PDA

Bekijk Volledige Versie : kentekenplaten meenemenvanuit Nederland in koffer of handbagage?



sunnyrojo
18-11-19, 14:48
Omdat we de garage wat willen inrichten hebben wij wat kentekenplaten die we mee willen nemen naar Florida, heeft iemand ervaring met het meenemen van kentekenplaten deze keer niet van USA naar Nederland maar richting USA, bij de douane zijn dan best heel strikt en wat zal dan beter zijn handbagage of koffer?

Lindaa
19-11-19, 01:21
Maakt niet uit. Zolang het geen vloeistof is mag het in de handbagage.

sunnyrojo
19-11-19, 12:40
ok bedankt, gaan ze in de handbagage, kunnen we uitleggen waarvoor het is, misschien beter want stukken staal in de koffer ik weet het niet:D

knaapje
19-11-19, 13:45
Ik denk precies het tegengestelde, doe ze in de ruimbagage.
Scherpe stukken staal in de handbagage kunnen vragen oproepen bij de controle. (Heeft niets met douane te maken.)
In de ruimbagage wordt het gezien en evt. gecontroleerd zonder dat je er iets van merkt.

Ik neem vrijwel altijd een steelpannetje mee. Vermoedelijk daarom wordt mijn ruimbagage veelvuldig geopend en gecontroleerd, maar nooit iets vermist of een opmerking gekregen.

sunnyrojo
19-11-19, 15:02
Vandaar deze vraag ook, want inderdaad staal is scherp maar knaapje is je koffer nooit achtergehouden en pas later gearriveerd?

Bullyleo
19-11-19, 17:02
Vandaar deze vraag ook, want inderdaad staal is scherp maar knaapje is je koffer nooit achtergehouden en pas later gearriveerd?
Volgens mij houden ze geen koffer achter. Als er iets in zit wat gecontroleerd moet worden dan maken ze je koffer open en doen er dan keurig een briefje in van de TSA dat hij open is geweest. Mocht er iets in zitten wat niet mag dan word je apart geroepen. Een buitenlandse kentekenplaat wordt volgens mij niet gezien als contrabande.

knaapje
19-11-19, 19:09
@sunnyrojo

Nooit achtergehouden en er zat zelfs meestal ook een scherp keukenmes in.
Wel net als bullyleo beschrijft een briefje van de TSA erin.

Ta2 Gerrit
19-11-19, 22:27
Ik zou er voor de zekerheid wel een begeleidend briefje bij doen waarvoor je ze wil gebruiken, zodat er niet gedacht word dat je wat schimmigs wil doen met buitenlandse kentekenplaten. Better safe than sorry, toch ?