PDA

Bekijk Volledige Versie : Belangrijke wijziging in aanvragen Esta



knaapje
25-12-19, 16:28
Dit staat er nu als pop up op de officiele site van CBP:

https://esta.cbp.dhs.gov/

REMINDER: Apply for ESTA no later than 72 hours before departing for the United States. Real-time approvals will no longer beavailable and arriving at the airport without a previously approved ESTA willlikely result in being denied boarding. Due to an outbound email slow downverification emails may be delayed up to 20 minutes. The validity of the codeprovided has been extended to 30 minutes to ensure applicants enough time toverify the email address provided.


Het is dus gedaan met even gauw voor vertrek of bij problemen op de luchthaven nog een Esta aanvragen.

meisje
12-01-20, 13:50
Knaapje, ik lees ergens dat je een scan moet maken van de MRZ strook van je paspoort?? Bedoelen ze dat je daar een foto van moet maken en deze moet uploaden tijdens het aanvragen?

meisje

knaapje
12-01-20, 15:10
Waar lees je dat?
Vermoedelijk is het bij aankomst in de US.
Voor aanvraag van Esta is het mij niet bekend, dat dit gevraagd wordt.

ietie
12-01-20, 16:29
Knaapje, ik lees ergens dat je een scan moet maken van de MRZ strook van je paspoort?? Bedoelen ze dat je daar een foto van moet maken en deze moet uploaden tijdens het aanvragen?

meisje je kunt je paspoort scannen dan worden de gegevens automatisch al ingevuld dan hoef je dat niet meer handmatig te doen .

meisje
12-01-20, 19:33
Op een ander Amerika forum... ben de naam kwijt...

meisje
12-01-20, 19:34
Moet je het dan tijdens het invullen op de esta site met de camera van je pc/laptop oid scannen? Dat is wat je bedoeld?

ietie
13-01-20, 15:32
Wanneer u de knop “Uw paspoort uploaden” selecteert, wordt verbinding gemaakt met de camera op uw apparaat, zodat u de Machine-leesbare zone (MRZ) kunt fotograferen, die zich bevindt onderaan de biografische pagina van uw paspoort (zie PASPOORTVOORBEELD). Voor een accuraat resultaat dient u te zorgen dat de MRZ de volledige breedte van de foto beslaat en dat de foto niet onscherp is. Na geslaagde opname van de foto worden de biografische gegevens van uw paspoort automatisch ingevoerd in de corresponderende velden van de aanvraag. Als er geen camera aangetroffen wordt, dan kunt u een afbeelding van de Machine-leesbare zone van uw paspoort (MRZ) selecteren en uploaden. Bestandstypen voor upload zijn beperkt tot gif, png, jpg en jpeg. Na geslaagde voltooiing van de upload worden uw biografische gegevens automatisch ingevoerd in de corresponderende velden van de aanvraag.

Ta2 Gerrit
14-01-20, 11:32
Keurig onze MRZ plaatjes klaargezet voor de ESTA aanvraag, maar nergens de knop "Uw paspoort uploaden" gevonden, dus alles maar weer handmatig ingevuld. Verschilt het soms per apparaat waar je het mee aanvraagt ? Ik heb de laptop gebruikt, maar misschien is het met een tablet/IPad weer anders.

Nu nog even wachten op de goedkeuring :eek:

ietie
14-01-20, 12:02
Bij mij stond de upload knop direct onder het plaatje van het paspoort .
Overigens geen gebruik van gemaakt dus ik weet ook niet of het daadwerkelijk ook goed werkt .

Njit
14-01-20, 15:08
Net even een sessie geopend en daar zie ik gewoon de optie om te uploaden. Wellicht dat het browser-afhankelijk is? Zelf gebruik ik Chrome.

Krullenbol
14-01-20, 15:53
Ik heb vorigjaar ook uploaden gebruikt. Weet nog wel dat ik iets moest aanpassen
omdat dat niet helemaal goed overgenomen was.. Dus zeker alles even goed controleren.

Ta2 Gerrit
14-01-20, 21:40
Hopelijk zie ik het volgende keer wel in de Edge-browser. Maar dat is pas over 2 jaar :D

stephie
16-01-20, 09:54
Ik zag vandaag een bericht in de telegraaf over een vrouw die bij het inchecken op Schiphol werd geweigerd op een vlucht naar Amerika. Tijdens het aanvragen van ESTA was er niks geks aan de hand. Ze zou samen met haar man en kinderen naar NYC gaan. Maar zij kreeg als enige een foutmelding op Schiphol. Ze moest maar een visum aanvragen. Haar gezin is wel naar NYC gegaan en zij heeft twee weken op een visum moeten wachten, wat natuurlijk geen zin meer had. Misschien overbodig om te vermelden, maar het betreft een Nederlandse vrouw.
Ik vraag me af of je zelf ook van te voren zo'n foutmelding zou kunnen zien? Want anders kom je dus echt voor een verrassing te staan op Schiphol.
Ze konden ook niet zeggen wat de foutmelding was. Wel gaven ze aan dat er wel veel fouten zijn met het ESTA-systeem. Dit heeft dus hele vervelende gevolgen voor reizigers naar Amerika.
Wij moeten dit jaar weer een nieuwe ESTA aanvragen, omdat onze huidige eind maart verloopt. Ik ben benieuwd. Ook nu weer met dat uploaden. Ik kan me niet herinneren dat ik twee jaar geleden wat heb moeten uploaden?

sonja
16-01-20, 15:42
Wij moeten dit jaar weer een nieuwe ESTA aanvragen, omdat onze huidige eind maart verloopt. Ik ben benieuwd. Ook nu weer met dat uploaden. Ik kan me niet herinneren dat ik twee jaar geleden wat heb moeten uploaden?
Wij hebben eind vorig jaar nieuwe Esta aangevraagd en het paspoort niet geupload, het hoeft niet. Alles is goed gegaan, we zijn nu in Florida.

ietie
16-01-20, 18:31
uploaden is een service geen must.