PDA

Bekijk Volledige Versie : Tui stopt per mei 2020 met vliegen naar Sanford



verhagena
14-12-19, 21:41
Beste allemaal,

ik krijg zojuist te horen dat Tui per mei 2020 NIET meer op Orlando Sanford vliegt en dan alle klanten die geboekt hebben worden omgeboekt, de beste mevrouw gaf aan dat ze bezig zijn met Orlando MCO in het programma op te nemen Vanaf 2022 Gaan ze vliegen op Orlando Melbourne.

iemand van jullie al iets vernomen hierover?

knaapje
14-12-19, 21:56
Als ik een proefboeking maak voor een vakantie in jui 2020 naar Orlando staat er een vlucht naar MCO met Delta bij.

Vluchten naar Sanford houden in het schema in mei 2020 op.

verhagena
14-12-19, 22:03
Als ik een proefboeking maak voor een vakantie in jui 2020 naar Orlando staat er een vlucht naar MCO met Delta bij.

Vluchten naar Sanford houden in het schema in mei 2020 op.

klopt daar kwam ik dus ook achter en kreeg het direct benauwd��, vandaar mijn belletje aan Tui zojuist en zij gaf aan dat Tui bezig met vluchten naar MCO

Cindy1969
15-12-19, 16:05
Zag hier een tijdje geleden iets over voorbij komen. Google levert dit op, meer kan ik er niet over vinden: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/tui-gaat-vliegen-naar-melbourne-airport
Jammer, vond het altijd fijn met TUI naar Sanford te vliegen. Hoewel de laatste keer United erg goed beviel, met een fijne break. Dus in februari weer.

Frans1949
15-12-19, 22:19
Melbourne in plaats van Sanford vind ik in ieder geval geen slechte keuze.
Voor mij is de afstand volgens Google precies even ver wat tijd aangaat.
Precies 2uur en 2 minuten.
Maar...... rijden over de I4 is eigenlijk altijd ellende en voegt zeer veel tijd toe.
Veel zal ook afhangen met hoelang de immigratie er over doet wat betreft wachttijd.
Heb ik af en toe wel wat negatieve ervaringen mee in Sanford.
Ik zal het afwachten.

verhagena
15-12-19, 23:25
Ben vanmiddag bij Tui geweest en deze gaven aan dat alle mensen die geboekt hebben voor de vluchten vanaf mei 2020 allemaal een aanbieding/omboeking met Delta krijgen op MCO alleen kan het nog even duren voordat je wat hoort en daar heb ik moeite mee aangezien ik graag wil weten hoe of wat.
tevens vertelde ze me dat Tui na de zomer ook stopt met Miami en hoogstwaarschijnlijk stopt met Florida, vliegtuigen worden ingezet voor het Caribisch gebied en Suriname.

Nijntje
16-12-19, 12:30
Ik heb Tui ook net gebeld. Aanbiedingen/omboekingen gaan over 3-6 weken beginnen. Echter ze bieden alleen maar economy aan. Restbedrag krijg je dan terug (indien van toepassing) en als je zelf wilt upgraden of koffers meenemen dan zul je dat erna zelf moeten bijboeken.... Ik denk dat ik zelf iets ga regelen en mijn geld terug vraag.

knaapje
16-12-19, 13:16
Ben beniewd wat ze regelen als je een pakketreis met huurauto geboekt hebt.

PENPE
16-12-19, 14:40
Maar of TUI nu echt op Melbourne ( tenzij ze dat in de wintermaanden gaan doen) zal gaan vliegen is toch wel wat vaag als je onderstaand bericht leest :

SCHIPHOL - Het Nederlandse TUI fly stopt met vliegen tussen Schiphol en Florida. De vluchten naar Miami en Orlando worden volgend jaar uit de dienstregeling geschrapt, waardoor er extra capaciteit beschikbaar komt richting het populaire Curaçao.


Op dit moment worden Miami en Orlando twee keer per week aangevlogen. “De concurrentie daar is erg hoog. Daarom kiezen we ervoor om Florida in de zomer aan te bieden via Delta Air Lines”, zegt Luc Lentjes, Director Product & Yield bij TUI Benelux, in Luchtvaartnieuws Magazine.


Dat betekent in de praktijk dat TUI-passagiers kunnen kiezen uit een dagelijkse vlucht naar Orlando en twee vluchten per week naar Tampa, waardoor er keuze ontstaat uit meerdere verblijfsduren. Er wordt nog met partner KLM gesproken over een mogelijke samenwerking op Miami.


https://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/artikel/public/website_633x300/slider-airlines/tui_curacao_787_c_tui_1280.jpg?itok=eeStcQ4S


Meer Curaçao
Door de wijziging kan het aantal non-stop vluchten richting Curaçao omhoog. “We gaan vanaf mei naar negen vluchten per week, waarvan er vijf non-stop worden aangeboden. Dat zijn twee non-stop vluchten meer dan voorheen”, zegt Lentjes.


In het Caribisch Gebied biedt TUI fly ook Bonaire (vier keer per week) en Aruba (drie keer per week) aan. Sint Maarten wordt ook door TUI aangeboden, maar dan via de bestaande KLM-vluchten.


De frequentie naar Paramaribo, die in de winter omhoog ging naar twee wekelijkse vluchten, wordt ook in de zomer op dat niveau gehandhaafd.


Bron : Luchtvaartnieuws.NL

PENPE
16-12-19, 14:54
De site TravMagazine meldt inmiddels het volgende :


TUI vernieuwt haar reisaanbod naar Florida


TUI biedt vanaf mei 2020 pakketreizen naar Miami, Tampa en Orlando aan in samenwerking met Delta Airlines/KLM aan. De vluchten met Delta Airlines/KLM komen in plaats van de eigen TUI fly vluchten naar Florida.


Manfred Lahey, Hoofd Product Verre Reizen TUI Nederland: ‘We bieden nu met eigen vluchten twee vertrekdagen per week aan met een combinatievlucht Orlando Sanford – Miami. Om meer variabele reisduren te kunnen aanbieden, zijn meer vertrekdagen nodig. Dat lukte niet binnen onze eigen vloot, daarom gaan we Florida nu aanbieden in samenwerking met Delta Airlines/KLM.’


Tampa zal op dinsdag en zaterdag aangeboden worden, Orlando International Airport zelfs dagelijks, beide non stop. Miami wordt met KLM/Air France aangeboden, vanaf de zomer via Parijs en vanaf winter 2020/21 non stop met KLM.


In het aanbod met aankomst in Tampa zal de nadruk liggen op fly & drives en strandvakanties aan de westkust van Florida. Orlando is naast startpunt van fly &drives, natuurlijk ook toegangspoort voor alle amusementsparken. De nieuwe, scherp geprijsde, pakketten zijn vanaf vandaag boekbaar voor klant en reisagent. Over reeds gemaakte boekingen wordt contact opgenomen met klant en/of reisagent.


Bron : TravMagazine

FloridaFabian
16-12-19, 15:38
Jammer... Hopelijk heeft het niet al teveel effect op de prijzen...

JKG
16-12-19, 20:24
Wel jammer, rechtstreeks op Sanford tegen een lage prijs, was leuk vliegen. Ook redelijk vlot door immigratie heen. Dan nog een uurtje sturen over de 417 naar Kissimmee
en met een vroege vlucht, was je dan eind van de middag op plaats van bestemming. Koffertjes dumpen, even de Walmart in voor het broodnodige, lekker hapje eten in een restaurant en rustig aan de koffers uitpakken en naar bed. Voorheen vlogen we altijd met United met tussenstop en dan kom je toch een stukje later aan. Of er moet een vroegere vlucht gaan, maar je zit nog altijd met de tussenstop en MCO is nou eenmaal geen United hub.

verhagena
17-12-19, 07:12
Ik heb Tui ook net gebeld. Aanbiedingen/omboekingen gaan over 3-6 weken beginnen. Echter ze bieden alleen maar economy aan. Restbedrag krijg je dan terug (indien van toepassing) en als je zelf wilt upgraden of koffers meenemen dan zul je dat erna zelf moeten bijboeken.... Ik denk dat ik zelf iets ga regelen en mijn geld terug vraag.

Als dat het verhaal is dan annuleer ik ook alles bij ze want dat is natuurlijk idioot als ik comfort stoelen bestel en een huurauto ze alleen de vlucht regelen, dan kan ik het zelf ook regelen. Thanks!

Nijntje
17-12-19, 10:31
Inmiddels tickets geboekt bij Delta, ook rechtstreeks, wel weer wat duurder helaas... Tui gebeld en die storten het bedrag binnen een paar werkdagen terug. Ik durf niet te zeggen wat ze met pakket reizen doen, maar voor de mensen met tickets die comfort of Deluxe hadden geboekt, ze boeken alles om naar economy. De rest zal je daarna zelf moeten regelen. En idd erg jammer, vond het altijd super relaxed om naar Sanford te vliegen. Ben in geen jaren meer op MCO geweest, dus ook wel weer leuk!

verhagena
17-12-19, 11:47
Inmiddels tickets geboekt bij Delta, ook rechtstreeks, wel weer wat duurder helaas... Tui gebeld en die storten het bedrag binnen een paar werkdagen terug. Ik durf niet te zeggen wat ze met pakket reizen doen, maar voor de mensen met tickets die comfort of Deluxe hadden geboekt, ze boeken alles om naar economy. De rest zal je daarna zelf moeten regelen. En idd erg jammer, vond het altijd super relaxed om naar Sanford te vliegen. Ben in geen jaren meer op MCO geweest, dus ook wel weer leuk!

Maar had jij al geboekt bij Tui en wanneer? Waarom boek je dan zelf als Tui een omboeking gaat verzorgen?
Welke periode vlieg je naar Florida?
Ik krijg namelijk net te horen dat ze nog niks weten en ze in het nieuwe jaar met een plan komen en nu nog geen toezeggingen of wat dan ook kunnen doen.

Nijntje
17-12-19, 13:28
Ik had al geboekt voor 11-5/1-6 en geboekt begin oktober. Ik boek zelf om omdat ik geen economy wil vliegen, maar comfort. Ze gaan pas over 3-6 weken mensen benaderen en dat wordt alleen maar economy class. Ik neem aan dat je het 088 nummer gebeld hebt, via hun heb ik een ander nummer gekregen en te horen gekregen dat hoewel Miami er nu nog in staat, heel Florida er uitgaat bij TUI. Vluchten in pakket reizen gaan dan door Delta verzorgt worden. Zoals ik al zei, ik heb eieren voor mijn geld gekozen en nu Delta comfort geboekt voor dezelfde data. Ik ga niet wachten tot ze voor mij economy gaan boeken en dat ik daarna zelf moet upgraden naar een hogere klasse, die er misschien dan niet meer is. Of ik er slim aan gedaan heb zal de tijd me gaan leren..... Ik weet nu alleen zeker dat ik op mijn data volgend jaar naar Florida ga, en tegen die tijd ben ik allang vergeten dat ik er extra voor heb moeten betalen ;-)

verhagena
17-12-19, 14:45
Ik had al geboekt voor 11-5/1-6 en geboekt begin oktober. Ik boek zelf om omdat ik geen economy wil vliegen, maar comfort. Ze gaan pas over 3-6 weken mensen benaderen en dat wordt alleen maar economy class. Ik neem aan dat je het 088 nummer gebeld hebt, via hun heb ik een ander nummer gekregen en te horen gekregen dat hoewel Miami er nu nog in staat, heel Florida er uitgaat bij TUI. Vluchten in pakket reizen gaan dan door Delta verzorgt worden. Zoals ik al zei, ik heb eieren voor mijn geld gekozen en nu Delta comfort geboekt voor dezelfde data. Ik ga niet wachten tot ze voor mij economy gaan boeken en dat ik daarna zelf moet upgraden naar een hogere klasse, die er misschien dan niet meer is. Of ik er slim aan gedaan heb zal de tijd me gaan leren..... Ik weet nu alleen zeker dat ik op mijn data volgend jaar naar Florida ga, en tegen die tijd ben ik allang vergeten dat ik er extra voor heb moeten betalen ;-)

Ik heb net ook reactie ontvangen van het reisbureau dat wanneer ik wil annuleren dit mogelijk is alleen raden ze het niet aan, ja dat laatste snap ik ;-)
Ik ga deze dagen maar is even kijken wat er is had namelijk vorig jaar niet echt goede ervaringen met Delta
Welk 088 nummer bedoel je?

Krijg net de mail vanuit het reisbureau dat ze nog niks kosteloos mogen annuleren eerder zij een voorstel hebben gedaan, oftewel ik moet dus nu minimaal 3-6 weken gaan wachten tot Tui mij een keer gaat berichten dat de vlucht niet doorgaat en zij een alternatief willen bieden met Delta, wat ik niet wil dus alsnog alles ga annuleren, erg logisch allemaal en triest dat dit zo moet, hoe raak je klanten kwijt....nou zo

Nijntje
17-12-19, 16:37
Het kan zijn dat het reisbureau het niet aanraadt en nog niet kosteloos mag annuleren, maar ik heb rechtstreeks geboekt en zoals ik al zei, wil perse comfort vliegen, maar dat is een keuze. TUI gaat vluchten met Delta aanbieden en voor zover ze nu wisten, niet met een andere maatschappij. Ik hoop voor iedereen die hier mee te maken heeft, dat er een goede oplossing snel komt. En tja, hun Florida klanten zijn ze zowiezo kwijt!

knaapje
17-12-19, 17:24
Van Wikipedia Melbourne airport Florida

…......…..
n November 2019, British tour operator and airline
TUI Airways (https://en.wikipedia.org/wiki/TUI_Airways)
announced that, from 2022, they would switch their Orlando operations, from their current base at
Sanford (https://en.wikipedia.org/wiki/Orlando_Sanford_International_Airport)
, to Melbourne. This announcement will see daily flights to/from 8 British airports and is to bring their operations nearer to
Port Canaveral (https://en.wikipedia.org/wiki/Port_Canaveral)
where
TUI Cruises (https://en.wikipedia.org/wiki/TUI_Cruises)
will operate from in coming years. As a package holiday company this brings passengers closer to their cruises, although it has angered many TUI passengers who fly with the company to visit Orlando with
Walt Disney World (https://en.wikipedia.org/wiki/Walt_Disney_World)
and
Universal Resort Orlando (https://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Orlando)........................


en van de site van de airport zelf 2022???? http://www.mlbair.com/


Lijkt me geen ideale luchthaven om een auto te huren.

verhagena
17-12-19, 17:29
Van Wikipedia Melbourne airport Florida

…......…..
n November 2019, British tour operator and airline
TUI Airways (https://en.wikipedia.org/wiki/TUI_Airways)
announced that, from 2022, they would switch their Orlando operations, from their current base at
Sanford (https://en.wikipedia.org/wiki/Orlando_Sanford_International_Airport)
, to Melbourne. This announcement will see daily flights to/from 8 British airports and is to bring their operations nearer to
Port Canaveral (https://en.wikipedia.org/wiki/Port_Canaveral)
where
TUI Cruises (https://en.wikipedia.org/wiki/TUI_Cruises)
will operate from in coming years. As a package holiday company this brings passengers closer to their cruises, although it has angered many TUI passengers who fly with the company to visit Orlando with
Walt Disney World (https://en.wikipedia.org/wiki/Walt_Disney_World)
and
Universal Resort Orlando (https://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Orlando)........................


en van de site van de airport zelf 2022???? http://www.mlbair.com/

is tot op heden alleen Tui UK, Nederland stopt per mei op Orlando en later ook Miami

verhagena
17-12-19, 17:35
Het kan zijn dat het reisbureau het niet aanraadt en nog niet kosteloos mag annuleren, maar ik heb rechtstreeks geboekt en zoals ik al zei, wil perse comfort vliegen, maar dat is een keuze. TUI gaat vluchten met Delta aanbieden en voor zover ze nu wisten, niet met een andere maatschappij. Ik hoop voor iedereen die hier mee te maken heeft, dat er een goede oplossing snel komt. En tja, hun Florida klanten zijn ze zowiezo kwijt!

ik heb mijn reservering volledig weten te annuleren na een vermoeiende middag met veel heen en weer gemail en bellen dus nu wachten op de aanbetaling zodat we een andere vlucht kunnen kiezen.
Inmiddels is de aanbetaling retour dus gisteren direct andere vlucht geboekt☺

Lizzy2018
23-12-19, 07:41
Erg jammer omdat wij deluxe zouden vliegen en nu dus economy. We hadden niet voor niks gekozen voor deluxe. We moeten ook onze huurauto aanpassen naar Orlando International Airport omdat we dus zouden landen en vertrekken via Sanford. We wachten het af wanneer we alles kunnen veranderen. We laten de boeking wel.staan want we hebben ook.een villa en tickets voor Universal studio's geboekt.

verhagena
23-12-19, 16:42
Erg jammer omdat wij deluxe zouden vliegen en nu dus economy. We hadden niet voor niks gekozen voor deluxe. We moeten ook onze huurauto aanpassen naar Orlando International Airport omdat we dus zouden landen en vertrekken via Sanford. We wachten het af wanneer we alles kunnen veranderen. We laten de boeking wel.staan want we hebben ook.een villa en tickets voor Universal studio's geboekt.
Mag ik je 1 advies geven... annuleer gewoon alles, het duurt minimaal nog 6-8 weken voor je iets gaat horen, wij hebben dit ook kunnen doen en heb een dag erna me geld retour gestort gekregen en boek het lekker zelf, als voorbeeld 3 weken Full size SUV (i.c,m. Fly en Drive) bij Tui €1489,00, exact dezelfde auto via Alamo voor €998,00. Tickets van Universal kun je via diverse sites ook krijgen en bij bepaalde sites kun je nu een aanbetaling doen en 6 weken voor vertrek het restant betalen, Villa kun je ook stukken voordeliger vinden al hebben wij deze via een Nederlandse reisagente kunnen reserveren, dus advies ga niet wachten en boek lekker zelf

Vera12345
06-01-20, 15:04
Mag ik je 1 advies geven... annuleer gewoon alles, het duurt minimaal nog 6-8 weken voor je iets gaat horen, wij hebben dit ook kunnen doen en heb een dag erna me geld retour gestort gekregen en boek het lekker zelf, als voorbeeld 3 weken Full size SUV (i.c,m. Fly en Drive) bij Tui €1489,00, exact dezelfde auto via Alamo voor €998,00. Tickets van Universal kun je via diverse sites ook krijgen en bij bepaalde sites kun je nu een aanbetaling doen en 6 weken voor vertrek het restant betalen, Villa kun je ook stukken voordeliger vinden al hebben wij deze via een Nederlandse reisagente kunnen reserveren, dus advies ga niet wachten en boek lekker zelf

Ook wij hadden geboekt met TUI, wij hebben je advies ter harte genomen en geannuleerd. Wel via TUI belgië nu deluxe tickets naar Miami geboekt.
We hadden ook deluxe geboekt naar Orlando vanuit Amsterdam, ze wilde ons ook economy boeken bij Delta maar hadden nog geen concreet voorstel. Daarom alles geannuleerd.

Frans1949
09-01-20, 01:17
. Wel via TUI belgië nu deluxe tickets naar Miami geboekt.


Huh, vliegt TUI België weer naar Miami?

Frans1949
09-01-20, 02:21
Nou net gekeken.
Ik zie dat ze vanaf Mei weer vliegen.
Daar ben ik erg blij mee want wij vliegen terug eind maart van Miami naar Amsterdam met Tui Nederland.
En nu kunnen we begin oktober weer vliegen van Brussel naar Miami.
Blij mee.

Vera12345
09-01-20, 13:09
Nou net gekeken.
Ik zie dat ze vanaf Mei weer vliegen.
Daar ben ik erg blij mee want wij vliegen terug eind maart van Miami naar Amsterdam met Tui Nederland.
En nu kunnen we begin oktober weer vliegen van Brussel naar Miami.
Blij mee.

ik kwam er bij toeval achter inderdaad!