vondutchga
3 december 2009, 19:20
vandaag hier in Kissimmee geen regen gehad (afgelopen nacht wel onweer en regen), het was vanmoregen behoorlijk bewolkt maar is opgeklaard. Het is nu 25 graden, voelt voor mij kouder dan het echt is.
![]() |
|
Het weer in Florida / weersverwachtingPagina's :
1
[2]
vondutchga 3 december 2009, 19:20 vandaag hier in Kissimmee geen regen gehad (afgelopen nacht wel onweer en regen), het was vanmoregen behoorlijk bewolkt maar is opgeklaard. Het is nu 25 graden, voelt voor mij kouder dan het echt is. Ta2 Gerrit 4 december 2009, 08:47 Je zou ook af en toe een blik kunnen werpen op weather.com of wunderground.com. Daar zie je de verwachtingen, daar heb je meer aan dan het weer van gisteren of vandaag. Ze zijn minstens zo betrouwbaar als het KNMI ;-), dus winterjas en zomerjurk kunnen mee :-). nancy1 4 december 2009, 10:02 Die sites ben ik al in de gaten aan het houden. Alleen zie je dan voor deze week veel regen. Ben dus benieuwd of het dan de hele dag regent of af en toe een bui. De temperatuur klinkt tot nu toe nog goed, maar volgens mij voelt het kouder aan dan het lijkt...... corrus 4 december 2009, 11:38 Neem gewoon spullen mee die je over elkaar kunt dragen "Dress in layers" Misschien is de site ook nog wel een beetje handig voor je... Deze is 100% lokaal en ik gebruik 'm zelf voor voorspellingen... Ik gebruik 'm ook in Orlando, alleen dán via de TV... (Channel 13) http://www.cfnews13.com/ En hier de weersvoorspelling voor de komende 7 dagen ... http://www.cfnews13.com/Images/Weather/WEB_7DAY.jpg Dit plaatje wordt iedere dag automatisch ververst. Teleton 4 december 2009, 13:21 Alleen zie je dan voor deze week veel regen. Ben dus benieuwd of het dan de hele dag regent of af en toe een bui. .. Het weer, steeds weer verrassend. En resultaten uit het verleden...., zoals Gerrit ook al zegt. Als we de voorspelling hadden moeten geloven, hadden we gisteren de hele dag in de regen gelopen. Bij ons is er gen drup gevallen. Anderhalve kilometer verderop meldde men regen in de ochtend. Vandaag lijkt de voorspelling te kloppen, het is grijs, nat donker en frisjes. Hollandsch weertje dus laten we de korte box maar uit. Geen misverstand, we dragen wel gewoon onze lange spijkerbroeken. Corrus heeft gelijk, een trui en een vest zijn gemakkelijk aan- of uitgeschoten en de laagjes hoeven niet zo dik te zijn. Voor de avonden is een jackje wel lekker en veel mensen schieten ook wat warms aan als ze uit eten gaan. In veel restaurants kent de airco alleen de arctic-mode. Voor de regen zijn er uitstekende voorbehoedmiddelen verkrijgbaar, onze slogan: neem altijd je P&P mee...;). Plu en poncho zijn onmisbaar. Een ding is zeker, als je ze vergeet, ben je zeker 'nat'. Als het gaat regenen... vondutchga 4 december 2009, 15:18 vandaag is hopeloos, grijs, regen, koud we hebben een whopping 14 graden celcius!!!! Voor het eerst in maanden de auto naar kantoor i.p.v. de motor. de komende 3 dagen zien er niet gunstig uit, 70 to 80% kans op neerslag, maar zoals teleton al schreef, hier kan het regenen en 1.5 mijl verdrop is er weinig aan de hand. PENPE 4 december 2009, 21:09 Hoi allemaal, Net op het moment dat ik deze reactie geef houdt het op met regenen hier in Kissimmee. Maar zoals onze buurman Teleton al zegt : neem altijd je plu & ponco mee. Zelf hebben wij onze fleece jackets in de auto liggen want die zijn savonds best wel nodig, althans dat vindt Petra, ikzelf heb een goede isolatielaag dus loop gewoon in mn tee. Gisteravond waren wij in Mount Dora maar daar was het heerlijk wat temperatuur betreft. Vanmorgen was het een en al regen dus na de all-u-can-eat-breakfast-party @ Ponderosa maar naar de enige droge attractie hier in Orlando, de Florida Mall. Onze tee's waren aan de achterkant wel nat geregend maar dankzij de stoelverwarming in onze huurauto waren wij weer opgedroogd toen we bij de mall arriveerden \\:D/ onze slogan: neem altijd je P&P mee...;)Je kunt ons ook meenemen als het regent, je wordt dan wel nat maar met ons is het altijd gezellig ;) Groetjes, P&P Teleton 4 december 2009, 22:45 Hou is op schaatsen ik wil mooi weer met de kerst. Heb hier in Nederland al genoeg regen gezien. De foto is niet best, maar wat wil je met bevroren vingers......;). http://img339.imageshack.us/img339/1668/pict0037sl.jpg (http://img339.imageshack.us/i/pict0037sl.jpg/) Riverwood 5 december 2009, 23:57 Vandaag weer veel regen gehad in Kissimmee, het is koud 12 graden en het oogt allemaal somber, het schijnt morgen beter te worden, voor ons is het allemaal niet zo erg wij lassen een poetsdag in en kijken een d.v.d., voor de vakantiegangers is dit niet leuk en wij kijken dan ook uit naar beter weer. Henke. PENPE 6 december 2009, 03:27 Wij hebben zojuist hier in onze condo de verwarming ingeschakeld en een warme chocolademelk ingeschonken want het begint hier binnen ook al fris te worden... Maar morgen wordt het weer een mooie dag ! Groetjes, Petra & Pieter Bqtje 6 december 2009, 13:10 In 2007 zijn wij 2 weken in februari geweest naar WDW . Eerste week kon je 's morgens en 's avonds een pull verdragen , wel een korte broek . De tweede week hadden we allemaal een t-shirt en een korte broek aan . reneefrankrijk 6 december 2009, 13:15 In feb 2008 zijn wij 3 weken in Florida geweest. Vroeg in de ochtend (vóór 9.30) hadden wij een vest over ons topje aan. En 's avonds was het te fris om zonder trui of vest buiten te zitten. Wij hebben elke dag korte broeken en topje/t-shirt kunnen dragen. Op 1 dag na, toen was er nachvorst en liepen we overdag in 3/4 broek en vest. TYGER 10 december 2009, 20:54 Ik ga richting Key West zo rond die 28 december. Ik hoop dat ik met open dak kan rijden, en dat ik een t-shirt en korte broek aan kan trekken, en dat de lucht helder is, en de zee mooi blauw. Is er een kans dat ik dit rond december mee kan maken? En is er een kans dat ik bruin kan worden rond die tijd als ik lekker een paar dagen ga zonnen, als er dan tenminste zon is? Ik ben erg bang dat het gaat regenen want ik ga maar voor 6 dagen naar Florida, en wil echt niet 6 dagen slecht weer hebben. In de avond vind ik het niet erg, maar overdag zou ik het graag mooi mee willen maken. Zijn er mensen die ervaring hebben rond die tijd? Teleton 11 december 2009, 01:55 Ik ga richting Key West zo rond die 28 december. Ik ben erg bang dat het gaat regenen want ik ga maar voor 6 dagen naar Florida, en wil echt niet 6 dagen slecht weer hebben. In de avond vind ik het niet erg, maar overdag zou ik het graag mooi mee willen maken. Zijn er mensen die ervaring hebben rond die tijd? Om je laatste vraag als eerste te beantwoorden, dat lijkt mij sterk. Het reizen in de toekomst heeft hier op het forum nog niet zo'n grote vlucht genomen en veel helderzienden telt de club helaas ook niet. Zou fijn zijn, ook in verband met de dollarkoers, benzineprijs en uitbraak van lovebugs invasies. My batteries are low, so I cannot see further than the past, presently........ anders had ik je graag geholpen. Verder lees je zelden dat vakantievierders er naar uit kijken om hier in the pooring rain rond te lopen, dus jouw voorkeur zal niemand verbazen.Gemiddeld valt er in Miami zo'n 50 mm regen, zo'n 20 mm minder dan bij ons in die periode. Je reist in de wintertijd, met alle gevolgen van dien, ook in Florida. What a friend I have in Google, het leverde mij zo de gemiddelde temperaturen in de maanden januari en december op. Klik hier en (http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0316?role=&from=tenDay_bottomnav_undeclared)je zult zien dat het in 1917 nog 3 graden vroor en in 1942 38 graden dooide. Dit maakt dat je gemiddeld op een temperatuur van 25 graden mag rekenen. Aan gemiddelden heb je echter niet zo veel, zo min als aan ervaringen van vorig jaar want resultaten uit het verleden....etc.etc. mickmak 11 december 2009, 04:51 Voor zover ik weet is de kans op regen in die periode niet groot. Zelf ben ik 3x keer in januari naar Florida geweest en daarvan was het de laatste keer van extreem warm (ook s' nachts) tot extreem koud (wat had ik nu graag mijn winterjas aan gehad weer) Die koude dagen waren ook zo weer voorbij en al met al heerlijk weer gehad maar ja wij waren er 3 weken en als je van de 6 dagen 3 dagen koud weer hebt dan is dat heerlijk winkelen maar zwemmen en zonnen is er dan niet bij. De andere keren hebben we prachtig weer gehad. Lekker kunnen zwemmen en een heerlijk zonnetje. s' Avonds en s' nachts is het altijd wat koeler en heb je wel iets van een vestje of t- shirt met lange mouwen nodig. Jackie nikie1968 11 december 2009, 13:14 WEER van 29 mei t/m 11 juni in florida?? kan iemand me vertellen wat voor weer ik zo kan verwachten in deze periode?? ben voorgaande keren iedere keer in november geweest. is het rond deze tijd ook druk in florida?? het is dan geen vakantietijd..... we landen op key west en slapen de eerste 2 nachten op marathon in siesta motel we hebben daar een drieslaapkamer appartement gehuurd voor 270 dollar zonder tax, niet slecht vonden wij... ons reisgezelschap bestaat uit 4 volwassenen. daarna willen we richting everglades miami en orlando om daar nog naar disney en seaworld te gaan. wijzelf gaan nu voor de derde keer maar vrienden van ons die deze keer meegaan zijn er nog nooit geweest. het enige probleem wat wij deze keer tegen kwamen met boeken was het huren van een auto op key west, wij wilden net als de andere twee eerdere keren een 7 persoons auto en dat viel op key west niet mee er was daar maar 1 aanbieder voor en dat was eautohuur. graag hoor ik nog tips van jullie, om een en ander op te keys te gaan kijken of bekijken want daar zijn ook wij nog nooit geweest alvast bedankt groetjes Monique nancy1 11 december 2009, 14:09 Denk dat je heerlijk weer zal hebben! Ben er zelf 2x in april/half mei en een keer in juli geweest. In juli vond ik het te broeierig en te warm, vaak bewolkt en heel regelmatig buien. In april/mei was het beide keren heerlijk. Temperatuur tussen de 29/32 graden (met enkele uitschieters naar de 36). Niet broeierig, maar heerlijk aangenaam. Een enkel drupje qua regen gezien, verders bijna alleen maar zon en wat witte wolkjes. derrobbie 11 december 2009, 14:14 Afgelopen jaar helaas erg veel regen gehad. De poncho's waren standaard binnen handbereik. Het is zo'n beetje het officiële begin van het regenseizoen, en het werd dit keer wel héél letterlijk genomen. Maar met een beetje geluk valt het allemaal wel mee. Zo nu en dan een bui maar daarna ook direct weer veel zon, zodat je snel weer droog bent. Al met al best wel een lekkere tijd vinden wij. Het is er dan zeker niet druk. Alleen met memorial day (31 mei) is het overal stampvol. Trouwens, wij gaan in 2010 ook weer van 24 mei tm 14 juni. Misschien komen we jullie nog tegen;) baluga 27 december 2009, 23:23 Hoi, natuurlijk heb ik al op weeronline.nl en dergelijke sites gekeken, maar ik zou graag van eerdere vakantievierders horen hoe zij het weer ervaren hebben in Mei. Is het te hebben om dan een hele dag in zo'n pretpark rond te slenteren of zit je dan beter in een mall:-k? Wat natuurlijk niet de bedoeling is om zo de vakantie door te brengen...... Teleton 28 december 2009, 08:36 natuurlijk heb ik al op weeronline.nl en dergelijke sites gekeken, maar ik zou graag van eerdere vakantievierders horen hoe zij het weer ervaren hebben in Mei. Nou vooruit, 't is al vaak verteld want met de zoekfunctie haal je volgens mij zo een aantal berichten over dit onderwerp boven water. We zijn wel eens weggeregend; met ons de zondvloed. Hebben ook wel eens buitengewoon warm weer gehad, maar hadden ook wel eens gewild dat we warmere kleding mee hadden genomen. Allemaal in de maand mei. Kortom, mei is voor ons een heerlijke maand om naar Florida te gaan. Ennne......resultaten uit het verleden bieden geen enkele garantie voor de toekomst. Nijntje 29 december 2009, 09:13 Ben ook al vaak in mei geweest, en net als Teleton een hoop variaties in het weer gehad. Ik ben nog nooit zo verregend geweest als afgelopen mei en het jaar daarvoor heb ik lopen puffen van de hitte! Blijft een gok, maar welk weer je ook hebt...... het is altijd leuk in Florida! sonja 29 december 2009, 12:56 Sluit me aan bij Teleton en Nijntje, over het algemeen goed, maar dit jaar gewoon weg geregend. Je weet het nooit. We zijn nu in Florida en het is al twee weken koud, nu zelfs 6 gr, dat komt zelden voor. Nijntje 18 januari 2010, 09:59 Let wel op dat Sonja het over de temperatuur nu heeft. In mei heeft het wel geregend, maar de temperatuur is tot nu toe altijd zo goed geweest dat je in je korte broek en tshirt rond kan lopen. Dus je warme wintertruien kan je best thuis laten. En mocht je het koud hebben, dan heb je weer een goede reden om te gaan shoppen! ed_anja_wesley 30 januari 2010, 13:16 Wij waren er begin juni en het was naar Nederlandse maatstaven ontzettend heet (voornamelijk in de brandende zon). We hebben 1 keer regen meegemaakt, maar als die komt is dat voornamelijk in de namiddag. cindy74 1 februari 2010, 11:15 wij waren er van 21 april tot 5 mei en gewoon geen drup regen gehad . Het was er elke dag 30 graden geweldig . Ta2 Gerrit 25 februari 2010, 12:03 Het is hier koud, gevoelstemperatuur rond het vriespunt, maar wat zegt dat voor over zes weken. Helemaal niks :lol: Want eergisteren was het nog 24 graden en volop zon. Niets is zo onvoorspelbaar als het weer, en we blijven hopen op goed nieuws. Wij komen hier al jaren in dezelfde periode en hebben al net zo veel verschillende weertypes meegemaakt, waarvan de meeste gelukkig positief. Ta2 Gerrit 26 februari 2010, 12:42 Even een actuele update :mrgreen: http://img197.imageshack.us/img197/2627/ijsw.jpg (http://img197.imageshack.us/i/ijsw.jpg/) arie van urk 26 februari 2010, 12:47 Zolang er in het noordoosten sneeuwstormen en andere depressie's zijn zal er een koude luchtstroom blijven in Florida. Wij hebben het in Februari zelf meegemaakt dat je een paar warme dagen had en dan ineens weer een winderige koude ( +/- 16 C) dag. Nacht temperaturen van 0 tot 15 graden. Je weet het dus momenteel echt niet. Voorspellen is dus ook onmogelijk. Wij zaten in Stuart en kennissen van ons in Orlando ,verschil in temperatuur zomaar 5 graden. Zij waren blij dat ze ook nog een week in Stuart zaten. http://www.tcpalm.com/news/2010/feb/26/huge-eastern-storm-darkens-homes-disrupts-travel/ De volgende depressie komt alweer...... :-s Ta2 Gerrit 27 februari 2010, 23:02 Same here, staat ook in mijn verslag, smorgens krabben, smiddags in de zwembroek. vandaag was het wat minder, behoorlijk regen en zo rond de 46F. Maar goed, je kunt er toch niks aan veranderen. flowerscaper 5 maart 2010, 13:52 Ik volg het weer in orlando op de voet! ziet er niet zo geweldig uit maar vorst had ik nog niet waargenomen,, Wellicht een idee om yskrabbers te gaan laten overvliegen? Ta2 Gerrit 5 maart 2010, 13:54 Het is weer frisjes, maar we zonnig en stralend blauw. En we zijn erg blij met de 18 graden die komen gaat, in Florida notabene. Brechtje1983 18 maart 2010, 10:16 Hoe zit het er nu eigenlijk van weer? Wij vertrekken zondag en veertien dagen. Als ik de weerberichten wat volg, zit het er rond 20°? Is dit dan dezelfde gevoelstemperatuur als 20° in België? Wij weten niet echt welke kleren mee te nemen om er te beginnen? Wij gaan er uiteraard veel shoppen, maar moeten toch wel aantal kledingsstukken basis meehebben. En 20° is nu ook niet zo waaaaaauuuuuwwww? Iemand ervaring? Teleton 18 maart 2010, 10:27 Hoe zit het er nu eigenlijk van weer? Iemand ervaring? O, o wat zou ik je graag kunnen helpen. Maar net zo min als we weten hoe het weer in Brugge na 4 april is, weten we het van Orlando. Hulpmiddel is de tabel met de gemiddelde temperatuur (http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372?role=)in april. Gemiddeld mag je op 28 graden reken, maar er zijn uitschieters naar boven van 36 gemeten. Laagst gemeten minimumtemperatuur is drie graden. Ennne....20 graden in Orlando is net zo warm als in Brugge......:wink:. Net als hier is het er dan goed uit te houden, maar kan het in de wind en uit de zon misschien nog wat fribsjes aandoen. Ter plekke draagt men in deze tijd meestal kleding in laagjes en neemt men 's avonds een jackje mee. Een vest moet je eigenlijk het hele jaar door bij je hebben. De airco in winkelcentra en restaurants is zijn tijd ver vooruit, global warming is daar al lang achterhaald. Ta2 Gerrit 18 maart 2010, 10:52 Hoe zit het er nu eigenlijk van weer? Wij weten niet echt welke kleren mee te nemen om er te beginnen? Wij gaan er uiteraard veel shoppen, maar moeten toch wel aantal kledingsstukken basis meehebben. Het is naar Florida gebruikelijk om alleen die kleren mee te nemen die je draagt ;). Behoudens misschien een schone pendeck en een badpak voor de eerste avond. De rest koop je gewoon ter plaatse afgestemd op de temperatuur van de dag. Daar is namelijk geen peil op te trekken, en kopen ga je sowieso al doen, toch. Zo had ik bijv. geen lange hose bij me onderlaatst, want het is toch "altijd" tussen de 20 en 25 graden als wij gaan [-X. Dus moest er geshopt worden :p voor een nieuwe spiekerboks. Wat een straf, een Wrangler voor 12 euro. Maar een vest is (voor de dames zeker) een must, al is het 30+, want, zoals Ton al aangaf, de airco's werken er heeeeeel goed. Onze "vaste waarden" lagen wel wat lager als gebruikellijk, maar als het 18 tot 20 graden is en de lucht is blauw en de zon bijna wit, voelt dat wel lekker aan. En de zon is vaak wit in de Sunshine State \\:D/ Michael66 18 maart 2010, 18:56 Zoals al eerder aangegeven is het geen probleem als je de verkeerde of helemaal geen kleren bij je hebt; de Walmart is altijd open en daar slaag je altijd wel voor een (al dan niet tijdelijke) outfit. Toen wij een paar jaar terug aankwamen en de bagage een andere weg aan het afleggen was (US Airways, maar da's een ander onderwerp)hebben wij noodgedwongen direct wat inkopen gedaan. Ach, echt arm wordt je daar niet van en de Walmart plunderen is ook al geen straf. Veel plezier. djginod 25 maart 2010, 17:04 De afgelopen weken 2 keer een jas / trui nodig gehad. Maar over het algemeen was het wel lekker aangenaam. Maar echt superheet ook maar een dag of 2 geweest. Zo rond de 20 graden haalt het in de middag wel. De wind is soms wel eens wat koud, en met bewolking of beschutte plekken is het dan wel eens frisjes ! De komende dagen voorspellen ze wel warmer weer, maar ook weer met meer kans op neerslag ! Als je daar bent, de Weather Channel maar eens even opzetten ;-) corrus 2 april 2010, 22:56 Het is NU 87F... Is dat mooi genoeg??? :D :D Suzie 5 mei 2010, 01:13 kwart over acht 's avonds en nog 29 graden. Life's good!! baluga 5 mei 2010, 03:44 Het is hier warm, heel warm.....Vandaag zijn we naar Aquatica geweest, zowat de hele dag onder de parasol gelegen met natuurlijk af en toe een duik of een slide, en toch vreselijk verbrand. Ondanks factor 50. Maar ja, Sunshine State hè ekkie50 13 mei 2010, 00:07 Het is hier nog steeds heel warm (rond de 30C) en licht bewolkt. Voor volgende week wordt meer bewolking en een enkele bui voorspeld. Volgens de weerman heeft dat te maken met de naderende hurricane season (1 juni - 30 november). See for yourself: http://www.cfnews13.com/Weather/ForecastCenter/Default.aspx# Michael 13 mei 2010, 18:53 Ik weet het, het is saai, nog steeds 31 graden. Heerlijk! bas&manon 15 mei 2010, 02:57 Wij zitten nu in newyork en komen maandag naar Orlando zijn de voorspellingen een beetje goed? Ik heb al een beetje gezocht en zie alleen maar onweer staan voor volgende week?? Ik heb de laatste weer verwachting bekeken en daar staan alleen maar onweersbuien betekent dat het dan de hele dag regent en geen zon meer schijnt????????? [verwijderd] 15 mei 2010, 03:30 Niet zo snel in paniek schieten, meestal houd dat in Orlando in dat je een buitje krijgt in de middag en dat het verder de rest van de dag nog erg mooi is. En iets lagere temperaturen dan 90 + is ook wel lekkerder vinden wij althans, je brand anders weg in de zon. Morgen zit het er voor ons weer op, voor jullie veel plezier in Florida. Reza 15 mei 2010, 03:47 ook wij verlaten morgen Florida na 3 weken vakantie, die onweersverwachtingen ? ach die hebben wij met argusogen gevolgd maar uiteindelijk 1x echt heftig onweer s'nachts gehad en daarna ook tijdens de dagen voorspelde onweer 1x s vonds in de verte wat zien weerlichten, het blijkt dus erg lokaal te zijn. @Bas en Manon, welke buurt van Orlando gaan jullie heen en welke weersverwachting site kijk je? maakt namelijk een hoop uit hebben we gemerkt. bas&manon 15 mei 2010, 04:10 Hoi reza, wij gaan maandag naar Orlando voor 7 dagen en dan nog 2 dagen Miami south beach. Hebben erg veel zin in we zitten nu in new York en hier is het weer super. We houden het weer in de gaten via zoover.nl Gr. Manon Yowannes 16 mei 2010, 11:10 Afhangend van ons tijdschema en budget overwegen we om in September nog eens richting Florida te trekken. De enige voorwaarde is echter dat we een aantal dagen naar de Keys kunnen gaan om een aantal foto's te maken. De bedoeling zou zijn om een aantal foto's te nemen bij stralend blauwe lucht en prachtige zonsondergangen. Alleen... een kennis uit Orlando zei dat het in September op de Keys weinig waarschijnlijk is om dergelijk weer tegen te komen (orkanen, regen,...). Niemand kan het weer voorspellen, maar zijn er toch mensen die al Keys-ervaring hebben in September? Alvast bedankt Sylly 16 mei 2010, 11:41 In 2008 zijn we er in September geweest, wat regen gehad, maar ook stralende prachtige luchten en zon! ik zou zeker gaan! flevogirl 16 mei 2010, 13:50 Wij zijn net terug ( boehoe..) en inderdaad, de onweers voorspellingen gelden meestal pas voor in de avond, overdag was het dan gewoon dik 89gr8-)...overigens hebben wij ondanks de voorspellingen geen onweer gehad. En mensen..misschien een overbodige luxe en teveel info maar smeer inderdaad met factor 50...want je verbrand als de piete....( ik dacht ook dat 15 wel genoeg was..au#-o ). Gr Sacha sonja 16 mei 2010, 23:19 Het is fantastisch weer, inderdaad goed smeren, de UV factor is 10! Net een giga onweersbui gehad met heel veel regen, het is nu weer droog en de zon piept alweer tussen de wolken. Guus 17 mei 2010, 00:24 Een echt strak blauwe lucht komt in Florida in september minder vaak voor dan in het voorjaar. Dat wil overigens niet zeggen dat het nooit voorkomt. De meeste kans op een mooie lucht (naast geweldig licht) heb je overigens vroeg in de ochtend. In de loop van de dag bouwt de bewolking zich meestal op. De ontlading komt dan aan het eind van de middag in de vorm van een onweersbui. Ook dat kan overigens weer mooie plaatjes opleveren. De kans op een zware storm in september is 100%. Daarnaast wordt er voor dit jaar weer een zwaar orkaanseizoen voorspelt. Zou me niets verbazen als dat ook gaat uitkomen. Het jaar zit tot op heden vol extremen. Marcelg 17 mei 2010, 15:33 Daarnaast wordt er voor dit jaar weer een zwaar orkaanseizoen voorspelt. Zou me niets verbazen als dat ook gaat uitkomen. Het jaar zit tot op heden vol extremen. Het is juist extreem als die orkanen in Nederland komen en niet in Florida, na 2005 is het juist hier extreem geweest met nauwelijks enige vorm van orkanen. Als er orkanen komen is het eigenlijk (klinkt vreemd, weet ik) heel normaal voor Florida. Ben er wel heel gelukkig mee als ze niet komen. Yowannes 17 mei 2010, 22:58 Ach, niemand kan het weer voorspellen uiteraard. Mijn ervaring in juni vorig jaar leerde me: blauw lucht tot +/-14 à 15u, daarna komen er wat wolkjes. Rond 16u à 16u30 hangt de lucht vol wolken en dondert er aardig wat water naar beneden. Na 17u klaarde het dan doorgaans weer op. Ik maak me de bedenking (gezien het belang van de fotootjes op onze volgende reis), dat we deze misschien beter uitstellen tot na de winter (april of zo). Guus 17 mei 2010, 22:58 Het is juist extreem als die orkanen in Nederland komen en niet in Florida, na 2005 is het juist hier extreem geweest met nauwelijks enige vorm van orkanen. Als er orkanen komen is het eigenlijk (klinkt vreemd, weet ik) heel normaal voor Florida.Ik doelde eigenlijk op de extremen die er dit jaar al in de VS zijn geweest. Maar je hebt op zich gelijk. Elk jaar wordt er een actief seizoen voorspeld en valt het, gelukkig voor jullie, achteraf mee. Hopelijk blijft het dit jaar ook weer rustig. Marcelg 18 mei 2010, 06:08 Voor 2005 waren de oktober maanden waardeloos, daarna zijn ze prachtig geweest, zoals april, ik heb steeds meer de neiging om tegene mijn vrienden en familie uit Nederland te zeggen kom maar in oktober. Maar ja zal je zien dat er iemand komt en veranderd het weer om dat er niets meer te voorspellen valt, daar lijkt het tenminste op. ekkie50 18 mei 2010, 10:16 's ochtends nevelig en broeierig maar slechts 20% regenkans voor deze week. Temperaturen rond 90F. ekkie50 27 mei 2010, 14:17 Wat de sombere weersvoorspellingen betreft geldt dat die zeker niet betekenen dat het de hele dag somber is en regent of miezert zoals in NL. In tegendeel zelfs. Ik geloof dat ik rustig kan zeggen dat er (veel) meer zonneschijn is dan regen, maar als het regent is het vaak een korte en hevige tropisch regenbui. Ieniminie 30 mei 2010, 13:51 Hallo, Wie is er wel eens in januari en/of februari in Florida geweest en kan mij iets vertellen over de gemiddelde temperaturen in die periode? Vorig jaar zijn we in juni geweest, maar aankomende winter willen we graag een week of 2 a 3 naar een plek waar het goed vertoeven is qua temperatuur...... Groetjes, Ingrid <<Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over het weer in FL>> Teleton 30 mei 2010, 14:24 kan mij iets vertellen over de gemiddelde temperaturen in die periode? Hi Ingrid, voor de gemiddelde temperatuur kijk je misschien het best hier (http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372?role=) . De gemiddelde maximumtemperatuur is overigens 22 graden, maar ja wat heb je aan de gemiddelde temperatuur? Het kan in die maand ook gemakkelijk een paar dagen zo vriezen dat je 's morgens de ruiten schoon moet krabbelen.........Het record staat op -7 maar 31 graden komt ook voor. Al met al is de maand januari een aantrekkelijke, vrij drukke maand. Veel snowbirds uit de koude staten komen een paar weken naar the sunshine state. Angelina 24 juni 2010, 08:26 Zucht, we wilden in februari 2 weken naar Florida gaan. Dat wil zeggen, 1 week orlando en 1 week cruise (de westelijke). Maar nu lees ik zo her en der (bijv in de reisverslagen van Gerrit, waarvoor mijn dank :wink:, zijn erg leuk om te lezen) dat het weer in februari best heel koud kan zijn. En dan zelfs dus tot vriezen aan toe. Bah! Wat moet ik daar nou mee. Wij gaan altijd rond de meivakantie, maar zijn ook al eens in augustus en oktober geweest. Altijd flink warm dus. Dus gaat de "kou" ons dan niet tegenvallen? Is die cruise dan nog wel leuk? (waren vorig jaar in de meivakantie op cruise) Kan me voorstellen dat Castaway Cay toch heel anders is als het niet zo warm is. Ik heb wel overal de gemiddelde temperaturen in februari gevonden (en ook van de vorige jaren) maar hoe moet ik dat nou zien. Hoe warm is 22 graden in Orlando als je het vergelijkt met hier in Nederland? (is het dan zoiets als de temperaturen wat je nu hebt?) Hoop graag wat ervaringen te horen, want of ik zoek niet zo goed, of er is niet zoveel over te vinden.................... :sad: zet wel een beetje een domper op de vakantieplannen........ Njit 24 juni 2010, 08:37 Temperatuur ligt in februari tussen de 11 en de 23 graden. Het kan 's avonds erg afkoelen. Nu vind ik dat persoonlijk best lekker maar het water wordt niet echt warm. En op Castaway Cay kom je toch om te zwemmen denk ik.. Teleton 24 juni 2010, 08:38 Hoe warm is 22 graden in Orlando als je het vergelijkt met hier in Nederland? 22 graden is in the lower seventies Fahrenheit in Orlando......;-). Tsja, wat kan je daar over zeggen; 22 graden is toch overal 22 graden? Februari is een koele maand in Florida, vestje aan en niet iedere dag in de korte boks, als het tegen zit. Maar zit het mee, dan zit je de hele dag lekker in de zon aan de rand van het zwembad. Het spreekwoord zegt niet voor niets dat het kan vriezen en kan dooien........Wij waren er zelf in november, december, januari, februari en maart en hadden het heerlijk. Net als in mei, juni, september, oktober en november overigens! Angelina 24 juni 2010, 08:39 Ja dat klopt, onze 4 kids gaan namelijk ook mee en ook opa en de oma's. Dus zou het zwembad in bijv de Yachtclub ook te koud zijn om te zwemmen? He getver!22 graden is in the lower seventies Fahrenheit in Orlando......;-). Tsja, wat kan je daar over zeggen; 22 graden is toch overal 22 graden?Hmm, de gevoelstemperatuur kan toch overal verschillen, door de luchtvochtigheid enzo? Ta2 Gerrit 24 juni 2010, 12:59 Gaan, want buiten dat het soms wat kouder is, loop ik toch meestal in de korte box :-) En het zwembad wordt ook veelvuldig gebruikt. 25 graden is ook geen uitzondering. En die is net zo warm als bij ons ;-). Sylly 24 juni 2010, 14:42 Gaan! Wij zijn in oktober 2007 geweest, was het wel een beetje fris, ik vind het prima:) Angelina 24 juni 2010, 17:24 Oké, we vinden het niet erg als we lange broeken moeten dragen en savonds een vestje, maar kunnen de kinderen dan nog wel zwemmen buiten? En is de cruise nog wel leuk met Castaway Cay (en het strandje dus)? Mijn man (chagerijnig omdat ik zijn vakantiestemming verpest ;)) zegt dat Castaway Cay veel zuidelijker ligt en dus de temperaturen ook hoger. Dat is natuurlijk ook zo, weet alleen niet hoe de zeetemperatuur dan is. Njit 24 juni 2010, 18:19 Ik denk dat je man daar wel gelijk mee heeft: What is Castaway Cay like? Disney purchased Gorda Cay, about 175 miles off the coast of Miami, and using that infamous “Disney Magic”, transformed this secluded island into a private oasis for the exclusive use of their cruise guests. Disney characters greet you on shore, where you can enjoy the crystal clear turquoise waters at one of the 3 separate beaches. There is a beach reserved exclusively for teens, one for adults only and a family beach. Adults can enjoy the peacefulness and serenity of Serenity Bay, their private palm-lined beach, while teens enjoy the volleyball and tetherball courts adjacent to their beach. Families congregate at Castaway Family Beach and Scuttle’s Cove is reserved for children, offering parents an opportunity to enjoy some “adult time” on the island. Lush foliage and hammocks dot the landscape and lounge chairs are abundant. What is the weather like? Weather in tropical Castaway Cay is generally warm and sunny, with afternoon temperatures averaging in the 80’s. belgske 24 juni 2010, 19:57 Elke periode heeft zijn charmes. Ik ben er in januari, begin maart en oktober geweest. Elke periode temperaturen van + 25°C gehad, uitgezonderd een dagje of twee. Je moet gewoon niet teveel piekeren, is nergens goed voor. Dit jaar gaan we in augustus. Mss krijgen we enkele orkanen, met dagen achter elkaar slagregens, te verwerken. Kunnen we dan zwemmen, kunnen we dan genieten van de parken, zitten we dan dagen opgesloten in ons hotel???? Wie zal het zeggen. Ik laat het gewwon op mij afkomen. Ik moet je man wel een beetje gelijk geven, negatief doemdenken is nu niet bepaald ideaal voor de vakantievoorpret. Angelina 24 juni 2010, 20:27 Belgske, helemaal gelijk in. Normaal zou ik het ook allemaal wel op me af laten komen. Maar dit ligt iets anders. Vorig jaar hebben we een cruise gedaan met 2 oma's en ons gezin. Mijn schoonvader is toen niet meegeweest. Nu zou mijn schoonvader dan voor het eerst meegaan en ja, dan wil je het toch wel zo "perfect" mogelijk hebben. Althans, je wilt graag dat hij ziet waarom wij zo gek zijn van disney/orlando ;) Ik zag ineens al een doemscenario voor me, dat mijn schoonvader daar in de vrieskou zou komen en dat we niet eens konden zwemmen zeg maar. Maargoed, een beetje minder warm overdag (als in mei) kan helemaal geen kwaad, zolang we het zwemplezier maar niet hoeven te missen ;) Gewoon gaan, en genieten.... Amerikanen gaan niet voor niets overwinteren in Florida ;-) Hahahahaha ja maar dat zijn dan toch de grijze postduiven? Die zwemmen niet/nauwelijks en kunnen niet tegen de hitte ;-) Marcelg 25 juni 2010, 00:11 Sorrie dat ik tegen veel mensen inga hier. Heb je een andere optie dan februarie, bijv april. Dan is het eenvoudig genoeg om te zeggen lekker in april gaan. Feb 2010 was gewoon waardeloos het was veel te koud hier, ook voor de touristen. En ik bedoel dus ook duidelijk als je een andere optie hebt, en dat weet ik dus niet, kun je alleen maar in Februari, ja dan maar gewoon gaan, zorg er dus wel voor dat je een goed verwarmd zwembad hebt. Ta2 Gerrit 25 juni 2010, 07:57 Van de afgelopen 10-15 Februari's waren er maar een paar bij die wat kouder waren. Met name de laatste 2 :-( maar dat zal de global warming wel zijn ;-) Maar de nachtvorst is snel verdwenen, en het zonnetje staat direct weer hoog. Wij hebben nog geen één keer meegemaakt dat het echt te koud was om te zwemmen overdag, maar uiteraard wel de zwembadverwarming aan staan, een advies wat niet overbodig is. De meeste keren was het gewoon 20 tot 25 graden, met uitschieters naar boven. Als je de keus hebt kun je inderdaad beter iets later gaan, maar wij hebben geen keus :mrgreen:. Angelina 25 juni 2010, 18:33 Als je een villa met zwembadverwarming hebt, kan dat wel. Maar hoe zit het dan met bijvoorbeeld de Yachtclub? Dat is ons favoriete hotel en daar wilden we dan ook een week zitten (voor de cruise) Zou je daar kunnen zwemmen, zeg zo rond een uur of 2 a 3 uur in de middag? (dat is meestal de tijd dat wij even op het hotel zijn om te zwemmen) De meivakantie is aankomend jaar helaas geen optie voor ons, dan zouden we meer rond de herfstvakantie moeten denken....................maar alleen als laatste optie. Bedankt voor al jullie reacties zover......... belgske 27 juni 2010, 20:25 dan zouden we meer rond de herfstvakantie moeten denken....................maar alleen als laatste optie . Je zit er duidelijk mee in. Je wilt de perfecte vakantie voor je medereizigers. Alleen.... dat heb je niet in de hand. Zoals hierboven al gezegd had de afgelopen winter een wel zeer koud karakter. Ik ken echter ook mensen die in de carnavalsvakantie de ganse periode temperaturen hebben gehad van rond de 28°C. In okt '08 hadden we ook deze temperaturen, met 2 dagen rond de 15°C. Maar eerlijk gezegd, ik denk dat jij je veel drukker maakt dan al je metgezellen. Onthou echter goed dat je het weer nooit in de hand hebt. Voor hetzelfde geld ga je in een, wat voor een zeer zonnige periode voorgesteld wordt, en regent het dagen aan een stuk pijpestelen. Ik stel voor: neem zoals het komt en geniet samen van jullie vakantie arie van urk 28 juni 2010, 07:28 Wij zijn geweest van 1 tot 18 februari. En zoals gerrit al zegt "'s morgens om 7 uur ijs krabben en om 9 uur in de korte broek rondlopen" Je hebt dan wel een groot voordeel , doordat het 'nachts kouder is slaap je lekkerder. corrus 5 juli 2010, 22:14 hoe is het weer nu in orlando?? Het regent op het ogenblik... Het regende gisteren Het regende eergisteren... En de dag daarvoor EN de dag daarvoor... Voor morgen verwachten ze ook regen... en voor overmorgen ook...maar dan wél iets minder... Zie hieronder voor de "7 Day Forecast" http://static.baynews9.com/images/wx/cfn/lg_web_7day.jpg rarossel 6 juli 2010, 05:41 Daar kan ik me helemaal bij aansluiten. De temperatuur is wel lekker dus gewoon zwemmen in de regen. Het gaat wel weer beter worden al vind ik dit om mee te starten niet zo erg. goedhartl 10 juli 2010, 05:41 Gisteren en vandaag was het bloedverziekend heet! Ongeveer 40 graden, geen wolkje in de lucht en geen zuchtje wind. Een beetje regen is echt zo gek nog niet, het regent ook niet de hele dag als in NL, maar een uurtje of een paar minuten heeeel hard. hrjhaan 20 juli 2010, 03:20 Wij zitten nu in Florida en het is heel zonnig weer. Af en toe bewolkt met een regenbuitje. Vorige week hebben we 1 dag veel regen gehad in Miami Beach. Vandaag in Orlando een paar spetters, wel veel bewolking. thefreeze 28 juli 2010, 14:08 vandaag wordt het 37 graden en al 5 dagen geen regen gezien (kan nooit lang duren) moespokk 29 juli 2010, 13:07 We zijn 2 dagen terug en hebben een tropical storm warning meegemaakt. Zaten in Naples en gingen terug naar Orlando. Gelukkig was het geen compact systeem, dus het is afgezwakt naar een tropical depression. Wel heeel veeeel zware regen onderweg gehad. Je zag soms geen hand voor ogen. Een maal weer in Orlando was het weer weer zoals gebruikelijk. Behoorlijk warm en vochtig. We gaan nog wel een keer naar Florida, maar dan niet midden in de zomer! Hama61 2 augustus 2010, 13:47 Wij zitten nu In Florida het is hier al een aantal dagen rond de 37 graden en plus begrepen, dat het ook voor hier redelijk warm was. Heb wel wat regen gezien maar duurt meestal niet langer dan een minuut of 5 Zondagmiddag naar de honkbalwedstrijd Tampa Bays New York Yankees geweest stadion is gelukkig overdekt. weimar 2 augustus 2010, 17:32 Gistermorgen was het nog 37 graden, nu is het 20 graden en het regent, want we zijn jammer genoeg weer in Nederland met $%$&!-verkeer en geen Wal-mart/TGI Friday and the likes... dan marino 5 augustus 2010, 20:09 Mijn vraag is, wie heeft er een indicatie van hoe de weersomstandigheden zijn rond deze data ? Ik ben van plan om met mijn vriendin dan Miami te bezoeken maar we zijn bang dat het dan elke dag hard regent etc, en we willen graag een verregende vakantie voorkomen ! Bij voorbaat dank ! :) <<Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over het weer in FL>> Njit 5 augustus 2010, 20:40 Ik heb het even nagevraagd bij de onderbuurvrouw en het ziet er prima uit! http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/08_02/crystalball_468x317.jpg Iets wetenschappelijker zijn de gemiddelden. Zie bijvoorbeeld hier: Weather.com (http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0316) of Wunderground.com (http://www.wunderground.com/weatherstation/WXDailyHistory.asp?ID=KFLMIAMI60&graphspan=month&month=8&day=5&year=2009) Janneke 6 augustus 2010, 00:20 Dan Marino, wij zijn op dit moment in Miami en het is prima weer. Het regent elke dag ongeveer een half uur tot een uur, en dan regent het ook erg hard. Daarna is het even bewolkt en dan schijnt de zon weer. Het is nu rond 33 graden geloof ik, dat zal eind augustus niet anders zijn. Als je gewoon op google zoekt op 'weer miami' willen er ook wel handige sites uitkomen! bovendien, als het een dagje regent, lekker naar de mall om te shoppen. kan me niet voorstellen dat je vriendin dat erg vindt ;) an25 6 augustus 2010, 02:52 Wij zijn op dit moment in Orlando en hebben al 2 weken prachtig weer. We hebben temperaturen van 34 en 35 graden en amper regen. ( heel vaak heb je hier 's middags een onweersbui en regen, wat na een uur ofzo weer weg is) maar deze vakantie dus echt bijna niets. via www.weeronline.nl of weather.com kun je ook aardig wat weerberichten terugvinden. nati 10 augustus 2010, 02:22 Even een up date :smile: Wij zijn zaterdag in Miami aangekomen en hebben al 2 dagen stortregens over ons gehad . Zo erg dat er straten blank stonden vandaag rondom Bayside Marketplace. Na de stevige bui trok de hemel open en was het warm maar deze avond gingen de hemelsluizen terug open. Marjoleinw 14 augustus 2010, 14:00 Wij zitten nu al 9 dagen in Melbourne (atlantische kust) en het valt mij op dat het hier veel droger is dan bijvoorbeeld in Orlando of Miami. We hebben al een aantal dagen geen regen gezien hier terwijl we een paar dagen naar Disney zijn geweest en daar toch wel steeds een bui op ons kop kregen. We prijzen onszelf dus erg gelukkig! corrus 30 augustus 2010, 21:41 Hoe is het weer nu, Het weer Nu (en voor de komende week), Zie onder: http://static.baynews9.com/images/wx/cfn/lg_web_7day.jpg krijgt Florida last van hurricane Earl en die tropische storm die daarna komt?Hurricane Earl: De voorspelling dat ie vroegtijdig naar het noorden afbuigt Zie onder: http://www.nhc.noaa.gov/storm_graphics/AT07/refresh/AL0710W5_NL_sm2+gif/144614W5_NL_sm.gif tamaar 31 augustus 2010, 13:54 We zitten hier nog 2 dagen en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan. We hebben vorige week veel last gehad van regen, maar nog steeds heel warm. Het is nu een paar dagen al droog en niet uittehouden in de zon. Van de orkanen merken we echt helemaal niks...... har66 24 juni 2011, 06:48 Zag op weeronline dat het weer er niet zo best uitziet de komende twee weken in Orlando. Alleen maar regen. Ben de afgelopen 5 jaar altijd in mei naar Florida geweest en altijd perfect weer gehad. Ben nu wel een beetje ongerust dat ik dadelijk 3 weken in de regen zit.(vertrekken 8 juli) Iemand ervaring met een lange regenperiode in juli ? Of valt het wel mee ? PENPE 24 juni 2011, 07:00 Voor de weersverwachtingen kun je beter de sites van de Tv-stations in Orlando raadplegen. Zojuist even gekeken en de kans op de bekende 'late afternoon shower' is wel groter 40 - 60% kans, maar de temperaturen blijven prima. Van een lange regenperiode is echt geen sprake. http://www.wesh.com/weather/grid.html of http://www.myfoxorlando.com/subindex/weather Zelf zijn wij nu een kleine week terug uit Orlando, hadden daar 2 weken lang zeer hoge temperaturen en dat is ook niet echt fijn als je de parken wilt bezoeken :-(. Groetjes, Pieter Yowannes 24 juni 2011, 07:01 Waarschijnlijk een half uurtje iedere dag... zo rond een uur of 4 in de namiddag... Of althans dat is onze ervaring :p corrus 24 juni 2011, 07:01 Yep! Valt echt wel mee hoor... Meestal in de namiddag een buitje... meer niet... cindy74 24 juni 2011, 07:17 corrus klopt het dat dit jaar erg droog is ikhebgehoord dat er in de everglades veel kanalen droog staan ? Michael66 24 juni 2011, 12:55 De droogte in de Everglades is een probleem dat al veel langer speelt. Deels zou dat komen doordat er minder regen valt, maar dat is niet helemaal duidelijk. Een veel duidelijkere en belangrijkere oorzaak is de verminderde aanvoer van water door het grotere waterverbruik. Het regenwater wordt steeds meer opgevangen en ter plaatse gebruikt door uitdijende industrie en bewoners. Daardoor stroomt er minder water naar de beken en rivieren. En komt er dus ook (veel) minder water uit bij de monding van de rivieren, in dit geval de delta die we kennen als de Everglades. richard.bosch 3 juli 2011, 19:22 Wij vertrekken morgen voor het eerst richting Florida. Dat is toch de sunshine state. De weersverwachting voor de komende 14 dagen voorspelt helaas weinig zon en veel regen. Hans uit Koekelare 3 juli 2011, 19:39 Er zullen toch zeker wel veel droge periodes zijn denk ik ! Rune 3 juli 2011, 21:56 wij zijn net terug van miami beach afgelopen dinsdag en woensdag was niet zo goed, maar de laatste drie dagen waren van 10 uur tot 14.30 prima strandweer. Daarna trekt het wel een beetje dicht. Michael66 4 juli 2011, 00:01 Hier dezelfde ervaring vandaag. Kwestie van niet te laat in de ochtend de deur uit gaan, dan heb je nog een heleboel goeie uurtjes. Essie72 4 juli 2011, 15:45 Ben ook al een paar dagen het weer aan het volgen omdat we volgende vliegen, maar het is echt zó verschillend al die voorspellingen. Er valt geen peil op te trekken! Van deze voorspelling word ik in ieder geval wel happy:) http://www.weeronline.nl/Noord-Amerika/Verenigde-Staten/Haines-City/3907945 corrus 4 juli 2011, 16:04 Ben ook al een paar dagen het weer aan het volgen omdat we volgende vliegen, maar het is echt zó verschillend al die voorspellingen. Nou, nog één keertje dan... Dit is 100% lokaal en het meest accurate station. :D Dit plaatje wordt iedere dag automatisch ververst. http://static.baynews9.com/images/wx/cfn/lg_web_7day.jpg cloudje72 4 juli 2011, 20:18 Ik ben niet zo'n held qua vliegen.... lees maar schijterd! Hoop dat 9 juli een rustige dag is om te landen.... Liberty 13 juli 2011, 17:08 hoi allemaal, het oorspronkelijk plan was dat we in november zouden gaan , maar er bestaat een kans dat we dit eventueel nog gaan wijzigen naar september. Maar nu zie ik dat dit het "regenseizoen"is, betekent dit dat we helemaal zullen wegspoelen in September ? Groetjes! r.teeuwsen 13 juli 2011, 17:34 Vorig jaar 11 dagen in September geweest, geen enkele druppel regen gezien!! Heerlijk weer bij 28 - 33 gragen..... elke dag. Het is alleen geen garantie ;-) Greetz, Remco valkmir 13 juli 2011, 17:43 Wij zijn de afgelopen 3 jaar 24 dagen in september geweest, heerlijk weer, inderdaad tussen de 28 en 33 graden en elke dag rond 16.00 uur een enorme regenbui van pakhembeet 15 minuten!! Het is redelijk rustig in de parken en andere toeristische dingen, wij hebben geen Fastpass hoeven trekken! Nog geen verwarming in je zwembad nodig, gunstige huur en vliegprijzen, kortom voor ons een leuke maand!!! O ja, mijn werkgever vind het ook errug fijn dat ik niet meer in de schoolvakantie ga/hoef:) trails 13 juli 2011, 18:15 Ook een keer in september geweest en in 3 weken ongeveer 3 keer een giga hoosbui gehad van een half uur. Daarna was het weer blauw. Wel bloedheet en ontzettend vochtig. Liberty 13 juli 2011, 18:40 allemaal hartstikke bedankt voor jullie snelle reactie's.. september is dus absoluut een goed alternatief :-) JKG 13 juli 2011, 19:16 Warmer dan november en zoals al gezegd beetje eind van de middag een korte heftige regenbui. In Las Vegas kan het langer regenen tijdens het regenseizoen heb ik gemerkt... het leek daar wel 'Miami-style' regen en wind. Zelfs de Wal-Mart daar had een lek dak, overal emmers. Maar wat betreft Florida, ook weer afhankelijk van El Nino en La Nina of je hoosbuien hebt tegen het einde van de middag of helemaal niets. Prima alternatief dus. PENPE 13 juli 2011, 19:19 allemaal hartstikke bedankt voor jullie snelle reactie's.. september is dus absoluut een goed alternatief :-) Ja ook ik sluit me bij de voorgangers aan, september is zeker aan te raden !! .. vandaar dat wij ook weer in september gaan ;-), juni was overigens dit jaar echt TE warm vonden wij :oops:.... [verwijderd] 13 juli 2011, 22:10 September is goed te doen met het weer, het is onze favoriete periode september/oktober vooral ook omdat je dan in de Halloween tijd komt en allerlei leuke dingen in de winkels hebt voor Halloween. JKG 13 juli 2011, 23:00 Ook dat idd... en bij de wal-mart dan weer een hele rij vol met snoep in oranje dozen voor Halloween. En sommige pretparken 'bouwen' ze dan toch ook weer om... Juni vorig jaar vond ik ook erg warm, dan is september al wat beter... maar liever nog iets minder vochtig zodat je iets minder snel zweet... maarja, dat hoort bij Florida. PENPE 14 juli 2011, 20:16 ..Ook dat idd... en bij de wal-mart dan weer een hele rij vol met snoep in oranje dozen voor Halloween.. Ja dat blijft een verleidelijk gezicht : http://4.bp.blogspot.com/_itsdkGev1vo/TKQWeqdTGXI/AAAAAAAAFMk/3LfViAeWQB8/s1600/25-09+DSC_1865.JPG willy2008 16 juli 2011, 17:37 Hallo, nog een vraag over het weer, hoelang uren blijft het daar zonnig,en wanneer begint die buien? want ik kom van barcelona en het was daar bar slecht weer ik hoop het nu dat ik wat een beetje goed weer krijg in orlando en miami?? want het is een droom vankantie die bena voor mij gaat beginnen dit maandag en ik wil mij wel amuzeren in seaworld en disneyworld,maar zo te zien is het slecht weer daar op die site http://www.weather.com/weather/today/USFL0372:1:US mvg Teleton 16 juli 2011, 18:09 hoelang uren blijft het daar zonnig,en wanneer begint die buien? Tsja, de buien beginnen meestal als het gaat regenen. En als er geen wolken zijn, is het zonnig. En het kan reuze amusant zijn om door de stromende regen te lopen. Veel mensen nemen een plu en een poncho mee maar in de regel regent het zo hard dat er geen kruid tegen gewassen is en ben je al doorweekt voor je je plu uit je rugzak hebt gevist. In juni en juli valt er in Florida erg veel regen. Zoveel dat de afvoerputten zo groot zijn dat er gemakkelijk een kind van een jaar of zes in kan verdwijnen. Heb je pech en passeert er een tropische storm, dan kan het wel dagen achter elkaar regenen.... Het is er dan geen pretje en heb je de pech dat er een orkaan voorbij komt, kan je zelfs geevacueerd worden. Heb je wat meer geluk dan sta je 's morgens met zeven zonnen op. Gedurende de dag vormen zich wolken en valt er hier en daar een bui, al dan niet met onweer. Altijd! De bui valt overigens vrij vaak daar en wat minder vaak hier is onze ervaring. Maar.....resultaten uit het verleden bieden nu eenmaal geen garantie voor de toekomst. Als je het amuseren af laat hangen van de hoeveelheid regen, dan voorspel ik een weinig amusante vakantie. Er is niks nieuws onder de zon, regen hoort er gewoon bij en....omdat het momenteel dagelijks meer dan dertig graden wordt, droog je ook weer verbazend snel op. Heus waar! Michael66 17 juli 2011, 01:55 Ton, Je vergeet nog (minstens) één open deur: Na regen komt zonneschijn! Tenzij er meer regen komt, dan komt de zonneschijn iets later. Maar vergeet dan niet: achter de wolken schijnt de zon! Tenzij het nacht is, dan schijnt de maan. ;) Om op willy's vraag terug te komen: Nee, het caribbisch weer hier is niet te vergelijken met het weer in Barcelona. Ook niet met dat in Nederland, België of enig ander Europees land. Florida-weer is als .... het weer in Florida. Warm in de winter, warm en nat in de zomer en daartussenin vooral warm en af en toe nat, soms wat meer nat dan andere keren. Nat wil meestal zeggen een flinke bui hier of daar (scattered noemen ze dat), waarbij de temperatuur net iets onde rde 30 graden dipt en daarna weer net zo snel boven die 30 graden uitwipt. Kortom: Florida-weer. baluga 17 juli 2011, 03:14 We hebben zojuist het weerbericht op tv gezien. Voor de komende 2 dagen wordt er héééél veel regen verwacht aan de golf van Mexico. Wij hadden morgen Naples op het programma staan, maar hebben net beslist dat we 1 dagje langer in Miami blijven. En ohhh, wat is het hier te gek!!! Dus Naples een dagje later waar we de manateetour gaan doen ( reeds gereserveerd dus hopelijk weinig regen) sonja 17 juli 2011, 13:28 Maar ook vorst is mogelijk, afgelopen december en januari diverse malen nachtvorst, dit is 28 decmeber 2010. http://img51.imageshack.us/img51/2618/nachtvorst.jpg (http://img51.imageshack.us/i/nachtvorst.jpg/) elstars 19 juli 2011, 12:46 Maar ook vorst is mogelijk, afgelopen december en januari diverse malen nachtvorst, dit is 28 decmeber 2010. Dit is de 29-ste !:!: Dan sta je toch wel raar te kijken!!! http://img851.imageshack.us/img851/2162/floridakoud2.jpg http://img20.imageshack.us/img20/6849/floridakoud1.jpg Bij gebrek aan een krabber, maar een plastic "blik" (van de stoffer) gebruikt. Zal er aan denken volgende keer in december!! pzomerdijk 17 augustus 2011, 14:16 Wij komen graag in Florida.... geweldig om hier te zijn. Het enige wat ons minder bevalt is het instabiele weer in centrtaal Florida in de zomermaanden. Je komt maar zelden een dag tegen zonder regen en soms om 12 uur al een dik wolkendek. Te vaak in de afgelopen 26 dagen meegemaakt. Sunshine state valt nog wel mee... Voor het weer zijn er zeker betere oorden.... emma82 31 augustus 2011, 15:59 Hoi allemaal, Wij willen volgend jaar september naar Florida (Orlando)toe. Ik volg het weer regelmatig om te kijken hoe en wat, en zie dat er toch dagelijks regent. En daar bovenop ook nog eens een orkaan. Daardoor ben ik nu erg aan het twijfelen of we wel naar Florida willen ivm het weer. Heeft er iemand tips of ideeen in welke maand we dan het beste kunnen gaan. We hebben ook een zoontje en als we gaan dan is hij 1.5 jaar oud en we willen een villa met een zwembad huren, dan is het toch leuk als het zonnetje vaak schijnt. Maartje 25 september 2011, 08:46 Begin oktober is het zover: een weekje Florida! Omdat we met z'n tweetjes zijn denken we weinig te hoeven boeken, van tevoren, in dit seizoen (plz correct me if I'm wrong), en willen we last minute kijken of we naar de Keys of naar Naples en omgeving gaan. Weten jullie of dat qua weer en m.n. neerslag nog uitmaakt (statistisch gezien dan....)? Alvast bedankt! hannie 25 september 2011, 10:16 Dat kun je nakijken op b.v weather.com Daar kun je "averages" per maand zien. Hanz 9 oktober 2011, 14:24 Ik kan alleen maar putten uit onze ervaringen uit 2009. We zijn van 20 oktober tot 5 november geweest en hebben alle dagen zon (blauwe lucht) gehad met alle dagen droog boven de 25 graden; de meeste zelfs 30 graden. 1 ochtend een regenbui en grijze lucht. Volgens de lokale tv zender was dat ook wel uitzonderlijk mooi in november maar toch....:wink: Ta2 Gerrit 9 oktober 2011, 15:26 Ik weet niet wanneer Maartje precies gaat, maar als dat dit weekend is heeft ze een beetje pech. Vrij constant weer, al vanaf Vrijdagavond > constant regen. Maar morgen wordt het beter [-o< corrus 14 oktober 2011, 22:57 Wat maakt dat uit... jij bent toch een bikkel???? :lol: fransje 18 oktober 2011, 03:19 Op dit moment zitten we in Kissimmee, en zien we op TV de ene waarschuwing na de andere voorbij komen. Er wordt een giga partij regen en slecht weer verwacht. Aangezien het vorig weekend (toen we aankwamen) ook al zoveel geregend heeft, zijn ze hier niet zo blij.En eerlijk gezegd, wij ook niet;). De waterparken blijven dicht, ik heb al horen praten over tornado watching, en er wordt verteld dat je zandzakken kan/moet halen, want de hoeveelheid water die ze verwachten schijnt enorm te zijn. Ben benieuwd:-P flowerscaper 18 oktober 2011, 11:27 Ow dear, vertrekken vrijdag,, gaan dinsdag 25 met cruise,,, SPANNEND! 1972Marjolein 18 oktober 2011, 14:08 zondag zaten we in Naples en daar heeft het vanaf zondagmiddag geregend. Gisteren richting Anna Maria Island gereden en ter hoogte van Venice werd het droog, en dat is het tot nu toe nog steeds. De kans op regen schijnt 70% te zijn vandaag en morgen zou het weer beter moeten zijn. Jammerlijk allemaal, maar we vermaken ons zo ook wel. Op naar de Mall :-) nancy1 19 april 2012, 09:58 Ik vraag me af hoe het weer momenteel in Florida (Orlando/Clearwater) is. Ik zie veel regenbuien en zware bewolking in de voorspellingen..... Wij vertrekken zaterdag naar Florida en hopen toch wel het heerlijke zonnetje. Ta2 Gerrit 19 april 2012, 10:07 Helaas, de vooruitzichten zijn niet super, temperatuur wel; http://img708.imageshack.us/img708/4166/weerfoto.jpg cindy74 19 april 2012, 12:18 Wechebben gisteren geen regen gezien wel wolken met zon en nu schijnt de zon ook met een beetje wolken. na het weekend volop zon zeggen ze :-) . Zo ziet het er nu uit http://i39.tinypic.com/11761p2.jpg << Mod Ta2 Gerrit; Wegens eeeenorme foto (nu verwijdert) heb ik de url van de foto geplakt >> cindy74 20 april 2012, 02:03 Sorry hoor maar ik heb de foto met mijn tablet gemaakt en weet niet hoe ik die moet verkleinen nancy1 20 april 2012, 09:58 Bedankt voor de foto! Hopelijk valt het de komende dagen ook mee! cindy74 20 april 2012, 12:17 Vanaf maandag schijnen hier de zeven zonnen weer nancy1 20 april 2012, 12:58 Fijn! Dan wordt het zondag, onze 1e volle dag verplicht shoppen. Wat vervelend toch :) natascha666 21 april 2012, 08:57 1 woord: jealous! :) maar leuk voor de gene die er nu zitten, lekker hoor....denk nog vaak met weemoed terug aan november vorig jaar :) en in mn hoofd al stiekem plannetjes maken voor over een aantal jaartjes maybe....;) moonlight91 21 april 2012, 10:14 wij hebben in mei tot nu toe altijd schitterend weer gehad ....dus over 2 weken schijnen er 7 zonnen Kelly73 21 april 2012, 11:34 Wij zijn gisteravond aangekomen en toen bliksemde het alleen maar in Miami, maar nu regent het....heel hard. Het is nog vroeg nu (06.30) maar volgens de nieuwslezer beloofd het voor vandaag en morgen niet veel goed. Voornamelijk het oosten van Florida heeft hier last van. Hopelijk klaart het snel op.... cindy74 21 april 2012, 12:23 Wij zijn gisteren in cocoabeach geweest en tot 4 uur prachtig weer gehad met 7 zonnen torn we richting orlando reden werd het echt slecht weer met regen en onweer. Amsterdam30 24 april 2012, 09:02 Hoi, Wij gaan van 29 april tot 10 mei naar Florida. Nu zie ik dat het weersvooruitzicht heeeel erg slecht is. Heelveel dagen kans op onweer en regen. Nu hoop ik dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen, zijn dat naar jullie ervaring dan korte hevige buien aan het einde van de dag? Waarbij het overdag best mooi weer kan zijn? Of is het net als in Nederland de hele dag bewolkt en regen, regen, regen.. Ik heb er eerlijk gezegd een beetje buikpijn van gekregen als ik nu de weersvoorspellingen zie :(:( bron: weather.com, weeronline, wunderground.com, accuweather, weer.nl Teleton 24 april 2012, 09:51 Nu zie ik dat het weersvooruitzicht heeeel erg slecht is. Heelveel dagen kans op onweer en regen. Nu hoop ik dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen, zijn dat naar jullie ervaring dan korte hevige buien aan het einde van de dag? Waarbij het overdag best mooi weer kan zijn? Of is het net als in Nederland de hele dag bewolkt en regen, regen, regen.. Ik heb er eerlijk gezegd een beetje buikpijn van gekregen als ik nu de weersvoorspellingen zie :(:( Oei, het weer. Weer! Wat wil je horen? Dat het allemaal wel mee zal vallen? Of gewoon dat het weer volkomen onvoorspelbaar is? Dat het best eens voorkomt dat het enige dagen achter elkaar regent en dat je gewoon wel eens pech kunt hebben? Buikpijn van het weer? Ik zou het niet doen, neem het weer zoals het komt. Het regent nooit een hele dag en achter de wolken schijnt de zon[-o<. Ook nog eens even naar de weersverwachting voor 10 dagen gekeken. Ik zie helemaal geen slechte vooruitzichten....Hier en daar een bui en half bewolkt bij een temperatuur van 30 graden. Weg buikpijn! We kijken even naar de beelden: http://img194.imageshack.us/img194/2154/weerberichtbeginmei.jpg Lauya 24 april 2012, 09:56 Ik kijk nu al uit naar een regenachtige dag waarop we wel MOETEN shoppen en verdwalen in de gigantische supermarkten!! En dan blijven de plantjes ook zo mooi groen! En natuurlijk alle toeristen (incluis wijzelf) in van die lelijke poncho's, prachtig!! mira_love 24 april 2012, 09:58 Ook nog eens even naar de weersverwachting voor 10 dagen gekeken. Ik zie helemaal geen slechte vooruitzichten....Hier en daar een bui en half bewolkt bij een temperatuur van 30 graden. Weg buikpijn! Idd, 10 daagse voorspelling ziet er helemaal niet verkeerd uit hoor! Nu maar hopen dat dat ook zo blijft tussen 7 en 22 mei....:lol: Amsterdam30 24 april 2012, 11:21 Oei, het weer. Weer! Wat wil je horen? Dat het allemaal wel mee zal vallen? Of gewoon dat het weer volkomen onvoorspelbaar is? Dat het best eens voorkomt dat het enige dagen achter elkaar regent en dat je gewoon wel eens pech kunt hebben? Buikpijn van het weer? Ik zou het niet doen, neem het weer zoals het komt. Het regent nooit een hele dag en achter de wolken schijnt de zon[-o<. Ook nog eens even naar de weersverwachting voor 10 dagen gekeken. Ik zie helemaal geen slechte vooruitzichten....Hier en daar een bui en half bewolkt bij een temperatuur van 30 graden. Weg buikpijn! We kijken even naar de beelden: http://img194.imageshack.us/img194/2154/weerberichtbeginmei.jpg Hmmm ik zie hier toch duidelijk alleen maar wolken met onweer :( en geen zonnetje tussendoor gleuren. Nou ja regenpak maar mee dan Amsterdam30 24 april 2012, 11:24 oja inderdaad als je bij het uitgebreidere weer voor de dag kijkt, zie je ook ''helder'' paar keer staan.. Dan valt het hopelijk toch mee en worden het korte buitjes, hope so!! trails 24 april 2012, 12:17 Luitjes, maak je toch niet zo druk over het weer. Als je ergens niks aan kunt veranderen... Gewoon je schema een beetje aanpassen op een regenachtige dag en verder je vakantie er vooral niet door laten verpesten!!! Ik wens jullie allemaal een hele fijne vakantie met het weer dat jullie wensen!!! Teleton 24 april 2012, 12:25 oja inderdaad als je bij het uitgebreidere weer voor de dag kijkt, zie je ook ''helder'' paar keer staan.. Nou ja...een paar keer helder......er staat over de dag alleen dat er in de namiddag kans op onweer bestaat. Het weerbericht lezen is ook een kunst hoor. Onweersbuien ontwikkelen zich in dat klimaat razendsnel. Het is niet ongebruikelijk dat er in de weersvoorspelling gesproken wordt over "kans op onweersbuien". De buien ontwikkelen zich zeer lokaal. Op de televisie wordt vaak op de minuut afgegeven wanneer een bui een bepaalde lokatie bereikt. Gezien de intensiteit van de buien is dat ook van belang. NB: Ik had een tante die, al stonden er zeven zonnen, altijd wel een paar keer per dag riep dat het weer niet zo mooi zou blijven. Als je dat maar lang genoeg roept, krijg je vanzelf gelijk.......... Amsterdam30 24 april 2012, 12:36 Dank voor je reactie! Misschien kan ik het ook niet goed lezen haha ik zie alleen maar de wolken met onweer. cindy74 24 april 2012, 15:39 Op het moment is het hier koud met zon en wind we kunnen overdag in short en t shirt lopen maar s'avonds vergeet het maar dan is het hier koud . Op het einde van de week zeggen ze hier deels bewolkt met zon en warmer zelfs terug tot 34 graden . Als ze hier zeggen regen is dat meestal in de namiddag een flinke bui al dan niet met onweer en erna weer zonnig . De temperaturen blijven meestal wel goed . | |
EZ Archive Ads Plugin for vBulletin Copyright 2006 Computer Help Forum