PDA

Bekijk Volledige Versie : Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?



sunnyrojo
16-03-20, 08:34
Heel veel mensen zijn gedupeerd door het inreisverbod, ook de hoteleigenaren en hierdoor de gasten die een kamer hebben geboekt via een website of rechtstreeks.
Ook villa eigenaren en de gezinnen die een villa hebben gehuurd. Hoe gaan mensen hiermee om, zowel eigenaren en huurders? Wordt alles terugbetaald of wordt er moeilijk over gedaan?
Wij hebben bv een kamer voor 2 nachten in Orlando, deze kon bv niet worden geannuleerd (16-18 april) en het zit er uiteraard dik in dat we niet gaan, maar eigenlijk door overmacht dus ben benieuwd of we dit misschien kunnen verhalen op de cc waar we mee betaald hebben?

sunnyrojo
16-03-20, 10:23
ik zag bv dat in Las Vegas MGM hotels hun deuren tijdelijk sluiten

Aria
Bellagio
Excalibur
Luxor
Mandalay Bay
MGM Grand
Mirage
New York New York
Park MGM
Vdara
Is dat in Orlando ook al ergens het geval?

Mushu
16-03-20, 19:29
Disney hotels sluiten ook allemaal. Het hangt per hotel af hoe ze er mee om gaan. Priceline geeft aan dat ze het beleid van het hotel volgen. Normaal is het bij priceline dat je nooit je geld terug krijgt. Nu maken ze dus uitzonderingen. Ik verwacht dat veel hotels wel wat proberen te bieden. Uiteindelijk zijn ze daar zelf ook beter mee af.

Paul76
17-03-20, 09:06
Van een aantal hotelketens heb ik al mails gehad dat zij de annuleringsregels versoepelen. Zelfs de boekingen die normaal niet zijn te annuleren (special rates, non-refundable), kunnen nu wel worden geannuleerd. Het ligt er echt aan waar en hoe je hebt geboekt.

jastsali
18-03-20, 12:29
Heel veel mensen zijn gedupeerd door het inreisverbod, ook de hoteleigenaren en hierdoor de gasten die een kamer hebben geboekt via een website of rechtstreeks.
Ook villa eigenaren en de gezinnen die een villa hebben gehuurd. Hoe gaan mensen hiermee om, zowel eigenaren en huurders? Wordt alles terugbetaald of wordt er moeilijk over gedaan?
Het zijn gekke tijden ook voor ons eigenaren. Hoewel we in onze annuleringsvoorwaarden altijd duidelijk adviseren een reisverzekering te hebben, realiseren we ons dat niet in alle gevallen onze toekomstige gasten de kosten op zo'n verzekering kunnen verhalen. Wij proberen daarom zoveel mogelijk de mensen tegemoet te komen door of de boeking te verplaatsen naar een nieuwe datum of door een aanzienlijk deel van het geld terug te betalen. We hebben al de nodige annuleringen binnen, maar proberen het toch zo menselijk mogelijk op te lossen. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, gasten en wij. Onze trip met de pasen moeten we nog maar zien dat we de vliegtickets terug krijgen. Hopelijk kunnen we eind augustus wel gaan.

Njit
18-03-20, 12:40
Veel hotelketens zien het als een kans om te laten zien aan de klant wat ze waard zijn. Nu moeilijk doen levert waarschijnlijk alleen maar slechte publiciteit op en zorgt ervoor dat klanten in de toekomst niet meer bij jouw gaan boeken.

sunnyrojo
18-03-20, 16:32
Nu dat veel gasten reviews kunnen plaatsen willen ze dit denk ik toch hopelijk zo positief mogelijk afhandelen.
We hebben een mail gestuurd naar booking voor het eerste hotel dat we voor in april hebben geboekt (2 nachten) om deze te annuleren, helaas waarschijnlijk vanwege
drukte nog geen antwoord ontvangen, dus we wachten even af. Tja de april vakantie gaan we nu echt annuleren:(

Wij hebben ook al annuleringen ontvangen, gelukkig naar een andere datum kunnen verplaatsen. Heb dit ook besproken met ons management, deze zeiden ook al om hier zo coulant als mogelijk mee om te gaan, het is wederzijdse overmacht. Heel zuur dat wel voor beiden.

FloridaFabian
18-03-20, 16:51
Wij boeken altijd zoveel mogelijk met Hotwire en hoewel zij normaal zeer strict zijn met annuleren en verplaatsen (niet mogelijk) laten zij zich hier toch van hun goede kant zien. Inmiddels hebben wij de eerste (1/3) refund-toezegging van Hotwire ontvangen voor onze (niet langer) aanstaande trip naar de Oostkust. Kleine kanttekenening dat wij nog wel 16/22 nachten terug moeten krijgen dus helemaal tevreden zijn wij nog niet maar het begin is er. Ik kan mij ook goed voorstellen dat het voor Hotels, en dan misschien minder voor de hotel-ketens dan de kleinere hotels, ook zeer rauw op hun dak komt. Ik had dan ook tevreden geweest met een 'tegoedbon' maar een terugstorting is natuurlijk nóg fijner. Ik vind het mooi om te zien hoe de hotels / villa-eigenaren hier mee om gaan, over het algemeen genomen dan natuurlijk.

sunnyrojo
18-03-20, 18:24
Tja dit is iets wat nooit voorzien was dus heel zuur voor beide partijen maar ik denk dat je als huiseigenaar niet anders kan doen in dit geval dan.
FloridaFabian voor wanneer was het plan om naar de oost kust te gaan? Was dat ook al in april? Hebben jullie de tickets ook al kunnen annuleren?
Wij kijken nu ook al naar de zomervakantie want daar hebben we wel wat hotels geboekt die niet meer te annuleren zijn dus wordt allemaal nog een dingetje, vandaar de vraag in 1e instantie.
En ik weet ook wel dat niet iedere hoteleigenaar hetzelfde zal reageren.

Patrick
18-03-20, 21:42
Onze verhuurder denkt erg goed mee en reageert supersnel. We zijn nu overeen gekomen dat ons tegoed tot eind 2022 blijft staan. We konden ook 50% terugkrijgen en de rest als tegoed laten staan. Maar aangezien het voor hem ook lastig is, hebben we hier voor besloten.

FloridaFabian
19-03-20, 09:43
Tja dit is iets wat nooit voorzien was dus heel zuur voor beide partijen maar ik denk dat je als huiseigenaar niet anders kan doen in dit geval dan.
FloridaFabian voor wanneer was het plan om naar de oost kust te gaan? Was dat ook al in april? Hebben jullie de tickets ook al kunnen annuleren?
Wij kijken nu ook al naar de zomervakantie want daar hebben we wel wat hotels geboekt die niet meer te annuleren zijn dus wordt allemaal nog een dingetje, vandaar de vraag in 1e instantie.
En ik weet ook wel dat niet iedere hoteleigenaar hetzelfde zal reageren.





Wij zouden 11/4 vertrekken en de ban loopt - vooralsnog - tot 12/4 (...) tickets zijn niet te annuleren, wel mogen wij '' kostenloos '' omboeken, hoeven ''alleen'' het (torenhoge) verschil in tarief te betalen bij omboeking. Ik verwacht oprecht dat je kunt gaan in de zomervakantie, dat er dan nog ristricties zijn is overigens niet ondenkbaar. Wij hopen in september te gaan, maar zullen de ontwikkelingen voorlopig even moeten aankijken.

sunnyrojo
19-03-20, 12:06
Vlieg je met KLM? dan kun je drie opties kiezen 1, direct een andere vlucht boeken voor dezelfde bestemming, 2, een voucher van 1 jaar voor de volgende vlucht, 3, direct een andere bestemming kiezen. Lijkt me dat deze regeling voor alle maatschappijen gelden?
De voucher geldt voor 1 jaar, maar ik verwacht dat als je deze bv vlak voor dat ene jaar besteedt voor een vlucht in de toekomst dat dat gewoon kan.
Wij verwachten dat er "gaten" vallen in onze agenda vanwege gasten die afzeggen, dus misschien als het weer mogelijk is om te vliegen dat we alsnog die kant opgaan.
En juli is nog wel ver weg dus dat wachten we nog af, de hotels of we die dan allemaal kunnen opzeggen weet ik nog niet zo net, we hebben veel geboekt via Booking dus dat zal in 1 moeite doorgaan als we moeten afzeggen, maar nog steeds koffiedik kijken.

FloridaFabian
19-03-20, 17:13
Wij zouden met British Airways vliegen en ik heb net telefonisch met hen gesproken - wij zouden met hen vliegen hoewel we geboekt hebben met American Airlines - en wij schijnen binnen 7 werkdagen een voucher (die ook geldig is voor 12 maanden) voor het volledige ticketbedrag te krijgen, inclusief stoelreserveringen en bagage. Eerst maken dan tellen maar een (zeer) positieve ontwikkeling. Voor wat ik heb begrepen is Booking zeer coulant met omboeken en/of annuleren dus dat moet goedkomen voor jullie.

sunnyrojo
02-04-20, 20:01
Wij hebben beide hotels geboekt bij Booking maar lang niet elk hotel gaat goed om met Stay-at-home order wat sinds gisteren is afgekondigd in Florida.
Wij hadden 2x 1nacht geboekt bij Best Western in Crystal River(niet annuleerbaar) en Palazzo Lakeside hotel in Orlando(niet annuleerbaar); want wat kon er immers gebeuren??? Nou iedereen weet nu wel wat er gaande is, helaas...…...
Best Western in Crystal River heeft gelijk het betaalde bedrag teruggeboekt, super service.
Palazzo Lakeside hotel in Orlando houdt poot het stijf ondanks het feit dat we met geen mogelijkheid Florida meer in komen en er dus een stay home verplichting is.
Wijzelf hebben nu annuleringen en deze komen als het goed is volgend jaar, ik vind dat je dit gewoon moet bespreken als eigenaar/verhuurder, want wat er nu speelt is niet zomaar iets.

sunnyrojo
06-04-20, 23:52
Een positieve ontwikkeling

https://www.telegraaf.nl/financieel/807325613/acm-bij-overmacht-krijg-je-geld-terug-via-hotelboekingssite (https://www.telegraaf.nl/financieel/807325613/acm-bij-overmacht-krijg-je-geld-terug-via-hotelboekingssite)

https://www.acm.nl/nl/publicaties/bij-annulering-hotelboekingssites-meer-ruimte-voor-maatwerk-tussen-hotel-en-reiziger

Geld terug (bij overmacht) ook als het hotel niet annuleerbaar is.
Hopen dat ze zich hier aan gaan houden.

marcelis10
12-04-20, 15:53
Expedia heeft hotels die eigenlijk niet te annuleren waren wel als annuleerbaar aangemerkt. Dat is gunstig. Eventueel kun je anders geld terug krijgen via annuleringsverzekering. Via Zlm en anwb in ieder geval wel. Je hoeft dan geen verzekering voor natuurrampen en terrorisme etc te hebben. Wij hebben het betaalde bedrag van de villa via verzekering terug gekregen.

hannie
13-04-20, 08:49
Wij krijgen van de eigenaresse van de gehuurde villa in Kissimmee niks terug. Ook van omboeken wil ze niks weten.
Nu maar een claim bij de verzekering neergelegd en afwachten of ze wat vergoeden.
Ik heb gemerkt dat huiseigenaren hier heel verschillend mee omgaan. De één betaald alles terug de ander niets.

nicolea
13-04-20, 09:09
Wij krijgen van de eigenaresse van de gehuurde villa in Kissimmee niks terug. Ook van omboeken wil ze niks weten.


Lekker kort door de bocht, ik snap dat zij ook inkomsten missen, maar je zou toch iets van een voorstel kunnen doen. Gedeelde smart is halve smart.

mattrob
13-04-20, 12:34
Ja, ik vind het ook niet heel flexibel. Wij hebben al onze gasten de mogelijkheid gegeven kosteloos te annuleren. Liever dat ze omboeken naar ander moment, maar we snappen ook dat dat niet voor iedereen te doen is. Wel vragen wij iedereen om te kijken of hun reisverzekering het vergoedt, maar dat blijkt heel zelden zo te zijn ... Maar goed, onze villa staat nu wel vanaf half maart tot eind mei zeker leeg, en ook al annulering voor 1e week juni binnen, en dat verwacht ik ook voor de rest van juni, en misschien wel langer. Dit gaat ons inderdaad veel geld kosten ... Maar goed, iedereen heeft het moeilijk, en sommige eigenaren kunnen misschien net alle vaste lasten betalen. Dan heb je natuurlijk ook wel een issue. Het blijft een lastige situatie, maar niets teruggeven is wel cru natuurlijk. Nou ja, hopelijk kunnen we zelf in juli gaan, ik hoor wel meerdere signalen dat er op verschillende (hele beperkte) routes het vliegen weer heel langzaam opgestart gaat worden vanaf mei of zo. Trump wil toch de economie weer laten opstarten. We shall see !

Ilse_
13-04-20, 12:55
Wij krijgen van de eigenaresse van de gehuurde villa in Kissimmee niks terug. Ook van omboeken wil ze niks weten.
Nu maar een claim bij de verzekering neergelegd en afwachten of ze wat vergoeden.
Ik heb gemerkt dat huiseigenaren hier heel verschillend mee omgaan. De één betaald alles terug de ander niets.


Via welke organisatie heb je geboekt? Wij via Homeaway en daar kwam een mailtje met de voorwaarden.

Wij hebben zelf geannuleerd en als we wel kunnen gaan dan zoeken we wel opnieuw iets. Nu kon dat namelijk nog kosteloos. We wilden wel wachten maar huiseigenaar was niet flexibel om dat ook nog geld terug te geven dus dan nu maar.

hannie
13-04-20, 15:29
Via welke organisatie heb je geboekt?
Direct bij de eigenaar geboekt en zij houd zich aan de annuleringsvoorwaarden.
Inderdaad helemaal geen flexibiliteit van haar kant. Ik verwacht van de verzekering ook niet echt wat.

Krullenbol
13-04-20, 15:51
Ja, ik vind het ook niet heel flexibel. Wij hebben al onze gasten de mogelijkheid gegeven kosteloos te annuleren. Liever dat ze omboeken naar ander moment, maar we snappen ook dat dat niet voor iedereen te doen is. Wel vragen wij iedereen om te kijken of hun reisverzekering het vergoedt, maar dat blijkt heel zelden zo te zijn ... Maar goed, onze villa staat nu wel vanaf half maart tot eind mei zeker leeg, en ook al annulering voor 1e week juni binnen, en dat verwacht ik ook voor de rest van juni, en misschien wel langer. Dit gaat ons inderdaad veel geld kosten ... Maar goed, iedereen heeft het moeilijk, en sommige eigenaren kunnen misschien net alle vaste lasten betalen.!

Het siert jullie om alle opties te bekijken en er open voor te staan.

JeroenB
14-04-20, 14:23
Triest dat een eigenaar dan niets met jullie regelt, wij hebben de eigenaar van het appartement welke wij al meerdere keren geboekt hadden verzocht de betaling aan te houden voor een volgend verblijf. Dus niet het geld terug gevraagd maar nu verschoven naar het verblijf in December. De eigenaar was hier blij mee en wij ook omdat het geld niet retour gestort hoeft te worden kan hij hier een gat mee dichten in zijn onkosten en wij hebben er verder ook geen schade aan aangezien er ook geen rente verlies en bankkosten mee gemoeit zijn.

@Hannie, misschien kun je nog zoiets proberen te regelen. Het is anders toch ook negatieve reclame voor de eigenaar en die wil je toch ook niet als eigenaar.

@Mattrob, deze afhandeling siert jullie alleen maar en wekt vertrouwen bij mensen.

hannie
14-04-20, 18:27
@Hannie, misschien kun je nog zoiets proberen te regelen. Het is anders toch ook negatieve reclame voor de eigenaar en die wil je toch ook niet als eigenaar.
Dat heb ik dus geprobeerd, maar dat wil ze niet.

Frans1949
15-04-20, 14:48
Dat heb ik dus geprobeerd, maar dat wil ze niet.


Hannie, naam en rugnummer publiceren.
Kunnen we met z'n alle dit bericht verspreiden.

sunnyrojo
15-04-20, 17:17
Misschien ook voor anderen nuttige informatie.
Zit hier ook nog mee maar dit was (gelukkig) voor 2 nachten in april hotel in Kissimmee, willen ook niks weten van geld terug of wat dan ook, zo jammer.

Teleton
16-04-20, 10:06
Hannie, naam en rugnummer publiceren.
Kunnen we met z'n alle dit bericht verspreiden.


Of beter nog: geef het adres, dan kunnen we ze "met z'n alle" voor hun raap schieten! Maak ze kapot, die oplichters die zich zo maar aan de voorwaarden houden als ons dat eens een keer niet zo goed uitkomt. Rijdende Rechter? Niks er van want die veegt de vloer met je eis aan omdat hij even naar de voorwaarden zal kijken. Dus: Knoop ze liever eigenhandig op aan de hoogste boom nadat we hun hebberige handjes hebben afgehakt! Eigen volk eerst en schijt aan de rest, zo doen wij dat...."met z'n alle"!

Geen misverstand: Ik gun iedereen een genereuze vergoeding en zou er dankbaar gebruik van maken als mijn Landlord die aan zou bieden. Maar als de Landlord (lady in dit geval) dat nu eens niet zo goed uitkomt, is dat geen reden om haar hier aan de Sebringse schandpaal te nagelen! Weg dus, met deze schandalige oproep. Wat nou, met zijn alle.....? Spreek maar liever voor jezelf, Frans.

Hannie doet het gelukkig wel chique. Het gaat haar immers om de situatie en niet om de verhuurder hier te namen en te shamen.

Natuurlijk is het zuur voor Hannie dat de verhuurder zich strikt aan de annuleringsvoorwaarden houdt. Maar is het zo gek om de zaak ook eens vanuit de invalshoek van de kleine ondernemer die haar brood verdient met de verhuur van een paar villa's te bekijken? En profiteren we hier allemaal niet van de mogelijkheid om met zo'n kleine ondernemer zaken te doen of gaan we voor dat zelfde geld toch liever op een hotelkamertje van Holiday Inn zitten? Kunnen we ons dan niet voorstellen dat deze kleine krabbelaars zich helemaal niet kunnen permitteren om onverplicht geld terug te geven als de huurder moet annuleren? Is de Corona crisis dan louter en alleen voor rekening en verantwoording van de verhuurder?

En weten "we" dan ineens ook collectief niet meer wat de voorwaarden voor annulering zijn? Als echte Hollanders dachten "we" dat "we" overal voor verzekerd waren. Kleinigheidjes als natuurrampen en pandemieën zagen "we" voor het gemak maar over het hoofd want om daar nou zoveel meer premie voor te gaan betalen, vonden "we" wel een beetje zonde van het geld.....

Dit is een mooi draadje om te inventariseren hoe hotels en verhuurders met het inreisverbod omgaan. De verschillen worden duidelijk maar het kan niet de bedoeling zijn om verhuurders daardoor extra schade door te berokkenen. Zo'n reputatie heeft het Floridaforum gelukkig niet en wat mij betreft houden we dat nog maar even zo.

sunnyrojo
16-04-20, 23:30
Het is wel zo dat we als verhuurders gek worden gemailed door boekingssites om ons coulanter op te stellen t.o.v. de huurder, beide partijen kunnen er niets aan doen.
Wij zelf doen wat in ons vermogen ligt om voor beide partijen een zo'n goed mogelijke oplossing te vinden en als dit inhoudt, dat je je annuleringsvoorwaarden wat minder stringent moet afdwingen en in ieder geval naar andere oplossingen of mogelijkheden kunt kijken, denk ik zelf hier goed aan te doen.

Patrick
17-04-20, 07:18
Inmiddels de vouchers van KLM binnen, geld van de villa is compleet teruggestort (tripadvisor/hollidaylettings), Universal tickets worden voor 100% terug betaald (undercover Tourist).Seaowolrd tickets zijn verlengd tot 2021. Al met al komen we zonder financiële schade hier uit. We hadden natuurlijk veel liever volgende week gegaan. Nu stiekem een beetje hopen op de zomervakantie. Dan gaan we meteen 2x zolang :) . En anders wordt het een ander moment....

EddieG
17-04-20, 07:46
Of beter nog: geef het adres, dan kunnen we ze "met z'n alle" voor hun raap schieten! Maak ze kapot, die oplichters die zich zo maar aan de voorwaarden houden als ons dat eens een keer niet zo goed uitkomt. Rijdende Rechter? Niks er van want die veegt de vloer met je eis aan omdat hij even naar de voorwaarden zal kijken. Dus: Knoop ze liever eigenhandig op aan de hoogste boom nadat we hun hebberige handjes hebben afgehakt! Eigen volk eerst en schijt aan de rest, zo doen wij dat...."met z'n alle"!

Geen misverstand: Ik gun iedereen een genereuze vergoeding en zou er dankbaar gebruik van maken als mijn Landlord die aan zou bieden. Maar als de Landlord (lady in dit geval) dat nu eens niet zo goed uitkomt, is dat geen reden om haar hier aan de Sebringse schandpaal te nagelen! Weg dus, met deze schandalige oproep. Wat nou, met zijn alle.....? Spreek maar liever voor jezelf, Frans.

Hannie doet het gelukkig wel chique. Het gaat haar immers om de situatie en niet om de verhuurder hier te namen en te shamen.

Natuurlijk is het zuur voor Hannie dat de verhuurder zich strikt aan de annuleringsvoorwaarden houdt. Maar is het zo gek om de zaak ook eens vanuit de invalshoek van de kleine ondernemer die haar brood verdient met de verhuur van een paar villa's te bekijken? En profiteren we hier allemaal niet van de mogelijkheid om met zo'n kleine ondernemer zaken te doen of gaan we voor dat zelfde geld toch liever op een hotelkamertje van Holiday Inn zitten? Kunnen we ons dan niet voorstellen dat deze kleine krabbelaars zich helemaal niet kunnen permitteren om onverplicht geld terug te geven als de huurder moet annuleren? Is de Corona crisis dan louter en alleen voor rekening en verantwoording van de verhuurder?

En weten "we" dan ineens ook collectief niet meer wat de voorwaarden voor annulering zijn? Als echte Hollanders dachten "we" dat "we" overal voor verzekerd waren. Kleinigheidjes als natuurrampen en pandemieën zagen "we" voor het gemak maar over het hoofd want om daar nou zoveel meer premie voor te gaan betalen, vonden "we" wel een beetje zonde van het geld.....

Dit is een mooi draadje om te inventariseren hoe hotels en verhuurders met het inreisverbod omgaan. De verschillen worden duidelijk maar het kan niet de bedoeling zijn om verhuurders daardoor extra schade door te berokkenen. Zo'n reputatie heeft het Floridaforum gelukkig niet en wat mij betreft houden we dat nog maar even zo.

Well said! Ben het zo met je eens.

hannie
17-04-20, 08:55
Nu al bericht van AXA(de reisverzekering van onze American Express card)dat de villahuur vergoed wordt minus 100 euro eigen risico.
We zijn hier erg blij mee en hadden het eigenlijk niet verwacht.

sunnyrojo
17-04-20, 10:37
Gisteren was de deadline voor ons hotel in Kissimmee, geld is niet ingehouden dus ook blij!! Deze reservering was niet annuleerbaar nu via Booking wel geannuleerd.

sunnyrojo
17-04-20, 10:56
@EddieG
Ook dat vind ik iets te kort door de bocht, er zijn natuurlijk ook mensen die b.v. jaren moeten sparen om eindelijk die droom met hun kleinere kinderen waar te maken door een keer naar Disney Orlando te gaan.
Als dan een verhuurder (met een paar villa's?) totaal onwillig staat tegenover deze pandemie, die iedereen treft, om huurders helemaal niet tegemoet te komen is dat ook schrijnend.
Daarom onze oplossing van het overleg en een grote mate van soepelheid om beide kanten tegemoet te komen.
Het is namelijk ook niet fair om niets terug te betalen en geen gebruikskosten te hebben voor die Villa, behalve dan de vaste lasten.

EddieG
17-04-20, 18:13
@sunnyrojo
Natuurlijk is het echt waardeloos als je niet op vakantie kan en daarnaast ook nog eens je geld kwijt bent. Vooral in zo’n situatie als jij schetst. Maar ik vind wel dat je het wel in perspectief moet blijven zien. Amerika is natuurlijk bij uitstek een land dat boven zijn stand leeft. Veel wordt aangekocht met geleend geld. Dat iemand meerdere huizen “bezit” wil natuurlijk niet zeggen dat zo iemand een rijke stinkerd is en binnenloopt met de verhuur van “zijn” huizen.

Ik heb de afgelopen jaren regelmatig huisjes gehuurd in Florida en daardoor ook veel contact gehad met diverse eigenaren. Over het algemeen zijn dit mensen die het niet al te breed hebben en ook gewoon een baan daarnaast hebben. Als zoals nu de hele economie dreigt te klappen, dan kan je vrij snel in de problemen komen. Wat dat betreft hebben wij het hier in Nederland een stuk beter.

Neemt natuurlijk niet weg dat elkaar halverwege tegemoet komen het mooiste zou zijn.

Terpies
17-04-20, 21:10
Amerika is natuurlijk bij uitstek een land dat boven zijn stand leeft. Veel wordt aangekocht met geleend geld.

Eeeh ... wat bedoel je hier precies mee? Heb jij je huis cash betaald? Vreemde redenatie.
Of heb je het misschien over het gebruik van credit cards in de US?

EddieG
18-04-20, 07:54
Eeeh ... wat bedoel je hier precies mee? Heb jij je huis cash betaald? Vreemde redenatie.
Of heb je het misschien over het gebruik van credit cards in de US?

Dat had ik inderdaad wat beter moeten onderbouwen. Maar ik doelde inderdaad deels op de vele creditcards die worden gebruikt om gaten in het budget te dichten.
Maar ik baseer dit ook op veel artikelen die ik heb gelezen over de Amerikaanse kredietcrisis van 2007/2008 (niet alleen in de USA natuurlijk). Banken in Amerika controleerden toen (en nu eigenlijk nog steeds niet) of personen in kwestie het geld wel kunnen terugbetalen.
Kan nog wel een tijdje doorgaan over de Amerikaanse economie in het algemeen, maar daar is dit forum niet voor (althans niet in deze sectie). En dan lijkt het ook net alsof ik mijn favoriete vakantieland aan het afkraken ben. Terwijl ik er op dit moment alles voor over zou hebben om lekker in het zonnetje rond te lopen in ons favoriete Florida.

PENPE
18-04-20, 17:13
Nu al bericht van AXA(de reisverzekering van onze American Express card)dat de villahuur vergoed wordt minus 100 euro eigen risico.
We zijn hier erg blij mee en hadden het eigenlijk niet verwacht. Maar dan neem ik aan dat de villahuur met de Amex card betaald is ?

hannie
18-04-20, 17:17
Uiteraard anders kun je geen aanspraak maken op de verzekering(of je moet kunnen aantonen dat je niet met Amex of Paypal kon betalen)

PENPE
18-04-20, 17:23
Uiteraard anders kun je geen aanspraak maken op de verzekering(of je moet kunnen aantonen dat je niet met Amex of Paypal kon betalen) Ok , mijn vraag was dan ook even 'just to be shure' , maar mooi opgelost door Amex ;-)

Tini
19-04-20, 23:45
Zelfde hier. Zijn al vaker in dat huis geweest en heb nog geprobeerd het op coulance te spelen, voorgesteld door te schuiven naar voorjaar 2021 maar eigenaresse blijft verwijzen naar de reisverzekering. Heb grote twijfel of wij nog wel 'returning guests' blijven.

Terpies
20-04-20, 00:32
Dat had ik inderdaad wat beter moeten onderbouwen. Maar ik doelde inderdaad deels op de vele creditcards die worden gebruikt om gaten in het budget te dichten.
Maar ik baseer dit ook op veel artikelen die ik heb gelezen over de Amerikaanse kredietcrisis van 2007/2008 (niet alleen in de USA natuurlijk). Banken in Amerika controleerden toen (en nu eigenlijk nog steeds niet) of personen in kwestie het geld wel kunnen terugbetalen.


Ik dacht al dat je dat bedoelde. Maar in tegenstelling tot hoe wij in Europa onze creditcards gebruiken werkt het in de US toch net even iets anders.... dus wat jij als ‘gaten in budget’ omschrijft is juist in de US noodzakelijk, want anders kun je geen kant op.

hannie
20-04-20, 08:53
Zelfde hier. Zijn al vaker in dat huis geweest en heb nog geprobeerd het op coulance te spelen, voorgesteld door te schuiven naar voorjaar 2021 maar eigenaresse blijft verwijzen naar de reisverzekering. Heb grote twijfel of wij nog wel 'returning guests' blijven.
Dat weet ik wel zeker!

Tini
20-04-20, 09:53
Dat weet ik wel zeker!
Door de teleurstelling wist ik het ook zeker en man weet het echt zeker. Begin zelf toch te twijfelen. Huis ligt lekker centraal, is nog wel redelijk geprijsd en wij hoeven niet te betalen voor pool- en spa heating.
Ze staat volledig in haar recht maar de starre houding vind ik zo jammer. Zal wel Engels zijn :rolleyes:.

hannie
20-04-20, 09:56
Krijgen jullie wel wat vergoed van de verzekering?

corrus
20-04-20, 11:37
Huis ligt lekker centraal, is nog wel redelijk geprijsd en wij hoeven niet te betalen voor pool- en spa heating.
Maar HOE centraal ligt het?? (waar? wijk? enz. enz.)

Tini
20-04-20, 12:52
Krijgen jullie wel wat vergoed van de verzekering?
Dat hoop ik wel, ga ik vandaag proberen. Heb nogal wat heen en weer gemaild met de eigenaresse, wij hebben het geld overgemaakt op haar rekening, geen gebruik gemaakt van creditkaart.
Hope for the best. En dat de tickets nog :rolleyes:

Tini
20-04-20, 12:55
Maar HOE centraal ligt het?? (waar? wijk? enz. enz.)
Kissimmee, in de wijk Lindfields. Restaurants, Walmart/Publix/Target en outletmalls op hooguit een kwartier (afhankelijk van drukte). Eventuele Disney of Universalparken op nog geen half uur.

Mushu
25-04-20, 21:17
Ik had een hotel (in dit geval in Philadelphia) via Priceline geboekt (dus niet annuleerbaar) en bij het inloggen op de reservering zag ik een button om gratis te cancelen ivm corona. Aangeklikt en hotel was gelijk gecanceld. Geld staat alweer op de creditcard waarmee ik betaald had (en door de veranderde wisselkoers heb ik in euro's iets meer teruggekregen dan ik betaald heb).

mattrob
26-04-20, 13:56
Netjes hoor !

sunnyrojo
26-04-20, 16:42
Ja zeker, het zou mooi zijn als alle hotels en boekingen zo konden worden geannuleerd in deze tijd.

marcelis10
27-04-20, 15:45
Bij ons ook hetzelfde verhaal met de villa. Komen hier al jaren. De eigenaar heeft er 3 en we hadden ze dit jaar alle 3 geboekt aangezien we met 4 gezinnen zouden gaan. Geen omzetting mogelijk naar volgend jaar of later in het jaar. Verwijst ook naar de reisverzekering. Gelukkig zijn we via ANWB verzekerd en kregen inderdaad het geld terug. Snap dat als hij iedereen het geld terug moet geven of omboeken dat het voor hem ook een zware dobber is maar had toch wel iets meer coulance verwacht. Deze villa's liggen in Lake Berkley, ideaal. Om de hoek van de Wallmart en vlakbij de 192. Ik ga toch nog eens kijken of ik in die wijk geen andere villa kan krijgen. Het ene gezin dat geen villa had via deze eigenaar hadden er een via homeaway. Moesten pas een week of 2 van te voren het restant betalen en kregen de aanbetaling ook terug. Misschien toch een optie voor de volgende keer. De meeste hotels via Expedia geboekt. Daar kon je nu ook alle hotels gratis annuleren, ook al had je een niet annuleerbaar tarief. Alleen nu nog wachten op een teruggaaf van de vluchten. Dat zal wel even gaan duren vrees ik. Dus al bij al valt het gelukkig allemaal nog mee.

Krullenbol
27-04-20, 18:12
Tja, het is wel iets voor de reiziger en eigenaar om eruit te komen.
In dit geval ondanks de verzekering is zul je misschien niet zosnel weer
opnieuw boeken bij deze eigenaar.

Het is wel een dingetje om verzekerd te zijn bij de ANWB mocht deze partij
hierna nog steeds "besmettelijke ziekte"verzekeren dan is dat wel een reden
voor mij om over te stappen.

hannie
27-04-20, 19:20
Volgens mij zijn de voorwaarden van verschillende reis/annuleringsverzekering alweer aangepast.