PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen naar Florida terwijl Florida nog Oranje kleurt



Frans1949
06-11-21, 18:35
Ik ben gewoon even nieuwsgierig hoe andere forumleden er mee omgaan.
Florida kleurt nog steeds oranje en dat betekent dat het wordt gezien als een hoogrisicogebied.
Terwijl de besmettingen een stuk lager liggen dan in Nederland maar dat terzijde.

Wij zitten al een poosje terwijl mijn verzekering GEEN dekking geeft wat betreft Corona.
Maar aangezien we volledig gevaccineerd zijn (en ik ook al de booster heb ontvangen) maak ik me niet zo druk.

Ben wel nieuwsgierig hoe andere forumleden hier mee omgaan.

JeroenB
06-11-21, 18:46
Mijn verzekering geeft inmiddels wel dekking op ziek worden door corona in oranje gebieden dus neem geen extra verzekering meer die ik eerder wel had bij het reizen naar de USA tijdens de corona periode. Verder weten we allemaal dat NL gewoon flink achterloopt met het bijwerken van de kleurcodes wat gewoon belachelijk is. Inmiddels loop je weer meer risico in NL dan in de USA op Corona.

KevinB
06-11-21, 18:54
Mijn doorlopende reisverzekering dekt schade door corona ook niet. Ik heb een (extra) kortlopende reisverzekering bij de ANWB afgesloten, deze dekt reizen naar oranje en rood gebied. Was €38,- voor 10 dagen, daarvoor ga ik geen risico lopen.
Ik ben net gebeld door mijn volledig gevaccineerde fysio, waar ik 2 dagen geleden op de tafel lag, dat ie positief getest is.
Die vaccinatie zegt niet zoveel meer.

hannie
06-11-21, 20:19
Ik heb mijn doorlopende verzekering bij SNS opgezegd en ben overgestapt naar ANWB. Die dekken wel corona gerelateerde zaken in oranje gebied.
De reisverzekering bedoel ik, annuleringsverzekering dekt niet in oranje gebied.

KevinB
06-11-21, 20:41
De annuleringsverzekering van anwb keert voor samengestelde reizen alleen uit als het eerste deel van de reis uitvalt door een natuurramp oid. Niet door bijv. een geannuleerde vlucht.
Voor mij (en vast veel anderen hierZ) een belangrijke dekking