PDA

Bekijk Volledige Versie : Verlengen autohuur?



marcelis10
07-03-22, 11:21
Ik heb bij drive-usa.de een auto geboekt voor 22 dagen. Nu heeft de luchtvaartmij de terugvlucht geannuleerd en heb ik de vlucht verzet naar een dag later. We blijven nu dus 23 dagen in Florida. Als ik de auto die ik heb geboekt annuleer en opnieuw boek voor 23 dagen moet ik 2x zoveel betalen. Zou ik voor die ene dag een auto kunnen boeken en terplekke aangeven dat ik de auto dus een dag later terugbreng. Lastige is echter dat ik Alamo gold heb geboekt, dus extra bestuurders en tank benzine. Als ik dit achterwege laat voor die ene dag moet ik de auto weer vol terugbrengen. Ik heb ook al bij Alamo.com gekeken maar daar zie ik geen extra bestuurder. Ook moet ik daar volgens mij allerlei verzekeringen extra afsluiten. Dan wordt het wel een hele dure auto. Kan iemand mij vertellen wat het beste te doen en hoe het zit bij het boeken bij Alamo met de verzekeringen? Als ik bij Drive-usa kijk komt er voor goldpakket ook ineens 444 euro bij.

KevinB
07-03-22, 11:49
Een enkele dag autohuur is relatief prijzig (€120,- a €150,- incl alle verzekeringen) maar dat zal vast de voordeligste optie zijn.
Moet je wel even langs het vliegveld natuurlijk.

knaapje
07-03-22, 13:37
Heb je alleen de auto of ook de vlucht via drive-USA geboekt.
Als je daar beide geboekt hebt kunnen ze misschien wat voor je betekenen.
Anders mailtje naar alamo proberen.

Lukt het niet: een shared ride boeken op de dag van vertrek ?

marcelis10
07-03-22, 14:45
Een enkele dag autohuur is relatief prijzig (€120,- a €150,- incl alle verzekeringen) maar dat zal vast de voordeligste optie zijn.
Moet je wel even langs het vliegveld natuurlijk.

Dat is dus de vraag. Kan ik het bij aankomst gelijk laten verlengen met de boeking die ik hier gedaan heb of moet ik eerst weer naar het vliegveld om de auto in te leveren en een nieuwe op te halen.


@knaapje, we hebben alleen de auto daar geboekt.

mpaauwe
07-03-22, 15:07
Vanwege onvoorziene omstandigheden moesten wij iets langer in de US verblijven. Wij hebben een dag voor de datum van inleveren de auto via de app verlengd. Dit was bij Avis.
Die laatste dag is dan wel wat duurder, maar het was heel simpel te regelen. Gewoon de inleverdatum en het tijdstip aangepast in de app. Omdat wij vooraf hadden betaald werden de extra dagen achteraf ingehouden om de creditcard.

Terpies
07-03-22, 22:09
Ik zou ze even bellen en de situatie uitleggen. Misschien zijn ze coulant en zetten ze er zonder problemen een dag bij.
als dat je alsnog niet lukt kun je het misschien ter plekke met ze proberen te overleggen als je de auto ophaalt.

marcelis10
07-03-22, 22:20
Ik zou ze even bellen en de situatie uitleggen. Misschien zijn ze coulant en zetten ze er zonder problemen een dag bij.
als dat je alsnog niet lukt kun je het misschien ter plekke met ze proberen te overleggen als je de auto ophaalt.

Ik heb gebeld maar ik moet annuleren en opnieuw boeken. Dat ga ik niet doen. Ik betaal nu 1169 voor 22 dagen voor een midsuv. Niet al te goedkoop maar met de prijzen van nu nog een goede deal. Als ik opnieuw boek ben ik ruim 2000 euro kwijt.

jarjarbinks
07-03-22, 23:19
Als ik opnieuw boek ben ik ruim 2000 euro kwijt.

Wat al eerder gezegd is lijkt het mij voor de hand te liggen dat je alleen 1 dag bij huurt. En dus ook naar bv het vliegveld voor de dag terug moet gaan en de auto ophalen als er geen andere opties zijn. Als ik rechtstreeks bij Alamo boek ben ik max voor 1 dag 200 euro kwijt. Veel geld ja maar wel de enige oplossing zou ik zeggen. Is dan geen Gold maar dat moet de laatste dag denk ik dan ook niet veel uitmaken. Andere even dure oplossing zou zijn de laatste dag een hotel bij het vliegveld. Dus op tijd de auto inleveren en de laatste dan in een hotel bij het vliegveld met een shuttle.

JeroenB
08-03-22, 22:58
Bij de balie melden dat de reis een dag langer wordt als je de auto ophaalt, wij hebben vorig jaar een auto een dag eerder opgehaald door omstandigheden en kregen de auto mee en de dag extra werd tegen hetzelfde tarief in rekening gebracht. En anders heb je daar nog de tijd om voor die dag aan het eind van de vakantie een oplossing te vinden, wellicht is een taxi goedkoper dan een auto om naar de luchthaven te komen.

elstars
16-03-22, 15:15
Hoe doen jullie het met de autohuur?

De Autohuur prijzen reizen op dit moment de pan uit. Bij de meeste (bekende) verhuurders ben je al gauw zo'n 1500 euro kwijt voor een normale auto. (2 weken!) en
dan moet je nog mazzel hebben. Vaak kom je nog hoger uit...
Alleen bij bijv. FOX of NU(?) ben je nog vrij goedkoop uit, maar dat is maar afwachten en bovendien niet op de luchthavens.

Aanbiedingen zijn er bijna niet en de bekende codes werken eigenlijk nergens meer, of scheelt zowat niets.

Iemand tips?

hannie
16-03-22, 16:14
Met code 510000 bij Hertz al geprobeerd? Op het AA forum staan veel tips.

theovg
16-03-22, 16:40
En bij Autoeurope kijken, soms via hun bij Budget hele goede prijzen , ik had bij hun voor 600 euro een gewone fullsize voor drie weken.
maar dat is soms maar een paar uur.

Frans1949
16-03-22, 18:31
Met code 510000 bij Hertz al geprobeerd? Op het AA forum staan veel tips.

Hadden we deze discussie al niet eerder gevoerd? Dat je dan moet uitkijken met je verzekering?

Anthonie
16-03-22, 19:10
Dat geluk hadden wij ook bij Budget, een Ford Edge (of gelijkwaardig) voor 575 euro voor 17 dagen in Florida

elstars
16-03-22, 20:15
En bij Autoeurope kijken, soms via hun bij Budget hele goede prijzen , ik had bij hun voor 600 euro een gewone fullsize voor drie weken.
maar dat is soms maar een paar uur.
Heb ik ook gezien, maar boek je dan als Amerikaan of als Nederlander? (Land waar je woont), dat scheelt aanzienlijk.

JeroenB
16-03-22, 21:54
Expedia.com en de verzekeringen afdekken met een AMEX platiunum card van Euro 300,- voor het eerste jaar. Meen dat 4 weken huur bij Expedia zelfs hele lage prijzen gaf, dan kun je vergelijken of dat goedkoper is dan 4 weken hoger terief en dan toch eerder inleveren.

theovg
17-03-22, 11:09
Heb ik ook gezien, maar boek je dan als Amerikaan of als Nederlander? (Land waar je woont), dat scheelt aanzienlijk.

gewoon als Nederlander op de Nederlandse website. Je mag daar alleen niet uitzoeken , je krijgt een auto toegewezen en je moet langs de balie. Maar alle verzekeringen zitten erbij.

utah
27-03-22, 07:28
Ervaring hier is: het start goedkoop, maar dan zitten er een hele hoop dekkingen niet bij.

PENPE
27-03-22, 23:26
Hadden we deze discussie al niet eerder gevoerd? Dat je dan moet uitkijken met je verzekering? Klopt inderdaad Frans , je bent zo te zien niet volledig verzekerd indien je van die code gebruik maakt...