PDA

Bekijk Volledige Versie : Het weer in Florida / weersverwachting



Pagina's : [1] 2 3

yviera
22-09-04, 20:50
Nu met al die orkanen :oops: vraag ik me af of het nog wel warm is daar in Orlando, is er nog wel zon of regend het de hele dag. Ik bedoel ik ga er wel een beetje heen om bruin te worden :wink: ???????

Bye Bye xxx yviera

Cees
22-09-04, 21:28
Nu ik ben er nu het is hier de heledag 30/32 graden
Maandag en dinsdag was 40/graden hier te warm vind ik.
Maar nu is wat wind en gaat het goed je kan nu goed buiten zijn.

Cees

Ebelix
22-09-04, 21:53
In Florida is het zelden koud. Zelfs in de winter is het bijna altijd 20 graden plus. 8)

madagat
23-09-04, 09:25
Wij gaan "altijd" in oktober. Gewoon een zeer lekkere temp. en veel zon =D>

Patje Deur
06-10-04, 10:35
Ben net een week terug.....hoogste temp die ik gehad heb was 36 graden. laagste 26 graden. Dus zon voldoende

rvd4always
18-10-04, 03:34
Kijk voor klimaat in Florida op: http://www.hm-usa.com/climate/fl.html

:arrow:

Karin
30-10-04, 23:51
Je kunt het weer iedere dag bekijken op http://www.weather.com
Typ dan bij plaats in: Orlando, Florida (of een andere plaats in plaats van Orlando), je krijgt dan het huidige weerbericht en dan van de komende 14 dagen!! :D

Njit
09-11-04, 14:10
Het weer voor de komende maand in Orlando, Florida (http://www.weather.com/weather/monthly/USFL0372)

Planetx
10-11-04, 17:11
het weer van 16 oktober tot 7 novemeber was buitengewoon goed een enkel druppel buitje gehad

Edtje
12-11-04, 00:41
Ik zat van 17 okt tot 6 nov in florida, en alleen in Miami heb ik regen gehad.. Was alleen niet een enkel druppeltje, de straten stonden blank en de mensen kwamen al "wildwaterrijdend" voorbij.. :lol:

Gerard
20-11-04, 01:06
We zijn afgelopen maandag teruggekomen na een verblijf van 18 dagen in midden en zuid Florida. Het was fantastisch weer. Elke dag zon, heel weinig bewolking en een temperatuur van rond de 85 graden farenheid (overdag) en rond de 70 graden farenheid 'snachts. We hebben twee keer een klein miezerig buitje gehad. We hebben bijna altijd in een korte broek gelopen. Alleen in de everglades, in verband met de musquitos, hebben we een lange broek en een shirt met lange mouuwen aangedaan.
Veel plezier daar over een paar weken.

van Hugten
20-01-05, 13:45
Wij...mijn man en ik, willen in oktober een rondreis maken door Florida met fly2florida. Hier zit ook een cruise van 8 dagen bij richting St.Maarten, maar nu gaat het ons om het weer daar. Zijn er dan niet veel thunderstorms of orkanen. Daar hebben we eigenlijk nog niet goed over nagedacht en hebben we nog geen informatie over gevonden. Voor ons de eerste keer in Florida...zijn dus erg benieuwd.

Dré en Gita.

Ebelix
20-01-05, 13:52
Over het algemeen is het weer in oktober goed. Alleen is het dan wel het orkaaseizoen aan de gang. Het ene jaar zijn er geen orkanen en het andere jaar (zoals afgelopen jaar zijn er erg veel orkanen. Beter is om in november of in het voorjaar naar Florida te gaan.

Daniel
20-01-05, 14:47
Hallo Dré en Gita,

Welkom op het Florida Forum!

Over het weer in oktober hoef je je idd geen zorgen te maken; dat zit wel goed. Ebelix heeft gelijk wat betreft Hurricane Season; dat loopt van 1 juni tot 30 november. Afgelopen jaar was een zeer extreem jaar wat betreft hurricanes; was ook voorspeld. Voor 2005 is gelukkig een veel rustiger jaar voorspeld. De kans dat je een hurricane zal treffen in oktober is dus niet zo heel groot...

Veel plezier!

Daniel

b.a
20-01-05, 15:17
dat loopt van 1 juni tot 30 november. Afgelopen jaar was een zeer extreem jaar wat betreft hurricanes; was ook voorspeld. Voor 2005 is gelukkig een veel rustiger jaar voorspeld. De kans dat je een hurricane zal treffen in oktober is dus niet zo heel groot...

russies rolette ? :lol:

bertvlug
28-01-05, 17:44
Beste Dre en Gita,

De afgelopen 2 jaar zijn wij in oktober in Florida geweest (daarvoor enkele keren in het hoogseizoen en ook een keer in mei). Ik kan niet anders zeggen dan dat oktober een uitstekende periode is, over het algemeen is de "storm periode" voorbij (bij ons bezoek vorig jaar wel ontzettend veel schade gezien !) en het weer is perfect niet zo "bloed heet", maar lekker tussen de 20 en 25 graden (gemiddeld).
Ook is het niet zo druk bij allerlei attracties, dus geen lange wachttijden, omdat het een rustiger periode is zijn ook vaak de hotel prijzen aantrekkelijk. M.a.w. een prima periode om in Florida rond te reizen.
Veel plezier !!!

Met vriendelijke groet,
Bert Vlug

Bob
31-01-05, 19:14
Kan er iemand iets vertellen over het weer in Florida medio september? Wij vertrekken zelf 3 september. Ik hoor en lees hier verschillende ervaringen over. Regent het nu dagelijks en is de luchtvochtigheid extreem??

knaapje
31-01-05, 19:28
Als je op www.weather.com (http://www.weather.com) kijkt kan je het weer van de afgelopen jaren per stad zien.
Eigen ervaring: goed weer, niet te heet, kan regenen en er kan een orkaan langs komen.
Gemiddeld genomen prettiger weer dan in juli, augustus.
Behalve als er toevallig een hevige orkaan is, goed te doen.

Goede reis
Knaapje

Monique
01-02-05, 13:55
Wij zijn vorig jaar 4 September gegaan. Je zit idd wel in het orkaan seizoen maar zo extreem als vorig jaar schijnt het normaal niet te zijn.
Qua luchtvochtigheid vind ik het de eerste paar dagen even wennen, vooral als je een flink stuk moet lopen, maar daarna is het geen enkel probleem.
Tip; de temperatuur is overal heerlijk maar in restaurant etc kan de airco vol aan staan, neem dan een vest of trui mee. De omgekeerde wereld, buiten in korte broek en shirt, binnen liever met trui!!
Wij hebben regelmatig een buitje gehad, maar dat duurde zomaar 5 minuutjes. Je hebt er niet echt last van, soms is het zelfs heerlijk aangenaam.

nikki
18-02-05, 00:04
Al jaren dromen we van een rondreis door Florida maar wegens omstandigheden is het er nooit van gekomen. Dit jaar willen we er eindelijk werk van maken onder het motto "nu of nooit". Wegens verlofplanning op het werk kunnen we echter enkel in juni gaan. Nu heb ik al op veel plaatsen gelezen dat in juni het regenseizoen begint en dat schrikt me dan weer af. Zijn die regenbuien echt zo erg in juni? Moeten we onze droomreis ervoor laten?

Graag reactie van mensen die ervaring hebben met Florida in juni. Alvast bedankt!

Petra/VS
18-02-05, 02:04
In juni zullen er in de late middag soms buien zijn, maar over het algemeen is het dan nog niet zo vochtig als later in de zomer. Je schrijft niet wanneer in juni, maar vooral begin juni is het nog vrij aangenaam. Tegen het einde van de maand is de ware zomer meestal echt begonnen, wat vochtige warme dagen en een snelle onweersbui betekent. Ik zou er nooit een vakantie voor laten, je doet even een cape aan terwijl het regent en gaat daarna vrolijk weer verder.

Daniel
18-02-05, 12:06
Je merkt zeker op een bloedhete dag dat een bui voor wat afkoeling zorgt... Zolang het niet te lang duurt vind ik het niet erg!

petra
18-02-05, 12:17
Ja, lachen, vorige keer dat wij daar waren en lekker bij Epcot rondliepen.....en op een gegeven moment een of andere attractie ingingen...kwamen er toen uit en...mega regen...rennen naar de auto,we waren zeiknat tot op m'n ja tot zover, met de verwarming in de auto aan naar huis gereden en toen waren we weer droog :lol:

Hedwig
21-02-05, 16:17
Ben zo'n 10 jaar geleden in Florida geweest van half juni t/m eerste week van juli. We hebben op Kennedy Sp Cnt wel een kleine roldonder meegemaakt maar regendagen niet. Wel af en toe een korte bui. Maar met een temp van +/- 28 C ben je die in 10 minuten weer vergeten, en is er zelfs niets meer van te zien.

Lisa
26-02-05, 13:22
Wij hebben afgelopen Juni een rondreis (fly-drive) gemaakt in Florida. De temperaturen konden al aardig hoog worden! Het was eigenlijk altijd wel 35 graden en soms liep het tegen de 40 graden aan. Ikzelf had er niet al te veel last van, je moet gewoon genoeg drinken en het lekker rustig aan doen; het is niet voor niets vakantie! (alleen, als je auto de hele dag in de zon heeft gestaan is ie loeiheet als je er weer in moet, aaargh..)
We werden op de 'wheather-channel' steeds bang gemaakt dat het de volgende dag rot-weer zou worden ('thunderstorms, rain...') maar dat viel hartstikke mee. Sterker nog, we hebben prachtig, warm en zonnig weer gehad met misschien maar 2 keer een buitje in de na-middag.
Natuurlijk is niets zo veranderlijk als het weer, maar komt goed!!

Michel van R
03-04-05, 21:09
Hallo,

Wij zij van plan om eind juli begin augustus naar Florida te gaan. We weten dat dat warmste maanden zijn.

Onze vraag is eigenlijk of het dan wel te doen is gezien de warmte. Wij kunnen in verband met de bouwvak niet op een andere datum. We twijfelen dus. Wie heeft ervaring en tips. Behalve veel water drinken.

Michel

knaapje
03-04-05, 21:38
Zo vroeg mogelijk naar de parken gaan, in de middag naar hotel even op de airconditioned kamer en/of aan het zwembad bijkomen en om een uur of 6 weer terug naar hetzelfde of een ander park om nog e.e.a. te doen en van het vuurwerk te genieten.
Ik ben er zelf eens de eerste week van augustus geweest en het was er toen zelfs voor Floridiaanse begrippen heet zo'n 40 graden C. Je hebt dan wel kans op een grote plensbui per dag.
Maar ja beter als regen in Nederland.

Goede reis
Knaapje

petra
03-04-05, 22:26
He Michel, wij gaan ook in de bouwvak, en ik vind niets lekkerder dan zo'n heeeeerlijke warme dag. Je neemt gewoon een flesje water mee, wat je overal bij de waterfountains kunt vullen, ennu wat knaapje zegt over de plensbui...even afkoelen :lol: Gaat wel lukken hoor, geniet ervan

Ebelix
03-04-05, 22:51
Heel veel water drinken en een petje dragen dan lukt het allemaal wel.

Veel plezier.

Michael66
04-04-05, 02:38
Ik ga ook in "ons" hoogseizoen, van 8 tot 29 juli. Vorig jaar zelfde periode. Is me allemaal behoorlijk meegevallen. Wel zijn we steeds op tijd op pad gegaan (9.00 uu starten in de parken) en op het heetst van de dag meestal de koelte van een overdekt iets opgezocht (mall of zo). Een goed hotel of een villa met een zwembad is dan geen overbodige luxe, want na een dag met behoorlijk hoge temperaturen vind ik niks lekkerder dan een zwembad inplonzen om lekker af te koelen. Elke dag als we "thuis" kwamen in onze villa stond m'n zoon binnen 10 tellen (niet overdreven) na binnenkomst al in z'n zwembroekje klaar voor de achterdeur om het zwembad in te duiken.

Wel is het eel belangrijk om ontzettend veel te drinken. Wij nemen altijd zo'n 6-8 halveliterflesjes mee de parken in en kopen onderweg nog het een en ander. Tip: als je de mogelijkheid hebt, zet dan 's avonds 2-3 flesjes met water in de diepvries (wel dopje opendraaien anders scheurt'ie open). De volgende dag neem je die flesjes dan bevroren mee, naast een paar andere normaal gekoelde. De diepgevroren flesjes houden de andere flesjes langer koel, en in de middag zijn ze ontdooid en heb je ook nog lekker gekoeld water.

ekkie50
04-04-05, 09:41
Voldoende drinken is erg belangrijk; altijd 1 of meerdere flessen meenemen waar je ook naar toe gaat. De regel is: als je tong droog aanvoelt, ben je eigenlijk al te ver uitgedroogd. Ergo, voorkom dat.
succes

Petra/VS
05-04-05, 01:39
Wij zijn tot nu toe vrijwel altijd (inmiddels ontelbare keren) in juli of augustus geweest. Het kan inderdaad flink warm en vochtig zijn, maar persoonlijk vind ik dat wel lekker. Het is echt subtropisch.
Ik heb het in Florida ook nooit zo warm gehad als twee zomers geleden in Louisiana, daar was het echt niet te harden.
Ik zou gewoon lekker gaan!

Neilz
07-06-05, 10:04
Als ik zo alle weersvoorspellingen bekijk, dan is het de komende weken slecht weer in Florida... Er word veel regen en onweer voorspeld... Is dat altijd rond deze tijd in Florida? Is het een overdreven voorspelling?

Carlo
07-06-05, 17:35
bij bijv. weather.com staat dat er iedere dag thunderstorms zijn. Dat betekent over het algemeen dat aan het eind van de dag een hoosbui voorbij komt met gigantisch onweer en dat het na een half uurtje weer droog is. Het is dus niet zo dat het de hele dag regent zoals hier. Overdag kun je dan stapelwolken hebben, af en toe is het de hele dag bewolkt maar de temperatuur is altijd rond de 30 graden. Valt meestal dus wel mee

jeepee75
07-06-05, 22:52
Zoals je ook al in bovenstaand bericht kunt lezen heb je vooral in het hoogseizoen bijna dagelijks last van een fikse onweersbui gepaard met een flinke regenbui , maar dat is meestal tegen de avond en dat is na een half uur weer over.
Tenminste dat was zo toen wij daar waren (in augustus).

Michael66
10-06-05, 21:21
Vorig jaar juli werden we een keertje 's nachts wakker van het geluid. Er trok een enorme bui over die de straten letterlijk geheel blank zette. We hebben met z'n tweetjes met verbazing staan kijken naar de enorme hoeveelheden water die naar beneden kwam. En toen viel de stroom ook nog eens uit .... Alles bij elkaar heeft het een dik uur gestort.

mscarrot
12-06-05, 23:38
Ben net 1 dag terug ......laatste week heeft het in Naples/key Largo en Miami bijna constant geregend....... afgelopen vrijdag was het helemaal een wolkbreuk boven Miami....

maar ik klaag niet, toch nog een lekkere temperatuur hoor......, en ik heb ook nog 2 weken mooi weer gehad dussss... :D geloof dat het hier in nederland ook geen stralend weer was toch???

Het kan gewoon tegen zitten, dat kan overal, maar je hebt vakantie en dat lijkt mij al genoeg :wink:

meisje
13-06-05, 12:39
Wie heeft het wel eens meegemaakt dat er een weeralarm is afgegeven in Florida. Wij gaan in augustus en in die tijd zijn er natuurlijk best veel orkanen.
Nu vraag ik mij af hoe het gaat als je uit een gebied weg moet. Wie heeft dit al eens meegemaakt? Het lijkt mij heel erg eng!!

Alvast bedankt,
meisje

mickey
13-06-05, 14:31
hoi meisje
Wij waren er toen hurrikane Andrew over Florida raasde.Toe wij s'morgens wakker werden waren ze bezig met het dichttimmeren van de ramen van onze kamer.Wij moesten toen evacueren naar een school in de buurt waar we vervolgens 1 nacht moesten verblijven.Van de storm zelf hebben wij haast niets gemerkt omdat de gymzaal waar we in verbleven onder de beg.grond was,maar je doet natuurlijk geen oog dicht.Wij weten nu dat waneer er weer zo'n voorspelling is,wij onze koffers pakken en ergens anders naartoe rijden want zo'n hurrikane is vrijwel altijd plaatselijk.

Eric
13-06-05, 18:45
Ja, wij zijn nog 3 dagen in key West gebleven toen, maar de vierde dag moesten we weer richting Miami, en precies zoals je zegt, gewoon onvoorstelbaar wat die wind kan aanrichten.
Heel homestead gewoon plat, en overal colones militairen en helicopters.
Eric

Window
19-06-05, 22:58
Nouja, in de zomer is het gewoon regenachtiger dan in bijvoorbeeld de winter... maar het is meestal maar een uur of twee uit je dag, en na de bui droogt alles vrij snel op. Het verschilt wat dat betreft echt heel erg van Nederland.

mscarrot, dat is inderdaad wel pech dat het net toen zo geregend heeft, maar 1 ding is zeker: Floridiaans onweer is ont-zet-tend mooi!

kiek
30-07-05, 15:56
Hoi ik vertrek 8 aug. met mijn kids nr florida voor een fly drive van orlando naar orlando.
Ik heb erg mooie foto's gezien op het forum van tropische stormen.
heeft iemand tips wat ik het beste kan doen als ik in zo'n storm met de auto terecht kom? (ik heb het niet over orkanen)

:(

knaapje
30-07-05, 18:31
Hetzelfde wat je hier zou doen als je onderweg bent.
- Als je weet dat je onderweg problemen kunt verwachten niet gaan of wachten.
- Als het je onderweg treft, voorzichting rijden. Je ziet werkelijk geen hand voor ogen doordat het niet alleen regent, maar je vanaf het hete wegdek ook nog stoomvorming krijgt. Bij de eerste de beste McDo, Denny's of zo stoppen en betere tijden afwachten.

Maar hopelijk is het, zoals meestal in Florida, gewoon goed weer met af en toe een bui(tje).

Goede reis
Knaapje

loef1900
30-07-05, 21:01
Inderdaad niet rijden met zulke omstandigheden en die zullen ruim van te voren bekend zijn - je zit niet plots in een storm. Bij een naderende storm of orkaan wordt het breed uitgemeten in alle media.

kiek
31-07-05, 04:05
:oops: Dank je wel voor de reacties. Dat van die stoom is nieuw voor me. Omdat ik alleen reis met twee kinderen vind ik het prettig om vantevoren een aantal risico's uit te sluiten en te bedenken wat ik in bepaalde situaties het beste kan doen. Er zit immers geen andere volwassene naast me om mee te overleggen. De kinderen en ik kunnen niet wachten tot we vertrekken. De jongste verheugd zich op de dolfijnen en de oudste op de krokodillen en mama op disneyworld en de witte stranden..
en die stormen die overwinnen we wel!!!

AstridV
30-09-05, 01:08
Hallo Orlandofans,

Ik had even wat vraagjes; hoe is het weer in oktober/november?
Welke maand kan ik beter gaan? Is het wel de moeite waard om in 1 van deze 2 maanden te gaan?
En hoe laat word het donker in deze 2 maanden? Misschien een rare vraag, maar als het langer licht is kan je veel meer zien en dus ook meer genieten.
Wat is beter 2 of 3 weken? Ook als je geen pretparken wil gaan bezoeken, kan je je dan wel vermaken?
Vast harstikke bedankt voor jullie reactie's

Groetjes,
Astrid

Ebelix
30-09-05, 10:00
Astrid,

Welkom op het forum.

Hierbij een kleine opsomming van antwoorden.

Florida heeft een sub tropisch klimaat. Dit betekend dat het hele jaar de gemiddelde temperatuur boven de 20 graden is. Ook in oktober en November is het heerlijk weer en kan je lekker in je korte broek rond lopen. Alleen kan het 's avonds koeler worden dat een lange broek en een vestje soms nodig zijn. Een vestje heb je zo wie zo nodig in restaurants. Daar is het altijd koel door de airco's.

Er zit niet veel verschil tussen oktober en november. De temp zal in oktober iets beter zijn maar het ligt allemaal in dezelfde range. Het is om 18.00 uur donker. In de parken maakt het niet uit of het licht of donker is. Er wordt genoeg licht geproduceerd om alles te bekijken.

In de omgeving van Orlando is veel meer te doen dan alleen maar de parken. Ik heb afgelopen mei 2 weken in de omgeving van Orlando gezeten en geen park bezocht. Deze 2 weken hadden ook makkelijk 4 weken kunnen zijn en dan hadden we nog tijd te kort om alles te bezoeken.

Wat je wel nodig hebt is een auto. Zonder auto ben je verloren in Amerika.

Al jou vragen zal als een beantwoord op dit forum. Neem de tijd om het door te nemen en je zal voldoende tips tegen komen voor een vakantie zonder pretparken.

Eric
30-09-05, 10:43
Hoi Astrid.
Aan het uitstekende antwoord van Ebelix wil ik nog even toevoegen dat oktober en november relatief droge maanden zijn, weliswaar heb je nog een kans op hurricanes, maar de kans op geheel droge dagen is veel groter dan bv juli / augustus.
In november is het aanzienlijk rustiger in de parken dan in oktober.
Succes, Eric

loef1900
01-10-05, 01:53
April en november worden vaak aangeraden als ideale vakantie maanden qua weer, hurricanes, natuur en insecten.

millhill
02-12-05, 12:57
Astrid,

Wij (gezin, 5 personen) zijn dit voorjaar naar Florida geweest. Villa in Davenport gehuurd (30 min van Orlando). Van eind april tot medio mei en heerlijk weer gehad, weinig regen en temperaturen tussen 22 en 28 graden Celsius.
We hebben drie parken "gedaan"; Seaworld, Kennedy Space Center en Universal Studio's. Maar ook zonder de parken is er veel te doen!
Je kunt diverse uitstapjes maken; naar de west-/oostkust, houd dan rekening met de reistijd (1-1,5 uur), naar Malls en Outlets (als je van winkelen houd maar ook leuk om "te beleven"). Tip: Ga naar het kantoor van de "AAA" (Amerikaanse ANWB); heel veel folders en en gratis "handboek" met heel veel adressen, leuke plaatsen om te bezoeken en (wegen-)kaartjes. Belangrijkste: geniet van het weer, verwerk alle indrukken en relax!

jolanda0404
05-01-06, 22:12
We zijn van plan om in juli voor het eerst naar Florida te gaan. Nu hoorden we dat het er dan erg heet is (kan zijn) en werd het afgeraden er dan naar toe te gaan. Wij zijn Zuid-Franse temperaturen van tussen de 30 en 35 graden gewend. Kan iemand iets vertellen of het prettig vakantie vieren is in de maand juli?

Stephanie
05-01-06, 22:21
wij waren er de laatste week van september , en het was er toen toch ook nog heeeeeeel erg heet hoor!

Trainspotters
05-01-06, 22:34
Hallo Jolanda,

30-35 als Zuid-Frankrijk?? Tja dat nou ook weer niet.
Zover ik me kan herinneren is Sud de France heet maar droog.

Florida is ook heet tot zeer heet. Maar vochtig, zeg maar heel erg vochtig.

Natuurlijk scheelt het enorm waar men zich in de staat bevindt.
Laten we het erop houden dat de dagtemperatuur schommelt tussen 35-45 graden. Dat de luchtvochtigheid enorm hoog is ergo je iedere dag wel een tropische bui op je kop krijgt.

Met een uitgekiende planning is het heel goed te doen, je moet geen Hollandse instelling hebben daro (veel doen in weinig tijd).
Vermijdt de attractieparken tussen 12:00 en 16:00, ga liever even zwemmen of shoppen in 1 van de vele ge-aircode malls. en keer daarna terug. Koop een waterverstuiver voor de noodzakelijke verkoeling. Je weet wel een handzame electronische windmolen met een handig waterreservoir. Bij naderende oververhitting richt je de molen op je gezicht en pomp wat water omhoog. Lekkerrrrrrrrrrrrrr.

groet
Trainspotters

ilonakuijten
05-01-06, 22:36
Hey,

Wij zijn vorig jaar in juli augustus geweest.
Wij vonden het erg warm, je zweet je eigen kapot.
Wij gingen 's middags altijd even terug naar het hotel om af te koelen.

groetjes

ilona

A3
05-01-06, 22:58
Wij zijn 7 keer in Florida geweest, waarvan de laatste keer (2004) in augustus. Het was toen zo warm dat we gezegd hebben: dat doen we niet meer.

In 2006 gaan we weer. In Juli................ (het virus is ongeneeslijk!)

MVG
A3

Fotoed
06-01-06, 13:56
Komende zomer voor de 4de keer naar Miami in Juli, en inderdaad het is warm maar als je jezelf een beetje in toom weet te houden en niet te druk maakt is het zeker te doen, je moet je tijd een beetje plannen naar de warmte, dus niet overdag gaan winkelen op straat maar in een van de heerlijke winkelcentra, lekker zwemmen overdag en s'morgens of s'avonds leuke dingen doen

knaapje
06-01-06, 16:08
Vooropgesteld dat ik niet zo'n liefhebber van echt hoge temperaturen ben,
zijn mijn ideeen over de reistijd voor Florida (Orlando) :
Eind april en mei heerlijk
Juni ook goed
Juli en augustus bloedheet en nat. Dikwijls wel maar een hevige bui per dag, maar dan heb je er ook een. Je begrijpt dan ineens waarom die waterafvoeren in de stoeprand zo groot zijn.
September goed, maar verhoogd risico op hurricanes.
Oktober heerlijk, want minder risico op hurricanes.
November viel mij wat tegen.

Kan natuurlijk van jaar tot jaar verschillen en ieder zijn eigen smaak.

Kijk ook eens naar de weerstatistieken op www.weather.com

Knaapje

mattrob
07-01-06, 16:47
Afraden om in juli te gaan lijkt mij wat overdreven :lol: ! Ik denk dat veel families weinig keus hebben als ze een leuke periode (zeg 3 - 4 weken) willen gaan, net zoals wij. Ik zou liever in een andere periode gaan, vanwege het weer, maar het is niet anders.

In juli is het inderdaad erg warm, maar voornamelijk erg vochtig, zodat het zweet de hele tijd over je hele lichaam loopt, anders dan Frankrijk dus. Wij zijn afgelopen juli geweest en de 2 jaar daarvoor in juli. Wij hebben heerlijk genoten, en het weer was een ondergeschikte factor in het geheel, maar wel duidelijk aanwezig.

De bovengenoemde adviezen zijn goed om rekening mee te houden, al hebben wij ons daar niet echt aan gehouden (tenminste niet het tussen de middag weer terug gaan). Wel moet je natuurlijk goed afkoelen steeds, maar de attracties zijn allemaal binnen en in de airco. Dus dat is goed te doen.

Wat ik boven in de opmerkingen nog mis, het is ook redelijk druk in de parken. Dus vroeg naar de parken gaan, dan mis je de grootste drukte, die zo vanaf 11:00 - 12:00 uur.

Om een idee te krijgen, neem onze weblog maar eens door !

Ook niet onbelangrijk, in juli zijn over het algemeen ALLE attracties open (dus geen sluitingen voor opknapbeurten en zo) en zijn er heel veel shows. Juist omdat het druk is, is er veel te doen. Dat is natuurlijk ook wel weer leuk. De waterparken zijn bijvoorbeeld om en om gesloten in de winter/herfst periode (ik geloof allebei 3 maanden of zo). Daar heb je dus in juli normaal gesproken geen last van. Dus ook genoeg voordelen in de zomer :wink:

marisca
12-01-06, 18:44
oktober is perfect ook niet te druk en niet te heet gaan met die banaan zou ik zeggen vooral als je niet aan schoolvakanties vast zit met kinderen.geen duur seizoen en mei is ook een mooie periode.orlando zonder parken raad ik af,het is te mooi om allemaal te zien dus zou ik wel wat bezoeken ,en winkelen is ook heerlijk daar vooral florida mall.doe je makkelijke schoenen maar aan.

Jill
16-01-06, 16:11
Wij zijn verleden jaar in maart geweest en toen was het lekker begin in de 20 graden. De vochtigheid was ook nog niet zo hoog dus kon gewoon een jeans aandoen zonder plakkerig gevoel :). In oktober zijn we ook geweest (laatste 2 weken) en dat was ook goed te doen. Wel warmer dan in maart maar de vochtigheid viel ook goed mee. In september is het niet alleen warm maar ook ontzettend vochtig. Onze voorkeur gaat dus uit naar begin of na de zomer al stoor ik me er niet echt aan aangezien we toch altijd in de airo zitten (behalve dan aan het zwembad of strand, maar ja dan hang je toch int water).

Jill
18-01-06, 13:14
HAi Astrid,

ik ben de laatste 2 weken van oktober 2005 naar Inverness geweest (ligt een uur rijden links van Orlando) en kan zeggen dat het weer uitstekend is hoor. We hebben lekker aan de pool en opt strand gelegen en van de vochtigheid hadden we nauwelijks last. Het was lekker rokjes weer en 's avonds kon je een vestje aandoen. Maar dit hangt af wat voor een koude beer je bent natuurlijk. In de laatste week hadden we wel die orkaan Wilma die over het zuiden trok en waar we net geen last van hadden. Dwz, we liepen geen gevaar maar het weer daarintegen was 2-3 dagen out of order. Het waaide enorm, het regende af en toe en het was bewolkt.
Het liefst gaan wij 2 weken. Vooral door het lange vliegen zijn we de 1e 2 vrij snel afgemat. Maar verleden jaar in maart zijn we dan voor 9 dagen gegaan met een deal en ik moet zeggen dat dat ook net goed te doen was. Zeker omdat we toen op hotel zaten met ons 4en! We hebben ons toen vooral op het shoppen gericht aangezien we de sight seeing de vorige keren al hadden gedaan. De mannen hebben ons (ik en mijn zus) afgedropt bij de Florida Mall terwijl zij zijn gaan schieten of golven. Werkt perfect!

moniqued
20-01-06, 15:40
Wij zijn vorig jr juli/aug geweest en hebben het ook heet gehad. Echter de temp zijn niet te vergelijken met Frankijk oid 35 gr het is wel vochtiger en uhh je moet je tempo aanpassen. Gewoon tandje lager. Wij waren met 3 kinderen en hebben dagen aaneen gesjokt in Disney. Allemaal goed te doen. Sterker nog bv in Disney heb je over al fonteinen en waterspeeltuinen kids konden hier ongegeneerd en goed afkoelen en lekker kleddernat worden. Om vervolgens fris en koel na 10 min weer helemaal droog te zijn en hup naar de volgende voorstelling.

Overal binnen is airco dus genoeg afkoel mogelijkheden. Nee gewoon rekening mee houden en tja manana he!!!

Veel plezier

Monique

loef1900
26-01-06, 00:58
Niet dat het voor de pretparken veel uitmaakt, maar hoe is het gedurende het jaar eigenlijk met de tijd dat de zon onder gaat?
Ik ben 1x in juni en 1 x in aug/sep geweest en daar leek weinig verschil in te zitten.
Zou het doordat Florida relatief dich bij de evenaar ligt, het hele jaar door redelijk gelijk zijn?

Jill
26-01-06, 12:43
De zonsondergang gaat ook al vrij vroeg onder in oktober. Kijk maar bij de volgende link die de zonsopgang en ondergang weergeeft van heel het jaar 2005. http://winchestermass.org/naples/sunrise_sunset.html

Daan
29-01-06, 11:23
Ik ben vorig jaar medio november/ begin december geweest.
Zelfs in December was het nog goed vertoeven in Orlando. Graadje of 20. De drukte van de parken kan verschillen. Toen wij naar Busch Garden gingen, was het redelijk druk (op een vrijdag). Het bleek dus te komen door wat schooluitjes die op die dag geplandt stonden. Maar zelfs met die drukte was het nog goed te doen. Weekenden kunnen een stuk drukker zijn.

marisca
05-02-06, 21:28
Hoi Hoi, Voor de mensen die voor het eerst in de zomertijd gaan even een tip : Er vallen dagenlijks Heftige regenbuien o.a Thunderstorms genoemd waardoor de attracties ook wel eens tijdelijk stil komen te liggen. Mijn ervaring van vorig jaar is iedere dag tussen 4 en 5 uur . Of iets later, Dus een tip : Neem een poncho mee en een extra vestje als je in de airco terug komt! Want dan kan het eventjes erg koud zijn! Het is meestal kort en heftig. En daarna weer warm en merk je niets meer van de gepasseerde bui. Hier een leuke foto van mij al wachtend bij Test track in Epcot, Die stond nu even stil ivm Weersomstandigheden. Groetjes marisca.

http://img321.imageshack.us/img321/881/regenbuitjemedium3oz.jpg

Dat zijn pas onweersbuien!!

Marcelg
07-02-06, 17:18
Als ze het over thunderstorms hebben, moet je dus gewoon zorgen dat je op tijd binnen zit, en niet ergens buiten staat.
Er zijn al vele slachtoffers gevallen, Florida heeft waarschijnlijk de meeste bliksem inslagen ter wereld, ze zijn onvoorspelbaar en genadeloos.
De harde regen buien worden vermeld als heavy rain of heavy down poor en niet als thunderstorm.

marisca
07-02-06, 18:10
Toch donderde het best heftig die dag. Wij hebben vorig jaar 1,5 uur moeten wachten tot dat onze koffers eindelijk naar de kamer gebracht kon worden. i.v.m het weer, De koffers werden gebracht met zo'n ijzeren kar (hoe noem je zo iets toch?) Groetjes marisca. #-o

Jannie
14-02-06, 12:18
Hallo allemaal!

Wij gaan in mei voor de vierde keer naar wdw.
Wie kan mij vertellen hoe warm het dan ongeveer is, we zijn al drie keer in de zomer geweest, toen was het altijd warm maar wel veel regen.

Groetjes Jannie

marisca
14-02-06, 13:36
Dan is dit het mooiste seizoen om te gaan , Er kan ook wel regen vallen hoor maar van korte duur. Het is ook warm in mei maar niet te vergelijken met juli en augustus. Wij zijn 2 keer in mei geweest en toen was het ook 32 graden. Maar er is geen grote drukte in de parken. Gaan jullie met de mei schoolvakantie? En hoe lang? Groetjes marisca.

http://img130.imageshack.us/img130/664/disneyfaminvliegtuig3yq.gif (http://imageshack.us)

christophe
14-02-06, 14:21
ik heb ook gekozen voor mei, omwille van de warmte,droogte en mindere drukte. Lijkt me de ideale maand.

Jannie
20-02-06, 19:37
Weet iemand of het s'avonds snel afkoelt in de maand mei, en hoe laat wordt het ongeveer donker??

Groetjes Jannie :D

marisca
20-02-06, 22:21
Ik heb nog nooit een vestje aan hoeven te doen in mei en juli/aug en oktober ook nooit. En hoe laat het ongeveer donker word weet ik niet meer zo goed! Mischien iemand anders? 8) Groetjes Marisca.

christophe
21-02-06, 08:51
volgens mij wordt het donker rond een uur of zeven, het koelt wel wat af maar het is dan pas echt zalig buiten.

Jasmino
21-02-06, 09:35
...., en hoe laat wordt het ongeveer donker??

Op deze site kun je voor de hele wereld opzoeken wanneer de zon onder gaat en weer opkomt, dan weet je dus ook wanneer het donker wordt:
http://www.sunrisesunset.com/

Heel veel steden in Amerika kun je op de site terugvinden, maar ook andere steden in de wereld. Je kunt ook een programmaatje downloaden voor op je PC. Ik vind het wel handig! Als ik een reis plan, wil ik ook altijd weten hoe laat het ongeveer donker wordt.

Als je de kalender van mei oproept voor Orlando, zul je zien dat het in het begin van de maand donker wordt om 20.00 uur en aan het einde van de maand om 20.15 uur.

Groetjes
Jacqueline

Dutchinflorida
23-02-06, 04:33
ahum...sorry

Maar Tampa Bay is the lightning capital of the world.....en geloof me, wij wonen 1 uur ten Noorden van Tampa en omdat de onweersbuien niet zo precies zijn delen wij regelmatig mee in de regen, bliksem en donder :cry:

Stephanie
04-03-06, 14:53
Het kan er idd heel plots heel hard regenen.
Maar het is "warme" regen en op zo 'n hete dag vonden wij dat eigenlijk niet eens zo erg.
En inderdaad, bijna elke avond waren er heel veel bliksems (eind september), maar dat schijnt normaal te zijn.

Syl71
22-03-06, 22:43
Ik heb een vraagje, we willen graag een weerbanner van Florida op ons weblog maken..... Tot mijn grote frustratie is me dit tot op heden nog niet gelukt. Wie kan me helpen hoe dit moet??? Mijn excuus als deze vraag niet geschikt is voor dit forum!

gr. Sylvia

Njit
22-03-06, 23:43
Ik heb een vraagje, we willen graag een weerbanner van Florida op ons weblog maken.....

We hebben wel eens gekkere verzoekjes gehad hoor :)

In dit topic staan 2 banners van Orlando en Miami: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=310

De huidige weersituatie in Miami:
http://banners.wunderground.com/banner/bigwx_metric_cond/language/www/US/FL/Miami.gif (http://www.wunderground.com/US/FL/Miami.html)

De huidige weersituatie in Orlando:
http://banners.wunderground.com/banner/bigwx_metric_cond/language/www/US/FL/Orlando.gif (http://www.wunderground.com/US/FL/Orlando.html)

Hier staan nog meer smaakjes:
http://www.wunderground.com/geo/BannerPromo/US/FL/Orlando.html
http://www.wunderground.com/geo/BannerPromo/US/FL/Miami.html


Kun je hier iets mee?

Syl71
23-03-06, 09:34
Dankjewel Njit, voor het aanreiken van de banners, maar ik bedoel eigenlijk dat ik het niet voor elkaar krijg om deze op een weblog te plaatsen!!! Wat ik ook probeer aan 'tags', ik snap het niet..... :? Eigenlijk zou iemand me letterlijk hier moeten vermelden wat ik er neer moet zetten, bv. is gelijk aan [url]??? is het dit??? dan nog weet ik niet wat ik hier mee moet, site ertussen zetten... al geprobeerd, alle mogelijke manieren.
Kort gezegd zoek ik dus de formule!
gr. Sylvia

Njit
07-08-06, 10:37
- Wunderground.com - Florida (http://www.wunderground.com/cgi-bin/findweather/getForecast?query=florida)
- Weather.com- Florida (http://www.weather.com/search/enhanced?whatprefs=&what=WeatherLocalUndeclared&lswe=florida&lswa=WeatherLocalUndeclared&from=whatwhere&where=florida&x=0&y=0)

Op beide sites kun je voor alle bekende plaatsen de forecast, images, gemiddelden etc opvragen..

Wicked Florida
07-09-06, 08:08
Ga gerust hoor, die weersvooruitzichten zijn elke dag in de zomer onheilspellend voor Nederlandse begrippen.
Er is bijna dagelijks kans op een regen en onweer, als dat er al komt onder normale omstandigheden, dan duurt dat over het algemeen nooit langer dan een uurtje. We hebben de drie weken ( Augustus) dat we in Orlando verbleven slechts een keer of 4 regen en onweer gehad.

Niets aan de hand dus, koffers pakken en wegwezen :D

Eric
07-09-06, 13:27
De weersvoorspellingen in Amerika zijn een beetje anders als bij ons.
Omdat het in Florida elke middag wel ergens een beetje onweert en regent, wordt dit ook elke dag vermeld.
De kans dat dit echter is waar jij net zit is klein.
Wij zijn in Juli geweest, 10 dagen Orlando met een middag een buitje van 2 uur (heerlijk !!) maar het weerbericht gaf iedere dag 'possibility for thunderstorms and showers' aan !!
We hebben genoten.
Eric

jaapdevreugd
07-09-06, 14:22
Wij hebben daar gezeten in augustus (Naples en omstreken) en dagelijks het weerkanaal bekeken.
Er zijn altijd wolken te bekennen op de radar, maar regenen doet het daar nauwelijks. Een enkele onweersbui, maar die is met een half uur ook weer over.
Misschien hebben wij wel geluk gehad.
Ik zit nog wel met een probleem, ik weet namelijk niet het verschil tussen scatered thunderstorms en isolated thunderstorms.
Een kennis uit London kon het me ook al niet uitleggen.
.......Thats a good question, he said...........

deh78
08-09-06, 00:21
wij maken een rondreis door Florida en vandaag in orlando aan gekomen,maar we hebben niet echt veel geluk met het weer.Bijna iedere dag regen het.vandaag weer stonden net op het punt om naar Universal city walk te gaan dan maar uitstellen tot vanavond.

Dennis

Michael66
08-09-06, 03:41
Het is nou eenmaal regenseizoen in Florida. Regen hoort ook gewoon bij Florida, net als de zonneschijn. Niets om je druk over te maken.

De buien zijn daar gewoon wat intenser dan hier: meer water in korte tijd. Maar in dezelfde "korte tijd" is al dat water ook weer vertrokken.

Vergeet niet dat Florida in tropisch gebied ligt, met het bijbehorende tropische klimaat. En daar horen de (dagelijkse) tropische buien gewoon bij. Is ook erg verfrissend!

marisca
08-09-06, 08:33
Wij hebben in al die jaren 1 keer gehad dat we de hele dag regen hadden maar dat is echt maar 1 keer gebeurd en dat nog wel in de maand mei.
En net wat michael zegt het kan erg verfrissend zijn zo'n regen bui. 8)

Ta2 Gerrit
08-09-06, 10:07
Ik zit nog wel met een probleem, ik weet namelijk niet het verschil tussen scatered thunderstorms en isolated thunderstorms.
Een kennis uit London kon het me ook al niet uitleggen.
.......Thats a good question, he said...........

De tekst geeft eigenlijk het antwoord al; scattered en isolated, verspreide en een enkele onweersbui. Zo als al gezegd, bij de eerste maak je meer kans op regen als bij de geisoleerde.

Nu denk je bij thunderstorms en showers al snel aan de meest erge overstromingen, maar gelukkig valt het altijd erg mee en zijn ze vaak (zeker in de zomer) erg verfrissend. In het voorjaar wil het nog wel eens paar dagen buiig zijn, maar het blijft 20+ graden, dus als de zon er door piept is het gelijk weer lekker.

millhill
28-09-06, 13:24
http://img89.imageshack.us/img89/2197/englewoodweathercg3.png (http://imageshack.us)

Op site www.sunshinevillausa.com (http://www.sunshinevillausa.com) gevonden.

Jelle.
Heerenveen.

mattrob
21-11-06, 14:30
Mijn vrouw zit momenteel te vernikkelen in Florida. Afgelopen dagen rond de 10 graden, momenteel ongeveer 7 graden ('feels like 3 graden') ! Ongelooflijk, de mensen (waarschijnlijk 'locals') lopen met mutsen, sjalen en handschoenen :lol: !!

ykkin
03-12-06, 15:55
Volgend jaar ga ik naar Florida en wil daar onder andere gaan duiken (ik heb mn PADI) en zwemmen/ snorkelen met wilde dolfijnen. Ik ben al flink bezig met uitzoeken en mijn bedoeling is om eind oktober, begin november te gaan. Nu bedenk ik me of dit wel een goede periode is, aangezien er in deze maanden wel warm is maar ook bewolkt en regenachtig.
Zie ik in deze periode wel wilde dolfijnen, is het fijn om dan te zwemmen/ snorkelen in de zee etc.

Wie heeft er hier ervaring mee.

Marcelg
03-12-06, 18:22
De dolfijnen zijn er het hele jaar, nu het slechte nieuws voor je, zwemmen/duiken of wat dan ook met wilde dolfijnen is illigaal in Florida.

Er zijn dus wel dolphin watch tours, maar je komt dus echt niet van die boot af als er dolfijnen zijn.

Zwemmen met dolfijnen kun je in de verschillende research centers die in diverse posts op dit forum staan vermeld.

De wilde dolfijnen zijn ook echt niet zo lief als dat de meeste mensen denken.
Ze heten ook niet allemaal flipper.

heikje
09-01-07, 18:16
Aangezien ik binnen een kleine maand vertrek naar florida, hou ik het weer zo een beetje in het oog. nu wat mij opvalt is dat gisteren rond dit zelfde tijdstip het veeeeel warmer was dan vandaag..

voorbeeld: gisteren 18.00 in key west 26°
vandaag 17.15 in key west 20°

Is toch redelijk groot verschil, vind ik zelf


Nu mijn vraag: kan het weer daar zoveel verschillen van dag tot dag??

ik hoop volgende maand toch een gemiddelde te hebben van +- 25° of is dit teveel gevraagd van het goede??


Groetjes

calypso
09-01-07, 18:18
Ja dat kan net zoals het hier ook heel erg kan verschillen, weer heeft nog niemand invloed op en dat kan binnen een uur al omslaan!!

zonnestraaltje
18-01-07, 15:24
Wij zijn een reis aan het uit stippelen in Florida voor ons gezin,
2 volwassenen en 2 kids (6 en 9). Na aanvankelijk erg enthousiast te zijn geweest krijgen we uit onze omgeving steeds vaker te horen dat je de zomermaanden beter kunt vermijden. Dat het erg warm en vochtig is.
Wij gaan in juli- aug en willen oa een week naar Disney. Wat zijn jullie ervaringen?

vriendelijke groet,
Karen

Natasja L.
18-01-07, 16:29
Het is in deze maanden erg warm en je krijgt te maken met een hoge luchtvochtigheid. Ik kan me nog goed herinneren dat wij van de luchthaven naar buiten liepen. Ik dacht dat ik tegen een muur omhoog liep. Dat was natuurlijk van het ene uiterste (ruimte met airco) naar het andere uiterste (hitte en luchtvochtigheid). Wij zijn in het verleden wel eens in the Magic Kingdom geweest. Het was toen zo warm dat er geen characters (Mickey etc.) rondliepen. Ik heb de meeste problemen met de luchtvochtigheid; Heb je jezelf net lekker opgefrist...na een paar minuten buiten lopen plakt alles weer. Ik vind het zelf niet prettig. Ook zit je met de maanden juli/augustus in het 'hurricane season'; dus meer kans op orkanen. Waarschijnlijk zijn jullie gebonden aan een schoolvakantie en kan je niet in een andere maand op vakantie. Wij gaan altijd in mei. Heerlijke (warme) temperaturen, géén luchtvochtigheid en geen orkanen.

Zorg in ieder geval dat je veel water drinkt en dat je de zon op het heetst van de dag vermijdt. De één went sneller aan de luchtvochtigheid en temperatuur als de ander. Misschien hebben jullie nergens last van en vinden jullie het heerlijk.

sonja
18-01-07, 20:17
Wij brengen al een aantal jaren Kerst en oud-nieuw in Florida door. We zijn net terug en hebben bijna dagelijks wisselend weer gehad, op eerste kerstdag stromende regen en fris. Ook dagen met een aangename temperatuur van 22-25C met een normale humidity, maar ook ongewoon warm met een humidity van 90%.
Dit is de eerste keer dat we dit weertype meemaakten, meestal zo'n 20-25C overdag en s avonds koel.

Eric
18-01-07, 21:20
Hallo karen, natuurlijk is het erg warm in juli en augustus, maar als je er een beetje rekening mee houd, hoef je geen problemen te hebben.
je zit met kinderen nou eenmaal aan deze periode vast, niets aan te doen.
Ik ben reeds vele keren in juli en augustus geweest (ook afgelopen jaar weer) en het ging prima.
Het is die periode erg druk in de parken, dus een paar tips:
Maak niet te idioot lange dagen in de pretparken, dan ben je na de eerste dag gesloopt. Als je hotel niet te veraf is, dan is het 't beste om 's morgens op tijd (dus zo vroeg mogelijk) naar een pretpark te gaan, dan om een uur of 2 weer naar je hotel en lekker een paar uurtjes zwemmen en rusten, en dan zo om een uur of zes weer richting park.
Veel drinken is een must. Als je een ijskast hebt, haal dan flink wat flesjes water bij de supermarkt en vries een deel in. Als je weg gaat doe je bij de koele flesjes een paar bevroren om de andere koud te houden. Later op de dag kun je de flesjes die eerst als koeling hebben gefungeerd opdrinken.
Plan je dagen afwisselend, dus dagje parken, dan dagje waterpark en/of shoppingmall.
Op die manier is het heel goed te doen, ook in de drukke maanden.
Eric

lugolux
18-01-07, 23:22
Hallo,

Ik wil graag van de zomer naar Miami. Nu hoor ik allemaal verschillende verhalen over het weer en dan vooral het weer in Juni. Ik heb een optie op boeking tot morgen en wil er zeker van zijn dat Juni niet een ramp kwa weer is. Ik ga er heen op 21 juni. Kan iemand mij aub zo snel mogelijk informeren over hoe het weer is. Het liefst van iemand die er ook om dit tijd is heen gegaan.

Mijn vriendin hebben gewoon zon, strand, zee nodig :)
strand zee lukt wel nu nog de zon!

Thx alvast!

Njit
18-01-07, 23:56
Het weer is dan gewoon prima voor het strand. Zie hier de gemiddelden voor Miami (http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0316).

calypso
19-01-07, 08:00
Juli en augustus zijn goede maanden het is dan zomer daar, kan wat warm zijn maar valt over het algemeen wel mee. Alhoewel de warmte daar wel anders is dan hier in Nederland door de hoger lucht vochtigheid.

marisca
19-01-07, 08:52
Wij gaan dus ook altijd in juli / augustus en heb het niet als vervelend ervaren, Net wat eric zegt niet veel te willen in 1 dag en neem van tijd tot tijd rust:) Toen onze zoon 4 was konden we nog eens in mei en dat is een stuk minder warm alhoewel we daar ook 34 graden hebben gehad. Mei kan ook heel warm zijn hoor! Ik vind het hoogzeizoen ook weer wat hebben....... Anders gingen we toch niet weer die kant op? Deze vakantie word heel anders als voorgaande jaren en heb er ook weer heel veel zin in:):razz: veel water en voldoende rust is de manier om deze warme weken door te komen.
Gaan jullie alleen naar disney of ook nog naar universal?

Ok dat is goed om te horen mij gaat het dan met name om regen en stortbuien...iemand ervaring hiermee?Plan ze iedere dag maar in vooral in deze maanden. Meestal is het iedere dag wel rond het zelfde uur hahaha ja erg grappig. meestal aan het einde van de dag is onze ervaring. Maar nooit de hele dag meegemaakt oja 1 keer dat we echt de hele dag regen hadden maar dat was in de maand mei destijds. Maar het hoort een beetje bij florida:-({|= Het heeft zo zijn charmes:)

gr maris

jaap
19-01-07, 10:52
Hoi,
We zijn wel 3 keer in juni geweest, Orlando, Miami, en Napels.
We hebben 1 keer een vest nodig gehad, toen we in Tampa-Bush Gardens waren.
Wel zonnig, maar een koude wind, maar geen buien gezien.
De eerste keer dat we gingen was het bloedheet.
Je moet het dus treffen met het weer.
We zijn ook wel in juli/augustus geweest, maar dan krijg je afternoon-showers.
Gewoon gaan.

Natasja L.
19-01-07, 11:56
Toen onze zoon 4 was konden we nog eens in mei en dat is een stuk minder warm alhoewel we daar ook 34 graden hebben gehad.
Mei kan ook heel warm zijn hoor!

Mei kan zeker warm zijn, maar de lucht is dan droger. Ik vind de warmte dan iets prettiger aanvoelen als met als een hoge luchtvochtigheid.

Als ik een keus had tussen juli/augustus of helemaal niet naar Florida dan kies ik ook voor het eerste. Dan maar warm en plakkerig! Zoals ik al zei; veel water op, de zon 's middags vermijden of zet een petje op. Nog een advies (die was ik vergeten) is om je goed in te smeren tegen de zon. Dan bedoel ik niet alleen 's ochtends voordat je weggaat, maar ook gedurende de dag. Doe wat zonnecreme in een kleiner flesje en neem deze mee. Als je verbrand bent door de zon, kan het je vakantie goed verknallen.

Jullie gaan het vast naar je zin hebben!!

Guus
19-01-07, 12:00
Ik ben twee keer in juni geweest, en tot twee keer toe is mijn vakantie verregend. En dan heb ik het niet over een buitje in de namiddag maar gewoon een week lang grauw en grijs weer met extreem veel regen. Het kan misschien toeval zijn geweest, maar ik ga in ieder geval nooit meer in juni. In juni gaat overigens ook de luchtvochtigheid merkbaar omhoog. Mei is v.w.b zonzekerheid en een lage luchtvochtigheid een betere maar helaas ook een wat duurdere periode.

Eric
19-01-07, 13:35
Beste Lugolux.
Niemand kan voorspellen wat voor weer het wordt, niet in Miami, niet in Turkije en niet aan de Costa Brava.
Over het algemeen kun je in juni prima op vakantie in Florida, maar je kan altijd pech hebben met het weer. Het hurricane seizoen is dan al weer begonnen, en ook dat heeft invloed op het weer.
Maar nu ga ik iets zeggen, wat tegen de haren van veel forummers instrijkt, maar als je voor een bak-en braad vakantie gaat (die indruk heb ik een beetje) dan is mijn inziens Florida niet de beste bestemming.
op het strand van Miami ben je echt in een paar dagen uitgekeken, dan kun je beter naar Zandvoort gaan. Florida is de ultieme vakantiestaat door de vele mogelijkheden om je te vermaken, echter het strandvermaak is totaal anders dan in Europa. Je kan dan nog beter naar de stranden aan de golf van Mexico gaan, of desnoods naar Daytona Beach.
Wil je een goede raad? Haal eens een goede reisgids over Florida, zodat je weet wat je te wachten staat.
Eric

lugolux
19-01-07, 14:46
Eric,

Dat weet ik zeker dat het anders dan Europa is.

Maar ik wil graag ook iets zien van de omgeving. Autotje huren en touren, maar ik wil ook wel relaxen en gewoon niks doen. En tja het niks doen met zon is nog altijd leuker dan het niks doen met regen.

Het is geen braad en bak vakantie maar juist een rustvakantie.
Zeker weet ik ook dat het weer niet te voorspellen is maar ik heb al op internet rondgekeken en juni lijkt gewoon de meest regenachtige maand van allen te zijn. Wat ik wilde weten is of je ondanks die statistieken toch kan genieten van zon, ook al regent het af en toe.
Niet meer niet minder.
Ik denk dat ik al redelijk geinformeerd ben over florida, ook al ben ik geen insider zoals menig ander persoon hier op het Forum.

Beste Eric en juist daarom gaat het denk ik hier op het forum, informatie uitwisselen met mensen die al ter plekke zijn geweest. Dat soort informatie haal je niet uit een reisgids. Hiervoor heb je mensen nodig. Want de ene reisgids zegt bij voorbeeld juni 170 mm regen de andere zegt 50 mm, waar moet ik daar een touw aan vastknopen.
Het forum en de hierop verkrijgbare informatie is voor mijn beslissing een objectieve meter om te beslissen over een go no go.

Jouw raad is leuk maar als iedereen dat doet zou dit forum (wat trouwens super is) langzamerhand doodbloeden, zou zonde zijn....

Eric
19-01-07, 15:10
Dat doodbloeden valt wel mee hoor, zal zo'n vaart niet lopen.
Maar door jouw vraagstelling kreeg ik de (blijkbaar verkeerde) indruk dat je alleen voor het strand ging, en dan vind ik het zonde van het geld om naar Miami te gaan.
Maar als je ook nog wat wil zien, is Florida juist bij uitstek geschikt, er is geen plek op de wereld waar je je beter kunt vermaken....
Tsja, en dan dat weer he..
Juni is geen betrouwbare maand, maar aan de andere kant de kans op een totaal veregende vakantie is klein.
Ik pas mijn schema altijd aan de weersomstandigheden aan.
Meestal regent het alleen in de namiddag een uurtje, en is het de rest van de dag prima weer, maar garanties gelden tot aan Schiphol !!
Succes met je keuze, Eric

Michael66
19-01-07, 19:10
Bij 30 graden of meer komt mijn lichaam pas tot leven! Ik heb vaak erg veel last van m'n rug, maar in Florida .... eigenlijk nooit. De warmte/hitte daar is goed voor me. De vochtigheidsgraad in de zomermaanden ... tja ... dat hoort er nou eenmaal bij. Als je maar genoeg blijft drinken, en daar heb ik gelukkig helemaal geen problemen mee. Een liter of 2-3-4 per dag, daar draai ik m'n hand niet voor om. Maar anderen (zoals mijn eegaatje) vinden zoveel drinken erg moeilijk. En dan kun je best wel eens last krijgen.

Wij zorgen er in ieder geval voor dat we genoeg verkoeling en rust nemen. Niet elke dag naar de parken, de dagen dat we in de parken zijn maken we niet te lang (van 9 tot 3-4 uur) en af en toe een dagje "volledige rust" waarbij we gewoon een dagje niks doen en in de villa blijven. Wij hebben dan ook het "voordeel" dat we niet meer zonodig alles in een paar dagen hoeven te doen, we hebben alles al zo'n beetje hebben gezien. Voor Disney heb ik dit jaar dan ook "non-expiration"-tickets gekocht voor 10 dagen "grote"" parken en 6 keer een waterpark of DisneyQuest. Met die passen hoef ik niet alles te doen binnen 14 dagen en ongebruikte dagen blijven onbeperkt geldig! Kost per dag iets meer, maar geeft ons de rust die we in de vakantie willen hebben.

Dus warm en vochtig? Ja! Maar als je er goed mee omgaat hoeft het helemaal geen probleem te zijn!

H. Koster
30-01-07, 00:51
We zijn van plan om begin september 3 weken naar Florida te gaan, is dit verstandig mbt de "Hurricane season" of vinden de tropische stormen eerder of later plaats ?

calypso
30-01-07, 08:04
Over het algemeen is het weer in September best goed met een lekkere temperatuur.
Ja er is gevaar van Hurricane's om dat het inderdaad huricane season is, maar dat valt best wel mee.

Het is niet zo dat er nu elke dag een huricane over komt, de kans erop is hetzelfde als we hier in Nederland een echte westerstorm krijgen.

Het is weer en dat is niet te voorspellen, dus er zit altijd een risico in dat het kan gebeuren. Als je echt safe wilt zijn moet je dan ook buiten het huricane season (van 1 juni-30november) boeken.

Volgens de site FLHuricane (http://flhurricane.com/) is er dit jaar kans op 6 huricanes. Dit is wat ze daar zeggen;
My initial outlook for 2007 is for 11 named storms, with 6 hurricanes and 2 major hurricanes and a monthly distribution as follows: May/June - 0, July - 1, August - 2, September - 4, October - 3, and November - 1.

Maar zoals gezegd dit is ene voorspellen en niet echt realiteit!!

shunshine
08-03-07, 17:26
hoi allemaal,
Ik vraag me ook af hoe het weer in juni/juli is in miami.
Mijn inziens is een bak en braad vakantie in miami juist top!!!!
Zo kunnen de meningen verschillen.
Ik ben net terug uit miami en ga puur voor het strand om te bakken en te genieten van de zon.Het is deze x ook weer prima bevallen.

Weet iemand toevallig hoe het zit met het hurrican seizoen in florida gedurende periode juni/juli ..en of een cruise naar de caribbien dan nog ok is?? bedankt alvast shunshine

Michael66
08-03-07, 19:45
Weet iemand toevallig hoe het zit met het hurrican seizoen in florida gedurende periode juni/juli ..en of een cruise naar de caribbien dan nog ok is??Juni/juli zit middenin het hurricane-season (dat loopt zo'n beetje van april t/m oktober). Maar dat is niets om je druk over te maken. Ook niet met een cruise. Hurricanes worden al in een vroeg stadium gevolgd en de cruise-maatschappijen houden er rekening mee als er kans is dat cruise en hurricane elkaar gaan kruisen. De route wordt dan gewoon aangepast.

raygwencaith
08-03-07, 20:43
Wij zijn vorig jaar in Juni/Juli geweest en ok ergens aan het einde van de middag viel er een bui of een flinke onweersbui maar na nog geen half uur was deze weer voorbij en scheen de zon weer alsof deze nog niet weg was geweest. Zo'n flinke bui moet je maar zien als een attractie want zoals het dan daar even tekeer gaat maak je niet vaak mee, overigens is de regen lekker warm.

Dit jaar gaan we ook weer in Juni en tja van zo;n buitje zeg ik ook maar dan is het zweet weer van het lichaam af. Zo'n bui verpest voor mij d fun niet hoor, het heeft wel iets.

Succes met je keuze

Frankie
19-03-07, 17:48
Zo te horen lijkt het op het weer wat we ook in Yucatan, Mexico gehad hebben. De hele dag stralend en zo tegen een uurtje of 15 een fikse hoosbui... Gelukkig lagen we op het strand onder parasolletje.:mrgreen:

Guus
20-03-07, 09:03
Niet helemaal. Juni is in Florida (zeker in de omgeving van Miami) een zeer natte maand. Ik heb het in juni al meerdere keren meegemaakt dat het langdurig stond te regenen. Een buitje aan het eind van de middag is wat mij betreft geen probleem. Een dag regen is ook nog wel te overleven. Als het echter meerdere dagen achter elkaar regent, en zoals gezegd hebben wij dat in juni al een aantal keren meegemaakt, dan haak ik af en word ik chagrijnig. Ik weet dat het weer zich op voorhand moeilijk laat voorspellen, maar als ik de keuze heb, dan ga ik zeker niet in juni naar Florida.

Michael66
20-03-07, 18:01
Niet helemaal. Juni is in Florida (zeker in de omgeving van Miami) een zeer natte maand. Ik heb het in juni al meerdere keren meegemaakt dat het langdurig stond te regenen.
Je hebt helemaal gelijk. Het weer direct aan de kust kan behoorlijk afwijken van het weer in centraal Florida (Orlando). Twee jaar geleden hadden wij drie weken schitterend weer, terwijl er een tropisch regengebied tegen de kust bij Tampa bleef hangen. Daar heeft het toen bijna twee weken lang dagelijks langdurig geregend, terwijl in Orlando alleen af en toe ene forse bui van ene kwartiertje voorbij kwam.

Sommige regenfronten zijn net niet sterk genoeg om over land te trekken, en blijven dan lekker hangen voor/bij de kust. Je zult maar net pech hebben ....

Guus
20-03-07, 18:42
Dat hadden wij dus, met dat verschil dat wij in dat regengebied zaten.Naast het feit dat we sinds die tijd juni proberen te vermijden, hebben we toen tevens besloten om voortaan altijd op de bonnefooi te gaan. Op die manier ben je lekker flexibel en kun je in principe naar de zon toe rijden, of even wat langer blijven als de weersvoorspellingen voor de plaats waar je bent gunstig zijn. Sinds die tijd gaat het bijna altijd goed. Van de laatste drie vakanties in Florida kan ik me welgeteld één ochtend met regen herinneren.

Pimpit
09-06-07, 21:04
Als je in NL goed tegen de warmte kan (en dan bedoel ik een week of wat 25+) dan kan je in Juli en Aug ook wel naar Miami maar het is dar wel nog even wat heter en veel vochtiger.
Veel drinken en af en toe wat zoets om je vocht vast te houden.

Als je naar de Everglades gaat (dan) wel wat muskieten spray meenemen

miekie 25
04-07-07, 13:58
Hallo allemaal,

Wij vertrekken eind juli naar Florida, ik ben nu steeds even het weer aan het checken. En het ziet er erg slecht uit regen en onweer.
Het is inderdaad het regenseizoen.
Weten jullie dat zijn het buien of regent het de hele dag?

Groetjes Marieke

Marjol
04-07-07, 14:48
Ik weet niet hoe het nu is, maar toen wij er waren (5-18 mei) gaven ze in het weerbericht elke dag aan dat we "afternoon thunderstorms" zouden krijgen, maar we hebben slechts drie keer regen gezien, waarvan één keer een flinke thunderstorm (op de eerste dag) en twee kleine buitjes van max. 10 minuutjes.

calypso
04-07-07, 16:19
Als ik de radar bekijk zit er inderdaad een klein storm front momenteel in de buurt van orlando Radar (http://www.findlocalweather.com/radar/fl/orlando.html)
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het meestal lokale buien zijn die meestal meteen weer weg zijn.

kol
04-07-07, 16:21
Hey Marieke,

Ik zou me daar niet te veel zorgen over maken. De regenbuien (die wel heftig kunnen zijn) zijn er vooral en de namiddag. Meestal regent het echt niet de hele dag.

jaap
04-07-07, 18:32
Hoe kom je erbij dat het slecht weer is. Ik heb ook even naar het radar beeld gekeken. Valt toch wel mee. Anders ga je gewoon een dag shoppen. Wij gaan nu voor de vierde keer in juli/augustus naar Florida. We hebben nog nooit in die tijd een hele dag regen gehad. Het is meestal alleen s'middags een buitje om een uurtje of vier. Na een buitje voelt het net aan of je in een tropische kas loopt. Heel benauwd, maar dat went vanzelf.

Nicole
04-07-07, 21:55
Ik mag hopen dat het dadelijk mooi weer Hier schiet het in ieder geval niet op met het weer en we gaan over 18 dagen al op vakantie. Ik hoop wel dat we dan in ieder geval daar nog een paar mooie dagen mogen meepikken.
Heerlijk ben al aan het aftellen.

Nicole

miekie 25
04-07-07, 23:42
Bedankt voor jullie reacties!
Ik kijk niet naar de radar beelden, heb ik net even gedaan en het lijkt inderdaad mee te vallen! Als het maar niet de hele dag regent dan is alles goed. Wij vertrekken 30 juli dus schiet ook al aardig op!! Zin in!!

calypso
04-07-07, 23:45
Hele dag regen heb ik nog niet meegemaakt in orlando, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurt. Al is de kans toch wel klein.
Denk dat je positief moet blijven en er gewoon vanuit moet gaan dat het heerlijk zonnig weer is :-)

Faye
25-07-07, 20:19
Afgelopen weekend teruggekomen van onze trip en we hebben heftige, locale 'thunderstorms' meegemaakt.
Het regende en hagelde dan zeer heftig met hevige windstoten, maar hield dan na zo'n twee uur op. Meestal kwam de storm rond een uur of vier ('smiddags) opzetten.
Gelukkig duurde het niet de hele dag.
We hebben een dag meegemaakt dat we in Bush Gardens waren en dat toen door de heftige regen en onweer de attracties stil werden gezet.
Ook in Seaworld hebben we dit een keer meegemaakt, we waren helemaal soaked.
Overdags was het rond de 95 fahrenheit, dus we hebben heel wat lopen puffen en waren soms blij dat het 'even' ging plenzen.

jaap
26-07-07, 20:25
Wij waren afgelopen zaterdag in fort lauderdale. Zaten de tour de france te kijken. Ging de t.v. opeens piepen en werd de uitzending onderbroken. Tornado waarschuwing. Werden geadviseerd de gordijnen dicht te doen en in de badkamer te gaan zitten.
Eergisteren in orlando(celebration) zagen we in de lucht het begin van een wervelwind. Later op t.v. zagen wij er foto's van. Tegelijkertijd bleken er dire waterhozen te zijn.
Al met al is het hier stukken beter dan thuis, want twee weken geleden kregen we tijding dat ons huis tijdens zware regenval is ondergelopen vanwegen terugspoelend rioolwater.
De foto's die we ontvingen zagen er niet fraai uit.
We willen niet meer naar huis.

Marcelg
14-10-07, 03:56
Als de temp goed is voor Februari dan is het bijna 75 graden, dat is 24 Celcius, dit zijn schaduw temperaturen en als het zonnetje er is kun je dus goed op het strand liggen.

Zwemmen kun je altijd, wanneer wij zeggen dat het zeewater koud is, dan is het volgens mij nog steeds warmer dan de Noordzee in de zomer.

Als er niet echt een front overkomt, dan is het hier altijd lekker, helaas kan een front in februari zeker nog wel eens overkomen, het kan ook nog zo zijn dat het koud is in Orlando en lekker warm in zuid Florida.

Saskiac1977
15-10-07, 16:13
Ik ga in April dan is het ook mooi weer zie ik.....maar kan iemand mij vertellen of dat `s avonds ook zo is......was verleden jaar September in Brazilie en daar was het overdag ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi maar `s avonds koelde het daar toch behoorlijk af....want dan stop ik toch ff een extra vestje in de koffer......

http://www.mousehousemagic.com/ticker/user_tickers/071015130910i.gif (http://www.mousehousemagic.com)

jaap
23-10-07, 23:06
Mei, maar ik vind Augustus ook okee. Wij houden wel van dat warme weer en die bui is meestal na een uurtje weer over. We hebben zelfs in Mei een keer de hele dag regen gehad, maar dan gaan wij shoppen. We gaan nu voor de eerste keer in november.

Njit
24-10-07, 00:18
Een veelgestelde vraag op het Forum is: wat is het weer?
Daarom hier een verzameling van actueel weer op een aantal plaatsen, historische overzichten en links naar Weer-sites.
Mocht je nog leuke sites hebben, meld het dan in dit topic. Dan plaats ik ze erbij..


Het actuele weer in

http://banners.wunderground.com/weathersticker/big2_both_cond/language/www/US/FL/Orlando.gif (http://www.wunderground.com/US/FL/Orlando.html?bannertypeclick=big2)

http://banners.wunderground.com/weathersticker/big2_both_cond/language/www/US/FL/Miami.gif (http://www.wunderground.com/US/FL/Miami.html?bannertypeclick=big2)

http://banners.wunderground.com/weathersticker/big2_both_cond/language/www/US/FL/Tampa.gif (http://www.wunderground.com/US/FL/Tampa.html?bannertypeclick=big2)

http://banners.wunderground.com/weathersticker/big2_both_cond/language/www/US/FL/Key_West.gif (http://www.wunderground.com/US/FL/Key_West.html?bannertypeclick=big2)

Historisch

Orlando:
http://img155.imageshack.us/img155/1842/historischorlandoxk2.png

Miami:
http://img156.imageshack.us/img156/3487/historischmiamias1.png

Weer-sites:


http://www.orlandosentinel.com/news/weather/ (met video)

Marcelg
24-10-07, 05:05
Als je de keuze hebt, mei, zeker met je kinderen, de kans is groot dat het bloed heet is in augustus.
Waarom zou je dit je kinderen aan doen als je de keus hebt.
Nu krijg je waarschijnlijk antwoorden zoals: mijn kind was daar in augustus etc.
Geloof me, normaal gesproken is mei veel prettiger hier en kun je nog een beetje aktief bezig zijn. Maar ook hier veranderd het weer en was het afgelopen voorjaar een paar keer behoorlijk warm.

Nijntje
24-10-07, 13:45
Ik zou zeker mei doen ipv augustus... Lekere temperatuur zonder dat je doorbakken wordt! En idd geen hurricane seizoen, al weet je het nooit met die dingen.
Of zoals Monique al zegt, allebei gaan! Ook erg aan te raden.

reneefrankrijk
24-10-07, 13:50
Ook ik zou voor mei gaan, tenzij je niet anders kan. Maar alleen het feit dat je het vraagt geeft aan dat je die (luxe) keuze wel hebt. Fijne vakantie!!

arie van urk
17-11-07, 23:30
Ik heb zelf Google als startpagina.
Op deze pagina kan je ook zelf het weer voor een plaats op de wereld instellen.

Die van mij staat dus op Stuart Fla.

http://img235.imageshack.us/img235/8801/naamlooshf0.jpg

Ook de diverse regionale kranten hebben vaak eigen weatherpages.

http://www.tcpalm.com/weather/?term=34997

En als je op deze pagina je ZIP code invult dan heb je ook de locale weersverwachting.

http://www.weather.com/ (http://www.weather.com/weather/map/70160?name=southeastdopplerradar1800_large_animate d&day=1&par=msnbc&site=www.msnbc.com&promo=0&cm_ven=MSNBC&cm_cat=www.msnbc.com&cm_pla=MapsPage&cm_ite=Maps)

knaapje
28-11-07, 17:08
Op
http://www.weather.com/
kan je van heel veel steden alles over het weer en klimaat vinden.

Groeten
Knaapje

Ta2 Gerrit
28-11-07, 17:11
http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/wxclimatology/monthly/graph/USFL0244?from=36hr_bottomnav_business voor Key West

http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/wxclimatology/monthly/graph/USFL0399?from=36hr_bottomnav_business voor de Panhandle

Beiden erg warm in Juli, maar met een windje van zee goed uit te houden.

Njit
28-11-07, 18:15
En hier: FAQ: het weer in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4464) (speciaal gemaakt voor dit soort vragen :) )

Suzie
18-12-07, 13:50
nog een paar dagen en dan is het zover, ik ga naar Orlando toe! Op weather.com zag ik ineens dat het gisteren koud was (13 graden) terwijl de verwachtingen voor de afgelopen dagen toch 20+ waren.

Is er nu iemand ter plaatse die kan vertellen hoe het weer de afgelopen periode was, want ik weet nu niet of ik warme truien of luchtige t-shirts moet inpakken :roll:

Njit
18-12-07, 13:56
Wat heb je eraan om te weten wat voor een weer het de afgelopen periode was?
10 dagen vooruit geeft mooi weer aan: http://www.weather.com/weather/tenday/USFL0372?from=search_10day

Het koelt 's avonds wel af dus een vest of trui kan geen kwaad (ook niet gezien de soms wat laag ingestelde airco in sommige winkels/restaurants)

Renske1978
18-12-07, 14:04
Toen wij er waren van op 5 en 6 december was het heerlijk weer. Maar ja wij zaten dan ook in de extreem warme periode dit keer. Overigens als je lekker wat warmte wilt moet je richting de keys gaan daar was het rond de 30 graden toen wij er waren. (t/m 13 december)

Suzie
18-12-07, 14:09
@Njit ja precies....dat doet 'ie al een hele tijd maar nu blijkt de realiteit dus tegen te vallen. Voor gisteren was de voorspelling via weather.com rond de 26 graden....maar is het uiteindelijk dus de helft geworden.
@Renske, een tripje richting Miami zat in ieder geval al in de planning, dus mocht het koud zijn, rijden we wel nog een stukje naar beneden :D

Vest/trui heb ik inderdaad altijd wel bij me voor in de restaurants en 's avonds. Maar als het kouder is, neem ik er maar wat meer mee

Mickey99
18-12-07, 14:15
Als het kouder is, neem ik er maar wat meer mee

Je hoeft er niet zoveel mee te nemen. Je hebt dan een mooi excuus om er daar een paar te kopen ;)

Het weer kan ook per dag in ene 5 tot 10 graden schelen. Ik zou me er niet zo heel druk om maken de temperatuur is in ieder geval stukken beter dan hier.

Alvast een fijne vakantie en véél plezier!

esther-disney
18-12-07, 18:31
zie dat het in januar echt nog wel lekker wordt, zo'n 22 graden, best goed.
maar s'avonds en s'morgens minimum van 9, das dan wel wat kouder, maar tegen die tijd regent het alleen maar in nederland dus wij zitten er altijd lekkerder bij!
goed gevoel geeft dat :)

Michael
29-12-07, 00:41
Vandaag 28 december is het hier 27 graden. Komende dagen wordt het nog warmer en .........de nachten worden ook warmer. Volgens The Weather channel, kan de komende dagen nu ook s' nachts de airco aan ivm de warmte.
Wat hebben wij het toch slecht hier, gna gna gna.

reneefrankrijk
29-12-07, 10:09
http://www.lachainemeteo.com/index_detail.php?langue=fr&meteomail_actif=0&ville=Orlando&num_ville=6231
Ook een fijne link met vooruitzichten voor 12 dagen.

xl1067
01-01-08, 06:35
Wij zitten hier nu sinds 19 december en moeten donderdag helaas weer terug. :cry: Het weer is helemaal super geweest, gisteren en eergisteren zelfs boven de 30 graden celsius. Dit is volgens locals wel een uitzondering voor december. Vandaag was het vrij bewolkt, begin van de avond een enorme regenbui gehad. Gelukkig is het inmiddels droog want we hadden erg te doen met bezoekers van de Disneyparken, wat er aardig wat moeten zijn aangezien MK vanmiddag al gesloten was wegens maximum capacity.

Iedereen een gelukkig 2008 gewenst vanuit 2007 (nog een half uurtje) :razz:

dirkv46
16-02-08, 09:45
Wij vertrekken volgende week naar Florida en zullen ook verschillende nachten kamperen. Hoe is de temperatuur 's avonds ? Koelt het sterk af of kan je nog in t shirt en korte broek een terrasje doen ?
Alvast bedankt voor de reacties.

RCRC
16-02-08, 10:04
Orlando 10 dagen vooruit:

http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/tenday/USFL0372?from=36hr_topnav_business

Miami 10 dagen vooruit:

http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/tenday/USFL0316?from=36hr_topnav_business

Het ligt er dus een beetje aan wáár precies je in Florida zult zijn zoals je ziet.

Oh, Oost en West kust lees ik nu...

Nou, Clearwater dan ook nog maar:

http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/tenday/USFL0084?from=36hr_topnav_business

Flufjuh
08-05-08, 17:16
Hallo allemaal,

Ik wil dit jaar vanaf 19 juli drie weken naar Orlando gaan om daar vooral alle Disneyparken en andere pretparken te bezoeken. Ik lees op sommige sites dat het in juli regenseizoen is in Orlando, maar op andere sites staat weer dat dat niet hoeft te betekenen dat er alleen maar regen valt. Kan iemand hier wellicht uit eigen ervaring hier iets over zeggen?

Dan nog een vraagje: we willen een verblijf + vliegtickets + autohuur gaan boeken bij floridavilla.nl. Heeft iemand hier wel eens geboekt of ervaring met deze firma?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Linda

Michael66
08-05-08, 17:41
Ik ben al meerdere keren in juli in Florida geweest. Vorig jaar hebben we voor het eerst een aantal dagen bijna continue regen gehad. Dan is het een kwestie van een regenponcho aanschaffen en gewoon naar de parken gaan, want het blijft gewoon heel erg warm.

Meestal is het echter gewoon goed, droog weer, met elke dag wel een flinke (!!!) bui, meestal zo rond drie uur in de middag. De zeer heftige (onweers-)buien duren maar iets van een half uur tot hooguit een uur. In die korte periode komt er enorm veel water uit de lucht vallen. En dat is mooi even de tijd om iets te gaan snacken.

Oftewel: niet druk over maken, flexibel zijn en eventueel je programma iets aanpassen.

ekkie50
01-06-08, 10:27
Nog even over het weer in Orlando en omgeving. Vergeet het bekende Nederlandse weer (grijs en "vochtig") maar gauw, want daar is het gelukkig heel anders. Na elke regenbui is het weer als vanouds: zonnig en warm.....zoals het hoort =D> \\:D/ Bijna voorspelbaar eigenlijk, en dat is mede de reden waarom ik graag naar central Florida ga.

senkermens
25-06-08, 19:28
Hallo allemaal

Wij hebben al eens een villa gehad in Orlando.
Het is ons super goed bevallen. Wij zaten op Southern Dunes, dat is wel net ten zuiden van Orlando, in het plaatsje Haines Citty, maar goed te rijden met de auto. Heeft uiteraard ook voordelen dat je net buiten Orlando, buiten het "Disney Gebeuren" zit, alles is net een tikkeltje goedkoper, de restaurants, drankjes, spullen in de shops.

Dit jaar hebben wel wel weer een villa geboekt maar dan in een zijstraat van de 195 en wel Legecy Dunes. Is er iemand die met deze villa's ervaring heeft?? Zo ja dan hoor ik het graag.

Groetjes Karin

pzomerdijk
30-06-08, 02:05
Wij zitten op dit moment in Davenport. Het weer is niet zo als in het Middellandse zee-gebied. We zijn er nu een week en hebben elke dag rond 3 uur wel een bak regen. Het weer is dan meteen van slag voor de rest van de dag. HEt blijft dus bewolkt. Warm blijft het wel. We ervaren dit weertype nu al voor het derde opeenvolgend jaar. Is het enige wat we hier minder prettig vinden.

JKG
30-06-08, 14:54
Rond het middellandse zee gebied is het soms gewoon te heet om wat te ondernemen overdags. Dan liever bewolking. Wil ik echt een zon vakantie, dan ga ik wel naar Spanje, Griekenland, Egypte, Tunesie etc. ik ben benieuwd hoe het weertype in september is als ik ga, februari/maart viel me in elk geval absoluut niet tegen.

ietie
30-06-08, 21:25
Wij zaten dit jaar in davenport in het polopark,ik vond het een leuke omgeving, rustig en toch dicht bij de winkels en de parken ,goed te doen.
De villa viel ons wat tegen wat betreft de inrichting, nogal verouderd, kapotte lamellen,versleten beddegoed, dat was jammer, maar goed je kunt niet alles hebben.
Het weer vond ik in april erg prettig,geen regen bui gehad,lekkere temperatuur, we zijn ook wel eens in februari geweest maar toen vond ik de wind af en toe nog wel frisjes, dus mijn voorkeur gaat uit naar april/mei.

laanvdj
30-06-08, 22:15
wij hebben de laatste drie weken in florida (davenport) gezeten en bijna iedere dag regen gehad.
we gaan al jaren in juni maar zelden zoveel regen gehad, temperatuur was wel goed.

pzomerdijk
14-07-08, 01:42
Wij zitten hier nu 3 weken en we hebben werkelijk iedere dag regen. Het is wel warm. 's Morgens gaat het nog wel, lijkt het een mooie heldere dag te worden maar rond 2-3 uur gaat het onweren, trekt de lucht dicht en is het k... met peren. Florida is verder geweldig, maar voor het weer moet je hier in juni en juli niet zijn. Zijn hier dit jaar voor derde opeenvolgende keer en alle keren hebben we dit weer meegemaakt. Niet erg, maar toch .....

ferret
14-07-08, 20:46
Wij gaan altijd in september maar in 2006 zijn we 4 weken geweest in juni/juli. We hadden wel iets meer regen, maar het was goed te doen. Een flinke bui van 10 minuten en daarna was het weer droog.

En inderdaad, poncho aan/om/over, flink door de plassen en lol maken.
Je kunt er toch niets aan veranderen.

fatma30
24-07-08, 16:49
Aangezien we komende zondag vertrekken (27-07-2008) volg ik de weersverwachting al geruime tijd. Ik weet dat er in de maanden Juni, Juli en Augustus de meeste kans ik op regenbuien. Dit geeft niets. We houden er rekening mee. Nu hoor ik van mensen die er al maanden zijn dat er de afgelopen 4 weken extreem veel regen is gevallen. Kan iemand dit bevestigen? Welke site geeft een betrouwbare voorspelling?
Fatma

Njit
24-07-08, 16:52
Dit is wel een OK site: http://www.orlandosentinel.com/news/weather/

De komende 5 dagen onweer zo te zien. Veel verder vooruit is niet echt betrouwbaar.

Michael66
24-07-08, 19:44
Het weer in de afgelopen periode hoeft helemaal niets te zeggen over het weer de komende weken. Het kan in Florida zo ontzettend snel veranderen.

En "Florida" is ook een heel ruim begrip. Wij hebben enkele jaren geleden drie weken fantastisch mooi weer gehad, terwijl onze vrienden die in de buurt van Tampa wonen hele dagen regen hebben gehad door een tropische depressie die maar boven hun huis bleef hangen.

Mijn advies: Maak je er niet druk over, whatever happens ... happens! Je kunt er toch niets aan doen. Als je een beetje flexibel bent in de invulling van de dagen kun je een "slechte" dag gemakkelijk invullen met shoppen of een andere indoor-activiteit. Er is genoeg te doen daar.

pzomerdijk
25-07-08, 22:26
Wij zijn net terug van 4 weken Davenport. We waren er dit jaar voor de 3e achtereen volgende keer. We vinden het fantastisch maar het weer is ieder jaar weer erg instabiel gebleken. Het is een beetje ,,Nederlands'' weer maar dan 30 graden. De afgelopen weken heeft het heel veel geregend. Als dat aan het eind van de dag is jammer dan, maar het begint 's morgens meestal helder en rond een uur of 2 trekt de lucht dicht. Het merkwaardige is dat het altijd boven het ,,disney-gebied'' is. We hebben 1 dag echt helder weer gehad.
Hier op het forum lopen ze altijd te lullen van ,,flexibel zijn en aanpassen'' maar het is als je uit Nederland komt toch ook wel eens fijn dat je een paar weken goed weer hebt. Daar moet je niet voor in Florida zijn is inmiddels onze ervaring ... Verder is het ons favoriete stekje. Geniet er lekker van ....

Michael66
25-07-08, 22:44
Hier op het forum lopen ze altijd te lullen van ,,flexibel zijn en aanpassen'' maar het is als je uit Nederland komt toch ook wel eens fijn dat je een paar weken goed weer hebt. Daar moet je niet voor in Florida zijn is inmiddels onze ervaring ...Klopt helemaal: daar moet je niet voor in FL zijn.

Als je dat wilt, ga dan niet naar Florida. Want dit is nou juist het weer waar je eigenlijk zo'n beetje op kunt rekenen in Florida.

Ik ga er altijd van uit dat ik rond 2-3 uur 's middags een flinke bui krijg en dat de duur daarvan nogal kan variëren. Variatie: 0,5 tot 240 uur. That's it. That's Florida.

Deal with it. Er is zoveel te doen dat dat je niet hoeft te storen. En als het je stoort ... dan doe je dat jezelf aan.

laanvdj
25-07-08, 22:57
Je hebt gelijk,Pzomerdijk, maar zoals je kunt lezen in andere reacties:-$.
Wij hebben ook 3 weken wissselvallig weer gehad, verbleven ook een aantal dagen in Davenport.
Waren hier ook niet blij mee, maar dit wil niet zeggen dat we Florida niet leuk vinden.
Het is niet alleen maar rozengeur en "zonneschijn";) in Florida.
Maar we gaan toch weer. Misschien volgende keer een andere buurt?

Teleton
26-07-08, 10:37
Hier op het forum lopen ze altijd te lullen van ,,flexibel zijn en aanpassen''

Ik denk bijna dat het meer een kwestie is van accepteren voor welk weertype je hebt gekozen. Gemiddeld valt er rond Orlando in de zomermaanden een dikke 110 mm meer regen dan in Amsterdam...:-kAllemaal heel voorspelbaar. Het "aanpassen en flexibel zijn" waar jij je aan stoort, is niets meer dan Plu en Poncho mee en... vooral je goede humeur niet verliezen. Voor de mensen die de keuze hebben: ga in de herfst. Aangename temperaturen en de regenval is min of meer gelijk aan die in Nederland.

Syllvia
26-07-08, 11:28
Wij zijn 2x in oktober geweest, 2007 en 2005.
Beide keren best veel regen, niet een fikse bui, maar gewoon motregen, en het was ook vrij koud. Nouja koud.....20 graden. In 2005 kwam dat doordat orkaan Wilma was langs geweest, en daarna was het echt ijzig.

Daarom gaan we nu een maand eerder, we gaan 16/9, en hopen het iets warmer te hebben.

groetjes sylvia

remco n.
12-08-08, 09:22
Ik ga in oktober naar Florida nu hoor ik van collega's allerlei verhalen over Orkanen etc maar hoe is het weer over het algemeen in die maand ?
Wat is de temperatuur en hoe groot is de kans op die bewuste orkanen.........?

Njit
12-08-08, 09:30
De temperatuur kun je hier vinden: FAQ: Het weer in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4464)
Over het Hurricane Season vind je hier meer: http://www.aoml.noaa.gov/hrd/tcfaq/G1.html


The Atlantic hurricane season is officially from 1 June to 30 November. There is nothing magical in these dates, and hurricanes have occurred outside of these six months, but these dates were selected to encompass over 97% of tropical activity. June 1st has been the traditional start of the Atlantic hurricane season for decades. However, the end date has been slowly shifted outward, from October 31st to November 15th until its current date of November 30th.
The Atlantic basin shows a very peaked season from August through October, with 78% of the tropical storm days, 87% of the minor (Saffir-Simpson Scale categories 1 and 2 - see Subject D1 (http://www.aoml.noaa.gov/hrd/tcfaq/D1.html)) hurricane days, and 96% of the major (Saffir-Simpson categories 3, 4 and 5) hurricane days occurring then (Landsea 1993 (http://www.aoml.noaa.gov/hrd/tcfaq/tcfaqREF.html#L)). Maximum activity is in early to mid September. Once in a few years there may be a tropical cyclone occurring "out of season" - primarily in May or December. (For more detailed information, see Subject G12 (http://www.aoml.noaa.gov/hrd/tcfaq/G12.html) - "What is my chance of having a tropical storm or hurricane strike by each month?")

Syllvia
12-08-08, 10:02
Ik ga in oktober naar Florida nu hoor ik van collega's allerlei verhalen over Orkanen etc maar hoe is het weer over het algemeen in die maand ?
Wat is de temperatuur en hoe groot is de kans op die bewuste orkanen.........?

Laat je maar niet bang maken, het valt mij op dat collega's / kennisen, altijd met dat soort verhalen komen.

Goed er is een kleine kans dat je een orkaan mee maakt, en ja, het zou zo maar kunnen dat er een boom op je huurauto valt.

Als er al een orkaan komt, word je wel verteld wat je moet doen.
(receptioniste in hotel, buren van je villa)

sja, en wil je helemaal geen risico lopen, dan gewoon thuis in bed blijven liggen :) (hopelijk valt het plafond dan toevallig niet naar beneden :) )

lucas
12-08-08, 19:09
Maak je maar niet druk want in Nederland heb je ook tornados ,de natuur is zoiezo van slag over de hele wereld dus de maanden dat zoiets kan gebeuren die zijn het juist niet.Kijk naar Italie vorige maand hagelstenen zo groot als tennisballen dat verwacht je ook niet ,en dan vorige week in friesland waar hele huizen zijn weggewaaid.Volgens mij zit je in Florida nog het beste.

bertvlug
12-08-08, 20:23
De afgelopen jaren meerdere malen in oktober/november in Florida en Georgia geweest, geen orkaan gehad !! Maak je dus niet te druk, er is natuurlijk altijd een kans, maar die blijft in oktober toch echt wel klein.
Kortom gewoon lekker op vakantie gaan !

FloridaVerslaafde
12-08-08, 20:30
Wij gaan ieder jaar in Oktober naar Florida en hebben maar 1x een orkaan over ons heen gehad en dat was Wilma in 2005. Er kan wel een een tropische storm voorbij razen en die zal dan ook flink wat regen dumpen maar die buien zijn maar kort en de temperatuur zal nooit flink zakken dan. Verleden jaar lag de gemiddelde temperatuur tuusen de 27 en 32 graden.
Ook dit jaar gaan wij weer in Oktober. Wanneer ga jij precies ?
Ik kan je, zoals vele met mij, maar 1 raad geven.....gewoon lekker gaan en genieten. Ook al krijg je een orkaan op je hoofd, geniet ervan ! Spannend en je hebt het er later nog vele keren over op verjaardagen enzo ;-)

Walter :cool:

FloridaVerslaafde
14-08-08, 02:30
Nu gaan we in september, want ik vond vorig jaar het weer ook niet zo denderend in oktober, ik ben nogal een koukleum en ik liep overal met een vest aan :)

Koud in Oktober ???? Ik loop elke dag in zomerkleding en mijn meegenomen zomerjack blijft altijd aan de kapstok hangen. Je lijkt wel een echt Floridiaan die zegt dat er een koufront is als de temperatuur onder de 25 graden komt.... ;-)

RCRC
14-08-08, 08:42
Voor wie een beetje wil vergelijken wat voor weer het precies is geweest eerdere jaren op de data van je vakantie kan op de volgende link terecht (voor wie het nog niet wist) :

http://www.wunderground.com/history/airport/KORL

Gaat terug tot 1996.

cupra
18-08-08, 12:44
wij hebben in oktober 3 dagen achter elkaar hevige regenbuien en wind gehad, maar de temperatuur was gemiddeld 25 graden.
na deze 3 dagen hebben we prachtig en warm weer gehad.
Ik vind het een ideale reistijd eind oktober.

corrus
18-08-08, 17:01
Wij hebben 3 jaar geleden 6 dagen meer dan 30 graden gehad en jelemaal geen regen...
Zo zie je maar weer dat het ieder jaar weer kan verschillen.

usa66
20-08-08, 11:18
Beste mensen,
Zondag a.s. gaan we....
Ik bekijk dagelijks het weer in Florida, en heb hurricane Fay nauw in de gaten gehouden. Nu deze (bijna) voorbij is ben ik benieuwd naar het weer voor de komende tijd. Op 'wunderground' vind ik de vooruitzichten nou niet geweldig; geen zonnetje te bekennen, wel is het warm (32gr) maar bij elke dag staat er een wolkje en kans op regen. Dit is onze 1e zomervakantie daar, dus weet niet wat ik kan verwachten...
Wie (lui die daar nu zijn bv) kan me zeggen of we gewoon standweer kunnen verwachten, of dat we een paraplu moeten aanschaffen de 1e dag..
Bytheway..jammer voor die mensen die wel Fay hebben moeten meemaken...

matthijst
20-08-08, 12:15
Wij gaan ook zondag, maakte me ook al zorgen, maar het schijnt dat ze standaard onweer voorspellen rond deze tijd, maar dat het in de praktijk vaak gewoon mooi weer is, met eind vd. dag een bui...

It is normal in Florida for the forecast to call for showers every day during the summer months - those of us who live here consider "scattered showers" to just about equal "sunny" anywhere else!

BroWorld
20-08-08, 13:34
Idd, maak je niet al te veel zorgen, door de warmte ontstaat er op het einde van de dag meestal een goede bui, even plensen en daarna is het gewoon weer goed.

aaawa01
20-08-08, 18:02
Het regent inderdaad bijna elke middag (meestal rond 17:00/18:00) in florida, even een heftige bui en dan komt de zon weer door. Het komt maar zelden voor dat het langere tijd blijft regenen.
Dus reken maar op veel warmte en zon :cool:, en af en toe in de late namiddag een heerlijk verkoelende regenbui.

Grtz,

Hans

Faith1
20-08-08, 18:10
Wij zitten op dit moment in Kissimmee. Wij zijn maandagavond hier aan gekomen. Dinsdag heeft het de hele dag geregend en de hele dag bewolkt, maar buiten is het gewoon aangenaam weer. M.a.w. je kan gewoon in korte broek en t-shirt lopen. Het is hier in centraal Florida op dit moment geen strand weer gezien de tropical storm. Het waait nogal hard aan het strand. Maar ik denk dat dat afhankelijk is waarvan Florida je zit. Er wordt trouwens volgens de weerberichten hier beter weer verwacht vanaf het weekend. Wat ik nog wil toevoegen is dat idd iedere dag wel een buitje te verwachten valt. Maar een bui/regen hier is niet te vergelijken met het regenweer in Nederland. Heel ander klimaat. Wij gaan nu naar de premium Outlet, lekker shoppen!!

Corry
20-08-08, 19:09
Lees net op CNN dat ze het een "boomerang" storm noemen. Ze verwachten dat Fay weer terugkomt en dan langs de kust zal gaan.(welke kust weet ik eigenlijk niet ).

flogolfex
20-08-08, 19:45
usa66: even vermelden dat Fay allesbehalve voorbij is!! integendeel, we hebben idd te maken met een "boomerang" storm. Fay vordert op dit ogenblik met een snelheid van ongeveer 4 mph (je loopt sneller) en volgt de kustlijn van de oostkust. verwacht wordt dat ze tegen de avond terug inland zal gaan en terugkeert naar de golf van Mexico. Orlando blijft gespaard van echt noodweer, rukwinden en regen zijn aan de orde van de dag, Disney is open, seaworld, discovery cove en aquatica gesloten. Gevreesd wordt echter dat als Fay terug boven de golf komt in gebied van warm water ze terug in kracht zal toenemen en de westkust kan terroriseren als hurricane wat ze tot nu toe niet geweest is. het is dus allesbehalve voorbij, maar dat is nu eenmaal de prijs die we betalen om in de "Sunshine State" te leven. i will keep you posted vanuit Clermont, FL

Michael66
20-08-08, 21:18
Mod Michael66:
Reacties over de hurricanes als Fay kunnen beter in het centrale topic over Hurrican season 2008 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6945) worden geplaatst.

Zodra een hurricane of tropical storm voorbij is neemt het gebruikelijke Floridiaanse weer zijn/haar in. Dat betekent in het huidige seizoen meestal zo'n 30-32 graden (of warmer) met af en toe een forse bui en de gebruikelijke scattered thunderstorms. Daar kun je dus op rekenen buiten de "buitengewone" dagen.

usa66
20-08-08, 21:23
Dat stel ik op prijs Flogofex! Ik had de hele dag een radiozender van Orlando opstaan (internet) en ik hoorde ook al dat Fay heel langzaam rondtrekt..
Maar gezien de andere reacties over het weer in Florida kan ik dus mijn regenjas thuis laten en de teenslippers inpakken! Een regenbuitje met daarbij 32 graden zal inderdaad verfrissend zijn...

Leentje
21-08-08, 08:54
Euhhh... ik wil je niet ontmoedigen, maar ik zou als ik jou was toch ook maar die regenjas inpakken. Wij zit momenteel ook in Orlando, het is ondertussen al de 7e keer dat ik Florida ben, en heb er in totaal al zo'n 4 maand verbleven (in zowat alle seizoenen: januari, april, mei, juli, augustus, september en december). Meestal is het idd zo dat het bij een bui blijft en die lekker verfrissend is. Heb voordien op al die tijd nog maar één keer meegemaakt dat het een hele dag aan een stuk heeft geregend... tot Fay langskwam... het regent hier al 2d bijna ononderbroken, ik geef niet om een plensbui, maar dit is niet leuk meer. Het mag dan buiten nog wel warm zijn (al is het hier ondertussen wel enkele graden afgekoeld), maar als je nat ergens binnen moet, bevries je bijna van de kou van de airco. Dit weer moet toch niet te lang meer duren. Morgen hebben we alvast een half dagje Disneyquest gepland en zwemmen in Blizzard Beach (nat zijn we toch), en proberen er ondanks het miezerige weer toch het beste van te maken. Maar ik hoop toch dat Fay snel weer de biezen neemt en de regenwolken stilaan weer plaats kunnen maken voor de zon.
Dit weer is weliswaar een uitzondering, maar je moet maar net de pech hebben dat je er in zit, en dat weet je nooit op voorhand, dus voor alle zekerheid toch maar best die regenjas meenemen...

Schaap
30-09-08, 14:19
Hallo Allemaal,
Woensdag 8 oktober vertrekken wij naar Florida en zijn nu al een beetje bezig met ons vakantieplanning....
Wij hebben het plan om die donderdag naar Clear water beach (golf van mexico) te rijden, maar wat te doen als het veel regent?
Uiteraard kunnen we dan ook naar de kust rijden maar is minder mooi dan met mooi weer...
We zitten in de buurt van Orlando;Heeft iemand een leuk indoor idee?
Dank je wel!

corrus
30-09-08, 14:50
In oktober is het normaal gesproken prachtig weer...

Bovendien zijn er voor een dagje zoveel dingen te doen...

Wat dacht je van de Florida Mall... Prime Outlet Mall
Of naar een grote overdekte Flea Market...
Duik eens Wonderworks in... of Disney Quest... noem maar op...

Maar waar praten we over... het is in oktober vrijwel altijd mooi en warm weer...

Yvet
30-09-08, 14:54
Ik sluit me aan bij Corrus.

Bij evt. slecht weer zijn er zoveel opties om te gaan doen, dat ligt ook heel erg aan jullie interesses.
De mogelijkheden die Corrus noemt zijn stuk voor stuk leuke dingen om te gaan doen...

Schaap
30-09-08, 15:02
Dank allemaal voor jullie antwoord...
Uiteraard wordt het in Oktober prachtig weer in florida :D. Maar nu is de voorspelling regen en bewolkt voor die bewuste dagen (uiteraard snap ik dat deze voorspelling nog voor verandering onderhevig is).
Winkelen hadden we zelf al bedacht....:wink:, maar een tip zoals disney Quest is wat ik zocht, thnx!
( wij willen gewoon de perfecte "witte stranden, palmboom, blauwe zee" foto's van clearwater beach)
Groet Hilde

Yvet
30-09-08, 15:42
Vergeet niet dat regen in Orlando betekend een 15-20 minuten keiharde regen en dan zon......
Het is niet zoals in Nederland, bewolkt en gehele dag regen, maar heel erg buien en heel veel zon tussendoor....

mattrob
25-10-08, 21:14
Wat denken jullie van het weer over ongeveer een maandje in Miami / Fort Lauderdale ? Is het dan nog echt strandweer bv ? En nog orkanen te verwachten in die periode ?

Mickey99
25-10-08, 23:37
Wij zijn vorig jaar ook eind november/begin december in Florida geweest. Wij zijn toen alleen niet in Miami en Ft Lauderdale geweest maar alleen in Orlando en omgeving. We hebben wel prima weer gehad, het was gemiddeld zo'n 24-25 graden waarvan 1 dag regen.

Het officiële orkaanseizoen loopt trouwens tot 30 november maar volgens mij is het rond eind november altijd vrij rustig.

In deze FAQ kun je nog meer info over het weer vinden:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4464

mafo
26-10-08, 00:30
Ga al jaren eind november begin december het weer is alle keren rustig geweest. De temperaturen die wij hebben gehad lagen tussen de 16 en 35 graden celcius. De 16 graden waren in de omgeving van Orlando en in de avond. Overdags was het rond de 20 tot 25 graden celcius.

De kans op regen is rond deze periode minimaal, vooral zomers heb je de nodige kans op een tropische regenbui.

http://farm1.static.flickr.com/70/202752769_844a23d596_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/202752769/)

lucas
26-10-08, 01:57
Naar mijn weten is het orkaan seizoen van 1 juni tot 1 november en is het in de maand november heerlijk weer.Wij zijn vorig jaar ook in november geweest en was 25 graden alleen de nachten zijn fris 13 ,14 graden.December zou rond de 21 graden moeten liggen het wordt nooit kouder dan 21 graden overdag.En minder regen dan in de zomer maanden dat is ook mooi meegenomen.

Naomi
26-10-08, 13:58
Vorig jaar was in het Miami heerlijk weer in die tijd,
warm (volgens de standaarden te warm voor die tijd van het jaar) en zonnig,
tis nog een goede tijd om te gaan, in januari/februari kunnen de temperaturen (bij uitzondering) behoorlijk droppen, en kun je dagen hebben van 16 17 graden

Teleton
29-10-08, 02:33
Is het dan nog echt strandweer bv ?

Lastige vraag hoor, vandaag kwam de temperatuur bijvoorbeeld niet boven de 16 graden uit. Januari temperaturen dus en kennelijk een nieuwe record. Luchtvochtigheid slechts 20 procent, waardoor het 's nachts nog harder afkoelt. Door de noordenwind wordt de gevoelstemperatuur nog lager. Maar wel de hele dag een strak blauwe lucht......! Geen strandweer dus, maar prima weer om te winkelen en voor de parken. Gisteren lekker de hele dag in Blizzard Beach geweest, in de zon, uit de wind was het dik boven de 27 graden. Je kunt er dus geen peil op trekken. Ook wij gaan veel in deze tijd van het jaar en we hebben er nog nooit spijt van gehad.

astrid nap
19-11-08, 21:19
Hallo,
natuurlijk is op internet alles terug te vinden dus ook wat het weer in Orlando betreft maar.........tussen de 18 en 24 graden is een groot verschil! Wie is al een keer in december naar Florida geweest en wat kan je het beste qua kleding meenemen.

Jeny
19-11-08, 21:43
Hoi Astrid nap,

Ik ben twee maal in december in florida gweest. Mijn ervaring is dat het echt een verschil van dag en nacht kan zijn... Maar over het algemeen vond ik het overdag lekker voor een t-shirt/dunne trui maar s'avonds had je wel een jas of dikke trui nodig.
Ik vind het er heerlijk en zeker in december en ga dit jaar dan ook weer... en zeg nou zelf, het is al snel beter als in dit koude kikkerlandje :wink:

groetjes Jeny

corrus
20-11-08, 01:16
Het ligt er een beetje aan... de laatste 3 jaar was het in december 's-Avonds rond de 19 graden Celsius.
Maar 4 jaar terug vielen je oren van je hoofd van de kou...
Dit jaar 2, 3, 4 en 5 januari was het echt heel koud... zelfs overdag..
We hadden zelfs de kachel overdag branden

Neem hoe dan ook van alles mee, zodat je ezelf in laagjes kunt kleden, anders kan het gebeuren dat je het of nog steeds koud hebt, of anders véél te warm...

Michael
20-11-08, 12:44
Klopt, afgelopen december en januari zaten wij er ook en ik meen mij nog te herinneren dat het niet meer zo koud was geweest in 19 jaar. Er was zelfs nachtvorst en hierdoor was er flinke schade aan de citrusoogst. Gelukkig was de kou van korte duur en hebben wij over het algemeen heerlijk (strand) weer gehad met temperaturen van 28 graden celcius.
Hieronder een link van onze kerst belevenissen.

xl1067
21-11-08, 16:30
Wij waren er vorig jaar in december/begin januari ook en de diverse tv/radio stations spraken op een begeven moment ook over een van de warmste winters aller tijden. Wij hebben ook extremen meegemaakt, één dag ongeveer 34 graden celsius (in de zon) gehad en diezelfde dag reden we s'avonds na de Olive Garden naar huis en toen was het rond 21:00 nog 27 graden al rijdend op de thermometer in de auto. Natuurlijk (belachelijk) warm is op dat tijdstip in die tijd. Op de dag dat we vertrokken was het s'nachts ongeveer -2 graden. Maar over het algemeen prima weer gehad, de lange broek heb ik enkel gedragen op de heen- en terugreis en flipflops zijn ook de gehele vakantie aan de voeten gebleven.

Teleton
22-12-08, 18:34
half februari ?

Tsja, even in de glazen bol kijken. In februari is de gemiddelde temperatuur overdag 23 graden. 's Nachts koelt het af tot 11 graden. Er valt in die maand relatief weinig regen. Een heerlijke vakantiemaand, met gemiddelde temperaturen die wij in de zomer hebben, dus.

Aan gemiddelden heb je natuurlijk niet zoveel. Voor februari geldt het zelfde als hier al voor december en januari beschreven staat: Meestal dooit het dan wel in Florida, maar je kunt tot ver in maart een paar vervelende koude dagen treffen. Sta niet gek te kijken als je een ene dag in de korte boks kunt lopen met een T-shirtje, terwijl je volgende dag een trui of een jack moet dragen. Grote verschillen zijn mogelijk, vandaag is het er bijvoorbeeld maar net 15 graden, zondag wordt het het dubbele verwacht.....

Meer weer 8-)? Kijk op www.weather.com (http://www.weather.com)

De hamvraag: Wat neem ik voor kleding mee? Advies: zo min mogelijk, koop het daar....;-)! Aangezien jullie maar kort gaan, en niet zo veel tijd om te shoppen zullen hebben, zou ik kleding meenemen die je hier in het voorjaar zou dragen op een lekkere warme dag. En voor als je weer voet op vaderlandse bodem zet: een dikke shawl en een wollen muts.

fransje
16-01-09, 20:58
hoi hoi,
Aangezien wij over 2 weken ook EINDELIJK richting Florida vertrekken, houden we hier ( behalve de dollarkoers) de het weer een beetje in de gaten.
Nu valt het ons op, dat het er behoorlijk koud is, voor de tijd van het jaar, klopt dat?
Als ik b.v. op Buienradar, bij het wereldweer, Orlando opzoek, zie ik dat het er de komende week maar een graad of 10-12 is, en 's nachts zelfs 1 graad onder nul!
Ook op de Keys, waar we de derde week zitten, is het koud 8-[ , maar zo'n 15-17 graden.......:cry:
Is het er echt zo killetjes??
En weet iemand de voorspellingen al voor begin februari? \\:D/\\:D/

Ta2 Gerrit
16-01-09, 23:44
Op dit moment is het 14 graden, en dat is ook de high van vandaag. De low zit op 2 graden en het is half bewolkt in Kissimmee. Handig, zo'n google weather tooltje in Vista.

Wat het weer voor de komende tijd betreft; wisselvallig en onbestendig,
met hier en daar wat ander weer.
Vanaf de derde week Februari overdag zonnig en 20 tot 25 graden, 'savonds iets koeler, maar warm genoeg voor de barbeque.
Dit weertype houdt zo'n 14 dagen aan, met temperatuuruitschieters naar boven en vrijwel geen bewolking.

Daarna weer wisselvallig weer.
Makkelijk als je zo'n mannetje kent die het altijd goed heeft met het weer ;-)

marcellarenders
07-02-09, 20:38
Hallo allemaal,

Ik heb nu alle 27 pagina's over het weer doorgelezen, maar toch zit ik nog met wat vragen. Wij trouwen op 11 september en ons leek het leuk om daarna naar florida te gaan als huwelijksreis.(rondreis) Omdat we onze vakantie niet willen laten "verpesten" door een orkaan (het risico lopen) zitten we er over te denken om begin november te gaan of eind november/begin december. Omdat het orkaanseizoen dan aan het eind zit. Maakt het qua temperatuur veel uit begin of eind nov? En kun je dan bijv. nog wel een dagje aan het strand liggen en in de zee zwemmen? En is het rond deze tijd druk in de pretparken? Wij zouden daarnaast ook nog graag naar een basketbalwedstrijd van de NBA willen gaan. Zijn deze alleen in het weekend?
Alvast bedankt voor de informatie, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Michael66
08-02-09, 08:27
Over het weer kun je je het beste gewoon niet druk maken, het is net zoals hier in Nederland: soms zit het mee en soms zit het tegen. Mijn ervaring is dat het vooral mee zit. Vooral de (in mijn ogen heerlijke) temperatuur daar draagt daar aan bij.

Over het klimaat (gemddelde, maximum en minimum temperaturen) in Florida is een heleboel te vinden, zoals hier (http://www.hm-usa.com/climate/fl.html). Maar zoals ze ook bij beleggingen zeggen: "Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst." Dus wat het nu in september / oktober / november gaat worden? Geen idee. Het blijft gewoon een gok, wel eentje met (in mijn ogen) een hoge kans dat het goed wordt. En je best een dagje strand kunt doen.

Over de drukte in de pretparken kun je het beste even kijken (of een vraag stellen) in de daarvoor bestemde delen van het forum: Walt Disney World pretparken (http://floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=17) of Overige pretparken in Florida (http://floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=18).

Voor vragen over NBA-wedstrijden kun je terecht in het deel American Sports in Florida (http://floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=23).

Teleton
08-02-09, 10:55
Omdat het orkaanseizoen dan aan het eind zit.....

...en reken er maar op dat de orkanen en tropische stormen zich precies aan het seizoen houden...;)



Tropical storm Zeta became the final storm of the season 2005 when it formed on December 30. Zeta dissipated on January 6, 2006, having become the longest-lived January tropical cyclone in Atlantic Basin history.


Michael heeft groot gelijk (hij gebruikt, geloof ik, kippenbotjes voor de weersvoorspelling); Soms zit het mee, soms zit het tegen....

fransje
22-02-09, 19:48
Nou, om m'n eigen vraag maar te beantwoorden:razz:: ( we zijn namelijk inmiddels terug :-x:sad::cry: ) de eerste week, van vrijdag 30 januari tot vrijdag 7 februari was het heeeeeeeeeeel koud, niet normaal!!! Overdag haalden we de 7/8 graden met moeite ( mijn dochter heeft er zelfs handschoenen gekocht ) en was het s'nachts MIN!!!! 8!!!!
Op tv zagen we beelden van mislukte aardbeienoogsten, en in Busch Gardens waren de meeste planten ingepakt. De bloembakken stonden binnen in de toiletgebouwen.
Zelfs een hele dag heel veel regen, heel de dag door, zodat we, heel vervelend, onze hobby een dagje langer hebben uitgeoefend: winkelen! Liepen we tenminste een bèètje droog.:razz:
Ik heb foto's van de autodaken gemaakt, waar je duidelijk het de bevroren daken en ramen op ziet. Echt grappig om te zien.
Maar ineens draaide het weer om, en werd het 28 graden, in een dag of 2/3 tijd.......

Ta2 Gerrit
24-02-09, 16:26
Om er even een plaatje bij te geven, en echt niet om jullie jaloers te maken hoor :twisted:

http://img14.imageshack.us/img14/139/weer.jpg (http://imageshack.us)

nielsenmarielle
26-02-09, 22:37
Vanmiddag was ik bij het reisbureur, Dreizen.
Zij raden mij af om in november naar Florida te gaan. Kans op orkanen, gemiddeld 20 graden.
Als ik de sites hierboven eens bekijken kom ik toch wel op zo'n 25 graden overdag uit,weinig dagen regen en hurricane season is eigenlijk wel voorbij.

Wat zijn de ervaringen hier met november? We zouden het liefst wel een beetje aan het strand willen liggen, watertemperatuur ziet er prima uit namelijk.
We willen van 13 november tm 21 november gaan.

JKG
26-02-09, 23:59
Kans op orkanen heb je van juni tot november... maar de orkanen hebben geen kalender dus kunnen ook gerust langer doorgaan of eerder beginnen.

En 20 graden in november? Ja, 's nachts zo'n beetje... dus daar hebben ze bij D-Reizen gelijk in.

Ik wil zelf dit jaar weer eind september naar Florida gaan, afgelopen september kwam ik net aan toen Ike boven de Golf van Mexico richting Galveston enz. ging... niets van gemerkt (al is dat niet zo gek, het zit toch snel 1200km verderop en een orkaan is meestal max 800km breed geloof ik). Maargoed, orkanen kan je niet voorspellen, maar 13-21 nov. lijkt mij een prima periode, alhoewel.. misschien wat kort. :mrgreen:

Harley
27-02-09, 21:31
Hallo
Ik zou er sterk aan twijfelen dat het er zo koud is deze tijd van het jaar.Wij gaan steeds eind februari,begin maart(daytona bike week)en hebben de voorbije jaren steeds temperaturen gehad tussen de 20 en 25 graden en s'nachts iets koeler maar je kon nog in t-shirt lopen en shorts.
Het was er echt aangenaam vertoeven,zeker als je uit een koud land komt zoals Belgie,toen was het hier nog bitter koud.
Wel is het zo,dat je knal in het thunderstorm seizoen zit en je regen en donder kan hebben,in 2003 was het de ganse bike week van dat.

mvg
Harley

Ta2 Gerrit
27-02-09, 22:35
Je kunt er aan twijfelen of niet, maar tot voor een paar weken was het echt zo koud.
En ook wij hebben hier al eens nachtvorst meegemaakt, dus het is niet nieuw, wel zeldzaam.

Op dit moment is het overdag goed weer, rond de 25 graden, maar snachts koelt het nog wel behoorlijk af naar een graad of 10 tot 12, wat dan wel weer normaal is, en ook wel lekker :-).
Morgen word het goed warm, maar Zondag klapt het weer mooi in, en is het niet aan te raden om savonds in t-shirt en shorts te lopen ;-)

http://img518.imageshack.us/img518/4567/weer2.jpg (http://imageshack.us)

fransje
28-02-09, 23:20
Hoi Harley,
Wij hadden een huis in Davenport, en kregen de Tampa Bay tv zender door, met het weer tussen Kissimmee en St. Pete's.
Voor de ongelovigen :-s onder ons, heb ik getracht de bewijzen te vinden op internet.

By NEIL JOHNSON (njohnson@tampatrib.com) | The Tampa Tribune
Published: February 4, 2009

TAMPA - A brutal, stunning freeze is forecast to envelop nearly all of Florida tonight, with temperatures dropping into the 20s except in Pinellas County and along narrow ribbons on the southeast coast (http://www2.tbo.com/topic/k/southeast-coast/) and the Keys.
Those areas aren't expected to entirely escape the avalanche of arctic air (http://www2.tbo.com/topic/k/arctic-air/) that will roll over the state today. The National Weather Service (http://www2.tbo.com/topic/k/national-weather-service/) has issued freeze warnings for Pinellas, Sarasota and Miami-Dade counties. Only the Keys are expected to sidestep the freezing temperatures.
Elsewhere, warnings of a hard freeze (http://www2.tbo.com/topic/k/hard-freeze/) cover the state, meaning the weather service expects temperatures to fall below 28 degrees for at least four hours. The hard freeze (http://www2.tbo.com/topic/k/hard-freeze/) is expected to sweep south through the Everglades.
The National Weather Service (http://www2.tbo.com/topic/k/national-weather-service/) says temperatures could fall to the low 20s in the eastern part of Hillsborough County and the mid-20s in Tampa.
Polk County is expected to see a similar spread of temperatures, and eastern Pasco and Hernando counties (http://www2.tbo.com/topic/k/hernando-counties/) will likely drop as low as 17 degrees.

Kijk maar eens naar Polk County: 17 graden Fahrenheit, en wij zaten daar niet ver vanaf! We hebben hele goede foto's van bevroren autodaken, genomen vanaf het balkon.
Het is natuurlijk je goed recht om te twijfelen, zoals je zelf zegt, maar ik heb er geen woord van gelogen. Wij hadden dit ook niet verwacht hoor, in februarie hoort het idd niet zo koud te zijn, maar daarom was het wel zo!!!

h

Angelina
02-03-09, 00:53
Hoi hoi,
Wij gaan van 18 april t/m 4 mei naar orlando.
Nu gaan er 2 oma's ook mee, en die vragen steeds maar wat ze mee moeten nemen qua kleding. Vooral ook voor savonds, want overdag zal het wel korte broeken-weer zijn, maar heb je aan een vestje genoeg voor de avond?

Groetjes,
Angelina

Ta2 Gerrit
02-03-09, 01:34
Volgens de gemiddelden is de korte broek voldoende, en voor de avond misschien een joggingbroek o.i.d. met een vestje, mocht het te koud zijn.

http://img264.imageshack.us/img264/956/weerapril.jpg (http://img264.imageshack.us/my.php?image=weerapril.jpg)

ulkov
04-03-09, 15:19
Hoi,

Wij vertrekken op 23 mei a.s. naar Orlando voor 14 dagen. Kunnen we het beste de eerste week pretparken bezoeken ivm drukte en het weer of kan dat beter in de 2e week?
Alvast bedankt voor de reacties.

Ulko

Teleton
04-03-09, 17:45
Kunnen we het beste de eerste week pretparken bezoeken ivm drukte en het weer of kan dat beter in de 2e week?


Hi Ulko, ik heb toch zo'n plezier van mijn glazen bol......[-o< Voor de voorspelling van de drukte in de parken is deze site (http://www.undercovertourist.com/united-states/florida/orlando/attractions/when-to-visit.html)een handig hulpmiddel. Ook aan de prijzen van de Expressplustickets (https://secure.universalstudios.com/webstore/shop/ViewItems.aspx?Merchant=UOMainOnline&CategoryGroupExternalID=UOMain&CategoryExternalID=UO1ParkUEPLive)van Universal kan je hun verwachtingen aflezen. Het laatste weekend van mei is erg druk, daarna verwachten ze een matige drukte; OK om te gaan dus. Wat het weer betreft; omdat wij er in die periode ook zijn, hoef je je nergens zorgen om te maken...:---) Hier (http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372?from=month_bottomnav_business) vind je de gemiddelde temperaturen in deze periode, voor wat ze waard zijn.

Nog even dit: voor voorspellingen m.b.t. de dollarkoers, de benzineprijs, de dow-jones, de huizenprijzen en de winnende nummers van de Florida-lottery krijg ik de glazen bol helaas (nog) niet helder voor die periode ;).

Sylvia
08-03-09, 12:11
Hoi, wij willen graag in september naar Florida, is dat goed te doen met het orkaan seizoen en wat voor weer is het dan ongeveer? we gaan dan voor de eerste keer naar de USA, dus hebben geen idee hoe het dan is.

mikey
08-03-09, 15:14
Hoi Sylvia september is goed te doen hoor afgelopen september 2 weken geweest klein beetje last van Ike , regen enzo maar dat duurde een dag of 2 weken wij gaan dit jaar weer in september

wenniemetie
27-03-09, 10:40
Morgen is het eindelijk zover en vertrek ik voor 3,5 week richting florida.
Nu houd ik al een tijdje het weer in de gaten, zag er lekker uit.

Maar nu kijk ik net weer
(http://www.timeanddate.com/weather/usa/orlando)
en zie ik op meerdere dagen regen staan.

Wat moet ik me voorstellen bij regen daar? Aangezien de temperatuur wel gewoon rond de 30 graden is. Ik was eigenlijk niet van plan een jas mee te nemen en ook geen paraplu.

Heeft een paraplu daar zin? Of waait het ook heel hard als het regent?

Mijn vraag is dus eigenlijk wie heeft er ervaring met regen in orlando.

JKG
27-03-09, 11:03
Kortstondig en hard. Niet zoals in Nederland waar het de hele dag kan regenen.
Paraplu? Kan makkelijk zijn, maar de buien zie je van te voren wel aankomen, even schuilen en weer doorgaan met waar je mee bezig was.

Ta2 Gerrit
27-03-09, 12:16
Zoals je link al aangeeft, eerst hier en daar een bui (zie JKG) en later in de week wat meer kans op aanhoudende regen (49%-10mm), maar wel warm water :-)

Paraplu niet, maar een poncho wil nog wel eens handig/nodig zijn, want soms (al is dat meer richting zomer) wil het ook wel eens hard en wat langer regenen. Maar daarna......zonneschijn.

jmvdc
12-07-09, 19:16
Welke maanden zouden jullie aanraden om naar Florida te gaan?

Onze eerste keuze was maart, begin april, maar we spelen met het idee om laatste week april, begin mei te gaan

Voor ons speelt hetvolgende een rol
"muggen"seizoen vermijden, we staan niet te springen om DEET te gebruiken
"hurricane"seizoen vermijden

Einde van het jaar: november en december zijn geen optie

Wie helpt?

mineke
12-07-09, 19:32
wij zelf vinden de periode eind april, mei en begin juni het mooiste

breaker9240
12-07-09, 19:57
Wij zijn nu alleen nog maar in September geweest.
Maar dit jaar gaan we een stukje augustus en een stukje September.

Maar ik herinner me van vorig jaar geen enkele mug meer :).
Kort gezegd, geen last van gehad!

cloggie68
12-07-09, 20:00
Eind april/begin mei is ons vorig jaar prima bevallen. We hadden het geluk dat het superzonnig was in die 10 dagen. Nu gaan we volgend jaar weer de eerste helft van mei!

millhill
20-07-09, 13:56
Wij zijn tot nu toe (inmiddels drie keer) steeds in april/mei geweest.
Heerlijk weer (dat jaar wel wat regen gehad maar meestal aan het
eind van de dag).

Raffie_CT
29-07-09, 22:45
Hai allen,

Wij zijn aan het denken om in Oktober te gaan, eerder in het jaar kunnen we niet. En we wensen geen hurricane seizoen en absoluut geen muggen.

Wie is er al eens in Oktober geweest en wat zou het weer dan zijn ?

Raffie

Ta2 Gerrit
29-07-09, 23:57
Meestal mooi weer, soms een paar dagen regen, daarna drukkend warm, en af en toe een verdwaalde hurricane, dat zijn onze ervaringen.

Daar kom je dus niet echt verder mee :-), maar in het algemeen gewoon goed, gelukkig.
Ik vind persoonlijk het voorjaar (feb. mrt.) iets prettiger qua temp. alleen is er dan weer kans op nachtvorst, dus in de ochtend erg fris.

flowerscaper
30-07-09, 16:51
Oktober is een goede periode,, zeker niet te warm, 2 jaar geleden een beetje pech gehad met t weer hebben zo nu en dan wel een truitje nodig gehad. Aanstaande oktober gaan we weer maar hopen dan toch zonder die trui te kunnen. Een buitje hier en daar is eigelijk ook onvermijdelijk,, angezien het echt om buitjes gaat en we daar van die gezellige capejes voor hebben is t ook niet zo n probleem!

Njit
31-07-09, 00:38
Rare vraag misschien maar hoe laat is het ongeveer licht en weer donker in die periode ?

Handige site hiervoor: http://www.sunrisesunset.com/custom_srss_calendar.asp

edenanita
05-08-09, 12:52
Hoi,

Wij zijn al verschillende periodes geweest in Florida, maar vinden toch de maand mei het lekkerst daar. Het zeewater is aardig opgewarmt omdat het `s nachts ook niet al te koud meer is. Duiken doe ik dan in mijn shorty en geen enkele last van kou. Maart vindt ik net te vroeg, dan zijn de nachten ook nog niet zo gek warm.

Gr,
Ed.

Eddy76
30-08-09, 22:30
Ik ben pas vanaf aanstaande vrijdag in Miami.
Maar als ik op dit moment naar de weersverwachting kijk voor Miami en o.a. Key West voor de eerste week van september, voorspellen ze alleen maar regen en onweer.

Zijn dit flinke onweers buien waar je bijna d hele dag last van hebt of zijn het alleen maar de gebruikelijke einde van de middag buitjes welke weer snel voorbij zijn?
Of heeft Florida op dit moment last van een tropische storm/hurricane??

Ik ben nu toch wel geregeld online de weersverwachtingen aan het bekijken voor Florida. Maar ik heb geen idee of deze sites wel betrouwbaar zijn.
Welke websites kunnen jullie aanraden?

Lea
30-08-09, 22:33
Wat ik wel weet is dat het er flink kan spoken hoor daar in Miami.Valt er soms met bakken uit.

Kan een tijd aanduren maar kan ook weer zo over zijn.

Over de huricanes kan ik niks zeggen helaas (alhoewel gelukkig geen ervaring mee)

Ta2 Gerrit
30-08-09, 22:38
Betrouwbare weersvoorspellers.....?? Dat is net zo iets als betrouwbare politici ;-)

Ik kijk zelf wel op www.weather.com (http://www.weather.com) en www.wunderground.com (http://www.wunderground.com). Dan heb je een redelijk beeld.
Maar het is natuurlijk het weer, en dat is net zo betrouwbaar als..... het weer :-)

Marcelg
31-08-09, 03:48
Idd zoals Gerrit al aangeeft kun je hier helemaal niet van de voorspellingen op aan, wij zouden heel veel regen krijgen van Anna, we hebben geen druppel gehad.

Ik kijk alleen maar naar de volgende link, dit is de waarheid, het helpt je helaas niet met voorspellen.
http://radar.weather.gov/radar_lite.php?rid=byx&product=NCR&loop=yes

mikey
31-08-09, 08:07
denk dat het allemaal wel mee valt wij zyn ook vrijdag in orlando en vorig jaar september waren we er met ike toe wel wat regen gehad maar viel reuze mee , het weer in florida is meestal iedere dag een flinke pot regen en daarna weer lekker aldus das myn ervaring voor de maanden juli tot september

liesje1967
01-09-09, 15:14
Net terug uit Orlando, en regen viel heel erg mee.

Rayman90
21-09-09, 22:04
Ik was afgelopen winter en ook in de zomer naar Orlando geweest.

In de winter had ik het best wel lekker, bijna elke dag wel 26,27 graden..soms afwisselend naar 22 graden. En in de zomer was het stikkeheet dan was het wel 33 graden elke dag! Heel lekker om op het strand in de zee te zwemmen.

Maar mijn vraag is, of het in de winter wel lekker is om naar het strand te gaan. Zoals Clearwater beach en Miami beach..en degene die in de winter naar Orlando zijn geweest hoeveel graden hadden jullie het toen?

Njit
21-09-09, 22:10
Zie hier de gemiddelde temperaturen per maand:

Orlando: http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372
Miami: http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0543
Clear Water Beach: http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0085

Watertemperaturen vind je hier: http://www.nodc.noaa.gov/dsdt/cwtg/egof.html

Miami Beach ga je in januari niet heen om te zwemmen.
Zie hier een foto van toe wij er waren half januari:

http://img504.imageshack.us/img504/5976/012020miami20beach.jpg

Niet echt druk he :)

reneefrankrijk
21-09-09, 22:32
In februari 2008 zijn we een dagje naar Clearwater Beach geweest. Er waren genoeg mensen op het strand, ook voor een picknick en zo, maar zwemmen kan ik me niet herinneren. We liep iedereen in top en korte broek.

mickmak
22-09-09, 13:54
Het kan in de winter echt wel heel warm zijn.
Ik ben 4x in de winter geweest (januari) en alleen de laatste keer in (dec 2007- jan 2008) was het erg koud (met een muts op en dikke truien aan in WDW) maar diezelfde vakantie was het ook extreem warm.
We hebben in 3 weken tijd overdag 13 en bijna 30 graden meegemaakt. We hebben elke vakantie gewoon kunnen zwemmen. Ook op het strand gelegen (Fort Meyers) en ben zelfs vreselijk verbrand :-(
Maar goed, het risico is zeker aanwezig dat het minder warm is en zeker 's ochtends en 's avonds is het dan wel fris.

Jackie

Tinkerbell
22-09-09, 13:59
Het kan er ook gewoon koud zijn en vriezen. Toegegeven zeldzaam maar het zal je maar net treffen.

Een kennis van me heeft dit fenomeen mee mogen maken.
Temperaturen onder nul en verdwaasde Floridianen die bij gebrek aan beter sokken over hun handen aantrokken ipv. handschoenen.:lol:

charlottejustin
22-09-09, 14:31
na een koude nacht heb ik een keer 's ochtend vorst op daken van huizen gezien. dit was in feb 2000. en dan 's middags weer heerlijk weer.
ik snapte er niets van.....erg raar gezicht.

Chanti
24-09-09, 23:59
ik ben in 2000 in februari geweest en toen was het er echt freakishly cold. Je kon geen Floridiaan aanspreken of die deed geschokkeerd bericht dat het de koudste winter in 50 jaar was ofzo. Wij waren er niet helemaal op voorbereid en hadden maar 1 trui bij ons (per persoon) die we ook echt de hele week gedragen hebben! Het is dus moeilijk te voorspellen (het was echt met tijd en wijlen "klappertandkoud")

We gaan nu in december en ik ben van plan een aantal witchdocters in te huren om een lekker weer dansje te gaan doen, want ik zou het toch wel leuk vinden om een keer blizzard beach te mogen bewonderen en dan het liefst zonder ijspegels aan mijn neus.