PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotel gezocht: Florida



Pagina's : [1] 2

Daniel
12-10-04, 13:51
We hebben al verschillende "Wat is jouw favoriete..." topics gehad, maar deze nog niet: wat is jullie favoriete hotel (of hotelketen) in Florida?

Ikzelf heb erg goeie herinneringen aan twee hotels waar ik vroeger met mijn ouders kwam: het Hyatt Regency Grand Cypress bij Orlando en het Sonesta op Key Biscayne. Vooral het Hyatt is erg gaaf; dat zwembad is echt super!!

De laatste jaren gaan we voornamelijk de grote ketens af: Howard Johnson, Holiday Inn, Days Inn, etc. Eigenlijk maakt het niet veel uit in welk van deze hotelketens je komt te zitten; de standaard is overal ongeveer gelijk. Je moet alleen niet een onbekend "sleazy" motel boeken; ik denk dat je daar nog wel eens een wisselende kwaliteit kan tegenkomen :wink:

Orangedevil
12-10-04, 16:50
Courtyard Key West on the Gulf

http://marriott.com/propertyimages/e/eywck/eywcke01.jpg

Antonie
12-10-04, 17:54
Westgate Lakes Resort.

Karin
30-10-04, 23:58
Hoi,

Wie heeft er suggesties voor goede (3 sterren of meer) goedkope hotels in Miami en Orlando?

Karin

Milco
25-11-04, 15:07
Ik ben een reisschema aan het maken om over enkele maanden naar Florida af te reizen en ben zodoende wat info aan het inwinnen. Ik zie diverse onderdelen op dit forum, maar nergens iets gespecificeerd over Tampa Bay. Mijn vraag is hoe het stadscentrum is van Tampa en is dit de moeite waard om te bezoeken met de huurauto. Wat zijn de mooie strandgebieden aldaar of is het veel van hetzelfde.

Bedankt voor de tip(s).

PS Hoe is de bagageruimte van een Intermediate auto (bv Pontiac Grand Am) of een Full-size auto (bv Buick Century)?

knaapje
25-11-04, 17:38
Wat betreft de binnenstad van Tampa kan ik je niet helpen, de omgeving en St Petersburg zijn mooi. Goede stranden, veel natuur zoals overal in Florida.

De kofferruimte van deze auto's kan je vergelijken met Opel Vectra/Omega of Ford Mondeo, alles 4 deurs. Tussen intermediate en fullsize zit meestal niet veel verschil. Het hangt van het merk en type af.
Hou het op 3 a 4 koffers (hangt van de maat af) en een paar tassen.
Als je veel hebt: koffers beperken en meer tassen, dat stouwt gemakkelijker.
Succes.

Danny
25-11-04, 21:06
Ik ga 14 december naar Tampa. Als ik leuke dingen tegen mocht komen dan zal ik je zeker hierover informeren. Ik heb er in totaal maar twee dagen dus echt veel zul je niet aan me hebben.

Ik heb van de zomer een Lincoln Towncar LS tot mijn beschikking gehad. Ik moet je zeggen dat ook van die auto de kofferruimte niet meer dan drie koffers kon hebben.....wil je echt veel spullen meenemen, huur dan gewoon een mini-van :lol: :!:

Daniel
25-11-04, 23:59
Tampa downtown is volgens mij niet heel bijzonder. Er zit een leuke mall dichtbij de airport; de International Mall dacht ik. Ik denk toch dat de grote attraktie van de Tampa Bay Area de stranden zijn. Het strand van Clearwater Beach is schitterend, maar dat geldt eigenlijk voor alle stranden daar in de buurt. Zie ook http://www.drbeach.org/drbeach/ voor een overzicht van de beste stranden van Amerika. St. Peterburg is ook heel aardig; Salvador Dali museum vond ik de moeite waard om te zien.

Milco
26-11-04, 09:18
Bedantk voor jullie reacties.

Het is ook niet dat wij met z'n 2-en heel veel hutkoffers meenemen, maar de diverse websites van autoverhuurders kunnen wel zoveel zeggen met de hoeveelheid bagage dat je kwijt kan. Heb liever wat antwoorden van mensen uit de praktijk. Zal bij ons twee reiskoffers zijn en een grote tas denk ik, dus kan ik voor Intermediate gaan en kijken voor aanbieding van upgrade.

Ik las dat rijden in Tampa bumper rijden is gezien de drukte en als het dan niet zoveel de moeite waard is sla ik dat liever over.

Carlo
11-12-04, 00:50
Ik vind Ybor City in "oude" Tampa heel leuk. Het is een voor amerikaanse begrippen oud centrum wat gedomineerd wordt door de Italiaanse gemeenschap. Je hebt er veel restaurantjes, bars en clubs en een mall met een supermooie Muvico bioscoop. Zeker in het weekend is het de "place to be",het heeft bijna een Europese sfeer. ik vond het voor Amerika erg gezellig. Wij hebben een motelletje in St. Pete's Beach gehuurd en binnen een half uurtje zit je midden in Tampa. St. Petersburg is verder niet zo spannend, maar wel erg mooie stranden. Have fun! :D

Daniel
11-12-04, 01:39
Da's een leuke tip! Ga ik volgende keer eens uitproberen. Kun je er een beetje redelijk parkeren? En ik vroeg me ook af of de buurt enigzins OK is??

antoinette
17-12-04, 12:39
Volgend jaar willen wij een one way trip maken in Florida, we komen
uit LA en willen nog een dag of 8 in Florida verblijven.
Wat is beter of makkelijker om te doen; vliegen op Miami dan
rijden naar Orlando en vandaar terug naar Nederland,
of kunnen we het makkelijker andersom doen?

Verder hebben we nog geen planning gemaakt, tips zijn dan ook van harte welkom.
Groetjes Antoinette

Ebelix
17-12-04, 13:46
Hoi Antoinette,

Dat maakt niet uit. Vanuit LA wordt bijna net zo veel gevlogen naar Miami en Orlando. Ook vanuit Miami en Orlando zijn er voldoende mogelijkheden om naar Nederland te vliegen. Alleen Martinair vliegt rechtstreeks de rest gaat allemaal met een tussenstop.

Als je je ticket boekt zorg dan dat je 2 stopovers mag maken en een open jaw ticket neemt. Dit is veruit de goedkoopste oplossing om te vliegen.

Njit
17-12-04, 14:31
Wat is beter of makkelijker om te doen; vliegen op Miami dan
rijden naar Orlando en vandaar terug naar Nederland,
of kunnen we het makkelijker andersom doen?


beide vliegvelden zijn van alle gemakken voorzien.. maakt dus niet zoveel uit..



Verder hebben we nog geen planning gemaakt, tips zijn dan ook van harte welkom.


ik raad je wel aan om eerst naar Miami en dan naar Orlando te gaan. Wij hadden het andersom gedaan (2 weken Orlando en 1 week Miami) en Miami viel ons erg tegen na 2 weken Orlando. Er is in Orlando gewoon veel meer te doen en ik vond de sfeer er ook een stuk relaxter...

Het ligt er ook een beetje aan in welke periode je gaat natuurlijk. Toen wij gingen (in januari) was er op Miami Beach ook helemaal niks te doen.. Dan valt het extra tegen...

YvesL
20-12-04, 01:18
Hallo,

Ik ben samen met mijn vriendin van plan om deze of volgende zomer een rondreis met een huurwagen te maken door Florida heen. Echter een goede route uitstippelen is heel moeilijk. Daarom wilde ik vragen of er iemand van jullie een goede route hebben die langs de mooiste bezienswaardigheden langsgaat. Het is de bedoeling dat de rondreis 2 à 3 weken duurt. Zijn er ook aanraders van hotel of maatschappijen langs dewelke we onze reis het best zouden boeken. Of rechtstreeks in amerika boeken?

Alvast bedankt

Njit
20-12-04, 08:44
Hallo,

Daarom wilde ik vragen of er iemand van jullie een goede route hebben die langs de mooiste bezienswaardigheden langsgaat. Het is de bedoeling dat de rondreis 2 à 3 weken duurt.

Voor je route kun je het beste eerst de reisverslagen doorlezen. Dan krijg je een beetje een idee wat er te doen is...

Zie dit ::Subforum:: (http://www.floridaforum.nl/viewforum.php?f=21)

Ebelix
20-12-04, 10:04
Vergeet niet om in Miami de venetian pool te bezoeken.

Het is belangrijk dat je aangeeft waar je van houdt en wat je absoluut wil zien. Met deze info kunnen we op dit forum uit de voeten om je te helpen bij het plannen van een route.

En zoals njit al zei. Lees ook alle reisverslagen door en haal in de bieb reisgidsen over Florida.

Veel succes.

Eric

Danny
20-12-04, 12:19
Ik vond Tampa geweldig :!: Maar wel errug druk qua verkeer....bijna alle grote wegen worden op dit moment onder handen genomen. Zo ook de wegen rondom het vliegveld en de highway naar Orlando.

Tampa Bay vond ik leuker dan downtown Tampa....vooral de weg ernaar toe ....een uitzicht waar je stil van wordt. De stranden kon ik niet beoordelen want het was een beetje koud :cry: Moet ik weer hebben, ga je naar Tampa ...is het daar gewoon -4....

Daniel
20-12-04, 14:35
... Zijn er ook aanraders van hotel of maatschappijen langs dewelke we onze reis het best zouden boeken. Of rechtstreeks in amerika boeken?

Hallo YvesL,

De keuze is aan jou in deze. Je kan hotels bij een reisburo of online boeken, maar je kan ook pas in Amerika je hotels regelen. Elk van deze mogelijkheden heeft weer zijn voor- en nadelen. Voor reisburo's heb ik niet direct aanraders; je kan het beste bij jou in de buurt even kijken. Mocht je via Internet boeken dan raadt ik je aan wel een betrouwbare partij te nemen. Twee bedrijven die je iig kunt vertrouwen: Expedia.nl (http://clk.tradedoubler.com/click?p=18146&a=1026813&g=800953) en Hotelopia.nl (http://clk.tradedoubler.com/click?p=20615&a=1026813&g=841539). Mocht je op de bonnefooi gaan (of slechts een hotel hebben geboekt voor de eerste en laatste nacht) dan kun je via TravelSaverGuides.com (http://www.travelsaverguides.com) coupons uitprinten waarmee je korting kan krijgen op hotelovernachtingen.

Tot slot kun je ook je hotels via Priceline.com boeken. Zie hier voor meer info: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=262

Succes!

Daniel


De stranden kon ik niet beoordelen want het was een beetje koud :cry: Moet ik weer hebben, ga je naar Tampa ...is het daar gewoon -4....
Dan ben je zeker net terug... Mijn ouders wonen daar en die vonden het nogal fris de afgelopen dagen, maar ik wist niet dat het zo koud was geworden...

Het is er nog steeds vrij koud idd... 8 graden in Clearwater; Tampa misschien nog wel iets kouder... A.s. nacht 2 graden en de dag daarop 20 graden :shock: Dat zijn nog eens temperatuurverschillen!

Danny
20-12-04, 15:00
Klopt :!: Ben afgelopen dinsdag vertrokken en gisteren teruggekomen. Ze vertelden op het nieuws (weather channel) dat het een kou-front was vanuit Canada. Ik heb er maar vier dagen gezeten in totaal waarvan 2 avonden in Tampa. Het is er nu, als het goed is, weer vrij koud.......maar ik heb 1 avond echt die vrieskou meegemaakt ......de volgende ochtend was het alweer redelijk te doen.

Maar goed, je verwacht het niet als je uit Nederland komt en je stapt zo de kou van Florida binnen :?

antoinette
20-12-04, 19:16
Hoi Allemaal,
Het is de bedoeling dat we begin augustus gaan, omdat we dan toch in Amerika zijn lijkt het ons leuk om dit te combineren met een rondreis in Florida. Groetjes Antoinette

Njit
20-12-04, 19:48
houd er wel rekening mee dat het dan druk is in de parken..

Njit

Danny
21-12-04, 15:21
Ik ga toch liever voor de 20 graden :lol:
Ach ja....even afwachten wat het weer in februari doet. Zit er dan namelijk 10 dagen dus dan hoop ik toch wel iets beter weer te krijgen :!:

antoinette
23-12-04, 11:58
Hoi
Is het nodig om de hotels te reserveren? Bij onze rondreizen in het
westen hebben we dat nooit gedaan en hebben bijna nooit probemen gehad.
Groetjes Antoinette

Ebelix
23-12-04, 13:05
Als je niet in maart (springbreak) gaat en niet begin juli gaat hoef je geen hotels te reserveren.

Ta2 Gerrit
23-12-04, 18:37
:?: Vraagje voor Ebelix n.a.v.

Als je je ticket boekt zorg dan dat je 2 stopovers mag maken en een open jaw ticket neemt. Dit is veruit de goedkoopste oplossing om te vliegen.
Als je je ticket via reisburo of bijv. Am.Vacations geboekt hebt of gaat boeken, aan wie geef je dan aan dat je van die stopover gebruik wilt maken ? Ook als je via internet bij bijv. vliegwinkel of een maatschappij boekt krijg je een vluchtschema van A naar B en nergens een mogelijkheid om aan te geven dat je een paar dagen in de tussenlandingsplaats wilt blijven. Leg uit a.u.b. :wink:

Ebelix
24-12-04, 09:42
Je moet zelf aangeven dat je van een stopover gebruik wilt maken. Je moet het aangeven op het moment dat je het ticket koopt. Wil je het acheraf alsnog een stopover inlassen dan moet je kosten betalen voor het wijzigen van het ticket. Sommige tickets kunnen niet gewijzigd worden (meestal de goedkoopste klasse). Als je het treft dan attenderen de medewerkers van het reisburo je er op dat een stop over mogelijk is.

Het beste kan je dan naar een reisburo gaan of met de vliegmaatschappij bellen. Bij sommige maatschappijen is nu ook op de site mogelijk om stop overs in te vullen in je reisschema. Kijk maar eens bij Continental airlines. Mijn voorkeur voor het boeken van dit soort tickets is toch om dit via een reisburo te doen.

Ik heb al verscheidende malen met stop overs gevlogen. Vaak zijn de tickets dezelfde prijs of meer een beetje hoger. Zeker als je een stopover maakt in de plaats waar je toch over moet stappen.

Als er nog meer vragen zijn dan hoor ik het wel. :D

knaapje
24-12-04, 12:20
Om een indruk te krijgen van de mogelijkheden van een rondreis met stopovers kan je eens proberen op www.tickettracker.nl onder de knop "rondreis". Je kunt dan zelf je reis samenstellen.
Succes

rvd4always
24-12-04, 21:07
Beste YvesL,

ik zou je aanraden om een goed reisboek over Florida te kopen, bijvoorbeeld Rough Guides (engels).

Kijk ff op mijn site voor meer info over Florida.

Goedkopere vliegtickets: www.exitreizen.nl
Goedkopere autohuur : www.hotelplan.nl (vraag de amerika-canada brochure aan voor de auto-verhuur-prijzen,

Suc6,

René

knaapje
25-12-04, 13:32
Haal bij een reisbureau een paar gidsen en kijk welke routes de reisorganisaties nemen. Je kunt dan eventueel zelf bepalen of je ergens langer blijft. Een 9 a 12 daagse reis van een organisatie is veel relaxter om in 3 weken te doen. Bijv. een langer verblijf in Orlando of op de Keys.
Goede reis

Danny
25-12-04, 16:44
Ik heb zelf net de zomer folder van Jan Doets ontvangen. Hier staat ook een mooie rondreis door Florida in. Kijk anders even op hun site www.jandoets.nl Als het goed is kun je die folder ook online bekijken in pdf.

Succes :lol:

gretl
29-12-04, 20:29
In de reisbrochures kun je een beetje een idee krijgen wat men voor reizen aanbied. Daarna zou ik een keuze van wat je perse wilt zien of doen.

Ik heb in Florida veel aan de Capitool reisgids gehad. Vooral Miami was heel goed en duidelijk.

Ik heb mijn reisverslag zojuist online gezet, moet je maar eens lezen.
Wij hadden de villa vooraf al geregeld en zijn de 2e week gewoon gaan rijden.... prima te doen.

Groeten

gretl
29-12-04, 21:04
Het maakt niet uit waar je begint...
Ik ben toevallig meestal in Orlando begonnen. Het is daar wel wat relaxter dan het drukke Miami. Maar je zou moeten kijken hoe het aansluit vanuit west-amerika.

Qua shoppen vond ik Orlando beter, zeker als je nog maar een paar uur hebt voordat je terugvliegt. Of nog even naar de Wall-mart voordat je naar Nederland gaat 8)
In de buurt van Miami airport heb je wel een mall, maar die is niet zo bijzonder. Een volgende keer zou ik inderdaad van Miami naar Orlando gaan en vanuit daar weer naar Nederland.

Maar het blijft natuurlijk allemaal heel persoonlijk

Carlo
02-01-05, 15:29
Parkeren is geen probleem. Er zijn grote bewaakte parkeerterreinen (wel wat stoffig of modderig, afhankelijk van het weer.....), ongeveer $10,- per avond. ook zijn er parkeerplaatsen met een parkeermeter. Je betaalt pas na 21:00, is niet duur, dacht iets van $1,- per uur, maar je kunt niet om bijv. 19:00 al betalen dus je moet terug om geld in de meter te gooien. Is allemaal best beloopbaar, maar toch. Controle is streng dus neem de gok niet om niet te betalen....
Parkeren is i.i.g. geen probleem.

Saskia
04-01-05, 16:43
Hallo, wij gaan in mei naar florida. We hebben alleen een vlucht en auto geboekt en zien wel waar we gaan slapen en terecht komen. Nou hoorden we bij kennissen dat je bij de douane een formulier in moet vullen waar je verblijft. Dat weten we dus niet en daar doen ze dan schijnbaar erg moeilijk over. Is dit zo? en hoe los je dit op? gewoon een reisgids pakken en maar wat opschrijven? Of is dit weer een indianen verhaal waar niets van klopt?????
Groetjes en alvast bedankt, Saskia

Danny
04-01-05, 17:06
Het is geen indianen verhaal. Ze vragen inderdaad op het visumwaiver formulier waar je verblijft. Als je niets invult zullen ze daar zeker moeilijk over gaan doen. Zeker als er net veel intercontinentale vluchten zijn geland..... :?

De meeste mensen boeken voor de eerste nacht een hotel. Dat is ook verstandiger omdat de meesten na een lange vlucht niet echt meer de vut kunnen opbrengen om nog even een hotel op te zoeken. Je vult op het visumwaiver forumulier je eerste verblijfsplaats in (dus de naam en het adres van dat hotel).

Groetjes,
Danny

Ta2 Gerrit
04-01-05, 18:07
Als je geen hotel hebt geboekt kun je ook een willekeurig hotel uit de gids invullen, met daarbij de plaatsnaam. Wij hebben wel eens een villa gehuurd waarvan we geen idee hadden waar die zou zijn, en je moet toch wat invullen. Dat werd dus gewoon Days Inn, Lake Buene Vista, waar we ooit eens verbleven hadden. Het eerste de beste wat me te binnen schoot en het gaf geen problemen. :D Succes & Have Fun

antoinette
11-01-05, 11:55
Allemaal bedankt voor de reacties, hier hebben we wel wat aan.
Zoals het nu lijkt gaan we van Miami naar Orlando.
Nog even één vraagje, we blijven ongeveer 8, misschien 10 dagen.

Wat moeten we beslist zien?

Ebelix
11-01-05, 13:49
Ga rondtouren of blijf je alleen in de buurt van Miami en Orlando :?:

antoinette
11-01-05, 13:53
We willen in Miami beginnen en dan in 8 of 10 dagen naar Orlando rijden.
En dan onderweg een heleboel proberen te zien.
Nu zullen we wel een keuze moeten maken om via de
west of de oostkust richting Orlando te rijden.
Daarom wil ik graag wat tips.

Groetjes Antoinette

Ebelix
11-01-05, 16:06
Wat je niet mag overslaan zijn:

- De Keys
- De Everglades
- Venetian Pool in Miami
- South Beach
- Clear Water beach bij Tampa
- Alle attractieparken in de buurt van Orlando
- Kennedy Space center
- Daytona als je van auto's en/of motors houdt
- Het rijden op het strand bij Daytona
- St Augustine (de oudste nederzetting in Florida)
- Homosassa Springs Hier kan je van dichtbij manatee's bekijken en ook met manatee's snorkelen
- De outlet centers in de buurt van Orlando

Kijk verder ook bij de reisverhalen op dit forum. Bij het lezen van de verhalen kan je heel veel info winnen.

Veel plezier met de voorbereiding.

ilja
12-01-05, 13:32
Mijn vriend en ik willen van de zomer een autorondreis maken in Florida. Wij twijfelen of we een vastgestelde rondreis zullen maken, waarbij de hotels dus al vastliggen of dat we alleen een auto huren en dan ter plekke zien. Voordeel hiervan is dat je vrijer bent, aan de andere kant ben je dan meer tijd kwijt met het zoeken naar een hotel. Ik hoop dat iemand ons tips/advies kan geven. Alvast bedankt.

Daniel
12-01-05, 13:45
Je noemt zelf al de belangrijkste voordelen. Een ander nadeel van bonnefooi is dat je nooit gegarandeerd een plaats hebt. Het kan best zijn dat je in een klein plaatsje wil overnachten maar dat alle hotels daar vol zitten wegens een conference. Je zal dan moeten verder rijden naar een andere plaats... Wat misschien geen gek idee is, is om de eerste (en eventueel laatste) nacht vooraf te boeken. Op dit manier hoef je niet wanneer je doodmoe aankomt van de vliegreis nog naar een hotel te zoeken.

Succes!

Daniel

Ebelix
12-01-05, 15:05
Als je op de bonnefooi gaat kan je wel ongeveer bepalen waar je wilt overnachten. Bij de meeste hotelketens is het mogelijk om een kamer vast te leggen. Deze kamer is vaak nog op de dag van aankomst te cancellen (let op het tijdstip) wanneer je ergens anders wilt slapen.

Verder zijn er onderweg overal discountboekjes te vinden waarin vermeld staat welke motels in welke regio zijn en of je in aanmerking kan komen voor korting.

gretl
13-01-05, 00:31
mijn eerste reis had ik de eerste 5 dagen vastgelegd: spijt spijt!
Daarna nooit meer gedaan. Zelf regelen is leuker (coupons) en soms een sport. GA je voor gemakkelijk dan bel je van te voren of je boekt voor 2 nachten (als je toch een park gaat bezoeken).
De vrijheid en het zoeken naar een leuke plek gaf bij mij de doorslag (al kost het soms wat meer moeite of tijd)....

patrijzenhof
13-01-05, 09:57
Ik ga in april naar Florida. Kom op een woensdag aan in Orlando (vanuit New York) en wil dan via de oostkust (Tampa) rondrijden om op zaterdag uit te komen op Merrit Island (bij Cape Canaveral) waar familie woont. Daarna (maandag) weer verder aan de rit, om op vrijdag bij Orlando airport de auto in te leveren. Wie heeft suggesties om dit in te vullen? Ik wil geen Disneyparken bezoeken. Ik houd van de natuur en cultureel interessante dorpjes/stadjes.

Ta2 Gerrit
13-01-05, 10:20
Voor die eerste dagen zou je vanuit Tampa af kunnen zakken langs de golfkust richting Ft Myers (Sanibel Islands etc.) en dan via I75 de oversteek door de Everglades naar Ft Lauderdale. Dan langs de kust weer omhoog richting Cape Canaveral. Een leuk toertje van zo'n kleine 1000 Km. Maar dan zie je ook wat. Voor het 2e gedeelte van jullie bezoek kun je letterlijk alle kanten op, maar een bezoek aan St Augustine is ook zeer de moeite waard. Have Fun :lol:

Ebelix
13-01-05, 10:43
Boven Orlando is Ocala. Dit is een leuk gebied om wat rond te kijken. Verder kan ik het Appleton museum aanbevelen. Je kan ook nog verder naar het Noorden rijden. Je komyt dan in Jacksonville uit. Hier zijn ook nog een aantal goede musea te vinden. Aan de oostkust heb je ook nog Homosassa Springs. Hier zitten oa. de manatee's. Ook is hier een State park.

Je moet de reisverhalen die op dit forum staan maar eens doorlezen. Daar kom je nog genoeg andere tips tegen.

Veel plezier.

gretl
13-01-05, 20:57
St. Augustine, wat pretendeert het oudste stadje te zijn is zeer de moeite waard. Je hebt er ook een vesting.... waar ze erg trots op zijn. Er liep een schoolmeester rond die daar rondleidingen gaf, hij had een passie voor ons Hollandse Naarden (Naardenvesting). Maar buiten dit, dus ook zeker de moeite waard.

rvd4always
15-01-05, 15:21
St. Petersburg: Salvador Dali museum:

http://www.salvadordalimuseum.org/

Cool! 8)

rvd4always
15-01-05, 15:48
Gewoon lekker zelf alles regelen! Wij hebben dat ook gedaan in Florida,
en is ons zeer goed bevallen.

Het is toch veel leuker dat er een beetje avontuur bij je vakantie zit?
Als je een rondreis boekt, dan weet je van te voren alles al waar je naar toe gaat enz. Als je dan ergens een dag langer wilt blijven kan dat niet.

In Florida is het in principe geen probleem om een hotelkamer/motel te krijgen. In ieder geval hebben wij er geenzins problemen mee ondervonden. Wel hadden we voor de eerste nacht in Miami een motel besproken, een vliegticket hadden we bij britisch airways en de auto bij Alamo geregeld,

veel suc6,

René :wink:

Neilz
19-01-05, 11:00
Hoi,

Ik ben van plan een vakantie te boeken naar Florida en heb hier een aantal vragen over...

Mijn oog is gevallen op fly2florida.nl. Dit bedrijf bied diverse vrij goedkope Fly & Drive reizen aan die onder andere Orlando, Miami en Key West aandoen.. Iemand ervaringen met dit bedrijf? De site ziet er goed uit, maar ik kan verder op internet niks hierover vinden.

Verder de vraag wat voor een extra kosten er allemaal bijkomen bij zo'n reis naar Amerika.. Luchthaven belasting? Huurauto toeslagen?

Verder of een Fly & Drive verstandig is om te doen... Is een verblijf van een krappe 2 dagen in Orlando genoeg om het een en ander van de parken aldaar te verkennen?

En als laatste: Veiligheid... Met een huurauto rond trekken door Florida.. Is dat veilig als toerist? Ik heb vooral vervelende dingen over Miami gehoord wat dit betreft...

Ik hoop hier wat nuttige informatie over te krijgen.. Alles is welkom..

gegroet,
Niels

Ebelix
19-01-05, 11:22
Welkom Nielz,

Florida is veilig. Je hoeft niet bang te zijn dat er iets gebeurt.

Ik heb geen ervaring met fly2florida. Bieden zij kant en klare reizen aan of bieden ze alleen een vlucht met huurauto aan en moet jezelf opoek naar slaapplaatsen?

Wat betreft luchthavenbelasting plus boekingskosten zal tussen de eur. 80 en eur. 100 per persoon zijn. Bij de auto moet je opletten dat je wel voldoende verzekerd ben. Je moet altijd kiezen voor fully inclusive, B pakket of he het ook mag heten. Dit is inclusief alle verzekeringen en airport fees ed.

2 dagen in Orlando is te weinig.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

Daniel
19-01-05, 11:43
Hallo Niels,

Ik zelf heb geen ervaring met Fly2Florida, maar ik heb nog nooit slechte berichten gehoord over ze. Volgens mij bega je geen blunder als je met hun in zee zou gaan... Wellicht dat anderen hier een iets concreter antwoord op kunnen geven.

Luchthavenbelasting betaal je altijd samen met je ticket. Die heb je dus van te voren al voldaan. Tegenwoordig is het een aanzienlijk bedrag geworden; o.a. doordat er steeds meer dingen bij komen als brandstoftoeslag, etc. Ik heb net een ticket naar Tampa geboekt voor 265 euro en daar komt dan 112 euro bovenop. #-o

Voor wat betreft de huurauto: dat kun je hier al helemaal regelen (zie ook de FAQ: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=310). Je betaalt volgens mij dan niets meer bij het ophalen of terugbrengen van de auto.

Als je een Fly & Drive zou boeken dan betaal je al het bovenstaande (ticket, luchthavenbelasting en huurauto) in één keer (vandaar Fly & Drive). Ik denk niet dat het een verkeerde keuze is; het is voornamelijk gemakkelijk. Je hoeft niet zelf apart een ticket en een auto te regelen.

2 dagen in Orlando is krap. Er zijn behoorlijk wat parken daar en veel mensen nemen 2 dagen per park! Als het mogelijk is om langer te blijven zou ik dat zeker doen.

Over de veiligheid hoef je je niet zo'n zorgen te maken. Een aantal jaar geleden is in het nieuws gekomen dat toeristen doelwit zouden zijn van criminelen in Florida. Als ik het me goed herinner zijn in Miami toen een tweetal Duitse toeristen vermoord. Aan de hand van de verhuursticker op de auto zouden de criminelen hun slachtoffers uitkiezen. Uiteraard zijn die stickers alang verdwenen en is op geen enkele manier aan je auto te zien of je een toerist bent of niet. Mits je niet 's nachts door achterbuurten gaat rijden en geen dingen doet die je hier ook niet zou doen, is er helemaal niets aan de hand. Gewoon van je vakantie genieten! 8)

Succes en veel plezier in Florida!

Daniel

Neilz
19-01-05, 11:57
Bedankt voor de snelle reacties..

Van wat ik heb begrepen op de site van fly2florida zijn al hun fly & drive reizen inclusief hotel/inn overnachtingen.. Dus eigenlijk alles inclusief (ticket, huurauto en overnachtingen)..

Een groot nadeel is dan inderdaad dat de verblijven per stad vrij kort zijn.. 2 dagen Key West, 2 dagen Miami, 2 dagen Orlando.. Maarja, dat weet je wanneer je zo'n pakket boekt natuurlijk..

Verder vroeg ik me niet alleen de veiligheid in Miami zelf af, maar de algehele veiligheid in die staat.. Je moet toch ook door een keer van oost naar west Florida rijden..

In ieder geval lijkt me het nu ook een juist moment om zo'n reis te maken omdat de dollar zeen gunstig is.. Ben je als toerist verder veel kwijt per dag in Florida (eten, entree in parken en een avondje weg)?

Gegroet,
Niels

SpaceAce
19-01-05, 12:19
Hoi,
die onder andere Orlando, Miami en Key West aandoen..

Hieruit begrijp ik dat je een rondreis wilt maken? Hoelang is precies je planning? Want 2 dagen Orlando is echt enorm weinig. Er zijn zoveel pretparken (om nog maar te zwijgen over andere leuke bezienswaardigheden).

Aan welke parken zit je eigenlijk te denken in Orlando? En in welke periode?

Verder heb ik geen ervaring met fly2florida.nl, maar ik lees er wel positieve reacties over. En over de veiligheid, ook daar hoef je je geen zorgen over te maken. Mits je in Miami niet een hotel boekt in DownTown, maar gewoon in het toeristische gedeelte: Miami Beach.

(wij zaten wel in DownTown, niets gebeurd verder, maar we liepen daar niet echt op ons gemak 's avonds).

Njit
19-01-05, 12:25
Een groot nadeel is dan inderdaad dat de verblijven per stad vrij kort zijn.. 2 dagen Key West, 2 dagen Miami, 2 dagen Orlando.. Maarja, dat weet je wanneer je zo'n pakket boekt natuurlijk..


heeel erg kort.. Orlando is 1 groot pretpark. Je kunt hier makkelijk 2 weken doorbrengen zonder jezelf te hoeven vervelen.



Verder vroeg ik me niet alleen de veiligheid in Miami zelf af, maar de algehele veiligheid in die staat.. Je moet toch ook door een keer van oost naar west Florida rijden..


het verkeer is er lekker relaxed. Miami is wel wat hectischer maar dat is in elke grote stad (vergelijk het een beetje met Parijs of Brussel qua verkeer). Rijden op de snelweg is een makkie.

Zoals al eerder gezegd, zolang je geen gekke dingen doet ben je best wel veilig. Wat wij vooral in Miami hadden is dat men er veel spaans spreekt. Als je dan 's avonds buiten loopt en je iemand aanspreekt krijg je meestal een spaans antwoord terug. Ikzelf voel me hier wat minder prettig bij maar dat is persoonlijk...



In ieder geval lijkt me het nu ook een juist moment om zo'n reis te maken omdat de dollar zeen gunstig is.. Ben je als toerist verder veel kwijt per dag in Florida (eten, entree in parken en een avondje weg)?


je zult een keuze moeten maken welk park je wilt gaan bezoeken. Allemaal lukt iig niet..

- Disneyworld
- Animal Kingdom
- Epcot
- Universal Studio's
- Island of Adventures
- Seaworld

Eten is relatief goedkoop. Voor 10$ kun je goed eten bij bijvoorbeeld Ponderosa, Sizzler, IHOP etc. De porties zijn er zowiezo groot dus je zult niet verhongeren.

Een stevig ontbijt kost je ook niet echt veel..

SpaceAce
19-01-05, 12:26
Je verblijft maar 1 week? Woei, das lekker kort! Vanwaar deze zeer korte pakketreis? Bedoel, het duurste is de vliegtickets en als je dan toch in Florida bent... (voor de motelkosten hoef je het niet te doen, die zijn daar erg relaxt) :)

Neilz
19-01-05, 12:27
Nou, een willekeurige rondreis zou deze kunnen zijn :

Dag 1: Vlucht naar Miami
Dag 2: Miami Beach (volle dag Miami Beach)
Dag 3: Miami Beach - Key West
Dag 4: Key West (volle dag Key West)
Dag 5: Key West - Everglades - Naples
Dag 6: Naples - Busch Gardens - Tampa
Dag 7: Tampa - Orlando
Dag 8: Orlando (volle dag Orlando)
Dag 9: Orlando - Kennedy Space Center - Fort Lauderdale
Dag 10: Fort Lauderdale - Miami Airport
Dag 11: Aankomst Amsterdam/Brussel

Dit betekent dus dat je eigenlijk maar 3 volle dagen niet rijd en dus de hele dag in die stad hebt (Miami, Orlando en Key West)...

SpaceAce
19-01-05, 12:36
Nou, een willekeurige rondreis zou deze kunnen zijn :

Dag 1: Vlucht naar Miami
Dag 2: Miami Beach (volle dag Miami Beach)
Dag 3: Miami Beach - Key West
Dag 4: Key West (volle dag Key West)
Dag 5: Key West - Everglades - Naples
Dag 6: Naples - Busch Gardens - Tampa <-- houdt hier rekening mee dat je waarschijnlijk een halve dag nodig hebt om van Napels naar Tampa te gaan en dat je eigenlijk geen tijd hebt om Busch Gardens te bezoeken
Dag 7: Tampa - Orlando
Dag 8: Orlando (volle dag Orlando)
Dag 9: Orlando - Kennedy Space Center - Fort Lauderdale <-- van Orlando naar Fort Lauderdale is al een halve dag rijden, als je dat via KSC wilt doen, heb je eigenlijk geen tijd om iets van de raketten te kunnen zien
Dag 10: Fort Lauderdale - Miami Airport
Dag 11: Aankomst Amsterdam/Brussel

Dit betekent dus dat je eigenlijk maar 3 volle dagen niet rijd en dus de hele dag in die stad hebt (Miami, Orlando en Key West)...

Dat betekent idd dat je maar 3 volle dagen in 3 steden hebt. En voor 1 dag Orlando, zou ik dat iig erg zonde vinden......

Neilz
19-01-05, 13:16
Als het mogelijk is om buiten hun standaard pakketen om extra dagen in Orlando, Miami en Key West bij toe boeken tegen een redelijk bedrag zal ik dat overwegen...

Zouden 3 volle dagen bij elk voldoen?

Daniel
19-01-05, 13:18
En op de bonnefooi? Is dat niet wat dan, Niels? Doen heel veel mensen en Florida leent zich erg goed hier voor. Je boekt een ticket en huurt een auto voor een bepaalde periode, zeg 2-3 weken. Vervolgens kun je gaan en staan waar je wil; het is geen enkel probleem om van hotel naar hotel te rijden. Wil je wat meer zekerheid dan boek je de eerste en laatste nacht al van te voren. Wil je helemaal op zeker dan boek je al je overnachtingen al van te voren, maar dan kun je nog steeds zelf bepalen hoe lang je waar blijft...

Een aantal jaar geleden hebben mijn vriendin en ik het zo gedaan; alleen de eerste en laatste nacht geboekt en verder rondreizen met het couponboekje in de hand: www.travelsaverguides.com . Dit is ons prima bevallen toen!

SpaceAce
19-01-05, 13:25
En op de bonnefooi? Is dat niet wat dan, Niels?

Ja idd! Dat is ook mijn vraag :)

Bedoel, fly & drive heb je ook als je op de bonnefooi gaat (gewoon vlucht en autohuur boeken :D ) Het enige verschil met een pakketreis en bonnefooi is de vrijheid.

Als je zelf een planning maakt, heb je alsware je eigen pakketreis samengesteld, toch? Dus vanwaar eigenlijk een pakketreis?

Neilz
19-01-05, 13:31
Als je zelf een planning maakt, heb je alsware je eigen pakketreis samengesteld, toch? Dus vanwaar eigenlijk een pakketreis?
Omdat dit de eerste keer is dat ik een reis van dit caliber ga maken en misschien voor zekerheid wil gaan...

Verder is het zo dat we met minimaal 4 personen deze reis gaan maken en ik me daarom afvraag of er bij de hotels wel elke keer 2 kamers zomaar vrij kunnen zijn?

In ieder geval is het het overwegen waard, maar als er bij die pakketen enige flexabiliteit mogelijk is in het aantal dagen dat je per stad kan doorbrengen tegen niet te hoge meerprijzen is dit voor mij meer het overwegen waard denk ik...

Daniel
19-01-05, 13:56
Omdat dit de eerste keer is dat ik een reis van dit caliber ga maken en misschien voor zekerheid wil gaan...


Kan ik me goed voorstellen; ik ben zelf ook iemand die het zekere voor het onzekere neemt.



Verder is het zo dat we met minimaal 4 personen deze reis gaan maken en ik me daarom afvraag of er bij de hotels wel elke keer 2 kamers zomaar vrij kunnen zijn?

Ja, dat is dus het gedeelte dat iets minder zeker is. Het kan wel eens zo zijn dat je een hotel uitkiest wat geen plaats heeft. Dan zul je dus moeten doorrijden naar een ander hotel. Een hele enkele keer zelfs naar een ander plaatsje ivm een conventie of iets dergelijks (maar dat is mij nog niet overkomen!). Over het algemeen (zeker buiten het hoogseizoen) zul je prima terecht kunnen, ook voor 2 kamers.

Uiteindelijk moet je gewoon doen waar je je goed bij voelt!

petra
19-01-05, 13:57
Ha Neilz,

Misschien heb je al ergens gelezen dat wij bij www.webholiday.nl geboekt hebben, zij hebben de auto altijd al fully inclusive. Scheelt weer. Bij beeline-holidays zijn goedkope hotels. Succes met alles en vooral veeeeeeeel plezier :!:
Groeten Petra

SpaceAce
19-01-05, 14:36
Omdat dit de eerste keer is dat ik een reis van dit caliber ga maken en misschien voor zekerheid wil gaan...

Verder is het zo dat we met minimaal 4 personen deze reis gaan maken en ik me daarom afvraag of er bij de hotels wel elke keer 2 kamers zomaar vrij kunnen zijn?


Dat is ook wel weer waar. Alhoewel, wij gingen ook voor de eerste keer en als je gewoon thuis de hotels boekt, heb je ook die zekerheid dat je zeker 2 x 2-persoonskamer hebt. En duur in Orlando is het zeker niet. Ons hotel kostte 28 euro per kamer (dus 14 euro per persoon!).



In ieder geval is het het overwegen waard, maar als er bij die pakketen enige flexabiliteit mogelijk is in het aantal dagen dat je per stad kan doorbrengen tegen niet te hoge meerprijzen is dit voor mij meer het overwegen waard denk ik...

Dat is inderdaad ook zo. Ik weet niet of je een maximum verblijfperiode hebt, maar minimaal 15 dagen is geen luxe! Maar liever natuurlijk nog wat langer :D

Verder wens ik je erg veel plezier met het voorbereidend werk. Dan kom je al helemaal in de stemming enzo... :)

Neilz
19-01-05, 14:47
Ik heb hier en daar een beetje geinformeerd naar losse tickets en ik heb het idee dat wanneer ik ze los bestel en daar dan de autohuur en hotel overnachtingen bij optel ik toch duurder uit ben dan wanneer ik een 'georganiseerde' fly & drive boek...

Ik zal in ieder geval nog eens verder zoeken naar de mogelijkheden...

In ieder geval bedankt voor jullie reacties allemaal, ik laat nog van me horen hier :D

han
23-01-05, 01:46
Hoeveel tijd heb ik ongeveer nodig op de vliegvelden Atlanta en Philadelphia om onze aansluitende vlucht te halen?
Wij hebben alléén handbagage op de heen reis en waarschijnlijk een hutkoffer vol zoon-spullen op de terugreis.

Ander vraagje,welke pretparken moet je absoluut vermijden in Orlando als je in de Nederlandse februari vakantie(12-20 febr.)gaat en absoluut niet het geduld hebt om uren in de rij voor een atractie te staan?
Of valt het wel mee en is het dan niet zo heel druk?

Ebelix
23-01-05, 08:54
Han,

Wat betreft de pretparken. Het zal niet zo druk zijn. De Amerikanen hebben geen vakantie.

Overstaptijd heen anderhalf a 2 uur. Terug 1 uur.

Veel plezier

Daniel
23-01-05, 13:37
Hallo Han,

Allereerst welkom op het Florida Forum! Je hebt idd. voldoende aan 2 uur overstaptijd. Ik ga in februari ook en heb dan ook nog koffers bij me die ik dus eerst zal moeten ophalen, maar ik verwacht het wel te redden binnen die 2 uur. Vorige keer ging het per slot van rekening ook goed! Het kan natuurlijk wel zijn dat je heel veel pech hebt en dat de rijen bij de immigration zo lang zijn dat je meer dan 2 uur daar kwijt ben. In dat geval zul je een vlucht later moeten nemen...

Veel plezier in Florida!

Daniel

rvd4always
23-01-05, 14:53
Miami is in principe veilig zolang je maar niet in de achterbuurten komt.
Gewoon in toeristen gebied blijven en je gezonde verstand gebruiken.

http://www.infoplease.com/ipa/A0922223.html :twisted:

http://www.infoplease.com/ipa/A0108198.html

Danny
23-01-05, 21:06
Ik probeer altijd stoelen aan te vragen die vooraan in het vliegtuig zitten. Vaak moet je hiervoor wel een Frequent Flyer zijn met Elite status om deze te krijgen of bijzondere beperkingen hebben (zoals kinderen).

Bel hiervoor gewoon even met je reisbureau. Het klopt helemaal wat Daniel zegt hoor....rijen bij de imigratie kunnen echt lang zijn en dat duurt het een eeuwigheid eer je erdoor bent. Als je echt pech hebt mis je je vlucht en zit alles tegen zul je pas de volgende dag kunnen vliegen.

Ik heb overstaps kunnen maken in minder dan 1 uur (inclusief imigratie, douane). En mijn koffers waren toen ook zonder problemen mee gekomen. Je moet dan overigens wel rennen voor je vlucht. Het meest eenvoudige is een overstaptijd van 1,5 tot 2 uur (zoals eerder gezegd).

Als je op de terugreis nog duty-free wilt kopen, dan zul je een overstaptijd moeten hebben van ruim 2 uur. Anders heb je grote kans dat je spullen niet op tijd bij het vliegtuig klaarstaan. Je kunt namelijk de goederen niet zoals hier in Amsterdam gewoon meenemen.

Succes ermee :D

Petra/VS
26-01-05, 23:19
Dat laatste weekend zal het wel flink druk zijn, want 21 februari is President's Day en sommige staten in het Noord-Oosten hebben die week ook vrij.

brenda
27-01-05, 09:56
In Miami South Beach : Crown Plaza Royal Palm, The Richmond, HolidayInn en Marseille (maar dan wel de gerenoveerde kamer met zicht op de zee)

Orlando: Holiday Inn aan de International Drive, Country Heart ook aan de International Drive en de Peabody!!!

Keywest: Le Patio heeft een heerlijk groot dakterras met uitzicht op de leuke straatjes van Key West.

Fort Myers Beach::
Light House Inn Resort : enige locatie verschillende soorten kamers sommigen met een hele inbouwkeuken (geen vaatwasser dat nou net niet.. :cry: ) & De Ramada vlakbij de Sanibel Gateway.

Napels:: ook het Holiday Inn
Fortlauderdale:Hyatt Pier bij de haven en The Best Western

Daytona:: Clarion hotel
Panama City Beach: ook de Clarion hotel
Pensacola:: toch ook weer de Holiday Inn.
Cleawater Beach:: Ramada
Tampa: Sheraton hotel.

Natasja L.
27-01-05, 15:35
Wij proberen juist de grote ketens te vermijden (daar gaan we naar toe als we zomaar 1 overnachting nodig hebben), alhoewel er zijn uitzonderingen, bv. Sonesta. Wij verblijven graag in het Sonesta Resort Key Biscayne.
http://img172.exs.cx/img172/839/sonesta1beachnewjpgnew1cs.jpg

http://img172.exs.cx/img172/4843/strandsonestajpgnewjpgnew9cz.jpg

Wij zoeken de laatste jaren steeds meer een Bed and Breakfast op. Het zijn vaak mooie oude gebouwen, met een hele goede service. Het is kleinschalig en heel gemoedelijk. Onze favoriet op Key West is 1. La Mer and Dewey House, ligt als enige B&B aan het strand! (is wel prijzig, dus die pakken we niet zo vaak)
http://img189.exs.cx/img189/4817/zijaanzichtlamerjpgnew4fp.jpg

De andere favoriet is The Paradise Inn. Als je de sfeer wilt proeven van Key West, dan moet je zeker naar een B&B gaan.

http://img189.exs.cx/img189/83/paradiseinnverandajpgnew5jf.jpg

http://img189.exs.cx/img189/8590/paradiseinnnacht2jpgnew0hq.jpg

Onze vaste plek in Sarasota is het Helmsley Sandcastle. Perfecte ligging, je ziet het wel aan waar het gebouw staat; Op het strand! We komen hier al 10 jaar en dat zegt genoeg denk ik.
http://img189.exs.cx/img189/921/sandcastlejpgnieuw5lh.jpg

Dit zijn echt hotels waar we al meerder keren zijn geweest. Ik ben nu bv. op zoek naar een mooi hotel of B&B op Sanibel Island, en St. Augustine, dus als iemand nog suggesties heeft, dan hoor ik die graag.
Verder geld bij ons de volgende regel; hoe langer we ergens blijven, hoe luxer we het hotel willen hebben. Blijven we ergens maar één nacht dan maakt het ons niet zoveel uit. Het moet wel minstens een 3 sterren hotel zijn. (je bent tenslotte toch op vakantie)

petra
27-01-05, 17:27
He Natasja,
Ziet er weer keurig uit,

Nu ff mijn lijstje
Duck Key Hawk's Cay resort www.hawkscay.com (dit is onze favoriet)
Clearwater De Sheraton Sand Key Geweldig groot strand....
in Orlando hebben we gezeten in Delta Orlando resort, de Days Inn, Disney's All Stars Sports, Econologde Hawaiien Resort, Sheraton Four Points en ooit ergens in Wintergarden, een Best Western (erg ver weg)
Ft. Myers Amtel Marina
Key West Marriot , inclusief een ontbijtje bij de pool

Groeten allemaal, Petra

Marco Tiel
28-01-05, 09:56
Mijn favoriet is het Gaylord Palms Resort in Kissimmee. Mooie kamers n een atrium waar je met open mond doorheen wandelt.

Bob
29-01-05, 11:44
Vorig jaar hebben wij een rondreis door het Zuid Westen gemaakt. De reis was verzorgd door Jan Doets en ik kan niet anders zeggen dat deze uitstekend georganiseerd was. Voor september 2005 hebben wij de volgende reis (ook via Doets) naar 'The States' reeds geboekt. De keuze is nu gevallen op Florida. Nu mijn vraag; je hoort vaak dat je een aanzienlijk bedrag kan besparen als je zelf je vluchten, auto en accomodaties boekt. Dit geloof ik graag, want het reisbureau 'pakt' uiteraard ook de nodige provisie. Toch vond ik de prijzen van hotelkamers best hoog. Gemiddeld 140,- U.S. Dollar. Nu vraag ik mij af hoe mensen aan overnachtingen komen van zo'n 30,- USD. Om eerlijk te zijn heb ik geen zin om dagelijks het onderhandelingsritueel te starten. Ook vind ik de ligging en netheid van een accomodatie erg belangrijk.......

monique2331
29-01-05, 13:23
hallo

Er zijn heel veel hotels die vanaf ongeveer $30 kosten. Het ligt eraan wat je voor eisen stelt aan de hotel kamer.
En voor $30 kan je toch een goede kamer krijgen hoor.
Maar als je echte luxe wil en dicht bij strand of pretpark wil zijn dan zijn de hotels wat prijziger. Dit zijn prijzen per kamer niet per persoon.
Die prijzen die je schreef voor hotels zijn super de luxe hotels zoals bv een disneyhotel.
Maar je kan op www.expedia.nl (http://clk.tradedoubler.com/click?p=18146&a=1026813&g=800953) kijken naar de prijzen van hotels. Daar staat ook bij geschreven waar het hotel ligt en wat de faciliteiten zijn.
Je moet maar gewoon even kijken hoor en dan zie je zelf wel de prijzen die best wel meevallen en die hotels zijn best mooi.

petra
29-01-05, 13:24
Ha Bob,
Als je op de florida.pagina.nl (http://florida.pagina.nl) kijkt zijn er heel wat operators met goede aanbiedingen, maar je moet wel ff rondkijken.....American estates is goed, webholiday.nl is "scherp" beeline-holiday, en ga zo maar door, hotels hebben ze allemaal van goedkoop tot duur :D suc6 met alles, hulp is hier altijd te vinden...
Groeten Petra

Danny
29-01-05, 13:48
He Bob,

Ik heb regelmatig met Jan Doets geboekt en ben, zoals jij, zeer tevreden over de service die zij bieden. Alles is gewoon ruim van te voren binnen (doel ik op reisdocumenten, folders, flyers etc....). Je hoeft nooit ergens achteraan te gaan (is mijn ervaring dan).

Ik vind zelf dat je via Doets en anders touroperators kiest voor gemak. Je hoeft zelf praktisch niets te regelen en je weet van te voren dat alles in kannen en kruiken is. Aan de andere kant kun je zelf wel een hoop besparen door zelf te boeken. Dit forum is een uitstekend medium om hotels, auto's en meer te vinden.

Het is een keuze die je maakt. Mag het eigenlijk niet zeggen maar euh, je kunt ook de folder van Jan Doets bestellen, kijken waar je allemaal verblijft en de kosten hiervan opzoeken op internet.

Succes ermee :lol:
Danny

Bob
30-01-05, 11:20
Bedankt voor jullie reacties!

Zoals ik al zei hebben we voor komend jaar bij Doets geboekt. De volgende keer overweeg ik toch om zelf e.e.a. te regelen. Is ook leuk om te doen!!

Effe een andere vraag; Graag zou ik een dagje naar Daytona gaan. Wij vertrekken dan vanuit Orlando en komen hier 's avond weer terug. Is dit qua afstand te doen en is Daytona de moeite waard om te bekijken??

gretl
30-01-05, 12:43
Ik heb het ook een keertje gereden vanuit Orlando (en 'savonds terug). Het is wel te doen, maar ik vond het zelf te kort. Als je de Speedway wilt bekijken en op het strand wilt zijn dan is de dag zo om.

Je kunt bijv. als je hotels zelf wilt regelen ook een kortingskaart van een hotelketen nemen. Holiday Inn ofzo, misschien een goede combi van toch het geregeld willen hebben en toch de zekerheid van een goed hotel. Ik weet niet precies welke ketens dat hebben, maar ons werd meerdere malen zo'n kaart aangeboden.

Maar ik heb nooit echt een slecht hotel/motel gehad hoor, en ik regel altijd alles zelf. TJa, een enkele keer wel eens in een soort inloopkast geslapen maar dat was dan ook 29 $ met z'n 2-en ofzo. Ook een belevenis: how low can you go.... :roll:

beppie
30-01-05, 13:22
Hoi Bob,

Het is zeker de moeite waard om ook even op priceline.com te kijken als je zelf wilt boeken. Wij hebben nu een lamer voor $ 45,00 per nacht op Int. Drive in het Sheraton. En we gaan met z'n 3-en. In Amerika is alles per kamer en niet zoals in NL per persoon. Dat scheelt ook al aanzienlijk.
Daarnaast hebben we op een reisburo via Hotelplan een auto bij Hertz geboekt met het super-navigatiesysteem Never Lost. Op deze manier is het zelfs not steedgoedkoper dan bij Herz zelf. Die konden trouwens in dezelfde periode zelf niet een auto regelen met Never Lost en via Hotelplan dus wel.

Groetjes en veel plezier met Jan Doets en doe volgende keer spannend lekker zelf. Is zeker de moeite waard.
Beppie :shock:

b.a
30-01-05, 13:37
hallo Bob
de afstand orlando - daytona is ongeveer 80km dus dat is goed te doen

Ebelix
30-01-05, 16:06
Hoi Bob,

Orlando - Daytona is heel makkelijk te doen. Als je bijtijds weggaat heb je voldoende tijd om alles te bekijken. Een must in Daytona is de Speedway (uitgebreide tour) en op het strand rijden. Verder is het centrum nog wel leuk om doorheen te lopen. Verder is er net buiten Daytona nog een automuseum waar, alr het goed is, de orginele batmobiel staat.

Veel plezier.

glenn
03-02-05, 00:54
hallo iedereen,
we zitten in april 2 weken in Kissimmee en we willen ook graag naar de everglades + key west.
We willen nadat we de everglades hebben bezocht, graag daar ergens overnachten (ik dacht aan Naples...maar geef gerust jullie mening) en 's morgens dan vertrekken naar Key West (om daar ook een dag te verblijven+overnachting). Is dit een goed idee ???
Of zouden jullie elders overnachten dan bv. Naples om zo door te reizen naar Key West ??,

alvast bedankt.
Glenn

knaapje
04-02-05, 16:42
Glenn,
Volgens mij zit je in een rustige tijd en buiten weekend, maar dat zie je vanzelf als je er zit. Ik zou niets reserveren, maar gewoon rond 4 a 5 uur 's middags wat zoeken wat je aanstaat of via de kortingscoupons die je in iedere MacDo of Burgerking enz. vindt.
Je kunt ook als je in Kissimmee zit wat uitzoeken.
Als je in Kissimmee in een hotel zit kan je ook in de directory kijken of er van dezelfde keten een hotel is wat je aanstaat.
Voor Key West kan je ook onderweg op de hogere Keys bij een Tourist Information voor KW wat zoeken.

Groeten
Knaapje

P.S. Ik ga er vanuit dat je 1 kamer nodig hebt.

glenn
04-02-05, 17:31
heb waarschijnlijk 2 kamers nodig.
We gaan nog met een ander koppel. Raad je dan ook nog aan om niet te reserveren, en ter plekke wat te zoeken???

alvast mercikes voor de tip

knaapje
04-02-05, 18:33
Glenn,

Meestal hebben de hotels op het vaste land minstens 100 kamers oplopend tot over de 1000, dus dat zal niet zo'n prbleem geven.
Op de Keys zijn ze meestal kleiner, met name de guesthouses op KW. maar ik denk niet dat het problemen zal geven. Hooguit bijtijds boeken. Op KW kan ik je Amelia house aanbevelen. Ligt in een zijstraatje van Duvalstreet (waar het allemaal gebeurt), redelijk tarief incl ontbijt.
Het bestaat uit een paar oudere huizen, met een prachtige tuin en heeft sfeer.

Goede reis.
Knaapje

mpjvanderweegen
06-02-05, 17:42
Mijn vriend en ik willen deze zomer (augustus) een reis boeken naar Florida.
Daar willen we graag een auto huren en door Florida toeren.
We gaan graag uit en willen op drukke plaatsen zitten.
In ieder geval willen we graag naar:
Miami, Orlando en Daytona Beach.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand misschien nog meer suggesties???
Of weet u misschien een in Amerika gespecialiseerd reisbureau waar we deze reis kunnen boeken??
Ik hoor het graag!!!

Alvast bedankt.....

Daniel
06-02-05, 18:27
Hoi! Welkom op het Florida Forum!

Als ik het zo hoor kunnen jullie het beste "op de bonnefooi" gaan. Dit biedt namelijk de meeste vrijheid. Je kan dan gaan en staan waar je wilt. Je boekt van te voren je vliegreis en je autohuur. Eventueel kun je ook je eerste en laatste hotelnacht boeken om het (extra) comfortabel te houden voor en na je vlucht.

Voor ervaringen kun je het beste even kijken in het Reisverslagen forum (http://www.floridaforum.nl/viewforum.php?f=21). Kijk ook even bij de Florida FAQ (http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=310). Verder kun je op http://florida.pagina.nl een overzicht vinden van Florida specialisten en op http://florida-accommodaties.pagina.nl kun je ideeen op doen voor het boeken van je accommodatie.

Veel succes en plezier!

Daniel

rvd4always
11-02-05, 18:58
Ik sluit me aan bij Daniel, ga op de bonnefooi zodat je de vrijheid hebt om te gaan en staan waar je dat wilt.
Wij hebben dat ook gedaan en dat is zeer goed bevallen.

Ga ff naar www.exitreizen.nl voor een vliegticket

Ga voor een huurauto naar www.hotelplan.nl en vraag de USA/Canada brochure aan. In deze brochure staan de intressante prijzen voor huurauto's, helaas staan de prijzen van de huurauto's niet op het internet.

:arrow: Suc6,

René

ststone
12-02-05, 08:28
Je bent aan het goede adres... Vertel ons wat je verwacht van Florida... Disney, Cultuur, Eten, History, Kunst, Indianen, Everglades, Key West Atlantic of Gulf coast. Je bent aan het goede adres.

Robert

steunbeer
28-02-05, 10:03
hoi ik ben net 2 weken terug van tampa.
en waar je echt naar toe moet is busch garden is een waanzinnig pretpark en er is een enorm leuke dierentuin genaamd lowry park.
en wij hadden een ford crown victoria die had genoeg kofferruimte. en je kan hem vergelijken qua ruimte met een grote mercedes.
idd de I4 richting orlando zijn ze aan de weg bezig dus die is erg druk.
stranden zijn enorm in trek bij st petersburg moet je ook nog over de sunshine skyway bridge is erg hoog leuk om mee te maken en bij die brug heb je rest areas en daar kan je als je geluk heb dolfijnen zijn.
en als je lang daar bent zou ik ook naar tarpon springs gaan dat is een half uurtje van tampa af,
dat is een heel leuk touristisch stadje beetje grieks we zijn daar diepzee wezen vissen is ook helemaal niet duur,dan raad ik je aan om bij de twogeorges te gaan ben je 8 uur onderweg en je vangt echte vissen.
ik hoop je hiermee goed te hebben geinformeerd als je nog meer wilt weten zie ik het wel.

Daniel
01-03-05, 04:33
Ik vind Ybor City in "oude" Tampa heel leuk. Het is een voor amerikaanse begrippen oud centrum wat gedomineerd wordt door de Italiaanse gemeenschap. Je hebt er veel restaurantjes, bars en clubs en een mall met een supermooie Muvico bioscoop. Zeker in het weekend is het de "place to be",het heeft bijna een Europese sfeer. ik vond het voor Amerika erg gezellig...
Da's een leuke tip! Ga ik volgende keer eens uitproberen. Kun je er een beetje redelijk parkeren? En ik vroeg me ook af of de buurt enigzins OK is??
Ben afgelopen vrijdag dus in Ybor City geweest. Was erg leuk; een stukje Floridiaanse historie. Ondanks het slechte weer toch een leuke tijd gehad. Je kan er goed parkeren in de garage van Centro Ybor (http://www.centroybor.com/) en zeker niet duur vergeleken met Nederlandse parkeertarieven.

van Hugten
03-03-05, 15:57
Wij gaan in het najaar (oktober) 21 dagen naar Florida. Nou hebben wij een reis gezien die ons wel aantrekkelijk leek bij fly2florida. Je land in Orlando, er staat een auto voor je klaar en je krijgt een reisomschrijving van dag tot dag, waar je slaapt en ontbijt. Verder ben je op jezelf aangewezen, je moet alleen zorgen dat je 's avonds bij je hotel aankomt. We zijn 3 dagen in Orlando zelf, vanwege de attraktie-parken. Maar nu is mijn vraag....wat kun je beter doen...of die reis pakken zodat je weet waar je heen moet rijden en je hotel geboekt is in iedere plaats of dit laten varen en zelf gaan touren met een camper, maar is dit ook wel veilig in Florida....wij zijn er nog nooit geweest namelijk.

knaapje
03-03-05, 16:43
Hallo,
Als je er nog nooit geweest bent hangt het er mede vanaf hoe "avontuurlijk" je bent en hoe geinteresseerd ben je in attractieparken. Bovendien met hoeveel personen ga je. (kinderen?) Als je met 2 personen voor de eerste keer gaat zou ik zelf nooit een camper nemen. Ten eerste vanwege de kosten. Verkijk je niet op de bijkomende kosten: voor je alles voor de camper betaald hebt, campings, meer benzine, meer tol e.d.
Ten tweede als je er nog nooit geweest bent is een uitgestippelde route handig en zekerheid van "alles" is geregeld.

Je kunt ook overwegen (als je met 2 volwassenen bent bijv.) om aan de hand van de route van de programma reizen zelf een route samen te stellen. Je bent dan vrijer en aangezien je buiten het seizoen zit kan je voor zeer schappelijke tarieven hotels vinden, ook kan je i.v.m bijv. de weeromstandigheden je plannen aanpassen. Je zult bijna altijd een hotel vinden, zeker als je niet te laat gaat zoeken en als je er geen vindt het barst werkelijk van de hotels in Florida dan vind je een paar mijl verderop wel een die plaats heeft. Je ziet in Fl overal boekjes met kortingscoupons voor hotels. Je kunt het hooguit slecht treffen als er in een stad net een convention is. Met wat zoeken op het net kan je daar achterkomen.
Neem een niet te kleine auto met goede verzekeringen.

Orienteer je goed. Je hebt nog tijd.
Goede reis
Knaapje

rvd4always
03-03-05, 18:22
Persoonlijk zou ik zelf alles regelen. Het geeft je een enorme vrijheid onderweg. Als je het ergens leuk vindt kan je er een extra dag blijven.
Dit kan niet met een pakketreis van een reisbureau, je zal je dan aan het reisschema moeten houden.

Als je het zelf wilt plannen koop dan een goed reisboek, bijvoorbeeld http://www.roughguides.com/store/details.html?ProductID=103 , bestel het reisboek (is in de engelse taal geschreven) voordelig bij www.proxis.be (vanaf 12,50 geen bezorgkosten!). Koop in Nederland of in de USA bij www.walmart.com een Rand Mc Nally roadmap en je kan Florida makkelijk aan!
Motels onderweg zijn geen probleem, dus maak je keus!
Overigens hebben wij in Mei 2004 het ook zelf gepland en dat is ons prima bevallen, zie :arrow: reisverslag.

Suc6 verders,

René

Carlo
04-03-05, 02:23
Florida is bij uitstek geschikt om op eigen houtje te ontdekken. Zoals al vermeld is het verstandig je van te voren goed te informeren waar de leuke dingen zijn, maar verblijf e.d. kun je echt veel beter daar zelf regelen. Als je het ergens leuk vindt kun je tenminste langer blijven. Zo kregen wij vorig jaar van iemand op Key West de tip om eens naar Fort de Soto bij St. Petersburg te gaan. We dachten daar twee dagen te blijven maar we vonden het daar zo leuk dat we de hele week zijn gebleven en in juni gaan we weer naar die regio (Belleair Beach bij Clearwater :D). Vergeet die camper, dat is leuk in Californië of zo. Huur gewoon een auto (vanuit Nederland regelen en daar upgraden) en overnacht in motels. Net zo duur zo niet goedkoper, veilig, comfortabel en de kamers zijn altijd goed. Wij hebben dit al een keer of vijf zo gedaan en nog nooit een slechte kamer gehad. Die tip van de RandMcNally gids is zeer goed, perfecte gids en bij de WalMart kost'ie $5, hier bij de ANWB 14 euro. Je kunt hem ook bij Target kopen. En bij Hertz kun je een auto met navigatiesysteem huren (Neverlost, zeer goed), bij Avis sinds kort ook, geen ervaring mee. Succes :wink:

Eddie
06-03-05, 22:10
We zijn nog op zoek naar hotels voor ons verblijf in Florida en dan met name in de genoemde plaatsen. We hebben zelf al wat gevonden (zie hieronder) Wat zijn jullie ervaringen met deze hotels? Maakt het in prijs veel uitl als je in NL de hotels boekt of in Florida ter plekke? (in NL is het p.p.p.n en in de VS is het p.k.p.n?). Graag reacties en tips ;)


ORLANDO
- Best Western Plaza International
- Fairfield Inn by Marriot

CLEARWATER BEACH
- Holiday Inn Sunspree
- Best Western Sea Wake Beach Resort

ST. PETERSBURG
- Sirata Beach Resort

FORT MYERS
- The Outrigger Beach Resort

NAPLES
- Hotel Triannon Old Naples

MIAMI
- Hotle Monaco
- App. Best Western Ocean Suites
- App. best Western Oceanfront Resort
- Ocean Five Hotel

KEY WEST
- Hotel Doubletree Grand Key Resort

Frank
07-03-05, 09:24
Hallo Eddie,

Wij gaan in juni voor het eerst naar Florida om ongeveer jouw rondreis te maken. Alleen beginnen wij in Miami en eindigen in Orlando. Ik kan je dus nog niet onze ervaringen vertellen.

Onze Hotels:
Miami: Best Western Oceanfront suites
Fort Myers: Outrigger beach resort
Clearwater Beach: Clearwater Beach Hotel
Orlando: RIU (Lake buanavista, Kissimee)
Orlando: Villa met prive zwembad (Lindfields)

Wanneer ga jij naar Florida?

Groet,
Frank

Ebelix
02-04-05, 11:56
Een onderdeel van Hilton, Sheraton en Marriott is altijd goed. Kijk voor de zekerheid op www.tripadvisor.com. Hier kan je zien hoe andere mensen over een hotel denken.

True1969
21-04-05, 15:42
Hallo Iedereen !!

Na ons Huwelijk op 4 juni as gaan wij samen met onze dochter van 2 1/2 voor de eerste keer op vakantie naar de VS.

Wij gaan eerst 3 dagen naar Las Vegas daarna door naar Miami waar we ook 3 nachten blijven, vervolgens via de Key's (2 dagen) naar Clearwater en door naar Orlando voor 2 weekjes in een villa met eigen zwembad.

Al met al drie weken waar we erg naar uitkijken :shock:

Ik heb dit forum al aardig door zitten neuzen en heb al een hoop goede ideeen opgedaan, maar ja het is toch een stuk leuker om op een forum zelf een topic te plaatsen !

Door alle informatie zie je door de bomen het bos niet meer en daarom ga ik wat op onze situatie gerichte vragen op jullie afvuren.

- Wat zijn de Do's en Do nots met een kind van 2,5
- Wat zijn de beste mall's om te shoppen gericht op kinderkleding en merkkleding
- Welke restaurants zijn aan te bevelen met kinderen
- Wat is nu een redelijk budget voor het verblijf daar (eten en drinken etc.)
- We willen in de 14 dagen in orlando zo'n beetje alle leuke parken bezoeken met de mogelijkheid ze meerdere keren te bezoeken. Wat is dan de juiste pas (willen ook naar Seaworld en Universal studios)

Zoals jullie zien allemaal vragen die ooit weleens eerder gesteld zullen zijn, maar zou het toch erg leuk vinden als jullie willen rageren.

Groet,

Florida Here we come 8)

Eric
21-04-05, 16:06
Hallo Iedereen !!

Na ons Huwelijk op 4 juni as gaan wij samen met onze dochter van 2 1/2 voor de eerste keer op vakantie naar de VS.

Wij gaan eerst 3 dagen naar Las Vegas daarna door naar Miami waar we ook 3 nachten blijven, vervolgens via de Key's (2 dagen) naar Clearwater en door naar Orlando voor 2 weekjes in een villa met eigen zwembad.

Al met al drie weken waar we erg naar uitkijken :shock:

Ik heb dit forum al aardig door zitten neuzen en heb al een hoop goede ideeen opgedaan, maar ja het is toch een stuk leuker om op een forum zelf een topic te plaatsen !

Allereerst welkom op het forum, en leuk jullie erbij te hebben.
ik zal proberen een paar vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, hopelijk krijg je nog meer feedback van de andere vaste forummers.

Door alle informatie zie je door de bomen het bos niet meer en daarom ga ik wat op onze situatie gerichte vragen op jullie afvuren.

- Wat zijn de Do's en Do nots met een kind van 2,5

Het belangrijkste is probeer niet teveel tegelijk te doen, en neem passen, waarmee je tussen de middag, als het erg heet is, een paar uurtjes terug kunt naar je villa, zodat je 's-avonds ook nog een paar uurtje kan meepakken.
Epcot is het enige park wat niet echt op kinderen is gericht, maar zelfs hier is genoeg te doen voor ze.

- Wat zijn de beste mall's om te shoppen gericht op kinderkleding en merkkleding

De premium outletmalls voor de wat goedkopere spullen, en de milleniummall voor veel merkkleding

- Welke restaurants zijn aan te bevelen met kinderen

Vrijwel alle restaurants in de VS zijn heel erg gericht op kinderen, natuurlijk ook aan te bevelen de speciale family restaurants, zoals Applebee's en Garfields.
Voor ontbijt kan ik jullie Denny's en the Waffle hous aanbevelen.

- Wat is nu een redelijk budget voor het verblijf daar (eten en drinken etc.)

Hangt zo erg van je zelf af, daar durf ik echt niks over te zeggen

- We willen in de 14 dagen in orlando zo'n beetje alle leuke parken bezoeken met de mogelijkheid ze meerdere keren te bezoeken. Wat is dan de juiste pas (willen ook naar Seaworld en Universal studios)

Ja, als je via American Estates boekt, zou je een FITS pas kunnen proberen te krijgen, anders een WDW hopperpas, en een Orlando Flexticket.
Kijk maar eens op google bij die twee namen.

Zoals jullie zien allemaal vragen die ooit weleens eerder gesteld zullen zijn, maar zou het toch erg leuk vinden als jullie willen rageren.

Groet,

Florida Here we come 8)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad, je zult ongetwijfeld nog meer advies krijgen.

Eric

True1969
21-04-05, 16:16
Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad, je zult ongetwijfeld nog meer advies krijgen.

Eric

Zooo das lekker snel gereageerd...!! En ja daar heb ik zeker wat aan..

Die vraag over het budget is inderdaad moeilijk te beantwoorden.
Laat ik het anders stellen .. kun je qua eten en drinken voor $ 100,- per dag een eind komen?

Eric
21-04-05, 16:31
Denk het wel, bij de meeste hotels zit een continentaal ontbijt, maar dat stelt eigenlijk niks voor, maar als je een koffie en een donut neemt heb je wat in je maag. In de vlilla zijn die kosten uiteraard helemaal laag,
de lunch is meestal een snelle hap, maar als je in de parken uitgebreid wil gaan eten, kom je over je budget.
Voor het diner, bij bv. een familyrestaurant, moet je het met een dollar of 60,00 kunnen redden zou ik zeggen.
Als je zo nu en dan zelf wat maakt in je villa, red je het zeker.
Je kan ook redelijk besparen, door zelf water mee te nemen naar de parken, drinken is daar duur.
Maar het blijft een moeilijke schatting, ikzelf ben met 2 man meer kwijt, maar ga ook iedere dag 2 x uit eten, en neem nooit drinken mee.
Eric

Michael66
21-04-05, 18:24
- Wat zijn de Do's en Do nots met een kind van 2,5
Teveel om op te noemen. Maar voorla belangrijk is om niet teveel te gaan doen. Toen mijn zoon 2 1/2 was, zijn we steeds vroeg naar de parken gegaan (kind is toch vroeg wakker) en uiterlijk half drie 's middags weer vertrokken om de koelte van een mall of de villa (zwembad!!) op te zoeken. Park niet helemaal gezien? Morgen is er weer een dag!
Ook belangrijk: vooral veel laten drinken. Water, veel water. En kijk niet op een (water)ijsje meer of minder. Uitdroging is het ergste wat jullie kan overkomen.


- Wat zijn de beste mall's om te shoppen gericht op kinderkleding en merkkleding

Je kunt op heel veel plaatsen terecht. Eigenlijk elke mall en factoryoutlet heeft wel een heleboel winkels, in alle prijsklassen. Enkele tips van winkels waar ik altijd heen ga:
Kinderkleding: OshKosh in Belz (mall 2) en Walmart Superstore Kiussimmee (veel leuke dingen tegen erg lage prijzen!!)
Eigen kleding: Tommy Hilfiger in de Premium Outlet, Levi-store in de Premium of Belz.


- Welke restaurants zijn aan te bevelen met kinderen

Ponderosa en Sizzler vind ik erg makkelijk: kinderen eten gratis van het buffet. Kijk maar eens op de websites van die restaurants. Op het buffet vind je altijd wel iets voor iedereen, van pasta tot kippepootjes, van fruit tot softijs en koekjes.

[quote=True1969]- Wat is nu een redelijk budget voor het verblijf daar (eten en drinken etc.)

Wij halen 's ochtends altijd broodjes en beleg bij de supermarkt, genoeg om te ontbijten en ook wat mee te nemen de parken in voor de tussendoor-trek. (ca. $ 5) Lunch in de parken vrij beperkt: menuutje met frites en een burger of zo. (ca. $ 15-20) 's Avonds dan Sizzler of Ponderosa (ca. $ 40), soms ook gewoon een diepvriesmaaltijdje (ca. $ 10, superveel keus in de supermarkten).

Zo zijn we $ 30 (soms) en $ 60 (meestal) per dag kwijt voor eten.

Let wel op: drinken in de parken is erg duur, bij Disney meest $ 2,50 per flesje van een halve liter. Gezien de hoeveelheid die je moet drinken ben je gauw een kapitaal kwijt. Wij nemen altijd een stuk of 6-8 flesjes zelf mee die we in de supermarkt kopen, waarvan we er 2 's nachts in de diepvries hebben gezet (wel dopje open, anders barst'ie). Die "diepvriesflesjes" houden de andere flesjes koel en tegen de middag zijn ze ontdooit en heb je ook nog gekoeld drinken. Daar kom je een eind mee, maar je zult nog wel het e.e.a. moeten kopen, reken op een stuk of 2-4 flesjes. Dus $ 10.
Die flesjes kun je makkelijk meenemen, want ik neem aan dat je een wagen/buggy meeneemt en daar kun je die zware lading makkelijk aanhangen.
Flesjes water koop je aan het begin een pak van 12 of 20, en je koopt een grote tank van 4 gallon of zo. Je flesjes kun je daaruit elke dag weer vullen. Kraanwater is niet te zuipen, smaakt naar chloor. Dus ook het water dat je in de parken bij van die drink-fontijntjes krijgt is niet te zuipen. Ook frisdrank in bekers is aangemaakt met chloorwater uit de kraan en vaak niet te drinken. Ik neem bij een "meal" meestal cola of Dr. Pepper, dat maskeert de smaak het meest.


- We willen in de 14 dagen in orlando zo'n beetje alle leuke parken bezoeken met de mogelijkheid ze meerdere keren te bezoeken. Wat is dan de juiste pas (willen ook naar Seaworld en Universal studios)

FitS-pas voor Disneyparken is handig, maar het loont om te kijken hoeveel dagen je naar Disney wilt en de verschillende meerdaagse passen te vergelijken. Als je je toch wilt beperken tot alleen de disney-parken (4 parken ieder gemiddeld 2 dagen - de één wat meer de ander wat minder - 2 dagen waterpark, een dag disneyquest: 11 dagen voorbij. Dan kun je nog losse tickets kopen voor Seaworld (2e dag gratis binnen één week te gebruiken) en Universal, en een dag naar Kennedy Space Centre, en de vakantie is alweer voorbij.
Ikzelf heb me steeds beperkt tot de Disney-parken, FitS (ook voor KSC) met af en toe een dag-ticket voor Seaworld en Busch Gardens. Met mijn zoon van nu 5 jaar oud gaan we dit jaar helemaal voor de andere parken met een Flex-Ticket: Seaworld, alle Universal's (eindelijk!! ben ik nog nooit geweest), Busch Gardens en Wet 'n Wild. Misschien nog een dagje Disney met een los ticket (kan het toch niet laten, zal wel Epcot worden)

De beste tip is volgens mij dus om proberen in te schatten hoeveel dagen je op de verschillende dagen wilt doorbrengen en daar de passende tickets voor te zoeken (bij dat zoeken kunnen de forummers je vast goed helpen).

Succes.

mickey
21-04-05, 19:45
60 dollar is wel erg ruim voor een diner!Wij komen al 15 jaar in Florida en juist het eten vinden wij erg goedkoop Met 4 pers. zijn wij nooi meer dan 40 dollar kwijt.

Eric
21-04-05, 20:09
Nou, mijn bedrag is wel voor twee personen. en inclusief 20% tip
$ 10 per persoon, zou dus $ 8,00 voor de tip zijn, dat lukt me echt nooit.
die $ 30, 00 pp is echt een normaal bedrag in Florida, en ik eet echt niet in heel dure restaurants, maar in steakhouses zoals Longhorn, vaak in TGI Friday's, Tony Roma en ga zo maar door.
Eric

mickey
21-04-05, 20:20
De tip had ik er nog niet bij berekend dat komt er dus uiteraard wel bij.Wij eten altijd ergens waar er buffet is ivm.de kinderen,vooral de golden corral heeft een zeer uitgebreide keuze of een chinees buffet. overigens is de grant china buffet een absolute aanrader als je naar Bradoton gaat.

Eric
21-04-05, 20:30
Ja, ik ben nog nooit in zo'n buffet geweest, maar ja, ik heb ook geen kinderen bij me. en vermoedelijk zijn de kinderen gratis, dan wordt het alweer een ander verhaal.
Ik vond het al heel raar, $ 10 per persoon, drankje is meestal al $ 1,60 op het moment (free refills) kopje koffie na afloop ook $ 1,20 en dan nog de tip.
Maar uiteraard kan het allemaal wel, ik neem bijna altijd voorgerecht ( mmmmmozzerellasticks) hoofdgerecht en vaak nog lekker toetje ook als ik nog plaats heb !1
Tsjonge, ik krijg nu al weer trek, fff langs wat websites surfen :P
Eric

Michael66
21-04-05, 20:31
Met z'n drieën ben je bij Ponderosa volgens mij zo'n $ 40 kwijt. Even optellen (ik weet niet of de bedragen precies kloppen):

$ 10 Kleine steak voor mij
$ 12 Garnalen in knoflooksaus voor vrouw
$ 9 fishfingers voor kind
$ 6 voor 3 drankjes met gratis refills
minus 10% met coupon
plus 6% taxes
plus $4-5 fooi

kom ik toch rond de 40 dollar uit.

Golden Corral heb ik helemaal geen ervaring mee. Ga ik dit jaar zeker een keertje proberen. Black Angus lijkt me ook wel wat. Ik ben een beetje een gewoontediertje: als het ergens bevalt, waarom zou je dan ergens anders heengaan (terwijl ht ergens anders misschien nog wel beter is). En dit gewoontediertje heeft het gewoon heel erg naar zijn zin in Orlando.

knaapje
21-04-05, 21:36
Het menu van Ponderosa met prijzen vind je hier:
http://www.orlando-ponderosa.com/pages/Menu.htm

Onderaan vind je zelfs de kortingscoupons om uit te printen.

Het water loopt me al in de mond.

Groeten
Knaapje

Carlo
21-04-05, 23:54
Kijk voor goedkope kleding ook bij Ross Dress for Less, zowel dames-, heren- en kinderkleding (ook "de merken" maar dan van vorig jaar....) en Target. Walmart is ook een goede tip.

Ebelix
22-04-05, 09:15
Vergeet de TJ Maxx niet. Hier verkopen ze allerlei restpartijen. Zijn ook grote merken te krijgen. Naast kleding verkopen ze ook allerlei andere zaken.

mickey
22-04-05, 10:46
De kinderen zijn niet gratis maar betalen wel minder(rond de 6 dollar volw. rond de 9 dollar komen alleen de drankjes en de tip er nog bij koffie is gratis.Verder is er een uitgebreid desserbuffet en er is een gedeelte waar continu verse pizza,koekjes en muffins worden gebakken,om het kwartier gaat er dan een belletje dat er weer verse pizza is.Maar het is geen restaurant waar je gezellig blijft natafelen.Maar daar houden de Amerikanen over het algemeen ook niet zo van ze hebben het liefs dat je snel betaald en weer plaatsmaakt wat ook wel weer logisch is als je ziet hoe druk het daar is.Maar eeeehh waar ging jij eten?want die mozerellasticks.....

Eric
22-04-05, 10:56
De lekkerste Mozzerella Sticks eet ik bij TGI Friday's, die trouwens nog meer heerlijke voorgerechten heeft.
Soms bestel ik in de plaats van een hoofdgerecht (elke dag steak gaat ook vervelen) gewoon drie maal een voorgerecht, probeer oom een de spinach dip, of mmmmmmmm, de sizzling chicken, smothered in cheese.
Mjammie.
Eric
http://img260.echo.cx/img260/2736/sizphoto9nn.jpg

:D Zie hier het volledige appetizers menu: :D
kijk ook even naar de onderste, dan loopt je het water toch in de mond !1

APPETIZERS

SESAME JACK CHICKEN STRIPS
Crispy, fried chicken breast strips with toasted sesame seeds for extra crunch, served with our legendary Friday’s® Jack Daniel’s® sauce. Game day just got better.
LOADED POTATO SKINS
Loaded with Cheddar cheese, crisp bacon and served with sour cream and chives. Half-order also available.

FRIED MOZZARELLA
Hot and gooey inside. Crisp and golden outside. Served with marinara sauce for dipping.

POT STICKERS
Chinese pork dumplings steamed, then pan-fried and served with Szechwan dipping sauce.

FRIDAY’S® TOSTADO NACHOS
Crisp tortillas topped with bacon-flavored refried beans, spicy nacho meat and cheese. Served with pico de gallo, guacamole, sour cream and jalapeños.

CHICKEN QUESADILLAS
Caramelized onions, peppers and cheese. Served with Avocado Ranch dressing and pico de gallo.

TUSCAN SPINACH DIP
Parmesan and Romano cheeses blended with spinach, artichokes and sautéed onions and peppers. Served with tortilla chips and wedges of crusty ciabatta garlic bread.

BUFFALO WINGS
Served with Bleu cheese dressing and celery sticks.

BUFFALO CHICKEN STRIPS
Breaded and fried chicken breast strips topped with spicy Buffalo Wing sauce. Served with Bleu cheese dressing and celery sticks.

JACK DANIEL'S® TOWER
Jack Ribs, Shrimp and Sesame Jack Chicken Strips. Served with our original Friday’s® Jack Daniel’s® sauce.

FRIDAY’S® THREE-FOR-ALL
Looking for an appetizer that your entire table can agree on? Try our Friday’s® Three-for-All. Packed with Potato Skins, Fried Mozzarella and Buffalo Wings, it offers a little something for everyone. Served with sour cream and chives, marinara sauce and Bleu cheese dressing.

Francien
25-04-05, 21:11
Nog een gratis tip voor je. Ik weet niet of je het gauw koud hebt, maar buiten is het meestal 35 graden en binnen (attracties,restaurants,winkels) is het 18 graden. Neem voor jezelf, maar vooral voor je kind, een trui of vest mee. Voor je het weet ben je je stem kwijt. Vooral als je half nat na een plensbui een winkel in vlucht sterf je het af. Tenminste ik wel!

rvd4always
28-04-05, 10:19
Voor het shoppen ga je naar Fort Lauderdale, Sunrise, naar http://www.sawgrassmills.com/. Neem er een dag de tijd voor want het is een erg groote outlet en vergeet de plattegrond van de sawgrass outlet niet mee te nemen want je raakt zo de weg kwijt.
Wat Carlo ook al zei: Walmart, Dress for less, en Target.

Tip: Bij Walmart (supermarkt) kan je voor 5 dollar ex btw een Rand Mac Nally wegenkaart kopen, de normale prijs is nl. $ 11,95 ex btw.
Alle prijzen in de USA zijn ex btw weergegeven, houdt daar rekening mee!

Tip voor Las Vegas: aangezien jullie ook een aantal dagen naar Las Vegas gaan en ik ervan uit ga dat jullie daar over een huurauto beschikken wilde ik zeggen dat je gratis kan parkeren in ieder casino in Las Vegas. Aangezien de afstanden tussen de verschillende casino's groot kan zijn is dit handiger om met de auto te doen dan met de monorail van Las Vegas, vind ik... Tip twee: als je lekker wilt Dineren ga dan naar het Carnival World Buffet in het Rio, $ 22,50 pp.,Breakfast: Welcome to the Buffet, Bellagio, $15,-- pp. Suc6, René.

Maureen
29-04-05, 21:52
Hallo, allemaal!!!! :lol:

Allereerst: Leuk forum is dit zeg!!
Ik heb de laatse 2 weken veel op dit forum gelezen!
Ik ga n.l. 16 Juni voor het eerst naar Amerika (Florida).
Wij gaan 22 dagen dus pakken het gelijk goed aan.
We gaan n.l. met ons zoontje van 2,5 jaar dus willen we het een beetje rustig aan doen.
We gaan naar Orlando, Ft. Myers, Miami, Key West en de Bahamas.
Misschien dat iemand leuke tips heeft over deze plaatsen, of gewoon tips in het algemeen!
Ik heb ook gelezen dat er Nike outlets zijn en dat dat aanzienlijk scheelt met de prijzen hier! Weet iemand een specifiek adres (of shoppingmall) waar zo'n goedkope Nike Outlet zit?
Ook las ik iets over dat je de kortingsbonnen in de gaten moet houden! Waar zijn die dan voor, ook voor pretparken?
Als iemand tips voor mij heeft heel graag!
Groetjes,Maureen.

Eric
30-04-05, 00:35
Allereerst uiteraard van harte welkom op het forum, we zullen kijken of we je kunnen helpen.
Je had een vraag over Nike outlet stores, die vind je op diverse plekken in de meeste grote steden, in de meeste hotels staan rijen bakjes met allerlei foldertjes, met kortingen en adressen van van alles.
Kijk vooral ook op het internet, 5 sec. googelen leverde de volgende url op: http://niketown.nike.com/niketown/info/locator.jsp
Daar zitten vaak ook de Outlet shoppingcentres bij.
De kortingsbonnen zijn ook voor pretparken, behalve voor Disney en Universal.
Eric

Maureen
30-04-05, 10:38
Hallo allemaal,

Ik had ook nog een vraagje over het kraanwater, kan je dat gewoon drinken????
Ook heb ik nog een vraagje over de parken, wij willen 1 dag Sea World doen en 2 dagen Disney. Wat is het voordeligst voor 2 dagen Disney? En kan je ook een 2 dagen pas kopen die je kan combineren dus dat je 2 dagen een verschillend park kan nemen?
Kan je als je een kaartje heb gekocht ook tussendoor het park verlaten en later weer terugkomen?

Groetjes,Maureen.

Ta2 Gerrit
30-04-05, 11:51
En je koopt het voor een paar dubbeltjes per gallon bij de publix bijv. Ik zou het overal voor gebruiken als ik jullie was. Koffie, thee, koken enz., want anders heb je echt het idee dat je een zwembad leegdrinkt :?

rvd4always
30-04-05, 13:18
Vergeet de Sawgrass outlet niet. Deze outlet is in Fort Lauderdale, Sunrise, http://www.sawgrassmills.com/. Je hebt er een dag voor nodig om alles te kunnen zien (mits je van shoppen houdt). :idea:

Maureen
30-04-05, 15:02
Hallo Michael,

Ik zit het Quality Inn Conference Center hotel (hele mond vol)!!!!
2050 East Irlo Bronson Highway, Kissimmee (heb ik net even opgezocht).
Geen idee waar dat precies zit en of het een beetje centraal ligt?
Heb jij een idee?

Groetjes,Maureen.

Michael66
30-04-05, 16:15
Ik zit het Quality Inn Conference Center hotel (hele mond vol)!!!!
2050 East Irlo Bronson Highway, Kissimmee (heb ik net even opgezocht).
Geen idee waar dat precies zit en of het een beetje centraal ligt?
Heb jij een idee?

Ik heb even op de site van Quality Inn gekeken en kan het "Conference center hotel" niet vinden. Wel op het door jou aangegeven adres het Quality Inn Heritage Park (http://www3.choicehotels.com/ires/en-US/html/HotelInfo?sid=B4cXg.RGOE2gaQ5.3&hotel=FL561&sarea=5833&sname=Orlando&sstate=FL&scountry=US&sradius=40.22&slat=28.541900634765625&slon=-81.37960052490234&schain=Q&exp=&scity=Orlando&sort=) hotel. Dit hotel ligt niet erg centraal, zo'n beetje tussen Kissimmee en St. Cloud. Zo'n 12 mijl = bijna 20 kilometer tot aan de ingang van Disney en 18 mijl = zo'n 30 kilometer van international Drive. Naar Disney moet je de hele highway 192 afrijden, en dat is op dit moment geen pretje vanwege de wegwekzaamheden daar (die duren al jaren, en de opstoppingen zijn erg vervelend.

Neem dus genoeg tijd om naar de parken te komen, want je bent nog best even onderweg.

Als je liever dichter bij de Disneyparken wilt zitten, kun je misschien nog proberen van hotel te ruilen en een hotel vlakbij, zoals (om bij dezelfde keten te blijven) Quality Inn Maingate East of Maingate West, of de Quality Inn Plaza op International Drive.

Op International Drive heb je dan ook meteen Belz, de factory outlets. Met een grote Nike-outlet. In die winkel slaag ik meestal, of in de Nike outlet in de Premium Outlets.

Voor speelgoed kun je ook bij Belz terecht, in (volgens mij) gebouw II zit een grote speelgoedwinkel. Of ga naar de Florida Mall op Orange Blossom Trail, daar vind je een grote Playmobile winkel, waar de kinderen met een heleboel playmobil mogen spelen. En de ouders kunnen dan lekker veel kopen. Achterin de winkel heb je een wand met allemaal laatjes, waar allemaal zakjes met verschillende playmobil-onderdeeltjes en poppetjes inzitten. Zelfs krokodillen, poppetjes in een rolstoel, hekken, bergen, vanalles. En: Goedkoop!! En net buiten de Florida Mall is een grote Toys 'R Us, kun je ook wel even in ronddwalen.

Merkkleding vind je in zo'n beetje alle outlet-malls wel. Gewoon een paar malls ingaan.

Overigens zit er in Ft. Myers ook een grote outlet-mall. Ik weet niet meer hoe die heet, maar die vind je daar wel.

Maureen
30-04-05, 17:01
Hai Michael66,

Hartstikke bedankt voor de nuttige tips!
De website is trouwens www.qualityinnconferencecenter.com.
We hebben de hotels al vast gezet dus dat wordt dan waarschijnlijk toch een beetje geduld, maar ach we zijn op vakantie, toch?
Kan jij misschien mijn vraag beantwoorden wat betreft de Disney entree tickets, ik wil n.l. een ticket voor 2 dagen,maar wel 2 dagen een verschillend park en kan je gewoon in en uit het park gaan en later weer terugkomen? Dit is n.l in Disney Parijs wel zo!

Groetjes,Maureen.

Michael66
30-04-05, 17:24
Voor 2 dagen zou ik gewoon per dag losse tickets kopen ($ 59,75 + tax per persoon per dag) of een 2-daagse "Magic your way"-ticket (http://tickets.disney.go.com/buy/TicketTrans?storeID=DRD&tktFitterDefaultQty=ADULT=2|CHILD=0|ALL=2&lengthOfStay=2&tokens=Rm2wQgPiC6f2ovUCxqf4LtIZgPo1Up7Qxavlu0Rjt31 xDk89nyvrOSmtGhsu9AvJGyBd6RVl6gP7Jg29AONc2nPDdKiDg 0B40TIfLDi63tB9CR1jdhbf7dUI4hJ7eQhixoR06kHziHIo9oo cMBdOWvHB%2B1zz3s7h65xXOBpAc%2B%2FVRnmlv67B1XT20T3 92vFhYUI%2FqhjKxkMGBi4QkoKFQMIZHrsaX7KhCaqROsoaNWC 2DVCto85j1H6QQrLKAwkIWuZoj%2BQLBd7cUqvbpZzKCpGCv0q BbNzjgec9Y8mf9UAz8bld9clw032EmuakXsl5hGP%2BCz9G%2F FamHtpBS%2BKK51rIViepGVtZfMv0nuXbWCTYxxAo%2FsN1crb qtRYxxc93%2FK%2BgrfyWZErLdk37uavY%2FNdoMs7aHbQ0bSW %2FqNVNZbD23zrYo9UJ%2BVsyxvEG8EUKu4saJsy%2F1zf23zr Yo9UJ%2BeAQ%2FHB6V15jhzoLn4zTTeTPGWFsLw6WT1WR9PXsa YiY&drnid=3148655) ($ 59,50 + tax per persoon per dag, bij UnderCoverTourist (http://www.undercovertourist.com/cart/tickets) $ 132 inclusief tax, ook niet goedkoper). Met die tickets kun je per dag één park bezoeken (niet "hoppen"). Wel kun je het park uit en weer in (krijg je een stempel).

Maar waarom zou je het park uit willen? Voor je weer bij je auto bent en ergens heengereden ben je gauw meer dan een uur kwijt en terug ook weer een uur, zo groot is het daar allemaal. Je kunt beter gewoon de hele dag daar doorbrengen, is het ook groot genoeg voor. En je kunt best zelf wat eten meenemen en drinken. Zit je in over een middagslaapje van je kind? Gezien je hotel op redelijk grote afstand ligt, is dat niet echt een optie. Neem dan liever je grote wandelwagen mee zodat je kind daarin kan slapen, of hoop erop dat het kindje genoegen neemt met een kort slaapje in een buggy.

Maureen
30-04-05, 19:25
Wat is eigenlijk de temperatuur ongeveer in Juni want ik lees heel veel veschillende dingen?
De één zegt dat het bloedheet is en de ander zegt dat het wel meevalt?

Maureen.

Eric
30-04-05, 19:51
Juni is een prima maand, wel heet, maar niet ondragelijk, 's-middags vaak een flinke (onweers) bui, en dan een zwoele avond.
Wel altijd een extra vestje of jasje voor binnen, want anders vat je kou na de warmte buiten. gewoon in de auto laten liggen, kun je het pakken als het nodig is.
Eric

ekkie50
01-05-05, 14:55
nog even over het waterverhaal:

ik sluit me volledig aan bij het advies van TA2Gerrit om water niet uit de kraan te drinken of voor koffie en zo te gebruiken. Ik heb er een paar keer flinke diarree van gehad :evil: .

De eerste keer dat ik een huis huurde (Crescent Lakes, Kissimmee - of bijna Poinciana) rook en smaakte het water naar een beerput!
Dus altijd kopen. Bij Walmart kost een gallon niet veel. De goedkoopste soort is goed genoeg.

stay well :D

Michael66
01-05-05, 15:43
Wat is eigenlijk de temperatuur ongeveer in Juni want ik lees heel veel veschillende dingen? De één zegt dat het bloedheet is en de ander zegt dat het wel meevalt?

Inderdaad warm, maar niet overdreven. Gemiddeld gezien dan, want er zijn altijd uitschieters naar boven en beneden.

Het is allemaal best uit te houden. Smeer je wel altijd goed in met een zonnecreme met hoge factor (No-Add factor 15 of 25 is goed en goedkoop bij Publix of Walmart) en zorg dat je vooral veel drinkt. Neem zelf al genoeg mee de parken in en koop nog extra ($ 2,50 per halve liter) als je dorst hebt. Bezuinig daar zeker niet op. Zorg ook vooral dat je kind veel drinkt, vooral water en zeker niet teveel vruchtensappen en zo (Diarree!!). Melk is in de parken wel verkrijgbaar, maar alleen in hele kleine verpakkingen (alles wat gezond is, is in kleine verpakkingen).

Trouwens, toen ik nog in hotels zat in Florida kocht ik de eerste dag altijd een koelbox van piepschuim bij de publix, kost een paar dollar. Die zet je in je hotelkamer en vult hem met ijsblokjes uit de ijsblokjesautomaat. Daar kun je dan lekker je grote fles melk, eventueel wat broodbeleg en zo in koel houden. Tenminste, als je niet de luxe hebt van een ijskastje op de kamer. Door grote verpakkingen (2 liter of meer) te kopen en je kleine flesjes daar dagelijks mee te vullen kun je redelijk wat onnodige kosten besparen.

miranda1983
11-05-05, 17:15
:?: wie heeft er ervaringen met deze hotels :?:

als ik deze zomer een rondreis maak door florida slaap ik in deze hotels.
wie is er aleens een keer geweest en wil er wat over kwijt positief of negatief laat het me weten.

1) cardozo hotel in miami beach
2) doubletree grand key resort in key west
3) quinta inn lakeside in orlando
4) quinta inn historic area in st. augustine
5) the helmsey sandcastle in sarasota
:P :P :P

Francien
13-05-05, 18:56
Het waren maar 2 nachtjes :( (niet te betalen), maar op nr. 1 staat bij mij Disney's Wilderness Lodge hotel. Dit hotel is zo indrukwekkend. Het restaurant beneden is uniek. Cowboys en girls bedienen daar en houden de gasten(vooral de kleine gasten) regelmatig voor de gek. Vraag bv. niet om een rietje, want je krijgt er 100 naar je hoofd. Het eten is lekker grof. Alles uit 1 pan en van de BBQ natuurlijk. Het ontbijt is het beste wat ik ooit gekregen heb. 3 kilo zwaarder van tafel!! Als je nou echt wat te vieren hebt.....een aanrader =P~ Wist je trouwens dat als je ergens in Orlando slaapt buiten het Disney complex, je gewoon overal kan eten in deze Disneyhotels. Je kan dan gelijk de hotels bewonderen. Wie weet win je de postcode loterij en zit je volgend jaar in de Grand Floridian!!! Je moet dan toch weten welke van de 21 Disneybeauties je moet kiezen.....

millhill
16-05-05, 13:12
Maureen,

Wij zijn net terug uit Florida (Davenport) en hebben ook ontdekt dat het kraanwater een chloorsmaak (en geur) heeft. Als je geen zin hebt om (veel) flessenwater te kopen kun je ook eenvoudig een grote pan met kraanwater koken vervolgens laten afkoelen en in de koelkast zetten.
Chloorsmaak is voor 99% verdwenen en lekker water om (je eerder gekochte flessen) mee te vullen.

Jelle.

cindy
25-05-05, 15:51
Marriott World Centre
Prachtig hotel, goede service, prima ontbijtbuffet en een
heel mooi zwembad

clafra92
25-05-05, 16:27
Voor mijn werk een keer in het Rosen Centre gezeten, erg aangenaam.

Maartje
25-05-05, 17:09
Hyatt Beach House, Key West. Mooi hotel, luxe suite met alles erop en eraan: tweepersoons bubbelbad en afwasmachine, en dan ook nog supervriendelijk personeel!

Helaas ook het duurste hotel van onze vakantie.....

Bai,

Maartje

Petra/VS
26-05-05, 00:23
The Raleigh in Miami South Beach en de Polynesian Resort in Disneyworld.

Daniel
26-05-05, 11:51
Hyatt Beach House, Key West. Mooi hotel, luxe suite met alles erop en eraan: tweepersoons bubbelbad en afwasmachine, en dan ook nog supervriendelijk personeel!

Helaas ook het duurste hotel van onze vakantie.....

Dat geloof ik! Hyatt op zich is al niet goedkoop, maar op Key West zal het nog wel wat meer kosten. Mag ik vragen wat je betaald hebt en wanneer dat was?

jomaro
14-06-05, 09:28
Wij fam. met 1 kind van 14 willen graag weten hoe en waar we het goedkoopst kunnen overnachten in Florida, we willen van 1/2 Juli t 1/2 augustus gaan rondreizen met een auto. Zijn er wel genoeg motels of zijn deze goedkope motels al heel erg snel vol?
Wij hopen dat iemand hierover iets meer kan vertellen.

Ta2 Gerrit
14-06-05, 10:17
Er zijn plenty goedkope hotels/motels en er is altijd wel plaats. Zelfs bij grote evenementen zien we bij deze accomodaties toch vaak het bordje "vacancy" omdat een heleboel mensen meestal een pakketreis met hotel hebben en daardoor in de wat "betere" hotels verblijven.

Willeke
14-06-05, 10:57
Hoi,

Mag ik je wel adviseren om voordat je vertrekt een route uit te stippelen en een paar hotels per locatie uit te zoeken, zodat je weet waar je ongeveer naar toe wil, en geen kostbare tijd kwijt bent met zoeken en uitzoeken.... Er zijn er daar zoveel, dat je door de 'hotels' het 'hotel' niet meer ziet. ;-)
Via tripadvisor.com kan je per hotel de referenties lezen, zodat je ongeveer weet wat je te wachten staat!

Fijne vakantie en succes!
Willeke

Eric
14-06-05, 11:58
En vergeet zeker niet bij de eerste de beste denny's te stoppen voor een coupon boekje, het scheelt meestal $ 10.00 of meer per nacht als je een coupon kunt tonen.
maar wat vind jij duur, en wat niet.
je slaapt voor zo'n $ 60.00 ( € 50.00) in een prima middenklasse hotel, en in die prijs range is altijd voldoende plaats.
Goedkoper, zeg zo'n $ 40.00 is ook vaak mogelijk, zelfs bij de ketens. Kijk maar eens bij Knights Inn, of Motel 6, dat zijn de voordeligere ketens.
Eric

mickey
14-06-05, 14:15
mijn ervaring is dat je vanuit Nederland toch een stuk goedkoper boekt.

Ebelix
14-06-05, 14:40
Dat trek ik ten zeerste in twijfel. De prijs in Amerika is altijd per kamer en niet per persoon. Als ik hier in Nederland in de folders kijk is de prijs op zijn minst eur. 25,00 per persoon per nacht en hier komen meestal nog toeslagen bij. In Orlando heb ik hotel/motel kamers voorbij zijn komen van usd 34,95, usd 39,95, usd 44,95, enz. per nacht incl ontbijt (het ontbijt stelt meestal niet zoveel voor).

Dit is nog altijd veel goedkoper als boeken in Nederland.

Het enige wat in Nederland goedkoper zou kunnen zijn zijn de pakketreizen maar dan heb je helemaal geen vrijheid meer.

Eric
14-06-05, 15:04
Als hij met vanuit Nederland bedoelt via het internet, kan het.
Soms is via het internet goedkoper, vroegboekkorting, soms is walk-in ter plaatse met een coupon goedkoper.
Ik doe eigenlijk allebei vaak, en door elkaar, maar je kunt niet echt zeggen, dat de ene manier goedkoper is dan de andere.
Het voordeel van ter plaatse is uiteraard de grote vrijheid die je hebt.
Eric

b.a
14-06-05, 19:47
http://www.onetravel.com/hotel/hothotels.aspx?Module=Ehotel&action=PRC_ByProperty&PropertyID=102&Token=DH-HotelWiz&DK=1000010472
Scrol de pagina naar onder voor ook andere goedkope hotel aanbiedingen.
Wij boeken elk jaar bij onetravel , en nog nooit problemen gehad.
Hopelijk heb je hier wat aan. :wink:

Karin71
15-06-05, 00:53
Ik weet niet waar de reis precies langsloopt, maar wij hadden op Marathon Key een leuk hotel, King Sail Resort (65 dollar) en in Ft. Lauderdale (langs de 1) ook een leuk Motel, Bali Hai (49 dollar). Ook in Ft. Meyers hadden we een leuke, Budget Inn (langs de Tamiami Trail) voor 55 dollar. Misschien hebben jullie hier iets aan? Verder raad ik je aan, als je op de bonnefooi stopt ergens, vraag eerst of je de kamer mag zien voor je definitief incheckt! Goedkoop kan soms erg tegenvallen qua hygiene!

jomaro
15-06-05, 16:37
Leuk al die berichten van iedereen, hier kunnen we zeker wat mee en gaan nu ook wat meer gerust op vakantie zodat we zeker zijn dat we wel een redelijk goedkoop plaatsje kunnen vinden.
Al vast bedankt en we houden ons nog aanbevolen voor meer tips en prijzen.

Michael66
16-06-05, 18:12
De Days Inn is ook een heel goedkope keten waar mestal wel een plaatsje te vinden is. En anders is er vlakbij nog wel een Days Inn ....
Of een Travelodge ... of een .....

Hotels genoeg en eigenlijk alleen tijdens spring break en kerst is alles vol.

dwerg1968
27-06-05, 00:33
Heb alleen ervaring met Comfort Inn in Orlando (Lake Buena Vista) niet super de luxe. Maar prima !! Dichtbij Disney-parken en 10 min rijden van Intern. Drive. $59,00 per nacht max 5 personen per kamer.

jacqdick
20-07-05, 22:59
goedenavond alle,

wij zijn van plan om in oktober voor een dag of 8 voor het eerst naar florida te gaan, ja maar 8 dagen om te kijken of het bevalt. Daarom ben ik op zoek naar een goedkope organisatie, en we willen graag een van miama naar orlando of zo dus een vakantie met huurauto.
Wie heeft er tips of suggesties.

Jacquelien

Window
21-07-05, 09:52
Hm... misschien kun je het beste even zelf rondzoeken op het forum. Over huurauto's zijn zeker veel topics voorbijgekomen, reisorganisaties waarschijnlijk ook wel. Ik heb zelf alleen ervaring (overigens wel een goede) met Hotelplan. Maar je kunt zelf natuurlijk het beste eerst nagaan wat voor jou belangrijk is, wat voor eisen jij hebt en wat jij (niet) wilt.
Rond en tussen Miami en Orlando is veel te doen, waar ben jij (en je reisgenoten!) het meest in geinteresseerd? Gaan er (kleine) kinderen mee? Neem ook maar even een kijkje in de speciale Miami en Orlando fora... misschien kun je daar ook al wel iets vinden. Er is zoveel op te noemen, het is makkelijker om tips en advies te geven als je specifiekere vragen enzo hebt. :)

Stephanie
21-07-05, 16:47
Een reisorganisatie heb je niet echt nodig denk ik. Als je met een huurauto reist, doe je eigenlijk het meeste al zelf. Al wat je nog nodig hebt zijn hotels. Die kan je ook zelf reserveren, of eventueel niets reserveren en ter plaats telkens een hotel zoeken.
Wij gaan ook eind september voor de eerste keer, voor 8 dagen, en wij hebben gewoon hotels gereserveerd op 3 plaatsen, en een huurauto. Dit vinden wij leuker dan met een reisorganisatie die zegt dat je op die nacht in die stad moet overnachten enz.
Veel plezier!

jacqdick
21-07-05, 16:54
maar is alles bij elkaar vlucht hotels auto enzz dan niet veel duurder als een georganiseerde reis????

Njit
21-07-05, 17:19
maar is alles bij elkaar vlucht hotels auto enzz dan niet veel duurder als een georganiseerde reis????

Vlucht + auto kun je eventueel wel via een organisatie als Exit-Reizen boeken. Zeker voor de vlucht geld hoe vroeger hoe goedkoper.

Als je via een reisorganisatie een hotel boekt dan betaal je meestal per persoon. In Amerika zijn de prijzen per kamer. Dit kan dus veel schelen.
Bedenk dat de reisorganisatie er ook aan moet verdienen. Op vluchten en autohuur zit niet zoveel marge maar met de hotels maken ze de winst..

knaapje
21-07-05, 19:48
Als je via een reisorganisatie een hotel boekt dan betaal je meestal per persoon. In Amerika zijn de prijzen per kamer. Dit kan dus veel schelen.


Njit,

Ik kan me maar ten dele vinden in deze opmerking.
Als je in de reisgidsen kijkt zie je meestal dat de prijs p.p. staat maar dat de prijs van een 1 pers kamer 2 keer zo hoog is. M.a.w. de prijs is op 2 pers. bezetting gebaseerd.
Waar ik in deze vergelijking wel voor wil waarschuwen is, dat de prijs in de gidsen hier vrijwel altijd inclusief alle kosten is of het staat er duidelijk bij, terwijl de prijzen in de US meestal ex-Tax (zo'n 10 %), servicefee voor telefoon, kluisje en weet ik wat meer (zo'n 1 a 3 dollar per dag) en dikwijls ook nog zonder resortfee (zo'n 5 a 10 dollar per dag) zijn.

Zeker voor degenen die de eerste keer gaan is het wat dat betreft goed uitkijken en rekenen.

Groeten
Knaapje

knaapje
21-07-05, 19:58
Is er na hoe flexibel je reisdagen zijn.
Mijn ervaring is dat er in oktober meestal lastminute aanbiedingen zijn.
Ik ben zelf een keer of 4 in oktober/begin november geweest en heb 1 a 2 weken van tevoren geboekt, tegen vrij lage tarieven.
Vorig jaar begin november bijv. met Martinair voor zo'n € 350 p.p. ex-toeslagen/tax voor heen op vrijdag naar Miami en terug van Orlando op zaterdag. Een dag voor vertek werd zelfs een lastminute aanbieding voor € 199 naar Miami gedaan.
Als je dus een beetje flexibel bent met dagen: laat je niet gek maken.
Er gaan per dag al gauw een stuk of 10 vluchten van AMS naar een bestemming aan de Amerikaanse oostkust en vandaar kom je wel, met een overstap, naar Miami of Orlando.

Veel plezier
Knaapje

jacqdick
21-07-05, 22:00
aha kijk daar hebben we wat aan, we nemen allebei 2 weken vrij dus een beetje flexibel zijn we wel en er valt met het werk een hoop te regelen.

Ja de 1e keer florida wil ik een beetje goedkoop houden om af te tasten wat ik er van vind, lijkt me enorm gaaf natuurlijk.
Vandaar dat we ook een beetje rond willen rijden van hotel naar hotel en van alles bekijken, vooral amerikaanse auto's daar is man man gek van( we hebben er zelf ook 4)

mapsit
22-07-05, 09:18
Meestal staan in de gidsgen de hotels waar je ingaat, via de website van de hotels kun je dan zelf uitrekenen wat het kost als je het pas in Florida betaald. Kun je dus zelf bekijken of dit voordeel bied of niet.

Bij een geboekte reis heb je natuurlijk wel als voordeel dat je op de reisorganisatie kunt terugvallen als er iets gebeurt.

Als je pas in Florida hotels zoekt, dan kun je vaak met kortingscoupons gebruiken of ter plekke een gunstige lastminute prijs krijgen, zie ook verder op dit forum

aruba
23-07-05, 21:34
Hallo, even een tip koop je ticket in duitsland via internet het is veel goedkoper en je betaald niet de belachelijke brandstoftoeslag bij het inchecken ( €30,- p.p.p.r.)
Dear Sirs,
thanks for your email.
If the tickets were bought in germany you do not have to pay anything
additional in Amsterdam.
Only passengers who bought tickets in the netherlands have to pay the
fuelsurcharge

Thanks and best regards
Tobias Jost

Martinair N.V.
Central Europe Headquarters
Waldecker Str. 9
64546 Moerfelden-Walldorf / Germany
Tel.: +49 - (0) 18 05 - 100 211
Fax: +49 - (0) 18 05 - 100 212
Email: info@de.martinair.com

ekkie50
27-07-05, 09:31
hoi Jacqelien,

Florida gaat je zeker bevallen! Het bestaan van dit door vele
enthousiastelingen (incl. ondergetekende) zeer goed bezochte forum is daar het bewijs van. Wat je ook zou kunnen doen is een flydrive met 1e nacht hotel/motel boeken. Dan heb je dus de vliegreis, de auto (mag best een dikke zijn, want de benzineprijs daar is nog niet zo belachelijk hoog als hier) en hoef je na de vliegreis niet te gaan zoeken naar een onderkomen. Meestal is men dan moe van de vlucht, en dan die hitte erbij enz.

Je zegt dat je van Orlando naar Miami gaat reizen. Welke steden neem je onderweg op in je route? Oost- en westkust hebben ook hun charmes. In 8 dagen ben je wel wat beperkter. Als het mogelijk is zou ik je aan willen raden om op sommige plaatsen wat langer dan 1 dag te blijven (Orlando, Miami Beach bijvoorbeeld), omdat die zoveel te bieden hebben.

laanvdj
28-07-05, 14:43
wij hebben via e-flight geboekt voor €212 +€ 129 tax naar Miami in september, voor oktober waren er ook nog genoeg vluchten voor dit tarief

nounou
31-10-05, 17:30
Hallo iedereen wij vertrekken op 9 januari voor drie weken naar Florida !
We landen op Miami en hebben daar zes dagen de tijd voor we naar Orlando rijden ,daar hebben we een villa voor 2 weken" Westgate Lakes
Resort ".Heeft er iemand daar ervaring mee of heb je het al gezien ,valt het mee ? Nu terug naar Miami wat valt er daar zoal te bezichtigen,
en wat moet je zeker doen?Graag nuttige tips en hints.En voor op de terug weg naar Orlando welke plaatsen moeten we zien, en er eventueel een dagje voor uittrekken.Dank u voor iedereen die ons wil helpen om ons een onvergetelijke vakantie te geven In Miami graag ook tips voor de keys en waar is het best voor het overnachten.
veel groeten nounou

Ps Is het weer nog goed in januari , tis interresant voor de bagage te maken veel t-shirts of niet short of lange broek


dank u

Njit
31-10-05, 17:38
Hallo iedereen wij vertrekken op 9 januari voor drie weken naar Florida !

Leuk dat je naar Orlando en Miami gaat. Het weer is wel lekker maar niet super warm. Miami Beach is niet zo veel te doen dan helaas (voor zwemmen is het net iets te koud).

Veelgestelde vragen kun je ook in de FAQ vinden: http://www.floridaforum.nl/viewforum.php?f=28

Lees ook eerst eens wat reisverhalen door en stel dan gerichte vragen. We kunnen wel suggesties doen maar iedereen heeft weer andere wensen.
Zie http://www.floridaforum.nl/viewforum.php?f=21

Verder kun je je hier nog voorstellen: http://www.floridaforum.nl/viewforum.php?f=20

ps, probeer ook eens om spaties achter je punten te plaatsen. Dit leest allemaal wat makkelijker.

OswaldV
06-11-05, 21:33
Hallo Floridafans,

Als eerst wil ik even zeggen dat dit een geweldig forum is. Dit is echt niet om te slijmen, omdat ik met veel vragen kom. Ik heb al heel veel tips en andere dingen hier van het forum kunnen halen. Ik ben namelijk een oude leek en heb na al m'n gezoek nog niet op al m'n vragen antwoord kunnen krijgen. Ik hoop dat jullie me niet lastig vinden en mij kunnen helpen.
Vast bedankt en hier komen dan mijn vragen;

Welke van de 3 maanden (Oktober/December/April) is de beste tijd om te gaan? Of heeft iemand een ander idee.
Hoe is het in Orlando tijdens de kerstdagen zelf. Is dan alles gesloten en is er dan wel wat te doen?
Als je 3 weken daar verblijft wat is dan beter (3 pers) een hotel/app. of een huis?
Wat is een goed hotel/app. of huis voor 3pers in Orlando? En wat is de prijs p.p.p.n.?
Is het de moeite waard om met 3 pers in een huis te gaan? Ik vind het huren van een huis nog al aan de dure kant vergeleken met een hotel op logiesbasis.
Je kan bij een huis met zwembad betalen voor het verwarmen van het water. Is dat nodig in Okt/Dec/April?
Onze voorkeur gaat het liefst uit naar een verblijf op de Int.Drive.
Als je in Orlando zit en je wilt naar het strand, waar kan je dan het beste naar toe rijden en hoelang/ver rijden is dat?
We hebben het hotel Hemsley.... in Sarrasota gezien (in boekjes) dat lijkt me schitterend voor 2 nachten. Hoelang rijden is het naar Sarrasota?
Hoeveel shopping malls, vooral OUTLETS heb je in Orlando?
WallMart is dat ver rijden en makkelijk te vinden vanaf Int. drive?
Wie is de beste autoverhuurbedrijf?
Zijn de wegen savonds goed verlicht van en naar de pretparken?
Rijden er ook bussen savonds van en naar de pretparken?
Kaarten kopen voor de pretparken, kan je die beter los of voor een paar dagen kopen? Bij wie en waar kan je ze beter kopen?
Winter Park en Kelly park wat is dat? Is het leuk om daar naar toe te gaan?
Publix, Target, Mercado en K-mart wat zijn dat?
Kan je vast al ergens folders enz. opvragen?
Ik heb ook gehoord dat je beter kan boeken bij een reisorganisatie die aangesloten is bij het ANVR. Is heb al veel reactie gelezen die bij American Estates hebben geboekt. Wat is jullie ervaring daarmee?

Nou dit zijn mijn vragen? Vast hartstikke bedankt voor jullie reactie. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes,
OswaldV

Njit
06-11-05, 22:10
Welke van de 3 maanden (Oktober/December/April) is de beste tijd om te gaan? Of heeft iemand een ander idee.

Zelf zou ik in April gaan. De temperaturen zijn dan nog aangenaam en je hebt geen last van orkanen etc. De drukte valt dan ook nog mee in de parken. December kan druk zijn zijn in de aanloop naar de kerstdagen..


Hoeveel shopping malls, vooral OUTLETS heb je in Orlando?

Zie de Florida FAQ voor een mooi overzicht


WallMart is dat ver rijden en makkelijk te vinden vanaf Int. drive?

met een kaart is alles makkelijk te vinden. Walmart heeft ook een online kaart van alle winkels. Zie deze link (http://www.walmart.com/storeLocator/ca_storefinder_results.do?sfsearch_city=orlando&sfsearch_state=FL&sfsearch_zip=&x=30&y=15&=Continue&continue=0)


Wie is de beste autoverhuurbedrijf?
Onze ervaringen met Alamo zijn prima. Het ligt er ook maar net aan wat je ervan verwacht. Wil je een echte Amerikaanse auto dan zul je bij de wat duurdere bedrijven moeten kijken..


Zijn de wegen savonds goed verlicht van en naar de pretparken?
Ja hoor. En alle wegen leiden naar Disney dus het is allemaal makkelijk te vinden..


Rijden er ook bussen savonds van en naar de pretparken?
Van het Openbaar Vervoer moet je je niet zoveel voorstellen. Met een Shuttle van het hotel kun je meestal nog wel 's avonds terug.. Maar een auto maakt het allemaal toch wel een stuk makkelijker :)


Kaarten kopen voor de pretparken, kan je die beter los of voor een paar dagen kopen? Bij wie en waar kan je ze beter kopen?
Voor meerdere dagen is altijd goedkoper. Er zijn wel wat topics over geweest wat de beste opties zijn. De zoek-functie brengt hier wel uitkomst denk ik..


Publix, Target, Mercado en K-mart wat zijn dat?
Dit zijn winkels vergelijkbaar met de Wal*Mart. Meestal zijn ze iets kleiner.


Is heb al veel reactie gelezen die bij American Estates hebben geboekt. Wat is jullie ervaring daarmee?
Wij hebben onze reis naar Florida hier ook geboekt. Prima ervaringen mee. We zouden het nu gewoon zelf boeken (hebben we dit jaar ook gedaan) maar het contact was prima met Armerican Estates. Ze hebben op hun site ook een handige Online offerte..

Eric
06-11-05, 22:12
Beste Oswald,
allereerst welkom op dit inderdaad geweldige forum.
Toch lijkt het me een goed idee, als je eerst een beetje meer zelf leest op dit en het andere (brochureworld.org) forum, dan zul je zien, dat 75% van je vragen al heel uitgebreid zijn behandeld, veel uitgebreider dan een kort antwoord hier op al je vragen.
Dan heb je uiteraard nog allerlei vragen over, en dan kunnen we daar wat uitgebreider op ingaan.
Ik zou zeggen: lees ze, en kom van de week terug met die dingen die je niet hebt kunnen vinden.
Eric

Njit
06-11-05, 22:23
Voor de duidelijkheid:

http://brochureworld.org/ - Orlando Tips
Dit is een online reisgids voor Orlando. Hier vind je heel veel info

http://brochureworld.org/forum/ - Orlando Forum
Het Orlando Forum. Vol met mensen die niets liever dan dan naar Orlando gaan. Verscheidene zijn er dan ook al vele malen geweest :)

OswaldV
09-11-05, 02:18
Bedankt voor de reactie's. Ik wil NJIT in ieder geval bedanken voor de antwoorden. Alleen ik had wat meer reactie's verwacht van andere. De antwoorden die ik nu heb gekregen is het net of ik niet goed gezocht hebt.
Ik vind dit forum heel leuk, maar vind het jammer dat ik met deze antwoorden het verder moet doen. Maar oke ik ga wel verder opzoek. Nogmaals bedankt voor de reactie.

OswaldV

AstridV
09-11-05, 02:36
Hoi OswaldV,

Wat leuk ik heb ook V achter me naam staan. Maar hier ben ik niet voor om dit te melden. Ik hoop je een beetje te kunnen helpen.
Over de periode die jij vraagt kan ik je geen antwoord geven ik was er in sept/okt 2003. Was een pefecte periode, soms wat te warm. Maar ach daar wen je wel aan.
Hoeveel malls d'r zijn weet ik niet. Ik ben wel in de Florida mall geweest.
Heel groot, maar als je voor de outlets komt is de mall aan de dure kant.
Ik ken 2 outlets in Orlando allebei op de International Drive. Heel makkelijk te vinden.
Om de WallMart te vinden kan ik je niet mee helpen. We zijn er wel geweest, maar dat was tijdens de rondreis. Echt gaaf, daar moet je echt heen gaan als je 'm kan vinden.
Wij zaten op de International Drive, Hotel Quality Inn Plaza. Zeer goed te doen met z'n 3-en. Voor 3 weken weet ik niet wij waren daar een week.
Wij hadden Avis, geen probleem.
Ja, dat hotel in Sarrasota is echt heel mooi. We hadden daar 2 overnachtingen. Alleen de dag dat we vrij waren was het slecht weer en konden niet van het strand en zwembad genieten. Het hotel heeft een auto/taxi service. Die brengt je naar Armand circle en haalt je op een afgesproken tijd weer op. Geweldig.
Op de rest van je vragen kan je geen antwoord geven. Ik hoop dat je een beetje geholpen bent. Want ik had verwacht dat je meer reactie's zou krijgen. Succes.

Groetjes,
AstridV

Njit
09-11-05, 08:49
Bedankt voor de reactie's. Ik wil NJIT in ieder geval bedanken voor de antwoorden. Alleen ik had wat meer reactie's verwacht van andere. De antwoorden die ik nu heb gekregen is het net of ik niet goed gezocht hebt.

Dat valt denk ik wel mee hoor :) Maar ik geef Eric gelijk dat heel veel vragen al heel uitgebreid behandeld zijn. Dan kunnen we alles wel gaan herhalen maar da's ook zonde..

Ta2 Gerrit
09-11-05, 10:06
Eric heeft wel een beetje gelijk, hoor. Er staat al veel op ´t forum m.b.t. tot jouw vragen.
Maar ik wil wel een persoonlijke poging doen;

Tijd ? Oktober; te warm en vochtig/hurricanes. December; te koud :oops: , dus April blijft over; lekker weertje.

Verblijfplaats ? Ik zou voor een villa gaan; je eigen stekje met eigen zwembad. maar als je toch aan I-drive wil zitten (en daar is wat voor te zeggen, want veel restaurants en winkels op loopafstand) dan raad ik een suite hotel aan. Wij hebben een paar keer in Summerfield Suites (heet nu anders?) gezeten en die hebben ook suites met 2 slaapkamers. Is niet de goedkoopste oplossing, maar ook een beetje je eigen plekje. Het verwarmen van een pool is in April niet echt nodig.

Strand ? Als je vanuit Orlando naar het strand wil is Daytona Beach een goede optie. Een uurtje rijden en je rijdt zo met je auto het strand op. Unieke ervaring.

Sarasota? Not a clue !

Verder? Er zijn tientallen Malls en Outlets in en rond Orlando. Je kunt ze niet missen en staan ook aangegeven in de diverse Tourist magazines. De Walmart vanaf I-drive; I-drive south, aan het eind rechtsaf,direct weer links de SR535 op en hier aan het eind links de US192 (wie kent hem niet) op. Na een paar mijl zie je aan de rechterkant de Walmart ( zie ook www.walmart.com /store locator) :wink:
Het beste autoverhuurbedrijf is de goedkoopste, verder bijten ze elkaar niet zo.
Publix (o.a. hoek SR535/US192) is een echte supermarkt, de rest is zoals gezegd Walmart-achtig.

De rest is al min of meer beantwoord en/of te vinden op dit forum en wat de prijzen van het één en ander betreft, die zijn zo divers, dat dat onmogelijk te beantwoorden is. Succes en veel plezier 8)

FrankS
09-11-05, 11:17
Een kleine aanvulling m.b.t de Wal-Marts: de meest bekende bij de Disney-gangers is de Wal*Mart Supercenter in Kissimmee, gelegen aan de rechterzijde van de 192 als je vanuit WDW naar Kissimmee rijdt. Er is echter ook een nieuwe Wal*Mart (eveneens een Supercenter) als je op SR535 vanuit WDW/Crossroads naar de 192 rijdt. Ongeveer halverwege ligt aan de rechterzijde een splinternieuwe Wal*Mart! De Wal*Mart aan de 192 heeft een wat grotere collectie Disneyana, maar die aan de 535 is een stuk overzichtelijker - en dichterbij WDW!

Eric
09-11-05, 15:02
Beste Oswald, ik vind het jammer dat je mijn reactie zo negatief opvat.
Dat is zeker niet de bedoeling, maar om een goed antwoord op je vragen te krijgen, is het veel beter eerst zelf te gaan zoeken.
Op de meeste vragen is namelijk geen eenduidig antwoord mogelijk, ik kan uiteraard wel zeggen wat IK de beste maand vind, maar op een forumdiscussie lees je heel veel voors en tegens.
Een paar andere vragen zijn gewoon niet te beantwoorden, zoals hoeveel shoppingmalls en hoeveel outlets.
Dat hangt er alleen maar vanaf hoe ver je wil rijden om er te komen, hoe groter je actieradius is, hoe meer...En hoever Walmart van I-drive zit, hangt er gewoon van af waar je op I-drive zit.
In Amerika is nooit alles gesloten, ook niet op eerste kerstdag. (ze kennen trouwens maar een kerstdag).
Wat Publix of Target is?
Typ de naam in bij Google, en je krijgt een 100 maal uitgebreider antwoord dan van ons.
Over kaartjes kopen kan ik alleen zeggen: lees goed de adviezen op www.brochureworld.org, Daar geeft expert Marcel Slangen een heel uitgebreide handleiding.
Waar je wil boeken moet je zelf weten, AE heeft hier op het forum een goede naam, maar ook bv. Exit reizen heeft een goede naam, terwijl veel ervaren floridagangers het zelf doen.
Ook daar zijn al heeeel veel topics aan gewijd.

Zo, het is dus echt geen gemakzucht om dat eerdere antwoord te geven, alleeen wil ik je niet mijn mening opdringen, maar je veel mogelijkheden bieden.
Eric

Anthony
18-11-05, 19:52
Een kleine aanvulling m.b.t de Wal-Marts: de meest bekende bij de Disney-gangers is de Wal*Mart Supercenter in Kissimmee, gelegen aan de rechterzijde van de 192 als je vanuit WDW naar Kissimmee rijdt. Er is echter ook een nieuwe Wal*Mart (eveneens een Supercenter) als je op SR535 vanuit WDW/Crossroads naar de 192 rijdt. Ongeveer halverwege ligt aan de rechterzijde een splinternieuwe Wal*Mart! De Wal*Mart aan de 192 heeft een wat grotere collectie Disneyana, maar die aan de 535 is een stuk overzichtelijker - en dichterbij WDW!

Overigens is een Supercenter van Walmart altijd 24 uur open.

Trainspotters
24-11-05, 00:47
Ik zal trachten een aantal voorzetten te geven hoewel ik ook van mening ben dat een aardige hoeveelheid van deze vragen via wat zoekwerk worden beantwoord. Niet dat ik lui ben maar meer omdat uit de verkregen info jij het voor jou speciek benodigde kan filteren. Wij doen hier slechts suggesties obv onze ervaringen.


Welke van de 3 maanden (Oktober/December/April) is de beste tijd om te gaan? Of heeft iemand een ander idee.
In alle maanden heb je voor de avond en vroege ochtend een jas en sweater nodig. Een T-shirt en short kan gedragen worden als eea door het zonnetje is opgewarmd. December heeft dagen waar je rustig in spijkerbroek kan rondlopen zonder eruit te zweten.


Hoe is het in Orlando tijdens de kerstdagen zelf. Is dan alles gesloten en is er dan wel wat te doen?
Er hangt de typsiche Amerikaanse kerstsfeer. Je weet USA kent maar 1 kerstdag. Overal is het stervens druk, de parken zijn afgeladen.


Als je 3 weken daar verblijft wat is dan beter (3 pers) een hotel/app. of een huis? Wat is een goed hotel/app. of huis voor 3pers in Orlando? En wat is de prijs p.p.p.n.? Is het de moeite waard om met 3 pers in een huis te gaan? Ik vind het huren van een huis nog al aan de dure kant vergeleken met een hotel op logiesbasis. Je kan bij een huis met zwembad betalen voor het verwarmen van het water. Is dat nodig in Okt/Dec/April? Onze voorkeur gaat het liefst uit naar een verblijf op de Int.Drive.
Dat ligt dus aan jullie persoonlijke voorkeur. De 1 is gesteld op veel en de ander op minder privacy. Veel privacy? Neem dan gewoon een suite hotel. I-drive en een villa is mi niet mogelijk.



Als je in Orlando zit en je wilt naar het strand, waar kan je dan het beste naar toe rijden en hoelang/ver rijden is dat?
Weer zeer persoonlijk invullen. De westkust is wat zwoeler en warmer wegens de Golf van Mexico, de oostkust wat ruiger. Beide kustlijnen zijn in 1,5 uur te bereiken.


We hebben het hotel Hemsley.... in Sarrasota gezien (in boekjes) dat lijkt me schitterend voor 2 nachten. Hoelang rijden is het naar Sarrasota?
Sarasota ligt op ongeveer 2,5 - 3 uur afhankelijk van de drukte onderweg. I4 west en I75 zuid.


Hoeveel shopping malls, vooral OUTLETS heb je in Orlando?.
Te veel om op te noemen. Ben je gek op shoppen dan verveel jij je niet.


WallMart is dat ver rijden en makkelijk te vinden vanaf Int. drive?.
Al beantwoord


Wie is de beste autoverhuurbedrijf?.
Weer erg persoonlijk. Persoonlijk alleen maar goede ervaringen met Alamo. Vervelend is wel dat deze je bij de counter allerlei extra;s probeert aan te smeren. Groot voordeel: je mag de auto zelf uitzoeken.


Kaarten kopen voor de pretparken, kan je die beter los of voor een paar dagen kopen? Bij wie en waar kan je ze beter kopen?.
Wederom ga eerst bij jezelf na wat je precies wilt doen. Meerder dagen na Seaworld? Onthoud dan dat je voor het verlaten van het park je 1-dag ticket gratis met 1 dag kan verlengen (binnen 7 dagen te voldoen). Wil je meerdere dagen naar SW dan is waarschijnlijk de bronzen jaarpas goedkoper (zie website SW) Disney: 'normale' meerdaagse passen zijn pas bij 4 goedkoper dan losse dagpassen. Vergelijk prijzen eens op http://www.undercovertourist.com/.


Kan je vast al ergens folders enz. opvragen?
Kijk eens op: http://www.orlandoinfo.com/ of op http://www.travelsaverguides.com/.

Lijkt me wel genoeg informatie voor dit moment.
Veel suc6
Trainspotters[/url]

marisca
14-01-06, 00:00
Mijn favoriete hotels zijn op nmr 1:Wilderniss Lodge(daar getrouwd)nmr 2:Allstar movie resort ook in Disney.nmr3:Best western movie land I-Drive.nmr 4:holiday Inn . 8)


http://img156.imageshack.us/img156/7/afbeelding1184ba.jpg (http://imageshack.us)

Dit is Disney's Allstar Resort.

sonja
14-01-06, 16:29
Mijn favoriete hotel is het Dolphin beach resort, St. Pete Beach, ligt op het strand en als je een luxe kamer boekt dan heb je op je terras een trapje (3 treden) naar het strand. Geweldig.
www.dolphinbeach.com

Ritchie
29-01-06, 19:45
Orlando: Hampton Inn Convention Center, die ligt aan de Universal Blvd.

Waarom: klein gezellig hotel, gratis goed ontbijt, gratis wireless internet, ligt erg centraal, gratis handdoeken bij het zwembad, hotel niet van buiten te bereiken (geen gallerij) dus naar je hotelkamer moet je via de binnenkant.

http://members.home.nl/richard.aarts/hotel/1.jpg

http://members.home.nl/richard.aarts/hotel/2.jpg

http://members.home.nl/richard.aarts/hotel/3.jpg

http://members.home.nl/richard.aarts/hotel/4.jpg

http://members.home.nl/richard.aarts/hotel/5.jpg

http://members.home.nl/richard.aarts/hotel/6.jpg

http://members.home.nl/richard.aarts/hotel/7.jpg

http://members.home.nl/richard.aarts/hotel/8.jpg

http://members.home.nl/richard.aarts/hotel/9.jpg

http://members.home.nl/richard.aarts/hotel/10.jpg

http://members.home.nl/richard.aarts/hotel/11.jpg

http://members.home.nl/richard.aarts/hotel/12.jpg

http://members.home.nl/richard.aarts/hotel/13.jpg

http://members.home.nl/richard.aarts/hotel/14.jpg

Neilz
10-02-06, 16:34
Wat is het beste hotel dan? Het meest luxe hotel? Het goedkoopste?

Van de rondreis die wij hebben gemaakt hebben we de meeste schik gehad bij de Bahia Cabana in Fort Lauderdale...

Leuk hotel aan de haven aldaar, gratis valet parking, groot zwembad en een fantastische bar/restaurant met uitzicht op de haven...

De sfeer en de locatie waren gewoon geweldig, en dat terwijl het helemaal geen luxe/duur hotel is...

marisca
10-02-06, 19:47
Hoi neilz ik weet wel een heel duur sjiek hotel in orlando en dat is de Peabody . Dit hotel zijn wij eens naar binnen gelopen om 5 uur gaan al die eenden uit de lobby naar hun nacht verblijf. Een ware ceremonie met man met hoge hoed en heel appart, Dan mogen er ook nog kinderen meelopen naar boven. De eenden gaan met zijn allen in een lift naar boven. Een overnachting is 450 euro per nacht (best wel duur). Maar zeker leuk om er een kijkje te nemen als je daar natuurlijk tijd voor hebt.
http://img279.imageshack.us/img279/3998/poimg115oi.jpg (http://imageshack.us)
http://img279.imageshack.us/img279/5061/poimg213bn.jpg (http://imageshack.us)
Per persoon bedoel ik ! Het kan altijd duurder. Ons goedkoopste hotel in Orlando was travellodge hotel 33 euro p ncht. voor ons drieen en een Disney hotel is ook fijn als je de parken gaat bezoeken vooral als je kinderen hebt zoals ons.

marisca
14-02-06, 09:12
Hier nog 2 foto's van ons hotel in Disney 2004. Grappig in elkaar gezet allemaal.
http://img127.imageshack.us/img127/5623/allstarmovie1small3ro.jpg (http://imageshack.us)

http://img127.imageshack.us/img127/133/afbeelding123small8tw.jpg (http://imageshack.us)

angelique100
18-02-06, 21:40
Beste allemaal,

wij willen met z'n zessen(4kids) naar Orlando.
Hoe gaan wij dit nu het beste aanpakken in ieder geval willen
wij een huis dichtbij Disney.Hoe kan ik dit het beste/voordeligste doen
apart huis en vliegtickets of ergens alles in 1 boeken en zo ja waar.
Klopt het dat je met 2 volwassenen niet kan boeken met 4 kinderen,er moet toch een manier zijn?!2 van de kinderen als volwassenen opgeven?
Is iemand hier in de buurt geweest en kan iets aanraden,wij willen rond de kerst gaan ongeveer 2 weken.
Heel veel vragen wie kan mij een beetje opweg helpen.

alvast bedankt Angelique

Njit
18-02-06, 21:52
wij willen met z'n zessen(4kids) naar Orlando.
Hoe gaan wij dit nu het beste aanpakken in ieder geval willen
wij een huis dichtbij Disney.Hoe kan ik dit het beste/voordeligste doen
apart huis en vliegtickets of ergens alles in 1 boeken en zo ja waar.


Er zijn een aantal reisbureaus gespecialiseerd in USA/Orlando zoals American Estates en American Vacations. Zij kunnen alles voor je regelen. Zelf boeken wordt ook wel gedaan..


Klopt het dat je met 2 volwassenen niet kan boeken met 4 kinderen,er moet toch een manier zijn?!2 van de kinderen als volwassenen opgeven?

Nee, dit klopt niet. Een villa is juist de manier om met een groot gezin betaalbaar naar Orlando te gaan. Er is plek genoeg...

Verder kun je je hier zelf voorstellen: http://www.floridaforum.nl/viewforum.php?f=20
En hier vind je veelgestelde vragen: http://www.floridaforum.nl/viewforum.php?f=28

Njit
18-02-06, 22:02
Tip:

American Estates (http://www.americanestates.nl/) bied ook de mogelijkheid om zelf een offerte te maken. Kwestie van wat klikken en je weet wat je kwijt zou zijn...

Ta2 Gerrit
19-02-06, 02:32
Wat Martijn al zei, Am. Vac of Am. Est. zijn de villaverhuurders rond Orlando., met geschikte prijzen. En zeker klantvriendelijk. Bij Am. Est. kun je online een offerte doen en bij Teo van Am. Vac. per mail of telefonisch. En je huurt een komplete villa, dus wie er in gaan wonen maakt niet uit. Geen kinderen, 2 of 4 kinderen, whatever, no problemo.

Wij gaan met z´n 2-en in een 6 tot 8 persoons villa(met zwembad :lol: ) en als er meer meekomen zal dat geen probleem zijn, je betaald namelijk voor de hele toko.

De laatste paar jaar gaan we via Am. Vac. omdat die het dichtste bij Disney (cq I-4) zitten en je bij Am. Est. altijd op één of andere duistere wijze in Southern Dunes, Haines City, ongeveer 25 minuten van Disney (en vele andere attracties, restaurants etc.) verwijdert, terecht komt. En dat moet je maar willen. Wij dus niet.

Je kunt de villa´s ook via het net rechtstreeks bij de eigenaar huren, dan kun je echt uitzoeken waar je terecht wil komen (is erg in onze gedachten), maar dan mis je wel het voordeel van het "pakket" vliegreis, auto, villa in één, dus vandaar dat wij ons voorlopig thuisvoelen bij Teo :wink:.

soety
19-02-06, 14:11
hallo iedereen,
ik ga den 1ste augustus voor twee weken naar florida, eerst 5 dagen in orlando en dan voor 8dagen naar miami. Ik en mijn vriend zijn erg benieuwd ! Nu ik ben wel een beetje bang voor het weer dan en voor orkanen maarja zoiets kan je natuurlijk nooit weten. Wie is er nog in augustus geweest en hoe vonden jullie het daar ? Wat is de moeite om in miami te bezoeken ?
Hartelijk dank voor jullie aandacht! :P Ciaokezzz Sofie

Fotoed
19-02-06, 16:17
vorig jaar aldaar met katrina, goed luisteren naar de bewoners, zij maakten zich opvallend minder druk dan wij of de thuisblijvers, lekker in je hotelkamer blijven totdat het voorbij is, verder een topvakantie gehad en dit jaar gaan we voor de 4de keer van 20-07 tot 10-08

marisca
19-02-06, 16:32
Hoi, En wij vertrekken 17 juli t/m 7 augustus ook in Hurricane season. Vorig jaar waren wij er van 28 juli t/m 14 augustus toen hebben wij er niets van gemerkt. Wij waren gelukkig net thuis toen katrina onderweg was. Ik vind het zelf ook eng hoor maar probeer mij daar niet druk over te maken. Al die andere keren zijn wij in mei of oktober geweest maar zitten nu helaas aan de schoolvakanties vast van onze zoon. Groetjes marisca. :D

Wicked Florida
20-02-06, 13:51
We hebben voor het eerst alles los geboekt ipv een deal. We zijn nu op de helft met deze ongelofelijke leuke speurtocht, maar onderdelen los boeken kan je een enorm voordeel opleveren.

Een all in deal met een organisatie hoeft dus niet per defintie voordeliger te zijn :)

angelique100
20-02-06, 19:39
Hallo allemaal,

ik heb daarnet de tickets gekocht!(bij D reizen)
het begin is er we gaan van 21-12 tm 6-1.

Ik betaalde 339 voor de volwassenen
en 254 voor de kinderen excl alle bijkomende kosten natuurlijk.
Is dit een beetje een redelijke prijs?

Nu op zoek naar een mooie villa!
En alvast de kaartjes voor entree regelen?
Iemand ervaring/tips qua huurauto maatschappij

groetjes Angelique

Njit
20-02-06, 19:59
Iemand ervaring/tips qua huurauto maatschappij

De goedkoopste (Alamo/Dollar) met het Gold/Platinumpakket.
Dan hoef je daar niks meer bij te betalen (behalve voor een eventuele upgrade).

Duitse aanbieders als FTI.de en USAReisen.de zijn soms ook erg goedkoop..

marisca
20-02-06, 22:04
Wij hebben geboekt bij Alamo voor 1 week een compact auto voor 206 euro en incl Gold pakket! Niet duur toch? En wij leveren hem op een andere plaats in ! Groetjes marisca. :)

angelique100
21-02-06, 17:48
Hoi Marisca,

de prijzen 339 en 254 zijn excl 76 tax 90 brandstof en reservering 9.50 per ticket.
In ieder geval totaal met annulering en reisverzekering totaal
net even 2900 voor 2 volwassenen en 4 kinderen.We gaan 17 dagen en gaan zoveel mogelijk doen in deze tijd maar ook af en toe een dagje winkelen ofzoiets.
We vliegen met United(1tussenstop)

groetjes Angelique

SpaceAce
21-02-06, 19:11
Wij hebben geboekt bij Alamo voor 1 week een compact auto voor 206 euro en incl Gold pakket! Niet duur toch? En wij leveren hem op een andere plaats in ! Groetjes marisca. :)

Op zich had het ietsjes goedkoper gekund :)

Bij Exit-Reizen (www.exit-reizen.nl) kost een weekje autohuur van Alamo (Gold Pakket):
- Compact 2-deurs - 159 euro
- Compact 4-deurs - 164 euro

Mandy
06-03-06, 11:34
Hey Guys,

Ik wilde via www.333travel.nl (erg cheap!) een 17-daagse autorondreis boeken naar florida, maar ik hoorde net dat je HEEL voorzichtig moet zijn met hotels daar omdat ze niet allemaal even geweldig zijn en kakkerlakken geen uitzondering zijn. IEW JAKKIEBAH :P! Wie weet of de volgende hotels wel ok zijn?

Best Western Plaza - Orlando
Best Western Golden Host - Sarasota
Hotel Days Inn - Key West
Best Western Thunderbird - Miami
Ramada Inn Historic - St Augustine

Thanks for helping me out! I Appreciate it!

Groetjes,

Mandy

Michael66
08-03-06, 04:44
Wie weet of de volgende hotels wel ok zijn?
[b]Best Western Plaza - Orlando
Bedoel je de Best Western Plaza op International Drive (http://www.bestwesternplaza.com/)? Da's het "hotel met de blauwe daken" dat je vanaf de I4 kunt zien. Daar hebben wij in 1998 via Jan Doets in gezeten, en geen slecht woord over dit hotel. Gewoon goede kamers, ruim. Goede ligging centraal op Int. Drive, vlakbij Pointe Orlando (shopping mall) (http://www.pointeorlandofl.com/). Hoe deze de tand des tijds hebben doorstaan ....


Wie weet of de volgende hotels wel ok zijn?
[b]Best Western Thunderbird - Miami

Ook in hotel Thunderbird (http://www.showhotel.com/bestwestern/3316001/) ben ik in 1998 via Jan Doets geweest, al heette het toen nog niet Best Western. Het hotel is me toen niet echt meegevallen. Al kan het nu natuurlijk wel een stuk beter (of slechter ...) zijn. Veel opengebroken kamers, kluisjes buiten werking, slechte service van personeel, duur parkeren, kamer die trilde (de centrale airco zat precies naast onze kamer, dus maar een andere kamer gevraagd), zwembad slecht met veel kapotte tegeltjes en zo. Maar wel direct aan het strand. Een een hele goede desk waar je plaatselijke tours kunt boeken, niet al te duur. Ook ligt het hotel heel centraal ten opzichte van Miami Beach, Aventura Mall en Dan Mariono Stadium.

In beide hotels heb ik overigens geen kakkerlak gezien .... nergens in Florida trouwens.

daydreamy
08-03-06, 15:21
Ik wil heel graag naar Amerika dit jaar of volgend jaar..
Nu wil ik naar Florida, maar m'n vriend wil naar California..
Onze vakantie zal voornamelijk bestaan uit het bezoeken van Pretparken en het ontdekken van de Natuur..
En misschien een paar dagen strand.
We willen graag de laastse 2 weken van September en de 1ste week van Oktober.

Zijn er hier mensen die in bij staten geweest zijn en mij kan vertellen welke staat beter bij onze vakantie wensen past?

Eric
08-03-06, 15:30
Dat wordt moeilijk, Californie staat voor natuur (en strand en ook nog wat pretparken) en Florida is natuurlijk de geeigende plek voor Pretparken en strand ...
Voor natuurschoon moet je niet naar Florida gaan (ofschoon er ook best wel mooie plekjes zijn.
Ga je rondtrekken of wil je in een villa?
Met een camper rondtrekken is meer iets voor Californie, terwijl je in de omgeving van Orlando juist weer schitterende villa's kunt huren.
Dus.......
Eric

daydreamy
08-03-06, 18:39
Ga je rondtrekken of wil je in een villa?
Met een camper rondtrekken is meer iets voor Californie, terwijl je in de omgeving van Orlando juist weer schitterende villa's kunt huren.
Eric

Mmmm dat wordt wel lastig.. ik wil dus idd het liefst op 1 plek blijven en een beetje de buurt verkennen.
Mijn idee is dus ook om 1 week in Miami te verblijven en 1 of 2 weken in Orlando.. 8)
Maar in California kan dat in principe ook.. eerst een week in San Francisco en daarna 1 of 2 weken in de buurt van LA/San Diego/Las Vegas...

Njit
08-03-06, 18:41
Mmmm dat wordt wel lastig.. ik wil dus idd het liefst op 1 plek blijven en een beetje de buurt verkennen.
Mijn idee is dus ook om 1 week in Miami te verblijven en 1 of 2 weken in Orlando.. 8)
Maar in California kan dat in principe ook.. eerst een week in San Francisco en daarna 1 of 2 weken in de buurt van LA/San Diego/Las Vegas...

Reken in California op grotere reisafstanden. In Orlando ligt alles mooi bij elkaar..

SF-LA-San Diego - Las Vegas ligt allemaal niet echt naast elkaar :)

daydreamy
08-03-06, 18:52
Reken in California op grotere reisafstanden. In Orlando ligt alles mooi bij elkaar..

SF-LA-San Diego - Las Vegas ligt allemaal niet echt naast elkaar :)

Dank je! ik zal er rekening mee houden, ben nu een beetje aan het rondkijken naar goede landkaarten, die me een beetje een beter beeld geven van de staten :roll:

Njit
08-03-06, 18:56
Dank je! ik zal er rekening mee houden, ben nu een beetje aan het rondkijken naar goede landkaarten, die me een beetje een beter beeld geven van de staten :roll:

>> http://www.nl.map24.com/ en dan onderaan op Amerika klikken. Hier kun je al snel een idee krijgen van afstanden..

Mocht je willen besluiten om naar California te gaan dan zijn de volgende forums misschien beter geschikt voor je vragen:

http://www.allesamerika.nl/forum/
http://amerika.discussiegroep.info

daydreamy
08-03-06, 19:00
Mocht je willen besluiten om naar California te gaan dan zijn de volgende forums misschien beter geschikt voor je vragen:

http://www.allesamerika.nl/forum/
http://amerika.discussiegroep.info

Super! dank je :D ik was idd ook al opzoek naar een forum over California :wink:

SpaceAce
08-03-06, 19:20
Mmmm dat wordt wel lastig.. ik wil dus idd het liefst op 1 plek blijven en een beetje de buurt verkennen.

Voor de pretparken in Orlando kun je inderdaad lekker op één plek blijven, maar in California gaat je dat echt niet lukken. Sowieso niet als je ook nog natuur willen zien.

Los Angeles en San Diego liggen redelijk dicht bij elkaar, maar dan nog is een dagtochtje van Los Angeles, om bijvoorbeeld naar Seaworld te gaan, niet aan te raden. Voor de rest (San Francisco en Las Vegas) zul je toch echt zelf in deze steden moeten verblijven, maar dan heb je nog geen natuur. Ook daarvoor zul je er steeds voor op pad moeten, om zo op doortocht te reizen.

Het is maar net waar je de voorkeur aan hebt:

* California = veel natuur & een paar pretparken (betreft een rondreis)
* Florida = geen (weinig) natuur & veel pretparken (op één plaats verblijven)

marisca
08-03-06, 20:37
Nou als ik nog geen kinderen had was ik naar Californie gegaan met de camper of een auto huur en dan op de bonnevooi naar hotels gegaan.
Als je eenmaal kinderen hebt ga je ( Ik) niet zo snel naar deze kant van Amerika Ivm Las vegas waar je haast nergens inkomt, Laat staan kunt gokken , het nacht leven is schitterend om mee te maken!
Als onze zoon ouder is gaan wij zeker weten terug.
Vooral Las-Vegas heeft ons uitermate geboeid. En met kids is dit gewoon anders.
San-Fransisco is ook heel mooi en daar kun je ook lekker rond wandelen door al die straten.
En gaan eten in Fog-City Diner , Kent iemand die nog?
Santa monica, Santa Barbara, Yosimity Park, Death Valley Adembenemende staat en Nevada( Las-Vegas) zijn wij ook 2x geweest en daar leef je zo in een andere wereld die moet je 1x in je leven hebben meegemaakt!
Maar Orlando, Miami Kortom Florida is ook geweldig , Daar kun je altijd met kids heen .
Maar persoonlijk is daar minder mooie natuur, Gewoon anders laat ik het zo zeggen.
En ook mindergroot om door rond te trekken. Ca is uitgestrekter!
Florida is ons thuis zeggen wij altijd omdat wij er ook getrouwd zijn ( 16 mei) alweer 10 jaar en dat gaan wij ook vieren dit jaar!
Kortom het is allemaal fantastisch!!
Voor Pretparken moet je echt naar Florida en voor de Natuur en voor het rondtrekken naar Californie.
Veel succes met beslissen.
Oktober is wel een mooie tijd voor Florida en de vluchten zijn ook relatief goedkoper.
In Ca is het al welweer iets frisser vooral als het zonnetje weg schuilt, Wat ik mij kan herrinderen maar Ca is voor ons alweer 9 jaar geleden.
Las-vegas is lekker heet.
En nu weet ik even niets meer te vertellen!
Good luck, Mariscahttp://img443.imageshack.us/img443/7873/mickey217ud.gif (http://imageshack.us)

Harm
08-03-06, 22:49
Overweeg eens om zowel naar Florida als Californie te gaan.
Harm

daydreamy
08-03-06, 23:04
Overweeg eens om zowel naar Florida als Californie te gaan.
Harm
Zat ik idd ook al aan te denken, maar dan wordt het budget een beetje te krap :roll:

daydreamy
08-03-06, 23:16
Ik zit te kijken op exitreizen.nl om een eventuele rondreis voor Florida te boeken en nu viel me oog op dit:
Fly & Drive: 29-08-06 t/m 15-12-06 = 389 euro voor 3 weken..
lijkt mij nogal goedkoop... maar dit is dus inclusief auto en retour vlucht?
Misschien is dit een beetje een overbodige vraag, maar wil niet voor verassingen komen te staan.. 8) het lijtk mij zo goedkoop.. of valt dat wel mee?

Jasmino
08-03-06, 23:18
Leuke vraag! Ik kan je natuurlijk alleen maar onze ervaringen meegeven.

Wij zijn in 1999 voor het eerst op vakantie geweest in Amerika, en dat was in Florida! Dat was voor ons een absolute "dream come true". We hadden een huisje gehuurd in Tavares, ten noorden van Orlando, en we hebben vandaar uit 3 weken de omgeving verkend. We hebben een geweldige vakantie gehad! We zijn allebei dol op pretparken, en we hebben ons hart zeker opgehaald daar!

Daarna zijn we nog een aantal keren in Amerika op vakantie geweest, in andere gebieden. In 2002 naar Californie en Las Vegas, in 2003 naar het Oosten en in 2004 naar het Westen. Vorig jaar in november zijn we voor de 2e keer terug gegaan naar Florida, vooral omdat mijn man zo graag zijn droom nog eens over wilde doen. We hebben toen wel een andere reis ervan gemaakt, door andere gebieden in Florida te verkennen.

Hoewel we vorig jaar een heel leuke vakantie hebben gehad in Florida, zou ik er voorlopig niet meer zo snel teruggaan. Ik heb het wel gezien. Zeker na alle andere reizen die we hebben gemaakt, heb ik vorig jaar toch wel heel erg het (voor mijn gevoel) "echte" Amerika gemist, zoals o.a. de prachtige natuur uit het Westen. Florida is eigenlijk één groot pretpark, vooral de omgeving rond Orlando.

Als ik terugkijk op alle reizen die we hebben gemaakt, was de reis naar Californie eigenlijk een reis met heel veel variatie. Dat is een reis die ik graag nog eens zou overdoen, vanwege de vele verschillende dingen die je er kunt doen. Je hebt inderdaad niet alle pretparken op een kluitje liggen, maar daar staat wel tegenover dat je een aantal heel mooie steden kunt bezoeken, Las Vegas op rij-afstand hebt liggen, en de pretparken in Californie doen zeker niet onder voor de pretparken in Orlando (en ik kan mezelf toch wel enigszins een kenner noemen). Het leuke is dat je juist in Californië zoveel verschillende mooie dingen kunt doen en toch ook de actie kunt opzoeken! Ik zou dus zeker opteren voor een vakantie naar Californie, al zal dat veel mensen op dit forum tegen de haren instrijken. Wellicht is het daarom verstandig om ook eens rond te kijken op een breder Amerika forum, zoals Njit je al adviseerde.

Als je naar California gaat, kun je inderdaad beter niet op 1 plek blijven, maar gewoon een rondreis maken. Je schrijft dat jullie 3 weken willen gaan, dat is een mooie tijd om een mooie rondreis te maken, zonder je te haasten. Je hoeft zeker niet dagelijks verder te trekken, maar blijft regelmatig een paar dagen op dezelfde plek. Je ziet dan wel heel veel mooie dingen!

Ik zou beginnen in San Francisco, en daar 3 nachten doorbrengen. Daarna zou ik via highway 1 afzakken naar Los Angeles, en onderweg op 2 verschillende plekken een overnachting boeken. Highway 1 is toch wel 1 van de mooiste routes in heel Amerika! Daarna zou ik een paar nachten in LA blijven, vooral voor Universal Studios en Six Flags Magic Mountain (spectaculaire actie!). Ik zou vervolgens door reizen naar Anaheim voor Disney. Er liggen 2 heel leuke Disneyparken hier die absoluut de moeite waard zijn. En de volgende stop is San Diego. Een hele leuke stad, waar je gerust een aantal dagen omkrijgt. Bezoek de Zoo, Seaworld, ga shoppen en bekijk de heel gezellige stad. Daarna rijd je naar de Grand Canyon. Een ervaring die je niet snel zal vergeten, je blijft hier zeker 1 nacht om de zonsondergang en de zonsopgang te kunnen bewonderen. En dan een anti-climas in Las Vegas. Leuk voor minstens 2 nachten, het is 1 groot pretpark. Daarna zoek je de natuur weer op in Death Valley, alvorens je via Mono Lake naar Yosemite rijdt, waar je ook gemakkelijk 2 dagen omkrijgt. Vanuit Yosemite ben je heel snel weer in SF voor de terugreis naar NL.

Het is maar een grove schets, er zijn zoveel dingen die de moeite waard zijn op de route, maar je krijgt een beeld. Je kunt natuurlijk iedere nacht ergens anders slapen, maar je kunt ook een heel rustige reis plannen en de tijd nemen voor de dingen die je graag wil zien en doen. Het leuke van deze reis is dat je eigenlijk alles in 1 hebt: mooie steden (San Francisco en San Diego), Las Vegas is een ervaring op zich, mooie natuur, schitterende autoroutes, en super pretparken. Wat wil je nog meer?

Ik wist het wel!

Groetjes
Jacqueline

PS: veel succes met de keuze!

NB: lees ook eens mijn reisverhalen (zie onderschrift)

daydreamy
08-03-06, 23:27
Als je naar California gaat, kun je inderdaad beter niet op 1 plek blijven, maar gewoon een rondreis maken. Je schrijft dat jullie 3 weken willen gaan, dat is een mooie tijd om een mooie rondreis te maken, zonder je te haasten. Je hoeft zeker niet dagelijks verder te trekken, maar blijft regelmatig een paar dagen op dezelfde plek. Je ziet dan wel heel veel mooie dingen!

Ik zou beginnen in San Francisco, en daar 3 nachten doorbrengen. Daarna zou ik via highway 1 afzakken naar Los Angeles, en onderweg op 2 verschillende plekken een overnachting boeken. Highway 1 is toch wel 1 van de mooiste routes in heel Amerika! Daarna zou ik een paar nachten in LA blijven, vooral voor Universal Studios en Six Flags Magic Mountain (spectaculaire actie!). Ik zou vervolgens door reizen naar Anaheim voor Disney. Er liggen 2 heel leuke Disneyparken hier die absoluut de moeite waard zijn. En de volgende stop is San Diego. Een hele leuke stad, waar je gerust een aantal dagen omkrijgt. Bezoek de Zoo, Seaworld, ga shoppen en bekijk de heel gezellige stad. Daarna rijd je naar de Grand Canyon. Een ervaring die je niet snel zal vergeten, je blijft hier zeker 1 nacht om de zonsondergang en de zonsopgang te kunnen bewonderen. En dan een anti-climas in Las Vegas. Leuk voor minstens 2 nachten, het is 1 groot pretpark. Daarna zoek je de natuur weer op in Death Valley, alvorens je via Mono Lake naar Yosemite rijdt, waar je ook gemakkelijk 2 dagen omkrijgt. Vanuit Yosemite ben je heel snel weer in SF voor de terugreis naar NL.

Dank je wel! California klinkt nu toch wel meer naar mijn smaak, misschien doen we volgend jaar wel Florida aan.. aangezien ik al heb gemerkt dat na 1 keer in Amerika geweest te zijn je meteen verslaafd bent :D
Ik zal idd je reisverhalen even lezen :wink:

Stephanie
08-03-06, 23:42
Ik zou beginnen in San Francisco, en daar 3 nachten doorbrengen. Daarna zou ik via highway 1 afzakken naar Los Angeles, en onderweg op 2 verschillende plekken een overnachting boeken. Highway 1 is toch wel 1 van de mooiste routes in heel Amerika! Daarna zou ik een paar nachten in LA blijven, vooral voor Universal Studios en Six Flags Magic Mountain (spectaculaire actie!). Ik zou vervolgens door reizen naar Anaheim voor Disney. Er liggen 2 heel leuke Disneyparken hier die absoluut de moeite waard zijn. En de volgende stop is San Diego. Een hele leuke stad, waar je gerust een aantal dagen omkrijgt. Bezoek de Zoo, Seaworld, ga shoppen en bekijk de heel gezellige stad. Daarna rijd je naar de Grand Canyon. Een ervaring die je niet snel zal vergeten, je blijft hier zeker 1 nacht om de zonsondergang en de zonsopgang te kunnen bewonderen. En dan een anti-climas in Las Vegas. Leuk voor minstens 2 nachten, het is 1 groot pretpark. Daarna zoek je de natuur weer op in Death Valley, alvorens je via Mono Lake naar Yosemite rijdt, waar je ook gemakkelijk 2 dagen omkrijgt. Vanuit Yosemite ben je heel snel weer in SF voor de terugreis naar NL.


Ojee, was ik net een beetje over mijn ik-wil-naar-californie-ziekte heen, krijg ik dit te lezen :lol:

Njit
08-03-06, 23:44
Dank je wel! California klinkt nu toch wel meer naar mijn smaak, misschien doen we volgend jaar wel Florida aan.. aangezien ik al heb gemerkt dat na 1 keer in Amerika geweest te zijn je meteen verslaafd bent :D
Ik zal idd je reisverhalen even lezen :wink:

Het moet natuurlijk geen gewoonte worden om mensen naar California te gaan sturen!
Ik zie je graag tegemoet op een van de Amerika Forums (je zult zien dat je veel dezelfde Nicknames tegenkomt :) )

Ons reisverslag leid je langs alle pretparken op de route. Zie m'n signature..

Anthony
09-03-06, 00:23
Dat is het grote probleem met reisadvertenties in Nederland. Je hebt dus niks aan zulke prijzen want je weet niet wat er allemaal bijkomt. Ik word bovendien nog zieker van die "vanaf"-prijzen. Je weet wel, zo'n tarief dat geldt als je in een kamertje zou gaan zitten in de slechtst denkbare periode en met minstens 8 man en anders wordt het ineens 4 keer duurder.
Wat komt er nog bij die prijs:
- luchthavenbelasting
- veiligheidstoeslag
- wie-weet-wat-nog voor-toeslagen op je vliegticket
- verzekeringen en belastingen voor de auto
- een eventuele upgrade van de auto (want de auto die hier wordt aangeboden is natuurlijk de allerkleinste)
- eventueel zo'n airport pickup-heffing voor de auto (extra heffing van het vliegveld op auto's die daar worden afgehaald bij de verhuurbedrijven)
- een SGR-heffing of calamiteitenfonds
- reserveringskosten

Conclusie: in Nederland moet je zo ongeveer alles invullen en doorclicken tot je op het punt bent dat je nog maar 1 click verwijderd bent van het definitief reserveren om de echte prijs te kennen van zo'n aanbieding. Daar word ik moe van en dat zal wel de bedoeling zijn want er zullen natuurlijk mensen zijn die dan uiteindelijk denken "ach, wat maakt dat beetje geld ook uit... ik heb geen zin om verder te zoeken".

Petra/VS
09-03-06, 03:19
Vooral Las-Vegas heeft ons uitermate geboeid. En met kids is dit gewoon anders.


Als je onze kinderen vraagt, wat hun favoriete stad in de VS is komt daar eerst New York uit en staat Las Vegas op de tweede plaats :D.

Michael66
09-03-06, 07:33
Zie ook mijn antwoord met rekenvoorbeeldje in dit topic:
http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?p=14882#14882

marisca
09-03-06, 08:19
Met de kids mag je niet naar casino's en de avonden doorzakken.
Ik vind het anders dan dat ik gewend ben als onze vorige bezoeken ik ben bang dat het dan tegenvalt! , PetraVs.
Ons kind is 7 en dat vind ik te jong voor LV.
Maar ik geloof zeker dat de kinderen het ook mooi vinden.\

En terugkomend op Sanfransisco, Als je daar 3 dagen blijft vergeet dan niet zo snel mogenlijk Alcatraz te reserveren, Die Boottocht zit altijd bomvol!!

daydreamy
09-03-06, 09:21
Bedankt voor jullie antwoorden.. ik dacht al zoiets, maar aan de andere kant dacht ik inderdaad ook, "he lekker goedkoop en in een keer klaar.." niet dus :evil:

Dus heb ik meteen maar ff dit weekend ingepland om de hele vakantie uit te pluizen.. laten we zeggen, dat de vakantie pret dan al begint 8) :D

Harm
09-03-06, 09:29
Ik weet natuurlijk niet wat een krap budget is maar ook in drie weken kan je zowel Florida als Californie doen. Verleden jaar hebben wij er weliswaar 4 weken voor uit getrokken, maar drie weken is best te doen. Het ligt vooral in hoe goedkoop je ticket en auto zijn en wat je zelf wilt gaan doen. Het is best mogelijk om eerst een aantal dagen Florida te doen da b.v. 10 dagen een rondje Crand Canyon etc. en de laatste week weer in Florida door te brengen.
Harm

mickey
09-03-06, 09:53
Het enige nadeel van de westkust vond ik zelf,dat je gemiddeld wel zo,n 4 uur per dag in de auto zit,om alle hoogtepunten in die streek te bekijken,want er is zoveel moois te zien dat het zonde is om op 1 of 2 plaatsen te blijven.Wij zijn er geweest toen we nog geen kinderen hadden,maar als ze wat ouder zijn wil ik wel weer een keer terug.

daydreamy
09-03-06, 13:40
Het enige nadeel van de westkust vond ik zelf,dat je gemiddeld wel zo,n 4 uur per dag in de auto zit,om alle hoogtepunten in die streek te bekijken,want er is zoveel moois te zien dat het zonde is om op 1 of 2 plaatsen te blijven.

Ja en daarom twijfel ik dus heel erg over welke staat ik zal nemen.. ikzelf heb net me rijbewijs (5 maanden) dus zal niet al te veel rijden daar en dus komt het op me vriend neer... ik zal dit eens met em overleggen en kijken wat voor ons het beste is.. :roll:

Njit
09-03-06, 14:26
Het enige nadeel van de westkust vond ik zelf,dat je gemiddeld wel zo,n 4 uur per dag in de auto zit,om alle hoogtepunten in die streek te bekijken,want er is zoveel moois te zien dat het zonde is om op 1 of 2 plaatsen te blijven.

Ja en daarom twijfel ik dus heel erg over welke staat ik zal nemen.. ikzelf heb net me rijbewijs (5 maanden) dus zal niet al te veel rijden daar en dus komt het op me vriend neer... ik zal dit eens met em overleggen en kijken wat voor ons het beste is.. :roll:

Welke leeftijd hebben jij en je vriend?

daydreamy
09-03-06, 16:29
Welke leeftijd hebben jij en je vriend?

Ik ben 25 en m'n vriend tegen die tijd 27

Njit
09-03-06, 17:25
Welke leeftijd hebben jij en je vriend?

Ik ben 25 en m'n vriend tegen die tijd 27

Ik vroeg het ivm autohuur. Onder de 25 betaal je namelijk een stuk meer...

Orangedevil
10-03-06, 03:54
Volgens mij is het redelijk te doen om eerst 2 weken Californie te doen en dan daarna nog een week Florida.Kijk eens op www.fly2california.com.
De pretparken van California zijn net zo goed als in Florida alleen wat verder uit elkaar.Je hebt Disneyland,Disney adv.,Six Flags MM,Universal Studios,Knotts Berry Farm,Seaworld,SanDiego Zoo,Six Flags San Fran. en dan ook nog Las Vegas.

Dus strand,steden,natuur en pretparken kan goed in 3 weken tijd.
Wij zelf gaan in september 18 dagen.Eerst naar LA voor de stad en Disney.Dan naar Las Vegas.Zion Canyon,Bryce Canyon,Grand Canyon.(treinreis door de Grand Canyon),Sedona(jeepsafari),Phoenix,Tucson,San Diego met de zoo en Seaworld,Palm springs en dan eindigen we weer in LA met misschien nog Universal.

Michael66
10-03-06, 07:51
Dus heb ik meteen maar ff dit weekend ingepland om de hele vakantie uit te pluizen.. laten we zeggen, dat de vakantie pret dan al begint 8) :D

Daar begint de pret inderdaad al mee.

Ik zie troouwens net dat je in Almere woont; dan kun je met je vragen heel makkelijk bij één van de Florida-goeroes op dit Forum terecht: Eric woont daar ook.
Maar uiteraard willen de anderen hier op het forum je graag van dienst zijn bij de vele vragen die je nog zult hebben. En in het weekend zijn er meestal velen op het forum aanwezig, dus je komt er vast wel goed uit.

Veel plzier!!

daydreamy
10-03-06, 20:21
Iedereen bedankt voor de antwoorden/tips, m'n vriend en ik zijn eruit!
Het wordt 3 weken rondzwerven in California :D
Florida zal volgend jaar aan de beurt komen ;)

Souraia
14-03-06, 10:03
Vergeet niet dat autorijden in Amerika heel anders is dan in Nederland. Mijn man vond het heerlijk om lange stukken te rijden, zo anders dan hier.
Ik zou ook voor Californie kiezen, een beter betoog dan Jasmino heeft gegeven, kan ik helaas niet, maar toen ik haar verhaal las, had ik gewoon weer kippenvel. Californie is ruim 12 maal Nederland en Florida ruim 3 keer. De afstanden in CA zijn idd gigantisch maar opzich goed te doen, zeker als je 3 weken gaat. Wij hebben in 4 weken tijd ruim 8000 kilometer gereden.

Waar je ook voor kiest, je zal iig een toptijd hebben. Amerika is geweldig, en geloof mij, als je een keer geweest bent, ga je absoluut weer terug. Maw het Amerikavirus :D

marisca
14-03-06, 14:30
Wij zijn in 1997 naar CA geweest en hebben Nevada ook bezocht met het fantastic Las Vegas!
Een echte aanrader vooral als je nog geen kleine kinderen hebt in ons geval toen!
Onze planning is om te wachten tot onze zoon een jaar of 11 is.
Dan kan hij nog niet gokken maar het zal toch anders zijn als wij nu daar heen zouden gaan, daarom voor ons nu de Sunshine State Waar wij veel van houden!
10 jaar geleden voor het eerst geweest.
San-Fransisco is ook top, Zorg er wel voor als je Alcatraz wil bezoeken je dat ruim van te voren reserveert desnoods in nederland nog!
Toen wij er waren zat het voor 2 dagen vol geboekt .
Gelukkig hadden wij geen reisschema en konden zo lang als we wilden blijven, Dus dat deden wij ook. Het is zowiezo een mooie plaats om een dag of 3 zeker door te brengen.
Yosimity national park is ook mooi, Wij verbleven in het Groveland Motel in het kleine plaatsje Groveland. Echt back to Basic leven zij daar.
Kortom jullie zullen jullie ogen uit kijken ook hoe groot CA is, Het is in 3 weken best te doen al hoewel wij er 4 weken over hebben gedaan.
Geniet van jullie vooruit zicht , Heel veel plezier met het uitvogelen van jullie reis!
Groetjes marisca :D :D :D

daydreamy
15-03-06, 23:27
Kortom jullie zullen jullie ogen uit kijken ook hoe groot CA is, Het is in 3 weken best te doen al hoewel wij er 4 weken over hebben gedaan.
Geniet van jullie vooruit zicht , Heel veel plezier met het uitvogelen van jullie reis!
Groetjes marisca :D :D :D

Dank je :) gaat zeker lukken, heb er nu al ontzettend veel zin in! 8)

ekkie50
17-03-06, 10:51
hallo Daydreamy,

ik heb beide staten meer dan eens bezocht. Ze zijn allebei uniek qua vertier en natuurschoon. Naar mijn mening staat California meer voor natuurschoon dan voor pretparken, en in Florida is het meer andersom alhoewel er best genoeg natuurschoon (bijvoorbeeld de Everglades, stranden, vele meren) is om van te genieten.

Gelukkig heb je de beschikking over 3 weken, want als je California en Florida beide wilt bezoeken zal je die tijd nodig hebben. Vele Florida-forummers, mijzelf inclusief, komen vele malen terug naar Florida omdat het er zo geweldig goed toeven is en er zoveel mogelijkheden zijn voor vertier en onderkomen.

Ik raad je aan om je programma niet te overladen, en vooraf je keuzes te maken. Het is tenslotte vakantie, en geen race tegen de klok. Wat je ook kiest, het zal zeker bevallen. Succes.

coco
13-04-06, 17:05
Ik ga voor de eerste keer naar Florida, Orlando in mei. Daar moet ik een cursus volgen voor mijn werk. Ik kom zaterdagavond aan en vertrek weer na een week. Nu zit ik dindag t/m vrijdag op de cursus van 9.00 t/m 16.00. Toch wil ik graag wat van de omgeving zien incl. de thema parken. Zij er ook nog mooie stranden in de buurt? Oost of West?
Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!!

ekkie50
13-04-06, 17:25
je hebt niet zoveel vrije tijd helaas. Alleen zondag en maandag, en de vrije (?) avonden begrijp ik. Mocht je een hotel aan de International Drive hebben dan zijn daar legio restaurants en uitgaansgelegenheden. Het hotel kan je ongetwijfeld de weg wijzen, ook naar de pretparken. Zeer waarschijnlijk biedt je hotel ook (gratis?) vervoer.
Oost en west bieden volop stranden. Ik denk dan even aan Clearwater Beach (west), en Playalinda Beach (oost, net boven Kennedy Space center). Oost is sneller te bereiken, zeker in het weekend.

Voor details over de pretparken en vele andere zaken raad ik je aan om de zoekfunctie van dit forum te gebruiken. Het is gewoon veel te veel om hier "even" aan te kaarten. Maar als je gerichte vragen hebt helpen wij je uiteraard graag. In ieder geval heel veel plezier daar.

Njit
13-04-06, 18:00
Je zou dus de zondag en de maandag kunnen gebruiken voor een bezoek aan de parken / strand bezoek.

- Heb je daar de beschikking over een auto?
- Welke ervaring heb je met Disney (ooit al eens in Disneyland Parijs geweest)
- gaat je voorkeur uit naar sfeer of naar actie?

Er zijn heel veel parken in de omgeving. Je ontkomt er dus niet aan om keuzes te maken.

Disney:
- Magic Kingdom
- Animal Kingdom
- EPCOT
- MGM Studios

Universal:
- Universal Studios
- Island of Adventures

- Seaworld

Waterparken Disney:
- Typhoon Lagoon
- Blizzard Beach

Stephanie
16-04-06, 14:04
Ben je geïnteresseerd in ruimtevaart eigenlijk? Dan zou ik 1 dag Kennedy Space Center doen, en 1 dag naar een pretpark. De stranden zou ik dan maar laten voor wat ze zijn. Stranden heb je overal (ok , misschien niet zo 'n mooie in Florida :wink: ) maar de pretparken zijn echt wel uniek.

corrus
24-05-06, 18:21
Sterker nog... economy's... in het hoogseizoen.. altijd op!!
Dus moeten ze je gratis upgraden... en... in nederland is een 2 deurs goedkoper dan een 4 deurs...
Maar in orlando staan ALLE types gewoon bij elkaar 2drs en 4drs... dus een rij economy.. (dus 2 EN 4drs) en rij compact... enz. enz. daar mag je zelf je auto uitkiezen...

Bij dollar is het hetzelfde maar daar krijg je altijd de sleutel van de persoon in het hokje in garage... daar kun je dus niet kiezen... maar als je een 2drs besteld hebt, en je vraagt hem vriendelijk of ie nog een 4drs heeft staan (wél pas doen bij die man in dat hokje) lacht ie vriendelijk en geeft je gewoon een 4deurs mee... :):):)

marisca
24-05-06, 19:22
Het verschil van Economy en Compact prijs was Piep klein!
Dus om het daar voor te gokken dat je een Compact meekrijgt ipv Economy zou ik toch niet willen durfen nemen! :D

Maar ja, ieder zijn ding.
Het is fijn als je een compact meekrijgt als je een economy hebt besteld natuurlijk!
Maar ik ben verzekerd van mijn Compact auto!
Groetjes marisca. :wink

Ps: Ik vind upgraden zo'n gedoe!
En ik heb het idee dat je altijd te veel betaald in Florida! Not?

lies-hattink
25-05-06, 15:07
Hallo

Wij hebben in 2003 in een apartementencomplex gezeten the enclave aan de international drive, heel erg leuk word elke dag schoongemaakt, winkels en restaurants genoeg in de buurt, 2 slaapkamer en 2 badkamers, helaas wel een slaapbank in de woonkamer, maar voldeed op zich wel www.enclavesuites.com

Ga je langer als 2 weken zou ik eigenlijk wat meer ruimte aanraden
Wij gaan de volgende keer naar windsor hills, 5* resort vlakbij de 192 highway met veel meer winkels en restaurants dan de international!
Wij hebben een townhome geboekt met 3 slaapkamers 3 badkamers ruime keuken wasmachine+droger, zwembad,jacuzzi, internationaal bellen inbegrepen. www.windsorhills.com voor de prijs van $2650,-(ongeveer €2200,-) voor een maand!!!
De eigenaar komt uit de UK en je moet dus wel een internationale betaling doen in $ of in pond, de kosten daarvan vallen echt mee hoor, ik heb het al gedaan en het is easy!
Het is een gated communetie
dat wil zeggen niet iedereen komt zomaar op het terrein, geeft mij wel een safe gevoel, ze hebben shuttel bussen naar de parken en belangrijke bestemmingen, alhoewel wij voor de vrijheid een auto huren.
Ook hebben ze een super zwembad bij het "clubhuis" een restaurant klein winkeltje een grote speeltuin.
Het voordeel van dit vind ik dat het allemaal van eigenaren is en geen time-share, dan kan je vaak merken dat het toch niet eigen is en ziet dit er toch veel beter uit!
Ze maken een afdruk van je creditcard voor je borg($400,-)
Je moet zo'n zelfde bedrag aan betalen en het resterende 6 weken voor aankomst.
Ik zal je nog een adres geven van degene van wie wij het huren(Dee Croney), die werken ook met mond op mond reklame, dus als je wilt vermelden dat Elizabeth Hattink je hebt doorgestuurd graag(krijg ik korting) zo kan jij later ook weer korting krijgen als je weer iemand doorverwijst!!
www.dforlandovacations.com hij pakt de site niet altijd ze zijn namelijk bezig met een nieuwe layout dan kijken bij 3bedroom townhome

Wil je nog meer tips voor goedkopen vakantie in orlando/kissimmee/florida

Hoor ik het wel

Groetjes Lies

marijke
18-06-06, 21:16
Misschien heeft iemand van jullie leuke aanraders voor een hotel met een gemiddelde prijs voor de volgende plaatsen die we willen gaan bezoeken?

st.Augustine
Clearwater
Sarasota
Fort myers
Marco island
Duck key
Key west
Miami

Golf
13-07-06, 15:21
Key West - wij zaten in Angelina's Guesthouse, absoluut een aanrader. Het is een klein gezellig guesthouse met relatief kleine kamers (zonder tv), maar schoon, gezellig en niet te duur. Hele aardige owners ook. En niet te vergeten het fantastische zwembadje waarnaast je 's ochtends ook het ontbijt (incl) kan nuttigen.

Clearwater - Radisson is okay maar niet bijzonder.
Ft Myers - Holiday Inn (vroeger Quality Inn Historic District) is niet ook niet echt bijzonder. Deze hadden we via Exit geboekt, bij gebrek aan een fatsoenlijke optie via Priceline.

Miami - Coral Gables als wijk is wel aan te raden. Heerlijk rustig en toch dichtbij veel dingen (maar het is geen south beach). Hyatt is fantastisch maar niet goedkoop.

Veel plezier!

catje1977
25-07-06, 15:11
Hoi
Wij zijn Erik en Cat en we willen samen in december (8 tot 18) voor de eerste keer naar Florida. Ik denk er aan om naar orlando te vliegen en daar 1 nachtje te slapen en met de huurauto 10 dagen rond te rijden. Maar heb geen enkele ervaring in Florida.

Welke maatschappij is beter: martinair of United (niet qua reistijd, maar qua service en been ruimte en breedte stoelen- ben nogal breed LOL)? Martinair dan zou ik wel comfort class boeken, als dat beschikbaar is! Komt dan al met al 130 euro duurder uit dan United.

Autohuur hier regelen of daar?

Hotel Quinta Inn Orlando South leek me OK voor de 1e nacht, lekker dichtbij luchthaven. Iemand ervaring mee?

Wat ben je kwijt aan slapen (als je niet te hoge eisen stelt maar wel normaal wilt slapen en zwembadje erbij etc)?
Wat ben je gem. kwijt aan eten op een dag?
En benzine?

(ik vrees dat shoppen altijd de grootste kostenpost is...)


We willen niet naar Disney, wel lekker eten, lekker shoppen, mooie stranden zien, leuke stadjes bezoeken. Ik denk dat ik op dit forum veel tips kan vinden. Ik hoop op jullie hulp

Groetjes
Cat

edendulk
29-07-06, 15:20
Hoi Catje,

Mijn vriendin en ik zijn net terug (lees: 1 dag) van Florida. Dit was ook onze eerste ervaring met de staat. Het was in één woord: GEWELDIG!

Wat betreft de luchtvaartmaatschappijen: we zijn vorig jaar met United naar New York gevlogen. Het personeel vond ik vriendelijk, het eten goed, iedereen had z'n eigen tv-schermpje met genoeg verschillende films om je over de oceaan te helpen. Het nadeel was dat de controles vóór het inchecken strenger waren.
Dit jaar zijn we dan met Martinair gevlogen. Het grote voordeel is dat je nog snel dingen in het nederlands kunt vragen als er onduidelijkheden zijn. Ook dit personeel was vriendelijk. De service vond ik echter beduidend minder. Het leek op een chartervlucht naar Kreta ipv een 9 uur durende vlucht naar Amerika. Ook had je geen eigen tv. Comfort Class stelt niet veel meer voor. De mensen zitten net zo opgepropt als economy maar voor €50 meer. Wel heb je je eigen tv dan weer... Wat dat betreft merk je dat de Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen toch meer concurreren met elkaar.
Kijk maar wat je er mee kunt doen. Wij hebben ons in elk geval voorgenomen om de volgende keer weer met United te gaan. Het zijn maar onbenulligheden maar als je 9 uur in een vliegtuig zit en je hebt weinig te doen, ga je er op letten..

Wat betreft eten kan je het zo duur maken als je wilt. We hebben voor in totaal $20 gegeten maar ook eens een steak gegeten van $42 pp in Orlando! Was overigens wel ontzettend lekker!

Succes met je keuzes.
Eric

catje1977
31-07-06, 18:24
dankjewel eric! Dat is duidelijke taal!
We hebben een ticket met Delta geboekt, ik hoop dat die ook goed is (weliswaar geen tvtjes, maar goed) het was zo goedkoop (390 euro INCL alle taxen!) dat we Delta hebben genomen; van de 200 pp uitgespaarde euri kunnen we veel eten en slapen!
Ik heb via Priceline alle hotels geboekt, in totaal ben ik 800 dollar kwijt voor 9 nachten, inclusief alle taxen, varierend van 2,5 tot en met 4 sterren (waarvan 2 nachten het Peabody en 2 nachten Intercontinental Miami, niet slecht dus!)

Nu maar hopen dat er geen orcanen komen!

Carina

Daniel29
02-08-06, 11:51
Helllllupppppp. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Vandaar deze vraag: Ik zoek een goed en vooral goedkoop hotel of inn aan de Golf en in Orlando. Het liefst aan het strand en in de buurt van de International Drive. Ik reis met mijn dochtertje van 12 die nu al staat te stuiteren van enthousiasme en ik vetrek over drie weken. Ik ga voor twee weken en vlieg aan op Miami en terug via Orlando. Mijn plan is om eerst eerst een aantal dagen aan de Golf te zitten en daarnaa te gaan feesten in Orlando.
Ik heb al veel gelezen over price.. etc. maar ik wil ietsje meer zekerheid. Graag advies. Dank dank dank...

jaap
02-08-06, 12:06
Wij hebben pas geboekt bij www.expedia.nl. Op deze site kan je zelf hotels zoeken die je kan uitzoeken op prijs en locatie. Wij boeken hier al jaren.

Een andere site die je kan proberen is http://nl.hotels.com/. Dit is ook een goede site waar wij ook al eens hebben geboekt.

Succes ermee!

Groetjes Jaap

SpaceAce
13-10-06, 19:23
Ik heb via Priceline alle hotels geboekt, in totaal ben ik 800 dollar kwijt voor 9 nachten, inclusief alle taxen, varierend van 2,5 tot en met 4 sterren (waarvan 2 nachten het Peabody en 2 nachten Intercontinental Miami, niet slecht dus!)

Intercontinental in Miami? Dat is toch ook nog Financial District? Daar zou ik dus niet dood gevonden willen worden :-? Wij hebben in een hotel tegenover Intercontinental geslapen (in januari 2004), maar ik voelde me totaal niet op m'n gemak daar. Ik vraag me sowieso af wat je daar in de winter wilt gaan doen, zwemmen of iets dergelijks zit er niet in. Veel te koud (alhoewel het misschien begin december nog wel redelijk warm is??)