Marlboro voor familie meegenomen op het vliegveld van Miami voor $ 37,-- per stuk (met de koers van toen € 33,--).

ferry87
19-09-17, 12:14
Bedankt beide!