Inloggen

Bekijk Volledige Versie : Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

Pagina's : 1 [2]

Terpies
29-05-20, 21:06
Ik ga zodra het kan, ik denk september/oktober te kunnen vliegen.

FloridaFabian
30-05-20, 11:07
Op dit moment denk ik dat vliegen buiten het Shengen gebied vanaf na de zomervakantie mogelijk zal zijn. Dus inderdaad begin/half september. Het (deels) openen van de binnengrenzen van Europa vanaf 15/6 of 1/7 zal gaan dienen als een gigantische test, zolang de befaamde ‘tweede golf’ uitblijft of beheersbaar blijft zal daarna het wereldwijde toerisme weer hervat worden. Zij het met flinke beperkingen zoals mondkapjes. Wij zijn gelukkig redelijk flexibel en hebben zowel september als november nog in gedachten om drie weken naar Florida te gaan. De vraag is echter of wij dit zullen doen zolang er op veel plaatsen mondkapjes verplicht zijn. De hitte van Florida in combinatie met mondkapjes lijkt mij niet heel prettig. Ook interessant is het artikel op nu.nl vanmorgen (linkje (https://www.nu.nl/coronavirus/6054768/rivm-ziet-weinig-problemen-in-zomervakantie-naar-sommige-landen.html)) waarin het RIVM uitspreekt “weinig problemen te zien in een zomervakantie naar bepaalde landen.” Het laat zich voorlopig natuurlijk te raden over welke landen dit gaat maar ik verwacht dat de USA daar (nog) niet bij zit.

Bullyleo
30-05-20, 12:07
Toch bijzonder om te lezen dat "kuifje" voor regeringsleiders een uitzondering maakt om naar Washington te komen voor een G7-top. Mevrouw Merkel heeft al "nee dank u" gezegd.

Ruud2004
30-05-20, 13:39
Toch bijzonder om te lezen dat "kuifje" voor regeringsleiders een uitzondering maakt om naar Washington te komen voor een G7-top. Mevrouw Merkel heeft al "nee dank u" gezegd.

Even Off-Topic. Ik heb deze maand eerder een "Nein" van Frau Merkel gehoord, uiteindelijk trekt ze toch haar portemonnee en zet ze Nederland, Oostenrijk, Denemarken en Zweden voor schut

Anthonie
30-05-20, 13:53
BREAKING NEWS: May 26, 2020: Auf die Frage eines Journalisten, ob der Einreisestopp für Reisende aus dem Schengenraum in den nächsten Wochen aufgehoben wird, antwortete der US-Präsident: "Wenn in diesen Ländern gute Fortschritte erzielt werden, werden wir öffnen. Sie machen gute Fortschritte.."
“Certain announcements on countries including Europe” are to come Trump said. “Where they’re starting to make progress we’ll open it up. But only where they’re making progress ... They’re making some good progress. So are we.”

https://www.forbes.com/sites/tamarathiessen/2020/05/28/us-travel-trump-says-europe-arrivals-soon-welcome/?fbclid=IwAR2JZ5NgnrPO4eEBVP5BFGyxbhVtVU2mkuhzd7_r Jl-i8i3SHaFKW1ZOfPo#79ed8c85690f

mblokland
30-05-20, 16:44
Dat ziet er hoopvol uit:rolleyes:

Ritchie
01-06-20, 13:01
Dat ziet er hoopvol uit:rolleyes:

Vind je ??? :(

Anthonie
01-06-20, 18:09
Pfff wat een gezeur zeg, laat iedereen nou gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid nemen.
Altijd dat gefit op iedereen, laat iedereen lekker zelf bepalen of ze het leuk vinden en willen gaan.

koenkamphuys
01-06-20, 20:15
Een (Amerikaanse) dame van United die ik sprak voor het wijzigen van mijn reservering, meldde dat algemeen verwacht wordt dat de restricties later deze maand worden verlicht.

Bullyleo
02-06-20, 08:32
Een (Amerikaanse) dame van United die ik sprak voor het wijzigen van mijn reservering, meldde dat algemeen verwacht wordt dat de restricties later deze maand worden verlicht.
Kijk daar word ik dan weer blij van wat positief nieuws (hopelijk niet met een dooie mus), fingers crossed!

Patrick
03-06-20, 15:53
Hopelijk gaat Delta dan ook weer rechtstreeks vliegen. Vind ik toch wel een meerwaarde met 3 kids.

FloridaFabian
04-06-20, 16:00
Dat zou in ieder geval aansluiten bij deze tweet van Virgin Atlantic; (LINK (https://twitter.com/VirginAtlantic/status/1268512827456684032))
"We’re taking to the skies again. We’ll be flying from @HeathrowAirport (https://twitter.com/HeathrowAirport)
to Orlando, New York, Los Angeles, Hong Kong and Shanghai from the 20th July. And with our brand new health and safety measures in place, you can be sure you can fly safe, and fly well: https://virg.in/pGE (https://t.co/BCk1jCKFcq?amp=1)"
Dit heeft er alle schijn van dat ook zij verwachten vanaf 20/7 weer intercontinentaal te kunnen vliegen, zeker gezien de video. Spannend!

Patrick
05-06-20, 07:44
Dat ziet er hoopvol uit! Nu maar afwachten of er geen tweede golf komt na al de demonstraties.

Ritchie
07-06-20, 10:56
Die gaat er zeker komen, dit jaar blijven de grenzen voor ons dicht richting de USA, naar mijn mening

Bullyleo
07-06-20, 12:15
Die gaat er zeker komen, dit jaar blijven de grenzen voor ons dicht richting de USA, naar mijn mening
Gelukkig zijn er ook nog positief denkenden onder ons. :rolleyes: Gelukkig ieder zijn mening. Spreuk van de dag: "Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk heeft." Ik houd me daar maar even aan vast als je het niet erg vindt.

Anthonie
07-06-20, 13:35
Gelukkig zijn er ook nog positief denkenden onder ons. :rolleyes: Gelukkig ieder zijn mening. Spreuk van de dag: "Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk heeft." Ik houd me daar maar even aan vast als je het niet erg vindt.

Helemaal mee eens, ik wordt een beetje moe van bepaalde personen die de laatste tijd hun uitgesproken mening uiten. Laat iedereen gewoon zelf bepalen of ze willen gaan of niet, neem aan dat iedereen zelf zo verstandig is om die beslissing te maken.

Cindy1969
07-06-20, 15:16
Eens! Hoewel ik zelf ook niet zo'n ster ben in positief denken, vooral de laatste maanden met zorgen om mijn ouders en werkstress, probeer ik nu ook positief te denken.
Ben vandaag ook heerlijk bezig geweest met van alles te boeken voor mijn Florida tripje in januari. Alles annuleerbaar uiteraard.
Maar het plannen, het uitzoeken, heerlijk! Dat doet me meer goed dan continu denken aan alle beren op de weg die eventueel nog kunnen komen.
En komen die, is daar ook wel weer een oplossing voor.

sunnyrojo
07-06-20, 19:43
Heerlijk zo'n vooruitzicht, het plannen alleen geeft weer een beetje vooruitzicht en hoop dat het dan weer mag!
Wij hopen ook al voorzichtig op misschien dan toch maar oktober en anders december.
Inmiddels al 2 x tickets geannuleerd van afgelopen april en juli voor Las Vegas, we durven nog niet te boeken en te plannen, mijn baas ziet me aan komen:D , al kunnen we niet wachten
om de vouchers in te wisselen, ik durf geen vouchers in te wisselen om dan weer een voucher te krijgen voor oktober bv.
Kan dat eigenlijk wel vraag ik me af, met een voucher een nieuwe vlucht boeken en als deze vlucht ook wordt geannuleerd of je dan wederom een voucher ontvangt?

Rosa25
08-06-20, 10:53
Wij hebben een gezins-rondreis (pakketreis) geboekt met vertrek op 11 augustus. Op de site van de aanbieder (Travel trend/NBBS) staat nu dat zij (vrijwel) alle reizen hebben geannuleerd tot 31/7. Nu gaan wij er eigenlijk vanuit dat onze reis ook geannuleerd zal worden. Maar stel nou dat er bv vanaf 1/8 weer wel gevlogen gaat worden (wij zouden met United vliegen met overstap op Newark); is het dan überhaupt mogelijk om een rondreis te maken zoals wij geboekt hebben. In de reisomschrijving zitten bv aan begin en eind van de reis een paar dagen Orlando voor bezoek aan de parken. Is het straks niet zo dat het gewoonweg niet lukt om op korte termijn aan toegangstickets te komen voor Disney of Universal. En dan lijkt het mij ook niet super om met +30graden verplicht met een mondkapje te moeten lopen.
Stel dat wij gaan omboeken; is de algemene verwachting in Florida dat het in de kerstvakantie allemaal al iets makkelijker is of zou het advies van de Florida-experts onder jullie zijn om gewoon een jaartje uit te stellen naar 2021?

FloridaFabian
10-06-20, 09:54
Dat blijft moeilijk inschatten Rosa. In pricipe lijkt het er momenteel op dat de wereld iets 'versoepelt' en maatregelen zoals de mondkapjes van tijdelijke aard zijn. Maar alles valt of staat natuurlijk met de ontwikkeling van het virus en de eventuele beschikbaarheid van een vaccin en/of medicijn. Een jaartje uitstellen geldt over het algemeen als de meest veilige optie en ik zie ook dat veel mensen dat doen. Ik denk dat het zeker mogelijk zal zijn om dit jaar nog een reis naar de US te maken, maar dat zal een andere ervaring zijn dan een reis waarbij geen beperkingen gelden. Ook moet je er rekening mee houden dat wanneer de grenzen weer openen er veel mensen zullen zijn die alsnog zullen afreizen, zit zal mogelijk resulteren in grote drukte rondom de (oa) kerstvakantie. Of dit 'het waard' is, bepalen jullie natuurlijk zelf.

ronenivonne
12-06-20, 15:55
Niet om de positiviteit te doorbreken.

Ik vind het probleem meer als ze iemand vinden die besmet is in het vliegtuig. Wat dan? Moet iedereen in het vliegtuig dan 2 weken “opgesloten” worden? Weg vakantie.
Er komen meer nieuwe besmettingen in de US en het gaat weer in soort van lockdown .....wat dan als je er bent? Kun je terug? Rutten zegt op eigen risico vanaf nu

Hoe zit het verzekerings technisch als je het zou oplopen in de USA, en je moet 3 weken op de IC liggen en nog eens 2 weken in ziekenhuis? Zijn nog eens bedragen daar. Wordt het vergoed?
Kan je daarna terug in een vliegtuig?

Mij niet niet duidelijk allemaal. Zo is er nog wel meer.

Mushu
12-06-20, 20:57
Niet om de positiviteit te doorbreken.

Ik vind het probleem meer als ze iemand vinden die besmet is in het vliegtuig. Wat dan? Moet iedereen in het vliegtuig dan 2 weken “opgesloten” worden? Weg vakantie.
Er komen meer nieuwe besmettingen in de US en het gaat weer in soort van lockdown .....wat dan als je er bent? Kun je terug? Rutten zegt op eigen risico vanaf nu

Hoe zit het verzekerings technisch als je het zou oplopen in de USA, en je moet 3 weken op de IC liggen en nog eens 2 weken in ziekenhuis? Zijn nog eens bedragen daar. Wordt het vergoed?
Kan je daarna terug in een vliegtuig?

Mij niet niet duidelijk allemaal. Zo is er nog wel meer.

Heb ik ook over nagedacht. Zou wat zijn als iedereen uit dat hele vliegtuig dan in quarantaine moet. Maar ja, tegenwoordig sta ik nergens meer van te kijken. Wat betreft de kosten voor IC (al is de kans heel klein dat je op de IC terecht komt) het lijkt mij dat als je voor alle medische kosten verzekerd bent dat je daar geen zorgen over hebt. Maar dan moet er wel code geel (dat was toch de goede kleur?) zijn op het moment dat je daar naar toe gaat. Als reizen afgeraden wordt dan ben je niet verzekerd lijkt mij.

Verder nog wat meer positiviteit (al is het eigenijk ook diep treurig dat het zo gaat): Ik ga regelmatig naar woldometer om alle getallen te bekijken mbt corona en de staten die ik bekeken heb (niet allemaal dus) zijn allemaal aan het dalen. En dan kijk ik niet naar de hoeveelheid positief geteste mensen maar naar het percentage positief getest. Met een beetje doorzoeken kan je dat meestal wel vinden. De media geeft liever niet de percentages door want die gaan volledig voor negativiteit. Dus in Nederland worden er nu iets meer mensen positief getest vergeleken met 2 weken geleden maar het percentage ligt nu op 1,7% en dat was op het hoogtepunt 29% geloof ik. Echt enorm gedaald. Dus ondanks dat er veel meer getest wordt zijn er steeds minder mensen positief! In Amerika net zo. Laat je niet gek maken, lees alles zeer goed en zoek door want je krijgt echt enorm veel onjuistheden of onvolledigheden voorgeschoteld. Niet dat we er iets mee opschieten als wij allemaal wel blijven nadenken want onze invloed is nihil.

Ik hoop zo dat het allemaal weer normaal wordt. Ben enorm toe aan vakantie! Het midweekje Landal toen alles nog gesloten was, was echt weinig aan. En ik heb echt mijn best gedaan maar de gedachte dat ik heerlijk in Florida had kunnen zitten, kon ik niet helemaal uit mijn hoofd zetten.

Patrick
13-06-20, 10:56
In oktober zijn de vliegtarieven van KLM flink verlaagd. We hebben er serieus naar gekeken, uiteindelijk toch besloten om tot mei volgend jaar te wachten. Hoe graag we ook eerder willen. We willen niet weer in de stress situatie komen dat het wederom niet doorgaat en we weer alles moeten annuleren. Daarbij willen we ook een normale vakantie waarbij alles open is, meet and greets mogelijk zijn, vuurwerkshow gegeven worden en we geen mondkapjes hoeven te dragen. Hopelijk lukt dat in mei 2021.

Terpies
13-06-20, 12:00
Verder nog wat meer positiviteit (al is het eigenijk ook diep treurig dat het zo gaat): Ik ga regelmatig naar woldometer om alle getallen te bekijken mbt corona en de staten die ik bekeken heb (niet allemaal dus) zijn allemaal aan het dalen. En dan kijk ik niet naar de hoeveelheid positief geteste mensen maar naar het percentage positief getest. Met een beetje doorzoeken kan je dat meestal wel vinden. De media geeft liever niet de percentages door want die gaan volledig voor negativiteit.

Dat de media in de US terughoudend zou zijn om cijfers te geven gaat absoluut niet op. Als je kijkt op de site van Johns Hopkinsins university, toch wel dé authoriteit op dit gebied vind je zelfs per county een volledig overzicht. https://coronavirus.jhu.edu/us-map
Hier bijvoorbeeld de data van Las Vegas (Clark County): https://bao.arcgis.com/covid-19/jhu/county/32003.html

Mushu
13-06-20, 13:40
Dat de media in de US terughoudend zou zijn om cijfers te geven gaat absoluut niet op. Als je kijkt op de site van Johns Hopkinsins university, toch wel dé authoriteit op dit gebied vind je zelfs per county een volledig overzicht. https://coronavirus.jhu.edu/us-map
Hier bijvoorbeeld de data van Las Vegas (Clark County): https://bao.arcgis.com/covid-19/jhu/county/32003.html

Ik schrijf niet dat ze terughoudend zijn maar dat er veel negatief nieuws is. Je moet echt zelf opzoeken wat de cijfers betekenen. Bijvoorbeeld meer testen geeft meer positieve uitslagen maar of er daadwerkelijk meer besmettingen zijn is een tweede.

mblokland
14-06-20, 18:11
Petitie om travel ban op te heffen.
http://chng.it/yCKsbbzkZW

mattrob
15-06-20, 11:51
Tja ... Lijkt me weinig kans van slagen ;-) ! Maar goed, wie weet !

Overigens hier interview met Fauci van gisteren ... Hij is niet de overheid natuurlijk, maar toch ....

https://www.telegraph.co.uk/news/2020/06/14/exclusive-no-summer-holidays-us-months-says-americas-top-public/

mblokland
15-06-20, 12:30
Tja ... Lijkt me weinig kans van slagen ;-) ! Maar goed, wie weet !

Overigens hier interview met Fauci van gisteren ... Hij is niet de overheid natuurlijk, maar toch ....

https://www.telegraph.co.uk/news/2020/06/14/exclusive-no-summer-holidays-us-months-says-americas-top-public/

yep had het gelezen, daarmee lijkt de kans op reizen naar de usa in 2020 nihil.

mattrob
15-06-20, 14:28
Ja, wordt wel steeds onwaarschijnlijker. Alhoewel de regering in de US inmiddels al een paar weken helemaal niet meer luistert naar Fauci ;-) ! De vraag is dan of wij dan juist wel naar Fauci moeten luisteren, en niet gaan als het van Trump wel mag. Keuzes, keuzes, afwegingen, afwegingen ... Wij voelen ons er toch steeds minder prettig bij, maar dat is persoonlijk natuurlijk !

JeroenB
15-06-20, 15:18
Het is inderdaad een lastige afweging wel of niet gaan met de weer oplopende cijfers, maar zijn die door meer te testen of is de besmettingskans weer groter geworden. Overigens lijkt het hier ook weer iets op te lopen dus we zitten met zijn allen in hetzelfde schuitje. Als je de drukte niet op gaat zoeken en niet te lang met anderen samen bent is je risico op besmetting ook niet hoog, net als hier.

Ergens verwacht ik dat de grenzen wel weer open zullen gaan want het beperkt ook economisch heel veel natuurlijk, zelf hopen we er ook op want we hebben daar nog wat dingen die geregeld moeten worden wat we niet allemaal vanaf afstand kunnen laten regelen.

Maar tickets voor de attractieparken laten we achterwege.

Maar voor veel eigenaren van rental huizen is het wel een erg koude kermis op deze manier om in een kleine vijver met toeristen te moeten vissen met zijn allen.

jastsali
15-06-20, 15:34
Ja, wordt wel steeds onwaarschijnlijker. ........... ... Wij voelen ons er toch steeds minder prettig bij, maar dat is persoonlijk natuurlijk !
Dat is precies waarom wij reizen naar de VS dit jaar uit ons hoofd hebben gezet en de verhuur van ons huis voorlopig on hold hebben gezet. We hebben nog vluchten staan eind augustus en november. Als de airliner ze niet annuleert dan doen we het zelf. Wij richten ons op volgend voorjaar, nadat onze vaste snowbirds uit Canada weer zijn vetrokken. Dan zal er hopelijk een vaccin zijn. Probleem is niet alle Covid-19 maatregelen, daar is mee te leven, maar het feit dat teveel mensen zich niet kunnen gedragen en anderen in gevaar brengen. Ook hier in NL trouwens. Het feit dat de aantallen in Florida weer fors oplopen (en niet alleen door het vele testen) helpen niet echt. We hebben de afgelopen weken enkele nieuwe boekingen van Amerikanen geannuleerd en het geld dat ze via HomeAway hadden betaald weer terug laten storten. Het is het gewoon teveel gedoe en te risicovol om nu te verhuren. Dus hebben we vorige week weer een caravan gekocht waarmee we de komende maanden lekker door een aantal Europese landen gaan trekken. Net als vroeger. Waren we over 2 jaar toch al van plan te doen, maar dat idee hebben we twee jaar naar voren gehaald.
Komt bij, maar dat terzijde, stoot het geporaliseer in de VS ons steeds meer tegen de borst. Het is een fantastisch land, waar we al 35 jaar de meest mooi reizen hebben gemaakt, maar de laatste jaren wordt het er niet prettiger op. Als die dombo met die oranje kuif in november wordt herkozen dan is het voor ons wel klaar en is dat reden om het boeltje daar te verkopen.

ronenivonne
15-06-20, 17:00
Als zou de US de grenzen open willen stellen, het is maar de vraag of een positief reisadvies vanuit de EU er komt. Trump en z’n kuif hebben het zo in hun bol dat ze niet in de gaten hebben dat Europese landen misschien wel adviseren niet richting de US te reizen i.p.v. andersom 😆 Ik sta momenteel helemaal niet te springen om erheen te gaan.

Hopelijk volgend jaar zomer weer, indien weer alles rustig is en er hopelijk een vaccin is.

ronenivonne
15-06-20, 17:03
Het is een fantastisch land, waar we al 35 jaar de meest mooi reizen hebben gemaakt, maar de laatste jaren wordt het er niet prettiger op. Als die dombo met die oranje kuif in november wordt herkozen dan is het voor ons wel klaar en is dat reden om het boeltje daar te verkopen.

Precies zo denk ik er ook over. Hopelijk in November die clown weg.

corrus
15-06-20, 20:55
Dat zou dan pas januari worden.

mattrob
16-06-20, 12:24
Komt bij, maar dat terzijde, stoot het geporaliseer in de VS ons steeds meer tegen de borst. Het is een fantastisch land, waar we al 35 jaar de meest mooi reizen hebben gemaakt, maar de laatste jaren wordt het er niet prettiger op. Als die dombo met die oranje kuif in november wordt herkozen dan is het voor ons wel klaar en is dat reden om het boeltje daar te verkopen.

Ik heb eerlijk gezegd met al onze US reizen de afgelopen jaren weinig gemerkt van de invloed van Trump, en net zo genoten als de jaren ervoor. Waar merken jullie dat dan in; geen oordeel, maar ik ben gewoon oprecht benieuwd ? Hetzelfde dus voor ons huis; we gaan daar ook nog met veel plezier heen, ik zie ons niet zomaar verkopen :o. Dat het een rare snuiter is, en dat het ongelooflijk is dat zo iemand president kan worden, dat ben ik helemaal met je eens ! Of McCain nou veel beter is ... Zou ik ook niet zo snel op stemmen. Maar goed, meer keuze hebben ze in November niet in de USA ....

Lindaa
16-06-20, 15:43
Ik heb eerlijk gezegd met al onze US reizen de afgelopen jaren weinig gemerkt van de invloed van Trump, en net zo genoten als de jaren ervoor. Waar merken jullie dat dan in; geen oordeel, maar ik ben gewoon oprecht benieuwd ? Hetzelfde dus voor ons huis; we gaan daar ook nog met veel plezier heen, ik zie ons niet zomaar verkopen :o. Dat het een rare snuiter is, en dat het ongelooflijk is dat zo iemand president kan worden, dat ben ik helemaal met je eens ! Of McCain nou veel beter is ... Zou ik ook niet zo snel op stemmen. Maar goed, meer keuze hebben ze in November niet in de USA ....

Werkelijk waar jezelf afvragen of McCain beter is? Ik weet niet in hoeverre jij de politiek en maatschappelijke ontwikkelingen volgt, maar alles is beter dan die idioot. Waar Trump voor staat is waar ik met afschuw naar kijk. Van zijn afkeer voor LBGTQ, zijn onverdraagzaamheid tot alle milieuregels die Obama geïmplementeerd heeft terugdraaien en het toestaan van het doodschieten van beren in hun winterslaap en hun jongen. En zo kan ik nog wel even bezigblijven..

corrus
16-06-20, 16:20
Maar McCain heeft wél ledere frites.

mattrob
16-06-20, 17:08
Ja, dat zeg ik inderdaad niet zo handig. Want met die punten van jou ben ik het natuurlijk helemaal eens. En dat liegen, bedriegen en dreigen in media, ik vind het bizar dat dat kan als President van zo'n land. Ik bedoelde, dat ik me afvraag of de Amerikanen dadelijk in de verkiezingen nu ineens massaal voor McCain gaan kiezen, of dat door hen nou gezien wordt als een alternatief, want volgens mij heerste er tot corona nog wel redelijke verwachting dat Trump weer zou gaan winnen. Corona lijkt Trump wel flink pijn te doen in de peilingen. Maar goed, 4 jaar geleden waren de peilingen ook op de hand van Clinton .... Just to be sure; ik zou per direct zonder twijfel kiezen voor McCain. Maar ik moet het nog zien ...

Dirk
16-06-20, 17:20
Hallo bedoelen jullie met McCain niet Joe Biden.

jastsali
16-06-20, 17:21
@mattrob. Ben het met je eens RJ dat we er persoonlijk niet zo veel van hebben gemerkt, of het zou een hoog oplopend meningsverschil met ons vorige management moeten zijn geweest over absurde ziekenhuiskosten die ik had (2 uurtjes op de eerste hulp, kosten $12k) en dat dit marktwerking is en dat het daarom maar goed is dat er een Trump is. Nog even los van alle andere "foute" opmerkingen en gedachten van onze vorige manager, tevens fanatiek Trump-volger. Daar waren we na 10 jaar samenwerking erg teleurgesteld in, dat we ons zo in hem hadden vergist.
Maar even los daarvan: een volk krijgt de president die ze verdient. Dat dan zo'n clown op die positie komt zegt heel veel over het volk dat op hem stemt. En daar zijn er in Florida heel veel van. En erger: mensen die hele gevaarlijke gedachten hebben, komen, met de 2nd amendment in de achterzak, uit hun holen gekropen en voelen zich veilig bij deze commander in chief. Dat het ons zelf persoonlijk niet zoveel raakt is eigenlijk helemaal niet belangrijk, maar je gaat wel anders kijken naar zo'n land. Wij voelen ons erg bezwaard om rond te lopen in een omgeving, wetende dat de meerderheid achter Kuifje aanloopt. Er zijn aardig wat landen op deze aarde waar ik om vergelijkbare principiële redenen niet (meer) kom, ook al zijn dat prachtige landen om naar toe te gaan. Vier jaar geleden toen Kuifje voor het eerst werd gekozen heb ik al gezegd dat zo'n misser een keer kan gebeuren, maar toen hebben we wel gezegd dat het voor ons in 2020 bij een herverkiezing van kuifje einde oefening wordt. De onmacht en stuitende domheid van Kuifje m.b.t. de corona-ellende en hoe dat het land nu verder heeft verdeeld is voor ons de druppel.
Maar gelukkig heeft de VS in november de kans om deze blunder ongedaan te maken en Kuifje terug te sturen naar zijn tower in New York. Met McCain bedoel je denk ik Biden. Was het maar waar dat senator John McCain, die twee jaar geleden is overleden, nu presidentskandidaat voor de Republikeinen was geweest. (in 2008 de tegenstander van Obama) Een echte republikein, maar wel een met het hart op de goede plaats en met inhoud en fatsoen. Met Joe Biden is het ook niet alles, maar in elk geval zit er dan wel weer een normaal mens op die post.

mattrob
16-06-20, 17:45
Damn, wat stom ... :eek: Ja, natuurlijk, Joe Biden ... Ik ga maar even stilletjes ergens in een hoekje zitten ...

verhagena
16-06-20, 19:22
Leuk zo’n Politiek forum, oh wacht dat is dit natuurlijk helemaal niet wat stom van me......

Ritchie
16-06-20, 22:45
Petitie om travel ban op te heffen.
http://chng.it/yCKsbbzkZW

Wat is dat voor een hersenloze petitie

Ritchie
16-06-20, 22:46
Maar McCain heeft wél ledere frites.

LOL corrus

ronenivonne
21-06-20, 13:41
Idd slaat nergens op die petitie

Patrick
24-06-20, 05:50
Het is inmiddels verlengt tot aan het eind van 2020.

Rosa25
24-06-20, 09:31
Geldt dit ook voor toeristen? Ik had uit de berichtgeving opgemaakt dat het om werk-visa gaat (incl journalisten)

FrankS
24-06-20, 10:11
Het gaat hier om de travel ban. Dat staat los van de stop op de werk-visa.

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10413561/journalisten-niet-meer-welkom-in-vs

Terpies
24-06-20, 10:23
Het is vanuit de US overheid nog niet bevestigd, nog even afwachten dus.

corrus
24-06-20, 10:34
Sinds vanochtend ook bekend dat we er sowieso vóór januari 2021 er niet in mogen, visum of niet.

MichelvanDorst
24-06-20, 12:38
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10413577/vs-verlengt-inreisverbod-voor-alle-europeanen-tot-einde-jaar

En het volgende bericht was dit...

JeroenB
24-06-20, 14:22
Ze zeggen wel eens 1 bron is geen bron, dat blijkt wel weer. Zolang niet meerdere media met hetzelfde komen neem ik het nog niet serieus.

sunnyrojo
24-06-20, 15:32
Is dit officieel nu, ik heb het nog niet gehoord?
Ik werd er ook op mijn werk op attent gemaakt, maar wacht het wel af.

KevinB
24-06-20, 16:00
Dus toch niet....

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10413577/apologies-amerikaanse-ambassade-over-inreisverbod

corrus
24-06-20, 17:02
BNR news?? <zucht>
Tja... spreekt voor zich! :rolleyes:
Hoewel...:rolleyes:

Nergens een berichtje van het Consulaat of Ambassade...

KevinB
24-06-20, 17:39
Bericht uit de link niet gelezen?
APOLOGIES' AMERIKAANSE AMBASSADE OVER INREISVERBOD

BNR Webredactie

Vandaag, 12:31
Europese toeristen kunnen dit jaar mogelijk toch naar de Verenigde Staten. De Amerikaanse ambassade in Nederland liet eerder aan BNR weten dat het inreisverbod verlengd wordt tot het einde van het jaar, maar laat nu weten dat die informatie mogelijk niet klopt. De ambassade zegt dat de beantwoording niet accuraat was en biedt daarvoor excuses aan.

corrus
24-06-20, 17:45
En weeeer van BNR....
Maar niets van de Ambassade en of consulaat...

Al het nieuws wat je krijgt is uit derde hand.

FrankS
24-06-20, 20:28
De door de ambassade gemelde verlenging tot 31/12 blijkt inderdaad niet juist. Maar of je daar veel mee opschiet? De officiële status is nu dus weer dat er een inreisverbod voor onbepaalde tijd geldt. Zolang er geen einddatum wordt gecommuniceerd blijft het dus niet onmogelijk om naar de USA te vliegen. https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/24/coronablog-24-juni-a4003844?fbclid=IwAR0oeQmHKi_fUT2jCMNFh8dJ2MgG_Zwo h8Gb1mEyVwdSKSjD-CLwZ2vg8UI#upd20200624032021

Bullyleo
24-06-20, 20:41
Met gemiddeld tussen de 3500 en (vandaag) 5511 nieuwe geconstateerde besmettingen per dag in Florida met een totaal van 109.000 ga ik er nu toch wel een hard hoofd in hebben. Met name omgeving Miami, Orlando en omgeving Tampa geven toch wel een verontrustend beeld qua concentratie van besmettingen.

ronenivonne
24-06-20, 22:02
Mij lijkt het goed dat Europa dit niet gaat toelaten. Tot het onder controle is geen reizen naar en vanuit de US lijkt me zeer verstandig.
Zie het daar ook niet minder worden komende maanden

BarryDH
25-06-20, 07:25
Op het moment dat ik type zijn er in FL 3,285 oveledene aan het virus op 109,014 bevestigde besmettingen op 20,48 miljoen inwoners. Zijn de recente pieken veroorzaakt door meer testen ? Zijn de recente gevallen allemaal mensen met klachten of niet ? Hoe zorgvuldig word er getest ? Vrienden van ons hebben namelijk bij hun test geen adres of persoonsgegevens hoeven achterlaten dit was in het conventie center. En als je kijkt naar NL 6,097 overledene op 17,28 miljoen mensen doen wij het kwa overledene cijfers schrikbarend veel slechter. Enige nuance is dus wel gepast lijkt me zeker als je naar de cijfer ratio van overledene inwoners en bevestigingen kijkt.

Bullyleo
25-06-20, 09:20
En als je kijkt naar NL 6,097 overledene op 17,28 miljoen mensen doen wij het kwa overledene cijfers schrikbarend veel slechter. Enige nuance is dus wel gepast lijkt me zeker als je naar de cijfer ratio van overledene inwoners en bevestigingen kijkt.
Persoonlijk vind ik dit niet zo relevant. Alsof het percentage overledenen maatgevend zou moeten zijn om wel of niet naar Florida te gaan. De nieuwsberichten bevestigen wel dat er, nu de doelgroep om in aanmerking te komen om getest te worden is verruimd qua leeftijd, er nu meer jongere mensen positief getest worden. Uiteindelijk zorg dit voor een beeld wat misschien qua schrikbarendheid alleen maar groter is/wordt. Want je kunt niet ontkennen dat de stijging per dag van gemiddeld tussen de 3500 en 5500 besmettingen ook bijdraagt aan het beeld dat er in Florida dus best wel veel besmette mensen rondlopen, zeker in de gebieden rond Miami/Orlando/Tampa. Waarmee het risico om zelf besmet te raken alleen maar toeneemt.

corrus
25-06-20, 09:38
Op het moment dat ik type zijn er in FL 3,285 oveledene aan het virus op 109,014 bevestigde besmettingen op 20,48 miljoen inwoners. Zijn de recente pieken veroorzaakt door meer testen ? Zijn de recente gevallen allemaal mensen met klachten of niet ? Hoe zorgvuldig word er getest ? Vrienden van ons hebben namelijk bij hun test geen adres of persoonsgegevens hoeven achterlaten dit was in het conventie center. En als je kijkt naar NL 6,097 overledene op 17,28 miljoen mensen doen wij het kwa overledene cijfers schrikbarend veel slechter. Enige nuance is dus wel gepast lijkt me zeker als je naar de cijfer ratio van overledene inwoners en bevestigingen kijkt.

Het is heel simpel... Als JIJ denkt dan je moet gaan, Ga dan... Maar probeer geen anderen te overtuigen dat het goed gaat in Florida, want dan krijg je een " Trumpiaans gebeuren".
Ik HAD OOK vrienden daar.. Nu niet meer... ze zijn slachtoffer geworden van Covid19.

koenkamphuys
25-06-20, 12:19
De getallen vergelijken is complete onzin. Nederland testte aanvankelijk erg weinig, pas als je in het ziekenhuis terecht kwam en dus heel erg ziek was, werd je getest. Niet gek dat je dan weinig geregistreerde gevallen had en dat er daar relatief heel veel van doodgingen.

De piek in Amerika ligt later dan hier, dus bestaat de kans dat bij goed beleid over 1-2 maanden het er heel anders uit ziet en dat Europa en Amerika elkaar op dit gebied weer voldoende 'vertrouwen' om reizen toe te staan. Wat goed beleid is daar kun je over veel over twisten.

Ik ben gestopt met me beroerd te voelen onder het idee dat ik in september misschien wel weer niet kan. We zien het wel. Het enige waar ik me zorgen over maak is de staat van mijn tuintje.

Terpies
25-06-20, 12:55
alle gepubliceerde cijfers omtrent COVID-19 zijn op zijn minst twijfelachtig: het enige wat betrouwbaar (in NL) is zijn het totaal aantal overleden mensen en het totaal aantal mensen in zkh/IC (beide cijfers al dan niet COVID-19 gerelateerd).

Er zijn totaal geen betrouwbare cijfers over hoeveel mensen positief COVID-19 zijn, hoeveel mensen zijn overleden aan COVID-19 en hoeveel mensen van COVID-19 genezen zijn.
Ik ben gestopt met naar de cijfers kijken want ze zeggen helemaal niets over hoe goed/slecht het gaat.

BarryDH
25-06-20, 13:34
Het valt voor jouw niet mee om rustig en niet aanvallend te reageren zeg jeetje. Ik probeer niemand te overtuigen maar als je nuchter naar de cijfers kijkt is er niet veel aan de hand. Er gaan of je nu wilt of niet zo heel veel mensen dood hoor aan corona. Of vind nog geen 3100 veel voor het totale aantal in Florida ? Dan zal je hier in Nederland wel doodsbang zijn aangezien ons sterfte cijfer ruim 2x hoger ligt.

BarryDH
25-06-20, 13:39
Het is zeker wel relevant als je bijna 110.000 bevestigde gevallen hebt en nog geen 3100 doden tegenover een klein 50.000 bevestigingen tegen ruim 6000 is er statistisch gezien meer kans het hier op te lopen dan daar. De bevolking word daar nu veel meer getest zeker ten opzichte van hier dus is het niet meer dan logisch toch dat de gevallen veel hoger uitvallen ? Plus zoals ik aangeef ben ik benieuwd in hoe verre mensem daadwerkelijk op de ic liggen of klachten hebben.

Mushu
25-06-20, 19:30
Het blijft gissen naar juistheden van getallen en wat die getallen echt weergeven. In de meeste overzichten heeft de dood in ieder geval geen weekenddienst :) Maar zonder gekheid, dan weet je dus gelijk dat je die getallen anders moet interpreteren dan hoe ze getoond worden. Of er is in het weekend opeens een medicijn dat er dinsdag dan niet meer is. En dat vind ik vooral vervelend. Ik wil juiste, duidelijke informatie en ook weten waar die info vandaan komt en hoe ze er toe zijn gekomen. Ik ben wetenschapper van origine (in dit gebied) en heb behoefte aan die informatie. Dat stelt mij gerust (ook al is die info niet altijd fijn). Hoe het nu gaat daar erger ik mij mateloos aan om veel verschillende redenen maar dat valt buiten dit forum. Ik probeer met niet al te druk te maken en hoop dat ik ooit mijn gemiste Florida vakantie weer in kan halen samen met mijn (niet meer al te jonge) moeder. Eerlijk gezegd zie ik de (nabije) toekomst somber in. Niet vanwege het virus maar vanwege de reactie er op. Gelukkig mag ik vanaf 1 juli weer met mijn ouders of zus en kinderen in 1 auto zitten zonder crimineel bezig te zijn. Een wandeling (naast elkaar) of gezellig uit eten (aan 1 tafel) met ze mag niet en als het aan dit kabinet ligt mag dat de komende jaren niet meer. Het lot van een alleenstaande blijkbaar. Wat ben ik blij dat mijn werk echt helemaal niet op 1,5m afstand kan en ook heel essentieel is maar liever nog had ik legaal met mijn naasten het leven willen leven.
Ik ga mij net als Koen proberen alleen nog maar zorgen te maken over mijn tuintje. Moet eerijk zeggen dat die tuin best wat aandacht kan gebruiken. En stiekem droom ik van een mooie Florida vakantie.

koenkamphuys
29-06-20, 19:35
Ik ga mij net als Koen proberen alleen nog maar zorgen te maken over mijn tuintje. .

Mijn tuintje ligt in Florida, waar ik niet heen kan, en daarom maak ik me er zorgen om ;-)

Mushu
29-06-20, 20:21
Mijn tuintje ligt in Florida, waar ik niet heen kan, en daarom maak ik me er zorgen om ;-)

O ik lees het nu inderdaad anders! Ach, hoe dan ook was voor mij wel een goed advies :). Ik hoop dat jij binnenkort weer aan de slag kan in je Florida tuin en anders positief zien, heb je wat te doen als je er weer bent (al zullen er genoeg andere bezigheden zijn).

corrus
30-06-20, 11:11
Op dit moment WIL ik niet eens in m'n tuintje zitten in Florida...
Enne... BarryDH... daar volgens jouw eigen uitspraken helemaal niet zo erg is... Ga jij lekker naar Florida...
En doe de groeten aan de Donald, welke hetzelfde zegt.

KevinB
30-06-20, 16:36
Allemaal boze mannetjes hier, is dat omdat jullie allemaal niet op vakantie naar Florida kunnen?

JeroenB
30-06-20, 17:45
Nou ik zou graag in mijn tuin in Florida willen zitten, zelfs nu. Weer is daar beter dan hier in ieder geval en het houdt in dat ik dan vakantie heb :D

En je kan voor jezelf voldoende voorzorgsmaatregelen nemen om te voorkomen dat je het virus oploopt, gewoon in de tuin blijven zitten en op rustige tijdstippen je boodschappen doen.

jastsali
30-06-20, 22:56
Op dit moment WIL ik niet eens in m'n tuintje zitten in Florida...
Enne... BarryDH... daar volgens jouw eigen uitspraken helemaal niet zo erg is... Ga jij lekker naar Florida...
En doe de groeten aan de Donald, welke hetzelfde zegt.
Helemaal eens. Ik moet er ook niet aan denken om nu in mijn huisje of aan mijn zwembad te zitten, ben eigenlijk wel blij dat ik de luxe heb om nu tijdelijk nee te zeggen. Ik snap werkelijk niet dat mensen er zo nodig naar toe willen. En dat zeg ik, die er 3 keer per jaar kom, niet uit boosheid maar met pijn in het hart en vol verbazing over iedereen die vindt dat je er nog steeds lekker ontspannend vakantie kunt vieren. Zodra je op straat komt is het uitkijken geblazen. mondkapje voor, niets aanraken, oppassen van de mensenmassa's die zich niet kunnen gedragen en verwijzend naar de 1st end 2nd amendment lopen te schreeuwen dat ze zich in hun vrijheid beknocht voelen. Allemaal gesteund door hun geweldige inspirerende leider in het witte huis.

JeroenB
30-06-20, 23:48
@Jastsali, ik heb dagelijk met deze risico's van doen vanwege mijn werk. Juist op vakantie zal ik er minder aan mensen bloot gesteld worden dan nu m.u.v. de vlucht heen en terug. Nu moet ik ook gebruik maken van mondkapjes om mezelf te beschermen. En je moet niet denken dat hier iedereen zich zo keurig houdt aan de voorschriften, want er zijn er enorm veel die zich er niet aan houden.

Dus het is allemaal relatief natuurlijk

mijnie
01-07-20, 09:59
Ik was een maand geleden nog vrij optimistisch, maar dat is er nu toch wel een beetje af. Ik zou in oktober gaan, maar dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren. Ik verwacht ook nog wel een reactie van Trump op het EU-besluit en mij zou het niks verbazen als hij de grenzen gesloten houdt tot na de verkiezingen.

BarryDH
02-07-20, 07:47
Ik ga ja 100% 3554 doden in FL tegenover 6113 in NL. Als je kijkt naar populatie ruim 21,48 millioen tegenover 17,4 nou dan zal je hier wel doodsbang zijn he. En hoeveel zieknhuis opname's zijn het hoeveel ic patienten ? Zijn alle geconstateerde gevallen nieuwe besmettingen of oude besmetting die naar voren omdat er getest is ? Wees lekker bang en zet je relativerings vermogen maar in de koelkast. Maar ga hier in NL alsjeblieft de deur niet uit want hier in het sterfte cijfer 2x zo hoog als in Florida. Dat zijn cijfers waar je niet omheen kan of je ze nu leuk vind of niet.

BarryDH
02-07-20, 12:08
https://www.who.int/news-room/detail/14-12-2017-up-to-650-000-people-die-of-respiratory-diseases-linked-to-seasonal-flu-each-year Zou lekker ieder jaar thuis blijven als ik jouw Corrus.

BarryDH
02-07-20, 12:12
https://www.tampabay.com/florida-politics/buzz/2018/04/03/florida-has-high-number-of-flu-deaths-so-why-didnt-lawmakers-pass-a-bill-that-would-have-allowed-cheaper-flu-tests/ 2017/2018 griepseizoen 17,239 doden. Maar toen bleef je ook thuis natuurlijk. 🤦🏼*♂️

jastsali
02-07-20, 19:10
Diepe zucht. Jij hebt geen mensen hoeven te begraven zeker. Ik neem aan dat als de dokteren straks moeten kiezen als het weer uit de hand loopt en de IC bedden vol zijn dat jij dan vrijwillig jouw plek afstaat aan een ander?

corrus
02-07-20, 21:32
Tja.. sommigen wille anderen overtuigen om wel te gaan... No matter what...
Dat is niet zo aardig... zeker niet als je daardoor ook mensen wel de ellende in stuurt, want dat beseft men kennelijk niet... Een beetje ik, ik, ik... Zegt ook wel iets over het type mens.
Ikzelf ga zeker niet!
Mijn huisje staat er volgend jaar ook nog wel...
Bovendien val ik onder de risicogroep... 70 jaar en type 1 diabetes...

BarryDH
02-07-20, 22:52
@Corrus kunt u echt geen goed arrgument geven waarom ik dit jaar als ik kan niet zou gaan ? In 2017/2018 waren het aantal influenza slachtoffers veel hoger als nu. In FL is in veel grotere maten een masker en hygiene verplichting en controle dan er hier is. Dus waarom zou ik niet gaan dan ? U zit jaarlijks in een verhoogde risico groep gezien uw leeftijd an chronische aandoening (diabetes) maar dat weerhoud u normaliter ook niet om te leven of wel ? U kunt wel alle vragen die ik stel continu ontwijken maar u oordeeld vanuit uw persoonlijke situatie en angst en niet uit een nuchtere visie.

corrus
03-07-20, 11:08
Daarom zeg ik steeds weer... Ga gerust je gang, echter dit is geen gewone griep.
En... probeer niet anderen over te halen om dit ook te doen.
Bovendien staat Herr Trumpf het gewoon niet toe, (doet ie toch nog iets goed).

Martine1980
03-07-20, 15:47
Barry, ga fijn naar Florida wanneer het kan. Men mag met jou van mening verschillen toch? Of is dat lastig.

Voor nu, misschien een goed idee om het over leuke dingen te hebben. Dit forum is voor vakantie dingen niet om je gelijk te halen.

Jessica0309
03-07-20, 20:06
Hoi, wellicht is onderstaande vraag al eerder gesteld maar ik zie door de bomen het bos niet meer....
Wij hebben via Eurowings vorig jaar een vlucht geboekt 7 aug DUS-MIA en retour 29 aug MIA-DUS.
Nu kunnen wij uiteraard niet gaan wegens de Travel ban.
Ik heb contact gezocht met Eurowings, 3x via contactformulier...geen reactie, en via Facebook, wel reactie.
mijn vraag was dat onze boeking nog steeds op bevestigd staat maar bestemming MIA is geheel van hun site verdwenen.
Daar specifiek zeggen ze niets over in hun reactie maar wel dat deze vlucht “waarschijnlijk” gewoon doorgaat.
Ik kan via de app wel een voucher aanvragen maar wil natuurlijk een refund, mede omdat zij niet meer buiten Europa vliegen vanaf oktober (dat was mij bekend).
Echter is de vlucht dus nog niet geannuleerd en ik kan een voucher aanvragen tot 14 dagen voor vertrek. Met dus in mijn achterhoofd dat ze die vlucht alsnog op het laatste moment annuleren en ik wel een refund zou krijgen....
Is dit een spelletje wat ze proberen uit te spelen? Zodat mensen voor een voucher gaan?
Risico is dat de vlucht niet geannuleerd wordt maar wij gaan natuurlijk niet mee. Hebben wij in dat geval nergens meer recht op?
Lang verhaal, hoop een beetje duidelijk, maar wellicht heeft iemand ervaring met zoiets dergelijks?

verhagena
03-07-20, 21:42
@Corrus kunt u echt geen goed arrgument geven waarom ik dit jaar als ik kan niet zou gaan ? In 2017/2018 waren het aantal influenza slachtoffers veel hoger als nu. In FL is in veel grotere maten een masker en hygiene verplichting en controle dan er hier is. Dus waarom zou ik niet gaan dan ? U zit jaarlijks in een verhoogde risico groep gezien uw leeftijd an chronische aandoening (diabetes) maar dat weerhoud u normaliter ook niet om te leven of wel ? U kunt wel alle vragen die ik stel continu ontwijken maar u oordeeld vanuit uw persoonlijke situatie en angst en niet uit een nuchtere visie.

je bent zelf zeker niet getroffen door het virus aangezien je denkt dat dit ‘een gewoon griepje is’, nou kan je uit de dromen helpen dat is het zeer zeker niet. En tuurlijk treft de griep elk jaar veel mensen maar deze liggen niet 4 weken op een IC onder beademing, of zijn al meer dan 4 maanden aan het revalideren, maar prima ik zeg lekker naar Florida gaan en vooral genieten.

Frans1949
04-07-20, 11:02
Barry, ga fijn naar Florida wanneer het kan. Men mag met jou van mening verschillen toch? Of is dat lastig.

Voor nu, misschien een goed idee om het over leuke dingen te hebben. Dit forum is voor vakantie dingen niet om je gelijk te halen.

Zo ontzettend mee eens.
Een discussie voeren over de wel of niet verschil in een griep of Covid-19 is hier misschien niet het goede platvorm.
Laten we het over de realiteit hebben zoals aanwezig en waar we mee te maken hebben of krijgen in de US.
En laten we de afweging vooral zelf maken en niet onze afweging opdringen aan anderen.

corrus
04-07-20, 12:04
Heel juist! :cool:

Krullenbol
04-07-20, 12:09
Eens iedereen maakt zijn eigen afweging, discussie of iemand ergens opwijzen is prima maar het ging iets te ver.
Dus draadje weer gebruiken waar het voorstaat.

Lavie74
04-07-20, 21:49
@jessica0309 wij hadden een vlucht van DUS naar Las Vegas staan voor 10 juli. Afgelopen zondag kregen wij een mail dat de vlucht geannuleerd is. Dus een kleine 2 weken voor de vertrekdatum. Super hinderlijk dat het zo lang moest duren voordat wij wat hoorden. Wij hadden via Tix.nl ook een reis met Lufthansa en eurowings gepland staan.
Wat ik zeggen wil is dat het tot het laatste moment kan duren voordat de vlucht geannuleerd wordt. De onzekerheid is soms lastig, maar ook bij jullie is de kans groot dat je kort voor de vertrekdatum pas iets hoort. Houdt hier rekening mee.

Hoi, wellicht is onderstaande vraag al eerder gesteld maar ik zie door de bomen het bos niet meer....
Wij hebben via Eurowings vorig jaar een vlucht geboekt 7 aug DUS-MIA en retour 29 aug MIA-DUS.
Nu kunnen wij uiteraard niet gaan wegens de Travel ban.
Ik heb contact gezocht met Eurowings, 3x via contactformulier...geen reactie, en via Facebook, wel reactie.
mijn vraag was dat onze boeking nog steeds op bevestigd staat maar bestemming MIA is geheel van hun site verdwenen.
Daar specifiek zeggen ze niets over in hun reactie maar wel dat deze vlucht “waarschijnlijk” gewoon doorgaat.
Ik kan via de app wel een voucher aanvragen maar wil natuurlijk een refund, mede omdat zij niet meer buiten Europa vliegen vanaf oktober (dat was mij bekend).
Echter is de vlucht dus nog niet geannuleerd en ik kan een voucher aanvragen tot 14 dagen voor vertrek. Met dus in mijn achterhoofd dat ze die vlucht alsnog op het laatste moment annuleren en ik wel een refund zou krijgen....
Is dit een spelletje wat ze proberen uit te spelen? Zodat mensen voor een voucher gaan?
Risico is dat de vlucht niet geannuleerd wordt maar wij gaan natuurlijk niet mee. Hebben wij in dat geval nergens meer recht op?
Lang verhaal, hoop een beetje duidelijk, maar wellicht heeft iemand ervaring met zoiets dergelijks?

utah
05-07-20, 06:43
Als je geen bijkomend risico wil lopen, is het even slim om thuis te blijven. Is je vakantie vrijheid waard om deze ziekte op te lopen, en te riskeren dat je anderen aansteekt? Het zal je kind, partner of familie maar zijn die door jouw toedoen komt te overlijden.
De onverantwoordelijke maner waarop ze in sommige staten omspringen met de persoonlijke beschermingsmaatregelen doet me vermoeden dat het daar nog een tijdje zal blijven broeien. Bovendien slaagt er een onverlaat in om op regelmatige basis de ernst van deze hele pandemie in twijfel te trekken, alsof het allemaal niets is. Neen, dank je. Als florida fan besluit genomen om daar effe weg te blijven. Net zo goed en hetzelfde met de Europese regio’s waar ze nog niet voldoende getroffen zijn, te merken aan hun lakse manier van omgaan met deze dodelijke ziekte.

cant51
05-07-20, 20:15
Vandaag weer contact gehad met familie die wonen in Vero Beach Florida en waar wij normaal 4 a 5 maal per jaar naar toe gaan en verblijven in 1 van hun huizen daar, ze hebben nu zo iets van al zou je het land in mogen blijf gewoon weg het is zelfs in de niet echt grote plaats waar zij wonen echt niet fijn om te zijn veel besmettingen en zieken en mensen die zich echt niet aan de regels houden met name op de stranden, zij denken dat dit beeld niet snel zal veranderen.

mijnie
06-07-20, 09:24
Ik kreeg gisteren bericht dat een deel van mijn vlucht in oktober geannuleerd was, ik zou niet meer op mijn eindbestemming terecht komen binnen X aantal uren, waardoor de volledige vlucht goed was voor restitutie. Geld terug ipv een voucher, dus maar gedaan. Geen USA voor ons dit jaar.

Frans1949
06-07-20, 12:00
Ik kreeg gisteren bericht dat een deel van mijn vlucht in oktober geannuleerd was, ik zou niet meer op mijn eindbestemming terecht komen binnen X aantal uren, waardoor de volledige vlucht goed was voor restitutie. Geld terug ipv een voucher, dus maar gedaan. Geen USA voor ons dit jaar.

#Mijnie, zou jij willen vertellen welke datum in oktober en welke bestemming?

jastsali
06-07-20, 20:58
........, ik zie ons niet zomaar verkopen :o. .... @RJ Bij ons is de kogel door de kerk. Binnenkort is ons huis listed for sale. Heb dezelfde makelaar geregeld die ons toen bij de aankoop heeft geholpen. Het komt allemaal in een stroomversnelling nu, maar de lol is er al een tijdje af. Covid-19 gaf het laatste zetje en naam de laatste twijfel weg. Het was 11 jaar lang een mooi avontuur. We gaan ons focussen op andere dingen en andere landen. Genoeg moois in de wereld.

mattrob
07-07-20, 10:56
Tjonge, grote stap ! Maar goed, 11 jaar is een mooie tijd. En ik heb natuurlijk begrip voor jullie overwegingen. Hopelijk gaat de verkoop snel ! Ik zie ook bij ons in Solterra wel meer te koop komen de laatste weken. Al mogen wij gelukkig, ook nu, niet klagen over de bezettingsgraad (na april en mei volledig leeg); juni en juli zitten goed vol, maar wel met Amerikanen. Gelukkig zonder problemen.

Heel veel succes met de verkoop ! En absoluut, genoeg moois in de wereld, wij hebben ook nog veel op de bucket list ;-) !

sunnyrojo
07-07-20, 12:03
Wij hebben het een beetje andersom gedaan eerst met caravan Europa door, en later de verre reizen en nu richting pensioen de villa gekocht om daar toch hopelijk in de toekomst van te genieten:cool:
Succes met de verkoop !! En geniet ervan!!

mijnie
07-07-20, 12:14
#Mijnie, zou jij willen vertellen welke datum in oktober en welke bestemming?

Jazeker, wij zouden op 24 Oktober van Amsterdam via Philadelphia naar Fort Myers vliegen. We zouden om 13:20 aankomen in Philadelphia en onze vlucht naar RSW zou om 16:00 zijn, deze is gecancelled en omgeboek naar een vlucht om 11:30, wat uiteraard niet haalbaar is.
Er was nog een late vlucht, maar dat was geen optie. Vervolgens kreeg ik de vraag of ik een voucher wilde, ik gaf aan liever een refund te ontvangen en dat was geen probleem. Zondag ontving ik het bericht over de vlucht, was binnen een kwartiertje klaar met bellen (inclusief de wachttijd) en zojuist stond het volledige bedrag al op mijn rekening. Hulde aan British Airways, ik heb dit nog nooit meegemaakt.

utah
08-07-20, 09:12
Het is niet alleen de vraag of er vluchten IN Amerika mogen aankomen maar ook of er vluchten mogen vertrekken vanuit Nederland of België, toch?

Ikzelf ben van België en hier stond deze week in de krant dat er VOORSTELLEN op tafel liggen om mensen die deze zomer buiten de grens gaan, bij thuiskomst verplicht nog 2weken in quarantaine te houden.
nou ik weet niet hoeveel verlof de meeste gezinnen hebben (voor mezelf geen probleem, sta in het onderwijs maar manlief heeft maar 3weekjes verlof)
maar volgens mij is zijn niet veel mensen in de mogelijkheid 4-5weken verlof te nemen.
Hebben jullie intussen al nieuws over jullie woonst daar? Moeten nog eens samenkomen om in de toekomst ook misschien de move te maken. Alhoewel ik merk dat meerdere Europese eigenaars hun woning daar wensen te verkopen.

ronenivonne
08-07-20, 21:27
Het lijkt er toch steeds meer op dat dit jaar de grenzen voor vakantie gangers richting de US niet open zullen gaan. Mensen lijken zich daar echt niet aan maatregelen te willen houden. En daarbij zijn veel staten er ook laks mee. De besmettingen nemen alsmaar toe en een paar dagen geleden is 4 juli geweest. Dit zal naar verwachting over een 10 dagen voor een nog grotere stijging zorgen van de besmettingen. Als er dan misschien een daling zou komen over een 2-tal maanden gaan we richting de herfst. Indien geen vaccin zou dit ook weer voor een nieuwe stijging van besmettingen kunnen zorgen.

Kon nog wel eens lang gaan duren voordat je op een enigzins veilige en leuke manier naar de US kan reizen.
Verwacht dat Europa de grenzen ook niet zal openen en ook vakantie gangers niet naar Amerika zal laten reizen.

Vakantie moet voor ons ook zorgen voor rust en plezier en op deze manier zie ik dat ook zeker de eerste helft van volgend jaar nog niet zo zitten. Als er naar toe reizen dan al mogelijk is.

Cindy1969
08-07-20, 21:54
Dat zeiden ze hier in NL ook, na drukte met Pasen. Geen toename. Toen Hemelvaart, ook geen toename. Maar daar was bijna alle drukte in de buitenlucht, dat scheelt. Daar misschien veel mensen ergens binnen geweest op 4 juli.
Denk zelf ook dat vooral in de zuidelijke staten de airco debet is aan het de toename van het aantal besmettingen. Lage temperatuur, slechte ventilatie. Najaar is wellicht juist goed voor die staten, als het minder heet is.
Maar goed, niemand weet precies hoe het zit, helaas...En een vaccin zie ik de eerste jaren ook niet komen. Als je al gevaccineerd wil worden.
Zelf hou ik hoop voor mijn Florida trip januari 2021. Hoop doet leven :) En anders schuif ik het gewoon door naar later in het jaar.

mpaauwe
08-07-20, 22:00
Ik begreep ook dat mensen die klachten hebben of al een keer positief getest zijn pas aan het werk mogen als ze negatief getest zijn. Die mensen gaan zich dus meerdere malen laten testen. Hierdoor lopen de testaantallen en de positieve testen natuurlijk wel op, maar dit zijn dus vaak ook dezelfde mensen.

JeroenB
09-07-20, 21:30
Laten we niet roomser zijn dan de paus, ook in NL houden veel mensen zich niet aan de voorschriften. Afstand houden wordt voor velen steeds lastiger en in het OV een mondkapje juist gebruiken is voor velen ook teveel gevraagd.

En qua testen, als je positieve test hebt in NL dan moet je thuis blijven. Zijn je symptomen 24 uur weg dan mag je weer aan het werk zonder verdere test.

Probleem in de USA is dat ze te vroeg versoepeld hebben en dat veel mensen uit New York een tweede huis hebben en daar naartoe zijn gegaan met het virus blijkbaar onder de leden waardoor besmettingen nu elders flink de kop op steken. Hadden ze daar de staten afzonderlijk in Lockdown gezet dan was het niet zo uit de hand gelopen.

utah
10-07-20, 06:27
Het gehele beleid in US met deze pandemie is verkeerd gelopen. Net zoals de beeldenstorm en de BLM storm. Extremen, maar dan in de minst goede richting. Zo lijkt het wel.

BarryDH
16-07-20, 11:51
Triest dat zo cijfers kunstmatig omhoog worden gekrikt.

https://www.fox35orlando.com/news/fox-35-investigates-florida-department-of-health-says-some-labs-have-not-reported-negative-covid-19-results?fbclid=IwAR3rGtjcggebxtTeO_CRGQydqHzCvJ3Td PRSmMHkNAlkdL6VSqfxHtTajMo

corrus
16-07-20, 17:45
Fox zegt ALLES wat Trump wil.

Mushu
17-07-20, 12:12
Ben zeker geen Trump fan (en dat is een understatement) en Fox nieuws vind ik ook niet betrouwbaar maar het klopt wel degelijk dat de cijfers van Florida niet bruikbaar zijn om iets zinnigs over dit virus te zeggen.

Hier wat info over hoe FL de cijfers bijhoudt (https://covidtracking.com/data):
We report using the raw data provided by FDOH but we include both Florida residents and non-residents. On March 26, the dashboard stopped including non-residents in its visible counts, but they're still tracked behind the scenes.
On March 21, negatives jumped due to a methodology change: tests of people not investigated as PUIs are now included. As of May 15, Florida is reporting both specimens (PCR and antibody) and people tested. We report positives and negatives based on the number of people tested. However, the "people tested" number reported on Florida's dashboard has come into question as of May 31, because this number is not fully de-duplicated. Florida's report states that: "People tested on multiple days will be included for each day a new result was received." As of July 10, Florida is reporting current hospitalizations as those with a "primary diagnosis of COVID-19

Opvallend is dat FL antibody test en pcr uitslagen samenvoegt (dus zitten er positief geteste mensen bij die al veel langer niet ziek meer zijn) en ze verwerken aantal testen en niet aantal nieuw geteste mensen. Dus als je 6x op een dag gaat en 6x positief test dan komt je 6x in de statistieken. Nou lijkt me niet dat er veel mensen zijn die meerdere keren op een dag gaan testen maar ze doen dit ook voor meerdere dagen. Dus als je woensdag positief test sta je op woensdag in de lijst van aantal nieuwe positieve testen en als je vrijdag weer gaat en positief test dan sta je vrijdag weer als nieuw positief getest er bij.
Niet om iets minder erg te maken dan het misschien is maar aan deze cijfers het je echt vrij weinig als je conclusies wil trekken en iets wil weten over verspreiding etc vh virus in FL. Al deze info is ook hier: https://floridahealthcovid19.gov te vinden. Open vooral het state report. Hier vind je het percentage van positief geteste mensen per dag (dus wel met dubbelen van eerdere dagen) en dan zie je ook dat toen er in alle kranten stond dat er records waren gebroken van aantal positieven dit op zo'n 11% lag en dat is tot nu toe het laagste van de afgelopen twee weken. Ik vraag me echt af of die journalisten ooit basale wiskunde hebben gehad :confused:

BarryDH
17-07-20, 13:54
Ben zeker geen Trump fan (en dat is een understatement) en Fox nieuws vind ik ook niet betrouwbaar maar het klopt wel degelijk dat de cijfers van Florida niet bruikbaar zijn om iets zinnigs over dit virus te zeggen.

Hier wat info over hoe FL de cijfers bijhoudt (https://covidtracking.com/data):
We report using the raw data provided by FDOH but we include both Florida residents and non-residents. On March 26, the dashboard stopped including non-residents in its visible counts, but they're still tracked behind the scenes.
On March 21, negatives jumped due to a methodology change: tests of people not investigated as PUIs are now included. As of May 15, Florida is reporting both specimens (PCR and antibody) and people tested. We report positives and negatives based on the number of people tested. However, the "people tested" number reported on Florida's dashboard has come into question as of May 31, because this number is not fully de-duplicated. Florida's report states that: "People tested on multiple days will be included for each day a new result was received." As of July 10, Florida is reporting current hospitalizations as those with a "primary diagnosis of COVID-19

Opvallend is dat FL antibody test en pcr uitslagen samenvoegt (dus zitten er positief geteste mensen bij die al veel langer niet ziek meer zijn) en ze verwerken aantal testen en niet aantal nieuw geteste mensen. Dus als je 6x op een dag gaat en 6x positief test dan komt je 6x in de statistieken. Nou lijkt me niet dat er veel mensen zijn die meerdere keren op een dag gaan testen maar ze doen dit ook voor meerdere dagen. Dus als je woensdag positief test sta je op woensdag in de lijst van aantal nieuwe positieve testen en als je vrijdag weer gaat en positief test dan sta je vrijdag weer als nieuw positief getest er bij.
Niet om iets minder erg te maken dan het misschien is maar aan deze cijfers het je echt vrij weinig als je conclusies wil trekken en iets wil weten over verspreiding etc vh virus in FL. Al deze info is ook hier: https://floridahealthcovid19.gov te vinden. Open vooral het state report. Hier vind je het percentage van positief geteste mensen per dag (dus wel met dubbelen van eerdere dagen) en dan zie je ook dat toen er in alle kranten stond dat er records waren gebroken van aantal positieven dit op zo'n 11% lag en dat is tot nu toe het laagste van de afgelopen twee weken. Ik vraag me echt af of die journalisten ooit basale wiskunde hebben gehad :confused:

Je kunt hier wel met feiten statistieken en harde cijfers aankomen , maar als 3x roept Trump is slecht staan mensen meer voor open. Of je pro Trump of anti Trump bent is niet relevant in het hele verhaal.omdat staten grotendeels zelf de dienst uit maken omtrent het heropenen. En dat er bij meerdere staten veel mis gaat met registratie testen etc is een feit. Maar sommige mensen roepen liever Trump is boe.

knaapje
17-07-20, 15:11
SVP geen lappen tekst onnodig citeren.

FrankS
17-07-20, 16:42
Die cijfers zullen (marginaal?) niet kloppen, maar de IC's liggen overvol. Florida heeft grote problemen en die zijn niet ineens weg omdat de cijfers niet helemaal kloppen. Als dit nu ook nog eens aanleiding is om het beleid niet aan te scherpen, worden de problemen alleen maar groter.

Mushu
17-07-20, 18:39
Je kunt hier wel met feiten statistieken en harde cijfers aankomen , maar als 3x roept Trump is slecht staan mensen meer voor open. Of je pro Trump of anti Trump bent is niet relevant in het hele verhaal.omdat staten grotendeels zelf de dienst uit maken omtrent het heropenen. En dat er bij meerdere staten veel mis gaat met registratie testen etc is een feit. Maar sommige mensen roepen liever Trump is boe.

Dat is dus een tweede probleem, het gaat ook heel erg om politiek. Voor mij dus niet, ik ben echt geïnteresseerd in wat voor virus dit is maar dan moet je heel goed zoeken naar (juiste) informatie. Uiteindelijk moeten we dealen met hoe de politiek er op reageert. Ik ga verder op dit forum ook niet in discussie wat die cijfers betekenen en welk beleid je daar op zou moeten voeren. Wilde alleen bevestigen wat BarryHD schreef, de cijfers geven geen informatie waar je wat aan hebt. Ze kloppen (meer dan marginaal) niet of ze zeggen iets anders dan wat er (in de media) wordt beweerd. Mijn mening: dat vind ik erg en beangstigend (misschien had ik iets te veel vertrouwen in mensen, overheid, wetenschappers etc.). Ik hoop gewoon ooit weer leuke vakantieblogs te lezen op dit forum!

jastsali
18-07-20, 10:04
Met een nog altijd in volle vaart toenemende pandemie blijft het toch bijzonder dat veel mensen hun keuzes maken aan de hand van wat van de overheden wel of niet mag. En dit dan vooral ter discussie stellen. Altijd weer wijzen naar cijfers en dan vooral daarvan gebruiken wat past binnen de eigen waarheid. Altijd weer op TV dezelfde discussie over wat nog wel mag bij een bepaalde maatregel. Het gaat zelden over de maatregel zelf, vooral over wat als dit en wat als dat. Altijd weer de grenzen willen opzoeken en als het even kan er over heen. Waar is toch de eigen verantwoordelijkheid van een ieder gebleven. En het besef dat dit ook van belang is voor de gezondheid van een ander. Zolang ik maar kan doen waar ik zin aan heb dan is het prima. Ikke, ikke, ikke.
Als de vogelgriep uitbreekt dan worden alle kippen opgehokt of geruimd. Idem met varkenspest. Dieren hebben geen keuze, wij mensen wel en zelf met alle beperkingen blijft er voor ons mensen nog voldoende bewegingsvrijheid over. Is het nu echt zo onoverkomelijk om je een aantal maanden te beheersen en bepaalde zaken uit te stellen totdat er een vaccin of medicijn is.
Er gaat op dit moment een dodelijk virus rond en als het al niet dodelijk is dan is dat virus in staat om blijvende schade te veroorzaken, ook bij jonge mensen. Altijd weer die kortzichtige vergelijking met griep. Ik snap daar helemaal niets van. Gelukkig is de grote meerderheid in dit land wel verstandig. Van een aantal domoren op dit forum hoop ik oprecht dat hen niets overkomt, en met hen niemand in hun omgeving. Jezus riep het al aan het kruis: "vader vergeef ze, ze weten niet wat ze doen".

Mushu
18-07-20, 10:47
Ja Jastsali dat is jouw mening. Jij vindt het blijkbaar fijn om je keuzes te maken aan de hand van wat de overheid zegt en dat verder niet ter discussie te stellen maar dat kan voor anderen anders zijn. Jij veroordeelt die anderen nu en vindt dat ze alleen aan zichzelf denken (ikke, ikke, ikke schrijf je). Ik wil hier op dit forum niet te veel op in gaan want dit gaat natuurlijk niet meer over Florida en onze mooie vakanties daar maar ik vind het wel belangrijk dat je weet dat die mensen die er anders over denken meestal (juist niet) egoïstisch zijn. Ik ga er van uit dat jij mij tot zo'n persoon rekent en dan kan ik je vertellen dat ik het beste met iedereen op de wereld voor heb. Juist daarom maak ik mij enorm zorgen om deze maatregelen. Ik heb menig uurtje huilend doorgebracht de afgelopen maanden omdat ik veel ellende zag en wist dat het nog veel erger ging worden. En vanuit mijn kennis en alle nieuwe kennis die ik opdeed kon ik niet achter de maatregelen staan. Ik maak me heel veel zorgen om de toekomst. Ik heb in mijn werk direct met deze maatregelen te maken gehad (en dan bedoel ik niet dat ik thuis moest werken), het was blijkbaar de bedoeling dat ik slecht werk ging leveren en daardoor risico's moest nemen die gingen over leven en dood. Dat heb ik niet gedaan maar ook dat heeft mij kopzorgen bezorgd, veel stress en verdriet. Maar ik ben blij hoe ik het gedaan heb en kan daar voor de volle 100% achterstaan. Als ik zeg dat ik hoop snel weer leuke verslagen over Florida vakantie te kunnen lezen hier dan bedoel ik dat ik wil dat het allemaal voorbij is en wij Florida liefhebbers onze zo geliefde (en wel verdiende) vakanties kunnen gaan vieren.

Cindy1969
18-07-20, 18:52
Wat een kortzichtige reactie Jastsali. Dus als iemand een andere mening heeft ben je een domoor?
En jij hebt de wijsheid in pacht?

Martine1980
19-07-20, 21:15
Ik heb het al eerder gezegd en zeg het weer: lieve mensen. We zijn hier om zaken mbt ons favoriete florida te bespreken en niet om de hele Corona crisis door te lopen en elkaar aan te vallen. Een mening is een mening. De meesten van ons zijn geen viroloog en een ieder baseert zich op info die hij/zij als waarheid ervaart.

Mijn waarheid is dit: ik hoop dat de wereld heel gauw beter wordt en dat we snel weer naar ons geliefde Florida kunnen. Wij hopen maart 2021 de oversteek te kunnen maken.
Kunnen we aub stoppen met ruzie maken en weer respect hebben voor elkaar? We delen allemaal 1 ding, en dat is dat we zo gauw het kan weer naar ons tweede thuis willen. Ik stem er voor om hier met elkaar op een positieve manier in gesprek te gaan.
thanks!

utah
20-07-20, 06:45
Is het nu de verkeerde indruk die ik heb, of zijn de vliegtickets nu plots duurder geworden? In 2019 hebben we voor BRU-MIA heen en terug in conform+ bij Delta 1400€ betaald in september. Nu moeten we al minstens 600€ meer ophoesten...

corrus
20-07-20, 15:08
Tja... Dit heeft te maken met beschikbaarheid te maken...
Hoe minder beschikbaar hoe duurder het wordt.

FrankS
21-07-20, 09:46
Tja... Dit heeft te maken met beschikbaarheid te maken...
Hoe minder beschikbaar hoe duurder het wordt.

Uiteraard klopt dit, maar volgens mij komt er nog bij dat de airlines geld nodig hebben. Nu er toch steeds meer mensen met vouchers willen betalen, worden de prijzen omhoog geschroefd, zodat er toch bijbetaald moet worden.

BarryDH
21-07-20, 23:01
https://www.nbc12.com/2020/07/20/concerns-arise-some-receive-positive-covid-results-never-got-tested/

Kom er maar in Corrus ook nbc12 zegt zeker alles wat Trump wil.

FrankS
22-07-20, 11:23
Nee joh, het gaat geweldig. En de verwachtingen zijn nog veel beter: https://covid19.healthdata.org/united-states-of-america/florida

corrus
22-07-20, 12:34
Ach.. laat 'm maar.. :cool:
Hij staat bij mij in de "ignore list"
Het voordeel hiervan is dat ik z'n posts ook niet meer kan zien. :p

BarryDH
22-07-20, 13:03
Nee joh, het gaat geweldig. En de verwachtingen zijn nog veel beter: https://covid19.healthdata.org/united-states-of-america/florida

Tuurlijk bijna 20.000 tot November is veel maar 2 jaar geleden stierf er bijna 18000 man aan griep in een veel kortere periode in Florida. Plus het feit dat Florida een populatie heeft een populatie van 21,48 miljoen. Dan is procentueel gezien die ruim 19 duizend overledene niks.

BarryDH
22-07-20, 13:04
Ach.. laat 'm maar.. :cool:
Hij staat bij mij in de "ignore list"
Weer een top argumentje hoor dit. 🤣

FrankS
22-07-20, 16:45
Tuurlijk bijna 20.000 tot November is veel maar 2 jaar geleden stierf er bijna 18000 man aan griep in een veel kortere periode in Florida. Plus het feit dat Florida een populatie heeft een populatie van 21,48 miljoen. Dan is procentueel gezien die ruim 19 duizend overledene niks.

Vertel dat aan de de nabestaanden. Die zullen inderdaad enorm blij zijn.