PDA

Bekijk Volledige Versie : Global Entry

elstars
31-07-22, 16:52
We zagen dat het weer mogelijk is om Global Entry aan te vragen. We twijfelen nog of we dit gaan doen. Heeft iemand van het Florida Forum dit ook aangevraagd en zijn jullie hier tevreden over?
Website: https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry

hannie
31-07-22, 20:14
Wij hebben het aangevraagd. Vandaag, na ongeveer 3 weken, de status conditionally approved gekregen. Nu moeten we de eerst volgende keer als we Amerika binnen komen nog een interview doen. Dus daarna kunnen we pas gebruik van Global Entry maken.
He lijkt mij toch wel heel handig om die rij over te slaan en op de terugweg heb je TSA Pré, ook fijn!

Terpies
31-07-22, 20:22
Ja ik heb het al een aantal jaar en ik zou het altijd doen, ook al ga je maar 1x per jaar naar de US: je hoeft nooit meer in de rij voor de normale kiosken of de immigration officer. Je wordt aangemerkt als “trusted traveler”, dus je gaat naar de speciale kiosken, je kijkt in de camera en er rolt een slip uit die je daarna alleen nog maar aan een aparte immigration officer hoeft te laten zien (en daarna aan customs).
Ook bij de terugreis kun je via de speciale TSA Pre rijen langs immigration.
Het is naar mijn mening het geld meer dan waard.

elstars
31-07-22, 21:51
@Hannie en Terpies: Bedankt voor jullie reacties. We gaan er ook mee aan de slag.

elstars
31-07-22, 23:47
Heel vreemd. We hebben voor ons allebei een aanvraag gedaan en voor een van ons kregen we een cancellation. De ander ging goed. Er stond bij dat de ‘required time frame’ was overschreden. We deden toen een nieuwe aanvraag, heel snel, en nadat we deze hadden verzonden kregen we deze melding nogmaals. Twee keer 100 dollar betaald voor een aanvraag die steeds wordt gecancelled, hopelijk krijgen we dat wel terug. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Bij de FAQ stond deze situatie niet vermeld.

elstars
01-08-22, 10:26
En zojuist zagen we ook dat de aanmelding van de tweede persoon gecanceld is vanwege de ‘limited time’. De aanvraag stond gisteravond op ‘in progress’ met alle vinkjes groen en nu is hij verdwenen uit het account. Ook voor deze natuurlijk 100 dollar betaald. We hebben een bericht gestuurd naar de organisatie en gevraagd waarom we gecanceld zijn. Ik ben benieuwd of we er iets van zullen horen.
Dit is wel erg balen.

hannie
01-08-22, 10:41
Jeetje wat vervelend. Ik heb ook geen idee hoe het komt. Kwam er vandaag wel achter dat als "enrollment on arrival" niet lukt, bv wegens korte overstap het lastig is om ergens anders een afspraak voor het interview te krijgen. Ik heb gekeken voor eind Okt en 1e week Nov en in heel FL alleen afspraak mogelijk in Miami.

elstars
01-08-22, 11:04
We krijgen nu het vermoeden dat het is misgelopen omdat we op Mijn Overheid.nl de marechaussee nog niet hadden geactiveerd voor berichten in de Berichtenbox. Misschien is meteen al wel hun bericht gekomen voor de backgroundchcek en hebben we die niet gezien omdat we die dus nog niet geactiveerd hadden.

Terpies
01-08-22, 20:13
Wij zijn gewoon het kantoor binnen gelopen op de Airport in (toentertijd) Miami (onze eindbestemming) en konden gelijk geholpen worden. Ik zou dit ter plekke proberen en anders een afspraak proberen te maken als je terug vliegt…

@elstars: wat vervelend. Ik zou toch een mail wagen om te vragen of je alsnog opnieuw een aanvraag kunt doen. Anders om stornering vragen bij je cc maatschappij of bank.

corrus
01-08-22, 20:44
Helaas is dit nu niet meer...

elstars
02-08-22, 09:16
Wij zijn gewoon het kantoor binnen gelopen op de Airport in (toentertijd) Miami (onze eindbestemming) en konden gelijk geholpen worden. Ik zou dit ter plekke proberen en anders een afspraak proberen te maken als je terug vliegt…

@elstars: wat vervelend. Ik zou toch een mail wagen om te vragen of je alsnog opnieuw een aanvraag kunt doen. Anders om stornering vragen bij je cc maatschappij of bank.

We zijn ermee bezig.

Ta2 Gerrit
05-08-22, 11:39
Iemand enig idee hoe lang een "on arrival" interview zal gaan duren ?
We hebben in November 2 uur op Newark, en hopen dat dat genoeg zal zijn. BVD

Terpies
05-08-22, 13:09
Bij ons duurde het niet langer dan het gemiddelde gesprek bij de immigrations officer (mits je gelijk aan de beurt bent) : foto maken, vingerafdrukken nemen, paspoort laten zien. De wachttijd tot we aan de beurt waren duurde langer dan het "interview". Succes!

hannie
05-08-22, 20:46
Wij hebben in Okt ook zo'n 2 uur op Newark. Het hangt er maar net van af hoe druk het is bij immigration(want daar moet je eerst gewoon in de rij)en of er nog anderen voor je zijn bij het interview. Ik heb al wel gezien dat als je een afspraak voor het interview buiten het vliegveld wilt maken de wachttijd op alle locaties in FL 1 jaar! is behalve in Miami.

Bullyleo
07-08-22, 15:42
Als ik op de pagina van de Marechaussee kijk dan zie ik daar dat zij in samenwerking met de TSA meewerken aan Global Entry en jaarlijks de background-check doen voor de Amerikanen. Vervangt dit dan niet het interview waarover wordt gesproken in de VS? Want ik zie dit ook als een soort van screening voordat ze de deelname goedkeuren. Ik lees namelijk op de pagina van de Customs and Border Protection niets (meer) over een interview voor Nederlandse reizigers als de screening via de KMAR gaat:

How to Apply for Global EntryDutch nationals can apply for Global Entry through CBP's Trusted Traveler Programs (TTP) website (https://ttp.cbp.dhs.gov/). Dutch nationals wishing to apply for Global Entry membership must hold a Dutch passport. Please enter information exactly as it is stated on your passport and review your application thoroughly before you submit it. Spelling mistakes or incorrectly entered information will result in your application being cancelled without a refund.
Application Process:

Make sure you:

have activated your ‘Berichtenbox (https://mijn.overheid.nl/wat-is-de-berichtenbox/)’ your digital mailbox on MijnOverheid;
have authorized Koninklijke Marechaussee (KMAR) to send messages to your account.

Apply online: you will complete a TTP online application (https://ttp.cbp.dhs.gov/) and pay the $100 non-refundable application processing fee.
Check your ‘Berichtenbox (https://mijn.overheid.nl/wat-is-de-berichtenbox/)’ regularly after finalizing your Global Entry application.

You will receive a message from the Koninklijke Marechaussee (KMAR), the Dutch border police, asking you to confirm your Global Entry application and approve the background check.

KMAR will then perform the background check. CBP will include the result of the Dutch background check in their evaluation of the application. You will receive a message from CBP with the result of your application.

hannie
07-08-22, 15:51
Als je op de TTP site hebt gezien dat je conditionally approved bent, staat daar dat je nog een interview moet doen.

Bullyleo
07-08-22, 15:52
Weet iemand trouwens hoe lang de aanvraagprocedure duurt? ik lees ergens dat het wel tot 6 maanden kan duren. Ik wil het eigenlijk nog wel gaan aanvragen voordat we in oktober vertrekken.:confused:

hannie
07-08-22, 16:53
Ehh, dit schreef ik op de vorige pagina....

Wij hebben het aangevraagd. Vandaag, na ongeveer 3 weken, de status conditionally approved gekregen. Nu moeten we de eerst volgende keer als we Amerika binnen komen nog een interview doen. Dus daarna kunnen we pas gebruik van Global Entry maken.
He lijkt mij toch wel heel handig om die rij over te slaan en op de terugweg heb je TSA Pré, ook fijn!

Ta2 Gerrit
07-08-22, 17:02
Bij ons duurde het niet langer dan het gemiddelde gesprek bij de immigrations officer (mits je gelijk aan de beurt bent) : foto maken, vingerafdrukken nemen, paspoort laten zien. De wachttijd tot we aan de beurt waren duurde langer dan het "interview". Succes!

Even voor mijn duidelijkheid; eerst de normale procedure bij Immigrations en dan nog een keer min of meer hetzelfde voor Global Entry, als interview bij een andere officer ? BVD

hannie
07-08-22, 20:16
Ja, dat is idd de bedoeling op die manier.

Fleurida
07-08-22, 22:49
Volgens mij gaat het in één moeite door:
Enrollment on Arrival

Printer-friendly version (https://www.cbp.gov/node/353290/printable/print)

Enrollment on Arrival (EoA) is CBP program that allows Global Entry applicants who are conditionally approved to complete their interviews upon arrival into the United States. The EoA program eliminates the need for a Global Entry applicant to schedule an interview at an enrollment center to complete the application process.
When landing in an international terminal follow the signage directing you to CBP officers who can complete your Global Entry interview during your admissibility inspection.

hannie
24-08-22, 08:44
De kalender om afspraken te maken voor een interview in Orlando staat online voor Okt.

https://ttp.cbp.dhs.gov/schedulerui/schedule-interview/location?lang=en&vo=true&returnUrl=ttp-external&service=UP

elstars
21-09-22, 14:00
Toch weer hoop op een goede afloop...
We hadden de situatie van het vergeten vinkje uitgelegd.
We kregen bericht dat ze onze aanvragen opnieuw in beoordeling nemen.
Bij een van ons staat de wijziging al..
Duurt wel allemaal erg lang maar misschien wordt geduld beloond....! Even duimen dus!

hannie
21-09-22, 16:46
Hoop dat voor de ander de status change ook spoedig volgt.
Bij mijn aanvraag was het in 3 weken gepiept, helaas heeft mijn man na 2 1/2 mnd nog steeds geen status change naar conditionally approved gehad.

hannie
31-10-22, 18:35
De status change voor mijn man kwam 3 dagen voor vertrek naar FL binnen. Het heeft 3 1/2 maand geduurd.
We hebben in Newark enrollment on arrival kunnen doen. Je gaat eerst door immigrations en dan naar zo'n zelfde hokje maar een stuk verderop. Het interview duurde bij ons 10-15 min en er werd best veel gevraagd. Dit hangt echt af van persoon en misschien ook luchthaven. Heb van anderen gehoord dat er bij hun niks gevraagd werd en dat alleen foto en vingerafdrukken werden genomen. Toen we op onze bestemming kwamen was de mail met "approved" al binnen.

elstars
31-10-22, 21:03
Fijn Hannie dat het nu allemaal is geregeld. Wij wachten nog maar weer een tijdje, hopelijk krijgen wij ook snel bericht.

Pipo Chris
02-11-22, 19:38
Wij hebben het ook aangevraagd en zijn afgelopen september 2022 naar Amerika gegaan. Op het vliegveld van Chicago het interview gedaan zonder afspraak. Dit duurde ongeveer 15 minuten. De gozer voor ons was een half uur in gesprek. Het gesprek was erg gezellig zelfs.
De beambte stond er raar van te kijken en gaf aan dat het niet kon. Hij was nl nog niet op de hoogte dat het voor Nederlanders weer open was gesteld. Maar na 15 minuten hadden we een Global Entry nummer te pakken. Amerikanen krijgen een pasje hiervoor. Buitenlanders helaas niet. Hij heeft ons nummer in onze paspoorten gezet. Dit nummer moeten we laten zien zodra we er gebruik van maken. Aankomende december weer terug. Eens zien of het werkt.

corrus
03-11-22, 10:21
Mijn vrouw en ik hebben al jaren Global Entry, maar hebben helemaal niets daar van in ons paspoort.

hannie
03-11-22, 11:54
Bij ons ook niets in de paspoorten. Volgens mij wordt ook pas na je interview bekend of je "approved " bent of niet. Dan krijg je een mail en moet je weer inloggen op je TTP account. Daar zie je je GE nr en dat kun je toevoegen in je boeking bij de airline onder "known traveler number"

Bullyleo
04-03-23, 18:22
Voor de mensen die nog een aanvraag hebben lopen voor Global Entry, van 13 t/m 17 maart kan je nu ook een interview plannen in het Sheraton hotel op Schiphol! Er is nog plek op 15 en 16 maart. Mocht je al een afspraak in de USA hebben ingepland dan kan je die makkelijk wijzigen als je inlogt op de TTP site. Scrol dan naar beneden als je het menu krijgt met de locaties en selecteer dan "other countries". Dan komt de mogelijkheid om een afspraak te plannen in het Sheraton Schiphol.

elstars
03-02-24, 10:33
EINDELIJK !!!

Na bijna anderhalf jaar dan toch eindelijk beide de status "conditionally approved" bereikt!
Dit heeft wel heel lang geduurd maar na veel over en weer gemail met het CBP en KMAR dan toch de status gekregen.
De aanvraag met het verzoek voor het onderzoek door de KMAR is waarschijnlijk ergens bij het CBP blijven steken.
Pas toen de KMAR het CBP vroeg het verzoek nogmaals te sturen ging het allemaal heel snel.

Maar ja hoe of wat de oorzaak was... geen idee. Wel is het nu zo dat er heel veel aanvragen binnekomen en de wachttijd wel tot een jaar kan oplopen.
(Dat staat ook op de site.)

Nu nog een interview op de luchthaven en dan maar hopen dat ze ons accepteren :rolleyes:

hannie
05-02-24, 08:56
Fijn dat het dan toch nog gelukt is.

Krullenbol
05-02-24, 12:17
Het lukte ons niet het intervieuw te combineren op de luchthaven omdat er geen
plek was op onze momenten.
Toen heel vriendelijk gevraagd in de normale rij aan de beamte of hij
het wilde regelen en dat is gedaan. Kun je ook proberen mochten er geen plekken zijn.

elstars
05-02-24, 19:12
Wij kunnen straks bij onze volgende USA reis ook geen afspraak maken voor het interview, omdat we op het vliegveld van Washinghton DC aankomen op zaterdag. In het weekend zijn er geen interviewmogelijkheden in het enrollment center. We hopen dat we dan ook enrollment on arrival kunnen doen.

Fleurida
05-02-24, 21:08
Wij hebben ook enrollment on arrival gedaan en dat was heel makkelijk. Wij waren op Newark en daar stond het aangegeven. Misschien heb je iets aan deze link:
https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/enrollment-arrival

elstars
06-02-24, 20:09
Bedankt Fleurida, we gaan ervan uit dat het goed zal gaan, maar het blijft spannend.

elstars
12-05-24, 02:33
Na bijna 2 jaar geduld te hebben gehad, hebben we deze week onze aanvraag voor Global Entry kunnen afronden. We hebben op het vliegveld van Washington Dulles de enrollment on arrival kunnen doen en hebben de goedkeuring gekregen. Het interview was niet veel anders dan wat je normaal bij aankomst moet doen: enkele vragen, vingerafdrukken en oogfoto. De dienstdoende medewerker legde nog iets uit over Global Entry en daarna waren we klaar. Blij mee. Het heeft bij ons heel eeg lang geduurd, maar de aanhouder wint!

Krullenbol
12-05-24, 06:50
Dat is mooi en plezierig om er gebruik van te kunnen maken.

hannie
12-05-24, 08:36
Jeetje dat heeft wel heel lang geduurd.

Terpies
12-05-24, 11:23
Ik heb net de verlenging afgerond van Global Entry na de eerste 5 jaar. Als je dan enrollment doet, betaal je de fee, krijg je via mijnoverheid.nl een vraag of de Marechaussee je gegevens mag delen en daarna afwachten… bij mijn partner duurde het 2 dagen, bij mij een maand. Als je de aanvraag tot verlenging hebt gedaan blijf je GE status houden, ook al is je geldige datum verlopen. Je hoeft bij verlenging waarschijnlijk geen verder onderzoek/gesprek te hebben en hij wordt weer verlengd tot je verjaardag. In het 5e of 6e jaar.
Ook een nieuw paspoortnummer toevoegen aan je GE profiel is alleen een administratieve handeling.