Inloggen

Bekijk Volledige Versie : Formulieren voor vertrek invullen. Welke allemaal?

Daffelina
27-04-22, 17:25
Als het allemaal goed blijft gaan, vliegen wij op 21-5 met Delta naar Orlando. Nou zit ik echter met een aantal formulier vragen.
1) we moeten een Attestation form invullen. Kan deze geprint worden, dan ingevuld en dan worden getoond op Schiphol? Of moet dit Iets digitaals worden? Bij Delta staat voor LA wel erbij dat het online moet, maar voor Detroit (aankomst vliegveld in de US) niet. Wie kan mij hiermee verder helpen?
2) verder moeten we kunnen aantonen dat we volledig gevaccineerd zijn met een formulier NAAR AMERIKAANSE maatstaven. Kan ik dan gewoon mijn papieren internationale QR code laten zien, of zijn er andere papieren in omloop? Wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder helpen?
3.onze oude vriend ESTA is ons bekend, dus daar ga ik volgende week mee aan de slag.
4) een negatieve test uitslag van een COVID test die korter dan 24 uur voor vertrek gedaan is. Okay, dat is ook te regelen.

maar vooral over de onderdelen 1 en 2 zit ik met smart op informatie te wachten. Wie help mij hier verder mee?

hannie
27-04-22, 22:45
Wij zijn vorige week met Delta naar Orlando gevlogen. Het attestation form hadden we uitgeprint en moesten we bij de gate inleveren. Ze deelden ze trouwens ook op Schiphol uit.
En hier kun je een papieren vaccinatiebewijs printen: https://coronacheck.nl/nl/print/

mpaauwe
28-04-22, 04:23
En als aanvulling; het testen mag de hele dag voorafgaand aan de dag van je reis. Dus als jij op 21 mei vliegt mag je de 20e vanaf 00.01 uur testen.

Cindy1969
28-04-22, 17:44
En dat hoeft geen PCR test te zijn, antigeen test volstaat. Ga de mijne bestellen op https://www.toegangsbewijs.nu/
Vlieg op 12 mei

jarjarbinks
29-04-22, 03:07
Het attestation form hadden we uitgeprint en moesten we bij de gate inleveren. Ze deelden ze trouwens ook op Schiphol uit.

Vreemd, onze vlucht via Duitsland naar USA 2 weken terug moest je dit formulier wel hebben maar hoefde je niet te uploaden en ook op vliegveld (Dusseldorf en Frankfurt) niet te laten zien.

Als je ze al moet inleveren zorg voor een kopie dat je die bij je houdt. Tijdens de vlucht naar USA werd ons gezegd dat ze op het vliegveld steekproeven kunnen doen of je alle formulieren hebt die nodig zijn. We hebben niets van de steekproef gezien maar een kopie van alle formulieren bij je hebben kan geen kwaad.

KevinB
29-04-22, 17:10
Ik had voor onze vlucht naar Miami met overstap in Parijs de formulieren netjes ingevuld.
In Parijs kon ik de formulieren aan de gate opnieuw invullen omdat er blijkbaar een nieuwe versie was, na het invullen werden ze meteen ingenomen. Verder heeft er niemand meer naar gevraagd.

De test van toegangsbewijs.nu werkt perfect, supersnel het certificaat in de mail. Het testproces slaat overigens nergens op. In theorie kun met bijv. 4 personen gewoon 1 testuitslag delen.

Daffelina
02-05-22, 13:20
Ik heb toch nog wel een vraag over het testen. Mag ik me laten testen bij iedere aanbieder van deze vakantie testen, of moet ik een tester nemen via de Delta site? Via Delta kom ik voornamelijk bij Health Check Center uit, maar in mijn woonplaats zit een andere aanbieder. Is deze ook goed?

En de papieren QR code had ik op 22-2-22 al opgehaald en opgeslagen op mijn pc. Dus die print ik voordat we vertrekken wel uit.

En de tip om een kopie extra mee te nemen is ook een goede. Heb je het formulier trouwens ook weer op de terugweg nodig?

Mave
03-05-22, 21:39
2) verder moeten we kunnen aantonen dat we volledig gevaccineerd zijn met een formulier NAAR AMERIKAANSE maatstaven.

Wat zijn de Amerikaanse maatstaven eigenlijk? Mijn man heeft 1 x Jansen en 1x Pfizer. Mijn kinderen hebben geen booster.

Ritchie
07-05-22, 09:39
Dus even een korte samenvatting wat je nodig hebt naar mijn idee

1. Goed gekeurde ESTA, geprint.
2. Geprinte vaccinatie bewijs -> https://coronacheck.nl/nl/print/
3. Ingevulde Attestation form -> https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/combined-passenger-attestation-p.pdf , geprint en wellicht paar kopieen.
4. Een negatieve test uitslag van een COVID test

Vraag over 4.

Moet deze ook geprint zijn ? of volstaat een e-mail laten zien.

Roy Reuter
09-05-22, 10:34
Er is bij ons alleen op schiphol naar papieren gekeken en eigenlijk alleen of we ze hebben. Er is verder niet veel mee gedaan.
Ik kan me daarom voorstellen dat het via de telefoon laten zien ook goed zou zijn.
Voor Amerika kan je het vaak al voor vertrek uploaden bij de vliegmaatschappij ter goedkeuring.

KevinB
09-05-22, 15:28
Wij zijn twee weken geleden naar Miami gevlogen, met een tussenstop in Parijs (Air France)
Voor het inchecken de vaccinatiebewijzen en negatieve test geupload, verder niet meer naar gevraagd.
Voor het boarden in Parijs moest ik het CDC formulier inleveren, er was ondertussen een nieuwe versie dus die ingevuld.
Bij het inchecken in Miami voor de terugvlucht (Delta) moest ik aan de balie de vaccinatiebewijzen laten zien. Online inchecken was niet mogelijk.

Cor2
14-05-22, 11:49
Weet niet of je er nog wat aan hebt, maar hierbij mijn ervaring van gisteren. We vlogen via Atlanta naar Tampa. De ESTA hadden we uitgeprint bij ons, maar daar heeft niemand naar gevraagd, op Schiphol niet en in USA ook niet. We hebben een dag voor vertrek een test gedaan met toegangsbewijs.nu. Leveren zoals gezegd binnen een dag en de uitslag heb je binnen een uur. Had op voorhand mijn twijfels, maar dit gaat dus goed. Bij het inchecken controleren ze je vaccinatiecertificaat en het testresultaat op naam en paspoortnummer, dus dat er niet naar gekeken zou worden hebben wij niet ervaren. Via de CDC hadden we een attestation form (verklaring dat je gevaccineerd bent en negatief getest, 2 vinkjes). Op Schiphol krijg je die uitgereikt bij de gate en moet je hem daar invullen, maar wij vonden het handig hem alvast ingevuld te hebben. Tijdens het boarden wordt deze ingenomen. Aangekomen in Amerika merk je aan bijna niets dat er Corona is/was. Als terugkerende inwoner van Amerika word je aangeraden een gratis test te doen, maar verder als bezoeker heb je daar geen extra informatie meer nodig. Op je paspoort en instapkaart kun je daarna verder. Heb ook niet gezien dat er mensen uitgekozen werden om additioneel getest te worden. Dus als op Schiphol alles akkoord is het aankomen in Amerika niet anders dan anders.

Scooby
14-05-22, 17:44
Op het formulier van CDC wat jij aangeeft staat dat je de test maximaal 3 dagen voor vertrek hebt afgenomen(daar waar je het vinkje zet) Maar dit moet toch max 1 dag van te voren zijn?
Is dit nog een oudere versie of volstaat deze?

Cor2
15-05-22, 02:59
Op het formulier van CDC wat jij aangeeft staat dat je de test maximaal 3 dagen voor vertrek hebt afgenomen(daar waar je het vinkje zet) Maar dit moet toch max 1 dag van te voren zijn?
Is dit nog een oudere versie of volstaat deze?

Hieronder de link naar het formulier waarmee ik hem gedownload heb, daar staat 1 dag op....

https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/NCEZID-combined-disclosure-attestation-en-508.pdf

Cor2
15-05-22, 03:01
Hieronder de link naar het formulier waarmee ik hem gedownload heb, daar staat 1 dag op....

https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/NCEZID-combined-disclosure-attestation-en-508.pdf

Ik heb trouwens alleen pagina 2-5 uitgeprint....

Scooby
15-05-22, 15:23
Ok, bedankt!

Boontje
30-05-22, 15:45
Vraagje over deze thuis test, hoe moet je laten zien dat je getest bent?

hannie
30-05-22, 16:20
Neem aan dat je de test van toegangsbewijs.nu bedoelt? Je krijgt een reiscertificaat met de uitslag in de mail. Je kunt dit uploaden bij de maatschappij en uitprinten en meenemen.

Scooby
31-05-22, 14:42
Heeft iemand ervaring met het uploaden van de formulieren(o.a. het testbewijs) in de American Airlines app? Kun je deze pas 1 dag van te voren uploaden? De testen snap ik, want die heb je niet eerder, maar het attastation formulier zou wel eerder kunnen lijkt mij. En eventueel de vaccinatiebewijzen.

In de AA app wordt aangegeven dat de documenten ook via de "VERiFLY APP" geupload kunnen worden. Is dit een handig alternatief?

Boontje
05-06-22, 14:13
Ja die bedoel ik, ik ben nu aan het kijken wat we allemaal uit moeten printen en in moeten vullen, en dan nog die tests bestellen.

Boontje
05-06-22, 14:14
Ik volg graag, want wij vliegen ook met AA

Daffelina
06-06-22, 11:16
Gelukkig konden wij bij Delta op de heenweg de internationale vaccinatiebewijzen al een paar dagen voor vertrek uploaden. Je moet dan ook nog een half uur tot twee uur wachten op een soort verificatie vanuit Delta. De testbewijzen (1dag van tevoren) moesten ook geüpload en geveificeerd worden. En de attestationformulieten? Ik had die van ons geprint (twee A4-tjes waarop ik twee vinkjes kon zetten en een naam en handtekening) en zag op Schiphol dat aldaar weer andere formulieren klaar lagen, maar dat er ongeveer vijf verschillende versies in omloop zijn. Die werden allemaal vrolijk ingenomen voor vertrek zonder er ook maar naar te kijken.

Mave
09-06-22, 13:09
Ik volg ook