PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerste keer Keys: Vragen en Tips!



goodguy
09-11-04, 11:25
Hallo,

Na een paar keer Spanje willen we naar Amerika toe. Van vele mensen hebben we gehoord dat de Florida Keys de perfecte plaats is om er naartoe te gaan. Aangezien we veel houden van strand en zon is het beste dat we ook in de warmste maanden gaan.

1. Is het slim om in de warmste maanden naar Florida Keys te reizen
2. Hoeveel kost het per persoon voor 3 weken
3. Is het verstandig een Fly-Drive (auto) bij te huren
4. Welke maanden is het beste om naar de Florida Keys te reizen

We zijn nog nooit naar Amerika geweest en nog nooit in een vliegtuig gestapt. Dit is voor ons de alle eerste keer. Kunnen jullie misschien onze vragen beantwoorden?

Monique
09-11-04, 13:57
1. De temperatuur kan aardig oplopen en je hebt een heel andere vochtigheidsgraad dan in Spanje. Op de florida.pagina.nl heb je een aantal links waar je de temperatuur kunt bekijken. Zelf lijkt mij het voorjaar beter dan hoog zomer. Zo ergens rond april, mei.

2. Dit hangt helemaal van jouw wensen af. Je kunt een goedkoop of duur hotel nemen. Je kunt sjiek uit eten gaan, het simpel houden, zelf ontbijt klaar maken, iedere avond flink stappen of met een flesje wijn op het strand zitten. Het is dus moeilijk om hier antwoord op te geven. Als je op een simpele manier wilt gaan eten, vallen de kosten reuze mee.

3. Ik zou zelf zeker een wagen huren. Dan kun je richting Miami rijden Zeker als je 3 weken wilt gaan is het misschien leuker om rond te rijden, er is zoveel moois te zien....
Er is ook volop mogelijkheid om ter plaatse een hotel te nemen. Dan kun je bv 3 nachten ergens slapen en weer verder rijden. Bevalt het dan blijf je langer, bevalt het niet ga je eerder weg.

4. Ik zou niet in eind augustus/september gaan. Dan zit je daar midden in het Huricane seizoen. Wij hebben dit afgelopen jaar meegemaakt en hebben onze reis afgebroken. Misschien heb je er geen last van, maar je weet het nooit.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Natasja L.
09-11-04, 15:03
Als wij naar Florida gaan, dan gaan wij meestal in mei. Dan is de temperatuur perfect. Lekker warm (28 graden), maar dan zonder de luchtvochtigheid. Je hebt dan in ieder geval weinig kans op orkanen, en dat is toch ook wel belangrijk. Zeker gezien de hoeveelheid orkanen dit jaar. Ik zou zeker een auto huren, er is namelijk zoveel te doen en te zien. In die 3 weken zou ik zeker een bezoek aan Miami brengen, en aan de westkust bv. Sanibel of Sarasota. Daar heb je prachtige stranden. Op weg van of naar Key West kun je hele leuke stops maken en met een auto ben je natuurlijk heel erg vrij. Neem op Key West een Bed and Breakfast. Zo proef je de sfeer van de Keys. Key West is echt fanatastisch. Een paar voorbeelden (foto’s) heb ik op een site staan. Ook staan daar nog meer foto’s en tips (mijn ervaringen over hotels, restaraunts en “must do” tips) over Key West, Islamorada, Sarasota en Miami.

www.virtualtourist.com/m/8395d/ba504/
www.virtualtourist.com/m/tt/59ced/#TL
www.virtualtourist.com/m/8395d/ba6f6/
www.virtualtourist.com/m/8395d/b9cbf/
www.virtualtourist.com/m/8395d/bab4e/

Via links kun je naar tips en travelogues die ik hebgemaakt.

Succes met het plannen van je vakantie.

goodguy
11-11-04, 14:11
Hallo,

We willen graag in mei 2005 ongeveer 30 dagen in Flordia Key West verblijven. Toch komen we niet uit met vliegkosten. We rekenen het volgende
- vliegtickets 2 personen
- autoverhuur
- hotel

Het probleem ligt voornamelijk bij de vliegtickets. Die prijzen zijn namelijk verschillend. Heeft iemand ervaren om ver vooruit te boeken of weet iemand waar je goedkoop kan vliegen naar mijn bestemming: Florida Key West

Daniel
11-11-04, 15:56
Het lijkt mij dat je een ticket boekt naar Miami en dat je daar de auto neemt en naar Key West rijdt. Er zijn diverse sites waar je je tickets kan boeken. Kijk maar eens op http://florida.pagina.nl O.a. vliegtarieven vind ik wel een goede. Maar ehm een maand in Key West zal ook niet goedkoop zijn qua hotel, toch? Prijzen van hotels in Key West zijn toch hoger dan elders in Florida...

Ervaring met ver vooruit boeken heb ik niet echt, maar je kan dat natuurlijk makkelijk vergelijken: wat kost hetzelfde ticket over 1 maand, 3 maanden of 6 maanden... Hou er rekening mee dat de prijzen ook seizoensgebonden zijn. Zo gaan de prijzen meestal rond 31 maart omhoog...

Succes!

Harm
11-11-04, 20:36
hallo
Dit jaar heb ik mijn tickets bij Exit besteld. Voor € 399 incl taxs etc met Martin Air naar Miami.
Als je zolang op Key west blijft kan je ook nog overwegen om je auto in te leveren en een fiets te huren.
Succes

Harm

Gerard
20-11-04, 01:31
We zijn net terug van 18 dagen Florida. Ook zo'n 4 dagen op de Key's geweest. Van verschillende amerikanen hebben wij gehoord, dat we (begin november) in de juiste periode zaten. Het is een soort voorseizoen. Niet druk, en goed weer.

Een auto moet je zeker huren. De afstanden zijn daar behoorlijk groot en het is reuze makkelijk. Zeker als je drie weken op de Keys blijft, dan wil je toch ook nog een en ander zien neem ik aan.

Hotels zijn talrijk en je kan zelf bepalen, afhankelijk van je budget, waar je wilt zitten. In Key West hadden we een Guesthouse. Geboekt met een coupon uit een bonnenboekje, voor twee nachten voor slechts $ 60,== per nacht. Kamer was niet al te groot, maar daar waren we alleen een paar uurtjes om te slapen :D

Patricia
02-02-05, 00:54
Toen ik een aantal jaar geleden naar Florida ging (met webmaster Daniel, mijn vriend) was het ook mijn eerste keer vliegen, spannend hoor!
Daniel was al zeer vaak in Florida geweest en ook ik ga over een paar weken alweer voor de vijfde keer naar Florida en de zevende keer VS.
De tweede keer dat ik naar Florida ging zijn Daniel en ik op de bonnefooi gegaan, alleen de eerste twee nachten en de laatste nacht hadden we een hotel in Miami geboekt en verder een auto.
Als jullie van strand houden is het super fijn om in Miami te beginnen. Je landt daar waarschijnlijk en een paar daagjes strand en shoppen in Miami is een heerlijke start om even te acclimatiseren. Daarna kan je afzakken richting de Keys. Leuk om bijvoorbeeld een nacht op Key Largo te blijven waar je heerlijk kunt snorkelen of een van de andere eilanden aan te doen. Key West lijkt me wat lang om drie weken te verblijven, tenminste als je het leuk vind om ook wat te gaan zien. Ga op Key West in ieder geval shrimps en oesters of een lekkere conch chowder (soep) eten bij de Half Shell Raw bar. Laat je niet aan een tafeltje zetten bij de toeristen maar schuif tijdens happy hour aan aan de bar. Wij hadden al snel contact met de locals die voor ons allerlei specialiteiten bestelden om te proeven.
Nou ik kan nog veel meer aanbevelen, bijvoorbeeld de stranden in de buurt van St Petersburg en Clearwater, snorkelen met manatees bij Crystal River (mijn beste ervaring in Florida tot nu toe :D ) en ga zo maar door.
Conclusie: jullie gaan super genieten in Florida maar gebruik je drie weken niet alleen voor Key West.

Veel plezier!

Harm
28-07-08, 09:02
Naples Key - West via de 41 Tamiami trail is 387 Km
Naples Key - West via de I75 snelweg is 471 KM
Het lijkt mij een eenvoudige keuze.

Michael66
28-07-08, 09:11
Google Maps geeft iets minder verschil:
Naples Key - West via de 41 Tamiami trail is 387 Km = 401 KM = 5u 22min
Naples Key - West via de I75 snelweg is 471 KM = 435 KM = 5u 8min
Het lijkt mij een eenvoudige keuze.Dat maakt de keuze weer wat moeilijker.

Harm
29-07-08, 09:12
Zou ik ook doen het is weliswaar één lange weg maar er is toch nog wat te bekijken onderweg.
Stop b.v. even bij het kleinste postkantoortje van Amerika waar je dan langs komt en stuur van daaruit jezelf een postkaart. Je hebt dan een verzamelaars item.
Harm

Njit
29-07-08, 09:49
Stop b.v. even bij het kleinste postkantoortje van Amerika

Om te voorkomen dat je het voorbij rijd (zou toch zonde zijn :) ) hier wat meer info: http://www.roadsideamerica.com/story/14154

Smallest Post Office in the United States

Address: US Hwy 41, Ochopee, FL [Show Map (http://www.roadsideamerica.com/geo/showMap.php?attractionNo=4575)]
Directions:On U.S. 41 around three miles east of Hwy 29, south side.

http://www.roadsideamerica.com/attract/images/fl/FLOCHpostoffice_0794.jpg

van der Steen
10-05-10, 15:05
Beste forumleden,

Ik vroeg mij of jullie mij konden helpen.

We staan op het punt om onze reis te boeken. We verblijven onder andere 6 dagen in Miami en willen dus 1 dag richting de keys rijden.

Welke key raden jullie aan?
We blijven niet overnachten, dus het is op en neer vanuit Miami.

Wat wij zoeken? Een mooie key, rustig, strandje, iets te beleven --> kunnen vissen? (maar niet met dolfijnen zwemmen en duiken).....

Alvast bedankt,
Ed

Ebelix
10-05-10, 16:18
De dichts bijzijnde key is Key Biscayne. Deze is vanuit downtown Miami direct te bereiken. IK denk niet dat je deze key bedoelt. Key Largo is goed te doen vanuit Miami voor 1 dag.

Guus
11-05-10, 02:10
Als je niet al te ver wilt rijden dan is Islamorada wel een goede optie. Overdag lekker naar Anne's Beach en de dag afsluiten met een dinertje op het strand bij het Morada Bay Café.

Voor degene die in het weekend een tafeltje op het strand willen hebben is het zaak om even vooraf te reserveren. Het Morada Bay Café is erg populair bij zowel toeristen als de locale bevolking.

flexer
11-05-10, 21:53
We kunnen de dagafsluiting van Guus bij Morado Bay van harte aanbevelen! We hebben hier gisteravond toevallig gegeten en het was werkelijk fantastisch! Wel een beetje aan de prijzige kant als je het vergelijkt met de keten-restautants, maar de ervaring is geweldig. Je tafel staat op het strand en je hebt 's avonds een prima uitzicht op de ondergaande zon. Het eten is er werkelijk goed (Yellowtail Snapper is aan te raden!) en de bediening en live music zeer prettig. Doen dus, zeker als je de drukte van Miami even wilt ontvluchten.

Michael66
13-05-10, 07:08
Als aanvulling op de tip van Guus:
Er is een foto-topic over het Morada Bay Café op het forum aanwezig: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=4639
Met schitterende foto's (vind ik) van Natasja L.

marjoleinenrick
13-05-10, 11:59
Ik ben in 1998 (lang lang geleden) met mijn ouders ook in Florida geweest. Toen zijn we niet verder dan Islamorada gereden.
Nu willen we misschien naar Key west, maar mijn vraag is of het echt de moeite is om daar heen te rijden voor 1 nacht?
Graag uw commentaar :P

van der Steen
13-05-10, 14:04
ik zou het echt heeeeeeeel zonde vinden om er maar 1 nacht te zijn in Key West. vind dat je daar minimaal 2 nachten moet blijven, zodat je ook echt heel Key West kan zien (wij hebben fietsen gehuurd, erg leuke manier om Key West te verkennen) ook al kom je er om 11 uur aan. je weet nooit waar alles is (en je heb waarschijnlijk al een aardige reis in de benen). Vervolgens moet je je hotel in (is weer een onderbreking van de dag) en waarschijnlijk ga je 's avonds naar Mallory Square (aanrader en wees er op tijd bij).

de dag/avond vliegt voorbij en op de terugweg in de auto zal je je bedenken; shit waren we nu toch maar 2 nachten gebleven ;)

wij zaten in holiday inn (als je key west binnenrijd ben je er meteen) en dat is een goed, niet duur hotel.

en het is echt een aanrader om fietsen te huren en vervolgens, met het lekkere zonnetje, heel key west te verkennen (je komt dan ook makkelijker op plaatsen waar je niet snel komt)........onderweg lig je even op het strand onder de palmbomen, ga je wat drinken bij green parrot bar (echt heel leuk barretje) etc

desteijntjes
16-05-10, 12:46
Ik zou voor Islamorada gaan Afgelopen 2 weken zijn we in Florida geweest en ook naar de Keys geweest. En Islamorada heeft grote indruk op ons achtergelaten.
We verbleven in Cheeca Lodge (geweldig!!!) en hebben gegeten in Morada Bay restaurant. Een heel leuk tentje waar je op het strand zit met je tafeltje en kunt genieten van het uitzicht op de zee.

Zie anders voor foto's en wat we daar hebben gedaan. Dag 4 en 5 waren we in Islamorada. in ieder geval veel plezier op de Keys

marjoleinenrick
16-05-10, 12:54
Ha, ja.. de cheeca lodge, sorry maar 470 euries voor 2 nachtjes is ons een beetje teveel... We hebben wel iets anders daar gevonden; islander resort. (Iemand hier misschien ervaring mee??)

pumi1000
20-05-10, 12:01
Wij hebben ook 1 nacht gedaan en dat was prima. We waren er al tegen de middag, 's middags jet ski gedaan en 's avonds gewandeld over duval Street naar Mallory Square. De dag erop weer terug richting Miami. Op de heenweg zijn we ook even gestopt op Islamorada en dat is inderdaad een erg mooie lokatie - Islamorada Bay Cafe is erg mooi. Ook Key Deer bezocht waar we de hertjes gezien hebben.

Wij wilden eerst op en neer rijden in 1 dag, maar we zijn blij dat we 1 nacht in een BB gebleven zijn.

Via iemand van het forum heb ik het BB gevonden:
Southern most point guesthouse.
Erg leuk huis ligt helemaal aan het einde van Duval street, je loopt zo naar het plekje waar je de beroemde foto kunt maken met de boei. 's Avonds kun je Duval Street overlopen naar Mallory Square. Wij betaalden voor een kamer 130 dollar incl. tax en dan heb je 2 double beds.

Ik vond de rit er naar toe ook erg mooi. Was helemaal niet druk en dat op een zaterdag dus we konden gewoon lekker doorrijden. De stops die we gemaakt hebben had ik ook via tips. Morada Bay Cafe is erg mooi met dat uitzicht en Big Pine Key met de hertjes was ook grappig om te zien we hebben er zelfs een kunnen filmen. Ook het overnachten in een B&B was gezellig. En onze dochter vond het jetskiën op Key West helemaal te gek.

CorrineJ
20-05-10, 17:43
Wij hebben hier begin mei ook twee nachten overnacht met onze twee meiden. Echt een aanrader. We hadden de kamer naast de receptie met een keuken en een eigen veranda met schommelbank, Super !

De ligging was inderdaad gunstig. Wel aan Duval Street maar in het rustige gedeelte.

Natasja L.
24-05-10, 19:22
Ik heb er nooit geslapen, maar ken deze B&B wel. Ligt inderdaad aan het einde van Duval Street. Even de straat oversteken en je bent al op Duval Beach. Dit is een klein strandje met palmbomen en een restaurant. De beachboy van de afgelopen jaren (Juan) is er ook nog steeds. De bedjes zijn daar niet duur; 5 dollar per bedje. Geen geld toch? Zeker als je weet wat je er nog meer voor krijgt. Verkoelende doekjes; opgerold komen ze uit de vriezer en je kunt ze dan uitrollen en over je gezicht leggen. Heerlijk, even afkoelen. Ook komt hij altijd met ijsjes langs! Ook lekker! In de middag wederom een verkoelend doekje, met daarna een bakje vers bevroren ananas. Het zijn net ijsjes..., mmm! En dat allemaal slechts voor $5 (plus tip natuurlijk). Veel plezier in Key West!

Guessness
09-06-10, 12:39
Wij trekken in september naar Florida (3 weken) en zijn nu volop bezig met de reisplanning dus zouden we toch ongeveer willen weten hoeveel dagen we hiervoor moeten uittrekken? Hieronder begrijpen wij wel rustig rondkijken, zien wat er te bezien valt en daar eventueel overnachten. Wat dan weer de volgende vraag met zich meebrengt, wij vinden genoeg info online over betaalbare hotels, maar mits je op zulke dagen echt enkel een bed nodig hebt, vinden we in de omgeving ook motels en welke prijzen mogen we dan verwachten?

knaapje
09-06-10, 16:09
Als je op je gemak van alles wilt doen en veel zien, kan je er bij wijze van spreken je hele 3 weken doorbrengen.
Dagje strand, dagje hertjes kijken, dagje vissen, dagje John Pennekamp, 2 dagen Key West, dagje zee op.......

In september kan je riskeren om ter plekke onderdak te zoeken, zeker buiten de weekenden. Reken dat je 2 a 3 keer de prijs van Miami en Orlando kwijt bent. Onder de $ 75 a $ 100 zal je eigenlijk geen kamer vinden, zeker op de Lower Keys.

Succes
Knaapje.

Michael66
09-06-10, 17:35
Zoals knaapj hiervoor al aangeeft hangt het helemaal af van je eigen wensen, eisen en belangstelling. Wat wil je allemaal doen en zien? En hoelang wil je daar voor uittrekken? Wil je veel rust? Of juist lekker doorjakkeren? Regelmatig en veel strand? Of juist helemaal niet? Met dolfijnen zwemmen? Varen? Uitgaan?

Je kunt "alles" doen in twee-drie dagen, maar ook kun je er drie weken doorbrengen en nog steeds niet alles hebben gezien, gedaan en meegemaakt. Zoals ik dat heb met Orlando: anderen zijn er in drie dagen klaar mee, ik heb er bijna 150 dagen doorgebracht en kan er nog makkelijk 150 vullen zonder me ook maar één moment te vervelen.

Kortom: Kijk eens goed wat er allemaal te doen is, en beslis wat je wilt doen en hoe lang ongeveer. Veel zelfwerkzaamheid ..... =P~

Yowannes
09-06-10, 18:16
Een kleine suggestie van mijn zijde:
Wij hebben vorig jaar 1 avond doorgebracht op Key West en 1 op Key Largo.
Om echt te genieten van de hoogtepunten van de Keys, was dit echt wel te weinig. Een voorzichtige minimale schatting zou zijn: een 4 tot 5 dagen op de Keys. Maar zoals hierboven al aangegeven, hangt alles af van wat je wilt gaan doen en wat je wilt gaan bezichtigen. Ik zou me met 3 weken op de Keys wellicht nog steeds geen dag vervelen :grin:

Ter info: mocht je beslissen om eens in een ruk van Key West naar Key Largo te rijden, dan is dat zo'n 160 km. Daar doe je ongeveer 1u45 over.

knaapje
09-06-10, 19:36
........Ter info: mocht je beslissen om eens in een ruk van Key West naar Key Largo te rijden, dan is dat zo'n 160 km. Daar doe je ongeveer 1u45 over............

Vergeet dat maar!
Het is een 2-baans weg met gelijkvloerse kruisingen en bruggen, veel verkeer en vooral veel vracht- en recreatieverkeer, van de grote SUV's etc. met giga boten erachter. Inhalen, vergeet het. Opschieten, homaar.
Rand_McNally geeft aan zo'n 3 uur en dat komt meer in de buurt denk ik.

Knaapje

Tinkerbell
10-06-10, 14:18
Eerlijk zeggen?
Wat een saaie bedoening die Keys. Een lange rechte weg en de plaatsjes mhwah boring.
We zijn to Key Largo gekomen en waren blij dat we niet verder zijn gereden.

Mindcrash
10-06-10, 15:15
@knaapje;
Dat klopt. van Key West naar Key Largo doe je zeker 3 uur als je je aan de speed limit houdt. En daar komt bij, er zijn op dit moment stukken waar ze de weg aan het repareren zijn, dus ook nog af en toe files. en je kunt bijna nergens inhalen. dus heb je iemadn voorje die wat langzamer rijdt duurt het nog langer. maar het is wel een mooie route, dus gniet ervan.

Guus
10-06-10, 19:21
Wat een saaie bedoening die Keys. Een lange rechte weg en de plaatsjes mhwah boring.
We zijn to Key Largo gekomen en waren blij dat we niet verder zijn gereden.
Als je niet verder dan Key Largo bent gekomen dan begrijp ik waarom je het saai vond. Tot aan Key Largo is er inderdaad niet zo heel veel aan. Pas na Key Largo wordt het pas interessant. Als je dan ook nog eens op bepaalde plaatsten stopt om te lunchen (bv. Morada Bay Café) of te relaxen (b.v. bij Anne's Beach of Bahia Honda State Park) of van de hoofdweg af gaat (om bijvoorbeeld de Key Deer te gaan bekijken) dan wordt het alleen maar leuker. Ik kom al 20 jaar bijna jaarlijks op de Keys en ik kan nog steeds van de rit genieten. Al was het maar omdat de rit naar Key West voor mij een soort onthaasting is. Maar goed, dat is mijn mening.

Tinkerbell
10-06-10, 19:45
@ Guus.
Nee we zijn bijna tot aan Key West doorgereden maar het kon ons niet bekoren. We hadden een hele dag uitgetrokken om alles te bekijken.
Voor ons was het overal dezelfde saaie bedoening. Gelukkig was ons hotel vrij luxe en konden we daar lekker eten en ontspannen. Uiteraard hing daar ook een prijskaartje aan maar de Keys zijn voor ons definitief een no more urgent doel om te bezoeken.

Guus
10-06-10, 20:07
Dan heb ik de zin: 'We zijn tot Key Largo gekomen en waren blij dat we niet verder zijn gereden' waarschijnlijk verkeerd geïnterpreteerd (voor zover dat überhaupt mogelijk is). Maar goed, ieder zijn ding. Gelukkig maar dat niet iedereen Key West of de rit er naar toe leuk vindt. Het zou anders veel te druk worden op dat kleine eilandje.

Marcelg
11-06-10, 03:26
@ Guus.
Nee we zijn bijna tot aan Key West gekomen

Zonde zeg heb je bijna het hoogte punt van de Florida Keys bereikt en mis je het net nog.
Het klinkt bijna alsof jullie een heel stuk hebben gereden en van daaruit een hotel ingedoken zijn.
Hebben jullie helemaal niets gedaan of gezien in Key West zelf?

Natasja L.
11-06-10, 04:32
Als je niet de sfeer van Key West hebt ervaren (en dan bedoel ik niet Duval Street), dan kan ik me voorstellen dat je het saai hebt gevonden. Hoewel ik altijd geniet van de rit naar Key West. Genoeg leuke stops, zoals het Morada Bay Cafe en de Wild Bird Center met de vele pelicanen(beide op Islamorada), Bahia Honda State Park, Anne's Beach, de Key Deers op Big Pine Key. Het is duidelijk dat jullie de verkeerde stops hebben gemaakt of misschien wel geen stops. Binnenkort plaats ik weer wat foto's van Key West. Dan kun je zien wat je allemaal gemist hebt. Jammer dat je Key West geen kans hebt gegeven. Heb je vooraf trouwens niet wat informatie ingewonnen over de Keys? Dat had je misschien de lange rit kunnen besparen.

kol
15-06-10, 00:00
Ik kan me voorstellen dat je Key Largo niet leuk vind! Ik vind er ook niets aan. De weg naar Key West vind ik ook saai als je onderweg niets bekijkt. Maar... Key West vind ik echt geweldig. Het sfeertje dat er hangt is volgens mij echt uniek. Een beetje Caribisch, een beetje Amerikaans. Er lopen echt vele verschillende kleurrijke mensen rond. Van hippies tot dames op hoge hakjes enz enz... Gezellige restaurantjes, kippen die voor je de straat overrennen, je kunt er echt geweldige snorkeltochten maken, vele andere watersporten enz, enz.. Ik vind het echt erg leuk!

CorrineJ
16-06-10, 15:57
Ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij de verhalen van Pumi en Kol.

Op de heenweg zijn we rechtstreeks van Homestead naar Key West doorgereden met een kleine tussenstop om de benen even te strekken en te picknicken.

De sfeer op Key West en in ons B&B vonden wij heel bijzonder. De mensen, de Caribische huizen/gebouwen, de leuke winkels/gallerijen en restaurants en het snorkelen.

Op de terugweg zijn we naar Theater of the Seas geweest, hebben daar met dolfijnen gezwommen en het park bezocht. Aansluitend hebben we gegeten bij het Morada Bay Café dat was super. Wat een locatie voor een restaurant !

Wij vonden de eerste Keys (van boven af gezien) niet zo bijzonder. Al zal het John Pennekamp Reef ongetwijfeld de moeite waar zijn.
Zoals al eerder hier door iemand geschreven (ik weet niet meer wie) vonden wij de eilanden verder richting Key West steeds mooier worden.

Dus als je het in kunt plannen is het naar onze mening zeker de moeite waard om door te rijden naar Key West.
Maar we weten ook dat je tijdens een vakantie in Florida soms keuzes moet maken omdat er gewoon te veel mooie/leuke dingen zijn\\:D/.

hockey
16-06-10, 16:33
Het John Pennekamp Reef vonden wij zo ontzettend mooi dat dit voor ons DE reden is om speciaal weer naar de Keys te gaan. Op een hele simpele en betaalbare manier de gelegenheid hebben om bij een koraalrif te zwemmen. Key Largo vonden wij verder niet echt typerend voor de Keys.
Hoe verder je naar Key West rijdt, hoe intenser de kleuren lijken te worden. De foto's die Natasja daar van maakt zijn daar denk ik een goed voorbeeld van.

ronenivonne
16-06-10, 18:43
Wij zijn 1 dag en nacht in Key Largo geweest, is voor deze plaats volgens ons lang genoeg.
En 1 dag en nacht in Key West geweest, hier hadden we nog wel wat langer willen blijven. Wat een gezellige plaats.
Er hangt ook een gezellig en gemoedelijk sfeertje:cool:

Chicco68
16-06-10, 21:14
Wij hadden in 1e instantie 2 nachten op Key Largo geboekt en 3 op Key West. Na 1 dag hadden we het echter wel gezien op Key Largo. Dus op de hotelkamer snel nog een hotel op Key West geboekt en in plaats van nog een nacht op Key Largo te blijven naar Key West vertrokken. Voor ons is 1 dag Key Largo meer dan genoeg. We zien het meer als een tussenstop ivm de lange reistijd c.q. om relaxed naar Key West te gaan...

bluedolph1n
16-06-10, 22:22
Wij vinden Key West ook helemaal leuk, 1 van onze favoriete bestemmingen in Florida. We hebben dit jaar getwijfeld, of we naar Key West zouden gaan, of gaan cruisen.
Mijn ouders gaan mee, en die wilden graag cruisen. Maar we hebben nu wel een cruise uitgezocht en geboekt dat we toch in Key West aanmeren. ;)
De andere Keys hebben we nog niet echt bezocht, maar dat gaat er zeker nog wel eens van komen.

kol
18-06-10, 00:54
Ja, Key West en cruisen is beide erg leuk!! Wij doen het ook beide. Allen jammer dat je met het cruiseschip alleen overdag op Key West bent. 's Avonds vind ik het eigenlijk ook erg gezellig.

r.teeuwsen
20-06-10, 16:05
Als je niet de sfeer van Key West hebt ervaren (en dan bedoel ik niet Duval Street), dan kan ik me voorstellen dat je het saai hebt gevonden. Hoewel ik altijd geniet van de rit naar Key West. Genoeg leuke stops, zoals het Morada Bay Cafe en de Wild Bird Center met de vele pelicanen(beide op Islamorada), Bahia Honda State Park, Anne's Beach, de Key Deers op Big Pine Key. Het is duidelijk dat jullie de verkeerde stops hebben gemaakt of misschien wel geen stops. Binnenkort plaats ik weer wat foto's van Key West. Dan kun je zien wat je allemaal gemist hebt. Jammer dat je Key West geen kans hebt gegeven. Heb je vooraf trouwens niet wat informatie ingewonnen over de Keys? Dat had je misschien de lange rit kunnen besparen.

Ohw, wat ben ik het met Natasja eens.... Want, het is gaaf.... Als je maar de tijd er voor neemt....

Greetz, Remco

Erik76
10-07-10, 15:56
Heb gisteren van Fort Myers naar Key West gereden en er bijna 6 u over gedaan!
Inderdaad veel werkzaamheden tussen de verschillende Keys.
Op de Tamiami Trail had ik het echt moeilijk, wat een ééntonige weg is me dat.

marjoleinenrick
10-07-10, 16:55
Volgens google maps is het 5 uur en een kwartier, dus zoveel langer is het toch niet? Ik neem aan dat je tussendoor ook nog stopt om wat te drinken..

JKG
12-07-10, 00:48
Dat valt inderdaad wel mee, al kloppen de reistijden bij Google niet altijd even goed.
Heb zelf vanaf Naples naar Key West gereden, ook over de Tamiami Trail. Wel leuk om daar even te stoppen bij het kleinste postkantoor van heel Amerika.
Weet alleen niet meer hoe lang ik er over deed.. denk ook een uur of 5, maar we stopten ook halverwege om te eten en ook nog eens om met zeeleeuwen te zwemmen bij Isla Morada.

Maar hoe dan ook, als je er 6 uur over doet, ben je het wel even zat. :)

Marcelg
04-02-11, 13:47
Ten opzichte van vijftien jaar geleden, toen ik er voor het eerst kwam, is Key West behoorlijk vercommercialiseerd, maar nog altijd kleinschalig, gezellig en veilig.

Ben het daar helemaal mee eens.
Wij noemen dat zelf met de tijd meegegaan en of hebben de kans gegrepen. Dit is voornamelijk ontstaan door dat we hier de Cruise Schepen met open armen ontvangen en dat aantal bezoekers is groot, heel erg groot.

Mostertjes
11-02-11, 19:52
Wat een geweldig leesvoer is dit toch. Krijg al helemaal zin om naar Florida te gaan en volgens mij is 3 weken niet genoeg.
Ik heb in mijn hoofd een reisschema, maar kan niet ontdekken of dit kan. We blijven 1 week in Orlando en willen dan doorreizen via de Everglades naar de Keys. Nu heb ik ergens gelezen dat je vanaf Fort Myers met een boot naar Key West kan. Het lijkt mij erg leuk om dan vanaf de Everglades via Key West (met de boot) over de lange weg terug naar Miami te rijden. Maar kan je wel met de auto op de veerboot? En zo niet, is er dan een andere optie? Ik hoor het graag, want dat we een paar dagen op de Keys blijven is bijna wel zeker.

Teleton
11-02-11, 20:04
Nu heb ik ergens gelezen dat je vanaf Fort Myers met een boot naar Key West kan. Maar kan je wel met de auto op de veerboot?
Google is je vriendje: Ferry Packages from Fort Meyers (http://www.ferrypackages.com/ferryinformation.html). Maar ze zijn streng hoor:



Passengers are prohibited from carrying aboard the vessel controlled substances, alcoholic beverages, weapons, firearms, cars, explosives or other similar property or anything contained in glass.

Marcelg
12-02-11, 19:13
Maar kan je wel met de auto op de veerboot? En zo niet, is er dan een andere optie?

Je kunt niet met de auto op die boot, denk dat het makkelijker voor je is om met de auto te komen anders moet je weer terug naar FT Meyers om de auto op tehalen.

Mostertjes
13-02-11, 12:01
Dan gaan we dus de lange weg over al de eilanden 2x doen. Jammer van de boottocht, maar dat moet dan maar. Ik vertelde mijn man over de jetski tochten en dat klonk hem toch wel heel geweldig. Ga eens op je website kijken wat we dan allemaal te zien krijgen en dan wellicht tot over 3 weken.
Bedankt voor je antwoord.

Guus
14-02-11, 08:36
Dan gaan we dus de lange weg over al de eilanden 2x doen.Valt op zich wel mee. Naast het feit dat het een mooie route is zijn er diverse leuke plaatsen waar je even kunt stoppen. Morada Bay Beach Café om te lunchen, Anne's Beach of Bahia Honda SP om even lekker te zwemmen of te snorkelen. Als je rond 15.30 in de buurt bent van Wild Bird Sanctuary dan kun je het voeren van de pelikanen zien. Erg leuk en een geweldig moment om mooie foto's te maken. Tot slot kun je op Big Pine Key even op zoek gaan naar de Key Deer.

corrus
15-02-11, 20:36
Hebben we het nu over de Florida Keys of over de kleine eilandjes die in de Intra Coastal liggen bij Miami...

Het is een "Key"... Maar niet zoals de meeste dit kennen... tegenwoordig is Key Biscayne meer een stukje Miami geworden...

peter68
18-02-11, 20:52
Met het risico dat e.e.a. weer negatief gaat klinken; ik was niet heel erg onder de indruk van Key West. Waarschijnlijk omdat ik vooraf allemaal "juichende verhalen" had gehoord. Anderzijds is het ook al weer 14 jaar geleden dat ik daar was... Inderdaad veel T-shirts en barretjes...

De rit ernaartoe is overigens wel grandioos. Schitterende vergezichten, pelikanen langs de weg... De moeite alleen al waard!

petrajessy
17-05-11, 22:26
Ik ben benieuwd....we plannen onze reis en vliegen op Miami. Is het klimaat nog wel gunstig om 5 dagen naar de keys te gaan? Ik weet dat het veel regent maar het aantal mm zegt mij niet zoveel. Dat kan namelijk in 1 grote bui vallen en binnen een uur is het weer zonnig.
Ik ben vaker in augustus naar Florida geweest maar zat meestal in Orlando of aan de golf!
Ik heb het over de periode ergens tussen 18 augustus en 5 september. Misschien is het zelfs slim om de laatste week te gaan of juist niet? I.v.m drukte en schoolvakanties. Tips??

trails
17-05-11, 23:14
Ik was ook een keer in dezelfde periode in Miami en Key West. Bloedheet en een vochtigheidsgraad van bijna 100%. Als het regende was het een flinke plensbui aan het eind van de middag en na een kwartiertje was het weer over.
Wij hadden in Key West van te voren het Southernmost Hotel geboekt. Daar ben ik 3 keer geweest en zou er zo weer heen gaan. Auto laten staan bij hotel en lopen of een fiets huren.

angelique100
23-05-11, 11:55
Wij gaan dit jaar na de eerste week van aug naar de keys, andere jaren vond ik het weer in aug altijd goed te doen hoor op de keys.(wij gaan altijd wel een paar dagen in aug) Regen (tijdelijk) meestal ergens in de middag soms een dag bewolkt maar toch warm. Drukte valt alles mee alleen wel even mini lobster in de gaten houden volgens mij eerste week aug dan is het erg druk. En als het regent rij je toch gewoon even naar een andere Key heel apart hoe plaatselijk het daar regent.

escalade
23-05-11, 14:18
http://www.anglersreefcommunity.com/
Wij gaan vanaf 5 augustus a.s. een week naar Anger's Reef in Islamorada, van daaruit 2 weken naar Fort Lauderdale.

De accomodatie in Islamorada hebben we gewonnen via een loterij op de tennisvereniging, ja...het zit ook wel eens mee. \\:D/

Mijn vraag aan jullie is er in Islamorada, of in de omgeving nog wat te doen voor de jeugd? B.v. een zwemparadijs, etc.

Wie heeft ervaring in dit gebied? ;-)

ess
10-07-11, 12:22
Hallo,
In Maart 2012 gaan we naar Floria en voor we 2 weken in Orlando naar onze villa gaan, willen we eerst een week wat van de keys en evrglades bekijken.
Ik lees veel over key west, maar welke key's zijn nog meer een bezoekje waard, of mooie plekjes, of mooie havens?
Ons plan was vanuit Miami naar Key Largo te rijden daar te overnachten. Dan naar Key west en ook overnachten en dan richting everglades. Maar ik denk dat we misschien vanuit Miami gelijk naar key west moeten rijden en daar twee overnachtingen nemen. Wat zijn dan leuke stops onderweg?
*fotogenieke stranden
*natuur parken
*leuke kleine plaatsjes
*wild life
Groetjes Esther

pumi1000
10-07-11, 16:43
Islamorada (bay Cafe mooi uitzicht) en Key Deer voor de hertjes

Guus
10-07-11, 18:23
- Morada Bay Beach Café voor lunch of diner.
- Anne's Beach voor de mooie foto’s en even lekker te zwemmen.
- Wild Birds Center (liefst om 15.30 omdat dan de volgens worden gevoerd).
- Bahia Honda SP voor het geweldige stand en blauwe zee (zeer goede fotospot).
- Big Pine Key voor de Key Deer (aan het eind van Key Deer Boulevard => links het wijkje inrijden).
Alle bovenstaande dingen zijn overigens prima in te passen in de rit naar en van Key West. Wij plannen ook wel eens een overnachting in op weg naar Key West. Meestal in de omgeving van Islamorada om dan ’s avond bij het Morada Bay Café te kunnen dineren. Telkens komen we tot dezelfde conclusie. Op die overige Keys is niet zo heel veel te doen. Ik zou dan ook voor twee nachten Key West gaan

ess
10-07-11, 21:03
Super bedant voor jullie tips hier kan ik echt wat mee.
Wat we dan ook kunnen doen is van Miami via leuke dingen naar Key West rijden, daar twee nachten blijven. En dan de terug weg op Islamorada blijven, een nachtje, zodat we daar lekker kunnen eten en dan de volgende dag naar de Everglades, Homestead te rijden moet goed te doen zijn

Surfchicka
25-09-11, 12:35
Hallo,

Begin december ga ik met een vriendin naar the keys. Voor de eerste 4 nachten hebben we een b&b geboekt @ Key West. We willen eindigen in Miami, maar daartussen hebben we nog 3 dagen.
Waar kunnen we het beste nog meer heen gaan? Welke key is dan echt een aanrader? (we hebben geen auto, zijn beiden 21 en op zoek naar een middenweg van ontspanning maar wel wat te beleven!)
Verder nog aanraders om te doen in Key West?

Alvast bedankt!

Harm
27-09-11, 12:31
Als je niet beschikt over vervoer kun je het best op Key west blijven, daar is genoeg te beleven.
Hou je van snorkelen dan kun je een snorkel tour boeken en anders is een bezoek aan Dry Tortugas (http://www.usa4every1.nl/usa1/index.php?option=com_content&view=article&id=78:florida-dry-tortugas&catid=35:florida&Itemid=56) misschien een optie.
Harm

gerrie
09-10-11, 19:03
Wij vertrekken op 21 februari 2012 richting de Key`s.
Ik heb verschillende vragen. We willen daar gaan duiken en dat kan overal wel. Maar waar(welk gedeelte van de key`s) is het redelijk overnachten. We vinden het niet erg om een uur te rijden naar een duikschool, maar vinden sommige prijzen van hotels 200 euro per nacht toch wel erg prijzig.
De volgende vraag is kunnen we gewoon op de boonefooi of is het toch verstandig vooruit te boeken.Als je op de bonnefooi gaat moet je dan bij elk hotel/motel e.d. stoppen om de prijs te vragen of worden die (zoals in amerika) aan de buitenkant aangegeven.

belgske
09-10-11, 20:13
Zoals hier al dikwijls aangegeven, valt oa Februari in het hoogseizoen vd Florida Keys. Voor de zekerheid zou ik toch maar boeken om geen teleurstelling tegemoet te zien komen. En als je een beetje zoekt, zie je dat je op Key West nog genoeg vindt onder de 200 euro.

http://www.booking.com/searchresults.nl.html?aid=303947;label=Boekings-nl-Mf1Gf_24pf%2A3i0rwMw9JLwS5220220489;sid=d49ef908e6 9d24e3927432033bb74313;checkin_monthday=22;checkin _year_month=2012-2;checkout_monthday=23;checkout_year_month=2012-2;class_interval=1;clear_group=0;dest_id=20022831; dest_type=city;group_adults=2;group_children=0;rev iew_score_group=empty;si=ai%2Cco%2Cci%2Cre%2Cdi;ss =Key%20West%2C%20Florida%2C%20Verenigde%20Staten;s s_all=0;ssb=empty;ssne=Key%20West%2C%20Florida%2C% 20Verenigde%20Staten;radius=0;order=price_for_two

Tessa35
15-11-11, 05:43
Hoi Gerrie, Neem het Spindrift hotel! Is echt prima! Wij zitten er inmiddels een week. (Op begin de volle mep moeten betalen ivm een event : The Powerboatraces) maar nu vanaf zondag een coupon mogen gebruiken, de prijs van de kamer is nu voor 2 nachten hetzelfde als wat we tijdens het event voor 1 nacht betaalden.

Voor 2 nachten betalen we nu dus 132 dollar, wellicht is dit in februari nog wel minder (buiten het weekend?) Bonnefooi is prima te doen!(Tenminste nu) Hebben wij ook gedaan, is echt geen probleem. WIj konden zelfs tijdens dit event gelukkig meteen terecht, kwamen op dinsdag aan... moet wel zeggen dat de dagen erna het hotel wel volgeboekt zat voor het afgelopen weekend . Maar dit was dus ivm de powerboatraces.Die waren van woensdag t/m zondag.

Wij zitten echt meteen om de hoek van Duval Street, we hebben vandaag een sorkeltoch gedaan en zijn gewoon op ons gemakje naar de haven te lopen, is echt te doen allemaal vanaf hier. (ik weet niet waar je de duikschool hebt geboekt) maar google spindrift maar (zit geen keuken ofzo in is gewoon, kamer, met bed(den) tv, kastjes en sochtens koffie in de lobby, en een zwembad) mss dat er ook andere kamers zijn maar dat weet ik niet.

ow lees hierboven dat het dan hoogseizoen is...mwja ik zou spindrift gewoon ff mailen, ze hebben nog 2 hotels, staan ook op hun site! Succes! (Ze reageren best snel op mail)

Ow TIP: Blue Heaven (zit op de hoek van Petroniastreet en Thomasstreet) bereikbaar vanaf Duvalstreet. Heerlijk restaurant, het ziet er ook nog eens leuk en gezellig uit. Wij hebben dit restaurant gekozen op aanraden van onze captain van onze boattrip, hij gaf ons 2 restaurants aan, maar een really must do, when you are in the key's is dus dit restaurant! ECHT heerlijk, we hebben besteld wat hij aangaf, carrot and curry soupe, en als hoofdgerecht YelloTailSnapper echt het klinkt misschien vreemd maar HEERLIJK!
The banana ? als toetje zag er zoooo lekker uit, maar konden we helaas niet meer op. http://www.blueheavenkw.com/

gerrie
17-12-11, 12:18
He Tessa dank jewel ga even kijken

Tessa35
17-12-11, 21:43
als je op de bonnefooi gaat...dan zou ik wel rond de ochtend al naar de hotels gaan je kunt op key west overal al vanaf 14.00 inchecken...wij waren er net voor 14.00 en waren dus net optijd na ons kwam er nog een stel en daarna ivm het event dus uitverkocht.

Gerritflori
25-02-12, 17:32
Laatst heb ik eens iets gelezen, dat er op hoogte van milepaal 81 een leuk strand met gezellige gelegenheden zou zijn,waar je een gezellige avond zou kunnen doorbrengen. Weet iemand daar meer van of zijn er andere ideën?

Gr. Gerrit.

koenkamphuys
26-02-12, 18:19
Volgens mij zit je met Mile Marker 81 dan in de buurt van Islamorada. Zie Dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7859). Het Morada Bay Cafe staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Njit
28-02-12, 09:06
We hebben daar een nacht doorgebracht bij het Islander Resort. Die zit op Milemarker 81. Zie http://g.co/maps/wbc5x
Vanwaar je vraag? Slaap je op Islamorada? Of ben je op doorreis?

Wij zijn wezen lunchen bij het Morada Bay cafe. Moet eerlijk zeggen dat de locatie prima is maar de bediening was die dag niet veel soeps en het eten ook niet..

ingkie
28-02-12, 23:38
Tegenover het Islander resort ligt de " Lorelei Cabanabar". Een restaurant (ook met tafeltjes op het strand) met een bar waar elke avond live muziek is.
Wellicht bedoelt TS dit?
http://www.loreleicabanabar.com/banquets.htm

Even heel snel offtopic: hoe beviel Islander resort Njit? Wij Overnachten er 1 nacht.

Njit
29-02-12, 00:30
Off Topic: Zie hier wat foto's en een verslag van Islander: http://halloweenflorida2011.wordpress.com/2011/10/18/dag-18-dinsdag-18-oktober-little-havana-en-everglades-airboat-tour/

mhendriks
01-04-12, 16:30
Beste allemaal,

Over dik vijf weken zitten we op Duck Key. We willen dan graag een dagje met een propellorboot over de everglades varen. Waar kun je dit het beste doen en is dit een te overbruggen afstand vanaf Duck Key? Het is natuurlijk ook een flink stukje rijden.

De vorige keer zijn we ergens onder Kissimee op een meer geweest maar we willen nu dan wel een keer 'the real thing'.

Wie heeft er tips?
Groeten,

Martijn

Sinan&Sam
19-06-12, 14:47
Goedemiddag,

wij gaan volgend jaar naar Florida, ook naar Key West. We vertrekken vanuit Fort Myers, en volgens Google Maps kan ik dan kiezen uit 2 routes; bovenlangs via de 75/93 of onderlangs via de 41/90. Qua tijd scheelt het niet veel, maar de route onderlangs lijkt dwars door het natuurpark te lopen. Iemand ervaring met deze 2 wegen? We zouden graag de " mooiste " route willen rijden namelijk.

toornent
19-06-12, 15:13
Hoi,

Ik zeg via de 40. Via de I75 zie je niet veel. Het is een rechte weg. Via de 40 kun je vaak stoppen. Vanwege de stops doen wij er vaak langer voor.

Sinan&Sam
19-06-12, 15:51
Bedankt toornent, heb het gelijk even opgezocht en zag dat er inderdaad veel picknick stops zijn onderweg.

Melissa & Patrick
16-07-12, 18:45
Hoi,

Volgens jaar gaan wij naar de The Keys toe. Nu is mijn vraag: Welke van The Keys vinden jullie het leukst/mooist en waarom. Wij gaan sowieso naar Key West en Key Largo. Op Key West verblijven we 1 nacht, maar twijfel heel erg om er niet 1 nacht bij te doen.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Melissa

Njit
16-07-12, 18:49
Key West voor de sfeer. De andere Keys heb je mijns insziens weinig te zoeken tenzij je er wilt gaan duiken oid.

angelique100
16-07-12, 18:58
hier even een site waar je wat info per eiland kan vinden ,
http://www.thefloridakeys.com/


Wij kiezen voor Marathon (25 dgn) beetje in het midden van de keys en relatief veel winkels en restaurants
Daarnaast is Marathon kindvriendelijk en dat is met 4 kids natuurlijk belangrijk.
Zonder kids is denk ik Key West wel heel erg leuk, mooiste snorkelplekken vind ik toch wel Key Largo en Looe Key.
Big Pine key zijn we ook 2 weken geweest ook leuk (meer natuur) wat ook erg relaxt is, is Key Colony eigenlijk is het allemaal leuk.
:o

dacoster
19-07-12, 20:33
Beste, is het doenbaar om 1 dag uit te rekken voor the Keys?
Op mijn planning heb ik dus de activiteit snorkelen aan John Pennekamp Coral Reef State Park.
En dan nog Key West zelf, het dorpje lijkt me een echt gezellig Zuid-Amerikaans sfeertje, dus dat is waarschijnlijk wel een must-see?

Thrypa
24-09-12, 13:09
Ik ben er zelf nog niet geweest, maar ben ook bezig met een planning ^^
Naar wat ik tot nu toe gelezen heb, zou het jammer zijn maar 1 dagje de Key's te bezoeken (maar natuurlijk: wat wil je zelf he?).

Als je wil snorkelen (gaan wij ook doen in John Pennekamp) en naar Key West wil (gaan wij ook doen :P) dan ga je toch een drukke dag hebben :P
Key Largo tot Key West is zeker 2 uur rijden en dan stop je nog nergens op mooie plaatsjes zoals voor de Key Deer en Islamorada, ...

Wat ook relevant is, is van waar je vertrekt? Zoals wij van Orlando afzakken is het helemaal banaal maar 1 dag de Keys te doen, maar zelf vanaf Miami (waarbij de afstanden in 1 trek goed te doen zijn). Zou ik persoonlijk, na alles hier te lezen en op te zoeken toch een nachtje Key West boeken :)

rogzwanenburg
24-09-12, 14:24
je moet voor het snorkelen op John Pennekamp toch al gauw een ochtend of middag uittrekken en daarna nog naar key west is zeker ruim 2 uur rijden.wil je daar toch een beetje sfeertje proeven trek dan ook maar zeker 3 uur minimaal er voor uit.
Dan de lange rit weer terug, nou of dat genieten is dat betwijfel ik.Probeer een nachtje op Key west te blijven dan is het wel te doen.

Grapies
25-09-12, 20:24
Hallo Angelique,

Wat valt er voor de kids te doen in Marathon?

Thrypa
25-09-12, 21:39
Grapies, hier een topic met enkele fantastische tips!
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?10316-Marathon-Key

donk
26-09-12, 12:30
Hoi,
Wij gaan in de zomer van 2013 voor de eerste keer als gezin naar Florida. De tickets zijn geboekt en ook een aantal hotels. De eerste twee dagen verblijven we in Miami en daarna gaan we richting Key West. We willen daar tussen in voor twee dagen nog of naar Key Largo of naar Key Marathon. Wat raden jullie aan? We zijn met zessen (vier kids erbij) en willen graag ook met dolfijnen zwemmen en ik heb gelezen dat dit leuk is op Key Marathon dus op dit moment ligt onze voorkeur daar of zouden jullie toch naar Key Largo gaan?
Ik hoop dat iemand me wat advies kan geven.
Heidi

<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan het onderwerp waar het goed bij past: Eerste keer Keys.>>

Njit
26-09-12, 12:47
Vergelijk ook de hotelkosten. Op de Keys zijn er niet zoveel hotels. Wij hebben in 2011 bij het Islander Resort op Isla Morada geslapen.
Was ook aardig aan de prijs met $126 per nacht.

Welke dolfijnen zwemmen bedoel je? Er zit op Grassy Key het Dolphin Research Center.

http://static.findrentals.com/new_images/map_florida_keys_r1_c1.gif

donk
26-09-12, 13:05
Hoi,
Inderdaad moet ik nog de hotels vergelijken, dat heb ik nog niet gedaan. Ik dacht gelezen te hebben dat er het dolphin research center zit waar je met dolfijnen kunt zwemmen. Ook de turtle hospital lijkt me misschien wel iets om met de kids naar toe te gaan. Het snorkelen is misschien op key largo weer mooier maar ik weet niet of onze kinderen dat durven.

Njit
26-09-12, 13:14
Dolphin Research zit officieel op Grassy Key maar als adres hebben ze Marathon staan :) Wij zijn daar in 2007 geweest. Ze zijn wat minder commercieel ingesteld dan bijv. Theater of the Sea. Dat vond ik zelf wel prettig.

Zie ook http://rondreisflorida2007.wordpress.com/2007/05/24/dag-07-dolphin-research-centerkey-west/

moonlight91
28-09-12, 19:31
mijn moeder wil graag kaartjes versturen als we op vakantie zijn
....maar heb werkelijk geen idee, waar ik postzegels kan halen ,en waar we ze kunnen posten ...(begin daar zelf allemaal niet aan,dus heb er nog nooit op gelet )
ik ga er vanuit dat ze dat in het begin van de vakantie wil doen ,dus vandaar dat ik de vraag in het topic van Key West plaats
uiteraard zijn adviezen voor Orlando ook welkom hoor
(het postkantoortje in de everglades weet ik te zijn)

Teleton
28-09-12, 19:56
waar ik postzegels kan halen Er zijn maar liefst drie postkantoren: 4069 Langley Avenue, Key West, FL 33040, United States , 2764 North Roosevelt Boulevard Key West en 400 Whitehead Street Key West.

elstars
28-09-12, 20:02
Postzegels kun je in ieder postkantoor halen in Florida. Google op US Post en dan kun je het postkantoor zoeken dat het dichtstbij is. Je kunt daar ook je kaartjes op de post doen. Het is handig om de kaarten dan al geschreven te hebben: postzegels kopen , op de kaart plakken en meteen versturen. Soms kun je ook bij de receptie van een hotel je kaarten versturen, maar wij geven de voorkeur aan het postkantoor zelf, dan wordt de post meteen gestempeld en verder gestuurd.

moonlight91
28-09-12, 20:57
oke, dank jullie wel
het zal dan vast wel lukken
wij zijn daar zelf nooit mee bezig op vakantie, maar tja als er een 65+ meegaat :rolleyes:, dan word kaartjes sturen ineens heel belangrijk haha

*deze 2764 North Roosevelt Boulevard Key West zit 300 meter van ons hotel ...

Thrypa
30-09-12, 17:25
Ik heb ook nog een klein snorkel vraagje ! Ondertussen gaan we al 4 dagen naar de keys ipv 3 (en misschien nog meer, enkel de eerste 2 hotels zijn geboekt :P).
En aangezien we grote snorkelfans zijn: is het de moeite om een snorkel toer te doen in Key West? We gaan sowieso in het John Pennekamp snorkelen op Key Largo. Dus ik twijfel nog een beetje of 2 niet te veel is, zeker als er Key West qua snorkelen niet zoveel te zien is?

sjaakie
01-10-12, 20:31
Ik zou zeggen als je snorkelfan bent en toch ook een paar dagen op Key west zit zou ik daar ook zeker een snorkeltrip doen.
Je kan het dan bijvoorbeeld combineren met een zonsondergang op het water vanaf de catamaran, borreltje erbij en genieten maar.

www.sunsetwatersportskeywest.com (http://www.sunsetwatersportskeywest.com)
even klikken op Reef Snorkel dan zie je daar de Snorkel/Sunset combo staan.

ook aangeboden door www.furycat.com (http://www.furycat.com) daar kun je de combo vinden onder de rum & reggae sunset combo.

Wij zijn met beide partijen meerdere keren op pad geweest, allebei goed verzorgd maar wij vonden SunSet wat persoonlijker.
ENJOY!!!!!

moonlight91
02-10-12, 09:04
wij hebben over een kleine 2 weken een snorkeltour bij furycat op key west in de planning
we hebben er wel al eens een glassbottomtour bij gedaan
en die beviel prima bij hun
ik zal bij terugkomst een update doen over onze ervaringen

moos
08-10-12, 18:00
Beste allen,

Mijn vriendin en ik willen medio februari op vakantie.
Ons ideale vakantie is een warm land, zo min mogelijk cultuur (in de zin van musea/ gebouwen enz..), heel veel ontspannen/ snorkelen op mooie stranden en met de auto/ scooter door een mooie omgeving rijden.
Europa, Azie en de Antillen hebben we nu wel gezien, tijd voor iets nieuws.
Wij zijn allebei graag in de VS.

Is Key West geschikt voor ons en is twee weken voldoende om alles te zien/ te doen?

En zo ja; Als we op Miami vliegen en een auto huren, zijn de afstanden te overbuggen in twee weken?


Alvast heel veel dank.

sjaakie
09-10-12, 17:51
Hallo Moos,

Hier even mijn keuring voor jullie eisen voor een vakantie op de key,s (gebied miami/key lagro - key west, en alles daartussen in natuurlijk)

Een warm land : CHECK!! gemiddeld 24 gr en 8 zon uren per dag in februari

Veel ontspannen : CHECK!!

Snorkelen : CHECK!! John Pennekamp State Park Key Lagro ( www.pennekamppark.com (http://www.pennekamppark.com) ) Key West ( www.sunsetwatersportskeywest.com (http://www.sunsetwatersportskeywest.com) ) ( www.furycat.com (http://www.furycat.com) ) eigenlijk medio mogenlijkheden vanaf Key Lagro t/m Key West

Stranden : CHECK!! Bahia Honda State Park (www.bahiahondapark.com (http://www.bahiahondapark.com) ) Anne,s Beach, Sombrero Beach Marathon, Smathers Beach Key West ( www.floridakeystreasures.com/beaches/ (http://www.floridakeystreasures.com/beaches/) ) ( www.fortzacharytaylor.com (http://www.fortzacharytaylor.com) )

Met een auto door een mooie omgeving rijden : CHECK!! De US1 vanaf Miami naar Key West blijven wij na meerdere keren nog steeds Amazing vinden

Zijn de afstanden te overbruggen : CHECK!! de afstanden zijn voor amerikaanse begrippen heel goed te doen zeker als je 2 weken in deze streek verblijft en dus niet alles in een paar dagen gehaast hoeft af te raffelen.

Is twee weken voldoende om alles te zien/te doen : Heb tot nu toe alles bij elkaar zo,n 5 weken hier doorgebracht maar zou hier zo mijn leven kunnen slijten, maar 2 weken is een mooie tijd om de Key,s te kunnen ontdekken.

Ik zeg DOEN!!!

Op Key West verblijven wij bijna altijd op de volgende locatie : Villa Nomade ( www.islandnomade.com (http://www.islandnomade.com) )

Veel succes met jullie keuze

moos
10-10-12, 23:33
Haha, thanks voor de keuringSjaakie.
Mooi stukje. Daar kunnen we wat mee!

Its
13-10-13, 16:28
Wat is mooier cq. leuker snorkelen: john pennekamp zelf of Sundiver? Ik kom er even niet uit. Het leuke wellicht van Sundiver is dat je voor 10 dollar een onderwater wegwerp camera kan kopen.

Sjoerd2011
16-10-13, 14:57
In juni volgend jaar gaan we naar Florida en brengen we ook een bezoekje aan de keys. Maar welke key raden jullie aan?
uiteraard gaan we ook naar key west, maar we willen ook lekker kunnen zwemmen en ff relaxen.

Esther2013
16-10-13, 15:27
Om te zwemmen en te relaxen raden wij Bahia Honda State Park aan gelegen op Big Pine Key.

Je kunt ook zwemmen en een ligbedje huren op Key West bij Southernmost Beach Café

Zie ons reisverslag van afgelopen zomer:

http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl/2013/08/dag-20-15-aug-key-largo-key-west-vv.html (http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl/2013/08/dag-20-15-aug-key-largo-key-west-vv.html)

José
17-10-13, 16:39
Op Key Islamorada bezoeken wij altijd http://www.theaterofthesea.com om te zwemmen met dolfijnen of sealions.

kyra77
24-10-13, 09:46
Hoelang verblijven jullie altijd rondom the keys?
Las eerder op forum
key west met 1 dag genoeg.???

José
24-10-13, 13:20
Wij komen meestal tegen de middag aan op Key West en hebben daar dan een overnachting, de volgende dag in de loop van de ochtend vertrekken we weer en maken dan de stop in Islamorada.

kyra77
25-10-13, 00:36
Thanks en daar ook dus met de dolfins zwemmen ipv orlando etc

Digitalman
25-10-13, 08:02
Wij gaan inderdaad bij Theater of the Sea met dolfijnen zwemmen. O.a. Omdat je in Orlando al genoeg kunt doen, leek het ons qua spreiding handiger om dan op de Keys met dolfijnen te gaan zwemmen.

José
25-10-13, 15:33
Thanks en daar ook dus met de dolfins zwemmen ipv orlando etc
Wij vinden het zwemmen met dolfijnen daar (TOTS) leuker dan in DC (seaworld) maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Zijn één keer in DC geweest en inmiddels drie keer in TOTS Islamorada.

FloridaFrankie
03-11-13, 21:32
Twee keer DC (Orlando) geweest, wat een fantastische ervaring. Dit jaar voor het eerst naar TotS geweest, ook een absolute aanrader, maar heel anders. Kleinschaliger, veel leuke dierenshows, niet zo massaal en professioneel als Seaworld/ Discovery Cove. Maar dat heeft absoluut z'n charme, veel persoonlijke aandacht. Kan moeilijk kiezen, beide op een andere manier de leukste ;-))

Maar de vraag gaat over de leukste key: onze ervaring: hoe verder naar het westen, hoe sfeervoller. Key West is leuk voor een (paar) keer, de echte (?) eilandsfeer hangt rond Marathon, Islamorada, ... Prachtige vakantie gevierd op Key Colony Beach.

Ta2 Gerrit
03-11-13, 23:13
Knap hoor, de vraag is welke Key raad je aan en het eindigt weer met de discussie waar je het beste met dolfijnen kunt zwemmen :p, iets waar TS niet eens om gevraagd heeft. Alle Key's zijn om diverse dingen leuk om aan te doen, maar het meeste vermaak ligt toch op Key West, de Key.

Zwemmen met dolfijnen kan geweldig in de Golf van Mexico, op grote afstand, zonder daarbij de dieren te gebruiken als circusdier.

Nicktim
25-01-15, 22:54
vissen
hoi! Mijn man en ik blijven 3 nachtjes in september op Islamorada en we willen daar gaan vissen. Mijn man is echt een fanatiek sportvisser en zou graag veel verschillende ( en vooral grote ) vissen willen vangen. Iemand dit al gedaan en tips over goede charters en/of kapiteins? Via groupon staan er ook nog wel eens aanbiedingen, maar mijn man is een kenner en met een toeristen bootje mee om een klein visje te vangen, maar vooral veel zo'n vangen is niet echt zijn bedoeling ;-). Dankjewel!

angelique100
26-01-15, 11:07
Wij huren zelf altijd een boot en gaan dan de Gulfstream op maar je kan natuurlijk ook met een captain mee voor een privé trip. September is een rustige periode op de Keys als je naar de haventjes gaat zul je genoeg Captains zien waar je in overleg mee mee kan. Je zou eens bij Doug Kelly kunnen informeren (Marathon) maar er zijn er zo ontzettend veel meer. Wij hebben zelf (standig) al van alles gevangen, Dolphins (heel vaak en veel) alle veel voorkomende haaien, Grouper (regelmatig) Tuna (3x) Wahoo, Barracuda's alle soorten snappers en nog heel veel meer zelfs 1 x een Tarpon. Wij gaan niet alleen de zee op maar ook regelmatig naar de Bay side. (zijn wel eens naar Flamingo gevaren). Wij huren zelf altijd bij https://www.keysboatrental.com/keys-information/keys-fishing op deze site staat ook veel info over waar op te letten bij het zelf varen en welke vissen er zijn welke periode. Als ik me niet vergis kost een privé trip tussen de 1000 en 1500 ex tip (word ook je vis schoongemaakt). Geen vis is niet betalen (maar je vangt altijd wel). Ik weet niet wat het kost als je onderhandeld over de prijs in een rustige periode. Mocht je zelf een boot huren: wij nemen meestal de Angler 230 maar hebben ook wel eens de Ranger genomen dan kun je zowel naar de Bay als naar de Gulfstream (als het water heel kalm is) (met de Angler gaat dit zeker heel goed ook met flinke golven) Ik zou gewoon alvast een beetje rondkijken op internet en daar besluiten met wie je mee gaat het moet tenslotte ook een beetje klikken met de Captain..en er zitten best vreemde types bij :)

Nicktim
26-01-15, 20:47
Dankjewel Angelique! Dat is natuurlijk ook een optie, zelf een bootje huren. Nadeel daarvan is dus wel dat je zelf al je visspullen mee moet sjouwen, haha. Op zo'n begeleide charter is de vergunning, rods&reels, aas en de kennis van de kapitein wel aanwezig. maar als ik het prijsverschil zie!! Jemig, voor ca. $1100,- p.p. ben je dan 1 dagje onder de pannen. En zelf een bootje huren is 'maar' $295,- voor een dag, per boot (!). Hmm, toch nog even goed in verdiepen dus.
Brachten jullie eigen hengels mee uit Nederland of huurde/ kocht je daar iets?

angelique100
27-01-15, 00:35
Wij nemen zelf de hengels mee, wij hebben de eerste keer dat we naar de Keys gingen hengeltjes gekocht bij de Kmart en die hebben we nog steeds, waren hengels van 12 $ per stuk (onverwoestbaar) en we gebruiken daar Okuma molentjes bij ook van de Kmart. Ik weet dat je eventueel ook (zee) hengels kan huren voor weinig bij keyboatrentals mochten jullie je eigen spulletjes mee willen nemen moet je dit even checken bij de vliegtuigmaatschappij of je deze mag meenemen, soms mag het als handbagage soms moet je deze inchecken(gratis) of moet je ervoor betalen of is het gratis maar ipv een koffer. Ik doe de hengels dan in een snowboard tas met een paar hockey sticks voor de stevigheid en dan tape ik het in, maar je kan ook gewoon een koker gebruiken of een speciale tas (voor die paar dollar hengels van ons doe ik dat niet). vergunning voor een paar dagen zijn de kosten niet kun je ook halen bij de Kmart. Het leuke van de Keys is dat wanneer je een bait en tackel winkel inloopt je advies krijgt voor de komende 10 jaar. Je moet wel ongeveer rekening houden met 150 $ aan benzine wanneer je naar de Gulfstream gaat. Voor beide is iets te zeggen...natuurlijk is het ook wel heel fijn om een captain bij je te hebben..is het voor 1 dagje dan is het prijs verschil het overwegen waard mocht je meerdere dagen gaan vissen zou ik zelf gaan varen. Ik denk wel dat je kan onderhandelen met de captain het is tenslotte heel rustig in september. Wat ook heel leuk is..je eigen gevangen vis meenemen naar het restaurant daar afgeven en daarna krijg je het geserveerd. (In Nederland eet ik nooit vis maar daar is het heerlijk vooral de Mahi Mahi (Dolphin).:up: )

Maria1977
14-01-16, 15:14
Ga ik even later terug lezen, wil binnenkort graag richting de Keys

cindy74
14-01-16, 22:21
Je kan niets met key west vergelijken ! Andere keys zijn mooi en je kan op elke key wel iets verschillend vinden maar key west is het wildere amerika vind ik . Islamorada om de tarpon feeding en het snorkelen met een catamaran , bahia honda om de oude brug en het fabelachtige strand en key largo om het john pennekamp park . Daartussen is het genieten van de prachtige uitzichten .