PDA

Bekijk Volledige Versie : Beenruimte in vliegtuig



Saskia
12-11-04, 17:38
Hallo,
Wij gaan in mei 2005 voor het eerst naar florida (en voor het eerst vliegen). 1 "klein" probleem: wij zijn 1.90 en 1.97m lang! Bij welke vliegmaatschappij zitten wij het beste?
Groetjes Saskia.

Daniel
13-11-04, 14:01
Hoi Saskia,

In mijn ervaring zit je bij de Amerikaanse airlines het beste. Zo hebben ze bijv. bij United Economy Plus, waarbij je 5 inch meer ruimte krijgt en dat scheelt best wel. Economy Plus stoelen zijn in principe bedoeld voor leden van het Frequent Flyer programma van United, maar als je er bij het inchecken (of eerder al) om vraagt heb je een goede kans dat je ze krijgt, zeker als je ook aangeeft dat het om je lengte gaat. Een andere mogelijkheid is een nooduitgangstoel aanvragen. Wil je het helemaal zeker spelen dan kun je langs je dokter gaan en vragen of hij een briefje maakt voor de airline; meestal zijn ze daar wel gevoelig voor!

Veel plezier in Florida!

Saskia
13-11-04, 14:50
Dank je voor je reactie. De nooduitgang stoelen hebben vlgs mij geen raampjes en met 2 kids van 9 en 11 krijg ik dan ruzie denk ik. Ik ga je andere tips proberen. Groetjes Saskia

rvd4always
13-11-04, 15:20
Kijk even op de volgende site: http://www.seatguru.com/

Op deze site kan je checken hoeveel beenruimte je hebt per maatschappij.

Wij zijn in Mei met British Airways naar Florida gegaan en dat is prima bevallen. Je kan je vliegticket en je zitplaatsen in het vliegtuig via het internet regelen!
Je krijgt dan gelijk een e-ticket waarmee je op schipol kan inchecken, ruze handig!


Kijk maar eens op www.ba.com voor prijzen en vluchten van BA,

Suc6,

René :wink:

Planetx
13-11-04, 18:37
bij de nooduitgangen heb je bij de vleugels wel raampjes hoor

echter mogen er geen kinderen bij de nooduitgangen zitten hier moeten volwassenen zitten

Wiepster
14-11-04, 11:56
Als je boekt via een reisburo oid informeer dan of men je plaatsen al gereserveerd hebben. Tegenwoordig wordt dat al vaak gedaan en als dus lekker "vroeg"gaat inchecken heb je nog geen goede stoel!!!
Ik vlieg in febr. as met Delta naar Florida en al onze plaatsen, ook op de terugvluchten zijn al gereserveerd, via WRC reizen.

Danny
16-11-04, 11:00
Het probleem ligt hem ook vaak in het type ticket dat je hebt. Vaak kun je op bepaalde tickets geen seatrequest doen. De website die werd aangehaald www.seatguru.com is echt goed en overzichtelijk.

Kijk dus goed met welk vliegtuig je vliegt. Dit kan vaak een wereld van verschil uitmaken. Ik ben zelf een groot voorstander van KLM/NW en heb ook regelmatig met beide gevlogen. De boeing 777 van KLM is echt prima en ook de Airbus A330-300 van NW doet hier niet aan onder. Op beide toestellen comfortabele stoelen en genoeg beenruimte. Bij Martinair heb ik zelf tot nu toe de minste beenruimte gehad, alhoewel je voor een kleine € 400 p.p. een upgrade kan krijgen tot de starclass (wel een duur geintje als je met z'n vieren vliegt).

Nadeel en tevens voordeel van een vlucht met een carrier (dus geen charter) is dat je vaak gebonden bent aan een overstap. Dit kan het verschil uitmaken tussen relaxed ff je benen strekken en vervolgens opgepropt worden in een kleine machine naar je eindbestemming. Aan de andere kant, ik vind de pauze prima na zo'n lange vlucht. Heerlijk, even lopen, rekken, strekken en daarna nog maar een klein stukje vliegen naar je eindbestemming.

Succes ermee,
Danny :lol:

Michael66
18-05-05, 14:33
is er verschil?

Zie www.seatguru.com

United 777: 31" bij 18"
Martinair 767 (KLM): 31" bij 17,5"

Tochmaar Delta dan? (32" bij 18")

Daniel
18-05-05, 14:39
Mijn keuze gaat zeker uit naar United. Meer beenruimte: Martinair heeft standaard 30inch en United 31inch. Economy Plus heeft zelfs 34-36 inches.
Economy Plus stoelen zijn eigenlijk bedoeld voor de freq. flyers van United, maar je kan er naar vragen bij het inchecken. Zeker als je aangeeft erg lang te zijn heb je een goede kans hierop. Daarnaast is het een nieuwer toestel waar je ook je eigen tv-schermpje hebt. Meer service: bijv. gratis bier en wijn.

Daniel
18-05-05, 14:43
Hoi Michael66,

Ik ben bang dat de stoelen van KLM niet gelijk zijn aan die van Martinair. Vandaar ook dat je voor een KLM ticket over het algemeen meer betaald dan bij Martinair. Volgens mij scheelt het dus een inch, maar of je daarvoor een overstap wil hebben moet iedereen voor zich bepalen! Ik probeer (en dat lukt 50-75% van de gevallen) om Economy Plus te krijgen bij United en dan heb je er ineens 10cm bij!

Michael66
18-05-05, 15:25
Is ook zo. Martinair blijft een goedkope vlieger = weinig ruimte. Volgens mij hebben we een eerder topic hieraan besteed.

Anyway, Delta heeft mijn (1,92m) voorkeur.

Maureen
18-05-05, 17:18
Als je lang ben ga je inderdaad voor de beenruimte (wij zijn ook 1.77 en 1.83, niet bepaald klein dus :lol: ) maar als je weer met een kleine reist lijkt overstappen mij 10 keer niks!

Groetjes,Maureen.

Hedwig
18-05-05, 22:10
We zijn net terug (14 mei jl) en hebben gevlogen met United. Prima vwb beenruimte (mijn man is 1.90) we hebben om economy plus gevraagd en gewoon gekregen (tenminste op de heenreis) Echter pech op Washington met uitval van een vlucht. Dus al met al zijn we 23 uur!!! onderweg geweest (tot aan het hotel)

Ps voor Daniel bier kost in het vliegtuig van United € 4,00 of $5.00 dus niets voor niets

gr Hedwig

calypso
27-10-07, 21:23
Weet niet goed waar ik dit moet plaatsen dus doe ik het maar hier!!
Admin indien niet goed plaats het aub op de goeie plek ;-)

Bron De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/binnenland/73891541/Nieuwe_klasse_KLM_met_meer_beenruimte.html?p=13,1)

Nieuwe klasse KLM met meer beenruimte
ROTTERDAM - Luchtvaartmaatschappij KLM introduceert een nieuwe reizigersklasse in haar toestellen. Het gaat om een categorie tussen businessclass en economyclass. Reizigers hebben hierin meer beenruimte en andere extra's.

Dat stelt KLM-directeur Peter Hartman zaterdag in een interview met het AD. „Een aantal passagiers is bereid wat meer te betalen voor extra beenruimte”, aldus Hartman. „Mensen willen anno 2007 meer keuze. Dus we kijken naar meer variatiemogelijkheden: de een hoeft geen maaltijd de ander wel, de een wil bij het raam zitten, de ander juist niet.”
Het is nog niet duidelijk wanneer de nieuwe service wordt ingevoerd. Luchtvaartmaatschappij Martinair, een dochter van KLM, voerde al eerder een zogenoemde comfortclass is. Deze klasse biedt onder andere meer beenruimte en een ruim aanbod van recente films.