PDA

Bekijk Volledige Versie : Gate1



Steffieb
28-03-20, 17:01
Wij hebben tickets via Gate1 geboekt op 25 april, vertrek naar Frankfurt en dan naar Orlando. We kregen een boekingsnummer en onze reis stond hier in. Als ik inlog op de website staat er 'this trip has been cancelled'.
We hebben al een aantal keer gemaild met Gate1 alleen geen gehoor. Lufthansa kan niks voor ons doen, het moet via gate1. Lufthansa geeft gratis omboeken tot 31 augustus.

Bij wie staat hetzelfde en/of heeft al iets van Gate1 gehoord?

tcjvissers
28-03-20, 17:42
ik heb ivm een eerdere vraag (pas rond de kerst) met ze gebeld, was overigens in het pré-corona tijdperk. daar werd wel vlot op gereageerd

Steffieb
28-03-20, 17:46
Helaas sinds de start van Corona kan er niet meer gebeld worden maar moet het via een formulier op de site.
Vandaar dat ik dus benieuwd ben of er iemand al iets van contact gekregen heeft.

masterkabal
29-03-20, 13:14
Ik heb ook al problemen met Gate 1. Als ze geld moeten ontvangen zijn ze thuis. In geval van terugbetaling ineens niet meer.
Formulier ingevuld en antwoord gehad. Er staat doodleuk in dat je maanden kan wachten op een terugkoppeling.
Ook de laatste keer dat ik daar iets geboekt heb.
Voortaan boek ik mijn vliegticket wel 1 week vooraf. Dan maar iets meer betalen.

pvroovert
29-03-20, 14:29
Dit staat op hun website
Dus er komt vanzelf een email
Wie heeft dit al gehad ?
klanten aan het benaderen met een gepland vertrek binnen 5 dagen. Enkel op deze wijze kunnen wij klanten op volgorde van vertrek assisteren.

Wanneer kan ik een antwoord van jullie verwachten?
We vragen klanten die een boeking hebben met een gepland vertrek binnen 5 dagen goed hun email inbox in de gaten te houden. Je zal een mail van ons ontvangen met meer informatie voor je vertrek.

Is jouw vertrek gepland na deze 5 dagen? Dan vragen we je om geen contact met ons op te nemen. In verband met de extreme drukte zijn wij niet in de mogelijkheid om je mail in behandeling te nemen.

Steffieb
29-03-20, 15:16
Er zijn mensen die vorige week zouden vliegen die tot nu toe niets gehoord hebben.
Als er geen problemen zijn dan gaat het inderdaad goed, maar nu.........
Als wij rond onze vertrekdatum nog niets gehoord hebben dan gaan wij maar onze rechtsbijstandverzekering aanspreken.

Had hoop dat er wellicht mensen al wel een positieve ervaring hebben gehad tijdens alle annuleringen.

Ruud2004
29-03-20, 17:35
Dit ( zie link) staat er op je website van Gate1. Je vliegt pas 25 april, maw heb wat geduld. Of denk je dat je de enige bent?

https://help.gate1.nl/nl/support/solutions/articles/75000026591-coronavirus-covid-19

corrus
29-03-20, 19:29
Dit is ook al aan de orde geweest bij de ANVR
Eigenlijk heb je niet veel rechten, zoals de directeur van de ANVR ook al zei
De airline zou een coulance regeling kunnen aanbieden, maar zijn dit wetstechnisch zeer zeker niet verplicht.
Dus rechtsbijstand kan hier niets mee.

Steffieb
30-03-20, 06:57
Beste Ruud,

Dank voor de informatie welke ik ook al zelf gevonden had. Ik begrijp even uw (onaardige) reactie niet daar ik gewoon een normale vraag stel. Ik denk zeker niet de enige te zijn maar ik was gewoon benieuwd naar of mensen al iets gehoord hadden. Maar nogmaals dank!

FloridaFabian
31-03-20, 14:32
Wellicht ten overvloede maar Gate1 is onderdeel van Tix, misschien kun je met hen contact opnemen (via google vond ik direct een 020 nummer) en kunnen zij je verder helpen. Ik begrijp namelijk heel goed dat je niet wilt wachten tot vijf dagen voor vertrek maar gewoon zsm antwoord wilt hebben.

corrus
31-03-20, 16:05
De Nederlandse regering gaat de scherpe maatregelen verlengen in ieder geval tot 30 april.
M.a.w. met 1,5 meter afstand, geen samenscholingen van meer dan 3 personen, en geen bijeenkomsten van 30 mensen of meer.
En aangezien er geen lijnvluchten bestaan met cabines van min der dan 30 personen, wordt er ook niet gevlogen.
Dus je kunt maar beter gaan annuleren, ik weet 't, het is niet leuk, maar niemand vindt het leuk om z'n vakantie te annuleren.
Bovendien als je te lang wacht, is het wat dat betreft steeds drukker, waardoor je ook nog langer op je geld moet wachten.

Bullyleo
03-04-20, 19:29
Wij hebben tickets via Gate1 geboekt op 25 april, vertrek naar Frankfurt en dan naar Orlando. We kregen een boekingsnummer en onze reis stond hier in. Als ik inlog op de website staat er 'this trip has been cancelled'.
We hebben al een aantal keer gemaild met Gate1 alleen geen gehoor. Lufthansa kan niks voor ons doen, het moet via gate1. Lufthansa geeft gratis omboeken tot 31 augustus.

Bij wie staat hetzelfde en/of heeft al iets van Gate1 gehoord?
Ik hebt gisteren mijn tickets voor oktober aangepast en toen vertelde de dame van Delta/KLM dat zij veel boze klanten aan de telefoon krijgen die via prijsvechters zoals Gate1 hun tickets gekocht hebben en ten einde raad maar rechtstreeks bij de maatschappij hun gal spuwen omdat er niet thuis wordt gegeven. Inderdaad kan de maatschappij niets doen omdat het om fixed tickets gaat die alleen de tussenpersoon kan wijzigen.

Ruud2004
04-04-20, 11:42
Beste Ruud,

Dank voor de informatie welke ik ook al zelf gevonden had. Ik begrijp even uw (onaardige) reactie niet daar ik gewoon een normale vraag stel. Ik denk zeker niet de enige te zijn maar ik was gewoon benieuwd naar of mensen al iets gehoord hadden. Maar nogmaals dank!

Niet onaardig bedoeld hoor, maar luchtvaartmaatschappijen en brokers (zoals Gate1) worden overspoeld met dit soort vragen en dat is lastig voor ze. Zoals anderen ook aangeven, het is nog geen 25 april en meerdere mailtjes helpen dan niet. Ook ik zou voor onze reis in juni nu al willen weten waar ik aan toe ben, maar berust in het feit dat het op het moment niet zo werkt. Ik heb ook geboekt via een broker en die heeft mij (hun initiatief) laten weten dat mijn reis/belang door hun wordt bewaakt en ik tzt van hun hoor hoe (in ons geval American Airlines) met onze boeking om wil gaan.

Wat ik niet doe, is mijn reis zelf annuleren, ik laat het initiatief over aan de luchtvaartmaatschappij. Zo behoudt ik mijn (EU)rechten. Ik ga ook niet akkoord met een voucher cq direct een nieuwe boeking, maar een totale refund. Zal wel niet zo makkelijk gaan, maar ik zie wel. Tot op dit moment kijkt AA niet verder dan 31 mei.
Kijk ook eens op https://forum.allesamerika.com/index.php (mag toch wel een keertje verwijzen?) Daar staan inmiddels ruim 55 pagina's aan informatie op hoe luchtvaartmaatschappijen en/of brokers met hun klanten om gaan.

@Corrus: Als het om losse tickets gaat, hoeven we van de ANVR niets te verwachten.

masterkabal
04-04-20, 13:29
Nou, ik vertrok 21 maart en heb nog steeds niks gehoord van die ballentent.
Formulier al lang ingevuld. Op een mail van een week geleden hoor je ook al niks.
Nooit meer boeken bij die oplichters dus.

Ritchie
18-04-20, 12:06
Opzich altijd goede ervaringen gehad met Gate1, hebben mij al 2x goed geholpen ten tijde van de vluchtannulatie m.b.t. een orkaan.

pvroovert
18-04-20, 18:42
Nu is er geen contact mogelijk met al deze goedkopen brokers
Nu pas kom j er achter als er iets is je niet kan terugvallen op iets
Ik had een ticket geboekt bij hun
De andere 4 bij expedia , waar het al wel gelukt is om de tickets om te boeken al duurde het wel even voor je de juiste persoon aan de lijn hebt die ook iets kon doen
Eerste 2x ook afgescheept met een smoes
Denk dat er nu ook veel mensen op die callcenters zijn neergezet die niet de juiste ervaring hebben om te weten hoe en wat precies
Verder is er gelukkig makkelijk contact te krijgen met expedia maar met gate 1 totaal niet
Ik zal in het vervolg ook zeker nooit meer in zee gaan met brokers zoals gate1,supersaver,tix e.d
Heb nog een kleine hoop om via united iets te kunnen doen

masterkabal
19-04-20, 10:37
Nu is er geen contact mogelijk met al deze goedkopen brokers
Nu pas kom j er achter als er iets is je niet kan terugvallen op iets
Ik had een ticket geboekt bij hun
De andere 4 bij expedia , waar het al wel gelukt is om de tickets om te boeken al duurde het wel even voor je de juiste persoon aan de lijn hebt die ook iets kon doen
Eerste 2x ook afgescheept met een smoes
Denk dat er nu ook veel mensen op die callcenters zijn neergezet die niet de juiste ervaring hebben om te weten hoe en wat precies
Verder is er gelukkig makkelijk contact te krijgen met expedia maar met gate 1 totaal niet
Ik zal in het vervolg ook zeker nooit meer in zee gaan met brokers zoals gate1,supersaver,tix e.d
Heb nog een kleine hoop om via united iets te kunnen doen

Idd, voortaan boek ik wel een week vooraf mijn vliegticket rechtstreeks bij de maatschappij. Dan maar een paar honderd meer betalen.
Aan die ticket brokers heb je niks en aan de uitgebreide reisverzekering ook niet.

Ritchie
19-04-20, 11:06
Hoezo heb je niks aan een uitgebreide reisverzekering ??? Ik heb een uitgebreide van de ANWB, en gewoon verzekerd voor deze Corona crisis.

daveytje
19-04-20, 13:06
Dat is afhankelijk vanaf wanneer je reisverzekering ingaat. Ook ANWB heeft per januari corona uitgesloten in hun verzekering.

masterkabal
19-04-20, 14:01
Hoezo heb je niks aan een uitgebreide reisverzekering ??? Ik heb een uitgebreide van de ANWB, en gewoon verzekerd voor deze Corona crisis.

Ik heb al 10 jaar een uitgebreide doorlopende reisverzekering bij Allianz.
Ze dekken niks. Tussentijds stiekem de voorwaarden aanpassen mag schijnbaar. Omdat ie per maand opzegbaar is ga je elke maand automatisch akkoord met eventuele nieuwe voorwaarden.
De grootste oplichters zijn het.

masterkabal
22-04-20, 20:17
Omdat Gate 1 niet reageerde heb ik rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij gemaild.
Deze reageren wel en hebben direct een voucher gegeven voor de waarde van de vliegtickets + 10% compensatie voor het ongemak.
Deze zijn geldig tot 07-2021.

Misschien een tip voor meerdere gedupeerden om dit ook te doen.

PENPE
22-04-20, 21:35
Omdat Gate 1 niet reageerde heb ik rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij gemaild.
Deze reageren wel en hebben direct een voucher gegeven voor de waarde van de vliegtickets + 10% compensatie voor het ongemak.
Deze zijn geldig tot 07-2021. En welke luchtvaartmaatschappij was dat ?

masterkabal
23-04-20, 17:05
En welke luchtvaartmaatschappij was dat ?

Dat was American Airlines

Ritchie
23-04-20, 18:56
Dat is inderdaad niet fijn om te horen, ik heb een doorlopende reisverzekering bij de ANWB (Unigarant) met de "corona" dekking, het heet anders, ik dacht iets met natuurampen erbij.

PENPE
23-04-20, 20:34
Dat is inderdaad niet fijn om te horen, ik heb een doorlopende reisverzekering bij de ANWB (Unigarant) met de "corona" dekking, het heet anders, ik dacht iets met natuurampen erbij. Ja klopt , maar voor diegene die deze na 30-01-2020 hebben afgesloten zit er toch een addertje onder het gras :

Let op: als de dekking Terrorisme en Natuurrampen is afgesloten na 30-1-2020, dan geldt deze niet voor de uitbraak van het coronavirus (COVID-19)

PENPE
23-04-20, 20:36
Dat was American Airlines Mwah , hebben ze toch netjes opgelost

Ritchie
23-04-20, 20:46
Ik heb de dekking Terrorisme en Natuurrampen al sinds dat deze bestaat, vandaar dat ik alles heb terug gekregen.

PENPE
23-04-20, 21:12
Ik heb de dekking Terrorisme en Natuurrampen al sinds dat deze bestaat, vandaar dat ik alles heb terug gekregen. Mooi toch ;-)

Ruud2004
02-05-20, 12:58
Ik heb nog even naar Gate1 gekeken. Gate1 is aangesloten bij het partnerprogramma van TIX.nl. Via hun eigen Gate1 website, ondersteund oa met een zoekmachine van TIX, verkopen ze vliegtickets. Verder mag/kan Gate1 niets. Alle handelingen (boeken, wijzigen, annuleren) worden verzorgd door het Nederlandse TIX. Zo zullen er nog wel meer "partners" zijn en dan kan het wel lang gaan duren voor je wat hoort. Ik heb niets tegen brokers, maar Gate1 sla ik echt over.

https://gate1.nl/partner/informatie