PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Ilona&Martin - Van Orlando via de westkust naar Miami - April 2022



Ilona1983
28-03-21, 13:26
Hi Allen,

Wij zouden eigenlijk in april van dit jaar naar Florida gaan, maar wegens de welbekende pandemie hebben wij besloten het vooruit te schuiven naar april 2021 (3 weken). Zie hieronder nu in het kort ons reisschema maar tips zijn meer dan welkom! Zeker ook echt de 'must-see's' en de plekken of activiteiten die we eigenlijk niet zouden mogen overslaan.
Ik heb in mijn persoonlijke overzicht meer details staan, maar dit is het een beetje in grote lijnen. We willen 2 dagen Disney World bezoeken, 2 dagen Universal Park en 1 dag Kennedy Space Center en dan nog één dag om door Celebration te fietsen of te gaan tuben bij Kelly Rock Springs o.i.d.
Crystel River overnachten we niet, maar dit pakken we mee op doorreis naar Clearwater Beach.

Wij vinden het niet erg om stukken te rijden, aangezien we in 2019 een rondreis door de westkust van Amerika hebben gedaan en ik heb gezien dat die afstanden al vele malen langer zijn. ;)



Dag 1
Orlando/Kissimmee
Disney World/Universal Park/Kennedy Space Center


Dag 2
Orlando/Kissimmee
Disney World/Universal Park/Kennedy Space Center


Dag 3
Orlando/Kissimmee
Disney World/Universal Park/Kennedy Space Center


Dag 4
Orlando/Kissimmee
Disney World/Universal Park/Kennedy Space Center


Dag 5
Orlando/Kissimmee
Disney World/Universal Park/Kennedy Space Center


Dag 6
Orlando/Kissimmee
Disney World/Universal Park/Kennedy Space Center


Dag 7
Crystal River/Clearwater Beach
Three Sisters Springs


Dag 8
Clearwater Beach
Dolfijnen spotten / Weeki Wachee Springs State Park


Dag 9
Sarasota
Myakka State Park


Dag 10
Sarasota
Elektrische fiets Siesta Key Sunset Tour / John & Mable Ringling Musueam of Art


Dag 11
Sarasota
Sarasota Legacy Trail


Dag 12
Naples
Sanibel/Captiva Island


Dag 13
Naples
Naples Zoo


Dag 14
Naples
Naples Bike tour


Dag 15
Naples
Everglades / Marco Islands


Dag 16
Key Largo
Overnachting


Dag 17
Key West
Diverse bezienswaardigheden


Dag 18
Key West
Diverse bezienswaardigheden


Dag 19
Miami
Everglades (shark valley)


Dag 20
Miami
Diverse bezienswaardigheden


Dag 21
Miami
Diverse bezienswaardigheden / dagje strand


Dag 22
Naar huis




Hoor het heel graag als er plaatsen of bezienswaardigheden zijn die echt de moeite waar zijn.

Alvast heel hartelijk dank!
Groet,
Ilona

Ritchie
28-03-21, 16:06
Mooi schema !

Dirk
28-03-21, 20:23
Hallo Ilona,
ik zou de laatste dag Naples combineren met Shark Valley, als je de Tamini Trail neemt kom je er al langs,en in Miami is zo veel te beleven dat je toch tijd te kort komt. Ook vanuit Naples kan je heel makkelijk de Evergades verkennen. Je kan bv ook een avond Saw Grass Mills doen als jullie in Miami zijn.

Ilona1983
08-04-21, 22:46
Ok, duidelijk! Hartelijk dank voor de reacties! ��

Hannekeversteeg
09-04-21, 10:28
Hoi Ilona, hier vergelijkbare plannen dus ik lees graag mee!

corrus
09-04-21, 10:59
Wél een hééél druk schema...
Dit wordt een heleboel rijden en dan eigelijk niets zien...
Je hebt na dit, nog een lange vakantie nodig...

Ze zou het het dan ook, beter, in twee vakanties moeten doen... ( Maar ja, Ik kan niet in je portemonnee kijken :o )

Ilona1983
09-04-21, 12:30
Klopt, het is een druk schema, maar we zijn 't wel beetje gewend. �� Dus voor ons is dit niet heel druk en de afstanden in Florida zijn een stuk minder dan in Californië.
Het zou wel wat relaxter zijn als we nog een weekje extra zouden hebben, maar dat kan helaas niet ivm werk.
En het is ook zeker geen relax vakantie, het is wel een doen en zie vakantie, dus daar stel je je dan ook wel op in.

Anthonie
09-04-21, 14:18
Mooi schema, je ziet in ieder geval genoeg. Ook de afwisseling van een paar dagen op 1 plek is ook lekker.
Geniet ervan!