Bekijk Volledige Versie : vliegtickets 2025
Iemand al tickets voor mei/ juni 2025 geboekt ?
18-4 tm 3-5
BRU-ORD-MCO / MCO-ORD-BRU
United met ingecheckte bagage €718,- pp
Het was even zoeken maar wij hebben tickets gevonden . Jet bleu AMS-JFK-MCO en terug weg het zelfde .
Renger-Linda
23-09-24, 15:16
Het was even zoeken maar wij hebben tickets gevonden . Jet bleu AMS-JFK-MCO en terug weg het zelfde . waar geboekt. Wat is incl en voor welke prijs :confused:. Ik kan nog niks vinden waarvan ik zeg boeken.
Ik heb tickets geboekt voor vertrek op 11 juli 2025. Inclusief bagage en Economy comfort plus van Brussel zijn we in totaal eur. 5200 kwijt voor 4 personen. We gaan Tampa met Delta. Het is erg veel geld. Van Amsterdam was het zelfs nog veel duurder.
De prijzen zijn inderdaad hoog tegenwoordig. We zien eigenlijk nooit meer een leuk bedrag van bv.500-600 euro. Ook niet in het laagseizoen.
Onder de 900 euro pp in het hoogseizoen zie je ook niet veel meer helaas. Misschien met meerdere stops maar dat is zelf kastijding ;)
Ik blijf de prijzen in de gaten houden in ieder geval voor AMS en DUS (Dusseldorf) aangezien ik in het hoge noorden woon. Maar als ik iets moois vanuit Brussel zie dan misschien daar ook maar bovenop springen.
De prijzen zijn idd bijna verdubbeld ten opzichte van voor corona. Ik heb een aantal weken geleden bij AA Premium economy tickets geboekt voor April naar MCO voor $1150
Het prijsverschil met economy was dusdanig klein dat we wel eens wat luxer willen vliegen. Vlak daarna waren deze tickets $1000 duurder!
ronenivonne
19-10-24, 21:50
Paar weekjes terug geboekt Frankfurt-Miami voor 854 pp incl koffers en stoelreservering 20-07-2025 t/m 06-08-2025
Met Delta Airlines en geboekt bij Delta Airlines. Heenweg 2u tussenstop in Parijs en terugweg 2,5u tussenstop op Atlanta.
Ik heb in mei een ticket geboekt bij KLM, rechtstreeks, uitgevoerd door Delta, 18-1-2025 heen en 29-1-2025 weer terug.
Amsterdam-MCO en weer terug.
Vond het erg duur, EUR 820,=, incl. 1 koffer en stoelreservering.
Maar als ik nu sommige prijzen zie mag ik mezelf in mijn handjes knijpen denk ik....
(Vorig jaar vloog ik voor EUR 570,= met 1 tussenstop met United)
De prijzen zijn inderdaad hoog tegenwoordig. We zien eigenlijk nooit meer een leuk bedrag van bv.500-600 euro. Ook niet in het laagseizoen.
Laagseizoen is een beetje zoeken ook. Ik heb voor 22-2-25 t/m 3-3-25 een ticket voor 681 euro bij Aer Lingus. AMS-DUB-MCO en dan weer MCO-DUB-AMS. Op Dublin heb je dan al de US customs, dus je gaat als domestic flight naar Amerika
In Orlando vliegtuig uit, koffer van de band en huurauto ophalen. Aangezien ik 3 uur overstap heb op Dublin op de heenweg, is dat prima. Terug te lang gewacht met boeken en dan 4 uur overstap ipv 1 uur. Het is niet anders. Dan gewoon uitgebreid ontbijten in Dublin en ik kom vanzelf wel thuis.
Vorig jaar was ik in februari 2024 iets van 800 euro kwijt voor een rechtstreekse ticket met Delta. 681 is te doen. Met Delta is het nu 875 euro. Het is een tripje voor 'erbij', dus bij 875 had ik het al niet eens meer gedaan, gezien
ook accommodatie en autohuur steeds duurder wordt. Waar je voorheen voor 50 euro per nacht nog een villa had, heb je daar nu niet eens een AirBNB kamer voor in een gedeeld huis. Niet eens een roachmotel.
Jammer dat de prijzen zo hoog zijn geworden, ergens moet een keer de bom barsten en veel failliet gaan.
Dat is een prima prijs voor je ticket. Alles is idd veel duurder geworden. Denk ook dat er hierdoor veel minder Europeanen naar de USA gaan. Ik weet nog dat wij een jaar of 15 terug met z'n drieën naar FL gingen voor 2500 euro. Dat was dan de totaal prijs voor, tickets, auto en villa/condo huur.
Dat is een prima prijs voor je ticket. Alles is idd veel duurder geworden. Denk ook dat er hierdoor veel minder Europeanen naar de USA gaan. Ik weet nog dat wij een jaar of 15 terug met z'n drieën naar FL gingen voor 2500 euro. Dat was dan de totaal prijs voor, tickets, auto en villa/condo huur.
Ja, toen stond de dollar ook laag. En kon een 2e koffer terug gratis mee. Wij gingen ook voor weinig toen en altijd met 2 koffers heen en 4 koffers terug, tjokvol met spullen. Daarna werd het $30 per extra koffer en later $100.
Tegenwoordig gaan hetzelfde aantal koffers mee terug, geen verdubbeling. Nu moet ik zeggen dat ik ook minder rotzooi wil hebben.
ronenivonne
02-11-24, 07:46
Prijzen zijn een beetje absurt. Alles is duur ook prijzen van vliegtickets, maar daar komt eens bij dat ze het vliegen ook ontmoedigen met een extra tax hier en daar.
Amsterdam is zich trouwens wel echt uit de markt aan het prijzen. Wij gaan voor het 3de jaar niet vanuit Nederland omdat het verschil wel erg groot is.
Krullenbol
02-11-24, 08:26
Prijzen liggen inderdaad hoog. Ben nu al 1 maand elkedag aan het monitoren
voor de zomervakantie. Soms zie ik een redelijke prijs maar wil ik toch nog ff afwachten.
Voor mijn vliegroute is Brussel soms goedkoper maar zeker niet altijd.
Dat zijn dan mogelijk de redelijke prijzen vanaf Amsterdam maar wacht ik toch ff :rolleyes:
rechtstreeks bij jetbleu 1575 voor 2 personen incl stoel en bagage .
Prijzen veranderen heel vaak, daarom is het beter om regelmatig op Skyscanner te kijken
fethiye excursions (https://www.fethiyetours.com/)
Ik blijf inderdaad ook Momondo en Skyscanner in de gaten houden. Tot nu toe gaan de prijzen alleen maar omhoog in het hoogseizoen. Alleen met Finnair leek op dit moment onder de 1000 pp te blijven alleen dan heb je een trip van 33 uur. Een beetje overdreven ;) Maar we blijven inderdaad het in de gaten houden.
Je kunt ook een zoekopdracht uitzetten op Google flights, dan krijg je een melding als de prijzen dalen.
Lees altijd graag mee voor de tips. Wij zijn afgelopen kerstvakantie geweest, is zo goed bevallen dat we deze kerstvakantie weer willen gaan. 1e keer via reisbureau geboekt maar willen nu zelf boeken. Weet iemand wat de beste tijd is om te zoeken/boeken voor december ongeveer? Wij kunnen/willen vliegen of op Orlando of Miami of Tampa. Zit daar nog verschil in qua prijzen dat jullie uit ervaring weten?
Waar ik zelf heel erg blij mee ben in nu 'het hele jaar door' een directe vlucht Amsterdam naar Tampa.
Maar ik geef grif toe voor de mensen die in de winter willen is er zoals ieder jaar na eind october de directe vlucht Amsterdam naar Orlando misschien beter.
Lees altijd graag mee voor de tips. Wij zijn afgelopen kerstvakantie geweest, is zo goed bevallen dat we deze kerstvakantie weer willen gaan. 1e keer via reisbureau geboekt maar willen nu zelf boeken. Weet iemand wat de beste tijd is om te zoeken/boeken voor december ongeveer? Wij kunnen/willen vliegen of op Orlando of Miami of Tampa. Zit daar nog verschil in qua prijzen dat jullie uit ervaring weten?
Dat is lastig te zeggen, prijzen veranderen zo vaak. Ik denk dat je het beste een zoekopdracht kunt uitzetten bv bij Skyscanner en dan 3 aparte, 1 voor elke luchthaven. Zodra je een voor jou acceptabele prijs ziet boek je.
robert_2310
26-01-25, 02:45
Wij hadden onze tickets geboekt 30 oktober 24,
2 personen 1440, met stoelkeuze en koffer AMS-MCO rechtstreeks
29-12-24 t/m 22-01-25.
Ik had ze in maart al gezien voor 525 pp.
Maar dacht misschien worden ze nog wel goedkoper:D, niet dus.
Wilde me nu al aanmelden bij skyskenner voor 25-12-25, t/m 20-01-24
Maar er zijn nog geen terug vluchten voor januari :mad:
Krullenbol
29-01-25, 07:33
Dat is inderdaad nog even geduld hebben :)
Voor een beetje compleet overzicht zal dat mogelijk nog 1 a 2 maanden duren.
Ik blijf het vreemd vinden dat er in de zomer maanden geen directe vlucht naar Orlando is. Tampa is op zich ook niet heel ver rijden maar ik vind het altijd fijn om direct naar het huisje in Davenport te rijden en dan is MCO toch wel een stukje dichterbij.
Welke sites gebruiken jullie voor vergelijk? Ik gebruik Momondo, Skyscanner en Google Flights.
Je mag al blij zijn dat er überhaupt een rechtstreekse vlucht naar FL is in de zomer. Dat is dit jaar weer voor het eerst sinds lange tijd.
Ik kijk meestal rechtstreeks bij de(Amerikaanse) luchtvaartmaatschappijen en dan vergelijk ik met de NL en bv .com site.
Wij twijfelen aan de tickets via KLM voor augustus. Zij hebben een promotarief voor de terugreis, waardoor het iets voordeliger wordt. Deze vlucht heeft alleen een tussenstop op Detroit van 42 minuten. Is dat niet veel te kort?
Aan de andere kant, wordt het wel aangeboden als vlucht. Dus zou het toch haalbaar moeten zijn.
Mocht je de overstap niet redden, krijg je dan een alternatieve vlucht aangeboden?
Lijkt me idd wel aan de korte kant. In de zomer zijn er in FL 's middags vaak flinke onweersbuien waardoor vertraging in het vliegverkeer kan optreden. Als dat gebeurd kun je al snel je aansluiting missen. Denk wel dat je een alternatieve vlucht aangeboden krijgt, maar het is de vraag of dat voor een transatlantische vlucht nog dezelfde dag zal zijn. Dat zal van meerdere factoren afhangen.
Hoe laat kom je volgens schema in Detroit aan? Dan kun je alvast pro-actief kijken via Google Flights of er alternatieven zijn als je je aansluiting mocht missen (ook van andere vlieg maatschappijen!!). Afgelopen zomer misten wij onze aansluitende United vlucht in Chicago, doordat het vliegtuig met vertraging van Schiphol vertrok. Op dat moment waren er nog meerdere vluchten, de eerste die ging was een vlucht met American Airlines, dus daar hebben ze ons gewoon opgezet (wel hopen dat er plaats is).
Een overstap in de US is altijd aan te bevelen boven een overstap in Europa, omdat als je daar de aansluiting mist, veelal maar 1 vlucht per dag gaat over de plas.
Renger-Linda
03-06-25, 21:13
Gisteren leuke (voor 2025;)) prijzen gezien €526 via Hamburg Duitsland met 1 overstap in München, prima vlucht tijden en zeker vanuit het noorden is dit voor ons momenteel een optie, gezien ik hier kom voor tips dacht ik… wil het met jullie delen. :cool:
Dat is een mooie prijs. Welke maatschappij is dit en wat is de eindbestemming?
Mooie prijs, maar voor ons helaas te ver.
Renger-Linda
04-06-25, 20:45
Dat is een mooie prijs. Welke maatschappij is dit en wat is de eindbestemming?m sorry onvolledige post, uhm Lufthansa naar MCO.