PDA

Bekijk Volledige Versie : Autorijden in/door Miami



kefke mouse
06-11-04, 10:32
Hey mensen,

Op onze rondreis door Florida willen we natuurlijk ook Miami aandoen. Nu heb ik ergens gelezen dat het rijden in Miami met een huurauto niet aan te raden is. Ten eerste schijnt het dat de toeristen nogal eens overvallen worden in Miami. Ten tweede heb ik gehoord dat het zelf rijden in Miami een ramp is door het doolhof aan wegen en de enorme drukte.
Valt dit allemaal wel mee of moet ik toch rekening houden met bovenstaande zaken. We willen namelijk vanaf ons hotel op Miami Beach (per auto) de bezienswaardigheden van Miami bezoeken. Dit zijn dan wel de dingen die in de standaard gidsen staan. We gaan dus niet de woonwijken van Miami in. Een dag willen we graag naar de Miami Metro Zoo.
Hierboven staan natuurlijk dingen die we overdag gaan doen. Nou vroeg ik me af of het verstandig is 's avonds ergens naar toe te rijden of kunnen we dan beter in het hotel blijven??

Groetjes,

Kefke Mouse

mattrob
06-11-04, 11:25
Ik ben nu 3 keer in Miami geweest, met eigen auto. Soms vond ik de aanwijzingen niet goed, en we hebben wel eens ergens gereden wat niet de bedoeling was, maar ik heb het nog geen een keer bedreigend gevonden.

's Avonds zou ik niet op avontuur gaan, maar overdag is het wel goed te doen. Aan de straten kan je wel ongeveer zien welke kant je opgaat en of je de goede richting op gaat. Ik zou me niet zo'n zorgen maken, als je maar logische dingen doet (ik ga ook niet 's nachts door Amsterdam of Rotterdam zwerven als ik de weg niet weet) !

MattRob

RMB
06-11-04, 15:27
Wij zijn zelf ook verschillende keren in Miami geweest, het rijden in Miami is niet anders dan in een andere drukke stad. Het voordeel van de steden in Amerika dat ze bijna allemaal gemaakt zijn en niet zoals hier in europa ontstaan. Dit wil zeggen dat alles vrij logisch in elkaar zit en verdeeld is in blokken. M.b.t het overvallen van toeristen, sinds de huur auto's niet meer herkenbaar zijn aan het kenteken valt het wel mee maar je moet wel opletten in welke buurt je komt. Bij het hotel waar je verblijft kunnen ze je meestal wel vertellen in welke wijken je niet moet komen.

Voor 's avonds geld het zelfde je kunt overal heen gaan aleen opletten dat je niet in verkeerde wijken terecht komt. Maar ook in Nederland kun je in bep. wijken beter niet komen 's avonds of 's nachts

Monique
06-11-04, 15:59
Wij zijn afgelopen zomer voor de 1e x in Miami geweest, ook met een huurauto. Wij kenden de weg helemaal niet maar hadden wel een plattegrond van Miami en een wegenkaart, geen overbodige luxe.
Ook wij zijn wel eens verkeerd gereden maar op zich is alles wel logich ingedeeld. 1st, 2nd, 3rd street etc. Als je een paar keer rondgereden hebt, of verkeerd :wink: ,komen de buurten, gebouwen je al wel bekend voor en weet je wel welke richting je uit moet.

Verder hebben ze bij ons 1x geprobeerd in te breken in de wagen, terwijl deze in de parkeergarage stond. Wij hadden er gelukkig niets in liggen. Wel even een politie erbij gehaald om een rapport op te maken voor Hetz en kregen bij hun meteen een andere wagen mee. Ze vertelde daar dat dit gemiddeld zo'n 2 x in de week gebeurd maar als je weet dat er
1000-en wagens verhuurd worden valt dit behoorlijk mee.

Wij voelden ons goed veilig, maar dit hangt er vanaf waar je bent. Wij zijn 1 x verkeerd gereden (eigen schuld) en kwamen rond 11 uur
's avonds in Miami downtown aan.
Hier zaten we wel met hartkloppingen in de wagen en voelde ons niet op ons gemak. Wij zijn niet bedreigd of zo, maar als je groepen jongeren midden op straat ziet lopen denk je er echt niet aan om bij hun even de weg te vragen. Raam dicht en deur op slot houden en gewoon door blijven rijden tot je borden met de snelweg of zo tegenkomt. Een ervaring op zich, maar echter niet aan te raden.

Mijn algemene mening is dat rijden in Amerika beter is dan hier in Nederland. Op bijna alle plaatsen is bv bij een stoplicht rechtsaf voor de wagen vrij om door te rijden. Wat me heel erg opgevallen is, is dat voetgangers daar meer respect krijgen dan hier. Rechtdoorgaande voetgangers hebben (of krijgen) voorrang. Hou hier dus rekening mee.
Verder heb je weinig last van fietsen of brommers zoals hier in in Nederland. Ik rijdt liever in een onbekende stad in USA dan een onbekende stad in NL.

Je kunt dus met een gerust hart een wagen huren en ook 's avonds rijden is geen ramp. Na 1 of 2 dagen wijst het zichzelf. Het is echt geen Parijs of zo...Blijf alleen uit de verkeerde buurten.

Ebelix
07-11-04, 14:49
Zolang je op de grote weg blijft en in het kustgebied heb je geen problemen. Hoe meer richting de turnpike gaat hoe slechter de buurter worden. Overdag is bijna alles veilig en in de avond moet je in de buurt van de kust blijven.

Met een kaart kom je een heel eind. Bestudeer de kaart aandachtig voordat je gaat rijden. Stippel je route van te voren uit dan kan er niets mis gaan.

Ik ben nu 2 keer in Miami gewesst en ik heb altijd een veilig gevoel gehad.

Veel plezier.

ststone
07-11-04, 22:25
Kefke, zolang je niet de obscure sraten opzoekt, straten met 1 letter namen zoals a,b of c of in de buurt van de Mr. Luther King ave. komt is het allemaal te doen. Ik woon ten noorden van Miami en werk vaak in of rond Miami en heb nooit problemen gehad. Kijk uit je doppen, sluit de deuren als je in de stad rijdt en laat niets van waarde achter in je slee. Als je een route beschrijving moet hebben, laat het me weten. Er is een hoop te zien en te doen hier rond Miami, vaak veel meer dan er in Nederland bekend is. Groeten, Robert

Edtje
08-11-04, 00:08
Ben net terug, en het is me prima bevallen! Vond het geweldig om rond te rijden in Amerika en ook in Miami. Wij zaten langs de A1A en die liep in een bijna rechte lijn naar Collins ave. Daar zitten een aantal restaurantjes en barretjes. Verder reden we in een geblindeerde auto, dus dat schrikt natuurlijk ook een beetje af.

rvd4always
13-11-04, 16:05
Als je bang bent om te verdwalen in groote steden zoals Miami dan kan je een huurauto bij Hertz huren met een routeplanner erin, "Neverlost".
Kijk op www.hertz.com voor meer info.

Uiteraard moet je gewoon je verstand gebruiken en inderdaad niet in bepaalde wijken komen.
Lees wat reisboeken, bijvoorbeeld Rough Guides, waarin staat welke wijken je beter kan mijden.

Suc6,

René :P

brenda
27-01-05, 11:59
gevaarlijk? wel nee niet in miami beach !!!!!! Alleen hoe meer je land inwaarts gaat dan kan het link worden maar niet op Miami Beach nee hoor ik heb er zelf gewoon 's nachts als vrouw alleen over ocean drive en collins avenue gelopen (manlief zat met de kleine in het hotel kleine sliep al) en ook gereden in de cabrio met de kap eraf geen problemen dit doen we al 15 jaar. 8)

Pimpit
30-01-05, 15:45
South Beach is over het algemeen wel veilig, kijk maar naar de hoeveelheid Politie op straat. Toerisme is de bron van inkomsten voor SoBe dus dat houden ze wel in de gaten.

Downtown is het echter wat minder.
Blijf gewoon op de wat grotere wegen rijden en ga niet in op vragen of andere aanwijzingen van passerende auto's.
In wijken als Opa Locka wil je niet terecht komen.
Zorg dat als je ergens naar toe gaat, je eerst met behulp van een goede map je route uitstippelt zodat je niet hoeft te zoeken.
Kijk uit met geld wisselen, doe dat in je hotel of bij een bank.
Neem altijd kleine biljeten, max 20 dollar.
Kijk uit met opvallende sierraden en dure horloges in downtow Miami.

Ik kom er al wat jaartjes.
Miami en omgeving is echt te gek maar let gewoon even extra op.

Fijne vakantie

Stephanie
13-04-05, 23:21
Hallo,

Wanneer ik de kaarten van Florida bekijk, krijg ik altijd de indruk dat je om naar Miami Beach te rijden, je eerst door volledig Miami city zelf moet "boren" (met allerlei files tot gevolg?) om uiteindelijk Miami Beach te bereiken.
Heb ik dat goed voor of is dat niet zo?
Tijdens de rit van omgeving Homestead naar Orlando, zouden we namelijk graag een blitsbezoek aan Miami Beach brengen, maar als dat echt zoveel traffic is om er te komen, dan misschien beter niet ...

Eric
13-04-05, 23:44
Als je van Homestead naar Orlando rijd dan kun je het verkeer prima ontwijken, door niet de 1 tenemen, maar de turnpike. Je neemt dan de afslag Miami Airport, dat is de 836.Voorbij de airport blijf je dezelfde weg volgen, dan zie je al de borden Miami Beach. Buiten de spits is dit ongeveer 15 minuten rijden vanaf de turnpike. Als je Miami Beach hebt bekeken, kun je het beste een stukje naar het noorden rijden, en dan weer de turnpike nemen, en dus niet te lang langs de kust (1A1) blijven rijden, deze is langzaam.

Op deze manier kun je prima een paar uurtjes naar Miami, en dan door naar Orlando.
Succes, Eric