PDA

Bekijk Volledige Versie : Recent naar Amerika gevlogen?



Ebelix
20-05-21, 18:18
Ik ben benieuwd of er iemand in de laatste 2 tot 3 maanden naar Amerika is gevlogen of komende maand naar Amerika vliegt? Er staat overal dat de grens dicht is en dat niemand zonder een urgente reden Amerika in mag wanneer je geen staatsburger of visum houder bent. Ik ben benieuwd hoe streng dit gehandhaafd wordt?

Afgelopen weekend zag ik dat de ouders van Rinus van Kalmthout in Amerika waren om naar hun zoon te kijken hoe hij een Indy car race reed. Ik vraag me af of dit valt onder een urgente reden waardoor je naar Amerika kan reizen.

hannie
20-05-21, 18:45
Ik ken wel mensen die de laatste maanden Amerika binnen zijn gekomen. Je moet dan vooraf 14 dagen in een niet Schengen land geweest zijn bv Antillen. Hier schijnt wel streng op gecontroleerd te worden.

JeroenB
20-05-21, 21:06
Ik ben de afgelopen 3 maanden naar Amerika gevlogen en daarvoor tijdens de flight restrictions ook al. Wat betreft de uitzonderingen (NIE's) daar kom je alleen met zwaarwegende dingen voor in aanmerking en daar heb ik 1 keer geluk mee gehad en de 2e keer lukte dat niet. En helaas weet ik uit contact met verschillende andere mensen dat ik heel veel mazzel heb gehad toen ik wel toestemming kreeg om rechtstreeks te vliegen.

Je komt er niet tussen door geslopen want voor het inchecken wordt je toestemming om rechtstreeks te vliegen gecontroleerd, er wordt gebeld om jouw toestemming te controleren ook al heb je de brief/mail van de ambassade bij je.

De optie die dan rest is omvliegen via een land welke niet ander deze restricties valt, daar moet je dan echt 14 dagen verblijven en pas op de 15e dag verder vliegen. Zelf heb ik de optie genomen om dit via Aruba te doen vanwege de vluchtmogelijkheden die Aruba mij bood t.o.v. Nederland en Florida. Op Aruba ga je als je naar de USA vliegt al door de immigratie/customs heen en wordt aan de hand van het stempel van de douane van Aruba gecontroleerd of je inderdaad 14 dagen daar hebt verbleven.

Of de ouders van Veekay onder de NIE's vielen dat is lastig om in te schatten want er is wel wat informatie waarvoor je in aanmerking komt voor een NIE maar dat is zo summier dat je na je aanvraag nog moet afwachten of je de toestemming wel of niet gaat krijgen.

En ik weet dat ik niet de enige ben die deze optie van omvliegen via Aruba (of een ander land) hebben gebruikt om naar Amerika te komen en er gaan binnenkort ook nog een aantal mensen deze route nemen als de restricties gehandhaaft blijven.

osterop
20-05-21, 21:30
ik hoop toch zo dat de grens weer open gaat en dat we met vaccinatie of test naar binnen mogen, ik blijf duimen

Roy Reuter
21-05-21, 10:25
Ik zou het bijzonder vinden als Amerikanen vanaf juni weer naar (delen van) Europa mogen, maar omgekeerd niet.

Ebelix
22-05-21, 11:01
Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik hoop dat we snel nieuws krijgen of we wel of niet kunnen reizen naar Amerika tijdens de komende schoolvakantie.

ellen.kr
21-08-21, 04:21
Dit las ik zojuist:

In de winterdienstregeling, die op 31 oktober van kracht wordt, krijgt Miami een directe vlucht op dinsdag, vrijdag en zondag. Orlando staat in de dienstregeling voor maandag, donderdag en zaterdag. “Uiteraard onder voorbehoud”, aldus de woordvoerder. Beide bestemmingen worden aangevlogen met een Boeing 787-9 Dreamliner.
Oorspronkelijk was het plan om twee keer per week de route Amsterdam – Miami – Orlando - Amsterdam en Amsterdam – Orlando – Miami - Amsterdam te vliegen. Door Miami en Orlando rechtstreeks aan te vliegen wordt de reistijd voor passagiers gereduceerd.

knaapje
21-08-21, 14:09
Leuk, maar als je niet de juiste papieren hebt mag je toch niet mee.
Voor ons als toeristen voorlopig nog niet.

Buddybonaire
22-08-21, 20:31
Wij zijn van 14 juli t/m 4 augustus in Amerika geweest. We vlogen van Bonaire naar Miami, daarna door naar New York. Vervolgens New York - Orlando gevlogen en vanuit Miami weer terug naar Bonaire. Op Bonaire werd bij het inchecken gecontroleerd of je een negatieve Corona test had en werden onze paspoorten gecontroleerd. Wij wonen op Bonaire maar hebben uiteraard een Nederlands paspoort. Niemand heeft gevraagd hoe lang we op Bonaire zijn en of we in Europa waren geweest. Bij aankomst in USA was er alleen de normale paspoortcontrole. De apparaten waar je normaal je paspoort kunt scannen waren buiten werking, je moest langs een medewerker voor je paspoort controle. Bij de binnenlandse vluchten werd niets speciaals gecontroleerd, alleen voor de vlucht terug naar Bonaire moesten we weer een negatief COVID testresultaat tonen en een gezondheidsverklaring van Bonaire. Inchecken kon dus niet bij een machine en het duurde heel erg lang door al die controles.

Frans1949
23-08-21, 15:27
Niemand heeft gevraagd hoe lang we op Bonaire zijn en of we in Europa waren geweest.

Wij zijn in juni ook gevlogen van Aruba naar Florida en bij de Amerikaanse Immigratie (op Aruba airport) werd nadrukkelijk gevraagd en gecontroleerd hoe lang we op Aruba waren gebleven.
Ik zou de gok niet wagen om buiten de regels te vliegen.

Buddybonaire
28-08-21, 18:19
Wij waren niet buiten de regels, we wonen op Bonaire en waren al meer dan een jaar het eiland niet af geweest.

Frans1949
29-08-21, 11:25
Wij waren niet buiten de regels, we wonen op Bonaire en waren al meer dan een jaar het eiland niet af geweest.


Mijn opmerking was ook niet voor jullie bedoelt. Maar gewoon in het algemeen.
Ik wilde alleen maar zeggen dat het geen goed idee is om proberen de regels te omzeilen.

maxamize
27-11-21, 22:12
Gisteren met KLM via Atlanta naar Fort Myers gevlogen. Op Schiphol verliep het voorspoedig. We hadden vooraf alles op orde en vaccinatiestatus en pcr-test geüpload naar KLM. Online inchecken kon echter niet, maar bij de balie ontvingen we direct onze boarding passes. Boarden zelf was wat chaotisch door de extra formulieren voor de Amerikaanse overheid, maar uiteindelijk vertrokken we netjes op tijd. Tijdens de vlucht mondkapjes op en dat ging prima. Overstap op Atlanta ging zoals altijd bij aankomst in de VS en binnen een uur zaten we bij de gate voor de aansluitende vlucht met Delta. Tijdens die vlucht ook mondkapjes op. Verder lijkt het er in Florida vooralsnog op dat het virus onder controle is. Amper mondkapjes en de nieuwe variant boezemt nog geen angst in. Dat zal vrees ik niet lang meer duren.

arie van urk
20-12-21, 06:07
Misschien een domme vraag, maar Wij vliegen op maandag 14 Feb naar Orlando ( via Newark) en een coronatest mag maximaal 24 uur oud zijn.
Waar doen jullie dat ??
Hier in de omgeving is niets op zondag open om te testen.
mvg Arie

elstars
20-12-21, 07:11
Wij hebben getest bij Testen voor Toegang, gratis, inclusief reiscertifcaat. Bij ons in de buurt ook oo zondag open. Gisteren (zondag) nog gedaan.
https://healthcheckcenters.nl/testenvoortoegang

Familie Kamp
20-12-21, 10:40
Hi, ik was op zoek naar deze info dus dank. Nog een vraag wat bedoel je met formulieren voor de Amerikaanse overheid? Gaat dat om contactgegevens die je pas bij het boarden invult?
Of zijn er nog andere formulieren die we van te voren moeten invullen (behalve Esta)?

Wij gaan bijna weer, heel veel zin in maar de voorpret is wat minder door alles rond COVID.

Familie Kamp
20-12-21, 10:41
http://www.floridaforum.nl/images/icons/icon1.png Re: Recent naar Amerika gevlogen?


Hi, ik was op zoek naar deze info dus dank. Nog een vraag wat bedoel je met formulieren voor de Amerikaanse overheid? Gaat dat om contactgegevens die je pas bij het boarden invult?
Of zijn er nog andere formulieren die we van te voren moeten invullen (behalve Esta)?

Wij gaan bijna weer, heel veel zin in maar de voorpret is wat minder door alles rond COVID.

JeroenB
20-12-21, 11:20
Hier de link naar het andere formulier welke je moet invullen en moet inleveren bij de gate:

https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/NCEZID_FRM_ENG_Disclosure_Dec2021_508.pdf

Fleurida
20-12-21, 12:37
Je moet ook de Engelstalige gezondheidsverklaring van de NL overheid invullen voor de terugreis. Dat moesten wij bij United in ieder geval. Deze moesten wij ook uploaden naar United. Dan krijg je de vermelding “travel ready” Die komt dan ook op je boarding pas te staan. Als je die vermelding niet hebt moet je alle info op het vliegveld laten zien.
https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2020/07/20/gezondheidsverklaring-reizigers-nederlands

elstars
20-12-21, 16:48
Wij zijn nu onderweg naar Florida. We vliegen met UnIted en hebben gisteren alle benodigde documenten in de United app ingevoerd. Dat duurde al met al zo’n 3 uur voordat alles klaar was, maar dan heb je ook wat. We kregen als dank een gratis wifi account voor de vlucht, vandaar dat we nu tijdens de vlucht dit bericht kunnen sturen. In de app van United stonden ook een paar verklaringen klaar die we moesten invullen (veklaring van negatieve getest zijn en verklaring van vaccinatie] De bewijzen moesten we uploaden. Daarna konden we online inchecken en kregen we de boarding passes.

Het was vanmorgen op Schiphol bij de United balies een enorme rotzooi. We waren gelukkig 3,5 uur van te voren en die tijd hadden we zeker nodig voor het wachten. We hebben 1 uur en 3 kwartier in de rij gestaan voordat we onze koffers konden afgeven. Niet leuk. Daarna snel alle andere dingen gedaan en we stonden om 11.00 uur bij de gate waar het weer een rotzooi was. Een lange rij mensen voor het hokje met de gate agents. Deze mensen moesten allemaal nog een stoel toegewezen moesten krijgen. Er waren vijf medewerkers die druk stonden te bellen en met walkie talkies stonden te praten. Er gebeurde verder niets. Om 12.00 uur was eigenlijk de vertrektijd, maar 5 miniten daarna werd omgeroepen dat er een issue was. Het bleek dat er geen boardingpasses konden worden gegeven, want de printer deed het niet. Weer een tijd later mochten de mensen die wel een stoel hadden voor het vliegtuig zich melden. Hier zaten wij ook bij. Zij konden gaan ‘boarden’, dat wil zeggen in een bus stappen die naar het vliegtuig zou gaan toerijden. De medewerkers moesten zelf op een lijst aantekenen dat de boarding passes waren gezien, alles moest handmatig. In de bus hebben we lange tijd met maar een paar mensen gezeten, na een half uur kwamen er meerdere en reden we eindelijk naar het vliegtuig. Rit van 10 minuten kriskras over de wegen van Schiphol. Bij het vliegtuig aangekomen nog een kwartier in de bus gezeten en daarna moetsten we via de vliegtuigtrap naar binnen. Wij zaten als eerste in het vliegtuig, mensen van de business class e.d waren nog nergens te zien. Uiteindelijk kwam er af en toe een nieuwe bus met mensen aan. Rond 14.00 uur kwamen de laatste mensen binnen. Vervolgens hadden we nog een issues met de koffers die allemaal bekeken moesten worden en deels weer uitgeladen moesten worden. Al met al zijn we met een vertraging van 3 uur opgestegen. De piloot riep eerder al om dat we een kortere vliegtijd zouden hebben, later bleek waarom: we vertrokken weer vanaf de Polderbaan. We hebben eerst nog 20 minuten moeten taxien voordat we opstegen.

We hebben straks bij de overstap in Washinghton waarschijnlijk nog maar een half uur overstaptijd ipv bijna 3 uur. We verwachten dat we de vlucht gaan missen en misschien wel morgen in Miami aankomen ipv vandaag. Wellicht met een onverwachte overnachting in Washinghton. We gaan het zien. We hebben dit nog nooit eerder meegemaakt.

Krullenbol
20-12-21, 17:23
Whhooo dat is zeker chaotisch en vervelend..
Maar belangrijkste jullie zijn onderweg dus relaxstand en genieten.

Veel plezier

Familie Kamp
20-12-21, 17:42
Hartelijk dank voor de snelle reactie, deze had ik nog niet gevonden.

Familie Kamp
20-12-21, 17:45
Wat een toestand, succes met de reis verder! En bedankt, ik ga even kijken naar invul mogelijkheden via app.

Familie Kamp
20-12-21, 17:46
Hartelijk bedankt!

hannie
20-12-21, 18:20
@Elstars. Wat een gedoe zeg. Je kan niet anders dan je erbij neerleggen, ook al is het erg vervelend. Wij hadden op 8 Nov ook de overstap gemist, alleen om een andere reden. Wij hadden pech dat we uren in de rij moesten bij Homeland.

elstars
20-12-21, 23:58
Gehaald! Vraag niet hoe, we waren de laatsten, de gate was al dicht. We hoorden een gate agent in de verte ‘Miami’ roepen en daar zijn we al zwaaiend en als een blind paard naartoe gerend.

JeroenB
21-12-21, 00:11
Veel stress dus maar nu genieten van een heerlijke vakantie, veel plezier.

hannie
21-12-21, 08:45
Pfff, wat een mazzel zeg. Nu lekker genieten!

mattrob
21-12-21, 09:08
Jemig ... Wat een gedoe !!! Maar fijn dat jullie het gehaald hebben ! Wat ik me wel afvraag; hoe komt het dat je 3uur bezig bent met uploaden van gegevens e.d. ? Wij zijn 2 weken terug met Delta gevlogen, en we hoefden alleen de negatieve test te uploaden, en de vaccinatie bewijzen. Dat was binnen 10min gedaan voor ons tweeën (en waren we formeel 'Ready to Fly'). Overigens, bij de gate wilden ze toch deze twee formulieren nog zien, voordat we onze boardingpasses kregen. Dus hadden het net zo goed niet hoeven doen. Maar waarom kost het zoveel tijd bij United ?

elstars
21-12-21, 12:46
. Maar waarom kost het zoveel tijd bij United ?

Er zijn twee soorten vaccinatiebewijzen: 1) het kaartje dat je meteen na de vaccinaties krijgt in de vaccinatielocatie en 2) de (geprinte) internationale QR code met tekst erbij over de vaccinaties. Wij hadden nr 1 geupload (eerst pdf, later foto, met briefhoofd, zonder briefhoofd e.d.) en steeds kregen we de melding ‘not ready to fly’. Toen kwamen we later op het idee om nr 2 te doen zonder de QR code erbij. Dat ging meteen goed. Achteraf gezien hebben we dus steeds de verkeerde geupload. Nummer 1 bleek alleen de voorletters te hebben en nummer 2 de volledige voornamen.

Ook moest je alle gegevens over vaccinatie nog invullen (data en land waarin de vaccinatie gegeven was). Het systeem gaf steeds hardnekkig op het overzicht de melding ‘US’, terwijl we toch echt ‘Netherlands’ hadden ingegeven. Dat hebben we uiteindelijk maar zo gelaten.

Misschien dom van ons, maar het was al een gestresste boel in het weekend, toen de persconferentie zatermiddag werd aangekondigd en we de volgende dag moesten testen en alles uploaden. Ook zaten we nog hevig te twijfelen of we eigenlijk wel weg moesten gaan.

mattrob
21-12-21, 14:12
Aha, ok, helder ! Dank je wel. Niets is dom natuurlijk, het is voor ons allemaal nieuw en voor het eerst. Dus dacht even, hoe kan dat allemaal zo lang duren. Maar jullie zijn er lekker; jullie krijgen er geen spijt van ! Wij hebben ook ZO genoten afgelopen week !

Terpies
22-12-21, 01:06
Wij zijn ook met united gevlogen en hadden geen problemen met uploaden, goedkeuren en boarden…

Marieke
09-06-22, 16:08
Even een vraagje, waar toch veel onduidelijkheid over is. Wij vliegen over paar weken naar Orlando. Een van ons heeft 2 vaccinaties geen booster. Nu zegt de ene, booster moet, omdat 2e vaccinatie na 270 dagen verloopt. Iemand anders zegt weer 2 vaccinaties ongeacht dat het langer als 270 dagen geleden is is wel voldoende. Delta gebeld die wisten het zelfs niet zeker, maar ze dachten dat 2 vaccinaties voldoende zou moeten zijn.

Cindy1969
09-06-22, 21:39
2 vaccinaties zijn inderdaad genoeg, booster niet nodig.
Even uitprinten via https://coronacheck.nl/nl/print/

Marieke
10-06-22, 14:31
Top,dank je wel. Dachten we ook al, maar ik wilde het toch even zeker weten. Zelfs de medewerkers van airlines weten soms het antwoord niet zeker, dan ga je toch twijfelen.

moonlight91
10-06-22, 17:08
https://www.goodmorningamerica.com/news/story/us-lift-covid-testing-requirement-air-travelers-enter-85308831

covid test vervalt