PDA

Bekijk Volledige Versie : Het weer in Florida / weersverwachting



Pagina's : 1 [2] 3

vondutchga
03-12-09, 20:20
vandaag hier in Kissimmee geen regen gehad (afgelopen nacht wel onweer en regen), het was vanmoregen behoorlijk bewolkt maar is opgeklaard. Het is nu 25 graden, voelt voor mij kouder dan het echt is.

Ta2 Gerrit
04-12-09, 09:47
Je zou ook af en toe een blik kunnen werpen op weather.com of wunderground.com.
Daar zie je de verwachtingen, daar heb je meer aan dan het weer van gisteren of vandaag.

Ze zijn minstens zo betrouwbaar als het KNMI ;-), dus winterjas en zomerjurk kunnen mee :-).

nancy1
04-12-09, 11:02
Die sites ben ik al in de gaten aan het houden. Alleen zie je dan voor deze week veel regen. Ben dus benieuwd of het dan de hele dag regent of af en toe een bui. De temperatuur klinkt tot nu toe nog goed, maar volgens mij voelt het kouder aan dan het lijkt......

corrus
04-12-09, 12:38
Neem gewoon spullen mee die je over elkaar kunt dragen "Dress in layers"

Misschien is de site ook nog wel een beetje handig voor je...
Deze is 100% lokaal en ik gebruik 'm zelf voor voorspellingen...
Ik gebruik 'm ook in Orlando, alleen dán via de TV... (Channel 13)

http://www.cfnews13.com/


En hier de weersvoorspelling voor de komende 7 dagen ...

http://www.cfnews13.com/Images/Weather/WEB_7DAY.jpg

Dit plaatje wordt iedere dag automatisch ververst.

Teleton
04-12-09, 14:21
Alleen zie je dan voor deze week veel regen. Ben dus benieuwd of het dan de hele dag regent of af en toe een bui. .. Het weer, steeds weer verrassend. En resultaten uit het verleden...., zoals Gerrit ook al zegt. Als we de voorspelling hadden moeten geloven, hadden we gisteren de hele dag in de regen gelopen. Bij ons is er gen drup gevallen. Anderhalve kilometer verderop meldde men regen in de ochtend. Vandaag lijkt de voorspelling te kloppen, het is grijs, nat donker en frisjes. Hollandsch weertje dus laten we de korte box maar uit. Geen misverstand, we dragen wel gewoon onze lange spijkerbroeken. Corrus heeft gelijk, een trui en een vest zijn gemakkelijk aan- of uitgeschoten en de laagjes hoeven niet zo dik te zijn. Voor de avonden is een jackje wel lekker en veel mensen schieten ook wat warms aan als ze uit eten gaan. In veel restaurants kent de airco alleen de arctic-mode.

Voor de regen zijn er uitstekende voorbehoedmiddelen verkrijgbaar, onze slogan: neem altijd je P&P mee...;). Plu en poncho zijn onmisbaar. Een ding is zeker, als je ze vergeet, ben je zeker 'nat'. Als het gaat regenen...

vondutchga
04-12-09, 16:18
vandaag is hopeloos, grijs, regen, koud we hebben een whopping 14 graden celcius!!!!

Voor het eerst in maanden de auto naar kantoor i.p.v. de motor.

de komende 3 dagen zien er niet gunstig uit, 70 to 80% kans op neerslag, maar zoals teleton al schreef, hier kan het regenen en 1.5 mijl verdrop is er weinig aan de hand.

PENPE
04-12-09, 22:09
Hoi allemaal,

Net op het moment dat ik deze reactie geef houdt het op met regenen hier in Kissimmee.
Maar zoals onze buurman Teleton al zegt : neem altijd je plu & ponco mee.
Zelf hebben wij onze fleece jackets in de auto liggen want die zijn savonds best wel nodig,
althans dat vindt Petra, ikzelf heb een goede isolatielaag dus loop gewoon in mn tee.
Gisteravond waren wij in Mount Dora maar daar was het heerlijk wat temperatuur betreft.

Vanmorgen was het een en al regen dus na de all-u-can-eat-breakfast-party @ Ponderosa
maar naar de enige droge attractie hier in Orlando, de Florida Mall.
Onze tee's waren aan de achterkant wel nat geregend maar dankzij de stoelverwarming in
onze huurauto waren wij weer opgedroogd toen we bij de mall arriveerden \\:D/

onze slogan: neem altijd je P&P mee...;)Je kunt ons ook meenemen als het regent, je wordt dan wel nat maar met ons is het altijd gezellig ;)

Groetjes,
P&P

Teleton
04-12-09, 23:45
Hou is op schaatsen ik wil mooi weer met de kerst. Heb hier in Nederland al genoeg regen gezien.

De foto is niet best, maar wat wil je met bevroren vingers......;).

http://img339.imageshack.us/img339/1668/pict0037sl.jpg (http://img339.imageshack.us/i/pict0037sl.jpg/)

Riverwood
06-12-09, 00:57
Vandaag weer veel regen gehad in Kissimmee, het is koud 12 graden en het oogt allemaal somber, het schijnt morgen beter te worden, voor ons is het allemaal niet zo erg wij lassen een poetsdag in en kijken een d.v.d., voor de vakantiegangers is dit niet leuk en wij kijken dan ook uit naar beter weer.

Henke.

PENPE
06-12-09, 04:27
Wij hebben zojuist hier in onze condo de verwarming ingeschakeld en een warme chocolademelk ingeschonken want het begint hier binnen ook al fris te worden...
Maar morgen wordt het weer een mooie dag !

Groetjes,
Petra & Pieter

Bqtje
06-12-09, 14:10
In 2007 zijn wij 2 weken in februari geweest naar WDW . Eerste week kon je 's morgens en 's avonds een pull verdragen , wel een korte broek . De tweede week hadden we allemaal een t-shirt en een korte broek aan .

reneefrankrijk
06-12-09, 14:15
In feb 2008 zijn wij 3 weken in Florida geweest. Vroeg in de ochtend (vóór 9.30) hadden wij een vest over ons topje aan. En 's avonds was het te fris om zonder trui of vest buiten te zitten. Wij hebben elke dag korte broeken en topje/t-shirt kunnen dragen. Op 1 dag na, toen was er nachvorst en liepen we overdag in 3/4 broek en vest.

TYGER
10-12-09, 21:54
Ik ga richting Key West zo rond die 28 december. Ik hoop dat ik met open dak kan rijden, en dat ik een t-shirt en korte broek aan kan trekken, en dat de lucht helder is, en de zee mooi blauw.

Is er een kans dat ik dit rond december mee kan maken? En is er een kans dat ik bruin kan worden rond die tijd als ik lekker een paar dagen ga zonnen, als er dan tenminste zon is?

Ik ben erg bang dat het gaat regenen want ik ga maar voor 6 dagen naar Florida, en wil echt niet 6 dagen slecht weer hebben.

In de avond vind ik het niet erg, maar overdag zou ik het graag mooi mee willen maken.

Zijn er mensen die ervaring hebben rond die tijd?

Teleton
11-12-09, 02:55
Ik ga richting Key West zo rond die 28 december.
Ik ben erg bang dat het gaat regenen want ik ga maar voor 6 dagen naar Florida, en wil echt niet 6 dagen slecht weer hebben.

In de avond vind ik het niet erg, maar overdag zou ik het graag mooi mee willen maken.

Zijn er mensen die ervaring hebben rond die tijd?

Om je laatste vraag als eerste te beantwoorden, dat lijkt mij sterk. Het reizen in de toekomst heeft hier op het forum nog niet zo'n grote vlucht genomen en veel helderzienden telt de club helaas ook niet. Zou fijn zijn, ook in verband met de dollarkoers, benzineprijs en uitbraak van lovebugs invasies.

My batteries are low, so I cannot see further than the past, presently........ anders had ik je graag geholpen. Verder lees je zelden dat vakantievierders er naar uit kijken om hier in the pooring rain rond te lopen, dus jouw voorkeur zal niemand verbazen.Gemiddeld valt er in Miami zo'n 50 mm regen, zo'n 20 mm minder dan bij ons in die periode.

Je reist in de wintertijd, met alle gevolgen van dien, ook in Florida. What a friend I have in Google, het leverde mij zo de gemiddelde temperaturen in de maanden januari en december op. Klik hier en (http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0316?role=&from=tenDay_bottomnav_undeclared)je zult zien dat het in 1917 nog 3 graden vroor en in 1942 38 graden dooide. Dit maakt dat je gemiddeld op een temperatuur van 25 graden mag rekenen. Aan gemiddelden heb je echter niet zo veel, zo min als aan ervaringen van vorig jaar want resultaten uit het verleden....etc.etc.

mickmak
11-12-09, 05:51
Voor zover ik weet is de kans op regen in die periode niet groot.
Zelf ben ik 3x keer in januari naar Florida geweest en daarvan was het de laatste keer van extreem warm (ook s' nachts) tot extreem koud (wat had ik nu graag mijn winterjas aan gehad weer)
Die koude dagen waren ook zo weer voorbij en al met al heerlijk weer gehad maar ja wij waren er 3 weken en als je van de 6 dagen 3 dagen koud weer hebt dan is dat heerlijk winkelen maar zwemmen en zonnen is er dan niet bij.
De andere keren hebben we prachtig weer gehad. Lekker kunnen zwemmen en een heerlijk zonnetje. s' Avonds en s' nachts is het altijd wat koeler en heb je wel iets van een vestje of t- shirt met lange mouwen nodig.

Jackie

nikie1968
11-12-09, 14:14
WEER van 29 mei t/m 11 juni in florida??

kan iemand me vertellen wat voor weer ik zo kan verwachten in deze periode??
ben voorgaande keren iedere keer in november geweest.
is het rond deze tijd ook druk in florida??
het is dan geen vakantietijd.....
we landen op key west en slapen de eerste 2 nachten op marathon in siesta motel we hebben daar een drieslaapkamer appartement gehuurd voor 270 dollar zonder tax, niet slecht vonden wij...
ons reisgezelschap bestaat uit 4 volwassenen.
daarna willen we richting everglades miami en orlando om daar nog naar disney en seaworld te gaan.
wijzelf gaan nu voor de derde keer maar vrienden van ons die deze keer meegaan zijn er nog nooit geweest.
het enige probleem wat wij deze keer tegen kwamen met boeken was het huren van een auto op key west, wij wilden net als de andere twee eerdere keren een 7 persoons auto en dat viel op key west niet mee er was daar maar 1 aanbieder voor en dat was eautohuur.

graag hoor ik nog tips van jullie, om een en ander op te keys te gaan kijken of bekijken want daar zijn ook wij nog nooit geweest

alvast bedankt groetjes Monique

nancy1
11-12-09, 15:09
Denk dat je heerlijk weer zal hebben!
Ben er zelf 2x in april/half mei en een keer in juli geweest.
In juli vond ik het te broeierig en te warm, vaak bewolkt en heel regelmatig buien. In april/mei was het beide keren heerlijk. Temperatuur tussen de 29/32 graden (met enkele uitschieters naar de 36). Niet broeierig, maar heerlijk aangenaam. Een enkel drupje qua regen gezien, verders bijna alleen maar zon en wat witte wolkjes.

derrobbie
11-12-09, 15:14
Afgelopen jaar helaas erg veel regen gehad. De poncho's waren standaard binnen handbereik.
Het is zo'n beetje het officiële begin van het regenseizoen, en het werd dit keer wel héél letterlijk genomen.
Maar met een beetje geluk valt het allemaal wel mee. Zo nu en dan een bui maar daarna ook direct weer veel zon, zodat je snel weer droog bent.
Al met al best wel een lekkere tijd vinden wij.
Het is er dan zeker niet druk. Alleen met memorial day (31 mei) is het overal stampvol.

Trouwens, wij gaan in 2010 ook weer van 24 mei tm 14 juni. Misschien komen we jullie nog tegen;)

baluga
28-12-09, 00:23
Hoi,

natuurlijk heb ik al op weeronline.nl en dergelijke sites gekeken, maar ik zou graag van eerdere vakantievierders horen hoe zij het weer ervaren hebben in Mei.

Is het te hebben om dan een hele dag in zo'n pretpark rond te slenteren of zit je dan beter in een mall:-k? Wat natuurlijk niet de bedoeling is om zo de vakantie door te brengen......

Teleton
28-12-09, 09:36
natuurlijk heb ik al op weeronline.nl en dergelijke sites gekeken, maar ik zou graag van eerdere vakantievierders horen hoe zij het weer ervaren hebben in Mei.

Nou vooruit, 't is al vaak verteld want met de zoekfunctie haal je volgens mij zo een aantal berichten over dit onderwerp boven water.

We zijn wel eens weggeregend; met ons de zondvloed. Hebben ook wel eens buitengewoon warm weer gehad, maar hadden ook wel eens gewild dat we warmere kleding mee hadden genomen. Allemaal in de maand mei. Kortom, mei is voor ons een heerlijke maand om naar Florida te gaan.

Ennne......resultaten uit het verleden bieden geen enkele garantie voor de toekomst.

Nijntje
29-12-09, 10:13
Ben ook al vaak in mei geweest, en net als Teleton een hoop variaties in het weer gehad. Ik ben nog nooit zo verregend geweest als afgelopen mei en het jaar daarvoor heb ik lopen puffen van de hitte! Blijft een gok, maar welk weer je ook hebt...... het is altijd leuk in Florida!

sonja
29-12-09, 13:56
Sluit me aan bij Teleton en Nijntje, over het algemeen goed, maar dit jaar gewoon weg geregend. Je weet het nooit.
We zijn nu in Florida en het is al twee weken koud, nu zelfs 6 gr, dat komt zelden voor.

Nijntje
18-01-10, 10:59
Let wel op dat Sonja het over de temperatuur nu heeft. In mei heeft het wel geregend, maar de temperatuur is tot nu toe altijd zo goed geweest dat je in je korte broek en tshirt rond kan lopen. Dus je warme wintertruien kan je best thuis laten. En mocht je het koud hebben, dan heb je weer een goede reden om te gaan shoppen!

ed_anja_wesley
30-01-10, 14:16
Wij waren er begin juni en het was naar Nederlandse maatstaven ontzettend heet (voornamelijk in de brandende zon). We hebben 1 keer regen meegemaakt, maar als die komt is dat voornamelijk in de namiddag.

cindy74
01-02-10, 12:15
wij waren er van 21 april tot 5 mei en gewoon geen drup regen gehad . Het was er elke dag 30 graden geweldig .

Ta2 Gerrit
25-02-10, 13:03
Het is hier koud, gevoelstemperatuur rond het vriespunt, maar wat zegt dat voor over zes weken. Helemaal niks :lol:
Want eergisteren was het nog 24 graden en volop zon.

Niets is zo onvoorspelbaar als het weer, en we blijven hopen op goed nieuws.
Wij komen hier al jaren in dezelfde periode en hebben al net zo veel verschillende weertypes meegemaakt, waarvan de meeste gelukkig positief.

Ta2 Gerrit
26-02-10, 13:42
Even een actuele update :mrgreen:

http://img197.imageshack.us/img197/2627/ijsw.jpg (http://img197.imageshack.us/i/ijsw.jpg/)

arie van urk
26-02-10, 13:47
Zolang er in het noordoosten sneeuwstormen en andere depressie's zijn zal er een koude luchtstroom blijven in Florida.

Wij hebben het in Februari zelf meegemaakt dat je een paar warme dagen had en dan ineens weer een winderige koude ( +/- 16 C) dag.

Nacht temperaturen van 0 tot 15 graden.
Je weet het dus momenteel echt niet.

Voorspellen is dus ook onmogelijk.

Wij zaten in Stuart en kennissen van ons in Orlando ,verschil in temperatuur zomaar 5 graden.
Zij waren blij dat ze ook nog een week in Stuart zaten.

http://www.tcpalm.com/news/2010/feb/26/huge-eastern-storm-darkens-homes-disrupts-travel/

De volgende depressie komt alweer......

:-s

Ta2 Gerrit
28-02-10, 00:02
Same here, staat ook in mijn verslag, smorgens krabben, smiddags in de zwembroek.
vandaag was het wat minder, behoorlijk regen en zo rond de 46F.

Maar goed, je kunt er toch niks aan veranderen.

flowerscaper
05-03-10, 14:52
Ik volg het weer in orlando op de voet! ziet er niet zo geweldig uit maar vorst had ik nog niet waargenomen,, Wellicht een idee om yskrabbers te gaan laten overvliegen?

Ta2 Gerrit
05-03-10, 14:54
Het is weer frisjes, maar we zonnig en stralend blauw.
En we zijn erg blij met de 18 graden die komen gaat, in Florida notabene.

Brechtje1983
18-03-10, 11:16
Hoe zit het er nu eigenlijk van weer? Wij vertrekken zondag en veertien dagen. Als ik de weerberichten wat volg, zit het er rond 20°? Is dit dan dezelfde gevoelstemperatuur als 20° in België? Wij weten niet echt welke kleren mee te nemen om er te beginnen? Wij gaan er uiteraard veel shoppen, maar moeten toch wel aantal kledingsstukken basis meehebben. En 20° is nu ook niet zo waaaaaauuuuuwwww? Iemand ervaring?

Teleton
18-03-10, 11:27
Hoe zit het er nu eigenlijk van weer? Iemand ervaring?

O, o wat zou ik je graag kunnen helpen. Maar net zo min als we weten hoe het weer in Brugge na 4 april is, weten we het van Orlando. Hulpmiddel is de tabel met de gemiddelde temperatuur (http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372?role=)in april. Gemiddeld mag je op 28 graden reken, maar er zijn uitschieters naar boven van 36 gemeten. Laagst gemeten minimumtemperatuur is drie graden. Ennne....20 graden in Orlando is net zo warm als in Brugge......:wink:. Net als hier is het er dan goed uit te houden, maar kan het in de wind en uit de zon misschien nog wat fribsjes aandoen.

Ter plekke draagt men in deze tijd meestal kleding in laagjes en neemt men 's avonds een jackje mee. Een vest moet je eigenlijk het hele jaar door bij je hebben. De airco in winkelcentra en restaurants is zijn tijd ver vooruit, global warming is daar al lang achterhaald.

Ta2 Gerrit
18-03-10, 11:52
Hoe zit het er nu eigenlijk van weer?
Wij weten niet echt welke kleren mee te nemen om er te beginnen? Wij gaan er uiteraard veel shoppen, maar moeten toch wel aantal kledingsstukken basis meehebben.

Het is naar Florida gebruikelijk om alleen die kleren mee te nemen die je draagt ;).
Behoudens misschien een schone pendeck en een badpak voor de eerste avond.

De rest koop je gewoon ter plaatse afgestemd op de temperatuur van de dag.
Daar is namelijk geen peil op te trekken, en kopen ga je sowieso al doen, toch.

Zo had ik bijv. geen lange hose bij me onderlaatst, want het is toch "altijd" tussen de 20 en 25 graden als wij gaan [-X. Dus moest er geshopt worden :p voor een nieuwe spiekerboks. Wat een straf, een Wrangler voor 12 euro.
Maar een vest is (voor de dames zeker) een must, al is het 30+, want, zoals Ton al aangaf, de airco's werken er heeeeeel goed.

Onze "vaste waarden" lagen wel wat lager als gebruikellijk, maar als het 18 tot 20 graden is en de lucht is blauw en de zon bijna wit, voelt dat wel lekker aan. En de zon is vaak wit in de Sunshine State \\:D/

Michael66
18-03-10, 19:56
Zoals al eerder aangegeven is het geen probleem als je de verkeerde of helemaal geen kleren bij je hebt; de Walmart is altijd open en daar slaag je altijd wel voor een (al dan niet tijdelijke) outfit.
Toen wij een paar jaar terug aankwamen en de bagage een andere weg aan het afleggen was (US Airways, maar da's een ander onderwerp)hebben wij noodgedwongen direct wat inkopen gedaan. Ach, echt arm wordt je daar niet van en de Walmart plunderen is ook al geen straf.

Veel plezier.

djginod
25-03-10, 18:04
De afgelopen weken 2 keer een jas / trui nodig gehad. Maar over het algemeen was het wel lekker aangenaam. Maar echt superheet ook maar een dag of 2 geweest. Zo rond de 20 graden haalt het in de middag wel. De wind is soms wel eens wat koud, en met bewolking of beschutte plekken is het dan wel eens frisjes !

De komende dagen voorspellen ze wel warmer weer, maar ook weer met meer kans op neerslag ! Als je daar bent, de Weather Channel maar eens even opzetten ;-)

corrus
02-04-10, 23:56
Het is NU 87F...

Is dat mooi genoeg??? :D :D

Suzie
05-05-10, 02:13
kwart over acht 's avonds en nog 29 graden. Life's good!!

baluga
05-05-10, 04:44
Het is hier warm, heel warm.....Vandaag zijn we naar Aquatica geweest, zowat de hele dag onder de parasol gelegen met natuurlijk af en toe een duik of een slide, en toch vreselijk verbrand. Ondanks factor 50. Maar ja, Sunshine State hè

ekkie50
13-05-10, 01:07
Het is hier nog steeds heel warm (rond de 30C) en licht bewolkt. Voor volgende week wordt meer bewolking en een enkele bui voorspeld. Volgens de weerman heeft dat te maken met de naderende hurricane season (1 juni - 30 november).

See for yourself: http://www.cfnews13.com/Weather/ForecastCenter/Default.aspx#

Michael
13-05-10, 19:53
Ik weet het, het is saai, nog steeds 31 graden. Heerlijk!

bas&manon
15-05-10, 03:57
Wij zitten nu in newyork en komen maandag naar Orlando zijn de voorspellingen een beetje goed? Ik heb al een beetje gezocht en zie alleen maar onweer staan voor volgende week??

Ik heb de laatste weer verwachting bekeken en daar staan alleen maar onweersbuien betekent dat het dan de hele dag regent en geen zon meer schijnt?????????

[verwijderd]
15-05-10, 04:30
Niet zo snel in paniek schieten, meestal houd dat in Orlando in dat je een buitje krijgt in de middag en dat het verder de rest van de dag nog erg mooi is.

En iets lagere temperaturen dan 90 + is ook wel lekkerder vinden wij althans, je brand anders weg in de zon.

Morgen zit het er voor ons weer op, voor jullie veel plezier in Florida.

Reza
15-05-10, 04:47
ook wij verlaten morgen Florida na 3 weken vakantie, die onweersverwachtingen ? ach die hebben wij met argusogen gevolgd maar uiteindelijk 1x echt heftig onweer s'nachts gehad en daarna ook tijdens de dagen voorspelde onweer 1x s vonds in de verte wat zien weerlichten, het blijkt dus erg lokaal te zijn.
@Bas en Manon, welke buurt van Orlando gaan jullie heen en welke weersverwachting site kijk je? maakt namelijk een hoop uit hebben we gemerkt.

bas&manon
15-05-10, 05:10
Hoi reza,
wij gaan maandag naar Orlando voor 7 dagen en dan nog 2 dagen Miami south beach. Hebben erg veel zin in we zitten nu in new York en hier is het weer super. We houden het weer in de gaten via zoover.nl
Gr. Manon

Yowannes
16-05-10, 12:10
Afhangend van ons tijdschema en budget overwegen we om in September nog eens richting Florida te trekken. De enige voorwaarde is echter dat we een aantal dagen naar de Keys kunnen gaan om een aantal foto's te maken.
De bedoeling zou zijn om een aantal foto's te nemen bij stralend blauwe lucht en prachtige zonsondergangen. Alleen... een kennis uit Orlando zei dat het in September op de Keys weinig waarschijnlijk is om dergelijk weer tegen te komen (orkanen, regen,...).
Niemand kan het weer voorspellen, maar zijn er toch mensen die al Keys-ervaring hebben in September?

Alvast bedankt

Syllvia
16-05-10, 12:41
In 2008 zijn we er in September geweest, wat regen gehad, maar ook stralende prachtige luchten en zon!

ik zou zeker gaan!

flevogirl
16-05-10, 14:50
Wij zijn net terug ( boehoe..) en inderdaad, de onweers voorspellingen gelden meestal pas voor in de avond, overdag was het dan gewoon dik 89gr8-)...overigens hebben wij ondanks de voorspellingen geen onweer gehad.
En mensen..misschien een overbodige luxe en teveel info maar smeer inderdaad met factor 50...want je verbrand als de piete....( ik dacht ook dat 15 wel genoeg was..au#-o ).

Gr Sacha

sonja
17-05-10, 00:19
Het is fantastisch weer, inderdaad goed smeren, de UV factor is 10!
Net een giga onweersbui gehad met heel veel regen, het is nu weer droog en de zon piept alweer tussen de wolken.

Guus
17-05-10, 01:24
Een echt strak blauwe lucht komt in Florida in september minder vaak voor dan in het voorjaar. Dat wil overigens niet zeggen dat het nooit voorkomt. De meeste kans op een mooie lucht (naast geweldig licht) heb je overigens vroeg in de ochtend. In de loop van de dag bouwt de bewolking zich meestal op. De ontlading komt dan aan het eind van de middag in de vorm van een onweersbui. Ook dat kan overigens weer mooie plaatjes opleveren. De kans op een zware storm in september is 100%. Daarnaast wordt er voor dit jaar weer een zwaar orkaanseizoen voorspelt. Zou me niets verbazen als dat ook gaat uitkomen. Het jaar zit tot op heden vol extremen.

Marcelg
17-05-10, 16:33
Daarnaast wordt er voor dit jaar weer een zwaar orkaanseizoen voorspelt. Zou me niets verbazen als dat ook gaat uitkomen. Het jaar zit tot op heden vol extremen.

Het is juist extreem als die orkanen in Nederland komen en niet in Florida, na 2005 is het juist hier extreem geweest met nauwelijks enige vorm van orkanen.
Als er orkanen komen is het eigenlijk (klinkt vreemd, weet ik) heel normaal voor Florida.
Ben er wel heel gelukkig mee als ze niet komen.

Yowannes
17-05-10, 23:58
Ach, niemand kan het weer voorspellen uiteraard.
Mijn ervaring in juni vorig jaar leerde me: blauw lucht tot +/-14 à 15u, daarna komen er wat wolkjes. Rond 16u à 16u30 hangt de lucht vol wolken en dondert er aardig wat water naar beneden.
Na 17u klaarde het dan doorgaans weer op.
Ik maak me de bedenking (gezien het belang van de fotootjes op onze volgende reis), dat we deze misschien beter uitstellen tot na de winter (april of zo).

Guus
17-05-10, 23:58
Het is juist extreem als die orkanen in Nederland komen en niet in Florida, na 2005 is het juist hier extreem geweest met nauwelijks enige vorm van orkanen.
Als er orkanen komen is het eigenlijk (klinkt vreemd, weet ik) heel normaal voor Florida.Ik doelde eigenlijk op de extremen die er dit jaar al in de VS zijn geweest. Maar je hebt op zich gelijk. Elk jaar wordt er een actief seizoen voorspeld en valt het, gelukkig voor jullie, achteraf mee. Hopelijk blijft het dit jaar ook weer rustig.

Marcelg
18-05-10, 07:08
Voor 2005 waren de oktober maanden waardeloos, daarna zijn ze prachtig geweest, zoals april, ik heb steeds meer de neiging om tegene mijn vrienden en familie uit Nederland te zeggen kom maar in oktober.
Maar ja zal je zien dat er iemand komt en veranderd het weer om dat er niets meer te voorspellen valt, daar lijkt het tenminste op.

ekkie50
18-05-10, 11:16
's ochtends nevelig en broeierig maar slechts 20% regenkans voor deze week.
Temperaturen rond 90F.

ekkie50
27-05-10, 15:17
Wat de sombere weersvoorspellingen betreft geldt dat die zeker niet betekenen dat het de hele dag somber is en regent of miezert zoals in NL. In tegendeel zelfs. Ik geloof dat ik rustig kan zeggen dat er (veel) meer zonneschijn is dan regen, maar als het regent is het vaak een korte en hevige tropisch regenbui.

Ieniminie
30-05-10, 14:51
Hallo,

Wie is er wel eens in januari en/of februari in Florida geweest en kan mij iets vertellen over de gemiddelde temperaturen in die periode?
Vorig jaar zijn we in juni geweest, maar aankomende winter willen we graag een week of 2 a 3 naar een plek waar het goed vertoeven is qua temperatuur......

Groetjes, Ingrid

<<Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over het weer in FL>>

Teleton
30-05-10, 15:24
kan mij iets vertellen over de gemiddelde temperaturen in die periode?


Hi Ingrid,

voor de gemiddelde temperatuur kijk je misschien het best hier (http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372?role=) . De gemiddelde maximumtemperatuur is overigens 22 graden, maar ja wat heb je aan de gemiddelde temperatuur? Het kan in die maand ook gemakkelijk een paar dagen zo vriezen dat je 's morgens de ruiten schoon moet krabbelen.........Het record staat op -7 maar 31 graden komt ook voor. Al met al is de maand januari een aantrekkelijke, vrij drukke maand. Veel snowbirds uit de koude staten komen een paar weken naar the sunshine state.

Angelina
24-06-10, 09:26
Zucht, we wilden in februari 2 weken naar Florida gaan. Dat wil zeggen, 1 week orlando en 1 week cruise (de westelijke).
Maar nu lees ik zo her en der (bijv in de reisverslagen van Gerrit, waarvoor mijn dank :wink:, zijn erg leuk om te lezen) dat het weer in februari best heel koud kan zijn. En dan zelfs dus tot vriezen aan toe.
Bah!
Wat moet ik daar nou mee.
Wij gaan altijd rond de meivakantie, maar zijn ook al eens in augustus en oktober geweest. Altijd flink warm dus.
Dus gaat de "kou" ons dan niet tegenvallen?
Is die cruise dan nog wel leuk? (waren vorig jaar in de meivakantie op cruise)
Kan me voorstellen dat Castaway Cay toch heel anders is als het niet zo warm is.
Ik heb wel overal de gemiddelde temperaturen in februari gevonden (en ook van de vorige jaren) maar hoe moet ik dat nou zien. Hoe warm is 22 graden in Orlando als je het vergelijkt met hier in Nederland? (is het dan zoiets als de temperaturen wat je nu hebt?)

Hoop graag wat ervaringen te horen, want of ik zoek niet zo goed, of er is niet zoveel over te vinden....................

:sad: zet wel een beetje een domper op de vakantieplannen........

Njit
24-06-10, 09:37
Temperatuur ligt in februari tussen de 11 en de 23 graden. Het kan 's avonds erg afkoelen. Nu vind ik dat persoonlijk best lekker maar het water wordt niet echt warm. En op Castaway Cay kom je toch om te zwemmen denk ik..

Teleton
24-06-10, 09:38
Hoe warm is 22 graden in Orlando als je het vergelijkt met hier in Nederland?

22 graden is in the lower seventies Fahrenheit in Orlando......;-). Tsja, wat kan je daar over zeggen; 22 graden is toch overal 22 graden? Februari is een koele maand in Florida, vestje aan en niet iedere dag in de korte boks, als het tegen zit. Maar zit het mee, dan zit je de hele dag lekker in de zon aan de rand van het zwembad. Het spreekwoord zegt niet voor niets dat het kan vriezen en kan dooien........Wij waren er zelf in november, december, januari, februari en maart en hadden het heerlijk. Net als in mei, juni, september, oktober en november overigens!

Angelina
24-06-10, 09:39
Ja dat klopt, onze 4 kids gaan namelijk ook mee en ook opa en de oma's.
Dus zou het zwembad in bijv de Yachtclub ook te koud zijn om te zwemmen?
He getver!
22 graden is in the lower seventies Fahrenheit in Orlando......;-). Tsja, wat kan je daar over zeggen; 22 graden is toch overal 22 graden?Hmm, de gevoelstemperatuur kan toch overal verschillen, door de luchtvochtigheid enzo?

Ta2 Gerrit
24-06-10, 13:59
Gaan, want buiten dat het soms wat kouder is, loop ik toch meestal in de korte box :-)
En het zwembad wordt ook veelvuldig gebruikt. 25 graden is ook geen uitzondering.
En die is net zo warm als bij ons ;-).

Syllvia
24-06-10, 15:42
Gaan! Wij zijn in oktober 2007 geweest, was het wel een beetje fris, ik vind het prima:)

Angelina
24-06-10, 18:24
Oké, we vinden het niet erg als we lange broeken moeten dragen en savonds een vestje, maar kunnen de kinderen dan nog wel zwemmen buiten?
En is de cruise nog wel leuk met Castaway Cay (en het strandje dus)?

Mijn man (chagerijnig omdat ik zijn vakantiestemming verpest ;)) zegt dat Castaway Cay veel zuidelijker ligt en dus de temperaturen ook hoger. Dat is natuurlijk ook zo, weet alleen niet hoe de zeetemperatuur dan is.

Njit
24-06-10, 19:19
Ik denk dat je man daar wel gelijk mee heeft:


What is Castaway Cay like? Disney purchased Gorda Cay, about 175 miles off the coast of Miami, and using that infamous “Disney Magic”, transformed this secluded island into a private oasis for the exclusive use of their cruise guests. Disney characters greet you on shore, where you can enjoy the crystal clear turquoise waters at one of the 3 separate beaches. There is a beach reserved exclusively for teens, one for adults only and a family beach. Adults can enjoy the peacefulness and serenity of Serenity Bay, their private palm-lined beach, while teens enjoy the volleyball and tetherball courts adjacent to their beach. Families congregate at Castaway Family Beach and Scuttle’s Cove is reserved for children, offering parents an opportunity to enjoy some “adult time” on the island. Lush foliage and hammocks dot the landscape and lounge chairs are abundant.



What is the weather like?
Weather in tropical Castaway Cay is generally warm and sunny, with afternoon temperatures averaging in the 80’s.

belgske
24-06-10, 20:57
Elke periode heeft zijn charmes.
Ik ben er in januari, begin maart en oktober geweest. Elke periode temperaturen van + 25°C gehad, uitgezonderd een dagje of twee.
Je moet gewoon niet teveel piekeren, is nergens goed voor.
Dit jaar gaan we in augustus. Mss krijgen we enkele orkanen, met dagen achter elkaar slagregens, te verwerken. Kunnen we dan zwemmen, kunnen we dan genieten van de parken, zitten we dan dagen opgesloten in ons hotel???? Wie zal het zeggen.
Ik laat het gewwon op mij afkomen.
Ik moet je man wel een beetje gelijk geven, negatief doemdenken is nu niet bepaald ideaal voor de vakantievoorpret.

Angelina
24-06-10, 21:27
Belgske, helemaal gelijk in. Normaal zou ik het ook allemaal wel op me af laten komen. Maar dit ligt iets anders. Vorig jaar hebben we een cruise gedaan met 2 oma's en ons gezin. Mijn schoonvader is toen niet meegeweest.
Nu zou mijn schoonvader dan voor het eerst meegaan en ja, dan wil je het toch wel zo "perfect" mogelijk hebben. Althans, je wilt graag dat hij ziet waarom wij zo gek zijn van disney/orlando ;)
Ik zag ineens al een doemscenario voor me, dat mijn schoonvader daar in de vrieskou zou komen en dat we niet eens konden zwemmen zeg maar.
Maargoed, een beetje minder warm overdag (als in mei) kan helemaal geen kwaad, zolang we het zwemplezier maar niet hoeven te missen ;)


Gewoon gaan, en genieten.... Amerikanen gaan niet voor niets overwinteren in Florida ;-)

Hahahahaha ja maar dat zijn dan toch de grijze postduiven?
Die zwemmen niet/nauwelijks en kunnen niet tegen de hitte ;-)

Marcelg
25-06-10, 01:11
Sorrie dat ik tegen veel mensen inga hier.

Heb je een andere optie dan februarie, bijv april.

Dan is het eenvoudig genoeg om te zeggen lekker in april gaan.

Feb 2010 was gewoon waardeloos het was veel te koud hier, ook voor de touristen.
En ik bedoel dus ook duidelijk als je een andere optie hebt, en dat weet ik dus niet, kun je alleen maar in Februari, ja dan maar gewoon gaan, zorg er dus wel voor dat je een goed verwarmd zwembad hebt.

Ta2 Gerrit
25-06-10, 08:57
Van de afgelopen 10-15 Februari's waren er maar een paar bij die wat kouder waren.
Met name de laatste 2 :-( maar dat zal de global warming wel zijn ;-)

Maar de nachtvorst is snel verdwenen, en het zonnetje staat direct weer hoog.
Wij hebben nog geen één keer meegemaakt dat het echt te koud was om te zwemmen overdag, maar uiteraard wel de zwembadverwarming aan staan, een advies wat niet overbodig is.

De meeste keren was het gewoon 20 tot 25 graden, met uitschieters naar boven.
Als je de keus hebt kun je inderdaad beter iets later gaan, maar wij hebben geen keus :mrgreen:.

Angelina
25-06-10, 19:33
Als je een villa met zwembadverwarming hebt, kan dat wel.
Maar hoe zit het dan met bijvoorbeeld de Yachtclub?
Dat is ons favoriete hotel en daar wilden we dan ook een week zitten (voor de cruise)
Zou je daar kunnen zwemmen, zeg zo rond een uur of 2 a 3 uur in de middag?
(dat is meestal de tijd dat wij even op het hotel zijn om te zwemmen)

De meivakantie is aankomend jaar helaas geen optie voor ons, dan zouden we meer rond de herfstvakantie moeten denken....................maar alleen als laatste optie.

Bedankt voor al jullie reacties zover.........

belgske
27-06-10, 21:25
dan zouden we meer rond de herfstvakantie moeten denken....................maar alleen als laatste optie .

Je zit er duidelijk mee in. Je wilt de perfecte vakantie voor je medereizigers. Alleen.... dat heb je niet in de hand. Zoals hierboven al gezegd had de afgelopen winter een wel zeer koud karakter. Ik ken echter ook mensen die in de carnavalsvakantie de ganse periode temperaturen hebben gehad van rond de 28°C.
In okt '08 hadden we ook deze temperaturen, met 2 dagen rond de 15°C.

Maar eerlijk gezegd, ik denk dat jij je veel drukker maakt dan al je metgezellen. Onthou echter goed dat je het weer nooit in de hand hebt.
Voor hetzelfde geld ga je in een, wat voor een zeer zonnige periode voorgesteld wordt, en regent het dagen aan een stuk pijpestelen.

Ik stel voor: neem zoals het komt en geniet samen van jullie vakantie

arie van urk
28-06-10, 08:28
Wij zijn geweest van 1 tot 18 februari.
En zoals gerrit al zegt "'s morgens om 7 uur ijs krabben en om 9 uur in de korte broek rondlopen"

Je hebt dan wel een groot voordeel , doordat het 'nachts kouder is slaap je lekkerder.

corrus
05-07-10, 23:14
hoe is het weer nu in orlando??

Het regent op het ogenblik...

Het regende gisteren

Het regende eergisteren...

En de dag daarvoor EN de dag daarvoor...

Voor morgen verwachten ze ook regen... en voor overmorgen ook...maar dan wél iets minder...

Zie hieronder voor de "7 Day Forecast"

http://static.baynews9.com/images/wx/cfn/lg_web_7day.jpg

rarossel
06-07-10, 06:41
Daar kan ik me helemaal bij aansluiten. De temperatuur is wel lekker dus gewoon zwemmen in de regen. Het gaat wel weer beter worden al vind ik dit om mee te starten niet zo erg.

goedhartl
10-07-10, 06:41
Gisteren en vandaag was het bloedverziekend heet! Ongeveer 40 graden, geen wolkje in de lucht en geen zuchtje wind.
Een beetje regen is echt zo gek nog niet, het regent ook niet de hele dag als in NL, maar een uurtje of een paar minuten heeeel hard.

hrjhaan
20-07-10, 04:20
Wij zitten nu in Florida en het is heel zonnig weer. Af en toe bewolkt met een regenbuitje. Vorige week hebben we 1 dag veel regen gehad in Miami Beach. Vandaag in Orlando een paar spetters, wel veel bewolking.

thefreeze
28-07-10, 15:08
vandaag wordt het 37 graden en al 5 dagen geen regen gezien (kan nooit lang duren)

moespokk
29-07-10, 14:07
We zijn 2 dagen terug en hebben een tropical storm warning meegemaakt. Zaten in Naples en gingen terug naar Orlando. Gelukkig was het geen compact systeem, dus het is afgezwakt naar een tropical depression. Wel heeel veeeel zware regen onderweg gehad. Je zag soms geen hand voor ogen. Een maal weer in Orlando was het weer weer zoals gebruikelijk. Behoorlijk warm en vochtig. We gaan nog wel een keer naar Florida, maar dan niet midden in de zomer!

Hama61
02-08-10, 14:47
Wij zitten nu In Florida het is hier al een aantal dagen rond de 37 graden en plus begrepen, dat het ook voor hier redelijk warm was. Heb wel wat regen gezien maar duurt meestal niet langer dan een minuut of 5

Zondagmiddag naar de honkbalwedstrijd Tampa Bays New York Yankees geweest stadion is gelukkig overdekt.

weimar
02-08-10, 18:32
Gistermorgen was het nog 37 graden, nu is het 20 graden en het regent, want we zijn jammer genoeg weer in Nederland met $%$&!-verkeer en geen Wal-mart/TGI Friday and the likes...

dan marino
05-08-10, 21:09
Mijn vraag is, wie heeft er een indicatie van hoe de weersomstandigheden zijn rond deze data ? Ik ben van plan om met mijn vriendin dan Miami te bezoeken maar we zijn bang dat het dan elke dag hard regent etc, en we willen graag een verregende vakantie voorkomen !

Bij voorbaat dank ! :)

<<Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over het weer in FL>>

Njit
05-08-10, 21:40
Ik heb het even nagevraagd bij de onderbuurvrouw en het ziet er prima uit!

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/08_02/crystalball_468x317.jpg

Iets wetenschappelijker zijn de gemiddelden.
Zie bijvoorbeeld hier: Weather.com (http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0316) of Wunderground.com (http://www.wunderground.com/weatherstation/WXDailyHistory.asp?ID=KFLMIAMI60&graphspan=month&month=8&day=5&year=2009)

Janneke
06-08-10, 01:20
Dan Marino, wij zijn op dit moment in Miami en het is prima weer.

Het regent elke dag ongeveer een half uur tot een uur, en dan regent het ook erg hard. Daarna is het even bewolkt en dan schijnt de zon weer.
Het is nu rond 33 graden geloof ik, dat zal eind augustus niet anders zijn.

Als je gewoon op google zoekt op 'weer miami' willen er ook wel handige sites uitkomen!

bovendien, als het een dagje regent, lekker naar de mall om te shoppen. kan me niet voorstellen dat je vriendin dat erg vindt ;)

an25
06-08-10, 03:52
Wij zijn op dit moment in Orlando en hebben al 2 weken prachtig weer. We hebben temperaturen van 34 en 35 graden en amper regen. ( heel vaak heb je hier 's middags een onweersbui en regen, wat na een uur ofzo weer weg is) maar deze vakantie dus echt bijna niets.
via www.weeronline.nl of weather.com kun je ook aardig wat weerberichten terugvinden.

nati
10-08-10, 03:22
Even een up date :smile:
Wij zijn zaterdag in Miami aangekomen en hebben al 2 dagen stortregens over ons gehad . Zo erg dat er straten blank stonden vandaag rondom Bayside Marketplace.
Na de stevige bui trok de hemel open en was het warm maar deze avond gingen de hemelsluizen terug open.

Marjoleinw
14-08-10, 15:00
Wij zitten nu al 9 dagen in Melbourne (atlantische kust) en het valt mij op dat het hier veel droger is dan bijvoorbeeld in Orlando of Miami. We hebben al een aantal dagen geen regen gezien hier terwijl we een paar dagen naar Disney zijn geweest en daar toch wel steeds een bui op ons kop kregen.
We prijzen onszelf dus erg gelukkig!

corrus
30-08-10, 22:41
Hoe is het weer nu,
Het weer Nu (en voor de komende week),
Zie onder:

http://static.baynews9.com/images/wx/cfn/lg_web_7day.jpg


krijgt Florida last van hurricane Earl en die tropische storm die daarna komt?Hurricane Earl: De voorspelling dat ie vroegtijdig naar het noorden afbuigt
Zie onder:

http://www.nhc.noaa.gov/storm_graphics/AT07/refresh/AL0710W5_NL_sm2+gif/144614W5_NL_sm.gif

tamaar
31-08-10, 14:54
We zitten hier nog 2 dagen en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan.
We hebben vorige week veel last gehad van regen, maar nog steeds heel warm.
Het is nu een paar dagen al droog en niet uittehouden in de zon.
Van de orkanen merken we echt helemaal niks......

har66
24-06-11, 07:48
Zag op weeronline dat het weer er niet zo best uitziet de komende twee weken in Orlando. Alleen maar regen. Ben de afgelopen 5 jaar altijd in mei naar Florida geweest en altijd perfect weer gehad. Ben nu wel een beetje ongerust dat ik dadelijk 3 weken in de regen zit.(vertrekken 8 juli) Iemand ervaring met een lange regenperiode in juli ? Of valt het wel mee ?

PENPE
24-06-11, 08:00
Voor de weersverwachtingen kun je beter de sites van de Tv-stations in Orlando raadplegen. Zojuist even gekeken en de kans op de bekende 'late afternoon shower' is wel groter 40 - 60% kans, maar de temperaturen blijven prima. Van een lange regenperiode is echt geen sprake.

http://www.wesh.com/weather/grid.html of http://www.myfoxorlando.com/subindex/weather

Zelf zijn wij nu een kleine week terug uit Orlando, hadden daar 2 weken lang zeer hoge temperaturen en dat is ook niet echt fijn als je de parken wilt bezoeken :-(.

Groetjes,
Pieter

Yowannes
24-06-11, 08:01
Waarschijnlijk een half uurtje iedere dag... zo rond een uur of 4 in de namiddag...
Of althans dat is onze ervaring :p

corrus
24-06-11, 08:01
Yep!

Valt echt wel mee hoor...
Meestal in de namiddag een buitje... meer niet...

cindy74
24-06-11, 08:17
corrus klopt het dat dit jaar erg droog is ikhebgehoord dat er in de everglades veel kanalen droog staan ?

Michael66
24-06-11, 13:55
De droogte in de Everglades is een probleem dat al veel langer speelt. Deels zou dat komen doordat er minder regen valt, maar dat is niet helemaal duidelijk. Een veel duidelijkere en belangrijkere oorzaak is de verminderde aanvoer van water door het grotere waterverbruik. Het regenwater wordt steeds meer opgevangen en ter plaatse gebruikt door uitdijende industrie en bewoners. Daardoor stroomt er minder water naar de beken en rivieren. En komt er dus ook (veel) minder water uit bij de monding van de rivieren, in dit geval de delta die we kennen als de Everglades.

richard.bosch
03-07-11, 20:22
Wij vertrekken morgen voor het eerst richting Florida. Dat is toch de sunshine state. De weersverwachting voor de komende 14 dagen voorspelt helaas weinig zon en veel regen.

Hans uit Koekelare
03-07-11, 20:39
Er zullen toch zeker wel veel droge periodes zijn denk ik !

Rune
03-07-11, 22:56
wij zijn net terug van miami beach

afgelopen dinsdag en woensdag was niet zo goed, maar de laatste drie dagen waren van 10 uur tot 14.30 prima strandweer. Daarna trekt het wel een beetje dicht.

Michael66
04-07-11, 01:01
Hier dezelfde ervaring vandaag. Kwestie van niet te laat in de ochtend de deur uit gaan, dan heb je nog een heleboel goeie uurtjes.

Essie72
04-07-11, 16:45
Ben ook al een paar dagen het weer aan het volgen omdat we volgende vliegen, maar het is echt zó verschillend al die voorspellingen. Er valt geen peil op te trekken!

Van deze voorspelling word ik in ieder geval wel happy:)

http://www.weeronline.nl/Noord-Amerika/Verenigde-Staten/Haines-City/3907945

corrus
04-07-11, 17:04
Ben ook al een paar dagen het weer aan het volgen omdat we volgende vliegen, maar het is echt zó verschillend al die voorspellingen.

Nou, nog één keertje dan...
Dit is 100% lokaal en het meest accurate station. :D

Dit plaatje wordt iedere dag automatisch ververst.

http://static.baynews9.com/images/wx/cfn/lg_web_7day.jpg

cloudje72
04-07-11, 21:18
Ik ben niet zo'n held qua vliegen.... lees maar schijterd! Hoop dat 9 juli een rustige dag is om te landen....

Liberty
13-07-11, 18:08
hoi allemaal,


het oorspronkelijk plan was dat we in november zouden gaan , maar er bestaat een kans dat we dit eventueel nog gaan wijzigen naar september.
Maar nu zie ik dat dit het "regenseizoen"is, betekent dit dat we helemaal zullen wegspoelen in September ?

Groetjes!

r.teeuwsen
13-07-11, 18:34
Vorig jaar 11 dagen in September geweest, geen enkele druppel regen gezien!!
Heerlijk weer bij 28 - 33 gragen..... elke dag.
Het is alleen geen garantie ;-)

Greetz, Remco

valkmir
13-07-11, 18:43
Wij zijn de afgelopen 3 jaar 24 dagen in september geweest, heerlijk weer, inderdaad tussen de 28 en 33 graden en elke dag rond 16.00 uur een enorme regenbui van pakhembeet 15 minuten!!
Het is redelijk rustig in de parken en andere toeristische dingen, wij hebben geen Fastpass hoeven trekken!
Nog geen verwarming in je zwembad nodig, gunstige huur en vliegprijzen, kortom voor ons een leuke maand!!!
O ja, mijn werkgever vind het ook errug fijn dat ik niet meer in de schoolvakantie ga/hoef:)

trails
13-07-11, 19:15
Ook een keer in september geweest en in 3 weken ongeveer 3 keer een giga hoosbui gehad van een half uur. Daarna was het weer blauw.
Wel bloedheet en ontzettend vochtig.

Liberty
13-07-11, 19:40
allemaal hartstikke bedankt voor jullie snelle reactie's.. september is dus absoluut een goed alternatief :-)

JKG
13-07-11, 20:16
Warmer dan november en zoals al gezegd beetje eind van de middag een korte heftige regenbui. In Las Vegas kan het langer regenen tijdens het regenseizoen heb ik gemerkt... het leek daar wel 'Miami-style' regen en wind. Zelfs de Wal-Mart daar had een lek dak, overal emmers. Maar wat betreft Florida, ook weer afhankelijk van El Nino en La Nina of je hoosbuien hebt tegen het einde van de middag of helemaal niets.

Prima alternatief dus.

PENPE
13-07-11, 20:19
allemaal hartstikke bedankt voor jullie snelle reactie's.. september is dus absoluut een goed alternatief :-)

Ja ook ik sluit me bij de voorgangers aan, september is zeker aan te raden !!

.. vandaar dat wij ook weer in september gaan ;-), juni was overigens dit jaar echt TE warm vonden wij :oops:....

[verwijderd]
13-07-11, 23:10
September is goed te doen met het weer, het is onze favoriete periode september/oktober vooral ook omdat je dan in de Halloween tijd komt en allerlei leuke dingen in de winkels hebt voor Halloween.

JKG
14-07-11, 00:00
Ook dat idd... en bij de wal-mart dan weer een hele rij vol met snoep in oranje dozen voor Halloween. En sommige pretparken 'bouwen' ze dan toch ook weer om...

Juni vorig jaar vond ik ook erg warm, dan is september al wat beter... maar liever nog iets minder vochtig zodat je iets minder snel zweet... maarja, dat hoort bij Florida.

PENPE
14-07-11, 21:16
..Ook dat idd... en bij de wal-mart dan weer een hele rij vol met snoep in oranje dozen voor Halloween..

Ja dat blijft een verleidelijk gezicht : http://4.bp.blogspot.com/_itsdkGev1vo/TKQWeqdTGXI/AAAAAAAAFMk/3LfViAeWQB8/s1600/25-09+DSC_1865.JPG

willy2008
16-07-11, 18:37
Hallo,

nog een vraag over het weer,
hoelang uren blijft het daar zonnig,en wanneer begint die buien?
want ik kom van barcelona en het was daar bar slecht weer ik hoop het nu dat ik wat een beetje goed weer krijg in orlando en miami??
want het is een droom vankantie die bena voor mij gaat beginnen dit maandag en ik wil mij wel amuzeren in seaworld en disneyworld,maar zo te zien is het slecht weer daar op die site

http://www.weather.com/weather/today/USFL0372:1:US

mvg

Teleton
16-07-11, 19:09
hoelang uren blijft het daar zonnig,en wanneer begint die buien?
Tsja, de buien beginnen meestal als het gaat regenen. En als er geen wolken zijn, is het zonnig. En het kan reuze amusant zijn om door de stromende regen te lopen. Veel mensen nemen een plu en een poncho mee maar in de regel regent het zo hard dat er geen kruid tegen gewassen is en ben je al doorweekt voor je je plu uit je rugzak hebt gevist.

In juni en juli valt er in Florida erg veel regen. Zoveel dat de afvoerputten zo groot zijn dat er gemakkelijk een kind van een jaar of zes in kan verdwijnen. Heb je pech en passeert er een tropische storm, dan kan het wel dagen achter elkaar regenen.... Het is er dan geen pretje en heb je de pech dat er een orkaan voorbij komt, kan je zelfs geevacueerd worden.

Heb je wat meer geluk dan sta je 's morgens met zeven zonnen op. Gedurende de dag vormen zich wolken en valt er hier en daar een bui, al dan niet met onweer. Altijd! De bui valt overigens vrij vaak daar en wat minder vaak hier is onze ervaring. Maar.....resultaten uit het verleden bieden nu eenmaal geen garantie voor de toekomst.

Als je het amuseren af laat hangen van de hoeveelheid regen, dan voorspel ik een weinig amusante vakantie. Er is niks nieuws onder de zon, regen hoort er gewoon bij en....omdat het momenteel dagelijks meer dan dertig graden wordt, droog je ook weer verbazend snel op. Heus waar!

Michael66
17-07-11, 02:55
Ton,
Je vergeet nog (minstens) één open deur: Na regen komt zonneschijn!
Tenzij er meer regen komt, dan komt de zonneschijn iets later. Maar vergeet dan niet: achter de wolken schijnt de zon! Tenzij het nacht is, dan schijnt de maan. ;)

Om op willy's vraag terug te komen: Nee, het caribbisch weer hier is niet te vergelijken met het weer in Barcelona. Ook niet met dat in Nederland, België of enig ander Europees land. Florida-weer is als .... het weer in Florida. Warm in de winter, warm en nat in de zomer en daartussenin vooral warm en af en toe nat, soms wat meer nat dan andere keren. Nat wil meestal zeggen een flinke bui hier of daar (scattered noemen ze dat), waarbij de temperatuur net iets onde rde 30 graden dipt en daarna weer net zo snel boven die 30 graden uitwipt.

Kortom: Florida-weer.

baluga
17-07-11, 04:14
We hebben zojuist het weerbericht op tv gezien. Voor de komende 2 dagen wordt er héééél veel regen verwacht aan de golf van Mexico. Wij hadden morgen Naples op het programma staan, maar hebben net beslist dat we 1 dagje langer in Miami blijven. En ohhh, wat is het hier te gek!!! Dus Naples een dagje later waar we de manateetour gaan doen ( reeds gereserveerd dus hopelijk weinig regen)

sonja
17-07-11, 14:28
Maar ook vorst is mogelijk, afgelopen december en januari diverse malen nachtvorst, dit is 28 decmeber 2010.

http://img51.imageshack.us/img51/2618/nachtvorst.jpg (http://img51.imageshack.us/i/nachtvorst.jpg/)

elstars
19-07-11, 13:46
Maar ook vorst is mogelijk, afgelopen december en januari diverse malen nachtvorst, dit is 28 decmeber 2010.



Dit is de 29-ste !:!:

Dan sta je toch wel raar te kijken!!!

http://img851.imageshack.us/img851/2162/floridakoud2.jpg

http://img20.imageshack.us/img20/6849/floridakoud1.jpg

Bij gebrek aan een krabber, maar een plastic "blik" (van de stoffer) gebruikt.
Zal er aan denken volgende keer in december!!

pzomerdijk
17-08-11, 15:16
Wij komen graag in Florida.... geweldig om hier te zijn. Het enige wat ons minder bevalt is het instabiele weer in centrtaal Florida in de zomermaanden. Je komt maar zelden een dag tegen zonder regen en soms om 12 uur al een dik wolkendek. Te vaak in de afgelopen 26 dagen meegemaakt. Sunshine state valt nog wel mee... Voor het weer zijn er zeker betere oorden....

emma82
31-08-11, 16:59
Hoi allemaal,

Wij willen volgend jaar september naar Florida (Orlando)toe.
Ik volg het weer regelmatig om te kijken hoe en wat, en zie dat er toch dagelijks regent. En daar bovenop ook nog eens een orkaan. Daardoor ben ik nu erg aan het twijfelen of we wel naar Florida willen ivm het weer.
Heeft er iemand tips of ideeen in welke maand we dan het beste kunnen gaan.
We hebben ook een zoontje en als we gaan dan is hij 1.5 jaar oud en we willen een villa met een zwembad huren, dan is het toch leuk als het zonnetje vaak schijnt.

Maartje
25-09-11, 09:46
Begin oktober is het zover: een weekje Florida! Omdat we met z'n tweetjes zijn denken we weinig te hoeven boeken, van tevoren, in dit seizoen (plz correct me if I'm wrong), en willen we last minute kijken of we naar de Keys of naar Naples en omgeving gaan. Weten jullie of dat qua weer en m.n. neerslag nog uitmaakt (statistisch gezien dan....)?

Alvast bedankt!

hannie
25-09-11, 11:16
Dat kun je nakijken op b.v weather.com
Daar kun je "averages" per maand zien.

Hanz
09-10-11, 15:24
Ik kan alleen maar putten uit onze ervaringen uit 2009. We zijn van 20 oktober tot 5 november geweest en hebben alle dagen zon (blauwe lucht) gehad met alle dagen droog boven de 25 graden; de meeste zelfs 30 graden. 1 ochtend een regenbui en grijze lucht. Volgens de lokale tv zender was dat ook wel uitzonderlijk mooi in november maar toch....:wink:

Ta2 Gerrit
09-10-11, 16:26
Ik weet niet wanneer Maartje precies gaat, maar als dat dit weekend is heeft ze een beetje pech.
Vrij constant weer, al vanaf Vrijdagavond > constant regen. Maar morgen wordt het beter [-o<

corrus
14-10-11, 23:57
Wat maakt dat uit... jij bent toch een bikkel???? :lol:

fransje
18-10-11, 04:19
Op dit moment zitten we in Kissimmee, en zien we op TV de ene waarschuwing na de andere voorbij komen. Er wordt een giga partij regen en slecht weer verwacht. Aangezien het vorig weekend (toen we aankwamen) ook al zoveel geregend heeft, zijn ze hier niet zo blij.En eerlijk gezegd, wij ook niet;).
De waterparken blijven dicht, ik heb al horen praten over tornado watching, en er wordt verteld dat je zandzakken kan/moet halen, want de hoeveelheid water die ze verwachten schijnt enorm te zijn.
Ben benieuwd:-P

flowerscaper
18-10-11, 12:27
Ow dear, vertrekken vrijdag,, gaan dinsdag 25 met cruise,,, SPANNEND!

1972Marjolein
18-10-11, 15:08
zondag zaten we in Naples en daar heeft het vanaf zondagmiddag geregend. Gisteren richting Anna Maria Island gereden en ter hoogte van Venice werd het droog, en dat is het tot nu toe nog steeds. De kans op regen schijnt 70% te zijn vandaag en morgen zou het weer beter moeten zijn. Jammerlijk allemaal, maar we vermaken ons zo ook wel. Op naar de Mall :-)

nancy1
19-04-12, 10:58
Ik vraag me af hoe het weer momenteel in Florida (Orlando/Clearwater) is. Ik zie veel regenbuien en zware bewolking in de voorspellingen.....
Wij vertrekken zaterdag naar Florida en hopen toch wel het heerlijke zonnetje.

Ta2 Gerrit
19-04-12, 11:07
Helaas, de vooruitzichten zijn niet super, temperatuur wel;

http://img708.imageshack.us/img708/4166/weerfoto.jpg

cindy74
19-04-12, 13:18
Wechebben gisteren geen regen gezien wel wolken met zon en nu schijnt de zon ook met een beetje wolken. na het weekend volop zon zeggen ze :-) . Zo ziet het er nu uit

http://i39.tinypic.com/11761p2.jpg

<< Mod Ta2 Gerrit; Wegens eeeenorme foto (nu verwijdert) heb ik de url van de foto geplakt >>

cindy74
20-04-12, 03:03
Sorry hoor maar ik heb de foto met mijn tablet gemaakt en weet niet hoe ik die moet verkleinen

nancy1
20-04-12, 10:58
Bedankt voor de foto!
Hopelijk valt het de komende dagen ook mee!

cindy74
20-04-12, 13:17
Vanaf maandag schijnen hier de zeven zonnen weer

nancy1
20-04-12, 13:58
Fijn! Dan wordt het zondag, onze 1e volle dag verplicht shoppen. Wat vervelend toch :)

natascha666
21-04-12, 09:57
1 woord: jealous! :)
maar leuk voor de gene die er nu zitten, lekker hoor....denk nog vaak met weemoed terug aan november vorig jaar :) en in mn hoofd al stiekem plannetjes maken voor over een aantal jaartjes maybe....;)

moonlight91
21-04-12, 11:14
wij hebben in mei tot nu toe altijd schitterend weer gehad
....dus over 2 weken schijnen er 7 zonnen

Kelly73
21-04-12, 12:34
Wij zijn gisteravond aangekomen en toen bliksemde het alleen maar in Miami, maar nu regent het....heel hard. Het is nog vroeg nu (06.30) maar volgens de nieuwslezer beloofd het voor vandaag en morgen niet veel goed. Voornamelijk het oosten van Florida heeft hier last van. Hopelijk klaart het snel op....

cindy74
21-04-12, 13:23
Wij zijn gisteren in cocoabeach geweest en tot 4 uur prachtig weer gehad met 7 zonnen torn we richting orlando reden werd het echt slecht weer met regen en onweer.

Amsterdam30
24-04-12, 10:02
Hoi,
Wij gaan van 29 april tot 10 mei naar Florida.
Nu zie ik dat het weersvooruitzicht heeeel erg slecht is.
Heelveel dagen kans op onweer en regen. Nu hoop ik dat jullie
me een beetje gerust kunnen stellen, zijn dat naar jullie ervaring dan korte hevige buien aan het einde van de dag? Waarbij het overdag best mooi weer kan zijn?

Of is het net als in Nederland de hele dag bewolkt en regen, regen, regen..
Ik heb er eerlijk gezegd een beetje buikpijn van gekregen als ik nu de weersvoorspellingen zie :(:(

bron: weather.com, weeronline, wunderground.com, accuweather, weer.nl

Teleton
24-04-12, 10:51
Nu zie ik dat het weersvooruitzicht heeeel erg slecht is.
Heelveel dagen kans op onweer en regen. Nu hoop ik dat jullie
me een beetje gerust kunnen stellen, zijn dat naar jullie ervaring dan korte hevige buien aan het einde van de dag? Waarbij het overdag best mooi weer kan zijn?

Of is het net als in Nederland de hele dag bewolkt en regen, regen, regen..
Ik heb er eerlijk gezegd een beetje buikpijn van gekregen als ik nu de weersvoorspellingen zie :(:(

Oei, het weer. Weer! Wat wil je horen? Dat het allemaal wel mee zal vallen? Of gewoon dat het weer volkomen onvoorspelbaar is? Dat het best eens voorkomt dat het enige dagen achter elkaar regent en dat je gewoon wel eens pech kunt hebben?

Buikpijn van het weer? Ik zou het niet doen, neem het weer zoals het komt. Het regent nooit een hele dag en achter de wolken schijnt de zon[-o<.

Ook nog eens even naar de weersverwachting voor 10 dagen gekeken. Ik zie helemaal geen slechte vooruitzichten....Hier en daar een bui en half bewolkt bij een temperatuur van 30 graden. Weg buikpijn!

We kijken even naar de beelden:

http://img194.imageshack.us/img194/2154/weerberichtbeginmei.jpg

Lauya
24-04-12, 10:56
Ik kijk nu al uit naar een regenachtige dag waarop we wel MOETEN shoppen en verdwalen in de gigantische supermarkten!! En dan blijven de plantjes ook zo mooi groen!

En natuurlijk alle toeristen (incluis wijzelf) in van die lelijke poncho's, prachtig!!

mira_love
24-04-12, 10:58
Ook nog eens even naar de weersverwachting voor 10 dagen gekeken. Ik zie helemaal geen slechte vooruitzichten....Hier en daar een bui en half bewolkt bij een temperatuur van 30 graden. Weg buikpijn!


Idd, 10 daagse voorspelling ziet er helemaal niet verkeerd uit hoor! Nu maar hopen dat dat ook zo blijft tussen 7 en 22 mei....:lol:

Amsterdam30
24-04-12, 12:21
Oei, het weer. Weer! Wat wil je horen? Dat het allemaal wel mee zal vallen? Of gewoon dat het weer volkomen onvoorspelbaar is? Dat het best eens voorkomt dat het enige dagen achter elkaar regent en dat je gewoon wel eens pech kunt hebben?

Buikpijn van het weer? Ik zou het niet doen, neem het weer zoals het komt. Het regent nooit een hele dag en achter de wolken schijnt de zon[-o<.

Ook nog eens even naar de weersverwachting voor 10 dagen gekeken. Ik zie helemaal geen slechte vooruitzichten....Hier en daar een bui en half bewolkt bij een temperatuur van 30 graden. Weg buikpijn!

We kijken even naar de beelden:

http://img194.imageshack.us/img194/2154/weerberichtbeginmei.jpg


Hmmm ik zie hier toch duidelijk alleen maar wolken met onweer :( en geen zonnetje tussendoor gleuren. Nou ja regenpak maar mee dan

Amsterdam30
24-04-12, 12:24
oja inderdaad als je bij het uitgebreidere weer voor de dag kijkt, zie je ook ''helder'' paar keer staan.. Dan valt het hopelijk toch mee en worden het korte buitjes, hope so!!

trails
24-04-12, 13:17
Luitjes, maak je toch niet zo druk over het weer. Als je ergens niks aan kunt veranderen...
Gewoon je schema een beetje aanpassen op een regenachtige dag en verder je vakantie er vooral niet door laten verpesten!!!
Ik wens jullie allemaal een hele fijne vakantie met het weer dat jullie wensen!!!

Teleton
24-04-12, 13:25
oja inderdaad als je bij het uitgebreidere weer voor de dag kijkt, zie je ook ''helder'' paar keer staan.. Nou ja...een paar keer helder......er staat over de dag alleen dat er in de namiddag kans op onweer bestaat.

Het weerbericht lezen is ook een kunst hoor. Onweersbuien ontwikkelen zich in dat klimaat razendsnel. Het is niet ongebruikelijk dat er in de weersvoorspelling gesproken wordt over "kans op onweersbuien". De buien ontwikkelen zich zeer lokaal. Op de televisie wordt vaak op de minuut afgegeven wanneer een bui een bepaalde lokatie bereikt. Gezien de intensiteit van de buien is dat ook van belang.

NB: Ik had een tante die, al stonden er zeven zonnen, altijd wel een paar keer per dag riep dat het weer niet zo mooi zou blijven. Als je dat maar lang genoeg roept, krijg je vanzelf gelijk..........

Amsterdam30
24-04-12, 13:36
Dank voor je reactie! Misschien kan ik het ook niet goed lezen haha ik zie alleen maar de wolken met onweer.

cindy74
24-04-12, 16:39
Op het moment is het hier koud met zon en wind we kunnen overdag in short en t shirt lopen maar s'avonds vergeet het maar dan is het hier koud . Op het einde van de week zeggen ze hier deels bewolkt met zon en warmer zelfs terug tot 34 graden . Als ze hier zeggen regen is dat meestal in de namiddag een flinke bui al dan niet met onweer en erna weer zonnig . De temperaturen blijven meestal wel goed .

dan marino
23-08-12, 14:43
Ik ben met mijn vriendin 27.08 tot 03.09 in Miami beach, en het weerbericht voorspelt een hoop regen :( .. Zullen dit de hele dag door buien zijn zoals hier in NL, of alleen af en toe een tropische bui..

Bvd!

koenkamphuys
23-08-12, 22:09
Ik had net een postje gedaan in het hurricane season (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?14799-Hurricane-Season-2012&p=174684&viewfull=1#post174684) topic. Mijn zwager vertelde dat het gisterenavond acht uur lang onafgebroken heeft geplenst. Mijn driveway staat weer eens tot aan de straat onder water... een bekend tafereel tijdens het regenseizoen :rolleyes:

http://www.dumpyourphoto.com/files5/133134/rRxWD7XfqS.jpg

zoiets dus, maar dan zonder ons :(

156t
02-11-12, 13:45
:)Wat voor weer is het in december , iemand ? temp - veel zon enz .... ???

Teleton
20-11-12, 15:35
:)Wat voor weer is het in december , iemand ? temp - veel zon enz .... ??? Goeie vraag, ik ben blij dat je hem stelt! We hebben alles al geprobeerd, koffiedik, kippenbotjes en glazen bollen. Maar zo gek....we kwamen er maar niet achter. Tot we deze link vonden. Hij is er hooor: De voorspelling voor de komende drie maanden! (http://www.weather.com/weather/videos/news-41/top-stories-169/winter-seasonal-forecast-how-cold-32287#loc=62/436/32287)

trails
20-11-12, 15:59
Gossie Ton,
Is het misschien ook al bekend voor februari 2014??? ;)

Teleton
20-11-12, 16:00
Nou volgens het filmpje wel hoor......Ik zou me voor Florida geen zorgen maken.....:rolleyes:.

Cindy1969
20-11-12, 20:26
Nou, fijn nieuws, warmer dan gemiddeld in februari :D

JKG
23-11-12, 17:47
Ik heb het filmpje niet gekeken, maar zo ver kan je toch niet vooruit kijken.
In Februari gaan we Florida eens proberen. Ik maak me er niet zo druk om, al vond ik april erg fijn. Even een relaxweekje in februari in Florida lijkt me nooit een probleem.

Michael66
29-12-12, 21:42
Vijf van de opvallendste zaken mbt het weer in Zuid Florida in 2012:

http://img842.imageshack.us/img842/2682/49951015120986513819350.png
Bron: http://tinyurl.com/btw6dgo

Michael66
14-02-13, 13:53
Valentijn zet de sluizen open boven zuid Florida! 3-4 centimeter in de afgelopen 2 maanden, en nu 3-4 centimeter neerslag in 2 dagen.
Welkom in Florida!

http://img19.imageshack.us/img19/986/66934434061900001322287.png

JKG
14-02-13, 19:20
Dat weer zien de boeren graag. Was echt wel nodig... ik heb maar een enkele druppel gezien vorige week.

bestmayo
17-02-13, 12:25
Wanneer kans op slecht weer/ orkaan? Begin okt of begin nov?

Ik als niet zon help met vliegen vraag mij vooral af of t vliegen in de periode ook met extra turbelentie is? ( en dan bedoel ik natuurlijk niet tijdens een orkaan, ik neem aan dat er dan niet gevlogen kan worden)

Ta2 Gerrit
17-02-13, 18:58
Als we dat toch eens wisten, wanneer het slecht weer was ;) Orkaanseizoen loopt globaal van Juni tot Oktober, maar wanneer ze komen ? Beats me, maar ze zijn er vaker niet dan wel, dus ik zou me niet zoveel zorgen maken.

Er is altijd kans op turbulentie, zomer, winter, boven Ijsland, Florida, maar ook boven Noord Holland, bij wijze van spreken. Ook daar zou ik me niet druk over maken. De bestuurders van de luchtbussen willen ook zo rustig mogelijk de eindbestemming bereiken, en zullen er alles aan doen om de vlucht voor iedereen prettig te laten verlopen.

Michael66
02-03-13, 09:55
Koelere temperaturen dit weekend ..... Brrrr: 18 graden C!

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/734426_10151329018317582_1802818103_n.jpg

Kimmeke
02-03-13, 11:09
Ik mag hopen dat het binnen 27 dagen niet meer zo koud is... :cool:

Ta2 Gerrit
02-03-13, 12:14
Neem maar van mij aan dat dat volgende week al niet meer het geval is ;)

Michael66
02-03-13, 16:35
Hmmm ....

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/549345_10151329853217582_1837270436_n.jpg

sonja
02-03-13, 18:45
Vanaf maandagmiddag weer heerlijk, nu hebben we de verwarming aan.:eek:

Cindy1969
02-03-13, 22:49
Ben net in de goede periode geweest, toen ik aankwam was het ook net koud geweest, toen recordhoge temperaturen, en toen ik wegging werd het weer kouder. Weet het wel uit te kienen ;)

wereldreiziger
03-03-13, 02:44
Er was vandaag veel wind, maar de zon scheen lekker.
Uit de wind in de zon was het goed te doen.
Temperatuur was 56 F, dus het viel nog el mee met de kou.

r1mario
04-03-13, 06:38
Ik vertrek volgende week maandag. Op een dag regen na wordt het lekker weer volgende week als ik de weerberichten mag geloven.

captain-oats
04-03-13, 10:51
Ik ga op vakantie in september... dat er in de zomer veel regen is in Florida/Orlando, wisten we al; en daar gaan we ook vanuit dat we elke dag wel een regen/onweersbui krijgen. En we laten onze vakantie er niet door verpesten.
Maar we hebben blijkbaar slecht research gedaan... want lees dus net dat september ook het hoogtepunt is van de orkaanseizoen.
Zie dat de laatste echte orkaan is 2004 is.. kortom, in Orlando komt een echte orkaan niet veel voor (volgens ons)

Onze vraag was wel: als er een orkaan komt, wordt je geevacueerd uit je hotel. Waar moeten wij, als toerist, zonder een huis in Florida, dan naar toe? :)

lvfl
04-03-13, 19:48
In september 2004 waren wij ten tijde van Jeanne in Orlando. Wij verbleven toen in het Wyndham op International Drive.
De kamers bevonden zich in bungalows,verspreid in de tuin. Alles is heel snel gegaan omdat men aanvankelijk dacht dat Orlando niet echt zou aangedaan worden.
Er lag de dag voordien een briefje op ons bed met de melding dat er geen housekeeping of roomservice zou zijn.
Wie zich onveilig voelde in zijn eigen kamer was welkom in de conferentiezalen in het hoofdgebouw. Daar werden alle voorzieningen getroffen.
De dag zelf sloten de pretparken rond het middaguur. Iedereen haastte zich naar huis en sloeg nog wat voorraad in (wij hebben frisdrank moeten meenemen want in het supermarktje tegenover het hotel waren alle flessen water op).
We hebben de komende 24u op onze kamer doorgebracht. Er waren maar kleine beschadigingen aan het hotel maar de reclameborden in de straat dartelden vrolijk voorbij...
Het hotel zelf voorzag een "hurricanebuffet" aan een superlage prijs.
Wij huurden toen nog geen auto of zaten niet in een villa en over een echte evacuatie kan ik niet echt meespreken. Op radio en televisie werd je wel voortdurend ingelicht over wanneer te evacueren en welke route met de auto te nemen.
Niet echt een volledig antwoord op je vraag, maar hopelijk heb je er iets aan :-)

captain-oats
04-03-13, 23:22
Bedankt voor je reactie.
Wow, lijkt me aan de ene kant heel erg eng, maar aan de andere kant ook heel erg indrukwekkend en stoer om meegemaakt te hebben.
Heb er zeker wat aan. :) Erg interessant om te lezen.

Michael66
13-03-13, 13:21
Voorlopig blijft het weer even erg droog.

http://img62.imageshack.us/img62/2075/88444110151408947033145.jpg

FloridaBE
08-04-13, 12:39
Een vraag over het weer in Florida.

Wij gaan aanstaande zondag voor 2 weken, maar hij geeft op zich best veel regen aan (misschien kijk ik te ver vooruit en moet ik dat niet doen). Dat zou dus balen zijn. Ik dacht dat april ook de maand was met gemiddeld de minste regen, maar ja. Waar kan ik het beste kijken voor het weer (we verblijven in Walt Disney World) en als er staat regen, hoe moet ik me dat dan voorstellen in Orlando. Gewoon een buitje of heel de dag regen? Hoogstwaarschijnlijk veranderen de voorspellingen wel weer, hopelijk positief.

Mushu
08-04-13, 12:50
Mijn ervaring is dat de voorspellingen in Florida slechter zijn dan in Nederland. Er is zoveel verschil tussen de locaties, zo kan het regenen in WDW en droog zijn in Orlando. Ik zou me er geen zorgen om maken en het per dag bekijken. Als het regent dan hoeft dat zeker niet de hele dag zo te zijn en soms is het in de ochtend prima weer en gaat het in de middag opeens stortregenen. Ik vind april over het algemeen een van de beste maanden om naar Florida te gaan (wat weer betreft). Heel veel plezier in WDW en doe Mickey de groeten (ik mag over nog geen 3 weken weer!).

cindy74
08-04-13, 14:46
Wij zijn momenteel in orlando . En als ze hier zeggen rain dan kan het zijn dat je een bui krijgt maar meestal is. Dat dan ook maar een bui . We hebben 1 dagje regen gehad heel de namiddag dus zijn we maar gaan shoppen de rest is het hier prachtig geweest .

ronenivonne
17-04-13, 17:09
Zijn meestal maar korte hevige buien in de namiddag. Dat is onze ervaring in ieder geval in de maanden Mei/ Juni

cindy74
17-04-13, 19:57
Wij hadden hetzelfde weerbeeld veertien dagen geleden en wij hebben in totaal 1 half dagje regen gehad . Die buien kunnen heel plaatselijk zijn maar houd vooral de % op regen voor ogen zoveel is dat niet he .

Michael66
23-04-13, 10:46
Echt Florida weer de komende dagen: droog en hoge luchtvochtigheid.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/72172_10151411008952582_458685395_n.jpg

Maarten-Annique
24-04-13, 11:32
Duimen voor heerlijk weer voor iedereen! Zaterdag vertrekken...

Tini
24-04-13, 19:09
Kijk regelmatig op weeronline en de vooruitzichten veranderen bijna met het uur. Als er een wolke staat met een regendruppel is de neerslagkans vaak niet hoger dan 25%. Regelmatig lees ik ook in de verschillende reisverslagen dat een bui niet al te lang duurt. Vorig jaar in maart geweest en het jaar daarvoor de eerste helft van mei. Misschien in het totaal nog geen halve dag regen gehad. We gaan het meemaken, a.s. Zaterdag vertrekken we :-)

Maarten-Annique
25-04-13, 19:41
Jeetje...nu ziet het er even niet lekker uit op onze route komende twee weken.
Hopen dat het mee zal vallen... :(

http://www.weeronline.nl/Noord-Amerika/Verenigde-Staten/Key-Largo/3908246

http://www.weeronline.nl/Noord-Amerika/Verenigde-Staten/Miami/3908604

http://www.weeronline.nl/Noord-Amerika/Verenigde-Staten/Clearwater-Beach/3907266

moonlight91
25-04-13, 20:43
Zetten jullie het zonnetje dan maar alvast vol aan, wij volgen zondag..

Reza
30-04-13, 04:21
Die zon, die is er wel, net zoals wat tot veel wolken en twee keer een buitje vandaag en helaas ook .....een net om 20.28 uur gecancelde Fantasmic in Hollywood Studio's. Wat ik op zich wel begrijp, beter safe toen sorry maar toch een beetje jammer na 1,5 uur wachten....

Michael66
30-04-13, 17:04
Op veel plaatsen in centraal Florida is de afgelopen dag meer regen gevallen (2 inch) dan in de gehele afgelopen maand (1.5 inch).
Een goede dag om lekker te gaan shoppen!!

http://www.uptake.com/blog/wp-content/uploads/2009/02/map-of-orlando-shopping-district.jpg

moonlight91
01-05-13, 03:00
Wij hebben gisteren in st augustine een hele pittige bui gehad rond 8 uur
Savonds, overdag was het wel bewolkt maar goed van temperatuur...

Maarten-Annique
04-05-13, 00:49
Pfff, veel regen de laatste dagen hier in zuid Florida. (Keys en Homestead/Florida City)

Eljo
04-05-13, 03:02
Orlando idem dito

VinMor
04-05-13, 04:28
Maandag hopelijk weer een stuk beter....maar we laten onze vakantie niet verpesten door de regen!! De wachtrijen zijn stukken minder door de regen ;) elk nadeel heeft ook zijn voordeel :)

Mushu
04-05-13, 05:24
Gisteren bijna de hele middag en avond regen gehad in WDW. Vandaag een stuk beter, warm en zon maar in de avond weer regen.

Michael66
07-05-13, 08:44
Droog weer deze week?
http://bit.ly/18PKbxq

http://img221.imageshack.us/img221/9733/94702710151432513057582.jpg

emma82
07-05-13, 12:11
Wij zijn op dit moment in Kissimmee, maar het is hier goed weer. Wij zijn zaterdag aangekomen en hebben helemaal geen regen gehad. S'ochtends is het beetje fris nog, maar na 11 uur begint de warmte tot een uur of 8 s'avonds. Dan koelt het wel snel af. Maar overdag is tussen 77 en 85 F.

Reza
07-05-13, 13:37
Inderdaad, het is gelukkig weer goed gekomen met het weer rond Orlando, met een lekker briesje erbij. En ach, uiteindelijk zorgde de regen voor minder drukte en kortere rijen in de Disney parken en een goed excuus om te winkelen ;-) Al baal ik nog steeds van de gecancelde Fantasmic, en om nou een dag van mijn ticket eraan te besteden om alleen 's avonds terug te gaan vind ik wat zonde.

Veronique maastricht
09-05-13, 10:30
Wat is meestal het weer einde september? Veel regen? Ik heb ook al gehoord van die enorme stortbuien in de middag en verder wel droog? Orkanen denk ik niet aan. Dan zouden wij onze gehele zomervakantie nooit kunnen gaan want dan is orkanenseizoen, heb ik me laten vertellen. Ik ben dus meer benieuwd naar de regen. Nog 4 maanden wachten!

PENPE
09-05-13, 13:06
Meestal heb je alleen kans op de bekende 'late afternoon shower' in die periode en verder gewoon lekker droog weer. Overigens hebben we 2 jaar geleden in die periode een regenbui van 3 dagen gehad, kan gebeuren, ga je gewoon toch lekker shoppen en naar de bios :rolleyes:

Veronique maastricht
11-05-13, 12:07
Nou toch fijn te weten dat het die periode niet bekend staat als de "24h shower"... :cool: En ja, kunnen het weer toch niet beinvloeden en dan idd het programma maar aanpassen. Maar blijven duimen dan en ach, gewoon afdwingen! hahahaha.

Michael66
17-05-13, 18:44
Vandaag een paar "mooie" weerfenomenen waargenomen in Florida:

Ft. Lauderdale: Funnel clouds
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/945829_10151339456051887_1917421091_n.jpg

Broward County: Waterhoos
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/941799_10151447835747582_287667754_n.jpg

moniquekruiningen
01-06-13, 21:37
Ik kijk al een paar dagen naar weeronline Orlando, Miami Beach, Key West en Clearwater met name voor Miami worden er slechte cijfers gegeven met heel veel regen 30 tot 60 mm.. Waar ik echt benieuwd naar ben, is hoe het weer werkelijk is deze dagen, dus hoe moet ik deze (onheilspellende) vooruitzichten lezen?!

oma van tijn
14-06-13, 16:18
Monique wij zijn onze Florida vakantie weleens begonnen met een hele week regen op de key's tussen de buien door hele leuke dingen gedaan. Nu zitten wij in Clermont beetje bewolkt maar veel zon en erg warm gisteren bijna 38 graden kortom heerlijk wel wennen ;-)

Manfred70
02-07-13, 13:59
Beste forumgebruikers,
Wij willen volgend jaar in de zomer naar Orlando e.o.
Ik lees veel over de hitte etc. in de zomer maar tegelijkertijd zie ik toch ook veel reisschema's voor die periode.
Mag ik hieruit opmaken dat het toch goed te doen is?
Alvast bedankt.

trails
02-07-13, 14:57
Het is er in de zomermaanden heet en vochtig. Praktisch dagelijks een hoosbui (meestal van korte duur).
Dat je veel reisschema's ziet voor deze periode komt omdat velen toch aan de schoolvakanties gebonden zijn.
Kijk hier eens voor de vooruitzichten:
http://www.weather.com/weather/tenday/Kissimmee+FL+USFL0248:1:US

satpet
02-07-13, 16:06
Die weersvoorspellingen jagen je wel schrik aan. Het zit echter zo: Als er een half uurtje regen is voorzien, dan staat er regen op de voorspelling. Als er risico op onweer is, dan staat er onweer op de voorspelling.
's morgens is het meestal heel zonnig. In de namiddag bijna zeker een onweer of een bui.
DUS: Plan je activiteiten 's morgens en ga in de namiddag shoppen.

Teleton
02-07-13, 16:09
Vragen over het weer zijn altijd lastig. Het weer wil namelijk wel eens wat wisselvallig zijn. De vraag blijft natuurlijk wie bepaalt of iets 'te doen' is als de temperatuur en de luchtvochtigheid oplopen. Het is en blijft in de regel gewoon een kwestie van aanpassen; niet voor niets zie je de locals tussen 12:00 en pakweg 16:00 helemaal niet buiten. Ze zoeken de airco op of blijven in de schaduw. Geen gek idee als je bedenkt dat de UV waarden daar tot boven de 10 kunnen oplopen, waardoor je lelijk kunt verbranden.

Overigens is het niet alleen de temperatuur die sommigen er van weerhoudt om in de zomermaanden naar Florida te trekken. Tijdens de dagelijkse buitjes wil het nog wel eens een beetje onweren. Florida kent de meeste onweersbuien van de USA:




1,414,284 strikes per year with an average of 24.7 per square mile.
Five fatalities in 2012. A total of 32 since 2006.
463 deaths from 1959-2011, which is the most of any state.
Based on a study by Ashley and Gilson in 2009, Florida also had 10 of the top 15 metropolitan areas with the most lightning fatalities per square mile from 1959-2006.
Meteorological factors: The close proximity of both Gulf of Mexico and Atlantic moisture make the Sunshine State a breeding ground for thunderstorms. During the summer, sea breeze fronts (http://www.weather.com/glossary/s.html#seabrz) are a prolific producer of thunderstorms each afternoon. From late fall through winter and early spring, cold fronts slicing through the state can bring bouts of storms from time to time

Verder kan je in de zomermaanden te maken krijgen met tropische stormen. Dan houden de buien wat langer aan, maar meestal droogt het na een dag of drie wel op. In het ergste geval passeert er een hurricane waardoor de kuststreken en de lager gelegen gebieden geëvacueerd kunnen worden. Tornadoes komen veelvuldig in Florida voor, maar juist niet gedurende de zomermaanden.

Dit alles weerhoudt toeristen er niet van om ook gedurende de zomermaanden gewoon naar Florida te reizen. De Disney Crowd Calender staat vanaf nu tot medio augustus niet lager dan 8, wat zoveel betekent dat men er met de bekende bruine benen buiten hangt.......Met een beetje goeie planning is er ook in deze warme maanden best wat van een Florida-vakantie te maken. Maar persoonlijk vermijd ik de zomermaanden en kies ik liever voor de late herfst, de winter en het vroege voorjaar.........:p

Michael66
08-07-13, 23:39
En de verwachting voor de komende week in midden Florida?

Warm. Vochtig. Heet. Iedere dag een Florida-bui: heftig en kort. En dan weer warm, heet en vochtig.

http://img841.imageshack.us/img841/2699/iomy.jpg

Michael66
16-07-13, 23:48
Weinig verandering de komende week. MOOI!!

http://img196.imageshack.us/img196/4376/m3qw.jpg

koenkamphuys
17-07-13, 03:11
Maar persoonlijk vermijd ik de zomermaanden(...)
En zo ieder zijn meug. Ik hou van het onstuimige regenseizoen, misschien niet altijd even comfortabel maar die knallende onweersbuien vind ik geweldig. Soms kun je ze gewoon zien ontwikkelen. Favoriete bezigheid: de bui naar ons toe kijken. En dan met een stoeltje in de garage of op de veranda - adhankelijk van de windrichting - naar het onweer kijken. Ge-wel-dig.

En dit hete natte tropsiche klimaat is een ZEGEN voor mijn lijf. Mijn door artrose aangevreten gewrichten en rug zijn hier op vakantie. Aah, die 5 weken achter elkaar geen pijn bij het lopen...

Michael66
17-07-13, 15:40
"Heavy rains and flooding were reported throughout South Florida Wednesday morning."

Watersnood in sommige delen van zuid Florida.
Wie is er nu en plaats een paar foto's?

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1013162_10151554945452582_2137806072_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/164211_10151554821982582_203617195_n.jpg

Michael66
17-07-13, 16:29
En deze weerman legt het nog even duidelijk uit: Veel regen in de onderste helft van Florida.

http://on.fb.me/18nCIeg

mwest
17-07-13, 16:32
Jeetje jongens (en meisjes) een beetje regen is niet erg maar hier word je niet vrolijk van, ik volg het weer zo'n beetje sinds wij in april zijn geweest (toen hadden we ook al behoorlijk wat donkere wolken) maar het wil maar niet echt goed worden lijkt het wel.

Byppie
18-07-13, 03:47
Zonder foto's, maar met toelichting: ja, het heeft hier al een paar dagen heftig geregend. Natuurlijk heb je hier elke dag het 'einde van de dag regenbui', maar de afgelopen week was het wel echt beduidend meer. Zaterdag- en zondagavond hebben we het water in de straten van Miami hoog zien staan. Maandag reden wij van Miami naar Key West en daar heeft het, tussen 9 en half 11 aan een stuk door gehoosd. Voor de beeldvorming: de snelste stand van mijn ruitenwissers was nog te langzaam, en dat meer dan een uur lang. Later, op Key Largo, was het opgeklaard en zijn we zelfs verbrand. Dinsdagochtend in Key West heeft het ook geregend en toen we later op de dinsdag hier (Duck Key, halverwege de Keys) aankwamen, stond er ook veel water op de weg.
Samengevat: ja, het regent in Zuid-Florida op dit moment veel. Maar gelukkig kent tot nu toe elke dag nog zijn opklaringen.

hockey
18-07-13, 15:01
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/994847_523162487754183_632324692_n.jpg https://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/1002867_523162464420852_108164256_n.jpg

Ja, het regent op dit moment weer in Miami. Foto's zijn van gisterochtend. Verwachting is dat het zo nog even blijft :( Het enige hotel dat ik niet kan annuleren zit op Islamorada en daar gaan wij zo naar toe , grrr.

mamavan3boys
19-07-13, 05:09
Yep, hier een updateje uit Orlando, al sinds dat wij daar zondagavond zijn aangekomen, elke middag regen......regelmatig zeer donkere wolken, tegen het zwart aan, die er dreigend uitzien! Onweer en harde regen tot gevolg! zaterdag in Miami verschrikkelijke regen gehad dat het zicht op de snelweg maar een paar meter was....

Maar 's ochtends toch even een zonnetje!

maar de sunshinestate?? Nu ff niet :(

Orangecowgirl
19-07-13, 14:33
Voor de mensen die nu ook in het slechte weer zitten, hebben jullie al een blikseminslag gezien? Hier in de straat hebben we de afgelopen weken al meerdere inslagen gehad. En tijdens Chantal stonden we op een parkeerterrein toen de bliksem zo'n 20 meter verderop insloeg. M'n man heeft zelfs meegemaakt dat de bliksem insloeg in een paal waar hij naast stond in z'n auto. Zelfs in Texas heb ik nooit zo veel bliksem gezien.

koenkamphuys
21-07-13, 13:50
Lightning capital of the USA... Welkom in Florida. Vanmorgen om 5 uur wakker geworden met een heftige onweersbui die nu, kwart voor acht, nog vrolijk doorplenst. Urenlang oorverdovend onweer en de brievenbus staat weer eens als een eilandje in het water. 't Is me het regenseizoen wel.

Michael66
28-07-13, 11:47
Een goed artikel dat weergeeft hoe de vochtigheid en de warmte in Florida samenwerken:
Heat and humidity: It's a relative(ly hot) thing

But it's a "dry heat."

That's how Floridians laugh off desert dwellers who whine when the thermometer grazes 100 degrees. They should try the soggy sauna of an Orlando afternoon, as clothing steam welds to skin.

Turns out, with the dog days of August nearly upon us and the mean season of football practice opening soon, the National Weather Service's "Heat Index" supports the notion that Southern sultry can be as miserable and hazardous as Southwest dry. Not counting the devil's torture chambers such as Death Valley and Phoenix, the Orlando area will feel Sunday as oven-like as a lot of places west of Texas, even though its high temperature won't come close to matching those other places.

For example, Orlando's tourism rival, Las Vegas, is expected to hit 101 degrees, while the City Beautiful will lag behind at 10 degrees cooler. But those are just the expected thermometer reads. When the weather service adjusts the predicted temperatures to create its Heat Index, something peculiar happens. The index says the "apparent" temperature in Orlando will climb to 99 — while in Sin City it will top out at 98.

Ha, ha, ha. We win. People in Orlando can legitimately brag that, weather-wise, it will stink here more than it does in Las Vegas.

The Heat Index tells you not how hot it is but how hot it feels to your body. To do that, the index couples temperature with humidity, which has two effects. It hardly takes a meteorologist to know that high humidity can make going outside seem like swimming in a steaming bowl of mashed potatoes, greasy butter and all. But a humid day not only helps you soak your shirt and leave you longing for beach relief, it sabotages your body's cooling system.

Michael Bergeron, executive director of the National Youth Sports Health & Safety Institute and a fellow at the American College of Sports Medicine, said the body does a good job of shedding heat by radiating it away or losing it through convection when a breeze is blowing.

But when it's hot outside, or during exercise that raises a person's heat-generating metabolism, the body uses another mechanism: sweating, nature's air conditioner. When sweat evaporates — this is a physics thing — it cools the skin and body remarkably well.

The problem is that not much sweat evaporates when the air is already sweaty, as if you didn't know. The sweat clings to skin, unable to evaporate and bring relief to the sweater. That's why the Heat Index provides more than bragging rights for who has the most-oppressive weather. It offers actionable information for athletes, parents, coaches and anybody who is active outdoors.

When the temperature hits 91 in Orlando on Sunday, it will abuse the body like it's a desert-hot, 101-degree day in Las Vegas — slightly more so, in fact.
"If you are sweating and it's not evaporating — and that often happens in Central Florida where the humidity is so high — you are not cooling your body as effectively or maybe even not at all when the humidity is high enough," Bergeron said.

The Heat Index isn't that sophisticated. The military has developed another, more-complex approach, named the "Wet Bulb Globe Temperature," or WBGT. It combines temperature, humidity, wind speed, cloud cover, and the strength of the sun.
The WBGT is used by military bases, industrial-safety experts, other countries and sports trainers. Also trying it out is the weather service in Tulsa, Okla., which posts seven-day WBGT outlooks. "We're pretty comfortable with it," said science officer Steve Amburn, whose Tulsa office got onto the index while assisting with beach cleanups after the 2010 Gulf of Mexico oil spill. Laborers along the tainted shoreline followed U.S. Occupational Safety and Health Administration hot-weather standards, which incorporate the WBGT.

The U.S. National Oceanic and Atmospheric Administration warns that temperature, humidity and the risk of heat stress are expected to continue rising in coming decades. So which index will be the handiest? None is perfect, said Larry Kalkstein, a research professor at the University of Miami who worked with colleagues to develop a "Heat Stress Index," which provides relative rankings for specific locations.
The official Heat Index, in particular, while simple to convey provides only a limited picture of the local weather's effect on people. Orlando and Las Vegas, for example, will have nearly the same Heat Index temperature today, but a Las Vegas resident arriving in Central Florida "will wilt," Kalkstein said, while an Orlando native stepping off a plane in the Nevada city is likely to suffer from a scratchy throat and itchy-dry skin.

"We are all adapted to the weather where we live," Kalkstein said. "And when you remove people from that environment, they have to re-adapt, and sometimes they don't do it very well."Bron: http://bit.ly/12uordm

Michael66
05-08-13, 23:43
De weersverwachting voor komende week.
Kenmerkend voor Florida in de zomer: warm (heet!) en een flinke donderbui in de middag.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/993353_10151572739423525_1991722223_n.jpg

Michael66
17-08-13, 00:24
Donkerder, grijzer weer door bewolking vanaf de oostkust.
Temperatuur hetzelfde met de middag-donderbuien, alleen wat benauwder doordat de vochtige lucht blijft hangen.

http://img443.imageshack.us/img443/5083/5cu2.jpg

Michael66
17-08-13, 22:45
Dit weer-plaatje / statistiek kwam ik zojuist tegen.

De rode en paarse gebieden met meer dan gemiddeld aantal bliksem-slachtoffers zijn ook de dichtst bevolkte gebieden. Met dat in gedachten wil het dus zeker niet zeggen dat je daar de grootste kans hebt om dodelijk getroffen te worden door bliksem!

http://img541.imageshack.us/img541/9172/qvb.gif

i.westdijk
20-08-13, 01:05
Wij zitten in palm harbor aan lake tarpon. Het lijkt wel of we op dit moment in een orkaan zitten. Heftige regen, storm en onweer. Griezelig

elstars
22-08-13, 10:51
Het kan misschien een verkeerde inschatting zijn maar we hebben de laatste tijd het weer gevolgd en het lijkt wel alsof het dit jaar wel erg nat is in de periode juli-tot nu toe...

Op orkaan gebied is het rustig.....stilte voor de storm??

Michael66
22-08-13, 15:40
Die inschatting is volgens mij helemaal niet gek. Ik heb recent ergens gelezen - weet even niet meer precies waar, ik lees zoveel over Florida ... - dat dit zo is.

Het is dit regenseizoen over het algemeen genomen in Florida inderdaad iets natter dan - gemiddeld - in andere jaren.

Maar dat gegeven zegt eigenlijk niets. Want in datzelfde artikel stond dat
- het vooral HARDER regent, dus meer regenval in dezelfde regentijd,
- plaatselijke verschillen relatief groot zijn, en dat op sommige plaatsen zelfs minder regen is gevallen dan gemiddeld.

betsydijkstra
23-08-13, 03:00
Het is zeker natter dan voorgaande jaren in augustus...iedere dag gaat het vroeger regenen. Eerst was het tegen de avond, toen rond 4 uur en vandaag (en ook morgen volgens de voorspelling) al om 12 uur. Stond net klaar om in te stappen in de Manta...due to (en daar stonden we een extra kwartier te wachten). Vervelend want alle attracties gaan even dicht (zelfs sommige glijbanen in waterparken!). Morgen voorspellen ze weer zo'n dag, dat wordt dan maar shoppen ( wel overdekt:-). Niet voor niets dat mijn oom en tante (wonen al 20 jaar in Florida) iedere augustus/september hun kinderen gaan bezoeken elders in de US. Wij verkassen zaterdag van Kissimmee naar Captiva Island (bij Sanibel) voor de laatste week vakantie. Hopelijk wordt het iets beter, daar alleen een hotelkamer en verder weinig anders dan prachtig strand en zwembaden, hier een luxe villa en genoeg te doen. Finger crossed

Teleton
23-08-13, 08:32
Het is zeker natter dan voorgaande jaren in augustus.. Toch wijzen de statistieken en de resultaten van deze maand heel anders uit. In augustus valt er gemiddeld iets meer dan 7 inch nattigheid. Tot en met vandaag staat de teller in Orlando op 2.85 inch. Tot nu toe is de maand augustus daar dus zeker niet natter dan normaal.

captain-oats
25-08-13, 20:08
En de weersvooruitzichten worden er niet beter op de komende weken... Beetje jammer, want volgende week zitten wij er. Maar leuk en gezellig wordt het toch wel! :D

bontkes
25-08-13, 20:52
Hoe wordt het weer voor volgende week? Ik las van 35 graden enzo?

koenkamphuys
26-08-13, 17:39
Tot nu toe is de maand augustus daar dus zeker niet natter dan normaal.

De maand juli wel. Wij zijn 10 augustus terug naar Nederland gegaan en het is acuut opgehouden met plenzen.

epfan
10-10-13, 10:18
Hallo allemaal,

Ik heb misschien wel een stomme vraag. Ik vertrek dus binnen 3 weken voor het eerst naar orlando.
Nu wil ik graag 3 waterparken bezoeken. Voorlopig zeggen ze tussen de 23-29 graden. Nu vraag ik me af hoe de temperatuur daar aanvoelt tegenover hier.
Hier bij 25 graden buiten zwemmen kan al fris zijn. Hoe zit dat daar?

Bedankt

Tini
10-10-13, 21:08
Bij dat soort temperaturen kan je prima buiten zwemmen. Als je uit het water komt voelt het altijd even fris.

nancyvv
19-10-13, 16:39
ik ben vanmorgen terug gekomen uit florida, en ik kan je zeggen dat het er echt heel warm is, ik heb 3 weken zowel 's ochtends vroeg als 's avonds laat in een dun hemdje gelopen en ik zweette me kapot. elke dag dik boven de 30 graden, en onze top was afgelopen woensdag 37,4 graden in key west.
zeewater was in clearwater beach 27 graden, dus gewoon warm! dus fris om te zwemmen, nee hoor maak je geen zorgen! in 3 weken tijd 1 dag een flinke regen bui met harde wind gehad, en zelfs toen was het gewoon warm.
lekker genieten dus!

Cindy1969
19-10-13, 20:25
Dat klinkt heerlijk Nancy!

ina
10-11-13, 17:29
Wat voor weer kan je verwachten in December, vorig jaar waren we er eind november en hadden we 20-25graden, wordt het snel koeler zo aan het eind van het jaar?

PENPE
10-11-13, 17:34
Ik heb in December daar een paar keer nachtvorst gehad, dus alles is mogelijk....

Ritchie
10-11-13, 17:36
In die periode kan het in Greater Orlando idd heel erg wisselvallig zijn.

Zuiril
13-11-13, 15:25
We staan zojuist op met 5 graden (Tallahassee) met een max. van 14 vandaag...brrrr...maar goed dat we het wisten...zulke dagen heb je er namelijk ook bij. De verwachting is dat het na morgen wel weer richting de 20 gaat! Maar we klagen niet...had onze blog niet aangemeld op dit forum...misschien voor de liefhebbers...

http://erikenritakruise.blogspot.nl/

corrus
13-11-13, 16:19
Nu wil ik graag 3 waterparken bezoeken. Voorlopig zeggen ze tussen de 23-29 graden. Nu vraag ik me af hoe de temperatuur daar aanvoelt tegenover hier.
Hier bij 25 graden buiten zwemmen kan al fris zijn. Hoe zit dat daar?
De Disney Waterparken hebben een watertemperatuur van 32C graden.

Michael66
08-12-13, 21:42
Doe mij maar Florida weer: 27-28-29 graden in Florida vandaag.
De rest van continentaal USA: koud!

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1488075_603047846428007_1663181375_n.jpg

elstars
09-01-14, 01:44
Gisteren (7 januari) hadden we de koudste dag in Florida in 4 jaar. Het was zo'n zeldzame dag dat het in Nederland warmer was dan in Florida. Het was ongeveer 8 graden met een gemene wind aan het begin van de dag. We wilden met het bootje van een van de Disneyhotels naar Downtown Disney, maar het tochtje was niet echt aangenaam. We hadden onze dikste kleren aan en nog was het koud. Gelukkig was het vandaag weer beter en de komende dagen worden weer temperaturen in de higher 70 voorspeld. Je zag aan de mensen hier dat ze echt moeite hadden met de koude en dat ze dit maar niets vonden.

Cindy1969
09-01-14, 22:22
Zag het aan de voorspellingen, en vroeg me af of het echt zo koud zou worden, ja dus... Daar ben je dus totaal niet op berekend. Gelukkig wordt het weer warmer!

Sniper
22-01-14, 06:38
Shit, we gaan over drie en een halve week. Ik hoop wel dat het dan weer lekker warm is!

JKG
22-01-14, 21:19
Vorig jaar gingen we de eerste week van februari en toen was er overdags niets te klagen. Gewoon lekker. Wil je echt heet, dan moet je in de zomer gaan.
Neem in elk geval een vest mee voor 's avonds en een lange broek kan ook geen kwaad.

Als ik nu zo even kijk... 12 graden in Kissimmee op dit moment.. is dat best koud overdags, haha. Vorig jaar hadden we toch wel 23-28 graden overdags. Maar het is nu ook pas januari.

Cindy1969
22-01-14, 21:52
Ik had vorig jaar (17-27 feb) ook prachtig weer, begon met 20, eindigde met 30 graden. Maar ach, dat is het risico van deze periode. Ga over 9 dagen, en zie het wel. Heb sowieso altijd warme kleding aan op de heen- en terugreis (heb het vaak koud in het vliegtuig) en kan dit altijd nog tussendoor dragen, maar hoop niet dat het nodig is uiteraard.
De 14 daagse verwachting ziet er goed uit, maar wisselt met de dag, hou het strikt in de gaten ;)

Michael66
22-01-14, 23:21
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/853/2v8y.jpg

Fitzroy
23-01-14, 05:49
Dat is dus de reden dat ik in de winter liefst zo zuidelijk mogelijk ga in Florida. Brrr.... Je zal er net zitten voor een week.

Melissa & Patrick
23-01-14, 18:02
Wij gaan 7 maart naar Florida... Ik hoop dat het toch wat warmer gaat worden hoor! Brrr.. Begin hem nu wel een beetje knijpen ;)

JKG
23-01-14, 18:20
In maart ook perfect weer gehad. Wat belangrijker is: hebben de restaurants nu eindelijk die vaak ijskoude airco uit?

Ebelix
24-01-14, 07:19
Weten ze wel dat die airco's uit kunnen?

sitechris
26-01-14, 18:58
Vorig jaar waren wij van 17 t/m 25 januari in Orlando. Het weer varieerde van 18 tot 26 graden. Bijna alleen maar zon. Heerlijk weer, niet de vochtige benauwdheid die je in de zomer vaak hebt. Alleen is het in de avond wel wat frisjes. Daar moet je op voorbereid zijn.

moniquekruiningen
26-01-14, 23:30
Wij waren er met carnaval in 2012, 2 dagen van 19 graden maar ook boven de 30 graden en lekker gedobberd in Kelly Park.. En ons suf gezweet in Disney. Ideaal weer...

JKG
27-01-14, 19:42
Als ik zo de vooruitzichten zie, gaat het de komende tijd weer lekker weer worden hoor. Alleen hopen dat het op de vliegvelden in het noordoosten ook een beetje te doen blijft.
In elk geval is die benauwdheid afwezig in het voorjaar en dat is echt wel lekker.