PDA

Bekijk Volledige Versie : Vertraging en omboeken



moonlight91
26-08-22, 14:15
Op 24 aug stond onze terugvlucht vanuit WPB via New York naar Brussel gepland (Delta)
door een technische storing zou de vlucht naar NYC 6 uur later vertrekken en aankomen op
het moment dat Brussel vertrekt
We zijn ongeboekt naar 25 aug
MCO-Detroit-Ams-Bru
we kregen 2 maaltijd bonnen van 15$ that’s it!
Bagage werd vliegtuig uit gehaald
en daar stonden we
Dus een Rental car opgehaald
Hotel geboekt in Orlando dit allemaal op eigen kosten
Op naar Orlando
volgende ochtend om 6am richting MCO
Auto afgetankt
en richting de gate op naar Detroit
daar 5,5 uur zitten niksen
vervolgens naar Amsterdam
in Amsterdam rennen, rennen om de vlucht
naar Brussel te halen want Schiphol heeft zijn
zaken op orde natuurlijk
eindelijk met 24u vertraging arriveren we in Brussel
En wat denk je … onze koffers staan nog in Amsterdam
10€ extra parkeer kosten afgerekend
En dan eindelijk richting huis
Koffers zijn inmiddels ook in Brussel en worden
morgen thuis bezorgd

we zijn dus aardig wat dollars lichter
kan ik hier nog iets via een of andere weg van terug krijgen?

hannie
26-08-22, 16:15
Zou bij Delta proberen en bij je reisverzekering.
Wij hebben ook een keer vertraging gehad dat we een dag later vertrokken uit Orlando. Hebben toen autohuur en hotel via reisverzekering vergoed gekregen.

Roy Reuter
26-08-22, 19:24
Wij hadden vorig een soortgelijke situatie met uiteindelijk 35 uur vertraging. Alle extra gemaakte kosten zouden vergoed worden, aldus KLM. Pas twee weken geleden hebben we per persoon een voucher gekregen voor de vertraging, maar de bijna 400 euro extra gemaakte kosten niet. Ben ik nog steeds mee bezig, maar ze sturen je van het kastje naar de muur of negeren je gewoon dagenlang.

Mave
27-08-22, 19:46
Wij vlogen dit jaar op 18 augustus terug van MCO naar Dallas en van Dallas naar Amsterdam. Door vertraging misten we onze vlucht in Dallas en moesten we van Dallas naar Heathrow en van Heathrow naar Amsterdam. In Amsterdam aangekomen misten we twee koffers. Ongeveer 13 uur later thuis. Wij krijgen volgens American Airlines ook niks terug omdat ze het op het weer gooien. De hele dag waren er al vertragingen naar Dallas dus lijkt me een ander probleem maar oké.

Afgelopen woensdag heb ik 1 koffer teruggekregen, zonder enig bericht vooraf. Koffer miste het slotje. En op het aflever formulier stonden twee koffers. Probeer al de hele week te bellen en mailen maar vooralsnog helemaal niks….
Ik zou nu inmiddels al blij zijn als ik gewoon mijn koffer krijg.

moonlight91
28-08-22, 09:50
Onze koffers zijn gisteren aan huis bezorgd
we wisten dat ze onderweg waren via track/ trace die we de avond daarvoor hadden ontvangen
via de airtags konden we ze zelf al traceren

ik ga morgen naar mijn verzekering bellen om te vragen of hun
de hotel en rental car vergoeden
anders neem ik contact met Delta op

@Hannie , Mag ik vragen waar jullie verzekerd zijn

hannie
28-08-22, 10:22
Volgens mij waren we toen verzekerd bij Univé. Momenteel via ANWB, die had betere voorwaarden tijdens corona.

moonlight91
29-08-22, 17:38
Wij zijn ook overgestapt naar Anwb ivm corona

Ruud2004
06-09-22, 12:00
Wij hadden vorig een soortgelijke situatie met uiteindelijk 35 uur vertraging. Alle extra gemaakte kosten zouden vergoed worden, aldus KLM. Pas twee weken geleden hebben we per persoon een voucher gekregen voor de vertraging, maar de bijna 400 euro extra gemaakte kosten niet. Ben ik nog steeds mee bezig, maar ze sturen je van het kastje naar de muur of negeren je gewoon dagenlang.

Vraagje, het lijkt er op dat jullie met KLM vlogen. Hebben jullie ook een EU261/2004 compensatie geclaimd?

Roy Reuter
09-09-22, 13:36
@Ruud2004, ja in de vorm van vouchers ontvangen t.w.v. €800 per persoon.

utah
10-09-22, 05:49
Vouchers zijn zowat de slechtste vergoeding die je kan krijgen. Zo kreeg ik bij Alamo een gratis huur voor een full-size suv kado nadat de onze 2 keer in panne stond en er uiteindelijk de brui aan gaf op de snelweg I95. Maar de voucher moest binnen het jaar opgebruikt worden.

Ruud2004
11-09-22, 12:16
@Ruud2004, ja in de vorm van vouchers ontvangen t.w.v. €800 per persoon.

Ah oke, Utah geeft het ook al aan, die zou ik zsm verzilveren.

Roy Reuter
12-09-22, 11:01
Ah oke, Utah geeft het ook al aan, die zou ik zsm verzilveren.

Dat hebben we al gedaan, voor eind november. Gaat ons meer nog om extra onkosten die we gemaakt hebben en niet vergoed krijgen.

Ruud2004
14-09-22, 14:38
Ah oke, wellicht is je rechtsbijstandverzekering dan een optie. Collega van mij kreeg, net voor een dreigende rechtsgang, toch nog alles van Lufthansa vergoed. Betrof reis naar Zuid Amerika, bedrag liep in de duizenden euro's.

Succes!