PDA

Bekijk Volledige Versie : Creditcard



Pagina's : 1 2 3 [4]

VinMor
27-11-12, 08:19
Ik moet zeggen dat ik laatste 2x meer gewoon met mijn debitcard heb betaal ipv creditcard. Gewoon omdat het, na vergelijke, gewoon net zo duur was om dingen te kopen en de extra kosten minimaal waren.

Verder kan je ook gewoon bij Alamo 200euro cash borg betalen, dan heb je geen CC nodig!

Teleton
27-11-12, 09:08
Verder kan je ook gewoon bij Alamo 200euro cash borg betalen, dan heb je geen CC nodig! Eigenlijk hoort dit in het topic over de autohuur maar vooruit. Zo simpel als je het hier stelt, is het niet. Alles kan, maar er zijn wel voorwaarden verbonden aan een cash deposit. Wie hier beslist gebruik van wil maken, wordt geadviseerd de afspraken vooraf schriftelijk vast te leggen. In de overeenkomst die je met de broker aangaat, staat immers over het algemeen aangegeven dat een creditcard voor de borg verplicht is. Aan de balie 'even' regelen dat je cash deposit betaalt, wordt ontraden

Customers must meet Alamo's requirements for renting a vehicle without a credit card.

Only Economy through full-size vehicles can be rented with cash.

No Additional Drivers are allowed on Cash Rentals.

All cash rentals, including prepayments, vouchers, and the like will require
a deposit of $300 per rental, in addition to the pre-calculated rental charges.

When the rental vehicle is returned in accordance with the rental terms and
conditions, the cash deposit will be refunded upon return of the vehicle, and in
some instances, the refund will be mailed to the customer following the return
of the rental vehicle.

Please see below for requirements:


A valid driver's license
At least 25 years of age, or for select corporate contracts and
international tour accounts, the minimum age is 21(please see Age Requirements) (http://www.floridaforum.nl/itemDetails.do?HelpItemID=AGE)
for details.
Phone Bill or Utility bill in the renter's name that is not a cellular phone
bill and can be verified through directory assistance, or a recent monthly
statement that does not show past due status.
The address on bill must match address in renter's profile.
A return ticket from an airline, cruise or train
Verifiable phone number in the name of the renter
Verifiable employment
Ability to make a cash deposit in addition to the cost of the rental
A valid Passport
Advance reservation required for International Residents. Reservation
through Alamo-recognized international source of business is required, no direct
reservations or walkups permitted.

Michael66
19-03-13, 10:12
Heb je nog geen Creditcard?
Of wil je eens vergelijken of de kosten en voorwaarden van je creditcard wel de gunstigste zijn voor jou?

Kijk eens op de website waar je zo'n 50 creditcards kunt vergelijken: http://www.creditcard-vergelijk.nl/
Zeer overzichtelijk vind ik het.
En ook de prepaid creditcards staan erbij.

Een prepaid CC voor online gebruik die ik niet kende en wel erg gunstig vind is de 3V, die je eenmalig (voor 4 jaar) €10 kost en een relatief lage koersopslag kent (1.75%):
De 3V Visa Prepaid Card is 4 jaar geldig en zeer handig is gebruik. U kunt via een app zien wat uw saldo is op de debitcard en tevens uw transacties bekijken.Voor gebruik in bijv. Florida lijkt me de prepaid kaart van Moneybookers wel gunstig: kost €10 per jaar en heeft 2,49% koersopslag.
De Moneybookers Prepaid Mastercard is te gebruiken voor al uw aankopen. Doordat er gebruik wordt gemaakt Mastercard netwerk kunt u hem overal online en wereldwijd gebruiken voor bijvoorbeeld het huren van een auto of het boeken van een hotel kamer.

corrus
19-03-13, 11:02
Echter Car-Rental companies accepteren géén Pre-paid credit cards voor de borg voor de autohuur.

Frans45
19-03-13, 11:31
Corrus,
Spreek je uit ervaring?
Ik doe dit al 2 jaar met mijn monney bookers kaart en totaal geen probleem.
Ook bestellingen bij Walmart met deze kaart gedaan en wordt ook geaccepteerd terwijl met een normale cc geen bestellingen gedaan kunnen worden.
Indien jij andere ervaringen hebt hoor ik dat graag

Mattie
19-03-13, 12:31
Het lijkt me dat het gewoon moet werken, hoe weten ze van te voren of het een pre paid kaart is? Als er maar voldoende saldo op staat ;)

sunnyrojo
19-03-13, 13:07
heeft iemand ervaring met betalingen die je met de creditcard kan doen via Xoom , staat op de site bij Walmart?

corrus
19-03-13, 13:41
Corrus,Spreek je uit ervaring?
Ik heb met Alamo een gesprek gehad waarin zij zeggen dat ze de Pre-Paid Credit Card niet accepteren als borg.
Het spijtige is alleen dat er soms nog wel eens eentje doorheen slipt, maar standaard accepteren zij het niet.

Frans45
19-03-13, 14:24
Beste Corrus,

Zojuist met Alamo Nederland gebeld en zij bevestigen Uw verhaal niet.

Resume van mijn bevindingen:

1) In maart 2012 in Miami met de DB kaart een auto opgehaald bij Alamo
2) In april 2012 in Las Vegas met de DB kaart een auto opgehaald bij Alamo
3) In september In Orlando (MCO) met de DB kaart een auto opgehaald bij Alamo.

Hoe bedoelt U, dat het het soms wel eens voorkomt.

Ik ga het nogmaals per E-mail navragen voor een bevestiging.

Andere voordeel met de Monneybookers DB kaart is:

Bij Walmart accepteren zij deze kaart voor bestellingen vanuit Nederland op hun Site To Store
Ook mijn jaarkaart voor Seaworld met deze kaart vanuit Nederland besteld wat met een gewone Nederlandse CC kaart niet mogelijk is.

Frans45
19-03-13, 15:06
Debit Card PolicyDebit/check cards are considered to be any non-credit card bearing the VISA, MasterCard or Discover Card logo. Any other non-credit card without one of these logos is not accepted. Please review the following guidelines:

· For pick-ups in the United States, without proof of round-trip ticket, debit or check cards are accepted only when returning the vehicle. A credit card in the name of the renter must be presented at the time of pick-up.

· Puerto Rico, a credit card in the name of the renter must be presented at the time of pick-up. Debit/check cards are accepted only for payment at time of return.

Ta2 Gerrit
19-03-13, 16:26
Ik doe dit al 2 jaar met mijn monney bookers kaart en totaal geen probleem.
Ook bestellingen bij Walmart met deze kaart gedaan en wordt ook geaccepteerd terwijl met een normale cc geen bestellingen gedaan kunnen worden.

Kijk, en dat was nou het antwoord waar ik, en anderen, op zaten te wachten in een ander CC/online bestellingen topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?12635-Online-bestelling-af-laten-leveren-in-villa-hotel/page3) :D

Deze kaart ken ik al een tijdje (nog uit de tijd dat hij niet nodig was bij Walmart :)), maar had hem nog niet in verband gebracht met bestellingen bij Walmart, en dat terwijl ik toch wel vaker prepaid CC's (Visa) gebruikt heb, o.a. voor internetaccounts. Weer wat geleerd, waarvoor dank.

Frans45
19-03-13, 16:59
Sorry Gerrit,

Ik had je dat al 2 weken geleden willen vertellen maar was het totaal vergeten.
21 april moet ik weer opnieuw een bestelling maken zodat ik dat de 29april op kan halen in Clermont op de 27 tegenover Highgrove. Zelf zitten wij op Orange tree voor 3 weken

cindy74
16-05-13, 05:15
Dat was bij ons alleen in de abercrombie en hollister winkels . Ik neem altijd de dollar .

hannie
16-05-13, 07:56
Ik neem ook de dollar. Heb het idee als ik euro kies dat ik dan een slechtere koers krijg.
Weet niet of dat idee ergens op gebaseerd is hoor:D

Ebelix
16-05-13, 07:58
De wisselkoers van dollar naar euro is niet erg gunstig ten opzichte van de koers die je bij de bank betaald. Als je toch in euros wilt betalen vraag dan op voorhand om de wisselkoers.

cloggie68
16-05-13, 09:13
Deze vraag kwam bij mij op de cc als ik wilde betalen ook een paar keer voorbij... ik weet nooit wat ik moet kiezen??? Als je $$ kiest, krijg je dan niet ook nog een extra fee? Ik zal zelf eens op mijn afschrift kijken.

moonlight91
16-05-13, 10:01
ik heb het toevallig deze vakantie voor het eerst gehad bij tommy hillfinger
ik heb voor dollars gekozen ...waarom geen idee
had er een beter gevoel over ivm wisselkoers
je betaald perslot van rekening in Amerika, naar mijn idee zou het ongunstig zijn met euros
maar of dat ook zo is...

oma van tijn
16-05-13, 10:10
ik weet wel zeker dat het ongunstiger is. Dus lekker betalen in Dollars.

knaapje
16-05-13, 10:55
...................Als je toch in euros wilt betalen vraag dan op voorhand om de wisselkoers. Ik vraag me af of je dat gelijk 100% kan zien. Je zal dan toch de betaling op het scherm en in $$ en in Euro's moeten zien en dan narekenen. Nog afgezien van evt. latere koerscorrecties door de cc-mij en kosten. Als je over honderden $$ praat misschien de moeite, voor de gemiddelde betaling van hooguit een paar tientjes zullen ze bij de kassa niet blij zijn met jou en je rekenmachientje.:)

rolandino
16-05-13, 11:33
Hier bestaat al een topic over: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?931-Betalen-in-Florida&p=184351&viewfull=1#post184351

Altijd betalen in het lokale valuta, de wisselkoers die een winkel hanteert is niet gunstig. Koen benoemd daar zelfs dat een winkel bijna 10% extra paktop deze "service".

VinMor
16-05-13, 12:34
Totaal niet interessant om in Euro's te betalen met je CC in Amerika.
Heb bij mijn Guess aakopen gecontroleerd, want hier kon het, of het goedkoper of duurder zou uitkomen.

Mijn bevindingen zijn dat je op een bedrag van $90, bijna 8€ meer betaald als je in Euro's zal betalen!

patgooss
16-05-13, 14:10
Helemaal mee eens. De prijs in Euro's staat er bij en is daarna goed te vergelijken met het afschrift van de CC. Dollars kiezen is een directe besparing!

mwest
16-05-13, 18:42
Ik had het dit keer bij Ralph Lauren, de jongen die me hielp adviseerde om voor dollars te kiezen.

Chrissie en Pleun
16-05-13, 19:28
Ik heb deze vraag ook gekregen bij Tommy Hilfiger. Gekozen voor dollars. Koers is gunstiger. Betalen in Euro's doe ik in Nederland wel weer.

Tini
16-05-13, 19:35
Vorig jaar zag ik het alleen bij Loft maar dit jaar kon je in meerdere winkels in euro's betalen. Soms keken ze me wel vreemd aan als ik toch gewoon voor de dollar koos. Was trouwens gewaarschuwd door dat andere topic op dit forum. Daarom wist ik dat dollar voordeliger is.

Michael66
19-12-13, 18:19
Heb je bij Target betaald mey credit- of debit(pinpas)card in de periode van 27-11 tot 15-12-2013
Dan kan het zijn dat je gegevens "gelekt" zijn. Houd in ieder geval je betalingen in de gaten!
What to do if you think your credit or debit card info might have been breached at Target

Target announced this morning that information on millions of credit and debit card accounts may have been leaked in a data breach that happened just as the holiday shopping season shifted into high gear. The chain said accounts of customers who made purchases by swiping their cards at terminals in its U.S. stores from Nov. 27 to Dec. 15 may have been exposed. The stolen data includes customer names, credit and debit card numbers, card expiration dates and the three-digit security codes located on the cards' backs.

The breach affected all cards, including Target store brand cards and major card brands such as Visa and MasterCard.
If you've shopped at Target this holiday season, here are some things you can do to find out if your credit or debit card was affected by the security breach:

• You should always check your credit card and bank account statement for suspicious or unauthorized purchases. But you shouldn't wait for your next statement. Get to know your bank's website, where records of transactions will be updated daily. If that's not an option, call the number on the back of your credit card to find out the most recent transactions. Don't just look for large charges. Hackers often charge a few cents to find out if an account is usable.

• Call your credit card company, your bank and Target. Credit card companies typically offer fraud monitoring services for free, and customers aren't on the hook for fraudulent charges. Target has set up a toll-free line to field calls relating to the breach: 1-866-852-8680. Keep in mind it might be busy. Target customers have indicated that they have had difficulty accessing their accounts on the company's website today.

• Your bank likely offers email and text message alerts that you can set up on their website so they can notify you every time there's an Internet purchase, international purchase or a charge over a certain amount. Some financial institutions will also alert you when your balance reaches a certain limit. Visit your bank's site and see what you need to do to receive these alerts.

• Replace your credit card and change your PIN, if your account has been compromised.

• Contact the Federal Trade Commission or local law enforcement to report incidents of identity theft or to learn about protecting yourself from identity theft. Go to consumer.gov/idtheft, or call the FTC toll-free at 1-877-438-4338 — or write to Federal Trade Commission, Consumer Response Center, 600 Pennsylvania Ave., NW, Washington, DC 20580.http://www.tampabay.com/news/business/retail/how-to-find-out-if-your-credit-or-debit-card-was-breached-at-target/2157767

calypso
03-05-14, 09:44
vroeg me af of er mensen zijn die nu in Florida zijn en met credit card betalen problemen ondervinden.
Een collega van mij is juist terug uit de USA en die vertelde mij dat beiden credit cards van hem niet geaccepteerd werden en dat zelfs de bank hiervan op de hoogte was.
Naar het schijnt zijn de voorwaarde veranderd en neemt men de pin code die op de CC staat niet aan. dit zou volgens zijn bank nog tot oktober volgend jaar dus 2015 zo zijn.

Zelf heb ik er nog niks van gehoord en ga dus navraag doen hierover maar was benieuwd of degene die er nu zijn hier al iets van gemerkt hebben?

Usatraveler
03-05-14, 10:18
Om welke credit kaarten ging het? Was het enkel bij betaling met de credit card of ook bij het opnemen van geld via een atm? Nederlandse credit kaart of Belgische? Ik vertrek over 14 dagen naar Florida en mijn bank heeft hier toch niets van gemeld.

Ruud2004
03-05-14, 13:58
Familie van mij is op het moment in Florida en die laten hun creditcards behoorlijk wapperen. Hebben dus nergens last van. (ING en VSA Worldcard)

Bieg
03-05-14, 17:28
Ook hier geen probleem hoor! Wij melden wel altijd even bij de Visa dat we in Amerika zitten, helpt altijd!

Bosevents
03-05-14, 18:38
Wij kregen donderdag te horen dat Walmart een nieuw systeem hanteert. Zij hebben een bepaalde fraude gehad en daardoor de regels aangepast tot 50 dollar met je handtekening en boven de 50 met je pincode als je CC een datachip heeft. (je weet wel dat vierkantje op de voorkant van je CC)

We konden gelukkig nog aan de ATM geld halen want ik had de juiste pincode niet bij me :)

hannie
03-05-14, 19:48
Wij zijn net terug en hebben ook bovenstaande bij Walmart ervaren. Ik had gelukkig wel mijn pincode van de CC bij me. Op dat moment deed mn debitcard het niet bij Walmart. Heb het helaas niet nog een keer kunnen proberen bij Walmart of dat vd debitcard een eenmalig iets was. De week ervoor kon ik nl wel met de debitcard betalen. Misschien kan iemand ff de proef op de som nemen met de debitcard bij de Walmart?

PENPE
03-05-14, 20:16
Wij hebben in de periode van 2 april t/m 24 april j.l. regelmatig met debitcard betaald bij o.a. Walmart, Publix en diverse gasstations en hebben geen problemen ondervonden ;)

Bosevents
03-05-14, 20:29
Bij de publix in championsgate de hele vakantie geen probleem gehad in tampa wel

calypso
04-05-14, 07:20
Om welke credit kaarten ging het? Was het enkel bij betaling met de credit card of ook bij het opnemen van geld via een atm? Nederlandse credit kaart of Belgische? Ik vertrek over 14 dagen naar Florida en mijn bank heeft hier toch niets van gemeld.
Het waren Nederlandse Credit kaarten van Visa en Master. ging zich voornamelijkobver betalen ermee dus iet cash geld opnemen.

Revos
04-05-14, 09:16
Afgelopen week bleek mijn credit card te zijn geskimmd. Toeval of niet maar via ING kreeg ik te horen dat Wallmart de betaling heeft tegen gehouden (gelukkig!) vanwege hun vernieuwde betaalrichtlijnen. Andere betalingen blijken wel gedaan te zijn. Gelukkig is het beperkt gebleven en is het verzekerd door ING.
Waarschijnlijk is het skimmen gebeurd bij de voorbereiding op onze Floridareis komende zomer. Ik had de EU beperking er al afgehaald.

ietie
04-05-14, 16:12
Op een cc zit tot geen eu beperking alleen op een debit kaart.

knaapje
04-05-14, 19:11
Dat klopt, toch is het handig om aan de verstrekker (bijv ICS) te laten weten wanneer je ongeveer waar zit. Ze kunnen dan een betere check uitvoeren op ongeoorloofd gebruik.
Als je nooit in de USA betaalt met je cc en plotseling wordt er wel betaald kan er een, onterechte, blokkering volgen en zit je tijdelijk met de problemen.

Ik heb het een paar jaar geleden nagevraagd bij ICS (zal nog wel ergens hierboven staan) en op hun advies laat ik ieder jaar weten wanneer en waar in de USA mogelijk kan betalen met mijn cc's.

De controle werkt echt. Ik had hier in Nl met mijn cc betaald en dezelfde dag werd er in de USA met mijn card "betaald". Ik kreeg gelijk een SMS'je van ze of ik contact met ze wou opnemen. Het bleek dat Dollarcar rental een check op mijn card had uitgevoerd i.v.m. een reservering van een huurauto. Dus gelukkig loos alarm.

MrNickert
04-05-14, 20:10
Dien je dit telefonisch te doen of via de mail?

Revos
04-05-14, 21:17
Omdat mijn CC al eerder is geskimmd vind ik het veiliger dat ING een EU beperking aan de kaart geeft. Ik dacht ook dat het standaard was, zie hier tekst ING.

Op reis buiten Europa?
U kunt (tot 24 uur voor vertrek) voor de periode van uw vakantie de tijdelijke instelling ‘Wereld’ aanvragen. Uw aanvraag wordt 24 uur voor uw vertrek verwerkt. Vanaf dat moment kunt u met uw Betaalpas wereldwijd betalen en geld opnemen. Na uw reis wordt uw pas weer automatisch op ‘Europa’ gezet.

Esther2013
04-05-14, 21:27
Dit is alleen van toepassing op je betaalpas, je CC is altijd wereldwijd.

knaapje
04-05-14, 22:10
Dien je dit telefonisch te doen of via de mail?

Ik heb het via de mail gedaan met vermelding van mijn naam en laatste 4 cijfers van mijn cc.
service@icscards.nl
mits je kaart door ICS is uitgegeven uiteraard.

Revos
04-05-14, 23:21
Dit is alleen van toepassing op je betaalpas, je CC is altijd wereldwijd.

Dank Esther. Ik heb mij eigenlijk niet gerealiseerd dat de betaalpas ook beveiligd was. Komt op het to-do lijstje.

PENPE
05-05-14, 00:34
Dank Esther. Ik heb mij eigenlijk niet gerealiseerd dat de betaalpas ook beveiligd was. Komt op het to-do lijstje. Bij een aantal ( misschien wel alle ) banken kun je dit gewoon instellen via je internetbankieren...

satpet
05-05-14, 12:34
Sommige Belgische corporate kaarten worden geblokkeerd in de VS sinds eind 2013

Je kan ze enkel deblokkeren door een transactie uit te voeren aan een ATM.
Van de kosten van zo'n afhaling word je niet vrolijk bij sommige banken.

Hoe werkt het?
Telkens wanneer u de States bezoekt, ook wanneer u het land reeds tijdens een vorige trip bezocht heeft , vragen wij u om u te identificeren door geld af te halen aan een geldautomaat (ATM). Ga naar de 'Worldwide ATM Llocator' (http://nl.bcc-corporate.be/index/be-nl/8530/). Deze geeft u een overzicht van alle geldautomaten ter wereld waar u geld met Visa of MasterCard kunt afhalen. We bevelen aan om meteen cash af te halen wanneer u in de luchthaven in de Verenigde Staten aankomt. Deze pin-transactie is voldoende om u te identificeren.


Ik ben vergeten om mij te identificeren aan een geldautomaat. Wat nu?
Elke transactie met uw kaart, zonder eerst cash geld afgehaald te hebben, wordt geweigerd in de winkel én u ontvangt een SMS op uw GSM. Dit bericht** luidt als volgt:
"For your security, the card ending with 1234*** is locked in this country. To unlock, make a cash withdrawal. More information on bcc-corporate.be".


Ik heb 3 CC:
de duurste (Visa) kost mij in de VS:

3,50% op het bedrag van de transactie bij omzetting naar euro (POS & ATM)
1,4% commissie voor afhalingen via een geldautomaat

Mijn corporate kaart kost mij in de VS:


2,50% op het bedrag van de transactie bij omzetting naar euro (POS & ATM)
1% commissie voor afhalingen via een geldautomaat en 2% op afhalingen aan een loket, beide met een minimum van € 5,00

de goedkoopste:

1,50% op het bedrag van de transactie bij omzetting naar euro (POS & ATM)
1% commissie voor afhalingen via een geldautomaat


Voor de Belgen heb je op deze site (http://www.bankshopper.be/nl/kredietkaarten-en-lenen/kredietkaarten/vergelijk-kredietkaarten-visa-mastercard.html) een mooi overzicht van de kosten bij elke bank.

Anthon14
05-05-14, 17:23
Gewoon een klein bedrag bij de ATM halen dan vallen de kosten wel mee. :D

satpet
06-05-14, 07:44
Gewoon een klein bedrag bij de ATM halen dan vallen de kosten wel mee. :D

Daarvoor wil ik juist waarschuwen.
Sommige banken rekenen een minimum bedrag aan. In mijn geval 5 € voor de kaart waar ik juist eerst langs de ATM moet.

Vraag aan je bank alle tarieven voor je CC-kaart in het buitenland, want er zitten grote verschillen tussen de banken.

Familie Rust
06-05-14, 12:32
Omdat mijn CC al eerder is geskimmd vind ik het veiliger dat ING een EU beperking aan de kaart geeft. Ik dacht ook dat het standaard was, zie hier tekst ING.

Op reis buiten Europa?
U kunt (tot 24 uur voor vertrek) voor de periode van uw vakantie de tijdelijke instelling ‘Wereld’ aanvragen. Uw aanvraag wordt 24 uur voor uw vertrek verwerkt. Vanaf dat moment kunt u met uw Betaalpas wereldwijd betalen en geld opnemen. Na uw reis wordt uw pas weer automatisch op ‘Europa’ gezet.


Bedankt voor de heads-up.... Net even ingelogd bij de ABN AMRO en gewijzigd. Meteen van kracht. Heel slim de pas van mijn vrouw niet gedaan..... *Evil Grin*

José
11-05-14, 17:55
Wij kregen donderdag te horen dat Walmart een nieuw systeem hanteert. Zij hebben een bepaalde fraude gehad en daardoor de regels aangepast tot 50 dollar met je handtekening en boven de 50 met je pincode als je CC een datachip heeft. (je weet wel dat vierkantje op de voorkant van je CC
We konden gelukkig nog aan de ATM geld halen want ik had de juiste pincode niet bij me :)


Gisteren voor een flink bedrag mijn creditcard gebruikt bij de Walmart maar heb geen pincode gebruikt alleen mijn handtekening gezet.

hannie
11-05-14, 18:28
Ze voeren het ook niet in alle filialen tegelijk in. De apparatuur wordt winkel voor winkel omgebouwd. Dus het kan nu zijn dat je in het ene filiaal al wel en in het andere nog niet je pincode bij je cc moet gebruiken.

José
11-05-14, 20:50
Wij zijn bij deze Walmart geweest 3183 W Vine St
Kissimmee.

marjolijne
12-05-14, 12:56
Wij zijn in verschillende Walmarts (FL en GA)geweest en bij geen 1 de code gebruikt.
De gehele vakantie trouwens niet.

Wel heb ik een aantal maal de laatste 4 cijfers moeten intypen, of 3/4 kleine cijfers van achterzijde of de voorzijde.
Elke keer ging het goed, dus het zal wel. Maar pincode is ons nooit gevraagd.

sonja
22-05-14, 14:56
Gisteren in de Walmart op de 27 met Visa creditcard betaald, de apparatuur is hetzelfde als die In Nederland, pas onder insteken en je moet nu ook je pin ingeven, gelukkig wist ik die.

Hermanus
22-05-14, 17:32
Gisteren bij de walmart op de 192 in st cloud idem dito. Onderinsteken, pincode en... betaald!

Sunshine State
25-05-14, 10:30
Wel een stuk veiliger!

José
25-05-14, 23:07
Het is inderdaad bij de ene Walmart nog niet en bij de andere wel.

Hans uit Koekelare
27-05-14, 20:39
Is zeker veiliger, een handtekening kan iedereen maken, maar je pin niet!

knaapje
27-05-14, 20:44
Ik heb onderhand zelf moeite met een handtekening zetten.
Er gaan weken voorbij, dat ik er geen meer zet met alle mails, pinpassen en creditcards.
2 jaar terug een groot probleem gehad met een bank, daar werd mijn handtekening niet geaccepteerd, kwam niet overeen met die in hun bestand.
Het bleek mijn handtekening van zo'n 25 jaar geleden te zijn, leek van geen kant meer.

Njit
27-05-14, 21:15
Ook wel een beetje naief van de bank :)

Ta2 Gerrit
05-06-14, 00:41
Gaat dan wel niet over de creditcard, maar wel over Walmart, en de oude vertrouwde pinpas (debitcard). Wij deden in eerste instantie gewoon de vertrouwde swip-actie, maar daar gaf hij geen kik op. Die moet je tegenwoordig ook onder in de swipekast douwen, zei de kassière en word dan vervolgens NIET geaccepteerd. Wij dachten aan een schoonheidsfoutje ter plekke en hebben toen maar met de CC betaald, gewoon swipen, niks pincode, alleen tekenen. Voor ruim 100 dollar.

De keer erop weer met de debit onder in de kast, en weer een NO. Daarna met dezelfde kaart door de swipe, pincode intoetsen en zelfs cashbacken. Om uit te sluiten dat het een toevalstreffer was hebben we de proef nog een paar keer (en nu nog) uitgevoerd; pinpas onderin steken, wordt niet geaccepteerd, er uit halen en gelijk door de sleuf swipen en het vertrouwde schermpje verschijnt. ATM debit indrukken, indien gewenst "cashback" met bedrag, pincode intoetsen en klaar is klara.

hannie
05-06-14, 19:37
Mooi dat je dat ff hebt uitgetest. Weten we dat ook weer!

knar
08-06-14, 02:04
Bedankt voor de tip, vandaag bij de wallmart deed ik mijn pinpas onder in de kast, NO, daarna swipe en ik kon mijn pincode intoetsen en extra cashback opnemen. Dank voor de tip, Ta2 Gerrit..

Lelli Kelly
12-06-14, 11:11
Even (een domme) vraag: moet je bij betaling met de creditcard tegenwoordig altijd je pin gebruiken? Of gaat het nog met alleen een handtekening ?
Wij hebben nl. maar 1 creditcard die wel gekoppeld is aan onze gezamenlijke rekening maar op naam van mijn man staat. Als ik dus een keertje alleen wil gaan shoppen heb ik een probleem als je alleen maar een handtekening moet zetten.
En om voor die ene keer dat ik alleen ga shoppen een creditcard op mijn naam aan te schaffen vind ik ook weer zonde geld :-)

knaapje
12-06-14, 12:31
Een probleem heb je sowieso al.
Een creditcard mag alleen gebruikt worden door degene wiens naam erop staat.
Zelfs als je hem met pincode gebruikt ben je dus al in overtreding.

Lelli Kelly
12-06-14, 16:42
@knaapje;
Bedankt voor je bezorgdheid maar is geen antwoord op mijn vraag :-)

ietie
12-06-14, 16:59
Dat is per winkel verschillend .

flexx
12-06-14, 22:23
ik heb in amerika nog nooit mn pincode hoeven te gebruiken met mn creditcard.

SpaceAce
12-06-14, 22:38
Nou ja ach, voor die extra kosten hoef je het toch niet te laten? Ik meen 1 euro per maand extra, dus 12 euro per jaar? Heb je wel mooi een eigen kaart waarmee jij kan doen en laten wat je wilt - ofja... zo ongeveer dan ;)

Ta2 Gerrit
13-06-14, 09:56
Afgelopen vakantie dagelijks de CC gebruikt, maar nog nooit de pincode hoeven geven. Alleen tekenen, en soms zelfs dat niet (kleine bedragen, Potbelly en zo).
Maar een extra kaart is zowiezo wel handig, voor als de enige die je hebt geblokkeerd word (ervaring ), dan heb je i.i.g. nog backup. En zoveel hoeft dat niet te kosten. lijkt mij.

pzomerdijk
14-06-14, 12:13
Ook wij hebben de cc dubbel puur voor back-up! Gelukkig nog niet voorgekomen, maar wel een prettig idee!

moonlight91
14-06-14, 14:18
wij hebben ieder ook een kaart van visa, mijn man heeft de hoofdkaart, ik op mijn naam de extrakaart en betaal hier 16€ per jaar voor
en nog een back-up mastercard, die ik eigenlijk nog nooit heb moeten gebruiken

P9ol
18-06-14, 20:12
Gelukkig hebben wij ook allebei een eigen cc (1rekening) want die van me man was meteen de eerste dag al onbruikbaar.

Lelli Kelly
18-06-14, 21:17
Ik heb er nog eens over nagedacht en toch maar een card op mijn naam aangevraagd. Gaat zo helemaal goed komen met shoppen :D

Marik
28-06-14, 20:58
Ik heb de vakantie doorgebracht met alleen contant, pinnen met Maestro is bij veel ATM's mogelijk. Vooral tankstations hebben een ATM die het met de nederlandse passen doet en de wisselkoers is stukke beter dan die bij je eigen bank.

Contact nemen ze overal aan, niemand doet er moeilijk over. Soms lijkt het zelfs of ze het liever hebben.

JKG
02-07-14, 19:59
Alleen ATM's vragen vaak nog een extra bijdrage voor het gebruik (bijv. $1,50-3,00). Beter koop je bij de Wal-Mart een pakje kauwgom met je pinpas en doe je $100,- cashback erbij. Doe je dat elke keer ipv bij ATM's geld halen, dan heb je aan het eind van de week er wel een maaltijd uit. :)

hannie
02-07-14, 20:18
Wij hadden de laatste keer bij Racetrack geld gepind (ATM buiten in de muur) en daar werden geen extra kosten berekend.

knaapje
09-07-14, 14:58
Onlangs even aan ICS-cards mijn reisplannen doorgegeven i.v.m. eventuele blokkade van creditcard.
Ik kreeg een bevestigingsmail waar o.a. dit in voorkomt:
...........Hartelijkdank voor Uw email.

Op Uwrekeningen bij InternationalCard Services (ICS) zijn Uw aankomende reisplannen genoteerd.
Desalnietteminkan het voorkomen dat ondanks de notitie op Uw rekening een veiligheidsblokkadeeen betaling in Amerika tegenhoudt,
metname gezien de pincode in Amerika vrijwel niet gebruikt wordt.

Mochtzich dit in oktober voordoen ;

Wijzijn 24 uur per dag bereikbaar op nummer +31 (0)20 – 6 600 648. U kunt ookcontact met ons opnemen via de Servicedesk. Het telefoonnummer hiervan vindt uop de achterzijde van uw Card.
...................Netjes dat ze waarschuwen en gelijk een telefoonnummer vermelden voor calamiteiten.
Tevens geven ze aan, dat de pincode in de USA weinig gebruikt wordt.

Pris32
05-11-14, 09:06
Aangezien wij in mei naar Florida vertrekken, ben ik aan het kijken voor een creditcard.
Ik heb totaal geen ervaring met een creditcard.

Welke creditcard gebruiken jullie? mijn collega raad de visa kaart van de ANWB aan.

Ta2 Gerrit
05-11-14, 11:02
Wij hebben een creditcard van onze eigen bank (Mastercard) en er later een Visa van de ANWB (ICS) bijgenomen omdat op een keer de mastercard een (voor de bank) onduidelijke transactie waargenomen had en gelijk geblokkeerd werd. Zekerheid voor alles, want een CC is bijna onmisbaar in de US, vooral met autohuur, hotelreserveringen etc.
Maar als je het er bij één wil houden is die van de ANWB een goed keus.

Mushu
05-11-14, 14:45
Ik heb ook al heel wat jaar een creditcard van mijn eigen bank (is ook Mastercard). Nooit problemen mee gehad en gebruik 'm regelmatig, ook in Nederland. Mijn ouders hebben van dezelfde bank een creditcard en zijn ook tevreden. Zij hebben een aantal keer gehad dat hun kaart (nummer dus) door anderen is gebruikt. Voordat ze daar zelf achter waren, kregen ze al een telefoontje van Mastercard en was eigenlijk alles al geregeld. Het enige wat zij moesten doen, was hun oude kaart doorknippen en wachten op de nieuwe. Dat is natuurlijk wel vervelend maar ook wel goed om te weten dat ze er dus bovenop zitten en je zelf verder geen schade er van hebt. De fraude was trouwens nooit na een Amerika vakantie maar na gebruik in een anders land. Voor Amerika vakanties is een creditcard wel aan te raden zoals Ta2 Gerrit ook al schreef.

Cindy1969
05-11-14, 19:55
Ik heb er 1 van mijn eigen bank, Rabobank, is ook een Mastercard. Nooit problemen mee gehad, ook niet in de US.
Een keer was een verdenking van frauderen bij een webshop (hackers bij Lush.co.uk) en werd de kaart automatisch geblokkeerd, wat Mushu ook beschrijft: doorknippen en wachten op een nieuwe, was zo geregeld.

Cindy1969
12-11-14, 20:16
Bij ANWB hebben ze nu een leuke actie http://www.anwb.nl/creditcard/anwb-visa?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=visa+creditcard+winter14&utm_content=dppla_lookalikes&utm_term=anwb_visa_creditcard_winter14_facebook_dp pla_lookalikes

1e jaar gratis, en EUR 25,= tegoed. Daarna EUR 12,= per jaar.

Heb er 1 aangevraagd, toch handig om een 2e kaart te hebben, vooral omdat ik in mijn eentje reis. Dan heb ik altijd een back up, mocht de Rabo creditcard om een of andere reden het niet doen.

Pris32
12-11-14, 21:16
Bedankt voor de tip Cindy, ga meteen even kijken.

Ritchie
13-11-14, 04:00
Ik gebruik al jaren de visacard van de ANWB, nog nooit geen problemen gehad.

Bosevents
13-11-14, 11:28
ik ga hem ook aanvragen.... Die 25,- kan ik vast ergens besteden en dan na een jaar opzeggen is toch 25 euro verdient :)
(iets leuks bestellen in de VS :) )

knaapje
13-11-14, 16:09
Ik gebruik al jaren de visacard van de ANWB, nog nooit geen problemen gehad.

Hier hetzelfde, nooit geen weigering of blokkade.
Wel een keer gewaarschuwd voor een dubieuze transactie. Ik was in Nl en er werd met mijn Visa kaart in de USA iets geprobeerd.
Het was gelukkig loos alarm. Dollar car rental had een check uitgevoerd n.a.v. een reservering.

Frans1949
13-11-14, 17:42
Wij hebben een creditcard van onze eigen bank (Mastercard) en er later een Visa van de ANWB (ICS) bijgenomen omdat op een keer de mastercard een (voor de bank) onduidelijke transactie waargenomen had en gelijk geblokkeerd werd. Zekerheid voor alles, want een CC is bijna onmisbaar in de US, vooral met autohuur, hotelreserveringen etc.
Maar als je het er bij één wil houden is die van de ANWB een goed keus.

Heel verstandig om meerdere kaarten te hebben.

Ik heb een keer gehad dat mijn kaart werd geblokkeerd omdat men een verdenking had dat er een frauduleuze handeling mee was gepleegd.
Maar ze hebben een nieuwe kaart gestuurd.
Dus toen ik thuiskwam lagen er vier brieven.
Brief 1, Werd verteld dat mijn kaart was geblokkeerd.
Brief 2, Daar zat een nieuwe kaart in en werd verteld dat de pincode apart zou worden verstuurd.
Brief 3, Mijnheer hier is uw activatiecode en een uitleg hoe te actieveren
Brief 4, Hier is uw nieuwe pincode. Wees er voorzichtig mee en schrijf hem niet op.

Was toch een leuk stapeltje brieven geweest voor een inbreker.:(

Cindy1969
13-11-14, 20:31
Oh nou zeg... Inderdaad, alles kant en klaar aangereikt :D
En daarom deze besteld van de ANWB, ben als de dood dat ie een keer geblokkeerd wordt. En daar sta je dan, in je uppie in de US. Heb altijd pinpas ook mee, die gebruik ik ook vaak, maar toch.

Cindy1969
13-11-14, 20:31
ik ga hem ook aanvragen.... Die 25,- kan ik vast ergens besteden en dan na een jaar opzeggen is toch 25 euro verdient :)
(iets leuks bestellen in de VS :) )

Zo kan het ook natuurlijk haha! Ik moet mijn auto nog huren, vond het wel een leuke korting als ik de auto dan huur met deze CC.

jastsali
14-11-14, 10:56
Heb altijd pinpas ook mee, die gebruik ik ook vaak, maar toch.
Gezien de problemen de laatste tijd met de pinpassen, die soms in winkels worden geblokkeerd, is een credit-card, (eigenlijk meerdere cards), onmisbaar. Of je moet het zelf niet erg vinden om in de automaat te pinnen en met veel cash op zak te lopen.
Ik heb het in het verleden vrij regelmatig meegemaakt dat de CC tijdens afrekenen werd geblokkeerd. Bijvoorbeeld bij betaling van een aankoop bij Tommy H: Visa kaart wordt geweigerd, Mastercard lukt wel. Direct daarna binnen 5 minuten een telefoontje van International Card Services met de vraag of alles in orde was en de mededeling dat ze de transactie verdacht vonden en daarom hadden geblokkeerd. Dit al een aantal keren meegemaakt. Tegenwoordig bellen we vooraf met ICS om door gegeven in welke periode we in de VS zijn. Sindsdien bijna geen problemen meer, hoewel ook na vooraf doorgeven we nog wel een keer tegen dit probleem aanliepen. Gelukkig hebben we tegenwoordig ook een VS credit-card, dus wij hebben genoeg alternatieven, maar het is heel verstandig om meerdere betaalmogelijkheden bij je te hebben.

Cindy1969
14-11-14, 13:33
Nou, precies daarom dus. Had vanmorgen ICS aan de telefoon, want had de goedkeuring voor de creditcard, maar liep vast tijdens het activeren van de pincode van de pas, dus gelijk even nagevraagd hoe dat nu zit met vooraf doorgeven dat je in de US zit, maar volgens deze mevrouw hoeft dat niet meer tegenwoordig. Moet zeggen dat ik met mijn andere CC (ook van ICS, via de Rabo) ook nooit problemen heb gehad. Maar toch, vind het wel prettig om een reserve mee te hebben.

Fitzroy
15-11-14, 08:00
Ik werd pas in Nl. ook gebeld door ICS of het klopte dat we een betaling hadden gedaan aan een elektronica webshop.
Voor de VS geef ik het wel altijd door van tevoren, zodat de CC's niet onverwacht geblokkeerd worden als het hier midden in de nacht is en je niemand kunt bereiken.

Pris32
18-01-15, 20:16
Ik heb nu net een creditcard bij de anwb aangevraagd. Deze pas komt alleen op naam van mijn vriend te staan, kan ik er in Florida ook meebetalen of moet je je legitimeren? We hebben trouwens 1 pas aangevraagd

Anthon14
18-01-15, 20:35
Dat verschilt, de ene keer vragen ze om een legitimatie en de andere keer totaal niet.

Mijn vrouw kan wel mijn creditcard daar gebruiken omdat ze dezelfde achternaam heeft maar dat is bij jullie vermoed ik niet het geval aangezien je het over "vriend" hebt.

Pris32
18-01-15, 20:38
Klopt 18 jaar samen en nog steeds zijn wij zijn niet getrouwd haha. Denk dat ik dan nog ergens anders een creditcard gaat aanvragen maar dan op mijn naam, dat is denk ik wel zo handig

Ta2 Gerrit
18-01-15, 20:42
Lijkt mij ook een goed idee. Je kunt ook even bij de ANWB gaan informeren voor een partnerkaart. ANWB is i.h.a. de goedkoopste aanbieder van creditcards.

Pris32
18-01-15, 20:50
Dat ga ik morgen meteen even doen. Bedankt voor de tip.

Fleurida
18-01-15, 20:52
Je kunt beter een partnerkaart aanvragen. Ik heb dezelfde achternaam als mijn man op de creditcard staan maar je moet op de achterkant tekenen. Daar wordt niet zo vaak op gecontroleerd maar het zo jammer als je net iets leuks hebt gezien wat je wil kopen en ze accepteren je kaart niet. Bijkomend voordeel is dat als één van de kaarten geblokkeerd wordt om wat voor reden dan ook, je altijd nog een werkende kaart hebt. Dit ook omdat je niet overal met je Nederlandse betaalpas kunt betalen.

Pris32
18-01-15, 20:53
Maar het is toch ook verstandig om ergens anders een creditcard aan te vragen? Mocht die van de anwb het niet doen, of maakt dat niets uit?

Fleurida
18-01-15, 20:57
Wij hebben het gehad met een creditcard van de Rabobank, die van mijn man was geblokkeerd maar die van mij werkte nog gewoon:) Met de creditcard van de ANWB hebben we dit gelukkig nog niet meegemaakt dus dat weet ik niet.

marjo
18-01-15, 22:14
Ook wij hebben een extra kaart aangevraagd , we hebben dus nu van de MasterCard en de VISA een kaart. En de MasterCard daar heb ik idd een partner kaart van. Stel je toch voor dat er 1 weigert.......nee zekerheid voor alles hier .

hockey
19-01-15, 09:56
https://www.creditcardvergelijking.nl/goedkope-creditcards/ Voor de ANWB card moet je wel lid zijn, de Bijenkorf card is (bijna) even duur en daar spaar je ook nog een punten die je kunt verzilveren. En als je voldoende uitgeeft met die card word je Diamond member en is de kaart zelfs vervolgens gratis.