PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotel gezocht: Florida



Pagina's : 1 [2]

raygwencaith
20-10-06, 12:11
(Eric schreef: Comfort Class stelt niet veel meer voor. De mensen zitten net zo opgepropt als economy maar voor €50 meer. )

Ik heb afgelopen zomer in de comfort class gezeten en als ik even naar achter keek naar de economy zaten deze toch echt wel vele malen krapper. Daarnaast kregen wij contineue drinken en snacks aangeboden en vonden we de service uitstekend.

Daarnaast heb ik op vele weblogs van floridagangers foto´s gezien van delta en united en vond ik de ruimte ook niet groter, tenzij je een duurdere boekingsklasse neemt.

Zo heeft iedereen weer zijn eigen mening over met welke maatschappij. Maar Martinair heeft toch 1 echt pluspunt en dat is dat je meteen in Orlando aankomt en niet hoeft over te stappen.

Ta2 Gerrit
20-10-06, 12:32
(Eric schreef: Comfort Class stelt niet veel meer voor. De mensen zitten net zo opgepropt als economy maar voor €50 meer. )

Ik heb afgelopen zomer in de comfort class gezeten en als ik even naar achter keek naar de economy zaten deze toch echt wel vele malen krapper. Daarnaast kregen wij contineue drinken en snacks aangeboden en vonden we de service uitstekend.

Daarnaast heb ik op vele weblogs van floridagangers foto´s gezien van delta en united en vond ik de ruimte ook niet groter, tenzij je een duurdere boekingsklasse neemt.

Zo heeft iedereen weer zijn eigen mening over met welke maatschappij. Maar Martinair heeft toch 1 echt pluspunt en dat is dat je meteen in Orlando aankomt en niet hoeft over te stappen.

1, ik denk dat Eric had moeten toevoegen "bij een doorsnee Amerikaanse maatschappij" .
2. Het pluspunt van Martinair is misschien wel een minpunt voor een ander. Maar dat is mijn mening.....;)

Michael66
20-10-06, 20:05
1, ik denk dat Eric had moeten toevoegen "bij een doorsnee Amerikaanse maatschappij" .
Wat hetzelfde lijkt hoeft niet hetzelfde te zijn. Want die één of twee inch extra beenruimte in economy bij de VS-maatschappijen (t.o.v. Martinair)zie je op het eerste oog niet, maar voelen echt als een wereld van verschil.

2. Het pluspunt van Martinair is misschien wel een minpunt voor een ander. Maar dat is mijn mening.....;)
Mijn mening: met een VS-maatschappij begint het Florida-gevoel al in/op Schiphol. En zeker al tijdens de overstap.

Ik heb inmiddels Delta gevlogen, en United, en volgend jaar US Airways. Stukken prettiger voor mij en de mijnen dan die twee keer dat we letterlijk klem hebben gezeten in de Martinair vliegtuigen.

Maar dat is mijn mening ......:-#

Jan en Jolanda
24-10-06, 20:40
Na verschillende jaren US Airways gaan we tegenwoordig al weer een tijdje met Delta. Als je eenmaal met een Amerikaanse maatschappij hebt gevlogen wil je toch niet meer terug naar Martinair...ook het personeel en de service vinden wij vele malen beter...

Jolanda

bowie13
26-10-06, 12:48
Ik snap niet dat jullie het zo geweldig vinden om een overstap te maken.
Het meeste wat ik op dit forum lees is dat er gehaast moet worden of vertragingen. Ook dat mensen een heel eind moet lopen naar de gate.
Het lijkt mij als je met kleine kinderen bent of niet goed te been, dat je daar niet blij mee bent.
Het lijkt mij om in 1 keer door te vliegen toch wat prettiger. Als is het dan met Martinair.

Groetjes,
Bowie13

Njit
26-10-06, 12:54
Een voordeel is dat je in de tussentijd nog even de benen kan strekken.
Het grootste voordeel wat men met een overstap bereikt is dat een US vliegtuigmaatschappij standaard grotere stoelen heeft dan MartinAir.

Haasten hebben wij nog nooit meegemaakt. Ver lopen naar de Gate vond ik ook wel meevallen.

Nietemin zullen wij volgend jaar ook met MartinAir vliegen. Dit vooral vanwege de gunstige vertrektijden.
We zijn er al een keer mee naar de Dominicaanse Republiek geweest dus we weten wat we kunnen verwachten.

Orangedevil
26-10-06, 19:16
Als je weinig overstaptijd hebt of je eerste vlucht heeft vertraging en je moet haasten dan is het geen pretje nee. Wij hebben ook eens moeten rennen in houston maar over het algemeen hebben we wel goede ervaringen.

Jan en Jolanda
26-10-06, 21:15
Wij hebben eigenlijk maar een keer haast gehad en dat was begin 2002. Maar dat was na de aanslagen in 2001 en toen was het nog een beetje chaotisch met security checks. Dat koste toen de meeste tijd. Verder nooit haast gehad.
Wel een keer een aansluitende vlucht gemist in Philadelphia. We gingen toen met vertraging weg uit Orlando en haalde het net niet. Maar dat was verder ook geen probleem want we werden netjes naar een hotel gebracht, kregen te eten en te drinken, kregen telefoonkaarten en de volgende dag werden we weer naar het vliegveld gebracht en konden we naar huis vliegen.

En het is net als hier al eerder gezegd is...lekker effe je benen strekken, stukje lopen, en met kinderen hoeft dat ook geen probleem te zijn. Tenminste in mijn ervaring. Mijn 11 jarige dochter gaat al vanaf haar eerste jaar mee en vind het allemaal wel goed....

Jolanda

bowie13
03-01-07, 16:23
Sorry, maar ik wist niet precies wat ik dit moest plaatsen.

Geachte Floridafans,

Over twee maanden gaan wij naar Florida. Alleen hebben we nog niet op al onze vragen antwoord gevonden. Ik heb al aardig wat kunnen vinden op internet, in boeken en zeker op dit forum.
Maar toch heb ik nog aardig wat vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

- De Disneyfotopas, hoe werkt dat? En wanneer ga je deze betalen?
Hoe kan je deze afdrukken? En hoe lang blijven ze op internet staan?

- Ik heb een paar keer gelezen dat mensen in een Disneypark hadden gezegd dat
ze jarig zijn. En dat ze dan verwend waren? Kan je dat zo zeggen? Moet je geen
bewijz bij je hebben? Ik ben namelijk op de dag van mijn verjaardag in 1 van
de Disneyparken.

- Het bezoeken van Disney hotels of andere mooie hotels, kan je dat gewoon
doen? Hoe werkt dat precies?

- Disney dollars, hoe bestel of koop je deze? En vanaf hoeveel?

- Zijn er ook speciale plekken in Dinsey waar je hele mooie foto’s kan maken
van bijvoorbeeld de parade’s of het vuurwerk? Wat zijn jullie beste plekken?

- Ik had iets gelezen dat je ook achter de schermen kan kijken bij Disney. Hoe gaat
dat? En wat kost dat? Zijn daar speciale dagen voor?

- Wat is leuker ontbijt of dinner met de Disneyfiguren? En waar kan je dat het beste
doen? Ik had ook gelezen dat er een Disney dinner show is. Is deze leuk?
Waar is deze en wat is hiervan de prijs?

- Fantasmic Dinning experience. Wat is dat? Hoe werkt dat? En wat kost dat?

- Kan je rolstoelen huren in de Disneyparken? Ook die jezelf kan besturen(met een motor)?

- Zijn er ook busdagtochten van Orlando naar Miami?
Wat is dan de beste dag om dit te doen?

- De show van Dolly Parton is die leuk om te doen? Of is er een andere show die
we zouden moeten doen?

- De oude stad Orlando is daar wat te beleven? Is dat iets van church station?
Of is dat Old Town? Ik had gelezen in boeken dat je beter niet naar het oude gedeelte
van Orlando kan gaan. Klopt dat?

Nou sorry voor deze waslijst. Maar in ieder geval vast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,
Bowie13:oops: :oops: :oops: :wink: :wink:

Mickey99
03-01-07, 17:49
Het zijn veel vragen en ik zal er een paar proberen te beantwoorden:

Over de Disney photopass kun je in het volgende topic lezen hoe het werkt:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1472&highlight=photopass

Als je jarig bent kun je in het park waar je dan bent bij guestservice een Birthdaybutton vragen. Ze vragen niet naar een bewijs (toevallig was mijn man onze laatste vakantie ook jarig en heb ik voor hem ook een button gevraagd).

Over het bezoeken van een Disney hotel is pas een topic geweest:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2578

Rolstoelen kun je wel huren en ook met accu maar hiervoor heb je wel een invalidenkaart ofzo nodig denk ik... maar dat weet ik niet zeker.

De Disneydollars kun je, net als de verjaardagsbutton, halen bij guestservice van de parken. Ze zijn er in de volgende waarde: $ 1 - $ 5 - $ 10 Voor het 50 jarig jubileum hadden ze een speciale uitgave waarvan er ook een $ 50 exemplaar verkrijgbaar was. Ze kosten niets extra's dus in principe is het omruilen voor "gewone" dollars.

Voor ontbijt en dinnershows kun je op de site van Walt Disneyworld zelf veel vinden maar ook in dit topic:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2565&highlight=character+diner

Verder staan op deze site ook een aantal leuke Disney Characterdiner tips en restaurants:
http://www.sideroad.com/Walt_Disney_World/disney-world-dining.html

Als je over twee maanden al gaat kun je het beste zo snel mogelijk een characterbreakfast of diner reserveren omdat het meestal erg gewild is en al snel vol zit.

In de Disneyparken staan op de plekken voor het maken van mooie foto's bordjes met: Photo-shoot of Photo-spot of iets in die trant (ben er zo vaak geweest maar ik weet nu ff niet meer wat er precies op die bordjes staat...)

Ik hoop dat ik je op weg geholpen heb met een aantal van je vragen.

Succes ermee!

Groetjes,
Sonja

pascalbrouwers
03-01-07, 18:13
Sorry, maar ik wist niet precies wat ik dit moest plaatsen.

Geachte Floridafans,



- De Disneyfotopas, hoe werkt dat? En wanneer ga je deze betalen?
Hoe kan je deze afdrukken? En hoe lang blijven ze op internet staan?

Je krijgt een soort van creditkaart.
Deze wordt iedere keer gescand als er een foto van jullie gemaakt wordt.
Bij deze kaart zit een unieke code, die alleen jou toegang geeft tot de internet site waar de foto's bewaard worden.
Als ik mij niet vergis is dit tot 4 weken na activeren vd kaart.
Je kunt de foto's online bestellen ( ook achteraf) of kopen op verschillende punten op het park.
1 foto shop punt is in mainstreet bijna bij het begin. Als je met je rug naar cinderella's castle staat aan de linkerkant.
Foto's zijn prijzig, maar als er leuke tussenstaat is dit zeker de moeite waard.


- Zijn er ook speciale plekken in Dinsey waar je hele mooie foto’s kan maken
van bijvoorbeeld de parade’s of het vuurwerk? Wat zijn jullie beste plekken?

Speciale foto plekken zijn zo wie zo aangegeven met een kodak photo bord.

En vergeet zeker niet alle character fotoshoot locaties, = zeker leuk met de kits


- Wat is leuker ontbijt of dinner met de Disneyfiguren? En waar kan je dat het beste
doen? Ik had ook gelezen dat er een Disney dinner show is. Is deze leuk?
Waar is deze en wat is hiervan de prijs?

Ik zou het als het effe kan allebei doen, wat natuurlijk ook nog mogelijk is dat je een lunch neemt.
Wij hebben in het cinderella's Castle Diner gehad. leuke show. "Gratis" foto erbij van Cinderella met jezelf of ander familielid.

Tevens hebben wij in Epcot en lunch gehad.
Ik vind het in ieder geval geweldig.
Kijk eens bij deze topic.
Hier staat voldoende info.
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2565


- Kan je rolstoelen huren in de Disneyparken? Ook die jezelf kan besturen(met een motor)?

Ja dat kan.
Is bij alle parken meteen aan de ingang vh park.
Wij hebben daar een buggy voor de kleine willen huren, toch maar niet gedaan, i.v.m. de drukte daar.


- De oude stad Orlando is daar wat te beleven? Is dat iets van church station?
Chruchstreet is vergane glorie. Afgelopen voorjaar nog doorheen gereden, jammer maar helaas er was niets meer te beleven.
Wij hebben er meedere malen een leuke tijd gehad.

Of is dat Old Town? Ik had gelezen in boeken dat je beter niet naar het oude gedeelte
van Orlando kan gaan. Klopt dat?

Old Town zeker niet overslaan. = geweldig zeker op Vrijdag en Zaterdag. dan zijn er auto parades.
Kijk maar eens op hun site:
http://www.old-town.com/

Nou sorry voor deze waslijst. Maar in ieder geval vast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,
Bowie13:oops: :oops: :oops: :wink: :wink:


Wellicht heb je hier iets aan.

Groet,
Pascal

Eric
03-01-07, 18:14
Wat is leuker ontbijt of dinner met de Disneyfiguren? En waar kan je dat het beste
doen?


Een heel leuk ontbijt is in het Contemperary Hotel. Wel ruim van te voren reserveren.





- De oude stad Orlando is daar wat te beleven? Is dat iets van church station?


Of is dat Old Town? Ik had gelezen in boeken dat je beter niet naar het oude gedeelte
van Orlando kan gaan. Klopt dat?


Old Town is in Kissemee, en is een soort combinatie van een pretpark en uitgaan. Vooral in het weekend leuk om te bezoeken, dan is er een parade van oude auto's.
Church Street in downtown Orlando is vergane glorie, daar heb je niets meer te zoeken.

Eric

bowie13
04-01-07, 16:54
Hoi Allemaal,

Hartstikke bedankt voor jullie reactie.
Alleen had ik nog niet op alles antwoord.
Ook wil ik graag weten hoeveel foto's op de cd van de Disneyfotopas komen te staan. of hoeveel foto's er gemaakt worden.
Op deze onderstaande vragen had ik nog geen antwoord.
Dus wie kan mij helpen.

- Zijn er ook busdagtochten van Orlando naar Miami?
Wat is dan de beste dag om dit te doen?

- De show van Dolly Parton is die leuk om te doen? Of is er een andere show die
we zouden moeten doen?

- De oude stad Orlando is daar wat te beleven? Ik bedoel dan niet I-drive, kissemmee en church station. Of zie ik het verkeerd wat betreft Orlando(stad).

Groetjes,
Bowie13

Ta2 Gerrit
04-01-07, 17:31
Een bustocht naar Miami (als die er al zijn) is bijna ondoenlijk, of je moet echt heen en weer willen rijden. Heen en terug is toch al gauw 8 uur rijden.
Als je dan ook nog wat wil zien, wordt het een lange dag.

De oude stad Orlando was Church street Station en daar heb je, volgens eerdere posts, weinig te zoeken. Voor de rest is Orlando een doorsnee Amerikaanse stad, met winkels en parken etc.

Eric
04-01-07, 17:35
Ook wil ik graag weten hoeveel foto's op de cd van de Disneyfotopas komen te staan. of hoeveel foto's er gemaakt worden.

Volgens mij slechts een stuk of 90.
Ik heb het gevraagd toen ik er was, en ik herinner mij dat het er betrekkelijk weinig waren. Kan dus ook nog minder zijn.



- Zijn er ook busdagtochten van Orlando naar Miami?
Wat is dan de beste dag om dit te doen?


Ik heb er nog nooit foldertjes van gezien, en ook nog nooit van gehoord, dus als je geen beter antwoord krijgt is het antwoord dus waarschijnlijk NEE.
Een beste dag? Nou dat maakt niets uit, zou zeggen als het druk in Disney is ?!?



- De show van Dolly Parton is die leuk om te doen? Of is er een andere show die
we zouden moeten doen?


Hangt een beetje van je smaak af.
Dolly Parton heeft niet zulke goede recensies over het eten, maar de (kerst) show wordt wel gewaardeerd.



- De oude stad Orlando is daar wat te beleven? Ik bedoel dan niet I-drive, kissemmee en church station. Of zie ik het verkeerd wat betreft Orlando(stad).


Wat bedoel je met 'de oude stad' precies?
Orlando is een uitgestrekte aaneenschakeling van wijken, ik heb nog nooit iets van een binnenstad kunnen ontdekken.
In ieder geval is er verder niets te doen, maar er is zoveel anders te beleven, dat je 4 weken elke avond wat anders kunt gaan doen.

Hopelijk heb je hier wat aan gehad.
Eric

Marjol
04-01-07, 18:05
Volgens mij slechts een stuk of 90.
Ik heb het gevraagd toen ik er was, en ik herinner mij dat het er betrekkelijk weinig waren. Kan dus ook nog minder zijn.


Op disboards.com hebben ze het over ruim 300 foto's. Als je er daadwerkelijk zoveel hebt, is het kopen van die cd misschien nog wel de moeite waard.

pascalbrouwers
04-01-07, 19:09
Ik denk dat churchstreet bedoelt wordt. Voor de rest zou ik het ook niet weten. Jammer maar helaas, is daar niet veel meer van over. En wat er van over is, is ook niets loos. Er staat nog en heeeeel oude trein.

Groet,
Pascal

Mickey99
04-01-07, 20:10
Er kunnen tot maximaal 300 foto's op zo'n pas.
Wij hebben 2 van die CD's in huis en de kwaliteit van de foto's is goed.
Pixelafmeting = 3008 - 2000 ruim 1 MB per stuk.
Ik ben niet zo technisch dus ik hoop dat ik de grootte van de foto's goed "omschrijf"... :oops:

mickmak
04-01-07, 20:46
Inderdaad 300 foto's kunnen erop. Wij hebben een cd met totaal 315 MB (en nog niet vol) aan foto's van gemiddeld 1,25 mb per stuk. De kwaliteit is heel goed en ik vind het een geweldig systeem. Ondanks dat we zelf veel foto's maken is het gewoon leuk dat je er met z'n allen steeds op kunt. Bovendien gaan ze een aantal de foto's ook nog bewerken met leuke disney logo's en leuke effecten.

Hier kan je veel van die foto's zien http://www.florida2006.mickvrolijk.nl/
Jackie

bowie13
05-01-07, 15:04
Bedankt allemaal.
Die cd met foto's die kostte toch rond de 100$?
En die foto's kan je die daar ook bekijken voor dat je de cd neemt?
Kan je de foto's dan ook thuis laten afdrukken?

Groetjes,
Bowie13

Mickey99
05-01-07, 15:25
Ja, de CD kost $ 99,95 excl. tax en de foto's kun je daar eerst bekijken. Je kunt zelfs tussendoor even kijken hoe de foto's geworden zijn (bij de fotowinkel in het park). Je kunt eventueel nog nieuwe foto's laten maken als je de eerste foto's niet goed, leuk of mooi vindt.

Verder gaan ze het ook steeds meer uitbreiden dat je de foto's die ze in attrakties maken ook op de pass kunt laten zetten. Wij waren er in oktober en toen was deze optie al bij Testtrack.

Riv71
05-01-07, 22:04
Nog foto's van Old Town Saturday Night Cruise .....
2005 http://smg.photobucket.com/albums/v399/Riv71/KissimmeeSNC05/?start=all

Andere jaren zijn te zien als je een map ervoor klikt op Photobucket....

bowie13
21-03-07, 11:58
Hallo,

Wie kan wat meer vertellen over Cocoa Beach en Fort Lauderdale?
Van alles is welkom.

Van Sarasota naar Miami welke weg kunnen we het beste nemen,
de 75 of de 41?
We willen wel een airboattour maken in de Everglades.
Welke van de twee kunnen we dan het beste nemen.
Welke is het rustigste rijden en waar zie je het meest?
Vast bedankt.

Groetjes,
Bowie13

Guus
21-03-07, 14:12
Van Sarasota naar Miami welke weg kunnen we het beste nemen,
de 75 of de 41?
De 75 is de snelste route. De 41 de zogenaamde toeristische route. Persoonlijk rijd ik het liefst over de 41. Je kunt er stoppen wanneer je wilt. Daarnaast krijg je iets meer van de omgeving mee.


We willen wel een airboattour maken in de Everglades. Welke van de twee kunnen we dan het beste nemen.
Dat ligt er aan of je een voorkeur hebt voor een bepaalde locatie. Zo zitten er een aantal bedrijven aan de 41 net buiten Miami. Deze zijn zowel via de 75 als de 41 de bereiken.


Welke is het rustigste rijden en waar zie je het meest?
De 75 is het rustigste. Op de 41 willen nogal eens auto´s rijden die zitten te pushen. Op de 41 zie je over het algemeen meer dan op de 75.

bono
21-03-07, 14:16
Hoi,

Wij hebben vorig jaar de volgende twee genomen voor The Everglades:
De 41 of wel de Tamiami Trail en waar de airboatride te scoren valt!
Dat moet je doen, dat is echt super hoor!!
Maar ook de weg zelf is erg mooi, wij hebben toen (eind november/december) heeeeeeeeeeel veel krokodillen gezien dat we maar gestopt zijn met tellen!
Je kunt bij verschillende punten stoppen voor een extra kijkje, dat moet je ook doen want dat is echt ook heel mooi!
Verder zou je bij Monroe station de weg links in kunnen slaan om de weg weer terug te rijden is dat een mooie en super gave weg qau natuur om terug naar de hoofd weg richting miami te rijden.
Verder is de 9336 Bij de afslag van Florida City ook schitterend!
Vooral Royal Palm is echt de moeite waard, als ik mocht kiezen tussen die twee zou ik niet kunnen............ze zijn allebei op hun manier erg mooi en de natuur is super om te zien!!
De 75 is volgens als ik het goed heb Shark Valley??
(Als het niet zo is dan hoop ik dat iemand dat vertelt!)
Toen wij terug kwamen uit Naples dachten wij deze weg te nemen maar dat was alleen snelweg en dat vonden wij erg saai vandaar dat we toen op nieuw de tamiami trail hebben genomen en dat stuk vanaf Monroe station rechts zijn ingeslagen.

Succes met kiezen :wink:

gr. Monique

Tipje vergeet geen eten en drinken voldoende mee te nemen er is er erg weinig te koop!!!!!

Guus
21-03-07, 14:35
Bij deze dan. De 75 wordt ook wel Everglades Parkway of Alligator Alley genoemd. Voor haaien is het water in de Everglades te zoet en te ondiep :wink: .

padds
21-03-07, 22:37
Shark Valley ligt daar volgens mij wel als stop. Als deze weg de weg is die aan het noorden van de Everglades loopt. Wij zijn er net gereden en Shark Valley is een must om te stoppen. Om de 5 meter een vogel, alligator of schildpad. Het was onze eerste dag en ik nam toen aan, dat het door de hele Everglades zo overbevolkt zou zijn, maar helaas. Je kunt er wel met een trammetje naar een uitkijktoren of fietsen huren naar de toren. Wij hebben gewoon een paar uurtjes langs het water gelopen en hele mooie foto's gemaakt.
De volgende dagen nog naar Flamingo city (helemaal in het zuiden) geweest, maar daar waren niet zo veel dieren. Op beide plekken kun je overigens airboat tripjes maken, die trouwens niet zo goed zijn voor het behoud van de Everglades.....

ccecile
26-03-07, 21:40
Helaas kunnen we maar een weekje gaan, ben nu druk bezig om de week zo leuk mogelijk in de plannen! :) Daarom heb ik jullie hulp nodig!!
Zou iemand me kunnen helpen met deze vragen?! :-)

First: " Zit er veel verschil tussen the Key's ? "
Second: " Moeite waard om naar Key West te gaan als je in Miami bent? "
# Kun je in één dag door één park van Dinsney komen?
# Waar kan ik voor een leuk bedrag, een mooie boottrip maken in de blauwe zee en dolfijnen bekijken?
# Met ze zwemmen?
# Weet iemand een goedkoop hotel in Miami voor 2 overnachtingen?
# Heeft iemand informatie over leuke watersporten die ik kan gaan doen op miami beach, like surf of jetski als het maar fun in het water is?!
# Weet iemand nog leuke culturele bezienswaardigheden?


YOU SEE A LOT OF QUESTIONS!

Ta2 Gerrit
26-03-07, 22:43
Helaas kunnen we maar een weekje gaan, ben nu druk bezig om de week zo leuk mogelijk in de plannen! :) Daarom heb ik jullie hulp nodig!!
Zou iemand me kunnen helpen met deze vragen?! :-)

First: " Zit er veel verschil tussen the Key's ? "
Second: " Moeite waard om naar Key West te gaan als je in Miami bent? "
Deze vraag had ik al min of meer beantwoord in je reisschema. Eigenlijk niet dus. Tenminste, als je het nog steeds over één dagje hebt
# Kun je in één dag door één park van Dinsney komen?
Dat moet eigenlijk wel lukken, mits het niet superdruk is. MGM, AK en Epcot zeker. MK kan, met een beetje geluk.
# Waar kan ik voor een leuk bedrag, een mooie boottrip maken in de blauwe zee en dolfijnen bekijken?
# Met ze zwemmen?
# Weet iemand een goedkoop hotel in Miami voor 2 overnachtingen?
# Heeft iemand informatie over leuke watersporten die ik kan gaan doen op miami beach, like surf of jetski als het maar fun in het water is?!
# Weet iemand nog leuke culturele bezienswaardigheden?
Voor de rest van de vragen verwijs ik je door naar de zoekfunctie en/of de experts :-D

YOU SEE A LOT OF QUESTIONS!

And some answers :wink:

Njit
26-03-07, 22:48
- Dolfijnen : zie zoekfunctie
- Goedkoop hotel in Miami: een Goed en een Goedkoop hotel bestaat niet in Miami. Voor iets wat in de buurt komt, zie de zoekfunctie

En voor de rest, lees eens wat reisverslagen door. Dan ben je binnen no time helemaal op de hoogte :)

ccecile
27-03-07, 19:58
Ja, dat vind ik ook zo jammer.
Maar als je maar een week in Florida bent vind ik het ook zonde om over snel even te kijken en niet goed de tijd ervoor te nemen.

# Key Largo is niet erg ver vanaf Miami, zit er een groot verschil tussen de verschillende key's ?!

Het enige dat ik wil namelijk is een onvergetelijke ervaring in de zee tussen de wilde dolfijnen en genieten van het mooie uitzicht. Dit per boottoch of zoals mensen hier vertelden dat een jetski ook wel erg leuk is!

Naar Key Largo kun je eventjes op en neer.. maar inderdaad Key West is toch weer bij elkaar 8 uur rijden heen en terug.

Eric
27-03-07, 23:37
Nee, Key West en Key Largo zijn twee totaal verschillende dingen.
Key largo ga je voor sun, beach, water and fish, terwijl je jezelf in Key West het gaat om de mensen, de gezelligheid en het eten.
Eric

balkje2001
10-04-07, 13:21
Goedemorgen Florida experts,

Wij zijn een reis aan het plannen naar New York. Daaraan vast willen we een paar dagen in Florida rondkijken. Nu heb ik een aantal vragen waar ik graag antwoord en advies over wil hebben.

- Is september een beetje goede tijd om te gaan, in verband met orkanen enzo?

- We komen op 18 september in Orlando aan en vliegen 23 september weer vanuit Orlando naar New York is het dan de moeite waard om een rondje Florida te maken of is daar de tijd te kort voor.

- Welk park raden jullie aan in Orlando voor 2 volwassenen die erg van achtbanen houden. We willen niet alle parken doen.

- Wat is een mooie rustige plek in Florida waar we een lekker relaxdagje zouden kunnen hebben, is dat aan de kant van Fort Meyers?

- Is het goed te doen om rond te gaan rijden en dan onderweg hotels te boeken of is het beter om dat vooraf al te doen. In californie namen we steeds een motel waar we het leuk vonden.

Alle informatie is van harte welkom.

Groetjes,

Claudia

Ta2 Gerrit
10-04-07, 15:39
Goedemorgen Florida experts,

Wij zijn een reis aan het plannen naar New York. Daaraan vast willen we een paar dagen in Florida rondkijken. Nu heb ik een aantal vragen waar ik graag antwoord en advies over wil hebben.

- Is september een beetje goede tijd om te gaan, in verband met orkanen enzo? Je zit dan nog in de staart van hurricane season, dus er is kans, maar net zo veel als geen kans. Ze zijn een beetje moeilijk voorspelbaar.

- We komen op 18 september in Orlando aan en vliegen 23 september weer vanuit Orlando naar New York is het dan de moeite waard om een rondje Florida te maken of is daar de tijd te kort voor. Dat wordt dan wel een kort rondje, want je hebt goed 4 dagen. Ik zou persoonlijk Orlando/Kissimme als thuisbasis kiezen. Van daar uit is het een uur links of rechts naar de Atlantische- en Golfkust. Kun je alle kanten uit.

- Welk park raden jullie aan in Orlando voor 2 volwassenen die erg van achtbanen houden. We willen niet alle parken doen. Daar is maar één antwoord op mogelijk; IOA ofwel Island of Adventures (http://www.universalorlando.com/ioa_index.html), het achtbanenpark van Universal Studio's

- Wat is een mooie rustige plek in Florida waar we een lekker relaxdagje zouden kunnen hebben, is dat aan de kant van Fort Meyers? Dat kan, maar je kunt ook heerlijk relaxen in je eigen villa met pool, of een condo of townhouse met community pool. Minder druk dan een hotelpool.

- Is het goed te doen om rond te gaan rijden en dan onderweg hotels te boeken of is het beter om dat vooraf al te doen. In californie namen we steeds een motel waar we het leuk vonden. Hotels hoef je over het algemeen niet te bespreken, er zijn er zat. Of je kiest voor de opties uit vraag 2 en 4 :grin:

Alle informatie is van harte welkom.

Groetjes,

Claudia

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Je kunt voor al deze vragen ook even de zoekfunctie van het forum gebruiken. Daar vindt je ook veel informatie.

Njit
10-04-07, 15:54
- Welk park raden jullie aan in Orlando voor 2 volwassenen die erg van achtbanen houden. We willen niet alle parken doen.

Of als je iets verder rijd naar Tampa, Busch Gardens.

Vergelijk het aanbod aan achtbanen maar eens:
Busch Gardens (http://www.rcdb.com/pd15.htm) vs Island of Adventure (http://www.rcdb.com/pd206.htm)

Island of Adventures bied ook nog een aantal andere mooie attracties waaronder Spiderman.

balkje2001
10-04-07, 17:40
Bedankt allemaal voor de snelle reactie, ik ga nog eens dit forum uitspitten, maar ik ben nu al heel erg geholpen.

BEDANKT !!

reemster
29-04-07, 23:35
Hey,

Ik ga aanstaande donderdag richting Florida. nou vroeg ik me af of ik nog ergens rekening mee moet houden? wat belangrijk is om te weten, of mee te nemen?. Dit is namelijk mijn eerste keer dat ik richting Florida op vakantie ga.

Ook vroeg ik me af. In florida is geen 230volt (220v) maar 110v? Is het nog wel mogelijk om bepaalde apparatuur op te laden? of gaat het opladen van bijv een cameratoestel gewoon langzamer..

Ik hoop dat iemand de antwoorden op mijn vragen weet :-)

Marjol
29-04-07, 23:48
Om apparaten op te laden heb je een verloopstekker nodig.
Die kun je kopen bij electronica zaken en bijv. de ANWB.

Je hebt de middelste nodig:
http://www.campart.nl/picture/content/product/large/933.jpg

Of een wereldstekker:
http://www.sixdegreesofseparation.nl/images/verloopstekker.jpg

Met behulp van onderstaande site kun je een paklijst samenstellen, zodat je zeker niets belangrijks vergeet! :)
http://www.inpaklijst.nl/

pieterpostma
30-04-07, 11:12
Wij zijn vorige week teruggekomen van ook ons 1e bezoek aan Florida. We hadden geen speciale voorzieningen getroffen. Alleen heb ik i.p.v electrisch, nat geschoren. We hebben een probleemloze vakantie gehad.

bono
12-07-07, 22:03
Hallo,

Gezien wij niet echt naar de disney parken gaan ( alleen animal kingdom misschien )( maar wel Seaworld!!) waar kunnen we dan het beste zitten.
Ik kan er niet achter komen wat nu de grootste verschillen zijn.
Ik heb wel door dat op Inter. Drive winkels en restaurants zitten maar verders...................geen idee??

Volgende vraag:

Is( hotel) Rodeway Inn aan Inter.Drive. ook bekend hier??
Alvast bedankt!

Gr. Monique

Meulie
02-08-07, 14:31
Hey,

Wie heeft er ervaring(en) met de wat rustige, luxere alsmede kleinschalige hotels van Orlando tot Key West?

Gr. Meulie

Floor77
19-08-07, 20:28
Weet iemand een leuk hotel op Sanibel Island en bij cocoa beach. Ik vind het namelijk erg moeilijk om te kiezen, dus ik hoop op wat ervaringen van andere florida gangers!

dvd
02-10-07, 21:23
Zoals jullie wel gemerkt hebben ben ik nieuw hier.
Ik heb nog wat vragen
Ik zit een beetje met hotels zoeken. Wil niet te duur, omdat het meestal voor een nachtje is.
Wij doen (waarschijnlijk) de volgende plaatsen aan:
Orlando
Fort Pierce
Fort Lauderdale
Miami
Everglades City
Fort Myers
St. Petersburg
Clearwater Beach
Tampa

kunnen jullie mij tips geven voor hotels of weten jullie hotels?
Hebben jullie die via het reisbureau geboekt?

Bedankt

DVD

mafo
02-10-07, 22:57
Wij boeken altijd hotels voor de hele vakantie, hier kun je kijken (http://florida.mafo.be/) wat onze hotels zijn. Het zijn zeker niet de goedkoopste. De boekingen hebben we gedaan via de websites van de hotelketens zelf. Boven de routekaartjes staan linkjes naar de hotels.

bono
03-10-07, 11:15
Wij doen (waarschijnlijk) de volgende plaatsen aan:
Orlando
Hotel International Plaza Resort & Spa of het
Doubletree Hotel at Universal Orlando
Fort Pierce
Fort Lauderdale
Ocean Sky Hotel and Resort
Miami
Rui Beache Hotel
Everglades City
(is volgens mij ?? Florida City?? hebben we overnacht in Travelloge maar helaas niet echt om naar huis te schrijven maar als je goedkoop wil met een ontbijtje van .................wat is het eigenlijk (gratis) dan is het wat voor je.
Fort Myers
St. Petersburg
Clearwater Beach
Belleview Biltmore Resort
Tampa

kunnen jullie mij tips geven voor hotels of weten jullie hotels? Nou dat heb ik net gedaan.
Hebben jullie die via het reisbureau geboekt? Voor deze hotels kan je kijken op de volgende site:
http://www.americanestates.nl/
Deze hotels gaan we de komende November/December bezoeken.
Dus als je iets wilt weten dan hoor ik het wel.

Bedankt hopelijk heb je er wat aan...................

DVD


Succes verder met je boekingen.

Gr. Monique

reneefrankrijk
05-10-07, 18:14
Wij willen vanuit Orlando 2 dagen naar Busch Gardens en we willen daar gewoon blijven slapen. Wie heeft tips. We hebben alleen als "eis" een pool.
Ook gaan we een tripje maken naar St. Augustine en dan via Kennedy S.C. terug. We willen dan ongeveer in de buurt van Daytona overnachten. Daytona zelf gaan we niet bekijken. Wie heeft tips (liefst aan of bij strand en met pool)?

bono
06-10-07, 13:11
Hoi,

Wij gaan a.s November en gaan ook naar Busch Garden maar overnachten in Clearwater omdat je dan lekker aan het strand kan liggen en mooier moet zijn dan Tampa.
We overnachten ook in Daytona Beach en daar hebben we dan het Hilton geboekt, voor Clearwater moet ik thuis even kijken(zit nu stiekem op het werk te lezen en te schrijven, vandaar ;)) waar we precies overnachten.
Als je meer info wilt dan hoor ik het wel,

Gr. Monique

reneefrankrijk
06-10-07, 15:47
Het Hilton?? Is dat niet ontzettend duur?
We willen in Tampa echt dichtbij Busch Gardens omdat we er alleen overnachten. Clearwater zijn we al eens geweest maar we komen er deze vakantie verder helemaal niet. Als je meer info hebt over het hilton, graag.
Bedankt!
Groetjes, Renée

mafo
06-10-07, 17:47
In Tampa heb ik oa wel eens in de Hampton Inn (http://www.hamptoninn.com/en/hp/hotels/index.jhtml?ctyhocn=TPANOHX) geslapen (onderdeel van Hilton). Daar was ik tevreden over, het hotel ligt vijf mijl van Busch Gardens af. Ze hebben een buitenzwembad.

http://static.flickr.com/32/39276222_c57a4fc3a8_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/39276222/) http://static.flickr.com/33/39276039_98de31af35_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/39276039/)
http://static.flickr.com/23/39276384_24f03a2c56_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/39276384/) http://static.flickr.com/22/39276145_765f35f101_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/39276145/)

bono
06-10-07, 18:58
Hoi,

Wat vind je duur...................dat is altijd de vraag, wat voor de een goedkoop is, is voor de ander duur.
Ik ben normaal niet zo van de duur, gewoon en we doen al gek genoeg maar toen ik deze zag wilden ik voor 1 keer er wel eens overnachten, nou blijven we 2 nachten maar goed.
Hier de link, kan je even kijken hoe het er uit ziet en zo...................kijk niet naar de prijzen van hun want dat klopt totaal niet voor wat we hier betalen voor dat hotel.

http://www1.hilton.com/en_US/hi/hotel/DABDHHF-Hilton-Daytona-Beach-Ocean-Walk-Village-Florida/index.do

Ik zoek het even voor je op.....................ogenblikje ;)
................jip hier ben ik weer.........
Ik betaal 156 euro voor 2 overnachtingen per kamer.
En..............valt het mee of val je van je stoel af nu??

Als je meer wilt weten, we hebben het geboekt via USA fun Vacations.
We zijn er wel in November dus misschien scheelt het wel wanneer je precies gaat natuurlijk.

Gr. Monique

mafo
06-10-07, 20:50
Ik heb ook een keer in Down Town Tampa geslapen in dit hotel van Marriott. (http://www.marriott.com/hotels/travel/tpadt-courtyard-tampa-downtown/)
Deze is 9 mijl van Busch Gardens verwijderd. Het hotel is prima alleen iets minder dan wat je normaal van een hotel uit de Marriott keten kan verwachten. Verder is er betaald parkeren of Valet parkeren. (Valet kost nu $12 zelf parkeren weet ik niet).
Ik slaap in december ook een nachtje in de Double Tree Tampa Bay (http://doubletree.hilton.com/en/dt/hotels/index.jhtml;jsessionid=JQRMGIDDPCP5SCSGBI1MVCQ?cty hocn=NORNHDT) maar ik neem aan dat 34 mijl vanaf Busch Gardens te ver is naar jullie zin. Zoniet dan kan ik je over dat hotel ook wat meer vertellen als ik er ben geweest.

http://static.flickr.com/35/66266804_5678ce7249_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/66266804/) http://static.flickr.com/29/66266880_70c4950244_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/66266880/)
http://static.flickr.com/24/66267271_a3838c1a39_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/66267271/) http://static.flickr.com/29/66267361_062eb0a71a_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/66267361/)

reneefrankrijk
07-10-07, 10:07
Bedankt voor de tip!
Ik heb even gekeken en het ziet er goed uit. Helaas de prijs ook. Het Mariott kost ons $ 229 per kamer voor 1 nacht. Wij zijn met 5 personen en hebben 2 kamers nodig, dus dat wordt een beetje duur.
Ook het Hilton is wat dat betreft te prijzig: $ 172 per kamer per nacht (incl. ontbijt), maar we moeten dus 2 kamers hebben.

Kent iemand La Quinta Inn in Daytona Beach?
En in Tampa Days Inn North of Busch??

bono
07-10-07, 12:28
Heb je op de site van hun zelf zitten kijken voor de prijs......................
Toen ik dat deed waren we kamer met zeezicht een 500 dollar kwijt per kamer :sad::sad::sad:

Maar via usafunvacations zijn we nu maar 158 euro kwijt voor 2 overnachtingen, dan wel zonder zeezicht denk ik zo.....

Dus van de site van hun moet je maar niet uit gaan en gewoon via de bekende reisboekers hier op het forum maar eens navragen wat het via hun zou kosten, dat scheelt een hoop dat weet ik zeker........:smile:

Succes verder......................

Gr. Monique

bono
07-10-07, 12:37
Hoi,

Net even gekeken op de AE de site.....
http://www.americanestates.nl/

Het Hilton komt op 168 euro voor 2 nachten en met deze tekst eronder.

Uitleg Kamer types:standard roommax 4 personen single (1 pax)1 volwassene en 1 kind onder 17 jr*double (2 pax)2 volwassenen en 2 kinderen onder 17 jr*triple (3 pax)3 volwassenen en 1 kind onder 17 jr*quadruple (4 pax)4 volwassenen* uitzonderingen hierop zijn mogelijk bij enkele hotels

onder voorbehoud van tariefs- en koerswijzigingen en eventuele fouten. Alle tarieven in Euro. cc1

Misschien heb je hier wat aan en kan je dus wel op een kamer???

Gr. Monique

reneefrankrijk
07-10-07, 13:10
Met Expedia is het nog $ 159 per kamer. En samen met 3 volwassenen en 3 kinderen op 1 kamer hebben we niet echt zin in. De kinderen zijn ook niet meer zo heel klein, maar we geven de voorkeur aan 2 kamers.
Ik zal met de zoekfunctie nog eens proberen.
Bedankt voor je hulp Monique!
gr. Renée

bono
07-10-07, 13:17
Maar ja ReneeFrankrijk als ik nu 158euro betaal voor 2 nachten dan is die 159 dollar voor 1 nacht wel duur natuurlijk, snapje...............dus hier boeken is veel goedkoper dan via Expedia of welke ander dan via de bekende hier.

Gr. Monique

haaksman
15-10-07, 14:28
Even voorstellen;
Wij gaan dit voorjaar met zijn 6-en naar Florida, 2 weken, we willen dan wat parken bezoeken. Mijn jongste dochter is 16 en autistisch en heeft last van epilepsie, hebben jullie wat suggesties wat leuk voor haar kan zijn.
Ze kan bv niet in een rollercoaster, maar bv wel in een boot, die rustig vaart. Ook willen we graag weten wat de goedkoopste maatschappij is om te vliegen, goede goedkope hotels en restaurants
Ben benieuwd

Njit
15-10-07, 14:41
Welkom op het Forum.

Hier wat informatie speciaal voor autistische mensen:
http://www.allearsnet.com/pl/dis_aut.htm
http://www.allearsnet.com/pl/dis_aut3.htm
http://www.allearsnet.com/pl/dis_aut4.htm
http://www.allearsnet.com/pl/dis_aut2.htm

Goedkope vluchten kun je boeken via brokers als Cheaptickets.nl, vliegtickets.nl, vliegwinkel.nl, vliegtarieven.nl

Auto wordt vaak gehuurd via USAReisen.de

Goedkope hotels zitten vooral op de 192 en de International Drive. Je boekt in Amerika per kamer dus de prijzen zijn daar sowieso best goedkoop.

Wat betreft het eten zijn er verschillende topics te vinden. Probeer de zoekknop maar eens.

bono
15-10-07, 21:38
Hoi Haaksman,

Welkom hier op het forum.
Wat leuk dat jullie gaan, is voor de meeste met autische kinderen geen optie om zo ver te gaan.
Ik vind het daarom erg leuk te horen dat jullie dat wel lekker gaan doen.

Ik heb jaren op een groep gewerkt met geestelijk gehandicapte en aanverwante stoornissen zoals autisme, volwassen vanaf 15 jaar tot...........
Dat waren mijn aller leukste jaren, en als ik het kon deed het gelijk weer, maar ja na mijn ongeluk heb ik dit moeten opgeven.
Dat is het ergste van allemaal bijna dat ik dat heb moeten laten vallen...........

Ik ga dit jaar voor de tweede keer naar Florida en in Orlando wordt dat de eerste keer dus kan ik geen tips geven voor jullie.
Maar via dit forum moet dat zeker helemaal gaan lukken hoor.

Veel lees en post plezier.

Gr. Monique

Saskiac1977
17-10-07, 10:54
Ook ik ga voor de eerste keer dus kan niet echt zeggen wat te doen en wat niet te doen....maar jullie kennen de kinderen het beste......en weet wat ze wel en niet leuk vinden en wat misschien nog belangrijker is...wat ze aan kunnen....ik denk dat seaworld in ieder geval wel een aanrader is...heb wel eens gehoord dat autistische kinderen dieren echt geweldig vinden.....je kan in seaworld ook dolfijnen vis geven en aaien.....denk ik wel erg leuk.....

Renske1978
17-10-07, 11:17
Goedkope vluchten kun je boeken via brokers als Cheaptickets.nl, vliegtickets.nl, vliegwinkel.nl, vliegtarieven.nl

Auto wordt vaak gehuurd via USAReisen.de

Vergeet www.E-bookers.nl (http://www.E-bookers.nl) niet...daar hebben wij 2 tickets naar miami gekocht voor 254 euro pst en een auto voor 11 dagen gehuurd voor 268 euro.

Hier kun je ook zien welke hotels wij hebben geboekt http://travel.yahoo.com/trip-view-1350633-roundtrip_florida_december_2007;_ylt=AmoIRWy0w.Djg 0Yx0LcQYrhSfMgF

cindy74
18-11-07, 10:58
mijn facvoriet in orlando was the walt disney dolphin en disney's beach club aan het epcot park . Maar het dolphin was zooo mooi .
We zijn ook nog naar het disney vero beach resort geweest een heel mooi hotel op het strand .
Sanibel island hebben we ook gedaan een super duur resort en het viel heeeel erg tegen ik ben zelfs de naam vergeten

Lannie
18-11-07, 16:22
Favoriete hotel: Best Western, Castillo del Sol (http://www.expedia.com/pub/agent.dll?qscr=dspv&flag=l&itid=&itdx=&itty=&from=f&foop=0&hwrq=&htid=1140687&spsh=&spsi=&crti=4&nfla=1&mdpcid=21187-1.ExpediaHotelImagesUS|+Hotel_Review|+freesearch|+ US&&zz=1193192341618&&&zz=1195394614968&)in Ormond Beach (Daytona) net gerenoveerd, super grote kamers met keuken erin. $ 59,95 p.n. (korting met AAA en lidmaatschap van Best Western). Goede ligging, ligt aan mooi strand met mooi zwembad erbij en goed ontbijtaccomodatie. Slechtste hotel: Daar tegenover het Bilmar Beach Resort (http://www.bilmarbeachresort.com/) op Treasure Island $ 99,00 p.n. dat nog veel beter had moeten zijn, kamers erg klein, maar niet vies, wel erg veel lawaai en vieze restaurants, maar alle kamers hebben een onvergetelijk uitzicht over het witte strand. Leuk hotel: The Orlando Metropolitan Express (http://www.orlandometropolitanexpress.com/)aan International Drive te Orlando, ligging is fantasties, op de plek waar alles gebeurd op Int. Drive, t.o. Ponderosa, Sizzlers en de ingang van Wet 'n Wild. Er zit ontbijt bij de prijs in en 24 uur per dag koffie en thee in de Lobby (echt een uitkomst). Kamers schoon, de gangen en trappen wat minder. Leuke ontbijt ruimte in het midden van het complex bij het zwembad $ 69,- p.n. (prijzen oktober 2007)

versteegh
14-01-08, 18:29
Goedemiddag,
Heeft iemand ervaringen met het boeken bij American vacations of usa funvacations.

Ik ben zelf bezig met het plannen van een reis naar Amerika (Florida) En ik ben benieuwd of ik dit wel moet doen via de bovenstaande organisaties. Op zich klinkt het allemaal wel goed en vertrouwd maar ik zou grag enige ervaringen willen bekijken van mensen die dit al voor mij hebben gedaan via bovenstaande organisaties.

Ook sta ik open voor sugesties voor andere reisorganisaties.

Alvast bedank, Versteegh

vanderlinden48
14-01-08, 18:50
hallo wij hebben onze reis bij usafunvacantions geboekt en zijn tot nu toe zeer tevreden. Wij gaan na 10 jaar weer voor het eerst richting florida en dus niet goed bekent met alle wegen die je kunt bewandelen. Wij vinden ze erg goed meedenken en zijn dus erg tervreden. Ik lees echter ook over american vacantions zeer goede berichten. Denk dat het beide wel goede en betrouwbare organisaties zijn. Succes met het boeken van je reis!
Groeten wendy=;

Marjol
14-01-08, 19:01
Ik heb voor onze volgende vakantie bij beide reisbureau's geïnformeerd. Ik vond ze bij Usa Fun Vacations sneller reageren en vooral een stuk vriendelijker. Ook zaten ze qua vliegprijzen vér onder die van American Vacations. Voor onze vlucht moesten we daar ruim 100 euro meer betalen.

Maar hier op het forum heb ik ook goede dingen gelezen over American Vacations. Dit is dus puur gebaseerd op één ervaring.

mrjojo13
14-01-08, 19:55
Ik heb dit keer alles door American vacantions laten regelen en vertrek volgende week, misschien had ik wel een paar dollars kunnen uitsparen als ik alles zelf had geregeld maar dan ondermijn je het bestaans recht van de reisburo's die toch weer erg nuttig kunnen zijn vooral als het een keer niet helemaal goed gaat.

Michael66
14-01-08, 20:07
Dat zijn twee van de aanbieders die hier op het forum zeer regelmatig langskomen.

Met de zoukfunctie kun je er een heleboel over vinden:
http://floridaforum.nl/search.php?searchid=327424

Michael
14-01-08, 20:59
Gisteren geland na een verblijf in een villa van American Vacations te Florida. Wij hebben alleen de villa hier gehuurd en de rest bij andere aanbieders. Geen klachten betreffende dit bedrijf. Zijn geduldig en bieden voldoende keus.

Heb je al bij AE gekeken ? www.americanestates.nl (http://www.americanestates.nl)

almeretoppers
14-01-08, 22:34
Wij zijn net een weekje terug uit florida.
Het was onze eerste ontmoeting met Amerika en Florida.
Geboekt via Americanvac. Wij vonden alles tot in de puntjes geregeld.
Altijd een hartelijk vriendelijk antwoord, als we maar ergens over twijfelden.
Auto huur, huis en parken alles via hun gedaan en tot op de minuut alle afspraken nagekomen. Veel informatie vooraf gekregen, korting coupons en goede tip van Ekit telefoonaanbieder bijgesloten (bellen voor € 0,10 per minuut). Altijd gold dekking voor auto huur, zelfs brief meegekregen in het engels zodat de auto verhuurder je niet een upgrade probeert aan te praten.
Wij hebben dan wel geen referentie van andere aanbieders, maar de volgende keer en die gaat er zeker komen, zijn zij de eerste die we bellen.
Wij vonden de persoonlijke benadering erg prettig. En doordat wij zo goed voorbereid op pad gingen, heeft dat deze vakantie nog meer gegeven dan wat wij ervan verwacht hadden.
Groetjes Rob en Alice
P.s ik heb geen aandelen hoor in americanvac

PENPE
14-01-08, 22:38
Hoi hoi,

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met AE en met AV, maar je kunt er van uit gaan dat alle aanbieders die op het forum besproken worden goede bedrijven zijn om bij te boeken. Het is denk ik gewoon een kwestie van voorkeur ofwel boeken bij diegene die de mooiste aanbieding doet/heeft.

Groetjes,
Pieter

RoRo
14-01-08, 23:43
Voor ons wordt het de eerste keer florida en wij hebben geboekt bij USA Fun Vacantions. Voor ons het goedkoopst in vergelijking met andere aanbieders en we werden/worden zeer goed geholpen bij het uitzoeken van de vakantie zoals wij die in gedachte hadden.

Dr. Phlox
15-01-08, 11:58
Dit is voor ons ook de eerste vakantie (2008) naar Florida (zelf al wel alleen geweest). We hebben na het opvragen van enkele offertes gekozen voor AV. Rede was de prijs en de terugkoppelingen van de vragen. Na de vakantie kan ik er meer over zeggen. Maar tot nu toe ben ik zeer tevrede.
grz
Ton

meisje
15-01-08, 16:23
Hoi,
wij hebben voor de eerste keer geboekt bij usafunvacations. We zijn wel vaker richting Florida geweest en stapten dan zelf altijd een reisbureau binnen. Vond het best gek om niet ergens persoonlijk binnen te stappen maar ik moet zeggen dat we met alle vertrouwen hebben geboekt.
De mensen reageren altijd snel op vragen. Ik heb een goed gevoel bij dit reisbureau, dat heeft ons over de streep getrokken om te boeken. Ze hebben kennis van zaken en helpen daar waar ze kunnen.

meisje

Nikkie1974
15-01-08, 19:10
Wij hebben vandaag geboekt bij Usafunvacations. Zijn erg goed en vriendelijk geholpen. Vorge week 2 offertes opgevraagd bij AV en Usafun. Van Usafun binnen een paar uur een offerte in de mailbox en moet de offerte van AV nu nog krijgen......

Yvet
15-01-08, 19:24
AV is een veel kleiner bedrijf en rond de vakantiebeurs loopt daar altijd wat vertraging op met mailtjes.
Niet alleen bij AV trouwens vele reisburo's hebben er nu ff moeite mee.....

Orlando2008
15-01-08, 22:39
Vandaag is bij ons ook alles definitief geworden bij USFun Vacations. Net als alle voorgaande forummers zijn we uitermate tevreden over hun snelheid, advies, telefoonservices (zelfs nog op zondagavond) en uiteraard hun prijzen. Inmiddels zijn wij nu 4 x in Florida geweest en altijd via HI geboekt, met het uitzoeken voor deze reis ook weer hun gidsen en die van andere touroperators gechecked (ook AE en AV) maar USFunvacations was niet alleen de snelste maar ook nog eens een van de goedkoopste. Ze hadden zelfs de tip om geen navigatiesysteem te huren maar gewoon een kaartje bij TomTom te bestellen (kostenbesparend meedenken dus). Voor ons dus USFunvacations aangezien ik er vanuit gaan dat de service vooraf net zo goed is als alles dat geregeld is door ze!!!

FallenAngel
16-01-08, 05:22
Tijdens onze vorige reis in de States hebben we nergens overnachtingen geboekt (buiten New York, daar hadden we een hotel),
en dus stopten we langs motels. We hebben echter nooit problemen gehad en vonden steeds wel een kamer om de nacht door te brengen.
Nu vroeg ik mij af of dit in Florida ook mogelijk is tijdens onderstaande periode?

14 Juli-> 02 Augustus.

Groetjes Kim & Ronny

Michael66
16-01-08, 05:39
Ja, dat is mogelijk.
In Orlando e.o. altijd, daar is zo'n enorme hoeveelheid aan hotels.
Op Key West en in sommige populaire kustplaatsen moet je in de weekends soms wat meer zoeken, dan is het wat drukker. Maar ook daar zul je weinig problemen tegenkomen.
Denk ook eens aan het boeken via Priceline, bieden op hotelkamers. Je kunt zelfs een dag vantevoren nog bieden, met de kans dat je erg voordelig kunt overnachten.

jim929
20-01-08, 15:02
Als je genoegen neemt met Motel 6, Super 8 etc. dan is het in Flordia geen probleem. Het klopt inderdaad dat je voor Key West wel moet reserveren, dat kan erg druk zijn.

Lady-M
27-01-08, 17:08
Hallo allemaal,

Ik ga eind juni met mijn zoons naar Florida. Is alles een beetje goed te vinden zonder navigatiesysteem in de auto? We zullen wel per shuttle bus naar de parken gaan, maar als we eens een dagje strand willen doen, is dat dan eenvoudig te vinden? Let wel, ik ben een vrouw, dus dat betekent zoals zovelen met mij, geen richtingsgevoel en kaartlezen laat ik altijd door mijn man doen, maar die is er helaas niet bij. :-( Ik had al gekeken voor een USA kaartje voor ons navigatiesysteem (Garmin Zumo) maar dat is best duur (€ 171)

Mickey99
27-01-08, 18:05
Je kunt ook een navigatiesysteem huren bij de huur van een auto. De kosten hiervoor zijn ongeveer $ 10,00 per dag. In je voorsteltopic las ik dat je 10 dagen gaat dus dan ben je voor $ 100 klaar.

Susie One
27-01-08, 18:13
Hallo Lady-M

Ik weet niet wat je reisschema is. Verblijven jullie de gehele vakantie op een lokatie? Ik denk dat je eerst het beste kan kijken wat een dag autohuur kost. Bij verschillende auto verhuurbedrijven kan je een navigatie systeem huren. Let wel eventjes op de kleine letterjes van het contract.

Ik ben erg te spreken over een navigatie systeem. Ik (Wij) hebben een tom tom west europa. Wij hebben via de internetsite van tom tom kaart van de USA met 50% korting (betaalde nu eur 49,95) gekocht. Voor ons viel het huren van een navigatie syteem duurder uit dan deze aanbieding.

Gezien de afstanden in Florida (weet niet welke kustplaats jullie willen bezoeken) zou ik voor een paar dagen een strandhotel boeken en heb je op deze manier meer rust in de trip.

Groetjes,
Susie One

Lady-M
27-01-08, 18:27
In eerste instantie wilde ik met onze jongste en middelste zoon een dag of tien en daarna mijn man met de oudste zoon, maar dat werd een beetje te duur, dus nu ga ik alleen met onze drie zoons en dan voor 14 dagen. Manlief en ik hebben dit jaar op verschillende tijden onze vakanties, maar zo is er gedurende de hele schoolvakantie altijd iemand bij de kinderen. (en de honden en katten)
Ik heb een offerte opgevraagd bij www.webholiday.nl (http://www.webholiday.nl) en bij www.fly2florida.com (http://www.fly2florida.com)
De laatste heeft het zo druk, dat het wel 3 weken kan duren voordat ik een offerte krijg. Dan hoeft het voor mij al niet meer en bij webholiday kreeg ik meteen een reactie na het versturen van een bericht. Ik heb een offerte gekregen voor een verblijf in een townhouse gedurende de hele periode, dus om nou weer ergens anders neer te strijken, dat is niet zo praktisch, of ik moet alles helemaal zelf gaan regelen. Ik moet al best veel uitzoeken, zoals medicijnen, paspoorten, verzekeringen, tickets voor welke parken enz. enz.
Misschien moet ik inderdaad maar zo'n ding huren dan. Lijkt me toch wel handig en geeft me een veilig gevoel zo in mijn eentje met 3 kinderen in de auto voor als ik 'in the middle of nowhere' terechtkom :razz:

Michael66
27-01-08, 19:08
Strand is altijd goed te vinden: gewoon oost- of westwaarts blijven rijden tot je het water raakt!

Alle gekheid op een stickje: de bewegwijzering in Florida is gewoon goed. Als je op een kaart vantevoren uitzoekt welke kant je op wilt zul je het allemaal wel vinden. Dat is dan ook belangrijk: voorbereiding!! Als je weet bij welke plek of aan welke weg iets ligt hoef je meestal niet te zoeken, want het wordt goed aangegeven.

RCRC
28-01-08, 18:32
Weet niet zeker of deze voor jouw navi geschikt is maar kost maar 70 dollar.

http://www.tigergps.com/garmintoposd909.html?productid=garmintoposd909&channelid=BIZRA

cindyke
13-03-08, 23:18
De eerste stappen voor onze reis naar Florida zijn gezet.
We opteren voor de eerste keer toch voor een pakketreis, dus stelt het reisbureau ons volgende hotels voor (nog niet geboekt) aan de hand van ons reisschema dat we voorstelden

Iemand ervaringen met één van volgende hotels?

--> Miami: Ocean Five hotel (2 nachten)
--> Key west: Doubletree grand key resort (1 nacht)
--> Key Largo: Marnina del mar resort*** (1 nacht)
--> Fort Myers: Hol. inn beach (1 nacht)
--> Tampa: Clarion hotel- conference center *** (1 nacht)
--> Orlando: B.W. Movieland *** (4 nachten)
--> Cocao beach: hol. inn (1 nacht)
--> Fort Lauderdale: The lauderdale beachside hotel **
--> Miami: Kent hotel (2 nachten)

We hebben nog niks geboekt, dus ik veronderstel dat we op bepaalde plaatsen indien nodig wel een ander hotel kunnen krijgen?

Njit
14-03-08, 09:27
Hotel in Tampa (Clarion) hebben wij vorig jaar ook geslapen. Prima hotel, niks mis mee.
Ligt 5 minuten rijden van Busch Gardens.

Over Movieland Orlando is al veel geschreven in dit topic: Overzicht hotelervaringen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5422)

diepapa1
23-03-08, 11:21
hee goedemorgen, wij willen volgend jaar in de zomervakantie met onze 2 meiden (dan 10 en 7) naar orlando en dan 2 weken lang alle pretparken daar bezoeken. Nu komt het, de één zegt dat het makkelijker is om in een hotel te gaan en de ander zegt dat het weer makkelijker is om een villa te huren, wie kan mij hiermee helpen, want een vakantie naar amerika boek je anders dan naar bijv spanje.
Wij willen ook hier alle entreekaartjes boeken en nu wil ik ook graag weten wie het goedkoopst is of de beste service.

Nou ik hoop dat ik heel veel reacties kan verwachten.

Groetjes en een hele fijne pasen marion:smile::smile:

pascalbrouwers
23-03-08, 11:43
Hallo Marion,
Een hotel of een villa,Ja kijk maar eens in de zoek functie
Hier zijn al de nodige discussies over geweest.

Ik heb met villa's geen ervaring.
Wij boeken altijd hotels,
Zijn over het algemeen en stuk goedkoper dan een villa,
Een villa heeft natuurlijk ook weer zijn voor delen
Je hebt een plekje voor je zelf, waar je kunt doen en laten wat je wilt zonder op anderen te moeten letten.

Ik stel niet al te veel eisen aan een hotel, daar we toch de hele dag weg zijn.
En in Orlando zijn bijna alle hotels goed ( wij hebben ieder geval nog geen slechte ervaring mee gemaakt).

Ik geef het geld liever aan andere dingen uit.

Ook voor de entree kaartjes is en speciaal topic over geopend.
Dit wordt continu geupdated door Michael66.
Daar moet je wezen voor prijzen en info.
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3112&highlight=tickets

Groet,
Pascal

Michael66
23-03-08, 11:50
Hoi Marion,

Geef je onderwerp een duidelijke titel mee. Een titel als 'Help!!' zegt niet zoveel.Staat bij "Leesbaarheid van je berichten vergroten (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=3931)".

Helpen kunnen we, maar beslissen zul je toch zelf moeten doen, op basis van je wensen en eisen. Uit je vragen maak ik op dat je die echter nog niet erg duidelijk hebt voor jellie zelf. Ik raad je dan ook aan om eens wat meer rond te neuzen op het forum, wat reisverslagen (http://floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=16) te lezen, de hotel- en villaervaringen (http://floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=20) te bekijken, de topics over Disney (http://floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=17) en de andere pretparken (http://floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=18) en bezienswaardigheden (http://floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=19) door te spitten etc.

Als je dan ongeveer weet wat je wilt gaan doen en welke plaatsen je wilt bezoeken stel je een grof reisschema (http://floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=26) vast. Als je dat dan op het forum plaatst kunnen we je daarop van advies voorzien.

Succes!!

haaksman
23-03-08, 12:53
we hebben nog enkele vragen; wij vertrekken in de meivakantie voor 2 weken we komen aan op Miami, 2 nachten een hotel daar geboekt, daarna door naar key west, moeten we daar een hotel boeken? ivm drukte. daarna door naar Everglades, sarrasota, Naples etc richting Orlando. we willen graag iets doen met dolfijnen in het water staan, en aanraken. Mijn dochter heeft nl autisme en epilepsie, durf niet echt te gaan zwemmen met die dieren.
mijn vragen; moeten we een hotel boeken op keywest?
moeten we iets afspreken mbt dolfijnen, wie heeft er goede ervaringen mee?
en heeft iemand suggesties voor de route?
alvast bedankt

pascalbrouwers
23-03-08, 13:14
Als je naar key west wil, moet je daar ook blijven overnachten.
Het is te ver om effe heen te rijden.
Vergeet niet dat je vanaf miami ongeveer 4 uurjes moet rijden.
En dan ook nog eens terug.

Om iets met dolfijnen te doen, kun je terecht op verschillende plekken op de keys oa:
http://www.theaterofthesea.com/dolphin.swim.htm
http://www.dolphinsplus.com/natural-dolphin-swim.htm
http://www.dolphins.org/

Je hebt natuurlijk ook nog discovery cove in orlando
Hier zijn wij vorig jaar geweest
Geweldige ervaring


Stuur een mailtje naar deze aanbieders.
Vraag wat je graag zou willen
Ik weet haast wel zeker dat ze je goed te woord zullen staan.

Jullie gaan 14 dagen, neem niet te veel hooi op je vork.
Zorg goed voor voldoende rust momenten.


Groet,
Pascal

Yvet
23-03-08, 15:29
Voor de disneyparken bestaat er een speciaal boek voor mensen met een uitdaging (variërend van autisme tot en met allergiën en lange mensen, rolstoelers etc etc.).

PassPorter's Open Mouse for Walt Disney World and the Disney Cruise Line heet het.

http://www.passporterstore.com/store/158771048X.aspx

http://www.amazon.com/PassPorters-Mouse-Disney-World-Cruise/dp/158771048X/ref=pd_bbs_sr_1?ie=UTF8&s=books&qid=1206278329&sr=8-1

Peter en Ellie
30-03-08, 18:20
Hallo lezers, wij gaan 1 mei voor het eerst naar Florida voor 14 dagen.
We zijn met z'n 4 (vader en moeder, dochter 18 en zoon 13)
We vertrekken uit Amsterdam naar Atlanta en vandaar gaan we naar Miami.

We maken een rondreis en komen langs de volgende plaatsen-Miami-
Key West-Naples-Sarasota-Orlando.

Nou heb ik de volgende vraag.

We overnachten in Hotels, mag je daar elk uur aankomen en vertrekken?

Is het verstandig om in de hotels te ontbijten of ga je ergens anders eten.

Alle info is van harte welkom.

Groetjes :D

Ta2 Gerrit
30-03-08, 18:27
Je mag elk uur aankomen of vertrekken, maar normaal gesproken kun je vanaf 3 uur (smiddags) pas je kamer betrekken en moet je voor 10, soms 11, en af en toe 12 uur (smorgens) je kamer weer uit, op de dag dat je vertrekt uiteraard.

Ontbijten gebeurt in de US meestal buiten de deur, bij Wendy's, Denny's, de Mac of dergelijke etablisementen. Soms, heel soms, is er een acceptabel tot goed (Embassy's) ontbijbuffet in het hotel, maar meestal beperkt zich dit tot wat toast, jam, donuts en slappe koffie (maar die krijg je bijna overal).

BroWorld
30-03-08, 18:29
Ontbijt in hotels is vaak continental, dus moet je je niet al te veel bij voorstellen. Persoonljk ga ik meestal ontbijten bij een diner, IHOP (pannekoeken) of lekker een bagel etc halen.

Verder zijn er vele ontbijtgelegenheden, waar je voor een paar $ je helemaal rond kan eten, het is per slot van rekening the USA :-D

rreedijk
30-03-08, 21:06
Ontbijten bij de Dunkin Donuts :)
Donuts, muffins, bagels, koffie/thee, etc etc mmmmmm!!
https://www.dunkindonuts.com/
https://www.dunkindonuts.com/images/global/logo_main.gif

Michael66
30-03-08, 21:43
Zoals aangegeven hebben niet alle hotels een 24-uurs bezette frontdesk. De meeste wel, maar voor de zekerheid kun je het beste even de website van de hotels bekijken of even per mail of telefoon navragen.

Ontbijten? Tja, als je een kleine eter bent zols ik dan is een broodje van de supermarkt, een bekertje melk en een stukje fruit genoeg. Daar ga ik geen $10 of meer voor betalen in het hotel. Sommige hotels hebben het ontbijt bij de prijs inbegrepen, mar dat zegt ook niet veel. In veel gevallen is het dan niet meer dan een bagel of donut met slappe koffie. Er zijn echter ook hotels waar het inclusief-ontbijt wel goed is. Dus even nagaan welke hotels je hebt en navragen.

Is het ontbijt niet inclusief dan zou ik lekker buiten de deur gaan eten (als je tenminste een auto ter beschikking hebt). Vele restaurants bieden een goed en lekker ontbijt(buffet) aan voor zo'n $5-7. En je ziet nog eens wat van de omgeving.

Succes!

JKG
30-03-08, 23:55
Bij Ihop ontbijten? 1x is leuk, maar niet al te vaak. Veelste zoet, maar smaak is persoonlijk. Bij Golden Corral kan je voor $4.99 ontbijten, ik heb er zelf nooit ontbeten, maar wel een keer 's avonds gegeten en dat was prima kwaliteit voor weinig geld.

Een brood halen in de supermarkt hebben we het meeste gedaan, het was alleen wel erg moeilijk om 'normaal' brood te vinden. Overal zat weer een of ander smaakje in of met honing etc.

Peter en Ellie
31-03-08, 11:31
Bedankt voor jullie reacties.

We gaan denk ik toch maar buiten het hotel ontbijten.
We hebben inderdaad een auto ter beschikking.
Zo kunnen we verschillende tentjes bezoeken.

Misschien ook een keer wat halen en lekker op een bankje op het strand.
Hier in Nederland is dit geen optie vanwege het weer,maar daar is het op en top zomer.8-)

We kijken er zo naar uit.

Groetjes Ellie

Syllvia
31-03-08, 12:33
Nou dan zou ik naar zeker een keer naar de Cracker Barrel gaan.

Het is good old country food, het restaurant is ook een beetje antiekerig ingericht, en een heeeeerlijke ontbijtjes heb je daar.

Ik ga meestal voor de Eggs in the Basket, dat zijn 2 boterhammen met daarin een gebakken ei. Je mag kiezen hard zacht of normaal. Het is sow lekker =D>

Verder is Perkins super goed, en hebben ook vaak een ontbijt aanbieding.

En als je snel wilt ontbijten, wat wij bv deden voordat we naar een Park gaan : Burger king, daar ook prima ontbijten, voor al de hamkaasei croisantjes, sinasappelsapje erbij..............

groetjes Sylvia

reneefrankrijk
31-03-08, 12:34
Om af en toe een continental ontbijt in een hotel te eten, daar is toch niks mis mee? Wij hebben allerlei gelegenheden geprobeerd, slechts 1 x bij dezelfde ontbeten. Drie x in een hotel en bij eentje konden we zelf ook wafels bakken. Wij vonden het prima.
Als je buffet gaat eten bij b.v. Golden Corral, Ponderosa, Sizzler etc. dan is het ook steeds van het zelfde. Afwisselen is veel leuker, ga ook eens kijken bij de Cracker Barrel, vreemde zaak, alleen blanken (toen wij er waren, ik weet natuurlijk niet of dit altijd zo is), beetje raar sfeertje. Maar apart om te zien. Ook bij Denny's goed ontbeten, maar ach, waar niet?
Mijn Amerikaanse vriend raadde ons trouwens de IHOP af, dus daar zijn we niet geweest.

Michael66
31-03-08, 12:58
Zo is het maar net, Renee. Gewoon een kwestie van kijken wat een hotel te bieden heeft kan nooit kwaad. Soms is het heel goed, soms ook niet. Ik heb mijn vorige trip ook heerlijk ontbeten in het Tradewinds Island Grand in St. Pete Beach. Lekkere omeletjes laten bakken, heerlijke liflafjes ... hmmmm. Maar bij het Radisson in Clearwater ... nee, dat ontbijt heb ik maar niet gedaan.

En uiteraard is het altijd leuk om gewoon de deur uit te gaan en een leuk restaurant uit te zoeken voor je ontbijt. Kan soms tot heel verrassende situaties leiden. En valt het tegen? Nou en, je bent tenminste weer een ervaring rijker! :-D

Teleton
07-04-08, 12:47
zelf wafels bakken lijkt ons geweldig, weet je nog waar dat was????? Hoor het graag!

Fairfield Inn in de MAriott Village Lake Buena Vista heeft ontbijt met wafels bakken.

dinava
08-04-08, 22:42
Hoi,
Net terug uit Orlando. En ook vaak in hotelkamer ontbeten . Even langs de Publix of Walmart en lekker zelf kiezen. Ook bij Ponderosa (4.99 dollar zonder drank) ontbeten vonden we niet je dat. Bij Golden coral 7.99 drank in begr. zeer goed en verzorgd. Ihop ook niet je dat ( geen buffet).:idea:

TRF
14-04-08, 20:29
Vraagje over de Amerikaanse reisbureau's in nederland....

Zijn AV, ER, USAFV etc. etc. nou zoveel goedkoper dan o.a. D-reizen, Oad of Holland International??

En zouden jullie eventueel ook het verschil kunnen noemen of laten zien??? Mocht dit het geval zijn......

Thanks in advance...

Michael66
14-04-08, 20:33
Prijsverschillen zul je zelf moeten zoeken, die zijn heel erg afhankelijk van de reis die je wilt doen.

De meerwaarde van de door jou genoemde "specialisten" zit 'm vooral in dat specialsme: ze kunnen meestal meer op je persoonlijke wensen ingaan en kennen hun "markt".

Njit
14-04-08, 20:41
Ik lees hier op het forum nooit over OAD. Misschien zegt dat iets?

Susie One
14-04-08, 21:15
Zijn AV, ER, USAFV etc. etc. nou zoveel goedkoper dan o.a. D-reizen, Oad of Holland International??

Het is maar net waarvoor je kiest. Wij hebben voor de 1e keer via het reisburo bij Holland International geboekt.

Wat Michael al zegt De meerwaarde van de door jou genoemde "specialisten" zit 'm vooral in dat specialsme: ze kunnen meestal meer op je persoonlijke wensen ingaan en kennen hun "markt".

Heel veel succes en alvast veel plezier op vakantie:grin:

Groet,
Susie One

BroWorld
14-04-08, 22:48
Idd veel mensen, kiezen begrijpelijk overigens voor de meer bekende organisaties die je zelf ook al noemt.

Toch zijn er heel veel gespecialiseerde bureau's die erg bekend zijn met "hun markt" en dus inderdaad wat persoonlijker kunnen werken en de persoonlijke wensen meer mee kunnen laten wegen.

Als je de tijd en zin hebt om het eea uit te zoeken, kun je ook overwegen om mbv de informatie uit dit forum je eigen reis samen te stellen.

Ik boek het liefst zelf mijn tickets en regel huurauto en onderdak allemaal zelf.

Ik moet er dan wel bij zeggen dat ik er veel plezier in heb om dit te doen, het is voor mij een deel van de voorpret:D

Nikkie1974
14-04-08, 23:16
Omdat we vorig jaar niet zo heel veel voorbereidingstijd hadden heb ik de huurauto en de hotels bij Kuoni geboekt. De vluchten heb ik zelf via KLM/Northwest geregeld. Dit jaar hadden we veel meer tijd om alles uit te pluizen en uiteindelijk hebben we alles (Vluchten, 3 weken huurauto en 2 weken villa Orlando) bij USAFV geboekt. De laatste week hebben we bij de hotels zelf gereserveerd in Key Largo en Key West. We zijn nu voor 3 weken minder kwijt dan vorig jaar voor 2 weken.

Fred.intheusa
15-04-08, 00:21
Ik zoek ook altijd de gehele reis (vlucht, auto en onderdak) zelf bij elkaar.
Veel goedkoper, je kunt zelf je keuze maken in vluchttijden, type auto en ligging van de hotels (op de route) én:
de voorpret is het grootste voordeel!

Ik gebruik wel vaak de webistes van de reisbureau's (Kuoni, usareisen.de, etc) om wat ideeën op te doen.

deh78
15-04-08, 10:26
ik ben nu voor de 2de keer mijn reis aan het samenstellen en idd. het is vooral de voorpret en de keuzens die je zelf maakt je kunt het zelf zo duur of goedkoop mogelijk maken.
De eerste keer ben ik met Exit reizen geweest,geen probleem mee gehad alles netjes geregeld alleen daar betaal je ook voor je kunt zelf goedkoper reizen.

Dennis

bono
15-04-08, 11:35
Het voordeel zit hem zo wie zo al in de overnachtingen.
Twee jaar geleden via het reisbureau geboekt en daar kost een hotelovernachting per persoon en per nacht dus als je met 2 ben kost het je dubbel.
En als je net als ik vorig jaar via USAfunVacations of een andere AV AE boekt dan kost het je maar per kamer en ook nog goedkoper.
Ook dit jaar heb ik na een aantal weken zoeken maar de "last" bij USAfunVactions weg gelegt.
Die kwamen met een vlucht die ons bijna 300 euro scheelde met wat ik op in het internet had gezien en nu hebben we dankzij hun onze huurauto daardoor bijna gratis:wink:, dan als ik het zelf had gedaan.
Ook met vragen andere overnachtingen helpen ze je graag en doen ze nooit moeilijk.
Mailen kan ook en je krijgt altijd heel snel mail terug.
Bij een reisbureau moet je je toch houden aan de openings tijden wat dan weer net niet uit komt qua tijd en zo.....
Nee dit is ideaal!!!

En daarom boeken wij en meerdere hier via de bekende nederlandse amerikaanse reisbureau's.

Gr. Monique

hannie
15-04-08, 12:02
Heb je al besloten waar je nu uiteindelijk gaat boeken???

TRF
15-04-08, 14:49
Ik heb al contact gehad met AV... Ze bellen WDW zelf nog even met de vraag of ze hun beleid al geweizigt hebben... (Welk beleid zou dat zijn?).... Heb hun ook al gevraagt welk beleid zij bedoelen, maar heb daar nog geen antwoord op terug gekregen....

Maar ik heb AV dus al benaderd met de vraag voor een volledig verzorgt vakantieplan naar WDW. Dus ben benieuwd..... :p

Ik heb net een e-mail gekregen van USAFV en die hebben een offerte gestuurd..
Is USAFV een goed reisbureau??? Ik had haar net aan de telefoon, maar ze klonk niet echt vriendelijk... Niet dat dat iets uitmaakt, maar ik was even benieuwd...

Nou heb ik dus ook een prijs opgave gekregen, en als wij vanaf Dusseldorf vliegen betaal ik voor ALLES: 2500 EUR...
Vliegen we vanaf Brussel, betalen wij: 2000 EUR.
Met wat kleine getalletjes erbij, maar goed...

Bij de nederlandse reisbureau's kunnen wij alleen vanaf Amsterdam vliegen en betalen dan voor precies de zelfde reis: rond de 2750 EUR...

Dat is toch nog al een verschil.....

raygwencaith
15-04-08, 16:09
Zowel in 2006 en 2007 bij American Vacations geboekt (AV) en vond de service uitstekend. Zij waren ook beide keren het goedkoopst en hadden mooie overstaptijden. Dit jaar hebben we voor 2009 zelf een accomodatie genboekt maar voor me tickets gaan we zekers AV weer inschakelen.

Tinkerbell
15-04-08, 17:13
Misschien kun je even vertellen met welke maatschappij je dan vliegt en in welk hotel je logeert.
Als je dat wilt tenminste :mrgreen:.
En zijn de prijzen die je opkreeg pp. of voor jullie tweetjes?

TRF
15-04-08, 17:27
Wij vliegen met United Airlines (alleen de tijden weet ik nog niet) en slapen in het Disney's All-Star Movies Resort.

En de prijzen waren voor 2 persoenen....
Hier zaten ook al de toegangtickets bij, en transport van het vliegveld naar het hotel en andersom....

Klinkt wel leuk.. hehe.

Weet iemand trouwens, als ik naar america bel, bijvoorbeeld met het nummer: (402) 939 6244, wat ik daarvoor moet doen???? Ik weet dat het landnummer +0001 is, maar moet ik dan: 0001 402 939 6244 bellen om die persoon aan de lijn te krijgen????

Floster
23-04-08, 23:08
Wij gaan dus van ma 28 juli tot en met ma 4 augustus voor de eerste x naar een villa in orlando. We zijn daar met 2 meiden van 8 en 10 jaar en gaan i.i.g. naar Magic Kingd, Epcot, MGM, en Anm Kingd.
We hebben daar dus 6 volle dagen te benutten waarvan er 4 reeds bezet zijn. Kan iemand ons advies geven of wij die laatste 2 dagen vol moeten proppen met DC en SeaWorld? De week ervoor hebben we vanuit Miami een rondreis gemaakt langs de Keys en zuidwestkust.
Help, we weten het echt niet!

arie van urk
23-04-08, 23:34
Persoonlijk zou ik 2 dagen parken en dan een rustdag nemen.
tijdens de beide rustdagen kunnen de dames dan bijkomen en misschien wat winkelen ,zodat hun kleding voorraad op een leuke ( goedkope) manier aangevuld wordt.

ekkie50
28-04-08, 14:43
Wat ontbijten betreft: als je van plan bent om een dagtocht te maken en vroeg te vertrekken zou je ook zelf een ontbijtje (of misschien wel lunch/brunch) voor onderweg bij elkaar kunnen scharrelen bij bijvoorbeeld de 7-Eleven en RaceTrac (tevens gas stations). Ik heb het diverse keren gedaan, en dat is goed bevallen. Er is keuze uit diverse kant en klare sandwichpakketjes, allerlei burgers die je zelf in 1 van de beschikbare magnetrons kunt opwarmen, diverse soorten koffie met alle toeters en bellen, en nog veel meer goodies. RaceTrac (en Hess) hebben trouwens vaak de goedkoopste benzine. Da's ook best fijn, nu de benzine daar al minstens 3,49 per gallon kost. Ik wens jullie heel veel plezier daar! \\:D/

valerie
15-06-08, 18:25
kan iemand mij adviseren over welke Hyatt in Fort Lauderdale beter is of ervaringen mee heeft.
Hyatt Bonaventure Spa Resort(in Weston) of Pier Sixthy Six aan de haven??

Eric55
15-06-08, 23:09
Hier nog een zeer leuk adres, tenzij je pers se in een luxe hotel wil zitten. www.tropirock.nl (http://www.tropirock.nl). Zeer aangenaam appartementencomplex in laagbouwgedeelte, met kitchenette voor eigen ontbijtje in de ochtend en zeer vriendelijke eigenaren.

Sorry, het is www.tropirock.com (http://www.tropirock.com)

RonaldD
10-07-08, 02:45
Hallo iedereen, goede avond.

Ik heb een paar vraagjes.. ik hoop dat iedereen me kan helpen [-o<;

Ik ga naar florida op vakantie :razz: en ik kom aan in Miami, ik ben van plan om niets qua hotel/motel te boeken. wan ik denk van ja je kan gewoon aankloppen en kijken of ze wat hebben, maar is dit ook zo :-s ?? dat is de vraag.

Daarnaast; hoeveel moet ik ong rekenen voor 1 motel/hotel kamer voor 3 personen ?? en waarmee moet ik rekening houden, is het bv gunstiger om sochtends een hotel te boeken ? of juist savonds ? of toch paar dagen van te voren ?

Ik ben van plan om vanauit Miami naar Keywest te rijden en hier een paar dagen over te doen. zijn er genoeg motels te vinden langs de weg ?

groeten,

RonaldD

Ta2 Gerrit
10-07-08, 10:49
Hallo iedereen, goede avond.

Ik heb een paar vraagjes.. ik hoop dat iedereen me kan helpen [-o<;

Ik ga naar florida op vakantie :razz: en ik kom aan in Miami, ik ben van plan om niets qua hotel/motel te boeken. wan ik denk van ja je kan gewoon aankloppen en kijken of ze wat hebben, maar is dit ook zo :-s ?? dat is de vraag.

In principe kun je zo aankloppen, maar het lijkt me verstandig om i.i.g. voor de eerste nacht wat gereserveerd te hebben, al was het alleen maar om een adres te hebben wat je verplicht moet opgeven bij Immigrations, bij binnenkomst van de USA.

Daarnaast; hoeveel moet ik ong rekenen voor 1 motel/hotel kamer voor 3 personen ?? en waarmee moet ik rekening houden, is het bv gunstiger om sochtends een hotel te boeken ? of juist savonds ? of toch paar dagen van te voren ?

Hotels kun je boeken wanneer jij wilt, al wil de prijs in de avond nog wel eens gunstiger worden. Beter "voor weinig" een kamer verhuurd, dan helemaal niet verhuurd, toch ??
De prijs is afhankelijk van waar je zit (SoBe is bijv. duurder dan elders in Miami) en wordt betaald per kamer, die meestal 2 2-persoonsbedden bevat. En zo'n kamer kun je al hebben voor een 50 dollar (soms nog goedkoper, maar het kan ook veel duurder).
Check het internet, bijv. via Expedia, of Allhotels er maar eens op na. Dan heb je een idee van de prijzen

Ik ben van plan om vanauit Miami naar Keywest te rijden en hier een paar dagen over te doen. zijn er genoeg motels te vinden langs de weg ?

Er zijn, net als in heel Florida, meer dan voldoende hotels en motels onderweg. Dus meestal plek zat, of er moet een nationale feestdag of conventie aan de gang zijn, dan kun je beter van te voren reserveren.

groeten,

RonaldD

Ik hoop dat je hier wat mee kunt, en anders is er altijd nog Google ;-)

RonaldD
15-07-08, 04:35
bedankt voor de reacties,

nog een vraag;
Wat betaal je nou ong gemiddeld pp voor een motel/kamer per nacht?
we zoeken niet superdeluxe maar wel comfortabel en clean.

Teleton
15-07-08, 09:44
Wat betaal je nou ong gemiddeld pp voor een motel/kamer per nacht? we zoeken niet superdeluxe maar wel comfortabel en clean.

Hi Ronald,

Volgens mij heeft Ta2Gerrit hier toch een superdeluxe antwoord opgegeven...#-oBovendien, wat heb je aan een gemiddelde prijs? De gemiddelde prijs in Miami is anders dan de gemiddelde prijs in Sarasota of Orlando.

Njit en Gerrit verwijzen al eens vriendelijk naar de zoekfunctie en Google. Laat ik het dan maar eens wat onvriendelijker zeggen: het is irritant om naar de bekende weg te vragen. Forumleden doen in de regel hun best om anderen zo goed mogelijk te helpen. We verwachten dan wel enige zelfwerkzaamheid en zelfredzaamheid. Het lijkt er nu een beetje op dat je ons vraagt op welke dag van de week dinsdag (gemiddeld) in Florida valt.:lol::lol:

Je doet jezelf en anderen een enorm plezier als je eerst zelf eens rondkijkt, er dan eens over nadenkt en als je daarna een vraag stelt, is er altijd wel iemand die je kan helpen.

Njit
15-07-08, 10:04
Bij het rondreizen kun je uitgaan van onderstaand overzicht om een prijsindicatie te hebben:

Kun je een aantal grote hotelketens opnoemen?
Goedkoop
Motel 6 (http://www.motel6.com/)
Red Roof Inn (http://www.redroofinn.com/)
Econo lodge (http://www.econolodge.com/)
Travel lodge (http://www.travelodge.com/)
Super Motel 8 (http://www.super8.com/)

Gemiddeld
Quality Inn (http://www.qualityinn.com/)
Days Inn (http://www.daysinn.com/)
Best Western (http://www.bestwestern.com/)
Comfort Inn (http://www.comfortinn.com/)
Clarion (http://www.clarionhotel.com/)
Howard Johnson (http://www.hojo.com/)
Holiday Inn Express (http://www.hiexpress.com/)
Ramada (http://www.ramada.com/)
La Quinta (http://www.laquinta.com/)
Hampton Inn (http://www.hamptoninn.com/)
Holiday Inn (http://www.holiday-inn.com/)

Luxe
Mariott (http://www.mariott.com/)
Hilton (http://www.hilton.com/)
Sheraton (http://www.sheraton.com/)
Sofitel (http://www.sofitel.com/)
Hyatt (http://www.hyatt.com/)

Goedkoop kan ook echt GOEDKOOP betekenen. Op een rondreis slapen we ook wel eens goedkoop maar dan vragen we meestal eerst om te kamer te mogen bekijken. Dat is meestal geen enkel probleem. Dan kun je altijd nog beslissen om ergens anders te gaan slapen.
Ga ook op zoek naar de Couponnenboekjes. Daar kun je leuke aanbiedingen uit halen en je weet dan ook waar de leuke hotels staan. Eerst vragen of ze nog kamers hebben en daarna vragen of je bonnetje geldig is. Kan je leuke korting op de Rack rate geven.
Let wel op: prijzen zijn zonder Tax. Die komt er dus nog bij! De prijzen zijn per kamer, niet per persoon.

tom & kelly
15-07-08, 21:41
Wij gaan in september voor 3 weken een rondreis maken door FLorida maar wij zijn nog op zoek naar geschikte motels om te overnachten.
men heeft ons motel6 aangeraden, maar heeft er iemand nog interessante tips voor ons of eventueel een kaart met motels ter beschikking?

Moderator Michael66: Aangezien je vraag erg aansluit bij dit topic heb ik 'm hierheen verplaatst,

ferret
15-07-08, 21:47
Wij gaan voor de vierde keer naar Orlando en wij logeren altijd in Red Carpet Inn in Kissimmee. Sinds er een nieuwe eigenaar is, zijn de kamers schoon en het personeel vriendelijk. Je moet er niet te veel van verwachten, maar het is dan ook niet duur. Tenslotte gebruiken wij het motel alleen om te slapen.

bertvlug
15-07-08, 23:51
Beste Tom en Kelly,

Motel 6 is een motelketen in de wat "goedkopere" prijsklasse, over het algemeen zijn de motels wel goed , maar als je op de kamers komt vind ik het er vaak wat "sjabby" uitzien.

Zelf zoeken wij meestal kamers bij Best Western, Hampton Inn, Days Inn of Ramada. Dit zijn motels die een prijsklasse hoger uitvallen, maar hebben net iets meer luxe. Maar met de huidige Dollarkoers kijken we nu ook al naar Holliday Inn; Wingate Inn en Marriot !

Ik weet het, het is persoonlijk en velen zullen het niet met me eens zijn, je zult het zelf moeten ondervinden. De beste tip die ik je dan kan geven is om de couponboekjes van de motels goed in de gaten te houden en door te lezen, daar kom je vaak leuke aanbiedingen in tegen en krijg je ook een beetje in indicatie wat de motelkamers in een bepaald gebied doen. Per slot van rekening zal je vaak zien dat (zeker de hierboven genoemde) de prijzen elkaar niet veel zullen ontlopen.

Overigens, als je lid bent van de ANWB, neem dan je lidmaatschapspas mee, vaak krijg je hier nl ook korting mee (soms wel oplopend tot 10 - 15 %), je moet er wel altijd zelf om vragen, maar geloof me je krijgt vaker korting dan je zou verwachten.

Veel vakantieplezier !

MoWi
04-08-08, 00:55
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Florida, wel vaker in de USA geweest.
Belangrijk voor ons is dat het hotel schoon is, wij gaan niet naar de USA om de hele dag in een hotel te blijven. Ook een zwembad hebben wij normaal weinig tijd voor, te druk met de buurt verkennen.
Daarbij komt nog dat wij over het algemeen niet langer als 2 dagen in hetzelfde hotel zitten.
Wij hebben regelmatig langs de Route 66 geslapen in vreemde hotels en hebben daar van alles meegemaakt...
Wat wij absoluut niet zoeken is een hotel waar je vermaakt wordt bij het zwembad, dan waren wij wel naar bijv. Turkije gegaan.
Dus wat is ons favoriete hotel???

renz en liana
04-08-08, 01:56
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Florida, wel vaker in de USA geweest.
Belangrijk voor ons is dat het hotel schoon is, wij gaan niet naar de USA om de hele dag in een hotel te blijven. Ook een zwembad hebben wij normaal weinig tijd voor, te druk met de buurt verkennen.
Daarbij komt nog dat wij over het algemeen niet langer als 2 dagen in hetzelfde hotel zitten.
Wij hebben regelmatig langs de Route 66 geslapen in vreemde hotels en hebben daar van alles meegemaakt...
Wat wij absoluut niet zoeken is een hotel waar je vermaakt wordt bij het zwembad, dan waren wij wel naar bijv. Turkije gegaan.
Dus wat is ons favoriete hotel???

Howdy,

Wat is jullie plan in Florida? Wat willen jullie bezoeken dat is wel zo belangrijk.

Syllvia
04-08-08, 09:18
Ook een zwembad hebben wij normaal weinig tijd voor, te druk met de buurt verkennen.



Voor mij is tot nu toe het leukste hotel :Radisson Hotel Oceanfront in Melbourne. En zeker moet er voor mij een zwembad bij. Ik ga vaak smorgens om een uur of 7 (als mijn man nog ligt te knorren) lekker naar het zwembad. Het is dan nog heerlijk koel en geen mens te zien, dat is voor mij het echte vakantie gevoel, daarna natuurlijk ontbijten met : eggs, breakfastpotatoes, bacon and pancakes. (ja, van zwemmen krijg je honger :) )

groetjes Sylvia

solotje
15-10-08, 16:01
:D ik heb wat tips nodig, ik ga volgend jaar in mei naar Florida.
Ik zoek een huisje of app. met zwembad en zou een goede liging moeten hebben voor uitstapjes.
ik hou van winkelen, natuur, sport, dieren enz...
Ook een goed adres voor ticketten en auto verhuur (niet te duur)

=; Alvast bedankt,
Anja.

Njit
15-10-08, 16:21
Weet je al wat je als uitvalsbasis wilt gebruiken? Je schrijft dat je van winkelen (Orlando outlets), natuur (is er wel in Florida maar wel iets minder dan in bijvoorbeeld het zuidwesten van de USA), sport (wat voor een sporten?), dieren (Seaworld, Animal Kingdom?). Als je naar Key West wilt dan is dat iets waar je toch wel wat langer voor moet uittrekken.

Als je niet echt van pretparken houd dan is Orlando een wat minder logische keuze (hoewel het aanbod aan villa's daar wel veel groter is). Miami zou dan misschien beter zijn (maar qua overnachting wel weer veel duurder).

Je ziet - heel veel keuzes. Aan jou om de juiste te maken :)

wippelgem
29-10-08, 13:03
hoihoi,

we zijn aan het bekijken waar we volgend jaar naar toe op reis zouden kunnen gaan.
Vorig jaar gingen we naar Florida en ik zou dit jaar weer willen gaan.
Mijn man denkt dat het saai gaat zijn twee keer hetzelfde.
Ons dochtertje zou volgend jaar meegaan. Zij is dan 1,5 ongeveer.
Ik denk dat Florida een veel relaxtere vakantie zal zijn dan west Canada of het oosten van de usa (new york - washington - ...)
Wat denken jullie.
Ik zou er ook graag een cruise aan plakken (disney of royal Carribean?).
Is dit haalbaar? Welke maatschappij is leuker?
Hou rekening met ons kindje van 1,5!!!!
Graag jullie bevindingen!!!!

Bedankt!

Njit
29-10-08, 13:15
Oost USA ben je veel meer aan het rijden. Ook erg leuk en veel moois te zien maar niet om te gaan doen met een kindje van 1.5 jaar oud.

Florida bied naast de pretparken nog zat afwisseling. Ik weet niet precies wat jullie vorig jaar allemaal gedaan hebben?

Yvet
29-10-08, 13:28
Euhmmm een 2e x naar Florida saai?!?!?!?!
Mijn antwoord: Echt niet!!!!!!!!

Je raakt er aan verslaafd en velen hier op dit forum hebben die verslaving al goed te pakken.
Er zijn mensen die ieder jaar gaan of ieder jaar meerdere malen.

Tuurlijk kun je Disney bezoeken en Sea World en KSC dat kan ook voor een 2e maal of vaker.
Voor het kind maakt het niet uit of het nog een keer Disney mag doen, voor de ouders ligt het er aan wat je leuk vindt.

Maar er is ook heel veel anders te doen, veel en goedkoop shoppen.
Universal, Bush Gardens, China Gardens, St Augustine, Daytona Beach, Kelly Park, waterparken noem het maar op en je zult het er vinden.
Er zijn mensen zoals eerder gezegd die veel vaker terug gaan en ook die mensen (waaronder wijzelf) hebben lang nog niet alles gezien en gedaan.

Mijn advies zou dus echt zijn, gerust nog een keer gaan doen.
Zoals Njit al schreef, is het westen bezoeken bv veel meer rijden en dat is leuk maar niet met een klein kind op de achterbank.

Wat betreft de cruise, mijn advies hierin zou zijn neem een Disney cruise.
Een andere cruise is waarschijnlijk goedkoper maar dat moet je wel goed uitzoeken.
Bij Disney zit bv het eten erin in alle restaurants (behalve het adult restaurant Palo, dat kost $15pp) en ook alle entertainment.
Vooral belangrijk het drinken, soda zit er bij inbegrepen. Alcohol niet dat moet je apart betalen en ook als je drinken besteld (roomservice of in een bar of bij een ober) het drinken tijdens het eten, frisdrank is wel inbegrepen.

Bij de andere maatschappijen is dit niet zo.
Daar betaal je apart voor een sodapakket of apart voor ieder drankje.
De restaurants zijn vaak maar beperkt inbegrepen (dus niet alle en vele waar je extra voor moet betalen).
Deze kosten moet je dus wel opnemen in een vergelijking met prijzen van de ene maatschappij en Disney.

Verder vind ikzelf Disney veel meer gericht op kinderen dan andere maatschappijen, op de boot is iedere avond een Dinseyshow te zien en er is een speciaal zwembadgedeelte voor kinderen zo jong als die van jullie.
De Disneycharacters lopen regelmatig rond voor fotomogelijkheden en een lolletje.
Ook voor volwassenen is er genoeg te doen, te zien en mee te maken.
Er is ook een babyopvang aan boord en evt ook zelfs oppas te regelen voor je stateroom, dit uiteraard tegen bijbetaling (de oppas dan hoor).

Hopelijk heb je iets aan deze info.
Er is over de Disneycruises ook een apart topic terug te vinden waar ook heel veel info in staat, ik zou deze ook eens rustig doorlezen.

wippelgem
29-10-08, 13:33
alvast bedankt voor de eerste reacties!

vorig jaar deden we de parken,kennedy space, clearwater, everglades, key west en miami

nu zou ik opteren voor 1 dag magic kingdom en verder geen parken, sanibel, captiva, key largo, key west, miami en dus eventueel cruise.
De zaken die we de vorige keer hebben 'overgeslaan of vergeten' zou ik dus nu doen. En het komt goed uit dat dat vooral stranden zijn waar ons meisje kastelen kan bouwen en 'zwemmen' in zee!

Michael66
29-10-08, 13:53
Mijn ervaring met een klein kind naar Florida is dat je de dingen daar op een andere manier gaat bekijken. Je gaat de dingen meer bekijken vanuit het standpunt van je kind. Mijn zoon gaat al mee naar Florida sinds hij een half jaar oud is en ik merk dat ik het leuk vind om de dingen die ik al eerder had gezien nu aan mijn zoon te laten zien, samen met hem te beleven. En in de grote attractieparken op een andere manier lol te beleven aan de attracties waar kleine kids WEL in mogen.

En met kind zijn ineens dingen leuk die je misschien vorig jaar hebt overgeslagen. Zoals in DownTown Disney: de de Lego-winkel is ineens interessant (mijn zoon kan daar uren doorbrengen), de fonteinen (heerlijk voor de kids om doorheen te lopen), de grote speelgoedwinkel, de mega Disney-winkel etc. Datzelfde geldt ook voor de grote malls en outlets.

Don't: Lange autoritten, lange dagen maken, van hotel naar hotel trekken.
Do: Langer op één plek blijven, korte(re) dagtrips maken, rustdagen inlassen, ruime kamer of villa / huis / condo.

Vanuit Orlando zijn een heleboel andere plaatsen / leuke dingen binnen 1-1,5 uur met de auto te bereiken. Aan de oostkant o.a. Kennedy Space Center, Cocoa Beach (strand, Ron Jon's surfshop), Daytona (NASCAR Museum, strand), St. Augustine. Aan de westkant o.a. Clearwater Beach (strand), Tampa (Busch Gardens), St. Petersburg (The Pier, Musea), Lakeland (luchtvaartmuseum, Dinosaur World). En in/om Orlando zijn allerlei grote en kleine(re) attracties zoals Gatorland, Silver Springs, diverse waterparken, natuurparken, kinderboerderij (heel anders dan in NL), Old Town / Fun Spot in Kissimmee, Kelly Park.
Je zou dus kunnen kiezen om voor 2 weken een villa met privé zwembad te huren in Orlando / Kissimmee om vanuit daar van alles te gaan doen. En daarna een (Disney?) cruise te doen vanuit Cape Canaveral (een uurtje rijden vanuit Orlando).

Ik ga in ieder geval volgende zomer weer, dat wordt de 12e keer. En heb inmiddels meer dan 120 dagen in Orlando doorgebracht. Ik kan je verzekeren dat ik me nog geen enkele dag heb verveeld!!

AlexFL
31-10-08, 03:00
Aangezien jullie kid nog maar anderhalf is zou ik juist niet kiezen voor een disney cruise, die zijn duurder en zij zal zich er toch niks van kunnen herinneren. Voor volwassenen is Royal Caribbean een hele leuke betaalbare maatschappij met mooie schepen en hartstikke leuk entertainment.

tessa
09-11-08, 21:15
Hallo

wij willen (2 pers)voor 8 dagen naar Miami met aankomst en vertrek in Miami.
we kunnen kiezen tussen januari en februari, en we willen graag een compleet pakket boeken (rondreis met huurwagen + hotels) de vliegtickets boeken we afzonderlijk omdat we deze gewonnen hebben :-D. Weet er iemand een site waar ik dit kan vinden ? de meeste zijn met vertrek in Orlando en bijna altijd fly + drive, maar dit is voor ons niet interessant, oh ja.. we willen graag Miami art decowijk zien, south beach, the keys, en de everglades...of heeft iemand nog tips wat we zeker moeten zien ?

Ik ben niet zo een avonturier om alles zelf te regelen..

groetjes,
Tessa

Renske1978
09-11-08, 23:33
Ik zou als tip geven zelf de hotels te boeken en autohuur te regelen. Op de diverse sites en dit forum staan voldoende rondreizen vermeld die je kunt doen in 8 dagen. Op basis daarvan en van je budget zou je dus je hotels kunnen boeken. Een auto boeken kan ook heel simpel online. Daar hoef je dus geen avonturier voor te zijn. Ik ken zelf geen reisorganisaties die vakanties zonder tickets regelen.

Maar mocht je echt zelf niets willen doen zou je kunnen proberen bij www.aireka.nl

Double-J
13-11-08, 13:58
Dag Floridaliefhebbers, -deskundigen enz.,

Een week of drie geleden kwam ik tickets tegen richting Miami voor 314EUR. O.a. door dit mooie prijsje heb ik meteen de tickets geboekt voor twee personen (mijn vriendin en ik) van 14 - 30 januari.
We zijn van plan een rondreisje te maken: Allereerst willen we met een auto van Miami (via Orlando) richting het Noorden te gaan. Ter hoogte van Daytona Beach willen we richting het Westen door het Ocala Natiotal Forest. Aan de Westkust willen we via een aantal plaatsen (o.a. Homosassa, Clearwater, Sarasota, Fort Meyers, Naples) naar het Zuiden. En zo door de Everglades richting Key West. Van hieruit op de laatste dag naar Miami om terug te vliegen.
We houden niet van pretparken en willen er dus voor zorgen dat we 'zo snel mogelijk' bij het Ocala National Forest zijn. Hotels willen we ter plekke boeken maar wel met een beetje voorbereiding (ligging, kosten) via internet.

Ik heb al heel veel gelezen en gegoogled. VOORAL dit forum (mede door de zoekfunctie) heeft veel info opgeleverd maar heb nog wel vragen:

1) Is een auto in de compact klasse voor 300EUR voor de looptijd van de vakantie normaal (dodge Kaliber)? En heeft iemand een tip waar grotere auto's/cabrio's tegen mooie tarieven te huur zijn? Uiteraard tegen een hoger bedrag!

2) Wat is een 'normale' prijs voor een hotel. Uiteraard is een hotel op Miami Beach duurder dan gemiddeld! Een hotel zie ik als een slaapplek zonder luxe. Schoon en netjes is genoeg. Op internet kom ik degelijke hotels met een prima ligging tegen van 50-60$. Kan ik dit ter plekke ook verwachten?

3) Heeft iemand ervaringen met het Ocala national Forest? Tips?

4) Heeft iemand tips voor kleine plaatsjes/stadjes die ik zeker moet bezoeken? En is het prijspeil (van bv hotels) hier lager dan gemiddeld?

5) Graag zou ik (voordat we richting het noorden vertrekken) 2 nachten op de Bahamas verblijven. Een cruise lijkt me niks voor mij waarom ik graag Ferry aanbieders hoor! En wat kosten die tickets ongeveer>?

6) Verschilt het weer (in januari) van de West en Oostkust? En het Noorden en Zuiden? Behoort liggen op het strand tot de mogelijkheden?

7) Is het de moeite waard om van de snelweg af te gaan en B-wegen te volgen? Ivm leuke plaatsen/natuur?

8) Waar bestaat de grootste kans om dolfijnen in het wild te spotten?

Na dit uitgebreide verhaal zijn alle tips/ideeen/op- of aanmerkingen welkom! Ook op het 'algemene reisschema' van ons.
Alvast bedankt!

Gr.

lucas
13-11-08, 20:42
hallo
wij boeken al jaren bij AV we weten dat het goed geregeld word dus waarom naar een ander gaan.ze zoeken alles goed voor je uit en de prijs is ook prima.ze zijn altijd bereid om je te helpen zelfs toen we twee jaar geleden een orkaan hadden in florida hadden ze vanuit nederland alles geregeld dat we naar een ander hotel konden.hotel op de keys was door de storm onmogelijk om er te slapen.echt top kan het echt aan bevelen.

mickmak
20-11-08, 17:28
Ik ben meerdere keren in Januari geweest en het was altijd heerlijk zomerweer. Zelfs aan het strand gelegen etc. Maar afgelopen januari was het een paar dagen super koud. Dat is heel raar als je de dag ervoor in je zomerkleren loopt en dan ineens blij bent dat je een lange broek bij je hebt en een bodywarmer hebt gekocht. Maar dat was echt maar een paar dagen en daarna weer heerlijk weer.

Jackie

peer
24-11-08, 18:29
Hallo

Wilde dolfijnen kun je vinden bij Cape Canavaral,
waar de disney cruiseschepen vertekken .

Op de punt waar de haven uitmond in de zee zitten bijna altijd dolfijnen.

groetjes peer

rembrandt
24-11-08, 23:06
Dolfijnen spotten kun je o.a. in St. Petersburg Onderstaande tekst is een stukje uit mijn verslag van 2006.

Dag 17 Zondag 6 augustus St. Petersburg Pier, Dolfijnen kijken,pakken en zwemmen

Vandaag de laatste volle dag. We doen voor onze doen héél rustig aan en we gaan om ca. 10.15 op weg naar ST.Petersburg. We komen voor elven al op de parkeerplaats aan, betalen $ 3,00 voor een volle dag parkeren. Daar kun je bij ons in Waalwijk 1½ uur voor parkeren. En volgens de cassiere is het een heel eind lopen naar de pier, maar er rijd een gratis shuttle. Wij besluiten de gehele 200 meter zelf naar de ingang van de pier te lopen.

We bekijken rustig de winkeltjes, bezoeken het observationdeck vanwaar je ver kunt kijken, eten wat en nemen om 13.00 de voor de pier gelegen boot voor een “guarranteed” dolphin watch. De boot is klein maar gezellig en is voornamelijk bevolkt door “locals” die hun nakerkelijkse uitstapje doen. Na meer als 3 kwartier gevaren te hebben langs allerlei huizen en boten van de kustwacht varen we een kleine baai in waar diverse boten racen. Ik heb de moed eigenlijk al opgegeven als iemand roept: Dolphin!! Dan blijft het wat minuten stil als ik er vlak bij de houten schotten van de kade een zie, deze komt een paar keer boven en verdwijnt dan definitief.

Als de boot wat vaart maakt springt er een dolfijn een stukje mee. En als deze verdwenen is zijn we al dik tevreden. Dan duiken er op eens een grotere en een kleintje op langs de boot en deze springen ook een tijd mee. Wat een prachtig gezicht is dit! Mijn dochter straalt helemaal. Dit is veel mooier dan een dolfinarium. We varen tevreden terug en de kinderen mogen ook nog even achter het roer voor de foto en om te toeteren natuurlijk .

Double-J
05-12-08, 14:45
Goedemiddag allemaal,

Wederom hartelijk dank voor de tips! Heb alleen (nog) drie vragen:

* Heeft iemand ervaring met autoverhuur WOW? De prijzen liggen daar namelijk aanzienlijk lager dan bv Alamo en Budget.

* Is het Ocala National Forest de moeite waard om te bezoeken? Hoor er nl niemand over...

* Waar kan ik het best (vlieg- of boottickets kopen) voor een tripje van 3 dagen naar Nassau?

Alvast dank vanuit een regenachtig Twente

Venlo
05-12-08, 17:50
Op de site van Holiday Cars (onderdeel van D-reizen) kun je inderdaad bij WOW een auto reserveren. Echter bij ons ontstond er onduidelijkheid over de jongbestuurder-toeslag. Lang op antwoord moeten wachten .Bovendien heeft WOW volgens mij alleen de kleinere auto's. Bij ons kwam het er op neer dat de Equinox net zo duur was als een hele kleine Economy!

Succes ermee!

usa66
05-12-08, 19:35
Als je de kant van Fort Myers opgaat, is het Sanibel Island leuk om te bezoeken. Ook als je van shoppen houd, kan ik je het Miramar winkelcentrum aanraden! Voor een cruise naar de Bahama's zou je kunnen kijken bij Discovery cruises, is ons goed bevallen! De rit Miami- Orlando (of v.v.) is niet erg opwindend, dan zou ik liever de weg nr1 langs de kust nemen. Cape Kennedy is een belevenis! Heb nog veel meer ideeen, maar kijk anders eens op mn website: www.hetty.come2me.nl (http://www.hetty.come2me.nl), daar staan diverse reisverhalen van Florida op, en fotos van afgelopen zomer (incl Bahamas) Ik denk dat het Ocala NP niet zo heel veel voorsteld, niet geweest hoor, maar heb me er wel in verdiept.
Succes, het zal zowiezo een prachtige ervaring worden!

Teleton
05-12-08, 20:10
Bij ons kwam het er op neer dat de Equinox net zo duur was als een hele kleine Economy!Succes ermee!

Stimmt! Zojuist de prijzen vergeleken voor 4 weken mei/juni. Alamo Equinox bei unsere Deutsche Freunde € 643 (Super inclusief Plus), economy car bij WOW € 715 (Platinium). Hoezo aanzienlijk lager dan bij Alamo? We weten het weer....er kan er maar één de billigste zijn!

britstra
13-12-08, 16:10
Heb net getelefoneerd met Qualitours in Utrecht. Deze boeken wel apart hotels en auto`s in Florida werd mij verteld. Ze zijn ANVR en SGR aangesloten volgens hun site.
Je kunt altijd een prijsopgave doen via de mail.

mafo
13-12-08, 16:27
Je zou ook kunnen informeren bij www.wrc.nl voor complete reizen misschien dat ze het zonder vliegtickets doen. Zelf zou ik gewoon kijken wat je wilt zien en dan via www.6c.com , www.marriott.com , www.bestwestern.com , www.hilton.com etc...etc. je hotels boeken.

breaker9240
14-12-08, 12:10
Hey ,

ik heb gewoon een vraagje over hotels in het algemeen!
Wij gaan in September weer naar florida 2009 dus.
Maar we hebben eens een offerte gedaan om terug fairfield inn in the marriot village the nemen.
Maar ik kwam nu uit op een nogal fors bedrag, is het niet zo hoe als ik bv in juni terug kijk die prijs een flink stuk gedaald is?

Dit jaar betaalde we daar voor 11 nachtjes 450eurotjes
Nu voor 16 zou dit 1600 zijn ongeveer.

Bedankt ;)

Susie One
14-12-08, 12:18
Heb je bij een of meerdere reisorganisatie een offerte hebt laten maken? Je zou kunnen overwegen om via bv expedia.nl een hotel te boeken. Daarnaast krijg je via de ANWB 10% korting bij verschillende hotelketens. Je kan hiervoor naar de ANWB gaan om een AAA pas te halen. Je kan overwegen als het voordeliger (en gunstiger) is om het hotel rechtstreeks bij het hotel te boeken.

Succes
Susie One

mafo
14-12-08, 12:58
Je zou eens moeten kijken bij de hotels zelf, als je "lang" van te voren boekt komt je eigenlijk bijna altijd voordeliger uit dan de korting die je met de ANWB pas krijgt.
Lang is overigens ongeveer 2 a 3 weken van te voren bij de hotels.
Hierboven staat Marriott als een luxe keten, Hilton zou daar ook bij kunnen horen. Echter hebben beide ketens verschillende formules onder hun naam. Een ervan staat al genoemd in het lijstje van gemiddeld.

Hampton is bv van Hilton, zo heb je ook Fairfield van Marriott. Als je via de Website van Hilton en Fairfield zoekt op all chains dan krijg je een goed overzicht. Overigens zitten er soms ook grote verschillen tussen weekend en doordeweek prijzen.

Overigens zijn mij ervaringen met Holiday Inn aan de kant van Miami / Fort Lauderdale erg negatief, de prijzen zijn misschien gemiddeld maar de kwaliteit van de kamers zijn dat niet.

Teleton
14-12-08, 19:29
Dit jaar betaalde we daar voor 11 nachtjes 450eurotjes. Nu voor 16 zou dit 1600 zijn ongeveer.

Kwee niet wie je de offerte levert, maar dat is wel veel voor een standaardhotel. In die periode is de gangbare prijs bij vooruitboeken rond de 59 euro per nacht voor een hotel in het Mariott Village. Met hotelprijzen is het wel zo dat ze voor een belangrijk deel worden bepaald door vraag en aanbod. Stagneert de vraag, dan daalt de prijs. Maar wil je toevallig in een periode dat er een conventie is, en de gasten met bussen tegelijk worden aan- en afgevoerd, dan zal de prijs stijgen. Wij hebben wel eens meegemaakt dat er om die reden in heel Lake Buena Vista en Intl Drive geen kamer meer te krijgen was (voor een normale prijs). Wil je zekerheid, boek dan vooruit. Luistert het niet zo nauw, neem dan de gok en profiteer van de walk-in tarieven met de coupons uit de boekjes of zoek de internet-rates. AAA rates vallen in de regel minder voordelig uit.

Harley
15-12-08, 15:02
Jullie moeten wel erg meervermogend zijn als je je een villa en een hotel kunt veroorloven in Orlando :lol: :?:

Beste Gerrit;

Ik vermoed dat je mis geinformeerd bent aangaande een villa én hotel huren in Florida.Onze vrienden zijn onlangs nog naar Florida geweest en hebben een villa voor 8 personen gehuurd voor de duur van 10 dagen.
Ze zijn geweest met 4 koppels en elk koppel betaalde zijn deel van de huring,zijnde 200 dollar per koppel.
Indien ze alleen waren gegaan konden ze nog een andere villa huren voor 450 dollar voor 10 dagen waar 6 mensen konden verblijven,dus dat is zeker niet voor welstellende mensen alleen he.
Een hotel is natuurlijk iets goedkoper,akkoord,maar een combinatie tussen die twee is zeker mogelijk binnen een aanvaardbaar budget.
Om heel eerlijk te zijn,geven wij de voorkeur aan een hotel,je hoeft je geen zorgen te maken voor de opkuis,dat word dagelijks gedaan door het personeel,in een villa daarentegen moet je het inderdaad zelf doen.Zo zijn er nog wel wat kleinigheden die je in een villa zelf moet doen en in een hotel niet.
Tenslotte ga je niet op reis om op een ander te gaan poetsen,maar om zelf tot rust te komen.

mvg
Harley

Ta2 Gerrit
16-12-08, 01:10
Hallo Harley,

Tjeemig, ik schrok me dood. Ik dacht; "Wanneer heb ik dat nou weer gezegd, en waarom".
En ik moest een heel eind terug, zegge en schrijve naar pagina 1 van dit topic, om te zien dat mijn antwoord grappig bedoeld was omdat schrijver Frank in zijn reisschema zowel een hotel en een villa had staan voor Kissimmee. Dit heeft U waarschijnlijk, evenals Frank trouwens, niet als grappig opgevat. Bad joke, guilty as charged :-P.

Wij zijn ruimschoots op de hoogte van alle accomodaties in en rond Orlando, uit eigen ervaring. In den beginne waren dat hotels (never again m.i.), later zijn we overgeschakeld op appartementen en de laatste tien jaar gaan we i.h.a. voor de villa, met al zijn voordelen (die voor een ander wel nadelen kunnen zijn) als een eigen pool, bij voorkeur met jacuzzi, internet, ruime zit-, slaap-, en badkamers.

En een goedgevulde koelkast met natjes en droogjes, waarvan je na een drukke vakantiedag lekker op je "eigen" sofa of patio kunt genieten.
Geen koffer vol met kleding mee, want de wasmachine levert U dagelijks schone kleding en handdoeken, en de het meeste kopen we toch ter plekke.

Het bed opmaken doe ik thuis ook niet dagelijks, hooguit rechttrekken, dus ook in de villa zal dit achterwege blijven. 'sOchtends (of 'smiddags, al naar gelang de ontwaaktijd) je eigen ontbijtje maken, onbetaalbaar. 'sAvonds uit eten, of take-out, of nuked cq ovenfood, allemaal mogelijk.
Je moet misschien iets meer "doen" t.o.v. een hotel, maar dat weegt niet op tegen de vele gemakken die je in een villa hebt.

En inderdaad, de kosten kun je mooi delen, als je met meerderen gaat (wat wij ook wel eens doen) maar ook als we met z'n tweeën zijn gaan we 100% voor de villa, dat moge duidelijk zijn.

Ik hoop dat je nu begrijpt dat het een grapje was, dat antwoord.

Groeten, Gerrit.

Moderator Michael66 17-01-2008:
Ik heb dit topic per heden afgesloten. Vragen om hotels hotels kun je stellen in topics als "Hotel gezocht: .... (plaatsnaam)", daar zijn al een heel aantal topics van. Hotelervaringen en de vragen om die ervaringen gaarne staan allemaal in aparte topics per hotel. Gebruik de zoekfunctie om binnen dit topic te zoeken, of kijk in de lijst "Overzicht hotelervaringen (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5422)". Is er nog geen topic over het hotel waar je wat over wilt weten? Maak dan een nieuw topic aan met als titel: "Hotelervaring gevraagd: (naam hotel), (plaatsnaam). En zet bij je vraag zo mogelijk alvast een link naar de website van het hotel.

MoWi
17-12-08, 02:57
Wij zijn weer terug van 2 weken Florida, lekker weer en veel gezien.
Maar wat ons betreft is dit eenmalig, de volgende keer gaan we weer naar een andere staat (staten).
Wat waren wij blij dat wij er niet in het hoogseizoen waren, nu was het al heel erg toeristisch. Laat staan in de drukke tijden.

Natuurlijk hebben wij het wel erg naar ons zin gehad en was het ook erg leuk om de kerstsfeer mee te maken met andere temperaturen als dat wij gewend zijn. Ook nog de nodige kerstspullen mee genomen, weer eens iets anders als wat je hier in Nederland kan kopen.
Maar om bijv. 20 keer naar Florida te gaan zoals een aantal bezoekers van dit forum, nou nee... laat maar.

De natuur is mooi, veel vogels gezien en natuurlijk ook nog de nodige andere diersoorten. Maar het landschap is wat ons betreft niet afwisselend genoeg. Wij zijn ook in het westen van de USA geweest en hebben daar veel leukere herinneringen aan.
Maar een ieder ervaart zijn vakantie natuurlijk anders, gelukkig maar...


Wij reden trouwens rond in een dikke Chevrolet Tahoe uit 2008, heerlijke auto. Lederen bekleding en heel veel opties. Wij maakten gebruik van de Tomtom op mijn gsm en dat werkte ook uitstekend. Eerste keer dat wij gebruik maakten van een Tomtom, normaal komen wij er ook wel uit natuurlijk.

Ik zal zo snel mogelijk een aantal foto's plaatsen.

Willem

JKG
17-12-08, 16:10
Gelukkig heeft iedereen een eigen mening over alles, anders zat iedere toerist bij de westkust of iedereen in Florida of wat dan ook. Heb zelf de westkust nog niet gezien, eerst naar Las Vegas over 3 maanden, wat ook al iets anders is dan Florida, dus kan nog nergens over oordelen.

Maargoed, er zijn ook mensen die 25 jaar achter elkaar op de camping in Lutjebroek zitten of 20 jaar naar hetzelfde hotel aan de Costa Daurada. Zo lang je maar gelukkig bent, ben er nu 2x in één jaar geweest en Florida heeft toch wel mijn hart gestolen, maar misschien ook wel omdat een Nederlandse vriendin daar woont en werkt en het alles ook wat persoonlijker maakt.

TomTom vind ik alleen maar handig in Amerika, op vakantie moet je relaxen en niet stressen over de weg. Uiteraard is dat ook weer een mening, want voor de ander is juist dát vakantie, het zelf uitzoeken van de weg naar de bestemming.


Ben benieuwd naar de foto's!

MoWi
17-12-08, 16:35
Las Vegas is te gek, maar wat mij betreft voor een paar dagen...
Ben er inmiddels 2x geweest, 1 keer zijn we vanaf daar een rondje gaan maken door een aantal staten en een andere keer waren wij toch in de buurt. In het westen is veel te zien, maar niet alleen in het westen natuurlijk...
Ja als je een bekende hebt in Florida is het al heel anders denk ik. Ook met kinderen de pretparken langs gaan kan misschien heel leuk zijn en dan heb je genoeg tijd nodig.

Wij hebben een paar jaar geleden zonder Tomtom een rondreis door Cuba gemaakt, helemaal geen problemen gehad daar. En dan te bedenken dat er daar geen verkeersbord meer te vinden is, gebruiken ze om bijv. de huizen te repareren.

Ta2 Gerrit
17-12-08, 16:50
Gelukkig heeft iedereen een eigen mening over alles, anders zat iedere toerist bij de westkust of iedereen in Florida of wat dan ook. Heb zelf de westkust nog niet gezien, eerst naar Las Vegas over 3 maanden!

Mag je hopen dat de sneeuw daar inmiddels weg is :-({|= :lol:

Maar inderdaad, ieder zijn mening. Wij zijn van die forummers die over 8 weken voor de 20e keer gaan, en ik kan je zeggen, het (met name Daytona Bike Week) verveelt me nog steeds niet.
Net als een ander misschien voor de 6e keer Route66 rijdt ;) terwijl ik de meeste stukken, van die delen die wij er van gereden hebben, bij de eerste keer al te veel vond.

Zo heb je in dat prachtige land aan de overkant van het grote water overal wel dingen die je vaker wil doen of al gedaan hebt, terwijl er ook plaatsen bij zijn die je voor geen goud wil terugzien.
Noord, Zuid, Oost of West, ieder stukje US heeft zo zijn eigen charmes, en de één blijft liever hangen aan de NP's in het westen, de ander aan de PP's rond Orlando.

Wij hebben onze vaste periode(s) in Florida, maar zoeken daarentegen ook veel andere staten op. Maar Florida blijft toch een beetje ons "home away from home".

svenehans
17-12-08, 20:41
Om heel eerlijk te zijn.... had mij 5 jaar geleden gezegd dat ik ooit naar USA op vakantie zou gaan, dan had ik die voor gek verklaard. "Helaas" moest ik in 2006 voor mijn werk naar Washington en wat zeker zo "helaas" was, was dat ik erg veel vrije tijd had die week. En ben toen eigenlijk gelijk gezwicht; vond het allemaal geweldig! Het jaar er op weer (vanaf nu niet meer voor het werk...) in DC en in New York geweest en afgelopen oktober dus in Orlando. Het is allemaal niet te vergelijken met elkaar, maar ben overal even enthousiast over! Allemaal geweldige vakanties gehad. Overigens hangt de in oktober aangeschafte Disney-bal deze tijden in de kerstboom... denk daardoor nog elke dag terug aan de Orlando-vakantie; super! Denk inderdaad er zeker nog terug te komen, maar wil zeker ook nog andere staten zien.

Ik vind eigenlijk dat je in Europa Spanje ook niet kan vergelijken met Zweden. Maar ongetwijfeld zal het allebei geweldig zijn. En dat geldt nou precies voor mij ook voor USA.

cinny 75
27-12-08, 11:28
hoi,
Ik wil met mijn gezin eind aug begin sept naar florida gaan.(2 volwassenen ,2kids en een baby)
dus ik denk ik ga jullie forum bezoeken voor informatie.
ik ben een leek op het gebied van verre reizen.
maar er staat zoveeeel informatie op dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
nu heb ik het een en ander uitgezocht,
ik zou uitkomen op rond de 4000 euro voor twee weken in een villa met huurauto.
mijn vraag is :kan dit goedkoper of niet?
zoja alle tips zijn van harte welkom
hoor het heel graag van jullie

Teleton
27-12-08, 12:29
hoi,
mijn vraag is :kan dit goedkoper of niet?zoja alle tips zijn van harte welkom

Hi Cinny, van harte welkom op dit fantastische vakantieforum voor fervente en vrolijke Floridaliefhebbers. Veel info hier, he? En lastig om de juiste info te vinden, zeker in het begin. Met behulp van de zoekfunctie en de verschillende liefhebbers hier, lukt het je vast om straks goede keuzes te maken.

Om prijzen te vergelijken, kan je het best zoveel mogelijk informatie opgeven. De vluchtprijs wordt namelijk al beinvloedt door de dagen waarop je reist. Verder is de maatschappij en de luchthaven van belang. Wil je vanuit Schiphol, of zijn Dusseldorf of Brussel ook opties? Als je flexibel met data bent, kan dat ook al veel geld schelen. Wil je beslist op een bepaalde datum reizen, dan betaal je daar een prijs voor. De villahuur laat zich het beste vergelijken als je de organisatie bij wie je boekt, noemt en dat geld ook voor de auto. Bij de auto is het nog handig om te laten weten voor welke categorie en welke verhuurmaatschappij je kiest. Wat verder van belang is, is of je alles bij één reisbureau wil boeken of dat je bereid bent bij verschillende partijen te doen.

De vraag die je stelt, laat zich zo 1,2,3 dus niet gemakkelijk beantwoorden. Ik ben er zeker van dat als je meer details geeft, je voldoende tips krijgt om een goed besluit te nemen. Kom maar op, zou ik zeggen!

Oh, ja, nu je toch met je budget bezig bent; weet je dat je voor alle drie de kids een paspoort nodig hebt?

Hanz
30-12-08, 20:57
Klopt allemaal wat hier boven al staat. Ik wist niks vooraf en heb gewoon veel gegoogeld en veel in dit forum gelezen.
Ligt er ook een beetje aan of je alles los boekt via internet (kost tijd) of een reisburo inschakeld (makkelijk) en op welke dag je gaat vliegen. Er zijn verschillende in Florida gespecialiseerde reisburo's. Zie daarvoor elders op dit forum.
Ik heb voor onze trip in oktober echt veel gezocht maar was uiteindelijk vorige week het goedkoopst uit via een reisburo via internet. Maar da's allemaal persoonlijk en hangt van veel factoren af. Zou een maand later mogelijk goedkoper kunnen maar ons toestel was nu al voor 2/3 volgeboekt.....Vooral de datum waarop je vliegt kan verschil maken. Bij ons werd het United met 1 tussenlanding in Chicago. Voor ons gezin, 2 volwassenen en twee kinderen van 10 en 14 kwamen de tickets op 2050 euro. Daar komt dan nog een huurauto bij (ca 450 euro voor 12 dagen) en een villa bij Orlando voor 12 dagen voor ongveer 900 euro.

[verwijderd]
30-12-08, 23:48
Tja, of net als vele hier gewoon alles lekker zelf regelen.

Eerst even goed per onderdeel de topics door lezen en je komt al een heel eind en vervolgens gewoon reageren met hetgeen jij hebt gevonden in ene topic waar het thuis hoort en je krijgt vanzelf wel reacties van de kenners op dat gebied.

Zels boek ik bv de vluchten rechtstreeks bij de luchtvaart maatschappij via internet, de auto via http://www.usareisen.de/ altijd gold pakket !! en op tijd boeken voor de korting.

Afgelopen keer heb ik via priceline.com op hotelkamers geboden en vond dat in het begin en supergroot avontuur maar ben geeindigd met het bieden op de meest luxe resorts die ik voor leuke prijzen kreeg.

Echter is heel veel afhankelijk van de data waarop je reist en het moment waarop je boekt, schroom in ieder geval niet om te vragen aan mensen via de topics die er zijn of via PB en je zal zeker antwoorden krijgen op je vragen.

Rossie
03-01-09, 01:20
Hallo Allemaal :D
Ik ben Emiel 29 jaar en woon in Rotterdam samen met mijn vriendin Hanneke.

Wij gaan in de zomer naar florida waar wij erg naar uitkijken ;-)
We beginnen in Orlando en eindigen in Miami.
Key West, Tampa, Everglades zijn de plaatsen die wij ook willen bezoeken.

Nou zouden wij graag tips willen krijgen waar we zeker heen moeten gaan:

* Waar je het beste kan gaan shoppen.
* De mooiste natuurgebieden.
* Leukste parken
* Mooiste stranden
* welke plaatsen we zeker moet bezoeken.
* enz enz O:)

Eigenlijk van alles.

We zouden het leuk vinden om te horen wat jullie aanraden en wat voor tips jullie kunnen geven.

Alvast bedankt :D

Groetjes Emiel en Hanneke

Mickey99
03-01-09, 19:51
Welkom op dit leuke forum http://img408.imageshack.us/img408/7759/wave2yr3.gif (http://imageshack.us)

Tips voor een 1e keer naar Florida? Lees eens wat info op dit forum. Er is over heel veel zaken genoeg info te vinden. Gebruik ook de zoekfunctie (bovenin de blauwe balk). Er is net een ander recent topic waarin ook tips gevraagd worden voor een 1e keer naar Florida en die kun je hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8020)vinden, misschien kun je daar ook nog wat tips uithalen.

Lees ook eens wat reisverslagen van anderen daar kun je over het algemeen héél véél tips uithalen.

Succes!

cindy74
03-01-09, 21:08
hoi emiel het is echt leuk om je hier op het forum te zien . Ik persoonlijk vind dat jullie sanibel of captiva island niet mogen overslaan om de stranden en de natuur te zien . In de everglades hebben wij een bootje genomen met 2 en niet met een hele groep zo zie je meer en krijg je echt een goede uitleg en je kan vanalles vragen .

mafo
04-01-09, 20:12
Wat ik zelf een mooi natuurgebied vind is Corkscrew Swamp (http://www.corkscrew.audubon.org/) daar kun je een wandeling door het moeras. Je loopt over een boardwalk van 3,6 km en kan daar dus van alles tegen komen. Toegang is $10 voor volwassenen.

http://farm4.static.flickr.com/3009/3066128641_8a98035491_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/3066128641/) http://farm4.static.flickr.com/3207/3066957816_5a2df4bdf0_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/3066957816/)
http://farm4.static.flickr.com/3010/3066094585_925e159699_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/3066094585/) http://farm4.static.flickr.com/3050/3066953048_f30f51bb02_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/3066953048/)

Marco Stern
05-01-09, 11:32
Als je dan toch in Cape Coral zit, stop ook eens bij Six Mile Cypress Slough Preserve. Dit is een wetland gebied waardoor een 1,5 mijl lange boardwalk is aangelegd. Op diverse plekken heb je schitterende uitkijken op water. Het park ligt aan de rand van Fort Myers, tegen de I75. Toegang is gratis. (http://www.leeparks.org/sixmile/) Hier een paar foto's;

http://farm4.static.flickr.com/3125/3169471731_6dfac62d80.jpg?v=0

http://farm2.static.flickr.com/1125/3170299076_0ac0205c47.jpg?v=0

http://farm4.static.flickr.com/3125/3170298322_750a0f3ba7.jpg?v=0

mafo
05-01-09, 19:32
Wij houden ook van deze natuurparken, wat een mooie foto's heb je er gemaakt. Ben je er in de zomer of winter geweest, ik vind het wel leuk wat dieren te zien, meestal moet je dan vroeg zijn.

Wij zijn er in november 2008 geweest, als je een tijdje stil stond kwamen er vanzelf dieren tevoorschijn. Hoewel veel vogels en andere dieren zich weinig druk maken om de rondwandelende mensen.

usa2009
13-01-09, 17:00
Ik wil mij graag even richten tot de mensen die al ervaringen hebben opgedaan tijdens vakantie ('s) naar Florida.
Wij, 4 volwassenen en een kind van bijna 8, vertrekken 24 april naar Miami en vliegen 8 april vanaf Miami terug.

Is het verstandig de westkust van Florida over te slaan en met name de oostkust en natuurlijk Orlando te bezoeken.
Wij willen niet dagelijks in de auto zitten en ook zeker 4 a 5 dagen Orlando bezoeken.
Wat is een must......wat absoluut niet........

Reacties stellen wij zééééééér op prijs en daarom bij voorbaat dank voor de moeite.

USA2009

Yvet
13-01-09, 17:58
Ik zou de west en de oostkust doen geen probleem je hebt bijna een jaar 24 april t/m 8 april....:lol::lol::lol:

Het ligt er heel erg aan wat wil je zien en doen, waar liggen jullie intresses, dus wat willen jullie.

Ik zou adviseren om veel reisverslagen van rondreizen door te gaan lezen en goed te bekijken wat is er waar te zien onderweg.......
Dan kun je in iedxer geval een beetje de ervaringen van andere lezen en beleven.... en dan een keuze maken.

Mijn inziens is er aan de westkust veel meer te zien en te doen dan oostkust KSC kun je evt in een dagtocht vanaf Orlando doen.

Ta2 Gerrit
13-01-09, 17:58
Wij, 4 volwassenen en een kind van bijna 8, vertrekken 24 april naar Miami en vliegen 8 april vanaf Miami terug.

USA2009

Een klein glitchje waarschijnlijk, of blijf je echt bijna een jaar ?? ;)

En op je vraag; wat is verstandig, de één zweert bij de westkust (met zijn mooiere stranden) en de ander wil hem niet zien. Aan de oostkust heb je natuurlijk Kennedy Space Center en Cocao Beach.

Zo heeft ieder zijn wensen, en bij voldoende tijd zou je beide kunnen doen. Maar wat sla je dan over, Key West ?, Miami ?. Het blijft moeilijk.
Had je al een bepaalde route in gedachten ?

catje1977
23-02-09, 08:23
Hoi
Na veel lezen en tips hebben we bedacht dat we voor onze florida reis volgende winter dan misschien beter geen camper kunnen huren. De verhalen van de villa's spreken ons erg aan. Maar dan is 3 tot 4 weken wellicht genoeg.
We willen graag 1 ruime week in een villa in orlando zitten, dus daar heb ik genoeg voorbeelden van hier op de site.
We willen ook graag een week aan de golfkust, en dan zo dat we in elk geval een dagje naar Busch Gardens kunnen. Iemand tips over wat een leuke locatie aan de golfkust is met 2 kleintjes?
En we willen graag een weekje in Delray beach verblijven, omdat vrienden van ons daar wonen. Maar daar krijg ik alleen maar particulieren te zien, geen organisaties die daar villa's verhuren. Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Ik kom Delray vrijwel niet tegen in de reisverslagen.

Ik zie wel dat er veel particulieren stunten met last minute prijzen maar ik vraag me toch af of je dan niet de kans loopt om bedonderd te worden. Wel betalen, geen villa, zoiets.

We hopen dat we zo in 3 a 4 weken een leuk deel van Florida kunnen zien op een hele rustige manier, die past bij kids van 4 en 2 jaar.

disney-golf
23-02-09, 21:53
Ik zou mezelf geen zorgen maken bij een last minute als je zelf contact kan leggen met de eigenaar verhuurder.
Als je weet wat een villa op jaarbasis kost (eigendoms belasting, tuin onderhoud, zwembad onderhoud, electriciteit voor de airco etc.)
is het niet zo onlogisch dat ze liever wat minder hebben dan niet verhuurd zijn.:)

Tinkerbell
28-03-09, 10:08
Toen we de Oak Alley Plantation in Louisiana bezochten ben ik gelijk "verliefd" geworden op dit soort hotels.

Je kon daar op het terrein een voormalig slavenverblijf huren.
Nu is mijn vraag aan al de experts hier is er ook zoiets als http://www.oakalleyplantation.com/ in Florida?

Ik heb al eens rondgesnuffeld op internet maar kon eigenlijk niet echt iets vinden.
Nu is het niet direct de bedoeling om in een slavenhuisje te slapen. The main building is ook meer dan goed.:razz:
Dus wie o wie kan me helpen ?

cindy74
29-03-09, 10:39
hier is er nog 1
http://www.monmouthplantation.com/contents/index.php?PG=home.html&nav_id=1

Het is inderdaad prachtig maar ik vrees dat je deze huizen enkel daar gaat vinden

hier is in florida ook een zeer mooi hotel geen plantation
http://www.casamonica.com/

6foot6
29-03-09, 10:55
Florida had geen slaven

Tinkerbell
29-03-09, 11:25
@ Cindy

Dank je wel. Dit hotel had ik al geboekt. :p

@ 6foot6.

Ik bedoelde het ook meer in overdrachtelijke zin.

cindy74
29-03-09, 13:32
tinkelbell ben jij er al geweest ik wil dít namelijk ook boeken

Tinkerbell
29-03-09, 14:06
tinkelbell ben jij er al geweest ik wil dít namelijk ook boeken


Nee we gaan er binnenkort wel naar toe.

Mijn weblog is bijna klaar en ik hoop dan een live verslag bij te houden zodat je gelijk mee kunt lezen :-P

w168651
21-12-09, 10:21
Hallo,

Reis in febr. naar Florida om o/a de Daytona 500 miles te gaan bekijken.
De eerste 10 dagen(05/02-15/02) staan volledig in teken van de speedway met dag- en avondraces.
Ik reis op men eentje en zal veel onderweg zijn dus ik hoef geen dure hotels.
Zijn er mensen die ervaring hebben met motels zoals Six motels of andere in de regio Orlando tot St Augustin?

Groetjes,

Dirk

bprince
21-12-09, 11:23
Leuk hoor, Daytona 500!

Ik zou je aanraden bij een Denny's of MacDonald langs te lopen en daar een hotel coupon gids mee te nemen. Met deze coupons kan je vaak leuke kortingen krijgen.

Of kijk eens op deze sites:
http://www.roomsaver.com/
http://www.hotelcoupons.com/
http://www.travelcoupons.com/florida/flindex.htm

SasM
25-06-11, 19:58
In de zomervakantie 2012 gaan we (pap, mam en kinderen) eindelijk naar Florida. We willen een week een villa huren bij Orlando en een ruime week ergens in het zuiden. Van hieruit dagtrips maken met auto. In welke plaats kunnen we dan het beste zitten? Welke plaats is leuk, iets te beleven en handig qua uitstapjes? Alvast bedankt voor alle tips!

Hans uit Koekelare
25-06-11, 20:01
Wij vertrekken binnen 3 weken naar Cape Coral en daarna nog enkele dagen Orlando meepikken.

Tans4USA
26-06-11, 10:38
De golfkust is heel erg leuk om te verblijven, de plaatsen Marco Island en Naples vinden wij prachtig. Heerlijke witte stranden en je kunt er leuke uitstapjes maken. O.a. een jetskitour of naar de Everglades.
We zijn al verschillende malen in een villa in Naples geweest en dat is ons erg goed bevallen.
Veel plezier met plannen maken.

corrus
26-06-11, 13:31
In de zomervakantie 2012 gaan we (pap, mam en kinderen) eindelijk naar Florida. We willen een week een villa huren bij Orlando en een ruime week ergens in het zuiden. Van hieruit dagtrips maken met auto. In welke plaats kunnen we dan het beste zitten? Welke plaats is leuk, iets te beleven en handig qua uitstapjes? Alvast bedankt voor alle tips!
Welkom op het Florum... Veel plezier hier...

Orlando is Central Florida... Ideaal voor de eerste keer Florida...
Rijdt je anderhalf uur naar het Oosten kun je heel gemakkelijk Kennedy Space Center bezoeken en / of met de auto rijden over Daytona Beach! :sun:

Rijdt je anderhalf uur naar het Westen kun je heel gemakkelijk Bush Gardens in Tampa Bay bezoeken bezoeken, uitwaaien op de fantastische pier van St. Petersburg Beach of genieten van de geweldig witte stranden van Clearwater Beach...

Zoals je wel merkt, heel veel te doen in Florida...
Nooit genoeg voor maar één bezoek...

Je kunt ook eens je licht eens opsteken bij de op dit forum veel genoemde Amerika Specialisten:

AE = American Estates (http://www.americanestates.nl/index.html)
AV = American Vacations (http://www.americanvac.nl/)
ER = Exit Reizen (http://www.exit-reizen.nl/)
USAFV = USA Fun Vacations (http://www.usafunvacations.nl/)

2theUSA
26-06-11, 13:32
Hallo SasM,

Wij zitten tussen 'Hans' en 'Tans' in en gaan deze zomer voor de 2e X een week naar Ft Myers Beach. Daar huren wij een huis op het strand. Ft myers beach heeft een groot aanbod daarin in allerlei prijsklasses. Zie eventueel onze reisverslagen voor wat wij daar allemaal gedaan hebben, Bijv. Babcock ranch, fietsen op Sanibel, jetski tocht Marco Island, dolfijnen spotten vanaf je terras, Corkscrew sanctuary, enz..

Een heerlijke plek om te verblijven.
groet Christa

Minneke
26-06-11, 14:08
Wij vertrekken donderdag ek naar Cape Coral. 3 weken. Staan oa op ons programma: Everglades, Miami, Key West, Sanibel & Captiva,... Er is zoveel te doen.

trails
26-06-11, 14:24
In en om Miami is heel veel te zien en te doen voor een week:

http://www.artdecotours.com/
http://www.miamiseaquarium.com/
http://www.parrotjungle.com/
http://www.holocaustmmb.org/
http://www.vizcayamuseum.org/
http://www.coralgablesvenetianpool.com/
http://www.spanishmonastery.com/
http://www.baysidemarketplace.com/
http://www.ducktourssouthbeach.com/
http://www.islandqueencruises.com/
http://www.nps.gov/ever/index.htm
http://www.theaterofthesea.com/

En evt. een dag naar Key West of gewoon een dagje strand.

SasM
27-06-11, 00:03
Bedankt voor al jullie tips! Ik ga alle reisverslagen lezen, leuk!

Daffelina
05-09-11, 12:55
We willen volgend jaar een rondreis Florida maken. Nou gaat onze dochter, dan 16, ook mee en we staan er niet op te wachten steeds een hotelkamer met haar te moeten delen.
Wie weet er in de buurt van Orlando, Miami, Crystal River, Key Largo, Tampa en wellicht nog meer plaatsen accomodaties met twee slaapkamers? Ik weet het, ik zou alle reisverslagen kunnen doornemen, maar als kenners mij zo het antwoord kunnen geven, scheelt mij dat heel veel tijd. We denken er zelfs aan om steeds villa's te huren, maar ik weet niet of dat mogelijk is voor steeds 3 à 4 nachten per verblijf.

sjoerd
05-09-11, 13:22
Wij verblijven begin volgend jaar 4 nachten in laguna villas(Kissimee). Deze villa's kun je per nacht huren. Uiteraard kan ik je nu nog niet vertellen of het bevalt. Eind december zitten we in pointe estero(fort myers beach). Deze accommodatie is wel een stukje duurder.

trails
05-09-11, 13:44
Vorig jaar (februari) verbleven we 3 nachten in Caribe Cove, Kissimmee. Mooi complex en super service.
http://www.caribecove.com/

Deze staan bij onze favorieten voor een verblijf in Miami:

http://www.kendallhotelandsuites.com/

http://www.miamiairport.summerfieldsuites.hyatt.com/hyatt/hotels/summerfield/index.jsp?src=agn_dtc_hss_lclb_gplaces_miaxm

http://www.marriott.com/hotels/hotel-information/travel/miats-towneplace-suites-miami-lakes/

Gewoon bij google intypen: 2 bedroom suite en dan de plaatsnaam.

Daan
05-09-11, 14:54
Wij hebben in 2005 in Orlando een appartement met 2 slaapkamers gehuurd. liki tiki village. http://www.likitiki.com/. Zat op zo'n 20 minuten rijden van Disney af.

corrus
05-09-11, 15:10
liki tiki village. http://www.likitiki.com/. Zat op zo'n 20 minuten rijden van Disney af.
Ik vind dat deze een begint een beetje in verval te raken...

Daan
05-09-11, 16:08
Ik vind dat deze een begint een beetje in verval te raken...

Dat zou goed kunnen. Wij waren er in 2005, en toen zagen de appartementen er zeer goed uit. Hoe de staat nu is, zou ik niet weten. Maar misschien zullen recentere reviews daar wat meer over kunnen zeggen.

Edit: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g34352-d86038-Reviews-Liki_Tiki_Village-Kissimmee_Florida.html
http://www.expedia.nl/Orlando-Hotels-Liki-Tiki-Village.h692650.Hotelinfo#reviews

Voor wat ik hier kan vinden zie ik nog geen mensen klagen.
Wat er wel bij staat, en dat kan ik wel beamen, je hebt een huurauto nodig om ergens te komen.

Njit
05-09-11, 16:44
Waar niet in Orlando? Zonder auto in de USA is gewoon niet handig (is mijn mening)

hrjhaan
05-09-11, 20:47
in Bradenton: Shorewalk vacation villas. 2 slaapkamers en 2 badkamers.
in Fort Lauderdale: Wyndham Santa Barbara Resort. Hier zit ook een tussendeur die op slot kan en heb je 2 voordeuren. 2 slaapkamers en 2 badkamers en 2 balkons.

Beide appartementen geboekt bij USAfunvacations.

Iris02
06-09-11, 07:33
@Sjoerd,
Wij gaan in juli naar Pointe Estero (2 nachten). Laat je even weten hoe het was ? Altijd leuk om te horen !

@Daffelina,
Keuze te over in Orlando voor 2 kamer appartementen. Voor een paar dagen is Florida Resort Orlando aan te bevelen. Niet goedkoop maar wel centraal.
Likki Tikki Village is inderdaad wat gedateerd.
Zelf verblijven wij volgend jaar wederom in Regal Palms. Dat zijn echter wel grotere condo's.
Op sites als bv homeaway kan je al je voorkeuren intypen. Daarna kan je eventueel via expedia of tripadvisor de reacties lezen van mensen die er zijn geweest. In het ene resort kan je bijvoorbeeld iets meer last of plezier (het is maar hoe je het bekijkt) hebben van het wildlife dan in het andere resort.
In Miami is het voor 2 kamer condo's/hotels wat meer zoeken. Sites als booking.com, expedia.nl en priceline.com kunnen je aardig op weg helpen. Wij hebben gekozen om volgend jaar iets buiten Miami te verblijven namelijk in de Embassy Suites Deerfield Beach. Qua prijs is dat wat aantrekkelijker dan in Miami zelf.

Succes met de voorpret !

rogzwanenburg
06-09-11, 11:07
afgelopen maand in het Grand Beach Hotel Orlando gezeten met dochter van 16 jaar.
wij hadden eigen slaapkamer met bubbelbad en dochter had ook eigen slaapkamer met badkamer.Was met alle gemakken uit gerust en bovendien op korte afstand van de vele pretparken.Vraag om uitzicht over de lake-site en dan kan je sávonds vanaf je balkon ook het vuurwerk van disney zien!

Daffelina
06-09-11, 11:30
Tot nu toe iedereen al vast bedankt voor de reacties. Ik ga ook verder snuffelen op internet en de tips opvolgen.