PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Kikimeisje: Orlando/Cruise/Disneyworld, Voorjaar 2021



Kikimeisje
08-03-20, 18:01
(1 nacht Park/Sleep/Fly)
AMS (of DUS)-MCO
3 nachten Orlando met Huurauto
'Roadtrip' Orlando-Miami
5 nachten Disney Cruise
'Roadtrip' Miami-Orlando
1 nacht Orlando
6 nachten Walt Disney World
MCO-AMS (of DUS)

Ilse_
11-03-20, 17:20
Wat een heerlijk vooruitzicht weer zeg !! Welke Disney Cruise ga je doen? ( ik dacht tenminste dat er meerdere waren)
Waar slaap je in Disney World?

Kikimeisje
22-03-20, 20:32
Wat een heerlijk vooruitzicht weer zeg !! Welke Disney Cruise ga je doen? ( ik dacht tenminste dat er meerdere waren)
Waar slaap je in Disney World?

We willen de 6 daagse cruise vanuit Miami op de Disney Magic doen en in WDW hopen we weer te kunnen verblijven in Port Orleans French Quarter.
Hebben nog niets vastgelegd omdat we eerst vluchten willen boeken en de Free Dining aanbieding voor WDW er nog niet is voor 2021...

Kikimeisje
03-05-20, 18:45
(1 nacht Park/Sleep/Fly)
AMS (of DUS)-MCO
3 nachten Orlando met Huurauto
'Roadtrip' Orlando-Miami
5 nachten Disney Cruise
'Roadtrip' Miami-Orlando
1 nacht Orlando
6 nachten Walt Disney World
MCO-AMS (of DUS)

En natuurlijk veranderd er wel eens iets... Niet veel dit keer... Maar, we hebben de vluchten al geboekt dus 'ik ben blij'

Het nieuwe schema:

(1 nacht Park/Sleep/Fly)
FRA-MCO met Lufthansa
3 nachten Orlando met Huurauto
'Roadtrip' Orlando-Miami
5 nachten Disney Cruise op de Disney Magic
'Roadtrip' Miami-Orlando
1 nacht Orlando
6 nachten Walt Disney World (Port Orleans French Quarter ?)
MCO-FRA met Lufthansa

Terpies
04-05-20, 14:58
Je bent erg optimistisch om nu al te boeken :up:
Ik hoop dat je een goede reis/annuleringsverzekering op deze tickets en boekingen hebt afgesloten.

mattrob
04-05-20, 18:03
Ik geloof niet dat er nog veel annuleringsverzekeringen zijn die dit dekken, is in ieder geval bij veel verzekeringen die het wel hadden, is het inmiddels eruit gehaald. Goed uitzoeken dus ;-) ! Ach, ik heb ook geboekt voor december dit jaar, we zullen zien. Overigens bij Delta mag je onbeperkt wijzigingen maken op boekingen die je in deze periode maakt. Juist om mensen te stimuleren wel te boeken. Dus dat hebben we gedaan, de prijzen waren goed. We shall see !

Terpies
04-05-20, 18:54
Het gaat hier niet alleen om een vlucht, maar ook een cruise en een week Disney, ik zou dat sowieso nu niet boeken...ik neem aan dat de huurauto ook niet geboekt is.

mattrob
04-05-20, 20:45
Tja, ik snap dat sommige mensen dat niet willen boeken, maar ook blij dat sommigen dat wel doen. Ik respecteer ieder zijn keuze daarin. Maar is goed voor de economie als er weer geboekt gaat worden. Ik zou er zelf ook niet zo'n probleem mee hebben. Carnival cruise lines heeft al aangegeven dat ze vanaf 1 augustus weer gaan beginnen met cruises. En Disney zal toch ook binnenkort wel opengaan (en dan bedoel ik enkele maanden, niet dagen). We zullen zien !

Cindy1969
05-05-20, 13:53
Oh goed dat ik dit lees van Delta... wil zo graag tickets boeken voor maart/april 2021, maar dorst het niet... Ga bij Delta kijken! En dan eens bedenken wat ik precies wil volgend jaar :rolleyes:

Kikimeisje
10-05-20, 21:38
Vluchten hebben we geboekt en betaald... En ja, we realiseren ons dat er een risico aan zit... Maar, prijs was goed (en het is maar de vraag of dat op termijn zo blijft), en het is nog bijna een jaar...

De hotelnachten hebben we ook gereserveerd. Deze boekingen kunnen we echter tot enkele dagen voor aankomst kosteloos annuleren. betalen doen we terplaatse, dus geen risico...

De autohuur (2x) hebben we ondergebracht bij Sunnycars. Was een mooie aanbieding met de mogelijkheid tot 4 uur voor starttijd kosteloos te annuleren. Dus wederom geen risico...

De cruise hebben we ook al geboekt en aanbetaald. Tot 100 dagen (geloof ik) voor vertrek kunnen we tegen relatief lage kosten annuleren... Dus mocht het tegen die tijd nog steeds allemaal twijfelachtig zijn, kunnen we die keuze nog maken...

Wat WDW betreft... We zitten te popelen om te boeken... Maar, hebben nog steeds (een beetje) hoop dat de free dining aanbieding nog komt... Overigens kun je een WDW pakketboeking tot 100 dagen voor aankomst annuleren voor 'maar' €65 p.p.

Al met al weten we dat het een gok is... Maar, het is nog bijna een jaar... Dus wij hebben er het volste vertrouwen in dat we tegen die tijd een heerlijke reis naar de VS kunnen maken... ook al zal het nooit meer het zelfde zijn...

Cindy1969
13-05-20, 16:09
Gelijk heb je, en als je bijna alles nog kunt annuleren, waarom niet? Heb zelf nog geen ticket geboekt. Net wat je zegt, ticketprijzen zijn nu redelijk goed, straks verdubbelen ze ofzo...
Heb zelf voorkeur voor United, maar wat als die over de kop gaat? Volgens mij kun je dat dan via je CC nog terug krijgen, maar zeker weten doe ik dat niet.
Moet dat van de week even uitzoeken.
Zou zelf in september nog een weekje naar Spanje, denk niet dat dat doorgaat, en ga daarvoor een midweek Zeeland boeken als back up, dat ik in ieder geval wel ķets heb in september.
Bij Booking, wat een week voor vertrek nog gratis te annuleren is.
Weet dat het niet het belangrijkste is, maar het is zo fijn om een reisje in het vooruitzicht te hebben... En idd, zal nooit meer hetzelfde zijn.

Mave
13-05-20, 21:48
Dus wij hebben er het volste vertrouwen in dat we tegen die tijd een heerlijke reis naar de VS kunnen maken... ook al zal het nooit meer het zelfde zijn...

Ik hoop het zo dat volgend jaar alles weer normaal is. Het zou toch wel weer heel leuk zijn om terug te gaan! Maar jouw laatste zin......daar ben ik dus bang voor. Ik ga pas echt weer terug als het weer normaal is. Ik zie mezelf ook echt niet in Florida met een mondkapje op lopen. Of mensen ontwijken en al die andere maatregelen....

Kikimeisje
16-05-20, 16:53
Vooral dat 'weer ergens naar uit kijken' hadden wij zo hard nodig! Dit jaar hadden we Samos (Griekenland) op de planning maar dat is Markermeer geworden... Ach, is ook fijn... Wat betreft de vluchten hebben we gekozen voor Lufthansa... Is ons in 2018 eigenlijk wel goed bevallen...

Kikimeisje
16-05-20, 16:57
Maar jouw laatste zin......daar ben ik dus bang voor. Ik ga pas echt weer terug als het weer normaal is. Ik zie mezelf ook echt niet in Florida met een mondkapje op lopen. Of mensen ontwijken en al die andere maatregelen....

Begrijp je reactie wel... Maar, als dat tegen die tijd nog van toepassing is, zijn we daar aan gewend denk ik... We vinden het er te leuk om ons tegen te laten houden door mondkapjes... Maar, ik hoop idd dat het allemaal niet meer nodig is tegen die tijd...

Kikimeisje
20-08-20, 17:50
Dachten we in mei echt dat volgend jaar april weer 'normaal' genoeg zou zijn om te gaan, hebben we daar nu een stuk minder vertrouwen in...
En toen kwam die mail van Walt Disney World, die ons de kans gaf met full refund te annuleren... We krijgen alles terug op de vluchten na... maar daar bleken we ook 'geluk' te hebben, want we hebben voor 15 mei 2020 geboekt en konden de vluchten daarom omzetten naar 'open tickets' die we uiterlijk 31/12/21 moeten gebruiken voor een bestemming naar keuze. Waarheen en wanneer we dat doen weten we nog niet...

wat betreft Florida... We hopen op 2022... Pfff das nog lang...

Ilse_
20-08-20, 18:21
Pfff 2022 dat klinkt idd nog erg ver weg. Wij boeken ook nog niks maar blijven echt hopen op 2021.

Erg fijn dat je alles zo makkelijk en zonder kosten hebt kunnen annuleren.

Op naar andere mooie plannen.

Mave
24-08-20, 20:16
2022 klinkt nog zoooo ver weg! Ik hoop nog steeds op zomer 2021, al heeft 2022 ook z’n voordelen. Dan zijn bijv. alle nieuwe attracties open die ze nu aan het bouwen zijn :cool:

Kikimeisje
14-04-21, 10:55
Kon het best goed van me af zetten... Maar vandaag ben ik me toch in een rot-stemming! Had nu op de luchthaven moeten zijn.... Boarden zou bijna beginnen... ��

Ilse_
14-04-21, 17:20
Kan me voorstellen dat dit even een enorme baaldag is. Hopelijk kunnen we weer heeeeel snel die kant op. Hier kunnen we ook niet wachten

Kikimeisje
14-04-21, 18:18
Kan me voorstellen dat dit even een enorme baaldag is. Hopelijk kunnen we weer heeeeel snel die kant op. Hier kunnen we ook niet wachten

Kijk, en daarom had ik dit berichtje dus op het Florida forum gezet! Hier begrijpen de mensen me tenminste!
Een volgende kans is voorjaar 2022, en we hebben besloten pas weer te boeken als het reizen vanuit Europa weer op gang is gekomen... Dus niet meer 'te gokken dat het dan wel weer kan'... Voor nu kijk ik dus eigenlijk vooral uit naar het moment dat we weer kunnen boeken... Geduld... Pff...

Cindy1969
14-04-21, 19:09
Ja, het is gewoon heel erg balen. En de laatste dagen zakt de moed me ook echt in de schoenen hoor, al dat gedoe met die vaccins...

Kikimeisje
27-05-21, 22:07
Onze vaccin afspraken staan, dus dat geeft hoop! Maar ik heb zojuist een prognose voor 2022 gemaakt en dat was echt huilen! DUUR! niet normaal...

Mave
28-05-21, 23:29
Onze vaccin afspraken staan, dus dat geeft hoop! Maar ik heb zojuist een prognose voor 2022 gemaakt en dat was echt huilen! DUUR! niet normaal...
Vandaag heb ik voor mezelf een afspraak kunnen maken, ik hoop morgen dat mijn man een afspraak kan maken....
Maar dit wil ik niet horen...is het echt veel duurder dan normaal?

Terpies
29-05-21, 02:33
Wat is er nu dan al duur? Vluchten en autohuur zijn wel iets hoger maar niet echt duur of wel?

Kikimeisje
29-05-21, 16:31
Wat is er nu dan al duur? Vluchten en autohuur zijn wel iets hoger maar niet echt duur of wel?

Met name Disneycruise en WDW vallen echt duurder uit. Het was al een behoorlijk prijzige reis waarvan ik eigenlijk niet durf toe te geven dat we zo veel spenderen en nu is die zelfde reis nog eens 10% duurder... Had het wel verwacht, maar was toch ff huilen...

Terpies
29-05-21, 21:07
De dollar staat ook inmiddels een stuk beter dan vorig jaar dus dat is dan wel weer een voordeel :rolleyes:

Mave
30-05-21, 08:00
Met name Disneycruise en WDW vallen echt duurder uit. Het was al een behoorlijk prijzige reis waarvan ik eigenlijk niet durf toe te geven dat we zo veel spenderen en nu is die zelfde reis nog eens 10% duurder... Had het wel verwacht, maar was toch ff huilen...

Alsof het niet prijzig genoeg was idd. Een cruise doen wij nooit maar we zijn met z’n vieren en dat tikt sowieso al aardig aan. Ik heb me er nog niet in verdiept maar hoop volgend jaar toch echt een keer terug te kunnen. (Goh ...ik val in herhaling).

Gisteren heeft mijn man een afspraak kunnen maken en hij kan aanstaande dinsdag al terecht voor Janssen. Dus 1 prik en klaar, nog eerder beschermd dan ik.:)

Cindy1969
30-05-21, 14:50
Oh ja, cruise en parken zullen wel duurder zijn geworden ja.
Kom nooit in Disney parken en cruise doe ik ook nooit, dat scheelt.
Mijn reis voor januari 2022 heeft wel een leuke prijs, leuke aanbieding voor vlucht gevonden.
Hotelprijzen vallen me ook mee, en voor het eerst bij National auto gehuurd, ook voor een mooie prijs.
Nu maar hopen dat het door kan gaan.
Gevaccineerd ben ik al, doe mee als proefkonijn voor Curevac, die wordt volgende maand goedgekeurd. En toen ik de oproep kreeg voor
een reeds goedgekeurd vaccin kon ik mijn deelname laten deblinderen (wist niet of ik de echte had ontvangen of placebo)
En toen bleek dat ik in januari en februari mijn beide echte shots al had gehad.
Nu nog bewijsje, maar dat komt na de goedkeur. Ergens begin juli. Prima!