PDA

Bekijk Volledige Versie : Creditcard



Pagina's : 1 2 [3] 4

Lady-M
11-02-10, 17:22
USSyl, vergeet het creditcardverhaal maar, met BKR codering is dat echt kansloos, waar dan ook.
Je kunt inderdaad het beste even met de autoverhuurder bellen hoe dat gaat met borg. Succes!

silvia37
13-02-10, 13:25
Ik heb van nabij meegemaakt dat dit wel een probleem was, ik zou hier niet zomaar van uitgaan

Nee dat kan natuurlijk maar dat zien we dan wel weer.
Dan betaal je gewoon de borg en heb je evengoed je auto.

Michael66
13-02-10, 13:40
Misschien een "rare" opmerking:
Is 't misschien handiger om niet zo'n dure reis te maken en eerst jullie schulden af te betalen? Als je schulden zijn afbetaald kun je vragen je (negatieve) registraties bij BKR te laten schrappen en hoef je je niet meer in allerlei bochten te wringen / moeilijk te doen om zo'n verre reis te doen.

't Is maar een ideetje. :-)

roanne
13-02-10, 15:07
Wij zijn net twee daagjes uit Florida en viel ons juist tegen waar we wel konden pinnen. Inderdaad bij Wallmart of Publix wel, maar veel winkels in de outlets of de malls niet en wij waren toch wel blij dat we een creditcard bij hadden!!

silvia37
13-02-10, 15:22
Ik gebruik mijn CC alleen voor auto en als er echt nood is zoals dokterskosten enz.
Voor de rest gewoon naar Wall-Mart lekker cash back en je heb weer contant geld in je zak.
Vind het wel prettig ook kun je lekker je budget in de gaten houden.
Dus ja de 1 doet alles met CC maar wij niet lekker pinnen en CC voor nood.

Ta2 Gerrit
13-02-10, 17:31
Zonder creditcard gaan valt in dezelfde categorie als zonder auto gaan.
Beide is zeer wel mogelijk, maar je maakt het jezelf bepaald niet gemakkelijk.

Alleen al voor de diverse borgstellingen, zoals auto en hotel is de CC bijna een must.
Wij gebruiken de CC zelf ook nauwelijks, hooguit (behalve de borg) voor grote aankopen.
Wij doen het meeste nog met cold hard cash, van de ouderwetse stempel :-)

Lady-M
14-02-10, 09:58
Misschien een "rare" opmerking:
Is 't misschien handiger om niet zo'n dure reis te maken en eerst jullie schulden af te betalen? Als je schulden zijn afbetaald kun je vragen je (negatieve) registraties bij BKR te laten schrappen en hoef je je niet meer in allerlei bochten te wringen / moeilijk te doen om zo'n verre reis te doen.

't Is maar een ideetje. :-)


Michael, een BKR codering blijft nog 5 jaar staan nadat de schuld volledig is afgelost of kwijtgescholden. Ik ken wel mensen die allang betaald hebben, maar bijvoorbeeld nog 5 jaar daarna geen huis kunnen kopen (en geen creditcard kunnen krijgen, maar dat is dan ineens niet zo belangrijk meer)

Tinkerbell
14-02-10, 10:48
Misschien een "rare" opmerking:
Is 't misschien handiger om niet zo'n dure reis te maken en eerst jullie schulden af te betalen? Als je schulden zijn afbetaald kun je vragen je (negatieve) registraties bij BKR te laten schrappen en hoef je je niet meer in allerlei bochten te wringen / moeilijk te doen om zo'n verre reis te doen.

't Is maar een ideetje. :-)
Een van mijn familileden heeft een BKR voor zegge en schrijven 600 Euro. Het hele geval is nog onder de rechter ook dus de uitspraak moet eerst nog afgewacht worden.
BKR klinkt gelijk afschuwelijk maar vaak zit er iets heel onnozels achter.

robisjo
14-02-10, 11:05
Je kan in bijzondere gevallen een hersteldcodering achter de BKR codering krijgen. Dit wordt door banken in de regeling met een schriftelijke uitleg geaccepteerd bij een kredietaanvraag. De codering blijft wel 5 jaar zichtbaar, maar wel dat het hersteld is.

Maar ik sluit me wel bij Michael66 aan, wellicht een beter idee om met het geld wat je nu aan je reis wil spenderen, je schulden in te lossen en daarna heerlijk genieten van een schuldvrije vakantie met eventueel een in Amerika in mijn ogen onmisbare creditkaart.

Michael66
14-02-10, 11:32
Michael, een BKR codering blijft nog 5 jaar staan nadat de schuld volledig is afgelost of kwijtgescholden.Da's waar. Maar het is daarbij voor een evt. nieuwe geldgever van belang om wart voor codering het gaat. Een code 3 "afgeschreven" (kwijtgescholden of niet inbaar) telt zwaarder dan een code 1 waarbij een afbetalingsregeling is getroffen, zeker als de betalingsregeling stipt is nagekomen. En uiteraard is het van belang hoeveel van dergelijke noteringen er zijn. Als je meerdere slechte noteringen hebt (gehad) is dat voor een nieuwe geldgever iets om over na te denken.

Een van mijn familileden heeft een BKR voor zegge en schrijven 600 Euro. Het hele geval is nog onder de rechter ook dus de uitspraak moet eerst nog afgewacht worden. BKR klinkt gelijk afschuwelijk maar vaak zit er iets heel onnozels achter.Klopt. En een nieuwe geldgever / creditcardmaatschappij zal het altijd bij je navragen wat er precies aan de hand is of was, want het BKR houdt geen inhoudelijke dossiers bij. En als je dan een plausibele / redelijke verklaring kan geven hoeft puur en alleen die notering geen beletsel te zijn. Vooral jeugdzondes zoals problemen met GSM abo's worden veelal door de vingers gezien. Al zal de bank dan ook beter kijken naar kleine afwijkingen in andere toetsingen die ze doen en/of zul je dan wel vaak extra strikte betalingsvoorwaarden krijgen voor je nieuwe krediet / creditcard en het bedrag dat je beschikbaar krijgt.

Een creditcard met een limiet van max. €500-€1500 is meestal geen probleem. Die limiet is voor een Florida-reis wel erg beperkt, maar dat kun je "oprekken" door vooraf een flink bedrag op de CC-rekening te storten. Met een limiet van bijv. €1000 en een storting van €2000 kun je dan totaal €3000 aan betalingen/borgstellingen met je CC doen.

Dus: Als je maar één "slechte" notering bij BKR hebt en die staat als "volledig afgelost" bij hen in de boeken, dan is dat altijd beter dan meerdere nog lopende betalingsregelingen of afboekingen.

NB: Ja, ik werk ook bij een bank.

Corry
19-02-10, 18:37
Hier ook 2 soorten kaarten. MC en AE. AE gebruiken we voor de borgen zodat we met de andere kaarten gewoon kunnen betalen. Werkt als een zonnetje.

mrloes
06-04-10, 12:50
hi

Heb net bij de Rabo mijn bestelde Dollars opgehaald en gemeld dat ik op vakantie ga naar Amerika. Ze hebben een aantekening gemaakt in "het systeem" zodat "ze" weten dat eventueel hoge bedragen met pinpas/credit card niet raar zijn.
Vond dit erg attent. Hopelijk werkt t ook ... maar dat weten we binnenkort :)

marjoleinenrick
07-04-10, 15:11
Heb ik sindsdien ook.
Plus nog zo'n "gratis tot gebruik" card van een andere club als reserve ergens verstopt.

Knaapje

Waar is dit dan van?
Mijn vriend en ik hebben nu ook 1 credit card aan gevraagd omdat we deze nooit eerder nodig gehad hebben. Maar het lijkt mij ook handig om er nog 1 extra mee te nemen, als zekerheidje. Maar ik betaal deze natuurlijk liever niet omdat we hem misschien toch niet gaan gebruiken.

Ta2 Gerrit
07-04-10, 16:07
De ANWB heeft een Visa kaart die je pas betaald als je hem gebruikt.
Wij hebben die ook als backup ergens weggestopt. Aangeschaft omdat één van onze webwinkels de MC in de ban deed.

Nooit gebruikt overigens, want de betreffende webwinkel kwam er snel op terug :-)

Njit
07-04-10, 16:07
Van de ANWB gok ik.

knaapje
07-04-10, 19:34
Waar is dit dan van?
Mijn vriend en ik hebben nu ook 1 credit card aan gevraagd omdat we deze nooit eerder nodig gehad hebben. Maar het lijkt mij ook handig om er nog 1 extra mee te nemen, als zekerheidje. Maar ik betaal deze natuurlijk liever niet omdat we hem misschien toch niet gaan gebruiken.

Ik heb er nog een van de HCC (Hobby computer club), maar de Gamma heeft er ook (gehad?) en de Formido. Ik geloof, dat ik van de Bijenkorf ook wel eens iets gezien heb. Er zijn vast nog wel meer winkelbedrijven, die er van tijd tot tijd reclame mee maken.
Gewoon de folders in de gaten houden of er komen nog meer reacties op je vraag met tips.

Knaapje

mickmak
07-04-10, 20:38
Als je een klantenkaart van de Bijenkorf aanvraagt dan is dit tevens een Mastercard. Het voordeel is dat je hem niet als zodanig hoeft te gebruiken.
Dus zolang je hem niet buiten de Bijenkorf gebruikt dan kost hij niets. Ik heb de kaart jaren als reserve meegenomen en nooit gebruikt.

Jackie

cloggie68
07-04-10, 21:08
Las toevallig net nog op internet dat de ANWB kaart ook nog de goedkoopste is als je 'm wél gebruikt dus als je deze dan toch moet gebruiken is het in ieder geval een fijn idee dat je er niet te veel voor betaald. Zelf heb ik inderdaad ook de BijCard al heel lang als back up card.

Keizertjuh
07-04-10, 21:17
ff voor de zekerheid hoor.
als ik dus me auto op ga halen bij alamo word er dus gelijk een bedrag vast gezet vanaf mijn cc? en dat geven ze dan pas vrij nadat we de auto hebben terug gebracht? en als ik dus vandaag bij me hotel aankom en borg moet betalen is dat hetzelfde maar dat word dan als ik de volgende dag uitcheck weer weg die borg? \
dank je wel

Fr@nk
09-04-10, 11:37
Weet iemand hoeveel borg je betaald bij Hertz voor 2 weken autohuur, betreft classe L suv?

Teleton
09-04-10, 11:58
Weet iemand hoeveel borg je betaald bij Hertz voor 2 weken autohuur, betreft classe L suv? Ik zou even bellen. De borgsom is in ieder geval afhankelijk van je leeftijd en of je de borg cash of per credit card voldoet.

Fr@nk
09-04-10, 12:32
Ik heb net gebelt en daar kunnen ze niet zeggen hoeveel de borg bedraagd, ik heb er eigenlijk ook nooit opgelet bij het huren.
Ik wist ook niet dat als je borg betaald het bedrag wordt gereserveerd op je cc mbt leeftijd ik moet nog gewoon werken teleton:( ben 44 jaar.

Teleton
09-04-10, 13:20
mbt leeftijd ik moet nog gewoon werken teleton:( ben 44 jaar.

Oh, dan val je in het normale tarief. Onder de 25 betaal je meer borg. Bij andere maatschappijen is de borg zo'n 300 dollar, onder de 25 jaar 500 dollar. Denk niet dat Herz daar veel van afwijken zal.

Ennne.... werk ze ;-)

Guus
09-04-10, 14:35
en als ik dus vandaag bij me hotel aankom en borg moet betalen is dat hetzelfde maar dat word dan als ik de volgende dag uitcheck weer weg die borg?
In theorie klopt dit, de praktijk is echter anders. Volgens de meeste Amerikaanse hotels valt het gereserveerde bedrag weer vrij bij afrekening. Als deze bedragen echter niet overeenkomen, en meestal is dat niet het geval, dan blijft het gereserveerde bedrag maximaal één maand staan. Daarna vervalt het. Is overigens altijd nog beter dan een paar jaar terug. Toen werden dit soort bedragen in 3 maanden afgebouwd.

marjoleinenrick
14-04-10, 15:33
Hoeveel borg wordt er bij hotels ingehouden en is dit bij elk hotel of sommige?

Guus
14-04-10, 23:44
De kosten voor het verblijf plus ‘incidentals’. Indien je vooraf hebt betaald alleen een bedrag voor ‘incidentals’.

Bosyka
23-07-10, 20:48
Wij hebben de cc van de ANWB aangevraagd en krijgen deze over enkele dagen binnen. En je betaald hem inderdaad pas op het moment dat je hem gebruikt, dit is onze eerste en enige cc. Maar angezien ik hem eigenlijk alleen maar gebruik voor de huur van een motor en wat shop werk verwacht ik geen problemen.
Nog maar 5 weken en we gaan\\:D/.

Gr. Bob

Inimieni
26-08-10, 19:23
Hallo,

Ik heb een vraag en hoop dat ik hem hier mag posten...... 8-[

Vandaag wilden we de betaling doen bij paypal om onze condo te betalen. (via de site van homeaway gehuurd) De creditcard is niet geregistreerd op Paypal, maar het is normaal gesproken mogelijk toch te betalen zonder registratie en account. (staat er)
Nou geeft Paypal een error en zegt dat "met dit creditcard nummer geen betaling mogelijk is. Probeer een andere creditcard nummer".
Ik heb op google wel iets gevonden van mensen die hetzelfde probleem hebben. (het schijnt vaker voor te komen) Alleen staan er geen oplossingen.
Heeft iemand hier ervaring mee / hetzelfde meegemaakt?? Hopelijk heeft iemand een tip voor ons.

Michael66
26-08-10, 20:37
Heb je al contact met Paypal opgenomen? Als zij je CC weigeren zullen zij ook kunnen aangeven waarom en hoe je e.e.a. kunt oplossen. Er kunnen nl. zoveel redenen zijn.

cindy74
26-08-10, 21:46
Ik dacht dat het wel moest maar kan fout zijn hoor. Ik betaal bijna maandelijks dingen met paypal en voor dingen te betalen zonder dat er geld in je account staat of je geen visa kaart hebt ingegeven kan ik niet , ook heb ik 4 dagen moeten wachten voor ik met visa kon betalen maar dit is wel voor belgie en het kan ondertussen ook veranderd zijn

Michael66
27-08-10, 08:43
Het beste kun je je creditcard en/of bankrekening die je aan je paypal-account koppelt (laten) registreren. Als je opgeeft dat te willen doen, dan wordt er een klein bedrag af- of bijgeschreven en vind je een code op je afschrift bij die af-/bijschrijving. Door die verificatiecode dan weer in je Paypal-account op te geven is de cirkel rond en je CC/rekening geverifieerd en geregistreerd. Ook kan ik zonder problemen dingen betalen zonder dat er geld op mijn account staat; het wordt dan direct afgeschreven van mijn bankrekening of zie ik terug op mijn maandelijkse afschrift van Visa.

Sinds ik dat gedaan heb heb ik geen enkel probleem meer gehad.

Maar nogmaals: Als je een probleem hebt met een betaling, informeer dan eerst even bij Paypal waarom het niet goed gaat.

Inimieni
27-08-10, 15:16
Heb reeds bij Paypal geinformeered. Zeggen er niets aan te kunnen doen..... Soms pakt hij bepaalde kaarten gewoon niet, kan allerlei oorzaken hebben.
Heb het nu via iemand anders geregeld.
Dus het is gelukkig toch nog geregeld. :-)

Maar in ieder geval bedankt voor de reakties!

moonlight91
27-08-10, 16:28
ik heb in het verleden ook wel eens problemen gehad met de CC van de rabobank die aan mijn paypal gekoppeld zat
ondertussen heb ik die niet meer ,en heb nu een Visakaart
sindsdien heb ik nooit geen problemen meer gehad met mijn paypal betalingen, ook heb ik mijn bankrekening er aan gekoppeld
zodat ik bij een betaling zelf kan bepalen of ik het van mijn bank of cc af laat boeken
ik doe regelmatig betalingne over de hele wereld via Ebay, en altijd is het per direct betaald

twolde
09-09-10, 17:22
Hallo ik ga in maart naar Amerika (miami) maar wou alvast een credit card aanvragen nou vroeg ik me af wat kan ik dan het besten aan vragen een Master Card of een MasterCard met VISA erbij?

Alvast bedankt

Twolde

AlexFL
09-09-10, 22:08
Je kunt een MasterCard óf een VisaCard aanvragen, meestal als je het via je eigen bank doet hebben hun 1 van de twee dus dan kun je niet kiezen. Beiden worden vrijwel overal in de vs geaccepteerd.

randje35
09-09-10, 22:49
Ik heb ze allebei genomen voor het geval dat er eentje blokkeert,
dan sta je mooi daar ver van huis!

twolde
09-09-10, 22:54
Ik zit bij Rabobank en dan kan ik dus kiezen uit VISA of Mastercard maar als ze ze allebei accepteren dan haalt ik de mastercard wel die is goedkoper :D

carmen1988
09-09-10, 22:57
Ik heb ook gewoon Mastercard, geen problemen mee.

Greetz

cloggie68
09-09-10, 23:02
Goedkoopste Visacard is volgens mij van de ANWB (als je daar lid van bent).... zelf heb ik de Mastercard van de Bijenkorf als back-up. Beiden hoef je niet te betalen zolang je ze niet gebruikt (dus mooi als reserve kaart).

Iris02
10-09-10, 07:26
Iets anders; ik kreeg een telefoontje van de creditcardmaatschappij dat mijn kaart in Florida geskimd is :-0
Mooi verhaal ;-) Lang leve ICS die er direct is achter gekomen dat er iets niet in de haak was en contact met mij heeft opgenomen om te controleren of ik nog wel in de US was.

6foot6
10-09-10, 10:16
Goedkoopste Visacard is volgens mij van de ANWB

De Gamma card is gratis als je voor minstens € 500,00 per jaar besteedt

Njit
10-09-10, 11:55
Wel goed de voorwaarden lezen of het iets voor je is. Die limiet is niet veel als je hem in de USA gebruikt (borg is al $500, boek er daarna nog wat hotels mee etc dan zit je er zo aan). Ik zou dus wel kijken of die limiet aan te passen is.

De voordelen op een rij: (http://gammasilver.lasercards.nl/)

Gratis*
GAMMA Voordeelpas en Visa creditcard in één!
GAMMA welkomstcoupon t.w.v. € 20.-
Wereldwijd betalen en geld opnemen
Altijd een gratis Partner Card
Standaard bestedingslimiet van € 1.300.- (hogere limiet op aanvraag)
Alle creditcard-aankopen 180 dagen gratis verzekerd
Mogelijkheid om alle aankopen gespreid te betalen
Online direct inzicht in uw rekening

*De GAMMA Visa Card is helemaal gratis, mits u er in totaal minimaal € 500.- per jaar mee afrekent, waar dan ook ter wereld. Indien u minder dan € 500.- per jaar besteedt, wordt er over dat jaar na afloop € 15.- in rekening gebracht.

sonja
10-09-10, 12:05
Iets anders; ik kreeg een telefoontje van de creditcardmaatschappij dat mijn kaart in Florida geskimd is :-0
Mooi verhaal ;-) Lang leve ICS die er direct is achter gekomen dat er iets niet in de haak was en contact met mij heeft opgenomen om te controleren of ik nog wel in de US was.

Na een paar dagen Florida weigerde mijn Visa card, een paar minuten later kreeg ik een sms van Visa of ik contact met ze wilde opnemen, tel nr. in Amsterdam werd genoemd, omdat er fraude met de cc werd vermoed. Eerst mijn aankopen\\:D/ met Mastercard betaald (altijd 2 CC's bij me) en voordat ik Visa kon bellen, belden ze mij al met de vraag waar ik was omdat er in Amerika met mijn cc werd betaald. Uitgelegd dat ik het echt was, ze adviseerden me voortaan even door te geven wanneer je in het buitenland van de Visa card gebruik gaat maken.

Ta2 Gerrit
10-09-10, 12:44
Goedkoopste Visacard is volgens mij van de ANWB (als je daar lid van bent).... zelf heb ik de Mastercard van de Bijenkorf als back-up. Beiden hoef je niet te betalen zolang je ze niet gebruikt (dus mooi als reserve kaart).

Maar ook hier (ANWB) geldt; beperkte limiet, €1100,-
Wij hebben hem ook al jaren als backup/backup en nog steeds nooit gebruikt.

knaapje
10-09-10, 14:16
Limiet is inmiddels verhoogd tot EUR 2500 volgens de ANWB site.
De voordelen van de ANWB Visa Card



Minimale bestedingslimiet van € 2.500,-.
Gratis tot het moment dat u de ANWB Visa Card gebruikt.
........enz.

Knaapje

ronenivonne
11-09-10, 08:49
Wij hebben de ICS Card ook gebruikt in florida dit jaar.
Geen problemen gehad, en werkt perfect.

Chanti
11-09-10, 22:58
Wij waren altijd een beetje anti-creditcard. Maar daar zijn we na een vakantie U.S.A op terug gekomen. Met een credit card kun je daar werkelijk ALLES. En dat is toch wel prettiger dan een pinpas kan ik je vertellen. Ik zou er dus echt een meenemen.

Ieniminie
15-09-10, 13:33
Wij hebben anderhalf jaar gelelden alleen maar ellende met onze twee mastercards gehad. Ze deden het allebei niet! We hebben toen alles met onze pinpas gedaan, en de auto via internet geboekt. Ik neem de volgende keer liever geen cc meer mee. Gewoon pinnen en cash betalen gaat net zo makkelijk!

calypso
15-09-10, 14:02
Daarom is het ook beter om twee verschilende kaarten (Visa/Mastercard of AMEX) te hebben zodat tenminste eentje het doet.

Michael66
15-09-10, 16:45
En het telefoonnummer van je bank of CC-verschaffer. CC-mijen hebben nou eenmaal verschillende manieren om misbruik te detecteren en soms (helaas) wordt gewoon gebruik door de analyse-programmatuur gezien als mogelijk misbruik. En dan wordt de kaaty geblokkeerd. Men probeert dan contact met de klant op te nemen, maar dat lukt ook niet altijd (logisch: vaak zijn die op vakantie). Als je dan merkt dat je CC geblokkeerd is kun je altijd zelf contact opnemen om de blokkade terug te laten draaien.

Als je net een nieuwe CC hebt of hem al een tijdje niet hebt gebruikt is het ook handig om deze een keertje te proberen in NL, bijv. bij het tanken. Dan weet je zeker dat die werkt en mocht die niet werken dan kom je daar niet pas achter als je de plas al over bent.

Kortom: Ook voor de CC geldt dat een beetje voorbereiding geen overbodige luxe.

Ieniminie
16-09-10, 11:23
Wij hebben voor vertrek allebei de nieuwe kaarten uitgeprobeerd! Zowel met de pinautomaat als boeken via internet. Al onze hotels waren met deze kaarten geboekt. Uiteraard hadden wij ook de telefoonnummers van de maatschappijen bij! Ben wel blond maar niet dom. We kregen geen enkele hulp van de maatschappijen. Die bleven volhouden dat er niets mis was met de kaarten, maar beiden gaven aan 'diclined'. Gelukkig was de receptioniste van het hotel zo slim om de kaart handmatig in te voeren en dat werkte wel. Probleem was alleen dat heel veel winkels dit niet wilden doen. Alleen Tommy en Nike hebben het op deze manier gedaan. Achteraf bleek dat de nieuwe chip die in onze kaarten verwerkt zit op heel veel systemen in de States gewoon niet werkt. Goed voorbereid of niet: daar kan je weinig tegen doen. Wij hebben dus alles met de pinpas gedaan en dat gaf geen enkel probleem.

moonlight91
27-01-11, 11:55
mijn creditcard waarmee ik het nickhotel via de eigen website geboekt heb is vermist (incl. mijn gehele portemonee) en dus geblokeerd
ondertussen heb ik een nieuwe cc
nu zag ik op mijn rekening overzicht dat het nickhotel nog niet heeft afgeschreven

dus heb ik een mail gestuurt over hoe en wat omdat de cc waarmee ik geboekt heb,niet meer van toepassing is en daar door er dus niets meer
afgeschreven kan worden
nu krijg ik een mail terug, en begrijp het niet helemaal:oops:
althans ik denk het verhaal te snappen ,maar twijfel of ik wel goed zit

zie hier hun antwoord:

For reservations booked directly through the Nick Hotel website or reservation’s department with standard rates (all rates excluding advance purchase rate codes), authorizations are charged 24 to 72 hours prior to your arrival date. The Credit Card on file will be authorized in the amount of the first night's room & tax.
This authorization guarantees your reservation, however, upon your arrival to the resort you may change the form of payment for your reservation and that authorization will be released back to your card.
Please note:
Reservations with declining Credit Cards are not guaranteed and may be cancelled if availability changes


wie helpt me even op weg..........

Tinkerbell
27-01-11, 12:12
Moest je een aanbetaling doen voor je in het hotel bent? Zo niet is het totaal niet belangrijk met welke cc je betaald.
Ik had afgelopen vakantie alle kamers voor mijn zus op mijn cc geboekt en bij aankomst betaalde ze gewoon met haar eigen cc.

DrDre
27-01-11, 12:13
Even in de Google-translate machine (http://translate.google.nl/#) gegooid :wink: en voila:

Voor reserveringen rechtstreeks boeken via de Nick Hotel website of reserveren afdeling met standaard tarieven (alle prijzen exclusief vroegboekarrangement codes), zijn vergunningen 24 tot 72 uur voorafgaand aan uw aankomst in rekening gebracht. De Credit Card van het dossier zal worden toegestaan in het bedrag van de kamer van de eerste nacht & belasting.
Deze machtiging garandeert uw reservering, wordt echter bij aankomst op het resort kunt u de vorm van betaling voor uw reservering te wijzigen en dat de vergunning zal worden vrijgegeven terug naar je kaart.
Let op:
Reserveringen met dalende Credit Cards worden niet gegarandeerd en kan worden ingetrokken indien de beschikbaarheid veranderingen

Ok, het is geen perfect nederlands, maar ik denk dat het wel wat duidelijker is.
In het kort: je CC wordt pas 24 tot 72 uur voor aankomst belast.
Maar bij aankomst kun je ook nog wijzigingen doorgeven m.b.t. je CC.
De laatste opmerking is dan wel tricky, omdat daar staat dat reserveringen met een geweigerde CC niet gegarandeerd zijn en bij gewijzigde beschikbaarheid kan worden geannuleerd.

Njit
27-01-11, 12:39
Lijkt me ook tricky. Ik zou vragen of ze het nummer 'on record' kunnen wijzigen.

moonlight91
27-01-11, 12:45
dat vond ik dus ook een raar zinnentje
vandaar dat ik het dus niet helemaal begrijp
als ze tussen de 14 en 72 uur voor komst afboeken
gaat dat dus niet omdat het een geblokkeerde cc betreft
dus loop ik het risico dat ik naast die kamer grijp

ik had voorgesteld om of het nieuwe cc nummer door te geven of dat ik bij aankomst in orlando op 22 april, daar persoonlijk kon langs komen met mijn nieuwe cc
maar daar geven ze totaal geen antwoord op

Tinkerbell
27-01-11, 13:07
Kun je de bestaande reservering niet annuleren? Meestal kan dit kosteloos als je zelf geboekt hebt. Ik zou eerst kijken of ik een nieuwe reservering kan maken en dan de oude annuleren.

moonlight91
27-01-11, 13:29
annuleren had ik ook al aan gedacht
en opnieuw boeken

dit is hun annulerings voorwaarde:
Reservations must be canceled by 4:00pm local hotel time at least three days prior to arrival to avoid a one night cancellation penalty charge.

vind het alleen een beetje L*llig
dat ik enkele voorstellen doe om de overnachting te betalen ze er
geen gehoor aan geven ...
en dat ik feitelijk maar mag hopen dat ze de reservering niet gecanceld hebben als ik daar aan kom
maar ja zal wel taktiek zijn:-?.... nu aardige vroegboek korting natuurlijk
kan ik dan de volle mep afrekenen

heb visa gebeld en het schijnt dat er een reservering op dat bedrag is
en dat ze ook als een cc geblokeerd is ,ze tot een half jaar kunnen afschrijven
met een code die ze krijgen bij reservering
ik heb in aug. al geboekt, dus ze zouden nu nog kunnen innen van de oude cc
ik heb dat nu dus voor gesteld..
mochten ze hier geen gehoor aangeven ...cancel ik en boek ik opnieuw

pumi1000
27-01-11, 13:58
Is dat meteen je eerste hotelovernachting als je aankomt in Orlando? Als dat niet zo is zou je persoonlijk langs kunnen gaan om je nieuwe CC te laten zien en zeker te zijn van je kamer, omdat ze pas net van te voren 1 nacht afboeken.

Als het wel je 1e overnachting is dan zou ik annuleren en opnieuw boeken met je nieuwe CC of als je korting hebt gehad die er nu niet meer is bellen en uitleggen, dan zullen ze het zeker veranderen in de computer of een aantekening maken.

Ta2 Gerrit
27-01-11, 14:11
Gewoon cancelen en opnieuw boeken. Dat is voor de meeste hotels en reserveringscomputers een veel eenvoudiger oplossing dan in de reservering gaan zitten klooien.
En dan heb je voor jezelf ook zekerheid dat je een kamer hebt.

De reserveringen woorden veelal centraal geregeld, dus vandaar dat het hotel niet direct antwoord, omdat ze het zelf gewoon niet weten.

moonlight91
27-01-11, 14:24
Is dat meteen je eerste hotelovernachting als je aankomt in Orlando? Als dat niet zo is zou je persoonlijk langs kunnen gaan om je nieuwe CC te laten zien en zeker te zijn van je kamer, omdat ze pas net van te voren 1 nacht afboeken.

nee ,is onze laatste
ik had ook al voorgesteld om op 23 april even binnen te springen
maar ik denk dat net als gerrit al aan geeft dat allemaal te veel geromslom is,

dus annuleer ik maar en boek op nieuw

JKG
27-01-11, 14:54
Op mail wordt wel vaker slecht geantwoord. Waarom niet even bellen?

koenkamphuys
27-01-11, 22:56
... wou ik net zeggen. Als je belt word je in Amerikas vrijwel altijd goed en correct geholpen. Vergeet niet het tijdsverschil.

moonlight91
28-01-11, 10:15
ik heb idd gisteren van hun ook een mailtje terug gehad met de vraag om te bellen naar het hotel...

Mmmm, zal dat nu om 9.15 maar even niet doen haha....
zal me er vanavond eens voor zetten

paull
23-05-11, 23:13
beste

welke kredietkaart werk het best, een visa of een master card

of werken ze daar beide even goed

misschien is er wel een verschil wat onkostenverrekeningen betreft bij de verschillende kaarten

welke kaart aanvaarden ze het meest

wie er slecht mee gevaren is , graag even reageren
dank u
paull

Ta2 Gerrit
24-05-11, 00:07
Visa en Mastercard worden beide overal geaccepteerd, on tegenstelling tot Amex, waarvan je nog wel eens "No Amex" bordjes ziet hangen bij winkels.

A.Hofman
24-05-11, 00:25
Ik heb alleen ervaring met Mastercard, nooit problemen gehad met betalen of acceptatie.

Guus
24-05-11, 00:35
Beide kaarten worden overal geaccepteerd. Wat mij wel vaak opvalt is dat de koers bij VISA over het algemeen ongunstiger uitpakt dan bij MC.

knaapje
24-05-11, 00:36
Ervaring met Mastercard en Visa, nooit geen problemen meegehad.
Verschil in kosten?
Me nooit druk over gemaakt, het moet marginaal zijn.
Om het echt uit te vinden zou je op vrijwel hetzelfde moment met beide kaarten moeten betalen en dan kijken of er verschil in de omrekenkoers zit.

Knaapje

cami
24-05-11, 12:00
Wil ik toch even op reageren. Ben net terug uit Florida. Heb daareen hotel betaald met mastercard. Bij thuiskomst blijkt plm 400 dollar teveel afgeschreven te zijn. ING (mastercard) doet daar helemaal niets aan. Visa wel?

knaapje
24-05-11, 12:07
Wat staat er op het bonnetje wat je gekregen hebt?
Als het bedrag er op staat en je hebt getekend zal er niet veel aan te doen zijn.
Staat er wat anders op, dan binnen 1 maand schriftelijk protest met bewijzen aantekenen bij je cc (hier ING) en dan wordt het meestal opgelost.

Ik heb zelf een keer met Visa problemen over een betaling van Dollar car rental gehad en dat werd keurig opgelost.
Knaapje

Njit
24-05-11, 12:41
Wat knaapje zegt. Je zult wel moeten kunnen bewijzen dat het onterecht is afgeschreven. En als je dat kunt dan kun je het echt wel terug krijgen.

Overigens zegt een getekend bonnetje niet zoveel. De meeste mensen kijken niet wat voor een krabbel er op staat. Zie hier hoe ver je kunt gaan met je handtekening: http://www.zug.com/pranks/credit/

cami
24-05-11, 13:16
Ik heb de officiele nota hier. ING doet er niets aan, moet het zelf oplossen bij betrokken hotel.

Njit
24-05-11, 13:42
En wat staat daar op dan? Het juiste bedrag of een foutief bedrag?

cami
24-05-11, 21:12
Op de nota staat het juiste bedrag.

Njit
24-05-11, 21:25
En heb je al contact gehad met het hotel?

cami
24-05-11, 23:24
Het reisburo is daar mee bezig. Is wel waardeloos hoor. Is afwachten.

mail.eve
24-05-11, 23:30
Het reisburo is daar mee bezig. Is wel waardeloos hoor. Is afwachten.

Hebben wij vorig jaar ook gehad met Hilton, even een mailtje naar het Hotel, en het teveel betaalde bedrag werd keurig teruggeboekt op de cc.

Guus
25-05-11, 00:18
Het reisburo is daar mee bezig. Is wel waardeloos hoor. Is afwachten.
Het reisbureau? Afwachten? Waarom bel je niet gewoon zelf naar het hotel? Het overkomt mij ook regelmatig dat er achteraf te veel van mijn CC wordt afgehaald. Eén telefoontje met het hotel is veelal voldoende om de zaak op te lossen. Het teveel betaalde is tot op heden altijd netjes teruggestort op mijn CC.

cami
26-05-11, 21:21
Dank mensen voor de adviezen. Reisburo heeft contact opgenomen omdat mijn engels niet zo geweldig is en dan uitleggen per telefoon wat er mis is? Zojuist contact gehad, hotel biedt excuus aan en geld wordt terug gestort. Toch vreemd zo'n "vergissing" , maar goed afgelopen.

Guus
27-05-11, 00:21
Toch vreemd zo'n "vergissing" , maar goed afgelopen.
Op zich is dit niet zo vreemd als jij denkt. Er zijn zoveel dingen die zelfs achteraf verkeerd kunnen gaan. Daarom is het van belang dat je minimaal een rekening met een 'zero balance' meekrijgt. Dat scheelt veel discussie.

Sonja65
01-06-11, 17:41
We hebben een cc.
Maar iemand zei tegen me dat je in de bankautomaten gewoon kunt pinnen met je bankpas (wereldpas) tot een max van € 600 per dag klopt dit?

maantje71
01-06-11, 17:57
wij hebben vorig jaar gewoon met onze bankpas gepind.
kon overal bij de automaten waar we geweest zijn.
kon maximaal 500 dollar per keer pinnen.
we hebben de cc alleen gebruikt in winkels waar we kleding of zo iets kochten voor de boodschappen en in de parken pinden we.

Sanibel
01-06-11, 18:15
Dank mensen voor de adviezen. Reisburo heeft contact opgenomen omdat mijn engels niet zo geweldig is en dan uitleggen per telefoon wat er mis is? Zojuist contact gehad, hotel biedt excuus aan en geld wordt terug gestort. Toch vreemd zo'n "vergissing" , maar goed afgelopen.

Wij hebben dit ook één keer meegemaakt met een Best Western Hotel in Tempe.
Een telefoontje was genoeg om het bedrag terug te krijgen.
We leven nou eenmaal in een wereld waar een foutje zo gemaakt is.
Maar als het je overkomt is het in eerste instantie zeker te weten schrikken.

Sjon, Bianca en Romy

Sonja65
01-06-11, 20:47
Oke dank je wel Maantje dan weten we dat.

cant51
14-09-11, 15:41
Goedemorgen,

Ik ben momenteel in Florida, en zit met het volgende, ik probeer met mijn creditkaart spullen te bestellen bij W*mart, en een andere zaak, maar krijg van beide een email terug: WE ARE UNABLE TO SHIP YOUR ORDER
UNTIL WE HAVE UPDATED YOUR BILLING ADDRESS TO MATCH WHAT YOUR
CREDIT CARD HAS ON FILE FOR YOU. PLEASE CONTACT US IMMEDIATELY TO
GET YOUR ADDRESS UPDATED WITH THE CORRECT INFORMATION. PLEASE NOTE
WE ARE UNABLE TO PROCESS INTERNATIONAL CREDIT CARDS OR SHIP
INTERNATIONALLY AT THIS TIME.

Wij hebben in het verleden al vaak op het adres waar we verblijven spullen besteld en nooit een email gehad zoals bovenstaand, weet iemand of de regels veranderd zijn ????

2 verschillende kaarten geprobeerd, maar voor beide krijg ik de zelfde melding, er staat op beide kaarten geen cent schuld dus dat kan het niet zijn. iemand dit ook gehad dit jaar ????????

Groetjes Toos

Njit
14-09-11, 15:48
De onderste regel lijkt me duidelijk zat: PLEASE NOTE WE ARE UNABLE TO PROCESS INTERNATIONAL CREDIT CARDS

Ze accepteren dus alleen Amerikaanse CC's. Kan zijn dat er in het verleden teveel fraude mee is geweest waardoor ze het nu niet meer accepteren.

cant51
14-09-11, 16:15
Bedankt Njit, dat dachten we zelf ook al, maar hebben hier meer Forum leden last van gehad dit jaar, er zullen er vast wel zijn die iets besteld hebben op de Nederlandse CC ????, als dit namelijk bij iedereen is weten we hoe het zit. En hebben ze inderdaad de regels veranderd.

Gtjes Toos uit een mooi en zonnig FLORIDA :-)

trails
14-09-11, 16:32
Wij hebben wel al eerder meegemaakt dat onze bank (SNS) de CC ineens blokkeerde omdat er "verdachte" transacties hadden plaatsgevonden, met name betalingen met CC bij Wal*Mart.
Tja, en daar sta je dan. Nu hebben wij meerdere CC's bij ons en het meeste wordt gewoon cash betaald, maar toch... niet echt leuk.

Dus dan weer moeten bellen om CC te laten deblokkeren.
Ze adviseerden ons om voor de volgende vakantie maar alvast te bellen om te zeggen dat we op vakantie gaan. Eigenlijk toch te gek voor woorden en totaal geen garantie dat de CC dan toch niet geblokkeerd wordt.

r.teeuwsen
14-09-11, 17:01
Klopt helemaal, NL CC werkt niet, ik gebruik altijd mijn USA CC, maar let op met het billingadres en shippingadres invullen....als je een USA CC hebt!

Njit
14-09-11, 17:08
Ze adviseerden ons om voor de volgende vakantie maar alvast te bellen om te zeggen dat we op vakantie gaan. Eigenlijk toch te gek voor woorden en totaal geen garantie dat de CC dan toch niet geblokkeerd wordt.

Er staat dan een opmerking bij je pas dat je dan in de USA bent. Daar zouden ze naar moeten kijken voordat ze de boel blokkeren.

Ta2 Gerrit
14-09-11, 17:10
Ik moest even zoeken, maar heb het gevonden. Wij hebben dit voorjaar nog site to store besteld, eigen CC, gewoon Hollands, maar volgens mijn eigen bericht (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=141141&postcount=45) wel een FL zipcode ingevuld, misschien dat dat wel werkt ?

Ebelix
14-09-11, 18:31
Ik heb in het voorjaar met paypal betaald. Geen probleem. Via paypal van mijn nl cc afgeschreven.

trails
14-09-11, 19:20
Er staat dan een opmerking bij je pas dat je dan in de USA bent. Daar zouden ze naar moeten kijken voordat ze de boel blokkeren.

We zullen het in februari merken...

cant51
14-09-11, 20:14
Hoi Gerrit,

Nee werkt niet, Florida Zip-code ingevuld op de bestelling, ik denk dat er nu echt wordt gekeken naar creditcard adres en verzendadres, dat is het enige wat ik kan verzinnen.

We bestellen al jaren op deze manier spullen als we in Florida zijn, en is altijd goed gegaan werd altijd keurig bij "ons huis" afgeleverd in Vero Beach, dit jaar voor het eerst met onze Nederlandse CC, deze problemen. Hebben ook een side to store geprobeerd werkt ook niet krijg je dezelfde mail.

Wij denken zelf dat er misschien de laaste jaren zoveel besteld is in de USA, met een verzendadres in de USA maar een betaling met een Europese CC, (en we weten allemaal dat de meeste winkels niet verzenden naar Europa) dat er nu een controle wordt gedaan.

Grtjes Toos

Ta2 Gerrit
14-09-11, 21:07
Ik zal vanavond eens kijken (overleggen :-)) of ik nog wat nodig ben bij Wal*Mart en dan de proef op de som nemen. Mocht het niet lukken dan komt toch de prepaid CC of DC (van bijv. Moneybookers of Visa Travel (http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=10&t=36950)) weer om de hoek kijken.

cant51
15-09-11, 03:10
Ik hoor graag van je Gerrit, anders zou dit inderdaad een oplossing kunnen zijn de pre-paid kaart.

Grtjes Toos

Ta2 Gerrit
15-09-11, 10:13
W zijn zwaar aan het nadenken wat we nodig zijn. Dat valt nog niet mee, we zijn er te vaak :lol:
Misschien dat een andere forummer sneller wat kan bestellen volgens mijn methode.

En anders hoor je het zo snel mogelijk.

cant51
15-09-11, 14:29
Ken dat, ook wij gaan veel te veel:razz:, is prima wij hebben geen haast. weten we het niet voor deze keer, dan zeker voor de volgende keer.

Grtjes Toos

Syllvia
15-09-11, 18:51
Lees ik dat nou goed?? Is dat ook bij de ING-bank?? Dat je nu moet bellen dat je in the us bent/gaat?(om te voorkomen dt er geblokkeerd word)
We hebben dat nog nooit gedaan en alles ging normaal.

trails
15-09-11, 19:49
Lees ik dat nou goed?? Is dat ook bij de ING-bank?? Dat je nu moet bellen dat je in the us bent/gaat?(om te voorkomen dt er geblokkeerd word)
We hebben dat nog nooit gedaan en alles ging normaal.

Ik weet niet of dat bij ING ook zo is maar wij hebben het al 2 keer meegemaakt.
En ik kan me zo voorstellen dat het nog minder prettig is als je maar 1 CC ter beschikking hebt en je staat in een winkel bij de kassa en de CC doet het niet.

Riverwood
15-09-11, 20:03
Ook wij melden altijd als wij gaan ofschoon wij de kaart weinig gebruiken i.v.m. onze USA card, vooral bij Macy's hebben wij problemen.

Groetjes Henke.

chippie
15-09-11, 20:08
Lees ik dat nou goed?? Is dat ook bij de ING-bank?? Dat je nu moet bellen dat je in the us bent/gaat?(om te voorkomen dt er geblokkeerd word)
We hebben dat nog nooit gedaan en alles ging normaal.

Wij hebben geen problemen gehad met onze ING creditcards. Wij waren in Florida van 8 aug t/m 26 aug. Hebben ook niet van te voren gemeld dat we in de states waren.

jarjarbinks
15-09-11, 20:17
Wij, mijn vrouw en ik gebruiken al jaren zonder te bellen de ING card.
Altijd goed gegaan.

Er is één keer iets mis gegaan in al die jaren en dat is het volgende. We gebruiken de kaart voor alles. Dat wil zeggen ik betaal er van $1 tot heel veel $$$. Op een dag hebben tijdens het winkelen in de outlet de kaart 14 keer gebruikt. De 15e keer lukte niet meer. Dacht eerst dat hij kapot was. Mijn vrouw kon haar kaart gewoon gebruiken. Dus op zich niet erg maar wel in de villa even gebeld.

Bij ING konden ze het niet vinden wat er aan de hand was. Genoeg saldo, kaart niet geblokkeerd dus ja wat dan. Na lang zoeken bleek dat je de kaart maximaal 14 keer per dag dus per 24 uur mag gebruiken. De medewerker had dit ook nog nooit meegemaakt maar dat was wel het probleem. En het klopte de volgende dag deed hij het weer.

Een tijdje hebben we VISA gehad van ANWB en daar had ik juist veel problemen mee in USA. Deze dus opgezegd en ING werkt altijd, overal en goed (mit niet meer dan 14keer in 24 uur [-X[-X)

au3
15-09-11, 22:04
Hallo,
wij hebben dit jaar in Florida een bestelling gedaan bij the Walking Company en toen kreeg ik een zelfde soort melding:
Unfortunately, your order has been put on hold due to notification that the billing address on your order does not match the billing address on your credit card. This often occurs due to a recent move or typo on the order itself. Please contact our Customer Service Department to provide the correct billing address for your credit card. Once the name and address have been verified, your order will be released and shipped.Ik heb toen contact gehad met Customer Services en zij moesten het telefoonnummer hebben van de bank die de kaart heeft uitgegeven. Zij hebben de bank gebeld en alle gegevens gecontroleerd. Toen heb ik nogmaals het adres doorgegeven van de villa en is het pakketje bij ons afgeleverd.

Groetjes, Audrey

knaapje
15-09-11, 23:12
Naar aanleiding van alle postings over geblokkeerde cc's en of je wel of niet moet melden, dat je bijv. naar de USA gaat heb ik kontakt opgenomen met ICS, de verstrekker van heel veel soorten cc's. Bijv. die van de ANWB, maar is een 100% dochter van ABN-Amro dus die zullen er ook wel vandaan komen.
Onderstaand mijn mailtje en de reactie. Spreekt voor zich.
Ik lees soms op forums, dat men bijv. in de USA plotseling geconfronteerd wordt met een geblokkeerde cc. Deze zou dan door de verstrekker geblokkeerd worden omdat er bijv. in de USA plotseling mee betaald wordt. Men adviseert dan weleens voor men op reis gaar de cc verstrekker te informeren over de reisplannen/bestemming. Heeft dit werkelijk nut?
Het is mij niet overkomen, maar ik wil er liever niet mee geconfronteerd worden als ik in oktober weer in de USA ben.
Bij ICS volgen we dag en nacht de betalingen die met uw creditcard worden gedaan. Als we serieuze vermoedens hebben dat een betaling verdacht is, nemen we zo snel mogelijk contact met u op om dit te controleren. Zo kan het gebeuren dat een betaling (in het buitenland) als zeer verdacht wordt beschouwd. Is het in zo’n geval niet mogelijk om u te bereiken, dan gaan we zorgvuldig te werk maar moeten we soms helaas uw Card blokkeren. Dat doen we ook voor uw veiligheid.
Het is inderdaad verstandig om bij uw volgende reis aan ons door te geven waar u in welke periode verblijft en hoe u eventueel te bereiken bent. Wij houden daar dan rekening mee bij onze veiligheidscontroles.

koenkamphuys
16-09-11, 08:03
Ik gebruik mijn creditcard (van ANWB-Visa/ICS) uitgebreid in Florida. Een keer is die geblokkeerd geweest. Kennelijk vonden ze het verdacht dat ik als toerist met mijn creditcard een bandenservice heb betaald. Tja... ik heb er een auto, dan doe je wel eens zulke uitgaven.
Ik kreeg een brief thuisgestuurd, die ik in Amerika natuurlijk niet zie. Voor creditcardhouders bij ICS loopt het contact via verliesendiefstal@icscards.nl . Het zou handiger zijn als de maatschappij je een e-mail of een sms zou sturen, de kans dat je die in het buitenland ontvangt is heel wat groter dan een brief op je thuisadres.
Geen idee of ze bij hun risico-beoordeling een profiel van de gebruiker aanhouden; zodat iemand die regelmatig naar Amerika gaat, hier niet zo snel last van heeft.

fitnessmouse
16-09-11, 11:33
Het is bij mij regelmatig gebeurd, dat als ik een bestelling op internet doe, ik gelijk een telefoontje krijg van de ING van een 'verdachte' transactie.

Dat is heel vervelend, maar wel voor je eigen veiligheid.
Als we op vakantie gaan, melden we dat wel van tevoren.

knaapje
16-09-11, 11:58
N.a.v. het contact met ICS heb ik nu mijn reisdatums en bestemming doorgegeven.
Daarnaast hebben ze mijn GSM nummer aan mijn vaste gegevens toegevoegd, zodat ze mij in voorkomend geval kunnen bereiken.

Knaapje

weimar
16-09-11, 12:27
Ik heb afgelopen zomer één keer de (ANWB) card geblokkeerd gehad, in Orlando in de outlet. We waren die dag van Ft Myers gekomen, en zijn gelijk aan het spenden geslagen.
Gelukkig deed de andere card het nog wel.

Ik kreeg direct een mail van ICS (ik was toevallig met de iphone op een wifi aangesloten in de mall) terwijl ik me nog aan het verbazen was over de geweigerde betaling.
In de (Guess) winkel waren ze diep onder de indruk toen ik ze het mailtje liet zien van mogelijke fraude, dat hadden ze nog nooit gezien!

In het hotel heb ik gebeld naar ICS, en inderdaad hadden ze fraude vermoed. Wel wilden ze graag weten hoe lang ik nog in de USA bleef, blijkbaar wordt er een aantekening gemaakt én rekening mee gehouden.

moonlight91
16-09-11, 13:11
afgelopen vakantie had een koppel voor ons bij de kassa van `theater of the sea` het
de man daar achter de kassa zei dat het geen schande was ,maar dat het regelmatig (soms wel 2x per dag) voor komt
wij zelf hebben het nog niet gehad gelukkig!
geef wel bij icscards door wanneer we in amerika zijn,maar of dat werkelijk helpt ??
en heb het 24uurs service nummer in mijn telefoon staan,voor het geval dat

nixian
16-09-11, 15:28
Ik heb met belangstelling de discussie gevolgd en ben dus reuze benieuwd wat dit betekend voor mij als ik volgende maand naar Florida afreis. Afgelopen maand heb ik al vast enkele "Groupons" gescoord. Gewoon afgerekend met mijn NL cc, zonder problemen. Zou het misschien van bedrijf tot bedrijf verschil uit maken?

chippie
16-09-11, 17:25
Zoals ik al eerder aangaf, in Florida zelf geen problemen gehad met m’n ing cc. Echter in de voorbereiding is mijn kaart wel even geblokkeerd geweest. Ik had de Disneykaartjes besteld bij attractionticketsdirect.de en de naam die er toen te voorschijn kwam bij de betaling was voor ing verdacht. Ik kreeg hiervan een brief en na het bellen van een nummer was de blokkade opgeheven.bMet andere woorden ze houden de boel wel in de gaten en dat vind ik niet vervelend. Wat wel weer raar is, dat ze je een brief sturen, op vakantie niet echt handig, vandaar dat in het telefoongesprek gelijk mijn mobiele nummer is genoteerd.

knaapje
16-09-11, 19:13
Ik heb met belangstelling de discussie gevolgd en ben dus reuze benieuwd wat dit betekend voor mij als ik volgende maand naar Florida afreis. Afgelopen maand heb ik al vast enkele "Groupons" gescoord. Gewoon afgerekend met mijn NL cc, zonder problemen. Zou het misschien van bedrijf tot bedrijf verschil uit maken?

Ik heb het ook nooit eerder gedaan, maar blijkbaar is het helaas toch wel aan te bevelen, dit even aan je creditcardverstrekker mede te delen.
Zie mijn posting hoirboven over mijn mailwisseling met ICS.

Goede reis
Knaapje

JKG
18-09-11, 03:22
Bij ING en ICS nooit problemen gehad. Maar misschien ook wel omdat er een vast patroon in zit. :mrgreen: Maar de ING kaart gebruik ik ook sowieso het hele jaar door.

Port
21-09-11, 17:42
Ik zou gewoon voor de moneybookers gaan: http://www.creditcard-vergelijken.com/moneybookers-mastercard-prepaid/

Kost maar €10,- per jaar, daar kan toch geen kaart tegenop..

Syllvia
21-09-11, 17:47
Ik heb ook een mail naar de ING gedaan, eens afwachten wat ze zeggen. Dit is het antwoord:
Bij een verdachte transactie kan uw creditcard uit voorzorg tijdelijk geblokkeerd worden. Wij proberen in dat geval meteen telefonisch contact met u op te nemen. Dit gebeurt dit alleen als u in Amerika, maar over de gehele wereld. Als wij een verdachte transactie zien op uw creditcard wordt deze uit voorzorg tijdelijk geblokkeerd. Wij doen dit als extra service voor onze klanten.
Het is niet mogelijk om van te voren aan te geven dat u naar Amerika gaat en dat u daar de creditcard gaat gebruiken. Want net als in Nederland is het mogelijk dat u in Amerika uw creditcard verliest of wordt gestolen. Maar mocht uw creditcard worden geblokkeerd lost u dit met één telefoontje op door te bellen met onze afdeling Creditcard Preventie & Detectie te bellen op telefoonnummer 0031 20 5846 441. Deze afdeling is bereikbaar van maandag tot en met zondag van 07.00 tot 00.00 uur. Onze medewerkers helpen u graag verder.

knaapje
21-09-11, 18:01
@Port;
Helaas worden prepaid kaarten lang niet altijd (meestal helemaal niet) geaccepteerd voor borg bij bijv. autohuur of hotels.

Knaapje

Ta2 Gerrit
21-09-11, 18:29
En soms zelfs niet bij online winkels in de US. Gelukkig hebben wij "onze man in Amerika" :mrgreen:

LVO
21-09-11, 23:24
Helaas accepteren veel online shops nog geen betalingen met een non-US cc.
Heeft iemand wellicht ervaring met een betrouwbare aanbieder in de US van een virtual CC?

Ta2 Gerrit
28-09-11, 01:08
Hoi Gerrit,

Nee werkt niet, Florida Zip-code ingevuld op de bestelling, ik denk dat er nu echt wordt gekeken naar creditcard adres en verzendadres, dat is het enige wat ik kan verzinnen.

We bestellen al jaren op deze manier spullen als we in Florida zijn, en is altijd goed gegaan werd altijd keurig bij "ons huis" afgeleverd in Vero Beach, dit jaar voor het eerst met onze Nederlandse CC, deze problemen. Hebben ook een side to store geprobeerd werkt ook niet krijg je dezelfde mail.

Wij denken zelf dat er misschien de laaste jaren zoveel besteld is in de USA, met een verzendadres in de USA maar een betaling met een Europese CC, (en we weten allemaal dat de meeste winkels niet verzenden naar Europa) dat er nu een controle wordt gedaan.

Grtjes Toos

We hebben inmiddels wat "Site to store" besteld bij Wal*Mart, en met de CC ging het niet meer, zoals je al opmerkte. Dus dan maar met Paypal, werkte goed.
Op Marion's Wal*Mart account bestellen, en met mijn Paypal account betalen, zelfs.

Bij Amazon gaat het nog prima met de NL CC, daar bestellen en aan FL "huis" laten bezorgen.
Je ziet, we hebben toch nog wat "gevonden" om te bestellen \\:D/

cant51
28-09-11, 06:26
Hoi Gerrit

Bedankt voor de info, en toch nog wat gevonden om te bestellen, blijft moeilijk he :-).

Wij hebben het meeste inmiddels wel in de diverse winkels gekocht en daar werkte de CC prima :-), zitten momenteel in een erg heet Miami voor een paar dagen, maar mij hoor je niet klagen.

Wens jullie ook weer een geweldig verblijf in Florida toe, en heel veel plezier bij het Biketoberfest, maar dat gaat vast weer lukken.

Grtjes Toos

natascha666
20-10-11, 21:54
vraagje: als je creditcard belast wordt door een borg van bv 500 (voor de huurauto) kan ik dan zogezegd ook 500 minder uitgeven?? en wanneer je dan je borg "terug krijgt' komt dat dan meteen weer vrij eigenlijk of duurt dat een paar dagen??
thanx!

trails
20-10-11, 22:11
Die borg wordt van je bestedingslimiet afgetrokken. Er wordt tenslotte een zekerheid voor afgegeven.
Hoe lang het duurt voor je dit dan weer "terug krijgt" weet ik niet.

koenkamphuys
20-10-11, 22:13
Als de borg voor de auto teveel van je bestedingslimiet af haalt (dus dat je vindt dat je dan te weinig andere uitgaven meer kunt doen), dan kun je altijd vooraf een bedrag bijstorten bij je creditcardrekening.

Ebelix
20-10-11, 22:21
De reservering van de borg valt pas na een paar dagen vrij. Het beste is om 2 verschillende cc mee te nemen met genoeg bestedingslimiet. Dit kan inderdaad door geld op je cc te storten of telefonisch eenmalig je limiet te verhogen.

natascha666
21-10-11, 09:49
thanx voor de tips, ik ga denk ik dan maar ff een belletje doen naar de rabo.. wil dan ff het limiet opgooien want ja je weet maar nooit hoeveel we nog moeten shoppen :P

egbertsen
07-11-11, 22:09
Is het ook gebruikelijk in de VS om bij betaling je CC af te geven?
Met alle verhalen van Fraude etc wordt je hier niet echt vrolijk van..
Maar als het gebuikelijk is, dan kan je hier moeilijk van afwijekn

[verwijderd]
07-11-11, 22:41
Je geeft je pas af omdat hiervan een afdruk wordt gemaakt of hij wordt met de magneetstrip door een lezer gehaald, dit gebeurt gewoon in jouw zichtveld dus niets om je druk over te maken.

Als iemand van een winkel bewust zou willen frauderen lukt dat altijd met de pinpassen en creditkaarten, gelukkig kun je dit soort vage transacties altijd terug laten boeken na enige moeite.

En zoals je eigenlijk altijd al moet doen tegenwoordig moet je dus goed je afschrijvingen in de gaten houden of er geen rare afschrijvingen zijn.

Ik zou me er niet al te druk over maken maar gewoon goed op blijven letten op je afschriften.

hrjhaan
07-11-11, 22:58
Bij ons werd er afgelopen zomer een bedrag afgeschreven van Skechers. Wij hadden hier wel schoenen gekocht en deze betaling was ook afgeschreven. Daarnaast werd nog een bedrag op dezelfde dag afgeschreven. Bij thuiskomst meteen de transactie betwist bij Visa. Het geld werd meteen teruggeboekt. Later werd er gezegd dat we toch weer moesten betalen omdat de transactie wel was uitgevoerd. Er zat een afdruk bij van de betaling. Dit was echter niet mijn handtekening. Meteen gebeld met de Visa dat deze betaling niet van mij was. Ze gingen alsnog de juiste transactie ook opvragen zodat ze konden zien dat het 2 verschillende handtekeningen waren. Sindsdien heb ik niets meer van de Visa gehoord. Volgens Visa hebben ze dan onze transactie niet goed afgesloten en komt de volgende aankoop van iemand anders op jouw rekening. Dus altijd alle bonnetjes bewaren en controleren en als het niet klopt meteen bij thuiskomst een formulier invullen en de transactie betwisten.

dejo
08-11-11, 12:32
We hebben inmiddels wat "Site to store" besteld bij Wal*Mart, en met de CC ging het niet meer, zoals je al opmerkte. Dus dan maar met Paypal, werkte goed.
Op Marion's Wal*Mart account bestellen, en met mijn Paypal account betalen, zelfs.

Bij Amazon gaat het nog prima met de NL CC, daar bestellen en aan FL "huis" laten bezorgen.
Je ziet, we hebben toch nog wat "gevonden" om te bestellen \\:D/

Ik heb vorige week nog een site to store bestelling gedaan bij de Walmart met mijn ing cc mastercard en dat ging prima.

theovg
28-11-11, 10:53
Overigens heb ik nu al enige malen gelezen dat mensen bijstorten op hun cc, maar je cc is toch gekoppeld aan je betaalrekening, althans wel bij de ING. Wij hebben een limiet van 1500 € en maandelijkse volledige afrekening, en er staat meer dan voldoende op onze betaalrekening. Dus begrijp ik niet hoe je bij kunt storten.


Bij mij gaat het precies hetzelfde met de cc van de ING,maar ik heb ook een Visa kaart en daar kun je op de rekening bijstorten en dan vergroot je je limiet .
Volgens mij kan dat bij de Mastercard van de ING niet.

[verwijderd]
28-11-11, 12:01
Op veel CC's kun je bijstorten, ook bij de ING kan dat.

Het is simpelweg al vooraf geld op je creditcard account toevoegen om je bestedingslimiet te verhogen, maar als je over internet beschikt en de gegevens meeneemt kun je ook gewoon bij nadering van je limiet dan een storting doen op je CC account om zo weer meer ruimte te creëren.

Feitelijk los je dan je schuld gewoon eerder af.

jarjarbinks
28-11-11, 17:01
Volgens mij kan dat bij de Mastercard van de ING niet.

Dit kan zeker bij de ING en Mastercard zie

http://www.ing.nl/particulier/betalen/creditcards/extra-aflossen/index.aspx

Of dit nu extra aflossen is of er vast al geld opzetten voor gebruik van later. Dit kan gewoon. Heb ik ook altijd gedaan.

SpaceAce
28-11-11, 20:10
Volgens mij kun je op elke creditcard bijstorten, ook bij de ING kan dat.

Ik snap wat Jena bedoeld, aangezien ik ook niet helemaal begrijp hoe je moet bijstorten als je CC gekoppeld is aan je betaalrekening... ?

Wij hebben ieder een CC gekoppeld aan onze en/of rekening van de rabo. Op welke rekening moet ik dan extra geld storten? Gewoon op de betaalrekening? Waarom? Dat doe ik pas op het moment dat de CC afschrift komt, dan stort ik geld van onze spaarrekening op de betaalrekening zodat de rabo het een goed twee dagen later het er vanaf haalt. Bedoel, laat liever zo lang mogelijk het geld op de spaarrekening staan, want dan vang ik er nog rente over uiteraard.

Wel laten we ons limiet verhogen tijdens de vakantie, maar dat is volgens mij niet hetzelfde...

rolandino
28-11-11, 20:15
Ook ik heb al eens handmatig afgelost omdat ING mij toch op gespreid betalen had gezet, terwijl ik dat niet had aangevraagd. Dat kon ik doen door geld over te maken naar een rekening, zie: http://www.ing.nl/particulier/klantenservice/veelgestelde-vragen/betalen/creditcards/extra-aflossen/index.aspx?faquri=tcm:7-37184

Ik neem aan dat je hiermee ook geld extra bij kunt boeken.

[verwijderd]
28-11-11, 21:07
@Space Ace, Als je de mogelijkheid hebt om je bestedingslimiet te verhogen of als deze ruim voldoende is dan heb je ook geen noodzaak om vooraf of tussendoor bij te storten op je CC account. Het bied dan ook geen voordeel om dit wel te doen.

Maar als je geen mogelijkheid hebt om je bestedingslimiet te verhogen en je limiet mogelijk niet toereikend is op je CC dan kun je dat oplossen door vooraf of tussentijds een bedrag te storten op je CC account. Volgens mij is het zo dat je dan het bedrag overmaakt naar een rekening bij je bank onder vermelding van je Creditcard nummer maar hiervoor zul je even je eigen bank of CC maatschappij moeten raadplegen wil je hier gebruik van maken. Ik weet alleen dat het mogelijk is om dit te doen.

Overigens is dit ook een oplossing als je onverhoopt tegen problemen aanloopt waardoor je over je bestedingslimiet van je CC zou gaan, mits je natuurlijk op vakantie bij je bankrekeningen kunt.

SpaceAce
28-11-11, 22:08
@Space Ace, Als je de mogelijkheid hebt om je bestedingslimiet te verhogen of als deze ruim voldoende is dan heb je ook geen noodzaak om vooraf of tussendoor bij te storten op je CC account. Het bied dan ook geen voordeel om dit wel te doen.

Daarom snap ik ook niet wat jij bedoelde met 'Volgens mij kun je op elke creditcard bijstorten, ook bij de ING kan dat.' :) Dat kan dus niet op elke CC... Want een Credit Card welke gekoppeld is aan de betaalrekening heeft geen CC-account (waar Jena het dus ook over heeft).

[verwijderd]
28-11-11, 22:20
Misschien schept dit meer duidelijkheid hierin.

Hier kun je lezen hoe je dat moet doen bij welke creditcard:

LINK (http://www.creditcardvergelijking.nl/geld-storten/)

Gewoon even je eigen creditcard aan klikken en je kan lezen hoe het in zijn werk gaat. :-P

SpaceAce
28-11-11, 22:23
Thnx!


Volgens mij kun je op elke creditcard bijstorten, ook bij de ING kan dat.
Geld storten
het is niet mogelijk om geld te storten op een Rabobank creditcard.

Niet op elke CC dus ;)

[verwijderd]
28-11-11, 22:34
Tja, zegt wat over de mogelijkheden die de Rabobank zijn klanten biedt zullen we maar zeggen. ;-)

Maar goed, ik zal me tekst wel even aanpassen zodat het klopt. :D

Njit
28-11-11, 22:52
Zeg maar gerust het gebrek aan mogelijkheden dat de Rabobank zijn klanten biedt. Zoals het niet aanbieden van een Online rekening-overzicht...

SpaceAce
28-11-11, 22:56
We zijn dan ook aan het kijken voor een ander alternatief... Niet voor de mogelijkheid om geld op te kunnen storten (want dat hebben we niet nodig), maar we irriteren ons aan het feit dat de Rabo al vijf jaar het standaard antwoord 'zijn we mee bezig' geeft op de vraag: wanneer kunnen we via de Rabo ook gewoon op elk moment online kijken wat er uitgegeven is op de CC?

Vind het namelijk erg handig om van te voren te weten hoeveel er al verbruikt is op de CC en niet aan het eind van de maand pas.

Waarschijnlijk wordt het dus de Mastercard van de ANWB. We hebben ze al wel in huis (al zo'n twee jaar), maar nog nooit gebruikt. Je betaalt pas als je ze gaat gebruiken. We heffen dan de extra CC bij de Rabo op, maar bij ons pakket zit gratis een CC. Willen we een pakket zonder CC, moeten we weer 2 euro per keer gaan betalen als we pinnen in het buitenland...

[verwijderd]
28-11-11, 23:07
Bij de ING heb je ook de mogelijkheid om online te kijken naar de afschrijvingen. Ik heb zowel de Rabocard als de INGcard maar ook bij de ING laat de klantvriendelijkheid het vaak afweten.

Njit
28-11-11, 23:12
Heb je wat voorbeelden wat er tegenvalt aan de ING?

rolandino
28-11-11, 23:19
ING loopt vaak enkele dagen achter, zelf geven ze één dag aan, maar in de praktijk is het vaak iets meer. Voornamelijk omdat ING in werkdagen denkt, en een besteding op vrijdag vaak pas op maandag of dinsdag te zien is.
Toch vreemd, andere bedrijven bijvoorbeeld v3 cash (prepaid CC) het wel kan.

jena1953
29-11-11, 03:38
Misschien schept dit meer duidelijkheid hierin.

Hier kun je lezen hoe je dat moet doen bij welke creditcard:

LINK (http://www.creditcardvergelijking.nl/geld-storten/)

Gewoon even je eigen creditcard aan klikken en je kan lezen hoe het in zijn werk gaat. :-P

Bedankt verwijderd, begrijp nu hoe het in elkaar steekt, handige link voor de volgende Floridavakantie :razz:

Ta2 Gerrit
29-11-11, 12:01
We zijn dan ook aan het kijken voor een ander alternatief... Niet voor de mogelijkheid om geld op te kunnen storten (want dat hebben we niet nodig), maar we irriteren ons aan het feit dat de Rabo al vijf jaar het standaard antwoord 'zijn we mee bezig' geeft op de vraag: wanneer kunnen we via de Rabo ook gewoon op elk moment online kijken wat er uitgegeven is op de CC?

Zo herkenbaar, dit "verhaaltje". Ik heb het pas nog mogen aanhoren bij onze Rabo.
Ik heb ook een paar jaar ANWB/Visa als backup gehad, maar nooit gebruikt. Die is dus nu verlopen :-( doordat ik vergeten was €0,01 te storten om hem te laten doorlopen.

Ik ben nu een beetje aan het rondshoppen voor een extra kaart (liefst met US zipcode :lol:) en kom steeds weer bij ICS terecht, ook vanwege de online rekeninginzage.

Njit
29-11-11, 12:04
Je hebt in nederland twee grote partijen die VISA en Mastercard uitgeven naast de banken.
Dit zijn ICS en LaSer. Van de laatste is bijv. de GAMMA card. Alleen wordt ik niet echt vrolijk als ik op LaSer Google. Dus het zal waarschijnlijk de ANWB card worden.

Wat betreft de Rabobank. Ik heb het ze recent ook gewoon letterlijk zo gevraagd:


Hallo,

ik heb deze vraag volgens mij voor het eerst in 2007 gesteld bij een Rabobank medewerken en elk jaar hoor ik hetzelfde antwoord: 'het komt eraan maar we weten nog niet wanneer'. Ik heb het over een Online overzicht van de transacties van mijn Rabocard/Credit kaart.

Bij bijna elke andere bank is dit allang mogelijk. Hebben jullie inmiddels al een idee wanneer dit wel mogelijk zou moeten zijn of krijg ik weer het standaard antwoord. Ik zit er namelijk sterk aan te denken om een andere credit-kaart aan te vragen waar het wel mogelijk is.

Met vriendelijke groeten,En hun antwoord:


Beste heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Ik begrijp uw reactie en vind het ook vervelend dat ik u niet anders kan berichten dan dat het eraan komt. Rabobank Nederland is hiervoor met een onderzoek bezig. Wanneer het mogelijk is om een online overzicht van de transacties te raadplegen, is nog niet bekend.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

KlantContactCentrum Particulieren

knaapje
29-11-11, 16:27
Ik heb o.a. de ANWB Visa kaart via ICS.
Prima!!
Bij problemen over betalingen directe hulp en (onder voorbehoud) terugboeken.
Autohuur van dollar was n.l. 2 keer berekend met verschillende bedragen op verschillende data.
Heb jarenlang Mastercard van ABNAmro gebruikt, maar diverse keren problemen gehad. Op een ABNAmro kantoor weet niemand iets en aan de telefoon kom je niet verder. Uiteindelijk schaamde men zich zo, dat ik een bos bloemen kreeg om het een beetje goed te maken. Voordat een bank, dat doet! Zegt wel iets over de afhandeling.
Limiet kon niet verhoogd worden, bij ICS kreeg ik na wat gebruik van hun een aanbod om de limiet te verhogen.
ICS is een ABNAmro dochter en binnenkort gaan ook hun kaarten over naar ICS misschien verbetert er dan wat.

Knaapje

Njit
29-11-11, 16:32
Bij ICS kun je de limiet ook laten verhogen als je wat gegegevens opstuurt (inkomen etc). Dat is eigenlijk bij elke credit card zo.

knaapje
29-11-11, 16:38
Dat weet ik, maar de essentie is dat ze er zelf mee kwamen.

Knaapje

Michael66
29-11-11, 18:57
ICS is een volle dochter van de bank Anno Nu. En daarvan heb ik al jaren met grote tevredenheid (en veel online info) zowel mijn gewone Mastercard als mijn Visa Goldcard.

Ik zou dus zeggen: DOEN!
(i.h.k.v. wij van WC eend adviseren WC eend)

Njit
29-11-11, 19:09
Zijn er voordelen om beide te hebben? Alleen een Mastercard of een Visacard kost bij de ANWB 11.50. Beide kost 20 per jaar.

Michael66
29-11-11, 19:17
Visa en Mastercard (MC) worden op de meeste plaatsen beiden wel geaccepteerd. Vooral in de VS. In NL rekenen webwinkels nog wel eens extra kosten als je met CC wilt betalen, en dan kan er wel eens verschil zijn tussen wat je bijbetaalt bij Visa of MC.

Voordeel van twee verschillende kaarten: blokkade van de ene = de andere gewoon gebruiken. En mijn partner heeft twee partner-kaarten, dus totaal 4 CC's! Da's voldoende om nooit in de problemen of stress te komen als er eens een keer eentje geblokkeerd wordt.

Overigens had ik MC altijd via ABN AMRO en Visa via Fortis Bank / ICS. Na het samengaan van ABN AMRO en Fortis zijn alle CC-zaken samengevoegd onder de naam (en in de systemen) van ICS.

Njit
29-11-11, 19:19
Weet jij of de limiet op de partner-kaart hetzelfde is als die van je eigen kaart? Ik bedoel dus: je hebt op je eigen kaart 2500 limiet. De partner-kaart heeft dat ook. Heb je dan in totaal 5000 te besteden?

knaapje
29-11-11, 19:28
Bij de ABNAmro heb je 1 totaal limiet, dus voor beide kaarten gezamelijk..

Knaapje

Michael66
29-11-11, 19:33
Ik heb de vraag even naar het webcare team getwitterd. Wacht op antwoord.

pumi1000
29-11-11, 19:43
Weet jij of de limiet op de partner-kaart hetzelfde is als die van je eigen kaart? Ik bedoel dus: je hebt op je eigen kaart 2500 limiet. De partner-kaart heeft dat ook. Heb je dan in totaal 5000 te besteden?

Ben ook benieuwd, die vraag had ik ook al, maar had me er nog niet verder in verdiept. Wij hebben Mastercard van ING.

De andere vraag is wanneer die kaart per ongeluk door de bank geblokkeerd wordt (wat je vaker hoort als men in het buitenland ineens hogere bedragen uit gaat geven) of die partnerkaart dan wel gewoon blijft werken? Wij gebruiken de creditcard meestal eigenlijk alleen op vakantie (of boekingen vanuit Nederland).

knaapje
29-11-11, 19:48
Heel handig FAQ bij ICScards
............
De bestedingslimiet wordt bepaald op de Hoofd Card. De Extra Card en de Hoofd Card delen samen het bestedingslimiet dat op de Hoofd Card is afgesloten...............

Knaapje

trails
29-11-11, 19:50
Bij onze kaart is dat niet het geval. Op beide kaarten is een limiet van € 2500. Toen wij onze vliegtickets betaalden hebben we de boeking gedeeld omdat we met 1 kaart niet genoeg bestedingslimiet hadden. Maar samen wel. Dat ligt misschien ook aan de bank?

Michael66
29-11-11, 20:04
Het antwoord:
http://img11.imageshack.us/img11/397/ccbestedingsruimte.png

Michael66
29-11-11, 20:07
En een correctie:

http://img822.imageshack.us/img822/7664/ccbestedingsruimte2.png

knaapje
29-11-11, 20:22
Aan zulke antwoorden heb je wat.!


Knaapje

knaapje
29-11-11, 20:23
Bij onze kaart is dat niet het geval. Op beide kaarten is een limiet van € 2500. Toen wij onze vliegtickets betaalden hebben we de boeking gedeeld omdat we met 1 kaart niet genoeg bestedingslimiet hadden. Maar samen wel. Dat ligt misschien ook aan de bank?


Heb je ze dan wel op 1 bankrekening ?
Wellicht een Franse, zodat het anders kan zijn per land?

Knaapje

trails
29-11-11, 20:56
Ja, van 1 Nederlandse bankrekening (SNS).
In Frankrijk zijn ze veel strenger met limieten en rood staan. Is hier eigenlijk "not done".

Njit
29-11-11, 21:19
Onze Rabobank Mastercard en de Rabobank partner-card hebben wel twee afzonderlijke limieten. De ene is ook hoger dan de ander. Maar goed om mee rekening te houden dus bij het gebruik van een ANWB Mastercard of Visacard.

pumi1000
29-11-11, 22:05
Heb het net ook nagekeken bij de mastercard van de ING en op hun website staat ook vermeld dat de partnerkaart gekoppeld is aan de hoofdkaart en dat de uitgaven voor hetzelfde limiet gelden. Nu hebben wij al een hoger limiet, maar weet iemand antwoord op mijn eerdere vraag hierboven? Ik heb hetzelf nog niet meegemaakt dat onze creditcard geblokkeerd wordt als je op vakantie bent en de bank denkt dat die gestolen is ivm hogere uitgaven ineens. Als je 2 kaarten hebt (partner ook een) is die partnerkaart dan ook geblokkeerd? Dat zou dan handig zijn mocht zoiets gebeuren dan heb je nog een werkende creditcard. Dit probleem heb je natuurlijk niet als je een visa en mastercard hebt, maar wij hebben alleen mastercard (nog geen partnercard).

trails
29-11-11, 22:38
Dat gebeurde vorig jaar ook bij ons. Omdat er "verdachte handelingen" waren (aankopen bij Walmart) hadden ze die betreffende kaart geblokkeerd. En daar sta je dan bij de kassa van een andere zaak. Erg vervelend. Gelukkig was de andere CC (de partnerkaart) niet geblokkeerd omdat we meestal maar 1 van de 2 kaarten gebruiken.
Even bellen en de kaart werd gedeblokkeerd. We hadden gelijk maar gevraagd wat we moesten doen om dit bij een volgende reis te voorkomen en men adviseerde om voor de vakantie even te bellen om door te geven dat je in de VS zit en dat er dus andere uitgaven gedaan worden dan gebruikelijk.

[verwijderd]
29-11-11, 22:55
Ik heb gewoon een doorlopende aantekening laten maken nadat mijn kaart door een Groupon boeking werd geblokkeerd, deze maakte ik dus gewoon vanuit mijn luie stoel in NL. Ik heb gewoon aangegeven dat ik regelmatig in de USA verblijf en/of zaken doe met mijn CC daar. Tevens is mijn mobiele nummer genoteerd om bij een volgend vermoeden van misbruik meteen direct met mij contact op te kunnen nemen.

Nu maar hopen dat ze dan volgende keer ook de aantekening even lezen voordat ze gaan blokkeren of mij vooraf even bellen.

knaapje
29-11-11, 23:21
Misschien toch nuttig om mijn postings hierboven, nummers 606 en 609 eens door te lezen. Kan je een hoop ellende besparen.

knaapje

[verwijderd]
29-11-11, 23:31
Misschien toch nuttig om mijn postings hierboven, nummers 606 en 609 eens door te lezen. Kan je een hoop ellende besparen.

knaapje

Mits ze op dat moment deze aantekeningen lezen en je bellen, zoals ik in mijn bericht ook reeds aangaf. Je bent en blijft toch afhankelijk van degene die naar die "verdachte transactie" kijkt en hem afhandelt.

pumi1000
30-11-11, 09:56
Misschien toch nuttig om mijn postings hierboven, nummers 606 en 609 eens door te lezen. Kan je een hoop ellende besparen.

knaapje

Had die nog niet gezien. Ik heb het in 2010 wel doorgegeven gehad, maar in 2011 niet. Gelukkig geen hinder ondervonden. Maar zoals Trails hierboven al schreef de partnerkaart deed het toen wel nog gewoon, misschien dan toch maar een partnerkaart aanvragen.

jena1953
01-12-11, 02:26
Heb het net ook nagekeken bij de mastercard van de ING en op hun website staat ook vermeld dat de partnerkaart gekoppeld is aan de hoofdkaart en dat de uitgaven voor hetzelfde limiet gelden. Nu hebben wij al een hoger limiet, maar weet iemand antwoord op mijn eerdere vraag hierboven? Ik heb hetzelf nog niet meegemaakt dat onze creditcard geblokkeerd wordt als je op vakantie bent en de bank denkt dat die gestolen is ivm hogere uitgaven ineens. Als je 2 kaarten hebt (partner ook een) is die partnerkaart dan ook geblokkeerd? Dat zou dan handig zijn mocht zoiets gebeuren dan heb je nog een werkende creditcard. Dit probleem heb je natuurlijk niet als je een visa en mastercard hebt, maar wij hebben alleen mastercard (nog geen partnercard).

Het is ons vorige week overkomen, stonden bij Alamo om onze auto op te halen, mijn cc deed het niet, dus mans kaart gegeven, maar helaas die bleek ook geblokkeerd. Wij hebben een gezamelijke rekening dus delen het limiet blijkt nu. Ik dacht ook altijd dat wij beiden een limiet van 1500 euro hadden, vandaar die vrij lage limiet.

trails
01-12-11, 08:37
Het is dus blijkbaar handig om van te voren navraag te doen of je kaarten ieder apart een limiet hebben of samen. Het feit dat beide kaarten aan dezelfde rekening zijn gekoppeld heeft daar blijkbaar niks mee te maken.

Sunny isles girl
03-12-11, 23:26
USSyl, vergeet het creditcardverhaal maar, met BKR codering is dat echt kansloos, waar dan ook.
Je kunt inderdaad het beste even met de autoverhuurder bellen hoe dat gaat met borg. Succes!

alamo wil nog wel zonder creditcard auto's verhuren. Zij vragen $ 100.00 Borg per week.

Teleton
04-12-11, 05:10
alamo wil nog wel zonder creditcard auto's verhuren. Reken er op dat dit alleen kan als het van te voren is vastgelegd.....

Njit
05-12-11, 20:26
we irriteren ons aan het feit dat de Rabo al vijf jaar het standaard antwoord 'zijn we mee bezig' geeft op de vraag: wanneer kunnen we via de Rabo ook gewoon op elk moment online kijken wat er uitgegeven is op de CC?

De vlag kan uit! Vandaag kregen we een mailtje van de Rabobank:


U heeft een betaalpakket van de Rabobank met een creditcard, namelijk de RaboCard. Vanaf vandaag bieden wij u een nieuwe service aan. U kunt namelijk uw creditcardbetalingen bekijken via Rabo Internetbankieren. Gewoon even inloggen en bij 'Betalen en Sparen' klikken op de nieuwe mogelijkheid 'Creditcards'. Aan uw creditcardrekeningoverzicht, dat u maandelijks per post ontvangt, verandert natuurlijk niets.



http://mail2.rabobank.nl/image_NTY3Nzg1NjccxsvGKTZaSA.gif

natascha666
05-12-11, 20:31
@Njit wat een geweldig nieuws! Dit ga ik gelijk eens bekijken!

Cindy1969
05-12-11, 21:24
Oh dat is goed nieuws ! Heb zelf ook een Rabocard en irriteerde me rot dat je 1 keer per maand een afschrift kreeg, en verder geen inzicht had
Heb het mailtje nog niet ontvangen, maar dat zal nog wel volgen.
Zal het eens gaan bekijken :smile:

r.teeuwsen
05-12-11, 22:07
Leven de ING-bank, al jaren een prima service! Even van te voren bellen met de klantenservice dat je (weer) naar Florida afreist, zetten het netjes in de computer.
Kan al jaren kijken wat er op mijn CC is afgeschreven, geen onnodige blokkade's op de CC i.v.m. verdachte transactie's, TOP!
Tja, dan kun je als Rabo niet achterblijven.... dat kost klanten ;-)

Ta2 Gerrit
06-12-11, 10:08
De vlag kan uit! Vandaag kregen we een mailtje van de Rabobank:

Dat is nog eens humor van die Rabobank =; Heb net Vrijdag een andere kaart aangevraagd vanwege deze snelle service van hun.
Maar goed, die houden we er maar bij. Beter laat dan nooit.

Njit
06-12-11, 10:26
Alleen wel jammer dat je niet alle kaarten in 1 overzicht kunt zien. Je moet dus beide apart inloggen (als je een partner-kaart hebt).

sonja
06-12-11, 10:35
Alleen wel jammer dat je niet alle kaarten in 1 overzicht kunt zien. Je moet dus beide apart inloggen (als je een partner-kaart hebt).

Dat is ook zo bij de ABNAMRO credit card, in tegenstelling tot Visa, daar zie je meteen de uitgaven van beide kaarten.

jarjarbinks
06-12-11, 22:08
Leven de ING-bank, al jaren een prima service! Even van te voren bellen met de klantenservice dat je (weer) naar Florida afreist, zetten het netjes in de computer.
Kan al jaren kijken wat er op mijn CC is afgeschreven, geen onnodige blokkade's op de CC i.v.m. verdachte transactie's, TOP!

Heb het al eens gemeld, ook ik gebruik al jaren mijn ING MC. Echter ik heb nog nooit gebeld van te voren en nee nog nooit is mijn kaart geblokkeerd. En we zijn toch al sinds 2004 in USA en andere landen waar we de CC gebruiken. In november nog naar Schotland geweest en ook niet gebeld maar wel overal de CC kunnen gebruiken. Dus bellen voor MC ING is bij mijn ervaring absoluut niet nodig.
Wel heb ik eens de Visa van ANWB (back-up kaart) proberen te gebruiken in USA en ja hoor meteen geblokkeerd. Meteen daarna weg gedaan en AE aangevraagd. Ook deze kaart werkt overal en altijd. Er is één voordeel maar tegelijk ook nadeel aan de AE kaart. Het limiet ligt veel, veel hoger dan andere kaarten. Daarnaast moet je de schuld opgebouwd meteen aan het einde van de maand in één keer terug betalen (gespreid niet mogelijk). Geef zelf maar aan wat een voor of nadeel is.

Wat mij wel eens is overkomen met de MC kaart van ING dat ik deze op een dag teveel heb gebruikt. Nee niet mijn limiet was overschreden maar ik had het limiet van het aantal transacties overschreden. Ja deze bestaat ook. We betalen altijd alles met de CC, dus op een dat in de outlet hadden we al heel wat gekocht tot flesjes drinken in de automaat met de CC. Stond ik in de winkel om te betalen en niets meer. Transactie geweigerd. Hoe kan dit nu, sta je toch een beetje voor .... als je toch echt weet dat je al de hele dag deze gebruikt hebt. Dan maar de back-up (of die van de vrouw) gebruiken.

's Avonds in de villa toch maar eens naar NL gebeld maar de medewerker kon het niet vinden. Limiet totaal niet overschreden, kaart niet gemeld als defect of gestolen, dus verder zoeken. Het duurde 5 minuten en de persoon wist mij te vertellen (wat hij ook nog nooit had mee gemaakt) dat er een limiet was van het aantal transacties per dag. Dit was 14 en die had ik gehaald. De 15e was niet meer mogelijk. De volgende dag zou alles weer in orde moeten zijn en dat was ook zo. Tja iets wat je even moet weten. Of dit nu nog zo is weet ik niet maar dit was volgens mij in 2008. Het is maar dat je het weet.

Flo-Ridah
08-12-11, 13:05
Mij bevalt daarom de MC van ING ook erg goed. Ik heb toevallig net gespreid betalen aangevraagd... Dat was helaas wel nodig, zo met de kerstcadeau´s er nog bij, haha :oops:

Njit
08-12-11, 14:49
Gespreid betalen klinkt leuk maar je betaald er wel flinke rente over (12.9%).
Dus op een bedrag van 5000 euro kost je dat 645 euro per jaar.

hrjhaan
08-12-11, 17:55
Ja, dan is je voordeel van goedkoop shoppen weer weg. Kun je beter een doorlopend krediet aanvragen bij de bank. Die rente is lager dan die van je creditcard. Hiermee kun je dan je creditcard aankopen betalen.

SpaceAce
08-12-11, 23:42
Of gewoon pas kopen op het moment dat je het kunt betalen...

corrus
09-12-11, 09:41
Of gewoon pas kopen op het moment dat je het kunt betalen...
Juist!!! 8-)

ralfbosz
09-12-11, 20:46
Of gewoon pas kopen op het moment dat je het kunt betalen...

Vertel dat al die Amerikanen maar eens in de Malls, kijken hoeveel vreemde gezichten je krijgt ;).

Dit is natuurlijk niet het idee achter een creditcard, dan koop je beter een debet-card.

Voor mijn laatste trip naar de VS (California) had ik een Debetcard van Moneybookers bij me (als backup), maar ook onderweg paar keer gebruikt. Ging prima, tot die leeg was natuurlijk, maar ja dat kun je bij een creditcard ook hebben als je door je limiet heen bent (zeker als autoverhuurbedrijven een bedrag 'blokeren' als borg). Voor 10 euro per jaar een leuk '2e kaart' optie die in veel winkels gezien werd als kadokaart. Via de site met iDeal gewoon op te waarderen. En je kan ook terugboeken (helaas wel met 3,80 aan 'kosten', maar valt opzich nog mee vergelijk met het bedrag pinnen :)).

Njit
09-12-11, 21:09
Amerika is wat dat betreft ook anders. Daar ben je bijna verplicht om op crediet te leven om een credit-score te verkrijgen. In NL is het juist net andersom. Heb je schulden en een BKR notering dan wordt het lastiger om te lenen.

Shopping_frieda
05-05-12, 15:56
Ik ben vorige maand in Florida geweest en heb problemen gehad met visa.
Toen we aankwamen en de auto ophaalde werkte die niet. Er kwam bij alamo ACCESS DINIED op dus casch betaald,ook in het hotel kwam dit voor. Toen ik met visa belgie belde werd er gezegd dat er geen probleem was. Na veel over en weer gebel moest ik aan een betaal automaat geld afhalen zodat ik mijn pincode invoerde. Nadien werkte ze perfect.
Het was geen nieuwe kaart ,ik had ze vorig jaar november nog gebruikt.

lorens88
10-07-12, 22:42
Ik ga oktober naar Florida wat is het beste om te doen.
CC via de ING, of gewoon los via de Visa , Mastercard coorperaties te doen kom er nou niet uit als ik het zo lees over blokkeringen enz

natascha666
10-07-12, 23:25
ik heb n mastercard van de rabobank omdat ik daar bij zit, heb geen problemen gehad in florida ook mn vaders visa werkte er prima dus ja wat is wijsheid :)

jarjarbinks
10-07-12, 23:44
Ook ik gebruik Mastercard van ING, nooit problemen mee gehad dan alleen toen ik met één kaart op één dag meer dan 14 transacties wilde doen. Dat gaat niet.
De Mastercard kan op genomen worden in je pakket van ING en zie je ook meteen bij internetbankieren. Kan je meteen zien wat er gebeurd.

Vroeger had ik ook Visa en weigerde ook in USA. Ze gaven aan dat men dacht dat de kaart misbruikt werd en ik niet in USA was. Op zich een goede gedachte maar als je hem nodig hebt heb je een probleem. Dus met Visa meldt iedereen van te voren dat ze naar USA gaan om blokkering te voorkomen.

Maar met Mastercard van ING nooit problemen gehad. Zorg wel voor een alternatief, dus een pinpas mee is het minste. Kan je altijd nog aan cash komen.

Iris02
11-07-12, 04:33
Onze Visa werkt prima in de US :-) Nooit problemen gehad, werd en wordt overal geaccepteerd. Als je limiet hoog genoeg is hoef je ICS niet van te voren in te lichten over je verblijf in Amerika. Bij een laag limiet is het verstandig om dit wel te doen.

chippie
11-07-12, 10:58
Hier ook een CC van de ing, werkt prima in de states. Afgelopen maand nog gebruikt. Is een prima CC in combinatie met een betaalpakket. Houd wel je bestedingen limiet in de gaten, zeker als hij gekoppeld is aan een en/of rekening en je dus twee kaarten hebt is de bestedingslimiet voor beide kaarten. M.a.w. je hebt dan weliswaar twee creditcards maar de bestedingslimiet is niet twee keer zo hoog.

SpaceAce
11-07-12, 11:24
Wij hebben ieder een eigen CC gekoppeld aan dezelfde en/of, maar wel gewoon beide een eigen bestedingslimiet hoor :)

Njit
11-07-12, 11:34
Bij Rabobank zijn dat twee losse limieten. Ze zijn wel beide gekoppeld aan dezelfde betaalrekening maar de ene is bij ons 2500 en de andere 5000.

chippie
11-07-12, 11:40
:)Dat kan best maar bij de ING is dat (helaas?) niet zo.:)
Ach, is ook geen probleem als de bestedingsruimte maar groot genoeg is:) en zolang je het maar weet natuurlijk

knaapje
11-07-12, 12:17
Ook bij ABNAmro is het 1 totaal limiet.

moonlight91
11-07-12, 13:48
wij hebben Visa en meld altijd voor vertrek bij de klantenservice dat ik naar amerika reis
nog nooit geen problemen gehad
behalve afgelopen meivakantie weigerde hij 2x ,bij de kassiere in het Nickhotel en bij Bushgardens kreeg een melding dat het een ongeldige CC was
na heel wat pogingen verder pakt de betaling wel ...
(en natuurlijk hadden we net op dat moment geen cash,normaal altijd wel iets bij)

knaapje
11-07-12, 19:49
Ik heb Visa via ANWB en Mastercard via ABNAmro.

Vorig jaar heb ik contact opgenomen met de uitgever van de kaarten ICS, omdat er op dit forum discussie was over het weigeren/blokkeren e.d. van de kaarten.

ICS gaf me het advies om de reis bij hun te melden en liefst ook een 06 nummer waar je bereikbaar bent door te geven.
Het wordt dan in hun systeem genoteerd.

Zie hierboven pagina 61 posting 606

Iris02
11-07-12, 21:34
Als je voor je vakantie al betalingen met je Visa kaart of ander cc hebt gedaan voor je vakantie (tickets, toeganskaarten, hotel) dan weet ICS al lang dat jij in die periode in Amerika bent. Ze houden je betalingen in Amerika redelijk in de gaten. In 2010 is mijn kaart vlak voor vertrek geskimmed. ICS has dit direct in de gaten aangezien wij de cc gebruikten in Orlando (oa airport) en er tegelijkertijd gebruik van werd gemaakt in Miami. Wij kregen een telefoontje waar wij waren en mijn werd direct geblokkeerd.
W

knaapje
11-07-12, 22:37
.............Als je voor je vakantie al betalingen met je Visa kaart of ander cc hebt gedaan voor je vakantie (tickets, toeganskaarten, hotel) dan weet ICS al lang dat jij in die periode in Amerika bent..............

Kunnen ze aan je betalingen dan zien wanneer jij ergens bent.?
Je kunt de tickets wel tot 1 jaar van tevoren gekocht hebben of op een andere manier betaald.
Ik betaal aan de reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij, maar daar staat niet bij waar en wanneer ik ergens naar toe ga.

Iris02
11-07-12, 23:44
Het is uiteraard een optelsom van feiten ;-) Data van tickets etc staan niet bij je betaling, maar als jij deze de afgelopen maanden hebt gekocht (en betaald met je cc uiteraard) en daarna je cc (veelvuldig) gecrediteerd wordt in Amerika, dan weet ICS genoeg. M

moonlight91
23-08-12, 16:54
kreeg zojuist 2 fishing mails ...uit naam van ICS cards dat mijn account geblokkeerd is, blahblah of ik het formulier in de link wilde invullen
heb direct contact opgenomen met ICS omdat ik al direct door had wat loos was..
er schijnen momenteel heel veel mails rond te gaan
dus ieder met een ICScard...u bent gewaarschuwd!!!!!!

Ta2 Gerrit
23-08-12, 16:59
Of met Paypal, of met een ING, ABN AMRO (vul maar in)rekening. Ze blijven maar komen, de spoofers.
Bedankt voor de waarschuwing, deze kende ik nog niet :mad:

knaapje
23-08-12, 19:27
..................ICS gaf me het advies om de reis bij hun te melden en liefst ook een 06 nummer waar je bereikbaar bent door te geven.
Het wordt dan in hun systeem genoteerd................

Zie hierboven pagina 61 posting 606

Hoe nuttig dit is bleek afgelopen weekend.
Ik had mijn 06 nummer niet gehoord en kreeg gelijk een SMS-je van ICS of ik direct kontakt wou opnemen wegens een mogelijke malversatie.
Gelukkig was het loos alarm.

nettie
25-09-12, 08:08
Even een vraagje;
Wij gaan binnenkort naar FL op vakantie en ik heb de huurauto, hotels allemaal met de credit card betaald, op die card staat alleen mijn man's naam [maar op ons gezamelijke bankrek nr] maar nu ziet het er naar uit dat mijn man niet meegaat of later komt... krijg ik dan de huur auto wel mee [ik neem de card wel mee] en de auto heb ik op onze beide namen gezet? Wie heeft hier zo een antwoord op of wat denken jullie ervan?

natascha666
25-09-12, 08:22
wij hadden alle op voorhand betaald maar weet wel dat ik daar zo nu en dan de creditcard van mn vader moest gebruiken en dat is allemaal gelukt....ze vroegen bijna nergest na alleen bij het tanken moesten ze een handtekening controleren maar ik lees ook dat alles al betaald is dus denk dat dat wel goed komt :)

nettie
25-09-12, 09:23
Oke, bedankt voor je snelle antwoord lag vannacht er toch wel over te piekeren :o)
Wat dan misschien dan nog wel een probleem kan worden is bij het auto verhuur bedrijf [drive-usa.de/Alamo] aangezien daarop staat "Additional Drivers must be registered into the contract at the time of pick up".

Teleton
25-09-12, 09:35
en de auto heb ik op onze beide namen gezet? De auto kan niet op twee namen staan. Er is slechts een hoofdbestuurder mogelijk, daarnaast kan je andere chauffeurs opgeven. Je man is kennelijk de hoofdbestuurder en moet zijn creditcard samen met zijn rijbewijs presenteren om de auto mee te krijgen. De tweede bestuurder (jij) krijgt de auto niet mee. Ik denk helemaal niet dat alles vanzelf wel goed komt.

Kan je huur niet annuleren, een auto op jouw naam huren en zelf een cc aanvragen? Je kunt ook uitzoeken of jouw verhuurder de borg cash accepteert. Maak hierover van te voren afspraken. Maar dan nog moet de auto op jouw naam komen te staan. Hoe dan ook: vooraf in orde maken anders heb je ter plekke heel veel te regelen. En te betalen........

Toegevoegd: Nog even bij je broker op de site gekeken: je kunt de huur tot 72 uur voor vertrek gratis annuleren. En over de creditdard zijn ze ook duidelijk:
with the credit card (no Debit- or Prepaidcard) of the primary driver US-$
25/Day or US-$ 100/week. (cash rental deposits allowed in some cases upon
request) Debit or Prepaid Cards are not acepted. Aan de slag dus en succes!

robisjo
25-09-12, 09:52
Ik ben het met Teleton eens, je moet wel heel veel geluk hebben wil dit goed gaan.
Een Credit Card is een persoonlijke card welke je niet zo maar even kan uitlenen.
Ik weet dat er vrijwel nooit gecontroleerd wordt(zeker bij Walmart niet), maar bij Alamo doen het zeer zeker wel, ze geven je een auto mee van zomaar $ 20.000 en daar willen toch wel enige borg voor hebben.
Ik vind persoonlijk ook het meenemen van èèn creditcard een risico, ondanks dat èèn van ons in het bankwezen werk werdt èèn van onze creditcards tijdens onze afgelopen vakantie geweigerd. Hij was geblokkeerd vanwege een verdachte transactie. Ondanks dat het al onze derde Amerika vakantie was dit jaar werdt de kaart na de eerste transactie in Amerika geblokkeerd.

Sjon, Bianca en Romy

nettie
25-09-12, 10:35
Bedankt, was al bang dat het zo was.
Mijn man is idd de hoofdbestuurder, eerst maar eens duidelijk krijgen of hij wel/niet mee kan, hoelang en dan misschien alles annuleren of hopen dat hij de eerst week mee kan, dan is het probleem ook opgelost ;o)

6foot6
25-09-12, 10:37
Ik niet, ze wisselen soepel de hoofdbestuurder en aditional driver als dat beter uitkomt, gebeurd bij ons eigenlijk elke keer.
Alleen moet je wel een eigen CC hebben.

Als je gebruikt maakt van Alamo, "save time" hebt ingevuld en alle rijbewijzen al eens zijn gebruikt bij eerdere transacties met Alamo,
kun je via een kiosk(zuil) met je kontraktcode het hele huurtraject afwikkelen zonder dat iemand CC of aanwezigheid van één of meerdere huurders controleert.

chippie
25-09-12, 10:53
Negen van de tien keer wordt bij betaling met CC om een id gevraagd die bevestigd dat de te naamstelling van de CC overeenkomt met de persoon aan de balie.
Ik zou het risico zeker niet nemen en zorgen dat alles correct is geregeld. Nu kan dat nog, straks sta je daar en heb je echt een probleem als je geen id kan tonen die bij de CC hoort.
Wat hier boven al wordt aangegeven is om de reserveringen om te zetten naar een CC die op jouw naam staat. Dat is meestal geen probleem om van te voren te regelen.

utah
29-09-12, 01:54
Over kredietwaardigheid gesproken: gisteren in Walmart stond er een koppel voor ons dat op hun 3 kaarten geweigerd werd met betaling... Haalden ze toch nog een 4 de kaart boven die wonderwel aangenomen werd. Amerikanen leven dus continu op krediet. Geen wonder dat hun economie naar de kl.... gaat.

knaapje
29-09-12, 12:12
Niet alleen de amerikanen.
Paar weken geleden bij een AH in Den Haag moest een paar meer dan de helft van de boodschappen teruggeven, omdat hun banktegoed via de pinpas blijkbaar niet toereikend was.
Aan hun reactie te zien wisten ze donders goed hoeveel (weinig) ze op hun rekening hadden staan.

Schil
02-10-12, 14:18
als ik dus een auto huur bij Alamo dan moet ik ook die CC meenemen waar ik van te voren mee hebt betaald ?

ik betaal nl met een CC van mijn ouders, staat niet op mijn naam maar ik neem hem wel en mijn eigen cc neem ik
mee. De CC van mijn ouders heeft een hogere limiet en neem ik mee voor 'back up'.

Njit
02-10-12, 14:38
De naam op de kaart moet overeen komen met de naam op je contract.


Credit Cards: The credit card must be presented, with available credit, in the renter's name. The signature on the back must match the name imprinted on the card. In addition, if the renter has an online transaction, the number and name printed on the card presented by renter must match the name and number stored for the online transaction. For credit card security information please see CID (http://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=CID).

knaapje
02-10-12, 14:45
als ik dus een auto huur bij Alamo dan moet ik ook die CC meenemen waar ik van te voren mee hebt betaald ?

ik betaal nl met een CC van mijn ouders, staat niet op mijn naam maar ik neem hem wel en mijn eigen cc neem ik
mee. De CC van mijn ouders heeft een hogere limiet en neem ik mee voor 'back up'.


Gewoon 100% duidelijk: Dat kan dus niet!!
Betalen met een cc die niet op je naam staat is fraude!
Ook voor "back up" heeft dus geen zin.
Is in eerdere postings al tig maal aan de orde gereest.

Schil
02-10-12, 15:04
dus mijn ouders kunnen bijv niet de auto kado doen en dat alle formulieren op mijn naam staan ? wat een onzin zeg...

en de CC kan ik gewoon als back up gebruiken want ik er toch mee pinnen ( geld opnemen)of kan dat niet in de VS ?
het is puur voor een noodgeval dat ik het moet gebruiken.

Njit
02-10-12, 15:10
Ze kunnen de autohuur wel kado doen. Gewoon hier in Nederland of Duitsland al boeken en betalen.
Maar het probleem is dat de borg op je Credit Card wordt gezet. En dan teken jij dus ter plaatse voor een kaart die niet van jouw is..
Alternatief is de borg cash betalen. Maar dat moet je wel van te voren met de verhuurder bespreken.

Pinnen met je CC is duur. Komt standaard iets van 4 euro aan kosten bij.

Schil
02-10-12, 15:16
ja dat pinnen is alleen in noodgevallen met bijv ziekenhuis e.d.

dat van die borg zal ik dus even moet bekijken... hoeveel % is dat meestal
en gaat dat gelijk van je kaart af ?

Njit
02-10-12, 15:21
Borg is tussen de $250 en de $500, afhankelijk van het soort auto. En die gaat niet van je CC af maar wordt geblokkeerd (je bestedingslimiet wordt dus lager).

SpaceAce
02-10-12, 18:49
en de CC kan ik gewoon als back up gebruiken want ik er toch mee pinnen ( geld opnemen)of kan dat niet in de VS ?

Pinnen met je ouders CC kan wel, maar mág niet! Daarvoor heb je een pincode nodig en die mag jij niet weten. Dat is fraude...
Mocht daarmee iets gebeuren (CC gestolen of iets dergelijks), ben je daarvoor dus niet verzekerd...

Wellicht je eigen limiet tijdelijk verhogen? Of een extra CC erbij nemen (bv van de ANWB?)

Teleton
02-10-12, 19:30
ja dat pinnen is alleen in noodgevallen met bijv ziekenhuis Nou, dan mag je wel een flinke limiet hebben. Voor ziekenhuiskosten heb je een reisverzekering.

knaapje
02-10-12, 19:48
..............Voor ziekenhuiskosten heb je een reisverzekering.........................

Of niet...... ;)

rolandino
02-10-12, 21:20
Als je echt een CC voor back-up in noodgevallen wil, kun je altijd vragen of je ouders tijdelijk een CC willen aanvragen op jouw naam, maar gekoppeld aan hun rekening. Bij de ING kan dat bijvoorbeeld hier (https://www.ing.nl/particulier/betalen/creditcards/extra-creditcard-aanvragen/extra-creditcard-aanvragen.aspx). Ze moeten dan de 2e CC aanvragen op jouw naam (bij: "Gegevens extra creditcardhouder")

Schil
02-10-12, 21:38
ik dacht dat je ziekenhuiskosten eerst moest betalen en daarna pas terug kreeg van je verzekering, mijn ouders hadden dat een paar jaar geleden nl toen er wat met mijn vader plotseling was.

maar ik neem wel een nieuwe CC er extra bij denk ik om evt problemen te voorkomen dan

bedankt voor de reacties ;)

utah
03-10-12, 10:26
Vraag wel bij je bank aan, voor je vertrekt, om de CC kaart "open" te zetten voor de USA. Want bij VISA is dit niet het geval. Ook kan je vragen om je reserve bedrag op te trekken. Staat sowieso op 1250 euro. Kan makkelijk naar 2500 euro opgetrokken worden.

Kwestie van onaangename surprises te voorkomen.

We hadden zelf 6000 USD mee en hadden de kaart toch nog nodig. Wegens een APPLE flauwte...:p

Schil
03-10-12, 14:00
ik heb een CC vd ING , nooit gehoord over het feit dat je een kaart moet open zetten voor een bepaald land ...

maar bedankt ik zal het nakijken

Njit
03-10-12, 14:49
Heb ik ook nog nooit van gehoord. Niet in de war met de normale Betaalpas die tegenwoordig standaard niet meer buiten Europa gebruikt kan worden?

rolandino
03-10-12, 17:09
Daarnaast heeft ING geen Visa maar Mastercard ;-) Ik vermoed dat utah belgisch is (aan vorige berichten), en daar zullen de regeltjes net anders zijn. Voor ING hoef je in ieder geval niks te regelen.

knaapje
03-10-12, 17:18
Het zal nog over 1000 postings wel een discussiepunt zijn.
Mij werd door ICS, waar ik een Visa en een MC heb, aangegeven, dat het verstandig is een verblijf in de bijv. USA even te melden i.v.m. hun veiligheidschecks.
Ook vroegen ze een GSM nummer door te geven.

Toen er onlangs, dus een verdachte transactie werd gesignaleerd kreeg ik prompt een SMS-je of ik direct kontakt met ze wilde opnemen. (Het was gelukkig loos alarm)
Waarschijnlijk was anders mijn cc geblokkeerd geweest met alle problemen van dien.

Njit
03-10-12, 22:22
Dat doe ik met mijn Rabobank CC ook (Mastercard). Maar dat is wat anders dan dat de kaart al van te voren geblokkeerd is...

rolandino
04-10-12, 00:16
Ik weet het Knaapje, maar met ING heb wij (verschillende creditcards) het niet hoeven doen. Schil hoeft in ieder geval geen reserve bedrag (wat is dat überhaupt, is dat niet gewoon je maximale bedrag verhogen?) te regelen, en "in principe" ook niks te regelen bij ING. Voor de zekerheid kun je het natuurlijk wel doen, op basis van o.a. de ervaringen van jou en andere mensen.


Trouwens nog een andere tip van de ING:

Kies als u afrekent altijd voor de lokale munteenheid. Sommige winkels en banken bieden de mogelijkheid om direct af te rekenen in euro's. De winkel of de bank rekent in dat geval zelf het bedrag om naar euro's. U betaalt dan bijna altijd meer dan de wisselkoers die de ING hanteert. Afgelopen vakantie meermaals gezien dat je ook in Euro's af kon rekenen, en dit volgens mij ook gedaan. Blijkt dus niet zo slim te zijn...

Schil
05-10-12, 12:56
er was een aanbieding van Alamo en was dus per mail in gesprek en vroeg dus of het een probleem was dat
er met een andere CC betaald zou worden :

Het maakt niet uit wie de boeking betaald, zodra u of die gene die de auto ophaalt een credit kaart op eigen naam heeft.

Maar ik ga toch maar even op zoek naar een 2e CC , even kijken of er nog aanbiedingen zijn ;)

Teleton
05-10-12, 15:02
Het maakt niet uit wie de boeking betaald, zodra u of die gene die de auto ophaalt een credit kaart op eigen naam heeft.

Kan best gezegd zijn. Maarrrrrr......Ik hou me toch maar vast aan wat Njit in bericht 722 uit de voorwaarden heeft geknipt en geplakt. Grote kans dat een verhuurder zich toch op zijn regels beroept en niet op een uitspraak die telefonisch is gedaan door een goedbedoelende maar onwetende medewerker........

Edit:o: Om met Boudwijn de Groot te spreken: Maar wie het eens proberen wil, die mag!

knaapje
05-10-12, 17:34
Ton,
Er zijn nou eenmaal altijd mensen, die graag het risico willen nemen om zelf te ervaren hoe het is om na een lange, vermoeiende reis met oververmoeide kinderen aan een Alamo balie te staan en dan horen, dat er een klein probleempje met de reservering is.
Ontneem ze deze kans niet.
Knaapje

Teleton
05-10-12, 17:55
Ontneem ze deze kans niet.
Je hebt alweer gelijk.......:rolleyes:
.

Schil
05-10-12, 18:10
Nee ik ga het ook niet doen , ik zit niet voor niets op dit forum waar ik juist van leer en tips krijg ;)

ik ga binnenkort even kijken welke CC ik het er beste bij kan nemen

Teleton
05-10-12, 20:07
ik zit niet voor niets op dit forum waar ik juist van leer en tips krijg ;)

Zo is dat. En alle gekheid op een stokje; het is ook goed om te weten dat Alamo zelf kennelijk niet al te duidelijk communiceert. Zo leren we van elkaar en houden we elkaar scherp!

knaapje
06-11-12, 21:05
..................... ben alleen benieuwd hoe dat zit met creditcards via een bank.


Veel creditcards van banken e.d. worden uiteindelijk door ICS uitgegeven en beheerd. O.a. van ANWB en AbnAmro.
Zoals ik elders op dit forum al eens heb gepost vindt ICS het aan te raden om even door te geven wanneer je in de USA verblijft, liefst met een GSM nummer waarop je bereikbaar bent.

Een paar maanden terug toen ze wisten dat ik niet in de USA was en er plotseling toch iets met mijn cc. geprobeerd werd kreeg ik direct een SMS-je of ik met spoed contact met ze wou opnemen. Het was gelukkig loos alarm. ( Dollar car rental had gekeken of mijn nieuwe cc nummer klopte)

JKG
08-11-12, 20:48
Een paar maanden terug toen ze wisten dat ik niet in de USA was en er plotseling toch iets met mijn cc. geprobeerd werd kreeg ik direct een SMS-je of ik met spoed contact met ze wou opnemen. Het was gelukkig loos alarm. ( Dollar car rental had gekeken of mijn nieuwe cc nummer klopte)

Netjes van ICS, dat SMSje. :) Ik zit zelf bij de ING. Mijn vriendin bij ICS. ING zal wel niet via ICS gaan? Doet ICS ook Mastercard of alleen VISA?

knaapje
08-11-12, 21:22
ICS doet zowel MC als Visa, maar volgens mij niet voor "iedereen".
In ieder geval Visa voor de ANWB en MC voor ABNAmro (ICS is een dochter van ABNAmro).
Zie: https://www.icscards.nl/nlic/portal/ics/content/ics/over-ics

Schil
11-11-12, 11:32
ik heb nog een extra cc nodig , ik zag deze voorbij komen :

https://www.worldcard.nl/creditcards/visa-world-card/

1e jaar gratis en EUR30 cadeau

iemand ervaring mee ?

knaapje
11-11-12, 11:38
Geen ervaring mee, maar lijkt mij gewoon de rechtstreeks door ICS uitgegeven Visa creditcard.
Uiteindelijk dus hetzelfde als die met een "brandname" er op van ABNAmro, Bijenkorf, ANWB en noem maar op.
Misschien dat er in de kleine lettertjes en aanvullende verzekeringen e.d. wat verschil zit.