PDA

Bekijk Volledige Versie : Creditcard



Pagina's : 1 [2] 3 4

knaapje
02-09-08, 11:25
..............
Nu komt het, hangt jouw kaart aan je bankrekening, dan is het ineens een debit card en moet je door je bank alles zien terug te krijgen, in ieder geval als ze niet je handtekening voor een transactie hebben dan kan dat geld gewoon terug getrokken worden.

..............

Marcel,
Ik denk, dat het Amerikaanse systeem hier wat afwijkt van het Nederlandse.
Wij kennen hier de bankpas, Europas, Giropas of hoe dat ook mag heten.
Dat is hier de debitcard. Daarmee kan je in de winkel met een pincode erbij betalen en het bedrag wordt gelijk van je rekening afgeschreven. Hiermee kan je dus niet met een handtekening betalen. Dit komt in de US toch ook voor. Ik heb als buitenlander in ieder geval zo'n kaart van een US bank, omdat ik, doordat ik geen inkomen in de US heb, geen cc kan krijgen.
Daarnaast kan je van je eigen bank, gekoppeld aan je bankrekening een cc krijgen. Het bedrag wordt dan met handtekening of pincode betaald en gelijk of eenmaal per maand of in termijnen van je rekening afgeboekt.
Je kunt ook een cc krijgen via de ANWB, een bouwmarkt, winkelketen en noem maar op.
Daarvan krijg je eenmaal per periode een nota, die je gewoon moet betalen.

Knaapje

lucas
02-09-08, 13:04
Ik heb net de bank aan de telefoon gehad en die 160 dollar hebben ze terug gestort eindelijk.Ik had trouwens de pin bon wel ondertekend en ook had ik een bon van contante betaling.Had het er gelijk over om je limiet te verhogen maar daar moet ik voor langs komen het is dus niet van de zelfde rekening wat ik dus altijd dacht van wel.Nou eind goed al goed zal ik maar zeggen.

knaapje
02-09-08, 17:36
Je hebt dus geen pinbon ondertekend, maar een creditcardbetaling.
Pinnen gaat met een pincode.
Knaapje

Marcelg
02-09-08, 18:10
Ik gebruik als voorbeeld even visa en master, ik weet dat er veel meer zijn.


Wij hebben het hier als volgt:
Bank kaart om geld mee uit de ATM te halen en als zogenoemde check kaart te gebruiken, deze werken met maestro, plus etc. LET OP HET IS DUS GEEN VISA OF MASTER CARD
Hangt direct aan je bank, werkt alleen met een pin code en niet met een handtekening op een bonnetje.

Visa en Master card
Als deze direct aan de bank hangen is het een debit card en je geld wordt gelijk afgeschreven van je account. Management bij de bank.


Visa en Master card
Deze hangen niet aan de bank en je krijgt hier een maandelijkse rekening van. Management bij de credit card company, Visa of Master card.
Dit is de echte credit card.

Het grote verschil is dus voor ons waar het management voor je kaart zit als je tenminste een probleem hebt.
Verder ben je met visa en master cards veel beter af hier, als je er een auto mee huurt is er een automatische verzekering, als je er reizen mee koopt is er een verzekering.
En helemaal leuk zijn de punten die je spaart.
Moet je je voorstellen dat je dus alle inkoop voor je bedrijf via 1 kaart doet.
Een leuke trip naar Orlando met de familie, GRATIS.

knaapje
02-09-08, 18:50
Marcel
Wat jij dus bankkaart noemt is bij ons de bankpas, giropas enz in de volksmond ook pinpas genoemd.
De 2e vorm die jij noemt is hier niet gebruikelijk
De 3e vorm is dus zoals bij ons een creditcard verwerkt wordt.

Knaapje

Minervi
02-09-08, 20:54
Ik heb nog een andere vorm: een VISA kaart van ING. Hetgeen ik met de creditkaart betaal gaat op het einde van elke maand een 1 keer automatisch af van mijn gewone ING rekening. Ik kan niks bijstorten, ik kan niet uitgesteld betalen. Ik moet mijn limiet en problemen met ING regelen, niet met VISA. Dus een beetje zoals een debet kaart, maar dan gaat het maandelijks van de rekening i.p.v. direct.

knaapje
03-09-08, 13:30
Dit is dus gewoon een creditcard via een bank(rekening) meestal met een banklabel. Dus bijv. als ABNamro met mastercard en Visa doet. Op je kaart staat dan ABNamro en bijv. mastercard als je belt ergens over, bel je met ABNamro, zogenaamd, in werkelijkheid bel je met een derde organisatie die namens ABNamro de kaarten beheert.

Wat je hebt is dus geen debitcard, daar kan je bijv. geen borg mee geven en dat kan met jouw kaart wel.

Knaapje

Corry
04-09-08, 14:27
Wij hebben Mastercards van de Postbank en bij hen moeten wij ook de limieten regelen. Onze American Expres heeft geen limiet. Makkelijk dus.

JKG
04-09-08, 15:29
Heb er ook een via Postbank (mastercard). Heb het wel zo gedaan dat ik aan het eind van de maand alles betaal ipv uitgestelde betaling wat ik eerst had. Bij Postbank is het een vast bedrag per maand, je kan niet zelf wat erbij storten, dat is wel jammer.
Zo was ik anders nog maanden bezig om aankopen van mn eerste trip te betalen incl. rente... dat vond ik wat zonde van het geld, dus direct aangegeven dat ik de rest direct wilde betalen.

Heb wel een limiet van 3500 euro, eens zien wat ik eind deze maand mag gaan klaarzetten op m'n normale rekening :mrgreen: . Of ik zou nog even de postbank moeten bellen om het weer om te zetten in een normale creditcard ;)

juud76
07-09-08, 22:22
Als je in Florida(orlando) in een winkel wil betalen met je creditcard moet je dan legitimatie laten zien? Ik wil dit graag weten omdat wij hier thuis wel een creditcard hebben met daarop de naam van mijn man.(en ik ga met m'n moeder en een vriendin)Nu heb ik wel dezelfde achternaam maar in mijn paspoort begin ik met mijn meisjesnaam en ook zijn mijn voorletters anders natuurlijk.Ik ga geen auto huren of iets maar kan ik em gewoon gebruiken in winkels etc? Moet ik betalen met m'n pincode of handtekening? Kun je wel gewoon "uit de muur" pinnen met je cc?We hebben trouwens een Visa credit card,moet ik aan Visa doorgeven dat we in Florida op vakantie zijn?
Hopelijk kunnen jullie me helpen?

Groetjes Judith

JKG
07-09-08, 23:13
Bij sommige bedrijven moet je wel je legitimatie laten zien en soms een handtekening(pincode is mij nog nooit voorgekomen). Afhankelijk van het bedrag. Ik weet niet in hoeverre ze moeilijk zullen doen, maar de naam op de pas en jouw legimitatie zijn niet 1 op 1 gelijk...

Je hoeft het niet door te geven aan Visa, maar het is volgens mij wel eens voorgekomen dat ze ineens een kaart blokkeerden omdat er hoge bedragen waren afgeschreven op een niet gebruikelijk plek (buitenland). Je kan het doen, maar ik zou zelf pas bellen als ie niet werkt.

Weet je dat je ook gewoon je pinpas mee kan nemen en daarmee ook in winkels extra geld kan pinnen en dingen kan betalen? Op die manier extra geld pinnen is ook goedkoper dan met je cc pinnen uit de muur.

juud76
07-09-08, 23:31
Oke,dus ik kan gewoon met mijn rabo euro pas in winkels pinnen? Da's helemaal handig.De vorige keren dat ik ging pinde ik altijd gewoon uit de muur en had ik zelf geen creditcard.Vind het toch wel fijn om er een mee te nemen omdat het daar gewoon een standaard betaalmiddel is en in gevallen van nood erg handig.

Yvet
08-09-08, 00:40
Ik heb zelf nog nooit kunnen betalen met mijn (nederlandse) pinpas in een winkel.
Met je pinpas kun je wel terrecht om gewoon geld uit de muur (ATM) te trekken.

Wel kun je overal betalen met een creditcard (de meest achterlijk kleine bedragen bv Starbucks van $5) en dan bv ook extra geld opnemen (bv Wal Mart).
Pinnen met je creditcard moet je nooit doen alleen in uitzonderlijke crisissituaties, het kost je namelijk het geld wat je opneemt plus minimaal €10 per keer........

Ze vragen regelmatig (altijd bij Nike boven de 20 dollar ofzo en zeker bij autoverhuur) naar legitimatie en de naam moet dan overeen komen (anders heeft de hele legitimatie ook geen nut, daar doen ze het juist voor).
Handtekening komt ook nog steeds voor en pincode intoetsen is ons nog niet voorgekomen in Amerika.
Wat betreft pincodes lopen ze nog heel erg achter daar.....

Visa even laten weten dat je naar Amerika is nooit slecht.
Het hoeft niet en is zeker niet verplicht maar ze kunnen bij evrdachte betalingen je creditcard blokeren en dat wil je zeker niet.

mickmak
08-09-08, 07:55
Ik heb zelf nog nooit kunnen betalen met mijn (nederlandse) pinpas in een winkel.


Je kan tegenwoordig met je Nederlandse pinpas steeds vaker betalen in winkels zoals de Wallmart en de Publix. Je kan daar dan zelfs cash back vragen zodat je niet ergens anders weer hoeft te pinnen.
Er waren nog meer winkels zoals old navy en tj maxx waar ik gewoon kon pinnen.

Om een legitimatie bij mijn creditcard is heel af en toe gevraagd.

Jackie

raygwencaith
08-09-08, 08:22
Het opvragen van een partner Visa is natuurlijk ook gewoon een goed idee. Zo heb je twee passen op 1 acount, beide met eigen naam. Dan hoef je je daar ook niet druk over te maken. Wij hebben dat zo gedaan en zo hebben we beide 1 kaart.

JKG
08-09-08, 09:21
@Yvet: Bij Walmart kon ik dus met met mijn Mastercard van de postbank geen extra geld pinnen. Hiervoor had ik echt een debetcard (gewone pinpas dus) nodig.
Daarmee heb ik toen ook al mijn verdere boodschappen betaald en dan nog geld extra. Volgens mij was dat idd de cashback optie.

Een partner visa is dan idd zoals raygwencaith zegt volgens mij een prima oplossing om erbij te hebben naast de pinpas.

Yvet
08-09-08, 11:09
Kijk zo leer ik ook weer wat bij:-P

Ik heb denk ik voor het laatst in 2006 geprobeerd en daarna gewoon opgegeven en alles met creditcard betaald en gepind bij een ATM.

Komende december gaan we dit dus nog maar eens proberen.......

Tinkerbell
08-09-08, 13:06
Als je in Florida(orlando) in een winkel wil betalen met je creditcard moet je dan legitimatie laten zien? Ik wil dit graag weten omdat wij hier thuis wel een creditcard hebben met daarop de naam van mijn man.(en ik ga met m'n moeder en een vriendin)Nu heb ik wel dezelfde achternaam maar in mijn paspoort begin ik met mijn meisjesnaam en ook zijn mijn voorletters anders natuurlijk.Ik ga geen auto huren of iets maar kan ik em gewoon gebruiken in winkels etc? Moet ik betalen met m'n pincode of handtekening? Kun je wel gewoon "uit de muur" pinnen met je cc?We hebben trouwens een Visa credit card,moet ik aan Visa doorgeven dat we in Florida op vakantie zijn?
Hopelijk kunnen jullie me helpen?

Groetjes Judith


Begrijp ik het goed dat de CC op naam van je man staat en zijn handtekening en jij met zijn kaart wil gaan winkelen?

Volgens mij kun jij niet tekenen voor die CC en is wordt dat gewoon gezien als "fraude" in het ergste geval.

Ik bedoel dit niet vervelend of zo maar je kunt hier alleen maar mee in de problemen komen.

Tenzij je natuurlijk zelf een kaart hebt dan is er niks aan de hand.

Carlo
08-09-08, 16:55
Ik heb deze zomer dwars door de US gereden en bijna alleen met mijn pinpas (postbank) betaald. Bij restaurants, kledingwinkels, benzinestations enz. in grote en kleine plaatsen. Denk dat ik in een maand tijd 1 of 2 keer heb gehad dat het niet kon.....Gewoon proberen en cashback bij WalMart werkt zeker

knaapje
08-09-08, 18:44
Een cc is persoonlijk en kan dus nooit legitiem door een ander gebruikt worden, zelfs niet een partner.

Knaapje

jaap
09-09-08, 11:02
Super controle zeg, wij kwamen er thuis pas achter toen we de afschrijvingen zagen, dat ik meerdere keren met de creditcard van mijn vrouw betaald had. :-D:-D:-D
Kennelijk is de legitimatie alleen maar show.
Onze achternaam is "unpronounceble" voor Amerikanen.

Betalen met je girokaart doen wij al jaren. Voor Amerika is dat een "debetcard" en als je bij een supermarkt met je debetcard betaald kan je ook Cashback krijgen, dus hoef je nooit te gaan pinnen en heb je altijd een voorraadje cash in je zak.

juud76
09-09-08, 11:25
Begrijp ik het goed dat de CC op naam van je man staat en zijn handtekening en jij met zijn kaart wil gaan winkelen?

Nou wij zien het gewoon als onze kaart,aangezien we in Nederland of Europa dat ding zelden gebruiken hebben we er hier gewoon eentje.Omdat ik zijn achternaam heb en die ook op mijn paspoort staat en er een pincode bij zit dacht ik dat ik em wel zou kunnen gebruiken. Maar als ik overal kan pinnen is het geen probleem,neem ik em alleen voor noodgevallen mee en dan kan ik altijd uit de muur pinnen. Zal zo even voor de zekerheid Visa bellen hoe duur zo'n partnerkaart kost etc.


Kennelijk is de legitimatie alleen maar show.

Toen ik 13 jaar geleden voor het 1st naar Orlando ging had ik ook een CC maar die is toen gestolen.Toen ik thuis kwam was er ook voor honderden euro's gekocht dus die legitiematie was toen onzin,kan me ook niet herinneren dat ik toen mijn paspoort heb moeten laten zien.(Maargoed dat is al weer 12 jaar terug er zal ondertussen wel het eea verranderd zijn)

fatma30
09-09-08, 15:08
Mijn ervaring is dat ik bij de supermarkten: Wall-mart en Publix gewoon met mijn Rabo pinpas kon pinnen aan de kassa. Daarnaast kun je gewoon met de pinpas overal pinnen. (komt wel vaak 2 tot 3 dollar extra bovenop)
Bij betaling met mijn creditcard (AmEx) heb ik nog nooit een legitimatie bewijs hoeven te laten zien. Ook niet bij grotere bedragen. (Ooit tot 1300 dollar ineens) Misschien wel bij erg hoge bedragen.
Amerikanen gebruiken hun CC zelfs bij het kopen van een blikje drinken!
Nogmaals: Met je pinpas kun je overal pinnen. Bij Wall-mart en Publix gewoon pinnen aan de kassa met pinpas. Met cc (Amex) overal geld op te nemen en te betalen.
succes.
Fatma

corrus
11-09-08, 16:51
Een cc is persoonlijk en kan dus nooit legitiem door een ander gebruikt worden, zelfs niet een partner.

Knaapje

Niet helemaal waar hoor...

Mij vrouw gebruikt regelmatig mijn kaart... no problem... (tenminste meestal no problem)


Mijn ervaring is dat ik bij de supermarkten: Wall-mart en Publix gewoon met mijn Rabo pinpas kon pinnen aan de kassa. Daarnaast kun je gewoon met de pinpas overal pinnen. (komt wel vaak 2 tot 3 dollar extra bovenop)

Bij de bekende supermarkten zoals Walmart en Publix wordt echt niets extra gerekend voor het gebruik van een pinpas...

knaapje
11-09-08, 16:59
Niet helemaal waar hoor...

Mij vrouw gebruikt regelmatig mijn kaart... no problem... (tenminste meestal no problem)


Ik rijd ook wel 60 waar je 50 mag, meestal no-problem, dat wil niet zeggen, dat het legitiem is, dat is wat anders dan "dat het meestal gaat".

Knaapje

fatma30
11-09-08, 17:01
Klopt. tijdens het afrekenen van je levensmiddelen e.d. komen er geen extra kosten meer bovenop bij Wallmart of Publix.
Wil je echter geld pinnen bij een geldautomaat om wat cash in je zakken te hebben, dan komt er 2 tot 3 dollar bovenop. Tenminste dat is mijn ervaring de afgelopen jaren. Meestal komt dit omdat de geldautomaat beheerd wordt door derden.

Marcelg
11-09-08, 17:41
Absoluut niet legaal om een credit card te gebruiken waar je eigen naam en handtekening niet op staan.

Het werkt allemaal zo lang het goed gaat zoals knaapje aangeeft.

De credit card business is toch een ongecontroleerde zooi maar er wordt zoveel geld mee verdiend dat de credit card companies het zich kunnen veroorloven en het vaak weten te verhalen op de gene die de card geaccepteerd hebben.

Hoe kun je het het controleren? Leg het me uit bij een benzine pomp aub.

Sinds wij hier veel meer hebben zoals automatische verzekering op huur auto etc, dan wil je het wel laten om dit te doen met iemand anders zijn card.

Waarom denk je dat wij bijna overal camera's hebben hangen, als er maar iets is dan sta je gewoon op camera.
Het blijft ook daar maar primitief, je hebt iemand op camera met een gestolen credit card ofzo, dan weet je nog niet wie het is, maar ja.


Je zult het geloven of niet, er zijn mensen die in een hotel verblijven en meneer smit getrouwd met mevr jansen, mevr jansen reserveert en betaald met meneer smit zijn card, meneer smit stopt de betaling en zegt dat hij er nooit is geweest.
Nu is de camera geweldig en heeft al vele malen de zaak opgelost.
Ja dat gebeurd hier en geloof me ook in Nederland maar gelukkig niet door mede forumgebruikers denk ik, of heb ik nu mensen op een idee geholpen om een extra tripje Florida te gaan maken? (lol)

JKG
11-09-08, 17:48
Ik zal m'n vriendin ff 2 jetski's bij jou laten huren met mijn creditcard Marcel :mrgreen:

Marcelg
11-09-08, 18:21
Sorrie wij controleren ID's, nu is het natuurlijk wel zo dat jij voor je vriendin mag betalen.

Hoe krijg je nu je vriendin op twee jetski's tegelijkertijd, dat noemen wij een catamaran.

utah
18-09-08, 21:16
Heb dat probleem niet. Betalen altijd cash en gebruiken Visa enkel voor de borgstellingen.

rreedijk
21-09-08, 18:38
De afgelopen 2 weken in Florida heb ik al mijn aankopen met Creditkaart betaald. Althans ik had ook maanden geleden in de wat gunstigere tijd voor 500 euro omgewisseld in dollars. Van het cash geld heb ik mijn eten, benzine en enkele kleine aankoopjes betaald.
Ze hebben een enkele keer naar mijn ID gevraagd. Ik denk dat ik voor 98% zonder ID heb kunnen betalen. Ik heb ook geen enkele keer mijn pincode hoeven te gebruiken. Moest steeds tekenen.

Fitz
10-10-08, 11:25
Hey,

Ik ga 6 januari richting Florida. Ik wil graag een creditcard meenemen.
Echter, ik bezit er zelf geen een. De vorige vakanties in USA hebben mijn vader en ik die van hem gebruikt.
Kan ik deze nu gewoon meenemen?
Hij zelf gaat niet mee, maar geeft wel toestemming, of moet ik nu een eigen CC aanvragen?

Michael66
10-10-08, 11:30
CC is persoonlijk. Soms wordt er ook naal identificatie gevraagd, zodat men zeker is dat jij degene bent op wiens naam de CC staat die je wilt gebruiken.

Zelf eentje aanvragen dus.

Teleton
10-10-08, 17:29
of moet ik nu een eigen CC aanvragen?

Zoals Michael66 al aangeeft: Soms wordt er naar ID gevraagd. Je hebt elders aangegeven dat je een auto huurt. Bij het ophalen wordt je CC zeker met je rijbewijs vergeleken. Met de CC van je pa kom je dus letterlijk niet weg.......:wink:

Sabine_1979
10-10-08, 18:47
Even een kleine opmerking:

Ik heb een pinpas van de rabobank. Nu claimt die bank zo geweldig internationaal te zijn maar... ik heb dus enkele malen NIET met het ding kunnen pinnen. Ondanks dat het cirrus-tekentje dan wel op de automaat stond (of welk tekentje ze dan ook gebruiken om te kijken of de pas zou moeten werken in die automaat te ja of te nee). Ik heb toen uiteindelijk maar met mijn creditcard geld opgenomen en dat werkte gelukkig wel. Was dus blij dat het ding toch mee had genomen...

Het scheen met name een probleem te geven bij de Bank Of America (als ik het goed heb onthouden). Seaworld en Bush Gardens hebben alleen maar automaten van deze bank in hun parken staan dus... had ik een probleempje toen ik niet mijn cc bij me had en maar weinig geld op zak had. OOPS! Ben met een zeer aardige service-medewerker zelf proberen te gaan pinnen in het medewerkers gebouw wat normaal off-limits is voor gasten ;-) Maar helaas, ook daar lukte het niet... Kleine waarschuwing dus voor rabo-bankers :)

x
sab

mafo
10-10-08, 19:03
Fitz waarom niet zelf een CC aanvragen voor een tientje per jaar heb je er een. Sommige zijn het eerste jaar zelfs gratis.

Fitz
12-10-08, 13:22
Heb ik nu ook gedaan.

Maar ik dacht als het niet nodig is, dan is het niet nodig.

Lyne
12-10-08, 21:08
Ik weet niet of dit al gezegd is (heb eerlijk gezegd niet alles doorgelezen), maar bij ons werd er alleen naar een ID gevraagd als he om het oude (?) systeem ging. Bij het nieuwe systeem doe je je creditcard erdoorheen en 'tekent' dan electronisch op het scherm van het apparaatje. NIemand die verder om je CC vraagt. Als ze dat niet hebben teken je op de bon. Dan vergelijken ze de handtekening met die op je CC en vragen ze HEEL soms om je ID.
Tenminste dat was deze vakantie zo bij ons. De vorige vakantie moesten we altijd met onze ID wapperen.

Off-topic en absurd: mijn man is 37, maar moest iedere keer dat hij alcohol kocht zijn ID laten zien ivm de minimumleeftijd....... WTF??? ZO is het geen compliment meer hoor!

mafo
12-10-08, 22:26
Ik denk ook wel dat je op de meeste plekken in de VS wegkomt zonder je creditcard / handtekening te laten zien. Hoewel ik zelf eerlijk gezegd niet het risico zou willen nemen om zonder eigen creditcard een auto te huren. Verder wordt in GAP winkels ook met enige regelmaat gecontroleerd op de handtekening en de daarbijbehorende ID.

knaapje
13-10-08, 00:11
Off-topic en absurd: mijn man is 37, maar moest iedere keer dat hij alcohol kocht zijn ID laten zien ivm de minimumleeftijd....... WTF??? ZO is het geen compliment meer hoor!

Absurd??
Ik was 55 en moest in Washington DC nog mijn legitimatie laten zien. Helaas voor mij moest gewoon iedereen het, anders was mijn ego wel gestreeld....

Knaapje

Corry
15-10-08, 17:35
Heb net van Postbank bericht gekregen dat ze de limieten op de creditcards gaan veranderen. Als je echtgenoot bijv. € 5000.- heeft en jij hebt € 2500.- dan is het nu bij beide € 5000.-. Ook krijg je 1 rekeningoverzicht.

mc.kunst
15-10-08, 22:02
Ik heb ook bericht gekregen vandaag, maar ik heb uit de brief begrepen, dat je niet beide een limiet van bijv. 5.000,- euro hebt, maar dat je nu een gezamelijk limiet van 5.000,- hebt en dus geen 7.500,- euro meer zoals voorheen. Je kan het limiet wel verhogen. Heeft nog iemand de brief gekregen?

Groeten, Claudia

knaapje
15-10-08, 23:02
Is bij ABNAmro mastercard al zo. 1 limiet voor alle kaarten gezamenlijk.

Knaapje

mc.kunst
09-12-08, 14:18
Ik heb al met de zoekfunctie gezocht en er ook wel wat over gelezen, maar heb je nu wel of geen pincode nodig voor je creditcard? Ik las dat dat vorig jaar nog bijna nergens het geval was in Florida, maar is dat nog steeds zo? Over 6 dagen vertrekken wij namelijk al en vandaag was ik met iemand in gesprek die zei dat je een pincode nodig hebt. Ik heb wel direct met de Postbank gebeld, maar het duurt een week voor ik die pincode heb, dus waarschijnlijk redden we dat niet meer. Kan iemand mij vertellen of je een pincode echt nodig hebt bij je creditcard? Alvast bedankt!

Groeten, Claudia

AlexFL
09-12-08, 15:02
Om geld op te nemen, ja.

Op in een winkel te betalen heb ik afgelopen zomer enkel m'n handtekening hoeven zetten.

Njit
09-12-08, 15:12
Voor zover je een leesbare handtekening kunt zetten met dat systeem. Met zo'n plastic stiftje op een schermpje krabbelen.

mafo
09-12-08, 18:06
Onmogelijk om daarop een leesbare handtekening te zetten, ook deze vakantie op verschillende plekken geen handtekening hoeven zetten bij een creditcard betaling.

lindaend
12-12-08, 15:32
We hebben alleen een vlucht geboekt naar miami voor februari.
We zouden dus beetje rond toeren .
Nu wilde we een credit kaart aanvragen omdat je die nodigt hebt voor auto borg.
Krijgen we geen creditkaart op de naam van mijn partner en ik verdien te weinig.Heb al staan praten als brugman bij de bank maar NEE is NEE

Ik ben zo verdrietig wat moeten we nu ??? :cry:

iemand tips?

mikey
12-12-08, 15:35
Volgens mij kan je de borg ook cash voldoen meen iets van 100 of 200 dollar per week

Teleton
12-12-08, 15:49
Ik ben zo verdrietig wat moeten we nu ???

Als je partner geen creditcard krijgt, zit hem dat waarschijnlijk in de BKR registratie. Als je het zelf nog eens wil proberen: Ben je lid van de ANWB? Dan kan je zelf nog eens proberen om een Visakaart te krijgen.

Cash betalen kan wel. Uit de voorwaarden van Alamo:

International tour and Domestic tour rentals paid with a voucher will require a deposit in the amount of $100 per week or $25 per day in addition to charges not covered by the voucher. If a voucher is not being used the required deposit is $200 per week or $50 per day. When the rental vehicle is returned in accordance with the rental terms and conditions, the cash deposit will be refunded upon return of the vehicle, and in some instances, the refund will be mailed to the customer following the return of the rental vehicle.

Wist je overigens dat er al een topic over de creditcard bestaat? Zoek maar eens op "creditcard".

Coyote
12-12-08, 17:11
Lastig voor jullie.

Heb je ook voorgesteld een lagere limiet op de creditcard aan te houden van bijv. EUR 1000 p/mnd ivm je inkomen? Standaard is EUR 2.500 tot EUR 5.000. Desnoods ook voorstellen enkel een creditcard aan te houden totdat jullie weer terug zijn van vakantie?

Anders zou ik het ook niet weten hoe je aan een creditcard komt. Lijkt mij dat de ANWB ook een BKR-toetsing doet voordat zij de kaart toekennen. (Mocht dit de oorzaak zijn waarom je vriend geen kaart kan krijgen).

Succes ermee.

Roland

lindaend
12-12-08, 18:16
Bedankt voor jullie reacties maar mijn vriend heeft inderdaad een bkr codering staan dus kan nog geen euro op creditkaart krijgen.
Helaas loopt de registratie pas over 6maanden af maar dan zijn wij al lang terug.
En helaas ANWB daar kunnen we ook niet terecht.

hannie
12-12-08, 18:40
Heb je al bij de postbank geprobeerd (voor jezelf bedoel ik)
Daar kunnen zelfs studenten een creditcard krijgen.

lindaend
12-12-08, 18:52
We kunnen echt geen creditcard krijgen omdat mijn partner een fiscaal partner is,ze trekken dat na op adres gegevens.
We lief dat jullie meedenken.

derrobbie
12-12-08, 18:55
Volgens mij kan je de borg ook cash voldoen meen iets van 100 of 200 dollar per week

Je kunt inderdaad ook wel gewoon borg betalen met cash.
Is ons ook gelukt afgelopen september.
Wij huurden bij Avis in orlando.

petrajessy
12-12-08, 20:48
Da's inderdaad balen zeg. Wij hebben ook een creditcard aangeschaft speciaal voordat we op vakantie gingen. Ik denk dat ik me ook geen raad geweten had zonder dat ding.
Ik had mijn disney tickets hier in Nederland gekocht en ben ze dus vergeten mee te nemen. Moest daar dus voor 5 man nieuwe passen halen (heb die andere via het forum doorverkocht). Nou ik kan je zeggen: ik wa sblij met de creditcard want het was samen met de borg voor die auto best een beslag op ons vakantie budget en doordat we die creditcard hadden werd het pas een maand later van de rekening afgehaald (toen ons salaris er alweer op stond). Een creditcard is toch erg handig bij onvoorziene uitgaves. Nu zie ik ook regelmatig mensen voorbij komen die dokterskosten zelf in Florida voor moeten schieten.......alleen daarom al.
Heb je geen familielid waar je een deal mee kan maken? Tja je moet denk ik wel tekenen....hoewel we met de creditcard voornamelijk d epin in hebben moeten toetsen en geen handtekening hebben moeten zetten.

rembrandt
12-12-08, 21:30
Een creditcard is inderdaad heel erg makkelijk, vooral voor borgstelling e.d. Ik heb er 2 voor de zekerheid, maar zonder kan ook wel. Pinautomaten genoeg. Maar ik zou het echt nog even bij de postbank proberen.

mafo
12-12-08, 21:57
Je zou eens kunnen kijken bij http://www.hollandvisa.nl misschien dat die wat makkelijker zijn. Geen idee of je succes hebt daar, maar nee heb je ja kun je krijgen.

JKG
12-12-08, 22:06
En bij je eigen bank proberen, waar je inkomen op binnenkomt? Wil misschien ook wel schelen, dan kunnen ze dat meteen eraf plukken als je niet betaald.

Verder heb je in Amerika ook 'prepaid' creditcards, waar je van te voren een bedrag op stort.. maargoed daar heb je nog niets aan als je een auto huurt want dat doe je al vrij vlot als je bent geland.

lindaend
13-12-08, 15:16
ik heb het al bij de postbank geprobeerd..
Mijn ouders willen mij zeker wel helpen hoor wat moeten ze doen dan?
hebben zelf al een creditkaart het gaat toch op naam ? kan moeilijk de kaart van mijn moeder meenemen.

mafo
13-12-08, 15:22
Je zou er op veel plekken mee wegkomen aangezien ze vaak niet je handtekening controleren of om je ID vragen. Maar je kan er ook zeker van zijn dat ze op sommige plekken wel zullen vragen om je ID en dan heb je een probleem.

Het grootste probleem zou je auto zijn, informeer desnoods vooraf even bij de autoverhuurder zodat je bij aankomst niet voor onverwachte verrassingen komt te staan.

Je kan met je pinpas ook op heel veel plaatsen terecht, veel banken in de VS rekenen ook kosten voor een geldopname bij een geldautomaat. Daarbij komt dan ook dat je eigen bank vaak ook kosten in rekening brengt. DSB bank en Argenta hebben overigens gratis bankrekeningen, met gratis bankpas en zonder kosten voor opnames in het buitenland. Door cashback te vragen bij supermarkten bespaar je ook de nodige kosten die je bij veel ATM's wel zou hebben.

Zolang je het met je autoverhuurder kan regelen denk ik dat je met een pinpas prima uit de voeten kan.

lindaend
13-12-08, 15:43
We hebben het inderdaad alleen nodig voor de borg van een auto het huren willen we via duitse alamo doen omdat het echt heel veel geld scheelt...
Pinnen doe ik gewoon met mijn bank pas.
als het 100 of 200 dollar borg is vind ik het wel oke maar het moet niet 500 zijn dan ben ik erg snel door het geld heen.En zoveel heb ik ook ook weer niet..
dus moet wel zeker weten of het kan maar dan kan ik nu niet boeken zeker?

mafo
13-12-08, 15:56
Als ik zo de voorwaarden lees valt het niet mee om een auto mee te krijgen zonder creditcard. Bel gewoon even met Alamo in de VS om erachter te komen wat al dan niet je mogelijkheden zijn.

Ik zag in ieder geval dat prepaid creditcards ook niet worden geaccepteerd door Alamo.

Het zou zonde zijn om je reis niet door te laten gaan doordat je twijfels hebt of het auto huren lukt. Nog vervelender is de gok wagen en in de VS erachter komen dat je de auto niet mee krijgt.

Zit er overigens ook veel verschil tussen de duitse en Nederlandse alamo ? www.alamo.nl

Teleton
13-12-08, 17:47
dus moet wel zeker weten of het kan maar dan kan ik nu niet boeken zeker?

Misschien is goed overleg met het bedrijf waar je de auto huurt op dit moment van het meeste belang. Leg de afspraken over de hoogte van de borg schriftelijk vast.

Het is prima dat je nu nog niet hebt geboekt, nu kan je immers nog afspraken maken! De cc van een familielid gebruiken voor de borg van de auto lukt in ieder geval niet. Bij www.usareisen (http://www.usareisen).de kan je ook cash borg betalen mits je hierover vooraf afspraken hebt gemaakt:


Eine Kreditkarte vom Anmieter oder Bargeld (wenn angemeldet) zur Hinterlegung der Kaution oderzur Zahlung weiterer vor Ort erworbener Leistungen


Voor je boekt zou ik overigens de prijzen nog maar eens goed vergelijken. Je geeft zelf aan dat Alamo Duitsland goedkoop zou zijn. Ben benieuwd hoe ze er in de vergelijking met www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) uitkomen.We horen het graag!

Susie One
13-12-08, 21:24
Door cashback te vragen bij supermarkten bespaar je ook de nodige kosten die je bij veel ATM's wel zou hebben.

Dit hebben wij afgelopen september in verschillende winkels met de passen van de rabobank en abn amro bank geprobeerd (o.a. miami, orlando) te betalen en de cashback te vragen. Dit lukte niet om dat de winkeliers de meastropassen van de beide banken niet accepteerd.

Susie One

mafo
13-12-08, 21:41
Ik weet het, het aantal winkels die Maestro accepteren is inderdaad sterk verminderd. Toch hebben we op een redelijk aantal plaatsen met de pas kunnen betalen.

Verder hebben we onder andere op de Bahama's wel zonder kosten van de lokale bank kunnen binnen. De kosten die bij veel banken in rekening worden gebracht zijn 3 tot 8 dollar.

In de meeste gevallen hebben we het pinnen maar achterwege gelaten.

Ben allang blij dat DSB en Argenta niet ook nog eens kosten berekenen voor ATM en pin betalingen in de VS.

Renske1978
13-12-08, 23:05
ik heb het al bij de postbank geprobeerd..
Mijn ouders willen mij zeker wel helpen hoor wat moeten ze doen dan?
hebben zelf al een creditkaart het gaat toch op naam ? kan moeilijk de kaart van mijn moeder meenemen.
Je zou kunnen vragen of je ouders garant willen staan voor je creditcard. Dat de card op jouw naam gaat maar dat je ouders garant staan. Mijn ouders hebben garant gestaan voor mijn hypotheek toen ik een huis kocht vlak na mijn afstuderen en met mijn eerste baantje.

knaapje
14-12-08, 13:12
Dit hebben wij afgelopen september in verschillende winkels met de passen van de rabobank en abn amro bank geprobeerd (o.a. miami, orlando) te betalen en de cashback te vragen. Dit lukte niet om dat de winkeliers de meastropassen van de beide banken niet accepteerd.

Susie One

Afgelopen oktober bij de Publix met een ABNAmropas verscheen de vraag voor cashback zelfs automatisch op het scherm. Ervaringen met de Publixen en Pensacola, Treasury Island en Orlando.

Knaapje

knaapje
14-12-08, 13:14
Je zou kunnen vragen of je ouders garant willen staan voor je creditcard. Dat de card op jouw naam gaat maar dat je ouders garant staan. Mijn ouders hebben garant gestaan voor mijn hypotheek toen ik een huis kocht vlak na mijn afstuderen en met mijn eerste baantje.

Iedere aanvraag voor een creditcard bij wie dan ook wordt bij de BKR gecontroleerd. Borgstaan door derden is helaas niet mogelijk is mijn ervaring. Voor een hypotheek ligt dat anders.
Wat wel kan is, als je ouders daartoe bereid zijn, is, jou een cc op hun rekening te geven. Dan wordt het bedrag bij hen geincasseerd en zijn zij ook voor het geheel aansprakelijk, dus je vraagt dan wel wat van hen.


Knaapje

lindaend
14-12-08, 15:49
teleton klopt via de site usareisen.de is het goedkoper en dan optie alomo toch?
Of zijn er de andere voordeliger?
Moet de voorwaarden dan maar heel goed ontcijferen want ben erg slecht in duits...[voor de borg]
Renske creditkaart is heel anders dan hypotheek.Dus ik weet niet of dat mogelijk is denk van niet namelijk maar ga maandag wel even bellen.

lindaend
14-12-08, 17:33
knaapje maar wat als mij ouders al een partner kaart hebben kan je dan 3 passen op 1 rekening hebben?
ze zitten bij de postbank.

Renske1978
14-12-08, 18:29
Dat weet je pas zeker als je het bij je bank vraagt.

Faith1
14-12-08, 19:02
Is het misschien mogelijk dat je werkgever garant staat. Is niet zomaar advies. Mijn man werkte vroeger voor een groot internationaal telecombedrijf (geen KPN), hij moest regelmatig ivm het werk naar het buitenland, hij had een creditcard nodig ivm met hotel, autohuur etc. Hij kreeg toen via zijn werkgever een creditcard het stond op zijn naam, maar het bedrijf stond borg. Ik moet wel erbij zeggen dat het ging om een groot international telecombedrijf. Alleen aan te geven dat misschien wel afhankelijk is bij wat voor bedrijf je werkt en hoe de relatie is met je werkgever. Ik werk bij een klein bedrijf maar mijn werkgever heeft aangegeven dat hij bereid is werknemers in uiterst uitzonderlijke situaties te helpen ook financieel.

Nogmaals nee heb je, ja kan je krijgen. Het is het proberen waard.

rembrandt
14-12-08, 20:00
Een goede vriend werkt ook bij een groot internationaal besdrijf en ook hij heeft een creditcard van het bedrijf. Dat werkt ook goed.

Renske1978
14-12-08, 20:12
Ja als het bedrijf erbij gebaat is dat je naar het buitenland gaat kunnen ze heel veel regelen.

lindaend
14-12-08, 20:40
Nou bij ons bedrijf niet hoor..
wij werken in kleine bedrijfjes dus helaas dat gaat echt zeker voor ons over..

fitnessmouse
15-12-08, 09:12
Ik zou je ouders vragen om een extra partnerkaart aan te vragen op hun rekening, met jouw naam erop.
Mijn zus en ik hebben al jaren (sinds 1988) een cc op onze naam, maar bedragen worden van de rekening van mijn ouders geincasseerd (voor noodgevallen). Dit is bij de postbank, dus het moet wel kunnen.

nicole-onno
15-12-08, 12:44
Hoi Lindaend,
kun je geen creditcard krijgen via die kluswinkels Gamma of Praxis. Als je daar een klantenpas gratis aanvraagd is je klantenkaart tevens een creditcard. Wij hebben hem van de Gamma(visa) en hebben al de hele zomer in het buitenland ermee betaald.
Succes ermee.
Groetjes Nicole

ps van de postbank hebben we er ook een maar die wordt bijna nergens aangenomen dus daar heb je niet zo veel aan.

Harley
15-12-08, 13:25
hallo;
Geen paniek,wij boekten ook een wagen zonder credit card en we betaalden aan de balie 100 dollar per week, en per bijkomende dag een extra 25 dollar.
Dus,per week 100 dollar maar als je bv. 2 dagen langer wilt huren is dat dan 25 dollar per extra dag,dus,totaal 150 dollar voor de ganse periode.
Let wel op,laat u geen upgrade aansmeren wand dan gaat je borg ook omhoog,een upgrade is een model hoger dan diegene die je zelf koos,dus gaat uw borg ook omhoog + de huurprijs zal dan ook hoger liggen.Neem dus voor je periode wat extra dollars mee voor de borg,dan zit je safe.
Een credit card is natuurlijk gemakkelijker en vraagt iets minder papierwerk.
Veel plezier in Florida.
mvg
Harley

fitnessmouse
15-12-08, 13:42
ps van de postbank hebben we er ook een maar die wordt bijna nergens aangenomen dus daar heb je niet zo veel aan.

Lijkt me raar, die van de postbank is toch gewoon van Mastercard?
Nooit problemen mee gehad

lindaend
15-12-08, 14:52
Hallo allemaal
mijn ouders gaan hem voor mijn aanvragen :-)
Bij de postbank als partner kaart..
Mij kunnen ze na trekken van heb zelf geen bkr maar ik hoop niet dat ze het op adres doen anders kan ik het als nog schudden,omdat mijn vriend wel een bkr codering heeft.
Heb trouwens een Bijcard aan gevraagt bij de bijenkorf die kan je ook gebruiken als credicard heb geen gegevens van mijn partner ingevuld maar wel adres ..Ben benieuwd? Maar misschien verdien ik te weinig ervoor ik werk zelf 20 uur per week..
dus duim voor ons.
Voor de zekerheid hebben we alvast wel een appartement gehuurd wat niet ver van miami ligt miami beach villa harding suites [het is geen villa hoor]. Wat zijn de prijzen duur in miami in februari pfff

petrajessy
15-12-08, 17:58
:razz: Good news!! Ben alvast blij voor je

Susie One
15-12-08, 19:55
Ik hoop dat de aanvraag van de creditcard bij de postbank.

Anders kan je de tips nog gebruiken.

Have fun in Florida

Susie One

mafo
15-12-08, 20:11
ps van de postbank hebben we er ook een maar die wordt bijna nergens aangenomen dus daar heb je niet zo veel aan.

Ik ga nu al ruim 10 jaar naar de VS in het begin met een Mastercard van de postbank. Nu heb ik een Visa van Lasercards en een Mastercard van de ING met beiden heb ik nog nooit meegemaakt dat ze niet worden aangenomen.

Alleen met een American Express heb ik acceptatie problemen gehad.

lindaend
19-12-08, 13:43
Beste mensen

Harley heeft gelijk
Ik kan wel een auto huren zonder creditcard ..
Ik hoef alleen maar 100 dollar borg te betalen en een ticket achter te laten :-)
Joehoeeeeeeeee ben erg blij :-)

Ik hoop dat de mensen veel aan deze informatie zullen hebben,voor de gene die geen credit kaart krijgt.. dit is het mailtje
Discussion Thread Response (Leviolet)12/18/2008 04:36 PM

I hope that the following information on cash rentals is helpful.

CASH RENTAL REQUIREMENTS

ONLY ECONOMY THROUGH FULL-SIZE VEHICLES CAN BE RENTED WITH CASH
NO ADDITIONAL DRIVERS ARE ALLOWED ON CASH RENTALS
NO EXTENSIONS TO THE CONTRACT
NO LOCAL RENTERS

ALL CASH RENTERS MUST QUALIFY WITH THE CASH REQUIREMENTS LISTED BELOW:

1. ROUNDTRIP RETURN TICKET
--AIRLINE
--CRUISE
--TRAIN
--RETURN TICKET NOT REQUIRED FOR ANY MILITARY RENTERS. MUST PRESENT GOVERNMENT ID.

2. AGE
--THE PRIMARY RENTER OF THE VEHICLE MUST BE 25 YEARS OF AGE, OR FOR SELECT CORPORATE CONTRACTS AND INTERNATIONAL TOUR ACCOUNTS, THE MINIMUM AGE IS 21. IN NY, THE MINIMUM AGE IS 18.
--THESE DRIVERS ARE STILL RESPONSIBLE FOR PAYING THE UNDERAGE DRIVING FEE, UNLESS IT IS INCLUDED IN THEIR CONTRACT OR VOUCHER.
--INTERNATIONAL TOUR VOUCHER RENTERS AGES 21-24 (MUST HAVE INTERNATIONAL TOUR VOUCHER AND BOOKED ON A CONTRACT ID)
--GERMAN RENTERS ON PRODUCT CODES THAT CONTAIN "7G" MAY BE AGES 19+ (MUST BE BOOKED ON A CONTRACT ID)

3. VALID DRIVER'S LICENSE

4. PHONE BILL OR UTILITY BILL IN THE RENTER'S NAME
--PHONE BILL CANNOT BE A CELLULAR PHONE
--VERIFIED THROUGH DIRECTORY ASSISTANCE OR A RECENT MONTHLY STATEMENT.
--STATEMENT SHOULD NOT BE IN PAST DUE STATUS.
--ADDRESS ON BILL MUST MATCH ADDRESS IN PROFILE.
--MILITARY ON/OFF DUTY MUST PROVIDE DUTY OFFICER NAME AND VERIFIABLE TELEPHONE NUMBER. OFF DUTY MILITARY MUST PROVIDE VERIFIABLE HOME PHONE OR VERIFIABLE DUTY OFFICER PHONE.
5. DEPOSIT--THE DEPOSIT REFUND WILL BE MAILED TO THE CUSTOMER WITHIN 21 BUSINESS DAYS FOLLOWING THE RETURN OF THE VEHICLE. THE CASH DEPOSIT IS $300 PER RENTAL IN ADDITION TO THE ESTIMATED RENTAL CHARGES, WITH THE FOLLOWING EXCEPTIONS:

INTERNATIONAL TOUR CUSTOMER EXCEPTIONS:

--WHICHEVER CAR CLASS HAS BEEN BOOKED SHOULD BE HONORED (NOT RESTRICTED
TO ECAR- FCAR)
--WHEN THE CUSTOMER HAS A VOUCHER, THE CASH DEPOSIT IS $100/WEEKLY OR $
25/DAY IN ADDITION TO ANY CHARGES NOT COVERED BY THE VOUCHER.
--WHEN THE CUSTOMER DOES NOT HAVE A VOUCHER, THE CASH DEPOSIT IS $200/
WEEKLY OR $50/DAY.
--AN ACCEPTABLE VALID DRIVER'S LICENSE, ISSUED FROM THE CUSTOMER'S
COUNTRY OF RESIDENCE. INTERNATIONAL PERMITS ALONE ARE NOT ACCEPTABLE AS
A DRIVERS LICENSE.


--CURRENT PHONE BILL IN RENTER'S NAME
CANNOT INCLUDE A PAST DUE AMOUNT OR BE IN A PAST DUE STATUS, AND CANNOT BE A CELLULAR PHONE BILL UNLESS THE ADDRESS ON THE BILL MATCHES THE ADDRESS ON THE DRIVERS LICENSE.

--CURRENT UTILITY BILL IN RENTER'S NAME
NOT LISTING A PAST DUE AMOUNT OR IN PAST DUE STATUS

CASH DEPOSIT AMOUNT FOR ALL VEHICLE CLASSES: $300

Sincerely
LeViolet R.
Customer Care Alamo Rent-A-Car

Njit
19-12-08, 13:47
Ik kan wel een auto huren zonder creditcard ..
Ik hoef alleen maar 100 dollar borg te betalen en een ticket achter te laten :-)
Joehoeeeeeeeee ben erg blij :-)

$100 per week.. Weet niet hoe lang je gaat..

lindaend
19-12-08, 13:54
Ik ga ook maar 1week ;-)

tamaralemmens
19-12-08, 14:34
Dat is goed nieuws, maar ga evengoed nog maar achter die creditcard aan! Is toch wel handig in de States. Veel plezier!

Teleton
19-12-08, 15:09
Ik kan wel een auto huren zonder creditcard ..



....Oeps, volgens mij staat de info over de voorwaarden voor cash borg bij Alamo al sinds 12 december in dit topic.......:roll:
Maar dit probleem is dus uit de wereld en jullie kunnen met een gerust hart afreizen in februari!

rembrandt
19-12-08, 17:33
% 100,00 per week, valt mij veel mee. Gelukkig kun je met een gerust hart op vakantie.

Njit
19-12-08, 17:38
....Oeps, volgens mij staat de info over de voorwaarden voor cash borg bij Alamo al sinds 12 december in dit topic.......

Deze bedoel je? http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=84896&postcount=3

Lijkt er maar een heel klein beetje op :)

Teleton
19-12-08, 17:55
Yip, maar ook deze van derobbie http://floridaforum.nl/showpost.php?p=84909&postcount=8 en die weer reageert op het antwoord van Mikey diedirect reageerde met het enige juiste antwoord.......

Op zich niet erg, maar Linda heeft kennelijk een paar dagen in haar piepzak gezeten terwijl deze oplossing er al lang was...:-& Nou ja, eind goed al goed en ze leefden nog lang en gelukkig...

lindaend
19-12-08, 18:58
Inderdaad ja..
maar nu ik het echt 100 % zeker weet en via alamo is het voor mij gevoel officieel!!

DLVV
19-12-08, 21:42
Wat balen zeg.

Mijn nichtje en haar vriend zijn allebei 23 jaar en studenten met een bijbaantje. Zij hadden een Rabocard aagevraagd en kregen die zonder problemen mee. Maar dan moet ik er bij zeggen dat geen van beide geregistreerd staat bij BKR.

JKG
20-12-08, 19:05
Mijn nichtje en haar vriend zijn allebei 23 jaar en studenten met een bijbaantje. Zij hadden een Rabocard aagevraagd en kregen die zonder problemen mee. Maar dan moet ik er bij zeggen dat geen van beide geregistreerd staat bij BKR.

Ja, omdat ze niet negatief te boek staan bij BKR. Zo lang dat niet het geval is kan je 99 van de 100 keer wel een CC krijgen.

mafo
21-12-08, 10:29
Het heeft niet zo zeer te maken met negatief te boek zijn bij BKR hoor. Ze bekijken ook of je al veel leningen hebt lopen. Als je al veel leningen hebt en ze vinden dat een creditkaart je lasten aan leningen te hoog zou kunnen maken krijg je hem ook niet.

JKG
21-12-08, 10:58
Dat klopt, was het zelfs niet zo dat als je een GSM-abbo hebt, dat al wordt geregistreerd bij het BKR? In elk geval moet je wel opletten dat als je een lening voor iets doet, dat deze bij afbetalen wel afgesloten wordt. Zo heb ik 2x een lening gedaan om iets te kopen wat ik echt nodig had, alles netjes afbetaald en 2 jaar later ofzo een cc aangevraagd. Kreeg er wel eentje, maar met een limiet van 250 euro en eind van de maand alles betalen. Geen probleem, was toch voor kleine aankopen, maar reden was ook een negatieve BKR. Wat bleek, die 2 korte leningen hebben ze doorlopende PL's van gemaakt.... ja, meteen opgebeld naar de geldverstrekker en die heeft ze beiden afgesloten met als resultaat een positieve BKR-registratie.

Binnenkort een hypotheek afsluiten, kreeg te horen van De Hypotheker dat dat wel eens een probleem kon vormen bij aanvragen hypotheek en het hebben van een creditcard. Maargoed, dat merken we binnen korte tijd dan en daar heb ik ook al weer een oplossing voor. :)

Maar heb je geldschulden, ja, dan is het andere koek.

Renske1978
21-12-08, 11:06
Ik had mijn creditcard al voor afsluiten van mijn hypotheek en dat was geen enkel probleem.

mafo
21-12-08, 11:12
Binnenkort een hypotheek afsluiten, kreeg te horen van De Hypotheker dat dat wel eens een probleem kon vormen bij aanvragen hypotheek en het hebben van een creditcard.

Zelf heb ik twee creditcards die ik op elke maand volledig aflossen heb staan. Toen ik had gevraagd of ze deze wijziging wilde doorvoeren bij de CC maatschappij ontving ik een brief dat ze ook de registratie bij de BKR zouden weghalen. Kennelijk wordt een creditcard die maandelijks 100% wordt afgelost niet gezien als een lening. Overigens ontving ik deze brief alleen bij Lasercards, of mijn ING card wel of niet geregistreerd staat weet ik niet daar kreeg ik in ieder geval geen brief van.

reneefrankrijk
21-12-08, 11:37
Heel lang geleden hebben mijn zus en ik een familiekaart of gezinslidkaart van American Express en van Visa gehad voor onze reis naar Australië. Dus mijn vader had de kaart en vroeg dan extra kaarten aan voor ons. Alles werd gewoon van zijn rekening afgeschreven en wij hebben hem 2 jaar lang terugbetaald, ahum.

Corry
21-12-08, 11:37
Heb het net allemaal meegemaakt bij het oversluiten van de hypotheek. Telefoonabo's worden geregistreerd als ze bij Vodafone en T-mobile e.d. zijn afgesloten. KPN registreert niet. Een cc wordt/werd geregistreerd als je een limiet hebt waarbij je afbetaald. Dus niet alles per maand dat maakt niet uit maar als je een kredietlimiet hebt en afbetaald dan is er een BKR registratie.

calypso
21-12-08, 13:34
BKR registratie is niet erg, zolang het maar geen negatieve is!
Een CC wordt inderdaad meestal ook geregistreerd maar dat hoeft niet te betekenen dat je een negatieve registratie hebt. die krijg je alleen als je bv niet op tijd betaald met je aflossingen. Er wordt best veel daar bijgehouden vraag je eigen report maar eens op via je bank zul je versteld staan wat er allemaal op staat.

JKG
21-12-08, 13:49
Mijn huidige kaart met een veel hoger limiet (3500 euro) betaal ik ook per maand af... zou dus geen probleem moeten zijn? Mooi. :)

fatma30
17-02-09, 12:47
Maanbo. Ik las ergens anders dat jullie nog geen creditcard hebben. Zorg ervoor dat je die wel hebt als je naar de USA gaat. Je komt echt nergens zonder dat ding. Geen autohuur, geen hotel. Bijna niets. Nou ja......je kunt natuurlijk pinnen en eten kopen e.d. maar voor alle andere dingen heb je echt zo'n kaart nodig. Niet vergeten dus!

Teleton
17-02-09, 16:37
Je komt echt nergens zonder dat ding. Geen autohuur, geen hotel. Bijna niets.

Nou, geen paniek zaaien hoor. Verschillende forumleden redden zich kennelijk prima zonder cc. Voor de auto kan je bijvoorbeeld gewoon de borg contant storten.

Je kunt het beter omdraaien: Zonder cc kan je bijna alles, maar wat is het gemakkelijk als je er wel een bij je hebt......

fatma30
17-02-09, 16:55
Het was niet de bedoeling "paniek" te zaaien. Wil alleen aangeven dat zo'n ding vaak als eerste gevraagd wordt als je iets wilt betalen. (Hotel, huurauto e.d.) Trouwens, ik wist niet dat je contant borg kunt storten bij een autoverhuur bedrijf. Heb dit nl ooit eens gevraagd en toen werd verteld dat ik dan geen auto kon huren bij hun. (Alamo)

Teleton
17-02-09, 17:09
Het was niet de bedoeling "paniek" te zaaien.

Snap ik wel hoor, maar als je aan Maanbo schrijft dat ie 'echt nergens' is zonder cc, dan schrikt hij zich misschien een hoedje...

Over de voors en tegens van de cc en de borg bij Alamo (staat gewoon in hun voorwaarden) lees je overigens meer in dit topic (http://floridaforum.nl/showpost.php?p=88931&postcount=11)

Michael66
17-02-09, 17:11
Vreemd dat je dat verteld is. Was dat bij een reisburo of zo?

Hier op het forum is al vaker geschreven over de mogelijkheid om cash borg te betalen bij autohuur, zo rond de $100-150 per week of $25 per dag dat je huurt. Daarbij wel meerdere malen aangetekent dat het gebruikelijker en gemakkelijker is om e.e.a. met CC te doen.

maanbo
17-02-09, 21:33
Maanbo. Ik las ergens anders dat jullie nog geen creditcard hebben.

Fatma toevallig vanmiddag de papieren ingevult en verstuurd ;-)

nu maar afwachten of we er één krijgen zo midden in de crisis:-k

Ebelix
18-02-09, 10:04
Als een vast inkomen heb en geen negatieve registratie bij het BKR in Tiel krijg je altijd een credit card.

fatma30
19-02-09, 12:21
Vreemd dat je dat verteld is. Was dat bij een reisburo of zo?

Ja, jaren geleden (eerste keer dat we naar de US gingen) vertelde reisbureau medewerkster (Regelen nu trouwens alles zelf, toen de eerste keer nog via reisbureau) dat CC verplicht was voor borg. Heb ook eerlijk gezegd niet meer ter plekke nagevraagd en sindsdien altijd een auto direct -online- gehuurd via CC en altijd afgehandeld via CC. Dus was ik nog steeds in de veronderstelling dat je niet Cash borg kunt betalen. Zo zie je maar waar dit forum goed voor is.
Fatma

mirella37
06-04-09, 20:51
Over iets meer dan 2 weken vertrekken wij richting Florida,
we hebben nog 2 vragen over betalen met de creditcard.

Welk bedrag blokkeerd Alamo op je creditcard, we lezen verschillend bedragen tussen 100 en 500 dollar.

Als je in Amerika met je creditcard betaald vragen ze dan om je pincode of is dat net als in Nederland alleen bij het "pinnen" met je creditcard.

FloridaVerslaafde
06-04-09, 20:54
Steeds meer bedrijven vragen om je pincode ALS je creditcard een chip heeft.

Hoeveel Alamo op je card zet weet ik niet want wij huren bij Hertz

Veel plezier in Florida,
Walter:cool:

fatma30
07-04-09, 15:58
Wat men "blokkeerd" op je cc weet ik ook niet. Ik weet echter wel dat ik nog nooit problemen heb gehad met het betalen met een cc. Auto, hotels, entree, eten, tanken, binnenlandse vluchten, taxi en noem maar op. Alles gewoon op 1 cc. De kaart is nog nooit geweigerd. Moet wel zeggen dat ik nog nooit boven de 15.000 dollar ineens op de kaart heb staan. (is er dan een limiet op een cc?)
Fatma

disney-golf
07-04-09, 18:26
Standaard is de limiet 1.250 euro of de tegenwaarde ervan voor Europese credit cards.
Uiteraard is deze te verhogen maar, nogmaals, standaard is 1.250 euro.

Harm
07-04-09, 18:47
Sommige autoverhuurbedrijven houden de borg gelijk af en storten deze weer terug na inleveren van de auto. Door problemen met mijn CC en de betaling aan A lamo heb ik de inzage gekregen in alle financiële transacties tussen mij en A lamo via mijn CC. Hieruit bleek dat A lamo geen beslag legde op een deel van mijn CC crediet. Bij navraag bleek dat A lamo het niet nodig vond aangezien zij beschikten over je CC nummer en de financiën dus gegarandeerd is.
Het is wel erg irritant dat als ik de naam A lamo vermeld deze automatisch voorzien word van een link.

disney-golf
07-04-09, 19:02
Dit is logisch omdat de "borg" die je betaald een reservatie van geld is en niet een effectieve betaling...:grin:

jurgen&stefan
07-04-09, 21:20
Hier ook geen tijdelijke afschrijving gehad van Alamo. Bij vertrek was ik al over de limiet en de brandstof moest nog afgerekend worden met hen. Dit gaat gewoon over de limiet heen van Visa, en wordt bij de eerst volgende afschrijving opgeteld bij je termijnbetaling als je in termijnen betaalt.

JKG
07-04-09, 22:57
Tja Harm, er moeten wel knaken worden verdient om het forum draaiende te houden. Vandaar die link.

Wat betreft pincode met creditcard.. dat is mij alleen gevraagd bij de ATM. Niet bij ander gebruik van de cc, dan werd er bij hogere bedragen om een ID gevraagd.

Ieniminie
05-06-09, 14:51
Hallo,

We zijn gisteren goed en wel aangekomen in Miami!
Alleen... bij het ophalen van de auto bleek onze cc niet te werken....
Thuis doet ie het wel gewoon. Het was te laat om de bank te bellen, en de auto kregen wij niet mee.
Vanmorgen de bank gebeld, en er is niets mis met onze cc, maar het kan liggen aan het apparaat dat ze hier gebruiken. We konden er overigens ook niet mee pinnen! De kans is groot dat hij het ergens anders wel doet.
Iemand hier ervaring mee? We hebben een Mastercard van de SNS bank.

Groetjes, Ingrid

Ebelix
05-06-09, 15:14
Wat is de betalingslimiet op je kaart?

Marjol
05-06-09, 15:20
Kun je geen cash borg betalen voor de auto? Volgens mij moet dat kunnen....

Dat lost het probleem natuurlijk nog niet helemaal op, maar dan heb je iig een auto.

Guus
05-06-09, 16:53
We zijn gisteren goed en wel aangekomen in Miami! Alleen... bij het ophalen van de auto bleek onze cc niet te werken.... Thuis doet ie het wel gewoon. Het was te laat om de bank te bellen, en de auto kregen wij niet mee.
Ik heb dit één keer gehad. Bij mij werd dit veroorzaakt door een geblokkeerde CC. Het bleek namelijk dat mijn CC nummer openlijk op het Internet stond. Uit voorzorg heeft de bank toen maar alles geblokkeerd. Uit voorzorg heb ik tegenwoordig gewoon 2 CC’s bij. Mocht jouw kaart niet zijn geblokkeerd, en volgens jouw bank is dat niet het geval, dan kunnen ze altijd gewoon bellen voor autorisatie. Beetje flauw en niet erg service gericht van de autoverhuurmaatschappij om de auto niet mee te geven (toevallig Alamo?).

Tinkerbell
05-06-09, 17:07
Helpen kan ik je niet maar wel voor je duimen. Je beschrijft mijn ergste nachtmerrie.

Guus
05-06-09, 17:39
Je beschrijft mijn ergste nachtmerrie.
Je kunt dit m.i. vrij simpel oplossen door een tweede CC mee te nemen. Die heb je al voor een paar tientjes per jaar (€11,50 indien je lid bent van de ANWB). Lijkt me geen geld om je worst nightmare te kunnen voorkomen.

[verwijderd]
05-06-09, 17:40
Dit is inderdaad je ergste nachtmerrie zo ongeveer, vandaar dat ik er dus wel altijd voor kies om toch een redelijk bedrag cash mee te nemen zodat ik zeker de eerste week door ben en weet of de passen werken.

Ik hoop voor je dat je met de bank snel tot een oplossing kan komen.

Dr. Phlox
05-06-09, 18:18
Is er niet meer een probleem met nieuwe CC kaarten, dat ze niet goed werken in het buitenland??

Njit
05-06-09, 18:30
Dat is alleen als je gaat pinnen. En het gaat ook om de normale betaalpassen.

Guus
05-06-09, 18:33
Is er niet meer een probleem met nieuwe CC kaarten, dat ze niet goed werken in het buitenland??
Lijkt mij niet. Ik heb ook een nieuwe CC (één maand oud) en die werkt prima. Ik heb overigens soms wel problemen met mijn betaalkaart. Deze werkt niet bij alle ATM's. Volgens de bank wordt het probleem veroorzaakt door oude readers. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het antwoord van de bank niet echt geloof. Ze leggen m.i. iets te gemakkelijk de bal bij de ander partij.

Njit
05-06-09, 18:55
Was een tijdje terug ook bij Kassa. Hieronder een hele lap tekst:


Wat is er aan de hand met het nieuwe ING-pasje met chip?
In een aantal landen kan het voorkomen dat de nieuwe pas met EMV-chip niet goed werkt. Bijvoorbeeld in Tanzania, Zanzibar, Nigeria, Egypte, Marokko, Guatemala, Paraguay, Syrië, India, Engeland, België, Frankrijk, Amerika en Canada.

Dat ligt niet zozeer aan de ING-pasjes, maar aan de invoering van de nieuwe chip. Wereldwijd komt er namelijk een nieuw systeem met chip voor alle bankpasjes. Het gaat dus om alle nieuwe pasjes van alle banken. ING loopt in ons land alleen wat voorop met de uitgifte van nieuwe pasjes dus vandaar dat die bank er nu uitspringt. (Het gaat om in totaal 8,5 miljoen ING-passen die worden vervangen tussen december 2008 en oktober 2009. (ING geeft pas credit cards met de EMV-chip uit na de zomer dus die spelen nu geen rol.)

Van strip naar chip
Voor de nieuwe internationale standaard voor betalingen en geldopnames met creditcards en bankpassen wordt de magneetstrip vervangen wordt door een EMV-chip met pincode. Die EMV-chip (genoemd naar de initiatiefnemers Europay, MasterCard en Visa) wordt wereldwijd gefaseerd ingevoerd.

Het initiatief om te komen tot deze wereldwijde nieuwe standaard voor chiptechnologie voor de betaalproducten is genomen om te komen tot een wereldwijde standaardisatie, verbetering van de veiligheid en het betaalgemak (zie verder www.vanstripnaarchip.nl (http://www.vanstripnaarchip.nl/)).

De Nederlandse Vereniging van Banken
De omschakeling naar de nieuwe EMV-chip valt nu nog onder de NVB (http://www.nvb.nl/). Op dit moment zitten we midden in een overgangsfase van een zeer complexe technische operatie die wereldwijd speelt, waarbij elk land er net een ander tempo op nahoudt.

In 2011 moet alles overal EMV-proof zijn. De in totaal 20 miljoen bankpasjes zullen in ons land in 2010 allemaal vervangen zijn, alle 8.000 geldautomaten in Nederland zijn al omgebouwd en van de 235.000 betaalautomaten is een kwart reeds aangepast. Van de paar miljoen creditcards is 80% reeds met een EMV-chip en pincode uitgerust.

De problemen die zich nu nog voordoen, zijn kinderziekten en zeer tijdelijk van aard, want er wordt hard aan gewerkt en zullen door de ontwikkelingen worden ingehaald. Maar volgens de NVB zouden er eigenlijk geen problemen mogen optreden, want als de chip het niet doet, zou de betaalautomaat moeten kunnen terugvallen op de magneetstrip


Verklaring van ING
Roel Huisman, directeur Betalen bij ING Retail Nederland, heeft tekst en uitleg gegeven in de studio waar de problemen aan liggen.

- Volgens de Nederlandse Vereniging van Banken zou het eigenlijk niet mis kunnen gaan want als de chip niet gelezen kan worden, zou de magneetstrip, die ook nog op het pasje zit, het gewoon moeten overnemen. Wat gaat er dan mis bij het nieuwe ING-pasje?
Als de geldautomaat is aangepast aan de nieuwe chip-eisen en je gebruikt je nieuwe pasje in zo’n geldautomaat, is er geen `fall back-mogelijkheid` meer naar de magneetstrip. Dat is om het skimmen van pasjes uit te bannen.
(Helaas houden sommige landen zich hier in een paar gevallen nog niet aan en schakelt de aangepaste geldautomaat wel over op de magneetstrip terwijl dat dus eigenlijk niet meer mogelijk zou moeten zijn uit veiligheidsoverwegingen.)

- Het lukt wel om geld op te nemen met het oude pasje in een op de chip aangepaste geldautomaat. Daar zit alleen een magneetstrip op, dus hoe kan dat?
Als je je oude bankpas aanbiedt op een nieuwe chipterminal, wordt wel de magneetstrip nog gewoon uitgelezen. (Dat in tegenstelling tot als je je nieuwe pas met chip zou gebruiken, waar die magneetstrip dus bewust is uitgeschakeld). Daarom zijn er geen problemen met de oude passen. De oude pas is echter nog 40 dagen geldig na uitgifte nieuwe pas, dus gok daar niet op.

- Wat gaat er dan eigenlijk mis als geld opnemen niet lukt met de nieuwe pas?
Alle nieuwe kaarten met chip hebben nieuwe nummercodes gekregen en op die nieuwe data moeten alle lokale banken hun systemen aanpassen, zodat die nummers herkend worden en er een transactie kan plaatsvinden. Dat moet de eigenaar van de geldautomaat doen, dus de nationale banken in alle afzonderlijke landen. Dat is alleen helaas nog niet overal het geval. De oude bankpas werkt daar wel nog gewoon, want die nummers zijn wel bekend in de oude data. Het ligt dus niet aan de chip of het niet kunnen terugvallen op de magneetstrip, maar aan de lokale banken die de nieuwe pasgegevens nog niet hebben verwerkt. Als de data nog niet verwerkt is, komt er geen informatie uit de buitenlandse computer, want ze krijgen geen signaal door.
Het mislukken van een transactie kan overigens vele oorzaken hebben. De betaalpas zelf is slechts een schakel in een keten van vele onderdelen die daar een rol bij spelen. Het hoeft zeker niet aan de omschakeling naar de chip te liggen.

- Klopt het dat ING al langer weet dat er problemen kunnen zijn met het opnemen van geld in het buitenland, maar dat de klanten niet laat weten? Waarom verspreidt de ING daar geen informatie over?
Helaas weet ING pas waar er welke klachten zijn als er meldingen over binnenkomen. Dan pas kan het in kaart worden gebracht en actie worden ondernemen waar de bank nu al hard mee aan de slag is. Dus meldt het als er problemen zijn. De acceptatiegraad per land is nu wel bekend en dat komt op de site te staan.

- Wat gaat ING er aan doen? Met het vakantieseizoen voor de deur, is dat wel een heel groot probleem om zonder geld op je vakantiebestemming te zitten.
De acceptatie van de pas met de nieuwe chip is juist steeds groter. In Europa zelfs gelijk of hoger dan oude giropas. In de meeste populaire vakantiebestemmingen verloopt alles probleemloos, daar hebben de banken de boel gelukkig wel op orde dus men hoeft zich geen zorgen te maken op een paar uitzonderingen na.

Wat moet je doen als er zich toch problemen voordoen?

- Op de site van ING (http://www.ing.nl/particulier/betalen/passen/betaalpas-en-creditcard-in-het-buitenland.aspx) komt veel meer informatie te staan.

- Als het toch misgaat als je in het buitenland zit: bel de emergency-dienst van ING (http://www.ing.nl/particulier/klantenservice/veelgestelde-vragen/betalen/passen/betaalpas-in-het-buitenland/index.aspx) (antwoord van vraag 4), die kan zorgen voor contant geld via Western Union bijvoorbeeld.

- Neem ook andere betaalmiddelen mee als je naar het buitenland gaat zoals een creditcard.

Bron: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=4623972



De uitzending zelf vind je hier (http://cgi.omroep.nl/legacy/player?/ceres/vara/rest/2009/VARA_101191230/bb.20090411.asf?start=0:10:47.004&end=0:20:21.734)

knaapje
05-06-09, 19:02
......... Ik heb overigens soms wel problemen met mijn betaalkaart. Deze werkt niet bij alle ATM's. Volgens de bank wordt het probleem veroorzaakt door oude readers. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het antwoord van de bank niet echt geloof. Ze leggen m.i. iets te gemakkelijk de bal bij de ander partij.

Ik heb zelfs hier in Nederland deze ervaring. Bij een onbemand tankstation hier in de buurt is het soms een ramp om je pinpas ingelezen te krijgen. 10 keer erdoor komt voor. Ik ben niet de enige, want voor of na mij staan er ook anderen te klo.t.n. Bij geen andere automaat problemen, zit dus duidelijk in deze reader.


Je kunt dit m.i. vrij simpel oplossen door een tweede CC mee te nemen. Die heb je al voor een paar tientjes per jaar (€11,50 indien je lid bent van de ANWB). Lijkt me geen geld om je worst nightmare te kunnen voorkomen.

... en die kosten gaan pas in als je hem gebruikt. Ook diverse doe-het-zelf-ketens en bijv de computerclub HCC hebben zoiets, pas betalen bij gebruik. De limiet is wel erg beperkt, zo'n EUR 1000 a 1500 per maand, maar als reserve goed bruikbaar. Ik heb er zelf zo 2 aangevraagd en heb dus voor noodgevallen 3 cc's.

cindy74
05-06-09, 19:05
Ik heb ook een probleem gehad bij een winkel en die deed er een blauw papiertje om haalde hem er zo door en hij ging ................( david copperfield toestanden hahahah)

Tinkerbell
05-06-09, 19:11
Nog gekker. Ik heb drie weken geleden een kasstorting gedaan. Gewoon bij onze eigen bank met mijn eigen pas.
Niks geen reader niks geen apparaat gewoon met de hand en binnen in de bank.
Vandaag is er na veel herrie en boze woorden een "noodstorting" gedaan en is het geld op de rekening gestort.
Ze waren het geld "gewoon" kwijt en ze wisten dat het lag een de nieuwe kaarten. Er waren heel veel mensen die hetzelfde probleem hadden,innerbankelijke tranportaire geldstroomproblemen en bla bla bla...
Ja hoor dan ben je net aan het goeie adres bij mij. Ik heb ze gewoon elke dag plat gebeld.

Rot lekker op met je smoesjes. Zorg voor een goed werkend systeem en probeer niet om met uitvluchten iemands geld drie weken vast te houden.


Je kunt dit m.i. vrij simpel oplossen door een tweede CC mee te nemen. Die heb je al voor een paar tientjes per jaar (€11,50 indien je lid bent van de ANWB). Lijkt me geen geld om je worst nightmare te kunnen voorkomen.

Geen nood we hebben er drie.
Niks of niemand zal me kunnen tegenhouden als ik het in mijn kop krijg om halsoverkop naar huis terug te keren.:mrgreen:

Was deze keer bijna gebeurt ook nog.

sonja
05-06-09, 20:13
Alleen... bij het ophalen van de auto bleek onze cc niet te werken....
Thuis doet ie het wel gewoon. Het was te laat om de bank te bellen, en de auto kregen wij niet mee. Vanmorgen de bank gebeld, en er is niets mis met onze cc,

Hoi Ingrid,

Wat een nare situatie, hoe is het afgelopen?

Guus
05-06-09, 20:24
Geen nood we hebben er drie.
Als je dan toch drie CC's hebt dan begrijp ik je angst niet helemaal. De kans dat het gelijktijdig misgaat met drie kaarten is m.i. nihil.

Tinkerbell
05-06-09, 20:38
Als je dan toch drie CC's hebt dan begrijp ik je angst niet helemaal. De kans dat het gelijktijdig misgaat met drie kaarten is m.i. nihil.

O maar dan ken je dit eeuwige en altijd beren in het bos ziende schepseltje nog niet. :D
Ik ben een erg strek aanhanger van de wet van Murphy /de wet van bedrog.:-(

Ieniminie
06-06-09, 04:28
Hallo,

Helaas is er nog geen oplossing gekomen. We hebben vandaag de Greyhound bus gepakt van Miami naar Orlando. Budget wilde geen cm toegeven. De manager heeft zelfs met onze bank gesproken, maar nee.

Wat betreft het limiet. Samen hebben we een limiet van 10.000 euro, en we hebben twee kaarten bij. De kaarten zijn van dezelfde bank, en tegelijkertijd ontvangen. In nl uitgeprobeerd door bij de thermen te betalen, en een keer te pinnen, en dat ging prima. Hier lijkt het probleem te zijn dat de kaart niet gelezen wordt.

Weet iemand een autoverhuur maatschappij waar we de borg cash kunnen betalen? We zitten nog tot vrijdag in Orlando, en dan is het de bedoeling dat we verder gaan...

Groetjes, Ingrid

Ieniminie
06-06-09, 04:32
Hallo,

Weet iemand een autoverhuur maatschappij hier in Orlando waar we de borg cash kunnen betalen, of met de pin? Onze cc blijken niet te werken vanwege een fout in de lezer, en nu krijgen we bij Budget de auto niet mee.....

Jullie tips zijn meer dan welkom, want ik weet me eerlijk gezegd geen raad meer... ik word er echt een beetje wanhopig van...... ik heb me zo verheugd op deze trip, en alles loopt nu in het honderd....

Groetjes, Ingrid

calypso
06-06-09, 08:01
Je kunt toch ook bij Budget met cash betalen??

Dit kotm van hun website af:
Can I pay with cash?
Yes. Your deposit type, amount and method of payment will vary by Budget location.

Het kan natuurlijk zijn dat juist deze loctie geen cash neemt, maar dan ga je toch naar een andere budget locatie
Hier is een link (https://www.budget.com/budgetWeb/locationsearch/location.ex?hyperlink=notenable&countryName=&prevCountry=US) met alle locaties in Orlando

Verder nemen alle grote rentals zoals Alamo/Hertz allemaal wel cash.
En bij wie heb je de auto gehuurd, Misschien kunnen zij je ook nog helpen of heb je dat rechtstreeks met Budget gedaan?

FrankS
06-06-09, 11:31
Heb je die kaarten al bij een ATM geprobeerd?

S@skia
06-06-09, 11:37
Een oplossing die altijd werkt in noodgevallen is volgende:
Zorg dat je internetbankieren hebt in Nederland/Belgie
Open een rekening bij een Amerikaanse bank (dit moet geen probleem zijn zodra je aangeeft een spaarekening te willen openen en geld zegt over te boeken vanuit buitenland)
Boek via internetbankieren naar je Amerikaanse bank en voila je kunt over cash geld beschikken.

Nadeel: eventuele openingskosten rekening in Amerika, kosten overboeken en valutawissel en tot slot de rompslomp eromheen.
Voordeel: Je kunt over geld beschikken!

Ta2 Gerrit
06-06-09, 11:58
Dat moet je mij toch even uitleggen; een bankrekening openen bij een Amerikaanse bank.
Dat zou mij een heleboel rompslomp schelen i.v.m. internetaankopen, en vele anderen ook.

Ik ben daar wel eens mee bezig geweest, en tot nu toe was het schier onmogelijk.
En Ieniemini heeft er zowiezo op dit moment niks aan, vermoed ik.
Als ik haar was zou ik direct contact opnemen met mijn eigen bank en een verklaring eisen.

knaapje
06-06-09, 12:11
Een oplossing die altijd werkt in noodgevallen is volgende:
Zorg dat je internetbankieren hebt in Nederland/Belgie
Open een rekening bij een Amerikaanse bank (dit moet geen probleem zijn zodra je aangeeft een spaarekening te willen openen en geld zegt over te boeken vanuit buitenland)

.....nou dan heb je dat nog nooit geprobeerd. Er is een half forum over vol geschreven en men probeert juist de rekeningen van buitenlanders op te heffen..... en een spaarrekening met een pinpas??/........

Boek via internetbankieren naar je Amerikaanse bank en voila je kunt over cash geld beschikken.

.....dat duurt even voor je een rekening beschikbaar hebt zo het je al mocht lukken er een te openen...........

Nadeel: eventuele openingskosten rekening in Amerika, kosten overboeken en valutawissel en tot slot de rompslomp eromheen.
Voordeel: Je kunt over geld beschikken!

....en ze hebben de pinpassen voorgedrukt in voorraad?... ze worden van een andere lokatie (veiligheid) per post naar het rekeningadres gestuurd (ook veiligeid)......en het duurt zeker 1 a 2 weken....

Helaas ..pindakaas.. was het maar zo eenvoudig...

Het enige wat je kunt doen is er voor te zorgen, dat je verschillende cc's op verschillende rekeningen en liefst van verschillende cc-companies bij je hebt.

Knaapje

Guus
06-06-09, 12:18
De manager heeft zelfs met onze bank gesproken, maar nee.
Ik blijf dit toch een beetje vreemd vinden. Zoals gezegd heb ik het ook wel eens meegemaakt dat mijn CC niet werkte en toen heeft men gewoon gebeld voor een autorisatie. Was binnen 5 minuten geregeld. Ik begrijp niet waarom dat in jouw situatie niet kan.


O maar dan ken je dit eeuwige en altijd beren in het bos ziende schepseltje nog niet. :D
Ik ben een erg strek aanhanger van de wet van Murphy /de wet van bedrog.:-(
Lijkt mij lastig om zo te moeten leven. Je moet ook gewoon op iets kunnen vertrouwen. Natuurlijk kunnen er wel eens zaken misgaan, maar als je daar elke keer op voorhand van uitgaat dan kun je m.i. beter de gehele dag binnen blijven.

Tinkerbell
06-06-09, 12:41
Lijkt mij lastig om zo te moeten leven. Je moet ook gewoon op iets kunnen vertrouwen. Natuurlijk kunnen er wel eens zaken misgaan, maar als je daar elke keer op voorhand van uitgaat dan kun je m.i. beter de gehele dag binnen blijven.


Nope je moet je gewoon jezelf veel mogelijk indekken op alle gebied en alles proberen zelf in handen te houden.:razz:

Vertrouwen is goed maar maatregelen zijn beter. [-o<


En wat betreft de CC zoals onze Duitse buren zeggen drei doppelt genäht halt besser.

S@skia
06-06-09, 13:59
Ik ging er van uit dat je een rekening gewoon kon openen in USA (kennelijk niet dus). Ik heb deze ervaring in Brazilie gehad en toen via (destijds) het netwerk van ABN AMRO een rekening in Brazilie kunnen openen.

Overigens was het niet mijn bedoeling om een pinpas in USA te nemen, uitsluitend om een rekening te hebben waar je bij de bank cash kunt ophalen (kaskantoor).

Ik zal eens navraag doen inzake het openen van de USA rekening en indien ik succes heb kom ik er in dit forum op terug.

Op dit moment moet ik me aansluiten bij Knaapje en zijn meerdere CC's de enige oplossing (voorlopig...):-k

Guus
06-06-09, 15:35
Ik ging er van uit dat je een rekening gewoon kon openen in USA (kennelijk niet dus). Ik zal eens navraag doen inzake het openen van de USA rekening en indien ik succes heb kom ik er in dit forum op terug.
Volgens mij kun je je de moeite besparen. Ik ben momenteel bezig om een Amerikaanse bankrekening te openen. Als ik zie wat ik daar voor moet overleggen, dan kom ik tot de conclusie dat nagenoeg niemand van dit forum daarvoor in aanmerking komt. Volgens mij was dat ook de conclusie van een eerdere discussie over dit onderwerp op dit forum.


Op dit moment moet ik me aansluiten bij Knaapje en zijn meerdere CC's de enige oplossing (voorlopig...):-k
Liefst nog allemaal van verschillende banken/maatschappijen (b.v. één MasterCard, één Visa en als je echt paranoia c.q. een aanhanger van Murphy bent dan nog b.v. een CC van American Express).

Tinkerbell
06-06-09, 16:06
Liefst nog allemaal van verschillende banken/maatschappijen (b.v. één MasterCard, één Visa en als je echt paranoia c.q. een aanhanger van Murphy bent dan nog b.v. een CC van American Express).

Nee dat hoeft niet Twee verschillende rekeningen bij dezelfde bank zijn ook al goed hoor. Krijg je van alle twee een CC.\\:D/

Ik kan alleen maar zeggen wat ik gezien heb. Toen ik stond te wachten op mijn beurt bij Hertz werd er regelmatig betaald met bankbiljetten. Of dit ook borg was weet ik niet maar misschien kun je er een telefoontje aan wagen?

sonja
06-06-09, 18:26
Dat moet je mij toch even uitleggen; een bankrekening openen bij een Amerikaanse bank.
Dat zou mij een heleboel rompslomp schelen i.v.m. internetaankopen, en vele anderen ook.


Vorig jaar heeft mijn reisgenote bij de Amsouth bank een bankrekening geopend in St. Pete, haar CC werkte ook niet. Het was binnen een uur geregeld.

Ieniminie
06-06-09, 18:42
Nou, het is niet dat we geen geld hebben, want onze pinpas doet het hier wel in de ATM. De cc doen het niet in de ATM.
Vandaag hebben we veel hulp gekregen van de receptie in ons hotel in Kissimmee.
Echt super hoe ze ons geholpen hebben. Binnen een minuut was er een auto voor ons geregeld, en na wat proberen bleek de cc wel te werken, alleen niet door de lezer, maar door handmatig in te voeren.
Komt dus allemaal goed! Nu lekker genieten!

Dankjewel voor jullie reacties! We hebben inmiddels een auto voor deze week in Orlando, maar die kunnen we niet in Miami terugbrengen. Vanaf volgende week hebben we dus een andere auto nodig, maar de receptioniste gaat voor ons met Hertz bellen om de situatie uit te leggen, en hopenlijk is dan alles oke.
We zijn er inmiddels achter dat de cc wel werken, maar alleen als je de nummers handmatig intikt. De laser is waarschijnlijk niet goed of wordt niet herkend.

Tinkerbell
06-06-09, 20:24
Dat is goed nieuws. Nog een hele fijne vakantie.

Syllvia
07-06-09, 08:24
pfew inderdaad goed nieuws, wat een toestand zeg!

Fijne vakantie verder!

Guus
07-06-09, 14:15
Nee dat hoeft niet Twee verschillende rekeningen bij dezelfde bank zijn ook al goed hoor. Krijg je van alle twee een CC.\\:D/
Zo, jij durft. Dit is Murphy verzoeken om......

JKG
07-06-09, 19:39
Werken beide cc's eigenlijk wel in winkels? Dat al geprobeerd?
Blij dat ik elke keer 2 aparte kaarten mee neem om dit soort ellende te voorkomen want hier zit je écht niet op te wachten...


edit; laat maar.. had laatste pagina over het hoofd gezien dat het al geregeld was.

Ronaldinhos25
07-06-09, 22:46
FIjn om te horen dat het gelukt is! Mag ik vragen hoe het hotel het nu geregeld heeft voor jullie dan? Ik vertrek zaterdag as, ben 25+ maar heb geen creditcard. Reisgenoten van mij wel, maar die zijn weer onder de 25, dat te duur wordt voor het huren van de auto.

Need help! Thanks alvast en een fijne vakantie!!

Dr. Phlox
08-06-09, 10:49
Fijn te horen dat het Hotel zo'n goede service geeft en dat jullie nu kunnen genieten van de vakantie.
Grz
Ton

charlottejustin
08-06-09, 10:57
beste allemaal,

goed dat jullie nu verder kunnen met jullie trip.

maar gaat de cc maatschappij ons ongemak nu ook vergoeden?
dit is van beide partijen geen goede oplossing geweest op dat vliegveld!

ik sta nu al te koken, heb nl. net ook nieuw pasje van ING gekregen.
voel de bui al hangen in september.
ik ga zeker het service nummer in mijn telefoon zetten. is die service wel 24h bereikbaar? moment van auto ophalen is het in nederland nacht.

Njit
08-06-09, 11:42
Diefstal of verlies (http://www.ing.nl/particulier/betalen/passen/verlies-diefstal-passen.aspx) is iig 24/7 bereikbaar:

http://img4.imageshack.us/img4/5673/ingl.jpg (http://img4.imageshack.us/my.php?image=ingl.jpg)

En anders misschien deze optie: http://www.ing.nl/particulier/betalen/betaalpakketten/emergency-cash.aspx

FrankS
08-06-09, 14:03
Diefstal of verlies is inderdaad 24/7 bereikbaar, maar oplossen van problemen niet. Vorig jaar werd onze pas (Visa via Rabobank) "automatisch" geblokkeerd, omdat het systeem dacht dat er sprake was van fraude. Er werd n.l. ineens veel gebruik van gemaakt in de USA. Tja, dat heb je als je daar op vakantie bent, dan wil je er ook wel gebruik van maken. Ik kon pas de dag erna iemand in NL te pakken krijgen die die blokkade eraf kon halen.

Michael66
08-06-09, 15:07
Zo te lezen betreft het hier een gevalletje van demagnetisering van de magneetstrip op de achterkant. De CC is dus nog gewoon actief (niet geblokkeerd) maar het automatisch uitlezen werkt niet meer. Dit kan komen door verschillende oorzaken, maar wat tegenwoordig vaker voorkomt is dat de strip niet zo goed bestand is tegen de straling van een mobiele telefoon. Dus CC en GSM samen in je borstzakje doen of zo is geen goed plan. De CC's van de ING hebben daar wel erg vaak last van, net zoals de gewone bankpassen van o.a. Fortis.

Ik vind het overigens wel vreemd dat de autoverhuurder niet meer heeft geprobeerd om het voor elkaar te krijgen. Als een kaart niet uitgelezen kan worden is de eerstvolgende actie normaal het handmatig intypen van het kaartnummer en dan werkt het meestal wel gewoon. Pas als het kaartnummer is ingetypt of uitgelezen krijgen ze een bericht terug van de CC-maatschappij of de transactie al dan niet geaccepteerd is, of dat de kaart geblokkeerd of als gestolen te boek staat.
Ik heb zelf al een aantal malen bij Walmart een uitlees-probleem gehad, en toen werd meteen het nummer handmatig ingetypt. Prooblemen met magneetstrips komen nl. erg veel voor, ook door vuil op de kaart of in de lezer.

knaapje
08-06-09, 16:09
Magneetslotjes van portemonnees, (dames)tasjes hebben ook een reputatie op dit gebied.
Ik heb een metalen houdertje om een paar cc's in te doen, dan worden ze min of meer beschermd tegen magnetisme.

Michael66
08-06-09, 17:04
En de ergste: de balies bij kassa's met daarin een demagnetiseur die de beveiliging op artikelen uitschakelt!! Succes (...) verzekerd!

Ronaldinhos25
08-06-09, 18:51
ok, nog een vraag met betrekking op de CC. Ik heb vandaag eindelijk goedkeuring gekregen voor mijn creditcard, maar nu duurt dat mogelijk 4 a 5 werkdagen voordat hij in huis heb. Aangezien ik zaterdag vertrek naar florida, weet ik dus niet of ik de pas dan al fysiek in huis heb. Is het voldoende als ik mijn creditcard nr wel weet en hiermee dus betaal, of hebben ze ten alle tijde de fysieke pas nodig? Bijvoorbeeld voor de huur van een auto>?

Graag advies! THnx
Ronald

knaapje
08-06-09, 19:17
Je hebt de fysieke pas nodig.
Je moet hem meestal ook nog eerst activeren via de telefoon. ( en je handtekening erop)

Ieniminie
09-06-09, 04:01
Onze bank was wel 24 uur per dag bereikbaar, maar de helpdesk heeft ons totaal niet geholpen. Ook toen ik vroeg of ik die dag mijn pinlimiet kon verhogen, zodat ik de borg uit de atm kon halen hebben ze niet gedaan. Daar moest ik persoonlijk voor langs komen.....

charlottejustin
09-06-09, 08:10
hoe hoog is de auto huur borg?
even vraag tussendoor...

Njit
09-06-09, 09:04
Van de Alamo site @ http://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=CAS


International tour and Domestic tour rentals paid with a voucher will require a deposit in the amount of $100 per week or $25 per day in addition to charges not covered by the voucher. If a voucher is not being used the required deposit is $200 per week or $50 per day.

ralphmeys
09-06-09, 10:33
Maar wordt er dan ook fysiek X bedrag van je CC afgeboekt als je de borg van de huur auto met je CC betaald? Ik vernam namelijk altijd dat er een kopie van je CC werd gemaakt waarbij in geval van schade kosten op gedeclareerd kunnen worden. klopt dan niet? Het zou wel fijner zijn als het zo is, want mijn bestedingslimiet op de CC is maar 1000euro en als je een auto huurt voor 20 dagen is dat toch een behoorlijk bedrag aan borg wat je moet betalen!

Njit
09-06-09, 11:06
Er wordt geen fysiek bedrag afgeboekt maar je kunt het bedrag ook niet opnemen. Dit om te voorkomen dat je je CC maximaal belast en zij er later in geval van problemen niet meer op kunnen boeken. Hotels doen hetzelfde met borg.

1000 euro is wel erg laag. Ik zou als ik jou was naar de bank gaan om die limiet tijdelijk te laten verhogen naar bijvoorbeeld 2500. Ook in geval van medische problemen moet je het verschuldigde bedrag direct betalen. En medische kosten zijn in de USA erg hoog!

kyra
16-06-09, 12:48
Wij hebben ook problemen met de ING-cc.
Na een avondje heerlijk dineren, werd onze kaart "declined" bij het betalen.
De serveerster vond het zeer vervelend om dit te zeggen, wij vonden het nog vervelender.
Wij hadden gelukkig voldoende cash bij ons.
Gelijk een mail naar de ING, deze zouden ze zo snel mogelijk behandelen.
Maar door drukte kon het op dit moment 8 dagen duren.
En dan kunnen ze natuurlijk toch niets doen.
Wij hebben maar een kaart, alleen ING. Wij willen ook niet meer kaarten, die moet je ook allemaal betalen.
Met de Postbank nooit problemen gehad. Met de ING tot nu toe al verschillende.
Moeten nu gewoon zorgen dat we altijd genoeg cash bij ons hebben.

tamaralemmens
16-06-09, 13:15
Ten alle tijden je creditcardlimiet verhogen als je naar Amerika gaat. Zoals Njit al aan geeft zijn de ziektenkosten er ook een stuk hoger. De kosten van je huurauto, worden niet van de creditcard afgeschreven maar in een soort van optie gezet. Dit bedrag kun je dan dus niet meer gebruiken, pas bij inlevering van de auto.
Je kunt je limiet ook tijdelijk verhogen, bv alleen voor de tijd die je op vakantie gaat.
Daarna wordt hij weer teruggezet naar je oude limiet. Alleen kan dit soms niet als je bijvoorbeeld niet genoeg verdiend voordat limiet. dit verschilt weer van bank tot bank.

Sanibel
16-06-09, 13:17
Maar door drukte kon het op dit moment 8 dagen duren.


Is wel erg klantonvriendelijk, je hebt die CC nou eenmaal niet voor niets!!!



Moeten nu gewoon zorgen dat we altijd genoeg cash bij ons hebben.

Of je denkt na over een andere bank, helemaal gezien alleen al het aantal klachten hier op het forum over de nieuwe ING CC.:sad:

knaapje
16-06-09, 16:33
.......................Wij hebben maar een kaart, alleen ING. Wij willen ook niet meer kaarten, die moet je ook allemaal betalen.........

Als je hierboven mijn posting van 5 juni naleest zie je, dat dat helemaal niet nodig is..

Knaapje

Ebelix
16-06-09, 16:54
Je kan de ANWB Visa card of Mastercard nemen. Zover ik weet is deze gratis totdat je hem gaat gebruiken. Na het eerste gebruik moet je eur. 11,50 per jaar betalen. Daarnaast zijn er nog andere kaarten waar je per jaar een laag bedrag voor hoeft te betalen. Zelf ben ik voorstander van credit cards die niet via een bank (ABNAMRO, RABO, etc) worden uitgegeven.

Michael66
16-06-09, 17:05
Ik heb 'm juist liever via een bank. Reden: bij problemen ben je een belangrijke klant (ik heb meerdere producten bij de bank) waarvoor ze eerder geneigd zijn een snelle oplossing te zoeken. Zo niet .... dan haal ik daar mijn producten weg.

Ieniminie
16-06-09, 19:43
Wij zitten hier ook met een mastcard (van de SNS bank, twee stuks), die beiden declined aangeven.
Kyra: De kaarten werken wel als ze handmatig worden ingetoest. Kan je dus altijd vragen. Sommige winkels en restaurants doen het wel, en sommige niet. Ook heb ik het nummer van mastercard in mijn portemenee zitten. Van de SNS bank hebben wij nl weinig tot geen hulp ontvangen! Bij terugkomst gaan de kaarten dan ook de prullenbak in!!

pzomerdijk
16-06-09, 22:19
Hebben ook 2 SNS Masterkaarten en de afgelopen jaren probleemloos gebruikt. Maak me nu toch een beetje zorgen. Worden ze nu ,,gescand'' of zo ...... of bedoel je pinnen met je cc? Onze kaarten exp. in 2010!

Ebelix
16-06-09, 22:41
Ik heb 'm juist liever via een bank. Reden: bij problemen ben je een belangrijke klant (ik heb meerdere producten bij de bank) waarvoor ze eerder geneigd zijn een snelle oplossing te zoeken. Zo niet .... dan haal ik daar mijn producten weg.

Dit geldt alleen voor klanten die flink wat geld hebben anders tel je niet mee bij de bank. Het is dat ik zakelijk bij dezelfde bank zit krijg ik af en toe nog iets gedaan maar prive helemaal niets. Zowel niet bij de Fortis, ABNAMRO, ING of de RABO.

Bij de CC maatschappij heb ik juist de ervaring dat ze wel een stapje harder willen lopen. Zeker bij American Express maar daar betaal je dan ook voor. Verder heb ik ook geen klagen of paysquare (VISA en MasterCard) of International card services (VISA).

Michael66
16-06-09, 23:18
Misschien scheelt het ook dat ik bij een bank werk .... :-?

Ebelix
17-06-09, 08:41
Ik moet het iets nuanceren met betrekking tot de banken. Als je een oude getrouwe bankmedewerker treft wil het wel eens iets lukken maar vaak zijn in de kantoren waar particulieren alleen maar tijdelijke of slecht ingewerkte krachten aan het werk. Het verloop is ook enorm. Dit allemaal in de trant van kostenbesparing.

pzomerdijk
17-06-09, 12:25
Toch maar even met SNS gebeld en gevraagd of het inderdaad de laatste tijd vaker voorkomt dat CC gewijgerd of ongeldig zijn! Het komt uiteraard wel voor maar niet vaker dan in de afgelopen jaren! Het advies is dan ook om in ieder geval te zorgen voor een alternatief betaalmiddel bijv. een wereldpas (Maestro).
Als er twee soorten kaarten zijn (man en vrouw) die weliswaar gekoppeld zijn aan een zelfde rekening worden deze afzonderlijk beschouwd. Weigeren beide kaarten dan is er over het algemeen toch iets aan de hand met het limiet of de transactie, aldus de bankmedewerker.
Erg veel nieuwe info geeft het waarschijnlijk niet maar wil het toch even melden!
Ben overigens uiterst vriendelijk behandeld door SNS-medewerker! Bezetting daar is overigens 24 uur per dag.

FrankS
18-06-09, 21:44
Ik zit bij de Rabobank Private Banking en dan krijg je echt wel de individuele aandacht. Kan ook veel regelen via de telefoon, zonder dat ze z**ken dat ik langs moet komen of zo.

Maar over credit-cards kunnen hele fora volgeschreven worden (en dat gebeurt ook - al kan een forum tegenwoordig niet snel écht vol zijn...). Ik heb ook meegemaakt dat vrijwel mijn gehele bestedingslimiet (toen 10.000 euro) volliep met allerlei reserveringen die nooit daadwerkelijk geïncasseerd werden, maar ook niet op tijd vrijgegeven. Niet alleen de borg van de huurauto, maar ook hotelreserveringen, waarbij de limiet van wat je op je hotelkamer mocht laten schrijven, ook als reservering op de cc stond. En als ze dan daadwerkelijk doorbelasten en een nieuwe limiet openen, werd de oude reservering niet virjgegeven, maar kwam er wél een nieuwe bij. Als dat dan met bedragen van 1000 dollar tegelijk gaat, dan loopt het snel op....

JKG
18-06-09, 23:38
Ik heb m'n nieuwe CC gekregen van de ING... ben bang om 'm te activeren :mrgreen:

Guus
19-06-09, 08:43
Ik heb ook meegemaakt dat vrijwel mijn gehele bestedingslimiet (toen 10.000 euro) volliep met allerlei reserveringen die nooit daadwerkelijk geïncasseerd werden, maar ook niet op tijd vrijgegeven. Niet alleen de borg van de huurauto, maar ook hotelreserveringen, waarbij de limiet van wat je op je hotelkamer mocht laten schrijven, ook als reservering op de cc stond. En als ze dan daadwerkelijk doorbelasten en een nieuwe limiet openen, werd de oude reservering niet virjgegeven, maar kwam er wél een nieuwe bij. Als dat dan met bedragen van 1000 dollar tegelijk gaat, dan loopt het snel op....
Over dit onderwerp heb ik in het verleden al heel wat discussies gehad met Interpay (bedrijf dat het elektronische betalingsverkeer regelt, heet volgens mij nu Equens). Ook ik dacht een redelijke limiet te hebben, totdat ik bij een dienstreis die wat uitliep ineens tegen betalingsproblemen aanliep terwijl ik zeker wist dat ik mijn limiet bij lange na nog niet had overschreden. Achteraf bleken de problemen voort te komen uit de manier waarop Interpay werkt. Een voorbeeld. Als je incheckt in een hotel, vraagt het hotel een autorisatie aan voor een bedrag ter grootte van de verblijfkosten plus eventuele extras (b.v. $900 kamerhuur + $100 extra's = $1000). Dit bedrag ($1000) wordt niet van je CC afgeschreven maar wel geblokkeerd waardoor je het niet meer kunt gebruiken voor andere betalingen. De daadwerkelijk afrekening vindt pas plaats als je uitcheckt (b.v. $ 900 omdat je geen extra's hebt). In 999 van de 1000 gevallen zal het bedrag dat je afrekent niet precies overeenkomen met het bedrag waarvoor het hotel een autorisatie heeft gekregen. Als het hotel vervolgens het autorisatiebedrag niet vrijgeeft (en in de VS doen ze dat nooit omdat dat volgens hen automatisch gaat) dan gaat Interpay/Equens ervan uit dat het om een andere betaling gaat dan waarvoor de autorisatie was verleend. Gevolg, je CC wordt belast met $900 (wordt daadwerkelijk afgeschreven) en ook de $1000 waarvoor autorisatie was verleend blijft staan. In totaal is nu $1900 van je bestedingruimte verbruikt. Vroeger had Interpay de onhebbelijke werkwijze dat het geautoriseerde bedrag tot drie maanden bleef staan, waarbij er elke maand een deel werd afgeschreven. Inmiddels is dat volgens mij aangepast. Je kunt je voorstellen dat op bovenstaande manier je zo door je bestedingsruimte heen bent. Zeker als je de CC gebruikt voor het betalen van de grote bedragen zoals voor hotelovernachtingen, autohuur etc.

theovg
19-06-09, 09:55
Ik heb m'n nieuwe CC gekregen van de ING... ben bang om 'm te activeren :mrgreen:

Wij hebben ook de nieuwe gekregen .
Ik doe die van mij activeren, en met die van mijn vrouw wachten we mee tot we terug zijn.
Dan heb ik ook nog een oude [dat ik zeker weet dat die het doet] bij me.

JKG
19-06-09, 11:02
Ik denk dat ik 'm dit weekend wel ga activeren hoor, mn vriendin heeft een VISA kaart dus dan kunnen we daar nog dingen op doen en vaak leg ik nog een kwak euro's neer op m'n gewone betaalrekening om bij de boodschappen weer via cash-back mee te nemen (100 dollar per keer).

Enige is dat je bijv. met autohuur er wel aan moet denken dat je volgens mij als huurder een cc moet hebben met jouw naam erop, dus als je niet getrouwd bent (zoals ik) kan ik volgens mij niet de cc van mn vriendin geven. Maargoed, dan is het dus handmatig het cc-nummer invullen en ook weer opgelost.

Ik weet ook niet hoe lang je mag wachten met het activeren / gebruik van de oude kaart. Maargoed, de planning is om in september weer te gaan, dus dan zal ik wel zien wat de resultaten zijn zodra ik bij de autoverhuurbalie sta. :)

Mickey99
19-06-09, 14:45
Mijn man en ik hadden vlak voor onze afgelopen vakantie ook allebei een nieuwe creditcard en pinpas van de ING ontvangen. We hebben de afgelopen weken totaal geen problemen gehad met betalingen dus het gaat gelukkig ook wel goed (al hoor je het altijd eerder/sneller als het fout gaat natuurlijk ;)).

JKG
19-06-09, 16:20
OK, goed om te horen. Dan is het dus geen structureel maar individueel probleem.
Zal 'm dit weekend sowieso activeren. Grote kans dat idd de magnetische gegevens eraf zijn gegaan bij andere mensen.

Ieniminie
21-06-09, 02:19
Tja, iedereen denkt het allemaal goed te weten, maar ik spreek toch echt uit ervaring.. helaas!!
Wij hebben twee kaarten bij van Mastercard van de SNS bank. Thuis werken de kaarten perfect, er staat meer dan genoeg saldo op, maar hier werken ze totaal niet!! Volgens de sns heeft het met de chip te maken die in de nieuwe kaarten zit.
Verder hadden wij ook een wereldpas bij. Met deze pas kunnen we wel geld uit de ATM halen, maar niet betalen in winkels enzo.
Onze creditkaarten werken overigens wel als ze handmatig ingevoerd worden, maar niet iedere winkel wil daar aan mee doen. Sommige bellen terplekke met Mastercard, en dan is het ook goed.
Het komt er in het kort op neer dat de apparaten in de States gewoon de chip niet lezen in onze nieuwe creditkaarten. Dit heeft absoluut niets met je limiet te maken! Dat de kaarten handmatig wel werken hebben we overigens zelf uit gevonden. We hebben totaal geen ondersteuning van de SNS bank ontvangen. Hun oplossing was om een nieuwe kaart op te sturen, welke we dan over twee weken zouden ontvangen......

kyra
21-06-09, 04:05
Wij hebben ook de nieuwe ING cc.
Hier in FL. nog geen problemen gehad, New York ook niet, in Atlantic City werkte hij echter niet.
Ligt volgens mij ook aan de pinautomaten

JKG
21-06-09, 10:52
Leuk zo'n wereldpas Ieniemienie! Dus geen cashback in de winkels, maar wel via de ATM.. de bank wil zeker extra geld verdienen? In elk geval een goeie tip om het cc-nummer dus handmatig in te voeren als men problemen krijgt. Toch blijft het raar, Amerika is meestal de voorloper en in dit geval qua pasjes/chips etc. is het andersom.

Ieniminie
23-06-09, 13:55
Ja, wij vonden het ook al heel vreemd.... Het viel ons sowieso op dat ze op veel plaatsen achterliepen met apparatuur. Zo stonden er bijvoorbeeld bij Budget nog computers uit het jaar nul....

Ondertussen zijn we weer thuis, en ondanks de vervelende start hebben we een onvergetelijke vakantie gehad.
Ik heb heel veel gehad aan de tips en goede adviesen op dit forum!

AlexFL
24-06-09, 01:09
Normaal gezien moet je CC gewoon werken met de magneetstrip (swipen dus en dan op de terminal credit aanklikken)

Je bankpasje met Maestro (in feite dus ook de wereldpas) moet het hier ook gewoon in de winkel doen (swipen en debit aanklikken).

Al mijn nederlandse pasjes 2 cc en 1 bankpas doen het trouwens hier.

Jen876
13-07-09, 11:45
Ben 2 maal in Amerika geweest de eerste keer 2007 kon ik overal betalen met mijn debit giropas het jaar erop kon ik er nergens meer mee betalen!Misschien dat het aan de regio ligt de eerste maal was ik in Ohio en de tweede keer in de buurt van Washington.
Gelukkig had ik ook creditcards bij ik heb mijn lesje geleerd en neem dus altijd verschillende pasjes mee waaronder 2 verschillende creditcards.
Ook neem ik mijn labtop mee zodat ik altijd mijn geld kan overschrijven naar een andere rekening als het pasje van de betreffende rekening het niet doet.

Simone en Ton
06-08-09, 23:55
Hallo,

even een vraagje.
Ik ben bezig met kaartjes te bestellen voor een ijshockeywedstrijd in Tampa.
Ik heb via de officiele site contact gehad met de club. Deze kunnen de toegangskaarten apart leggen voor mij, maar ik zal die wel natuurlijk moeten betalen..
Ik ben in het bezit van een Visa creditcard, en hij wil dus wat gegevens van mij. Of via de telefoon of via email. Aangezien het tijdsverschil en mijn engels (niet slecht, maar vaak praten ze zo vlug..), doe ik dit dus het liefste via de email.
Wie heeft er ervaring met dit soort betalingen? Ook natuurlijk voor andere aankopen dan kaartjes...

Njit
07-08-09, 07:57
zelf ben ik nooit zo blij om dit soort gegevens per email door te geven. Kun je die kaarten niet gewoon via Ticket Master bestellen?

Ik heb 1x telefonisch m'n CC gegevens doorgegeven.

sjemmie
07-08-09, 08:07
Als het een wedstrijd is van de NHL (http://www.nhl.com) (Tampa Bay Lightning (http://lightning.nhl.com/index.html)) dan kun je de tickets via Ticketmaster (http://www.ticketmaster.com/artist/806028) bestellen.

Heb net gisteren via Ticketmaster tickets besteld voor een MLB Baseball wedstrijd. Gaat vrij eenvoudig. Tickets worden voor je klaargelegd bij de Will Call Window en kun je daar ophalen met je cc en legitimatie.

Ik zie als ik snel even kijk, dat voor Tampa Bay Lightning de verkoop van tickets begint op 31/8, dus dan zou je nog even geduld moeten hebben.

Simone en Ton
07-08-09, 08:49
Bedankt alvast.

Ik weet dat ik het ook via Ticketmaster kan kopen, maar hoe gaat dat dan met de stoel/plaatsindeling ? Ik kan nu, dus al voor de 31e, kaarten bestellen/reserveren. Volgens Jeff van Tampa (bay l.) kan hij me op deze manier zo ver mogelijk vooraan zetten in bepaalde sections. Er zijn natuurlijk ook seizoenskaarten in omloop.
Ik ga er dus eigenlijk vanuit, dat de plaatsen die 'over' blijven, via Ticketmaster worden verkocht. Volgens zijn mail waren er al meer mensen die zo losse tickets kochten.
Mijn tickets komen uiteindelijk ook bij de will call window te liggen.
Ik heb in principe ook nog tijd tot de 31e. Maar aangezien de prijzen voor een wedstrijd (in vergelijking met NL) een stuk hoger liggen, wil ik natuurlijk wel zo ongeveer de best mogelijke plaatsen die er zijn.. (Natuurlijk zijn de kaarten duurder daar, gaat ook 'iets' meer geld in de sport om..;) )

rolthof
07-08-09, 09:00
In dergelijke gevallen geef ik altijd 1 2 aparte mailtjes de gegevens door.

De 1e met alleen naam en halve CC nummer , rest maak ik sterretjes.

De 2e mail bevat dan de rest.

Ik heb nog nooi meegemaakt dat ik valse CC afrekeningen kreeg, maar ja, resultaten uit het verleden ........

Zo is er al weer 50 % minder kans dat je gegevens onderweg worden afgesnoept. Ik geef toe, niet 100% veilig, maar dat wordt een creditcard natuurlijk nooit.

Njit
07-08-09, 09:08
Of je stuurt je CC gegevens door behalve de laatste 2 of 4 cijfers en belt deze telefonisch door..
Zo heb ik het ook een keer gedaan..

Flufjuh
07-08-09, 10:29
Ik heb een keer mijn CC gegevens via de telefoon doorgegeven en vlak daarna werd ermee gefraudeerd. :( Toeval?

Simone en Ton
08-08-09, 08:11
Even nog een vraagje...
Ik dacht dat degene die een villa of condo huren, dit soms rechtstreeks met de eigenaar afspreken. Word dit dan gewoon overgemaakt ofzo? Ik dacht dat er dan als safety ook adres- en cc gegevens werden uitgewisseld..
Maar alvast bedankt voor de tips. Ik denk inderdaad dat ik de gegevens per diverse mails ga doorgeven...

Ta2 Gerrit
08-08-09, 09:49
Bij particulier huren maken wij inderdaad het geld per bank over.
Je hebt dan i.i.g. de bankgegevens (iban nr. enz.) van de ontvanger, dus een traject.

Ik heb ook wel eens cc gegevens per mail gestuurd, wat wel fraudegevoelig kan zijn, maar soms niet anders kan. Was wel naar mij bekende zaken en na telef. overleg, maar toch.

Het liefst doe ik dat via beveiligde websites (https), zoals Ticketmaster ook heeft, of anders via Paypal. Bestaat die mogelijkheid niet bij Tampa Bay Lightning ?

knaapje
31-01-10, 16:47
Hoewel het niet direct met Florida te maken heeft, maar het zou je daar ook zo maar zou kunnen overkomen.

Iemand kreeg problemen met betalingen met zijn cc. CC werd geweigerd, geen limiet meer.
Na navragen bij de bank bleek er een bedrag van zo'n EUR 1700 op zijn cc geblokkeerd te zijn door diverse leveranciers.
2 keer zo'n EUR 425 door een autoverhuurmij. Auto was gehuurd en inmiddels al ruim weer ingeleverd. Huur was met 1 dag verlengd. Huurmij had gewoon 2 keer borg geblokkeerd (auto was volledig verzekerd)
Autohuur was afgeboekt toch nog bedrag van zo'n EUR 115 wegens kosten geblokkeerd.
Hotel was vooraf betaald en al 3 dagen verlaten toch stond er nog een blokkering van EUR 350.
De rest waren inderdaad bekende betalingen.


Ander verhaal zelf ondervonden.
Via internet bij een US site 2 tickets naar Florida geboekt.
Boeking werd geweigerd. CC werd niet geaccepteerd.
Zag dit pas nadat alle gegevens ingevuld waren.
Ik dacht dat ik iets fout gedaan had.
Nog een keer geprobeerd, werd weer geweigerd.
Uiteindelijk bleek men alleen US cc's te accepteren.

Wie schetst mijn verbazing dat er wel 2 keer EUR 1200 op mijn cc geblokkeerd werd.
Klantenservice van boekingsite gebeld, het laconieke antwoord was, dat de blokkeringen na 8 dagen vrijvielen. Inmiddels kon ik wel niets anders boeken.
Eigen bank over deze gang van zaken geinformeerd: Kunnen we niets aan doen valt vanzelf weer vrij.
Blijkbaar kan dus "iedereen", die je cc kan belasten naar eigen dunk bedragen blokkeren.

Misschien toch raadzaam om als je boekingen gedaan hebt of geprobeerd hebt te doen even je limiet te controleren. Je kunt voor onaangename verrassingen komen te staan.


Knaapje

[verwijderd]
31-01-10, 16:57
Dit is eigenlijk deels hetzelfde probleem als met automatische incasso's, die kan je weliswaar terug laten boeken maar in principe kan elk bedrijf zeggen dat jij hun gemachtigd hebt voor die afschrijving, bewijs hoeft hiervoor niet overlegd te worden.

Ik heb zelf een nare ervaring met de CC gehad die voortkwam uit het vroegtijdig vervangen van mijn pas, de eerste vakantiedag viel er thuis een afhaal bericht voor een nieuwe CC op de deurmat en werd de oude pas geblokkeerd na 7 dagen. Tja, lastig als je 3 weken weg bent.

Gelukkig had ik bij voorbaat al een tweede CC aangevraagd van een andere bank gezien het aantal meldingen van geblokkeerde passen dit jaar vanwege diefstal van cc gegevens, maar ja, je kan meteen niet meer borg staan via die CC en dat kan dan erg lastig zijn.

katjab
31-01-10, 18:50
Wij gebruiken meestal 1 CC om mee te reserveren en eentje om daadwerkelijk mee te betalen. Dat werkt in de praktijk uitstekend.
Het is wel vervelend dat er soms belachelijke bedragen als borg geblokkeerd worden maar je doet er helaas weinig aan.

JKG
31-01-10, 19:19
Klopt, met automatische incasso's kan dat ook.
Superirritant ja, net als je het nodig moet hebben zoals idd met die boeking voor andere tickets. Hoe langer je wacht hoe duurder de tickets kunnen worden of nog erger; geen plek meer op de dag dat je wilt vliegen.

Een 2e CC kan dan inderdaad uitkomst brengen. Wij reizen ook altijd met 2 creditcards van twee verschillende maatschappijen; een VISA en een Mastercard.

knaapje
31-01-10, 19:32
..........Een 2e CC kan dan inderdaad uitkomst brengen. Wij reizen ook altijd met 2 creditcards van twee verschillende maatschappijen; een VISA en een Mastercard.............

Heb ik sindsdien ook.
Plus nog zo'n "gratis tot gebruik" card van een andere club als reserve ergens verstopt.

Knaapje

Guus
01-02-10, 00:08
Ik herken het verhaal helemaal. Ook ik liep in het verleden regelmatig tegen de eerder beschreven problemen aan. Vroeger was het zelfs nog erger. Toen werden de geblokkeerde bedragen in drie maanden afgebouwd indien het betaalde bedrag niet overeen kwam met het geblokkeerde bedrag (wat dus bijna nooit het geval is). Gelukkig vervallen de geblokkeerde bedragen nu op de dag dat je de cc bedragen betaald (bij de Rabobank aan het eind van de maand). Ik heb dit probleem overigens opgelost door een 2e cc van een andere maatschappij te nemen plus de limiet van beide kaarten op te hogen.

1250
01-02-10, 07:43
Wij hadden er dit jaar ook last van.
Gelukkig hebben wij totaal (met z'n tweeën) vier verschillende Creditcards en daarvan eentje zonder limiet (American Express), maar wel vervelend.
Je hebt ook vaak geen idee hoeveel er nou precies borg staat.

moonlight91
01-02-10, 09:45
hoever kom je met een creditcard met een limiet van 3250€
ik neem toch aan als de borg van de auto en eventueel het hotel is geblokkeerd dat ik dat genoeg `speelruimte` over heb
of is het wijs er voor vertrek een redelijk bedrag op te storten,zodat ik meer ruimte maak in de totale besteding of toch maar een 2 de cc aanvragen bij een andere company

kan ik dan als ik met de ene cc betaald heb,tijdens de reserveringen , de borg op een andere cc laten blokeren
wel beiden op de zelfde naam natuurlijk

pumi1000
01-02-10, 10:47
Ik heb maar 1 CC de limiet is wel wat hoger. Gebruiken de meeste dan 2 CC? Alles is al betaald hier, alleen de auto zal borg moeten zijn en nog 2 hotelletjes.

hockey
01-02-10, 11:45
Wij hebben ook twee cc en ik vind dat zelf heel prettig. Je cc kan het niet meer doen i.v.m. het overschrijden van de kredietlimiet, maar het kan ook voorkomen dat je cc geblokkeerd wordt omdat de creditcardmaatschappij bijvoorbeeld verdachte transacties ziet. Dat wordt altijd wel opgelost, maar het is prettig als je dan tijdelijk een ander cc kan gebruiken. @pumi1000 : je geeft aan dat alles betaald is, maar je zult toch ook uitgaven hebben aan eten en niet vergeten aan shoppen:sun:

Guus
01-02-10, 13:54
hoever kom je met een creditcard met een limiet van 3250€
ik neem toch aan als de borg van de auto en eventueel het hotel is geblokkeerd dat ik dat genoeg `speelruimte` over heb
Als de autohuur en de hotels al vooraf zijn betaald dan zul je waarschijnlijk voldoende speelruimte over hebben. Het wordt een ander verhaal indien je de hotel nog met je cc moet betalen. In het ongunstigste geval tellen de bedragen dan namelijk dubbel op (zie mijn eerder opmerking).

1250
02-02-10, 16:00
Ja maar als ze vooraf zijn betaald betekend dat nog niet dat de borg is betaald...
Bij mij werd bij Alamo een borg van $1.000 geheven op de auto volgens mij.... maar daarbij hadden wij ook nog een RV met een borg van $3.500 en nog een andere auto met ook een borg van $1.000....

Teleton
02-02-10, 16:35
Bij mij werd bij Alamo een borg van $1.000 geheven op de auto volgens mij....

Is het nu $1000 dollar volgens jou of is het echt $ 1000........Volgens mij is dit bedrag wat overdreven...:-k

WRC (http://www.wrc.nl/Alamo_huurvoorwaarden_Verenigde_Staten.asp) heeft de Algemene Voorwaarden van Alamo USA op de site staan. Onder de 25 jaar heb je volgens hen $500 en boven de 25 jaar $ 300 borg te betalen met je creditcard. Op de site van Alamo.com wordt helaas geen bedrag genoemd.

knaapje
02-02-10, 18:04
Ik heb diverse keren bij Alamo gehuurd en juist nooit iets van een borg op mijn cc zien verschijnen.
Wel met volledige verzekering gehuurd en ben ook de 25 al lang gepasseerd.

Knaapje

hockey
02-02-10, 19:35
Volgens mij zie je het zelf ook niet op je cc, maar kan er een hold op een bedrag worden gezet door de maatschappij.

knaapje
02-02-10, 19:42
Ik kan online en via een speciaal telefoonnummer zien/horen.
1 Wat mijn limiet is
2 Wat er besteed is
3 Wat er nog te besteden is
4 Wat er geblokkeerd is
2,3 en 4 zijn dus als het klopt bij elkaar geteld mijn limiet

Knaapje

moonlight91
02-02-10, 20:42
Als de autohuur en de hotels al vooraf zijn betaald dan zul je waarschijnlijk voldoende speelruimte over hebben. Het wordt een ander verhaal indien je de hotel nog met je cc moet betalen. In het ongunstigste geval tellen de bedragen dan namelijk dubbel op (zie mijn eerder opmerking).

alles is al betaald, het is alleen dus de borg van beiden
de cc is buitenom de borgen dus om van te eten ,drinken en wat souvenier

ook zeiden ze bij de bank dat kontant geld opnemen met mijn pinpas gratis is, gezien mijn betaalpakket
dus als het echt nood aan de man is..........

Guus
02-02-10, 22:11
ook zeiden ze bij de bank dat kontant geld opnemen met mijn pinpas gratis is, gezien mijn betaalpakket
dus als het echt nood aan de man is..........
Naast een dubbele CC is het inderdaad altijd handig om wat cash geld bij te hebben (niet te veel) en een betaalpas waarmee je geld kunt pinnen. Overigens is geld pinnen niet echt gratis. Je betaalt tegenwoordig steeds vaker een fee ($2-3) aan de bank waar je het geld opneemt. Daarnaast hebben de meeste Nederlandse banken hun fee verdisconteerd in de wisselkoers die ze hanteren. Zo berekent de Rabobank bijvoorbeeld een opslag van 1% indien je geld in het buitenland opneemt of indien je met je CC betaalt. Maar goed, de banken moeten ook ergens hun geld aan verdienen. Voor niets gaat de zon op.

Guus
02-02-10, 22:14
Ja maar als ze vooraf zijn betaald betekend dat nog niet dat de borg is betaald...
Klopt helemaal. Echter, de borg is vaak een fractie van de daadwerkelijke kosten voor autohuur en hotelovernachtingen. Dat zal dus niet zo’n erg grote belasting voor je CC zijn.

Lady-M
02-02-10, 22:30
Ja, je moet gewoon zorgen voor genoeg credit op je card en als je vermoedt dat het te weinig is, kun je er altijd gewoon geld op storten van tevoren. Ik heb er in 2008 in ieder geval geen last van gehad, maar ik had dan ook 3 credit cards bij me en daarbij twee pinpassen en wat cash.

pumi1000
03-02-10, 19:40
Wij gebruiken de cc ook alleen voor het eten, shoppen en borg auto en moeten nog 2 hotels betalen voor 1 nachtje.

Contant aan dollars hebben we al en eventueel pinnen met pinpas. Maar het is wel verstandig om het telefoonnummer bij te hebben van de cc mocht hij geblokkeerd worden om wat voor reden dan ook - zoals weleens verteld wordt bij verdachte transacties.

Guus
04-02-10, 04:03
Maar het is wel verstandig om het telefoonnummer bij te hebben van de cc mocht hij geblokkeerd worden om wat voor reden dan ook - zoals weleens verteld wordt bij verdachte transacties.
Ik weet niet precies van wie je een telefoonnummer mee wilt nemen (het voormalige Interpay of de bank?), maar beide zullen niet veel voor je kunnen betekenen. Ik heb het tot op heden twee keer meegemaakt dat tijdens mijn verblijf in de VS mijn CC werd geblokkeerd. De eerste kan vanwege het feit dat mijn CC nummer op het Internet was gepubliceerd. De tweede keer omdat de Rabobank tijdens mijn vakantie had besloten mij een nieuwe CC te verstrekken. Dat hadden ze overigens netjes gemeld. Helaas was de betreffende brief een dag na vertrek gepost. Maar goed, in beide gevallen konden noch de bank nog het voormalige Interpay iets voor me betekenen en heb ik het zelf op moeten lossen.

pumi1000
04-02-10, 14:23
@knaapje

Lijkt me erg vervelend als je cc geblokkeerd wordt. Wij hebben er alleen eentje via de ING en dat is een mastercard. Dus je wordt niet geholpen als je je eigen bank belt als de cc geblokkerd wordt in de USA?

Ik gebruik nooit een cc dus speciaal voor nu hebben we er een aangeschaft. Heb wel al kaartjes voor Universal via de cc gekocht en schiphol parkeren betaald, dus hij werkt wel :wink:

hockey
04-02-10, 14:47
@knaapje. Ik kan online ook mijn cc uitgaven , limiet etc bijhouden. Ik heb nog nooit een blokkade gezien op mijn online overzicht en wist dus niet dat die mogelijkheid er ook is. Ik ga het deze zomer eens goed in de gaten houden . (uit nieuwsgierigheid, limiet moet meer dan voldoende zijn)

USSyl
09-02-10, 14:31
Oke ik weet al dat dit niet het meest handige is om te doen maar probleem is, ik en mijn vriend kunnen beiden geen creditard krijgen! grrr

Ik heb begrepen dat we op deze manier niet eens een auto kunnen huren in Miami?
En veel betalingen worden gedaan met cc, dus dat is helemaal lastig.
en om nou te gaan pinnen overal of met cash te lopen lijkt me ook geen sterk plan.


Dus is het niet te doen zonder creditcard te gaan?

Zo nee, hoe komen wij dan nog aan een creditcard??


Ik hoop dat er veel tips komen :)

Teleton
09-02-10, 15:37
Ik heb begrepen dat we op deze manier niet eens een auto kunnen huren in Miami?
En veel betalingen worden gedaan met cc, dus dat is helemaal lastig. Nou, onmogelijk is het niet maar je zult de borg dan cash moeten betalen. En omdat je vriend nog geen 25 is zou dat wel een s om een behoorlijk bedrag kunnen gaan. Uitzoeken dus en er is al een topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10434&highlight=creditcard)over!


en om nou te gaan pinnen overal of met cash te lopen lijkt me ook geen sterk plan.
Wat is er eigenlijk tegen pinnen? In veel gevallen lukt dat, (supermarkten bijvoorbeeld) maar in andere niet. In de VS zijn de restaurants en de hotels bijvoorbeeld nog erg ingesteld op cc betalingen. CAsh is gevaarlijk en maar zeer beperkt verzekerd. Maar je kunt ook voor traveller cheques kiezen. Daar kan je probleemloos op veel plaatsen mee betalen.


Zo nee, hoe komen wij dan nog aan een creditcard?? Op sommige vragen moet zelfs het Floridaforum het antwoord schuldig blijven........;)

A.Hofman
09-02-10, 16:37
Misschien kan je bij je bank vragen om een CC met een limiet van bijv. €1000. Dan kan je in elk geval een auto huren, en de rest van je uitgaven cash betalen, en pinnen met je Europas.

Teleton
09-02-10, 17:13
Misschien kan je bij je bank vragen om een CC met een limiet van bijv. €1000.

In hun geval moet de bank dan wel een CC aan Syl's vriend toekennen, want hij huurt de auto. Ze heeft zelf namelijk zelf geen rijbewijs......Maar ik vrees eigenlijk dat "geen creditcard" bij de bank tegenwoordig ook echt "geen creditcard" betekent, zelfs niet met een limiet van 1000 euro.....

sccambuur
09-02-10, 18:27
Tegenwoordig kun je ook online creditcards krijgen bij bepaalde online rekeningen. Bijvoorbeeld bij www.moneybookers.com (http://www.moneybookers.com).
Als je hier een account opent heb je zeg maar een online bankrekening bij moneybookers. Dus IPV een Nederlandse bank. Bij Moneybookers kun je ook een creditcard aanvragen die wordt ondersteund door Mastercard. Het is te proberen, rekening openen kost niks, en je kunt er veel mee online betalen. Een soort tegenstrever van paypal. Wie weet lukt het..

petrajessy
09-02-10, 18:42
Je kunt overal met je pinpas betalen en in alle wallmarts staat wel een pinautomaat waar je cash kunt halen. En Wallmarts zitten werkelijk overal. Het probleem is dus alleen ...de borg. Die moet je dan dus cash betalen. Ik zou even checken hoevele het is door een mail te sturen. Lift aan zoveel factoren, autoverhuurbedrijf, auto, periode en leeftijd bestuurder.

PENPE
09-02-10, 21:16
Ligt aan zoveel factoren, autoverhuurbedrijf, auto, periode en leeftijd bestuurder.Ik heb dit 2 jaar geleden aan de hand gehad toen ik bij Alamo stond met een inmiddels verlopen creditcard ](*,). Kon toen een cash borg storten, was een bedrag van $250. Op dat moment was ik 48 lentes jong en ben behept met een vertrouwenwekkend uiterlijk :mrgreen:

Dit was in April 2008, auto was Dodge Caravan met Alamo Gold huurperiode 2 weken.

Grootste probleem was dat ik de auto afhaalde op MCO en deze inleverde op Tampa. Er moesten daar aan de servicebalie allerlei ' belangrijke' manager(tjes) aan te pas komen alvorens de baliemedewerker uiteindelijk de borg mocht terugbetalen...

Dus... :-k

katjab
09-02-10, 22:29
Ik kom even met een gooi in het kader "heb ergens een klok horen luiden maar geen idee waar de klepel gebleven is"
Volgens mij zijn er mogelijkheden dat je een CC krijgt waarvan je de limiet vooraf moet storten. Dus eigenlijk wordt het dan meer zoals je bankpas werkt maar dan met een CC.

Waarom kunnen jullie geen CC krijgen?

PENPE
09-02-10, 22:56
Ik kom even met een gooi in het kader "heb ergens een klok horen luiden maar geen idee waar de klepel gebleven is"
Volgens mij zijn er mogelijkheden dat je een CC krijgt waarvan je de limiet vooraf moet storten. Dus eigenlijk wordt het dan meer zoals je bankpas werkt maar dan met een CC.

Heb wel zoiets onlangs bij de WalMart gezien :
http://www.walmart.com/browse/Gift-Cards/Walmart-Gift-Cards/_/N-371pZaq90ZaqceZ1yzmft1/Ne-aqxa?ic=48_0&ref=125865.149101+501454.4292465797&tab_value=4693_All&catNavId=96894

Maar volgens mij werkt de ANWB-Visa Card ook met een soort van prepaid-idee mar zeker weten doe ik het niet :-k

Groetjes,
Pieter

Lady-M
09-02-10, 22:58
katjab, een creditcard blijft een creditcard en soms kun je er een krijgen die elke maand gewoon het openstaande saldo van je rekening afhaalt, maar dan blijf je maximaal een maand credit hebben. Daarom heet het ook creditcard :-P Meestal kun je daarnaast nog een bedrag op je card storten, maar er blijft met een creditcard altijd een mogelijkheid om, al is het maar voor een maand, in de rode cijfers te komen. Dit wordt altijd als een kredietfaciliteit gezien en voordat dit aan iemand wordt toegekend, wordt er een toetsing bij het BKR in Tiel gedaan. Eén codering kan er bijvoorbeeld al voor zorgen dat je nergens meer krediet krijgt (tot 5 jaar na het aflossen van de schuld) en dus ook geen cc. Telefooncontracten (mobieltjes) worden ook bij het BKR geregistreerd en sommige grappenmakers denken wel heel gemakkelijk onder hun contract uit te komen (als ze weer een nieuwe leukere gadget hebben gezien) door gewoonweg niet meer te betalen. Ze vergeten gemakshalve even dat ze dan wel een vette codering bij het BKR krijgen. Nou ja, je ziet het, er zijn vele redenen te bedenken waarom iemand geen creditcard zou kunnen krijgen. Ik heb er beroepshalve bijna dagelijks mee te maken en moet ook zeggen dat het soms helemaal buiten iemand schuld is. Denk aan scheidingen en aanstaande ex-en die nog even snel flink wat schulden maken.

Voor alle duidelijkheid: een registratie bij het BKR is niet erg en kan zelf positief zijn, maar een codering is minder. Dat betekent dat je een achterstand hebt (vaak meer dan één) op je aflossingen.

Francien
09-02-10, 23:01
Wel eens zo'n filmscene gezien, waarin de ober weer terugkomt lopen naar je tafel met op een dienblad je cc en zachtjes zegt: Excuse me, it doesn't work! I am sorry! ???????
Ik zat zonder auditie gedaan te hebben in die foute scene dankzij de ING! We hadden een tv gekocht die middag en dat vonden ze bij de bank "raar koopgedrag". Ze hebben gewoon die kaart van ons geblokkeerd!!! Er viel niks te regelen vanuit de USA, maar gelukkig hadden we nog een stukje plastiek bij ons pfffff

PENPE
09-02-10, 23:02
Zo, jij werkt vast ook bij een financiele instelling ;)

Lady-M
09-02-10, 23:04
Pieter, ik heb ook de Visa card van de ANWB en ik kan er inderdaad geld op storten, maar ik mag ook een bepaald bedrag lenen. Je kunt dit meestal in termijnen terugbetalen, maar je kunt het ook in één keer terugbetalen, wat wel het verstandigst is, want de rente is iets van 16%.


Zo, jij werkt vast ook bij een financiele instelling ;)


Hoe raad je het? =D>

PENPE
09-02-10, 23:06
Hoe raad je het? =D>

Collega's ??? :-$

Lady-M
09-02-10, 23:08
Collega's ??? :-$


Lijkt me sterk, maar zou natuurlijk kunnen. Ik werk bij die club waar u de vruchten van plukt.....:mrgreen:

knaapje
09-02-10, 23:16
@knaapje. Ik kan online ook mijn cc uitgaven , limiet etc bijhouden. Ik heb nog nooit een blokkade gezien op mijn online overzicht en wist dus niet dat die mogelijkheid er ook is. Ik ga het deze zomer eens goed in de gaten houden . (uit nieuwsgierigheid, limiet moet meer dan voldoende zijn)

Bestedingslimiet 5000
Huidig saldo 1000
Bestedingsruimte 1750
Openstaande autorisaties 2250

Zo ziet dat er uit. De bedragen onder "openstaande autorisaties" staan geblokkeerd. Het kan dus van een borg zijn of van een hotel wat bang is dat je vertrekt zonder betalen of schade achterlaat bijv.

Knaapje

silvia37
10-02-10, 07:11
Wij hebben een eigen zaak, en mijn man heeft geen credit-card
Ik wel op de zaak en ik heb geen rijbewijs.
Gewoon 3 jaar terug met mijn credit-card een auto gehuurd bij alamo geen probleem.
Heb ook geen borg betaald.

PENPE
10-02-10, 07:45
Wij hebben een eigen zaak, en mijn man heeft geen credit-card
Ik wel op de zaak en ik heb geen rijbewijs.
Gewoon 3 jaar terug met mijn credit-card een auto gehuurd bij alamo geen probleem.
Heb ook geen borg betaald.

Dat was bij ons dus het probleem, voucher stond op mijn naam en ook omdat ik de enige bestuurder ben/was moest er ook een creditcard op mijn naam worden gebruikt. Dus kon Petra dr card niet gebruiken hiervoor.

Overigens betaal je altijd borg, deze wordt gereserveerd op je creditcard limiet....

katjab
10-02-10, 09:04
katjab, een creditcard blijft een creditcard en soms kun je er een krijgen die elke maand gewoon het openstaande saldo van je rekening afhaalt, maar dan blijf je maximaal een maand credit hebben. Daarom heet het ook creditcard :-P IK begrijp het principe van credit wel ;)
Maar in de regel zal een bedrijf niet verder kijken dan je bestedingslimiet en dat er een logo van Mastercard, Visa of iets dergelijk op staat.

baluga
10-02-10, 10:05
Tip: Bel rechtstreeks met Visa, veel meer mogelijkheden dan bij de bank!

6foot6
10-02-10, 18:35
en ik heb geen rijbewijs.
Gewoon 3 jaar terug met mijn credit-card een auto gehuurd bij alamo geen probleem.
Heb ook geen borg betaald.

Ik heb van nabij meegemaakt dat dit wel een probleem was, ik zou hier niet zomaar van uitgaan

Hawky
10-02-10, 22:18
Zonder creditcard naar Amerika gaan is geen probleem. Alleen de borg voor de auto zal erg hoog zijn, aangezien de huurder nog geen 25 is. Dit betekent ook dat de huur van de auto veel hoger kan liggen, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Je kan inderdaad een creditcard krijgen bij sites als moneybookers.com of neteller.com
Beide sites heb ik goede ervaringen mee, hoewel ik er geen creditcard van heb. Als je via deze manier een creditcard neemt, zou ik wel even goed kijken naar voorwaarden, rentes, etc.

USSyl
11-02-10, 14:46
Hoi allemaal bedankt voor jullie antwoorden.

Het word inderdaad moeilijk, mijn vriend heeft dus idd een bkr codering. Dit vanwege dat hij een keer een mobiel bellen stickje van vodafone heeft aangeschaft en vervolgens dacht hij (en ik ook) dat we zonder limiet gebruik konden maken van internet. we betaalden namelijk ook nog een flink bedrag per maand. Helaas bleek dat we na 2 weken al werden afgesloten omdat we al boven de 4000 euro aan "belminuten/internetminuten"hadden opgemaakt, limietloos my a** dus. :(
Hoewel we afbetalen sta je sowiezo nog jaren geregistreerd bij het bkr.
Ikzelf heb ook een aantal bkr registraties helaas.

Dit is het grote probleem.

Een creditcard waarop je vooraf kan storten zou perfect zijn maar ik vrees dat dit dus inderdaad niet gaat lukken. credit blijft credit. Zo verdienen zij ook niet veel aan ons als we de kaart meteen zouden afbetalen.

Even verder informeren.
De tip van moneybookers klinkt goed dus ik ga even kijken of dat misschien iets zou kunnen zijn

en ik ga alamo wel even mailen idd wat betreft de borg van de huurauto etc.

thnx!