PDA

Bekijk Volledige Versie : Betaling Condo



Lindaa
02-09-20, 07:45
Wij hebben een condo gehuurd, al in januari. Destijds toen Corona uitbrak is geen aanbetaling gevraagd.
Wij zouden, en willen nog steeds als het kan, in november daar naar toe.
Maar het ziet er niet positief uit natuurlijk.
Nu vraagt de eigenaar om een betaling van het hele bedrag. Ik wil dat niet omdat ik dan waarschijnlijk bij het vragen van de terugbetaling weer minstens 50 euro kwijt ben met kosten.
Weet iemand hoe dit juridisch zit in de US/Florida? Heb ik gewoon een overeenkomst(staat allemaal op de mail)? Of kunnen ze verplichten te betalen?

Bullyleo
02-09-20, 17:41
Ik denk dat het per verhuurder anders is. Wij huren al jaren hetzelfde appartement en het enige wat onze verhuurder vraagt is een security deposit van 200 dollar en de betaling van de huursom 2 weken voor aankomst. Als je je er niet goed bij voelt dan zou ik niet betalen, want terughalen van je geld is denk niet zo eenvoudig. Zeker in deze tijden zullen er zat appartementen zijn die je nog kunt huren als je er met deze verhuurder niet uit komt.

mattrob
02-09-20, 17:53
Formeel zal er wel een overeenkomst zijn, maar ja, denk dat het voor een Amerikaan lastig is om jou een rechtszaak aan te spannen. Maar goed, ik denk dat je gewoon open moet zijn naar hem, kijken wat er mogelijk is. Ik kan me voorstellen dat hij graag zekerheid wil. Maar wat is in deze tijden nog zeker. Wij hebben onze boekingen eigenlijk allemaal flexibel gezet; oftewel, je kan tot bij wijze van spreken tot een dag van te voren annuleren bij ons met terugbetaling. Dat doen volgens mij veel huurders, zeker via de bekende websites als VRBO/Homeaway en AirBnB. Mensen hoeven dus ook pas op laatste moment te betalen. Het is gewoon dat wij mensen tegemoet willen komen in deze tijden. Maar aan de andere kant, wij willen ook graag boekingen natuurlijk, want we hebben ook wel 3 maanden verplicht leeg gestaan !

Maar ik ben het ook met Bullyleo eens; als hij niet mee wil werken, dan zou ik annuleren. In deze tijden is er echt genoeg te boeken, mocht je in november toch die kant op kunnen. Misschien wel iets veel mooiers voor een betere prijs ook. Daar zou ik me totaal geen zorgen over maken. Ik hoop overigens met je mee dat we in november alweer kunnen, al lijkt me de kans niet zo heel groot (en ik ben altijd heel positief, hahaha) !!