PDA

Bekijk Volledige Versie : Creditcard



Pagina's : [1] 2 3 4

san
03-02-05, 13:25
Hi Allemaal

Ik heb een vraagje wij gaan 21.02 naar Orlando nu hebben we gehoord dat je tegenwoordig heel goed kan pinnen met je pinpas.Is dit echt waar of heb je toch een creditcard nodig?
Alvast bedankt!! :D

petra
03-02-05, 14:12
Je kunt idd pinnen met je pinpas, mits 'ie "werelds" is, je credit card is eigenlijk onmisbaar, je hoeft bv geen borg te betalen voor je auto, gaat via je cc, in het hotel laat je een print achter van je cc, later kun je of cash betalen of weer via je cc. Pinnen is alleen bij pinautomaten en niet bij je hotels.
Er komen vast nog wel andere reacties, in ieder geval, veel plezier... 8)

Daniel
03-02-05, 15:20
Hallo San,

Ik denk dat het verstandig is om een credit card mee te nemen. Zoals Petra al zegt: vaak vragen ze erom als een soort borg. Aan het einde van je verblijf of verhuur van je auto kun je dan eventueel gemaakte kosten daarop boeken. Als je geen kosten hebt of die cash wilt betalen dan wordt het printje gewoon weer verscheurd.

Een credit card is tegenwoordig niet eens zo duur meer en je kan hem ook nog eens gebruiken voor betalingen op het internet. Ook voor fraude hoef je tegenwoordig niet meer bang te zijn. Als je redelijkerwijs kan aantonen dat er fraude is gepleegd, dan krijg je altijd je geld terug: ze willen jou nl. niet kwijt als klant!

ING card (www.ingcard.nl (http://clk.tradedoubler.com/click?p=18231&a=1026813&g=841516)) heeft op dit moment een aanbieding: 1 jaar gratis en een gratis MP3 speler. Misschien is het iets voor jou?

Daniel

mattrob
03-02-05, 15:51
Ja, en pinnen is alleen bij automaten om geld uit de muur te trekken. Je kan volgens mij niet pinnen bij winkels/restaurants etc.

Ta2 Gerrit
03-02-05, 16:22
Is maar één antwoord op mogelijk; Gewoon Doen !! De reden ?? Zie hierboven :wink: . Wij hebben al jaren gemak van de CC. Het enige nadeel is dat je denkt een onbeperkte portemonnee te hebben. Dus nog gauw even een paar dvd-tjes ge-CCed en dan thuis pas het afschrift zien :oops: .
Maar daar ben je (en wij) zelf bij :lol: .

beppie
03-02-05, 19:44
Het is idd aan te raden om met cc te gaan. Zelf gebruik ik deze al jaren en dan met name tijdens de vakanties, dus niet alleen in USA.
Mijn man heeft er nu ook 1 via de ING en dat is een leuke aanbieding nu voor 1 jaar met gratis MP3 speler. Je bent nl niet verplicht om een cc via je eigen bank te nemen. Kan bij elke bank.
De voordelen zijn echt legio: gunstigere wisselkoersen,later afschrijven, aankopen verzekerd, etc.
En vind je na 1 jaar de ksoten te veel: gewoon opzeggen en bij een ander nemen.
Doen dus, groetjes, Beppie :shock:

SpaceAce
03-02-05, 20:11
Neem inderdaad gewoon beide mee (mits je een Euro pinpas hebt).

Let wel, met je CC geld pinnen uit een automaat kost geld, met je euro pinpas niet!

Kwamen wij bij thuiskomt ook achter. We wisten wel dat je met een europas gratis kon pinnen, maar dat dachten we dus ook van de CC (we waren gewoon te blij om de hele vakantie de CC te gebruiken, dat we niet aan de Europas gedacht hadden) ](*,)

Bij thuiskomst op de CC afschriften: 4,50 euro per pintransactie..... :cry:

(for the record: wij hebben zowel een pinpas als CC van de Rabo - of het pinnen met een CC bij een andere bank geen geld kost, weet ik dus niet)

mattrob
03-02-05, 20:55
Weet je dat zeker ? Ik dacht dat alle pinpassen voor buiten de EU standaard 2,5 euro in rekening brachten ? En met credit card dat het een percentage (1% of zo) was met een minimum van 4,5 euro ?

SpaceAce
03-02-05, 23:03
Weet je dat zeker ? Ik dacht dat alle pinpassen voor buiten de EU standaard 2,5 euro in rekening brachten ? En met credit card dat het een percentage (1% of zo) was met een minimum van 4,5 euro ?

Dit komt van de Rabosite af:



Wereldwijd gratis pinnen
Met de Europas van de Rabobank kunt u wereldwijd pinnen in winkels. En u kunt gratis geld opnemen bij geldautomaten, in het binnenland tot een maximumbedrag van € 1.250,- per week. In het buitenland is het maximumbedrag € 500,- per dag, voor zowel opnemen bij geldautomaten als betalen bij betaalautomaten herkenbaar aan het Maestro-logo. Gaat u naar het buitenland en heeft u net een nieuwe Europas ontvangen? Pin, betaal of chip dan minstens één keer in Nederland met deze pas. Anders werkt hij in het buitenland niet.




Geld betalen en opnemen met de Rabocard
Met uw Rabocard kunt u overal waar u het MasterCard-vignet ziet, eenvoudig met uw handtekening betalen. Over de hele wereld kunt u terecht bij zo'n 22 miljoen adressen. Een betaling met uw Rabocard is in binnen- en buitenland gratis. U kunt maximaal € 400,- aan contant geld opnemen, bij wereldwijd zo'n 400.000 geldautomaten. U herkent ze aan het Mastercard-vignet.

Per opname betaalt u € 4,50. Voor contant geld kunt u ook terecht aan de balie van de meeste banken, tegen 3% van het opgenomen bedrag met een minimum van € 4,50 per opname. Contant geld opnemen met de Rabocard is relatief duur. Het is goedkoper om met uw Europas geld op te nemen bij een geldautomaat. Betalen met de Rabocard is wel altijd gratis.

Het staat dus gewoon op de site :?
Altijd handig om pas achteraf op de site te kijken ](*,)

knaapje
04-02-05, 16:31
Weet je dat zeker ? Ik dacht dat alle pinpassen voor buiten de EU standaard 2,5 euro in rekening brachten ? En met credit card dat het een percentage (1% of zo) was met een minimum van 4,5 euro ?

Dit komt van de Rabosite af:



Wereldwijd gratis pinnen
Met de Europas van de Rabobank kunt u wereldwijd pinnen in winkels. En u kunt gratis geld opnemen bij geldautomaten, in het binnenland tot een maximumbedrag van € 1.250,- per week. In het buitenland is het maximumbedrag € 500,- per dag, voor zowel opnemen bij geldautomaten als betalen bij betaalautomaten herkenbaar aan het Maestro-logo. Gaat u naar het buitenland en heeft u net een nieuwe Europas ontvangen? Pin, betaal of chip dan minstens één keer in Nederland met deze pas. Anders werkt hij in het buitenland niet.




Geld betalen en opnemen met de Rabocard
Met uw Rabocard kunt u overal waar u het MasterCard-vignet ziet, eenvoudig met uw handtekening betalen. Over de hele wereld kunt u terecht bij zo'n 22 miljoen adressen. Een betaling met uw Rabocard is in binnen- en buitenland gratis. U kunt maximaal € 400,- aan contant geld opnemen, bij wereldwijd zo'n 400.000 geldautomaten. U herkent ze aan het Mastercard-vignet.

Per opname betaalt u € 4,50. Voor contant geld kunt u ook terecht aan de balie van de meeste banken, tegen 3% van het opgenomen bedrag met een minimum van € 4,50 per opname. Contant geld opnemen met de Rabocard is relatief duur. Het is goedkoper om met uw Europas geld op te nemen bij een geldautomaat. Betalen met de Rabocard is wel altijd gratis.

Het staat dus gewoon op de site :?
Altijd handig om pas achteraf op de site te kijken ](*,)


Je kunt inderdaad bij heel veel winkels met je pinpas betalen (debit card).

Een waarschuwing:
Dikwijls heeft men bij de kassa een vrij groot touchscreen waar je je handtekening op kunt zetten voor een cc betaling en dikwijls ook voor een dc betaling. Als je met je pincode wilt betalen verschijnen er grote cijfers op het scherm en er zit geen afscherming op.
Je pincode is voor kwaadwillenden vrij gemakkelijk te zien.
Het schijnt zo te zijn dat je kunt vragen om met een dc niet te pinnen maar toch een handtekening te zetten. Ik heb daar zelf geen ervaring mee.

Als je met een pinpas ( Europees of US) geld bij een ATM (Geldautomaat) geld opneemt moet je dikwijls ook $1 a $2 betalen aan de eigenaar van de ATM. Er wordt op het scherm aan je gevraagd of je akkoord bent en tegelijk met je opname afgeschreven. Dit is dus buiten wat je eventueel aan je eigen bank moet betalen.

Groeten
Knaapje

rvd4always
05-02-05, 17:55
Als je het postbank betaalpakket neemt, dat bestaat uit een pinpas, chipknip en creditcard, dan kan je over de hele wereld met je pinpas gratis pinnen. Voor 27 euro per jaar heb je het postbank betaalpakket in huis. Heb je al een pinpas en chipknip? Neem dan een credit-card erbij en laat de drie kaarten omzetten in het postbank betaalpakket zodat je gebruik kan maken van het wereldwijd gratis pinnen met pinpas.
Zet je het niet om in het postbank betaalpakket dan blijf je buiten europa per pin transactie (met je pinpas) betalen.

Brochure postbank totaal pakket: :arrow:

http://www.postbank.nl/vgn/images/portal/cit_762/6/7/581742handleidingnieuwepakketten.pdf?linkt

PS: travellers cheques werken ook uitstekend in de USA, zijn verzekerd tegen diefstal en je hebt de cheques al vooraf betaald, dus geen achteraf rekeningen meer!

Ebelix
06-02-05, 09:37
Beste Rene,

Je betaald dan toch voor het pinnen in het buitenland? Een jaarlijkse bijdrage van eur. 23,00 of wanneer je het royaal pakket hebt zelfs eur. 54,00. Als je cash back doet in een supermarkt dan betaal je maar een eur 0,11 per keer.

Het gaat mij niet om het geld maar wel om de misleidende reclame. Het is niet gratis. :evil:

rvd4always
11-02-05, 17:56
Beste Ebelix,

natuurlijk is een credit-card, pinpas, chipkinip niet gratis!

Wat ik duidelijk heb willen maken is dat als je het betaalpakket hebt van
27 euro per jaar, dan hoef je per pin transactie (geld opnemen uit de geld automaat) geen kosten te betalen.

Als je dit pakket niet zou hebben, dus alleen een losse pin pas, dan betaal je voor een geld opname 1,82 euro per transactie. De kosten kunnen dan aardig oplopen en dat hoeft dus niet als je het betaalpakket neemt van de postbank.

Overigens weet ik niet of het misleidende reclame is wat de kosten betreft van de diverse betaalkaarten. Gewoon ff de algemene voorwaarden van zo'n betaalkaart doorlezen alvorens je zo'n kaart aanschaft. Niet met de voorwaarden eens? Neem je hem toch niet!

Postbank blijft de laagste tarieven hanteren, vergeet dat niet!

Groetjes,

René :wink:

Ebelix
11-02-05, 18:25
Hoi Rene,

Ik kan het niet laten. :D Trek jij meer dan 10 keer per jaar geld uit de muur in een niet Euroland :?: Ik niet. Voor een cash back in een supermarkt betaal je maar eur. 0,11 per transactie

De 10 keer is de grens dat het rendabel wordt om voor zo'n pakket te kiezen. Ik heb dan al rekening gehouden met de jaarlijkse bijdrage voor je giropas (eur. 9)

Je hebt gelijk met betrekking tot de algemene voorwaarden maar de meeste mensen denken daar niet aan of het wordt niet vermeld in de reclame dat er nog een addertje onder het gras kan zitten.

Ik weet dat de postbank bij de goedkoopste banken hoort. De Rabobank is ook niet duur. De Fortis bank en ABN-AMRO zijn dure banken met dit soort zaken.

Ik weet het. Ik kan soms erg eigenwijs zijn.

Eric

rvd4always
11-02-05, 18:48
Beste Ebelix,

een losse credit card van de postbank kost 18 euro. Een giropas en chipknip is 9 euro per jaar. Totaal 27 euro.
Nu komt de truc: Als ik buiten eurolanden geld wil opnemen bij een geldautomaat betaal ik 1,82 euro per transactie.

Als ik de postbank opdracht geef om de drie losse betaalkaarten, creditcard, giropas, chipknip, om te laten zetten naar het betaalpakket wat ook 27 euro kost dan betaal ik voor een geldopname bij een geldautomaat wereldwijd geen kosten, nada!
Dat is het punt wat ik heb willen maken, het kost namelijk niets extra's om je betaalkaarten om te laten zetten naar het betaalpakket!
Je moet alleen ff van de mogelijkheid op de hoogte zijn.

Overigens is het inderdaad een goedkope oplossing om te pinnen middels het cash back systeem. Maar als je het betaalpakket hebt dan betaal je voor je geldopname niets! Ja natuurlijk wel je jaarlijkse bijdrage voor de betaalkaarten maar dat vraagt iedere bank, ja toch?
Overigens zit ik mijn hele leven al bij de postbank zodat ik al een giropas en chipknip had, sinds ik naar USA ga heb ik daar een credit card bij genomen (onmisbaar in USA). Waarschijnlijk doe jij je zaken bij een andere bank zodat het voor jou niet interessant is om naar de postbank te gaan.

Overigens vindt ik het naief van mensen die de algemene voorwaarden van produkten zoals bovenstaande niet door te lezen.
Bij credit card's is dit zeker de moeite waard omdat de voorwaarden per maatschappij sterk uiteen lopen, zeker als je op de pof gaat kopen!
De ing bijvoorbeeld biedt een credit card een jaar gratis aan, maar als je de bijdrage het daaropvolgende jaar ziet, dan is die een stuk hoger dan andere kaarten en dan heb ik het nog niet eens over de rentepercentages die ze hanteren voor kopen op krediet.

Groetjes,

René :roll:

Ebelix
11-02-05, 19:20
Beste Rene,

Ik zit wel bij de Postbank :D maar ik heb geen credit card van de Postbank. Bij andere maatschappijen heb je weer betere voorwaarden voor een credit card :wink: .

Ik moet je gelijk geven wat betreft de kosten. Dit heeft de Postbank dan aangepast want een jaar geleden was de optelsom niet zoals hij nu is. Ik schaam mij voor het geven van verkeerde info :oops:

Saskia
16-02-05, 10:35
Hallo,

Ik dacht dat een creditcard een oneindige put met geld was. Helaas ............. Schijnt niet zo te zijn: je hebt een limiet. :( Wat is handig voor 2 weken? We gaan niet uitgebreid shoppen ( denk ik, maar als ik al die shop-aholics hier op het forum zie......................)
En hoe zit het ziekenhuizen ed. moet je die meteen betalen met je CC en moet je daaron dus een hoog limiet hebben??
Ik hoor het graag!

Groetjes Saskia

knaapje
16-02-05, 10:55
Hallo,

Ik dacht dat een creditcard een oneindige put met geld was. Helaas ............. Schijnt niet zo te zijn: je hebt een limiet. :( Wat is handig voor 2 weken? We gaan niet uitgebreid shoppen ( denk ik, maar als ik al die shop-aholics hier op het forum zie......................)
En hoe zit het ziekenhuizen ed. moet je die meteen betalen met je CC en moet je daaron dus een hoog limiet hebben??
Ik hoor het graag!

Groetjes Saskia

Saskia,

Een basic credit card, die je dus meestal in een standaard pakket, krijgt heeft een max besteding per maand van €2500.
Ik heb zelf een ABN-Amro mastercard en kan via Electr.banking bij mijn persoonsgegevens mijn limiet zien. Ik weet niet hoe dit bij andere banken is.
Reken dat voor een (vooruitbetaalde all in)huurauto een bedrag van ongeveer $500 op je limiet geblokkeerd wordt.
Als je een goede reisverzekering hebt, zonder dat zou ik nooit op reis gaan zeker niet naar de US, kan de verzekering zich borgstellen. Zie je polis en eventueel je verzekeringspasje als je dat hebt.
Ik heb zelf bij mijn ziektekostenverzekering een reisverzekering begrepen en kan dus via het noodnummer op mijn pasje hulp inroepen en borgstelling vragen.

Als je dus geen vliegtickets met je cc betaalt en je hotels ook hier betaald hebt zul je dus niet zo gauw tegen de limiet aanlopen, zeker niet als je ook nog pint via je bankpas of je partner ook een cc heeft.

Goede reis
Knaapje

Danny
16-02-05, 12:18
Vraag anders voor de zekerheid een partnercard aan. Dan heb je twee keer € 2.500

Bij de meeste banken kost zo'n partnercard weinig tot niets. Informeer gewoon even.

mattrob
16-02-05, 13:16
Ik heb American Epress kaart, geen limiet :lol: ! Alleen GEEN partnerkaart aanvragen natuurlijk, anders kan je wel eens problemen krijgen.

Als je nog niet lang lid bent, dan word je nog wel eens gecontroleerd, ze willen wel weten of je kredietwaardig bent.

Je kan ook altijd even contact opnemen, en vragen of je limiet verhoogd kan worden. Als je genoeg inkomen hebt, doen ze dat graag !

Saskia
16-02-05, 14:16
Bedankt voor de snelle reacties.

Mijn limiet is inderdaad 2500 euries en dat moet genoeg zijn. Tijdelijk mijn limiet verhogen dus, voor de zekerheid. De kans dat het gebruikt wordt is klein ( hoop ik). Voor mijn gevoel is het prettiger als ik meer " achter de hand heb"
Ik ben tenslotte een vrouw................. :D

Harm
16-02-05, 14:42
Hallo
Al eerder is aangegeven dat de borg van de huurauto al op je creditcard geblokkeerd word. Houd dit vooral in de gaten ivm de credit limiet. Wij hebben al eens met een niet werkende kaart gestaan. Erg vervelend. Gelukkig werkte de partner kaart wel, maar toch. Thuis gekomen werkte mijn kaart weer gewoon.
Groeten
Harm

Danny
16-02-05, 15:43
Tja,

Je kunt ook gewoon meerdere kaarten nemen. Bij een hoop banken kun je twee kaarten krijgen bij je gewone rekening (Mastercard of Visa). Ik heb via mijn bank een Mastercard en een American Express Card. Op de AMEX zit geen limiet (zoals Mattrob al zei). Als laatste heb ik via de KLM nog een AMEX.....zo kom je nooit zonder te staan. Je kunt ook via de ANWB een creditcard krijgen....weet alleen niet precies welke.

Als je meerdere kaarten hebt en je raakt er eentje kwijt dan ben je tenminste altijd verzekerd van genoeg cash. Creditcards zijn overigens errug veilig (veiliger dan contant geld). Bij veel aankopen ben je ook nog eens verzekerd tegen diefstal e.d.

mattrob
16-02-05, 19:22
Toevallig, ook ik heb via mijn bank MasterCard en Amex. Kan volgens mij maar 1 bank zijn 8) ! En daarnaast heb ik ook de KLM Amex :lol: !

Via ANWB kan je de VISA kaart krijgen. Ik heb ook nog eens een zakelijke credit card van Diners Card. Ook geen limiet ! Met deze kaart mag je overigens ook op veel vliegvelden de lounge in (o.a. op Schiphol).

Harm
17-02-05, 12:13
Tja,

Je kunt ook gewoon meerdere kaarten nemen. .

Mag ik hier uit opmaken dat je een aardig inkomen hebt? (Niet dat dat mij wat aangaat :mrgreen: ) Ik dacht nl dat bij elke aanvraag voor een credit card je getoetst word op kredietwaardigheid. Zelfs als je je limiet wilt verhogen.
Harm

Ta2 Gerrit
17-02-05, 12:43
Ik zou niet direct kiezen voor de AMEX (heb zelf Mastercard) want ik heb toch al diverse winkels (in Orlando) gezien met de kreet "No Amex" vanwege de hoge kosten die American Express berekent bij de transacties, volgens de winkeliers. Als je dan verder geen 2e kaart of cash bij je hebt onstaat er toch een probleempje :( .
Zelf ben ik in de race voor de Centurioncard, maar er zijn nog een paar ($ 100.000) hindernisjes :wink: .

Danny
17-02-05, 12:49
Volgens mij toetsen ze wel ja maar heb er nog nooit problemen mee ondervonden. Of dit inkomensgerelateerd is .....wellicht.....wellicht.

Maar euh...ik heb gewoon een normaal inkomen hoor :mrgreen:

Enneuh Mattrob.....volgens mij is er idd maar 1 bank die dat heeft 8)

Daniel
17-02-05, 13:38
Ik zou niet direct kiezen voor de AMEX (heb zelf Mastercard) want ik heb toch al diverse winkels (in Orlando) gezien met de kreet "No Amex" vanwege de hoge kosten die American Express berekent bij de transacties, volgens de winkeliers. Als je dan verder geen 2e kaart of cash bij je hebt onstaat er toch een probleempje :( .
Zelf ben ik in de race voor de Centurioncard, maar er zijn nog een paar ($ 100.000) hindernisjes :wink: .
Klopt. Mijn vriendin heeft een Amex kaart en loopt ook regelmatig tegen dat fenomeen aan. Daar tegenover staat dat ze geen limiet kennen... Gelukkig heb ik nog een VISA en een MC dus samen komen we een heel eind!

Die Centurioncard ken ik niet... Heb je daar meer info over? Niet dat ik die paar hindernisjes kan nemen :cry:

mattrob
17-02-05, 15:13
De 'Black Centurion Card' (hij is helemaal zwart) is alleen op strikte uitnodiging. Dus je zal daar wel iets bijzodners voor moeten preseteren (en ik denk dat € 100.000 bij lange niet genoeg is). Gullit en Estelle hebben ze volgens mij. In Amerika de grote sterren. Er zit een 24-uurs service bij (je kan ze bellen en doen alles wat je vraagt, bv. theater reserveren, bloemetje versturen etc etc), je mag overal op vliegvelden lounges in, krijgt upgrades in vliegtuigen, hotels, etc. etc.

Je hebt ook de American Express 'Platinum Card', ook op uitnodiging verkrijgbaar, maar daar moet je nog wel € 600 per jaar contributie voor betalen. Ook dan heb je recht op lounges op vliegvelden, upgrades in hotels etc. Zelfs de service line is van toepassing.

Ta2 Gerrit
17-02-05, 17:15
De BlackCenturion heeft als 1 van de voorwaarden dat je $5000,- per maand "omzet" op deze kaart en vandaar dus

nog een paar ($ 100.000) hindernisjes :wink: .
maar ik ben bang dat dat zelfs nog niet genoeg zal zijn. Zelfs niet als je zo knap bent als ik :mrgreen: .

Njit
17-02-05, 17:31
De 'Black Centurion Card' (hij is helemaal zwart)

Ik heb de mijne even onder de scanner gelegd :)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/61/200px-Centurion_Artwork_-_PC.jpg

petra
17-02-05, 17:37
Ja, hahahaha grapjas.... :lol:

Danny
17-02-05, 18:12
De Platinumcard is echt leuk als je het hele jaar aan het reizen bent of heel veel aankopen doet. En dan nog....de prijs van die kaart is onevenredig hoog. Tenzij je echt van die service gebruik maakt.....en dan nog moet je er heel veel gebruik van maken.

Heb het zelf trouwens nog niet ondervonden in Orlando of andere plaatsen in Florida dat ik niet met mijn AMEX mocht betalen :-k . Bij het bedingen van korting vraag ik meestal wel welke kaart hun voorkeur heeft. Krijg dan toch meestal het antwoord: Cash....we prefer cash :mrgreen: .

De Centurionkaart........ach joh, dat hebben normale mensen zoals wij toch niet nodig? Ik weet niet hoor maar $ 5.000 per maand omzetten :shock: :shock: :shock: .....damn....dan moet je wel heel veel netto binnenkrijgen op je bankrekening :lol: .

mattrob
17-02-05, 23:18
Daarnaast, het is waarschijnlijker dat je nog wel eens tegen een probleem aanloopt. Niemand herkent die kaart en je krijgt waarschijnlijk wel eens iemand bij een kassa die het juist NIET vertrouwd zo'n kaart.

Ik weet dat ik jaren geleden de nieuwe Amex Blue Card had, zag er ook bijzonder uit. Ongelooflijk hoeveel opmerkingen ik kreeg.

Ik gebruik overigens graag en veel mijn Amex. Als je meer dan € 10.000 per jaar uitgeeft, krijg je gratis een Gold Amex. Dat heb ik dus ook geregeld. Ook daarbij krijg je al veel extraatjes. En ook ik kan er redelijk veel mee betalen. Aangezien ik veel voor mijn werk reis, betaal ik daarmee hotels, taxi's, etentjes en zo. In Orlando heb ik het ook veel gebruikt. In Nederland kan het inderdaad niet overal, omdat ze voor de winkeliers relatief duur zijn. Maakt mij niet uit, voor elke euro besteed, krijg je 1 punt. Daarmee spaar je weer voor mooie dingen. Alleen Amex en Diners Card kennen een spaarsysteem.

En om veel op je kaart uit te geven, hoef je niet per definitie veel te verdienen. Ik heb zakelijk rond de € 25.000 aan onkosten op mijn kaart, maar die krijg ik allemaal netjes vergoed, voordat de kosten op mijn kaart afgeschreven worden :lol:

Danny
18-02-05, 10:45
En om veel op je kaart uit te geven, hoef je niet per definitie veel te verdienen. Ik heb zakelijk rond de € 25.000 aan onkosten op mijn kaart, maar die krijg ik allemaal netjes vergoed, voordat de kosten op mijn kaart afgeschreven worden

Ben het met je eens......heb zakelijk ook veel onkosten op mijn kaart maar ik bedoelde de privé onkosten.

Voordeel van AMEX is ook nog eens dat hoemeer je uitgeeft hoe meer punten je krijgt. Hetzelfde geldt ook voor de KLM AMEX.....hoe meer je uitgeeft, hoe meer FD-miles je krijgt. Dat is idd ook één van de hoofdredenen dat ik liever mijn AMEX gebruik ipv Mastercard.

Ebelix
19-02-05, 11:45
De AMEX gold kaart kan bijna iedereen krijgen. Je moet alleen wel eur. 170 fee per jaar betalen. Het voordeel is wel dat wanneer je bv nog een klm Amex kaart neemt dat je die niet hoeft te betalen.

Met de gold card kan je rewards sparen welke je daarna weer kan omzetten in miles voor de klm.

rvd4always
19-02-05, 16:57
Ik dacht dat een creditcard een oneindige put met geld was. Helaas ............. Schijnt niet zo te zijn: je hebt een limiet. Wat is handig voor 2 weken? We gaan niet uitgebreid shoppen ( denk ik, maar als ik al die shop-aholics hier op het forum zie......................)
En hoe zit het ziekenhuizen ed. moet je die meteen betalen met je CC en moet je daaron dus een hoog limiet hebben??
Ik hoor het graag!

Beste Saskia,

wat betreft de creditcard limiet is persoonlijk. Reken zelf even uit hoeveel je ongeveer nodig denkt te gaan hebben. Zelf heb ik een limiet van 2500 euries. Naast mijn credit card neem ik natuurlijk ook mijn giro pin pas mee. Vraag alvorens je een credit card gaat aanschaffen eerst de algemene voorwaarden aan zodat je kan zien wat de crediet limieten zijn en de kosten van een krediet. Dit kan per credit card aanbieder sterk uiteenlopen. Ik zou geen american express card nemen want die wordt niet overal aangenomen vanwege de hoge kosten die AMEX berekent voor transacties.

Zelf ben ik in het bezit van het betaalpakket van de postbank.
Kijk voor meer info over dit voordelige pakket op: http://www.postbank.nl/ing/pp/page/product/detail/0,2819,1859_102577029,00.html?linktype=int

Wat betreft medische verzekeringen in USA en verzekeringen daarom trent, informeer bij je ziekenfonds/particuliere verzekering voor een goede USA medische verzekering zodat je niet voor hoge rekeningen komt te staan. :roll:

Suc6, René

rvd4always
19-02-05, 17:02
Voordeel van AMEX is ook nog eens dat hoemeer je uitgeeft hoe meer punten je krijgt. Hetzelfde geldt ook voor de KLM AMEX.....hoe meer je uitgeeft, hoe meer FD-miles je krijgt.

Uiteindelijk betaal je de punten/FD miles zelf (of je werkgever) doordat AMEX uiteindelijk duurder is qua kosten dan de concurrent, een sigaar uit eigen doos dús :wink:

mattrob
19-02-05, 22:28
Niet mee eens.

Ten eerste betaal ik zoveel met de Amex kaart, dat ik makkelijk eventuele abonnementskosten eruit zou halen.

Ten tweede, betaal ik met name etentjes, hotels e.d. met de kaart. Die zijn altijd zelfde prijs, of ik nu wel of niet met die kaart betaal. Die extra kosten zijn wel voor het hotel of restaurant, niet voor mij.

Tenslotte zitten er allemaal extra's op die Amex kaart, zoals reisverzekeringen, bagagevertragingsverzekeringen, binnen 24 uur vervanging van de kaart bij diefstal over ter wereld, geen kosten bij (internet) fraude bij de kaart (of je de kaart nu wel of niet voor bv diefstal hebt aangegeven), verzekering van het aangekochte artikel (onder iets andere voorwaarden biedt VISA dit overigens ook, niet bij de ANWB VISA).

Als je nou echt een nadeel wilt noemen, vind ik het feit dat ze de wisselkoers buiten Europa flink verhogen als wisselkoerskosten. Itt bv EuroCard MasterCard en VISA. Zolang het zakelijk is, vind ik dat niet zo'n probleem. Voor prive natuurlijk wel !

Ik heb al zoveel reisjes en hotelovernachtingen via AMEX, daar kan echt geen andere kaart tegenop :wink:

Danny
22-02-05, 15:30
Tja....een sigaar uit eigen doos :? Maar ja, zolang de baas betaald smaken de sigaren overheerlijk :lol:

mattrob
22-02-05, 21:24
Ebelix,

Als je de Green Card van Amex hebt, kan je inderdaad ook de Gold Card krijgen, door 'gewoon' € 170 te betalen. Ik bedoelde alleen dat je hem gratis krijgt, als je meer dan € 10.000 uitgeeft. De Green Card krijg je volgens mij niet zomaar, daar staat wel een minimum-inkomen tegenover volgens mij (volgens mij € 30.000 of zo ?).

En er zit geen verschil op het spaarsysteem, je krijgt evenveel punten met je standaard Green Card als met de Gold Card.

Danny
23-02-05, 11:03
Voor een Bluecard is het minimum inkomen <€ 25.000
Voor een Classic Greencard is het minimum inkomen <€ 30.000
Voor een Goldcard is het minimum inkomen <€ 36.500

Het valt dus allemaal nog wel mee.......althans, je moet het niet in guldens gaan berekenen :?

mattrob
23-02-05, 11:25
Ach .... voor mensen die een reisje Florida kunnen betalen .... :lol:

Danny
24-02-05, 11:39
Tja....de meeste gezinnen die naar Florida reizen zullen over het algemeen toch wel een modaal of boven modaal inkomen genieten :wink:

rvd4always
26-02-05, 13:58
Het is voor iedereen verschillend welke credit card je uiteindelijk kiest.
Voor MatRob die veel zakelijk betaald is een amex card met ongelimiteerde uitgave een uitstekende kaart. Daarover staat natuurlijk wel een hoge jaarlijkse bijdrage. Natuurlijk heb je bij diverse kaarten extra's zoals reisverzekering, bagageverzekering e.d. De vraag is alleen of je die extra's nu echt nodig hebt? Uiteindelijk betaal je er wel voor.
De meeste mensen nemen ook nog eens een (doorlopende)reisverzekering waar dit soort extra's ook verzekerd zijn, dus dubbel verzekerd. Niet zo slim dus....

Voor de meeste particulieren die een credit card gebruiken om 1 á 2 keer per jaar op vakantie te gaan is een goedkopere creditcard zoals Mastercard van bijvoorbeeld de Postbank een uitstekende keuze en zeker een stuk goedkoper dan de American Express kaarten!
Tenslotte is alles tegenwoordig al duur genoeg en waarom zou je meer betalen voor uiteindelijk hetzelfde?, betalen namelijk! :idea:

mattrob
26-02-05, 14:10
Mee eens. Maar als je nou bijvoorbeeld een jaar lang gratis een Amex kan krijgen, dan is het mooi meegenomen. Vaak zijn er dat soort aanbiedingen. Ook voor MasterCard en VISA trouwens.

michel
28-02-05, 00:34
Visa via de ANWB kost je slechts 11,50 per jaar.
Alle voordelen van Visa blijven er op zitten, dus ook je 180 dagen aankoopverzekering.

Blue van American Express kost 35,00 per jaar en is erg goed voor online aankopen ivm 100% fraude bescherming.

Mastercard zit vaak bij je bankpakket in. Rabobank bijv rekent slechts 2,00 per kwartaal meer als je hem naast je gewone bankpas wilt hebben.

Limieten zijn afhankelijk van je inkomen. Wat je ook kan doen, als je een hoger limiet wil, is VOORAF geld overmaken naar je CC. Visa bijv. geeft behoorlijk rente op je spaargeld, en ze verhogen je limiet met het bedrag dat je positief staat.

In Nederland prefereren de meeste winkeliers Visa omdat ze weinig commisie rekenen. Ik gok in de VS ook.

steunbeer
28-02-05, 10:40
je kan wel pinnen mits je een wereldpas heb , maar om autos te huren of een hotelletje heb je toch echt een creditcard nodig cash betalen doen ze daar niet.

patrijzenhof
30-03-05, 17:51
Kun je tegenwoordig met je credit card betalen in de taxi of moet je altijd contant geld meenemen?

Eric
30-03-05, 17:55
Kun je tegenwoordig met je credit card betalen in de taxi of moet je altijd contant geld meenemen?

Sommige taxi's wel, sommige niet, dus neem altijd wat cash op zak.
Als je vanaf de airport een taxi neemt, kun je er altijd een uitzoeken die credit card accepteerd.
Eric

Michael66
31-03-05, 05:01
Cash wordt meestal prettiger gevonden, ook al wordt de mogelijkheid geboden om met CC te betalen. Bij CC's betalen de bedriven een percentage van de omzet aan de cc-maatschappij, waardoor er dus minder overblijft voor hun zelf.

En zeker de fooi: wat contant wordt betaald, wordt niet geregistreert = geen belasting.

Harm
02-06-05, 23:23
Komen we terug uit Amerika, heeft een onverlaat in Amerika onze
creditcard geplunderd tot aan de credit limiet. Met aankopen bij de
Wal markt. Dus op dit moment hebben we even geen cent meer te
verteren.

Harm

Eric
02-06-05, 23:47
Harm, ik heb hetzelfde vorig jaar ook gehad, was dat ook in Miami?
Eric

Inge
03-06-05, 00:24
Daar ben je toch voor verzekerd?
Nu meteen geblokkeerd neem ik aan en als jij kan aantonen dat je niet bent geweest waar ze geld uitgegeven hebben dan komt dat wel goed !

Eric
03-06-05, 01:02
Ik heb afgelopen zomer hetzelfde probleem gehad met mijn mastercard, en ik heb het idee dat het of bij Alamo op Miami Airport is gebeurd, of ergens op Miami Beach bij het tanken.
Ik heb het bedrag, zij het met wat moeite, terug gehad, maar dat duurde wel een aantal weken, en heb er flink achterheen moeten zitten.
Ik heb een hele discussie gehad met Mastercard, ik wou nl. weten waar en hoe het gebeurd kon zijn, maar het leek wel, of ze dat totaal niet interesseerde....
Ik ben nog steeds nieuwgierig hoe het exact is gebeurd, dus Harm, als jij ook bij Alamo op Miami airport hebt gehuurd, of de cc hebt gebruikt in het Best Western in Miami of op Key West, laat het dan aub weten.
Eric

Ebelix
03-06-05, 10:14
Om het geld terug te krijgen is het belangrijk om aan te tonen waar je was op de dagen dat je cc is misbruikt. Bewaar goed de rekeningen van de motels/hotels, benzinebonnen, etc. Alle transacties die betwist moet je melden bij je cc maatschappij en door middel van de bovengenoemde bonnen bewijs dat je nooit deze uitgave hebt kunnen doen.

Je moet ook de bonnen opvragen van de transacties die je betwist. Dit is om de handtekening te laten vergelijken met je eigen handtekening.

Als het verhaal klopt krijg je al je geld terug.

Succes

Harm
03-06-05, 10:25
Het vervelende is dat je pas op je afschrift ziet dat je bestolen bent.
Via de postbank mijn kaart geblokkeerd en met Interpay gebeld over
de diefstal. Er werd niet erg moeilijk gedaan. Het bedrag zou aan mij
terug gestort worden en ik heb een formulier ingevuld met een kopie
van het afschrift waarop ik moest aankruizen om welke bedragen het
ging. Hoe het gebeurt, is niet zo moeilijk. Men haalt de kaart door een
kaartlezer en kopieert de gegevens. Die zet je op een lege kaart en
gaat naar de Wal markt of home depot doet daar aankopen en
betaald met de gekopieerde cc. De controle is daar minimaal.
Waar het gebeurd is blijft een raadsel. Van alle uitgeven heb ik
een betaalslip. Maar het zou bij elke betaling gebeurd kunnen zijn.
De cc is vaak even uit het zicht als hij door de kaartlezer op de kassa
gehaald word. Ik zou dus niet kunnen zeggen waar het gebeurd is.
Alamo was de eerste actie waar ik mijn cc gebruikte.
Harm

Eric
03-06-05, 11:16
Ik hoefde alleen maar een politie aangifte te sturen, maar hoefde niet te bewijzen dat ik die periode alweer terug in Nederland was, maar bij Harm gebeurde het blijkbaar toen hij nog in Florida was. Je krijgt je geld echter altijd terug, aangezien de handtekening (als die er al is) nooit kan kloppen !! Waarom ik er toch op in ga, is dat ik wil weten hoe ze aan mijn nummer zijn gekomen, ik had die kaart weliswaar bij me, maar in die vakantie NIET gebruikt, sterker, al meer dan een jaar niet gebruikt om te betalen.
het enige wat wel kan, is dat ik de kaart heb gebruikt om een hotelboeking of autohuur te garanderen, en dus vanuit Nederland het nummer telefonisch heb doorgegeven.
Daarom ben ik zo benieuwd naar Harm's ervaringen, dan weet ik in het vervolg waar ik mee moet oppassen.
ik weet wel, dat ik vanaf vorige zomer alleeen nog maar met American Express betaal, als daar problemen mee zijn, heb je met Amex zelf te maken, terwijl met ABNAmro/Eurocard je met 3 partijen te maken hebt !!
Eric

rvd4always
03-06-05, 11:33
Men haalt de kaart door een kaartlezer en kopieert de gegevens. Die zet je op een lege kaart en gaat naar de Wal markt of home depot doet daar aankopen en betaald met de gekopieerde cc.

http://volusia.org/sheriff/skimmers.htm

http://wtop.com/index.php?nid=97&sid=517171

http://www.cardinalcommerce.com/articles/March_2004/Big%20credit-card%20skim%20ring%20busted.htm

Zo eenvoudig is het nu om een credit card te kopieren. Het word eens tijd dat banken een credit card gaan invoeren die niet zo fraude gevoelig is. Niet meer alle credit card gegevens op een magneetstrip die zeer eenvoudig zijn te copieeren maar alle gegevens op een veiligere chip.
Waarom werken banken niet met biometrische kenmerken?
Waarom geen pasfoto op een creditcard?
Zal allemaal wel te duur zijn.

Wel zeer vervelend allemaal Harm. Heb je de postbank card van de postbank? Laat ons ff weten hoe de postbank alles afwikkeld met jou.
Suc6, René

Tip: neem voor (dit soort) noodgevallen altijd wat traveller cheques mee op je vakantie.


http://www.scambusters.org/CreditCardFraud.html

http://www.faughnan.com/ccfraud.html

Inge
03-06-05, 11:44
In onze vakantie (1-16 mei) werd regelmatig bij betaling met cc naar legitimatie gevraagd.

rvd4always
03-06-05, 11:48
Is hardstikke goed dat er om legitimatie word gevraagd maar je kaart kan in principe altijd gecopieerd worden.

http://volusia.org/sheriff/skimmers.htm

Het is maar dat je het weet...

petra
03-06-05, 12:04
Ha Harm,
Welkom terug...., fijn dat je er weer bent.
Het is toch niet te geloven he? Ga je met een gerust hart op reis en gebeurd er dit!! Balen!!
Gelukkig zijn er mensen waarbij dit ook gebeurd is en weet je dat je je geld terug krijgt.

Rene, goeie link hierboven, 'k heb 'm even gelezen en ik zal je vertellen dat mijn nieuwe abn/amro kaart geen tel uit mijn ogen gaat!! Wij hebben een tijdje gelden al wat travelers-cheques gehaald, dus als het ons gebeurd, en laten we dat maar afkloppen, hebben we wat centjes achter de hand.

Succes met de afhandeling ervan Harm!

P.S. Wanneer kunnen we op reis met een
1. BIOMETRISCH PASPOORT en
2. BIOMETRISCHE CREDIT CARD!!! (oid)

Ik word toch niet goed, dat dit steeds maar weer gebeurd!

rvd4always
03-06-05, 12:08
P.S. Wanneer kunnen we op reis met een
1. BIOMETRISCH PASPOORT en
2. BIOMETRISCHE CREDIT CARD!!! (oid)

Ik word toch niet goed, dat dit steeds maar weer gebeurd!

Ik heb het idee dat banken op dit moment te beroerd zijn om hiervoor geld uit te geven ondanks hun mega winsten!
Ze nemen de schade voor lief, is denk ik goedkoper dan al de CC's aan te passen?! Uiteindelijk is de consument er de dupe van...

Eric
03-06-05, 12:22
Ik heb dat stukje over die skimmers ook even gelezen, en het is zeker iets om rekening mee te houden.
Het probleem is natuurlijk, hoe doe je dat in een restaurant? Daar neemt de waiter je cc mee, en brengt hem later op een schoteltje met een pen om te tekenen terug.
Dan zou je iedere keer moeten meelopen, maar dat is lastig, want meestal bestel ik een laatste bakje koffie tijdens het afrekenen.
de oplossing is inderdaad een cc met ingebakken pasfoto, en laten de cc maatschappijen nou niet zeggen dat dat te duur is, van creditcards zijn juist de grote winstmakers van de banken !! (zeker in Amerika, waar je een smak rente betaald op het uitstaande saldo en waar iedereen negatief op zijn cc staat)
Eric

petra
03-06-05, 12:42
Ik heb het idee dat banken op dit moment te beroerd zijn om hiervoor geld uit te geven ondanks hun mega winsten!
Ze nemen de schade voor lief, is denk ik goedkoper dan al de CC's aan te passen?! Uiteindelijk is de consument er de dupe van...

Zou dat echt zo zijn? Stelletje......potver (sorry), ze verdienen idd al zo ongelooflijk veel geld, dus dan zouden ze daar eens een keer mee aan de gang moeten, maar ja, kost weer tijd en energie enz, enz....
Wie van de 'bankjuppen' komt er eens met een superoplossing?

We kunnen hier over wel heel lang over debatteren, maar of het wat uitmaakt?? Het is natuurlijk wel goed voor mensen om te lezen dat zij niet de enigen zjn waarbij dit gebeurd en dat je je geld terugkrijgt. Maar het probleem is hiermee absoluut niet opgelost. (Hmm, waarom klinkt me dat bekend in de oren?)

Harm
03-06-05, 16:57
Tot nu toe gaat de afhandeling vrij soepel. Door de postbank word je
onmiddellijk doorverwezen naar InterPay. Die handelt de CC betalingen
af. Deze heb ik onmiddellijk na ontvangst van mijn afschrijvingen gebeld.
Die heeft opgenomen om welke betalingen het ging en heeft toegezegd
deze aan mij te crediteren. Wel moest ik nog een formulier invullen en
een kopie van het betreffende afschrift meesturen waarop ik moest
aangegeven om welk betalingen het ging. Binnen 3 weken zou de zaak in
orde zijn. Op mijn vraag hoe dat zit met de financiële gevolgen zoals tel
kosten en rente werd geantwoord dat de tel kosten niet vergoed werden
maar dat de postbank daar een regeling voor had. Deze regeling is mij
nu nog steeds onduidelijk want de postban gaf weer te kennen dat
Interpay dat regelde. Totale gaos dus, maar ik hoefde niet meer te bellen
zij zouden dat regelen met Interpay. In de hoop dat alles goed gaat
wacht ik dus maar even af. Misschien ga ik straks wel even bij de AH
staan met mijn gitaar en mijn pet om in mijn levensonderhoud te
voorzien.

1. BIOMETRISCH PASPOORT en
2. BIOMETRISCHE CREDIT CARD en
3. BIOMETRISCH RIJBEWIJS
Ik lees net een stukje van iemand die in Amerika is aangehouden voor te
hard rijden en een boete kreeg omdat hij geen internationaal rijbewijs
kon tonen. Dus als je van plan bent om in Amerika te hard te rijden, toch
even naar de ANWB. Dat kan je dus wat $ opleveren.
Straks krijg je nog een implantaat in je nek. Dan moet je dus overal je
nek uitsteken.

Harm



Wel zeer vervelend allemaal Harm. Heb je de postbank card van de postbank? Laat ons ff weten hoe de postbank alles afwikkeld met jou.
Suc6, René

Tip: neem voor (dit soort) noodgevallen altijd wat traveller cheques mee op je vakantie.

Bij de ing/ pstbank zijn ze erg snel tot nu toe. Ondertussen ben ik al weer in het bezit van een nieuwe CC met de bijbehorende code. Als het met het geld ook zo snel gaat betwijfel ik
Harm


Misschien ga ik straks wel even bij de AH
staan met mijn gitaar en mijn pet om in mijn levensonderhoud te
voorzien.

Harm
Tot nu toe €0.20 verdiend in 2 dagen. gelukkig zag ik op mij Giro rekening dat alles perfect geregeld was.All het geld is teruggestort. Ik kan dus weer mijn gewone leven aanvangen.
EEEhhh die €0.20 ligt niet aan mijn spel maar aan de mensen die stonden te luisteren. Die vergaten dat ze een portemonee bij zich hadden
Harm

Eric
08-06-05, 00:45
Wel wat bestellingen voor een nog uit te brengen CD van je gehad?
Wie weet wordt het een gouden plaat.
Mocht je die CD nog uitbrengen, wil ik wel vast voor intekenen op een exemplaar. Forummers horen elkaar te steunen door dik en dun.
Eric

Harm
08-06-05, 14:27
Nogmaals
Dank Dank Dank ook aan alle ondersteunende forum leden.
Eric als er ooit een CD uitgebracht word ben je de tweede die er een ontvangt.
Mijn vrouw is de eerste, de kids hebben geen muzikaal gehoor dus die krijgen niks.
Harm

Eric
08-06-05, 14:33
Ach, voor de huidige muziek hebben die kinderen ook echt geen muzikaal gehoor nodig, eerder watjes.
Eric

keesbees
29-06-06, 17:45
Hey ik ga binnenkort naar Florida en vroeg me af waar je wel en niet met credit-card (master-card) kan betalen.....

Kan je b.v. in (fast-food)-restaurants met je card betalen? en in welke winkels niet? hotel? pretparken?

Bedankt :-)

Marcelg
29-06-06, 17:57
Met een master-card kun je overal betalen waar ze credit cards accepteren, er zijn hier maar weinig plaatsen waar ze geen credit cards accepteren, master en visa zijn de kaarten die overal geaccepteerd worden, de overige kaarten worden minder geaccepteerd.

Njit
29-06-06, 17:58
Kan je b.v. in (fast-food)-restaurants met je card betalen? en in welke winkels niet? hotel? pretparken?

Restaurants bijna altijd. Ook voor je fastfood van $6 kun je gewoon je credit card gebruiken.

Wnkels is ook standaard. Hotel altijd. Pretparken ook behalve bij kleine standjes in het park (suikerspinnen etc).

Borg auto altijd met CC betalen tenzij je $500 aan cash wilt achterlaten.

Je kan bij de bank ook vragen om je limiet tijdelijk te verhogen. Omdat je de kaart tijdens je vakantie bijna overal zult gebruiken (is gewoon veel handiger) kun je tegen de standaard limiet aanlopen (meestal 2500 euro).

lies-hattink
29-06-06, 18:38
Hoi

In de 2x dat ik geweest ben was ik steeds weer verbaast wat je eigenlijk met je cc kan betalen.
Die americanen zijn helemaal gek op die dingen, en ik heb al eens meegemaakt dat ze vroegen:"you're paying cash??" heel verbaasd
Ik zou wel heel goed bijhouden hoeveel je nu precies uitgeeft per dag of per week, het gaat wel ongelofelijk snel als je niet een beetje bewust blijft van wat je uitgeeft!!! En dan kom je thuis toch voor een verrassing te staan(bij mij de eerste keer).
Groetjes lies

mattrob
29-06-06, 19:18
master en visa zijn de kaarten die overal geaccepteerd worden, de overige kaarten worden minder geaccepteerd.

American Express wordt in Amerika ook bijna overal geaccepteerd. In hele uitzonderlijke gevallen kan je wel met MC en VISA en niet met Amex betalen (itt Nederland, waar dit vaak voorkomt). Er is een aantal maanden geleden een hele discussie geweest over credit cards, voordelen/nadelen, welke wel/niet, etc. Zoek die eens erbij :lol: !

keesbees
30-06-06, 00:01
Bedankt voor jullie reacties!!!

kees.

Michael66
30-06-06, 08:36
Niet met CC:
- meeste vending-machines (snoep- en frisdrankautomaten)
- ijs- en frisdrank stalletjes in de parken
- gift aan daklozen

Verder kun je er praktisch overal mee terecht.

Carlo
30-06-06, 10:26
Meestal kun je ook met een debit-card (oftewel je pinpas) betalen en dan betaal je niet de kosten en rente van een creditcard. Of dit bij fastfood zaken kan weet ik niet maar bij de meeste winkels kan het wel.

mattrob
30-06-06, 16:01
Meestal kun je ook met een debit-card (oftewel je pinpas) betalen en dan betaal je niet de kosten en rente van een creditcard.

Rente betaal je bij een credit card alleen als je na een maand de rekening niet betaalt. In principe heb je een soort renteloze uitstel van betaling met credit card. Maar als je dan niet betaalt, krijg je een fors hoge rente voor je kiezen :lol: !

calypso
02-04-07, 18:31
Bron : Tweakers.net (http://tweakers.net/nieuws/46963/Recordaantal-creditcardnummers-achterovergedrukt.html)

Recordaantal creditcardnummers achterovergedrukt

Door Mick de Neeve (http://tweakers.net/plan/crew/185) - zondag 1 april 2007 17:56 - Bron: Ars Technica (http://arstechnica.com/news.ars/post/20070330-tjx-consumer-data-theft-largest-in-history.html) - Views: 17.349 - Permalink (http://tweakers.net/nieuws/46963/Recordaantal-creditcardnummers-achterovergedrukt.html)
De Amerikaanse retailer T.J. Maxx mag zich houder van een dubieus record noemen: met de diefstal van de gegevens van ruim 45 miljoen creditcards, is het bedrijf het record (http://tweakers.net/) van CardSystems uit 2005 voorbijgestreefd.
De retailer maakte afgelopen week bekend dat de gegevens van ten minste 45,7 miljoen kaarthouders aan hackers ten prooi zijn gevallen. De buit bij CardSystems bedroeg destijds gegevens van 40 miljoen klanten. De servers van T.J. Maxx werden tussen mei vorig jaar en januari van dit jaar verblijd met bezoekjes van de hackers, die er transactiegegevens van aankopen gedaan tussen eind 2003 en medio 2004, alsmede tussen mei en eind vorig jaar, uit wisten te vissen. Van de laatste periode kan het bedrijf niet zeggen van hoeveel kaarthouders de gegevens werden ontfutseld omdat de betreffende consumentengegevens reeds zijn gewist. Om die reden is het aantal ontvreemde kaartgegevens mogelijk nog hoger dan 45,7 miljoen. Ten tijde van de diefstal waren volgens T.J. Maxx driekwart van de kaartnummers verlopen, of waren de bijbehorende pin-gegevens niet in het systeem ogeslagen. Van bijna een half miljoen andere klanten is daarnaast andersoortige informatie ontvreemd, zoals sofi-nummers en rijbewijsgegevens.
Het mag geen verrassing heten dat de diefstal mogelijk werd gemaakt door een gebrekkige beveiliging van de betalingssystemen. Volgens T.J. Maxx hebben de hackers bij de kraak toegang verkregen tot decryptietools die winkelsystemen gebruiken om voor controledoeleinden creditcardgegevens te benaderen. Over de precieze aard van de beveiligingslekken zijn geen mededelingen gedaan. Klanten zijn opgeroepen hun afschriften te controleren op ongeautoriseerde transacties. Over financiële schade die kaarthouders hebben geleden is niets bekendgemaakt. Op de hackers wordt nog gejaagd.


----------------------------

Dus mocht je tijdens die tijd nog iets gekocht hebben daar toen je in de USA was hou je afschriften in de gaten!!
Je weet maar nooit...

Almereontour
09-05-07, 10:22
Hier enkele vragen over ervaringen met pinnen.
Ik heb begrepen dat je bij een supermarkt gewoon aan de kassa kan pinnen met je nederlandse bankpasje (rabo, postbank). Klopt dit?

Je leest dat er in Europa problemen zijn met creditcards met pincode. Is dit in florida ook zo of werken ze daar alleen met handtekening zetten op je bon?

Is het misschien slim om je kredietlimiet van je CC te verhogen tijdens je vakantie?

Andere ervaringen betreffende dit onderwerp ook welkom.

Michael66
09-05-07, 10:32
Hier is al erg veel over geschreven. Zoekfunctie met het woord "creditcard" of "pinpas"levert een aantal goede tips op.

Je leest dat er in Europa problemen zijn met creditcards met pincode. Is dit in florida ook zo of werken ze daar alleen met handtekening zetten op je bon?
Da's inderdaad een actueel "probleem". Kwam ik in december in Praag ook tegen, moest daar voor het eerst de pincode van m'n creditcard gebruiken.
In de VS is dat m.i. nog nergens gebruikelijk. Daar is alles ingericht op het zetten van je handtekening, soms met verplicht tonen van een legitimatiebewijs erbij. Veel winkels hebben van die kastjes bij de kassa waar je een "electronische handtekening" zet.


Is het misschien slim om je kredietlimiet van je CC te verhogen tijdens je vakantie?Dat is altijd slim, zolang je jezelf in bedwang kunt houden met uitgeven en jezelf daardoor niet in de problemen brengt. Voor je huurauto wordt al een bedrag geblokkeerd van je limiet, ik geloof iets van $250-500. Als je dan een beperkt limiet hebt kan je voor verrassingen komen te staan. Alternatief is om voor je vakantie een bedrag naar je CC-rekening te storten. Of en hoe dat kan kun je het beste even bij je bank of CC-instelling navragen.

Dick
13-05-07, 17:13
Ik heb begrepen dat je bij een supermarkt gewoon aan de kassa kan pinnen met je nederlandse bankpasje (rabo, postbank). Klopt dit?

Wij komen regelmatig in de Supermarkt (meestal Publix) en hebben niet ontdekt dat je kan pinnen zoals in Nederland. Het pinnen zoals wij dat in Ned. doen is daar zowiezo onbekend.
We betalen gewoon met CC of cash.
Pinnen kun je wel gewoon bij de meeste ATM (geldautomaten), let op het Cirrus logo.

Ook een tip voor CC is een tweede CC nemen. het komt wel eens voor dat de betaling geweigerd wordt (storing of zo) en dan heb je een 2de achter de hand. Ook handig als je onverwachte hoge uitgaven hebt, zoals de Dokter. ( hebben we gehad).
Wij hebben oa hierom een Euro/master card voor de "gewone uitgaven" en een AMEX voor de dure. Hier zit ook geen limiet op, waardoor je in nood nooit zonder betaling zit.

Eric
13-05-07, 17:48
Wij komen regelmatig in de Supermarkt (meestal Publix) en hebben niet ontdekt dat je kan pinnen zoals in Nederland. Het pinnen zoals wij dat in Ned. doen is daar zowiezo onbekend.

Moet je toch wat beter kijken, alle supermarkten kennen gewoon het pinnen, net als bij ons, en onze pasjes doen het gewoon daar.
Ze hebben ook het cash back systeem, dus je kunt bv $ 50,00 extra pinnen.
Kies wel voor de optie debet op het pinkastje.
Eric

Tinkerbell
13-05-07, 19:08
Hier enkele vragen over ervaringen met pinnen.
Ik heb begrepen dat je bij een supermarkt gewoon aan de kassa kan pinnen met je nederlandse bankpasje (rabo, postbank). Klopt dit?

Je leest dat er in Europa problemen zijn met creditcards met pincode. Is dit in florida ook zo of werken ze daar alleen met handtekening zetten op je bon?

Is het misschien slim om je kredietlimiet van je CC te verhogen tijdens je vakantie?

Andere ervaringen betreffende dit onderwerp ook welkom.

Krediet verhoging kun je gewoon aanvragen.

Misschien makkelijk om een bepaald bedrag vooraf te storten op je CC rekening.
Over het geld wat je gestort hebt maar niet gebruikt krijg je zelfs een paar centjes rente keurig gestort elke maand.:grin::grin:

We hebben drie verschillende CC kaarten. Gewoon om problemen bij betalingen te voorkomen.

Mickey99
13-05-07, 22:45
Dit jaar voor het eerst gepind tijdens onze vakantie en ik vond het echt super! Normaal gebruikten we een creditcard en traveller cheques maar het pinnen was net zo makkelijk als in Nederland. Zelfs bij de grote winkelketens (o.a. GAP, Old Navy, Macy's) heb ik kunnen pinnen. Je moet het wel even van te voren aangeven anders denken ze dan je een creditcard geeft. Een pinpas heet in USA debitcard.

Bij de Wal*Mart kun je tot $ 100,00 extra pinnen (je kunt kiezen uit 20, 40, 60, 80 of 100 cash back).

Almereontour
14-05-07, 08:52
Ik ga het van de zomer uitproberen. Alvast bedankt voor de nuttige informatie.
Kijk daar is zo'n forum toch handig voor.

Richard

Tinkerbell
14-05-07, 09:12
Het is me ook opgevallen dat je in veel hotels geld op kunt nemen. Ik weet niet of dit per hotelketen geregeld is.
Holiday Inn, La Quinta Inn en Quality Inn &Suites waren hotels waar je cash kon pinnen.

Eric
14-05-07, 11:47
Houd er rekening mee, dat je vrijwel altijd voor het pinnen in hotels een flinke toeslag betaald !!
Die pinautomaten zijn nl. niet van een bank, maar gewoon van een commerciële organisatie, net zoals bij de meeste tankstations.
Overigens wordt wel altijd aangegeven wat je extra betaald.
Eric

calypso
14-05-07, 14:17
Houd er ook rekening mee dat geld opnemen in de USA bij een pinautomaat anders is dan in Nederland!!

Hier pin je en krijg je eerst je kaart terug voordat het geld uit de autokmaat komt.
In de USA is dit niet zo daar komt eerst het geld eruit en dan wordt gevraagd of je nog meer handelingen witl doen, zoniet dan wordt pas je kaart terug gegeven.

Let hierop want zou niet de eerste keer zijn dat iemand zo zijn kaart verliest en dan veel geld kwijt is, want met die kaart zouden ze aankopen kunnen doen omdat in de USA ook een handtekening al voldoende is voor een betaling. En niemand die handtekening controleerd.

Dus wees gewaarschuwd!!

pascalbrouwers
14-05-07, 14:57
Houd er ook rekening mee dat geld opnemen in de USA bij een pinautomaat anders is dan in Nederland!!

Hier pin je en krijg je eerst je kaart terug voordat het geld uit de autokmaat komt.
In de USA is dit niet zo daar komt eerst het geld eruit en dan wordt gevraagd of je nog meer handelingen witl doen, zoniet dan wordt pas je kaart terug gegeven.

Let hierop want zou niet de eerste keer zijn dat iemand zo zijn kaart verliest en dan veel geld kwijt is, want met die kaart zouden ze aankopen kunnen doen omdat in de USA ook een handtekening al voldoende is voor een betaling. En niemand die handtekening controleerd.

Dus wees gewaarschuwd!!

Voor bedragen onder de 20 dollar hoef je vaak nog geen handtekening te zetten, dus nog gevaarlijker.....
Ga je tanken met een Creditcard, ben je helemaal het haasje.
Hier hoef je alleen maar de kaart erin te stoppen wachten voor toestemming en tanken maar.

Mickey99
14-05-07, 15:46
Houd er ook rekening mee dat geld opnemen in de USA bij een pinautomaat anders is dan in Nederland!!

Hier pin je en krijg je eerst je kaart terug voordat het geld uit de autokmaat komt.
In de USA is dit niet zo daar komt eerst het geld eruit en dan wordt gevraagd of je nog meer handelingen witl doen, zoniet dan wordt pas je kaart terug gegeven.

Let hierop want zou niet de eerste keer zijn dat iemand zo zijn kaart verliest en dan veel geld kwijt is, want met die kaart zouden ze aankopen kunnen doen omdat in de USA ook een handtekening al voldoende is voor een betaling. En niemand die handtekening controleerd.

Dus wees gewaarschuwd!!

Wij hebben steeds of bij de Wal*Mart extra geld opgenomen (hier toets je overigens gewoon je pincode in net als bij de andere winkels waar ik heb gepind) of bij de Suntrust drive in automaat tegenover Downtown Disney. Deze automaat slikt je pasje niet in maar je moet hem in invoeren en dan meteen weer uitnemen, je hebt je pasje dus de hele tijd zelf in handen (net zoiets als bij die onbemande tankstations, ik weet niet of ik het zo duidelijk uitleg..#-o ). Verder heb ik (gelukkig) geen 1 keer alleen maar een handtekening hoeven zetten. Zou ik nl ook niet zo'n prettig idee vinden. Bij het tanken hebben wij altijd cash betaald. Je gaat de shop in en zegt bijvoorbeeld: $ 20,00 voor pomp nr 9. De medewerker geeft dan voor $ 20 vrij aan benzine op pomp nr 9. Werkt perfect.

Michael66
14-05-07, 18:47
... of bij de Suntrust drive in automaat tegenover Downtown Disney. Deze automaat slikt je pasje niet in maar je moet hem in invoeren en dan meteen weer uitnemen, je hebt je pasje dus de hele tijd zelf in handen (net zoiets als bij die onbemande tankstations, ik weet niet of ik het zo duidelijk uitleg..#-o ).
Je bedoelt deze?

http://img357.imageshack.us/img357/4535/faq1oo5.jpg

http://img357.imageshack.us/img357/7770/faq7uc4.jpg

Mickey99
14-05-07, 20:40
Je bedoelt deze?

Dat is inderdaad het systeem wat ik bedoel :)
De pinautomaat ziet er overigens hetzelfde uit als de normale pinautomaat bij ons in Nederland alleen slikt ie je pasje niet in maar is de "gleuf voor het pasje" zoals de foto die jij hebt geplaatst. Suntrust rekent trouwens geen extra kosten om te pinnen dus wij hebben voornamelijk daar gepind (kon je ook lekker in de auto blijven zitten :wink: )

nahnah9
30-06-07, 19:17
Misschien is dit bij de meeste al bekend, maar voor mij is het nieuw:
Je kan de limiet van je cc tijdelijk ophogen :grin: .

Je kan blijkbaar geld storten op de rekening van je cc-maatschappij (in ieder geval ICS van Visa). Dit bedrag wordt eerst opgemaakt, dan pas je limiet.
Je hoeft dus niet meerdere cards te nemen.

Groeten,
Hans

Tinkerbell
30-06-07, 20:01
Het meenemen van meerdere cc heeft als grootste voordeel dat als er iets misgaat (kaart verloren,gestolen of problemen bij Visa zelf) je niet hulpeloos zonder geld staat.

Eric
30-06-07, 20:08
het is link om op &#233;&#233;n CC te vertrouwen.
Ook al raak je hem niet kwijt of zo, soms doet ie het gewoon niet, en dan sta je voor joker.
Twee verschillende is veel veiliger.
Iedere rechtgeaarde Amerikaan heeft er minstens een dozijn in zijn knip.
Eric

knaapje
30-06-07, 20:18
Misschien is dit bij de meeste al bekend, maar voor mij is het nieuw:
Je kan de limiet van je cc tijdelijk ophogen :grin: .

Je kan blijkbaar geld storten op de rekening van je cc-maatschappij (in ieder geval ICS van Visa). Dit bedrag wordt eerst opgemaakt, dan pas je limiet.
Je hoeft dus niet meerdere cards te nemen.

Groeten,
Hans

Er is een verschil in "tijdelijk je limiet ophogen", dan vraag je aan de creditcardmij of je bank of je tijdelijk een hogere bestedingslimiet kunt krijgen. Afhankelijk van je inkomen en reputatie mag je dan bijv. voor de duur van je vakantie meer besteden via je cc.
En wat jij noemt eerst geld storten op je cc-rekening en dat eerst opmaken en dan pas aan je limiet beginnen.

Voor de eerste mogelijkheid moet de bank dus groen licht geven, want daar lopen ze risico.

Voor de tweede mogelijkheid zal het ze worst zijn, je maakt eerst je eigen geld op en dan pas je limiet, dus er is geen enkel groter risico.
Dit kan alleen wel maar bij een beperkt aantal aanbieders van cc's. Visa is er een van en misschien wel de enige.

Knaapje.

nahnah9
30-06-07, 21:04
het is link om op één CC te vertrouwen.
Ook al raak je hem niet kwijt of zo, soms doet ie het gewoon niet, en dan sta je voor joker.
Twee verschillende is veel veiliger.
Iedere rechtgeaarde Amerikaan heeft er minstens een dozijn in zijn knip.
Eric

Hoi Eric,
Ik neem inderdaad nog een 2e kaart mee. Voor het geval dat.
Het is wel handig dat je weet dat je met 1 kaart een eind kunt komen...

Hans

FrankS
01-07-07, 09:49
Het is niet altijd zo dat je bij extra stortingen meer geld te besteden hebt; ik heb het zelf een paar jaar geleden meegemaakt met mijn Visa-card, waar ik een paar duizend (guldens toen nog) extra gestort had. Helaas kwam ik er toen tijdens de vakantie achter dat ik toch niet meer dan de kredietlimiet maandelijks kon besteden, zelfs niet als je bij wijze van spreken er het tienvoudige op had gestort. Dat zou ter voorkoming van fraude zijn. Gelukkig had ik toen meerdere credit cards meegenomen.

Het is dus zaak om vooraf goed te informeren of extra stortingen ook inderdaad leiden tot een hoger besteedbaar bedrag.

nahnah9
01-07-07, 11:28
Het is niet altijd zo dat je bij extra stortingen meer geld te besteden hebt; ik heb het zelf een paar jaar geleden meegemaakt met mijn Visa-card, waar ik een paar duizend (guldens toen nog) extra gestort had. Helaas kwam ik er toen tijdens de vakantie achter dat ik toch niet meer dan de kredietlimiet maandelijks kon besteden, zelfs niet als je bij wijze van spreken er het tienvoudige op had gestort. Dat zou ter voorkoming van fraude zijn. Gelukkig had ik toen meerdere credit cards meegenomen.

Het is dus zaak om vooraf goed te informeren of extra stortingen ook inderdaad leiden tot een hoger besteedbaar bedrag.

Volgens de mevrouw die ik aan de lijn had, is het extra. Ik had gevraagd de limiet te verhogen, maar dan moet je van alles regelen (loonstrook etc). Toen gaf zij de optie geld te storten. Ik zie wel. Ik heb in ieder geval een 2e kaart mee.

Hans

Dr. Phlox
02-07-07, 11:29
Kan je de 2e kaart dan aan dezelfde rekening koppelen of moet je dan een 2e rekening hebben waar je de 2e CC aankoppel.
Grz
Dr. Phlox

Tinkerbell
02-07-07, 11:42
Kan je de 2e kaart dan aan dezelfde rekening koppelen of moet je dan een 2e rekening hebben waar je de 2e CC aankoppel.
Grz
Dr. Phlox

Nee dat hoeft niet. Je kunt bij de ING althans twee aparte CC krijgen op een rekening.

nahnah9
02-07-07, 11:42
Kan je de 2e kaart dan aan dezelfde rekening koppelen of moet je dan een 2e rekening hebben waar je de 2e CC aankoppel.
Grz
Dr. Phlox

Volgens mij kan je op 1 rekening maar 1 limiet hebben. Ik weet dit niet helemaal zeker. Met een 2e kaart verhoog je dus niet je limiet, maar ben je niet meer afhankelijk van de werking van 1 kaart.Het kan in ieder geval wel (bijv partnerkaart).

Met een 2e rekening krijg je dus wel een 2e limiet.
Ik heb een rekening (en cc) bij Visa / Fortis en 1tje bij AmericanExpress / ABN.

Dr. Phlox
02-07-07, 11:44
Volgens mij kan je op 1 rekening maar 1 limiet hebben. Ik weet dit niet helemaal zeker. Met een 2e kaart verhoog je dus niet je limiet, maar ben je niet meer afhankelijk van de werking van 1 kaart.Het kan in ieder geval wel (bijv partnerkaart).

Met een 2e rekening krijg je dus wel een 2e limiet.
Ik heb een rekening (en cc) bij Visa / Fortis en 1tje bij AmericanExpress / ABN.

Thx voor de uitleg.

Njit
02-07-07, 12:15
Op onze gezamenlijke rekening hebben we twee creditcards met beide een eigen limiet (Rabobank)

Tinkerbell
02-07-07, 12:16
Volgens mij kan je op 1 rekening maar 1 limiet hebben. Ik weet dit niet helemaal zeker. Met een 2e kaart verhoog je dus niet je limiet, maar ben je niet meer afhankelijk van de werking van 1 kaart.Het kan in ieder geval wel (bijv partnerkaart).

Met een 2e rekening krijg je dus wel een 2e limiet.
Ik heb een rekening (en cc) bij Visa / Fortis en 1tje bij AmericanExpress / ABN.

Het ligd eraan voor welke soort kaart je kiest.
Je kunt kiezen uit de classic card en de platinum kaart.
Er zit een aparte limiet op de kaarten maar beide kunnen gewoon via een en dezelfde bankrekening.
Dit heeft dus niks met een partnerkaart te maken. Het zijn twee onafhankelijke systemen.
Uiteraard kun je wel van alle twee een partnerkaart aanvragen.(dan heb je dus 4 cc kaarten.)

nahnah9
02-07-07, 12:21
Het ligd eraan voor welke soort kaart je kiest.
Je kunt kiezen uit de classic card en de platinum kaart.
Er zit een aparte limiet op de kaarten maar beide kunnen gewoon via een en dezelfde bankrekening.
Dit heeft dus niks met een partnerkaart te maken. Het zijn twee onafhankelijke systemen.
Uiteraard kun je wel van alle twee een partnerkaart aanvragen.(dan heb je dus 4 cc kaarten.)

Weer wat geleerd :smile:

FrankS
02-07-07, 13:16
Op onze gezamenlijke rekening hebben we twee creditcards met beide een eigen limiet (Rabobank)

Wij ook. We hebben zelfs een Mastercard en een Visa-card aan dezelfde rekening hangen.

Tinkerbell
02-07-07, 13:20
O ja Visa was ik vergeten. Hebben we ook nog aan dezelfde rekening hangen.

Nikkie1974
02-07-07, 14:52
Misschien is dit bij de meeste al bekend, maar voor mij is het nieuw:
Je kan de limiet van je cc tijdelijk ophogen :grin: .

Je kan blijkbaar geld storten op de rekening van je cc-maatschappij (in ieder geval ICS van Visa). Dit bedrag wordt eerst opgemaakt, dan pas je limiet.
Je hoeft dus niet meerdere cards te nemen.

Groeten,
Hans

Dit kan ook bij ABN AMRO, ik heb ook al extra geld overgemaakt naar mijn Creditcard account. Dit bedrag kun je dus bovenop je limiet (Standaard EUR 3.500 bij ABN AMRO) besteden.

bono
02-07-07, 16:23
hallo,

Dat klopt dat hebben wij vorig jaar ook gedaan en dat is toch wel handig, maar het is vooral handig als je aan het eind van de maand gaat dan heb je het volle bedrag te besteden en begin van de nieuwe maand heb je het weer te besteden en dat kan wel eens handig zijn toch???
Je kan geloof ik ook bij visa sparen op je kaart of zoiets, kan ook handig zijn denk ik.

groetjes monique

Mickey99
02-07-07, 18:34
hallo,
Dat klopt dat hebben wij vorig jaar ook gedaan en dat is toch wel handig, maar het is vooral handig als je aan het eind van de maand gaat dan heb je het volle bedrag te besteden en begin van de nieuwe maand heb je het weer te besteden en dat kan wel eens handig zijn toch???
Je kan geloof ik ook bij visa sparen op je kaart of zoiets, kan ook handig zijn denk ik. groetjes monique

Off topic: Dat is lang geleden Monique, welkom terug!
.

bono
02-07-07, 21:07
off-topic:
dat klopt, ben bezig al jullie reisverslagen te lezen, ben bij toeval met die van jou bezig.
Die van Marjol al gedaan(erg leuk verslag!) en nu die 68 pagina's van Njit nog (poeh dat wordt nog wat!!)

Heb net geboekt via martinair......26 nov.tot 10 dec. 2007 joepie!

gr. monique

Njit
02-07-07, 21:21
en nu die 68 pagina's van Njit nog (poeh dat wordt nog wat!!)

Correctie: 68 paginas van Spaceace. Ik heb alleen de foto's erbij gezocht. Ik zou het nooit zo uitgebreid kunnen tikken. Zou bij mij meer in steno zijn.
Komen overigens nog wel een aantal pagina's bij, het verslag is nog niet af!

bono
02-07-07, 21:42
off-topic uhem nogmaals! sorry!
even snel(uhem) ik dacht het even vandaag uit te printen op mijn werk samen met die van marjol.
Wat denk je is die lade bak leeg, ik met een rood hoofd snel een nieuw pak er in gedaan, wat denk je 68 van jullie en 45 van marjol hoppa.
Ik kreeg gelijk commentaar van collega's of ik een vrachtwagen nodig had!!
Dus dat doen we maar niet meer............

gr. monique

Nou dan lezen we die extra pagina's ook nog wel hoor njit.

nahnah9
02-07-07, 22:26
En al dat printen gaat ten laste van je cc...:-D :-D
Zo...we zijn weer on-topic=D>

nahnah9
02-07-07, 22:28
Maarrrrrr, welkom terug Monique!!
Volgende week mag je hopelijk met mijn werk beginnen :grin:

bono
02-07-07, 22:37
Nou jij alvast heel veel plezier van je cc, (zorg dat je het limiet niet overschrijt) dan maar en ik zal mijn best doen het zo goed mogelijk bij te houden met lezen.
Maar je kan er altijd nog even extra op storten dus even alleen op water en brood en dan komt het toch weer allemaal goed!
Goede en fijne vakantie alvast, succes met de koffers!
Bedankt voor je reactie.

gr. Monique

pieterpostma
12-07-07, 22:05
Beste forumleden:

ik werd gebeld door mijn bank dat mijn creditcardnummer circuleert op het internet. Daarom is nu mijn creditcard geblokkeerd. Ik heb mijn creditcard speciaal aangeschaft voor Florida en gebruik die dus ook alleen maar daar.
M.a.w. er is iets mis gegaan tijdens mijn laatste bezoek aan Florida in april. Met ander woorden ga er voorzichtig mee om. Zo waren we in Key West in een kledingzaak, we kochten daar twee sweaters. Toen ik wilde betalen nam de verkoper onverwacht de c.c. mee "uit beeld". Even later kwam hij weer terug. Wat er met de pas gebeurd is weet ik niet. Feit is dat het daar in die winkel of elders is misgegaan!
Effe oplette dus!!

oant sjen,
Pieter Postma

:oops: :oops:

bono
12-07-07, 22:17
Dat is wel vervelend voor je.
Wij hadden het in Miami, daar hadden wij met de gewone bankpas gepint om cash geld te hebben.
Komen we thuis van onze reis blijkt de pas geblokkeerd te zijn.
Ik denk uhem dat kan niet......................wat denk je hebben ze hier in nederland onze (en meerdere) pas gekopieert en ja wel in dezelfde week met alle andere passen in Miami geprobeerd geld er af te halen.
Nou dat is pas sterk hé!

Dus ook dat kan zie je wel, gelukkig waren wij er niet bij, bij iemand anders hadden ze enkele honderden euro's eraf gehaalt.

Gr. Monique

Anthonie
13-07-07, 06:24
Hoi,

Nou het gebeurd hier in Nederland ook hoor, kreeg gister de afrekening van mijn CC, en daar schrok ik wel ff van.Ruim €1100,- opgenomen in Italie.
Heb mijn pas ook laten blokkeren en kost allemaal weer veel tijd.Wij denken dat het in Amsterdam is gebeurd, daar heb ik betaald met de CC in een restaurant.

Anthonie

Tinkerbell
13-07-07, 08:12
Is er om dit soort fraude tegen te gaan niet de pincode aan de CC toegevoegd?

calypso
13-07-07, 10:36
Is er om dit soort fraude tegen te gaan niet de pincode aan de CC toegevoegd?
Ja alleen heb je daar in de USA nog niks aan omdat men die daar nog niet gebruikt :-(

Tinkerbell
13-07-07, 10:41
Ja alleen heb je daar in de USA nog niks aan omdat men die daar nog niet gebruikt :-(
Onbegrijpelijk toch?

bono
13-07-07, 11:19
Maar ik neem aan dat je daar voor verzekerd ben toch................via de CC uitgever.
Maar wij zitten weer met de problemen.
Is er ook een kans dat ze zulke mensen pakken, is de pakkans groot daarvan???
Doen ze daar wel iets aan of niet??

Gr. Monique

pieterpostma
13-07-07, 11:54
Ik heb inderdaad een cc met pincode maar daar heb je in Amerika niets aan. Ach je bent er wel voor verzekerd, maar toch ellende. Ik weet nog niet precies wat de schade is.
Het is wel opvallend dat ik de laatste tijd weer heel shit in mijn mailbox krijg en dat had ik ook toen ik de pas actief in Florida gebruikte op een gegeven moment toen ik weer enkele weken thuis was nam dit af, maar nu begrijp ik waarom ik weer meer in de mailbox krijg.
De daders acherhalen heb ik een hard hoofd in, maar er zijn mogelijkheden en er wordt volgens mij internationaal werd goed over samengewerkt.

oant sjen,
Pieter Postma :shock: ---------->:-\"

Corry
13-07-07, 12:28
Die pincode moet gewoon standaard worden. In Nederland is dat echter ook niet het geval. Ik werk in een winkel en bij ons hoeven ze ook de pin niet in te voeren bij de CC. Ik vind dit een HELE SLECHTE zaak. Die pin is er niet voor niets.

Ik heb nu een CC van American Express aangevraagd omdat je daarmee in iedergeval on-line een beetje bij kan houden wat er met de kaart gebeurd en als er vreemde dingen op staan kun je direkt aktie ondernemen.
Leuk om e.e.a. aan te bieden (zoals die pin) en dan vervolgens er niets mee te doen.

Veel buitenlandse klanten in mijn winkel hebben ook een foto op hun CC staan.

calypso
13-07-07, 14:18
De pin code is dan ook nieuw, en de banken zijn nu pas echt dit aan het proberen door te duwen, zelfs in Europa zijn nog veel winkels die er niet mee werken, zal nog weel een aantal jaartjes duren voordat dit helemala ingeburgerd is

FrankS
13-07-07, 15:27
Het is mij een paar jaar geleden ook overkomen. Ik zag op mijn rekeningafschrift dat er voor ruim 13.000 euro betalingen was verricht in Rome & Milaan. Terwijl ik toen toch echt aantoonbaar in Nederland zat.

Is uiteindelijk wel vergoed door de cc-mij, maar heb er toch wel wat ellende van gehad. Zo waren ze bijvoorbeeld vergeten de rente op het ten onrechte ge&#239;ncasseerde geld te vergoeden. Dat werd pas 3 maanden na dato recht getrokken.

Anthonie
14-07-07, 20:59
Hoi

Ik heb alles al geregeld met mijn CC maatschappij.Ik heb ook een pincode op mijn CC zitten.Ze hebben dus niets met mijn pas gekocht, maar gewoon 3x gepint!!,nou zoals je wel weet heb je hier een pincode voor nodig, dus een pincode is dit wel een extra zekerheid??? Ik denk het niet!.Nu hebben ze ook een pincode gebruikt, en hoe ze het hebben gedaan.............is mij een raadsel.

Anthonie

FrankS
15-07-07, 10:05
Waarschijnlijk ben je "geskimmed". Je pas is gekopieerd en de pincode afgekeken. Komt de laatste paar jaar honderden keren voor in Nederland.

Anthonie
15-07-07, 11:49
Waarschijnlijk ben je "geskimmed". Je pas is gekopieerd en de pincode afgekeken. Komt de laatste paar jaar honderden keren voor in Nederland.

Ja maar komen ze aan je pincode dan?, ik denk dat ik weet waar het gebeurd is, en daar heb ik mijn pincode helemaal niet gebruikt.Sterker nog, heb hem nog nooit hier of in het buitenland gebruikt.

Anthonie

FrankS
15-07-07, 14:14
Vaak worden pincodes met video-opnamen afgekeken. Als je jouw pincode helemaal nooit hebt gebruikt, dan is er wellicht een "lek" bij je bank.

Heb je aangifte gedaan bij de politie?

pieterpostma
15-07-07, 21:27
Misschien begrijp ik het niet (meer) maar cc worden toch ( tot op heden) veelal gebruikt zonder pin-code?

oant sjen,
Pieter Postma

:? :?

FrankS
15-07-07, 21:34
Ik gebruik mijn CC al jaren m&#233;t pincode om geld mee op te nemen uit ATM's.

djamilla
20-08-07, 13:09
Oke ik ben dus nieuw...

Even een vraagje....

Ik ben een forse tegenstander van CC en weiger dan ook om er een aan te vragen.

Maar omdat wij dus waarschijnlijk volgend jaar naar Florida willen, lees ik overal CC.

Kan ik niet gewoon met mijn pinpas van de bank dingen betalen.

Ik wil wel travellers cheques mee nemen. Veel makkelijker, en je weet gelijk wat je uitgeeft en wat je nog in je beurs hebt zitten.

Kan ik dus met cheques ook borg ed betalen???

FrankS
20-08-07, 13:31
Naar de USA gaan zonder cc is meer een theoretisch verhaal dan praktisch uitvoerbaar. Het kan dus in principe wel, maar alleen al voor borgstellingen voor autohuur en hotelkamer is een cc onontbeerlijk.

calypso
20-08-07, 16:15
Het is zeker uitvoerbaar zonder CC, alleen een CC is veel makelijker en meer ingeburged in de USA.

Maar je zou die borg voor bv de auto ook gewoon cash kunnen betalen dus daar hoef je niet speciaal een CC voor te hebben. Hoewel een CC wel makelijker is want ik loop niet graag met veel cash geld over straat.

Arie
20-08-07, 16:41
PS Ik heb het meegemaakt bij de outlets dat de kassajuffrouw riep:"Cash or creditcard".
En degene met CC mochten voor degene die met cash wilde betalen.

raygwencaith
20-08-07, 16:42
Oke ik ben dus nieuw...

Welkom om het Forum

Even een vraagje....

Ik ben een forse tegenstander van CC en weiger dan ook om er een aan te vragen.

Kun je ook aangeven waarom?

Maar omdat wij dus waarschijnlijk volgend jaar naar Florida willen, lees ik overal CC.

Een cc is gewoon heel handig. Wij hebben zowel visa als mastercard en op de visa storten wij geld voor de vakantie, een bedrag van wat we ongeveer denken uit te geven. Bijv dit jaar 2000 gestort en 1600 uitgegeven.


Kan ik niet gewoon met mijn pinpas van de bank dingen betalen.

In de Walmart en Publix wel maar niet bijvoorbeeld de borg van de autohuur en ook niet in restaurants.

Zie ook: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3691&highlight=creditcard

Ik wil wel travellers cheques mee nemen. Veel makkelijker, en je weet gelijk wat je uitgeeft en wat je nog in je beurs hebt zitten.

Ook hier zullen wel wat nadeligheden aanzitten anders hadden vele amerikagangers hier wel gebruik van gemaakt en ze gepromoot op het forum.

Kan ik dus met cheques ook borg ed betalen???

Daarvan weet ik niks maar het lijkt me niet, dat levert ze nog meer administratie op. Misschien weet iemand anders hier het antwoord op.

Zie ook:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2731&highlight=traveler+cheques

Daarnaast vinden wij een cc altijd handig als we van te voren (goedkopere) tickets voor parken willen boeken, enz enz.

Succes

Groet

Gwenda

djamilla
20-08-07, 16:57
De reden dat ik er zo op tegen bent

Je geeft veel makkelijker geld uit, en zodra je thuis komt krijg je de rekening gepresenteerd.

Verder heb ik ook in mijn omgeving gezien wat voor narigheid het met zich mee kan brengen.

Ik weet dat cheques ook verzekerd zijn tegen diefstal en dergelijke.

Verder moet ik eerlijk bekennen dat het mij vreemd in de oren klinkt, dat cheques meer romplomp geven, het lijkt me net zo makkelijk als een cc.

Levert er een in, en als je de auto weer inlevert, krijg je die dingen weer terug...

En veel geld heb je niet op zak, omdat je niet alle cheques bij je hebt. Je wisselt er gewoon een om en je hebt geld op zak.....

Corry
20-08-07, 17:04
NOU, ik vind die cheques dus niets. Werden ook afgelopen vakantie op verschillende plaatsen niet geaccepteerd(niet meer).

Heb een American Express en dan kun je on-line je uitgaven bijhouden. Makkelijker kan het niet lijkt me want je hebt dus altijd overzicht bovendien ben je er natuurlijk altijd zelf bij wat je wel en niet uitgeeft en als je een goed inzicht hebt in je budget dan moet een CC toch lijkt mij alleen maar makkelijker te zijn.
Maar ja ieder zijn meug(ik heb al 25 jaar CC en nog nooit problemen gehad):-D

Njit
20-08-07, 17:05
Alleen dat omwisselen is lastig. Je kan ze lang niet overal kwijt, juist omdat de USA zo'n CC land is.

knaapje
20-08-07, 17:16
................
Verder moet ik eerlijk bekennen dat het mij vreemd in de oren klinkt, dat cheques meer romplomp geven, het lijkt me net zo makkelijk als een cc.

Levert er een in, en als je de auto weer inlevert, krijg je die dingen weer terug...

.....

Toch is het zo. Veelal moet je je met cheques legitimeren en worden je gegevens genoteerd. Ook in de US is het een min of meer achterhaald product.
Bovendien betekent in de US geen creditcard hebben zo ongeveer dat je niet kredietwaardig bent en er dus wel eens een luchtje aan kon zitten.

Helaas werkt het ook niet zo dat je de cheques achterlaat en ze dan later terugkrijgt. Er eentje achterlaten zal so wie so wel niet lukken. De borg bedraagt meestal 300 a 500 dollar. De cheques worden geind en bij het retourbrengen van je auto heb je de kans dat je een cheque meekrijgt die je op je bank kan laten bijschrijven.

Ik kan wel iets van je angst begrijpen, maar voor een vlotte vakantie zou ik er voor een keer overheen stappen.

Goede reis
Knaapje.

raygwencaith
20-08-07, 18:13
De reden dat ik er zo op tegen bent

Je geeft veel makkelijker geld uit, en zodra je thuis komt krijg je de rekening gepresenteerd. Bij diverse maatschappijen (oa Visa) kun je online je uitgaven bekijken. Van te voren een bedrag erop storten voorkomt een rekening in negatieve stand.

Verder heb ik ook in mijn omgeving gezien wat voor narigheid het met zich mee kan brengen. Maar dat is niet de schuld van de cc neem ik aan maar de mensen die deze op verkeerde manier gebruiken.

Ik weet dat cheques ook verzekerd zijn tegen diefstal en dergelijke.

Verder moet ik eerlijk bekennen dat het mij vreemd in de oren klinkt, dat cheques meer romplomp geven, het lijkt me net zo makkelijk als een cc.

Levert er een in, en als je de auto weer inlevert, krijg je die dingen weer terug... Als je de auto inlevert kom je niet bij een balie, je levert de auto in de miles enzo worden nagekeken, je krijgt als alles ok is een nul bon en daarna kun je naar de incheck voor je vlucht.

En veel geld heb je niet op zak, omdat je niet alle cheques bij je hebt. Je wisselt er gewoon een om en je hebt geld op zak..... Veel banken geven de cheques al niet meer uit omdat dit veel administratie oplevert, zie ook in de topics die ik je gaf in mijn vorig bericht.

Uiteindelijk is het geheel aan jou hoe jij daar je uitgaven beheert en hoe je uitgeeft, maar vragen om advies hier op het forum geeft meestal het antwoord, doe gewoon een cc en let zelf op wat je wel en niet kan doen, zo moeilijk moet dat toch niet zijn.

Wij vinden een extra bedrag erop storten ideaal omdat je zo geen - bedragen krijgt bij de maatschappij.

SpaceAce
20-08-07, 18:57
Wat ik juist zo makkelijk vind aan de CC vs cash, is dat ik bij thuiskomst precies weet waar ik mijn geld aan heb uitgegeven. Als ik pin, dan weet ik niet precies waaraan ik het heb uitgegeven (want dan staat er op de afschrift alleen het bedrag wat ik gepind heb).

Ik geef net zo hard cash geld uit welke ik in mijn porto heb zitten, dan dat ik met mijn creditcard zwaai (want is mijn portomonnee leeg, dan pin ik weer en betaal ik het alsnog...).

Dus voor mij persoonlijk maakt het qua uitgave niets uit, maar qua administratie wel. Bedoel, natuurlijk kun je als je pint uitzoeken waar je het aan hebt uitgegeven. Gewoon de bonnetjes bewaren! Nou, dat hebben we één jaar gedaan. Ik had meer dan honderd bonnetjes thuis... en heb er toen weken over gedaan om uit te pluizen welk bonnetje bij welke uitgave het hoorden.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat dus ook uit naar de Credit Card.

Njit
20-08-07, 19:02
Scheelt ook dat onze Rabocard altijd aan het einde van de maand wordt afgeschreven. Je hebt dus geen krediet. Als het bestedingsmaximum (2500 euro bij ons) bereikt is dan is het gewoon jammer - kaart is dan 'leeg'.

bono
20-08-07, 21:07
Hoi,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik vorig jaar (eerste keer USA!) ook best allemaal eng vond z'n CC maar het is echt reuze handig en je weet best wat je hebt uitgegeven want ik bewaar de bonnentjes en ik weet dan echt wel wat ik allemaal heb uitgegeven.
Wij sparen voor de vakantie en zetten het dan ruim voor tijd er extra geld op.
Dus echt in de min qa geld is het dus niet, dat ligt helemaal aan je zelf.

Ook je aankopen en dergelijke zijn verzekerd hoor!
En als er iets gebeurt met je kaart dan heb je ook zo weer een nieuwe, vraag of bel eens naar visa of een andere die helpen je graag hoor!
Tenminste bij Visa wel, daar heb ik vorig jaar heel veel vragen op los gevuurd en hij vond het totaal niet erg, en toen besloten er een te nemen.

Over weeg het nog maar eens, dan merk je dat het reuze handig is en bijna ondenk baar als je er bent.

Gr. Monique

Michael66
22-08-07, 16:28
Scheelt ook dat onze Rabocard altijd aan het einde van de maand wordt afgeschreven. Je hebt dus geen krediet. Als het bestedingsmaximum (2500 euro bij ons) bereikt is dan is het gewoon jammer - kaart is dan 'leeg'.
Bij mij worden de CC-uitgaven ook automatisch elke maand volledig van m'n bankrekening afgeschreven, zowel van m'n Visa (via Fortis) als van m'n Mastercard (ABN Amro).
Als je echter de CC als een echte CREDITcard gebruikt en maandelijks alleen de minimale betaling odet (2% van het openstaande saldo) dan kan er inderdaad wel wat misgaan. Je betaald dan over het saldo een torenhoge rente, vaak rond de 25% op jaarbasis. En dan groeit je schuld wel erg hard. Zoals bij vele amerikanen ....

Een "gevaar" bij een CC is is verder alleen aanwezig als je jezelf niet in de hand houdt met uitgaven. Leven betekent keuzes maken, en dat is met een CC niet anders. Een CC is nu eenmaal een krediet kaart en geeft je dus een krediet (bestedingsruimte). Het is aan jezelf om daar op gepaste manier mee om te gaan.

Ik heb overigens gemerkt dat bij mijn VISA die bestedingsruimte jaarlijks automatisch iets wordt opgehoogd. Net als bij Njit stond die jaren geleden op iets van € 2500. Inmiddels is die "gegroeid" naar € 8500 ..... :-$ En als je dan zo'n bedrag uitgeeft zonder er voldoende dekking voor te hebben op je bankrekening .... You're in trouble! Big Trouble!!

Njit
22-08-07, 16:45
Ik heb overigens gemerkt dat bij mijn VISA die bestedingsruimte jaarlijks automatisch iets wordt opgehoogd. Net als bij Njit stond die jaren geleden op iets van € 2500. Inmiddels is die "gegroeid" naar € 8500 ..... :-$

Bij een CC van de Rabo (Mastercard) zonder krediet-mogelijkheid is het maximaal 2500,- per credit card. En we hebben er beide 1-tje dus daar redden we het wel mee op vakantie :)

Marjol
22-08-07, 16:47
Bij een CC van de Rabo (Mastercard) zonder krediet-mogelijkheid is het maximaal 2500,- per credit card. En we hebben er beide 1-tje dus daar redden we het wel mee op vakantie :)

Same here.

We moeten het wel héél bont maken om meer dan 5000 euro uit te geven op vakantie!

Guus
22-08-07, 18:29
Bij een CC van de Rabo (Mastercard) zonder krediet-mogelijkheid is het maximaal 2500,- per credit card. En we hebben er beide 1-tje dus daar redden we het wel mee op vakantie :)Raar maar waar, maar als je hotels betaalt met je CC, dan wordt het bedrag waarvoor het hotel autorisatie vraagt van je krediet ruimte afgehaald. Voorbeeld: je neemt een hotel van $200,-. Bij het inchecken vraagt het hotel een autorisatie aan voor b.v. $250,- ($200 plus extras). Als je uitboekt reken je $200 af. Interpay (geen idee overigens of zij nog steeds verantwoordelijk zijn voor dit soort zaken) ziet nu echter twee verschillende bedragen, welke ze niet met elkaar in verband brengen. Gevolg: zij laten het geautoriseerde bedrag staan waardoor er i.p.v. $200 nu $450 dollar van je krediet is opgesnoept. Iets om rekening mee te houden als je alle hotels met je CC betaald.

Michael66
22-08-07, 18:40
Interpay (geen idee overigens of zij nog steeds verantwoordelijk zijn voor dit soort zaken) ....
Interpay heet tegenwoordig Equens.
Of zij dit nog steeds doen .... geen idee, zou ik even op m'n werk kunnen navragen.

knaapje
22-08-07, 19:29
Raar maar waar, maar als je hotels betaalt met je CC, dan wordt het bedrag waarvoor het hotel autorisatie vraagt van je krediet ruimte afgehaald. Voorbeeld: je neemt een hotel van $200,-. Bij het inchecken vraagt het hotel een autorisatie aan voor b.v. $250,- ($200 plus extras). Als je uitboekt reken je $200 af. Interpay (geen idee overigens of zij nog steeds verantwoordelijk zijn voor dit soort zaken) ziet nu echter twee verschillende bedragen, welke ze niet met elkaar in verband brengen. Gevolg: zij laten het geautoriseerde bedrag staan waardoor er i.p.v. $200 nu $450 dollar van je krediet is opgesnoept. Iets om rekening mee te houden als je alle hotels met je CC betaald.


Ik heb on-line inzage in mijn cc en heb dit nog nooit zien gebeuren.
Wanneer vervalt de niet gebruikte authorisatie dan?

Ik zie regelmatig dat bedragen geblokkeerd zijn op mijn cc i.v.m. gevraagde authorisatie, maar die verdwijnen zodra er afgerekend is.

Knaapje

FrankS
22-08-07, 21:27
Ik heb om exact deze reden een aantal jaren geleden met een gemaximeerde creditcard in de USA gestaan. Een aantal autorisaties werd niet terug geboekt, wanwege verschillen in de bedragen (toen o.a. veroorzaakt door valutaverschillen). Ik heb daarover naderhand contact gehad met Interpay en die gaf aan dat dergelijke autorisaties wel vaker "blijven hangen" en dan in de regel na 3 maanden alsnog verwijderd worden.

bono
22-08-07, 21:41
En daarom nemen wij ook de gewone bankpas mee waar je daar ook mee kunt pinnen om geld af te halen.
Dus best handig als je er twee hebt ;-)

En zelf wat geld gelijk meenemen dat scheelt ook al wel een beetje, zodat je toch wat geld al hebt en als je daar bent zoveel mogelijk met de CC betaalt en altijd wat cash achter de hand hebt.

Gr. Monique

Guus
22-08-07, 21:44
Ik heb on-line inzage in mijn cc en heb dit nog nooit zien gebeuren.
Wanneer vervalt de niet gebruikte authorisatie dan?
Voorheen werden deze autorisatiebedragen in drie maanden tijd afgebouwd. In de eerste maand telde het bedrag voor 100% mee, in de tweede voor ±75% en in de derde maand voor 25% (exacte percentage weet ik niet meer). Nu schijnen de autorisatiebedragen nog maximaal één maand mee te tellen. Nog steeds voldoende om aan je maximale kredietlimiet te komen. Om problemen te voorkomen heb ik mijn CC limiet opgehoogd. Daarnaast heb ik altijd een tweede CC bij. Voorkomen is beter dan genezen.

FrankS
22-08-07, 21:48
Wij hebben nu altijd 2 cc's (Visa + MC) bij ons + bankpassen. Bovendien kunnen we via Rabobank private banking heel snel problemen oplossen, al is dat alleen tijdens Nederlandse kantooruren. Cash nemen we eigenlijk de laatste jaren niet meer mee, uitgezonderd een paar dollar voor de bellboy bij aankomst.

Michael66
22-08-07, 21:53
Vandaag heb ik de vakantie-post doorgenomen en daar zat een brief van ABN Amro bij dat ze op 2 augustus mijn Mastercard op de "doorverwijs"-status hebben gezet. Dat houdt in dat elke trnsactie die een autorisatie nodig heeft handmatig geverifieerd moet worden, wat dus zeer vertragend werkt. Men had mij hierover proberen te bereiken, maar dat was niet gelukt. Duh, ik zat in Florida!
Nou gebruik ik meestal mijn Visa dus heb ik er geen last van gehad, maar mijn eegaatje dus wel, die betaalt maar een enkele keer met CC en stond met haar CC (partner-kaart, dus dezelfde status) twee keer bij een kassa waar ze werd weggestuurd omdat'ie niet werkte.

Vandaag meteen maar even gebeld en er leek op 2 augustus een transactie door AOL (internetprovider waarbij ik internet in de VS had) te zijn aangeboden waarbij de vervaldatum van de kaart niet klopte. Raar.

Je zult daar maar staan bij je hotel of zo en geen cash of ander betaalmiddel op zak hebben. En dan proberen je CC-maatschappij te bellen die voor dit soort zaken alleen van 9.00 tot 21.00 (in het weekend tot 17.00u) bereikbaar is, Nederlandse tijd wel te verstaan ...... ](*,)

De moraal van dit verhaal: zorg dat je altijd meerdere betaalmiddelen bij je hebt.

djamilla
24-08-07, 21:18
Hallo weer allemaal,

Ik heb dus de voors en tegens gelezen....

En natuurlijk zijn er meer voors....

Ik las ook dat je met je gewone bankpas kan pinnen. Kan dit ook bij de ATM's???

Wij hebben een wereldpas van ABN (of is dit niet belangrijk).

Want als ik alleen voor de auto en borg een cc moet hebben, en de rest kan pinnen.....

Tja dan is de keus gauw gemaakt en neem ik geen cc mee.

mijn man zei dat er ook maatschappijen zijn, waar je geld op je cc kan storten en geen kredietlimiet hoeft te hebben......

Want vertrouwen erin heb ik niet......

Michael66
24-08-07, 21:28
Ik las ook dat je met je gewone bankpas kan pinnen. Kan dit ook bij de ATM's???
Wij hebben een wereldpas van ABN (of is dit niet belangrijk).Dat is nou juist de bedoeling, us: Ja, dat kan. En da's meteen de goedkoopste manier om geld op te nemen.

Want als ik alleen voor de auto en borg een cc moet hebben, en de rest kan pinnen.....
Tja dan is de keus gauw gemaakt en neem ik geen cc mee.Juist dan is het handig om een CC mee te nemen: voor de borg van de auto en hotels. De rest kun je goed met cash doen. Dus: CC meenemen!!


Mijn man zei dat er ook maatschappijen zijn, waar je geld op je cc kan storten en geen kredietlimiet hoeft te hebben......
Want vertrouwen erin heb ik niet......Waarom geen vertrouwen? Het is maar net hoe je er mee omgaat!

En ja, je kunt op je CC een bedrag storten. Je uitagven met de CC worden dan eerst op dat gestorte bedrag in mindering gebracht en dan kom je pas aan je "kredietlimiet". Dus als je minder uitgeeft dan je al gestort hebt .... dan kom je dus nooit voor verrassingen te staan.

Doe nou maar een CC .....](*,)](*,)](*,)

Ebelix
25-08-07, 14:41
Alleen in supermarkten ed kan je met je pinpas betalen. In alle overige winkels kan je niet met je pinpas betalen. Als je alles contant wilt gaan betalen blijf je lopen naar de ATM (geld uit de muur) lopen. Het is namelijk in Amerika niet de gewoonte om meer als usd 50 uit de muur te halen. Grotere bedragen is wel mogelijk. Als je contante geld verliest of gestolen wordt dan ben je het ook echt kwijt. Bij misbruik van je cc door derden ben je alleen je eigen risico kwijt. Bij een goede cc heb je ook nog een aankoopverzekering van alles wat je afrekend met je cc.

Neem nu maar een cc. Het maakt het leven in Amerika zoveel aangenamer.

nahnah9
25-08-07, 15:57
Volgens mij zeggen alle ervaren Floridagangers : Meenemen die CC!!!!!
1-tje is er nog tegen : Djamilla.
Het blijft je eigen beslissing, maar je weet niet wat je mist.
Als je achteraf het niet eens bent met een boeking: 1 belletje naar de CC-maatschappij en de boeking wordt teruggedraaid.

Groeten,
Hans

djamilla
25-08-07, 16:09
hallo maar weer,

Het is niet zo dat ik tegen bent hoor...

En het is ook niet zo dat ik onverstandig met zo'n ding om zou gaan.

Ik wil gewoon de voors en tegens tegen elkaar afwegen....

En er zijn meer voor dan tegen.

Ik weet alleen dat toen ik laatst naar Florida ben geweest, wij alleen maar TC bij ons hadden.

En nu we weer willen gaan, lees ik alleen maar cc...

Maar goed, ik ga mijn man dus blij maken met het feit dat hij er een kan aanvragen....al is het alleen maar voor de borg..

Ik denk dat het idd een mengelmoes gaat worden van alle drie de mogelijkheden....

Bedankt voor jullie geduld en raad

pascalbrouwers
25-08-07, 19:43
Nou eind goed al goed.
Weer een floridaganger die zonder problemen op vakantie kan :wink::wink:

marloes
25-08-07, 20:28
Alleen in supermarkten ed kan je met je pinpas betalen. In alle overige winkels kan je niet met je pinpas betalen.
Dat is toch niet waar? Ik las ergens dat je in de disneyparken inderdaad niet met je pinpas kan betalen in de winkeltjes.
Maar je kan toch wel bij een nike winkel met je pinpas betalen?

Kan je in de universal en seaworld parken wel betalen in de winkeltjes met je pinpas? Of if het net als in disney dat het alleen contant of met CC kan?

Marloes

Mickey99
25-08-07, 21:02
Dat is toch niet waar? Ik las ergens dat je in de disneyparken inderdaad niet met je pinpas kan betalen in de winkeltjes.
Maar je kan toch wel bij een nike winkel met je pinpas betalen?

Niet in elke winkel kun je met je pinpas betalen. Wel bij de supermarkten (ook met cash back) en ook bij de grote winkels zoals Old Navy, GAP, Macy's, Sears, Dillards kon ik met mijn pinpas betalen. Ik ben ook in een aantal winkels geweest (o.a. in Premium Outlets: waaronder Timberland ook geen kleine keten) waar ze de pinpas niet accepteerden. Hier kun je dan weer alleen met je cc of contact afrekenen.

Seaworld of Universal weet ik niet want daar ben ik afgelopen keren niet geweest.

Eric
25-08-07, 22:41
Beetje als mosterd na de maaltijd, maar ben vanmorgen net teruggekomen (uit de VS uiteraard).
Het beste is, zoals al aangegeven een mengeling van alle 3 de mogelijkheden:
Creditcard (liefst 2 verschillende) voor autohuur, hotels en bv. tickets voor de pretparken
Bankpas (let op maestrologo) of CC voor shoppen, de bankpas wordt heel langzamerhand toch steeds meer geaccepteerd in de winkels, maar niet altijd.
Contant geld of CC voor restaurants en kleine bedragen.
Tanken kan op alle 3 manieren, maar contant heeft het nadeel dat je vooraf moet aangeven én betalen hoeveel. Is lastig, hoewel CC soms ook lastig is i.v.m. niet werkende postcodevraag.
Eigenlijk kun je dus nog steeds niet zonder CC, maar bv. in de New Yorkse metro kun je de kaartjes tegenwoordig ook al met je bankpas kopen.
Heb overigens vaak een single fare ($ 2,00) vaak zat met een CC betaald......
Bij American Express (wel iets duurder, maar verreweg de beste service bij problemen) kun je online je aankopen bekijken, en ze hanteren een prima koers.
Eric
Eric

Mejel
27-08-07, 19:18
Ik had cash-geld bij en heb nog 1 keer extra gepind bij Walmart. In totaal 700 dollar cash in handen gehad. Dat was voor het eten, kleine boodschappen ed.
Met de pinpas heb ik 1 keer getankt en 1 keer betaald in Walmart. De rest ging met de CC. En ik moet zeggen, dat dat erg plezierig werkt in Amerika. Natuurlijk moet je jezelf aan een limiet stellen. Ik kan misschien niet zoveel uitgeven, maar dat weet ik ook. Dus na het 2e paar Nikes moest ik gewoon "nee" zeggen. Dat moet in Nederland ook, ik kan hier ook niet alles pinnen wat ik wil. de afrekening was erg plezierig, je kunt precies zien wat je waar gekocht hebt.

In Nedeland gebruik ik mijn CC bijna niet, maar op vakantie om hotels te boeken wel. En om via het internet te kunnen kopen. En dan is zo'n ding gewoon handig. Je betaalt op het einde van de maand je rekening, als krediet gebruikt bijna niemand hem in Nederland.
Ik ken ook iemand die door het kopen bij postorderbedrijven in de schulden is gekomen. Maar dat wil niet zeggen, dat ik daar niet meer kan kopen....

fwcassa
28-08-07, 02:51
In Florida kun je eigenlijk niet zonder Creditcard. Je hebt hem overal nodig als borg, zoals bij hotels en autohuur. Maar je hoeft hem natuurlijk niet echt te laten belasten: je kunt overal met geld betalen.

Fred

Saskia
24-11-07, 19:10
Hallo, Ik heb weer eens een vraag. Nu de dollar zo gunstig is op dit moment voel ik er veel voor om NU discovery te gaan boeken en dus te betalen met mijn creditcard. Heb je dan de koers van vandaag of word een gemiddelde over de hele maand genomen en zo een "maandkoers" berekend??( bestaat dit?, ik roep maar wat) Jullie zien dat ik alleen verstand heb van geld uitgeven en niet van de gevolgen daarvan;) ik heb al gezocht op de site van de rabobank maar kan het niet vinden.
Er zijn vast ervaringsdeskundigen hier aanwezig die me kunnen helpen:p

Groetjes Saskia

knaapje
24-11-07, 20:17
Hallo, Ik heb weer eens een vraag. Nu de dollar zo gunstig is op dit moment voel ik er veel voor om NU discovery te gaan boeken en dus te betalen met mijn creditcard. Heb je dan de koers van vandaag of word een gemiddelde over de hele maand genomen en zo een "maandkoers" berekend??( bestaat dit?, ik roep maar wat) Jullie zien dat ik alleen verstand heb van geld uitgeven en niet van de gevolgen daarvan;) ik heb al gezocht op de site van de rabobank maar kan het niet vinden.
Er zijn vast ervaringsdeskundigen hier aanwezig die me kunnen helpen:p

Groetjes Saskia

Koers kan per dag veranderen.
Het is meestal een soort gemiddelde koers van aan en verkoop van die dag met een opslag voor de kosten. Uiteindelijk heb je dus meestal een wat onvoordeliger koers dan die je op internet of in de kranten ziet.

Knaapje

mattrob
24-11-07, 22:46
Maar als je denkt dat de dollar nu goed is, is het dus verstandigst om het nu te boeken. Ik denk dat de dollar nog niet op zijn laagste punt is, maar ja, wie het weet mag het zeggen (en er veel geld aan verdienen).

Credit card afschrijving is de dagkoers, dus ongeveer wat je op internet ziet, met daarop kosten van 1 à 1,5% (afhankelijk van de aanbieder). Dus stel dat koers nu 1,50 is, dan is de afschrijving op je credit card ongeveer 1,48 à 1,47. Niet slecht lijkt me ;) !

bono
24-11-07, 22:55
Nou ik zou het wel weten nu.......boeken, boeken hoor.
Ik had geloof ik een koers van 1.36 of zoiets dacht ik??

Dus die koers van jou is best oké.

Gr. Monique

Saskia
25-11-07, 11:58
Maar als je denkt dat de dollar nu goed is, is het dus verstandigst om het nu te boeken. Ik denk dat de dollar nog niet op zijn laagste punt is, maar ja, wie het weet mag het zeggen (en er veel geld aan verdienen).

Credit card afschrijving is de dagkoers, dus ongeveer wat je op internet ziet, met daarop kosten van 1 à 1,5% (afhankelijk van de aanbieder). Dus stel dat koers nu 1,50 is, dan is de afschrijving op je credit card ongeveer 1,48 à 1,47. Niet slecht lijkt me ;) !

Dat denk ik ook, dus als straks de kids uit de buurt zijn ga ik het even regelen(zij weten van niets en dat willen we graag zou houden tot mei)

groetjes Saskia

Marjol
25-11-07, 12:45
Ik wacht nog even tot de kerstvakantie... wie weet gaat de dollar nog wat zakken.. :)

Op welke dag gaan jullie? Wij gaan definitief (nou ja, op dit moment dan ;)) op dinsdag 6 mei.

Saskia
25-11-07, 13:18
Ik wacht nog even tot de kerstvakantie... wie weet gaat de dollar nog wat zakken.. :)

Op welke dag gaan jullie? Wij gaan definitief (nou ja, op dit moment dan ;)) op dinsdag 6 mei.

Wij gaan donderdag 8 mei, dan hebben we nog 1 dag over voor last minute dingen en dan weer naar huis:-(

Denk jij dat de dollar nog heel veel gaat zakken? Discovery kost me nu 220 euro p.p met 2 weken bush,seaworld en aquatica. Daar ben ik wel tevreden mee:p het kan altijd minder, maar ik vraag me af of het echt nog heel veel geld gaat schelen. Het zal toch wel een keer ophouden? en anders helaas pindakaas, verkeerd gegokt.

Groetjes Saskia

mattrob
25-11-07, 13:53
Denk jij dat de dollar nog heel veel gaat zakken? Discovery kost me nu 220 euro p.p met 2 weken bush,seaworld en aquatica. Daar ben ik wel tevreden mee:p het kan altijd minder, maar ik vraag me af of het echt nog heel veel geld gaat schelen. Het zal toch wel een keer ophouden? en anders helaas pindakaas, verkeerd gegokt.

Groetjes Saskia


Ik denk echt dat we nog wel een stukje verder gaan, maximaal een procentje of 15 à 20 denk ik [-o< ... Dus tja, geen makkelijke keuze. Maar je hebt al een mooie prijs denk ik zo :D !

pascalbrouwers
25-11-07, 18:17
Wij gaan donderdag 8 mei, dan hebben we nog 1 dag over voor last minute dingen en dan weer naar huis:-(

Denk jij dat de dollar nog heel veel gaat zakken?
Groetjes Saskia

Betaal anders in twee keer.
Dc geeft je de mogelijkheid om het bedrag in twee keer te betalen.
Hebben wij ook gedaan.

Je hoeft er niets voor te doen, zij schrijven het bedrag van je rekening af...

Pascal

Marjol
25-11-07, 18:25
Ik betaal alles graag in &#233;&#233;n keer, dan ben ik er ook vanaf :)

Maar goed, ik wacht dus nog een weekje of vier af. Ik wil die grens van 1,50 overschreden zien worden... ;)

Saskia
25-11-07, 19:42
Ik denk echt dat we nog wel een stukje verder gaan, maximaal een procentje of 15 à 20 denk ik [-o< ... Dus tja, geen makkelijke keuze. Maar je hebt al een mooie prijs denk ik zo :D !

15 of 20%?????? Dan heb je het over nog 22 tot 30 cent ??? begrijp ik je goed of kan ik niet rekenen? 15% van 1,50= 22,5 cent, dus jij gelooft in 1,70 tot 1,80??? Dan heb ik dus echt veeeeeeeel te vroeg dollars gekocht toen hij op 1.40 stond](*,)](*,)](*,)

Heb je er echt verstand van????? of is het whisfull thinking?O:)

Groetjes Saskia

mattrob
25-11-07, 21:54
15 of 20%?????? Dan heb je het over nog 22 tot 30 cent ??? begrijp ik je goed of kan ik niet rekenen? 15% van 1,50= 22,5 cent, dus jij gelooft in 1,70 tot 1,80??? Dan heb ik dus echt veeeeeeeel te vroeg dollars gekocht toen hij op 1.40 stond](*,)](*,)](*,)

Heb je er echt verstand van????? of is het whisfull thinking?O:)

Groetjes Saskia

Ik heb er niet echt verstand van, maar zit wel in de financiële wereld en doe veel met Amerika. Dus ik lees er wel veel over en hoor er ook veel over. Maar ja, niemand die het weet hoor [-X ! En of het zo goed is als die 1,70 - 1,80 staat, dat weet ik ook niet, dus in die zin geen wishfull thinking. Alleen voor onze vakanties dan \\:D/ !

In ieder geval denk ik dat de kans groter is dat de dollar nog verder zakt, dan niet. Dus in die zin 'gok' ik er ook op :-k.

pascalbrouwers
25-11-07, 22:02
[-X ! En of het zo goed is als die 1,70 - 1,80 staat,
.
Het is niet te hopen dat hij nog veel verder zakt
Voor vakantie is dit geweldig, maar voor de rest........ :-k

Voor Amerika als export land is dit natuurlijk super maar voor ons europa, weet ik het zo net nog niet......


Pascal

Saskia
25-11-07, 22:55
Ik heb er niet echt verstand van, maar zit wel in de financiële wereld en doe veel met Amerika. Dus ik lees er wel veel over en hoor er ook veel over. Maar ja, niemand die het weet hoor [-X ! En of het zo goed is als die 1,70 - 1,80 staat, dat weet ik ook niet, dus in die zin geen wishfull thinking. Alleen voor onze vakanties dan \\:D/ !

In ieder geval denk ik dat de kans groter is dat de dollar nog verder zakt, dan niet. Dus in die zin 'gok' ik er ook op :-k.

Ok, ik ga het ook gokken en wacht nog even met boeken. Bedankt voor je uitleg en advies!

Groetjes Saskia

mattrob
26-11-07, 11:05
.
Het is niet te hopen dat hij nog veel verder zakt
Voor vakantie is dit geweldig, maar voor de rest........ :-k


Precies, dat bedoelde ik dus met mijn opmerking erna, dat het geen wishfull thinking was ...


.
Voor Amerika als export land is dit natuurlijk super maar voor ons europa,

Dat betwijfel ik ook hoor, of het voor Amerika nu zo super is ...

Yvet
26-11-07, 13:18
De verwachting is dat er de komende maand (ergens voor 2008) nog een keer een renteverlaging komt in Amerika en dan zou de dollar nog meer gaan zakken.
Wij zitten ook met devraag betalen of niet, in dit geval de Disneycruise maar wij hebben dus ook besloten om nog ff te wachten.
Maar wel de dollarkoers goed in de gaten te houden....

mattrob
26-11-07, 13:40
De verwachting is dat er de komende maand (ergens voor 2008 ) nog een keer een renteverlaging komt in Amerika en dan zou de dollar nog meer gaan zakken.


Dit toont het moeilijk van voorspellen maar weer eens aan: het feit dat het de 'verwachting' is, wil zeggen dat het al voor een groot deel in de koers verwerkt zit.



Wij zitten ook met devraag betalen of niet, in dit geval de Disneycruise maar wij hebben dus ook besloten om nog ff te wachten.


Inderdaad, wij ook. Voorschot al wel betaald, maar de rest nog niet ;)

Yvet
26-11-07, 14:52
Idd niets is 100% zeker (ja dat we doodgaan...) want als ik idd het echt kon voorspellen, nou dan was ik echt superdesuperrijk.

De cruise betalen en andere grotere uitgaven is idd iets om over na te denken.
Wrs wordt voor een deel het boeken van een villa vanuit nederland minder aantrekkelijk dan het in de dollar te gaan doen........

roanne
16-12-07, 16:42
Misschien een gekke vraag, maar heb het antwoord nog nergens kunnen vinden...Zit er veel verschil tussen de creditcards wat betreft de koers die ze hanteren? Weet alleen van de Visa dat ze de koers van GWK aanhouden maar wat de anderen aanhouden ben ik nog niet achter...

Weet iemand anders dit misschien wel?

alvast bedankt!

mattrob
17-12-07, 12:33
Misschien een gekke vraag, maar heb het antwoord nog nergens kunnen vinden...Zit er veel verschil tussen de creditcards wat betreft de koers die ze hanteren? Weet alleen van de Visa dat ze de koers van GWK aanhouden maar wat de anderen aanhouden ben ik nog niet achter...

Weet iemand anders dit misschien wel?

alvast bedankt!

Het zijn in principe interbancaire koersen (dus de koersen die je bv op FD.nl kan vinden, of andere sites) met een opslag van vaak 1% - 2% op de koers. Dat verschilt per credit card, soms is er ook nog een nominale opslag (bv EUR 0,50) per transactie.

mattrob
17-12-07, 12:34
Dit toont het moeilijk van voorspellen maar weer eens aan: het feit dat het de 'verwachting' is, wil zeggen dat het al voor een groot deel in de koers verwerkt zit.

En inderdaad, het bleek zo te zijn. Er kwam een rente-verlaging, maar minder dan verwacht ... Dus de dollar veerde op. En de dollar is momenteel nog verder aan het stijgen ..... :-& Goede voorspelling van mij ...

roanne
17-12-07, 18:25
Het zijn in principe interbancaire koersen (dus de koersen die je bv op FD.nl kan vinden, of andere sites) met een opslag van vaak 1% - 2% op de koers. Dat verschilt per credit card, soms is er ook nog een nominale opslag (bv EUR 0,50) per transactie.

zit er dan veel verschil tussen? of tewel: welke creditcard is het gunstigste wat betreft de dollarkoers?:-k

avkuppevelt
27-01-08, 23:37
Heb je voor gebruik van de Visa credit card de3 pincode nodig of volstaat een handtekening ?

a v kuppevelt

mafo
28-01-08, 08:03
Ik heb in de VS nog nergens de pincode voor betalingen te hoeven gebruiken. Als je wilt pinnen bij een ATM heb je hem uiteraard wel nodig, maar dat is een dure aangelegenheid met je creditkaart.
Vaak moet je bij benzine pompen wel je postcode intikken, maar dat gaat toch niet aangezien de opbouw van onze pincode anders is. Daarvoor moet je gewoon even naar binnen gaan om te betalen.

Mickey99
28-01-08, 08:39
Vaak moet je bij benzine pompen wel je postcode intikken, maar dat gaat toch niet aangezien de opbouw van onze pincode anders is. Daarvoor moet je gewoon even naar binnen gaan om te betalen.

Je kunt dan 90210 als postcode gebruiken. Die tip had ik gelezen op een ander forum en afgelopen december heb ik hem in New York ook zelf gebruikt. Werkte prima!

calypso
28-01-08, 09:04
Je kunt gewoon een postcode nemen die in de USA bestaat maakt niet uit welke.

Mickey99
28-01-08, 13:14
Je kunt gewoon een postcode nemen die in de USA bestaat maakt niet uit welke.

Dat klopt maar je weet meestal geen Amerikaanse postcode uit je hoofd (ik tenminste niet). Aangezien 90210 (van de serie van vroeger) makkelijk te onthouden is vond ik dit wel een goede tip. Doe ermee wat je wilt.

Yvet
28-01-08, 13:43
Heb je voor gebruik van de Visa credit card de3 pincode nodig of volstaat een handtekening ?
a v kuppevelt

Ja.
Vaak wordt in Amerika nog gewoon gewerkt met een handtekening.
Maar ik heb met enige regelmaat gehad afgelopen mei dat wij betaalden met de VISA en er om de pincode wordt gevraagd.
Dit systeem is vrij onbekend in Amerika nog en er wordt dan ook wel vaak raar opgekeken.

Het kan dus voorkomen dat er om je pin wordt gevraagd.
nb: Wij pinnen nooit geld met onze creditcard daar hebben we een pinpas voor, creditcard wordt alleen gebruikt voor betalingen.

calypso
29-01-08, 08:42
Dat klopt maar je weet meestal geen Amerikaanse postcode uit je hoofd (ik tenminste niet). Aangezien 90210 (van de serie van vroeger) makkelijk te onthouden is vond ik dit wel een goede tip. Doe ermee wat je wilt.
Zeg ook niet dat het geen goeie tip was zei alleen dat dit werkt met elke postcode, ik weet er genoeg maar dat zal wel komen omdat ik zelf voor die gasten werk. Zoals je zelf al zei doe ermee wat je wilt!!!!

brumpy
19-03-08, 13:59
Ik zit met een probleempje, ik heb wel een CC maar ik ben de code helemaal vergeten! Ik gebruik dat ding zo goed als nooit en vrijdag vertrek ik naar Florida.
Ik heb even gebeld met de juiste dienst en zij kunnen me wel een nieuwe code opsturen maar die geraakt hier dus niet voor ik weg ben :-(
In principe geen probleem zolang ik de code niet nodig heb?
Cash geld heb ik zowiezo mee en heb eveneens ook nog een gewone bank kaart waarvan ik de code wel ken :-) daarmee kan ik vermoedelijk geld mee uit de muur halen, maar de grote vraag is bij wagen huur, resteaurants, etc heb je daar dus je code van je CC nodig?

pascalbrouwers
19-03-08, 14:38
bij mijn weten is dit alleen voor europa.

Pascal

Teleton
19-03-08, 15:42
maar de grote vraag is bij wagen huur, resteaurants, etc heb je daar dus je code van je CC nodig?

In de afgelopen drie weken is er nooit naar gevraagd, ik denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken. Bij kleine bedragen hoef je zelfs tegenwoordig geen bon meer te tekenen. Scary things, credit cards. Wat mij betreft mogen ze de pincode hier zo invoeren....

bertvlug
19-03-08, 16:27
Beste Brumpy,

Heb ook nooit een pincode in te hoeven voeren bij betalingen, alleen legitimatie laten zien. Maak je dus geen zorgen en geniet van je vakantie :grin:

Groet,
Bert

rreedijk
19-03-08, 17:01
Dat is ook mijn ervaring, dat je geen code nodig hebt. Een handtekening en klaar.

Ta2 Gerrit
19-03-08, 17:06
In de US nog nooit, maar hier in NL al wel (was voor ons nieuw) o.a. bij vdValk Schiphol.
Had hem gelukkig net smorgens geactiveerd :-)

JKG
19-03-08, 22:25
Code niet nodig. Bij kleine bedragen gewoon pas er doorheen en klaar geloof ik (ik heb 'm niet zo vaak gebruikt bij het shoppen).. bij hoge bedragen (boven 100 dollar denk ik) wel een krabbeltje zetten. Met tanken gewoon creditcard in de gleuf en helemaal niets code of handtekening... best link dus inderdaad. Aan de andere kant, voor 'rare' dingen ben je verzekerd.

Dus die code heb ik niet nodig gehad.

BroWorld
19-03-08, 22:53
Sluit me voleedig aan bij de wijze woorden van de rest.

Ook ik heb nog nooit een code nodig gehad in de states, dus geen zorgen maken en gewoon lekker van je vakantie gaan genieten.

:-D

Tinkerbell
19-03-08, 22:59
Misschien de code toch stiekem ergens op een briefje noteren?:-D
We hebben drie verschillende CC en ik heb van alle drie de pincodes gehad.

Beter mee verlegen als om verlegen toch?

janrianinahendriks
19-03-08, 23:35
Hebben toevallig vorige week op kantoor van onze personeelsafdeling een mailtje ontvangen betr. dit onderwerp. Vooral bij betalingen in het buitenland blijkt men vaker de pincode ter verificatie in te moeten voeren. We hebben hier zelf geen ervaring mee, maar gaan voor de zekerheid toch voor ons vertrek naar Florida (27.04.08) de pincode maar even opzoeken in de papierberg op ons bureau! Want inderdaad, beter mee, dan om verlegen!

corrus
20-03-08, 01:32
Code niet nodig. Bij kleine bedragen gewoon pas er doorheen en klaar geloof ik (ik heb 'm niet zo vaak gebruikt bij het shoppen).. bij hoge bedragen (boven 100 dollar denk ik) wel een krabbeltje zetten. Met tanken gewoon creditcard in de gleuf en helemaal niets code of handtekening... best link dus inderdaad. Aan de andere kant, voor 'rare' dingen ben je verzekerd.

Dus die code heb ik niet nodig gehad.
Pinnen bij het tanken is voordeliger... :)

brumpy
20-03-08, 09:07
allemaal bedankt, was al bang dat ik mijn code ging nodig hebben voor de wagen of dergelijke

cant51
20-03-08, 09:44
Hallo Brumpy,

Wij hebben in Amerika nooit een pin-code nodig gehad, maar bewaar wel goed je bonnen die je moet tekenen voor grote bedragen, zodat je het thuis kunt controleren, wij hebben het een maal gehad dat een behoorlijk bedrag van een aankoop 2x werd afgeschreven, na een telefoontje naar Visia wilde ze een kopie van de getekende bon
hadden het bedrag binnen een week terug op onze rekening, maar daar hadden ze wel het bewijs voor nodig, veder nooit problemen gehad, en kregen zelfs een telefoontje op onze mobiel toen we iets hadden gekocht van boven toen nog duizend gulden of dat het juist was dat we dit hadden uitgegeven, was 15 minuten na de aankoop ! anders hadden ze de betaling direct geblokkeerd, dat vonden wij een geweldige service, dus gebruik je creditkaart maar bewaar de bonnen.

grtjes Toos

Michiel
20-03-08, 13:07
Ik heb ook twee weken geleden nog maar een nieuwe pin op de cc laten zetten, maar ik zal deze dus waarschijnlijk niet nodig hebben. Better be safe then sorry.

JKG
20-03-08, 22:25
Pinnen bij het tanken is voordeliger... :)

Bedankt voor de tip! Ga ik volgende keer gewoon pinnen. Al was het deze keer dat ik er 11 dagen was maar 30 euro tanken.... (kreeg al een volle tank mee). Echt een giller :-D

belinda680
21-03-08, 11:29
hallo je kan toch ook gewoon met je wereldpas pinnen??????

Michael66
21-03-08, 11:44
hallo je kan toch ook gewoon met je wereldpas pinnen??????Ja, dat kan, maar dat was hier niet de vraag.

Fred.intheusa
21-03-08, 23:41
Afgelopen jaar (Westkust VS) veelvuldig m'n Amex card gebruikt. In sommige gevallen (self-service benzinepompen en bij Walmart) moet je je ZIPCODE ingeven op de terminal. Dat is dus niet je PIN code of je eigen postcode maar een 5-cijferige code.
Ik heb zonder problemen overal de code 90210 (Beverly Hills ;-)) gebruikt.

Michael66
22-03-08, 11:45
Moderator Michael66:
Alle posts over tanken e.d. zijn verplaatst naar het topic over auto huren (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5619).

Teleton
22-07-08, 21:27
Ik heb toevallig van de week weer geld overgemaakt voor de vakantie.

Zo is dat!

enne...de truc met de ANWB-card en soortgenoten werkt echt alleen maar als je kredietwaardig genoeg bent. Tiel controleert iedere aanvraag[-o<.

Je hebt gelijk, het is handig om een reserve kaart bij je te hebben. Maar sinds pinnen eenvoudiger is geworden in de VS, hebben wij de (gratis tot je hem gebruikt) ANWB kaart niet meer en gaat de Wereldpas mee. Voor noodgevallen hebben wij ook altijd wat TC's bij ons.

Moderator: afgesplitst van Vraagje over boeking bij hotel zelf (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7067)

knaapje
23-07-08, 01:08
In Tiel is niet bekend welke cc's je hebt, alleen als je er achterstanden op hebt.

Knaapje

Michael66
23-07-08, 01:19
Nee, da's niet waar. In Tiel zijn al je CC's bekend. CC's zijn namelijk betaalmiddelen met een bestedingslimiet die niet direct verevend kunnen worden. Net als bijv. het contract voor je mobiele telefoon, waarop je zondermeer een enorm bedrag kunt verbellen. Eigenlijk alle soorten van "doorlopend krediet" zijn geregistreerd.

Soms kan dit bij het afsluiten van een hypotheek o.i.d. een drempel zijn voor de verstrekkers, ze weten namelijk niet of die kredieten je in de problemen gaan brengen, ze kunnen namelijk wel betalingsproblemen voor de hypotheek op gaan leveren.


Van de site van BKR:
Van de overeenkomstgegevens is bij ons bekend:

het geleende bedrag of het bedrag dat u maximaal mag besteden;

knaapje
23-07-08, 12:47
Nee, da's niet waar. In Tiel zijn al je CC's bekend. CC's zijn namelijk betaalmiddelen met een bestedingslimiet die niet direct verevend kunnen worden. Net als bijv. het contract voor je mobiele telefoon, waarop je zondermeer een enorm bedrag kunt verbellen. Eigenlijk alle soorten van "doorlopend krediet" zijn geregistreerd.

Soms kan dit bij het afsluiten van een hypotheek o.i.d. een drempel zijn voor de verstrekkers, ze weten namelijk niet of die kredieten je in de problemen gaan brengen, ze kunnen namelijk wel betalingsproblemen voor de hypotheek op gaan leveren.


Van de site van BKR:

Ik weet niet waar je deze kennis vandaan haalt, maar het is niet zo! Op hun site trekt de BKR de grote broek aan.
Ze beweren een hoop en daarom heb ik onlangs mijn gegevens bij de BKR eens opgevraagd. Kan iedereen van zichzelf doen met legitimatie bij iedere bank voor EUR 4,50. Je krijgt het dan binnen een paar dagen thuisgestuurd.
Ik heb een GSM abo, een hypotheek en 3 cc's.
Niet van bekend bij BKR. Ik heb ze toen gebeld.
"'Klopt meneer. Een abo van KPN werd niet geregisteerd. Overigens volgens zeggen van diverse andere aanbieders wel. Een hypotheek wordt alleen bij een zekere achterstand gemeld en cc's alleen bij achterstand."

Kwam er volgens de "voorlichter" na enig aandringen mijnerzijds dan ook op neer, dat als je je netjes gedraagt ze veel minder van je weten dan ze beweren.

Ik was ook zeer verbaasd over het antwoord.

Maar voor EUR 4,50 weet je het van jezelf.

Knaapje

Nikkie1974
23-07-08, 13:04
KPN meldt je inderdaad niet aan bij het BKR. Vodafone, T-mobile en Telfort doen dat wel. Een hypotheek wordt alleen maar gemeld als er meer dan 3 maanden achterstand is. Ik heb 2 creditcards, mijn Visa staat wel geregistreerd bij BKR omdat ik daar een kredietfaciliteit op heb en ik eventueel in termijnen op terug kan betalen. Mijn Mastercard van ABN AMRO staat niet geregistreerd omdat zij daar maandelijks van mijn rekening kunnen incasseren. Stel dat ik dit niet meer kan betalen....dan wordt de achterstand uiteraard wel bij BKR gemeld.

Corry
23-07-08, 15:49
Ook toevallig. Heb net onze KR gegevens ook opgevraagd(nog niet binnen). Wij willen de hypotheek oversluiten en hoewel we geen kredieten (meer) hebben is er volgens de hypotheekverstrekker een doorlopend krediet afgesloten in 1996. Wij hebben geen idee en het is vreemd genoeg bij de vorige hypotheken(2004 en 2006) ook niet boven komen drijven. Al met al wel lastig want nu moet ik er dus weer achteraan.

Teleton
23-07-08, 21:08
Kwam er volgens de "voorlichter" na enig aandringen mijnerzijds dan ook op neer, dat als je je netjes gedraagt ze veel minder van je weten dan ze beweren.Ik was ook zeer verbaasd over het antwoord.

Heel bijzonder en leerzaam.

De registratie staat immers volledig los van het betalingsgedrag. Uiteraard wordt slecht betalingsgedrag vervolgens wel vastgelegd. Dit is echter niet het primaire doel. Ik vraag me af, of de "voorlichter" wel namens zijn organisatie sprak#-o

Niet alle financiele instellingen zijn aangesloten bij het BKR. Op hun site vind je een overzicht van deze instellingen, het zijn er 224. Dit zou verklaren waarom jouw hypotheek niet geregistreerd staan. Kijk eens voor de aardigheid?


De creditcardorganisaties die aangesloten zijn bij BKR zijn:

American Express Service Europe Ltd., Amsterdam
Diners Club Benelux S.A., Amsterdam Zuidoost
International Card Services BV, Diemen
Laser Lafayette Services Nederland BV, Den Bosch
Paysquare BV, Utrecht
RBS (RD Europe) BV, Houten

Ik heb bij een van de grotere geldverstrekkers gewerkt. Iedere financieringsaanvraag liep via BKR. Natuurlijk is dat in hun eigen belang, maar het voorkomt ook dat mensen zich in de nesten werken. Het juiste percentage weet ik niet meer, maar een verbazend groot aantal aanvragen werd niet gehonoreerd.....:-&

knaapje
23-07-08, 21:40
Heel bijzonder en leerzaam.

..............Ik heb bij een van de grotere geldverstrekkers gewerkt. Iedere financieringsaanvraag liep via BKR. Natuurlijk is dat in hun eigen belang, maar het voorkomt ook dat mensen zich in de nesten werken. Het juiste percentage weet ik niet meer, maar een verbazend groot aantal aanvragen werd niet gehonoreerd.....:-&



"Mijn" hypotheekverstrekker is een groot-bank en staat er dus uiteraard bij.
Ik denk echter dat er een verschil is tussen: bij een fin.aanvraag bij de BKR informeren en vastleggen dat er een lening wordt verstrekt.
Ik denk, dat de BKR reactie dan toch meer slaat op eventueel bekende betalingsproblemen
De "voorlichter" was degene die ik bij de BKR als deskundig aan de lijn kreeg, ik mag er dan toch vanuit gaan dat hij wist waar hij het over had.

Maar nogmaals ik weet mijn financiele achtergronden en ik weet wat hiervan bij de BKR geregistreerd staat, n.l. niets en dit werd mij door de BKR bevestigd.
Verder weet ik het ook niet.....

Knaapje

Corry
30-07-08, 09:14
Heb inmiddels de BKR verklaringen binnen. Het Vodafone abo staat er inderdaad op maar die bij KPN niet. Onze creditcards die geen kredietfaciliteit hebben staan er niet op. Die worden alleen geregistreerd als je er een krediet op hebt(of achterstand). Dat betekent niet dat je het krediet gebruikt. Wij hebben er een waar wel krediet op zit maar dat gebruiken we dus niet.
Al met al worden ze bij het BKR dus wel bezig gehouden.:lol:

knaapje
30-07-08, 13:39
Sluit dus geheel aan bij de info, die ik ook gekregen heb.

Knaapje

lucas
31-08-08, 20:57
Hallo kan iemand mij mischien vertellen als je een limiet van 2500 euro op je creditcard hebt en je verblijft 3 of 4 weken in florida dat je dan zo door je geld bent.Bij sommige dingen zoals waterscooters moet je 500 borg betalen als je dan met 5 personen bent ben je al door je geld heen ook als je met een boot gaat vissen van 1000 dollar dan gaat je geld erg hard.Is het dan verstandig je limiet te verhogen .Wij hebben toen maar gewoon zoveel mogenlijk uit de muur gepind maar dat is niet echt de bedoeling.

knaapje
31-08-08, 21:22
Moet je dan 5 waterscooters huren en ben jij de enige van die 5 met een creditcard?
Ja, dan krijg je problemen met je limiet.
Dan misschien het beste om er een cc bij te nemen en de voor dit soort zaken te houden en je huidige cc voor gewone uitgaven.
Knaapje

Knaapje

Michael66
31-08-08, 21:44
Of je limiet tijdelijk verhogen. Of een bedrag op je CC overmaken.

Ik neem zelf altijd meer dan één CC mee. Het is al eens gebeurd dat er ééntje geblokkerd is vanwege een verdachte transactie, en toen was het erg prettig om terug te kunnen vallen op een tweede CC.

De borg op bijv. waterscooters zou trouwens meteen na beëindiging van de huur gedeblokkerd moeten worden. "Zou moeten worden".... want het gebeurt nog al te vaak dat ze dat even vergetenAls ze de borg doen met een ouderwetse papieren afdruk zonder een telefonische bevestiging, dan heb je helemaal geen probleem, die borg wordt dan niet op je CC geblokkeerd.

Ta2 Gerrit
31-08-08, 21:46
Maar de borg krijg je toch daarna direct terug ? Of ga je op het water nog mega inkopen doen :-)

Carlo
31-08-08, 21:46
mijn ervaring bij huren met borg die gedekt wordt door een creditcard is dat ze een afdruk van je creditcard maken, dat je die tekent en dat ze je die teruggeven als je het gehuurde onbeschadigd terugbrengt. Het ging hierbij om fietsen dus weet niet of dat overal voor geldt.....

Michael66
31-08-08, 21:50
Bij veel verhuurders (o.a. alle autoverhuurders in de VS) is die papieren afdruk inmiddels vervangen door een digitale "afdruk", waarmee direct een bedrag wordt geblokkeerd op je CC. Kleinere (lokale) verhuurders maken echter nog wel gebruik van de papieren afdruk, aangezien dat wat goedkoper is. Een Borg-transactie bij het CC-bedrijf kost nl. ook wat.

lucas
31-08-08, 22:23
Ja ik was 3 weken in florida waarvan 1 week keys samen met mijn dochter en vriend en man natuurlijk hun hebben geen creditcard dus sta ik borg voor hun .Op het moment dat je al met een boottocht van 1000 dollar mee bent geweest en de nodige dingen al hebt gekocht moet je de borg dus op dat moment wel op je CChebben staan.Het is dus verstandig om er nog een aan te schaffen aangezien we meestal voor 3 weken gaan.Trouwens we mochten er wel mee in het rood want bij thuiskomst bleek er 2700 euro afgeschreven te zijn terwijl wij een limiet van 2500 euro hebben.Nou hadden we de laaste dagen van de vakantie wel problemen met de creditcard dus hebben we voor de rest uit de muur gepind.Ja je moet wat toch.Ik ga er zeker een op mijn naam aanvragen altijd makkelijk,want storten van je gewone rekening naar je CC rekening zal moeilijk gaan want dat is dezelfde rekening dus dat gaat denk ik niet.

Nikkie1974
31-08-08, 22:27
storten van je gewone rekening naar je CC rekening zal moeilijk gaan want dat is dezelfde rekening dus dat gaat denk ik niet.

Je moet even bij je bank informeren of je geld over kunt maken naar je CC rekening. Bij ABN AMRO is dit in ieder geval wel mogelijk. Je hebt zo meer bestedingsruimte, én je normale limiet plus het bedrag wat je extra gestort hebt. Maar een tweede CC kan zeker geen kwaad. Ik heb ook altijd een reserve bij me.

lucas
31-08-08, 22:45
Ik heb ABN AMRO dus dat ga ik zeker navragen morgen want eind september ga ik weer dan heb ik weer een probleem.Bedankt voor de info.

Sunshine State
01-09-08, 10:41
Ik ga er zeker een op mijn naam aanvragen altijd makkelijk,want storten van je gewone rekening naar je CC rekening zal moeilijk gaan want dat is dezelfde rekening dus dat gaat denk ik niet.

Je cc heeft toch gewoon rekening nr.
Je moet gewoon op van je prive rekening op je CC card kunnen storten.
Hoe kun je de CC anders weer aanvullen :-$.

SjonnieM
01-09-08, 18:38
Misschien was je al op de hoogte, maar ik wist het nog niet totdat een kennis me waarschuwde. Als je een cc hebt maar 'm niet vaak gebruikt en opeens in het buitenland stevig aan het shoppen slaat wil Visa je kaart nog wel eens blokkeren. Ik had Visa/ICS gebeld en zij gaven toe dit ter bescherming van de klant te doen, dus had ik meteen de vakantie-periode doorgegeven. :)

SpaceAce
01-09-08, 18:58
Je cc heeft toch gewoon rekening nr.
Je moet gewoon op van je prive rekening op je CC card kunnen storten.
Hoe kun je de CC anders weer aanvullen :-$.

Dat ligt er maar net aan. Wij hebben maar één priverekening (een 'en/of-rekening') en daar hebben we beide onze cc's aan gekoppeld. Als het goed is, staat er dus ook genoeg op, want immers komen daar onze beide salarissen op (maar gaan er ook weer de vaste lasten af en een gedeelte gaat naar de spaarrekening).

Michael66
01-09-08, 19:04
Hmmmm, Linda, het is dan net alsof je twee CC's hebt, maar als de ene geblokkeerd word, dan ook meteen de andere. Het betreft dan nl. een hoofdkaart en een zogenaamde partnerkaart, en als er geblokkeerd wordt dan doen ze dat voor allebei.

Als je veel naar landen gaat waar CC veelvuldig als betaalmiddel wordt gebruikt, dan is het erg handig om zo snel mogelijk een CC te verkrijgen met een hoge bestedingslimiet (bijv. Visa Goldcard via ICS) of zonder limiet (AMEX). Dat biedt dan een grote zekerheid dat ALS er iets gebeurt je in ieder geval snel over voldoende middelen kunt beschikken.

SpaceAce
01-09-08, 19:19
@ Michael, daar hebben we eigenlijk nooit problemen mee gehad. Martijns card is al wel eens ooit geblokkeerd geweest, maar kon toen de mijne gewoon nog gebruiken. We hebben toen wel de Rabo gebeld en Martijn heeft toen ter plaatse via de fax een kopie van z'n ID-bewijs moeten versturen om het zo weer te kunnen deblokkeren.

Maar nogmaals, mijn cc deed het toen gewoon nog...

Overigens,

Als je veel naar landen gaat waar CC veelvuldig als betaalmiddel wordt gebruikt, dan is het erg handig om zo snel mogelijk een CC te verkrijgen met een hoge bestedingslimiet (bijv. Visa Goldcard via ICS)

Wij verhogen het limiet voor ons beide cc altijd tijdelijk van 2500 euro naar 3500 euro. Samen 'mogen' we dan dus voor 7000 euro besteden. Niet dat we dat doen (dat halen we zelfs niet eens...)

lucas
01-09-08, 19:54
Die hoeft niet aangevult te worden ,gaat van de zelfde rekening af als mijn gewone bankrekening die zijn het zelfde Wel moet ik zorgen voor genoeg saldo op mijn priverekening omdat het daar vanaf geschreven wordt,tenminste niet hoger dan 2500 euro.

Marcelg
01-09-08, 21:18
Voor een jetski doen wij een authorisatie, dit is electronisch dat bedrag staat dan vast normaal gesproken voor 24 uur en kun je dan dus niet over beschikken.

De kaarten die direct vast hangen aan je bankrekening en waar je dus maximaal kunt beschikken over het bedrag dat er op staat noemen ze hier een debit card.
Bijna hetzelfde als een credit card tot dat je te maken hebt met fraude, dat kan behoorlijk lang duren voor dat je geld terug is, met een credit card zul je dat niet hebben dat je eigen geld er in betrokken raakt.

Een echte credit card heeft een credit limit(behalve amex) die vast staat, hangt niet vast aan je bank rekening of id.
Hier hangt de limit af van je persoonlijke credit score.
Hoe je die af betaald moet jezelf weten.
Veel mensen raken hier mee in de problemen want ze berekenen hun inkomen al voordat ze er voor gewerkt hebben en dat kan dus wel eens goed mis gaan.(ziek, ontslag, orkaan, bedrijf dicht etc etc.)

FrankS
01-09-08, 23:25
Er zijn diverse limieten op een cc; niet alleen je krediet-limiet, maar ook een maximale dagopname en/of een maximale periode-opname. Het is goed om v&#243;&#243;r je op vakantie gaat te informeren bij je bank welke limieten voor jouw card gelden. Vooraf geld bijstorten ("in de plus staan") kan bijvoorbeeld w&#233;l van invloed zijn op je krediet-limiet, maar hoeft niet te betekenen dat je maximale periode-limiet ook verhoogd wordt. Je kunt dan de vreemde situatie krijgen dat je genoeg saldo hebt, maar er geen gebruik van kan maken.

Als er een electronische autorisatie op je cc zit (bijvoorbeeld als borg), dan wordt die heel vaak niet goed vrij gegeven, o.a. als gevolg van koersverschillen tussen autorisatiemoment en vrijgavemoment. Deze autorisatie blijft dan ten laste van &#233;&#233;n of meer van je limieten staan, waardoor je er ineens achter kunt komen dat je cc "niets meer doet".

T.a.v. fraude: bij mij is een paar jaar geleden ruim 11.000 euro opgenomen met mijn cc, in Itali&#235;, terwijl ik gewoon in NL was. Ik heb het geld uiteindelijk (na ca. 2 maanden) wel vergoed gekregen, maar in de tussentijd kun je vrij weinig doen met die cc.

lucas
01-09-08, 23:59
Over fraude gesproken In mei dit jaar ging ik naar de keys en kocht een haaientand van 160 dollar 105 euro en betaalde met CC.Volgens die vrouw ik hou het netjes haalde zij de CC door het apparaat maar was mislukt.Wij hebben toen 160 dollar contand betaald maar bij thuiskomst bleek dat ie ook via CC te zijn afgeschreven dus duur tandje voor 320 dollar.We hebben met de ABN AMRO gebeld en die hadden gezegt contact met het bedrijf op te nemen ,maar die beweerde dat het afgeschreven was met de CC ja dat wist ik ook wel hij zij dat als ik contant had betaald er dan 160 dollar te veel in de kassa moest overblijven.Ja die leuke vrouw heeft dat geld gewoon in haar zak gestopt.We zijn er nog steeds mee bezig het geld terug te krijgen hebben er ook een bewijs van maar het kan wel 4 maanden duren eer je je geld terug kan krijgen als je het ooit terug krijgt.Hun ja is jou nee en trek je waarschijnlijk aan het kortste eind.

knaapje
02-09-08, 00:11
Let op: Er komt altijd een bonnetje uit de printer, ook als de transactie geweigerd of mislukt is.
Vragen en goed bewaren.
Heb je je notebook bij je, kijk gewoon (iedere) 's avonds via cc online wat er op je cc gebeurd is die dag. Je bent er dan wellicht nog in de buurt om actie te ondernemen.

Knaapje

Marcelg
02-09-08, 05:41
Zoals Knaapje aangeeft, er komt een bonnetje uit, als je daar een handtekening op hebt gezet was er dus niets mis mee.
Nu heb jij dat dus waarschijnlijk niet gedaan en met cash betaald.

Normaal gesproken is dit dus een ongemachtigde transactie en moet heel eenvoudig zijn te stoppen door de credit card maatschappij te bellen, visa, MC of amex en dit door te geven.

Nu komt het, hangt jouw kaart aan je bankrekening, dan is het ineens een debit card en moet je door je bank alles zien terug te krijgen, in ieder geval als ze niet je handtekening voor een transactie hebben dan kan dat geld gewoon terug getrokken worden.

Aan de andere kant moet je ook bedrijven respecteren die je credit card over de telefoon accepteren als je iets snel nodig hebt, zei kunnen niets doen als een betaling gestopt word terwijl ze wel iets geleverd of verzorgt hebben.
Dit gebeurt ook genoeg.


Ohhhhhhh, ik lees nog even terug, ABN moet voor jouw een stop payment invoeren met als reden ongeauthoriseerde transactie, hier kunnen kosten aan verbonden zijn.

Sunshine State
02-09-08, 09:38
Over fraude gesproken In mei dit jaar ging ik naar de keys en kocht een haaientand van 160 dollar 105 euro en betaalde met CC.Volgens die vrouw ik hou het netjes haalde zij de CC door het apparaat maar was mislukt.Wij hebben toen 160 dollar contand betaald maar bij thuiskomst bleek dat ie ook via CC te zijn afgeschreven dus duur tandje voor 320 dollar.We hebben met de ABN AMRO gebeld en die hadden gezegt contact met het bedrijf op te nemen ,maar die beweerde dat het afgeschreven was met de CC ja dat wist ik ook wel hij zij dat als ik contant had betaald er dan 160 dollar te veel in de kassa moest overblijven.Ja die leuke vrouw heeft dat geld gewoon in haar zak gestopt.We zijn er nog steeds mee bezig het geld terug te krijgen hebben er ook een bewijs van maar het kan wel 4 maanden duren eer je je geld terug kan krijgen als je het ooit terug krijgt.Hun ja is jou nee en trek je waarschijnlijk aan het kortste eind.


Dat vind ik knap lullig als je dat overkomt.
Kun je deze niet direct aanmelden als betwiste transactie ?
De CC maatschappij zal je het voordeel geven vermoed ik....

Yvet
02-09-08, 12:09
Dat krijg je er van als je een haaientand koopt.................

Tja lullig maar idd je krijgt altijd een bonnetje en zonder bonnetje moet je dus ook nooit weggaan.
Wel ook even het bonnetje lezen.....

Dat heb ik ooit niet gedfaan, artikel terug gebracht en ipv terug gestort bedrag op cc ineens 2x afgeschreven..... stom eigen schuld had het bonnetje moeten lezen en dan had ik er ter plekke iets aan kunnen doen.