PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechtstreeks boeken van hotel of via booking site?



utah
15-06-19, 19:24
Vandaag eens ( wat doet een mens anders op zijn regenachtige zaterdag) vergeleken wat het kost om rechtsreeks bij een hotel te boeken vs booking sites. Zelf had ik via booking com en Expedia boekingen lopen op Miami / Orlando / Daytona van hotels.

Vandaag allen rechtstreeks geboekt via hotels zelf en ondervonden dat ik zowat 500€ bespaar. :rolleyes:

Boeken jullie via reisbureau of booking sites? Of steeds rechtstreeks?

Welk voordeel bracht dit bij jullie op?

Paul76
15-06-19, 19:43
Wij vergelijken ook altijd, maar de laatste tijd zien wij ook dat rechtstreeks boeken goedkoper is. Vooral als je lid bent van een loyality-programma van een hotelketen. Ook levert het ons regelmatig upgrades op als "vaste" gast, zonder hierom te vragen.

stephie
15-06-19, 20:27
Ik heb voor onze rondreis van Houston naar Bradenton de meeste hotels rechtstreeks geboekt, omdat het toch goedkoper was. Ik heb alleen ons hotel in New Orleans via expedia geboekt, dat was toch goedkoper.
Het is echt een kwestie van vergelijken. Bij Hilton konden we de hotels reserveren en ter plaatse betalen. Tot 4 dagen voor de datum van reservering konden we nog kosteloos wijzigen of annuleren.
We hebben twee keer in een Comfort inn geslapen. Het vooraf boeken en betalen via hun website was zeer voordelig. Red Roof inn plus hadden we ook gereserveerd via de eigen website en was ook relatief goedkoop. Het hangt ook weer van de koers af. Ik zag dat de dollarkoers nu weer iets gunstiger is dan een paar weken geleden.

succes met uitzoeken, ik vond dat best een leuke klus :cool:

Krullenbol
15-06-19, 20:29
Ook eigenlijk alles wat hierboven al staat maar er zijn ook verschillen met de .nl of .com met bv. Expedia in Dollar.
En toch ook regelmatig weer checken en kan toevallig weer een dag aanbieding zijn van de hut.

Terpies
16-06-19, 04:27
Ik boek niks vooraf (behalve de eerste nacht) en gebruik mijn status bij de verschillende ketens om rechtstreeks te boeken (zo spaar je ook voor gratis overnachtingen). Met de verschillende kortingscodes (zoals status of ABN of AAA) is dit altijd goedkoper dan booking.com of Expedia.

Anthonie
16-06-19, 08:33
Ik boek vaak via TRVL (https://trvl.com/invite/R4P2AP36) daar krijg je de commissie zelf uitbetaald na verblijf. Werkt goed.

utah
16-06-19, 11:04
Wat je vaak leest is dat, als je geboekt hebt via een reisagent of booking site, je soms wel eens de mindere kamer krijgt bij aankomst. Wegens “ spijtig, je kamer is niet meer beschikbaar, maar we hebben wel een alternatief”. Niet echt abnormaal als je weet dat bijvoorbeeld booking com 10 tot 15% comissie krijgt op je boeking.

Syllvia
18-06-19, 07:08
Wij boeken altijd via Booking of Expedia en hebben nog nooit een 'mindere' kamer gekregen.
Verder heb ik een paar keer vergeleken met de site van het hotel, en kwam meestal op dezelfde prijs uit, dan maar via booking want dan kun je makkelijk annuleren.

utah
18-06-19, 08:00
Zelf ondervonden bij boekingen via travelbird indertijd. Ze waren niet echt geliefd bij hoteleigenaars.

Minneke
18-06-19, 16:20
Boeken rechtstreeks bij hotel of eigenaar. Hebben vorig jaar condo gehuurd via booking.com. Daarna rechtstreeks contact gehad met de eigenaar. Op vraag van eigenaar Booking.com geannuleerd en rechtstreeks bij eigenaar geboekt. Ontvingen onmiddellijk een korting ... en waren dus goedkoper af. Misschien een nadeel hierbij is dat je een voorschot moet betalen. Bij Booking.com kan je meestal tot het laatste moment kosteloos annuleren.

Cindy1969
18-06-19, 21:24
Wij boeken altijd via Booking of Expedia en hebben nog nooit een 'mindere' kamer gekregen.
Verder heb ik een paar keer vergeleken met de site van het hotel, en kwam meestal op dezelfde prijs uit, dan maar via booking want dan kun je makkelijk annuleren.

Hier hetzelfde, gebruik echter alleen Booking. En gebruik nog weleens kortingscodes, die worden continu gemeld op Alles Amerika forum. Scheelt toch.
Had laatst hotel in Ft Myers, met 1 van de mooiste kamers op hoogste verdieping. Nooit een mindere kamer gehad.

KevinB
18-06-19, 22:39
Ik ben net klaar met het definitief vastleggen van de hotels voor mijn rondje Nevada - Utah - Arizona deze zomer.
Ik had alle hotels al annuleerbaar geboekt bij Expedia met de bedoeling deze definitief te maken en zo nog iets te besparen.
Uiteindelijk heb ik toch nog wat gewisseld van hotel omdat de recensies niet denderend waren.
Hierbij heb ik echt overal gechecked op de laatste prijs en beste voorwaarden en in alle gevallen maakt het helemaal niets uit waar ik boek, overal exact dezelfde prijs.
En omdat de hotels bijna allemaal van een andere keten / eigenaar zijn heeft rewards sparen weinig zin.
Ik heb het hier niet over een hotel aan het randje van de Grand Canyon of midden in Monument Valley, deze zul je direct moeten boeken.
Uiteindelijk heb ik alles bij Expedia geboekt en spaar ik daar punten, daar kan ik de volgende vakantie mijn eerste hotelovernachting mee betalen.
Nou maar hopen dat ik niet in elk hotel de bezemkast toegewezen krijg, als dat gebeurd zal ik het hier zeker melden

utah
19-06-19, 06:29
Het zou alleszins fijn zijn als de verhalen die de ronde doen hier ontkracht worden door het tegendeel te vernemen hier.

utah
19-06-19, 06:34
Trivago komt er op trustpilot niet zo goed uit. https://nl-be.trustpilot.com/review/www.trivago.nl

utah
19-06-19, 06:36
Booking com is niet veel beter: https://nl-be.trustpilot.com/review/www.booking.com

Paul76
19-06-19, 07:32
Bij vorige vakantie's hebben wij ook altijd via expedia geboekt (en daarvoor via ebookers), maar ik kan niet zeggen dat we ooit een slechte kamer hebben gehad. Altijd de geboekte kamer, dus geen upgrades. Voordeel van expedia is inderdaad het sparen van de punten als je inderdaad allemaal hotels hebt van verschillende ketens. Ook hebben we via hotwire een aantal hotels geboekt. In eerste instantie hadden we het idee dan zul je wel echt de slechtste/kleinste kamers krijgen, maar ook hierbij hebben wij nooit een slechte kamer gehad. Integendeel een keer een prachtige kamer met een heel mooi uitzicht over zee (via hotwire). Maar vergelijken zal altijd nodig zijn als je de laagste prijs wilt hebben of een prijs die binnen je budget past.

elstars
19-06-19, 07:52
Meestal boeken we bij booking.com. Nog nooit iets gemerkt van slechtere kamers. Ik geloof daar niet in.

Kletskous
20-06-19, 14:05
Ik heb in oktober/november alle hotels vastgelegd (bijna alles via Expedia) voor onze komende rondreis naar Noord-Oost Amerika (en vervolgens gaan we nog een week naar een villa in Florida). Op één hotelboeking in New York na, is geen enkel hotel significant goedkoper geworden de periode erna. Toevallig afgelopen week nóg eens alle hotels gecheckt, maar levert geen voordeel meer op. Tenzij ik de gratis annuleerbare boeking omzet naar niet-annuleerbaar, dan kan ik soms twee/drie tientjes per boeking besparen maar lever ik ook vrijheid in.
Ik laat alles voorlopig dus nog gewoon op hetzelfde staan.

Frans1949
24-06-19, 10:25
Ik boek eigenlijk al vele jaren via bookings sites.
Het meeste via hotels.com omdat ik daar een account heb en dan spaar voor gratis nachten.
Moet wel natuurlijk bekennen dat als ik ergens goedkoper uit ben ik dan daar boek.
Ook vaak krijg je via hotels.com een coupon voor bv. 10% korting en daar maak ik dan gebruik van ondanks dat ik dan geen punten spaar.
Ik heb inmiddels 18 maal en gratis hotelkamer gescoord.
O.a. daaruit blijkt dat ik royaal meer dan 200 maal een hotel/motel daar heb geboekt.
En het aantal "miskleunen" is eigenlijk op de vingers van 1 hand te tellen.
Wel spit ik aardig de referenties door.