PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Bollin: 3 weken florida



bollin
26-07-06, 22:53
Hallo,

Lindsy en ikzelf, Bolle, plannen om volgend jaar voor 3 weken naar Florida te gaan. We beginnen zo al stilaan te kijken welk reisschema we zullen volgen. We hebben al veel hulp gehad aan de VELE informatie die op dit forum te vinden is.
Ik had graag jullie mening gehad over mijn eerste PROEF-schema.

21/05 Brussel - Orlando - Disney Resort * Blizzard Beach
22/05 Disney Resort * Epcot
23/05 Disney Resort * MGM
24/05 Disney Resort * Animal Kingdom
25/05 Disney Resort * Magic Kingdom
26/05 Disney Resort * Typhoon Lagoon
27/05 Disney Resort - Kennedy Space Center – Lake Ocheekobee (252 Km)

28/05 Lake Ocheekobee – Miami (214 Km)
29/05 Miami
30/05 Miami
31/05 Miami – Key West (265 Km)
01/06 Key West
02/06 Key West – Everglades City (356 Km)
03/06 Everglades City

04/06 Everglades City – Tampa (331 Km)
05/06 Tampa * Busch Gardens
06/06 Tampa – Kissimmee (123 Km)
07/06 Kissimmee * Universal Studios
08/06 Kissimmee * St. Augustine & Daytona
09/06 Kissimmee * Islands Of Adventure
10/06 Kissimmee * Sea World

11/06 Kissimmee * Discovery Cove
12/06 Kissimmee - Orlando – Brussel (13/06)


Dit is het zo ongeveer in grote lijnen. De parken worden niet noodzakelijk in die volgorde bezocht ('k moet nog nakijken welke de minst drukke dagen zijn enz.). De periode die we zouden gaan is mei/juni volgend jaar.
En we zijn van plan om maar een auto te huren na het Disney Resort, zo sparen we een week auto uit en kunnen we zo in een value hotel van het disney resort overnachten. Maar dit zijn allemaal slechts ideeen die ik nu heb,...

Graag jullie mening. (te veel parken? te weinig natuur? te weinig sightseeiing?) Wij willen een beetje cultuur, natuur en ontspanning. Cultuur en natuur wordt ingevuld tijdens de reisdagen en ertussen.

Alvast Bedankt,
Lindsy en Dominiek

Harm
27-07-06, 08:59
Ik zie dat jullie twee nachten in Everglades City verblijven.
02/06 Key West – Everglades City (356 Km)
03/06 Everglades City
04/06 Everglades City – Tampa (331 Km)
Het enige interessante wat je daar kunt doen is een toer per boot langs de Ten Thousand Islands.
Ter overweging
02/06 Key West – Homestead 205 km
(Homestead-Flamingo-Homestead 150 km met onderweg div korte wandelingen en uitzichtpunten)
03/06 Homestead – Naples 189 km
(via de Tamiami trail onderweg mogelijk bezoek aan krokodillen farm of airboot ride- bezoek aan Big Cypress National Preserve - Everglades City met een rondvaart Ten Thousand Islands.
04/06 Naples – Tampa (271 Km)
( via Sanibel Island en/of Fort de Soto)

Harm

Njit
27-07-06, 09:40
Graag jullie mening. (te veel parken? te weinig natuur? te weinig sightseeiing?) Wij willen een beetje cultuur, natuur en ontspanning. Cultuur en natuur wordt ingevuld tijdens de reisdagen en ertussen.

Of het allemaal in de goede verhouding is kunnen wij niet voor je beoordelen. De een is na twee weken Disney nog niet moe, de ander heeft het na een paar dagen al gezien. Hetzelfde met natuur..

Als ik zo jullie planning voor de eerste week zie dan ziet het er wel druk uit. Vergis je niet in de tijd die je in de parken kunt doorbrengen. Zeker EPCOT is erg groot!

bollin
29-07-06, 00:00
Hallo,

ik heb nog enkele vraagjes over de overnachtingen.

1.
klopt het dat er in Florida bijna nergens ontbijt is ingerekend bij een overnachting?
Indien ja, wat zijn de beste plaatsen om te gaan ontbijten? (ketens, starbucks, lokale bakkers)

2.
We zijn van plan om de eerste week van onze trip in het Walt Disney Resort te overnachten en van daaruit zouden we dan de Disney parken bezoeken. Is het de moeite waard om een in een Disney hotel/resort te overnachten of is het beter om buiten het park te overnachten?
De eerste week zouden we geen auto huren omdat we toch enkel Disney doen EN omdat we de laatste 6 dagen in Kissimmee plannen om de andere parken te doen en dan hebben we wel een wagen om die parken, Orlando en de Malls en Outlets te bezoeken.
Ik vermoed dat qua prijs het gelijk loopt,... Disney hotel zonder auto of hotel buiten Disney met auto.
Iemand hier ervaringen mee? (Oh ja, tussenin, doen we een rondtrip in Florida).

zie reisschema's.

Alvast Bedankt,
Bollin

bollin
29-07-06, 00:11
Bedankt voor de tips,...

vooral info over Everglades City was interessant.
Ik heb al enkele aanpassingen gemaakt. :D
En hierbij post ik dan ook PROEF-schema nr. 2

1 Brussel - Orlando - Disney Resort
2 Orlando - Disney Resort
3 Orlando - Disney Resort
4 Orlando - Disney Resort
5 Orlando - Disney Resort
6 Orlando - Disney Resort
7 Orlando - Disney Resort
8 Orlando - Kennedy Space Center - Daytona Beach - St. Augustine (275 Km)
9 St. Augustine - Ocala - Spring Hill ( 283 Km)
10 Spring Hill - Naples (357 Km)
11 Naples - Homestead (177 Km) The Everglades
12 Homestead - Islamorada (70 Km) Theater Of The Sea
13 Islamorada - Key West (141 Km) The Keys
14 Key West - Miami (273 Km) John Pennekamp
15 Miami
16 Miami
17 Miami - Kissimmee (354 Km)
18 Kissimmee * Universal Studios
19 Kissimmee * Sea World
20 Kissimmee * Islands Of Adventure
21 Kissimmee * Busch Gardens (120 Km)
22 Kissimmee * Wet ‘n Wild + Shopping
23 Kissimmee - Orlando - Brussel

Zoals je kan zien heb ik het rondje omgedraaid. En nu geen tussenstop in Tampa. Busch gardens zou bezocht kunnen worden vanuit Kissimmee.
Is twee dagen Miami te doen of is 1 dag Miami voldoende?

Alvast Bedankt,
Bollin

edendulk
29-07-06, 04:08
Hallo,

ik heb nog enkele vraagjes over de overnachtingen.

1.
klopt het dat er in Florida bijna nergens ontbijt is ingerekend bij een overnachting?
Indien ja, wat zijn de beste plaatsen om te gaan ontbijten? (ketens, starbucks, lokale bakkers)

Alvast Bedankt,
Bollin

Hallo Bollin,

Mijn vriendin en ik zijn gistermiddag teruggekomen van een fly-drive vakantie in Florida. We hebben in 5 verschillende hotels overnacht, waarvan er 2 geen ontbijt hadden. Overigens moet je je niet teveel voorstellen van zo'n ontbijt. Dit bestond hoofdzakelijk uit verschillende soorten donuts, slappe koffie, supermarkt-orange jus, wat toasts en zoetbeleg en zakjes cornflakes. Ik heb het dan uiteraard niet over de 4 en 5 sterrenhotels! Ook weet ik niet hoe het ontbijt in de Disneyresorts is. Wellicht hebben andere forumleden andere ervaringen hierover maar dat moet je zelf maar ondervinden. Maar er zijn sowieso genoeg eettenten waar je kunt ontbijten. We hebben enkele keren bij Denny's (www.dennys.com) ontbeten: zeer uitgebreid, inclusief de pancakes en worstjes en onbeperkte koffie voor een redelijke prijs. Je kunt uiteraard ook altijd bij de Mac, Burger King, Starbucks (om net als de Amerikanen met koffie over straat te lopen) of een ander keten ontbijten. Over het ontbijt hoef je je dus geen zorgen te maken!

Voor vraag 2 zal ik je moeten doorverwijzen naar andere forumleden. We zijn in Orlando 2 dagen naar 2 Disneyparken gegaan (Animal Kingdom en MGM). Wij zaten in een hotel buiten de parken maar ook dat was prima te doen. De borden op de snelwegen staan duidelijk aangegeven maar wat uiteindelijk goedkoper is weet ik niet. Wel weet ik dat een auto heel snel went! De laatste dagen in Miami South Beach deden wij zonder auto en dan merk je hoe lui je bent geworden!

Tot slot: Geniet ontzettend van je vakantie en neem alles in je op. Wij hebben de meeste van de 5 steden maar 1 dag aangedaan maar je merkt dat je daardoor te druk bezig bent en af en toe echt vergeet te genieten.

Groetjes,
Eric

bollin
31-07-06, 10:57
Bedankt voor het antwoord.
We hebben gewoon graag een hotel met een ontbijt erbij,... als je met een lege maag de straat op moet op zoek naar een plek waar je wel kan ontbijten lijkt me nogal tijdverlies.

Vooral als je dan nog vroeg wil vertrekken vanuit het hotel. :?
Dit betekent enkel vroeger opstaan,... :(

Njit
31-07-06, 11:38
We hebben gewoon graag een hotel met een ontbijt erbij,... als je met een lege maag de straat op moet op zoek naar een plek waar je wel kan ontbijten lijkt me nogal tijdverlies.

Afgelopen vakantie hebben we een aantal hotels met ontbijt gehad. Dit varieert van luxe tot heel simpel. In het algemeen kun je stellen dat hoe duurder je kamer is hoe beter je ontbijt is (dit was wel in het Noordoosten - tijdens onze Florida vakantie hadden we geen ontbijt, wel een Ponderosa, IHOP etc op de hoek).

In Orlando/Kissimmee wordt je echt doodgegooid met eetgelegenheden. Ontbijten gaat hier best snel. Ik zie dit niet echt als tijdverlies. Na een stevig ontbijt kun je de hele ochtend doorgaan. Een beetje variatie in je ontbijt lijkt mij ook wel zo prettig.

Wat wij verder ook vaak deden was broodjes, pindakaas en melk en ontbijtgranen halen bij de lokale supermarkt. Dan smeer je snel je eigen ontbijt op je kamer en ben je nog sneller klaar :). Het is dan wel zo handig als je een koelkastje hebt op je kamer.

Harm
31-07-06, 12:38
Wij vindend het ontbijt in de meeste hotels te summier, en bij de restaurants weer te overvloedig. Daarom doen wij wat veel Nederlanders doen en kopen aan het begin van onze vakantie een koelbox. Daarin bewaren we onze drank en etenswaren die we weer bij de supermarkt inslaan. Zoals al werd gezegd ontbijten wij geheel naar eigen smaak gewoon op de hotelkamer. De box koelen we met ijs dat bij elk benzinestation voor $1 te krijgen is of gratis uit de ijsmachine van het hotel als dat nog kan.
Harm

EllenM
31-07-06, 13:04
hallo,

wij verblijven zelf in het springhill suites at lake brian de week dat wij in orlando zijn. het zijn appartementen inclusief ontbijt. de prijs valt ook erg mee. wij betalen 34 euro pppn. vanuit het complex gaat er een shuttle-service naar de disney parken.

pascalbrouwers
31-07-06, 14:33
ontbijten doen wij vaak bij Ponderosa.
sizzler vind ik zelf een stuk beter, betere service, lekkerder eten etc. Is natuurlijk wel een stuk duurder.


Vele hotels hebben de optie om een ontbijt te nemen tijdens het verblijf, tevens hebben veel kamers ook nog een kleine koelkast op de kamer.

Onze voorkeur gaat uit naar het afwisselen van het nuttigen van een ontbijtje in een restaurant of het eten op de kamer.

bollin
31-07-06, 15:14
Bedankt voor de tips.

lydeke
31-07-06, 21:33
Ik verblijf ook op het disneyresort en daar is geen onbijt bij inbegrepen. Ik heb dan ook van Wiege ketelapper voorverpakte kruidkoek gekocht om mee te ontbijten. Nu maar kijken of dit bevalt...

De eerste week gaan wij alleen naar de Disney parken en de tweede week hebben we voor 5 dagen een auto gehuurd om de andere parken te bezoeken en te shoppen. 8)


Groetjes Lydeke

Njit
31-07-06, 21:44
Ik verblijf ook op het disneyresort en daar is geen onbijt bij inbegrepen. Ik heb dan ook van Wiege ketelapper voorverpakte kruidkoek gekocht om mee te ontbijten. Nu maar kijken of dit bevalt...

2 weken kruidkoek? Veel plezier gewenst alvast :)

Orangedevil
01-08-06, 00:30
Afgelopen vakantie hebben we een aantal hotels met ontbijt gehad. Dit varieert van luxe tot heel simpel. In het algemeen kun je stellen dat hoe duurder je kamer is hoe beter je ontbijt is (dit was wel in het Noordoosten - tijdens onze Florida vakantie hadden we geen ontbijt, wel een Ponderosa, IHOP etc op de hoek).


In het Noord Oosten hebben wij ook veel niet Toeristische hotels gehad maar veel zakenhotels. Daar heb je meer kans op ontbijt dan in Florida in je hotel.


Wij vindend het ontbijt in de meeste hotels te summier, en bij de restaurants weer te overvloedig.

Het is te overvloedig als je naar een buffet gaat of een ontbijtmenu neemt. Dan is het veel te veel. Maar wij gaan altijd naar bv. de Dennys en dan bestel ik gewoon losse dingen. Ik ben nooit zo'n ontbijterd dus ik bestel meestal 2 gebakken eitjes en wat toast. Precies genoeg. En goedkoper dan zo'n menu waarvan je de helft terug moet geven.

lydeke
01-08-06, 17:18
Ik verblijf ook op het disneyresort en daar is geen onbijt bij inbegrepen. Ik heb dan ook van Wiege ketelapper voorverpakte kruidkoek gekocht om mee te ontbijten. Nu maar kijken of dit bevalt...

2 weken kruidkoek? Veel plezier gewenst alvast :)


ik ben nou eenmaal dolllll op kruidkoek :D :wink:

Njit
01-08-06, 17:40
ik ben nou eenmaal dolllll op kruidkoek :D :wink:

Je bent niet de enige hoor :)

http://img303.imageshack.us/img303/7716/koekhappenah0.jpg (http://imageshack.us)

Petra/VS
02-08-06, 02:52
Inderdaad heeft het (natuurlijk) te maken met de kosten van het hotel of het gratis ontbijt goed is of niet (overigens vind ik een banaan met yoghurt al voldoende, dus voor mij zijn de meeste ontbijten prima). Als wij haast hebben voldoet voor ons McDonald's met de Egg McMuffin of Sausage McGriddle. Een uitgebreider ontbijt eten we vrijwel nooit, doen we thuis niet, dus op vakantie ook niet.