Dr. Phlox 11 juli 2006, 11:17 Hoi allemaal,
Aangezien vele van jullie binnenkort op vakantie gaan en er al een boel zijn geweest, leek het me een goed :lol: idee om eens de wachttijden van de parken in de bepaalde periodes te verzamelen. Zo zou je in een onderwerp (2 eigenlijk. Zie ook de andere parken), alle gemiddelde wachtijden van de parken in een bepaalde periode (jullie vakantieperiode) noteren. Dacht zelf aan de onderstaande lay-out om het een beetje hetzelfde te houden :
Grz
Dr. Phlox
PARK --- PERIODE --- GEM.WACHTTIJD
-------------------------------------------------------------------------------
Universal Studios --- ---
Universal S. IOA --- ---
SeaWorld Orlando --- ---
Bush Gardens --- ---
Miami Seaquarium --- ---
Parrot Jungle --- ---
Stephanie 11 juli 2006, 13:21 Echt een gemiddelde wachttijd kan ik er niet op plakken, maar ik kan wel zeggen dat eind september in Seaworld, Universal Studios en Islands of Adventure de wachttijden heel kort zijn! Meestal zo 'n 10 minuten of minder denk ik.
Bij Disney zijn de wachttijden langer in deze periode, maar dan nog kan je er meestal vrij snel in via de single line of met een fastpass.
marisca 11 juli 2006, 14:11 In juli/aug zijn de wachttijden rond de 30 minuten en de topattracties in epcot bijv kan oplopen tot 120 minuten.
In seaworld heb je alleen lange wachttijden bij De Kraken en journy to atlantis.
Wet'n wild is het ook mega druk bij de waterglijbanen in deze periode.
Tip ga vroeg de glijbanen doen die je graag wilt doen.
Hoe later op de dag hoe drukker! :twisted:
Universal valt in het hoogseizoen erg tegen, de wachttijden zijn lang.
Ook hier geld : hoe vroeger hoe rustiger.
En pak dan gelijk de topattracties mee. 8)
Dan kun je later nog kijken of je het de moeite waard vind om deze attractie nog eens te doen. :lol:
Rond parade tijden is het ook meestal rustiger bij bepaalde attracties in disney bijvb.
Zippadee doo daa zippa deeday.................Daar gaan wij graag in!
Ik ben benieuwd wat de wachttijden in juli/aug bij Expedition Everest!
Al moet ik 2 uur wachten, er in ga ik! :lol:
Gr marisca.
pascalbrouwers 11 juli 2006, 17:16 Ik ben benieuwd wat de wachttijden in juli/aug bij Expedition Everest!
Al moet ik 2 uur wachten, er in ga ik! :lol:
Gr marisca.
Marisca,
Ga zo vroeg mogelijk naar expedition Mount Everest.
Gebruik meteen je Fastpass en duik vervolgens de rij in.
Je zoontje mag er natuurlijk niet in.
Ga in de single lines staan.
In Mei toen wij er waren. was het er ook al ontzettend druk.
Single lines ging echter vrij snel.
Ik denk dat de wachttijden bij deze attractie lang zullen zijn, daar hij pas enkele maanden geleden geopend is.
Ben benieuw hoe je deze coaster zult vinden, ik vond hem gaaf.
Groet,
Pascal
Orangedevil 12 juli 2006, 01:51 Busch Gardens en de 2 Universal parken zijn in September,Oktober en november zeer rustig. Hoewel Universal Studios(het eerste park) in September wat drukker was.
En volgens mij tijdens de herfstvakantie is het ook wat drukker.
christophe 13 juli 2006, 12:06 In mei vielen de wachttijden overal mee, gemiddeld een half uurtje. Behalve op de feestdagen dan kon het oplopen tot 120 minuten. Ook de absolute topattractie zijn altijd minstens 60 minuten.
Dus gebruik de fast pass en single riders line. En 's morgens vroeg en tegen sluitingstijd vallen de wachttijden ook mee.
En blijf weg uit de disney parken met extra magic hours, veel te druk dan.
Wij waren begin mei in Orlando hebben we universal en i.o.a. gedaan, daarna nog Epcot en de wachttijden waren bijna 0, we konden zo overal doorlopen, heerlijk. Ook in Blizzard beach was het rustig.
Groetjes
calypso 20 mei 2007, 16:58 Die single line kun je dan toch vooraan zitten??
Bedoel kun je toc uitkiezen waar je wilt zitten dan.
De single line is in principe bedoelt om open plekken op te vullen, kan zowel vooraan als ergens anders zijn.
Soms kun je je beurt overslaan tot er vooraan een plekje vrijkomt, maar dat hangt volgens mij van de bui van de castmember af.
Eric
Hierbij een lijstje met mijn bevindingen van 6 t/m 16 mei:
Epcot: Bij Soarin' en Test Track rijen gezien tot 60 minuten, maar als je vroeg op de ochtend gaat kun je doorlopen. Nemo moesten we 15 minuten wachten, de rest konden we zo doorlopen.
Animal Kingdom: Bij Expedition Everest rijen gezien tot 30 minuten, vroeg op de ochtend konden we zo doorlopen. Kilimanjaro Safari was 40 minuten wachten voor ons, dat was wel constant zo. Je kunt wel een fastpass halen. Nemo show zeker 20 min. van tevoren aanwezig zijn, is erg populair.
Bij de overige attracties konden we zo doorlopen.
MGM/Disney Studios: We hebben één keer 30 minuten gewacht voor Rock & Rollercoaster, verder hoefden we nergens langer dan 10 minuten te wachten. 's-Middags werd het wel wat drukker bij ToT en R&R.
Magic Kingdom: Was op zaterdag 12 mei behoorlijk druk, wachtrijen van 40-60 minuten bij de populaire attracties. Handig gebruik maken van je fastpass. Voor Spectromagic was het ongelooflijk druk; een half uur voordat het begon zat het al hartstikke vol! Woensdag 16 mei was het aanzienlijk rustiger.
Islands of Adventure: Was heel erg rustig. We zaten overal binnen 5 minuten in de attractie.
Universal Studios: Was behoorlijk rustig. Alleen bij Men in Black was het wat drukker (30 minuten). Bij de rest konden we zo doorlopen.
Seaworld: Daar vond ik de drukte ontzettend tegenvallen. Het was echt heel erg druk. Veel schoolgroepen (5th graders). De shows zaten een kwartier voor aanvang hartstikke vol. Journey to Atlantis was kapot; bij Kraken was het rustig; Wild Arctic was 30 min wachten. Iets eten lukte bijna niet, overal stond er wel een schoolgroep (lees:enorme rij) voor je.
pvroovert 21 mei 2007, 16:20 ben net terug en de afgelopen 2 weken waren de wachttijden heel wisselend
bv in magic kingdom de splash mountain tegen 12 uur 50 min en net na 6 uur 10 min
bij animal kingdom die nieuwe achtbaan op de 1e keer 10 min en een dag daarna 40 min
maar denk dat we bij de meeste atracties niet langen hebben hoeven wachten dan 10 min op enkele uitzonderingen naar , maar daar heb je de fastpas systeem voor
maar je kunt in deze tijd heel veel van het park zien en doen hoor
pvroovert 21 mei 2007, 16:22 maar was wel de moeite waardt he die show van nemo
en inderdaad wij waren er ook in die periode en heb heel wisselde wachttijden gezien
soms tot 60 min en een paar uur later 10 min
reneefrankrijk 30 mei 2007, 16:00 Helemaal niemand die iets kan zeggen over wachttijden in februari? Zitten we dan in een rustige of drukke periode wat de parken betreft?
Dat ligt eraan wanneer je in februari gaat. Veel kinderen zijn dan een week vrij ivm President's Day. Dat valt op maandag 18 februari volgend jaar en die week zal het dus behoorlijk druk zijn. De rest van februari verwacht ik niet dat het heel erg druk is.
belgske 9 februari 2008, 14:39 ik ga de laatste 2 weken in oktober.
Kan mij iemand vertellen of er dan ook schoolvakanties zijn (in USA!!)
bv omwille van Halloween?
marloes 16 februari 2008, 14:56 ik ga de laatste 2 weken in oktober.
Kan mij iemand vertellen of er dan ook schoolvakanties zijn (in USA!!)
bv omwille van Halloween?
Nee geen vakantie's. Wij zijn de eerste 25 dagen van Oktober geweest in 2007. Het was rustig in de parken, wachttijden voor atractties van een paar minuten tot maximaal 30 minuten en dat was maar bij 5 atracties of zo. Je kan heerlijk rustig overal heen.
Behalve op zaterdag en zondag. Dan lijkt het wel of alle Orlando bewoners ook naar de pretparken kwamen. Erg druk vonden wij.
Oktober is een uitstekende tijd om te gaan.
Mocht je nog naar de speciale halloween evenements gaan zoals Halloween horror nights of Mickey's not so scary halloween party, hou er dan rekening me dat het dan echt mega druk is! Ik had als tip meegekregen dat je beter op een doordeweekse dag kon gaan zoals op donderdag. Dit gedaan maar evengoed megadruk!!!
Marloes
Voor wie er wat aan heeft:
http://www.venesstravelmedia.com/id74.html
Via deze link zie je de voorspelde drukke dagen per maand in de parken
(voorheen askdaisy Brits guide)
Groet MAC:-o
moetie 12 april 2008, 15:56 Wij zijn begin augustus in Florida. Op welke dagen van de week kun je het beste naar Bush Garden gaan en Cape Canavaral. Wanneer is het het minst druk.
Saskia 12 april 2008, 17:00 http://www.undercovertourist.com/united-states/florida/orlando/attractions/when-to-visit.html
Kijk hier maar, dan kan je het zo zien.
Groetjes Saskia
Floster 12 april 2008, 19:23 Heel handig! Maar kun je nu al kijken voor juli en augustus, dat kan ik nu nog niet vinden. groetjes!
calypso 12 april 2008, 20:05 Misschien heb je hier wat aan
http://www.undercovertourist.com/united-states/florida/orlando/attractions/when-to-visit.html
:-)
LOL ik heb net in een ander bericht dezelfde lijst geplaatst, had ik dit bericht nog niet gelezen. en ja die werkt echt :-)
Mickey99 12 april 2008, 21:02 Moderator Mickey99:
Ik heb de twee topics even samengevoegd aangezien beide over hetzelfde onderwerp gaan
roanne 12 april 2008, 22:00 Dank je wel voor de link! Had al vaker gezocht naar een lijst waar je kon lezen wanneer je het beste kan gaan naar de parken kon gaan...maar deze lijst is echt overzichtelijk!=D>
Floster 13 april 2008, 09:02 Kijk Calypso, daar hebben wij wat aan!! Bedankt voor de moeite.
de link naar asksdaisy wordt steeds bijgewerkt, dus straks kun je de maanden juli en augustus zien. Ik heb deze lijst vorig jaar gebruikt en de voorsspelde drukke en rustige dagen kwamen echt uit!!:-P
Marjol 13 april 2008, 12:09 Ach ja, iedere site zegt iets anders... ik neem het allemaal maar met een korreltje zout.
Zelf ben ik lid van een betaalsite, tourguidemike, waarbij ook zulke lijstjes gepost worden, maar dan met een achterliggende filosofie en veel tips. Vorig jaar is gebleken dat het goed klopte, dus dit jaar gaan we ook weer de dagen van TGM volgen. Het kost $21,95, dat is met de huidige koers dus zo'n €14.
Overigens is dit alleen voor Disney, de andere parken doen we dus "op de gok".
http://tourguidemike.com/
Marjol, ik was 3 weken terug ook bij Tourguide Mike gaan kijken voor de drukte in de Disney parken (wordt ongeveer een maand vooraf online gezet) en heb dan mijn planning aangepast.
Ter plaatse bleek dit echter mijn inziens niet al te best te kloppen.
Kun jij even nakijken of het gratis gedeelte, waar hij een cijfer geeft tot 10 en dan vermeldt welk park je best doet of net niet doet op die bepaalde dag, overeenkomt met de gegevens die een betalende bezoeker (jij dus) krijgt ?
Floster 14 april 2008, 00:42 Goed te horen Mac dat die lijst bij jou goed werkt!
Ik ga zeker, tegen de tijd dat we gaan, nog eens naar die aangepaste lijst kijken en dan uitzoeken welke dagen in die drukke periode het best te doen zijn. Ik zal laten weten of het een beetje klopte.
Helaas, nog 3 maanden en 1 week........
orkafan 26 april 2008, 21:50 Hallo,
Even een vraagje ik ga de eerst drie weken van juni naar amerika zijn de wachttijden dan lang in disney en unversial studio's en is het dan druk in seaworld?
Chantal
Bambino 27 april 2008, 01:39 Volgens mij is de summer break dan al begonnen.
Wij gaan laatse week juni eerste week juli 26-6 t/m 03-07 Willen naar magic Kingdom animal kingdom seaworld en een glijbaanpark van Disney wat is wijsheid? (behalve op tijd heen gaan dat lees ik overal) maar zijn bepaalde dagen drukker als de ander??:?
Minervi 27 mei 2008, 13:41 2 vraagjes:
- Is het erg druk eind augustus, of begint de zomervakantie al wat "uit te bollen"?
- Fastpass: werkt dat net zoals in Disney Parijs? Dus kaartje in machine aan de attractie steken en dan krijg je een bepaald uur toegewezen waarop je terug mag komen.
Dankje!
Minervi
Dr. Phlox 27 mei 2008, 16:03 Voor Universal gelden de Express Plus passen. deze moet je kopen.
http://www.universalorlando.com/tic_express.html
Leentje 30 mei 2008, 02:33 Ja, de Fastpass werkt hetzelfde als in Parijs. Met het verschil dat je voor de populaire attracties op tijd moet zijn als je nog een fastpass wil bemachtigen. Voor de nieuwste attracties zijn de fastpassen vaak al op tegen een uur of 11 en zijn er voor de rest van de dag geen meer te verkrijgen. Vind ik toch wel een minpuntje voor de "langslapers" onder ons ;-)
C. Minnaard 28 juli 2008, 21:46 Wij hadden voor Universal voor beide parken fastpasses gelijk online besteld bij de entreebewijzen. Het beviel prima, we hoefden nergens lang te wachten en liepen de rijen zo voorbij, want die waren toch wel behoorlijk lang. Daarom was het ook goed te doen beide parken op een dag te doen, we hebben echt alles gedaan wat we gepland hadden. Carla
ferret 28 juli 2008, 23:16 Met een fastpass van Universal mag je toch maar 1 x in een atractie??? Heb ik dat verkeerd begrepen of is het inderdaad zo. Ik wil namelijk erg vaak in Spiderman.
Die vind ik zo geweldig.
Met een fastpass van Universal mag je toch maar 1 x in een atractie??? Heb ik dat verkeerd begrepen of is het inderdaad zo. Ik wil namelijk erg vaak in Spiderman.
Met een Express Pass (Fastpass is van Disney!) kun je elke attractie maar 1x doen. Mocht je een VIP pas hebben of in een Universal hotel slapen dan kun je alle atracties zo vaak doen als je wilt.
Fitz 25 oktober 2008, 20:11 Heeft iemand informatie over de wachttijden van Universal voor begin januari, de 7e?
Dr. Phlox 26 oktober 2008, 11:56 Onderstaande tijdens zijn gemiddelde en kunnen wel verschillen per attractie. De populaire attracties waren 40 minuten of meer en de minder populaire waren minder dan 40 minuten. Voor SeaWorld hebben we eigenlijk alleen de kraken meegenomen in de tijd. Verder hadden wij de Express passen in Universal, die we pas gebruikte als de wachttijd meer dan 20 minuten was. Zo hebben we sommige attracties meerdere keren kunnen doen.
PARK - PERIODE - GEM.WACHTTIJD
-------------------------------------------------------------------------------
Universal Studios - Juli - In de ochtend ± 20 minuten en in de middag ± 40 minuten.
Universal S. IOA - Juli - In de ochtend ± 20 minuten en in de middag ± 40 minuten.
SeaWorld Orlando - Juli - In de ochtend ± 20 minuten en in de middag ± 40 minuten.
disney fan 16 november 2008, 09:03 Lijkt me erg handig!
Ga volgend jaar kijken of het werkt.
We gaan dan half september naar Florida en willen oa beide Universal parken op 1 dag doen.
Bedankt voor de tip!
schant 27 november 2008, 09:47 Wij gaan tijdens de drukste periode van het jaar naar Orlando. Wij zijn er van 27 december t/m 3 januari. Wie weet hoe druk het is in die periode qua wachttijden. Een expresspass kost nl 45 $. (beide Universal parken). We willen ook nog naar Busch Gardens en 2 januari naar The Magic Kingdom. Heeft iemand tips voor ons?
Njit 27 november 2008, 10:10 De link naar AskDaisy: http://www.askdaisy.net/orlando/busy_day_guide.asp
Michael66 27 november 2008, 12:30 Je geeft het zelf al aan: je gaat in een enorm drukke periode. Misschien iets minder druk door de financiele crisis, maar nu de benzineprijs weer erg laag is worden de amerikanen ook weer wat reislustiger.
Reken bij de populaire attracties erop dat het anderhalf uur of langer kan duren voor je aan de beurt bent. Bij sommige (Hulk, Shrek, Spiderman, Mummy etc) kan het oplopen naar meer dan 2 uur.
Als je besluit toch een express pas aan te schaffen, doe dat dan op tijd, liefst vooraf via internet. De kans dat ze zijn uitverkocht op de dag zelf is erg groot.
Patrick 1 december 2008, 09:19 Je mag inderdaad maar 1x per pas in een attractie. MAAR.... bij sommige attracties strepen ze niet af, of ze strepen af met een stift die je, als je snel genoeg bent, weer kan uitvegen :-D
van der Steen 6 februari 2009, 12:57 hallo allemaal..
ik heb een paar maanden geleden een topic gezien over de drukte van de parken per dag....er was een mooie site waarin stond wanneer je het beste naar welk pretpark kan gaan
weet iemand die site nog? want kan hem nergens meer vinden :(
was echt een mooi/goed overzicht
cloggie68 6 februari 2009, 15:19 Hoi!
Je doelt vast op TourGuideMike? Het is een betaalde site en er is hier op het forum al veel over geschreven. Ik ben zelf ook lid geworden, ik vind het echt de moeite waard als je de tijd neemt om je erin te verdiepen. Ik ben nu zelf bezig om een "touring plan" te maken voor april/mei en vind het heel leuk om te doen. Hoe het uit zal pakken zullen we daar ter plekke gaan ervaren.
Gebruik de zoekfunctie maar voor Tourguide Mike en je komt op heel veel ervaringen.
van der Steen 6 februari 2009, 15:43 heb hem al gevonden nu :D
http://www.venesstravelmedia.com/id74.html
deze zocht ik :D
cloggie68 6 februari 2009, 19:28 Ik heb even gekeken en globaal kan die site natuurlijk best gelijk hebben. Maar kijk goed op de planning of er speciale evenementen zijn op de dagen dat je wilt gaan (of bijvoorbeeld Early Morning Hours voor gasten van Disney). Op dit moment zorgt Fantasmic! voor veel problemen omdat de show nog maar 2x per week is en het schijnt dus op Fantasmic! dagen superdruk te zijn (in HS). Je kunt dus het beste jouw site naast de officiële WDW agenda leggen (op hun eigen site) en zo een plannetje maken.
zier 13 februari 2009, 17:30 Bedoelde je deze misschien? http://www.undercovertourist.com/united-states/florida/orlando/attractions/when-to-visit.html
Ik was overigens 2 weken geleden op vrijdag in Universal Studios, het was er erg rustig, geen wachttijden bij de attracties. Het enige nadeel was dat Jaws en Jurassic Park beiden in onderhoud waren.
van der Steen 13 februari 2009, 18:41 goede site (Y) thx...
disney fan 18 oktober 2009, 09:48 Is er iemand die ervaring heeft met drukte in de disney parken op "thanksgiving"?
Zijn de parken dan eigenlijk wel open?
Ik vroeg me af of het dan heel erg druk is of dat veel mensen dit thuis vieren (net als wij kerst) en dat de drukte in de parken misschien mee valt.
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Groetjes Lucy
Teleton 18 oktober 2009, 09:58 Zijn de parken dan eigenlijk wel open?
Nou en of! En ze hangen met de benen buiten....:wink:. Nog even en je kunt het op de Crowd Calendar (http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14)zien. Op All Ears (http://allears.net/tp/h_thanks.htm)zijn de meningen (zoals altijd) verdeeld, sommige mensen vinden het heerlijk, zelf komen we liever een weekje later.
talitha 19 november 2009, 10:37 Ik ga eind mei. Nu heb ik een beperking aan mijn rechterbeen. Zijn er in de parken ook speciale regels voor mensen met een beperking? Kan / mag ik dan wel in veel attracties?
Teleton 19 november 2009, 10:47 Kan / mag ik dan wel in veel attracties?
Bij ieder attractie vind je een opsomming waarin je kunt lezen voor welke personen de attractie niet geschikt is. Verder wordt er aangeven welke attractie je met rolstoel mag doen en bij welke je de rolstoel achter moet laten. Ben je bijvoorbeeld wat langzaam of heb je veel ruimte nodig, dan is het heel gewoon om de castmeber hiervan even op de hoogte te stellen.
Tot zover over wat je mag, en dat is best veel want men houdt er veel rekening met handicaps en beperkingen. Over wat je kunt is natuurlijk weinig advies te geven, dat hangt van je beperking af. Wanneer je je knie niet kunt buigen, kan je bijvoorbeeld niet in alle rollercoasters klauteren en zitten. Disney is er voor iedereen, veel info over een bezoek met een beperking lees je bijvoorbeeld hier (http://www.diz-abled.com/).
Patrick 13 augustus 2010, 21:55 Toen we in februari naar Orlando gingen, had ik een lijst gevonden met alle grote parken en de beste dagen om te bezoeken. Dit werd aangegeven met gekleurde stippen. Ik kan het alleen nergens meer vinden, weet iemand wat ik bedoel en waar die lijst staat? Alvast heel erg bedankt!!!!
Patrick 14 augustus 2010, 12:37 inmiddels gevonden (iets andere opmaak)
http://www.undercovertourist.com/planning/which-park-today.html
kathy 19 augustus 2010, 08:52 Misschien heb je hier wat aan:
http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14
of deze
http://www.dadsguidetowdw.com/september-disney-world-crowds.html
of deze voor universal
https://secure.universalstudios.com/webstore/shop/ViewItems.aspx?CG=UO&C=UUEP
(mocht dit niet werken dit is onder tickets - begin purchase express pass plus dan kun je aan de prijs van dit ticket zien hoe druk het wordt op een bepaalde dag)
Die lijst met die stippen heb ik ook ooit gehad maar kan hem nu ook niet meer vinden :(
Succes met je planning verder
Patrick 19 augustus 2010, 11:14 Hoi Kathy,
Bedankt voor de links! In mijn berichtje (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=129689&postcount=57) hierboven staat de link met de stippen :)
kathy 21 augustus 2010, 10:31 Hallo Patrick,
Ikkuh kan geen berichtje vinden. Durfde niet eerder te mailen want ik ben bang dat ik iets niet snap...:oops:.
Zou je misschien "gewoon"een link kunnen plaatsen ?
Alvast bedankt.
beccie25 21 augustus 2010, 11:03 inmiddels gevonden (iets andere opmaak)
http://www.undercovertourist.com/planning/which-park-today.html
dit is het berichtje wat patrick volgens mij bedoelt met de link
wel vreemd dat je die niet kan zien..
maar maakt niet uit, posten we hem nog een keer
kathy 21 augustus 2010, 12:07 Hallo beccie25,
:roll: die link heb ik gezien en kan ik ook prima openen. Dit is inderdaad de oude "stoplicht" site, wat anders van opzet.
Ik heb dus inderdaad zijn mailtje niet goed begrepen..blond hé ?
Bedankt voor je reactie.
Kathy
beccie25 21 augustus 2010, 15:49 graag gedaan, en ach we zijn allemaal wel eens niet zo helder.... :-)
|