PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie heeft er nu geboekt voor november?



Boontje
07-10-21, 10:49
Ik en mijn man willen volgende maand voor het eerst zonder de kinderen naar Florida. Raar idee maar ook wel heel erg leuk. Druk naar vliegtickets aan het zoeken en wat we nu met zijn tweeën willen gaan doen. Zijn er al mensen die na het bericht dat Amerika open gaat per 1 november die in november gaan? En dus ook al tickets geboekt hebben? Ben benieuwd!

JeroenB
07-10-21, 13:29
1 November is niet genoemd door de officiele kanalen in de USA, er is nog helemaal geen definitieve datum bekend waarop direct naar de USA vliegen weer mogelijk is.

Jessica0309
07-10-21, 16:33
Ik zou ook heel graag in november gaan, maar ik wacht nog op de officiële aankondiging van de datum dat de travelban eraf gaat.
Vindt het allemaal nog te onzeker.

Terpies
07-10-21, 19:03
Ik vlieg als het goed is op 4 november naar MCO. Fingers crossed.

Geboekt via KLM rechtstreeks, tickets zijn gratis tot dag van vertrek te verplaatsen (alleen tarief verschil bijbetalen) tot ergens in mei 2022 dus weinig risico.
Ik betaal €543 incl koffers. Terugvlucht op 3 december.

hannie
08-10-21, 09:01
Wij hadden een half jaar geleden tickets gekocht voor 1 Nov. Dus ook hier fingers crossed!

mattrob
08-10-21, 09:32
Geboekt via KLM rechtstreeks, tickets zijn gratis tot dag van vertrek te verplaatsen (alleen tarief verschil bijbetalen) tot ergens in mei 2022 dus weinig risico.


Als je rechtstreeks geboekt hebt bij KLM, kan je zelfs zonder reden geld terugkrijgen voor je tickets (tot 31 maart 2022 vertrek), dus je loopt echt heel weinig risico ;-) !

Roy Reuter
10-10-21, 13:46
Wij hadden al tickets staan voor 20 november-11 december. Oorspronkelijk was dat een rechtstreekse vlucht met koffers en gekozen stoelen, maar dat is vorige maand gewijzigd naar een vlucht met overstap in Atlanta en nog wel de koffers. Wel gaan we nu op 11 december om 14:00 terug ipv 20:00, da's wel jammer.

Als Amerika daadwerkelijk "begin" november weer opengaat, lijkt mij 20 november een veilige datum. En anders blijven we gewoon weer doorschuiven, dat doen we tenslotte al vanaf maart vorig jaar.

koenkamphuys
11-10-21, 21:51
Ik heb voor 8 december geboekt. Dat is niet omdat ik aan de zekere kant wilde blijven, maar omdat de vakantiedagen zo gepland waren op het werk. :cool:

Terpies
18-10-21, 23:11
Net tickets ongeboekt van 4 november naar 11 november, dus alles schuift weekje op.
De zelftesten met certificaat zijn besteld, de autoboeking is omgezet en nu is het aftellen begonnen.
We hebben de tickets van KLM uiteindelijk om laten zetten naar een voucher en via vliegtickets.NL geboekt met United voor €435 incl. ruimbagage.

USA here we come!

YBodur
19-10-21, 07:45
Een zelftest met certificaat? Kun je me daar iets meer over vertellen? Wellicht is dat ook iets voor ons in December.

Fijn trouwens dat je om hebt kunnen boeken!

Bullyleo
19-10-21, 08:37
Ik had eigenlijk dezelfde vraag, ik heb gisteren namelijk nog gebeld en daarbij werd mij verteld dat een zelftest met certificaat niet werd geaccepteerd om eventuele fraude tegen te gaan. Ik heb dus een afspraak voor een antigeentest met certificaat gemaakt bij coronalab.eu. Overigens een tip voor de ANWB-leden onder ons als je bij dit bedrijf een test inboekt. Je krijgt dan 5 euro korting per test dus 49 euro voor een PCR en 34 euro voor een Antigeen incl. certificaat. Voor PCR test kortingscode ANWBLID49 en voor Antigeentest kortingscode ANWBLIDSNELTEST34.

theovg
19-10-21, 15:03
A test result must be in the form of written documentation (paper or electronic copy). The documentation must include:
https://www.cdc.gov/Dit is over de zelftest. dus volgens mij is het toegestaan

Type of test (indicating it is a NAAT or antigen test)
Entity issuing the result (e.g. laboratory, healthcare entity, or telehealth service)
Specimen collection date. A negative test result must show the specimen was collected within the 3 days before the flight. A positive test result for documentation of recovery from COVID-19 must show the specimen was collected within the 3 months before the flight.
Information that identifies the person (full name plus at least one other identifier such as date of birth or passport number)
Test Result

Bullyleo
19-10-21, 17:03
OK ik ben wel benieuwd dan op welke manier je aantoont op welke datum de test is uitgevoerd en de overige informatie wordt verwerkt en vermeld. Zelf een papiertje in elkaar flansen? Waarom zou je het risico nemen en dan straks bij de grens te horen krijgen dat het een officiële test moet zijn. Besparing van een paar tientjes? Dan kom je niet weg met de opmerking dat het volgens jou wel zou moeten kunnen. Bij het aanmelden bij het testcentrum moet ik inderdaad alle info van te voren aanleveren zodat het ook op het officiële reiscertificaat wordt vermeld inclusief datum en tijd van uitvoeren van de test. Ik probeer je niet te overtuigen, ik neem in ieder geval geen risico met een antigeentest voor 34 euro incl. certificaat.

Bullyleo
19-10-21, 19:43
Voor diegenen die de zelftest overwegen, onderstaande info van de CDC-site over de voorwaarden waaraan de zelftest moet voldoen:


The test must be a SARS-CoV-2 viral test (nucleic acid amplification test [NAAT] or antigen test) with Emergency Use Authorization (EUA) from the U.S. Food and Drug Administration (FDA).
The testing procedure must include a telehealth service affiliated with the manufacturer of the test that provides real-time supervision remotely through an audio and video connection. Some FDA-authorized self-tests that include a telehealth service may require a prescription.
The telehealth provider must confirm the person’s identity, observe the specimen collection and testing procedures, confirm the test result, and issue a report that meets the requirements of CDC’s Order (see “What information must be included in the test result?” below).
Airlines and other aircraft operators must be able to review and confirm the person’s identity and the test result details. The passenger must also be able to present the documentation of test results to U.S. officials at the port of entry and local/state health departments, if requested.

hannie
19-10-21, 20:40
Ik ga 8 Nov als één van de eersten en durf dat nog niet te avonturen.

Bullyleo
20-10-21, 07:28
Ik ga 8 Nov als één van de eersten en durf dat nog niet te avonturen.
Ben heel benieuwd Hannie, laat je het even weten hoe het gegaan is? Wij vliegen de 12e naar Tampa.

hannie
20-10-21, 08:24
Zal het zeker even laten weten hier.