PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat vinden jullie van het nieuwe Florida Forum?



Daniel
09-09-04, 16:33
Hallo allemaal,

Nu het nieuwe Florida Forum online is ben ik benieuwd wat jullie er van vinden. Ikzelf vindt het nl. verbeterd op een aantal fronten: het ziet er mooier uit (maar daar valt over te twisten uiteraard) en er is meer functionaliteit (denk aan polls, smilies, handtekeningen, prive berichten, etc.). Een ander bijkomend voordeel van dit type forum is dat het misbruik van het forum makkelijker kan worden tegengegaan; iets waar het vorige forum toch regelmatig problemen mee heeft gehad. Daar tegenover staat dat je je moet registreren, maar dat is slechts een kleine moeite.

Afijn, ik ben nieuwsgierig wat jullie vinden van het vernieuwde Florida Forum!

Daniel

Petra/VS
10-09-04, 01:46
Hoi Daniel,

Ik vind het een hele verbetering! Ik ben moderator op het Allesamerika.com forum, wat hetzelfde formaat gebruikt en het bevalt al een jaar goed.
Veel succes!
Groeten,

Petra

Daniel
10-09-04, 08:44
Hoi Petra,

Dank je wel. Ik hoop dat iedereen er net zo over denkt!

Groeten,

Daniel

Patricia
10-09-04, 11:16
Ik heb me net geregistreerd en denk dat het een heel leuk en overzichtelijk forum gaat worden!

Groetjes, Patricia

Jessica
10-09-04, 11:35
Ik vind het mooi, maar zou wel een andere kleurstelling gebruiken, dit is nogal koud.

Davy
10-09-04, 12:53
Dit forum gaat het wel maken.
door dat iedereen het toch kan lezem,
maar je een drempeltje heb om te schrijven.

de kleur zou inderdaad iets warmer mogen aan doen

Veel suc6 er mee.

Daniel
10-09-04, 13:32
Dank voor jullie input! Ik ga zo snel mogelijk nieuwe templates toevoegen, zodat het mogelijk wordt om een warmere kleur te kiezen.

Groeten,

Daniel

Antonie
10-09-04, 14:05
Ziet er goed uit. Keep up the good work!!!

Coyote
10-09-04, 18:25
Hoi Daniel,

het nieuwe forum ziet er goed uit. De layout is prima en komt vertrouwd over, je komt het op meer forums tegen.

Misschien zou het leuk zijn als we avatars kunnen toevoegen. Dit geeft iedereen een "eigen" gezicht.

Laten we er met z'n allen een gezellig forum van maken! 8)

Groet,

Roland

toverfee
10-09-04, 20:06
Hallo allemaal,

Nu het nieuwe Florida Forum online is ben ik benieuwd wat jullie er van vinden. Ikzelf vindt het nl. verbeterd op een aantal fronten: het ziet er mooier uit (maar daar valt over te twisten uiteraard) en er is meer functionaliteit (denk aan polls, smilies, handtekeningen, prive berichten, etc.). Een ander bijkomend voordeel van dit type forum is dat het misbruik van het forum makkelijker kan worden tegengegaan; iets waar het vorige forum toch regelmatig problemen mee heeft gehad. Daar tegenover staat dat je je moet registreren, maar dat is slechts een kleine moeite.

Afijn, ik ben nieuwsgierig wat jullie vinden van het vernieuwde Florida Forum!

Daniel
hallo Daniel

zoals je ziet kan ik nu eindelijk inloggen
ik moet erg wennen aan dit forum hoor want het oude was heel overzichtelijk en als je op het forum van Ben zwaan gaat kijken dan moet je je ook eerst registreren maar de berichten worden weergegeven zoals op het oude florida forum
ik vind het wel leuk dat je nu ook emoticons erop hebt staan en dat je verschillende soorten en kleuren letters kunt gebruiken

groetjes toverfee

Spocky
10-09-04, 20:21
Ziet er super uit dit forum. Misschien is het een idee als je een apart onderdeel maakt waarin iedereen zich voorstelt. Is wel leuk als je een beetje weet van de achtergronden van de verschillende leden. En idd een avatar bijvoegen zou een leuke optie zijn.

mattrob
11-09-04, 00:10
Is inderdaad een stuk beter dan voorheen, wat mij betreft positief dus :lol: !

MattRob

Silvia
11-09-04, 10:52
Het ziet er goed uit. Alleen had ik graag gezien dat als er een nieuw bericht in een onderwerp staat, het betreffende onderwerp "duidelijker"/zichtbaarder is gemerkt. De bolletjes een kleurtje geven.

zeekoe
11-09-04, 11:20
Op het eerste gezicht is de indeling er een die je inderdaad bij meerdere forums tegenkomt. Dus het komt niet echt vreemd over. Alles went!!
Wij (RuudB en Henky :lol: 8) ) hebben geen problemen met de vernieuwing.
Veel succes Daniel!

Daniel
11-09-04, 13:22
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie feedback. Ik probeer alles te verzamelen en er iets mee te doen. Tot nu toe heb ik het volgende gehoord:

Apart forum waar iedereen zich even voorstelt --> Done!
Avatars aanzetten --> Done!
Kleurstelling is te koud --> Wellicht later...
Als er nieuwe berichten zijn is dat niet duidelijk --> Done!

Op het oude prikbord kreeg ik ook wat tips:

Reisverslagen toevoegen --> Done!
Gedeelte van het forum openbaar maken --> Wellicht later...

De avatars zijn zonet aangezet; daar kun je dus meteen mee aan de slag. De overige punten, daar gaat wat meer tijd inzitten; dat kan ik niet zo 1-2-3 aanpassen.

Als jullie nog iets missen op deze lijstjes laat het me dan gerust weten. Je kan hier een berichtje plaatsen. Je kan me natuurlijk ook een PB (persoonlijk bericht) sturen.

Groeten,

Daniel

Gino
11-09-04, 14:01
:shock: Het ziet er allemaal strak uit!
Registreren ging ook zonder moeite en het invulscherm is duidelijk en overzichtelijk.
Kleuren zijn altijd moeilijk aangezien iedereen zijn eigen voorkeur heeft, maar een functie waarin kleuren zelf kunnen worden gekozen zou dat alles oplossen.

Great Stuff!
Gino

Spocky
11-09-04, 18:59
Als ik mij avatar upload dan krijg ik alleen maar een kruisje.

Coyote
11-09-04, 19:54
Ook mijn avatar komt niet door. Ik krijg een scherm met foutmeldingen. Een van deze meldingen is: Acces denied...

Wellicht staat er nog een instelling niet goed.

Groet,

Roland

zeekoe
11-09-04, 23:24
Goed idee om er reisverslagen op te plaatsen; kunnen we altijd weer e.e.a. terug lezen en dan weg mijmeren!!
RuudB en Henky

Daniel
12-09-04, 01:02
Het probleem met het uploaden van de avatars is opgelost. De rechten stonden niet goed... :oops:

Voor diegene die al een avatar hadden geupload en nu een kruisje zien: nog een keer uploaden van de avatar zou dat moeten verhelpen.

Groeten,

Daniel

marij
12-09-04, 15:12
ook ik kan nu inloggen.
ja het zal even wennen zijn maar ik bezoek ook regelmatig van dit soort forums. er zitten hele leuke kanten aan.
veel suc6 ermee en ik zal het zeker met enige regelmaat bezoeken.
greetz marij

rvd4always
13-09-04, 11:00
Het nieuwe florida forum ziet er goed uit!
De blauwe kleur-stelling bevalt mij zeer goed (mijn lievelings kleur).
Verder blijft het nog even wennen maar dat zal snel gaan...
We gaan er met zijn allen een mooi forum van maken!

Suc6,

René :wink:

Spocky
13-09-04, 12:29
Het probleem met het uploaden van de avatars is opgelost. De rechten stonden niet goed... :oops:

Voor diegene die al een avatar hadden geupload en nu een kruisje zien: nog een keer uploaden van de avatar zou dat moeten verhelpen.

Groeten,

Daniel

Hij werkt

Gerard1956
09-10-04, 13:26
Ik heb het idee dat het bezoek aan dit Florida Forum drastisch begint af te nemen.
En dan met name het gedeelte van Florida Algemeen en Orlando en Miami en omgeving.
Ik zie er weinig nieuwe postings verschijnen, eerder zag je altijd wel iedere dag op het oude prikbord wel een nieuw bercht staan maar nu zie ik er weinig meer van.
Ik denk dat veel forumers van het oude prikbord (net zo als ik) er weinig meer aan vinden.

Jammer, had alles maar bij het oude gelaten.

Gerard.

Njit
09-10-04, 14:24
Jammer, had alles maar bij het oude gelaten.


Vroegah was alles beter...

Er worden genoeg berichten gepost. Alleen is het nu wat meer gesplitst dus wordt niet alles in Algemeen gepropt...

Geef het gewoon de tijd. Het prikbord was nu niet echt een toonbeeld van overzichtelijkheid :)

Daniel
09-10-04, 14:53
Het gemiddeld aantal postings per dag heb ik de afgelopen 3 weken zien stijgen van 19 naar 24. Wat ik wel merk is dat op vrij-za het bezoek een stuk lager is dan de rest van de week. Maar dit is een algemene trend; kijk maar naar de statistieken van Startpagina.nl. Op vrijdag en zaterdag wordt er kennelijk minder ge-Internet :? Daarnaast klopt het dat je het aantal bezoekers (en daarmee postings?) ziet afnemen als je de maanden jul-aug-sep naast okt-nov-dec legt, maar ook dat is een algemene trend waar we nu net in terecht komen.

Ikzelf heb het gevoel dat het nieuwe forum persoonlijker is. Mede door het "Even voorstellen..." forum weet je nu wat meer van je medebezoekers en wat zij leuk vinden aan Florida. Daarnaast biedt dit forum meer mogelijkheden voor zowel de bezoekers als de moderators.
Het is zeker niet perfect, maar ik denk dat het met de tijd steeds leuker en beter gaat worden!

Ta2 Gerrit
09-10-04, 17:42
IK vind dit forum overzichtelijker en dat het nu minder bezocht wordt als het oude heeft, zoals Daniel al zei, alles te maken met het seizoen. Het enige wat ik een beetje mis zijn de losse vragen van de "minder gelukkigen" :wink: die Florida soms voor het eerst en/of vaak voor het laatst bezoeken. Die nemen, denk ik, niet de moeite om zich te registreren. Dus komen ze nooit achter het antwoord op hun soms prangende vragen als; "Wat kost een pot pindakaas bij de Publix op Maandagochtend" :? Antw. Bijna net zo veel als op Dinsdagmiddag :D

Daniel
09-10-04, 18:31
Hoi Gerrit,

Misschien dat daar toch een oplossing voor komt: ik wil nl. in een aantal forums (fora?) een sticky post gaan plaatsen met daarin tips en weetjes voor een geslaagde vakantie in Florida, Orlando, etc. Het forum is nl. voor iedereen leesbaar; je hoeft je dus niet te registreren om berichten te lezen.

Ik moet er alleen even de tijd voor zien te vinden... Ben nu nog bezig met de Top 50, daarna komt een fotoalbum en dan wil ik me hierop gaan storten...

Gerard1956
09-10-04, 18:35
Daarnaast klopt het dat je het aantal bezoekers (en daarmee postings?) ziet afnemen als je de maanden jul-aug-sep naast okt-nov-dec legt, maar ook dat is een algemene trend waar we nu net in terecht komen.Nou dat ben ik dus niet met je eens, ga maar eens kijken op de Florida site van Ben.
je ziet dat daar in de afgelopen tijd veel meer informatie te vinden en te krijgen is van de medeforumers.
Om de simpele reden dat daar wel gepost wordt , en wat er nu hier op het Florida Forum het meest gepost wordt is oa. mij avtartje doet het niet ed.
Nou daar zit de floridaganger echt niet op te wachten, die willen informatie van wat er zich in florida afspeelt.
Het is (volgens mijn inziens) dat Ben nog zo goed is om hier ook postings te plaatsen als zijnde Updates van de attractie parken ed.
Vroeger ( ja inderdaad toen was het beter) ging ik eerst op het oude vertrouwde prikbord kijken of er nog nieuwe postingen waren , nu dus niet meer ik log nu al gelijk in bij die andere site ( ik zal wel geen reclame mogen maken ) want daar zijn toch echt de nieuwtjes te vinden .
En af en toe kom ik nog eens op deze site kijken en dan valt het me op hoe ver jullie achter lopen met berichtgevingen om de simpele reden dat er niet gepost wordt.
En dan kan je er allerlei statestieken bijhalen van kijk eens , maar uit mij oogpunt gezien komt en is er nagenoeg niks nieuws meer te vinden.
En dat is gewoon heel erg jammer.

Gerard.

Njit
10-10-04, 01:23
Nou dat ben ik dus niet met je eens, ga maar eens kijken op de Florida site van Ben

Het Forum van Ben is een Orlando Forum...

Ik ben ook een fan van Ben maar ik vind dit forum een stuk overzichtelijker dan het prikbord. De voordelen zijn al door Daniel genoemd.

Geef het forum gewoon een kans zou ik zeggen.

meannie
14-10-04, 15:17
:( :( :(

Nog steeds vind ik dit geen prettig forum. Er wordt wel gezegd hoe mooi het er uit ziet, maar echt gebruikers vriendelijk vind ik het niet. Als je nu naar het Amerika prikbord kijkt, dan zie je dagelijks een zee van informatie, van veel verschillende mensen. Hier zijn het steeds dezelfden die over de drempel stappen. Ik vind dat er niet veel "dagelijks" leven op dit forum is. Ik denk nog steeds dat de spontane reacties naar het Amerika prikbord verhuizen, ook daar kan over Florida gesproken worden!

Njit
14-10-04, 16:41
:( :( :(

Nog steeds vind ik dit geen prettig forum. Er wordt wel gezegd hoe mooi het er uit ziet, maar echt gebruikers vriendelijk vind ik het niet. Als je nu naar het Amerika prikbord kijkt, dan zie je dagelijks een zee van informatie, van veel verschillende mensen. Hier zijn het steeds dezelfden die over de drempel stappen. Ik vind dat er niet veel "dagelijks" leven op dit forum is. Ik denk nog steeds dat de spontane reacties naar het Amerika prikbord verhuizen, ook daar kan over Florida gesproken worden!

WAT vind je er niet gebruikersvriendelijk aan dan? De 'zee van informatie' staat allemaal onder elkaar op een prikbordpagina.. Ik vind dit zelf een stuk minder prettig lezen. Ik moet eerst het bericht openen om te zien waar het over gaat. Iets terugvinden per onderwerp gaat ook al niet echt prettig. Met als gevolg dat een onderwerp eens per 2 weken weer opnieuw aangemaakt wordt (omdat men niet ziet dat het ooit al een keer geopend is en men de zoek-functie niet gebruikt).

Op het Orlando forum gebruikt men hetzelfde systeem en hier zie je vaak dat een vraag beantwoord met 'is al een keer eerder gevraagd. Zie dit en dit en dit topic' met een link naar de topics.

Dat men moet wennen aan een forum kan ik me best voorstellen. Maar een prikbord is ook niet alles. Zie het prikbord bij de supermarkt. Hier is het meestal na een maand ook een zooitje omdat alle briefjes over elkaar heen geplakt worden en je de onderste briefjes niet meer kunt zien..

Gebruikersvriendelijk is zo'n loze term.. aub een wat concretere omschrijving van WAT je niet bevalt..

Het aantal actieve posters bepaald NIET of een forum gebruikersvriendelijk is of niet :)