PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaccin in zicht, wie laat zich inenten?



sunnyrojo
24-11-20, 09:13
Inmiddels alweer een jaar geleden dat we er heen konden, heimwee dus naar Florida.
Ik denk zelf dat het verplicht vaccineren wordt voordat je mag reizen, uiteraard melden wij ons direct wanneer het kan.
Wie heeft ook deze gedachte misschien alleen om reizen weer mogelijk te maken, en ook belangrijk wie wilt liever wachten of helemaal niet?

corrus
24-11-20, 10:36
Ik val onder de risicogroep... Dus ik laat me wel vaccineren.
Bovendien zullen, denk ik, heel veel airlines het als een voorwaarde gaan stellen.

sunnyrojo
24-11-20, 11:30
Misschien dat testen vlak voor vertrek alleen verplicht wordt?
Wij vallen ook onder risicogroep dus laten ons zeker vaccineren.

hannie
24-11-20, 14:15
Hoorde net dat het voor bv KLM nog niet aan de orde is om te denken aan verplicht vaccineren.
Ik begrijp niet dat er niet massaal gebruik wordt gemaakt van sneltesten voor instappen(en eventueel uitstappen)in de luchtvaart.
Nu hebben ze buiten bij Schiphol een XL teststraat aangelegd, maar deze is niet bedoeld voor reizigers!!! Snappen jullie het nog?
IK denk dat ik me wel ga laten vaccineren.

KevinB
24-11-20, 15:40
Die vaccinatie ga ik zeker nemen, voornamelijk voor mijzelf zodat ik weer kan reizen.
Maar ook om mijn medemens te beschermen, ik heb begrepen dat zeker 90% zich moet laten vaccineren om dit coronavirus uit te bannen. Ik ben er persoonlijk helemaal klaar met alle maatregelen.
Alleen is de vraag wanneer zijn mijn gezin en ik aan de beurt? Mijn vrouw is verpleegkundige en zal vast als een van de eerste aan de beurt zijn, maar ik (43 jaar en gezond) en mijn kinderen zullen ergens onderaan de lijst staan.

Marie-Anne
24-11-20, 16:03
Ik laat me inenten zodra ik een oproep krijg. Als we hier ooit vanaf willen komen, moeten we dit gewoon allemaal doen.
En o, wat zal het fijn zijn als we daardoor weer kunnen reizen :).

trails
24-11-20, 16:16
Ik laat me ook vaccineren.
Ik zit ook in de risicogroep en zal, zodra het hier in Frankrijk mogelijk is, wel een oproep van de overheid krijgen.

Cindy1969
24-11-20, 21:35
Zit niet in de risicogroep maar wil me wel laten vaccineren. Eerst had ik mijn twijfels erover. Maar ben Corona zo zat...
En als het als eis wordt gesteld om weer te mogen vliegen, heel graag!

FrankS
25-11-20, 09:26
Goed om te lezen dat er hier genoeg verstandige mensen zijn. ;-) Ik laat me ook vaccineren, zo snel als mijn categorie aan de beurt is. Ik behoor nog tot de generatie voor wie de BMR niet standaard was, dus heb al die kinderziektes gehad. Corona waarschijnlijk ook al, maar dat was in maart en toen werd er alleen getest als je net uit Italië kwam. Maar om het zekere voor het onzekere te nemen, pak ik dat vaccin, of het nu Pfizer, Moderna of AstraZeneca is. Al moet ik toegeven dat ik wel enige bedenkingen zou hebben bij Sputnik... :-D

Ta2 Gerrit
25-11-20, 10:19
Wij zitten niet direct in de risicogroep, maar wel 60+ en dus wel bij de koplopers voor vaccinatie (al kan dat nu wel weer anders zijn met al die verwarrende info) en zijn het tot nu toe ook zeker van plan. Ook voor het reizen, uiteraard, maar ook met het oog op het doorgeven van corona en eventuele uitbanning ervan.

utah
25-11-20, 17:18
Los van deze inentingen , heb ik het gevoel dat vliegtickets veel duurder zijn geworden. Is dit ook een gevolg van Corona?

sunnyrojo
26-11-20, 08:38
De vliegtuigmaatschappijen weten ook wel dat wij toch wel weer heel graag willen vliegen zodra het enigszins mogelijk is toch?:cool:

Anthonie
26-11-20, 15:29
Ook ik laat me vaccineren, wij werken alle 2 in de zorg dus we worden vanzelf door onze werkgever opgeroepen.

Ebelix
26-11-20, 19:30
Ook wij laten ons gelijk vaccineren. Ik val in de risicogroep en mijn vrouw heeft geen bezwaar. Kunnen we eindelijk weer reizen.

Bullyleo
27-11-20, 08:18
Zeker laat ik mij vaccineren, ook omdat ik in de doelgroep val. Mijn belangrijkste motivatie is echter dat wij hier pas vanaf gaan komen als zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Laat ik voorop stellen dat iedereen hierin de vrijheid moet hebben om daarin zijn/haar eigen keuzes te maken, maar ik word wel een beetje moe als ik bij Beau een jonge dame zie vertellen dat zij er wel moeite mee heeft omdat ze niet weet wat er in het vaccin zit en wat de gevolgen op de lange termijn zou kunnen zijn. Onnodige bangmakerij wat mij betreft. Nog afgezien van de mensen die deze hele crisis zien als een samenzwering van de regering. Waar is dan het vertrouwen in de wetenschap die pas medicijnen op de markt mag brengen als dat veilig kan. Alsof iedereen bij alles wat je in je mond stopt ook kijkt wat er precies in zit en wat de gevolgen daarvan op de lange termijn zijn. Die heeft zeker nooit in haar leven een frikandel gegeten of haar haar gewassen met shampoo waar parabenen in verwerkt zitten. Ik hoop in ieder geval dat ik volgend jaar weer lekker maar vooral veilig naar Florida kan, heb het dit jaar echt gemist.

FrankS
27-11-20, 09:15
Helemaal mee eens. En wat dacht je van al die festival-bezoekers, die pillen kopen waarvan ze maar moeten hopen dat er in zit wat de verkoper beweert en waarvan niet alleen de effecten op lange termijn onbekend zijn, maar ook het risico van vergiftiging (soms met fatale afloop) op korte termijn groot is.

Ruud2004
28-11-20, 11:57
Hoorde net dat het voor bv KLM nog niet aan de orde is om te denken aan verplicht vaccineren.
Ik begrijp niet dat er niet massaal gebruik wordt gemaakt van sneltesten voor instappen(en eventueel uitstappen)in de luchtvaart.
Nu hebben ze buiten bij Schiphol een XL teststraat aangelegd, maar deze is niet bedoeld voor reizigers!!! Snappen jullie het nog?
IK denk dat ik me wel ga laten vaccineren.

Los van het feit dat ik geen probleem met vaccineren heb, wel een zorg hoe landen c.q. Airlines gaan controleren of je wel gevaccineerd bent. Ik verwacht dat een simpele brief of aantekening in je gele vaccinatieboekje niet meer voldoende zal zijn, te fraudegevoelig. Ik begrijp dan ook best dat de KLM de boot nog even afhoudt. KLM nu dus nog niet, maar als het land v bestemming dit verplicht zal er toch iets moeten gebeuren.

Dat die XL teststraat niet expliciet voor "Schipholreizigers" (om het zo maar te noemen) wordt gebruikt, begrijp ik wel. Lokale opstappers kunnen een dergelijke test in hun eigen omgeving ondergaan en transitpassagiers hebben daar of de tijd niet voor, of mogen de internationale lounge niet verlaten. Die tent staat er omdat er nu minder gebruik van de parkeerplaatsen wordt gemaakt. Heeft dus niets met reizen te maken en reken er maar op dat die XL-straat op P4 (Personeelsparkeerplaats) er niet gratis staat.


https://www.nhnieuws.nl/nieuws/276008/de-xl-teststraat-op-schiphol-die-niet-voor-reizigers-is-krijgt-vorm

Esther43
30-11-20, 21:28
Meteen! Kan niet wachten, wil mijn leven weer terug en heel graag weer naar Florida. Ik werk in de zorg, ben dus waarschijnlijk vrij snel aan de beurt. Ik hoor echter wel veel mensen met veel twijfels en angst voor het vaccin. Het verbaast me dat ik hier eigenlijk alleen positieve berichten zie; we zijn denk ik geen gemiddelde afspiegeling van de Nederlandse maatschappij. ��

sunnyrojo
30-11-20, 23:09
Meteen! Kan niet wachten, wil mijn leven weer terug en heel graag weer naar Florida. Ik werk in de zorg, ben dus waarschijnlijk vrij snel aan de beurt. Ik hoor echter wel veel mensen met veel twijfels en angst voor het vaccin. Het verbaast me dat ik hier eigenlijk alleen positieve berichten zie; we zijn denk ik geen gemiddelde afspiegeling van de Nederlandse maatschappij. ��
Tja verbaast mij ook zeker, misschien omdat we allemaal op dit forum wel heel graag weer de sloot over willen.
Als je op social media kijkt toch heel vaak negatieve reacties en zelfs in werksfeer zijn de meningen heel erg verdeeld misschien door angst, maar ook sommigen omdat ze het echt niet willen.

FrankS
01-12-20, 11:49
Wellicht zijn mensen met bedenkingen tegen vaccinatie wat meer uitgesproken, waardoor hun mening op social media oververtegenwoordigd is. Ik verwacht/hoop dat de zwijgende meerderheid zich gewoon laat vaccineren.

sunnyrojo
03-12-20, 09:44
Wij behoren tot de zwijgende meerderheid die zich laten inenten en dat is eigen keuze.
Dit omdat we net een huis hebben gekocht (vorig jaar) in Davenport en er alleen op afstand naar mogen kijken en omdat we beide als bijna zestigers
tot de risicogroep behoren.
De keus komt eigenlijk hierop neer dat als je Covid krijgt , je er met een griepgevoel vanaf komt of je krijgt het heftiger en hebt jarenlang misschien levenslang de gevolgen ervan of nog erger.
Bij vaccinatie minder kans om het te krijgen alleen weet je op lange termijn niet of er gevolgen aan zitten.

sunnyrojo
08-12-20, 09:00
We moeten prikken, niet polderen! | Binnenland | Telegraaf.nl (https://www.telegraaf.nl/nieuws/371249755/we-moeten-prikken-niet-polderen)
We hoeven ons voorlopig nog niet druk te maken over wie kan en mag:(

hannie
08-12-20, 14:23
We zijn nu naast het braafste ook het traagste jongetje uit de klas:mad:

Lindaa
09-12-20, 18:29
Echt heel triest. Bedankt overheid. En het dan gek vinden dat de draagkracht voor de maatregelen afneemt...

corrus
09-12-20, 19:19
Voor ons zit dit er voorlopig niet in.
En NIET door de Nederlandse regering...

jastsali
16-12-20, 17:29
We hopen voor de eigenaren van een huis in Florida dat ze snel weer die kant op kunnen.
Wij hadden mixed feelings toen we afgelopen zomer ons huis in Clermont hadden verkocht. Het bange vermoeden dat dit wel eens heel lang zou kunnen duren werd in de loop van afgelopen maanden helaas steeds meer waarheid. Nu we terug kijken is er alleen maar een goed gevoel dat we hebben verkocht.
De plannen om aan de westkant van de VS weer op zoek te gaan naar een ander "thuis" en daar te kopen staan nog steeds overeind, maar dat zal helemaal afhangen van wanneer er weer gevlogen kan worden. Vaccin is voor ons geen twijfel. Niet lang meer voor ons pensioen en voor een prik staan we vooraan in de rij. We richten ons nu maar op 2e helft 2021 en anders 2022. Komend jaar wordt het dus weer de eigen caravan.

utah
20-12-20, 19:10
Ook hier plannen om ofwel regio Naples, ofwel regio St Augustine een woning aan te kopen.

Ritchie
02-01-21, 16:43
Als ik er morgen 100 euro voor zou moeten betalen dan zou ik het direct doen.
Dus ja, zo snel als mogelijk is.

Frans1949
04-01-21, 12:08
Als ik er morgen 100 euro voor zou moeten betalen dan zou ik het direct doen.
Dus ja, zo snel als mogelijk is.


Daar ben ik het helemaal mee eens.
Er zijn mensen die twijfelen omdat ze niet weten of er bijwerkingen zijn.
Wat ik wel weet is dat mijn inziens te veel mensen ernstige bijwerkingen hebben van het virus zelfs met de dood tot gevolg.

sunnyrojo
04-01-21, 16:24
Helemaal mee eens Frans!
Iemand in mijn kennissenkring heeft het virus opgelopen in november, gelukkig geen ziekenhuisopname is nu negatief maar loopt nog te hijgen en hoesten,
dus als je het hebt gehad zijn de restverschijnselen zeker niet fraai.

FrankS
07-01-21, 17:15
Ik heb het in maart gehad en daar flink wat restgevolgen van ondervonden. Vlak voor Kerst werd ik opnieuw positief getest, maar toen een stuk minder last gehad.

ronenivonne
09-01-21, 13:26
Wij laten ons zo snel als kan inenten.

Mijn vrouw heeft de afspraak gemaakt en wordt nu in januari ingeënt ( werkt in de zorg ) en ik hoor bij de groep 18-60 met onderliggend lijden dus hoop in het voorjaar echt aan de beurt te zijn.

Mave
09-01-21, 20:41
Wij laten ons ook z.s.m. Inenten! Geen moment aan getwijfeld. Onze zoons hebben in december corona gehad maar gelukkig hebben ze weinig last gehad. Maar de angst om andere mensen te besmetten die er dan wel heel ziek van kunnen worden was er wel. Inenten doe je niet alleen voor jezelf en alleen door in te enten komen we van dit rot virus en alle maatregelen af. Ik merk dat ik weinig tot geen begrip en geduld meer op kan brengen voor alle paniek zaaiers over de vaccinaties.

Ruud2004
10-01-21, 12:44
Ik merk dat ik weinig tot geen begrip en geduld meer op kan brengen voor alle paniek zaaiers over de vaccinaties.

En jij niet alleen :up:

FrankS
11-01-21, 12:12
Het is wel een reëel risico, dat naarmate de wens/behoefte t.a.v. een vaccin groter is, men genegen is om meer risico's te nemen. Echter, ik ben er van overtuigd dat er bij de belangrijke Westerse vaccins geen significante risico's zijn doordat men sneller te werk is gegaan. Voor de Russische en Chinese vaccins zou ik mijn hand niet in het vuur willen steken, maar (zelf zijnde wetenschapper), in de Pfizer/Moderna/AstraZeneca/Johnson&Johnson/Sanofi/CureVac vaccins heb ik hel volste vertrouwen.

Mave
12-01-21, 20:55
Van de Russische vaccins heb ik dit inderdaad eerder gehoord, van de Chinese eigenlijk niet...

BellaViveres
30-05-21, 22:28
Ik heb mijn eerste vaccin gehad en 25 juni de tweede.
Mijn man heeft zijn oproep gemist door onze verhuizing in december en nu moet hij ' achteraan sluiten' helaas.

corrus
31-05-21, 12:17
Ik ben helemaal volgestopt.. :cool:Klaar!:cool:

remcozoon
31-05-21, 12:26
ik verwacht elk moment een oproep.. class of '77

Terpies
31-05-21, 14:01
Ik ben helemaal volgestopt.. :cool:Klaar!:cool:

Ik ook!! USA here we come (12 augustus) :cool:

KevinB
31-05-21, 16:57
Je hoeft niet op een oproep te wachten toch? Vanaf gisteren kon je al een afspraak maken.

Ik heb m trouwens al gehad (ook ’77 griepprik groep), 17 juni de tweede.
Mijn vrouw een maand of twee geleden ( Janssen, werkt in de zorg)
Nou de kids (12 & 16) nog, hopelijk is dat voor oktober geregeld en kunnen we weg zonder testgedoe.

Cindy1969
31-05-21, 18:36
Heb ze ook alle 2 gehad, via een andere manier overigens. Was proefpersoon in een trial voor een vaccin, Curevac. Januari de 1e prik, februari de 2e.
Vorige week gehoord dat ik de echte had, en niet de placebo. Vaccin wordt in juni goedgekeurd. Nu nog het vaccinatiebewijs, die krijg ik daarna.
Maar ga in september pas vliegen, dus heb de tijd.

Bullyleo
31-05-21, 19:31
1e Pfizer prik zit er bij ons ook al in, 20 juni de 2e en dan zijn we er helemaal klaar voor. En klaar mee. Ready to go! :cool:

sunnyrojo
01-06-21, 23:25
Ik ook!! USA here we come (12 augustus) :cool:
Wij ook en hopen te vertrekken 9 augustus hoop dat dat erin zit:cool:

Terpies
02-06-21, 13:01
Dan zien we elkaar vast op schiphol :) wij vertrekken ook de 12e :) of vertrekken jullie de 9e?

sunnyrojo
02-06-21, 22:47
Sorry wij vertrekken de 9e als het goed is.:cool: