PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland



bertvlug
07-11-21, 12:22
Is het misschien een goed idee om een afzonderlijk onderwerp te maken voor het testen op Corona voor de terugreis ?

Ik ga zelf voor Familie bezoek naar Amerika van 23 November t/m 7 December.
Test voor heenreis is geen probleem en voor een redelijke prijs, echter voor de terugreis ben ik aan het zoeken waar me te laten testen, ben de laatste 3 dagen voor mijn terugreis in Orlando, dus ben in die omgeving naar een test locatie aan het zoeken.
Ik heb een aantal test sites (online) gevonden en zie dat ze allemaal een prijs tussen de $150 en $195 rekenen.
Nu ben ik alleen en zal dat nu eenmaal moeten betalen als ik terug naar Amsterdam vlieg, maar als je met 4 personen bent wordt je vakantie ineens een stuk duurder.

Wil graag weten van forumleden die nu of binnenkort naar Florida gaan welke ervaringen zij hebben, wellicht kunnen we elkaar helpen om goede en betaalbare testsites met elkaar te delen.

Graag jullie reacties.

Bullyleo
07-11-21, 13:36
Mag ik vragen waarom je laat testen voor de terugvlucht? Ben je niet volledig gevaccineerd? Als dat het geval is dan hoeft dat namelijk niet:

Unvaccinated travelers arriving from United States (see 209 additional countries) must have a negative NAAT or antigen test result. The NAAT test must be taken a maximum of 48 hours before departure to the Netherlands. Tests accepted are PCR, RT PCR, LAMP, TMA, or mPOCT. Alternatively, antigen tests taken a maximum of 24 hours before departure are also accepted. Travelers have the option to present proof via EU Digital Certificate. The negative test result must be in one of the following languages: Dutch, English, German, French, Italian, Portuguese, Spanish.
Details and exemptions:
This requirement does not apply to:
-Fully vaccinated travelers;
-Travelers from EU with proof of recovery;
-Travelers under the age of 12;
-Cross-border workers, students.

JeroenB
07-11-21, 15:01
Testen voor de terugreis is op dit moment niet nodig, maar als het tzt wel weer moet dan ontkom je niet aan dit soort prijzen. Zelf heb ik de laatste keer dat ik nog wel moest testen voor de terug weg het bij baycare laten doen en daar een rapid PCR test gedaan 24 uur voor vertrek i.v.m. de dubbele testverplichting welke er toen was voor terugvliegen naar NL.

bertvlug
07-11-21, 16:53
Ik lees zelf ook andere regels, zo heb ik eerst een binnenlandse vlucht van Orlando naar New York, welke regels gelden dan, is immers een binnenlandse vlucht.
Zou graag de komende weken de ervaringen van Forum leden lezen die hiermee te maken krijgen.

JeroenB
07-11-21, 17:47
Als je binnenlandse vlucht vooraf gaat aan je transatlantische vlucht naar NL dan controleren ze alles al voor die eerste vlucht omdat je daar ook je tickets voor de vervolg vlucht krijgt. In augustus werden we vervolgens bij de transatlantische vlucht nogmaals gevraag naar de gezondheidsverklaring welke ingevuld en wel moest zijn.

Frans1949
07-11-21, 21:23
Toen wij in juli terugvlogen vroeg de Delta medewerker op Miami airport een gezondheidsverklaring.
Toen ik vertelde dat ik die niet had, stond ook nergens aangegeven, vroeg hij naar de QR code.
Ik stond perplex. Mijn reactie was dat hij die toch niet kon uitlezen maar hij wilde hem wel zien.
Ik heb hem laten zien en inderdaad hij kon het niet uitlezen maar was tevreden.
Het enige wat ik achteraf kon bedenken is dat ons ticket ging van Miami naar Boston naar Amsterdam naar Alicante.
Wij zijn natuurlijk gewoon in Amsterdam naar huis gegaan.

Roy Reuter
02-12-21, 21:47
Wij zijn nu in FL en vertrekken zaterdag 11 december weer naar Nederland. Wij waren in de veronderstelling dat er voor de terugreis niets bijzonders nodig was, behalve vaccinatiebewijs. Nu horen wij echter via via dat er 3 (!) testen nodig zijn. 1 test vijf dagen voor vertrek terugvlucht, 1 test tijdens de overstap in Atlanta en 1 test bij aankomst op Schiphol. Wij proberen hier meer informatie over te vinden en hebben ook al naar KLM gebeld maar die wisten het ook allemaal niet zeker (heel handig).

Iemand hier die hier met meer zekerheid iets over kan zeggen of er in de laatste dagen ervaring mee heeft gehad?

JeroenB
02-12-21, 23:31
Check nu eerst eens bij de rijksoverheid wat daar staat in plaats van je gek te laten maken door mensen die zomaar iets roepen en daardoor paniek te zaaien bij anderen:

https://reizentijdenscorona.rijksoverheid.nl/nl/verenigde-staten-van-amerika/vliegtuig?tot=2022-01-08


Hier moet je op dit moment aan voldoen als je (terug) naar Nederland reist (en 12 jaar of ouder bent):


Inreisverbod voor niet-Europese inwoners

Je mag alleen terugreizen als je volledig gevaccineerd bent, of onder 1 van de andere uitzonderingen (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nederland-inreizen/eu-inreisverbod/uitzonderingen) valt. Bijvoorbeeld omdat je Nederlander bent.

Coronabewijs

Je mag alleen terugreizen met een vaccinatiebewijs (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nederland-inreizen/eisen-vaccinatiebewijs-voor-reizigers-naar-nederland). Ben je een inwoner van de Europese Unie? Dan is een herstelbewijs ook goed (handig: dit kun je in de


zetten).

Gezondheidsverklaring

Laat je ingevulde gezondheidsverklaring (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/documenten/publicaties/2020/07/20/gezondheidsverklaring-reizigers-nederlands) zien bij het instappen (boarden).



En dat is op DIT moment en kan altijd veranderen.

En mocht het wijzigen: in Florida kun je via Baycare op bepaalde locaties een rapid PCR doen indien dat wel weer nodig mocht zijn, binnen 1 uur resultaat.

Roy Reuter
03-12-21, 15:53
Het schijnt toch dat er voor de vlucht van MCO naar Atlanta een test nodig is.
Aldus het ministerie van buitenlandse zaken. Wij gaan zo Delta bellen wat zij hierover weten.

JeroenB
03-12-21, 16:42
Kijk nu eens eerst op sites (voor Amerika op de CDC site) voordat je dit soort vermoedens hier weer plaatst of bel eerst met Delta. Door dit soort dingen wordt er van alles op de fora geslingerd wat dan achteraf weer onjuist is.

Testen op binnenlandse vluchten in Amerika waren vanmorgen in ieder geval nog niet verplicht, aldus de CDC site.

En om het je nog makkelijker te mken, hieronder de site waar je alles kunt vinden omtrent de domestoc flights in Amerika:

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/travel-during-covid19.html

Roy Reuter
03-12-21, 17:12
Bedankt voor het helpen, Jeroen. Ik snap je aanvallende ondertoon alleen niet zo goed. Wij lopen tegen tegenstrijdige informatie aan. De informatie over extra testen komt uit de KLM traveldoc en ministerie van buitenlandse zaken bevestigt deze informatie. Op de sites van Delta en via Twitter met delta krijgen we te horen dat er geen extra testen nodig zijn voor de terugvlucht. Wij willen het gewoon graag goed op orde hebben, vandaar dat ik hier om bevestiging of verduidelijking heb gevraagd. Lijkt mij niet heel raar.

theovg
03-12-21, 17:39
Wij zitten nu te wachten in Orlando op onze vlucht naar Newark om dan door te gaan naar Amsterdam.
Alleen vaccinatiebewijs en gezondheidsverklaring nodig.

Roy Reuter
03-12-21, 17:48
Theo, dat is fijn om te horen en geruststellend. Goede reis gewenst!

JeroenB
03-12-21, 17:56
Bedankt voor het helpen, Jeroen. Ik snap je aanvallende ondertoon alleen niet zo goed. Wij lopen tegen tegenstrijdige informatie aan. De informatie over extra testen komt uit de KLM traveldoc en ministerie van buitenlandse zaken bevestigt deze informatie. Op de sites van Delta en via Twitter met delta krijgen we te horen dat er geen extra testen nodig zijn voor de terugvlucht. Wij willen het gewoon graag goed op orde hebben, vandaar dat ik hier om bevestiging of verduidelijking heb gevraagd. Lijkt mij niet heel raar.


Zoals ik al aangaf kun je ook eerst even zelf verder kijken en navraag doen voordat je het op fora gooit. Punt is dat je momenteel overal spookverhalen krijgt rondom het reizen naar en van Amerika en de mensen daardoor zenuwachtig gaan worden en er vervolgens weer afgeleiden van dit soort verhalen ontstaan. Dit terwijl het vrij makkelijk te vinden is aangezien alles wat betreft reizen in en naar Amerika op de CDC website te vinden is en voor reizen naar Nederland op de rijksoverheid sites van Nederland. De sites van Nederland betreffende reizen naar andere landen lopen vanaf het begin van de pandemie al achter de feiten aan net als de websites van covid testcentra die voor Amerika nog steeds stellen dat je een PCR test nodig hebt terwijl antigeen tot op heden al voldoende is.

Laten we nu met zijn allen wat voorzichtiger zijn met verspreiden van niet gecheckte informatie en formuleer anders de vraagstelling zo dat je zoals in dit geval zou willen weten of er aanvullende maatregelen gelden voor de vluchten binnen Amerika omdat je verschillende dingen hierover hoort.

Verder wens ik je uiteraard een fijne vakantie in Florida, wij gaan ook die kant weer op over 22 dagen, kan niet snel genoeg gaan wat mij betreft.

bertvlug
08-12-21, 20:26
Even een update van mijn kant:
Vandaag ben ik teruggekomen van mijn korte familiebezoek in de USA, gevlogen van Orlando naar New York en vandaar naar Amsterdam. Bij het inchecken op MCO werd mij gevraagd of ik getest was en of ik de uitslag kon laten zien, ik had me niet laten testen omdat ik gevaccineerd ben, ik zei tegen de baliemedewerker dat ik gevaccineerd was en liet mijn QR code zien (die zij overigens niet kunnen uitlezen omdat ze de apparatuur daarvoor niet hebben), uitgelegd hoe dat in Nederland werkt en werd vervolgens zonder verdere "problemen" ingecheckt. M.a.w. ikzelf heb dus géén problemen ondervonden.
Nu is het wel zo dat de regels per dag kunnen veranderen en ik kan dus alléén maar adviseren om dit héél goed in de gaten te blijven houden.

Swets
19-12-21, 16:58
Intussen 2,5 week verder en heeft Hugo de Jonge gister aangekondigd dat vanaf de 22e alle inkomende reizigers uit Niet-Schengen landen een negatieve test moeten kunnen overleggen. Het lijkt er nu nog op dat een Antigeen-test vaan max 24 uur voor vertrek volstaat. (waarom heten die antigeentesten overal anders in USA..)

Dus wél testen in USA.

Waar testen? Welke kosten?

Vooralsnog lijkt dit de beste optie: https://centerforcovidcontrol.org/locations/?fbclid=IwAR0cqi7rb6OMUwekbPtzlBXiE8tpRM3hUhuMjGAq APdOm8ZJtEWQb7vP6zc&location=free-rapid-pcr-testing-fort-lauderdale-fort-lauderdale-fl
Gratis en geschikt voor reizen.
Ik denk dat we de eerste ervaringen moeten afwachten..

arno
19-12-21, 18:50
hier een lijstje met test locaties in florida. Florida COVID-19 Testing Sites (floridahealthcovid19.gov) (https://floridahealthcovid19.gov/testing-sites/)

hannie
19-12-21, 20:02
Arno, ik zie daar geen prijzen staan en niets over testen voor reizen.
Ik heb ook ergens gelezen dat je bij CVS gratis kunt testen, maar kan het niet meer terug vinden.
De site die Swets noemt heeft ook testlocatie in Kissimmee en is gratis.

JeroenB
19-12-21, 22:21
Hannie, op het alles amerika forum heb je dat waarschijnlijk gelezen want daar stond dat iemand zich daar had laten testen ik meen vorige week.

We gaan het beleven, ik blijf in ieder geval niet thuis voor zo'n test op de terugweg en mogelijk blijven we zelfs langer doordat de scholen dicht zijn Moet ik alleen de vluchten wijzigen en een auto regelen voor de extra vakantie tijd daar. Nemen voor de zekerheid nu de schoolboeken mee voor het online onderwijs.

hannie
20-12-21, 14:02
Dat zou kunnen dat ik het daar gelezen heb, of op fb.
Goed plan om schoolboeken voor de kids mee te nemen.

JeroenB
20-12-21, 22:23
Overigens zou je ook het volgende kunnen bestellen en vanuit NL meenemen naar Amerika dan kun je zelf een antigeen test doen en dan krijg je een certificaat per email: www.toegangsbewijs.nu

Chantal Van Wijngaarden
22-12-21, 21:47
Hier ook schoolboeken mee en 3 januari afwachten of we nog een weekje langer blijven

wij kregen ook deze testlocatie als advies voor de terugreis.

https://centerforcovidcontrol.org/

robinthart
27-12-21, 18:04
Overigens zou je ook het volgende kunnen bestellen en vanuit NL meenemen naar Amerika dan kun je zelf een antigeen test doen en dan krijg je een certificaat per email: www.toegangsbewijs.nu

Hoe werkt dat dan precies? En zou dat geldig zijn als officieel document om te mogen vliegen?

elstars
06-01-22, 01:50
Als jullie een testlocatie zoeken in de buurt van Miami/Fort Lauderdale, dan kunnen we Fast Test Now aanbevelen:
https://fasttestnow.com/. Er zijn diverse locatie en er komen er meerdere bij. Vandaag zagen we op de website dat Orlando ook een locatie heeft, er komt ook een locatie in Las Vegas. Wij hebben gekozen voor de locatie in Aventura. Het gaat op afspraak, deze kun je dagen van tevoren vastleggen. We kwamen hier vanmiddag anderhalf uur te vroeg aan, maar konden meteen terecht. Bij het maken van de afspraak geef je alle gegevens door, zodat je ter plekke alleen de test hoeft te doen. Vriendelijk personeel. Op de website werd aangegeven dat je de uitslag van de rapid antigen test na een half uur per email krijgt en dat was bij ons ook echt het geval. Het document dat je krijgt is geschikt om mee te reizen. Gelukkig hadden we een negatief resultaat. Kosten: 89 dollar per persoon voor antigentest.
Al met al hebben we goede ervaringen met dit bedrijf.

mblokland
07-01-22, 00:30
Hier (Orlando) de testen van toegangsbewijs.nu gedaan (4 maal) hoewel het in Nederland buiten kantoortijd is hadden we binnen een uur ons certificaat terug. Inmiddels zijn deze geaccepteerd in de united app en zijn we ingecheckt voor onze vlucht morgen (alles groen, na upload van gezondheidsverklaring, quarantaine verklaring en negatieve test van toegangsbewijs.nu).

Deze methode is (nu het gelukt is) ideaal en redelijk vrij van zorgen ofwel wat ons betreft een aanrader.

proces is eenvoudig je scant de QR code met je telefoon maak een selfie met de QR code naast je gezicht, doe de test (er gaat een timer lopen van 15:00) daarna een foto met het resultaat insturen en bevestigen dat de test negatief is. Tijdstip op het certificaat is lokale us tijd.

mhagman
07-01-22, 16:27
Klinkt ideaal, want het testen in Orlando zelf voor onze terugreis gaf wat stress, dure testen moeten doen (3 personen $ 450 voor rapid antigentest) omdat 36 uur voor vertrek nergens meer een van de "goedkopere" testlocaties op afspraak te boeken was.
Uiteindelijk hebben wij onze negatieve testuitslag aan NIEMAND hoeven te laten zien, niet bij het inchecken, niet bij het boarden, niet bij de overstap en niet bij thuiskomst, maar ja, je kan dat risico niet nemen, dus handige tip van mblokland voor al degene die nog gaan binnenkort, scheelt echt heel veel geld en onrust.

mblokland
07-01-22, 16:50
Klinkt ideaal, want het testen in Orlando zelf voor onze terugreis gaf wat stress, dure testen moeten doen (3 personen $ 450 voor rapid antigentest) omdat 36 uur voor vertrek nergens meer een van de "goedkopere" testlocaties op afspraak te boeken was.
Uiteindelijk hebben wij onze negatieve testuitslag aan NIEMAND hoeven te laten zien, niet bij het inchecken, niet bij het boarden, niet bij de overstap en niet bij thuiskomst, maar ja, je kan dat risico niet nemen, dus handige tip van mblokland voor al degene die nog gaan binnenkort, scheelt echt heel veel geld en onrust.

Hoewel wij de test ook aan niemand moesten laten zien is het bij United niet mogelijk online in te checken zonder alle benodigde papieren te uploaden, in Chicago werd iedereen zonder de status "Travel ready" naar de balie geroepen om formulieren te overleggen. Weet niet hoe dit is geregeld bij andere luchtvaart maatschappijen.

En zoals mhagman al aangeeft is dit een redelijke stress vrije manier (je hoeft de deur niet uit en voor een betaalbaar bedrag).

Inmiddels thuis.

elstars
07-01-22, 18:11
Ook wij zijn net als MBlokland via Chicago teruggevlogen (6 januari en vandaag geland) en merkten dat mensen die hun documenten niet in de United app hadden geupload naar de balie moesten om deze te laten zien. Bij terugkomst op Schiphol hadden we wel verwacht de GGD te zien die mensen nogmaals zou wijzen op de verplichte quarantaine, maar tot onze verbazing was er niets van dit alles te zien, ook geen posters of iets dergelijks.

JeroenB
09-01-22, 01:28
Om de mogelijkheden verder te verkennen in Florida hebben wij vorige week een rapid PCR test aangevraagd bij de Walgreens (ook met oog op eventuele strengere eisen van NL) en vandaag zijn we dus langs de Walgreens gereden voor de gratis test. Behalve een controle van de ID's (paspoorten) werd er nergens naar gevraagd, je kreeg de spullen om zelf de test uit te voeren waarbij werd meegekeken en vervolgens lever je de test in en krijg je na iets meer dan een uur de resultaten per email.

Inmiddels geupload naar United en ze zijn goedgekeurd.

Zijn er nog mensen die al terug zijn die gebeld zijn door de overheid of een BOA op bezoek heeft gehad vanwege de quarantaine ?

hannie
09-01-22, 08:47
Dat is bijzonder Jeroen. Ik heb via de chat contact gezocht met Walgreens. Mij werd verteld dat het alleen voor residents gratis is. Toeristen konden ook geen afspraak maken en moesten naar een locatie van Walgreens waar ze walk inns doen en het kost $170.

Mijn zoon heeft toen maar de test van toegangsbewijs.nu gedaan, die ik hem als back-up had meegegeven. Had ook binnen no time het reiscertificaat. Hij zit nu in het vliegtuig en komt over 2 uurtjes aan(KLM)

@Jeroen, wel op ander forum gelezen dat iemand de dag na aankomst door GGD gebeld werd om te checken f hij in quarantaine was.

mhagman
09-01-22, 10:43
Wat fijn dat jullie die weg via de Walgreens hebben kunnen doen, scheelt een hoop geld!

Ik ben sinds woensdag 5 januari terug en heb nog niets gehoord en gezien, voor morgenochtend een afspraak ingepland voor de test bij de ggd voor dag 5, de zelftesten zijn nog negatief dus ik ga er vanuit dat wij morgenmiddag uit quarantaine kunnen.

YBodur
09-01-22, 14:49
Om de mogelijkheden verder te verkennen in Florida hebben wij vorige week een rapid PCR test aangevraagd bij de Walgreens (ook met oog op eventuele strengere eisen van NL) en vandaag zijn we dus langs de Walgreens gereden voor de gratis test. Behalve een controle van de ID's (paspoorten) werd er nergens naar gevraagd, je kreeg de spullen om zelf de test uit te voeren waarbij werd meegekeken en vervolgens lever je de test in en krijg je na iets meer dan een uur de resultaten per email.

Inmiddels geupload naar United en ze zijn goedgekeurd.

Zijn er nog mensen die al terug zijn die gebeld zijn door de overheid of een BOA op bezoek heeft gehad vanwege de quarantaine ?

Wij hebben het quarantaine formulier uitgeprint en dus niet online ingevuld. Bij vertrek werd gevraagd of we het formulier hadden ingevuld maar hoefden we niets te laten zien of in te leveren. Ook in Nederland hebben we het formulier niet in hoeven leveren.
Ik had al zo’n vermoeden en daarom dus het formulier op papier 😂
Niemand wist dus dat wij in quarantaine moesten en zo konden we ook niet gebeld worden.
We hebben wel de 5 dagen aangehouden en op dag 5 een pcr test gedaan maar dus geen boa aan de deur gehad of telefoontje.

JeroenB
09-01-22, 15:35
Hannie, wij hebben ons Amerikaanse adres opgegeven maar daar kun je ieder adres op zetten wat je maar wilt en konden gratis testen, totaal geen controle geweest behalve het ID.

Toegangsbewijs.nu hebben wij inderdaad ook meegenomen als backup.

hannie
09-01-22, 15:42
Goed om te weten dat het blijkbaar toch kan bij Walgreens.

elstars
14-01-22, 09:02
Een van ons kreeg gisteren (13-01) via de Coronamelder een bericht dat er nabijheidscontact was geweest met een persoon die positief op Corona heeft getest.
Dit was op 6 januari, de dag dat wij vanuit Miami via Chicago naar Nederland terugvlogen.
Waarschijnlijk iemand die bij ons in het vliegtuig (UA 909 Chicago -->A'dam) heeft gezeten of op Chicago airport bij ons in de buurt geweest is.
Wij zijn zelf negatief getest na 6 dagen (GGD PCR).
Zo zie je maar weer dat het toch altijd opassen blijft.

meisje
11-02-22, 08:00
Is dit nog steeds van kracht? HEb ergens gelezen dat alleen QR code genoeg is maar kan het nergens terug vinden. Zou wel een hoop stress schelen…

hannie
11-02-22, 08:44
Testen voor de terugreis moet idd nog steeds.
Quarantaine en testen op dag 5 na terugkomst hoeft niet meer.

mpaauwe
11-02-22, 10:02
Idd is testen voor de terugreis nog steeds verplicht, maar ook de quarantaine verplichting is er nog steeds.
Deze vervalt voor mensen die langer dan 7 dagen voor thuiskomst een booster hebben gehad en de uitzonderingen die er eerder al waren.

Als je in de afgelopen 3 maanden corona hebt gehad en dus geen booster mag halen, moet je gewoon in quarantaine als je thuiskomt.
Hopen dat dei quarantaine er snel afgaat...

meisje
11-02-22, 17:30
Testen voor de terugreis moet idd nog steeds.
Quarantaine en testen op dag 5 na terugkomst hoeft niet meer.
ook voor de heenreis toch….? ☺️

hannie
11-02-22, 18:25
Ja, ook voor de heenreis.