PDA

Bekijk Volledige Versie : Let op:huur geen Alamo auto via Sunpromotions Duitsland



Buddybonaire
14-08-21, 19:52
Al jaren boeken wij de huurauto’s via Sunpromotions, een Duitse site, waarbij je via partners.rentalcar.com bij Alamo kunt boeken. Ook dit jaar hadden wij dat gedaan, je boekt dan met hoge korting bij Alamo. Wij hadden vooraf betaald, zoals we altijd doen. Het betrof een boeking voor 1 dag Miami en later nog 2 weken Orlando, omdat we eerst na 1 nacht Miami, doorvlogen naar New York. Bij het ophalen van de eerste auto gaf men bij Alamo aan dat er niet betaald was en dat dat alsnog moest gebeuren.

We hebben betaald, want we hadden de auto nodig en zijn gaan uitzoeken hoe het met onze (veel duurdere) 2- weekse boeking in Orlando zat. Alamo gebeld en gemaild en zij gaven aan dat ze van de ‘broker” geen geld hadden ontvangen en we moesten dus betalen. We hadden de creditcard afschriften en bevestigingen uit naam van Alamo, maar niets hielp. We moesten zelf contact met de broker zoeken. Toen we dat probeerden bleek dat ze de telefoon niet meer opnamen en dat de site uit de lucht was. Het bleek dat het bedrijf failliet was. Er zat niets anders op dan bij aankomst in Orlando opnieuw te betalen. We proberen nu nog via de creditcard het bedrag terug te krijgen, maar onze bank op Bonaire (waar wij wonen) heeft andere voorwaarden aan de Visa card gekoppeld dan in Nederland.

Ik wil met dat dit verhaal iedereen waarschuwen, want ik had ooit deze link van dit forum gehaald. Ik weet dat er meer bedrijven zijn waarbij je kan doorklikken naar partners.rentalcar.com , zoals americanestates, en die bestaan nog wel gewoon.

mattrob
15-08-21, 12:37
Oh ... dat is zuur zeg ... Dank voor de tip in ieder geval !

Ruud2004
16-08-21, 14:58
Hebben wij zomer 2017 ook meegemaakt met broker CarDelMar (ook een Duits bedrijf) Bij afhalen bij Thriffty op YVR bleek geen betaling bekend. Hoop gedonder, CarDelMar was slecht bereikbaar, dom personeel en het tijdverschil werkte ook niet mee. Uiteindelijk de 3e dag na aankomst trok men het recht en konden we (als gepland) op pad. Op ongeveer 120 Euro na alles terug ontvangen en die heeft de rechtsbijstand van Univé voor rekening genomen. Voor hele verhaal, zie reisverslag 2017,