PDA

Bekijk Volledige Versie : WDW GENIE-optie



Daffelina
12-02-22, 12:58
Ik zie dat je voor WDW nu ook kunt kiezen voor een Genie optie.
is dat een soort Fastpass reserveringssysteem?

kan ieman mij hier iets meer over vertellen?

Albert38
12-02-22, 14:37
Ik zie dat je voor WDW nu ook kunt kiezen voor een Genie optie.
is dat een soort Fastpass reserveringssysteem?

kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

https://www.undercovertourist.com/blog/disney-genie/

https://www.disneyworld.eu/genie/information/ (https://www.undercovertourist.com/blog/disney-genie/)

Patrick
15-02-22, 21:12
Het is inderdaad net zoiets, alleen dan betaald. De gratis FP zijn niet meer...

Daffelina
20-02-22, 14:09
Dank jullie voor de antwoorden. Ik vond het artikel van undercover tourist het duidelijkst.
inderdaad, geen gratis fastpassen meer.

Mave
04-05-22, 21:37
Zo jammer dat ze dit verandert hebben. Voor ons een reden om WDW over te slaan dit jaar mochten we überhaupt naar Amerika kunnen. Afgelopen jaarwisseling meegemaakt in Parijs hoe het eraan toegaat met een betaalde fastpass en dat maakt het er niet leuker op naar mijn mening.

Frans1949
10-05-22, 16:58
Zo jammer dat ze dit verandert hebben. Voor ons een reden om WDW over te slaan dit jaar mochten we überhaupt naar Amerika kunnen. Afgelopen jaarwisseling meegemaakt in Parijs hoe het eraan toegaat met een betaalde fastpass en dat maakt het er niet leuker op naar mijn mening.

Dit zou voor mij ook een reden zijn.
Wij hebben een aantal malen een jaarpas gekocht maar ook daar zijn de prijzen inmiddels behoorlijk gestegen.

Wat ik niet helemaal begrijp is dat ondanks echt veel prijsstijgingen het kennelijk geen invloed heeft op de toeloop.
Ik zie iedere keer als ik in de buurt van Disney ben een enorme hoeveelheid mensen.
Nou ja, eens zal de kant het schip wel keren. :cool:

Mave
11-05-22, 22:10
Laten we hopen dat het ooit nog verandert.
wij hebben uiteindelijk geboekt om in Augustus naar Orlando te gaan. We hebben twee hotels van Universal geboekt, er zijn meer mensen die nu naar Universal gaan i.p.v. Disney.

Toch blijft Disney wel trekken ook omdat we nog niet in Epcot en Hollywood studio’s geweest zijn. Maar ik ben bang dat het tegen gaat vallen en dat we bijna nergens in kunnen zonder extra te betalen.
Ik moet ook nog uitzoeken of het mogelijk is om rise of the resistant en de nieuwe achtbaan van Guadians of the galaxy te rope droppen.

Is er iemand die al ervaring heeft met Genie + ?

Daffelina
06-06-22, 10:59
Wij hadden de afgelopen twee weken een Genie plus pas en het werkt perfect! Om 7 uur ‘s ochtends zit je klaar voor de eerste reservering en dan kun je of twee uur na parkopening, óf na afloop van de eerste reservering weer een nieuwe fastpass reserveren. Ik zou zeker weer voor Genie plus gaan, maar van Disney mag het miv 7 of 8 juni 2022 niet meer op van tevoren aangekochte kaarten geboekt worden.

zo boekten wij dagelijks eerst de meest moeilijk verkrijgbare attractie als eerste en later de makkelijker toegankelijke attracties.

Scooby
06-06-22, 21:41
Wij gaan waarschijnlijk ook gebruik maken van de genie+ optie. We beslissen dat op de dag zelf. Maar ik lees dat als je vroeg de eerste reservering hebt geplaatst je per dag maar 2 tot 3 keer een reservering kunt plaatsen. Houdt dit in dat je nooit meer keren dan deze 3 kunt reserveren? Of is 4, 5 of meer "fast passes" ook mogelijk?

Daffelina
07-06-22, 19:19
Oh, nee hoor, wanneer je eerste reservering laat plaatsvindt (Ratatouille zou zomaar op 8pm uit kunnen komen) dan kun je twee uur na parkopening je volgende fp reserveren. Vervolgens na twee uur weer. Wij reserveerden zoveel mogelijk op fp, dus we hadden tussen 9 en 13 uur al snel vier fp’s achter elkaar versleten! Daarna wordt de spoeling wel steeds dunner om iets te kunnen boeken. Sommige attracties zijn binnen 10 minuten uitverkocht wanneer ze om 7pm worden open gezet. Maar je kunt veel meer fo’s tegelijk in je bezit hebben.

En wanneer je een eerste vroege reservering had (Mickey & Minnie ride om 9.45 uur) dan kun je meteen nadat je eerste fp gescand is weer een volgende reserveren.

En je mag per dag de attractie maar 1 keer boeken. Dus begin je met een fp voor Toy Story Mania, Dan mag/kan je de rest van de dag geen fp meer voor deze attractie boeken.

Mave
09-06-22, 12:37
Oh wat goed om eindelijk te lezen dat er iemand ervaring heeft. Stukjes lezen in het Nederlands gaat toch makkelijker. Ik vind het af en toe best ingewikkeld. Dat wat jij (Daffelina) beschrijft is dat stapelen van LIghtning lanes. Dat werkt dus goed? Ik baal dat we in augustus niet kunnen rope droppen voor Rise of the Resistance. De resort gasten mogen al een half uur eerder het park in. En deze attractie schijnt al weg te zijn als de ‘niet resort gasten’ mogen boeken. Ik heb zoveel vragen aan je hahahah had toevallig net een heel stukje gewijd aan genie+ in mijn blog ik ben zo aan het twijfelen over van alles.
In augustus schijnt die Mickey en mini ride ook weer bij ILL te zitten en dat is ook weer zo lastig voor ons. Ik heb nu al het gevoel dat ik met 2-0 achter sta voor ik überhaupt in het park ben dus tips zijn meer dan welkom.
en idd vanaf 8 juni kan je Genie+ niet meer vooraf aanschaffen. Alleen om 24.00 uur op de dag van je bezoek.
kan je van te voren in je app zien of je daadwerkelijk genie+ erbij hebt? Ik weet niet hoe dat te zien is, ik kan wel van alles zien maar of iedereen dat kan weet ik niet. Ik hoorde dat er ook veel mis ging. Wij gaan ook in augustus en dat is natuurlijk heel erg druk. Was jij daar ook in een drukke periode?

Mave
09-06-22, 12:41
Wij gaan waarschijnlijk ook gebruik maken van de genie+ optie. We beslissen dat op de dag zelf. Maar ik lees dat als je vroeg de eerste reservering hebt geplaatst je per dag maar 2 tot 3 keer een reservering kunt plaatsen. Houdt dit in dat je nooit meer keren dan deze 3 kunt reserveren? Of is 4, 5 of meer "fast passes" ook mogelijk?

Wanneer gaan jullie? En welke park(en)?

Daffelina
09-06-22, 22:23
@Mave: ik had het over stapelen van gewone Genie plus (dus de vroegere fastpass). Wanneer je deze boekt, kun je hiernaast ook nog één of meerdere LL’s boeken. Het is ons echter niet gelukt een boeking te doen voor de Seven Dwarfs Train. Daar staat tegenover dat dochter en haar vriend wel een fp voor StarWars Rise of the Resistance hebben bemachtigd en bij de Smugglers Run binnen 90 minuten door de attractie waren. Het is echter wel zo, dat Disney varieert met Genie plus en Lightning Lane. Tot en met 31-5 was Ratatouille een LL, met ingang van 1-6 is deze onder Genie plus te boeken. (Moet je wel binnen 10 minuten na het open gooien van de fp’s bij zijn; anders is ie op).
Maar Genie plus en LL stapelen, kan ook weer.

En ja, ik kon in My Disney Experience zien dat ik Genie plus had. Maar goed, dat kon ik natuurlijk nog op voorhand boeken en daar heb ik geen spijt van gehad. Anders sta je overal erg lang in de rij.

Scooby
09-06-22, 23:57
Wij gaan van 14 juli tot 8 augustus. De eerste 2 weken zijn voor Disney. We gaan naar alle parken. 😁

Mave
10-06-22, 19:13
@Daffelina

Wij gaan alleen naar Epcot en Hollywood Studio’s dit keer. Ratatouille is voor ons geen must omdat ik die al zo vaak gedaan heb in Parijs, begin dit jaar nog meerdere malen. Datzelfde geldt ook voor Tower of Terror in HS en zelfs eventueel Rock and Rollercoaster. Al vinden we die nog wel de moeite waard. Vooral attracties die ze in Parijs niet hebben willen we zien.

Mave
10-06-22, 19:15
Wij gaan van 14 juli tot 8 augustus. De eerste 2 weken zijn voor Disney. We gaan naar alle parken.  oh leuk hoor! Zitten jullie in een Disney hotel?

Scooby
10-06-22, 20:25
@Mave

Rock and rollercoaster is ook 1 van onze favorieten. Nu die niet meer in Parijs is willen we hem toch nog een keer meepakken. Tower of terror sowieso omdat het Thema anders is als in Parijs. In Epcot pakken we wel weer alles, ook Ratatouille, blijft toch een gave attractie. Maar ja, we hebben ook tijd zat. 14daagse passen! 😁

Mave
10-06-22, 22:29
@Mave

Rock and rollercoaster is ook 1 van onze favorieten. Nu die niet meer in Parijs is willen we hem toch nog een keer meepakken. Tower of terror sowieso omdat het Thema anders is als in Parijs. In Epcot pakken we wel weer alles, ook Ratatouille, blijft toch een gave attractie. Maar ja, we hebben ook tijd zat. 14daagse passen! 

ja dat is niet eerlijk ;) een 14 daagse pas hahaha wij zijn idd maar twee dagen in Disney. Dus moeten we vast keuzes maken als ik die wachtrijen zie. Vooral HS.
Mijn man vond afgelopen reis in Parijs TOT erg heftig en wil er niet meer in. Met z’n 3en in de lange rij en hij buiten wachten lijkt me geen optie. Ander thema? Toch niet quardians hoop ik? Die was toch in Californië?
Ratatouille is in Parijs mijn favoriet, ondanks dat ik er iedere keer weer misselijk in word. Dus met een 14 daagse pas zou ik er zeker in gaan.
Wij hebben de 14 daagse pas voor Universal.

Scooby
10-06-22, 23:25
Ja, de 14 daagse pas van Universal hebben we ook. ☺️ En de 14 daagse pas van Seaworld, Bush Gardens en Aquatica. (Erg he🙃)
TOT heb je gelijk in dat is in Anaheim. Gelukkig houdt iedereen van ons van alle attracties zodat niemand hoeft te wachten. En wachtrijen van boven het uur proberen wij te omzeilen. Behalve die van FOP. 😁

Scooby
10-06-22, 23:43
oh leuk hoor! Zitten jullie in een Disney hotel?

De eerste 6 dagen zitten we in Pop Century Resort. Daarna gaan we 9 dagen naar Comfort suites Maingate East in Kissimmee.(vlak achter Old Town) De laatste 9 dagen zitten we in Hyatt Place aan de international drive.(Bij Icon Park)

Mave
11-06-22, 11:40
@scooby

klinkt heel goed! Zoveel 14 daagse passen! Hahahaha je kan jezelf niet opsplitsen hé?!
jullie laatste dagen zijn onze eerste en dan zitten we dichtbij elkaar (international drive), wij zitten dan in Endless Summer Dockside.
Ja het is wel handig als iedereen hetzelfde wil. Nou vind ik TOT overslaan niet zo erg (kinderen weten dit nog niet hahaha) Het is gelukkig voor het eerst dat hij ergens niet in wil. Hij wil ook niet in velocicoaster en ripride dit jaar maar wie weet misschien kunnen we hem nog overhalen.

Scooby
11-06-22, 12:20
Nee, opsplitsen gaat niet. 🤣
Het eerste deel van de vakantie is voor Disney en het tweede deel wordt een combi van Universal en Seaworld. De èèn zegt "je bent knettergek, Florida is meer dan Themaparken" en de ander zegt "gaaf, dat wil ik ook!!!". En natuurlijk willen we nog meer doen!! Kellypark of Blue state park zit nog in de planning, Daytona speedway en Beach. Shoppen in de outlets... enz.

Mijn vrouw vond Rip ride Rocket ook niet zo'n succes. Maar Velocicoaster kijken wij wel naar uit. Evenals het voor ons nieuwe Star Wars gebied en Gardians of the Galaxy...

Mave
12-06-22, 09:17
De èèn zegt "je bent knettergek, Florida is meer dan Themaparken" en de ander zegt "gaaf, dat wil ik ook!!!". En natuurlijk willen we nog meer doen!!

Mijn vrouw vond Rip ride Rocket ook niet zo'n succes. Maar Velocicoaster kijken wij wel naar uit. Evenals het voor ons nieuwe Star Wars gebied en Gardians of the Galaxy...

Het is natuurlijk ook zo, er is veel meer te doen! Dat geld voor zowel Florida als voor de themaparken. Je kan gewoon niet alles zien in 1 vakantie.
Wij zijn door Star Wars overstag gegaan om toch naar Disney te gaan. En die nieuwe Guardians achtbaan ziet er heel mooi uit.
ik hoop dat ik mijn man kan overhalen om in de velocicoaster te gaan al ben ik benieuwd of ik er zelf nog in durf als ik ervoor sta :cool:


om toch even on topic te blijven:
Gister af en toe in de Disney app gekeken om 7.00 USA tijd en tijdens opening van HS en het is me al een stuk duidelijker.
Met verversen komen er steeds andere tijden beschikbaar. Om 9.00 is ROTR gesloten geweest, daarvoor was er geen individuele LL beschikbaar maar even daarna ineens wel, bijzonder.
Ik weet alleen nog niet wat mijn strategie gaat worden. Wat is het handigst voor een niet resort gast? Op internet wordt geadviseerd dat je eerst Slinkie Dog boekt. Die is dan meestal voor eind van de middag of begin van de avond. Daarna boek je dan je tweede attractie om 11.00
Maar ik vraag me af of het niet beter is om een attractie vroeg te boeken, voor 10.30 AM bijvoorbeeld. Zodat je voor de grote groep die om 11.00 boekt nog Slinkie kan boeken.
Is het handig om om 9.00 toch naar ROTR te lopen of is het dan echt te vol met alle resort gasten die om 8.30 al naar binnen mogen?

wie heeft tips? Of goede ideeën?

Daffelina
12-06-22, 20:40
Ik zou mijn fastpass niet voor Slinky Dog gebruiken. Dat is een kinderachtbaan die je ook in Parijs hebt en die er gemiddeld ook twee keer per dag uit ligt. Dochter had ook op internet gelezen dat je eerst Slinkie moest boeken, totdat ze de attractie zag. Die hebben we vervolgens ook niet meer uitgeprobeerd.

ik zou in DHS gaan voor: Om 7 uur een fp voor Star Wars ROTR, om half 9 proberen een LL voor Smugglers ding te boeken, of in de rij gaan staan. Dan de Mickey en Minnieride (is erg leuk) en dan Toy Story Mania.

En DHS ging in mei om half negen open, dus je tweede Genie plus kun je om half elf boeken.

Daffelina
12-06-22, 20:45
En voor Epcot natuurlijk proberen de virtuele rij van Guardians in te komen. Test Track is daar ook erg populair, dus daarvoor moet je de fp snel boeken en voor Frozen maak je later op de ochtend nog wel een kans.

je hebt het trouwens over “het verversen van de genie plus tijden”. Geloof me, als je bij ROTR niet meteen drukt, ben je al te laat! Zogauw die fp erin knalt, reageren velen en je hebt kans dat je dan al de tijd voor 4 uur ‘s middags hebt! De tijden lopen achter de schermen heel snel door. Als je wacht op het verversen, heb je kans dat om 7.02 uur alle fp’s voor die attractie al weggekaapt zijn.

Mave
12-06-22, 22:48
@Daffelina
Wij zijn geen Disney resort gasten en mogen om 7.00 geen individuele Lightning lane boeken heb ik gelezen. (Degene die je kan kopen) Alleen de gewone Lightning lane met genie+
Dus ROTR of Mickey en Minnie is geen optie voor ons om 7.00 ( in augustus zit deze weer in de betaalde optie)
Denk je dat in de rij staan om 9.00 voor ROTR een optie is of de rij al te lang?
Of bedoel je niet: 7.00 smugglers ding (hihi) LL boeken en bij park opening ROTR proberen te kopen en anders daar gelijk in de rij staan? Want dat is eigenlijk wel een prima idee…..we komen tenslotte in de eerste plaats voor Star Wars.

Ik ga hier inderdaad maar eens overleggen of we in Slinkie Dog willen al is het een leukere dan die in Parijs je hebt gelijk het is en blijft een kinderachtbaan


Voor Epcot gaat het idd Testtrack worden en een virtuele rij voor Guardians. Hopelijk later nog Frozen, anders moeten we daar maar gelijk in de rij staan om 9.00
wij mogen ook niet om 8.30 naar binnen dat mag pas om 9.00 (flauw hè). Resort gasten of partner hotels mogen wel om 8.30 naar binnen.

Daffelina
13-06-22, 17:23
Ik heb inderdaad de twee Star Wars attracties verwisseld. Dochter en vriendje zijn meteen in de rij gaan staan voor ROTR en ze hadden voor Smugglers een Genie plus pas. Dat was op 3 juni heel goed te doen.
Blijkbaar gaan diverse attracties in het hoogseizoen van Genie plus naar een te betalen Lightning Lane. Tja, dan verandert het aanbod aanzienlijk. Wanneer je voor de Mickey en Minnie ride ook al apart moet betalen, is het allemaal niet meer zo leuk! En ook de openingstijden gaan dus veranderen. Wij mochten afgelopen tijd als niet-resort gast Epcot en DHS om half negen in en MK plus AK om 9 uur. De resortgasten mochten inderdaad een half uur eerder het park in. Ik heb geen idee hoe druk het dan in de parken is. Ik zou zeggen: probeer het gewoon om ROTR in de wachtrij mee te nemen en is het echt te druk: maak een plan B. Veel succes voor jullie zomervakantie!

Mave
13-06-22, 18:38
Ja ze veranderen wat af om het makkelijk te maken ;)
Bedankt voor het meedenken!

Mave
21-08-22, 23:33
Wij vonden uiteindelijk Genie+ een uitkomst. We zijn blij dat we Genie+ hadden, ondanks dat je er nu voor moest betalen. Misschien juist daardoor dat voor ons de Genie+ beter werkte dan de FastPass optie van een tijdje geleden. Met de Fastpass hebben we minder attracties kunnen boeken. De rijen waren kort en we konden kiezen wat we wilden. Vooral in HS heeft het z’n geld wel opgebracht, het maakt je bezoek makkelijker en relaxed. Ik had dit van te voren niet verwacht.
wat ik me voorgenomen had van te voren niet te doen, een individuele Lightning Lane kopen, hebben we in HS en Epcot wel gedaan. Gelukkig hebben ze in HS uiteindelijk Mickey and Minnie’s runaway railway in de gewone Lightning Lane laten zitten toen wij er waren.
We hebben in HS een ILL kunnen kopen voor ROTR en In Epcot voor GOTGCR. Voor GOTGCR hebben we sochtends ook nog een boarding group kunnen bemachtigen, dus we zijn er zelfs twee keer in geweest.

JeroenB
23-08-22, 19:57
Voor GOTGCR kun je om 7 uur 's morgens vanaf je verblijf al reserveren voor de virtuele rij, geheel zonder kosten is dat ons voor meerdere dagen gelukt. Smugglers run kun je via de single riders line met een paar minuten in de attractie zitten en ROTR is zonder betalen helaas zo'n uurtje/anderhalf uur wachten.

Wij hebben nagenoeg alle attracties kunnen doen door gewoon bij opening bij het park te zijn en de wachttijden goed in de gaten te houden, elke attractie heeft momenten dat de wachtrij qua tijd inzakt. Geen extra Genie voor nodig, wel vinden wij dat deze nieuwe optie geen goed doet voor Disney.

Zelf hebben we allemaal een jaarpas maar er zijn veel mensen die lang moeten sparen voor ze naar Disney kunnen en deze worden nu geconfronteerd met mensen die nog extra willen betalen om op hen voor te dringen. Uit principe ga ik niet extra betalen voor een attractie als ik al toegang betaal voor diezelfde attractie en helemaal vanwege de gedachte dat dit voor veel mensen financieel niet haalbaar is.