PDA

Bekijk Volledige Versie : Wanneer Travel ban opgeheven?



Lindaa
21-09-20, 18:45
Wat denken jullie?
Wanneer wordt de Travel ban opgeheven?

Anthonie
21-09-20, 19:22
Geen flauw idee, ik hoop dat we volgend jaar in Augustus gewoon kunnen gaan.......

mattrob
22-09-20, 10:06
Tjonge, nou hè ... Wat zullen veel mensen daar benieuwd naar zijn ... En nergens gewoon nieuws !!! Toen het in maart begon, dacht ik dat we eind april wel gewoon weer zouden kunnen vliegen ... How wrong ... En toen de zomer, dat zou toch wel doorgaan ... En nu staat begin december nog een reisje naar ons huis, maar het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat dat doorgaat. Ik hoop begin volgend jaar dat de USA weer opengaat !

Roy Reuter
22-09-20, 10:28
Ik hoop nog steeds dit jaar weer te kunnen gaan. Onze reis van maart hadden we omgezet naar september en nu naar eind november.
En zo zullen we het steeds twee maanden doorschuiven, zolang dat nog kosteloos mogelijk is. :)

corrus
22-09-20, 10:32
We tasten eigenlijk allemaal in het duister... Maar ik ga er vanuit dat (indien Trump niet herkozen wordt) het ná de inauguratie in januari volgend jaar snel voorbij zal zijn.
Uiteraard wél vooropgesteld dat over de gehele wereld het beter gaat met de gezondheid van de mensen.

Frans1949
22-09-20, 11:55
Maar ik ga er vanuit dat het ná de inauguratie in januari volgend jaar snel voorbij zal zijn.

Helemaal fout.
Ik weet zeker dat we m.i.v. 2 november weer kunnen vliegen.:rolleyes:

Laat ik nou, heel toevallig, een vlucht geboekt hebben op 3 november. :cool:

corrus
22-09-20, 12:26
hahaha...
Weltrusten Frans. :cool:

hannie
22-09-20, 13:36
Zou de komst van een snelle corona test nog soelaas bieden? Snap trouwens niet waarom het zo lang duurt voordat deze testen de markt op mogen. Je zou zeggen dat ze genoeg patiënten hebben om te testen of het goed werkt.

corrus
22-09-20, 14:45
Neen... Want die verteld je alleen dat je op het moment van de test géén Corona hebt...
Maar misschien heb je deze wel nét in de supermarkt opgelopen :o

FrankS
22-09-20, 14:56
Met een snelle test zou het in no-time onder controle moeten zijn. Zelfs als deze niet heel erg specifiek of gevoelig is. Bij een R-factor van 2.5 (en daar zitten nu nog niet op), moet je ongeveer 60% van de besmettingen voorkomen, om de R-factor onder 1 te krijgen. Een goedkope, snelle test zou heel snel voldoende besmette personen kunnen identificeren. Als die vervolgens 2 weken in quarantaine gaan, dooft het virus snel uit. Je moet echter wel miljoenen van deze test beschikbaar stellen. Die test is er nog niet, maar wellicht sneller te ontwikkelen dan een vaccin.

corrus
22-09-20, 16:28
Maar een test is en BLIJFT een momentopname.
Gisteren was je negatief getest maar over vandaag is er niets bekend.
Het wachten is op een goed vaccin... en dat kon best weleens nog een tijd gaan duren.

keesvankleef
23-09-20, 07:57
Ik heb een vlucht met Delta op 18 Nov. is dat makkelijk om te zetten naar Febr. 2021 geboekt 18-06-2020 ?
Alvast bedankt. Geboekt bij Delta.

verhagena
23-09-20, 13:50
Ik heb een vlucht met Delta op 18 Nov. is dat makkelijk om te zetten naar Febr. 2021 geboekt 18-06-2020 ?
Alvast bedankt.


Zou Delta even een bericht sturen via bijv. Twitter dan krijg je het juiste antwoord.

Frans1949
23-09-20, 13:50
Ik heb een vlucht met Delta op 18 Nov. is dat makkelijk om te zetten naar Febr. 2021 geboekt 18-06-2020 ?
Alvast bedankt.

Waar geboekt? Dat scheelt nogal.

Ik heb vorige week onze vluchten omgeboekt die we rechtstreeks bij de KLM hadden geboekt en totaal geen problemen.

keesvankleef
23-09-20, 18:11
Bij Delta.

Cindy1969
23-09-20, 18:36
Ik zeg per 1 januari mag het weer! (heb een ticket voor 11 januari naar Florida :p, dacht in juni, toen ik deze boekte, dat het in januari allemaal voorbij zou zijn...)

Frans1949
23-09-20, 21:14
Bij Delta.



Dan voorzie ik eigenlijk helemaal geen probleem.
Contact opnemen met Delta en ze zullen je zo omboeken verwacht ik.
Ik heb KLM geboekt en de vluchten werden uitgevoerd door Delta.
Toen er een vluchtverandering aangekondigd werd kreeg ik het advies van Delta die te accepteren of om te boeken.
Sterkte.

verhagena
24-09-20, 10:24
Ik heb een vlucht met Delta op 18 Nov. is dat makkelijk om te zetten naar Febr. 2021 geboekt 18-06-2020 ?
Alvast bedankt. Geboekt bij Delta.


https://thepointsguy.com/guide/change-cancel-delta-air-lines-flight/

MichelvanDorst
24-09-20, 10:46
Wij hebben onze vakantie in april verzet naar medio oktober, en die gaat nu dus weer niet door..
Ik durf er eigenlijk niks meer van te zeggen, maar we willen oktober wel verplaatsen, zou meivakantie 2021 save zijn?

moonlight91
24-09-20, 13:22
ik kijk dagelijks in mijn kristallen bol, pendel me suf
en klaverjas met tarotkaarten maar echt geen idee
... grapje natuurlijk maar het blijft koffie dik kijken

Wij hopen toch snel weer te mogen
in maart hebben we gelukkig al ons geld terug gehad van TUI
we waren toen ook al in de voorbereiding voor november
gelukkig toen nog geen vliegtickets , wel hotels en auto
dit is inmiddels ook weer (kosteloos) geannuleerd
ik hoop dat 2021 er anders uit gaat zien en dat we weer veilig naar florida kunnen

Frans1949
24-09-20, 14:38
ik kijk dagelijks in mijn kristallen bol, pendel me suf
en klaverjas met tarotkaarten maar echt geen idee
... grapje natuurlijk maar het blijft koffie dik kijken

Ik heb in mijn kristallen bol gekeken. EN tarra cotta (:D) kaarten gelegd.
Geloof me. Per 1 november mogen we weer het land in.
laat ik nou heel toevallig geboekt hebben voor 3 november. :cool:

verhagena
24-09-20, 23:34
Ik heb in mijn kristallen bol gekeken. EN tarra cotta (:D) kaarten gelegd.
Geloof me. Per 1 november mogen we weer het land in.
laat ik nou heel toevallig geboekt hebben voor 3 november. :cool:

En dat zou je doen als je totaal niet verzekerd bent? Dit aangezien het reisadvies dan nog niet is aangepast.

Frans1949
25-09-20, 10:41
En dat zou je doen als je totaal niet verzekerd bent? Dit aangezien het reisadvies dan nog niet is aangepast.


Uit welke bron heb jij vernomen dat het reisadvies dan niet is (wordt) aangepast?
En uit welke opmerking van mij denk je dat ik onvoorbereid naar de US zou gaan?
Wees maar niet bang.
Ik zal alles in de gaten houden en alleen gaan als ik veilig kan.
Desnoods boek ik de vlucht gewoon weer op een andere datum.

corrus
25-09-20, 11:46
Doe maar duur... :p

verhagena
25-09-20, 12:00
Uit welke bron heb jij vernomen dat het reisadvies dan niet is (wordt) aangepast?
En uit welke opmerking van mij denk je dat ik onvoorbereid naar de US zou gaan?
Wees maar niet bang.
Ik zal alles in de gaten houden en alleen gaan als ik veilig kan.
Desnoods boek ik de vlucht gewoon weer op een andere datum.

Kan merken aan je reactie dat je toe bent aan vakantie.....maar succes en hoop het je hopen

Frans1949
25-09-20, 12:26
Kan merken aan je reactie dat je toe bent aan vakantie.....maar succes en hoop het je hopen


Mijn opmerking was echt niet rot bedoelt hoor.
Ik reageerde alleen op de opmerking dat ik zoiets onverzekerd zou doen.
Maar even goede vrienden hoor.

verhagena
25-09-20, 12:50
Mijn opmerking was echt niet rot bedoelt hoor.
Ik reageerde alleen op de opmerking dat ik zoiets onverzekerd zou doen.
Maar even goede vrienden hoor.

Dat heb je mij niet horen zeggen, ik vraag me alleen af of je de gok zou wagen naar Amerika te gaan als je totaal onverzekerd bent aangezien het reisadvies nog steeds geldend is, stel dat je daar ziek wordt heb je een probleem qua verzekering, maar hoop voor je dat alles vrij gegeven wordt al heb ik er een hard hoofd in.

mpaauwe
25-09-20, 15:00
Gelukkig is het niet zo zwart/wit bij alle reisverzekeringen. Mijn reisverzekering (ING) geeft aan dat ik naar een gebied met een oranje reisadvies mag reizen, maar dat dan hetgeen waar het oranje reisadvies is afgegeven niet verzekerd is. Verder verandert er niets aan de verzekering.

verhagena
25-09-20, 15:14
Gelukkig is het niet zo zwart/wit bij alle reisverzekeringen. Mijn reisverzekering (ING) geeft aan dat ik naar een gebied met een oranje reisadvies mag reizen, maar dat dan hetgeen waar het oranje reisadvies is afgegeven niet verzekerd is. Verder verandert er niets aan de verzekering.

Oftewel bijna de hele wereld op dit moment, en tuurlijk mag je er heen maar is op eigen risico oftewel als er wat gebeurd keert je verzekering bij code Oranje niet uit zoals denk ik alle verzekeringen

Het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert u alleen naar dit gebied te reizen als dat echt noodzakelijk is. Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk ;
Boek je nu een reis naar een land waar code oranje of code rood geldt, dan heb je sowieso geen dekking voor schades en kosten die te maken hebben met Corona. Je hebt immers bewust voor een risicovollere reisbestemming gekozen.

mpaauwe
25-09-20, 15:26
Dat is dus niet waar. Je verzekering keert niet uit als de kosten te maken hebben met Corona. Verder is alles gewoon verzekerd.

Frans1949
25-09-20, 16:23
Dat is dus niet waar. Je verzekering keert niet uit als de kosten te maken hebben met Corona. Verder is alles gewoon verzekerd.

Weet jij of dit ook betreft de medische kosten?

JeroenB
25-09-20, 17:23
Er zijn echt verzekeringen die dus wel dekking geven in oranje gebieden alleen daar betaal je wat meer voor en je moet er even voor zoeken op internet. Maar net als Frans1949 zou ik als het straks kan ook gaan met deze extra verzekering, ook als het code oranje is.

Het aantal dagelijkse gevallen in heel Florida zijn nagenoeg vergelijkbaar met hier dus dat is niet iets wat mij tegen zou houden. Daarbij ga ik daar niet heen om de toerist uit te hangen maar om andere redenen en Frans zit er elk jaar een half jaar in zijn eigen verblijf.

Zolang je daar ook gewoon je maatregelen neemt en afstand houdt is de kans op besmetting net zo gering als hier.

En laat ieder voor zichzelf de afweging maken en welk risico hij/zij wil lopen. Denk dat we daar allemaal mans genoeg voor zijn.

mpaauwe
25-09-20, 17:35
Weet jij of dit ook betreft de medische kosten?
Mijn reisverzekering (doorlopend ING) geeft aan dat dit ook medische kosten betreft, behalve als het ivm corona is.

verhagena
25-09-20, 19:07
Dat is dus niet waar. Je verzekering keert niet uit als de kosten te maken hebben met Corona. Verder is alles gewoon verzekerd.

Niet lullig te doen maar je zegt exact hetzelfde als ik schrijf en dan zeg je dat je dus niet waar......maargoed ik wens jullie heel veel plezier en hoop dat jullie gezond blijven

Frans1949
27-09-20, 12:43
Niet lullig te doen maar je zegt exact hetzelfde als ik schrijf en dan zeg je dat je dus niet waar......maargoed ik wens jullie heel veel plezier en hoop dat jullie gezond blijven

Dit ook zeker niet om lullig te doen.
Maar ...... het is mij nou nog steeds niet duidelijk.
Is het zo dat de verzekering wel de medische kosten betaald maar niet Corona gerelateerd kosten bijvoorbeeld extra reis- en hotelkosten?

Of is het zo dat dan ook bijvoorbeeld ziekenhuiskosten NIET betaald als het door Corona veroorzaakt is.

Maar dan is er dus volgens Jeroen een extra verzekering te nemen.

JeroenB
27-09-20, 14:48
Frans1949, veel verzekeringen betalen geen schade die veroorzaakt wordt door Corona. Dus ook de extra zorgkosten die niet gedekt worden door je zorgverzekering worden niet gedekt door de meeste verzekeringen. De andere niet corona gerelateerde dingen worden door de meeste verzekeringen wel gedekt tijdens het reizen naar oranje gebieden.

Als je gaat moet je dit dus expliciet afdekken bij een verzekeraar die deze kosten met betrekking tot corona wel dekt.

hannie
28-09-20, 11:07
Keek net op de site van TUI en daar bieden ze Covid care aan. Op bij hun geboekte pakket reizen is dat geldig. Tui vergoed je medische kosten als je Corona op vakantie krijgt begrijp ik hieruit.

COVID Care service

Vertrek je uiterlijk 31 maart 2021 op een TUI vliegvakantie, autovakantie, skivakantie, rondreis of een citytrip, dan krijg je daar automatisch de COVID Care service bij zodat je met een gerust hart op vakantie gaat.
Vertoon je COVID-symptomen tijdens je reis? Je kan 24/7 rekenen op telefonische medische assistentie aan de hand van een noodnummer. De noodcentrale kan worden bereikt op telefoonnummer +34 934 96 38 82 en zal je begeleiden bij de nodige stappen.
De COVID Care service dekt bovendien de kosten voor het afnemen van een COVID-test ter plaatse. Mocht je COVID-positief testen dekken we ook de kosten van eventuele medische hulp of een medisch noodzakelijke repatriëring.
Als je in quarantaine moeten tijdens je vakantie dan zorgen wij ervoor dat je langer op je bestemming kunt blijven, samen met je gezin (wonend onder hetzelfde dak). En uiteraard een nieuwe terugvlucht, zonder extra kosten.

corrus
28-09-20, 11:22
Maar Frans heeft geen "Pakketreis" nodig, want een auto en huis heeft ie al.:cool:

Frans1949
28-09-20, 11:58
Maar Frans heeft geen "Pakketreis" nodig, want een auto en huis heeft ie al.:cool:


Tja, en Tui vliegt niet meer naar de US.

Frans1949
28-09-20, 11:59
Frans1949, veel verzekeringen betalen geen schade die veroorzaakt wordt door Corona. Dus ook de extra zorgkosten die niet gedekt worden door je zorgverzekering worden niet gedekt door de meeste verzekeringen. De andere niet corona gerelateerde dingen worden door de meeste verzekeringen wel gedekt tijdens het reizen naar oranje gebieden.

Als je gaat moet je dit dus expliciet afdekken bij een verzekeraar die deze kosten met betrekking tot corona wel dekt.


Tegen de tijd dat we in de US worden toegelaten zal ik jou om advies vragen.

hannie
28-09-20, 13:35
Maar Frans heeft geen "Pakketreis" nodig, want een auto en huis heeft ie al.:cool:

Het was ook niet specifiek voor Frans bedoeld. Alleen ter info, misschien heeft iemand er tzt wat aan.
Tui bied waarschijnlijk wel weer pakketreizen aan en dan vlieg je met bv KLM, mits de travelban is opgeheven natuurlijk.

JeroenB
28-09-20, 15:47
Tegen de tijd dat we in de US worden toegelaten zal ik jou om advies vragen.


Je weet me te vinden en als de travel restrictions worden opgeheven vanuit Nederland dan gaan wij ook zeker die kant op, al is het alleen maar om even op onze kavel te staan en alles te bekijken.

koenkamphuys
01-10-20, 12:58
Bij het lezen van deze titel moest ik denken aan een aflevering van SpongeBob waarin ze een Magische schelp vinden, die als je die open doet, altijd hetzelfde zegt: "Ooit, op een dag."

hannie
14-10-20, 09:10
Misschien een lichtpuntje:

VS EN VK WERKEN AAN PLAN OM TRANS-ATLANTISCH PASSAGIERSVERKEER TE HERVATTEN'

10 oktober 2020 - 16:52 | Door: onze redactie |
NEW YORK - De Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk werken achter de schermen aan een plan om het reguliere trans-Atlantische passagiersverkeer te hervatten. Door alle passagiers op vluchten te testen, kunnen de scherpe inreisrestricties versoepeld worden.
Dat melden overheidsbronnen aan The Wall Street Journal. Momenteel verwelkomt de VS helemaal geen Europese toeristen en zakenreizigers (op wat uitzonderingen na), en in het Verenigd Koninkrijk moeten Amerikanen na aankomst eerst twee weken in quarantaine.

Door alle passagiers voorafgaand en na afloop van de vlucht te testen, zouden die maatregelen grotendeels overbodig worden. Het reguliere vliegverkeer kan dan langzaam weer op gang komen, zonder dat het tot de import van coronagevallen leidt.

Het plan is om nog vóór het eind van een jaar een reiscorridor te beginnen tussen Londen en New York. Als dat een succes blijkt, zouden later andere steden en ook andere Europese landen mee kunnen doen. Zo wordt Duitsland al bij de gesprekken betrokken.

De luchtvaart, onder aanvoering van brancheorganisatie IATA, pleit er al langer voor om door middel van sneltesten meer vliegverkeer mogelijk te maken. Nu is er wel passagiersverkeer tussen Europa en de VS, maar zeer beperkt: daardoor zitten er vaak maar enkele tientallen passagiers op vluchten.

Dat de reiscorridor er komt is nog niet zeker. Uiteindelijk moeten de Amerikaanse en Britse regering op het hoogste niveau akkoord gaan, en bovendien geldt als absolute voorwaarde dat er genoeg testcapaciteit geregeld kan worden. Maar het biedt een sprankje hoop voor de luchtvaartsector.

Bron: Luchtvaartnieuws.nl

Cindy1969
14-10-20, 19:48
Heel klein lichtpuntje, hoop het zo. Zie dat ook echt als 1 van de weinige mogelijkheden om tóch naar de US te kunnen gaan.

moonlight91
15-10-20, 18:06
Mijn zoon is er al een tijdje van overtuigd zodra er een betrouwbare
Sneltest is , we weer mogen

hannie
16-10-20, 08:51
Er is toch nog een hoop politiek geneuzel: https://www.afar.com/magazine/when-will-travel-between-europe-and-the-us-reopen

Frans1949
16-10-20, 11:18
Mijn zoon is er al een tijdje van overtuigd zodra er een betrouwbare
Sneltest is , we weer mogen

Dat is precies waar ik mijn hoop ook op gevestigd heb.

Ik ben zo ready to go. :cool:

corrus
16-10-20, 12:18
Hou Vol !!!
Dit jaar kunnen we het wel vergeten guys...

ellen.kr
18-10-20, 11:21
Je kan alle info op de site van Delta vinden. Je ontvangt e-credits. Hetzelfde principe als een voucher. Ik heb al eerder op die manier moeten verzetten en wacht nu op begin 2021, wanneer ik mijn e-credits weer kan inwisselen voor een vlucht voor Kerst volgend jaar.

Frans1949
19-10-20, 14:34
Hou Vol !!!
Dit jaar kunnen we het wel vergeten guys...


Tuurlijk niet. We hebben tickets voor 3 november.

JeroenB
19-10-20, 15:02
Tuurlijk niet. We hebben tickets voor 3 november.

Precies, beetje hoop blijven houden dat doen wij ook nog voor de kerstdagen. :cool:

corrus
19-10-20, 16:48
Tja... Wie niet...:o
Ik heb er nog wel iets in staan voor 22 december... :p
Want Oud & Nieuw zonder Epcot...:cool: is geen écht Oud & Nieuw :(

hannie
19-10-20, 18:41
..
Want Oud & Nieuw zonder Epcot...:cool: is geen écht Oud & Nieuw :(
Volgens mij zijn er geen Oud & Nieuw vieringen in de Disney parken dit jaar en gaan ze al om 19.00 uur of zo dicht.

JeroenB
19-10-20, 19:21
Tja... Wie niet...:o
Ik heb er nog wel iets in staan voor 22 december... :p
Want Oud & Nieuw zonder Epcot...:cool: is geen écht Oud & Nieuw :(


Er zijn helemaal geen New Years Eve festiviteiten in de Disney Parken dit jaar, ze hanteren de standaard openingstijden van de rest van de week ook voor New Years Eve. Dus annuleer je tickets maar vast.

corrus
21-10-20, 00:10
Ach, er zijn gelukkig nog andere dingen (schrale troost)
Maar de vliegtickets haal ik er toch nog maar even niet uit. ;)
Opschuiven kan altijd nog wel.

hannie
21-10-20, 15:28
Luchtvaartmaatschappijen zoeken oplossingen:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... napaspoort (https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/united-airlines-test-digitaal-coronapaspoort)

JeroenB
22-10-20, 17:40
Bevindingen van de proef:
https://www.travelweekly.co.uk/articles/390006/london-new-york-health-passport-trial-hailed-a-success

hannie
22-10-20, 20:22
Proef geslaagd dus. Nu nog invoeren i.c.m sneltesten.

Esther43
23-10-20, 13:38
Ik hoop dat je dan ook verzekerd bent, moet er niet aan denken met de prijzen van de Amerikaanse gezondheidszorg in het ziekenhuis terecht te komen en vervolgens zelf voor de kosten op te moeten draaien.

Cindy1969
23-10-20, 21:42
Nee, inderdaad. Maar ook niet dat je dan plots positief test vlak voor vertrek, zonder dat je klachten hebt. Onaangename verrassing... en je geld kwijt vrees ik, als je dan niet mee mag.

hannie
24-10-20, 14:05
Ik hoop dat je dan ook verzekerd bent, moet er niet aan denken met de prijzen van de Amerikaanse gezondheidszorg in het ziekenhuis terecht te komen en vervolgens zelf voor de kosten op te moeten draaien.

Zie post 37 van mij op pagina 4.

Esther43
25-10-20, 08:53
Thanks hannie, deze discussie is inderdaad langs me heen gegaan.

sunnyrojo
23-11-20, 17:17
Hopelijk binnenkort ook wat positievere berichtgeving over de travelban na positieve berichten over de vaccins.
Nu komt er steeds meer een discussie op gang over het wel of niet inenten.
Wij gaan er wel voor maar dat is de keuze die ieder voor zichzelf maakt.

Cindy1969
23-11-20, 19:08
Ik ga er ook zeker voor. Denk dat het ook wel verplicht wordt wil je ooit weer vliegen.

moonlight91
24-11-20, 09:07
Ik zou normaal gezien niet 1,2,3 mezelf laten enten
de rest van mijn gezin trouwens ook niet
maar als Amerika het verplicht voor reizigers, Ja dan staan we wel vooraan!

corrus
24-11-20, 10:44
Ik zou normaal gezien niet 1,2,3 mezelf laten enten
de rest van mijn gezin trouwens ook niet.Waarom zou je je niet laten vaccineren??

Maar als Amerika het verplicht voor reizigers, Ja dan staan we wel vooraan!
Dan wordt je/jullie gezondheid ineens wél aan de kant geschoven?
Een "beetje" dubbel... toch?

moonlight91
24-11-20, 15:13
Wie zegt dat we ons niet zouden laten vaccineren, waar beweer ik dat
Niet 1,2,3 wil toch niet zeggen nooit
ik zelf val in de risico groep
Jij kent mijn medisch dossier niet dus je kunt niet beoordelen of het dubbel is

en is het zo gek dat jongeren twijfelen of bang zijn wat het op langere termijn doet
en daardoor zoeken naar wat wijsheid is vrijheid of ....


maar goed ik hoef me hier eigenlijk niet eens over te verantwoorden

FrankS
25-11-20, 09:28
Ik vermoed dat de travelban in eerste instantie alleen voor gevaccineerde reizigers wordt opgeheven. Zodra zowel land van oorsprong als land van bestemming voldoende "Corona-vrij" is, wordt die bepaling wellicht losgelaten.

FrankS
26-11-20, 07:41
Er is licht aan het einde van de tunnel: https://edition.cnn.com/2020/11/25/politics/us-travel-restrictions-europe-coronavirus/index.html

Frans1949
04-12-20, 10:53
WHO looks at possible 'e-vaccination certificates' for travel
The World Health Organization does not recommend countries issuing “immunity passports” for those who have recovered from Covid-19, but is investigating the prospects of using e-vaccination certificates, a WHO medical expert said.

“We are looking very closely into the use of technology in this Covid-19 response, one of them is how we can work with member states toward an e-vaccination certificate,” he told a virtual briefing in Copenhagen.

mblokland
05-01-21, 15:26
https://www.dailymail.co.uk/news/article-9112377/US-airlines-urge-Trump-lift-travel-ban-passengers-Europe-UK.html

jastsali
19-03-21, 09:42
Zou het echt ?
https://simpleflying.com/us-travel-restriction-easing-reported/
en hier:
https://www.cnbc.com/2021/03/18/biden-eyes-mid-may-to-begin-relaxing-covid-travel-restrictions-sources-say-.html?__source=sharebar%7Cfacebook&par=sharebar&fbclid=IwAR0rymSSzhb9f-4StfeqRV6mdukDsacwvtfyIPLle4TPbk8mn1WjnML4IN0

hannie
19-03-21, 10:41
Fingers crossed!

Ilse_
19-03-21, 18:32
We duimen heel hard !!

Ritchie
20-03-21, 11:10
Ze kunnen wel wellicht een travel ban opheffen in de VS, maar dat wil nog niet zeggen dat wij erheen kunnen.

mattrob
20-03-21, 11:42
Wat bedoel je precies dan ?

hannie
20-03-21, 14:03
Ze kunnen wel wellicht een travel ban opheffen in de VS, maar dat wil nog niet zeggen dat wij erheen kunnen.

Hoezo niet dan? Er zijn in NL ook plannen om veel landen weer op geel te zetten. En mocht dat niet zo zijn dan kun je nog een extra verzekering afsluiten die ook dekking bied bij Covid.

Ritchie
21-03-21, 10:10
Hoezo niet dan? Er zijn in NL ook plannen om veel landen weer op geel te zetten. En mocht dat niet zo zijn dan kun je nog een extra verzekering afsluiten die ook dekking bied bij Covid.

Wat is je bron betreffend de landen die in NL weer op geel kunnen tzt ? Ik houd me graag aan de feiten.

Ritchie
21-03-21, 10:12
Wat bedoel je precies dan ?

De VS kan wel mensen toelaten, maar het land waar je woont moet ook de toestemming geven om er heen te kunnen. Als Nederland bijvoorbeeld de VS nog op code rood houdt, dan kunnen we nl. niks.
Dat is wat ik bedoel.

JeroenB
21-03-21, 10:14
Onzin, ook nu kun je naar de VS al is het met een omweg omdat we niet rechstreeks mogen vliegen, Nederland houdt je echt niet tegen bij de grens.

Ritchie
21-03-21, 10:22
Klopt, vind ik ook erg jammer, dat mensen zonder hersenen die op vakantie gaan (lees: niet noodzakelijke reizen) niet worden aangepakt, ik hoop ook dat ze er dan flink ziek worden en niemand hun gaat uitbetalen.
Verder weer on-topic.

hannie
21-03-21, 15:29
Wat is je bron betreffend de landen die in NL weer op geel kunnen tzt ? Ik houd me graag aan de feiten.

Dat heeft Rutte in de laatste persconferentie verteld. Ik denk dat daar morgenavond een vervolg op komt


PS: er staan bijna geen landen op rood, misschien een paar in Afrika. Bijna alle landen zijn Oranje.

JeroenB
21-03-21, 16:44
Ach je leeft maar 1 keer en tot nu toe ben ik nog steeds corona vrij, dat in tegenstelling tot genoeg mensen die in NL zijn gebleven al die tijd. Voor mij 2e keer USA tijdens de lockdown periode maar beide met zakelijke achtergrond en inderdaad om die reden noodzakelijk. Hopelijk kunnen we ons volgend jaar definitief vestigen in de USA dan zijn we van dat vliegen af om in ons favoriete Florida te zijn.

Ach en uitbetalen doe ik mezelf wel of ik nu ziek ben of niet. :cool:

Ritchie
22-03-21, 16:54
PS: er staan bijna geen landen op rood, misschien een paar in Afrika. Bijna alle landen zijn Oranje.Ik bedoel ook code oranje... met al die kleurcodes wordt ik wellicht een beetje kleurenblind ;)

mattrob
22-03-21, 17:34
De VS kan wel mensen toelaten, maar het land waar je woont moet ook de toestemming geven om er heen te kunnen. Als Nederland bijvoorbeeld de VS nog op code rood houdt, dan kunnen we nl. niks.
Dat is wat ik bedoel.

Ah, op die manier. Het is hier inmiddels al genoemd, maar je kan wel 'gewoon' vliegen als Amerika je toestemming geeft. Code rood is op dit moment alleen een dringend advies om niet naar dat land te gaan, maar je mag wel gaan. We hebben nog geen vliegverbod hier in NL voor reizen naar de US. Dat hadden we voor bv de UK (maar is al 2 weken geleden weer opgeheven), en hebben we nog voor Zuid-Amerika en Zuid-Afrika. Daar geld een echt vliegverbod; overigens met uitzonderingen kan het toch wel weer. Maar goed, naar de USA kunnen we wel vliegen, als de grens weer opengaat vanuit de USA.

Frans1949
23-03-21, 15:13
Klopt maar je moet wel rekening houden met je verzekering.

mattrob
23-03-21, 19:33
Helemaal eens; maar de vraag was of je wel mocht vliegen als Amerika code rood of oranje zou zijn. En dat mag dus, er geldt geen vliegverbod in Nederland voor de USA. Maar ja, verzekering is wel een ander ding ja. Er schijnt wel een verzekering te zijn waar je je specifiek voor corona kan verzekeren, ook in code rood of oranje. Geen ervaring mee overigens ;-) !

ronenivonne
30-03-21, 17:40
Toch jammer dat er altijd mensen zijn die zich niet gewoon aan de dringende adviezen willen houden qua reizen. Ik snap helemaal dat we ondertussen eens ergens op bezoek gaan met meer als 1 en dit niet helemaal 100% naleven, maar reizen hoeft echt niet. Kun je zoveel excusjes verzinnen als je wil, maar ik vind het totale onnodig en ook bull shit. Zeker als je er ook nog over op ligt te scheppen. Hou dan gewoon je mond. Je brengt anderen ook nog in de verleiding om hetzelfde te gaan doen.

Van mij uit mochten ze gelijk een dikke boete geven of beter nog een paar maandjes achter tralies door brengen voor het in gevaar brengen van anderen. Er zijn toch kwetsbare groepen en ouderen afhankelijk van deze onzin.

JeroenB
31-03-21, 03:41
Toch wel vreemd, beide zijn regels om besmettingen te voorkomen maar van jou mag het 1 wel en het andere niet. Beetje krom redenerend, als je voor het 1 flinke straffen wilt moet je dat ook hard doortrekken naar alle overtredingen. Reizen met de trein in NL is net zo risicovol als reizen met een vliegtuig en misschien wel risico voller omdat de mondkapjesplicht in vliegtuigen beter wordt nageleefd dan in de trein.

Daarnaast zijn er Nederlanders op dit forum die de mogelijkheid hebben om zelfs gevaccineerd te worden in Amerika terwijl ze in NL nog lang kunnen gaan wachten, dat scheelt weer vaccineren in NL waar het allemaal niet zo snel loopt als in de USA en weer een beschermd persoon erbij in NL.

Roy Reuter
31-03-21, 14:26
Mijn partner is volledig gevaccineerd en ik hoop in juni klaar te zijn.
Wij hopen dan echt weer te kunnen vliegen als dat mogelijk is naar FL en hebben voor september geboekt (onder voorbehoud).
Hoop echt dat er snel iets bekend gemaakt wordt over mogelijkheden met minder beperkingen voor mensen die gevaccineerd zijn.

mpaauwe
31-03-21, 17:28
Ik mag toch hopen dat de grenzen straks voor iedereen weer open gaan. Wij hebben met zijn allen maatregelen opgelegd gekregen om ouderen en kwetsbaren te beschermen; als de groep die nu eerst gevaccineerd wordt alles mag, vraag ik me serieus af waarom iedereen zo hard liep te roepen dat we ons met zijn allen aan de maatregelen moeten houden.
En hoe durven we dan te zeggen dat jongeren, die toch een klein beetje willen genieten van het leven, egoïstisch zijn...

Ilse_
31-03-21, 18:35
@Roy Reuter;
Ik mag toch hopen dat niet alleen gevaccineerden voordelen krijgen. Ook wij hebben ons netjes aan alle regels gehouden en wachten netjes op onze oproep maar zou het niet eerlijk vinden als andere al eerder voordelen krijgen. Of allemaal of niet.

Ook wij kunnen niet wachten om weer naar Florida te mogen en zijn erg benieuwd naar wat er komen gaat.

ronenivonne
31-03-21, 19:01
@JeroenB;
Reizen vind ik onnodig in deze tijd. Sociaal contact op geringe basis vind ik wat anders als doodleuk reizen en dat overal liggen te verkondigen alsof je er trots op bent. Slaat nergens op. Je zit het overal breeduit te verkondigen op forums en Facebook. Echt onnodig en dat zet mensen aan om dit ook te doen. Als je het toch doet hou dan je mond erover.

JeroenB
31-03-21, 23:37
@ronenivonne;
Dat jij iets onnodig vindt hoeft voor een ander niet hetzelfde te zijn, daarbij reis ik puur om zakelijke redenen waar flinke bedragen mee gemoeid zijn en bezoek geen toeristen trekkers of wat dan ook. Ik ben inmiddels op een leeftijd dat ik jouw toestemming niet nodig heb om ergens iets te plaatsen, stoor jij je er aan dan lees je mijn berichten maar niet. En anderen hier op het forum waarvan meerdere ook met eigen OG in Florida willen gewoon graag weer naar hun eigendom toe, net zo graag als dat jij het nodig en verantwoord vindt om je niet te houden aan de bezoekrsregeling omdat sociaal contact voor jou nu zo belangrijk is.

ronenivonne
01-04-21, 18:04
Moet je allemaal zelf weten kerel. Je leeftijd boeit me niet, en enig respect verdien je vanuit mij al helemaal niet met die reacties naar mensen die idd graag naar hun huis zouden willen. Vind het gewoon ongepast!

Wat betreft reizen naar de USA wachten wij gewoon tot het weer veilig en verantwoord kan. Ook voor andere mensen in NL.

Ritchie
01-04-21, 22:42
@ronenivonne;
Ik ben het he-le-maal met je eens betreft dat de persoon in kwestie dit overal verkondigd, dat is is me zelf ook opgevallen, maar ik hield er mijn mond over.

lisje
04-04-21, 08:52
@ronenivonne;
Wat een egoïstische opmerking maakt u!
Wij zijn een gezin dat zonder corona al heeeeeel weinig sociaal contact heeft. Maar onze reizen zijn wel onze uitlaatklep.
dat we dit al een jaar moeten missen, doet veeeeeel meer met me dan dat ik me aan de regel van 4 buiten, 1 binnen moet houden.
Ik kan zeker zonder restaurant of cafe, maar mijn zo geliefde Florida dit jaar weer niet kunnen bezoeken, doet mij hartkloppingen krijgen.

Dit enkel om te zeggen dat er heus wel andere mensen bestaan, die anders ingesteld zijn dan u. Dus aub voor u uitspraken doet, denk mss zelf effe na?

Ik geef je dan wel weer gelijk dat je het niet overal moet verkondigen. Maar we leven nu eenmaal in een social media wereld. Waar mensen elkaar het liefste zo jaloers mogelijk maken. Daarvoor hoeft het geen corona te zijn ��

Cindy1969
04-04-21, 11:02
Zo heeft ieder zijn eigen struggles door Corona. Ik snap waarom iemand zegt dat reizen onnodig is, omdat het verstandiger is. Maar gevoelsmatig... Zou er ook wat voor geven om even naar Florida te kunnen.
Was voor mij ook altijd mijn uitlaatklep, even "ontsnappen" aan de zorgen thuis, voor mijn moeder die lang ziek is geweest, en in verpleeghuis woonde. Wat heeft dat alleen al vorig jaar een hoop stress opgeleverd i.v.m. het niet meer mogen bezoeken, en haar struggle met alle maatregelen.

Nu is ze helaas overleden in november. En mijn vader is in december aan de dood ontsnapt, heb zeg maar een heftige tijd achter de rug.
En verder ben ik vaak alleen door alle maatregelen, best eenzaam...
Dus ja, mijn behoefte aan een reis is nu ook groter dan ooit. Als er ook maar een manier was om te gaan zou ik vandaag nog mijn koffer pakken.

Zelf kan ik dit soort opmerkingen, van Ronenivonne, dus wel relativeren. Een ieder spreekt toch vanuit zijn eigen beleving. En we zijn (gelukkig) allemaal verschillend.

Vooralsnog verheug ik me op mijn weekje Landal in mei, toch even er tussenuit. En gisteren mijn ticket Las Vegas toch omgezet naar ticket Florida voor januari. Hopelijk kan het dan weer, en ondertussen er toch voorpret van hebben (waar ga ik verblijven, waar zal ik naar toe gaan)
En maar hopen dat er betere tijden gaan aanbreken, voor ons allemaal!

Frans1949
04-04-21, 16:49
Waarom nou zoveel negatieve reacties?
Jeroen had toch aangegeven dat hij daar zwaarwegende zakelijke belangen had?
Dan staat het je toch volkomen vrij om met inachtneming van alle voorzorgsmaatregelen naar Florida af te reizen?
Of heb ik iets gemist?

Esther43
07-04-21, 20:59
Ik ben het helemaal met Cindy eens. Laten we elkaar respecteren in onze keuzes gezien iedereen vanuit zijn eigen perceptie de dingen bekijkt en beleeft vanuit zijn/ haar eigen situatie. Ook hier op het forum merk je dat afgelopen jaar er bij veel mensen om allerlei redenen er ingehakt heeft en dat de lontjes korter worden. Wat ons hier allemaal verbindt is ons geliefde Florida waar we allemaal weer graag naar terug keren, en dat gaat ook gebeuren al is het steeds lastiger om hiervoor het geduld te bewaren. Komt goed! Groeten aan een ieder.

Cindy1969
07-04-21, 21:16
Oh goed komt het zeker! Wanneer? Dat zullen we moeten afwachten. En zo bedoelde ik het ook Esther43, kon even niet op het woord perceptie komen.
En we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. En voor de één is het moeilijker dan voor de ander.
En ik blijf erbij, ik ga de grond kussen in Florida zodra ik ooit uit het vliegtuig stap :D

Bullyleo
14-04-21, 07:44
https://www.cntraveler.com/story/will-the-us-lift-restrictions-on-international-air-travel-this-summerZeker niet positief. Zeker ook omdat juist binnen de EU/NL het vaccinatiepaspoort er waarschijnlijk niet gaat komen. Als ik het goed gelezen heb dan gaan de Amerikanen je toelating er in eerste instantie vanaf laten hangen of je wel of niet gevaccineerd bent en dat 1 oktober pas in beeld komt voor het land volledig weer "open" is. Zeker voor de "jonkies" (-60) wordt het dus een opgave. Nog los van diegenen die er voor kiezen om niet gevaccineerd te worden.

JeroenB
22-04-21, 14:41
@Frans1949;
Ach inmiddels terug uit de states waar ik me vanwege mijn belangen daar ook mocht laten vaccineren, dus nu gevaccineerd met Pfizer terug in NL en daardoor nog maar een heel klein risico voor anderen. Terugvlucht was met iets van 20-25 personen in een Dreamliner. Die tijden ga ik wel missen als ze straks weer vol zitten.

Hopelijk snel versoepelingen, in Amerika gaat het in ieder geval de goede kant op met vaccineren.

lisje
22-04-21, 18:50
Dag Jeroen,
puur uit nieuwsgierigheid... Je bent gevaccineerd met pfizer. 1x??
wanneer heb jij dan een volgende dosis nodig en krijg je dan voorrang in Nederland/Belgie(sorry, weet niet waar Lelystad ligt ��) voor je 2de inspuiting?

JeroenB
22-04-21, 19:03
Nee heb mijn vebrlijf met een paar dagen verlengd toen ik op de hoogte was van de mogelijkhied om me te laten vaccineren en heb dus beide prikken in Florida gehad. Dus ik pik geen plekje in van een andere Nederlander ik heb juist voor Nederland een persoon uitgespaard.

lisje
23-04-21, 21:09
Dus ik pik geen plekje in van een andere Nederlander ik heb juist voor Nederland een persoon uitgespaard.

was zeker niet met die intentie gevraagd. Echt puur uit nieuwsgierigheid!
Dat gezegd zijnde, zie ik niet waarom je anders een plekje zou inpikken. Ik ga er van uit dat er bij jullie, net als bij ons, elke dag overschotten van vaccins zijn (hier worden die dan gezet bij mensen op de reservelijst)
Dus zou er zelf helemaal niet om geven dat iemand vroeger mag gevaccineerd worden omdat hij/zij al eentje op een ander kreeg.

Wel stiekem jaloers op je ‘werkvakantie’ want zeg eerlijk... Daar ‘moeten’ werken is geen straf, eh ����

JeroenB
26-04-21, 10:01
Daar moeten zijn is inderdaad geen straf maar lang zonder je gezin en er alleen zijn laat het niet als fijn voelen.


Inmiddels lijkt er steeds meer positief nieuws omtrent het reizen tussen de USA en de EU (en omgekeerd) voor de zomer periode, omdat het aantal gevaccineerde personen in grote stappen toeneemt:

https://www.nytimes.com/2021/04/25/world/europe/american-travel-to-europe.html

Benieuwd of je als gevaccineerde je ook nog moet laten testen of dat die eis dan ook vervalt.

corrus
26-04-21, 13:07
Ik denk dat het voor vertrek VANUIT Nederland, nog wel zal gaan moeten... (Cash Cow).

Bullyleo
09-06-21, 19:12
Mensen er zit schot in de zaak:
https://www.reuters.com/world/us/us-forming-working-groups-how-lift-key-travel-restrictions-2021-06-08/

hannie
09-06-21, 19:30
Dat zie ik niet echt als schot in de zaak. Lijkt me dat het nog lang gaat duren als ze nu nog expert groepen moeten gaan samenstellen.
Hoop dat Biden van t weekend meer hoop gaat geven als hij in Europa is.

natalie
14-06-21, 17:13
https://www.travmagazine.nl/amerika-specialisten-kijken-uit-naar-4-juli/amp/


Dit ziet er hoopvol uit��

Terpies
14-06-21, 19:13
Lijkt me eerder een gevalletje: het is goed voor mijn boekingen om iets te roepen zodat mensen allemaal naar mijn winkeltje komen om een reis te boeken.

Iedereen speculeert zich een slag in de rondte, maar laten we aub wachten op echt nieuws.

elstars
15-06-21, 10:53
@Terpies

En zo is het!
Wij hopen natuurlijk ook op een snelle opening maar het blijft echt afwachten.
Ik zie Biden nog niet zo snel alles weer opengooien. Het zal heel gefaseerd gaan verwacht ik.

corrus
15-06-21, 12:16
Ik blijf hopen op "normale" routes om naar m'n hutje toe te gaan. :cool:

Bullyleo
17-06-21, 11:51
https://www.forbes.com/sites/alexledsom/2021/06/16/us-travel-ban-eu-expected-to-lift-restrictions-for-all-americans/?sh=3b2df1f3ab59
Het begin is er. O nee nu ben ik misschien te positief. :confused:

mattrob
17-06-21, 14:46
Maar aan de andere kant is dit iets minder positief ... (gaat wel om UK naar de US, niet om EU naar de US, maar die lijken iets voor te lopen) ...

'Reasonable' chance UK-US travel could resume by September, US Covid expert says; ITV News (https://www.itv.com/news/2021-06-16/reasonable-chance-travel-between-uk-and-us-could-resume-by-september-us-covid-expert-dr-anthony-fauci-tells-itv-news?fbclid=IwAR3xm3IRw1L07vmr2h5muU1oTg1j-XEPJJ4OE52CqeKIlV_31rqtcMXjzek)

JeroenB
17-06-21, 15:23
Maar aan de andere kant is dit iets minder positief ... (gaat wel om UK naar de US, niet om EU naar de US, maar die lijken iets voor te lopen) ...

'Reasonable' chance UK-US travel could resume by September, US Covid expert says; ITV News (https://www.itv.com/news/2021-06-16/reasonable-chance-travel-between-uk-and-us-could-resume-by-september-us-covid-expert-dr-anthony-fauci-tells-itv-news?fbclid=IwAR3xm3IRw1L07vmr2h5muU1oTg1j-XEPJJ4OE52CqeKIlV_31rqtcMXjzek)

Er wordt door de verslaggever gevraagd of het in September weer kan en daar wordt op gereageerd door Fauci dat hij hoopt dat het snel weer kan maar geen datum kan noemen.

utah
23-06-21, 19:54
Raar dat je terug bru Miami kan boeken bij Tui Fly voor september 2021? Wil dit dan zeggen dat ze al meer weten?

corrus
23-06-21, 20:30
Raar dat je terug bru Miami kan boeken bij Tui Fly voor september 2021? Wil dit dan zeggen dat ze al meer weten?
Neen, dit betekent dat ze tot aan die datum niet gaan vliegen op NIET EUROPESE bestemmingen. (Dit is óók op het nieuws geweest)

elstars
26-06-21, 15:46
Het is maar een berichtje....

https://www.travelinglifestyle.net/us-reopening-borders-to-tourism-who-can-enter/

6 september....?

Cindy1969
26-06-21, 17:19
Fijn als dat gaat lukken, maar wel sneu voor de mensen die afhankelijk zijn van de schoolvakanties...

Ritchie
26-06-21, 20:35
Fijn als dat gaat lukken, maar wel sneu voor de mensen die afhankelijk zijn van de schoolvakanties...

Mijn mening... je kiest vaak voor kinderen, dus dan accepteer je ook dat je na verloop van tijd alleen maar op vakantie kan tijdens schoolvakanties

Mave
26-06-21, 21:56
Maar naar Amerika gaan (of op vakantie gaan in het algemeen) in de schoolvakantie is normaal gesproken ook geen probleem. Maar toen wij aan kinderen begonnen (zo’n 17 jaar geleden) hield ik geen rekening met Corona :D

Maar goed….. wij hopen volgend jaar terug te kunnen. Dit jaar gaan we naar Zakynthos als er zich verder geen problemen voordoen.

Ritchie
27-06-21, 09:36
Ben ook benieuwd wat de inreis regels gaan worden, hier in Europa heb je straks o.a. het DCC.
Als ik me moet testen van te voren om naar de USA te gaan, dan blijf ik lekker thuis, ben gevaccineerd, en "bij klachten.. laat je testen"

JeroenB
27-06-21, 14:04
Mijn mening... je kiest vaak voor kinderen, dus dan accepteer je ook dat je na verloop van tijd alleen maar op vakantie kan tijdens schoolvakanties

Wat een trieste reactie weer, alsof je toen al wist dat er Corona zou komen met vliegrestricties en dat die zo lang zouden gaan duren.

En dus is jouw mening dat als het je gegund is dat je kinderen hebt dat je pech hebt dat je nu niet naar Amerika kunt omdat de vliegban er (nu) nog is in de zomervakantie ? Wat een kul. Laten we dan maar hopen dat er in jouw geval heel lang een testverplichting blijft zodat jij in ieder geval niet gaat.

Je gunt het toch gewoon iedereen om zijn/haar vakantie te kunnen houden waar hij/zij dat wil, kinderen of geen kinderen voor iedereen is de vakantie belangrijk om weer even op te laden, te ontspannen en plezier te hebben.

Ritchie
27-06-21, 15:00
Het is jouw goed recht om hierover een mening te geven
Nu weer on topic

Cindy1969
27-06-21, 15:25
Dat dus JeroenB. Sommigen hebben het inlevingsvermogen van een goudvis.
Heb zelf bewust geen kinderen dus kan gaan en staan waar en wanneer ik wil maar gun iedereen zijn (broodnodige) vakantie en ontspanning.

JeroenB
27-06-21, 18:56
Precies Cindy1969 al vind ik het nog een belediging voor de goudvis ;)

De keuze wel of geen kinderen is niet altijd bewust maar als het je gegunt is (als je het wil uiteraard) dan heb je net zoveel recht op een vakantie als mensen die solo door het leven gaan en op elk moment van het jaar te kunnen reizen. Maar dat is nog geen reden tot zo'n treurige reactie waarmee je je ware aard laat zien zoals die van Ritchie die alleen maar aan zichzelf denkt.

Scooby
27-06-21, 19:33
Mijn mening... je kiest vaak voor kinderen, dus dan accepteer je ook dat je na verloop van tijd alleen maar op vakantie kan tijdens schoolvakanties

Wat een droeftoeter ben je dan ook hè....

lisje
27-06-21, 20:17
@JeroenB… Je verwoordt het perfect volgens mij. Dank hiervoor!

@Ritchie… idd mensen ‘kiezen’ voor kinderen. Ik hoop dat jij voor jezelf de juiste keuze hebt gemaakt

utah
28-06-21, 20:41
Hey Lisje, kan je geen PM zenden. Kan je eens contact opnemen aub? Thx

Bullyleo
08-08-21, 09:47
WASHINGTON, Aug 4 (Reuters) - The Biden administration is developing a plan to require nearly all foreign visitors to the United States to be fully vaccinated against COVID-19 as part of eventually lifting travel restrictions that bar much of the world from entering the United States, a White House official told Reuters on Wednesday.
The White House wants to re-open travel, which would boost business for the airlines and tourism industry, but is not ready to immediately lift restrictions because of the rising COVID-19 case load and highly transmissible COVID-19 Delta variant, the official said.
The Biden administration has interagency working groups working "to have a new system ready for when we can reopen travel," the official said, adding it includes "a phased approach that over time will mean, with limited exceptions, that foreign nationals traveling to the United States (from all countries) need to be fully vaccinated."

ronenivonne
10-08-21, 13:22
Erg benieuwd wat ze met kinderen onder 12 jaar gaan doen. Mogen hun wel de US in zonder vaccinatie?

JeroenB
10-08-21, 20:30
Laten we eerst maar afwachten wat het definitief gaat worden, er zijn zoveel geruchten geweest afgelopen maanden. Eerst maar eens afwachten tot er definitief een besluit is genomen en hopelijk duurt het niet te lang meer.

ronenivonne
11-08-21, 09:09
Das ook helemaal waar

elstars
12-08-21, 08:56
Ik hoop het niet maar ik verwacht dat het nog wel een tijdje zal duren. Het blijft nog altijd stil omtrend de travelban.
Het zou mij niks verbazen als de US het beleid van Nieuw Zeeland als voorbeeld neemt en de boel voorlopig nog dicht houdt.
En als de grens dan weer open gaat, zal dat misschien heel gefaseerd gaan:
Eerst het zakelijk verkeer en in een latere fase de toeristen, al dan niet nog per land.....

hannie
12-08-21, 10:51
Het gaat zo oneerlijk nu. De halve wereld mag daar wel naar binnen en wij met hoge vaccinatieaantallen niet. Het lijkt mij ook niet veiliger om na 14 dagen in een niet Schengen land verbleven te hebben, Amerika binnen te mogen. Het is een politiek spelletje geworden, al begrijp ik niet met welk doel.
Zie ook dit artikel: https://www.nytimes.com/2021/08/10/world/europe/us-travel-ban-european.html


Ik heb een mooi plaatje van welke landen wel en niet onder de travelban vallen maar krijg het helaas niet geplaatst.

JeroenB
14-08-21, 06:28
@Elstars, Amerika houdt het land niet gesloten, ze hebben het land maar voor een beperkt deel van de wereld gesloten en dat is juist zo vreemd. Vooral omdat er veel landen tussen zitten welke al een hogere vaccinatie graad hebben dan Amerika zelf. Daarnaast mogen mensen uit landen waar het veel slechter gaat met de bestrijding van de besmettingen en ook met het vaccineren juist wel reizen naar Amerika.

Als iemand dat kan uitleggen dan hoor ik het graag.

elstars
16-08-21, 09:51
Klopt Jeroen, geldt niet voor heel de wereld. Ik doelde ook eigenlijk op de EU (Schengen) en UK. Tja het beleid van de US snap ik wat dat betreft ook niet.
Maar ja, ondertussen weer een (niet zo gunstig) nieuw bericht gespot:

https://www.forbes.com/sites/alexledsom/2021/08/15/usuk-travel-picks-upairlines-hope-for-september-or-november-lifting-of-travel-ban/?sh=316ae4a67474

mattrob
16-08-21, 11:26
Pfff ... Een vriend van ons vliegt vandaag van AMS - EWR (en MCO) vandaag (onder NIE) en het vliegtuig zat helemaal vol weer ... Overigens zeiden immigratie officers (die op Schiphol waren) dat zij dachten dat je eind september weer de US in mag, alleen als je volledig gevaccineerd bent. Wellicht beetje in lijn met bovenstaand bericht. Maar niets officieels dus, dus eigenlijk kunnen we er niets mee, hahaha !! Maar altijd fijn weer even 'iets' te horen ...

hannie
16-08-21, 13:27
Let's hope so!

Cindy1969
16-08-21, 21:20
Ik hoop het. Vandaag bericht ontvangen van BA dat mijn vlucht in januari gecanceld is. Heb maar een refund aangevraagd nu het kan en boek voorlopig helemaal niks meer.

Frans1949
28-08-21, 11:40
Onze vlucht op 2 oktober Brussel naar Miami geannuleerd.
Helaas maar daar gaan we weer.
Maar naar Florida gaan we wel maar we weten nog niet welke route.
De route via Aruba hebben we in juni gedaan en die is prima bevallen.
Toch denken we nu aan iets anders,
Ons plan is nu via Canada te gaan.
Zover wij weten is Canada open voor ons m.i.v. half september.
Als dat zo is overwegen we naar Calgary te gaan en dan twee weken rondreizen door Alberta en British Columbia.

Mochten er nog forum leden zijn die tips hebben horen we het graag.

Bullyleo
20-09-21, 16:58
HOT NEWS:
Per november wordt de travel ban opgeheven!!
Toegang voor volledig gevaccineerden en testen minimaal 72 uur tevoren.
https://eu.usatoday.com/story/travel/news/2021/09/20/us-international-travel-restrictions-travel-ban/8357843002/

Ritchie
20-09-21, 17:16
Dan blijf ik thuis, ben gevaccineerd. "Bij klachten, laat je testen"

elstars
20-09-21, 17:19
Dan blijf ik thuis, ben gevaccineerd. "Bij klachten, laat je testen"

Nou, ik wel me best wel even laten testen hoor, zo houden we de boel tevreden:cool:

Ritchie
20-09-21, 17:35
Nou, ik wel me best wel even laten testen hoor, zo houden we de boel tevreden:cool:

Dat is natuurlijk wel zo :)
Ik heb me juist laten vaccineren, met de reden dat ik niet hoef te testen voor een vakantie enz.

Bullyleo
20-09-21, 17:43
Dat is natuurlijk wel zo :)
Ik heb me juist laten vaccineren, met de reden dat ik niet hoef te testen voor een vakantie enz.

Ik ben nu al zo vaak getest, een extra stok in de gok vind ik voor dit doel geen enkel probleem ook al ben ik volledig gevaccineerd.

Maar kan iemand uitleggen wat dit "Enhanced Contact Tracing" inhoudt voor reizigers die naar Florida gaan?

knaapje
20-09-21, 18:58
HOT NEWS:
Per november wordt de travel ban opgeheven!!
Toegang voor volledig gevaccineerden en testen minimaal 72 uur tevoren.
https://eu.usatoday.com/story/travel/news/2021/09/20/us-international-travel-restrictions-travel-ban/8357843002/

A COVID-19 test (https://www.usatoday.com/story/travel/news/2021/09/02/self-test-at-home-covid-test-travel/5639077001/)will also continue to be required within three days of departure and proof of negative results must be shown.

Is dat niet maximaal 3 dagen van tevoren?

Bullyleo
20-09-21, 19:29
A COVID-19 test (https://www.usatoday.com/story/travel/news/2021/09/02/self-test-at-home-covid-test-travel/5639077001/)will also continue to be required within three days of departure and proof of negative results must be shown.

Is dat niet maximaal 3 dagen van tevoren?

3 x 24 uur is toch 72 uur is toch 3 dagen?

Roy Reuter
20-09-21, 19:43
De test mag niet ouder zijn dan 72 uur voor vertrek.

Dat tracing betekent volgens mij dat vliegmaatschappij je gegevens bewaart voor als er een uitbraak komt, ze je kunnen contacteren.

JeroenB
20-09-21, 20:10
De test mag niet ouder zijn dan 72 uur voor vertrek.

Dat tracing betekent volgens mij dat vliegmaatschappij je gegevens bewaart voor als er een uitbraak komt, ze je kunnen contacteren.


Amerika stelt dat een test niet ouder dan 3 dagen mag zijn, die 72 uur geldt voor de EU. Je hoeft dus niet naar de tijd te kijken alleen naar de dag van testen voor Amerika.

FloridaFabian
21-09-21, 11:33
Nu nog hopen op de bevestiging dat voor kinderen (die niet in aanmerking komen voor een vaccin) een exemptie geldt. Ik kan alleen een stukje van de BBC vinden waarin dit als 'possibly' wordt bestempeld. We zijn weer een stapje dichterbij de voorpret!

knaapje
21-09-21, 19:04
3 x 24 uur is toch 72 uur is toch 3 dagen?
Maar minimaal is geen maximaal

Terpies
21-09-21, 22:29
Als je op donderdag vliegt mag je vanaf maandag testen, die test is dan geldig, ook al is het niet helemaal 72 uur. Overigens volstaat een antistoffen test. Tip is dan ook om vroeg te testen. Bij false positive kun je dan nogmaals.

Frans1949
22-09-21, 10:47
Overigens volstaat een antistoffen test. Tip is dan ook om vroeg te testen.

Terpies weet je dit zeker? Zover ik kan zien moet je een PCR test hebben vliegend vanuit Shengen. Maar misschien heb ik het fout.
Wel is het zo dat als je vanaf Aruba vliegt een antigeen test voldoende is.

koenkamphuys
22-09-21, 10:58
Nou, wij lopen al dagen te stuiteren door het huis sinds we gehoord hebben dat we eindelijk weer mogen.

Frans1949
22-09-21, 12:44
Nou, wij lopen al dagen te stuiteren door het huis sinds we gehoord hebben dat we eindelijk weer mogen.


Je bedoelt dat je nog geen tickets hebt voor 01 november? :cool:

JeroenB
22-09-21, 14:43
Terpies weet je dit zeker? Zover ik kan zien moet je een PCR test hebben vliegend vanuit Shengen. Maar misschien heb ik het fout.
Wel is het zo dat als je vanaf Aruba vliegt een antigeen test voldoende is.

Er is geen onderscheid tussen landen bij de CDC qua welke test je moet ondergaan, zie:

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/testing-international-air-travelers.html?fbclid=IwAR0MiFiM5TwGxKjL9eirEBggZC RTx_llXWOUKOxgeOlQa3O2QzK4LrG7n4Q

Frans1949
22-09-21, 15:17
Er is geen onderscheid tussen landen bij de CDC qua welke test je moet ondergaan, zie:

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/testing-international-air-travelers.html?fbclid=IwAR0MiFiM5TwGxKjL9eirEBggZC RTx_llXWOUKOxgeOlQa3O2QzK4LrG7n4Q


Mooi Jeroen, bedankt. Goed om te weten.
Dus jij verwacht ook geen verandering als Shengen opengaat?
Omdat er gezegd wordt dat je wel een bewijs van vaccinatie moet hebben was ik bang dat daaraan een PCR test gekoppeld zou worden.

Bullyleo
22-09-21, 15:40
Mooi Jeroen, bedankt. Goed om te weten.
Dus jij verwacht ook geen verandering als Shengen opengaat?
Omdat er gezegd wordt dat je wel een bewijs van vaccinatie moet hebben was ik bang dat daaraan een PCR test gekoppeld zou worden.

Dit is wat er gezegd wordt:

All foreign travelers flying to the U.S. will need to demonstrate proof of vaccination before boarding, as well as proof of a negative COVID-19 test taken within three days of flight, said White House COVID-19 coordinator Jeff Zients

Ik denk dat we de precieze details nog te horen krijgen want de officiële datum waarop het ingaat is ook nog niet bekend.

hannie
22-09-21, 16:51
Keek net ff bij een paar aanbieders van antigeen testen. Zie daar een aantal keren bij staan dat de reisverklaring niet wereldwijd geaccepteerd wordt!
Daar moet je dus ook goed naar kijken blijkbaar. Of misschien vooraf bellen en vragen of het wel geldig is in USA.

JeroenB
22-09-21, 17:06
Frans1949 de situatie nu geeft natuurlijk geen garantie voor de toekomst ;)

Terpies
22-09-21, 18:26
Voor mijn geannuleerde vlucht op 12 augustus was zowel een antistoffen test als een pcr test voldoende. Ik zie geen reden waarom dat nu veranderd zou zijn, zeker als de aanvullende eis er nu bijkomt dat je of gevaccineerd of genezen van Corona moet zijn om de US binnen te komen.

elstars
23-09-21, 09:55
Maar....Nu is Amerika eigenlijk nog steeds oranje gekleurd.
Stel, we mogen er weer in, en de landcode is nog altijd oranje, zouden er dan toch nog beperkingen kunnen gaan gelden?
Dit ook in verband met je verzekeringen?

En...ook een dingetje..., accepteerd de US alle testen? Dat moeten we ook even in de gaten houden.

hannie
23-09-21, 14:39
Onze reisverzekering dekt geen corona gerelateerde zaken. Maar hoe groot is de kans dat een gevaccineerd iemand in het ziekenhuis komt?
Bij Allianz kan het blijkbaar wel: Medische Kosten vanwege besmetting met Corona verzekerdRaak je besmet met corona tijdens je reis? En moet je daarom opgenomen worden in een ziekenhuis? Dan heb je dekking voor medische kosten vanwege een ziekenhuisopname tijdens je reis, als je corona oploopt. Je moet dan wel de module Medische Kosten hebben meeverzekerd. Deze dekking geldt ook in gebieden met het reisadvies Oranje, vanwege het risico op coronabesmetting. De dekking geldt niet als het gebied waar je verblijft de kleurcode Rood heeft.
Ook ANWB heeft de dekking aangepast en heeft de corona gerelateerde beperkingen geschrapt.

Wat ik tot dusver over vaccinaties heb gelezen is dit:
Incoming travelers must be "fully vaccinated," which according to US Centers for Disease Control and Prevention includes those who have received vaccines approved for use in the US as well as those listed for emergency use by the World Health Organization that may not yet have received such approval in the US, such as the AstraZeneca vaccine. (bron CNN)E

Terpies
25-09-21, 14:21
Mensen die dus reisplannen hebben om op korte termijn naar de US af te reizen en maar 1 vaccinatie hebben gehad omdat ze van COVID hersteld zijn zouden er goed aan doen om alsnog een 2e vaccinatie te halen (met hetzelfde vaccin als de eerste keer!!).

Zoals het nu is worden mensen die maar 1x gevaccineerd zijn niet toegelaten en ook mensen met mixed vaccins krijgen waarschijnlijk geen toestemming.

Alsnog vaccineren dus!

Bron: https://www.schengenvisainfo.com/news/u ... wn-so-far/ (https://www.schengenvisainfo.com/news/us-to-remove-travel-ban-for-eu-in-november-all-that-is-known-so-far/)

Patrick
26-09-21, 15:54
Onze oudste zoon wordt 9 juli 2022 12 jaar. We willen de 23e vertrekken, hij kan dan nooit zijn 2e prik hebben gehad. Kunnen we dan toch nog de USA in ( met de huidige regels)?

Kikimeisje
03-10-21, 09:32
Fijn dat er weer schot in de zaak zit! Maar... Wij wachten nog maar even met boeken...

Want, duizenden euro's riskeren zien we niet zitten. (Dat hadden we vorig jaar al en heeft ons uiteindelijk €1000 gekost!)
Je zult toch maar positief testen zo net voor vertrek!

En, we overwegen weer met moeder en vriend te gaan en hij heeft Astra vaccin!

Dus... Geduld... en accepteren dat het waarschijnlijk 2023 word... :(

Cindy1969
03-10-21, 11:55
Ik denk eraan om ook te skippen komend jaar. Ten eerste inderdaad die onzekerheid van een PCR test. Je zult inderdaad maar positief testen... Een vaccinatie zou voldoende moeten zijn.
En wellicht ook nog testen voor de terugweg, wat een gedoe allemaal.
En ten tweede de kosten, vind het allemaal wel erg duur worden zo. Kan het betalen, daar gaat het niet om, maar van het geld van 12-14 dagen Florida kan ik ook in januari naar de Canarische Eilanden en in mei naar Griekenland.
Vrienden gaan de hele maand januari naar Fuerteventura, denk dat ik daar lekker naar toe ga voor een weekje. Kan ik altijd nog besluiten in mei naar Florida te gaan, maar het kan ook goed zijn dat het pas januari 2023 wordt.
Ben in september een weekje naar Griekenland geweest en heb er echt van genoten.

JeroenB
03-10-21, 13:52
Zoals de geluiden zijn wordt Astra Zeneca gewoon toegelaten straks voor het reizen naar de USA, maar we moeten allemaal nog even de definitieve voorwaarden afwachten.

knaapje
03-10-21, 19:04
...............Astra...............?????

Noot: vorige posting is aangepast

corrus
04-10-21, 09:49
Ehhmmm... hoezo?? vertel... :cool:

remcozoon
09-10-21, 17:37
Misschien te snel geboekt.. maar in juni hebben we voor de mei vakantie 2022 geboekt.
had verwacht dat we ondertussen wel klaar waren met het virus.
Nu willen vrouw en dochters niet voor de vaccinaties gaan en kan ik niets annuleren.
bij de verzekering gepolst.. valt er niet onder, ook niet bij de creditcard maatschappij.
de kans is dus groot dat ik alleen met de jongste dochter ga.
Ben helemaal klaar met dit “virus”

Terpies
09-10-21, 19:04
Maar waarom boek je als je weet dat je tot nu toe überhaupt niet kunt reizen zonder vaccinatie en dat terwijl je vrouw en dochters niet gevaccineerd zijn?

Trouwens …….Ik zou klaar zijn met je vrouw en dochters…. Ze kunnen zich toch ook gewoon laten vaccineren? Lekkere kostenpost zadelen ze je mee op.

edit: natuurlijk was dit cynisch bedoeld….;)

Krullenbol
10-10-21, 09:42
Off topic




Trouwens …….Ik zou klaar zijn met je vrouw en dochters…. Ze kunnen zich toch ook gewoon laten vaccineren? Lekkere kostenpost zadelen ze je mee op.

Tjemig Terpies het is soms wel erg kort door de bocht hoor...

Terpies
10-10-21, 16:50
Als je de humor daar niet van in ziet….sorry zal er een smiley achter zetten :cool:

remcozoon
10-10-21, 21:07
Toen ik het boekte stonden ze nog achter de vaccinaties.. nu zijn er een paar ernstige aandoeningen om ons heen gebeurt na vaccinatie ( hersenbloedingen en hart problemen ) dat ze het toch nog even aan willen zien.
ik respecteer hun mening. We zullen het zien .. misschien dat ik met de jongste alleen ga. Zal wel vreemd zijn.

FloridaFabian
15-10-21, 15:11
Nu officieel; vanaf 8/11 wordt de travelban opgeheven. Bron: https://twitter.com/KMunoz46/status/1448994395957641241?s=20
Nog veel onduidelijk maar er is een datum!

Bullyleo
15-10-21, 16:53
Mooi nieuws, net op tijd voor ons vertrek op 12/11 :D.
Nu nog even uitvissen of een PCR test nodig is of dat kan worden volstaan met een antigeen test.

Boontje
15-10-21, 21:13
Net een berichtje van een kennis in Florida te horen gekregen dat de travel ban op 8 november wordt opgeheven. Ben benieuwd wanneer wij het in Nederland horen en onder welke voorwaarden!

Bullyleo
15-10-21, 22:38
Net een berichtje van een kennis in Florida te horen gekregen dat de travel ban op 8 november wordt opgeheven. Ben benieuwd wanneer wij het in Nederland horen en onder welke voorwaarden!
Zie de vorige berichten.....:confused:

Terpies
16-10-21, 00:28
Mooi nieuws, net op tijd voor ons vertrek op 12/11 :D.
Nu nog even uitvissen of een PCR test nodig is of dat kan worden volstaan met een antigeen test.

beide testen worden toegestaan… antigeen test is stuk goedkoper.

Bullyleo
16-10-21, 08:10
beide testen worden toegestaan… antigeen test is stuk goedkoper.
Dat scheelt inderdaad minimaal 30 euro per test. Top.:D:up:

hannie
16-10-21, 09:38
Is er al bekend hoe je moet bewijzen dat je gevaccineerd bent?

Bullyleo
16-10-21, 10:38
Is er al bekend hoe je moet bewijzen dat je gevaccineerd bent?
Via de site van American Airlines werd ik gewezen op de VeriFly app waar je alles kunt uploaden, vaccinatiebewijs en testuitslag.

hannie
16-10-21, 10:54
Maar die kun je volgens mij niet bij alle maatschappijen gebruiken. Wij vliegen met Delta.

Ritchie
16-10-21, 11:36
Dat is goed nieuws

Bullyleo
16-10-21, 13:53
Maar die kun je volgens mij niet bij alle maatschappijen gebruiken. Wij vliegen met Delta.
Klopt Hannie, ik heb het even opgezocht en deze app werkt alleen bij American Airlines, British Airways, Japan Air, Royal Air Maroc, Iberia, Aer Lingus en Alaska Airlines. Jammer genoeg dus niet voor Delta. Daar heet de app. Delta FlyReady.

elstars
21-10-21, 10:17
Krijg zojuist (vandaag 21-10-2021) op zowel mijn mobiel (reisapp) als in de mail een berichtje van BZ informatieservice, dat er een nieuw reisadvies voor de VS zou zijn.

Maar volgens mij is er (nog) niets veranderd, of zie ik iets over het hoofd?

mpaauwe
21-10-21, 10:32
Met ingang van 22 oktober is VS geen hoogrisicoland meer. Reizen mag met een coronabewijs. Als je gevaccineerd bent hoef je niet meer te testen en er is ook geen quarantaine verplichting meer.

mattrob
21-10-21, 11:24
Even voor de zekerheid, gaat dan alleen om het reizen van de USA naar Nederland.

theovg
21-10-21, 11:32
Zo dat zijn goede berichten, word het een stuk makkelijker.

mpaauwe
21-10-21, 12:12
@mattrob; helaas wel. Zou mooi zijn als we naar de USA ook niet meer hoeven te testen. Dat vind ik toch nog wel een soort van spannend. Dan ben je er straks zo dichtbij, heb je geen klachten en kan je toch niet gaan....

mattrob
21-10-21, 13:05
Dat is ook enige dat wij spannend vinden ... Maar goed, 3 dagen van te voren testen (sneltest/antigeen) en stel positief, dan ga erna weer, en eventueel weer dag erna weer ...

Lindaa
25-10-21, 09:51
Dus als ik het goed gelezen heb;

Voor reis naar de VS is een vaccinatiebewijs nodig en een negatieve testuitslag. Verder niks?!

Terug naar NL hoeft er niet meer getest te worden?!

Is er verder nog iets waar ik rekening mee moet houden?

mattrob
25-10-21, 10:51
Nou ja, nog niet alles is bekend gemaakt, dus toch nog even op de details wachten ! Maar dat is inderdaad vooralsnog correct; volledig gevaccineerd zijn en een negatieve test (max 3 dagen oud; mag zowel PCR als antigeen). En natuurlijk ESTA, anders kom je ook de USA niet in ! Maar bijvoorbeeld rondom die testen, dat zijn de huidige regels. Misschien dat ze richting 8 november nog iets aanpassen (bv dat het PCR moet zijn, of 2 dagen, etc, etc; ik verzin maar wat hoor. Ik vermoed dat het hetzelfde blijft als nu).

Lindaa
25-10-21, 14:23
Ik snap het alleen niet goed omtrent die antigeen test.
Als ik bij de CDC kijk zie ik dit staan:

What types of SARS-CoV-2 test are acceptable under the Order?
Passengers must be tested with a viral test that could be either an antigen test or a nucleic acid amplification test (NAAT). Examples of available NAATs for SARS-CoV-2 include but are not restricted to reverse transcription polymerase chain reaction (RT-PCR), reverse transcription loop-mediated isothermal amplification (RT-LAMP), transcription-mediated amplification (TMA), nicking enzyme amplification reaction (NEAR), and helicase-dependent amplification (HDA). The test used must be authorized for use by the relevant national authority for the detection of SARS-CoV-2 in the country where the test is administered. A viral test conducted for U.S. Department of Defense (DOD) personnel, including DOD contractors, dependents, and other U.S. government employees, and tested by a DOD laboratory located in a foreign country also meets the requirements of the Order.

Can I get a rapid test?
Rapid tests are acceptable as long as they are a viral test acceptable under the Order.

Maar als ik een afspraak wil maken staat er op de site van het testbedrijf dit:

Reiscertificaat niet wereldwijd geaccepteerd

Kan ik dat laatste dan gewoon negeren?!

hannie
25-10-21, 15:01
Daar raakte ik eerst ook door in de war. Maar volgens mij heb je helemaal geen reiscertificaat nodig, alleen een negatief testresultaat.
Verder moet je ook een gezondheidsverklaring invullen. Die kan ik voor onze reis via de Delta site invullen.

JeroenB
25-10-21, 15:07
Hannie, je moet die negatieve test natuurlijk wel kunnen bewijzen en daarvoor moet deze voor de USA wel in het Engels zijn.

Bullyleo
25-10-21, 15:25
Daar raakte ik eerst ook door in de war. Maar volgens mij heb je helemaal geen reiscertificaat nodig, alleen een negatief testresultaat.
Verder moet je ook een gezondheidsverklaring invullen. Die kan ik voor onze reis via de Delta site invullen.

Ik heb nog even ruggespraak gehouden met het testcentrum die vaker hebben getest voor mensen die binnen de uitzonderingen naar de US mochten vliegen. Uiteindelijk gaat het erom dat je kunt aantonen dat je binnen drie dagen voor vertrek negatief getest bent en dat kan je dus niet zelf doen. Je krijgt dus een verklaring van het testcentrum, of dat nu reiscertificaat of testresultaat heet doet niet ter zake, het gaat erom dat je een "officiële" verklaring krijgt van een instantie die bevoegd is om de test bij je af te nemen. Wij moesten bijvoorbeeld ook onze paspoortgegevens doorgeven zodat die ook op het certificaat vermeld worden.
Omdat inderdaad nog niet duidelijk is om welke test er uiteindelijk gevraagd gaat worden, heb ik met het testbedrijf afgesproken dat we een afspraak inplannen voor een antigeen-test, die we altijd nog om kunnen zetten naar een PCR-test als daar uiteindelijk toch om gevraagd gaat worden. Voor beiden is de eerste handeling (en dus ook de tijd voor de afspraak) namelijk hetzelfde, namelijk "een stok in de gok". Voor de PCR gaat de stok echter naar een laboratorium en de antigeen-test wordt gewoon ter plaatse uitgevoerd. Voor de PCR moet je alleen meer betalen.

hannie
25-10-21, 16:43
Ik krijg dit erbij:

Wat staat er op een (non)COVID-19 Certificaat?
Het (non)COVID-19 Certificaat is een Engelstalig document welke per e-mail in PDF-vorm wordt verstuurd. Hiermee kun je je (negatieve) testresultaat aantonen. Hierop zijn de naam, geboortedatum, geboorteplaats en ID/Paspoortnummer, de afname- en resultaattijd van de test, soort testafname, QR code, handtekening van ons toeziend arts en gegevens/stempel van ons laboratorium vermeld.

JeroenB
25-10-21, 18:47
Hannie, dat zou voldoende zijn.

hannie
25-10-21, 19:16
Lijkt mij ook!

JeroenB
25-10-21, 21:00
En hier de press briefing van het Witte Huis:

https://www.whitehouse.gov/briefing-room/press-briefings/2021/10/25/background-press-call-by-senior-administration-officials-on-covid-19-and-international-air-travel-policy/

hannie
26-10-21, 09:15
Eigenlijk is er dus niets veranderd en zijn de regels zoals verwacht.

mattrob
26-10-21, 10:10
Precies ja, dat denk ik ook. Belangrijkste denk ik kinderen tot 18 jaar, dat die niet gevaccineerd hoeven te zijn (maar speelt voor ons al niet meer, hahaha). En dat een digitaal vaccinatiebewijs geldig is (onze corona check App), maar nog eerst zien hoe dat gaat werken.

hannie
26-10-21, 11:19
Volgens mij kan ik bij Delta een week van te voren documenten uploaden. Nog niet de antigeen test uiteraard want die kan pas 3 dagen van te voren.
Neem aan dat ze dan niet meer bij iedereen die aan boord gaat nog een papieren versie gaan checken. Misschien steekproefgewijs.

theovg
26-10-21, 11:33
Bij United kan je ook voor vertrek alles uploaden, en het vaccinatiebewijs neem ik ook uitgeprint mee met de corona check app.
Zijn benieuwd hoe het zal gaan de eerste dagen. Wij gaan op 12 November.

Roy Reuter
27-10-21, 12:19
De corona check app is vooralsnog alleen voor NL/EU toch?
Denk je dat de app geupdate gaat worden voor ook buiten de EU?

Lindaa
27-10-21, 12:31
De corona check app is vooralsnog alleen voor NL/EU toch?
Denk je dat de app geupdate gaat worden voor ook buiten de EU?

Je kunt toch gewoon naar internationale QR code switchen in de app!?

hannie
27-10-21, 13:41
Je kunt de corona check gebruiken zie hier:
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/international-travel/travel-assessment/index.html?fbclid=IwAR1TRQMpX_yIdiOqdwyAazQmf-Xl-ShEtmK7P-KWER7LfEBNHPOAraXVUqc

mattrob
27-10-21, 14:58
Deze bedoel je denk ik: Find out what is required to board a flight to the United States - Fully Vaccinated | CDC (https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/international-travel/travel-assessment/foreign-vaccinated.html)

hannie
27-10-21, 18:34
Dat is hetzelfde, alleen 1 pagina verder doorgeklikt.

Lindaa
29-10-21, 08:20
Dus dat resicertificaat heb je helemaal niet nodig?!

Bullyleo
29-10-21, 12:58
Dus dat resicertificaat heb je helemaal niet nodig?!
Wat voor naam het beestje ook heeft, je moet een bewijs hebben dat je negatief getest bent binnen 3 dagen voor vertrek en op dat bewijs moeten jouw persoonlijke gegevens vermeld staan. En dat bewijs krijg je bij elk gerenommeerd testcentrum meegeleverd dus ik begrijp je vraag niet helemaal. Je moet gewoon aan kunnen tonen dat je gevaccineerd of hersteld en getest bent.
Nog even de platte tekst van de Amerikaanse overheid:

Travelers must have an original printed or electronic negative COVID-19 viral test result (NAAT: RT-PCR, RT-LAMP, TMA, NEAR, HDA, or Antigen: Rapid). The test must be performed no more than 3 days before the first scheduled departure time in the flight itinerary. If a traveler’s flight is at 1 pm on a Friday, the traveler could board with a negative test that was taken any time on the prior Tuesday or after.Test results must include the traveler's full name and at least one other identifier such as date of birth or passport number. The test must also clearly state that the results are "negative," SARS-CoV-2 RNA not detected," SARS-CoV-2 antigen not detected," or "COVID-19 not detected." A test marked "invalid" is not acceptable. This requirement applies to all travelers, including US citizens, residents, and transit travelers, as well as travelers who have been vaccinated. [/COLOR]

Voor de terugreis:
Unvaccinated travelers arriving from [/COLOR]United States (see 203 additional countries) must have a negative NAAT or antigen test result. The NAAT test must be taken a maximum of 48 hours before departure to the Netherlands. Tests accepted are PCR, RT PCR, LAMP, TMA, or mPOCT. Alternatively, antigen tests taken a maximum of 24 hours before departure are also accepted. Travelers have the option to present proof via EU Digital Certificate. The negative test result must be in one of the following languages: Dutch, English, German, French, Italian, Portuguese, Spanish.
Details and exemptions:
This requirement does not apply to:
-Fully vaccinated travelers;
-Travelers from EU with proof of recovery;
-Travelers under the age of 12;
-Cross-border workers, students.

Dus voor de terugreis heb je alleen een vaccinatiebewijs of herstelbewijs nodig en hoef je niet te testen of in quarantaine.

Roy Reuter
29-10-21, 13:01
Dus dat resicertificaat heb je helemaal niet nodig?!

1. Bewijs van vaccinatie
2. Negatief testresultaat niet ouder dan 3 dagen voor vertrek (daar krijg je een reiscertificaat bij, anders heb je geen bewijs)
3. contactgegevens doorgeven aan luchtvaartmaatschappij

Lindaa
29-10-21, 14:15
1. Bewijs van vaccinatie
2. Negatief testresultaat niet ouder dan 3 dagen voor vertrek (daar krijg je een reiscertificaat bij, anders heb je geen bewijs)
3. contactgegevens doorgeven aan luchtvaartmaatschappij

Punt twee dus, mijn test locatie biedt voor een antigeen test aan, waar je nog APART een reiscertificaat bij moet/kan kopen

Mijn vraag dus of zo’n certificaat ook moet, of dat de gegevens in de testuitslag genoeg zijn?

Bullyleo
29-10-21, 15:20
Punt twee dus, mijn test locatie biedt voor een antigeen test aan, waar je nog APART een reiscertificaat bij moet/kan kopen

Mijn vraag dus of zo’n certificaat ook moet, of dat de gegevens in de testuitslag genoeg zijn?

"Test results must include the traveler's full name and at least one other identifier such as date of birth or passport number."

Ik denk dat je dan even uit moet zoeken wat je op je negatieve testresultaat te zien krijgt, niet zijnde een officieel certificaat. Jouw testlocatie zal vast niet achterlijk zijn en jou een negatieve testuitslag sturen die alle gegevens bevat die de Amerikaanse overheid verlangt. Vandaar dat je extra moet betalen en dus in een soort van commerciële val zit. Je kunt er dus ook voor kiezen om een andere locatie te nemen waar het certificaat bij de prijs in zit. Of gewoon wat extra betalen en zeker weten dat je dan goed zit met een officieel certificaat. Lijkt mij een verkeerde bezuiniging om op het spel te zetten dat je straks niet mag vliegen. Maar dat is een persoonlijke opvatting.

Lindaa
29-10-21, 16:48
Dat ga ik ook zeker niet doen.
Was alleen benieuwd. Heb afspraak met certificaat gemaakt

Bullyleo
07-11-21, 08:15
Ik wil de mensen die de komende dagen gaan vliegen (oa. @hannie en @mickey) een voorspoedige reis toe! We horen graag jullie ervaringen!

mickey
07-11-21, 10:11
Dankjewel Bullyleo, wij vertrekken dinsdag, ik laat weten hoe de reis verlopen is ;)

elstars
07-11-21, 10:35
Ook van ons goede reis gewenst, wij zijn ook erg benieuwd en wachten in spanning jullie berichten af.

hannie
07-11-21, 11:07
Bedankt en ik laat weten hoe het ging.

Cindy1969
07-11-21, 13:49
Goede reis allemaal en hopelijk gaat alles voorspoedig. En een fijne vakantie!

Roy Reuter
07-11-21, 14:09
Ik ben ook heel nieuwsgierig hoe het allemaal verloopt. Wij vetrekken de 20ste en zie gewoon door de bomen het bos niet meer over wat ik nu wel of niet moet invullen.
Sowieso een PCR test (gepland op de 17de, drie dagen voor de vertrekdatum) en volledig gevaccineerd. Maar las ook iets over een formulier, wat volgens mij klinkt als een locator form, maar kan dat nergens vinden.

Is de QR code uit de Coronacheck app (en een uitgeprinte versie) voldoende in Amerika voor de overstap (Atlanta)? of moet ik mij op een andere manier bewijzen dat ik gevaccineerd ben?

Bullyleo
07-11-21, 14:39
Ik ben ook heel nieuwsgierig hoe het allemaal verloopt. Wij vetrekken de 20ste en zie gewoon door de bomen het bos niet meer over wat ik nu wel of niet moet invullen.
Sowieso een PCR test (gepland op de 17de, drie dagen voor de vertrekdatum) en volledig gevaccineerd. Maar las ook iets over een formulier, wat volgens mij klinkt als een locator form, maar kan dat nergens vinden. Is de QR code uit de Coronacheck app (en een uitgeprinte versie) voldoende in Amerika voor de overstap (Atlanta)? of moet ik mij op een andere manier bewijzen dat ik gevaccineerd ben?
Kan je deze info niet bij je vliegmaatschappij opvragen? Waar vlieg je mee?

Roy Reuter
07-11-21, 16:10
Kan je deze info niet bij je vliegmaatschappij opvragen? Waar vlieg je mee?

KLM/Delta. Ik heb zelf het idee dat er nu tegenstrijdige berichten rondgaan omdat mensen verwarren wat er nodig is t/m 7 november en wat er nodig is vanaf 8 november. Ik wilde zelf de komende dagen kijken wat de informatie wordt en de ervaringen van mensen die aankomende week al gaan reizen.

Bullyleo
07-11-21, 16:26
KLM/Delta. Ik heb zelf het idee dat er nu tegenstrijdige berichten rondgaan omdat mensen verwarren wat er nodig is t/m 7 november en wat er nodig is vanaf 8 november. Ik wilde zelf de komende dagen kijken wat de informatie wordt en de ervaringen van mensen die aankomende week al gaan reizen.
Ik heb net even op de site van de KLM gekeken en ik moet je gelijk geven dat die niet uitblinkt in duidelijkheid op dat vlak. Als je de internationale versie van het uitgeprint vaccinatiebewijs (2-delig voor elke prik een) hebt dan moet dat lukken want deze heb ik gebruikt op de app van American Airlines en is akkoord bevonden. De gezondheidsverklaring die je in moet vullen verschijnt pas bij het inchecken:
All passengers travelling from, via or to the Netherlands need to fill out a health declaration. This form will appear while checking in: on klm.com, at the self-service kiosk, the KLM app and the check-in desk.
Delta heeft wel de FlyReady app waar je van te voren alles kunt uploaden. Wellicht wordt die nu ook door de KLM geaccepteerd, dat zal je evebn moeten informeren. Scheelt een hoop gedoe bij de balie.

theovg
07-11-21, 16:48
@roy Reuter bedoel je soms dit formulier.
https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/NCEZID-FRM-Combo-Passenger-Disclose-508.pdf

Roy Reuter
07-11-21, 17:33
@roy Reuter bedoel je soms dit formulier.
https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/NCEZID-FRM-Combo-Passenger-Disclose-508.pdf


inderdaad. is deze ook verplicht?

theovg
07-11-21, 17:40
Staat wel op de site, ik neem hem gewoon mee.

Frans1949
08-11-21, 03:13
Dit lijkt mij een zinvolle link.



https://news.yahoo.com/explainer-us-rules-international-travel-102947928.html

Frans1949
08-11-21, 17:44
Lees net in een artikel in Het Parool over een reiziger die geboekt had voor de USA op zondag. Helaas hij mocht natuurlijk niet vliegen maar mocht zijn ticket wel gratis omboeken. Alleen beetje jammer vond hij wel dat het ticket geen €750 meer koste maar nu €1800.
Hij zei "Alsof ik businessclass boekte in plaats van gewoon achterin."

Bullyleo
10-11-21, 14:21
Lees net in een artikel in Het Parool over een reiziger die geboekt had voor de USA op zondag. Helaas hij mocht natuurlijk niet vliegen maar mocht zijn ticket wel gratis omboeken. Alleen beetje jammer vond hij wel dat het ticket geen €750 meer koste maar nu €1800.
Hij zei "Alsof ik businessclass boekte in plaats van gewoon achterin."
Hier hetzelfde Frans, als wij onze huidige premium comfort tickets bij AA op dit moment zouden moeten boeken dan zou dat voor 2 personen 2500 euro meer moeten kosten.

Bullyleo
13-11-21, 06:33
Even een kort verslag van onze reis naar Tampa. Van te voren via de VeriFly app alle benodigde covid documenten op de app gezet. Dat werkt dus fantastisch bij het inchecken, want ze hoeven dan alleen nog maar naar het groene vinkje op de app te kijken omdat alles al online geverifieerd is. Top. Aan boord ging alles prima met mondkapje. We hadden speciale mondkapjes van biokatoen mesh gekocht waar je vrij door kunt ademen. Uitstekend en wordt ook niet naar gekeken. Op de overstap in Dallas ging ook alles gesmeerd en werd niet naar covid bewijzen gevraagd en na de overstap op de binnenlandse vlucht naar Tampa ook niet. Dus het is ons allemaal 100 % meegevallen. Bij het ophalen van de huurauto bij de Emerald Aisle stond de volgende meevaller te wachten. Een prachtige splinternieuwe Chrysler Pacifica Hybrid, mochten we zo meenemen voor 725 dollar voor 3 weken. (Bedankt @Terpies, dank zij jouw advies helemaal happy met deze reservering!!). Zo en nu eerste even slapen en dan kan de vakantie beginnen.

elstars
13-11-21, 06:38
Bedankt voor de update. Fijn voor je dat alles zo soepel verliep. Prettige vakantie gewenst.

hannie
13-11-21, 11:45
Fijn dat het bij jullie soepeler ging dan bij ons. Wij hebben diezelfde mondkapjes denk ik. Wij vonden het goed te doen met deze mondkapjes. Ik had ergens gelezen over deze mondkapjes, maar weet niet meer waar. Was dat hier op het forum?
Edit: al gevonden.

Cindy1969
13-11-21, 18:23
Fijn dat het soepel ging allemaal. Veel plezier! Die mondkapjes zijn top, jij tipte die hier een paar weken geleden.
Mijn bril beslaat ook niet meer, ideaal. Heb er vorige week nog 1 besteld zodat ik in mijn andere tas er ook 1 heb zitten.
En voor vluchten ook ideaal denk ik.

Roy Reuter
18-11-21, 10:29
Zijn er nog mensen die deze week een reis naar FL hebben gehad en hun ervaringen willen delen? Ik heb begrepen dat ze de eerste week (8 november) niet goed voorbereid waren op de extra drukte waardoor aansluitingen gemist werden. Is dit inmiddels al wat beter onder controle. Wij vertrekken a.s. zaterdag en hebben "slechts" een overstap in Atlanta van 1u45. Hoewel dat in het verleden absoluut geen probleem was, zijn we nu toch een beetje bang dat we de aansluiting naar FL gaan missen.

Chantal Van Wijngaarden
19-11-21, 03:59
Wij zijn afgelopen maandag met delta gevlogen (geboekt via de klm)via boston. Ging eigenlijk heel soepel zowel op schiphol als op Boston, geen rijen bij de immigrations en vaccinatie bewijs en negatieve tests werden voor de incheck op schiphol gecontroleerd door het scannen van de app. Het attest formulier hadden we ingevuld meegenomen maar daar bleek een nieuwere versie van te zijn die had delta keurig klaarliggen voor iedereen.