PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd



Pagina's : [1] 2

utah
12-03-20, 06:26
Trump heeft beslist geen Europeanen meer toe te laten in de VS de komende 30 dagen.

Daar gaat je geboekte reis en je gevraagde vakantiedagen op je werk.

En nu?

Cindy1969
12-03-20, 06:38
Zag dit al aankomen. Snap het ergens wel. Maar zo triest voor de mensen die nu hun zuurverdiende vakantie in rook zien opgaan.
Denk dat reisorganisaties je reis om kunnen boeken/annuleren en hopelijk zijn werkgevers zo coulant dat je je vakantie ook kunt wijzigen.

moonlight91
12-03-20, 06:49
Las het ook net, daar gaat onze short break volgende week
ben benieuwd wat we vandaag via Tui krijgen te horen.
maar baal enorm

utah
12-03-20, 07:04
Ik zie dit nog verlengd worden. Na Italië zullen nog landen volgen waar het uitbreid.

Er is, volgens mijn mening, te laat en te laks gereageerd door China en bij uitbreiding Europa. Als ik zie hoe zwak de maatregelen werden uitgevaardigd en hoe twijfelend er door de Belgische overheid werd gereageerd, is dit gewoonweg schaamteloos.

Complottheorieën die intussen beweren dat dit nodig is/was om de wereldbevolking uit te dunnen zijn dezer dagen populairder dan ooit. Nostradamus anno 2020....

Lindaa
12-03-20, 07:17
Zag dit al aankomen. Snap het ergens wel. Maar zo triest voor de mensen die nu hun zuurverdiende vakantie in rook zien opgaan.
Denk dat reisorganisaties je reis om kunnen boeken/annuleren en hopelijk zijn werkgevers zo coulant dat je je vakantie ook kunt wijzigen.

Ik snap het niet. Ten eerste geldt het niet voor de UK. Andere Europese burgers kunnen via de UK nog steeds vliegen naar de U.S.
Ook zijn er andere niet Europese landen waar Corona is die nog gewoon mogen vliegen.
En daarbij komt dat het virus allang in de U.S. is.

Inge1981
12-03-20, 07:24
Wij zouden 17 april vertrekken voor 2,5 week. Dat is over 36 dagen. Ik heb het - na wat tranen te hebben gelaten om eerlijk te zijn - al zo ongeveer uit mijn hoofd gezet want zal vast verlengd gaan worden. Maar wat doet de annuleringsverzekering....

utah
12-03-20, 07:28
Alleen Engelse en Ierse burgers worden nog toegelaten, en wees maar zeker dat je ID zal nagekeken worden. Dus het fabeltje dat al de ronde doet dat je via UK wel binnen kan, is m.i. niet correct.

FloridaFabian
12-03-20, 07:36
Wat een ramp zeg. Wij zouden 11/4 VIA Londen naar New York vliegen, nu ga ik er vanuit dat het niet mogelijk is om als EU burger via het VK alsnog naar NYC te vliegen dus ik vrees dat het feest niet door gaat. Wij hebben geen annuleringsverzekering - hebben wij nooit - dus nu is het een kwestie van hopen dat de diverse partijen coulant zijn en willen/kunnen meedenken. Dit gaat een gigantische klap voor de economie worden als er niet snel verbetering aan komt.

Sunshine State
12-03-20, 07:53
Potverdikkie, maar snap het wel.
Wij 'gaan' 10 Mei, dat kan nog spannend worden...

Roshelle
12-03-20, 08:00
Wat een klap zo net bij het wakker worden. Wij zijn druk bezig om contact te leggen met alle maatschappijen, zie het erg somber in allemaal..

utah
12-03-20, 08:04
Wie laat hier een deftig antwoord weten van zijn vliegmaatschappij? Ik ga er vanuit dat je als niet UK of IE burger niet mag vertrekken?

Roshelle
12-03-20, 08:08
Wij hangen al een halfuur in de wacht bij onze vliegmaatschappij, berichten op Twitter gaan de ronde dat sommige mensen al uren in de wacht hangen.

utah
12-03-20, 08:11
Oei Roshelle, de site en FB pagina van KLM staat ook on hold. Blijkbaar verwarring alom, omdat dit niet in overleg was met Europa.

Roshelle
12-03-20, 08:13
Totaal geen duidelijkheid ook! Tot welke datum is het exact, mag je wel vliegen vanuit UK als je vanuit NL komt etc. etc.

utah
12-03-20, 08:16
Ik zie geen problemen indien je gescreend word en virusvrij blijkt te zijn. Maar ik ben Trump niet....

utah
12-03-20, 08:18
mag je wel vliegen vanuit UK als je vanuit NL komt etc. etc.

Vooral dat houd meeste bezig. Is het staatsburgerschap dat geld of is het de luchthaven van vertrek?

Trouwens, effe meegeven, ik ben fan van jullie video blogs. Super.

stephie
12-03-20, 08:31
Jeetje! Dat is echt balen voor iedereen die de komende 30 dagen gaat. Ik ben ook bang dat de periode verlengd gaat worden. Wij gaan in mei.
Succes allemaal met omboeken/ regelen en annuleren.

Roshelle
12-03-20, 09:11
Vooral dat houd meeste bezig. Is het staatsburgerschap dat geld of is het de luchthaven van vertrek?

Trouwens, effe meegeven, ik ben fan van jullie video blogs. Super.

Als Fabian en ik het goed begrijpen gaat het om staatsburgerschap.

En thanks, lief van je!

Inge1981
12-03-20, 09:56
Ik las net dat je 14 dagen voor inreis Amerika niet in een Schengenland geweest mag zijn.

utah
12-03-20, 10:10
Dus, als je voor afreis, 14 dagen in UK hebt verbleven is dat oké? Hoe onnozel is dat nu weer?

Cindy1969
12-03-20, 10:18
Dat is een puntje wat ik ook niet begrijp, waarom het niet geldt voor mensen uit de UK...
Vrees al een tijdje dat Corona voor een economische crisis gaat zorgen, waar nu vooral eerst klappen gaan vallen in de toeristische sector :(
Sterkte allemaal! Zo zuur als je vakantie op deze manier in het water valt.

Mushu
12-03-20, 10:23
Vorig jaar was het voor ons tot op de dag van vetrek onduidelijk of we konden gaan vanwege hurricane Dorian (gelukkig ging MCO weer open toen wij in de lucht hingen) en nu dit weer! Op 29 april willen wij naar Philadelphia vertrekken. Fingers crossed. Stom virus :mad:

Roshelle
12-03-20, 10:38
Pfff, wat een dag! Ben echt onwijs verdrietig over de hele situatie, maar wij proberen met man en macht alles nu te annuleren en hopen dat we overal volledige bedragen voor terugkrijgen..

verhagena
12-03-20, 11:01
Hi Roshelle, Wanneer zouden jullie gaan? Goed waardeloos en erg onduidelijk allemaal. Hoop dat annuleren vlotjes gaat. Gr Alex
Wat een klap zo net bij het wakker worden. Wij zijn druk bezig om contact te leggen met alle maatschappijen, zie het erg somber in allemaal..

moonlight91
12-03-20, 12:25
Ik kom net van mijn werk en ga me nu eens rustig oriënteren
kijken of waar te beginnen, ik vrees dat de telefoon bij TUI overbelast is
mocht iemand iets van TUI te weten komen zouden jullie dat dan willen delen

verhagena
12-03-20, 12:58
https://twitter.com/teletekst/status/1238064525351497728?s=21

rotarynette
12-03-20, 15:18
Ik kom net van mijn werk en ga me nu eens rustig oriënteren
kijken of waar te beginnen, ik vrees dat de telefoon bij TUI overbelast is
mocht iemand iets van TUI te weten komen zouden jullie dat dan willen delen

Hou mij ook aanbevolen, 2 april is/was onze vluct. De laatste voordat Tui niet meer op FL vliegt. Helaas.

moonlight91
12-03-20, 15:39
Ben net gebeld door TUI ze bellen de reizigers in volgorde van vertrek
met de mededeling dat de reis is geannuleerd en dat je via Mijn TUI je bankgegevens moet invoeren
het volledige bedrag word teruggestort

Roshelle
12-03-20, 16:11
Wij krijgen niets terug omdat we via Londen vliegen. Alleen omboeken tegenover hoog tarief is mogelijk.

moonlight91
12-03-20, 16:32
Wij krijgen niets terug omdat we via Londen vliegen. Alleen omboeken tegenover hoog tarief is mogelijk.

jeetje, dat maakt het allemaal nog zuurder dan dat het al is

ik heb inmiddels de mail ontvangen van hun met de factuur waar het door ons te ontvangen bedrag op staat
ik heb via Mijn Tui mijn bankgegevens ingevoerd en ik zou binnen 7 dagen het bedrag op mijn bankrekening ontvangen

Roshelle
12-03-20, 16:36
Wel onwijs fijn voor jullie! Wij gaan nu afwachten in de hoop dat zij hun policy veranderen of dat Trump besluit de UK ook te blokken. Anders gaan we echt voor zoveel geld het schip in..

moonlight91
12-03-20, 16:40
Ik zal voor je duimen!!! Vind het echt heel vervelend voor jullie

stephie
12-03-20, 18:43
Wel onwijs fijn voor jullie! Wij gaan nu afwachten in de hoop dat zij hun policy veranderen of dat Trump besluit de UK ook te blokken. Anders gaan we echt voor zoveel geld het schip in..
Ik denk haast wel dat er ook een inreisverbod komt vanuit UK. Want daar zijn ook veel besmettingen.
Echt super vervelend voor jullie en ook voor de andere forumleden.

Mushu
12-03-20, 20:56
Wel onwijs fijn voor jullie! Wij gaan nu afwachten in de hoop dat zij hun policy veranderen of dat Trump besluit de UK ook te blokken. Anders gaan we echt voor zoveel geld het schip in..

Met welke maatschappij vliegen jullie? Zijn ze niet coulant met het verzetten van de vlucht naar een andere datum? Toevallig niet met een creditcard betaald, dan is vaak ook nog wel wat mogelijk.
Echt heel erg balen dit, ik hoop dat jullie het voor elkaar krijgen alles goed te regelen en je geld terug krijgen.

utah
12-03-20, 22:37
In BE gaan alle scholen, restaurants, RVT’s, bars dicht. Het wordt erg. Heel erg.

Roshelle
13-03-20, 09:09
Met welke maatschappij vliegen jullie? Zijn ze niet coulant met het verzetten van de vlucht naar een andere datum? Toevallig niet met een creditcard betaald, dan is vaak ook nog wel wat mogelijk.
Echt heel erg balen dit, ik hoop dat jullie het voor elkaar krijgen alles goed te regelen en je geld terug krijgen.

We vliegen met American Airlines. Omboeken is mogelijk: zo'n 2000 dollar per persoon extra. We kunnen de tickets voor nu 'open' laten staan en op een ander moment tickets boeken en dan deze tickets als een soort van 'tegoed' gebruiken. Voorlopig boeken we iig even helemaal niets, wie weet hoe lang dit nog gaat duren.

En mbt creditcard, wij betalen altijd alles met de creditcard, wat denk je dat er mogelijk is?

Patrick
13-03-20, 09:46
Wij vliegen met Delta via KLM. Bij Delta mag je omboeken binnen 2020, maar omdat we via KLM hebben geboekt moet de vertrekdatum voor 31 mei zijn. Vanwege de schoolvakanties is dit dus geen optie. Nu maar duimen dat OF KLM de voorwaarden gaat hanteren zoals Delta dat doet OF dat we in april alsnog op vakantie kunnen.

Inge1981
13-03-20, 13:08
Hier idem, wij staan op de planning voor 17 april met Delta. Heb van vriendin gehoord dat TUI alle vluchten tot en met 12 mei (!!) annuleert. Wel volledige refund.

Inge1981
13-03-20, 13:10
Ook via KLM geboekt overigens. KLM zal de huidige voorwaarde van omboeken naar vlucht voor 31 mei niet kunnen volhouden lijkt mij.

mikey
13-03-20, 13:58
Ik kan dit zelf nog nergens terugvinden ook op de website van TUI niet , wij hebben vertrekdatum 16-4-2020.
Iemand al die dit kan bevestigen ?


Hier idem, wij staan op de planning voor 17 april met Delta. Heb van vriendin gehoord dat TUI alle vluchten tot en met 12 mei (!!) annuleert. Wel volledige refund.

Patrick
13-03-20, 14:17
Q: Ik heb alleen een landarrangement (een reis zonder vlucht) geboekt.
A: TUI klanten die een landarrangement geboekt hebben met vertrek vanaf 12 maart 2020 tot en met 12 april 2020 kunnen niet kosteloos annuleren of kosteloos omboeken.
Q: Ik heb alleen een vliegticket bij TUI fly geboekt.
A: TUI klanten die alleen een vlucht geboekt met vertrek vanaf 12 maart tot en met 12 april 2020 mogen uit coulance kosteloos omboeken of annuleren.

Aangezien je op 16-4 vertrekt, geldt dit nog niet. In principe gaat je vlucht nog gewoon door.

mikey
13-03-20, 15:00
Net de vraag gesteld bij Tui en kreeg dit als antwoord op mijn vraag over annuleren alle vluchten t/m 12 mei

Hi Mike, dank je wel voor je bericht. Dit is niet helemaal waar. Vluchten tot en met 12 april zijn of worden geannuleerd. Half mei stopt TUI fly met vliegen richting Florida, maar dit was al de planning en heeft niets met het Coronavirus te maken. Op dit moment staat jouw vlucht gepland om door te gaan

Hi Mike, dank je wel voor je bericht. Dit is niet helemaal waar. Vluchten tot en met 12 april zijn of worden geannuleerd. Half mei stopt TUI fly met vliegen richting Florida, maar dit was al de planning en heeft niets met het Coronavirus te maken. Op dit moment staat jouw vlucht gepland om door te gaan.

Hi Mike, dank je wel voor je bericht. Dit is niet helemaal waar. Vluchten tot en met 12 april zijn of worden geannuleerd. Half mei stopt TUI fly met vliegen richting Florida, maar dit was al de planning en heeft niets met het Coronavirus te maken. Op dit moment staat jouw vlucht gepland om door te gaan.

Roshelle
13-03-20, 15:41
Wij hebben ons eerste geld terug: de huurauto! Woohoo..

Inge1981
13-03-20, 16:57
Ik heb het even gechecked bij mijn vriendin maar zij hadden geboekt bij TUI België en zouden vanaf Brussel vliegen.

moonlight91
13-03-20, 17:14
Wij hebben ons eerste geld terug: de huurauto! Woohoo..

Dat is al heel fijn

hier staat het bedrag van de reis al op de rekening
TUI handelt het wel heel snel af
nu nog van het Hotel in fort Lauderdale het geld terug ontvangen
ik heb daar al een bevestiging van gehad zou binnen 5 werkdagen zijn.

Roy Reuter
13-03-20, 17:29
Wij zouden 30 maart vertrekken t/m 25 april. Met een pakketdeal (vlucht+hotel) via Expedia.
Expedia meld ons zelf contact op te nemen met Delta/KLM en het hotel om te kijken of ze kosteloos willen annuleren/omboeken maar dat vooral het hotel tot niets verplicht is en wij dan het geld kwijt zijn. De reisverzekering van FBTO meld ons ook niet te vergoeden want "boven macht".
Bij Delta/KLM omboeken is lastig, want A: alle prijzen zijn enorm gestegen tov onze ticketprijs en B: geen idee wanneer we weer mogen vliegen.
Gelukkig verlengd Disney onze jaarpassen, maar dan moeten we dus de dag na het verbod kunnen vliegen waar we nu geen garantie op hebben.

Wel typisch dat de eerste reactie van alle maatschappijen meteen lijkt te zijn je naar de ander te verwijzen.

Uiteraard snap ik dat er een pandemie is en mensen sterven, maar deze paniek-aanpak slaat nergens op en maakt het voor ons niet minder zuur dat we niet meer kunnen gaan.

moonlight91
13-03-20, 17:46
Roy wat vervelend om te horen allemaal
blijkbaar hebben we met TUI dus erg veel geluk nu
terwijl ik nou juist nooit geen fan van ze was en er liever niet mee vloog
ben ik toch blij dat dat nu bij ons het geval wel was
ik hoop dat je vlug tot een oplossing kan komen
dit is zo niet leuk, de domper van de gemiste vakantie en dan nu ook nog de zorg
om het geld

kimm82
13-03-20, 18:09
Wij vliegen 18 april met tuifly België vanaf Brussel. Lees hier dat ze de vluchten t/m 12 mei zouden annuleren maar heb nog niks gehoord hoor. Denk dat je vriendin ook 12 april bedoeld. Wij wachten in spanning af. Nog maar geen hotels, huurauto en visums regelen. Dat wordt een weekje van te voren of wellicht helemaal niet als het verlengd wordt.
Op hun website zie ik voor nu alleen nog maar staan bij de veel gestelde vragen dat als je een platinum annuleringsverzekering hebt je niks vergoed krijgt en bij een all risk (die hebben wij) 75% van het totaalbedrag. Zo rot voor de mensen die binnen deze 30 dagen zouden gaan en ook de mensen die daar nu zijn en bijv. disney in de planning hadden en daar heel lang voor gespaard hadden.

Mushu
13-03-20, 18:51
We vliegen met American Airlines. Omboeken is mogelijk: zo'n 2000 dollar per persoon extra. We kunnen de tickets voor nu 'open' laten staan en op een ander moment tickets boeken en dan deze tickets als een soort van 'tegoed' gebruiken. Voorlopig boeken we iig even helemaal niets, wie weet hoe lang dit nog gaat duren.

En mbt creditcard, wij betalen altijd alles met de creditcard, wat denk je dat er mogelijk is?

Aankopen via je creditcard zijn verzekerd soms zit er automatisch een reisverzekering bij. Neem anders contact met ze op en vraag het ze. Ik weet dat mijn zus ooit bij faillissement van een hotel in New York via de creditcard het bedrag heeft teruggekregen. Is heel andere situatie maar zou toch even informeren, je weet maar nooit.

Terpies
13-03-20, 19:00
@roshelle : Gelukkig dat dat gelukt is ...maar......raar dat je überhaupt je auto niet zou kunnen annuleren toch? De meeste maatschappijen staan toe om tot 48 uur van te voren, of zelfs tot op dag zelf/automatisch verlopen bij no show. Wellicht tip voor de volgende keer...

Inge1981
13-03-20, 19:17
@Kimm82: nee, ik heb zelf de mail van haar doorgestuurd gekregen, er staat echt tot en met 12 mei.

daveytje
13-03-20, 20:09
Hmm. Disney kun je omboeken als je aankomst voor 30 juni is.
Delta Airlines tot 31 mei tot nu toe. Even aanzien wat het beste is om te doen. Aankomsten 15 juni dus dat duurt nog even maar toch..

kimm82
14-03-20, 00:52
Ik log net in op mijn tui (de Belgische variant) en daar staat dat onze reis is geannuleerd. Achteraf had ik toch bericht gekregen, stond in mijn spam. Alle reizen naar Miami zijn inderdaad t/m 12 mei geannuleerd. Wij zouden dus 18 april vliegen en het inreisverbod is tot 12 april. Ben eigenlijk wel blij want in spanning zitten tot de 12e of het verlengd gaat worden is niet fijn. En als het dan niet door was gegaan hadden we onze opgenomen vakantiedagen ook nog kwijt geweest (ik kan niet 6 dagen van te voren zeggen dat ik toch weer kom werken). Nu kunnen we die nog intrekken. Wij krijgen overigens ook het hele bedrag terug gelukkig.

Ritchie
14-03-20, 08:23
Wie zullen op 17 april vliegen vanaf Amsterdam -> Frankfurt -> Tampa.
Geboekt bij Expedia, op dit moment gaat het nog door omdat onze vlucht na de shutdown van "ome" Trump zich bevind, maar je weet nooit.

We hebben deze datum gekozen omdat we van alle parken een jaarkaart hebben, en deze verlopen in mei
Ze lopen af op:

Seaworld / Busch Gardens / Aquatica: 5 mei
Walt Disney World: 6 mei
Universal Orlando: 8 mei

Bij Walt Disney World en Universal Orlando worden de dagen dat ze dichtgaan, toegevoegd aan o.a. de jaarkaarten, van Seaworld/ Busch Gardens / Aquatica is wat betreft de jaarkaarten nog niks officieels gecommuniceerd.
In het meest positieve geval kunnen we wellicht wel oo 17 april gaan, ook al heb ik daar een hard hoofd in, en anders zou het wellicht later kunnen gaan worden, en in het meest negatieve geval helaas niet.

corrus
14-03-20, 08:41
We hebben deze datum gekozen omdat we van alle parken een jaarkaart hebben, en deze verlopen in mei
In het meest positieve geval kunnen we wellicht wel ook 17 april gaan, ook al heb ik daar een hard hoofd in, en anders zou het wellicht later kunnen gaan worden, en in het meest negatieve geval helaas niet.
De jaarkaarten jaarkaarten worden tot nu toe bij iedereen automatisch verlengd met het aantal dagen dat de parken gesloten zullen zijn.

Ritchie
14-03-20, 08:43
Dat schrijf ik ook, echter van Seaworld is deze mededeling nog niet toegevoegd.

Patrick
14-03-20, 10:48
Wie kan mij helpen, wij hebben vluchten op 23 april van AMS naar MCO. De KLM website zegt het volgende:
Rebook your flightIs the departure date of your flight to, from or via United States of America until 31 May 2020? Please see below options and rules:
1. Change your travel dates

You may change your travel dates of KLM, Air France and/or Delta Air Lines flights once.
You will not have to pay the change fee.
Until and including 31 May 2020, you can change your travel dates if the same travel class as mentioned on your original ticket is available.
From 1 June 2020 onwards, you can change your travel dates if the same fare type as mentioned in your original ticket is available. If you change to a higher fare type, you may need to pay the fare difference.

Zoals ik het begrijp zijn onze tickets te wijzigen naar de zomervakantie en moeten we het verschil betalen toch? Echter, als ik de tickets online wil wijzigen, kan ik de vertrekdatum niet verder wijzigen dan 3 mei 2020. KLM contacten heeft trouwens geen enkele kans van slagen. Telefoon wordt verbroken en op facebook wacht ik al bijna 2 dagen op een reactie. We willen echter wel snel handelen ivm het omzetten van de villa en de geldigheid van onze Disneykaart (vast op 28 april) en onze Universal tickets die eind mei verlopen.

corrus
14-03-20, 13:15
Exact wat er staat...
Tot aan 31 mei boek je tegen dezelfde prijs.
voor een latere vertrektijd is de prijs afhankelijk van de boekingsklasse, zou het nieuwe bedrag hoger zijn, dien je het verschil bij te betalen.

Voor de pretparken geldt dat iedere ticket wordt de geldigheid opgeschoven met het aantal dage dat deze gesloten zijn...
En dat betekent niet dat je ze pas in de zomer nog nog steeds kunt gebruiken.

Patrick
14-03-20, 13:19
De Disney tickets kan ik voor een gering bedrag aanpassen. Bij Universal wacht ik nog op een antwoord.

ietie
14-03-20, 14:49
Geboekt bij klm een package deal.
Reis is door hun geannuleerd zonder overleg is door hun besloten dat ik een tegoed bon krijg die ik op moet maken voor 31 januari 2021.
De omboekkosten kosten a 35 euro per persoon worden in mindering gebracht plus 10 euro boeking kosten worden ook in mindering gebracht.
Eigenlijk ben ik het hier niet mee eens .
In de eerste plaats boek ik niet om maar word ik door hun geannuleerd dus ik vind het dan ook belachelijk dat ik die omboekkosten moet betalen .
Als ik dus mijn tegoed opnieuw ga gebruiken moet ik wederom boekingskosten betalen .
Wat ik mij af vraag krijg ik 1 bon voor het totale bedrag of krijg ik een bon voor ieder persoon die op de factuur staat apart ?

Frans1949
14-03-20, 16:58
Tja, en ik dacht ook bijdehand te zijn door een goedkope ticket te boeken enkele reis Miami naar Amsterdam op 26 maart bij Schipholtickets.
Gevlogen wordt er niet meer en bij Schipholtickets nemen ze te telefoon niet op behalve een bandje waar ze verwijzen naar hun website.
En daar is niets op te vinden.
Tui gebeld en die wisten ook niets behalve dat er niet wordt gevlogen.

Nou ja, er zijn slechtere plaatsten om vast te zitten.
Zullen alleen ooit weer een ticket te pakken zien te krijgen en een verlenging op onze visum.

Inge1981
14-03-20, 17:06
@Ietie: ik weet niet de antwoorden op jouw vragen, maar neem aan dat jij dan voor 12 april zou vliegen?

ietie
14-03-20, 19:42
@Ietie: ik weet niet de antwoorden op jouw vragen, maar neem aan dat jij dan voor 12 april zou vliegen?
Ja vertrek zou dinsdag 17 maart zijn .

stephie
14-03-20, 19:42
Oh jee Frans, ik neem aan dat jullie toch geen problemen krijgen met het visum?

corrus
14-03-20, 20:03
Dat zal niet zo snel gebeuren, echter nu kan ie de volgende keer dit jaar niet zo lang.

Frans1949
15-03-20, 00:27
Oh jee Frans, ik neem aan dat jullie toch geen problemen krijgen met het visum?


Nou ik neem aan dat het op te lossen is.
Maar we blijven wel met die maximaal 180 dagen hier zitten per jaar dus waarschijnlijk kunnen we niet op 1 oktober hierheen.
Alle dagen die we langer hier blijven na 26 maart kunnen we later dan 1 oktober hierheen.

meisje
15-03-20, 10:48
Hoe gaat het eigenlijk als je vlucht gewijzigd is, is dat een reden om je geld terug te krijgen? Of alleen als je vlucht geannuleerd is.
En als je niet akkoord gaat met de wijziging. Wij moeten nu ineens 2 x overstappen... wat zijn dan je rechten.

stephie
15-03-20, 11:10
Nou ik neem aan dat het op te lossen is.
Maar we blijven wel met die maximaal 180 dagen hier zitten per jaar dus waarschijnlijk kunnen we niet op 1 oktober hierheen.
Alle dagen die we langer hier blijven na 26 maart kunnen we later dan 1 oktober hierheen.

ja balen zeg, want ik weet uit eerdere berichten dat jullie juist het maximale eruit willen halen

Njit
16-03-20, 09:42
En als je niet akkoord gaat met de wijziging. Wij moeten nu ineens 2 x overstappen... wat zijn dan je rechten.

Wellicht iets meer rekening houden met deze bijzondere tijden? Er gaan opeens heel veel vluchten niet door. Daardoor worden vluchten gecombineerd etc etc.

meisje
16-03-20, 11:15
Dat begrijp ik en doe ik uiteraard ook. Lees net dat tot half mei vakantievluchten niet doorgaan. Eerst maar afwachten..

corrus
16-03-20, 12:15
Vertrek je vòòr 12 mei??
Ja??
Dan gaat het niet door!

meisje
16-03-20, 13:36
United doet nu niets omdat het inreisverbod nog niet is verlengd. Bovendien hebben we het ticket in augustus geboekt en zullen we kunnen vliegen tot augustus 2020.. en dat gaat geld kosten want dan zijn de vluchten duurder. Gedoe allemaal
waar lees jij dan dat het zeker niet doorgaat tot half mei. Is toch nergens bevestigd?

betsydijkstra
16-03-20, 16:50
Ik ga er van uit dat het reisverbod nog minimaal tot eind april van kracht is. Ook de EU is bezig met een inreisverbod van minimaal 30 dagen...ik ga onze reis van 24-4/4-5 met pijn in ons hart omboeken naar augustus. Ik had er zo'n zin in...:(
https://www.nu.nl/politiek/6037961/eu-wil-inkomend-vliegverkeer-30-dagen-aan-banden-leggen.html?redirect=1

stephie
16-03-20, 18:49
Wij vliegen 14 mei, maar ik denk dat we het kunnen vergeten. Ik vraag me alleen af wat handig is. Voorlopig even zo laten of toch omboeken naar september/ oktober. Wij hebben losse tickets via klm geboekt. Wel hebben we via Exit-reizen autohuur geboekt en al betaald. Ik wil ze nu niet lastig vallen en ik ga ervan uit dat ik de autohuur kan uitstellen naar wat later dit jaar. Lastig lastig...

corrus
16-03-20, 20:10
United doet nu niets omdat het inreisverbod nog niet is verlengd. Bovendien hebben we het ticket in augustus geboekt en zullen we kunnen vliegen tot augustus 2020.. en dat gaat geld kosten want dan zijn de vluchten duurder.

Pfft... ik bedoelde... Je vliegt dan niet op de in de meivakantie...
dat heeft inmiddels overal wel gestaan.
En natuurlijk kun je omboeken...
Vergeet ook niet dat de huurauto en de accommodatie ook een stuk duurder zullen zijn in augustus.

FrankS
17-03-20, 15:38
Wij hebben vluchten voor 6 augustus, maar ik ga er voor 90% van uit dat dit ook niet door zal gaan. Dit is nog lang niet voorbij.

betsydijkstra
17-03-20, 19:42
Nou ik hoop van wel😬

masterkabal
17-03-20, 19:44
Dit duurt wel minimaal 6 maanden. Kijk naar China.
Ik denk dat er dit jaar niemand meer op vakantie gaat.

utah
18-03-20, 05:28
De economie gaat rake klappen krijgen met deze pandemie. Hopelijk overleeft de broze economie in de US deze zoveelste opdoffer voor hen. Maar ik vrees dat het toeristisch landschap zal danig gewijzigd worden. Zowel grote als kleine bedrijven zullen hier last van ondervinden.
Net als bij de aanslagen in NY zal de wereld er anders uitzien na deze pandemie.

FloridaFabian
18-03-20, 16:58
Het lijkt mij - vooral vanuit economisch oogpunt - toch haast onmogelijk dat de travel-ban zo ver verlengd wordt dat mensen tot (en met) Augustus niet naar de US kunnen. Dat zou zulke, ongekende gevolgen hebben voor de wereldwijde economie dat ik ervan overtuigd ben dat de grenzen toch weer redelijk snel na deze 30 dagen open zullen gaan. En dat er in de US zelf enorme ristricties zullen zijn voor de komende maanden lijkt mij dan zeer waarschijnlijk. Blijft natuurlijk gissen (voor ons allemaal) en misschien is het meer hopen dan iets anders...

mattrob
19-03-20, 13:24
Ik denk het ook, kan me niet voorstellen dat het hele jaar niet meer gevlogen of gereisd gaat worden. Ik denk wel dat we voorlopig nog niet zullen vliegen ... Wij zouden ook 23 April gaan (overigens naar Vancouver); de vlucht staat nog in het systeem, maar dat dit niet door gaat, daar ben ik wel van overtuigd. Wij hebben gisteren wel tickets geboekt voor de zomervakantie; vertrek 16 juli. De prijzen waren dusdanig goed (met gunstige tijden), en denk ik belangrijk om de vliegmaatschappijen wat vertrouwen te geven in de toekomst door iets te boeken. De kans is er natuurlijk, dat deze niet doorgaat. Maar ik denk/hoop dat we tegen de zomer toch wel weer iets kunnen. En zo niet, dan zal het ticket geannuleerd worden (door Delta in dit geval) en krijgen we ons geld terug. Wij hebben ons huis daar, dus daar kunnen we in ieder geval relaxen als we kunnen vliegen.

corrus
19-03-20, 16:10
Ik help je het hopen...
Zoals het nu staat gaat alles weer redelijk door in medio september...

mattrob
19-03-20, 16:24
Ach ja, ik hoop het voor iedereen ;-) ! Als het niet doorgaat, klagen wij niet, we gaan gelukkig genoeg. Dat is kan voor andere mensen wel anders zijn ... Ik denk het overigens wel, denk niet dat het zo lang gaat duren. Maar wie weet ... Ik hoop dat ik gelijk heb, en niet omdat we dan op vakantie kunnen ... Maar voor de hele economie !

Njit
20-03-20, 11:14
Het lijkt mij - vooral vanuit economisch oogpunt - toch haast onmogelijk dat de travel-ban zo ver verlengd wordt dat mensen tot (en met) Augustus niet naar de US kunnen.

Dode mensen kunnen niet reizen. Ik hoop het met je mee maar als Europa en de US nog in lockdown zitten dan vliegt er helemaal niks.

corrus
20-03-20, 11:56
Eindelijk iemand die nadenkt.:(

utah
20-03-20, 13:23
In US hebben ze het ook begrepen.

Miami deze morgen om 0800u.

https://i.ibb.co/s5GxGxs/4-CE4-E946-B6-CE-494-E-A439-DA08-D604-EED1.jpg (https://ibb.co/Q8RSRSY)

Suus
20-03-20, 13:23
Ik blijf positief, zeker nu er in Shanghai (mensen die ik ken wonen daar) de boel weer op gang begint te komen, en de eerste foto's van buiten picknicken en file rijden in Shanghai) weer voorbijkomen, blijf ik net als @Mattrob positief dat het weer in orde gaat zijn rond de zomer. Zij het met restricties.

Helaas is het nu gewoon vooral afwachten en er het beste van hopen.
Positief blijven toch, als we gaan doemdenken worden we alleen zwaarmoediger!

utah
20-03-20, 13:44
Soms zie ik taferelen aan voedingswinkels die op oorlog lijken in BE. Ik neem het ook persoonlijk op om iedere dag op kantoor te zijn om de logistieke flow van de voedingsindustrie te verzekeren. Het feit dat ik weet dat dit bijdraagt aan de rust en welzijn van mijn medemensen maakt me gelukkig. Dus al bij al blijf ik het positief inzien.

Lannie
21-03-20, 09:30
Ik blijf positief, zeker nu er in Shanghai (mensen die ik ken wonen daar) de boel weer op gang begint te komen, en de eerste foto's van buiten picknicken en file rijden in Shanghai) weer voorbijkomen, blijf ik net als @Mattrob positief dat het weer in orde gaat zijn rond de zomer. Zij het met restricties.

Helaas is het nu gewoon vooral afwachten en er het beste van hopen.
Positief blijven toch, als we gaan doemdenken worden we alleen zwaarmoediger!


Inderdaad misschien met restricties. Ik ben bang dat als Nederland niet in totale lockdown gaat, zoals in de landen om ons heen, dat als alles weer op gang komt, Amerika (en andere landen) ons wel eens zou kunnen weigeren en kunnen zeggen dat Nederlanders niet welkom zijn omdat we niet in volledige lockdown zijn gegaan. Geen idee of dit zo is, het is maar een gedachte!

Marco Tiel
21-03-20, 10:20
Ik denk het ook, kan me niet voorstellen dat het hele jaar niet meer gevlogen of gereisd gaat worden. Ik denk wel dat we voorlopig nog niet zullen vliegen ... Wij zouden ook 23 April gaan (overigens naar Vancouver); de vlucht staat nog in het systeem, maar dat dit niet door gaat, daar ben ik wel van overtuigd. Wij hebben gisteren wel tickets geboekt voor de zomervakantie; vertrek 16 juli. De prijzen waren dusdanig goed (met gunstige tijden), en denk ik belangrijk om de vliegmaatschappijen wat vertrouwen te geven in de toekomst door iets te boeken. De kans is er natuurlijk, dat deze niet doorgaat. Maar ik denk/hoop dat we tegen de zomer toch wel weer iets kunnen. En zo niet, dan zal het ticket geannuleerd worden (door Delta in dit geval) en krijgen we ons geld terug. Wij hebben ons huis daar, dus daar kunnen we in ieder geval relaxen als we kunnen vliegen.

Wij vliegen ook de 16e vanaf Dusseldorf. Althans, dat hopen wij. Nog een kleine 4 maanden te gaan waarin veel kan gebeuren. Ik denk dat niemand iets zinnigs kan zeggen over hoe zich dit gaat ontwikkelen. Laten w ehopen op verbetering van de situatie de komende weken zodat we langzaam aan weer naar een situatie kunnen waarin de maatschappij weer 'normaal' functioneert.

Inge1981
21-03-20, 19:37
Ik zou graag willen weten of er forumleden zijn die al gebruik hebben gemaakt van de door KLM geboden mogelijkheid om een voucher te krijgen met geldigheidsduur van een jaar. Wij zouden vliegen op 17 april, moet je dan voor 17 april de voucher hebben aangevraagd? En geldt dat jaar dan vanaf oorspronkelijke vertrekdatum of terugkeerdatum? Of anders? Ik heb de vragen nog niet aan KLM gesteld, ik denk dat ik lang op antwoord zal moeten wachten.

corrus
22-03-20, 09:17
Toch maar even KLM bellen...

meisje
22-03-20, 10:31
Onze reis start nu volgens de united app in NewYork ipv Amsterdam.... hoe dan? Waarom annuleren ze de reis niet vraag ik mij af.

Ritchie
22-03-20, 12:41
Onze reis start nu volgens de united app in NewYork ipv Amsterdam.... hoe dan? Waarom annuleren ze de reis niet vraag ik mij af.

Idd, waarom maken ze het ons zo moeilijk, mijn vlucht met Lufthansa gaat op 17 april, en weet zelf 99,99 % zeker dat onze reis niet doorgaat, maar aangezien er geen officiele mededeling tot nu toe is, dat deze wordt gecancelled, kan ik nog niks doen.

Mushu
22-03-20, 13:27
Ik zou graag willen weten of er forumleden zijn die al gebruik hebben gemaakt van de door KLM geboden mogelijkheid om een voucher te krijgen met geldigheidsduur van een jaar. Wij zouden vliegen op 17 april, moet je dan voor 17 april de voucher hebben aangevraagd? En geldt dat jaar dan vanaf oorspronkelijke vertrekdatum of terugkeerdatum? Of anders? Ik heb de vragen nog niet aan KLM gesteld, ik denk dat ik lang op antwoord zal moeten wachten.
Nog geen gebruikt van gemaakt. Ik zou 29 april gaan. Wacht nog even af met actie ondernemen want het is natuurlijk super druk op dit moment en er zijn genoeg mensen die eerder gaan en sneller hulp nodig hebben. Op de website van KLM kan ik een stukje vinden waarin staat dat het 1 jaar na uitgifte is. Dus dan is zo lang mogelijk wacht misschien handiger. Maar off je na de oorspronkelijke vliegdatum nog een aanvraag kan doen, kan ik nergens vinden. Er staat dat het kan tot 30 september maar of dat dan voor vluchten is tot 30 september of in het algemeen tot die tijd? Ga kijken of ik nog wat info kan vinden ergens.

koenkamphuys
22-03-20, 14:36
Ik ben bang dat als Nederland niet in totale lockdown gaat, zoals in de landen om ons heen, dat als alles weer op gang komt, Amerika (en andere landen) ons wel eens zou kunnen weigeren en kunnen zeggen dat Nederlanders niet welkom zijn omdat we niet in volledige lockdown zijn gegaan. Geen idee of dit zo is, het is maar een gedachte!
De beperkende maatregelen zijn bedoeld om de verspreiding van het virus te vertragen, om te voorkomen dat een zodanige piek aan zieken onstaat, dat het gezondheidszorgsysteem het niet meer aan kan.

Het virus is pas uitgewoed als tenminste 60% van de bevolking weerstand ertegen heeft opgebouwd. Omdat een vaccin nog wel een tijd op zich laat wachten (niet voor het einde van het jaar) zal de weerstand op natuurlijke wijze moeten ontstaan, ofwel, grote delen van de bevolking zullen gewoon ziek moeten worden. Deze methode, die Rutte als groepsimmuniteit aan de Nederlandse bevolking presenteerde, is het alternatief voor anderhalf jaar de hele wereld op slot tot een vaccin wereldwijd beschikbaar is. Een maatregel die niet alleen economisch een drama is, maar ongetwijfeld gaat leiden tot heftige sociale spanningen (hoe lang ben jij bereid opgesloten binnen te zitten?)

Het ironische van de beperkende maatregelen is dan ook, dat hoe strenger ze zijn, hoe langer de coronacrisis duurt. Op die manier zou Nederland 'straffen' voor de minder vergaande maatregelen zou de omgekeerde wereld zijn: het is de bedoeling dat wij er zo eerder uitkomen dan landen die geheel op slot gaan!

sunnyrojo
22-03-20, 14:40
[QUOTE=mattrob;239976]Ik denk het ook, kan me niet voorstellen dat het hele jaar niet meer gevlogen of gereisd gaat worden. Ik denk wel dat we voorlopig nog niet zullen vliegen ... Wij zouden ook 23 April gaan (overigens naar Vancouver); de vlucht staat nog in het systeem, maar dat dit niet door gaat, daar ben ik wel van overtuigd. Wij hebben gisteren wel tickets geboekt voor de zomervakantie; vertrek 16 juli.
wij zouden ook 18 juli vertrekken maar de US staat nog denk ik aan het begin van alle ellende, dus dat wordt hem niet al hoop ik van ganser harte hoor dat we "gewoon" weer erheen kunnen.

Inge1981
22-03-20, 14:51
@ Mushu: precies, met die vragen zit ik ook. Ik heb ze inmiddels via WA aan KLM gesteld maar kreeg geautomatiseerde antwoorden terug en ja, die had ik ook al op de site gelezen en waren juist onvoldoende. We wachten voorlopig maar af.

Mushu
22-03-20, 15:39
@ Mushu: precies, met die vragen zit ik ook. Ik heb ze inmiddels via WA aan KLM gesteld maar kreeg geautomatiseerde antwoorden terug en ja, die had ik ook al op de site gelezen en waren juist onvoldoende. We wachten voorlopig maar af.
Blijft nog even onduidelijk. Ben wel blij bij KLM geboekt te hebben en te weten dat er een oplossing is. Niets is ideaal en het liefst was ik natuurlijk gewoon op vakantie gegaan (was ik ook echt aan toe en na deze crisis helemaal) maar ja dat zit er waarschijnlijk niet in. Heb nog heel wat andere losse onderdelen die ook allemaal geannuleerd of verplaatst moeten worden (hotels, auto, treinreis). Misschien dat ik mijn vakantie daaraan kan gaan besteden :(

ietie
22-03-20, 19:25
Ik lees hier dat iedereen een tegoedbon heeft gekregen van klm die een jaar geldig is.
Ik had via KLM een package deal geboekt.
Mijn tegoedbon die ik nog niet heb ontvangen is maar 10 maand geldig .
Meer mensen met deze voorwaarden?
Zou 17 maart vertrekken .
Moet nu voor 31 dec boeken en voor 31 januari 2021 geweest zijn .

stephie
22-03-20, 22:18
Ik heb net gebeld met KLM. Ik was even benieuwd of ik ze te pakken zou krijgen. Maar op een bandje werd al gezegd dat ze nu eerst de focus leggen op repatriëring van reizigers en je mocht alleen aan de telefoon blijven als je vraag daar over ging of je vlucht vertrekt binnen 72 uur. Dat respecteer ik natuurlijk en heb meteen opgehangen.
Ik ga nu gewoon afwachten. We vertrekken 14 mei (zouden vertrekken:( ). Ik moet t.z.t. ook Exit benaderen ivm autohuur, wat we ook al betaald hebben. En ik heb diverse hotels gereserveerd via Expedia.
Maar iedereen nu weer veilig thuis krijgen heeft voorrang. Ik ben blij dat ik in mijn eigen huis zit. Wat voor stress zou dat wel niet geven als je ver weg bent en niet thuis kunt komen.

Roshelle
29-03-20, 20:47
Zijn alweer even verder. Wij hebben nu terug: huurauto, een deel van de hotels en de kosten van de stoelreserveringen. Hotwire heeft godzijdank uitzonderingen gemaakt, dus wij krijgen (als het goed is) al het geld van de hotels terug. Enige gedoe is toch die vliegtickets. AA werkt nog steeds niet lekker mee. We hopen eigenlijk stiekem dat de vluchten worden geannuleerd en dat we dus geld terugkrijgen ipv vouchers.

mattrob
29-03-20, 21:03
Ik lees op heel veel plekken dat vliegmaatschappijen niet terugbetalen, maar vouchers geven. Ondanks dat ze dit verplicht zijn obv de EU regelgeving. Dus tja, wat doen je dan ... Rechtszaak aanspannen ? Dat zal dan moeten, als je echt je geld wilt. En het schijnt (ergens gelezen, maar niet officieel bevestigd) dat de Belgische regering heeft aangegeven dat vliegmaatschappijen (in België) niet aan deze EU regelgeving hoeven te voldoen, in deze bijzondere tijden. Ik twijfel dus ook wat te doen ... Wachten op annuleren ? Ik doe het wel, maar heb niet de illusie dat ik dan ineens geld op mijn rekening heb staan. Just FYI ;-) !

FloridaFabian
31-03-20, 14:25
Het hopen en wachten op annuleren heeft zijn vruchten voor ons in ieder geval zijn vruchten afgeworpen, afgelopen zondag bleek dat onze vluchttijden waren gewijzigd (binnen 14 dagen voor vertrek en bovendien zonder bericht aan ons....) waardoor wij een dag later in de US zouden aankomen. Hierop heb ik contact gehad met American Airlines en inmiddels staat het volledige aankoopbedrag zelfs al op de rekening. Voor ons eind goed, al goed! Het wachten op annulering zal natuurlijk niet voor iedereen lonen en wij hebben hier gewoon - even op zijn Amsterdams - stinkende mazzel gehad!

Mushu
31-03-20, 15:33
Wat fijn voor jullie! Er zijn nu steeds gewijzigde vluchttijden dus kans is groot dat meer mensen hier mee te maken krijgen. Ik wacht nog even met actie ondernemen. Zou 29 april gaan. Heb voor alles wel gekeken wat er voor oplossingen zijn dus ben op de hoogte. Nu ook erg druk en stressvol op het werk ivm het virus. Word er echt depri van en ben straks zo toe aan vakantie..... Helaas zit dat er niet in.

FloridaFabian
31-03-20, 15:49
Heel begrijpelijk... hopelijk kun je eventueel omboeken en na deze crisis alsnog genieten van de vakantie.

stephie
31-03-20, 18:39
Wat fijn Fabian en Roshelle!
Ik wacht nog even met het aanvragen van een voucher bij KLM. Ik weet ook niet goed wanneer wij wel zullen gaan.
Hotels heb ik geannuleerd en ons appartement in Bradenton. Hotels hadden wij nog niet aanbetaald en het appartement daar hadden we 80 euro op aanbetaald en de eigenaar stort dat bedrag terug.

Ik ben wel een beetje teleurgesteld in Exit reizen. Wij hebben 1034 euro betaald voor 18 dgn autohuur (weekje SUV en weekje Mustang cabrio, ophalen in Washington en inleveren in Tampa).
Ik heb Exit gemaild met de vraag of we kunnen annuleren. Ik heb al een reactie terug. Annuleren kost ons 260 euro. Reservering omzetten naar een andere datum mag, maar dan zouden we wel eventuele tariefswijziging moeten betalen. Ik laat de reservering maar even staan. Nogmaals....waar iedereen tegenaan loopt...geen idee wanneer we wel kunnen gaan.

Succes allemaal met omboeken/ annuleren en ik wens iedereen een goede gezondheid toe.

Terpies
31-03-20, 19:28
vervelend voor iedereen die (nog) niet weg kan...maar...

Ik snap niet waarom men nog steeds auto’s huurt met vooruitbetaling (en de annuleringskosten dan maar accepteert).
Bij een vlucht ontkom je er niet aan om niet-annuleerbaar (behalve de eerste 24 uur) te boeken, maar bij de auto? Ik begrijp dat echt niet....er zijn zo veel aanbieders waar je pas bij inleveren van de auto betaalt...

stephie
01-04-20, 13:45
vervelend voor iedereen die (nog) niet weg kan...maar...

Ik snap niet waarom men nog steeds auto’s huurt met vooruitbetaling (en de annuleringskosten dan maar accepteert).
Bij een vlucht ontkom je er niet aan om niet-annuleerbaar (behalve de eerste 24 uur) te boeken, maar bij de auto? Ik begrijp dat echt niet....er zijn zo veel aanbieders waar je pas bij inleveren van de auto betaalt...

Tja....achteraf kun je er gemakkelijk spijt van hebben... Wij twijfelden nog of we de autohuur ook zelf zouden regelen. Maar uiteindelijk toch via een reisbureau gedaan. Ik boek al sinds 2009 bij Exit-reizen. Dit had niemand kunnen voorzien.

Maar ik heb weer antwoord van Exit-reizen, nadat ik had geklaagd over de annuleringskosten. Ze geven aan dat op dit moment het inreisverbod tot en met 12 april is. Om deze reden kan de autohuur nog niet kosteloos geannuleerd worden. Aangezien ik toch nog geen andere datum heb, waarop we gaan reizen, laat ik het maar even zo.

Patrick
02-04-20, 08:09
vervelend voor iedereen die (nog) niet weg kan...maar...

Ik snap niet waarom men nog steeds auto’s huurt met vooruitbetaling (en de annuleringskosten dan maar accepteert).
Bij een vlucht ontkom je er niet aan om niet-annuleerbaar (behalve de eerste 24 uur) te boeken, maar bij de auto? Ik begrijp dat echt niet....er zijn zo veel aanbieders waar je pas bij inleveren van de auto betaalt...

wij hadden onze auto ook vooruit betaald, maar het hele bedrag teruggekregen. Vouchers van KLM inmiddels ook ontvangen.

utah
02-04-20, 14:38
De vrees is natuurlijk dat, indien hier alles weer “normaal” verloopt, het misschien nog steeds niet mogelijk is om naar US te reizen. En de reissector daarmee overmacht kan inroepen.

Ritchie
06-04-20, 12:41
Ben benieuwd wanneer het officieel bekend wordt, dat de 30 dagen verlengt gaan worden.

hannie
06-04-20, 13:45
Ik dacht dat het al verlengd was tot eind April.

corrus
06-04-20, 16:28
Er is gesproken over een nieuwe verlenging van de periode: Voorlopig tot begin juni.

FloridaFabian
06-04-20, 20:10
Ben oprecht benieuwd waar je dat vandaan haalt, heb je een bron?

Ritchie
06-04-20, 20:43
Ik wacht op de officiele bronnen.

ronenivonne
10-04-20, 20:55
Zou ik niet gek vinden. Lees steeds meer berichten dat zomer vakanties naar wat voor land dan ook niet door zullen gaan. Las dat Spanje overweegt om vakantiegangers niet toe laten van de zomer.
Ik verwacht dat vluchten naar de USA voor vakantiegangers niet in Juni zullen starten en ik verwacht dat het nog wel langer duurt tot minimaal september of Oktober. En dan wordt het misschien pas opgestart met een paar extra bestemmingen en met een vliegtuig halfvol.

Ik moet zeggen dat in de situatie waarin we ons bevinden helemaal niet weg wil nu. We hebben vliegtickets voor half Oktober maar verwacht eigenlijk niet te gaan. Of er moet plotseling een vaccin komen wat op korte termijn bijna ondenkbaar is, of het virus moet bewezen doven en weg blijven. Ook dat lijkt niet te gaan gebeuren.

stephie
10-04-20, 22:06
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik zit met het volgende.
Wij hebben dus ruim 1000euro betaald aan Exit reizen voor autohuur. Ze geven nu aan dat wij een voucher kunnen krijgen, welke we op een ander moment kunnen inwisselen. Maar dit wil ik helemaal niet. Ik wil mijn geld terug. Ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken of wat mijn rechten zijn.

Terpies
10-04-20, 22:16
Via je reisverzekering? Ik denk dat je weinig kans hebt als je dit via annuleringsverzekering of cc verzekering probeert...

stephie
10-04-20, 22:27
We hebben wel een annuleringsverzekering afgesloten bij Centraal beheer. Ik heb nu eerst een mail gestuurd aan Exit dat we niet akkoord gaan met een voucher en dat we het hele bedrag retour willen krijgen. Ik zal volgende week even bellen met Centraal beheer, even kijken wat er mogelijk is.

Patrick
11-04-20, 08:29
Standaard reisverzekering dekt dit niet. Je moet dan de optie natuurrampen en terrorisme erbij hebben afgesloten.

elstars
11-04-20, 08:37
Heb je het met een creditcard betaald? Misschien kun je via de creditcardmaatschappij iets regelen.

stephie
11-04-20, 19:04
Patrick@ wij hebben een doorlopende reis-en annuleringsverzekering, ik ben eigenlijk altijd wel ‘over’ verzekerd. Maar ik ga volgende week even met Apeldoorn bellen :p
Elstars@ Nee, helaas rechtstreeks overgemaakt aan Exit. Notabene meteen toen ik de factuur kreeg:( Ik zag vandaag een wanhopig bericht van Exit op FB, om vooral de reis uit te stellen. Maar ik vind dat gewoon lastig. Niemand weet wanneer we überhaupt weer op vakantie kunnen.

nicolea
12-04-20, 08:55
Je hoeft het voucher niet te accepteren, en kan je geld terugvragen. Echter dit hoeft exit niet meteen terug te betalen. In verband met de hele situatie heeft de overheid besloten dat dit maximaal 6 tot 12 maanden mag duren. Gaan ze tussentijds failliet dan ben je je geld kwijt. Voucher is gedekt door SGR, bij faillisement. Mocht het nou zo zijn dat je het voucher binnen 12 maanden niet kan of wil gebruiken dan kan je na een jaar een refund op je voucher aanvragen.

Ritchie
12-04-20, 11:01
Probeer steeds in contact te komen met Expedia, maar verbinding wordt na het invoeren van het juiste reisplannernummer (wordt ook bevestigd door Expedia) steeds verbroken.

corrus
12-04-20, 12:25
Wat wil je daar doen dan??
Ze geven je toch geen extra info... :)

Ritchie
12-04-20, 12:46
Wat wil je daar doen dan??
Ze geven je toch geen extra info... :)

Ik kan inderdaad niks doen, probeer het morgen wel weer.

FloridaFabian
12-04-20, 13:01
Wat ik mij afvraag; is er iemand die al iets heeft vernomen over de (zeer waarschijnlijke) verlenging van de Travel Ban? En dan bedoel ik via officiele kanalen en niet via de buurman. De ban zou vandaag aflopen volgens mijn berekening maar kan hier zelf niets over vinden gek genoeg...

KevinB
12-04-20, 13:16
Fabian, er is blijkbaar geen vaste einddatum, tot Trump anders bepaald blijft de reisbeperking van kracht.
Hier het besluit (sectie 4) https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/proclamation-suspension-entry-immigrants-nonimmigrants-certain-additional-persons-pose-risk-transmitting-2019-novel-coronavirus/
Ik had ook wel een verlenging verwacht aangezien er een termijn van 30 dagen is genoemd...

FloridaFabian
12-04-20, 14:13
Thanks Kevin. Heel duidelijk. Dat verklaart ook waarom er geen berichten over verlenging te vinden zijn.

marcelis10
12-04-20, 15:49
@Ritchie, pas contact gehad met Expedia. Ze doen niks voor je als je niet binnen 72 uur vertrekt. Via een omweg toch erdoor gekomen. Als je je reisplannummer ingeeft wordt de verbinding verbroken. Ik ga ervan uit dat dit gekoppeld is aan de datum van vertrek. Verwacht komende week wel contact te krijgen.

Ritchie
15-04-20, 09:46
Contact gehad met Expedia, zijn er mee bezig.

Ritchie
16-04-20, 10:08
Krijg de vlucht volledig terugbetaald via Expedia, omdat de vliegtuigmaatschappij deze vlucht heeft geannuleerd, maar dat wilden ze eerst niet doen, ze boden de voucher aan, maar heb deze dus geweigerd.

marcelis10
16-04-20, 16:02
Het is bij Expedia net wie je aan de lijn krijgt. De een regelt het meteen en ik moest een mail sturen omdat ze het telefonisch niet konden afwerken. Stuur ik een mail krijg ik als antwoord dat ze niet per mail kunnen annuleren maar dat het telefonisch moest. Gelukkig had ik inmiddels al iemand aan de lijn gehad die het wel geregeld heeft. We hadden een vlucht van lufthansa en deze gaven tot 2x aan dat een refund-actie mogelijk is. Wij hebben nu een refund-actie voor de vlucht van mijn schoondochter gevraagd. Voor ons zelf willen we proberen de vlucht gratis om te boeken. Ook dat moet via Expedia maar kan pas als daar de vluchten opstaan. Dat is pas half juni.

koenkamphuys
16-04-20, 19:10
Ik kreeg vandaag een vluchtschemawijziging voor onze trip naar Florida voor 15 mei met Lufthansa alsof er niks aan de hand is. Intussen wil Trump de economie weer opstarten met "exciting" maatregelen die we later vandaag te horen krijgen. Ik schat de kans dat we naar Florida kunnen 5% in, maar dat deed ik al een hele tijd.

Mushu
16-04-20, 22:55
Ik zou 29 april van A'dam naar Philadelphia vliegen via Detroit. En half mei van Orlando naar A'dam. De vlucht van A'dam naar Detroit en van Orlando naar A'dam is geannuleerd. Maar die van Detroit naar Philadelphia heeft alleen een tijdswijziging. Nu nog in Detroit zien te komen! :D
Alles als 1 reis via KLM geboekt (vliegen met Delta) dus de reis kan zo verzet worden of ik kan een voucher krijgen maar het ziet er wel raar uit op de app. Ik wacht (on)rustig af op meer duidelijk voordat ik iets ga plannen.

corrus
17-04-20, 20:19
Dus als je dan van Herr Trumpf mag vliegen dan ga je gewoon??

JeroenB
17-04-20, 21:09
JA, als ik mag vliegen dan ga ik inderdaad als mijn vlucht nog steeds gaat op 27 april. Maar het zal nog wel niet mogen ...

Risico om het daar op te lopen is niet hoger of lager dan het hier op te lopen als ik me aan dezelfde adviezen hou.

lisje
18-04-20, 08:44
Het is niet alleen de vraag of er vluchten IN Amerika mogen aankomen maar ook of er vluchten mogen vertrekken vanuit Nederland of België, toch?

Ikzelf ben van België en hier stond deze week in de krant dat er VOORSTELLEN op tafel liggen om mensen die deze zomer buiten de grens gaan, bij thuiskomst verplicht nog 2weken in quarantaine te houden.
nou ik weet niet hoeveel verlof de meeste gezinnen hebben (voor mezelf geen probleem, sta in het onderwijs maar manlief heeft maar 3weekjes verlof)
maar volgens mij is zijn niet veel mensen in de mogelijkheid 4-5weken verlof te nemen.

Mushu
18-04-20, 09:51
Dus als je dan van Herr Trumpf mag vliegen dan ga je gewoon??

Zal niet alleen aan Trump liggen. Maar zoals eerder geschreven, mijn reis gaat niet meer door. Liet het weten om te laten zien wat een aparte situatie je zo hebt met zo'n binnenlandse vlucht die nog wel doorgaat. Voor mij is nu de onzekerheid wanneer ik dan wel ga. Dus wanneer is dit virus (wereldwijd) onder controle? Wanneer kunnen we weer vliegen? Wanneer is Disney weer open? Wanneer is het ook weer leuk om te gaan? Ik ga er niet vanuit dat het in september al zo is. Dus ik wacht nog even maar verwacht dat het volgend jaar gaat worden ipv dit jaar.

Ritchie
18-04-20, 10:47
JA, als ik mag vliegen dan ga ik inderdaad als mijn vlucht nog steeds gaat op 27 april. Maar het zal nog wel niet mogen ...

Risico om het daar op te lopen is niet hoger of lager dan het hier op te lopen als ik me aan dezelfde adviezen hou.

Helemaal mee eens, inderdaad zal je op 27 april niet kunnen vliegen. Wellicht op het einde van het jaar wellicht ?? Wie zal het weten, alleen die "gefohnde" man uit het witte huis wellicht ? "
Wij hebben ook alles geannuleerd, en alles inmiddels terugbetaald, en hebben in September nog een vakantie te gaan (als die doorgaat tenminste, geen USA) We zien wel, en kijken van week tot week.
Als we uiteindelijk weer naar de USA kunnen gaan kan het snel geregeld zijn.

corrus
19-04-20, 11:29
De stranden liggen al behoorlijk vol daar...
Kan een aardige outbreak worden... ook dát vindt Trumpieboy goed... LOGISCH.. met de verkiezingen voor de deur...
Wel befhelen geven maar nu mogen de gouverneurs het zeggen... slim hé??
Is het tenminste niet zijn schuld.

ronenivonne
20-04-20, 19:12
Wij hebben tickets voor half Oktober, maar als er tegen die niet een hoop veranderd is dan gaan wij zeker niet. Als we dan geen voucher krijgen verzet ik de tickets zelf wel. Kosten wegen niet op tegen de totale reissom en de ellende die je kan hebben als je het daar oploopt. Ook qua werk kan ik het me niet veroorloven om effe 2 weken extra te pakken qua vakantiedagen. Als we nog werk hebben over paar maandjes dan.

En die Trump, die man spoort niet. Is geen haar beter als die Chinese en Noord Koreaanse tegenhanger, en het wordt President niet waardig. Sterker nog, hij maakt deze functie belachelijk. Wat een criminele zakenman zeg, verschrikkelijk.
Lult letterlijk uit zijn nek ( excuses voor het taalgebruik )

utah
26-04-20, 09:21
Gaan de prijzen nu zakken, eens er weer reizen wordt toegestaan? Tickets, hotels, autohuur enz?

mblokland
26-04-20, 13:13
Onze tickets met Delta van Ams-Tpa rechtstreeks op 26 juli zijn vandaag door Delta geannuleerd. Rechtstreeks wordt door Delta niet meer aangeboden voor onze periode.

even bedenken wat we nu gaan doen, de evouchers blijven geldig tot september 2022.
https://www.cntraveler.com/story/delta-cancellation-policy-coronavirus-rebooking-extended-for-2-years

sunnyrojo
26-04-20, 13:30
Dat is vreemd, vooralsnog gaat onze vlucht met Delta van 18 Juli naar Las Vegas gewoon door.

mattrob
26-04-20, 13:59
Ze gaan bepaalde vluchten uit het schema halen; je kan ongetwijfeld gewoon omboeken via bv Atlanta, New York, etc. Las Vegas staat wsl nog gewoon in het schema, maar zou me ook niet verbazen als die er uit gaat (maar dan kan je dus ook omboeken via de hubs).

mblokland
26-04-20, 17:24
Dat is vreemd, vooralsnog gaat onze vlucht met Delta van 18 Juli naar Las Vegas gewoon door.

Zou goed kunnen maar alle rechtstreekse (delta) vluchten Ams-Mco en Ams-Tpa zijn geschrapt.

mblokland
26-04-20, 17:26
Ze gaan bepaalde vluchten uit het schema halen; je kan ongetwijfeld gewoon omboeken via bv Atlanta, New York, etc. Las Vegas staat wsl nog gewoon in het schema, maar zou me ook niet verbazen als die er uit gaat (maar dan kan je dus ook omboeken via de hubs).

Klopt echter die vluchten zijn 300 euro duurder in ons geval, in de annulering staat dat ze geen geschikt alternatief hebben kunnen vinden.

koenkamphuys
27-04-20, 09:35
Het inreisverbod is toch nog altijd van kracht?

Ik heb nog niets vernomen van het reisbureau (vliegtickets.nl) of de luchtvaartmaatschappij, behalve dat ik vorige week een wijziging van de vluchttijden kreeg alsof er niks aan de hand is. Ik laat mijn aftelticker onder de berichten staan zolang dat het geval is.

arno
27-04-20, 10:41
hier hetzelfde koen. onze vlucht voor 4 juni staat er ook nog steeds in en ook van de week nog een wijziging gehad.

Ilse_
27-04-20, 15:51
Ik ben ook wat aan het zoeken naar data van het inreisverbod maar kan eigenlijk geen duidelijkheid vinden.
Toen waren de eerste berichtgevingen duidelijk maar nu niet meer moet ik eerlijk zeggen.\

Zou zo fijn zijn als er wat duidelijkheid zou komen. :(

mattrob
27-04-20, 19:41
Het inreisverbod is voor onbepaalde tijd ... We moeten dus afwachten totdat Trump (Administration) iets laat weten wanneer we weer mogen vliegen. We kunnen alleen maar afwachten. Maar ik ga er nog wel vanuit dat ze zo snel mogelijk weer toeristen toe willen laten; daar verdienen ze immers (veel) geld aan, en daar is Trump erg gevoelig voor.

sunnyrojo
27-04-20, 22:38
Maar als je nu ziet welke staten weer opengaan hoop ik echt oprecht dat dit goed gaat omdat het allemaal toch wel heel snel gaat,
ik geloof 13 of 14 staten en Georgia aan de grens van Florida :(

corrus
28-04-20, 10:28
Ook als Corona daar nog flink heerst??

FloridaFabian
28-04-20, 16:05
Ik zou zeker overwegen heen te gaan wanneer dit toegestaan was, zelfs wanneer Corona daar nog 'flink heerst'. Je kunt jezelf tot op zekere hoogte goed in bescherming nemen en toch nog genieten van(een groot deel van)het moois dat Florida te bieden heeft. Ga er voor het gemak dan even vanuit dat Florida ook zal 're-openen', net als Texas en Georgia. Dan kun je bijvoorbeeld kiezen voor een villa in plaats van een hotel, een rustig gedeelte van een willekeurig strand in plaats van South Beach, bezoek aan winkels op rustige tijden en eventueel met berschermingsmiddelen. Disney en Universal Studios zit er misschien nog niet in, maar ook van een Florida-light vakantie zou ik kunnen genieten.

Wie zegt dat ik bij de lokale Albert Heijn geen Corona kan oplopen?

sunnyrojo
28-04-20, 16:48
Ben helemaal voor een verantwoorde (met beschermingsmiddelen) Florida light (goed gevonden:cool:) vakantie.

Mushu
28-04-20, 21:07
Ook als Corona daar nog flink heerst??

Dan is het eerder, ALS het daar flink GAAT heersen. Voor nu stelt het daar niet veel voor. Zeker in en rondom Orlando niet.

JeroenB
28-04-20, 21:32
ach de eerste richtlijnen voor openen van de parken staan al online:

https://www.wdwinfo.com/news-stories/orange-county-economic-recovery-task-force-shares-guidelines-for-reopening-businesses-in-central-florida/?fbclid=IwAR1RsdNWuFZp5hH-daGWjqVgF7Mtw1NNJqoF-3pMABC0hUlfj7q3OP_pj_M

En nu morgen afwachten wat er bekend wordt gemaakt omtrent de lockdown die eindigt in Florida op 30-4-2020 op dit moment.

Maikel1981
29-04-20, 11:13
Ik zou zeker overwegen heen te gaan wanneer dit toegestaan was, zelfs wanneer Corona daar nog 'flink heerst'. Je kunt jezelf tot op zekere hoogte goed in bescherming nemen en toch nog genieten van(een groot deel van)het moois dat Florida te bieden heeft. Ga er voor het gemak dan even vanuit dat Florida ook zal 're-openen', net als Texas en Georgia. Dan kun je bijvoorbeeld kiezen voor een villa in plaats van een hotel, een rustig gedeelte van een willekeurig strand in plaats van South Beach, bezoek aan winkels op rustige tijden en eventueel met berschermingsmiddelen. Disney en Universal Studios zit er misschien nog niet in, maar ook van een Florida-light vakantie zou ik kunnen genieten.

Wie zegt dat ik bij de lokale Albert Heijn geen Corona kan oplopen?

Precies zoals wij er ook over denken. Moet onze vlucht wel gaan natuurlijk.

koenkamphuys
29-04-20, 17:17
Moet onze vlucht wel gaan natuurlijk.

Mijn vlucht lijkt wel te gaan. Maar ik mag van oom Donald niet mee ...

betsydijkstra
29-04-20, 20:53
Onderstaand komt uit een gesprek tussen Gov DeSantis van Florida en Trump. Hoopgevend...

Trump also asked DeSantis if he wanted a travel ban on any particular countries. While Florida usually has a huge number of international travelers, the governor said most of the virus spread has come from places like New York.

"In spite of all the international travel - I mean we have so many people that go to Orlando, Miami and all that - if you look at our outbreak, not a lot of it is tied to that. It's mostly tied to New York City travel," DeSantis said.

But he did say Miami is a popular destination for residents of Brazil and other Latin American countries and that could trigger another outbreak. He said airlines should be testing passengers before allowing them to travel.

"Would you ever want to ban certain countries?" Trump asked him.

"If they were seeding the United States, I think you should ban them, for sure," DeSantis said.

Terpies
30-04-20, 09:37
Goh, waarom is juist Florida zo interessant voor trump? oh ja....mar a lago....hij doet nagenoeg alles alleen uit eigen belang of om er zelf beter van te worden....

corrus
30-04-20, 10:17
Kan ie daar óók nog even laten zien dat ie een loser is. :mad:
En niet alleen met golfen..

florida_usa
30-04-20, 17:12
Mijn vlucht lijkt wel te gaan. Maar ik mag van oom Donald niet mee ...

Mag ik vragen wanneer je zou gaan en waarom je niet mee mag?

Terpies
30-04-20, 19:45
Ehhh... er geldt nog steeds een inreis verbod vanuit Europa, ook op 14 mei

Scooby
05-05-20, 20:00
Ondanks alle onzekerheid ga ik aankomend weekend toch de fastpasses maar vastleggen voor 9 t/m 15 juli. Dan zouden we verblijven in het Pop Century resort van Disney. Als Delta onze vluchten niet annuleert en Disney is volledig ge-opent dan gaan we gewoon heen. Zelf annuleren gaan we vanwege de kosten niet doen. Dus Delta zal dan de vluchten moeten schrappen. Ook als Delta vliegt en Disney is niet of gedeeltelijk ge-opent gaan we alsnog richting Florida. Zoals eerder gezegd is er buiten Disney en Universal nog zoveel meer te genieten. Dan annuleer ik de fastpasses weer en gebruiken we de parktickets voor 2021. Gelukkig zijn alle tickets verlengt tot tenminste september 2021.

Maar even voor de duidelijkheid, ik denk dat het dit jaar niet doorgaat...

MichelvanDorst
06-05-20, 12:58
Hoi! Eens een vraagje, in de hoop dat wij misschien weten wat we moeten doen;
Wij zouden eigenlijk van 20 april tot en met 1 mei in Orlando zitten. Uiteraard (of jammer genoeg) is dat niet doorgegaan.
Vlucht was gepland met British Airways via route: Amsterdam-Londen-Orlando Int. (en deze route ook terug).

We zouden een voucher ontvangen van BA als we willen omboeken (regelt het reisbureau voor ons), maar blijkbaar MOET je exact dezelfde route kiezen voor een nieuwe vlucht op een andere datum.
We willen nu van 19 oktober tot en met 30 of 31 oktober (herfstvakantie zuid + 1 week extra gekregen in overleg met manager omdat dit buiten de schoolvakanties valt, en ik sta voor de klas)
Natuurlijk zijn deze vluchten het dubbele van wat we eigenlijk zouden betalen. We hadden in eerste instantie een vlucht van € 545,- pp.
Annuleren kan ook, maar je moet 9 tot 12! maanden wachten op de terugstorting van het bedrag van je vlucht. Als het allemaal al teruggestort wordt.

Nu zijn we in dubio: of omzetten en een bedrag bij betalen, maar wel aan exact dezelfde route vast zitten OF een hele nieuwe vlucht boeken, het reisbureau had er nu gevonden voor ons met United 19 oktober tm 31 oktober, voor € 555,- pp. (met tussenstop in NY)
Dit betekent natuurlijk dat we het bedrag van €555,- gewoon moeten betalen, en we van BA nog niets terug hebben gehad.

We willen super graag dit jaar gewoon gaan (aangezien we het vorig jaar zomer al geboekt hadden).
Hadden al WDW tickets via ATD gekocht, en dat is ook een van de meest belangrijke dingen om te gaan voor ons, naast natuurlijk shoppen, omgeving, uit eten en dat soort dingen.
(Om privé redenen is het voor ons niet mogelijk om in 2021 op vakantie te gaan naar Orlando.)

Wellicht zitten meer van jullie met een dilemma, maar ik vraag me gewoon af wat jullie in ons geval zouden doen.

Groet, Michel en Anne

Mushu
06-05-20, 13:12
Als je het geld hebt dan een nieuwe vlucht boeken. Ik begrijp dat het geld vd oude vlucht na een jaar teruggestort kan worden? Lijkt mij dat je zo het voordeligst uit bent.

MichelvanDorst
06-05-20, 13:30
Klopt, als we pech hebben niet, maar ik ga het dan via de verzekering proberen terug te halen. Geen idee of dat lukt.

Ik hoop wel dat WDW tegen die tijd open is, al is het dan met aanpassingen...

JeroenB
06-05-20, 14:27
Op welke basis moet je zolang wachten op je geld? Lijkt me dat dat niet juist is en als je je geld wil dat je dat moet kunnen krijgen als BA degene is geweest die de vlucht geannuleerd heeft.

Anders kun je bij bv Aviclaim.nl ten rade gaan die gaan mogelijk namens veel mensen een rechtzaak beginnen tegen de luchtvaartmaatschappijen om er voor te zorgen dat mensen geld krijgen in plaats van een voucher.

Bullyleo
06-05-20, 21:10
Ik vind de termijn waarna je pas je geld terug krijgt ook nogal ruim. Wij zouden eind mei voor 3 weken een campertrip maken naar Canada en wij hebben nu een voucher gekregen conform de SGR. Dat betekent dat het voucher gedurende 6 maanden na afgifte niet inwisselbaar is voor geld en ingewisseld kan worden voor een reis met aanvang t/m 31/12/2021. Na 6 maanden kunnen we alsnog ons geld terug vragen op moment dat bijvoorbeeld blijkt dat de prijs voor de reis in ene veel duurder uitkomt. Misschien toch even kijken of jouw reisbureau bij de SGR is aangesloten. Gek is ook dat het voucher aan de route is gekoppeld en niet aan de betaalde reissom.
Als jet kunt missen dan zou ik inderdaad toch die andere vlucht nemen en dan later de voucher van BA cashen. Als BA dan nog wel bestaat. :(

Terpies
06-05-20, 22:06
We zouden een voucher ontvangen van BA als we willen omboeken (regelt het reisbureau voor ons), maar blijkbaar MOET je exact dezelfde route kiezen voor een nieuwe vlucht op een andere datum.

Heb je echt te horen gekregen dat je alleen hetzelfde traject kan boeken? Dat heb ik nog nooit gehoord...weet je dat zeker? Dat je voucher alleen geldig is bij BA kan ik begrijpen...(misschien kun je ook binnen de alliantie boeken?) maar alleen het zelfde traject lijkt me heel vreemd...

MichelvanDorst
07-05-20, 10:47
Wij vonden het ook erg vreemd.
De tickets zijn geboekt door het reisbureau voor ons, via Airtrade. De uitvoerder is British Airways. Wat het reisbureau stuurde:

"De voorwaarden van de originele geboekte tickets houden in, dat bij het wijzigen van de reisdatum, de route en de boekingsklasse gelijk moeten zijn.
Dat betekent dat er alleen tickets mogen worden geboekt op de route Amsterdam-Londen Gatwick/Londen Gatwick-Orlando en retour.
Tevens moet de vlucht door British Airways worden uitgevoerd en mag dit niet door hun eventuele partners.
Als we gaan kijken voor vluchten in de door jullie aangegeven periode in oktober dan zijn de tarieven voor deze vluchten meer dan 2 x zo duur als origineel geboekt.

Er zijn 2 mogelijkheden:
- of we zoeken naar een andere reisdatum, deze moet wel zijn uiterlijk 20 april 2021
- of we vragen een refund aan bij British Airways voor de geboekte tickets. Het kan echter wel 9/12 maanden duren voor dit gerestitueerd gaat worden.
Wij kunnen hier geen garantie op geven omdat wij ook afhankelijk zijn van British Airways."

We gaan ook eens kijken of we hier iets mee kunnen misschien bij de annuleringsverzekering? (wij hebben die bij Interpolis), en anders wellicht via Aviclaim, welke JeroenB noemde.
Alle begrip dat niet alles binnen een week terug gestort wordt, maar dit is wel erg extreem vonden wij, en als het in de tussentijd failliet gaat, dan heb je helemaal niets meer...

knaapje
07-05-20, 14:03
Even bij het begin beginnen:
Heb je deze voorwaarden voor/bij je boeking gekregen?
Staat het er werkelijk in?
Het reisbureau kan wel zo veel beweren.
Overschat de detailkennis van het gemiddelde reisbueau (of medewerker) niet.

Terpies
07-05-20, 15:56
Heb je al bij BA geïnformeerd? Het reisbureau kan inderdaad van alles beweren. Wel zou ik van je gesprek met BA een bewijs per email vragen, zodat je dat ook aan het reisbureau kunt laten zien. Dat je alleen dezelfde bestemming (en zelfs met dezelfde verplichte overstap !!!) als alternatief hebt lijkt me zeker iets om aan te kaarten bij je annuleringsverzekering (mocht je er niet uitkomen bij BA).

Succes!

MichelvanDorst
07-05-20, 18:08
Dankjewel voor jullie reactie! We hebben in ieder geval al iets ingediend bij Aviclaim!
De tekst met die voorwaarden die was gekopieerd, kwam van het reisbureau, en zij hadden dat volgens hun van Airtrade ontvangen, dat is de tussenpersoon waar ze de tickets geboekt hebben bij BA.
Wel vreemd allemaal vonden wij ook, daarom wil ik ook stappen ondernemen.
Het reisbureau heeft ons wel altijd erg goed geholpen, maar kan me gewoon niet voorstellen dat dit zomaar kan en mag.

We zijn ondertussen gelukkig ook bezig met een nieuwe vlucht, iets leuks, in de hoop dat het allemaal kan midden/eind oktober.

knaapje
07-05-20, 18:59
Vreemd.
Airtrade (airtrade.nl) geeft op hun site aan dat ze aangesloten zijn bij ANVR en SGR en dat ze de reisvouchers van deze organisaties uitgeven.
De hier genoemde voorwaarden heb ik nergens kunnen vinden en passen volgens mij ook niet bij de genoemde reisvouchers.

Ruud2004
09-05-20, 12:22
De info (voucher information) op de website van BA is best duidelijk. Airtrade lijkt er een eigen interpretatie op na te houden.

https://www.britishairways.com/en-gb/information/incident/coronavirus/latest-information#faq

koenkamphuys
10-05-20, 11:27
Ik heb inmiddels mijn reisje naar Florida omgeboekt naar september. Reisbureau (vliegtickets.nl) zou het regelen, nog niets gehoord, maar ze hadden gezegd dat het a.g.v. extreme drukte met al dat omboeken, even kon duren. Ik wacht af maar blijf het wel in de gaten houden. Eerder had ik een mailing gemist (nooit ontvangen) waarin de voorwaarden stonden voor het annuleren en omboeken.

Benieuwd.Ik moet familie vragen mijn tuintje wat te fatsoeneren ...

Terpies
10-05-20, 18:30
Denk je echt dat september gaat lukken?

florida_usa
10-05-20, 20:43
Wij gaan er toch echt vanuit dat we in augustus die kant op mogen (#positiefdenken) :-)

Terpies
11-05-20, 09:43
ik moet verplicht vrij nemen in Augustus, was al aan het kijken of ik dat twee weken in september kan rekken, dus ik hoop dat dat dan gaat lukken om alsnog naar de US te gaan....maar ik ben nog niet zo hoopvol om nu al opnieuw te gaan boeken...

FrankS
11-05-20, 12:38
Het zou mij verbazen als er dit jaar nog (non-essentieel) gevlogen mag worden naar de USA.

koenkamphuys
11-05-20, 14:10
Als het niet gaat lukken, dan verzetten we de datum maar weer he. En… uiteindelijk raken de miljarden op en gaan ze echt niet alle luchtvaartmaatschappijen failliet laten gaan. Er gaat weer gevlogen worden, echt wel.

corrus
11-05-20, 17:28
ik moet verplicht vrij nemen in Augustus, was al aan het kijken of ik dat twee weken in september kan rekken, dus ik hoop dat dat dan gaat lukken om alsnog naar de US te gaan....maar ik ben nog niet zo hoopvol om nu al opnieuw te gaan boeken...Ik heb de vluchten voor ons in september er in staan... maar ik ben bang dat ook dat niet gaat lukken... bovendien komt er geheit nog een tweede outbreak in de herfst... is niet gegarandeerd maar je kunt er eigenlijk op wachten.

Linda080271
15-05-20, 19:47
Hallo allemaal,
wij vertrekken op 10 juli naar Washington en daar vandaan met auto naar Florida... Maar ik heb enorme stress. Wat als we geen negatief reisadvies krijgen en dus 'moeten' gaan. Alles is dicht vermoed ik, overal afstand houden, ik weet het niet meer. Wat denken jullie. Ik zou graag willen sparren; moeten we zelf de beslissing nemen en gewoon meteen omboeken naar volgend jaar?

Patrick
15-05-20, 20:01
Met welke maatschappij vliegen jullie? Grote kans dat er in juli nog niet gevlogen wordt.

KevinB
15-05-20, 20:23
Wij hebben ook een vlucht naar Florida staan voor 25 juli en terug vanaf New York op 10 augustus. De kans dat we daadwerkelijk vertrekken acht ik nihil.
Ik spit regelmatig het nieuws door op zoek naar berichten over de travel ban, maar ik lees geen nieuwe dingen. De VS moet eerst haar eigen zaken op orde krijgen voor ze buitenlandse gasten ontvangen en zover zijn ze in juli echt nog niet.
Ik wacht tot TAP mijn vlucht annuleert en probeer dan mijn geld terug te krijgen, dit is via Mastercard ook gelukt met onze Lufthansa vlucht in april.

Ik ben wel al voorzichtig aan het kijken voor tickets voor de meivakantie 2021, maar zelfs hier heb ik mijn twijfels over.
Heeft hier al iemand geboekt voor 2021?

Anthonie
16-05-20, 09:47
Wij vertrekken op 5 juli naar Orlando, wij hebben nog niks gehoord van Lufthansa. We gaan er van uit dat het niet door gaat (we willen nu ook niet gaan, maar wachten op de annulering van Lufthansa)
We plannen nu zomer 2021, ben benieuwd....

Succes allemaal.
#STAYSAVE

natalie
16-05-20, 11:54
Wij vliegen 30 juli met Tap naar Miami, ik hoop echt dat wij gewoon kunnen gaan, dus als we mogen gaan we ook!��

Scooby
16-05-20, 12:08
Wij vliegen 9 juli met Delta naar Orlando, met tussenstop op Atlanta. Ook nog niets gehoord nog. En ook wij gaan als we mogen/moeten. Kunnen we niet wordt het weer een tripje naar Oostenrijk. :-)

Cindy1969
16-05-20, 14:09
Ik had (helaas, of gelukkig, net hoe je het bekijkt) niets in de planning dit jaar. Ik weet nog niet wanneer ik in 2021 wil, denk februari, maar kan ook april worden. Durf echter nog geen ticket te boeken :(
September zou ik een weekje naar Spanje, maar vrees dat die zijn grenzen tot oktober dicht gaat houden. Bij Sunweb mag ik tot 3 weken van te voren omboeken. Denk dat ik omboek naar Turkije.
Als het weer mag in september wil ik ook graag weer weg. Mocht het zo zijn dat er nog steeds niet mag worden gevlogen krijg je toch een voucher, ook al heb je omgeboekt. Vind dat wel fijn geregeld.
Mocht het toch zo zijn dat niks doorgaat heb ik een back up boeking staan, midweek Zeeland, in een Bed and Breakfast, gratis te annuleren via Booking.com.
Wil toch wel even weg in september, werk ook thuis, dus even andere omgeving :rolleyes:

Krullenbol
16-05-20, 15:35
Ik had (helaas, of gelukkig, net hoe je het bekijkt) niets in de planning dit jaar. :rolleyes:

Eehhhh jioj bent al geweest :D

Cindy1969
16-05-20, 16:09
Dat lijkt al eeeeeeeeeuwen geleden :p

hannie
16-05-20, 18:43
Dat gevoel ken ik Cindy!

mattrob
16-05-20, 19:07
Wij hebben tickets voor 14 juli, en voor begin december. De kans op 14 juli lijkt me inmiddels niet zo groot ... Overigens hoor ik wel van mensen die in Amerika wonen (in New York, New Jersey, etc) dat er toch best wel wat open is, en dat je dus best wel eea kan doen. Misschien niet de grote musea, pretparken, etc. Maar wel de kleinere natuurparken en zo. Restaurants gaan ook alweer overal open. Dus ja, er is onderweg best wel wat te doen. Of je dan wel of niet wil gaan, is natuurlijk heel persoonlijk. Ik hoop ook nog steeds dat we 14 juli kunnen gaan. De kans is niet zo groot, denk ik, alle berichten lezend. Maar goed, Florida is alweer redelijk aan het opstarten, heleboel andere staten ook. Het is afwachten of Trump de USA open zet deze zomer. Het is een land wat natuurlijk sterk kijkt naar economische belangen, zeker met Trump aan het hoofd ;-) ! Nogmaals, ik denk dat de kans niet zo groot is, maar ik heb het ook zeker nog niet opgegeven. Wij gaan wel, als we mogen van Trump ;-) !

mpaauwe
16-05-20, 19:39
Voor ons staat de vlucht naar Miami op 25 juli gepland. De vlucht van Londen naar Miami (met BA) gaat ook nu nog gewoon dagelijks, maar wij mogen het land nog niet in. Wij hopen ook nog steeds dat er toch snel een verandering komt en dat de USA open gaat voor Europeanen. De kans is zeker klein, maar er is nog een kans.
Dit jaar voor ons geen rondreis, eerst een paar nachten Miami en daarna bijna 3 weken in een villa op Solterra. Prima te doen! (En als we gaan is dat natuurlijk ook fijn voor de huiseigenaren, want dan kunnen zij ook weer verhuren.)

arno
16-05-20, 20:01
de verhuur ligt nu stil . we mogen nog niet verhuren we moeten eerst nog toestemming krijgen dat de woning verhuur weer mag van de gouvenneur.

betsydijkstra
16-05-20, 20:49
Wij wachten ook met smart op openstelling van in ieder geval Florida, dan nog een luchtvaartmaatschappij die er naar toe vliegt en gaan met die banaan! In augustus hopelijk. Onze reis in april zat er helaas niet in.

mpaauwe
16-05-20, 21:15
de verhuur ligt nu stil . we mogen nog niet verhuren we moeten eerst nog toestemming krijgen dat de woning verhuur weer mag van de gouvenneur.

Ik ga er wel een klein beetje vanuit dat als wij het land in mogen de verhuur ook weer opgestart is.

Patrick
16-05-20, 21:48
Wij wachten ook met smart op openstelling van in ieder geval Florida, dan nog een luchtvaartmaatschappij die er naar toe vliegt en gaan met die banaan! In augustus hopelijk. Onze reis in april zat er helaas niet in.

Stiekem hoop ik ook nog steeds om in de zomervakantie te kunnen, echter ook met een hoop twijfels. Kan je straks de parken wel in of is de capaciteit heel snel bereikt. En wil ik met 35 graden wel met een mondkapje op lopen?

mattrob
16-05-20, 23:34
en daarna bijna 3 weken in een villa op Solterra. Prima te doen! (En als we gaan is dat natuurlijk ook fijn voor de huiseigenaren, want dan kunnen zij ook weer verhuren.)

Zeg dat, dat is een hele mooie locatie; daar gaan wij ook heen, hahaha !!! En die verhuur komt er ongetwijfeld snel van, daar ben ik niet bang voor @arno !

mpaauwe
17-05-20, 00:15
Zeker een mooie locatie! Als het allemaal goed gaat zijn we misschien nog wel een paar dagen bijna-buren ;-)

sunnyrojo
18-05-20, 10:19
Hebben jullie de petitie ook getekend voor de gouverneur Ron DeSantis in Florida voor het openstellen van vakantiehuizen in Florida? Ik geloof namelijk in alle eerlijkheid dat een vakantiewoning met eigen familie, bad douche en slaapkamers in ieder geval net zo veilig is als het openstellen van hotels en restaurants?
Ik denk uiteraard wel met enkele voorwaarden en maatregelen hieraan verbonden.

mattrob
18-05-20, 11:17
Dat hebben wij ook gedaan uiteraard ! Hopelijk snel positief nieuws hierover.

verhagena
18-05-20, 12:39
Hebben jullie de petitie ook getekend voor de gouverneur Ron DeSantis in Florida voor het openstellen van vakantiehuizen in Florida? Ik geloof namelijk in alle eerlijkheid dat een vakantiewoning met eigen familie, bad douche en slaapkamers in ieder geval net zo veilig is als het openstellen van hotels en restaurants?
Ik denk uiteraard wel met enkele voorwaarden en maatregelen hieraan verbonden.

En hoe wil je er komen dan als er een Vliegverbod is, vakantie is namelijk niet noodzakelijk dus je krijgt gewoon geen ESTA toegang, en er is een verbod tot toegang van het land?

mattrob
18-05-20, 12:47
Nee, zolang we van Trump de USA niet inmogen, kunnen we niet mee op het vliegtuig (omdat ESTA niet goedgekeurd wordt). Wat we hierboven dus zeggen, is dat we hopen dat tegen die tijd we wel naar de US mogen vliegen van Trump.

En sunnyrojo heeft het in zijn bericht over het mogen verhuren van vakantiewoningen. Momenteel mag je in Florida wel in hotels / resorts overnachten, maar niet in vakantiewoningen/villa's. En aangezien wij beiden (en een paar anderen hier op het forum ook) een eigen villa hebben, zouden we die graag weer verhuren, want die leveren nu niets op (sterker nog, kosten alleen maar geld nu). En mensen uit Florida zelf mogen dan huren, dus daar hopen we dan op !

sunnyrojo
18-05-20, 13:10
Uiteraard kan en mag je nog niet vliegen door het vliegverbod, maar nu is het in Florida nog steeds zo dat alleen hotels en restaurants open mogen en vakantiehuizen nog niet.

mpaauwe
18-05-20, 13:13
Hebben jullie de petitie ook getekend voor de gouverneur Ron DeSantis in Florida voor het openstellen van vakantiehuizen in Florida? Ik geloof namelijk in alle eerlijkheid dat een vakantiewoning met eigen familie, bad douche en slaapkamers in ieder geval net zo veilig is als het openstellen van hotels en restaurants?
Ik denk uiteraard wel met enkele voorwaarden en maatregelen hieraan verbonden.


Heb ik ondertekend. Hoop voor de huiseigenaren dat zij snel mogen gaan verhuren.
Ik denk zelfs dat het huren van een woning nu veiliger kan dan het verblijf in hotels.

Bullyleo
18-05-20, 16:52
Heb ook de petitie getekend want ik vind ook dat social distancing nog beter kan in vakantiehuizen dan in hotels.

jastsali
18-05-20, 18:08
Afgelopen vrijdag een klein lichtpuntje. De Santis is genegen om vakantieverhuur toe te staan en vraagt alle counties een plan in te dienen hoe zij denken dat ze dat veilig kunnen open stellen. Dat is een eerste heel kleine stapje, maar.... als verhuur weer wordt toegestaan mag dat voorlopig alleen nog maar aan Florida ingezetenen. Om weer volop te mogen verhuren zullen we moeten wachten op fase 3. Ik verwacht dat we voor de zomer wel richting fase 3 gaan, maar dan zitten we nog steeds met de travel-ban. Aangezien wij alleen maar gasten uit Europa hebben (en ik een beetje klaar ben met verhuur aan Amerikanen) lijkt het er sterk op dat onze villa de komende zomer nog wel een tijdje leeg blijft. Onze volgende trip eind augustus hebben we min of meer al wel uit ons hoofd gezet, Hopelijk kunnen we in november weer gaan. Tot die tijd verwacht ik niet veel van de verhuur. Dat klinkt misschien somber maar is wel een reëel scenario.
Voor de rest zien we het zonnig in hoor. Gelukkig kunnen we alle boekingen die vanaf maart tot nu zijn geannuleerd omzetten naar volgend jaar.

sunnyrojo
18-05-20, 22:53
In ieder geval een begin :cool: ,nu de travelban nog.
In Nederland lijkt het echt al de goede kant op te gaan, dus we houden hoop op september misschien???

Vera12345
19-05-20, 15:17
Ik heb zojuist vernomen dat onze vlucht is geannuleerd. We zouden 18 juli vertrekken vanuit Brussel naar Miami. TuiFly België heeft alle vluchten tot eind oktober naar Amerika geannuleerd. Ik hoop dat jullie nog kunnen gaan, ben eigenlijk ook wel een beetje opgelucht. Wij zouden voor het eerst naar Amerika gaan en had mezelf daar dan toch iets anders van voorgesteld. Wij gaan nu kijken voor volgend jaar.

Bullyleo
21-05-20, 08:17
Omdat ik de petitie getekend heb, krijg ik net een update dat de gouverneur inmiddels een aantal counties in de Panhandle vrijgegeven heeft voor vakantieverhuur.

EddieG
21-05-20, 10:07
Jastali, verhuur aan Amerikanen niet fijn?

mattrob
21-05-20, 11:32
Osceola County heeft de verhuur van vakantiewoningen vrijgegeven inmiddels (gisteren/vannacht). Ons huis op Solterra ligt in Polk County, dichtbij dus, en we hopen vandaag of morgen ook groen licht te krijgen !

arno
21-05-20, 12:29
wij wachten hier ook in spanning af Robert-jan.

sunnyrojo
21-05-20, 17:21
Geldt alleen nog voor verhuur aan Amerikanen jammer genoeg:(

jastsali
21-05-20, 17:57
En in veel gevallen tenminste 14 dagen verhuren, alsof gasten eerst in quarantaine moeten. Bovendien hele strenge (schoonmaak) regels. Wordt lastig om gastvrijheid waar te maken.
Hou de thermostaat maar hoog en de zwembadpomp op lage toeren. Gaat nog wel een tijdje duren.

mattrob
21-05-20, 20:11
Geldt alleen nog voor verhuur aan Amerikanen jammer genoeg:(

Ik had niet anders verwacht; er zijn immers nog geen buitenlanders in de USA ;-) ! Ik vind het een goede start, en had vorige keer toen iedereen 'dacht' dat we per 30 april zouden opengaan, al 4 aanvragen (Amerikanen) voor die eerste weken. Uiteindelijk mocht dat dus toch niet ...

sunnyrojo
22-05-20, 08:23
Dat is hartstikke snel, hopelijk gaat inderdaad Polk ook snel open, weet jij trouwens of de grens met Canada wel open gaat of is? Aangezien we al een aantal Canadezen als huurder hebben gehad en dat tot nu toe goed beviel.

mattrob
22-05-20, 12:29
Nee, voorzover ik weet en lees, is die grens ook nog dicht, zeker tot ergens in juni.

jastsali
22-05-20, 16:58
Wij hebben vandaag een mail gehad van ons management over alle bijzondere maatregelen nadat de verhuur weer open gaat. Wij zitten in Lake dat ergens in de komende weken wel open zal gaan. Gezien alle voorwaarden hebben wij de keuze gemaakt om alle verhuur voorlopig op te schorten. We vinden het maar weinig gastvrij op deze manier. Bovendien willen we elk risico uitsluiten dat in ons huis mensen besmet kunnen raken. We maken ons ernstig zorgen over het gedrag van sommige mensen en dus daarmee een hoger risico op verspreiding.
In de praktijk zal het tijdelijk bevriezen niet zo veel uitmaken want voorlopig kunnen onze gasten toch Amerika niet in. Maar ook als dezelfde strenge maatregelen blijven gelden na opheffen van de travelban zullen we voorlopig niet verhuren.

jarjarbinks
22-05-20, 18:33
Maar ook als dezelfde strenge maatregelen blijven gelden na opheffen van de travelban zullen we voorlopig niet verhuren. Nu zijn wij, tenminste ik, nieuwsgierig wat zoal de strenge maatregelen voor jullie zijn. Geeft ons hier ook een beeld hoe Florida, USA ermee om gaan. Alvast bedankt.

jastsali
22-05-20, 19:02
Extra schoonmaak met desinfectie (alles wat handen kunnen aanraken) extra wassen linnengoed e.d., steeds 3 dagen vrijhouden tussen de verhuur, met heel protocol wanneer management controleert, wanneer schoonmaak erin kan.
Wij zijn niet afhankelijk van de verhuur, maar heel veel andere eigenaren zijn dat wel. Zij zullen blij zijn dat de boel weer open gaat. Wij zitten daar anders in. Snappen eerlijk gezegd ook niet wat een vakantieganger nu in Florida wil zoeken met overal beperkte bezetting of opening. Maar da’s een heel andere discussie.
We maken ons nu op voor een bovengemiddeld zwaar hurricane seizoen. Als je de verhalen kunt geloven tenminste. Daar maak ik me meer zorgen om dan dat de verhuur on hold staat. De ervaring en schade die we hadden met Irma staat nog vers in het geheugen

mblokland
22-05-20, 21:32
Aangezien Disney, Seaworld en Universal in juni weer open gaan (Bron (https://www.clickorlando.com/news/local/2020/05/20/heres-a-glimpse-at-theme-park-reopening-plans/)), zie ik de kansen van onze juli Florida bezoek iets toenemen (van 5% naar 10% kans).

jastsali
23-05-20, 08:38
Lake en Orange zijn ook open nu. Polk zal wel snel volgen.
“ Reservation will be limited to residents from U.S. states with a COVID-19 case rate of less than 700 cases per 100,000 residents as of May 19, according to the plan. Any person coming from a highly-infected area, as defined per the Florida Governor’s guidelines, must reserve a minimum stay of 14 nights”

Kleinere attracties (o.a. Starflyer, Gatorland, Fun spot) gaan nu ook open, maar uiteraard social distancing en minder bezoekers. Legoland op 1 juni, Universal 5 juni. Als de gouverneur akkoord gaat met de plannen, wat wel de verwachting is. Disney heeft nog geen datum voor heropening genoemd. Idem SeaWorld.
Ook minder leuk nieuws. Hertz heeft uitstel van betaling gevraagd. Tot het Hertz concern behoren ook Dollar en Thrifty.

sunnyrojo
23-05-20, 11:06
Persoonlijk zou ik het niet erg vinden om nu in mijn eigen huisje te zitten en daar lekker te genieten, genoeg te doen is er uiteraard ook als je je niet blind staart op de pret parken alleen.
Wij zijn zelf zeer verknocht aan de natuurparken waarvan er verscheidene al weer open zijn, misschien komt dat omdat we ook geen 30 meer zijn en dat we de flora en fauna in die parken ook heel mooi vinden, lekker in een kano door een park en onderweg alle dieren spotten is erg leuk en rustgevend in deze gekke tijd.
Wij zijn daar echt niet de enige in, en alleen daarom zou een openstelling van Polk wel welkom zijn, aangezien onze Villa daarin ligt ( Watersong).

jastsali
23-05-20, 11:31
Helemaal eens. Hopen zelf ook dat we er snel weer naar toe kunnen. Maar verhuur voorlopig even on hold. Gisteren nog even daarover gebeld met Ron en Monique, die jullie ook heel goed kennen 😉. Alle begrip voor onze keuze.

sunnyrojo
23-05-20, 13:39
Zeker begrip voor jullie keuze hoor (jullie hebben al wat langer ervaring met verhuur in normale tijd dan),
Er zitten toch haken en ogen aan verhuur op dit moment, (hoe alles te controleren ( 72 uur ertussen, alles desinfecteren en hoe te controleren of de gasten niet uit de Staten met restricties komen enz.)
Dus wij moeten ook nog maar kijken of we dit gaan doen.

sunnyrojo
23-05-20, 13:42
Zeker begrip voor jullie keuze hoor (jullie hebben al wat langer ervaring met verhuur in normale tijd dan),


Er zitten toch haken en ogen aan verhuur op dit moment, (hoe alles te controleren, 72 uur ertussen, alles desinfecteren en hoe te controleren of de gasten niet uit de Staten met restricties komen enz.)


Dus wij moeten ook nog maar kijken of we dit gaan doen.

corrus
23-05-20, 16:51
72 uur ertussen, alles desinfecteren en hoe te controleren of de gasten niet uit de Staten met restricties komen enz.)

Dus wij moeten ook nog maar kijken of we dit gaan doen.

Dus dan maar niet?? :cool: :cool: :cool:

sunnyrojo
23-05-20, 20:28
We verwachten toch nog geen stormloop dus uiteraard bespreken we dit met onze managers (Ron en Monique) als er al een aanvraag komt of we dit doen , het moet veilig kunnen en haalbaar zijn.
We hadden niet verwacht nog te mogen verhuren zeker nog niet voor een aantal maanden, en wij zijn er niet van afhankelijk zoals sommigen dan wordt het een ander verhaal denk ik.
Het kan namelijk nog helemaal fout gaan als we gaan doen alsof er niets meer aan de hand is dus we zijn heel voorzichtig hiermee.
Als je kijkt naar de hotels en de horeca gelegenheden overal begrijp ik ook wel dat ze weer open willen.

Bullyleo
24-05-20, 07:40
Vacation rentals nu open in 26 counties:
https://floridapolitics.com/archives/334832-26-counties-cleared-for-vacation-rentals-after-dbpr-approves-10-more-plans#comment-112526 (https://floridapolitics.com/archives/334832-26-counties-cleared-for-vacation-rentals-after-dbpr-approves-10-more-plans#comment-112526)

mattrob
24-05-20, 12:33
Als je kijkt naar de hotels en de horeca gelegenheden overal begrijp ik ook wel dat ze weer open willen.

Sterker nog, hotels hebben niet eens hoeven sluiten ... En horeca is bijna allemaal alweer open, begrijp ik. Wel 25 - 50% vooralsnog.

Ruud2004
25-05-20, 11:13
Nu het land zelf nog :rolleyes:

corrus
25-05-20, 12:05
Nu het land zelf nog :rolleyes:En die beslissing is aan Herr STRUMPF

BarryDH
25-05-20, 23:10
Sorry maar ben je echt zo naiëf om te denken dat Trump daar een alleenrecht over heeft ? Ik mag echt hopen dat je jezelf wat beter verdiept in zaken vooraleer je een mening vormt.

corrus
26-05-20, 11:17
Nee... dat doe ik nooit!!
Ik zit in de branche... dus graag geen sarcastische opmerkingen graag...

BarryDH
26-05-20, 12:51
Dat is te merken , je werkt in de branche ? De politiek ? Dat is sowieso geen branche , en je opmerking komt niet over alsof je weet hoe de gang van zaken is. Je reactie daarop is ook niet erg doordacht.

Terpies
26-05-20, 21:17
En hoe is de gang van zaken dan wel volgens jou?

jastsali
27-05-20, 18:57
Disney Animal Kingdom en Magic Kingdom gaan open op 11 juli, Epcot en Hollywood Studios op 15 juli. SeaWorld wil open op 11 juni. HeropeningsPlannen vandaag goedgekeurd door Orange County. Gouverneur DeSantis moet nog goedkeuring geven, maar verwachting is dat hij groen licht geeft. Heropenen gaat uiteraard gepaard met diverse voorzorgsmaatregelen.

betsydijkstra
28-05-20, 11:14
En nu nog het land open, of in ieder geval Florida en luchtvaartmaatschappijen die er naar toe vliegen :D
Disney Animal Kingdom en Magic Kingdom gaan open op 11 juli, Epcot en Hollywood Studios op 15 juli. SeaWorld wil open op 11 juni. HeropeningsPlannen vandaag goedgekeurd door Orange County. Gouverneur DeSantis moet nog goedkeuring geven, maar verwachting is dat hij groen licht geeft. Heropenen gaat uiteraard gepaard met diverse voorzorgsmaatregelen.

verhagena
28-05-20, 14:40
En nu nog het land open, of in ieder geval Florida en luchtvaartmaatschappijen die er naar toe vliegen :D

Vrees dat het nog wel even gaat duren voordat alles vrijgegeven wordt als ik nog zie dat elke dag een stijging is in Florida qua Covid gevallen en overledenen, https://www.local10.com/news/local/2020/05/27/coronavirus-in-florida-60-new-deaths-confirmed-including-22-in-miami-dade/ en krijg je een akkoord vanuit Nederland, zou niet graag weg nu gaan zonder dat je verzekerd bent voor alles aangezien het code Oranje is.

corrus
28-05-20, 15:52
Groot gelijk! :o

natalie
28-05-20, 20:46
Wij zouden met Tap Portugal 30 juli, van amsterdam via Lissabon naar Miami vliegen , nu keek ik net in mijn boeking en zag ik tot mijn verbazing dat de vlucht was gecanceld en nu op 31 juli staat��
Ik heb geen e-mail oid gehad helemaal niks, het is dat ik zelf even ging kijken
En nu? Vouchers aanvragen, geen idee hoe dat in z’n werk gaat pff
Hopen dat er nog een andere vlucht gaat op 30 juli en dan alle Airbnb enz nog even laten staan?
Wat moeilijk zeg dit...

Mushu
28-05-20, 23:37
Vrees dat het nog wel even gaat duren voordat alles vrijgegeven wordt als ik nog zie dat elke dag een stijging is in Florida qua Covid gevallen en overledenen, https://www.local10.com/news/local/2020/05/27/coronavirus-in-florida-60-new-deaths-confirmed-including-22-in-miami-dade/ en krijg je een akkoord vanuit Nederland, zou niet graag weg nu gaan zonder dat je verzekerd bent voor alles aangezien het code Oranje is.

Voor heel Florida zie ik dalende cijfers. De overledenen die door worden gegeven zijn nooit alle mensen die ook echt die afgelopen 24 uur zijn overleden. Ik probeer altijd op te zoeken of ik van een land de cijfers van overledenen kan vinden op de dag van overlijden. Voor Nederland kan je dat in de pdf's van het RIVM (en ook de grafieken die op de website staan) vinden. Dus vandaag voor Nederland 32 mensen als overleden DOORGEGEVEN. Dat waren er 8 gisteren en 10 eergisteren etc. Via Woldometer kan je de bronnen vinden van alle cijfers uit verschillende landen. Hier zie je ze voor Florida: https://experience.arcgis.com/experience/96dd742462124fa0b38ddedb9b25e429 Ook interessant om door te klikken naar het tabje Florida testing: zo'n 5% (van alle geteste mensen) test op dit moment positief op Corona dus 95 negatief. Beoordeling op toename aantal cases is moeilijk, hoe meer je test hoe meer cases je vindt. En er wordt steeds meer getest. Maar percentage positieven neemt in ieder geval af.
Jammer genoeg moet je echt goed (verder) lezen en doorzoeken voordat je kloppende informatie hebt. Als je dat niet doet is alles een stuk negatiever. Dus ik verwacht dat alles nog wel even gaat duren maar hoop natuurlijk dat we snel weer naar Florida kunnen. En dat we daar echt weer op een normale manier vakantie kunnen vieren want als ik alle maatregelen van Universal en Disney bekijk word ik echt verdrietig en zie je mij voorlopig nog niet naar Florida afreizen.

Roy Reuter
29-05-20, 17:30
Wij hopen toch ook nog dit jaar weer naar Florida te kunnen. Hopelijk in september/oktober. Onze reis in maart hebben we moeten annuleren.
Hotel is al gereserveerd voor het najaar (met gratis annuleren tot een dag voor aankomst). Het is nu wachten tot het vliegverbod ingetrokken wordt.

Ik ben niet huiverig om naar Florida te gaan of te vliegen over enkele maanden.

moonlight91
29-05-20, 20:18
Wij hopen toch ook onze geplande reis in
december door te kunnen laten gaan
Planning was rond deze tijd te gaan boeken
Nu hoop ik dat dat rond sept/okt mogelijk gaat zijn.