|
|
bereke 22 maart 2005, 13:18 Weet er iemand of de gratis shuttles naar de parken een goede vorm van vervoer is want via Amerikaanse sites hebben we hier al slechte reacties van gelezen. We zouden dit graag eens weten van iemand dichter bij huis dan van Amerika. We hebben gereserveerd voor de zomer en wij huren geen auto. :D
Het hangt helemaal van het hotel waar je zit, en de afstand vanaf WDW af.
Sommige hotels hebben een eigen shuttlebusje, maar de meeste hotels liggen aan een soort route voor een shuttlebus die meerdere hotels bedient.
Verder is het bijna altijd zo, dat de shuttle heen alleen bv. op 2 vaste tijden in de ochtend heen, en een keer of 3 in de middag terug gaat.
Al met al betekend het, dat je je erg aan een vast schema moet houden, en vaak minimaal een uur heen en een uur terg bezig bent.
Ook moet je je realiseren, dat je nergens anders heen kan, openbaar vervoer is er niet of nauwlijks.
Het komt er echt op neer, dat je met een auto twee keer zoveel kan doen als zonder.
Kun je om een of andere reden echt geen auto huren heb ik wel een paar tips.
Boek een hotel op International Drive, daar kun je tenminste lopend sávonds naar een restaurant.
Vraag van te voren (e-mail) goed aan het hotel wat voor shuttle ze aanbieden.
Ben je voornamelijk geinteresseerd in Disney, overweeg een hotel van Disney zelf, de meerkosten verdien je weer teug omdat je veel mobieler bent. (Disney's eigen shuttleservice is wel goed!)
Succes, Eric
We zitten in een Disney hotel, het all star music, het is één van de goekopere hotels (we blijven zuinig nietwaar :D )
Nu las ik ergens dat je dan lang op een bus moet wachten, maar kun je dan ook met je auto naar de atracties rijden en hem dan daar laten staan?
Het hangt er een beetje vanaf waar je heen wilt, uiteraard kun je overal met de auto naar toe, maar als je naar een van de pretparken (MK, AK, Epcot of MGM) wilt kun je beter de bus nemen. Dat scheelt je parkeergeld, en je hoeft niet met het parkeertreintje.
In tijd zal het niet veel uitmaken.
Eric
FrankS 28 juni 2006, 10:03 Volgens mij betaal je als gast van een Disney-resort geen parkeergeld. De bussen komen gemiddeld elke 20 minuten, maar de All-Star bussen zijn vaak gecombineerd voor Sports / Music & Movies. Als het wat drukker is dan is de kans op een zitplaats klein. Bovendien zijn de bus-stops van All Star bij de parken meestal achteraan in de rij, dus je moet ook het verst lopen. De bus naar Downtown Disney neemt een enorme omweg, waardoor je er met de bus 2x zo lang over doet als met de auto (dat is dus nog exclusief de wachttijd voor de bus).
Wij hebben jarenlang geen huurauto genomen en alles met de bus gedaan. Uiteraard kom je er dan ook en zelfs redelijk comfortabel, maar sinds enkele jaren huren wij toch altijd een auto en gaan daarmee naar de parken. Een auto geeft absoluut meer vrijheid (bijvoorbeeld een extra trip naar de supermarkt of shopping mall) en extra comfort, maar iedereen moet voor zichzelf afwegen of dat het geld waard is.
Chanty 28 juni 2006, 21:00 Ik vind het deze eerste keer Orlando wel een besparing die de moeite waard is, dan maar iets langer onderweg of een staanplaats ipv zitplaats. Kunnen we het geld weer ergens anders aan uitgeven. Wij nemen de bus naar Sea World en en taxi naar Florida Mall met zn 3en, is nog best te doen...
Maar misschien willen wij een volgende keer als die er komt (en ik ben er al bang voor na het lezen van het forum ;)) wel een huurauto.
Gr Chantal
FrankS 29 juni 2006, 09:49 Die taxi en bus voor 3 personen kost je toch ook ca. $90.
Ik heb even voor je opgezocht wat een week huurauto kost. Ik wet niet in welke periode je gaat, maar eind augustus kost een week voor een 2-drs economy (ophalen en brengen bij de alamo-balie in Disney-Dolphin) €159. Dat is dan wel inclusief Gold-pakket. (Alamo Gold is inclusief ongelimiteerd aantal kilometers, CDW, Extended Protection, locale belastingen en toeslagen, luchthavenbelasting, een volle tank benzine en de toeslag voor maximaal drie extra bestuurders). Je bespaart dus zeker wel, maar enorm groot is het bedrag nu ook niet.
Bovendien is de kans groot dat je een (gratis) upgrade krijgt als je een economy boekt, want die zijn vrijwel nooit beschikbaar.
Chanty 29 juni 2006, 15:18 Wij hebben minder uitgerekend, per persoon komt het op 25 euro.
De bus is maar 3 euro retour nl.
Ik vind het wel best zo, hoef niet perse te rijden daar. Geen gezeur met verzekering, tanken, mij erin verdiepen enz enz enz... ;)
Wij gaan trouwens in oktober.
Groetjes, Chantal
Ik vind het wel best zo, hoef niet perse te rijden daar. Geen gezeur met verzekering, tanken, mij erin verdiepen enz enz enz... ;)
- Verzekering sluit je hier in NL af. Met het All-Inclusive of Gold pakket ben je daar helemaal klaar mee.
- Tanken gaat net als hier in nederland, alleen dan goedkoper :)
FrankS 29 juni 2006, 18:44 Wij hebben minder uitgerekend, per persoon komt het op 25 euro.
Ik ging er vanuit dat je een shuttle zou boeken. De gewone bus kan ook, maar die stopt heeeeeel vaak.
Bedankt voor jullie antwoorden, wegens een pc storing wist ik niet meer waar alles stond. Wij hebben hier een fly-drive geboekt incl. gold pakket. De kosten vielen ons erg mee. Voor 14 dagen komt het op ongeveer 600 euro p.p.
Chanty 1 juli 2006, 10:29 Wij hebben minder uitgerekend, per persoon komt het op 25 euro.
Ik ging er vanuit dat je een shuttle zou boeken. De gewone bus kan ook, maar die stopt heeeeeel vaak.
Ach, die ene dag dat we de bus buiten Disney nemen is vast wel overheen te komen ;) Ik ben het wel gewend, in LA neem ik ook altijd een OV kaart ipv autohuur. En soms zit het mee...en een andere keer zit het flink tegen. Bedankt voor je tips in ieder geval!
Gr Chantal
brittje24 14 februari 2008, 20:48 Hoi Allemaal,
In April gaan wij lekker weer, na 2 dagen new york, voor 10 dagen naar Orlando. De eerste 7 nachten verblijven wij op het disney resort en de laatste 3 nachten in het universal resort. Wij vinden het eigenlijk onnodig om een auto te huren voor de gehele periode gezien we gebruik kunnen maken van het disney/universal transportation system. Nu hebben we nog 1 vraagje...hoe komen we van disney bij universal??? Heeft iemand enig idee of dit met een soort shuttle busje kan (lijkt me niet want ze sturen je niet graag naar de concurrent...) of wat een taxi zou kosten, mogelijk een auto huren in disney en deze weer afdroppen in universal??
Graag hoor ik van jullie!
Have a 'magical' day,
Britt
Michael66 14 februari 2008, 21:57 Gewoon een taxi regelen bij Guest Services van het Disney-resort waar je zit. Probeer een Fixed-price te regelen van xx-dollar, volgens mij kan dat voor een stuk of 20-25 dollar
Ta2 Gerrit 15 februari 2008, 08:53 Hoi Allemaal,
In April gaan wij lekker weer, na 2 dagen new york, voor 10 dagen naar Orlando. De eerste 7 nachten verblijven wij op het disney resort en de laatste 3 nachten in het universal resort. Wij vinden het eigenlijk onnodig om een auto te huren voor de gehele periode gezien we gebruik kunnen maken van het disney/universal transportation system. Nu hebben we nog 1 vraagje...hoe komen we van disney bij universal??? Heeft iemand enig idee of dit met een soort shuttle busje kan (lijkt me niet want ze sturen je niet graag naar de concurrent...) of wat een taxi zou kosten, mogelijk een auto huren in disney en deze weer afdroppen in universal??
Graag hoor ik van jullie!
Have a 'magical' day,
Britt
Eigenlijk zeg je dat je wel een auto wil huren, maar niet constant.
Bedenk dan wel dat af en toe een auto huren vaak duurder is dan vooraf een auto vastleggen bij de bekende aanbieders voor een hele week.
Bijv. bij usareisen.de, rond de €160,- inclusief alle verzekeringen. Die heb ja na een paar taxi's al terugverdiend. En je bent wat mobieler i.v.m. shoppen en reizen tussen de Disneyparken, waar je als WDW resident volgens mij ook nog eens gratis parkeren hebt.
Njit 15 februari 2008, 09:13 En je bent wat mobieler i.v.m. shoppen en reizen tussen de Disneyparken, waar je als WDW resident volgens mij ook nog eens gratis parkeren hebt.
Q: Is parking available at the Theme Parks?
A: Yes, parking is available at the Disney Theme Parks for an additional fee. Once the parking fee is paid, this will allow you to park at all the Disney Theme Parks for that entire day. Disney Resort Guests receive complimentary parking at the Disney Theme Parks for the length of their resort stay, with valid resort identification.
Bij Universal (http://www.universalorlando.com/ht_vacation_better.html) zit er een watertaxi of Shuttle vanaf je hotel naar het park.
|