Inloggen

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen én advies gevraagd

Inge1981
29-01-20, 17:36
Na in 2015 voor het laatst in Florida geweest te zijn, gaan wij komende meivakantie weer die kant op (met onze kids van 10 en 4 jaar). We vliegen met Delta op Tampa en komen volgens schematijd rond 17:35 aan. Nu ons dilemma: rijden wij gelijk door naar onze accommodatie in Davenport of nemen we een hotel bij de luchthaven? De rit naar Davenport zal een uur tot vijf kwartier zijn, dus niet enorm lang. Maar hoeveel tijd zijn jullie gemiddeld kwijt bij douane en autoverhuur? Aan allebei zitten voor- en nadelen....

arno
29-01-20, 19:17
wij zijn in december ook geland op tampa . ging allemaal vrij vlot daar en zijn meteen door gereden naar ons huis in davenport . was prima te doen waren alles bij elkaar na het landen en de koffers en auto halen binnen 2 uur weer in ons huis daar.

KevinB
29-01-20, 19:32
Wij vliegen regelmatig op Tampa. Voor immigration en auto oppikken zou ik een uurtje uittrekken.
De rit naar Davenport is prima te doen, een dik uur ongeveer. In de spits kan het best wel wat langer duren.
Een hotel nemen is zeker niet nodig.

Esther43
29-01-20, 20:11
Hotel nemen is niet nodig, maar kan wel fijn zijn. Je gaat de volgende ochtend wat relaxter op weg. Wij vinden Tampa een hele fijne luchthaven, over het algemeen vlot door de douane.Als je bij Alamo gehuurd hebt: vooral skip the counter doen, gaat lekker vlot. Of je een hotelkamer huurt zou ik het meest af laten hangen van hoe moe jullie over het algemeen zijn na een vliegreis, met of zonder overstap. Jullie zijn al vaker naar Florida geweest dus daar heb je vast een idee van.

sunnyrojo
30-01-20, 09:12
Wij zijn nog nooit via Tampa gegaan, maar omdat Tui straks niet meer richting Orlando vliegt heb ik van velen, ook andere Nederlandse huiseigenaren hier op Watersong in Davenport begrepen dat Tampa een heel goed alternatief is als je verblijft zoals ook in jullie geval in Davenport omdat alles heel snel gaat, de douane en auto ophalen kost vaak veel tijd in Orlando vanwege drukte en rijden richting het Watersong Resort Davenport is een uurtje dus goed te doen.
Wij hadden ook gezocht maar nog steeds met Delta een mooie prijs gevonden in april naar Orlando, maar ik pak Tampa zeker mee bij de zoekopties de volgende keer.

mattrob
30-01-20, 14:54
Ons huis ligt ook in Davenport (Solterra), en wij zoeken altijd voor vliegtickets naar Tampa (voorkeur) of Orlando. Het is niet eens zoveel verder rijden (inderdaad, uurtje tot 5 kwartier; itt MCO minimaal 45min vanwege de eigenlijk altijd wel aanwezige files), en het is zoals hierboven genoemd een veel rustiger vliegveld; zowel bij de immigratie als bij de autoverhuur. Dus het zou allemaal redelijk vlug moeten gaan. Dus, het is al veel genoemd nu, maar een hotel nemen lijkt me niet nodig. Mocht je aanzienlijke vertraging hebben, dan weet je dat vaak al tijdig (bv tijdens overstap, of bij rechtstreekse vlucht al op Amsterdam), en kan je altijd eenvoudig een hotel boeken op Tampa Airport bv (via hotwire goedkoop en snel geregeld). Dus ik zou vooraf niet iets boeken, maar kan bij lange vertraging altijd nog !

Inge1981
30-01-20, 15:36
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat we inderdaad geen hotel boeken op voorhand. Zo te horen gaat het normaliter redelijk vlot op Tampa en kunnen we rond 20 uur in de villa zijn. Bij grote vertraging kunnen we altijd nog een hotel pakken. We gaan trouwens naar Solterra, grappig toeval!

mattrob
31-01-20, 10:18
Daar liggen de mooiste huizen ;-) !

Frans1949
31-01-20, 17:05
Daar liggen de mooiste huizen ;-) !

Huizen? Grote villa's met zwembad bedoel je. :)

mattrob
31-01-20, 17:46
Hahaha, van klein tot (heel) groot !

JeroenB
31-01-20, 19:33
Sommige zelfs met een bowlingbaan in het huis: https://www.realtor.com/realestateandhomes-detail/4015-Oakrise-Loop_Davenport_FL_33837_M69638-56477?view=qv

Alleen heeft Mattrob nog geen afspraken gemaakt om daar ook gebruik van te mogen maken als je zijn huis huurt ;)

(https://www.realtor.com/realestateandhomes-detail/4015-Oakrise-Loop_Davenport_FL_33837_M69638-56477?view=qv)

mattrob
01-02-20, 12:34
Hahaha !!! Helaas, ga dan gewoon lekker bowlen bij Splitsville https://disneyworld.disney.go.com/en-eu/entertainment/disney-springs/splitsville-entertainment/ ! Veel leuker dan in zo'n party house ;)

Krullenbol
07-02-20, 08:48
Zijn inderdaad voor en nadelen want direct doorrijden misschien iets drukte toch even een supermarkt
in voor een paar kleine dingetjes kosten ook tijd dus nachtwerk voor je kids en NL klok.

Naar mijn idee is het grootste voordeel dat je direct in je Villa zit. Als je eerst zou overnachten in een hotel
je bent vroeg wakker en na het uit checken zul je normaal gesproken tot 15.00 of 16.00 uur moeten
overbruggen voordat je van de villa gebruik kunt maken (als er geen ruimte is voor overleg met de eigenaar).

sunnyrojo
09-02-20, 11:57
Als je toch zou willen overnachten zou je dit kunnen overleggen met de eigenaar van de villa of je er eerder in zou kunnen, vaak is daar wel een mouw aan te passen.
Wij doen het ook als de vorige gasten de dag ervoor al weg zijn gegaan, dit kan je misschien op de kalender zien. Bij ons gebeurt dit ook wel, dan kijken wij of de vorige gasten de dag ervoor zijn weggegaan, dan mogen ze gratis vroeger inchecken, de dag ertussen is wel nodig want er moet ruimte blijven voor een schoonmaak.

Inge1981
09-02-20, 17:30
We kunnen er sowieso 's avonds in. De villa was de dagen voor onze aankomst nog vrij, dus voor de helft van de prijs (per nacht) kunnen we nu vrijdagavond aankomen in plaats van zaterdag 15 of 16 uur. Alleen sloeg bij mij de twijfel weer toe nadat ik dat geregeld had ("zou hotelovernachting bij het vliegveld toch niet fijner zijn..."). Maar het plan is nu toch om door te rijden naar de villa tenzij we ontzettend moe zijn of grote vertraging hebben gehad.