PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanraders

kwirken
20-03-22, 17:57
Dit jaar is het na 2 keer uitstellen eindelijk zo ver en gaan wij onze droomreis door Florida maken.
Ik ben al 2 jaar hier aan het rondneuzen en heb daardoor al prachte foto's en filmpjes gezien. Maar ook vele tips.
Wij vliegen op Miami waar we na 5 dagen doorreizen naar Sanibel Island, 5 dagen later door naar / Clearwater Tampa (waar we een abonnement nemen voor Bush Garden, Sea World en de 2 waterparken) en als laatste voor 7 dagen naar Orlando.
Wat mogen we echt niet missen in 1 van deze steden?
Is het aan te raden om in de Everglades te stoppen of is dit te "gevaarlijk"met de koffers nog in de auto?

Groetjes
Karin

KevinB
20-03-22, 20:02
Stoppen in de Everglades voor ritje in een airboat? Zeker doen, je auto zal dan op een parkeerplaats staan met nog een heleboel andere toeristen. Naar mijn mening is er daar minder of in ieder geval net zoveel kans op een inbraak als elders.
Ik heb niet echt tips voor je, je zult genoeg leuks zien. Wij gaan standaard op zaterdagavond naar Old Town in Kissimmee, auto’s en mensen kijken, combineer dit met vooraf onbeperkt pizza eten bij Cici’s en je hebt je portie echte Amerikanen weer gehad.
Veel plezier, het blijft vast niet bij deze ene keer

kwirken
20-03-22, 20:06
Bedankt Kevin, ik zet deze tips meteen op het lijstje. En dan ga ik eens online en hier kijken welke everglades boot ik het beste kan hebben!

elstars
21-03-22, 08:14
Hoi Kwirken,

Wat je eventueel zou kunnen doen is een overnachting in de Everglades. Wij hebben afgelopen vakantie een nachtje in het " Ivey House Everglades Adventures hotel" geboekt. Een superleuk hotel in Everglades City. Je zou van daaruit een tochtje kunnen plannen. Wij hebben geen Airboat tochtje gedaan maar konden de boten wel horen in de verte!
Je hoeft je dan geen zorgen te maken om je bagage, die laat je dan in het hotel.
Everglades city is een leuk plaatsje om een stop te maken.
Wij zijn eerlijk gezegd altijd wel wat voorzichtig met bagage onbeheerd in de auto laten. We hebben het gelukkig nog nooit meegemaakt maar je vakantie zou lullig beginnen als ze 'm openbreken....Niet om je bang te maken hoor, maar voorkomen is beter dan genezen!
Have Fun!

bertvlug
22-03-22, 09:04
Hoi Karin,
Ik kom al meer dan 30 jaar in Amerika, waarvan vele keren in Florida, deze vraag heb ik vaak van vrienden en kennissen gekregen en één van mijn favoriete routes in Florida is de "Loop Road", ik geef je een paar links die daar wat meer over vertellen, even Googelen is ook aan te raden, er staat zoveel op internet:

https://www.rondreizennoordamerika.nl/loop-road-hwy-41-florida/
(en omdat een filmpje meer zegt dan woorden)
https://www.youtube.com/watch?v=98wsN09vYp4&t=7s
Kaartje met locatie:
https://www.google.com/maps/place/Loop+Road+Scenic+Drive/@25.7729671,-81.019283,11.27z/data=!4m5!3m4!1s0x88da3e01b39d2129:0x39e564dd2ed94 bcd!8m2!3d25.7692054!4d-81.0784078

Nog een opmerking, als je vanuit Miami de Loop Road op rijd kom je door een klein "dorpje" (meer een verzameling van trailer homes en vervallen huisjes), toen wij daar waren zijn we gestopt en hebben wat foto's gemaakt. Later thuis naar meer onderzoek gedaan te hebben kwam ik erachter dat daar (volgens geruchten) een hotel van Al Capone heeft gestaan, alleen de trappen van het hotel zijn nog aanwezig.
https://www.nps.gov/bicy/learn/historyculture/loop-road.htm
https://www.flickr.com/photos/mainmanwalkin/2070113555

Als je de route neemt, rij dan vooral rustig, is een onverharde weg (mag eigenlijk niet van de verhuurder) en er is zoveel te zien !!! stap ook regelmatig uit, langs de weg ligt soms (verborgen) stroompjes en plassen met volop alligators, groot en klein !!
Rest mij niets anders dan je heel veel plezier te wensen.
Groet
Bert

mads2017
27-03-22, 10:46
Dit jaar is het na 2 keer uitstellen eindelijk zo ver en gaan wij onze droomreis door Florida maken.
Ik ben al 2 jaar hier aan het rondneuzen en heb daardoor al prachte foto's en filmpjes gezien. Maar ook vele tips.
Wij vliegen op Miami waar we na 5 dagen doorreizen naar Sanibel Island, 5 dagen later door naar / Clearwater Tampa (waar we een abonnement nemen voor Bush Garden, Sea World en de 2 waterparken) en als laatste voor 7 dagen naar Orlando.
Wat mogen we echt niet missen in 1 van deze steden?
Is het aan te raden om in de Everglades te stoppen of is dit te "gevaarlijk"met de koffers nog in de auto?

Groetjes
Karin

Hi Karin, we hebben goede ervaringen met https://www.captainjacksairboattours.com/.
We deden een camperreis door Florida en geen moment zorgen gehad over diefstal. Overigens is in algemene zin een camperreis door Florida niet ideaal. Florida is voor campers wat minder comfortabel dan andere staten in de USA. Niettemin fantastische ervaring en we gaan dit jaar voor de derde keer weer...

Terpies
01-04-22, 19:47
@bertvlug: Op de loop road mag je gewoon rijden van je verhuurder, het is dan wel onverhard maar het is een officiële weg met een wegnummer, dus dat je er niet mag rijden is onjuist.

Frans1949
04-04-22, 11:48
@bertvlug: Op de loop road mag je gewoon rijden van je verhuurder, het is dan wel onverhard maar het is een officiële weg met een wegnummer, dus dat je er niet mag rijden is onjuist.

Ik ben het helemaal met je eens.
Maar over dit onderwerp zijn in het verleden heel felle discussies gevoerd.

kwirken
05-04-22, 19:31
Bedankt Bert! Ik (ben nieuw en snap nog niet alles hier... ook al ben ik sinds 2018 al ingeschreven... ) had de reacties nog niet gezien. Maar ik ga zeker alles uitgebreid bekijken wat je hier stuurt! Dankjewel!!

kwirken
05-04-22, 19:32
Oh leuk! Blogs die ga ik lezen. Bedankt!

Angeline Kievits
10-04-22, 08:38
Clearwater Beach: dolfijnen spotten met de Little Toot! En genieten van de prachtige witte stranden of de zonsondergang.
Orlando en omgeving: Behalve de pretparken natuurlijk, op vrijdag, zaterdag of zondag naar Lake Apopka voor de Wildlife Drive (honderden beesten, vliegend, kruipend, glibberend, zoemend: van (veel!) alligators tot libelles en -tig soorten vogels), op zondagmorgen naar Lake Eola, een boerenmarkt rondom een prachtig meer met ook hier weer heel veel beestjes, de Malls natuurlijk om eens heerlijk los te gaan bij al die aanbiedingen, de airboattour bij Wild Florida airboats & Gator Park (een prachtig park met een volgens mij grotere variëteit aan dieren dan bij CaptainJacks en in ieder geval stukken minder last van muggen), een avondje flaneren op Disney Springs, een sportwedstrijd bijwonen (wij hebben een geweldige honkbalwedstrijd gezien in Tampa), vanuit Orlando is een bezoek aan Cape Canaveral ook aan te raden, een bezoek aan Celebration (een stadje gebouwd door Disney rondom een meer met prachtige Amerikaanse huizen) en zo zou ik nog wel even door kunnen gaan.
Dit zijn maar een paar van de dingen die er in en rondom Orlando te beleven zijn. Ik zou de reisverslagen lezen, hierin vind je honderden tips over wat er allemaal te beleven valt (die vindt je bij het topic reisverslagen en/of bij sommige mensen staat het onderaan een bericht - zie ook hieronder dit bericht). Veel plezier met het uitstippelen van jullie reis naar het mooie Florida!

PENPE
10-04-22, 16:27
Onderweg van Miami naar Sanibel zou je een stop kunnen maken bij https://www.sharkvalleytramtours.com . Je kunt je auto met bagage daar met een gerust hart achterlaten op de parking.

Tip : Wij hebben bij IKEA een groot stuk zwarte stof gekocht welke wij over de bagage heen leggen , mede door de toch al getinte ramen van de auto is de bagage dan heel moeilijk te zien

Terpies
11-04-22, 23:16
Ik zou shark valley overslaan. Kost je minimaal 86 dollar (30 entree plus 28 p.p. Voor de tram) en je ziet betrekkelijk weinig meer dan wat je op de loop road ziet, of bv bij lake apopka.