PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via Londen (London)



pyca
27-06-06, 07:36
ter info:

20-06-2006
LONDEN - Passagiers op de luchthaven Londen Heathrow mogen deze zomer minder grote stukken handbagage meenemen aan boord van de vliegtuigen. Vanaf 1 augustus mag handbagage niet groter zijn dan 56x45x25 centimeter, zo meldt The Guardian. Is een tas of koffer toch groter, dan moet deze alsnog worden ingecheckt als ruimbagage.

Volgens een woordvoerster van luchthavenoperator BAA nemen passagiers steeds meer bagage mee aan boord, met name elektronische hulpmiddelen als laptops. “Deze trend zorgt voor extra veiligheidscontroles en dus langere rijen.” Het Britse ministerie van Transport wil dat op de nationale luchthavens de IATA-norm voor handbagage wordt aangehouden.

Njit
27-06-06, 08:37
Beetje een tegenspraak in het verhaal. Aan de ene kant zeggen ze dat de bagage die te groot is niet mee mag en aan de andere kant geven ze de schuld aan laptops etc die nagekeken moeten worden.

Wat is nu het probleem? :) Vind het een beetje een zwak stukje journalistiek..

Overigens, de KLM hanteert nog krappere maten:
een stuk handbagage (max. 55 x 35 x 25 cm, 10 kg/22 lbs)

silvia1981
15-08-07, 20:56
Even een vraagje,aanstaande zondag vliegen wij via londen naar Tampa,nu heb ik een vraag voor diegene die ook wel eens via Londen zijn gevlogen.
Moeten wij in Londen eerst weer onze koffers ophalen? En zo ja hoe gaat dat dan?
En als wij online inchecken wanneer krijg je dan dat customs formulier en dat andere groene formulier,in het vliegtuig?
En dan nog een vraagje,kun je ook gelijk vanaf hier voor 2 vluchten online inchecken? Dus ook voor de vervolg vlucht vanaf Londen.
Alvast bedankt voor het antwoord,ben niet bekend met via Londen vliegen!

calypso
15-08-07, 21:23
Heb in 2005 met BA gevlogen via London, je hoeft dan niet je koffers in london op te halen die gaan in een keer door naar de USA.
Ja je krijgt de formulieren in het vliegtuig
Ja je kunt meteen de beiden vluchten online inchecken als ik het me nog goed herinner

Veel succes :-)

silvia1981
18-08-07, 17:18
Dank je wel voor je antwoord!
Heb inmiddels vanochtend online ingecheckt en zoals het er nu uitziet zitten we bij de nooduitgangen dus geen verkeerde plek haha!
We zien wel hoe het gaat,we hebben er in ieder geval heel veel zin in!

Bloempie
15-04-08, 20:02
Over 2 weken vliegen wij naar Orlando:sun:.Wij vliegen met Britisch Airway's. Nu was mijn plan om op Schiphol parfum te kopen.Vandaag hoorde ik van iemand dat als je moet overstappen in Londen, dat je die parfum niet mee mag nemen en dat die zelfs weggegooid wordt:sad:. Heeft iemand hier ervaring mee?Ik dacht dat de tasjes op Schiphol verzegeld worden en dat je het dan wel mee mag nemen ook al moet je overstappen.Graag advies?
Bvd,Bloempie

Saskiac1977
16-04-08, 06:56
Dit vond ik op de site van Heathrow airport:

What about liquids if I am connecting from the EU?
If you are arriving from the EU, you can fly with all liquids purchased from your originating airport or on board your inbound flight, providing you have proof of purchase and the item was bought less than 24 hours previously.

Je mag het dus gewoon meenemen, wel ff goed het bonnetje bij je houden, i.v.m. bewijs van aankoop

Guus
16-04-08, 12:35
Nog een advies voor als je via Londen vliegt. Zorg dat je maar één item meeneemt als cabin luggage. Meestal staan ze bij het inchecken in Nederland toe dat je naast een koffer nog een persoonlijk item (handtas, laptoptas of b.v. het See Fly Buy tasje) in het vliegtuig meeneemt. Voor vluchten vanuit de UK is dat echter niet toegestaan. Dat kan lastig zijn als je koffertje al barstens vol zit met waardevolle spullen. Dan zul je alsnog één van de twee items moeten inchecken.

chester2203
01-08-08, 10:16
is het ook mogelijk om te vliegen van uit Londen daar gaan er volgens mij een heleboel vluchten direct naar Orlando. Je moet dan wel met een goedkope charter naar londen vliegen (easyjet ofzo) Weet iemand of dat dit kan schelen in de prijs!!

Frans_Natasja
01-08-08, 10:23
ik weet wel dat virgin atlantic naar orlando vliegt met als tussenstop london.
de prijzen van virgin zijn nog niet bekend voor juli 2009.
zelf hou ik het ook in de gaten want wij gaan ook volgend jaar zomer.ik kijk regelmatig op http://www.americanestates.nl/ daar staan ook meerdere maatschappijen.

groetjes natasja

raygwencaith
01-08-08, 11:27
Daar hoef je niet meer te kijken naar prijzen, wij zagen daar tarieven voor juni 2009 met Virgin maar die prijzen waren er helemaal niet. Het is een database die helemala niet gelinkt is aan tickets. De offerte is ook maar een indicatie zei de man van AE. 646 euro geeft de site aan maar als je wilt boeken kosten ze opeens 750. Toen we deze week de man van AE aan de lijn hadden werden we ook weer naar behandeld. Er waren volgens man ook bijna geen tickets meer. Ik had hen al een paar jaar eerder aan de lijn en toen was de ervaring al niet goed, maar ik dacht laat ik ze nog een kans geven.

Gelukkig heeft mijn vertrouwde reisorganisatie American Vacations ( www.americanvac.nl (http://www.americanvac.nl) ) mij verzekerd dat het goedkoper kan. Zij krijgen in september de touroperator prijzen. Wel had AV voor ons een mooi tarief vanaf Brussel met United. United blijkt via Brussel later het hoogseizoen in te gaan dan vanaf Amsterdam.

Overigens zou ik geen charter vlucht naar Londen nemen om de kosten te drukken. Op zo'n charter mag je maar de max 20 kg mee. Als je met Virgin wilt vliegen vanaf Londen of Manchester ga je vanaf Schiphol met Britisch Airways (Londen) of KLM (Manchester). Heb je dus zo'n doorvlucht mag je weer de max 2x23 kg mee.

[verwijderd]
26-12-08, 00:25
Vliegen via Londen levert wat ik zie veel voordeel op, echter vlieg ik dan met BA naar Londen Heatrowtoe en met Delta naar Atlanta. Terug gaat idem.

Wat ik mij echter afvraag, wat gebeurt er als op de heenweg de eerste vlucht vertraagd is en ik de overstap in Londen niet haal, idem op de terugweg met Delta. De vluchten worden los van elkaar geboekt.

Wie kan mij vertellen hoe dit dan wordt opgelost of wat je rechten als passagier zijn?

corrus
26-12-08, 01:00
Wat ik mij echter afvraag, wat gebeurt er als op de heenweg de eerste vlucht vertraagd is en ik de overstap in Londen niet haal, idem op de terugweg met Delta. De vluchten worden los van elkaar geboekt.
Zelf helemaal los geboekt??
Dan in dit geval, vlucht al weg, jij gewoon pech!


Wie kan mij vertellen hoe dit dan wordt opgelost of wat je rechten als passagier zijn?
Als de luchtvaartmaatschappij een erg goede bui heeft, zullen ze proberen je tegemoet te komen, om je te helpen voor een mogelijk andere vlucht.
De kans is zééééér groot dat je moet bijbetalen, of zelfs gewoon een nieuwe vliegticket moet kopen.
Ze zijn eigenlijk niets verplicht om hier iets aan te doen.
In dit geval bestaan er geen verdere rechten als passagier, daar jijzelf alles los hebt geboekt.
Zij zijn je niets verplicht. De luchtvaart maatschappij is tenslotte zijn verplichting aan jou nagekomen.
Dat is vervoer op dag X van punt A naar punt B.
Dus... mis je de volgende vlucht dan wordt deze gekenmerkt als "No Show"

Daar is niets aan te doen.
Ik zou dit dan ook beslist nooit op deze manier boeken...

Met andere woorden "Very Bad Idea"
.
Vraag:
Doe je dit nu alleen maar om een beetje EcoTax uit te sparen???
of heeft dit "zomaar" een reden zoals bijv. je hebt nog vliegtickets liggen AMS LHR...
Anders kan ik me niet voorstellen waarom je zoiets op deze manier zou boeken of geboekt hebben...

[verwijderd]
26-12-08, 01:03
Scheelt in dit geval euro 200 per persoon, vandaar de vraag ook vanwege het dilemma van wat als.

Teleton
26-12-08, 09:57
Scheelt 200 euro per persoon, vandaar de vraag

Logische vraag, zeker als je met meerdere personen reist, maar net als Mafo vraag ik me af met welke prijs je het vergelijkt en voor welke periode en vooral ook bij wie je zou boeken.

Misschien is deze kerstperiode niet de gelukkigste tijd om naar goedkope tickets te zoeken. Mij viel op dat er op dit moment vrij hoge prijzen worden gerekend bij Delta en United.

[verwijderd]
26-12-08, 10:37
Als ik de tickets zoek bj de verschillende aanbieders die hier ook veel genoemd worden zit ik voor de periode 25 juli - 14 augustus rond de Euro 930, via Londen zit ik op euro 738,- en dat scheelt nogal. Zowel naar Atlanta als Orlando zie ik deze prijzen.

corrus
26-12-08, 11:49
Het vervelende is dat je je geld kwijt bent als het misloopt... en op LHR lopen heel vaak dingen mis... (te vaak)

Mijn advies? (persoonlijk)

Niet doen...

Teleton
26-12-08, 11:55
voor de periode 25 juli - 14 augustus rond de Euro 930, via Londen zit ik op euro 738,-

Mozes kriebel, wat een prijzen....Maar je ziet ook dat er nu nog volop plaats is in de vliegtuigen is......Zolang er veel vrije stoelen zijn, is er hoop[-o<.

Ik zou de aanbiedingen van begin januari nog maar eens even afwachten en hopen op 'betere' tijden. Op 2 januari maakt connection.be de aktietarieven tot het najaar bekend, boeken vanaf drie januari. Maar dan moet je weer wel uit Brussel willen/kunnen vertrekken...

Met LHR hebben wij ook alleen maar de ervaring dat het hollen en jakkeren is om je aansluiting te halen. Met Corrus eens dat het een behoorlijk risico is.

mafo
26-12-08, 12:38
Zijn inderdaad belachelijke prijzen, ik zou niet eens overwegen om te gaan voor die prijzen. Maar ik ben nog niet helemaal gebonden aan het hoogseizoen. Op dit moment zijn er inderdaad weinig lagere prijzen te vinden alleen via Orbitz vindt ik tickets die iets van 15 euro goedkoper zijn als het tarief wat je noemt. Verder scheelt het ook nog iets als je niet op zaterdag vliegt maar doordeweeks (865 euro).

De overstap in Londen zou ik niet wagen...

[verwijderd]
26-12-08, 13:36
Bedankt voor de reacties, denk idd dat ik maar gewoon rechtstreeks vanaf AMS boek bij 1 maatschappij. En tja, afgelopen seizoen kon ik nog lekker in september maar helaas gaat dat niet meer vanwege de leerplicht van mijn zoon, dus zit er niets anders op dan in het hoogseizoen te gaan tegen de duurdere prijzen.

Fitz
26-12-08, 20:15
Hoe zit het dan als je boekt via Orbitz.com of cheaptickets.com?

Gaat dat op dezelfde manier in zijn werk?

Ik vlieg namelijk 6 januari met BA eerst naar London en dan met BA (uitgevoerd door United) naar Orlando.
Ben ik dan ook de sjaak als ik vertraging oploop op de eerst vlucht?

mafo
26-12-08, 21:31
Nee dat is geen enkel probleem je hebt een codeshare (http://www.zakenreisburo.nl/codeshare.htm) vlucht dat is hetzelfde als een vlucht via 1 maatschappij. Het is een verbinding die is samengesteld door de luchtvaartmaatschappij en niet door jezelf. Ze zijn dan ook op de hoogte van de overstappers naar de volgende vlucht.

cvr
28-12-08, 03:46
Geloof me, die 1.5 uur zul je zeker nodig hebben...

Het is erg druk bij de security check en als je pech hebt moet je ook nog met een bus van de ene naar de andere terminal. Dan is 1.5 uur zeker geen luxe kan ik je verzekeren!

Guus
30-12-08, 15:51
Gelukkig maar :) ..Hoewel we op de heen weg toch 3 uurtjes moeten wachten in london en op de terug weg 1,5 uur, maar toch.Londen (LHR) is berucht om zijn vertragingen. Laatst nog ruim 40 minuten rondjes gedraaid voordat we mochten landen.
Houdt trouwens ook rekening met het feit dat je vanaf het VK slechts één stuks handbagage mee het vliegtuig in mag nemen. Meestal laat men op de vlucht naar het VK zowel één carry-on en een personal item toe. Geen probleem indien het VK je eindbestemming is. Is dat niet zo en vlieg je door naar b.v. Nederland of de VS, dan dien je je personal item in je carry-on the stoppen.

MichelAngelo66
11-01-09, 20:18
En wat betreft Gatwick?
Heb wat vluchten gezien met BA van Schiphol naar Gatwick en met BA verder van Gatwick naar Orlando.

Tussen de vlucht op de heenweg zit 1 uur 5 minuten. Is dat genoeg. Ik neem toch aan dat het geen probleem is. British Airways zal het niet voor niets aanbieden. Of is een tussenstop van 2 uur 40 min. verstandiger?

Micktomar
13-01-09, 22:45
Ook wij vliegen via Gatwick met BA en aangezien dit onze eerste keer is dat we een overstap maken vraag ik me af hoe dat dan met de koffers gaat, moet ik die weer zelf van een band halen en ergens anders weer opnieuw inchecken, of wordt dat allemaal geregeld?

[verwijderd]
13-01-09, 23:59
Als de vlucht compleet is geboekt bij BA dan worden de koffers normaal gesproken meteen door gelabeld naar de US, je kan dit bij het inchecken altijd even vragen voro de zekerheid. Maar normaal worden ze meteen door gelabeld en hoef je ze dus niet in londen weer van de band te halen.

Karin17
14-01-09, 21:05
Wij hadden afgelopen zomer 50 min. overstaptijd op Gatwick en dat was geen enkel probleem. De koffers worden inderdaad "doorgestuurd" en alles wijst voor zich op Gatwick. Het was onze eerste reis naar Amerika en ook wij dachten dat het krap aan zou zijn. Maar BA biedt inderdaad geen "overstap" aan met te korte tussentijd.

Ieniminie
26-02-09, 22:01
Hallo,

Wij vliegen in juni vanaf Schiphol via Londen Heatrow naar Miami.
We hebben in Londen 2 uur en 5 minuten de tijd om over te stappen.
Nu hoorde ik vandaag van een collega dat dat wel erg krap is, omdat Londen een erg groot vliegveld is.....
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik dacht dat we tijd genoeg zouden hebben....
De overstap is trouwens naar een vliegtuig van dezelfde maatschappij!

Groetjes, Ingrid

Guus
27-02-09, 14:19
Wij vliegen in juni vanaf Schiphol via Londen Heatrow naar Miami. We hebben in Londen 2 uur en 5 minuten de tijd om over te stappen.
Nu hoorde ik vandaag van een collega dat dat wel erg krap is, omdat Londen een erg groot vliegveld is.....
Heeft iemand hier ervaring mee?Twee uur is voor Heathrow inderdaad aan de krappe kant. Ons reisbureau plant altijd standaard vier uur in voor deze overstap. Wellicht dat dit een beetje aan de ruime kant is, maar beter wat tijd over dan je aansluiting missen. Zeker als het om de aansluiting van je internationale vlucht naar de VS gaat. Op de terugweg kun je m.i wel het risico nemen. Er zijn namelijk genoeg vluchten naar Amsterdam. Mis je de ene dan pak je gewoon de eerstvolgende.

Harley
27-02-09, 18:17
Vliegen via Londen levert wat ik zie veel voordeel op, echter vlieg ik dan met BA naar Londen Heatrowtoe en met Delta naar Atlanta. Terug gaat idem.

Wat ik mij echter afvraag, wat gebeurt er als op de heenweg de eerste vlucht vertraagd is en ik de overstap in Londen niet haal, idem op de terugweg met Delta. De vluchten worden los van elkaar geboekt.

Wie kan mij vertellen hoe dit dan wordt opgelost of wat je rechten als passagier zijn?
Hallo
Ik begrijp je eigenlijk niet goed.
Waarom niet vertrekken vanop Schiphol??????Martin Air vliegt op de USA en alles gaat naar wens,géén overstap wand Martin Air vliegt immers rechtstreeks naar Miami of Orlando.
Als je dan eens nagaat wat de verplaatsing van Nederland naar Londen je kost,doe je je dan eigenlijk zoveel voordeel?????
Wij zijn Belgen,hebben ook een eigen luchthaven(Zaventem)waarvan er ook vluchten vertrekken naar de USA>,maar komen liever naar Amsterdam-Schiphol omdat je van daaruit met Martin Air rechtstreeks kan vliegen,vanuit Zaventem zit je met een overstap in Chicago Ohare,of New-York.
Wat is nog gemakkelijker,dan rechtstreeks kunnen vliegen?

Mvg
Harley

Ta2 Gerrit
27-02-09, 18:39
Hallo
Ik begrijp je eigenlijk niet goed.
Waarom niet vertrekken vanop Schiphol??????Martin Air vliegt op de USA en alles gaat naar wens,géén overstap wand Martin Air vliegt immers rechtstreeks naar Miami of Orlando.

Wat is nog gemakkelijker,dan rechtstreeks kunnen vliegen?
Mvg
Harley

Al zou je er al mee willen vliegen, met Martinair, die vliegen echt niet meer op Orlando.
Je kunt het bij hun op de site nog wel boeken, maar dan zul je of van Miami met een domestic flight, of met de automobiel naar 500 KM verderop moeten.

Wat er nog gemakkelijker is dan rechtstreeks vliegen ? Met een overstap vliegen natuurlijk :-).
Maar daar zijn al vele discussies aan gewijdt, dus dat doen we hier maar niet meer.

Ieniminie
27-02-09, 18:40
Martin air is de enige maatschappij die rechtstreeks vliegt, maar op onze data al volgeboekt. Nu vliegen we dus met BA, en die hebben een tussenstop in Londen. Vandaar dus.....
Maar de een zegt dat het makkelijk te halen is, en de ander is wel redelijk negatief. Gewoon afwachten maar. Gaat vast wel goedkomen!

Ieniminie
27-02-09, 20:25
Ik zie net dat we in Londen in terminal 5 aankomen, en dat we ook weer vertrekken vanuit Terminal 5. Dat is dan in ieder geval alvast in ons voordeel!

angelab
08-03-10, 16:06
Ieniemie: 2 uur overstaptijd is meer dan genoeg! In 2008 hadden wij 1.5 uur overstaptijd voor onze vlucht van Londen naar San Francisco. Toen moesten we ook nog met de 'metro' van de ene naar de andere terminal. Gewoon een beetje doorlopen dan red je het makkelijk. Wij waren met 4 personen en hebben zelfs nog koffie kunnen drinken. Ik zeg gewoon doen!
Voor deze zomer onze trip naar Miami hebben wij ook weer geboekt met british airways met overstap op Heatrow, ook met 2 uur en 5 minuten overstap tijd. Moet makkelijk kunnen!

alberdinamud
18-06-10, 15:45
Hallo, heeft er iemand ervaring met het vervoer van londen gatwick naar londen heatrow wat is de makelijkste/snelste manierO:)

Njit
18-06-10, 15:47
Misschien heb je iets aan deze pagina? http://www.britishairways.com/travel/airpflcnxlhrlgw/public/en_gb
Zou zelf nooit zo'n overstap doen - veels te veel risico op vertraging met mogelijk missen van vlucht.

alberdinamud
18-06-10, 16:00
onze vlucht is zojuist gewijzigd, maar ik heb wel een treinverbinding gevonden tussen deze 2 luchthavens die 1 uur en 15 min. duurt maar ik hoop op meer optie's door ervaringen we hebben 4 uur de tijd dus opzich moet dit te doen zijn dit zei ook de reisorganisatie maar tips erg welkom.

corrus
18-06-10, 16:06
Zal ik zeker niet doen...
Duurt inderdaad maar 1 uur en 15 minuten... OP PAPIER...

Maar in de praktijk ben je zomaar even 2 uur onderweg...
Ook zal je al je bagage moeten meeslepen...

Teleton
18-06-10, 16:37
we hebben 4 uur de tijd dus opzich moet dit te doen zijn dit zei ook de reisorganisatie maar tips erg welkom.

Tsja, de reisorganisatie.....[-o< Je hebt vast ook al wel gezien wat BA er van zegt:




London Heathrow and Gatwick airports are located approximately 30 miles apart and there is a bus service which you can use to travel between the two.

The minimum connecting time between Heathrow and Gatwick is 3 hours.
This includes a bus journey of between 1 and 1½ hours.
Maar dan komt het:


Go through security at Departures. You may have to queue at peak times, so please allow enough time to clear security and be ready to fly at least 35 minutes before your flight departs.
You must be at your boarding gate at least 20 minutes before your onward flight’s scheduled departure time or you may not be accepted for travel.


Ik word al moe als ik er aan denk om in Londen te stressen en te sjouwen....Welke maatschappij doet jullie dit aan, BA? En halen ze die grap misschien ook op de terugweg uit?Heb je al contact opgenomen om te overleggen en om alternatieven te bekijken? Ennne...wat kost dit allemaal? Je reist toch ook met twee kids?

knaapje
18-06-10, 19:19
Hallo, heeft er iemand ervaring met het vervoer van londen gatwick naar londen heatrow wat is de makelijkste/snelste manierO:)

Je vroeg naar de gemakkelijkste/snelste manier...... met z'n vieren en een hoop bagage............TAXI!!
Zal niet de goedkoopste manier zijn, maar daar vroeg je niet naar en openbaar vervoer in Engeland is ook verre van goedkoop.

Knaapje

[verwijderd]
18-06-10, 21:17
Gewoon NIET accepteren als dit niet je oorspronkelijke vluchten en overstappen zijn. Terug naar het reisbureau of degene waar je je ticket hebt geboekt en vragen om een alternatief. Zoals je in het stuk van Teleton al kan zien is zelfs 4 uur riskant en een hoop gedoe. En als het reisbureau dit te doen vind moeten zij toch ook regelen dat je van de ene luchthaven naar de andere komt en niet JIJ.

Als dit een omboeking zou zijn waar ik mee te maken kreeg dan had ik het nooit geaccepteerd.

rarossel
19-06-10, 00:53
De trein geeft meer zekerheid qua reistijd. Taxi is erg afhankelijk van de drukte in het verkeer wat net als hier een zeer lange spitstijd kent. Openbaar vervoer (trein) is niet echt goedkoop maar wel comfortabel met voldoende ruimte voor koffers.

i.westdijk
16-08-10, 21:44
Wel even goed oppassen, als je boekt rechtstreeks via British Airways. Ze geven diverse opties met tijden, maar soms ook van Amsterdam naar Heatrow [als je dit zo schrijft] en dan verder naar Florida vanaf Gatwick. Dus goed kijken wat je aanklikt. Ook even goed kijken naar gunstige aansluittijden. Wat ik wel fijn vond is dat je ook naar Tampa kon vliegen, wij willen toch de eerste periode aan die kust verblijven.

randje35
17-08-10, 20:44
Ja ik had het idd gezien, bij de heenreis 1.20 overstaptijd is dat genoeg?? terugreis 2 uur. Anders moeten we de heenvlucht van 7 uur naar Gatwick nemen en dan door naar Orlando om 11.20 , dan moeten we 4.30 uur wachten. Je hebt vakantie zou je zeggen , maar dan moeten we vroeg van huis.

corrus
17-08-10, 20:55
80 minuten op Gatwick zou meer dan genoeg moeten zijn...
Maar ja... je weet maar nooit, BA en Gatwick zijn berucht om vertragingen...

hrjhaan
17-08-10, 21:56
Ik vind het krap hoor (is t Gatwick of Heathrow?)... heeft iemand anders hier misschien ervaring mee?

Wij hadden 2 uur op Heathrow. En dat heb je eigenlijk wel nodig. Het is wel allemaal terminal 5, maar je moet eerst nog met een treintje. Je moet ook weer helemaal door de security check. Hier stonden hele lange rijen.

[verwijderd]
17-08-10, 22:09
Maar als de bali helemaal leeg is aan de achterzijde (wat corrus bedoelt, denk ik), dan heeft het niet zo veel nut om vroeg te zijn. Kun je alleen je koffers maar blijven bewaken :lol:

Dat heb ik in ieder geval nog geen enkele keer mee gemaakt, altijd waren de loketten al bevrouwd. Ik ben er altijd lekker op tijd, geen stress gevoelens als het verkeer niet zo mee wil werken rondom Schiphol of al eerder. En als je dan van die mega rijen hebt zoals wij aantroffen op 30 April dan heb je in ieder geval nog alle tijd.

corrus
17-08-10, 22:10
Ja... Heathrow... Da's een verschrikkelijk (en groot) vliegveld...

Gatwick is een heel ander verhaal... Vanaf de overigens oerlelijke centrale hal is het ongeveer 20 minuten lopen naar de US gates... Wordt daar trouwens wél goed aangegeven, met met de tijden hoelang je er over doetom naar die gate te komen...
Maar let wel op, op Gatwick kennen ze openingstijden voor de gates...
Ben je te laat, kun je het gewoon vergeten... dan vlieg je niet...

Maar het meest vervelende van vliegen "via de UK" dat je nog meer vreemde valuta bij je moet hebben...
Sommige "restaurantjes" accepteren wel euro's, maar tegen een belachelijk slechte koers...

belg
30-01-11, 15:40
Wij vertrekken op 27 juni van Brussel naar Londen en dan met Virgin Antlantic naar Orlando.
Alleen moeten we zelf de overstap maken van Heatrow naar Gatewick :sad:
Hebben 4.45u tussen de vluchten, is dit te doen? iemand ervaring of tips want we moeten zelf voor het vervoer zorgen.

Dit is misschien niet zo slim geweest, maar ja niets meer aan te doen.

Teleton
30-01-11, 16:14
, maar ja niets meer aan te doen. Zo is dat. Ik neem aan dat je op Gatwick ook drie uur voor je vlucht vertrekt moet inchecken. Blijft er 1 uur en drie kwartier over voor alle plichtplegingen op Heatrow en het transport. Heathrow is groot en druk......de busmaatschappij geeft de volgende tip:
To ensure you don't miss your flight we advise leaving a minimum of 1 hour between your coach arrival time and the check-in desk opening time. Dat wordt dus stressen.....

Er zijn verschillende opties, waaronder de shuttle bus (http://www.nationalexpress.com/home.aspx) maar OV zou ik zelf in zo'n krappe tijd niet riskeren. Zelf zou ik een taxi (http://gatwick.airports-shuttle.com/?welcome=1), kiezen

belg
30-01-11, 18:16
Volgens Virgin Antlantic hebben we maximum drie en een half uur nodig, we hebben iets meer maar toch heb je gelijk het zal stressen worden.
Al zeker online inchecken en hopen op niet te veel problemen.
En misschien best een taxi nemen.

Bedankt voor de reactie.

careca
02-02-11, 22:35
Ook wij vliegen met BA van Brussel naar Orlando via londen met overstap van Heathrow naar Gatwick. We hebben 3.50u tijd om de overstap af te handelen. Hier even contact opgenomen met BA. Blijkt dat 3 uur zeker voldoende moet zijn. We nemen de eerste vlucht van de dag in Brussel (7.25u). De bus tussen beide luchthavens doet er 50min over (van Terminal 5 tot Gatwick N). Het verkeer tussen beiden kan 's morgens druk zijn, doch vooral in de richting van Gatwick naar Heathrow.
Best koop je vooraf (online) je tickets voor de bus om lange wachttijd te vermijden. Je stapt op bij T5 en af bij N. Op voorhand inchecken is natuurlijk ook de boodschap. 'Ik kan niet in een glazen bol kijken maar het zou zeker moeten lukken' stelde de man van BA mij iets geruster.

belg
12-02-11, 10:00
Laten we hopen dat alles goed gaat.
bedankt voor jullie reacties

pusto
22-03-11, 17:42
Ze hebben er ons mooi mee te pakken.

Ik weet bijna zeker dat ik via Orbitz de 11:40 vanaf AMS naar LHR hebt geboekt, zodat we ruim de tijd hadden om de 4:25 naar LAS te halen. Waarschijnlijk tijdens het versturen van onze itinerary de AMS vlucht verzet naar 2:55 uur met aankomst op LHR 3:10 uur. Betekent voor ons een race tegen de klok om de 4:25 te halen.

Goed, gisteren met een echte B**** gesproken van American Airlines en die poeierde me af, net of ik niet bestond. Liet me meer dan een kwartier aan lijn wachten waarna ze met de verlossende oplossing kwam. Ik kon alles netjes terugzetten naar de 11:40 vlucht voor het luttele bedrag van $ 934,00. Ik heb haar gevraagd of haar batterij van haar rekenmachine niet kapot was en of ze me vanaf het begin uberhaupt wilde helpen. Ze zei: goodbye en hing op...... Ik heb het een dag moeten laten bezinken en heb vervolgens een complaint naar AA gestuurd. Weet niet of we hiermee verder komen. Voorlopig moeten wij aan het begin van onze honeymoon enorm haasten en de vraag is of we het zoiezo halen.. Iemand nog ideeen??

Grt

Ebelix
22-03-11, 17:52
Nogmaals bellen en het probleem nog een keer uitleggen. Wellicht is het te overwegen om naar Zavetem te rijden en daar aan de balie vragen of het aangepast kan worden.

Een andere mogelijkheid is dat de vluchttijden vanuit AA veranderen waardoor jij het recht kan krijgen om te zeggen dat deze tijden niet uitkomen en dat je graag een andere vlucht wil hebben die beter aansluiten op je reisplannen.

Succes.

pusto
22-03-11, 22:41
thnx Ebelix, ik ga is kijken wat ik nog meer kan doen....

angelique100
23-03-11, 08:31
Inderdaad probeer echt nog eens te bellen en hoop dat je iemand aan de lijn krijgt die wel met je wil/kan meedenken. Ik heb zelf zoiets aan de hand gehad wij hadden geboekt naar Costa Rica (tussenstop Miami) het waren tickets die niet gewijzigd mochten worden. Toen ik besloten had dat ik eigenlijk liever niet naar costa rica wilde (ivm denque mug)en ik wilde eigenlijk de reis omzetten naar/tot miami en Costa Rica skippen. Ik heb 3 medewerkers gesproken die mij vertelde dat de tickets niet mee bruikbaar waren. Kon wel de heenreis reizen tot miami maar het retour ticket zou komen te vervallen. Moest dan 6 nieuwe tickets betalen (enkel is net zo duur als retour zo een 4400 euro). De 4de persoon klonk als een iets wat oudere Engelse meneer en kon zich goed voorstellen dat het denque verhaal mij niet lekker zat zeker omdat wij ook met 4 kids reizen, na 10 min aan de telefoon gezeten te hebben kwam hij met een voorstel voor een paar honderd (dacht 300 )mocht ik de tickets omzetten naar miami ,hebben samen de tijden nog even doorgenomen wat het beste uitkwam. Ik heb toen met een Engels nummer gebeld niet met het belgische nummer daar kwam ik niet verder mee. misschien kan je dat eens proberen,..er is veel mogelijk alleen heb je de juiste persoon nodig.

Ebelix
23-03-11, 08:32
Wellicht kan je ook Orbitz bellen en vragen of het ticket gewijzigd kan worden.

[verwijderd]
23-03-11, 09:12
Dat wilde ik net ook aangeven, je moet dit niet via de airline proberen te regelen maar via Orbitz, daar heb je je tickets geboekt en daar moet je dus ook de aanpassing regelen.

Succes.

pusto
23-03-11, 09:59
ik heb idd eerst Orbitz gesproken, derhalve daar wel vriendelijk te woord gestaan. zij kon mij vertellen dat ik me moest vervoegen bij AA, omdat zij de eigenaren van de tickets waren en Orbitz niets voor ons kon doen. Net nog een mail van BA gekregen over de transfertijden:


Thank you for writing to us about your upcoming travel with us.

The London Heathrow airport has moved to a standard 120 minutes Minimum Connecting Time (MCT) for all transfers between Terminals and 60 minutes within the same Terminal.

This means, that the minimum connecting time between flights at London Heathrow Terminal 5 is 60 minutes.

I hope this information is useful and that you have a pleasant flight with us.

Regards
Savita
British Airways Executive Club

Ze verklaren dus wel dat je het haalt.... Wij hebben 15 minuten speling :-s

Ebelix
23-03-11, 14:12
Als je in dezelfde terminal blijft dan moet het haalbaar zijn. Vlieg je met AA of met BA van Heathrow naar Las Vegas? AA vliegt vanaf terminal 3 en BA vanaf terminal 5 en 3. Het is van belang om uit te vinden met je vliegt en dan weet je ook of de overstaptijd voldoende is. Op je ticket staat wel vermeld wie de vlucht uitvoert.

Succes.

edit: Ik heb verder gekeken op de website van Heathrow en zie daar dat AA niet vanuit vanaf Heathrow naar Las Vegas vliegt maar BA wel. De vlucht naar Las Vegas met BA vertrekt vanaf terminal 5 en als het goed is kom je vanuit Amsterdam ook aan in terminal 5.

pusto
23-03-11, 14:15
Ik vlieg met BA naar LHR en AA naar LAS. Beide toestellen komen en vertrekken vanuit Terminal 5. Mocht het toestel nog een paar extra rondjes maken boven Londen, dan hebben wij een probleem denk ik..

Op dit moment ben ik ook nog in onderhandeling met BA voor een standby plek voor een eerdere vlucht. ik houd jullie op de hoogte..

pusto
14-04-11, 16:33
We hebben na het gesprek met de onvriendelijke (understatement) dame van AA een klacht gestuurd over hoe wij zijn behandelt door hun customer service. Na 2 dagen een vrouw aan de lijn gekregen en heeft zich wel honderd keer verontschuldigd. Zij heeft mij te kennen gegeven dat de overstap op LHR heel goed te doen is, anders zouden zij deze connection niet aanbieden. We gaan maar uit van de expertise van AA en hebben er ons voorlopig maar bij neergelegd. Een eerdere vlucht is zoiezo voor ons geen optie meer.

belg
24-04-11, 13:57
27 juni vertrekken wij naar orlando met virgin antlantic maar moeten zelf voor transport zorgen tussen de luchthavens Heathrow en Gatwick. wij dachten dit te doen met national express.
We hebben 3u en 45minuten om dit te doen, daarom onze vraag of iemand hier ervaring mee heeft.
Of toevallig iemand die ook vertrekt op deze datum?

Minneke
25-04-11, 19:45
Wij hebben het zelfde voor. Vertrekken op 30 juni met British Airways naar Tampa via Londen. Landen op Heatrow en vertrekken naar Tampa vanuit Gatwick. Wij hebben 5 uur tussen de 2 vluchten. Wij dachten om de bus te nemen (ongeveer 50 min). Bushalte aan terminal 5, waar ook onze vlucht vanuit Brussel aankomt. Afstappen aan Terminal Noord te Gatwick.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat min 3 uren voorzien moet worden.
Normaal moet deze aansluiting geen probleem zijn. nders hadden ze dit ook niet zo verkocht.

belg
26-04-11, 11:36
Misschien dan maar best de bus nemen, heb gezien dat je de ticketten online kunt kopen zo sparen we dat toch wat tijd uit. bedankt voor de reactie en een goed verlof.

ruthytje
27-04-11, 11:27
belg vraagje, ik overweeg ook virgin atlantic maar hoe geraak je in heathrow? hoe geboekt?

ik dacht om zelf te rijden naar gatwick (vanaf ieper via shuttle tot gatwick al samen 3u rijden) maar twijfel of vliegen niet beter is vanuit brussel.

wij plannen orlando april 2012 :)

belg
27-04-11, 20:29
Geboekt bij http://www.govolo.nl/
met BA vanuit Brussel naar Heathrow en dan met Virgin Atlantic vanuit Gatewick naar Orlando.

mblokland
01-03-12, 13:09
Mogelijk nog een optie voor de creatieven onder ons en vereist wat uitzoek werk.

Stap 1: Retour Amsterdam/Rotterdam/Eindhoven/Enz. naar Londen Gatwick

Stap 2: Retour Londen naar Orlando Sanford te boeken voor 370 euro per persoon (310 pond) met Thomas Cook (http://www1.flythomascook.com/flytc/productSearch.vm?searchType=R&departureCode=LGW&departureDay=28&departureYearMonth=2012-04&departureDateMinus=7&departureDatePlus=7&noAdults=2&noChildren=0&destinationCode=SFB&returnDay=12&returnYearMonth=2012-05&noInfants=0&mode=&test=&refid=)

sonja
01-03-12, 13:22
Bedoel je dat je dan 2 aparte vluchten boekt? Mocht je dan je aansluiting missen in London dan is het helaas pindakaas en wordt het als no show aangemerkt en kun je een nieuw ticket kopen.

Ebelix
01-03-12, 14:18
Je moet daar dan inderdaad rekening meehouden. Beter is dan dag 1 aan te komen op Gatwick en op dag 2 te vertrekken. Je bent dan wel een extra dag aan het reizen. Overigens kan je vanaf Rotterdam niet naar Gatwick vliegen. Prijs is leuk maar vraag me af met de bijkomende kosten of het dan nog steeds een leuke prijs is.

corrus
01-03-12, 17:29
Stap 1: Retour Amsterdam/Rotterdam/Eindhoven/Enz. naar Londen Gatwick

Stap 2: Retour Londen naar Orlando Sanford te boeken voor 370 euro per persoon (310 pond) met Thomas Cook (http://www1.flythomascook.com/flytc/productSearch.vm?searchType=R&departureCode=LGW&departureDay=28&departureYearMonth=2012-04&departureDateMinus=7&departureDatePlus=7&noAdults=2&noChildren=0&destinationCode=SFB&returnDay=12&returnYearMonth=2012-05&noInfants=0&mode=&test=&refid=)

Dit geheel is een l e v e n s g e v a a r l i j k e oplossing...

Je bent zelf veantwoordelijk voor je overstap... je koffers worden niet door gelabeld...
Vliegtuig weg? jij pech!

Als "ervaringsdeskundige" moet ik dit ECHT afraden...

Deze truuk is trouwens ook niet te verzekeren

mblokland
01-03-12, 17:49
Je bent zelf veantwoordelijk voor je overstap... je koffers worden niet door gelabeld...
Vliegtuig weg? jij pech!

Is dit normaal ook al niet zo dat je zelf verantwoordelijk bent voor de overstap?? hetgeen natuurlijk ook geldt als je van schiphol vliegt, vliegtuig weg jij pech!


Deze truuk is trouwens ook niet te verzekeren

De overstap niet, de rest is prima te verzekeren.


Dit geheel is een l e v e n s g e v a a r l i j k e oplossing...

Oneens, dit is een creatieve oplossing en inderdaad gaat gepaard met risico's.....

corrus
01-03-12, 18:18
Joh!!!
Ik vind het allemachtig prachtig...
Geloof vooral niet wat mensen hier adviseren... Ze hebben er geen enkel belang bij...

trails
01-03-12, 18:24
Wij hebben iets dergelijks gedaan maar dan met de "overstap" in JFK.
Vliegen van Parijs met Air France, naar JFK op dag 1, vervolgens in een overnachtingshotel mét de bagage, en de dag erna met American Airlines naar Orlando. Terug enkeltje Delta en na 3 dagen Air France weer naar huis.

Al met al zijn de risico's op deze manier niet zo groot (als je een overnachting erbij doet zoals ook gesuggereerd wordt), behalve als je eerste vlucht door staking/aswolk/sneeuw niet zal gaan. Bij ons was het financiële risico minder omdat het om slechts een enkeltje ging. Maar op zich kan dit wel hoor.
Voeg ik er nog even aan toe dat wij de reis zo prettig vonden omdat ie minder lang was (wij hebben nog een extra binnenlandse vlucht, NTE-CDG, wat het extra vermoeiend maakt) en we toch niet echt tijd verloren.

Je kunt natuurlijk ook naar Gatwick rijden. Nóg minder risico.

mblokland
01-03-12, 18:33
@trails

Helemaal mee eens

@corrus

Advies is altijd welkom, heb wat vraagtekens bij je onderbouwing.

Laat een ieder voor zichzelf de afweging maken, dit forum is vooral bedoeld om de voor en tegens te lezen.

Ebelix
01-03-12, 20:07
Is dit normaal ook al niet zo dat je zelf verantwoordelijk bent voor de overstap?? hetgeen natuurlijk ook geldt als je van schiphol vliegt, vliegtuig weg jij pech!

Niet als de vervolgvlucht in hetzelfde ticket is geboekt en je hebt zelf geen schuld aan het missen van de overstap dan heeft de airline de plicht om je op een andere vlucht je naar je bestemming te brengen.

rolandino
01-03-12, 21:39
Mijn vriendin studeerd in Italië en moet dus eerst naar NL komen, om zo met ons mee te gaan naar Florida. Vorig jaar hadden we dit zo geboekt dat het naadloos aansloot. Vrijdag avond zou ze vanuit Italië komen, om zaterdag ochtend naar Orlando te vliegen (via Newark). Op de terugweg had ze een uur of 6 in NL, om door te vliegen naar Italië. We wisten dat het krap was, maar hadden één en ander nagevraagd bij KLM, waar ze bevestigden gewillig te zijn in geval van problemen (vlucht amsterdam - italië met KLM, andere vlucht Continental). Dit was wat naïef, maar bij gebrek aan ervaring en voldoende kennis toch zo geboekt.

Uiteraard begon het gedonder al redelijk snel, Continental ging klooien, en we konden de vluchten niet omzetten. Hierdoor zou ze haar terugvlucht missen. Ik heb KLM toen op hun beloften aangesproken, maar kreeg geen positieve response. Na nog een aantal telefoontjes, en mailtjes hebben we uiteindelijk met veel gezeur een nieuwe ticket mogen boeken voor haar, mits ze 2 dagen van tevoren in NL zou komen, en pas de dag na terugkomst uit Florida terug vliegen naar Italië. Gelukkig zijn we toen goed weggekomen.


Ook dit jaar houden we het ruim aan, donderdag komen, zaterdag naar Florida. We komen terug op zondag, en ze vliegt dus pas maandag avond naar Italië. Deze optie is nog steeds wat link, maar de enige oplossing om samen te vliegen. Een andere (gecombineerde ticket) optie is echt vele malen duurder, of al niet eens mogelijk.

Ik raad het in ieder geval niemand aan om kort op elkaar te boeken. Hou een marge van minimaal 1 dag aan. Maar om 50 tot 100 euro te besparen, zou ik er echt van af zien! Het kost alleen maar stress. Is dat je die besparing wel waard?

trails
02-03-12, 08:24
Ik denk ook niet dat die paar euri dé reden moet zijn om het zo te doen, in ons geval ging het om iets anders en was het risico beduidend lager.
Maar dat wil niet zeggen dat zo vliegen geen optie kán zijn.
Ik heb het overigens in meerdere blogs gelezen van Nederlanders die b.v. met Virgin of British Airways vliegen en dan naar Engeland rijden.

SjonnieM
31-05-13, 17:45
Hallo,

Heeft iemand ervaring met een overstap van Heathrow naar Gatwick met de taxi? En met welke dan?
Van de zomer gaan wij naar Tampa maar landen eerst op Heathrow om vervolgens vanaf Gatwick naar Tampa te vliegen. Nou is openbaar vervoer goedkoper maar aangezien iemand uit ons gezelschap slecht ter been is leek een taxi verstandiger... of niet?
Alvast bedankt.

Groetjes,
Sjonniem.

knaapje
31-05-13, 19:28
Soms is het leven dankzij Google toch eenvoudig.
Tik bij Google Gatwick en Heathrow in en zie:

https://www.airporttaxis-uk.co.uk/Heathrow/?gclid=CO7e1cnuwLcCFe7JtAod8UgA-g

http://www.all-airportcars.com/

SjonnieM
01-06-13, 03:17
Nou bedankt knaapje,

Belangrijkste onderdeel van de vraag was of iemand daar ervaring mee heeft gehad en die ervaring wilde delen. Ik dacht dat het Floridaforum daar ook voor bedoeld was. Ik ben op de hoogte hoe Google werkt.

Michael66
01-06-13, 06:49
Hoi Sjonnie,
Ik had je vraag al toegevoegd aan een bestaand onderwerp over vliegen via/van/naar London. Hier staan namelijk al wat ervaringen in met de overstap waar jij naar vraagt. Heb je daar al wat aan?

Maar er zijn vast nog meer ervaringen van andere forum-leden!

Wie??

A3
01-06-13, 08:08
Wij vertrokken vanaf Gatwick naar Tampa en kwamen van Orlando terug naar Heathrow(2011). We zijn per auto naar Gatwick gereden, heb daar de familie gedropt en ben toen naar Heathrow gegaan. Daar de auto aan de terminal gedropt (via een goedkope valet parking service) en toen met de taxi terug naar Gatwick. Was werkelijk easy peasy en was ook niet duur, ik meen 32 pond.Taxi was wel vooraf gereserveerd op een afgesproken plaats ( direct bij de terminal).

MVG
A3

SjonnieM
02-06-13, 21:35
Hoi Michael66,
Bedankt voor het verplaatsen.
Ik heb alles zo nauwkeurig mogelijk doorgenomen maar ben niet echt iets tegengekomen waar ik mijn situatie mee kan vergelijken.
Maar wie weet ..

Hoi A3,
Bedankt voor je reactie.
Weet je nog hoe lang je erover hebt gedaan om van Heathrow naar Gatwick te gaan (tijdens ochtend- of avondspits?). Ik ben een beetje bezorgd omdat er 4 uur tussen de landing op Heathrow en het vertrek van Gatwick zit. Ik meen dat je minimaal 2 uur van tevoren aanwezig moet zijn en en ik heb reistijden gehoord van tussen de 45 minuten 1,5 uur. Dan wordt het allemaal wel erg krap en mag er eigenlijk niets tegenzitten.

Groet,
Sjonniem

Dirk
08-04-14, 19:31
A.s maandag vliegen we via Gatwick naar Tampa met een overstaptijd van 55 min met BA.Nu is mijn vraag moet je in Londen weer door de douane en controle met je koffers zoiets als in de USA bij je aankomst op het eerste vliegveld of worden de koffers gelijk doorgebabbeld naar Tampa op Schiphol.Heb je op Schiphol je vertrek gesprekje of ook pas in Londen.
Gr Dirk

elstars
08-04-14, 20:29
Koffers worden doorgelabeld. Je hebt geen enkel gesprekje, dus niet op Schiphol en ook niet in Londen. Wij hebben dit met BA nog nooit meegemaakt, dit is alleen met Amerikaanse maatschappijen. Je moet in Londen alleen nog door een security check, maar alleen met je handbage, je ruimbagage wordt automatisch doorgelabeld. Alles staat in London goed aangegeven. 55 minuten overstap is wel krap; wij kiezen altijd voor een ruimere overstap, want wij durven dit niet aan. Fijne reis toegewenst!

b767-300er
08-04-14, 20:36
55 min op LGW moet voldoende zijn.

Vertrekgesprekjes zal je niet hebben. Dat is alleen op Amsterdam met Amerikaanse Airlines.

A.Hofman
08-04-14, 23:28
Het is wel een fikse wandeling naar de volgende gate (althans bij ons vorig jaar) , dus haast is geboden!

jufrox
25-04-14, 17:38
Ik vlieg heen met BA van Brussel naar Heathrow, en van Heathrow naar Miami met Virgin. Ik moet dan van terminal 5 naar 3. Maar ik heb 5,5 uur overstaptijd. Geen enkel probleem lijkt mij.
Maar terug heb ik precies hetzelfde, dan moet ik van terminal 3 naar 5. Dan heb ik precies 2 uur overstaptijd. Moet dit te redden zijn?

En omdat ik met 2 vliegmaatschappijen vlieg (wel als 1 boeking gedaan), worden de koffers dan ook door gelabeld?

Bieg
25-04-14, 21:02
Ja hoor dat red je makkelijk

charly
07-05-14, 19:16
Ik vlieg heen met BA van Brussel naar Heathrow, en van Heathrow naar Miami met Virgin. Ik moet dan van terminal 5 naar 3. Maar ik heb 5,5 uur overstaptijd. Geen enkel probleem lijkt mij.
Maar terug heb ik precies hetzelfde, dan moet ik van terminal 3 naar 5. Dan heb ik precies 2 uur overstaptijd. Moet dit te

Iemand ervaring met deze overstap op Heathrow? Volgens de site van Heathrow moet je rekenen op 90 min. Inclusief alle controles en het ophalen van je boardign pass. Wij gaan deze route nemen 6 juli en was ook heel benieuwd hoeveel tijd je moet uittrekken.

toornent
07-05-14, 19:31
Wij hebben het in 2011 gedaan. Wij moesten er 2 a 3 uur voor uittrekken, omdat het bij de balie van Virgin druk kan zijn, omdat er veel mensen tegelijk aankomen via verschillende vluchten. Ik weet niet of dit nu nog steeds het geval is. Veel succes met jullie reis.

charly
07-05-14, 23:11
Oke, dat wordt afwachten dan, hopelijk valt het mee. Ook wij hebben op de heenreis ruim vijf uur, dus tijd genoeg.

sunnyrojo
08-05-14, 08:36
wij komen ook aan op terminal 5 in Heathrow om 7.30 en moeten naar 3 en vertrekken daar om 9.45, wij denken aan 2 uur wel genoeg te hebben, deze keer met Finnair en daar hebben we geen ervaring mee dus dat is afwachten.
De 1e keer in lukte het ook. Het was wel gelijk doorgaan en pas na alle controles rustig uitblazen en wat gaan drinken, het is dan een geloof ik de druktste tijd van de dag , laatst nog een programma over gezien.

Lannie
08-05-14, 16:15
Iemand ervaring met het vliegen naar Londen City en vandaar op eigen gelegenheid naar Londen Gatwick? Totaal tijd tussen de 2 vluchten 3.34 min.

Ebelix
08-05-14, 17:00
Niet doen. Altijd van dezelfde luchthaven aankomen en vertrekken bij een overstap. De kans dat er iets mis gaat is zeer groot en je wordt niet op de volgende vlucht geboekt mag je te laat zijn. Als je het wil doen zorg er dan voor dat er een overnachting tussen zit.

chili
15-06-14, 18:55
Weet iemand of een overstap van 55 minuten op Londen Gatwick te doen is? De vluchten hebben een redelijke prijs, maar als het bijna onmogelijk is om de volgende vlucht te halen lijkt het me niet zo handig :)

Elliekeuh
17-06-14, 11:58
Wij hadden in het terugkeren een overstap op Londen Gatwick, we hadden normaal 1u30 de tijd, maar aangezien dat we een half uur vertraging hadden was dat ineens maar een uurtje meer, we moesten van terminal veranderen en dit heeft toch wat tijd in beslag genomen waardoor we ons het laatste stuk behoorlijk hebben moeten haasten.

Dirk
17-06-14, 21:34
Ook wij hadden een overstap van 55min voor de doorvlucht naar Tampa in April . We waren ongeveer 20 min te laat in London en konden toen al niet meer mee!!!!!! We werden overgeboekt naar Orlando en moesten zelf maar kijken hoe we in Tampa kwamen. Alamo had niet genoeg auto,s staan en toen maar een taxi genomen naar Alamo Tampa. Uren later begonnen met de vakantie in st Pete beach . Nu een strijd met BA over een vergoeding over de late aankomst. Taxikosten zijn gisteren gestort door BA.

Njit
17-06-14, 21:40
Raar dat Alamo Orlando niet genoeg auto's had. Denk dat ze je gewoon niet graag een auto meegaven als je oorspronkelijk op Tampa gehuurd had.

Dirk
18-06-14, 21:02
Njit
Het was de in de week voor Pasen,daarom was het heel druk bij Alamo.

marjolijne
19-06-14, 13:10
Even een vraagje?
Waarschijnlijk is hij al reeds gesteld maar kan het antwoord niet vinden.
Wij zitten er aan te denken om met BA op vrijdagavond naar Gatwick te vliegen en dan de volgende morgen naar Tampa.
Hierdoor hebben we een overnachting op Gatwick. Anders een overstap van 55 minuten, dat lijkt me geen optie.
Omdat het financieel erg aantrekkelijk is en we dan rechtstreeks naar Tampa vliegen lijkt deze optie ons wel wat.

Maar hoe zit het met de koffers halen we die op op Gatwick of worden deze door gelabeld?
Er zit namelijk een nacht tussen. Het is wel gewoon een combi vlucht, dus geen losse boekingen.
Dat gesjouw met koffers lijkt me niks dan.

jastsali
19-06-14, 16:53
Overnachting bij Gatwick hebben wij al vaker gedaan (bij de Premier Inn, North Terminal, uitstekende optie) Als je bij vertrek op Schiphol aangeeft dat je de koffers doorgelabeld wil hebben, is dat geen probleem en je ziet ze pas de volgende dag terug in Florida. Let wel op met wat je in de handbagage hebt. (make-up, douchespullen e.d.) In Londen zijn ze erg strict en houden ze zich bij de security precies aan de maximale afmetingen. Alles apart in een doorzichtig zakje en uit de handbagage door de scan. OP Schiphol zijn ze daar wat soepeler in.

marjolijne
19-06-14, 17:05
top, bedankt voor de tip, bij mij gaat het idd nooit in het zakje.
Premier inn had ik ook al gezien, heeft een goede prijs

FloridaBE
21-06-14, 13:03
Een vraagje over de boardingpass.

Moet je in Londen (Gatwick) altijd een boardingpass halen voor de vervolgvlucht? Of is dat alleen bij 2 verschillende vluchten? Of bij bepaalde maatschappijen? Ik dacht dat als je een vlucht boekt, je altijd voor beide vluchten een boardingpass kan uitprinten.

b767-300er
21-06-14, 16:22
Als het 1 boeking is en de vlucht wordt door 1 alliantie gevlogen kan je in 99% van de gevallen op de eerste luchthaven alle boardingpasses al krijgen

Ellen1308
21-01-17, 10:24
Wij vliegen van Schiphol naar Miami, via Londen, met British Airways/Iberia. Weet iemand hoe het zit met de ruimbagage? Mogen we gratis koffers meenemen? Of moeten we wel betalen voor de koffers op de vlucht Amsterdam-Londen?

ik heb de boekingsbevestiging helemaal doorgelezen en het lijkt net of we moeten betalen voor de koffers op de vlucht naar Londen!

Maar de koffers worden op Schiphol toch gelijk doorgelabeld naar Miami?

b767-300er
21-01-17, 11:18
Hai

Als je de tickets in 1 koop hebt gedaan, hoef je niet te betalen voor de koffers en worden deze op amsterdam direct doorgelabeld naar Miami (mits de luchthaven van vertrek in Londen gelijk is aan de luchthaven van aankomst)

Ellen1308
24-01-17, 13:41
@b767-300er: nog bedankt voor je reactie!
We hebben de e-tickets inmiddels binnen en we kunnen gewoon kosteloos 4 koffers meenemen! De boekingsbevestiging had mij even in verwarring gebracht!!

b767-300er
24-01-17, 16:10
Geen probleem. Graag gedaan.

moniquekruiningen
19-01-18, 20:04
Aankomst LHR 8:00 vertrek LGW 11:35 is dat te doen? Of niet aan beginnen?

elstars
19-01-18, 21:12
Niet aan beginnen! Zelfs binnen 1 luchthaven in London heb je al flink wat tijd nodig, laat staan dat je ook nog met bus of trein naar een ander vliegveld moet. Sterk af te raden dus.

Mushu
19-01-18, 21:41
Ik heb ongeveer 45 minuten gedaan over de rit LGW - LHR en dat was dacht ik op een zaterdag. Maar de totale tijd van landen, uitstappen, koffer halen, bus zoeken en dan op het andere vliegveld weer koffer inleveren en door alle controles is natuurlijk veel langer en een behoorlijk gedoe. Ik zou er nooit vrijwillig voor kiezen. Genoeg betere opties.

b767-300er
19-01-18, 22:18
Niet aan beginnen.
Eer je met je koffer buiten staat na de landing ben je zo 45min verder. Dan nog zeker een uurtje vervoer en dan opnieuw je bagage inchecken en door de veiligheidscontroles.

Renger-Linda
22-01-18, 21:02
zoals inderdaad hierboven al benoemd is ook onze mening niet doen!
LHR vind ik echt een mooi en overzichtelijk vliegveld zelf maar als je daar al van terminal moet wisselen is dat al best tijd rovend laat staan nog even naar een ander airport. Ben wel benieuwd hoe je dit vorm gaat geven, bij ons begint het kriebelen ook al weer aardig.

PENPE
22-01-18, 21:14
Inderdaad niet aan beginnen, stel voor dat je al met vertraging van AMS vertrekt, dan zit je echt niet meer op je gemak...

moniquekruiningen
23-01-18, 01:56
Wat is het toch fijn dat zowel jullie allemaal als dit forum er zijn. Mijn raadgevers in stressvolle momenten. Thanks all!!

mickmak
23-01-18, 14:13
Wij hebben het vorig jaar gedaan. Is op zich prima te doen. We waren er binnen 2 uur.
Er rijden speciale bussen en het gaat best vlot. Ja haalt je koffer op en loopt zo naar de bus. Die komen erg vaak en ook al reserveer je voor een bepaalde tijd, als je eerder komt mag je ook mee.
Wij hebben het toen wel gedaan omdat het hele goedkope tickets waren maar als het even kan zou ik het niet doen. Je hebt toch stress hiervan.

Jackie

PENPE
23-01-18, 21:04
Wat is het toch fijn dat zowel jullie allemaal als dit forum er zijn. Mijn raadgevers in stressvolle momenten. Thanks all!! Graag gedaan ;-)

masterkabal
23-01-18, 21:36
Nu ben ik ook bezorgd. Wij vliegen 16 april via londen naar Orlando.
Ik had dus niet gezien dat we van Heathrow naar Gatwick moeten overstappen.
Wij hebben een overstaptijd van 3 uur en 10 minuten. Is dit haalbaar met de National Express bus?
Of moet ik me nu al zorgen maken?

b767-300er
24-01-18, 01:16
Haalbaar wel.
Maar ideaal is het niet. Ik zou de route nooit zo kiezen.

masterkabal
24-01-18, 05:49
Haalbaar wel.
Maar ideaal is het niet. Ik zou de route nooit zo kiezen.

Was ook niet mijn bedoeling. Helaas niet goed opgelet :)

b767-300er
24-01-18, 08:20
Oeps.......

Mattie
24-01-18, 10:53
Hier ook nog maar even gechecked want ik wist dat ik iets van Heathrow én Gatwick had zien staan maar gelukkig, heen is via Heathrow (terminal 3 -> 5) en terug via Gatwick dus geen lastige overstal :)